Maar hoe komen ze in de UK aan die grote aantallen besmettingen? Want ik kan mij voorstellen dat een groot gedeelte van de mensen die gevaccineerd zijn zich niet meer zal laten testen.quote:Op maandag 28 juni 2021 20:20 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Een grotere toename dan gehoopt. Hoopte dat de groei af zou vlakken. Vorige weken 50%, nu ineens bijna 70%. Met zulke groei zit het VK eind volgende week op 35k+, hetzelfde als in januari. Ook toename in ziekenhuizen lijkt iets te groeien richting 15% (nog steeds veel lager dan groei in aantal besmettingen), maar in sommige ziekenhuizen de afgelopen weken toch een toename van 50%. Daar staat tegenover dat in een aantal ziekenhuizen in regio's waar deze uitbraak begon alweer een afname in aantal patienten zagen afgelopen weken.
Politie anime cosplay dinges:quote:Op maandag 28 juni 2021 20:42 schreef eragon2890 het volgende:
https://www.nu.nl/cultuur(...)en-gun-ons-rust.html
Voor de komende 2-3 jaar? Die tosti denkt dat we "minder evenementen" gaan accepteren voor 2-3 jaar? HAHAHA.
Zou voor mij/ons weinig uitmaken, ik heb nog nooit een politie-agent gezien op een anime event (logisch, het is binnen, in een gebouw, dus meer vergelijkbaar met een beurs, er is ook nooit gezeik, agressie, drugs, of wat-dan-ook dus je hebt er gewoon geen politie nodig, never), en de uitgaangsgelegenheden zijn al weer open, maar minder festivals etc zie ik ook echt niet geaccepteerd worden. Vooral niet omdat ze dan nog 2-3 jaar gesteund moeten worden, of het kost bergen banen.
Hoewel ik me wel afvraag hoevéél minder hij er wilt, als het er voor corona geloof ik 1200 per jaar waren.... is 600 per jaar misschien ook genoeg... als hij iets als dat bedoelt kan ik het wel weer begrijpen.
Maar als hij gewoon niet of nauwelijks meer festivals wilt voor 2-3 jaar nu het weer kan omdat ze niet willen werken, nee dat accepteert niemand. Jongeren niet, de ondernemers niet, de samenleving niet, niemand niet.
Dus dat mis ik, wat is "minder"? Is dat 600 ipv 1200? Of wil hij er nog like 10 per jaar? Want in dat eerste geval snap ik het wil, in het tweede geval dient hij snel afgevoerd te worden voor geestelijke hulp...
Ik herken het sentiment wel. Ik zie de doelpalen ook wel schuiven.quote:Op maandag 28 juni 2021 19:35 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik ga er inmiddels van uit dat het enige "oude normaal", wat ik dit jaar ga ervaren, het tot ergens in september weer naar kantoor mogen gaat zijn. Mijn vaccinatie gaat me amper tot geen "vrijheid" opleveren; tegen de tijd dat ik begin augustus optimale bescherming van m'n tweede dosis Pfizer heb gelden voor gevaccineerden gewoon weer dezelfde maatregelen als voor ongevaccineerden.
Zelfs als de druk op de zorg over een paar weken serieus afgenomen is verzint men wel weer nieuwe argumenten om herinvoering van allerlei maatregelen goed te praten. Dit eindeloze verschuiven van de doelpalen en gejojo met maatregelen blijft net zo lang duren tot de bevolking zegt "tot hier en niet verder".
Helaas denk een behoorlijk grote groep daar anders overquote:Op maandag 28 juni 2021 21:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik herken het sentiment wel. Ik zie de doelpalen ook wel schuiven.
Maar er is toch geen enkele reden om een kwaadaardig motief te veronderstellen? Daar is geen enkele aanwijzing voor.
Dan kunnen ze die aanwijzingen hier vast noemen…quote:Op maandag 28 juni 2021 21:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Helaas denk een behoorlijk grote groep daar anders over
https://eenvandaag.avrotr(...)en-maar-alleen-hard/quote:Vrijwillig is vrijwillig
Ook de ontwikkeling van de corona-app levert bij sommigen zorgen op, want welke vorm gaat dit hebben, en wordt het verplicht? "De verplichting gaan we niet doen", verzekert de minister. "Dit moet vrijwillig, want dat is de enige manier om te zorgen dat de samenleving er ook vertrouwen in heeft."
Maar wat als werkgevers of eigenaren van openbare gelegenheden zeggen: 'Je komt er niet in zonder app'? "Ik denk dat we wettelijk onmogelijk moeten maken dat het op die manier gebruikt kan gaan worden. Want vrijwillig is vrijwillig, dus niet stiekem toch verplicht via een andere route."
was idd al langer bekend. als je die fauci emails erbij pakt, dan lijkt het meer op gain of function in een lab en ongelukje dan een wet market ongeluk.quote:Op maandag 28 juni 2021 21:05 schreef trein2000 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)a-onderzoek-a4049054
De Chinezen hebben wat uit te leggen. Dit lijkt toch wel verdacht veel op geschiedvervalsing…
Die 40-49 vind ik interessant, waarom zijn die zoveel hoger dan de omliggende leeftijden?quote:Op maandag 28 juni 2021 21:34 schreef _serial_ het volgende:
[ afbeelding ]
Lijkt mij duidelijk verhaal.
Ouders van leerlingen in het VO?quote:Op maandag 28 juni 2021 21:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die 40-49 vind ik interessant, waarom zijn die zoveel hoger dan de omliggende leeftijden?
Snap ik, maar de week is nog vers, dus dat middelt nog wel uit, maar het is vooral dat z'n 50% van de besmettingen in de groepen 10-19, 20-29 zitten.quote:Op maandag 28 juni 2021 21:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die 40-49 vind ik interessant, waarom zijn die zoveel hoger dan de omliggende leeftijden?
Maar dat laatste ligt volkomen in de lijn der verwachting natuurlijk.quote:Op maandag 28 juni 2021 21:40 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Snap ik, maar de week is nog vers, dus dat middelt nog wel uit, maar het is vooral dat z'n 50% van de besmettingen in de groepen 10-19, 20-29 zitten.
Zeker. Daarom post ik de grafiek ook.quote:Op maandag 28 juni 2021 21:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dat laatste ligt volkomen in de lijn der verwachting natuurlijk.
Moeten we dan nu allemaal boos worden op dequote:Op maandag 28 juni 2021 21:34 schreef _serial_ het volgende:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Die is cute!quote:Op maandag 28 juni 2021 21:06 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Politie anime cosplay dinges:
[ afbeelding ]
Daar is geen afscheid van genomen. Er is nu versoepeld omdat de druk op de zorg echt enorm is afgenomen. Er is geen zerocovid.quote:Op maandag 28 juni 2021 19:49 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Van de druk op de zorg als reden voor het nemen van maatregelen is al lang en breed afscheid genomen. Inmiddels is het aantal besmettingen, ook al zou geen enkele besmetting nog in een ziekenhuisopname resulteren, bepalend geworden. Zerocovid, maar dan ingevoerd op het tempo waarmee de kikker, zonder dat 'ie het zelf in de gaten heeft, in de ketel doodgekookt wordt...
Ik heb het ook niet over een kwaadaardig motief, maar desondanks zie je het langzaam maar zeker wel gebeuren. Quarantaine- en testverplichtingen die ook voor volledig gevaccineerden opnieuw ingevoerd worden, landen die weer als risico- of variantengebied bestempeld worden; "and so it begins".quote:Op maandag 28 juni 2021 21:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik herken het sentiment wel. Ik zie de doelpalen ook wel schuiven.
Maar er is toch geen enkele reden om een kwaadaardig motief te veronderstellen? Daar is geen enkele aanwijzing voor.
In de zin van 12-17 jarigen vaccineren?quote:Op maandag 28 juni 2021 21:34 schreef _serial_ het volgende:
[ afbeelding ]
Testverplichtingen voor volledig gevaccineerden? Bron?quote:Op maandag 28 juni 2021 21:52 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet over een kwaadaardig motief, maar desondanks zie je het langzaam maar zeker wel gebeuren. Quarantaine- en testverplichtingen die ook voor volledig gevaccineerden opnieuw ingevoerd worden, landen die weer als risico- of variantengebied bestempeld worden; "and so it begins".
De bijna 18-30 krijgt nu natuurlijk nu z'n beetje de daadwerkelijke prik, dus het is inderdaad vrij logisch dat je hier nog besmettingen krijgt. Zeker omdat ze gewoon ook op vakantie gaan, en weer meer bewegen.quote:Op maandag 28 juni 2021 21:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In de zin van 12-17 jarigen vaccineren?
De vaccinatiebereidheid in achterstandswijken en onder immigranten is, net als in Nederland, lager. Net als in Nederland wordt hard geprobeerd die mensen over te halen, door het ze zo makkelijk mogelijk te maken om gevaccineerd te worden. Door bijv met vaccinatiebussen die wijken in te gaan, waar mensen zonder afspraak en ID gevaccineerd kunnen worden. De vaccinatiebereidheid is op zich hoger in de UK, vooral omdat de overheid niet heeft lopen zwabberen met het beleid voor vaccins (pauze, doorgaan, leeftijd aanpassen, etc), in de UK was het gewoon doorprikken, en heeft men op een gegeven moment alleen een minimum leeftijd voor AZ ingevoerd.quote:Op maandag 28 juni 2021 20:26 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Wat ik ook begreep is dat er in de UK een relatief grote antivax-beweging is, en dan geconcentreerd in bepaalde communities (Zoals de Indiase).
En dat dat ook vooral de mensen zijn die in de ziekenhuizen belanden.
Vermoed dat dat in Nederland veel minder speelt inderdaad en dat we ons geen zorgen hoeven te maken over een toename in besmettingen qua zorg-overbelasting
Maar ze hebben wel een zo snel mogelijk iedereen één prik beleid gevoerd in de UK, waardoor de 2e prik langer uitgesteld is, waardoor de vooral wat oudere groep weer later volledige gevaccineerd was, en ze hebben veel meer met AZ geprikt dan hier. Dat zou nu een groter nadeel kunnen zijn, waar het eerst een voordeel was.quote:Op maandag 28 juni 2021 22:03 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
De vaccinatiebereidheid in achterstandswijken en onder immigranten is, net als in Nederland, lager. Net als in Nederland wordt hard geprobeerd die mensen over te halen, door het ze zo makkelijk mogelijk te maken om gevaccineerd te worden. Door bijv met vaccinatiebussen die wijken in te gaan, waar mensen zonder afspraak en ID gevaccineerd kunnen worden. De vaccinatiebereidheid is op zich hoger in de UK, vooral omdat de overheid niet heeft lopen zwabberen met het beleid voor vaccins (pauze, doorgaan, leeftijd aanpassen, etc), in de UK was het gewoon doorprikken, en heeft men op een gegeven moment alleen een minimum leeftijd voor AZ ingevoerd.
Dat is zeker geen voordeel nu, maar het percentage volwassnen dat 1keer geprikt is is ongeveer 20%, en dat is niet veel anders dan in Nederland.quote:Op maandag 28 juni 2021 22:08 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Maar ze hebben wel een zo snel mogelijk iedereen één prik beleid gevoerd in de UK, waardoor de 2e prik langer uitgesteld is, waardoor de vooral wat oudere groep weer later volledige gevaccineerd was, en ze hebben veel meer met AZ geprikt dan hier. Dat zou nu een groter nadeel kunnen zijn, waar het eerst een voordeel was.
Portugal:quote:Op maandag 28 juni 2021 21:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Testverplichtingen voor volledig gevaccineerden? Bron?
Verenigd koninkrijk:quote:Durch die Coronavirus-Einreiseverordnung vom 12. Mai 2021 und die Einstufung Portugals als Virusvarianten-Gebiet muss bei Reisen aus Portugal nach Deutschland neben der bestehenden Anmelde- und Testpflicht und verlängerten und ausnahmslosen Quarantänepflicht der Nachweis eines negativen COVID-19-Tests in deutscher, englischer, französischer, spanischer oder italienischer Sprache mitgeführt werden, auch wenn Reisende bereits vollständig geimpft sind.
https://www.auswaertiges-(...)galsicherheit/210900
De hele "Britse mutatie"-shitstorm begint weer van voren af aan...quote:Durch die Coronavirus-Einreiseverordnung vom 12. Mai 2021 (aktualisiert am 9. Juni 2021) und die Einstufung des Vereinigten Königreichs als Virusvarianten-Gebiet muss bei Reisen aus dem Vereinigten Königreich nach Deutschland neben der bestehenden Anmelde- und Testpflicht und verlängerten und ausnahmslosen Quarantänepflicht der Nachweis eines negativen COVID-19-Tests in deutscher, englischer, französischer, spanischer oder italienischer Sprache mitgeführt werden, auch wenn Reisende bereits vollständig geimpft sind.
https://www.auswaertiges-(...)iensicherheit/206408
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |