De bijna 18-30 krijgt nu natuurlijk nu z'n beetje de daadwerkelijke prik, dus het is inderdaad vrij logisch dat je hier nog besmettingen krijgt. Zeker omdat ze gewoon ook op vakantie gaan, en weer meer bewegen.quote:Op maandag 28 juni 2021 21:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In de zin van 12-17 jarigen vaccineren?
De vaccinatiebereidheid in achterstandswijken en onder immigranten is, net als in Nederland, lager. Net als in Nederland wordt hard geprobeerd die mensen over te halen, door het ze zo makkelijk mogelijk te maken om gevaccineerd te worden. Door bijv met vaccinatiebussen die wijken in te gaan, waar mensen zonder afspraak en ID gevaccineerd kunnen worden. De vaccinatiebereidheid is op zich hoger in de UK, vooral omdat de overheid niet heeft lopen zwabberen met het beleid voor vaccins (pauze, doorgaan, leeftijd aanpassen, etc), in de UK was het gewoon doorprikken, en heeft men op een gegeven moment alleen een minimum leeftijd voor AZ ingevoerd.quote:Op maandag 28 juni 2021 20:26 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Wat ik ook begreep is dat er in de UK een relatief grote antivax-beweging is, en dan geconcentreerd in bepaalde communities (Zoals de Indiase).
En dat dat ook vooral de mensen zijn die in de ziekenhuizen belanden.
Vermoed dat dat in Nederland veel minder speelt inderdaad en dat we ons geen zorgen hoeven te maken over een toename in besmettingen qua zorg-overbelasting
Maar ze hebben wel een zo snel mogelijk iedereen één prik beleid gevoerd in de UK, waardoor de 2e prik langer uitgesteld is, waardoor de vooral wat oudere groep weer later volledige gevaccineerd was, en ze hebben veel meer met AZ geprikt dan hier. Dat zou nu een groter nadeel kunnen zijn, waar het eerst een voordeel was.quote:Op maandag 28 juni 2021 22:03 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
De vaccinatiebereidheid in achterstandswijken en onder immigranten is, net als in Nederland, lager. Net als in Nederland wordt hard geprobeerd die mensen over te halen, door het ze zo makkelijk mogelijk te maken om gevaccineerd te worden. Door bijv met vaccinatiebussen die wijken in te gaan, waar mensen zonder afspraak en ID gevaccineerd kunnen worden. De vaccinatiebereidheid is op zich hoger in de UK, vooral omdat de overheid niet heeft lopen zwabberen met het beleid voor vaccins (pauze, doorgaan, leeftijd aanpassen, etc), in de UK was het gewoon doorprikken, en heeft men op een gegeven moment alleen een minimum leeftijd voor AZ ingevoerd.
Dat is zeker geen voordeel nu, maar het percentage volwassnen dat 1keer geprikt is is ongeveer 20%, en dat is niet veel anders dan in Nederland.quote:Op maandag 28 juni 2021 22:08 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Maar ze hebben wel een zo snel mogelijk iedereen één prik beleid gevoerd in de UK, waardoor de 2e prik langer uitgesteld is, waardoor de vooral wat oudere groep weer later volledige gevaccineerd was, en ze hebben veel meer met AZ geprikt dan hier. Dat zou nu een groter nadeel kunnen zijn, waar het eerst een voordeel was.
Portugal:quote:Op maandag 28 juni 2021 21:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Testverplichtingen voor volledig gevaccineerden? Bron?
Verenigd koninkrijk:quote:Durch die Coronavirus-Einreiseverordnung vom 12. Mai 2021 und die Einstufung Portugals als Virusvarianten-Gebiet muss bei Reisen aus Portugal nach Deutschland neben der bestehenden Anmelde- und Testpflicht und verlängerten und ausnahmslosen Quarantänepflicht der Nachweis eines negativen COVID-19-Tests in deutscher, englischer, französischer, spanischer oder italienischer Sprache mitgeführt werden, auch wenn Reisende bereits vollständig geimpft sind.
https://www.auswaertiges-(...)galsicherheit/210900
De hele "Britse mutatie"-shitstorm begint weer van voren af aan...quote:Durch die Coronavirus-Einreiseverordnung vom 12. Mai 2021 (aktualisiert am 9. Juni 2021) und die Einstufung des Vereinigten Königreichs als Virusvarianten-Gebiet muss bei Reisen aus dem Vereinigten Königreich nach Deutschland neben der bestehenden Anmelde- und Testpflicht und verlängerten und ausnahmslosen Quarantänepflicht der Nachweis eines negativen COVID-19-Tests in deutscher, englischer, französischer, spanischer oder italienischer Sprache mitgeführt werden, auch wenn Reisende bereits vollständig geimpft sind.
https://www.auswaertiges-(...)iensicherheit/206408
Op NU.nl ga je zelfs naar 300, wat ben je hier nog gul Uke_Fudanshi2quote:Op maandag 28 juni 2021 21:49 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Die is cute!
Nogmaals, als hij bedoelt "kan het in godsnaam 600 ipv 1200 per jaar", prima.
Ik zie die doelpalen ook duidelijk verschuiven, maar er zit inderdaad geen kwaadaardig motief achter verder. Het zou een van de eerste keren zijn dat alle landen het zowaar met elkaar eens zouden zijn....alle landen zouden het prima vinden om hun land economisch en maatschappelijk op te blazen om meer controle uit te kunnen oefenen op hun bevolking. En geen enkel land die vervolgens lekt dat dat besloten is.quote:Op maandag 28 juni 2021 21:52 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet over een kwaadaardig motief, maar desondanks zie je het langzaam maar zeker wel gebeuren. Quarantaine- en testverplichtingen die ook voor volledig gevaccineerden opnieuw ingevoerd worden, landen die weer als risico- of variantengebied bestempeld worden; "and so it begins".
Uit het van stal willen halen van allerlei maatregelen bij de eerste de beste mutatie blijkt een groot gebrek aan vertrouwen in de vaccins.quote:Op maandag 28 juni 2021 22:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zie die doelpalen ook duidelijk verschuiven, maar er zit inderdaad geen kwaadaardig motief achter verder. Het zou een van de eerste keren zijn dat alle landen het zowaar met elkaar eens zouden zijn....alle landen zouden het prima vinden om hun land economisch en maatschappelijk op te blazen om meer controle uit te kunnen oefenen op hun bevolking. En geen enkel land die vervolgens lekt dat dat besloten is.
Ben ervan overtuigd dat het vooral angst (bij een gebrek aan een beter woord) is. Veel landen waren er nu meermaals te laat bij. Het aantal besmettingen steeg en ze grepen vaak te laat in. Je ziet nu gewoon dat er veel landen zijn die dat proberen te voorkomen en te ver doorslaan in sommige gevallen. Dat is het grootste gevaar denk ik; dat ze te voorbarig gaan handelen. Nieuws over een mutatie? Voor de zekerheid maar eventjes wat regels invoeren. Niet omdat ze het leuk vinden, maar omdat het ze nerveus maakt om niks te doen. Niks doen terwijl de besmettingen stijgen zijn veel landen niet meer gewend; helemaal als het rap gaat. Dat zie ik ook niet snel verdwijnen.
Terwijl het aantal besmettingen juist steeds minder gaat zeggen; helemaal als we de vaccins ook gewoon vertrouwen. Die doen overduidelijk hun werk, dus je zou verwachten dat ze dan ook wel in zien dat het wel goed komt in de ziekenhuizen als genoeg mensen zich laten vaccineren. Maar die realisatie is er nog niet helemaal heb ik het idee; niet overal in ieder geval. Maar we gaan het zien de komende maandenIk heb er vaker naast gezeten.
Yup, eens.quote:Op maandag 28 juni 2021 22:44 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Uit het van stal willen halen van allerlei maatregelen bij de eerste de beste mutatie blijkt een groot gebrek aan vertrouwen in de vaccins.
Wanneer we in augustus/september, ondanks een hoge vaccinatiegraad en een laag aantal ziekenhuisopnames, toch weer voorbereid gaan worden op nieuwe horecasluitingen, lockdowns en avondklokken draait men eigenhandig de vaccinatiebereidheid de nek om. Waarom zou je je überhaupt nog opnieuw laten vaccineren wanneer je daarna opnieuw weer maandenlang "nog even moet volhouden"?
Hou vol, vaccineren is onze weg uit de crisis.quote:Op maandag 28 juni 2021 22:27 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Portugal:
[..]
Verenigd koninkrijk:
[..]
De hele "Britse mutatie"-shitstorm begint weer van voren af aan...
Goede post. Er is vanaf dag 1 gezegd dat vaccineren de uitweg uit de crisis zou zijn. Waarom zou je je laten vaccineren om vervolgens nog steeds met allerlei maatregelen opgescheept te zitten? Daarnaast: wat is het doel van die maatregelen op het moment dat de zorg de druk prima aan kan? Imo schuif je dan toch langzaam richting zerocovid, of op z’n minst het willen voorkomen van individuele besmettingen.quote:Op maandag 28 juni 2021 22:44 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Uit het van stal willen halen van allerlei maatregelen bij de eerste de beste mutatie blijkt een groot gebrek aan vertrouwen in de vaccins.
Wanneer we in augustus/september, ondanks een hoge vaccinatiegraad en een laag aantal ziekenhuisopnames, toch weer voorbereid gaan worden op nieuwe horecasluitingen, lockdowns en avondklokken draait men eigenhandig de vaccinatiebereidheid de nek om. Waarom zou je je überhaupt nog opnieuw laten vaccineren wanneer je daarna opnieuw weer maandenlang "nog even moet volhouden"?
Helemaal mee eens, maar ik weet niet of iedereen klaar is voor die vorm van acceptatie.quote:Op maandag 28 juni 2021 23:06 schreef Spablauw214 het volgende:
Op het moment dat het niet lukt om met vaccins de R duurzaam onder de 1 te houden, zullen we denk ik naar een stuk acceptatie moeten. Als in dat covid gewoon een doodsoorzaak kan zijn voor voornamelijk ouderen en zwakkeren. We kunnen toch niet elke herfst en winter maatregelen blijven houden?
Het wordt denk ik vooral spannend wanneer de besmettingen en ziekenhuisopnames zouden oplopen door de niet-gevaccineerden. Wat doe je in zo'n situatie?quote:Op maandag 28 juni 2021 23:06 schreef Spablauw214 het volgende:
Op het moment dat het niet lukt om met vaccins de R duurzaam onder de 1 te houden, zullen we denk ik naar een stuk acceptatie moeten. Als in dat covid gewoon een doodsoorzaak kan zijn voor voornamelijk ouderen en zwakkeren. We kunnen toch niet elke herfst en winter maatregelen blijven houden?
Dat denk ik niet, en natuurlijk, het zal je oma maar zijn he. Maar op individuele gevallen kan je geen beleid maken. Dus als vaccins niet de uitweg zijn hou je denk ik als alternatief over dat je delen van de samenleving permanent anders zal moeten inrichten, en bepaalde maatregelen dus blijvend zullen zijn. Vraag me af of de maatschappij dat accepteert, maar er is al veel geaccepteerd. Meer dan ik op voorhand dacht eigenlijk.quote:Op maandag 28 juni 2021 23:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, maar ik weet niet of iedereen klaar is voor die vorm van acceptatie.
Als we door te lage vaccinatiebereidheid niet aan de drempel komen, zou je een vaccinatieplicht kunnen overwegen. Maar daar moet je pas naar grijpen als alle alternatieven zijn afgevallen imo.quote:Op maandag 28 juni 2021 23:15 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Het wordt denk ik vooral spannend wanneer de besmettingen en ziekenhuisopnames zouden oplopen door de niet-gevaccineerden. Wat doe je in zo'n situatie?
In de herfst zitten we weer met avondklok en maatregelen ala paar maanden terugquote:Op maandag 28 juni 2021 22:30 schreef Discombobulate het volgende:
Dit is echt niet te geloven, houdt nooit weer op.
Iets met angstpsychose.
Arbitrair ja? Bladen als Nature? Denk je echt dat de wetenschap even een natte vinger in de wind steekt en een leeftijd roept?quote:Op maandag 28 juni 2021 17:12 schreef galantis het volgende:
Als 12-17 al was gevaccineerd dan was waarschijnlijk ditzelfde balletje opgeworpen maar dan voor 0-12 jarigen. Met wederom een schoolsluiting of andere maatregelen als waarschijnlijke consequentie wanneer we 0-12 niet zouden gaan vaccineren. Ik vind het maar arbitrair.
Komen we boven de kritische grens van de ziekenhuizen? Dat is de eerste vraag.quote:Op maandag 28 juni 2021 23:15 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Het wordt denk ik vooral spannend wanneer de besmettingen en ziekenhuisopnames zouden oplopen door de niet-gevaccineerden. Wat doe je in zo'n situatie?
Hoe zie je dat dan voor je?quote:Op maandag 28 juni 2021 23:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Komen we boven de kritische grens van de ziekenhuizen? Dat is de eerste vraag.
In dit scenario kun je het niet goed doen denk ik. Elke optie heeft forse nadelen. Maar ik denk dat ik er voor zo kiezen om een maximum te zetten op het aantal coronapatienten dat je opneemt.
Ja. Eigen risico, we kunnen niet hebben dat zij die zich moedwillig niet laten vaccineren de rest van de samenleving effectief hun recht op zorg/vrijheid ontzeggen. Dat vind ik niet in verhouding staan.quote:Op maandag 28 juni 2021 23:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hoe zie je dat dan voor je?
Max 100 COVIDpatienten en als de 101e zich meldt, stuur je hem gewoon naar huis?
Daarentegen krijgen kinderen ook griep, maar geen griepprik, terwijl ze daar best baat bij zouden hebben. En een vaccin tegen het RS-virus, waar kleine kinderen toch echt meer last van hebben dan van covid, heb ik ook nog niet gezien.quote:Op maandag 28 juni 2021 23:27 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Arbitrair ja? Bladen als Nature? Denk je echt dat de wetenschap even een natte vinger in de wind steekt en een leeftijd roept?
Er zijn overigens al trials voor 0-12 in voorbereiding. Wist je dat kinderen sowieso al met drie maanden hun eerste vaccinatie krijgen met de DTP prik? Polio is ook niet zomaar verdwenen he.
Ja dat kan never nooit in een zorgsetting.quote:Op maandag 28 juni 2021 23:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hoe zie je dat dan voor je?
Max 100 COVIDpatienten en als de 101e zich meldt, stuur je hem gewoon naar huis?
Kan, maar dan zou dat enorm afwijken van hoe we gezondheidszorg normaal aanpakkenquote:Op maandag 28 juni 2021 23:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja. Eigen risico, we kunnen niet hebben dat zij die zich moedwillig niet laten vaccineren de rest van de samenleving effectief hun recht op zorg/vrijheid ontzeggen. Dat vind ik niet in verhouding staan.
Kinderen in de risicogroep krijgen gewoon een griepprik. Of het volksgezondheidsargument hier terecht uit de kast wordt gehaald kun je wel over discussiëren ja.quote:Op maandag 28 juni 2021 23:39 schreef Lurf het volgende:
[..]
Daarentegen krijgen kinderen ook griep, maar geen griepprik, terwijl ze daar best baat bij zouden hebben. En een vaccin tegen het RS-virus, waar kleine kinderen toch echt meer last van hebben dan van covid, heb ik ook nog niet gezien.
Ik vind dat het volksgezondheidsargument veel te snel van stal wordt/is gehaald voor covidvaccinaties bij kinderen. Dat is bijna een morele vaccinatieplicht en kinderen moet je niet op die manier onder druk willen zetten. Met een hoge effectiviteit van de vaccins ligt de verantwoordelijkheid voor het voorkomen van ziekte ook veel meer bij het individu.
Uiterst tijdelijk probleem natuurlijk. Met een week of wat is nagenoeg iedereen geprikt. Maar dan nog, wel weer typerend dit.quote:Op maandag 28 juni 2021 23:42 schreef Molo het volgende:
Lekker veilig gevoel wel. Allemaal even hutje mutje staan om de QR code op je telefoon even te laten scannen.
Geen ID check te zien zoals verwacht.
[ afbeelding ]
Bron: https://www.nrc.nl/nieuws(...)-met-testen-a4049103
Ik de k dat je dat ook niet echt kan maken in onze gezondheidszorg, want als je dan ooit bang moet zijn voor het verzetten van doelpalen, dan is een dergelijke weigering op basis van zelfverkozen niet-gevaccineerd zijn natuurlijk een prima startschot voor een verschuiving naar ‘eigen schuld dikke bult’ in de gehele gezondheidszorg.quote:Op maandag 28 juni 2021 23:40 schreef Molo het volgende:
[..]
Kan, maar dan zou dat enorm afwijken van hoe we gezondheidszorg normaal aanpakken
Zie ik niet gebeuren
Zijn die vaccinaties niet vooral om je eigen kind te beschermen? Ik kan me bij veel van die vaccinaties herinneren wat de uitleg erbij was, in alle gevallen kwam het erop neer dat je eigen kind er erg ziek van kon worden.quote:Op maandag 28 juni 2021 23:27 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Arbitrair ja? Bladen als Nature? Denk je echt dat de wetenschap even een natte vinger in de wind steekt en een leeftijd roept?
Er zijn overigens al trials voor 0-12 in voorbereiding. Wist je dat kinderen sowieso al met drie maanden hun eerste vaccinatie krijgen met de DTP prik? Polio is ook niet zomaar verdwenen he.
Je bedoelt dat het naast fraudegevoelig ook nog eens geen nut meer heeft binnenkort?quote:Op maandag 28 juni 2021 23:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Uiterst tijdelijk probleem natuurlijk. Met een week of wat is nagenoeg iedereen geprikt. Maar dan nog, wel weer typerend dit.
Kloptquote:Op maandag 28 juni 2021 23:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik de k dat je dat ook niet echt kan maken in onze gezondheidszorg, want als je dan ooit bang moet zijn voor het verzetten van doelpalen, dan is een dergelijke weigering op basis van zelfverkozen niet-gevaccineerd zijn natuurlijk een prima startschot voor een verschuiving naar ‘eigen schuld dikke bult’ in de gehele gezondheidszorg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |