Dat zie ik in Nederland niet gebeuren. Het is hier notabene zelfs toegestaan drugs te gebruiken zodat je zonder je zorgen te hoeven maken naar de dokter kunt als het fout gaat.quote:Op maandag 28 juni 2021 23:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik de k dat je dat ook niet echt kan maken in onze gezondheidszorg, want als je dan ooit bang moet zijn voor het verzetten van doelpalen, dan is een dergelijke weigering op basis van zelfverkozen niet-gevaccineerd zijn natuurlijk een prima startschot voor een verschuiving naar ‘eigen schuld dikke bult’ in de gehele gezondheidszorg.
Bij kinkhoest is dat zo ja. Bij polio ligt dat weer anders.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 00:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
‘Primair’ he.
Vaccinaties krijgen kinderen op een bepaalde leeftijd, maar voor die leeftijd kunnen ze ook al ziek worden ervan. Dan helpt groepsimmuniteit.
Bijvoorbeeld DKTP:
[..]
Mijn vrouw krijgt volgende week de kinkhoestvaccinatie al tijdens de zwangerschap zodat na de geboorte onze kleine al anti-stoffen heeft. Maar dat is het verschil, primaire reden is veiligheid kind, niet groepsimmuniteit.
Ik had het er van de week nog met mijn man over. Het was voor ons een no brainer dat onze kinder en mee zouden doen met het rvp. Dat kinkhoestvaccin heb ik tijdens de zwangerschap van nr 3 ook vrijwillig en op mijn verzoek laten zetten. Toen was het nog slechts een advies vanuit de Gezondheidsraad. Hier op Fok! Werd ik daar op geattendeerd in OUD.quote:Op maandag 28 juni 2021 23:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zijn die vaccinaties niet vooral om je eigen kind te beschermen? Ik kan me bij veel van die vaccinaties herinneren wat de uitleg erbij was, in alle gevallen kwam het erop neer dat je eigen kind er erg ziek van kon worden.
Dat is hier het voornaamste verschil. Kleine kinderen vaccineren puur vanuit motief om de vaccinatiegraad te halen lijkt me nooit wenselijk, daar moet een gedegen risico-onderbouwing aan zitten.
Een risico-onderbouwing die we als t goed is voor 1 juli van de gezondheidsraad gaan zien, maar die eigenlijk al irrelevant is geworden omdat het RIVM, de Jonge en het OMT al gezegd hebben dat het echt nodig is volgens de modellen.
Tja je leest in mijn post wat je wil lezen hč. Wat maakt mij het uit tot hoe jong ze vaccineren, ik heb er niets op tegen.quote:Op maandag 28 juni 2021 23:27 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Arbitrair ja? Bladen als Nature? Denk je echt dat de wetenschap even een natte vinger in de wind steekt en een leeftijd roept?
Er zijn overigens al trials voor 0-12 in voorbereiding. Wist je dat kinderen sowieso al met drie maanden hun eerste vaccinatie krijgen met de DTP prik? Polio is ook niet zomaar verdwenen he.
Ik denk echt dat ze horecasluitingen, lockdowns en avondklokken koste wat het kost willen voorkomen, zeker bij een laag aantal ziekenhuisopnames. Wel denk ik, dat als het aantal besmettingen toeneemt men eerder weer teruggrijpt naar de mondmaskerplicht en eventueel weer verplicht thuiswerken. De mondmaskerplicht is veel minder vergaand dan horecasluitingen, lockdowns en avondklokken en dus veel makkelijker in te voeren. Ook lokale maatregelen in gebieden met een lage vaccinatiegraad sluit ik niet uit.quote:Op maandag 28 juni 2021 22:44 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Uit het van stal willen halen van allerlei maatregelen bij de eerste de beste mutatie blijkt een groot gebrek aan vertrouwen in de vaccins.
Wanneer we in augustus/september, ondanks een hoge vaccinatiegraad en een laag aantal ziekenhuisopnames, toch weer voorbereid gaan worden op nieuwe horecasluitingen, lockdowns en avondklokken draait men eigenhandig de vaccinatiebereidheid de nek om. Waarom zou je je überhaupt nog opnieuw laten vaccineren wanneer je daarna opnieuw weer maandenlang "nog even moet volhouden"?
Mondmaskers zijn minder vergaand maar ook minder effectief. Wat maatregelen betreft gaan de pain en de gain doorgaans gelijk op.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 06:35 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik denk echt dat ze horecasluitingen, lockdowns en avondklokken koste wat het kost willen voorkomen, zeker bij een laag aantal ziekenhuisopnames. Wel denk ik, dat als het aantal besmettingen toeneemt men eerder weer teruggrijpt naar de mondmaskerplicht en eventueel weer verplicht thuiswerken. De mondmaskerplicht is veel minder vergaand dan horecasluitingen, lockdowns en avondklokken en dus veel makkelijker in te voeren. Ook lokale maatregelen in gebieden met een lage vaccinatiegraad sluit ik niet uit.
Was al langer bekend (onder de pet gehouden).quote:Op dinsdag 29 juni 2021 00:47 schreef Grems het volgende:
Maximaal genot hier maar natuurlijk pas echt in het najaar. Inmiddels zijn de kritisch denkende en zeer intelligente NOS-kijkers al zover dat het Wuhan Instituut voor Virologie, alwaar men gain of function onderzoek doet bij, onder andere coronavirussen, wellicht misschien toch wel de bron kan zijn in plaats van de naastgelegen vleesmarkt![]()
![]()
![]()
Echt fantastisch.
Dit was te verwachten. Die app is nutteloos op deze manier. Maar dat geldt en gold voor alle maatregelen zo'n beetje. Er wordt niet gecontroleerd of gehandhaafd.quote:Op maandag 28 juni 2021 23:42 schreef Molo het volgende:
Lekker veilig gevoel wel. Allemaal even hutje mutje staan om de QR code op je telefoon even te laten scannen.
Geen ID check te zien zoals verwacht.
[ afbeelding ]
Bron: https://www.nrc.nl/nieuws(...)-met-testen-a4049103
Al denk ik dat dit HdJ en consorten wel triggert om een wetswijziging te fiksen waar ze op terug kunnen vallen onder 'extreme' omstandigheden.quote:Op maandag 28 juni 2021 19:43 schreef Molo het volgende:
[..]
Nog niet gezien, dank voor het delen
Hulde aan de rechter, weg met de bananenrepubliek
Een mondmaskerplicht is minder effectief dan sectorensluitingen ja, maar ook veel minder belastend voor de samenleving en dus is bij stijgende besmettingsaantallen logisch om gelijk weer de mondmaskerplicht in te voeren.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 06:38 schreef galantis het volgende:
[..]
Mondmaskers zijn minder vergaand maar ook minder effectief. Wat maatregelen betreft gaan de pain en de gain doorgaans gelijk op.
https://www.omroepbrabant(...)toen-ook-in-lockdownquote:Op dinsdag 29 juni 2021 01:08 schreef Twinkle20 het volgende:
En ik ben allergisch voor de wereldwijde propagandamachine die miljarden en miljarden en miljarden kost.
Gebeurde dat ook met de pokkenuitbraak? Of welke andere ziekte dan ook.
Waarom moet er bij stijgende besmettingsaantallen automatisch naar maatregelen worden gegrepen? Als je dan toch met maatregelen komt denk ik dat bijvoorbeeld thuiswerken veel meer zoden aan de dijk zet dan mondkapjes.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 07:27 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Een mondmaskerplicht is minder effectief dan sectorensluitingen ja, maar ook veel minder belastend voor de samenleving en dus is bij stijgende besmettingsaantallen logisch om gelijk weer de mondmaskerplicht in te voeren.
Mondmaskerfetisj.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 07:27 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Een mondmaskerplicht is minder effectief dan sectorensluitingen ja, maar ook veel minder belastend voor de samenleving en dus is bij stijgende besmettingsaantallen logisch om gelijk weer de mondmaskerplicht in te voeren.
Ongetwijfeld, maar wel ingrijpender, slechter te handhaven en niet toepasbaar in elke beroepsgroep.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 08:05 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Waarom moet er bij stijgende besmettingsaantallen automatisch naar maatregelen worden gegrepen? Als je dan toch met maatregelen komt denk ik dat bijvoorbeeld thuiswerken veel meer zoden aan de dijk zet dan mondkapjes.
Nachtclubs etc kom je alleen in als je kunt aantonen geen besmettingsgevaar te vormen.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 08:16 schreef Erno-BE het volgende:
https://mobile.twitter.com/steeph/status/1409627371834019844
Ik hoop toch niet dat deze grafiek waarheid wordt, want dan zitten we begin augustus al op zo’n 1.400-1.500 besmettingen per dag, waarbij er dan nog steeds sprake is van een stijgende trend. Ik hoop echt als er een constante stijging van het aantal besmettingen wordt waargenomen er binnen drie dagen een persconferentie opgezet wordt, waarbij er weer teruggegaan wordt naar stap 3 van het openingsplan (maatregelen die tot vr 25 juni van kracht waren). Mondmaskers, sluiten disco’s en nachtclubs, horeca om 22:00 dicht en thuisbezoek en groepsgroottes tot 4 man.
Deden ze dat wel net masker dan?quote:Op dinsdag 29 juni 2021 08:09 schreef DonDruiper het volgende:
Ik vind het trouwens heerlijk dat bijna niemand die maskers meer op heeft in de winkels.
Mensen kijken elkaar niet meer bang aan.
Zo lang de ziekenhuizen leeg blijven kunnen er 100 duizend miljard besmettingen zijn.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 08:16 schreef Erno-BE het volgende:
https://mobile.twitter.com/steeph/status/1409627371834019844
Ik hoop toch niet dat deze grafiek waarheid wordt, want dan zitten we begin augustus al op zo’n 1.400-1.500 besmettingen per dag, waarbij er dan nog steeds sprake is van een stijgende trend. Ik hoop echt als er een constante stijging van het aantal besmettingen wordt waargenomen er binnen drie dagen een persconferentie opgezet wordt, waarbij er weer teruggegaan wordt naar stap 3 van het openingsplan (maatregelen die tot vr 25 juni van kracht waren). Mondmaskers, sluiten disco’s en nachtclubs, horeca om 22:00 dicht en thuisbezoek en groepsgroottes tot 4 man.
Iedereen in die massa heeft een QR code die recht geeft op het begeven in een mensenmassa.quote:Op maandag 28 juni 2021 23:42 schreef Molo het volgende:
Lekker veilig gevoel wel. Allemaal even hutje mutje staan om de QR code op je telefoon even te laten scannen.
Geen ID check te zien zoals verwacht.
[ afbeelding ]
Bron: https://www.nrc.nl/nieuws(...)-met-testen-a4049103
Ik vermoed dat het OMT hier anders over denkt. Die is gelukkig nooit zo'n fan geweest. Het is óf stront aan de knikker met draconische maatregelen tot gevolg óf het redt zichzelf wel. Dan ga je niet halfbakken en puur voor de vorm wat kapjes verplicht stellen hier en daar.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 07:27 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Niet bekend, maar vanaf het begin al vermoed. Dat is nooit onder de pet gehouden.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 06:40 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Was al langer bekend (onder de pet gehouden).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |