abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200111079

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Er wordt flink gevaccineerd.
Welke geboortejaren mogen afspraak maken en vanaf wanneer mocht dit precies?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Dagelijkse ziekenhuiscijfers
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

SPOILER
pi_200111109
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 17:35 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Dan moet je al de veronderstelling hebben dat mondkapjes werken. Wáár raken mensen besmet? Volgens mij vooral thuis. Ik vind het niet zo'n goed voorbeeld. Tja, puur hypothetisch. Wat moet je daar nou mee?
Volstrekt irrelevant voor het argument.

Maar goed, prima. :')

Jij wijst iedere maatregel bij voorbaat af zolang de ziekenhuizen maar niet overspoelen. Dat is letterlijk wat je zegt.

Dus zelfs een zeer niet-invasieve maatregel (dan laat ik even in het midden of mondkapjes in het OV dat is) die veel patiënten zou kunnen voorkomen wijs je bij voorbaat af zolang de ziekenhuizen maar niet overspoelen. Dat vind ik een zeer vreemde opstelling.
pi_200111159
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 17:41 schreef DireStraits7 het volgende:
Dus zelfs een zeer niet-invasieve maatregel (dan laat ik even in het midden of mondkapjes in het OV dat is) die veel patiënten zou kunnen voorkomen wijs je bij voorbaat af zolang de ziekenhuizen maar niet overspoelen. Dat vind ik een zeer vreemde opstelling.
Daarom snap ik dat geneuzel over 'de doelpalen verschuiven' niet. Prioriteit één was ervoor te zorgen dat de ziekenhuizen niet overspoelen. Het is mij echt een raadsel dat sommigen dat interpreteren als 'zolang de ziekenhuizen niet overspoelen moet letterlijk iedere maatregel coûte que coûte, a priori van tafel geveegd worden'.

Uiteindelijk gaat het om een proportionaliteitsvraagstuk. En dan zijn sommige maatregelen dusdanig niet-invasief dat ze gerechtvaardigd (her)ingevoerd kunnen worden als daarmee veel leed voorkomen wordt. Los van of de ziekenhuizen wel of niet overspoeld zijn.

En dan zit Nederland echt nog flink aan de liberale kant van het spectrum.
pi_200111196
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 17:41 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Volstrekt irrelevant voor het argument.

Maar goed, prima. :')

Jij wijst iedere maatregel bij voorbaat af zolang de ziekenhuizen maar niet overspoelen. Dat is letterlijk wat je zegt.

Bestaan er zeer niet-invasieve maatregelen die veel patiënten kunnen voorkomen? Dit lijkt me behoorlijk relevant omdat juist de kritiek op gemiddelde maatregel is dat er nogal veel ingeleverd moet worden om een zeker gewenst effect te bewerkstelligen.
Als het zo gemakkelijk ging had een ieder wel willen tekenen.
I'll give you something to do
pi_200111785
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 17:46 schreef galantis het volgende:

[..]

Bestaan er zeer niet-invasieve maatregelen die veel patiënten kunnen voorkomen? Dit lijkt me behoorlijk relevant omdat juist de kritiek op gemiddelde maatregel is dat er nogal veel ingeleverd moet worden om een zeker gewenst effect te bewerkstelligen.
Als het zo gemakkelijk ging had een ieder wel willen tekenen.
Ja, daar zit hem wel een beetje de crux, als het makkelijk was dan klaagde niemand. Nou ja, ok, minder klagen ;)
  maandag 28 juni 2021 @ 18:25:39 #6
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200111871
UK +23K besmettingen

Stukje duiding graag @George_of_the_Jungle
pi_200112248
twitter
  maandag 28 juni 2021 @ 18:47:28 #8
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_200112334
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 18:43 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
1500 euro a pop
  Moderator maandag 28 juni 2021 @ 18:48:15 #9
446930 crew  ESF1Gamer
pi_200112350
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 18:43 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
Dit gezeik all over again
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_200112656
quote:
NEW: Abu Dhabi says unvaccinated people will be banned from shopping centers, restaurants, universities, gyms, recreational facilities, and other places
BNO

:{
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 28 juni 2021 @ 19:04:25 #11
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_200112684
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 19:02 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

BNO

Maar dat is in Abu Dhabi. Dat gaat hier heus niet gebeuren hoor!
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_200112685
quote:

[..]

BNO

Jaaaaaa het nieuwe normaal in full effect 👍
  maandag 28 juni 2021 @ 19:05:38 #13
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_200112705
quote:

[..]

BNO

Draconisch. Met het actuele gedoe rondom de Delta-variant zie ik sommige staten in de VS dit ook nog wel doen op termijn ...
pi_200112813
quote:
11s.gif Op maandag 28 juni 2021 19:05 schreef MissionPhailed het volgende:

Draconisch. Met het actuele gedoe rondom de Delta-variant zie ik sommige staten in de VS dit ook nog wel doen op termijn ...
Dit vind ik niets voor de VS, eerlijk gezegd. Wel voor Australië of China.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator maandag 28 juni 2021 @ 19:13:27 #15
5428 crew  miss_sly
pi_200112849
Was dit al langsgekomen vanmiddag?
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)wob-verzoeken-vws-af
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_200112889
quote:

[..]

BNO

Ik vraag me dan vaak af hoe ze dat denken te onderbouwen. Alsof die plekken van die corona hotspots zijn, ofzo.

En dan heb je eindelijk een robuuste oplossing in de vorm van vaccins en dan ga je alsnog je bevolking met dit soort zaken vermoeien. Het wordt voor iedereen irritant en duur, óók voor de reeds gevaccineerden.
I'll give you something to do
pi_200112913
Nu de vaccinatiegraad en -bereidheid hoog genoeg blijken te zijn gaat men weer gewoon verder waar men gebleven was; nog even een paar weken nieuwe maatregelen inmasseren en nog voor september zijn de lockdowns en avondklokken weer terug van weggeweest... :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Moderator maandag 28 juni 2021 @ 19:17:53 #18
5428 crew  miss_sly
pi_200112941
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 19:16 schreef DDDDDaaf het volgende:
Nu de vaccinatiegraad en -bereidheid hoog genoeg blijken te zijn gaat men weer gewoon verder waar men gebleven was; nog even een paar weken nieuwe maatregelen inmasseren en nog voor september zijn de lockdowns en avondklokken weer terug van weggeweest... :')
Hoe kom je daar nou weer bij?
pi_200112988
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 19:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nou weer bij?
Je ziet en hoort gewoon nu al dat daar al op gezinspeeld begint te worden.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Moderator maandag 28 juni 2021 @ 19:21:51 #20
5428 crew  miss_sly
pi_200113000
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 19:21 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Je ziet en hoort gewoon nu al dat daar al op gezinspeeld begint te worden.
Ik niet hoor.
pi_200113110
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 17:44 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Daarom snap ik dat geneuzel over 'de doelpalen verschuiven' niet. Prioriteit één was ervoor te zorgen dat de ziekenhuizen niet overspoelen. Het is mij echt een raadsel dat sommigen dat interpreteren als 'zolang de ziekenhuizen niet overspoelen moet letterlijk iedere maatregel coûte que coûte, a priori van tafel geveegd worden'.

Uiteindelijk gaat het om een proportionaliteitsvraagstuk. En dan zijn sommige maatregelen dusdanig niet-invasief dat ze gerechtvaardigd (her)ingevoerd kunnen worden als daarmee veel leed voorkomen wordt. Los van of de ziekenhuizen wel of niet overspoeld zijn.

En dan zit Nederland echt nog flink aan de liberale kant van het spectrum.
Uiteraard is dat zo. Maar proportionaliteit ziet natuurlijk op verhoudingen, in de strijd tegen overstromende ziekenhuizen is heel veel geoorloofd. In de strijd tegen drie keer kuchen een stuk minder. Om even de twee meest extreme scenario’s er bij te pakken.

Ik ben benieuwd wat voor soort maatregelen jij aan denkt.
zie email 27 oktober
pi_200113152
Gaat vanaf 20 augustus gelden daar in de zandbak

https://bnonews.com/index(...)-most-public-places/
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_200113254
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 19:31 schreef Jor_Dii het volgende:
Gaat vanaf 20 augustus gelden daar in de zandbak

https://bnonews.com/index(...)-most-public-places/
Ik verheug mij al op tijger die zo komt vertellen dat vaccinatie ook daar gewoon een vrije keuze is.
pi_200113257
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 19:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik niet hoor.
Ik ga er inmiddels van uit dat het enige "oude normaal", wat ik dit jaar ga ervaren, het tot ergens in september weer naar kantoor mogen gaat zijn. Mijn vaccinatie gaat me amper tot geen "vrijheid" opleveren; tegen de tijd dat ik begin augustus optimale bescherming van m'n tweede dosis Pfizer heb gelden voor gevaccineerden gewoon weer dezelfde maatregelen als voor ongevaccineerden.

Zelfs als de druk op de zorg over een paar weken serieus afgenomen is verzint men wel weer nieuwe argumenten om herinvoering van allerlei maatregelen goed te praten. Dit eindeloze verschuiven van de doelpalen en gejojo met maatregelen blijft net zo lang duren tot de bevolking zegt "tot hier en niet verder".
  maandag 28 juni 2021 @ 19:36:09 #25
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_200113261
Liveblog AD

quote:
De coronavaccins van Pfizer/BioNTech en Moderna zetten het immuunsysteem dusdanig lang aan het werk, dat het volgens Amerikaanse onderzoekers weleens zou kunnen dat ze jarenlang bescherming zullen geven tegen het virus. Mits dat niet muteert op een manier die vaccins omzeilt.

,,Een zeer, zeer goed teken", noemt immunoloog Ali Ellebedy van Washington University de resultaten van het onderzoek tegenover The New York Times. Hij en zijn team hebben hun bevindingen gepubliceerd in het gerenommeerde wetenschappelijke tijdschrift Nature.

Hoe lang de vaccins precies bescherming zullen bieden tegen het coronavirus, valt ook na deze studie nog niet met zekerheid te zeggen. Het onderzoek zegt ook niets over de vaccins van Johnson & Johnson en AstraZeneca. Die werken op een andere manier dan de zogeheten mRNA-vaccins van Moderna en Pfizer/BioNTech.
Dus eigenlijk hoeft die werkzame tijd geen risico meer te vormen, ook de noodzaak voor een booster neemt hiermee af lijkt me.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')