abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200113285
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 19:35 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Ik verheug mij al op tijger die zo komt vertellen dat vaccinatie ook daar gewoon een vrije keuze is.
Waarom zou ik dat doen, precies?
  maandag 28 juni 2021 @ 19:37:53 #27
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_200113294
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 19:02 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

BNO

:{
nog meer discriminatie
  maandag 28 juni 2021 @ 19:39:09 #28
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_200113323
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 19:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wil je wel even in je hokje blijven waar je geplaatst wordt ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_200113340
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 19:36 schreef zalkc het volgende:
Liveblog AD
[..]

Dus eigenlijk hoeft die werkzame tijd geen risico meer te vormen, ook de noodzaak voor een booster neemt hiermee af lijkt me.
Ik hoorde net iets, volgens mij was het gevloek uit een kantoor van een bio-bedrijf.... geen boosters = nooit meer verdienen na de pandemie XD
#WeesGeenWhales
  Moderator maandag 28 juni 2021 @ 19:40:11 #30
5428 crew  miss_sly
pi_200113346
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 19:35 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Ik ga er inmiddels van uit dat het enige "oude normaal", wat ik dit jaar ga ervaren, het tot ergens in september weer naar kantoor mogen gaat zijn. Mijn vaccinatie gaat me amper tot geen "vrijheid" opleveren; tegen de tijd dat ik begin augustus optimale bescherming van m'n tweede dosis Pfizer heb gelden voor gevaccineerden gewoon weer dezelfde maatregelen als voor ongevaccineerden.

Zelfs als de druk op de zorg over een paar weken serieus afgenomen is verzint men wel weer nieuwe argumenten om herinvoering van allerlei maatregelen goed te praten. Dit eindeloze verschuiven van de doelpalen en gejojo met maatregelen blijft net zo lang duren tot de bevolking zegt "tot hier en niet verder".
Ik zie geen enkele reden waarom men op zoek zou zijn naar nieuwe argumenten om herinvoering can maatregelen goed te praten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_200113351
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 19:39 schreef zalkc het volgende:

[..]

Wil je wel even in je hokje blijven waar je geplaatst wordt ;)
Nee en ik hou niet van laffe aanvallen via insinuaties.
  maandag 28 juni 2021 @ 19:40:50 #32
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200113358
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 19:39 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ik hoorde net iets, volgens mij was het gevloek uit een kantoor van een bio-bedrijf.... geen boosters = nooit meer verdienen na de pandemie XD
Je weet dat de bedenkers van het Comirnaty vaccin super idealistisch zijn?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_200113361
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 19:37 schreef THEFXR het volgende:

[..]

nog meer discriminatie
Niet getreurd; gevaccineerden mogen over hooguit enkele weken hun herwonnen "vrijheid" ook weer gewoon inleveren.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_200113378
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 19:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik zie geen enkele reden waarom men op zoek zou zijn naar nieuwe argumenten om herinvoering can maatregelen goed te praten.
Inderdaad. De UK is van plan over 3 weken ‘gewoon’ open te gaan ondanks de vele vele besmettingen die er nu zijn. Als hier hetzelfde beeld komt met veel besmettingen en relatief amper opnames en doden is dat echt niet meer te beargumenteren.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 28 juni 2021 @ 19:43:56 #35
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200113422
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 19:13 schreef miss_sly het volgende:
Was dit al langsgekomen vanmiddag?
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)wob-verzoeken-vws-af
Nog niet gezien, dank voor het delen

Hulde aan de rechter, weg met de bananenrepubliek
  maandag 28 juni 2021 @ 19:47:07 #36
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_200113471
twitter
pi_200113474
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 19:39 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

BioNTech en Moderna gaan nu juist hard cashen met (te ontvangen investeringen in) andere mRNA vaccins tegen van-alles-en-nog-wat
There are 10 types of people in this world. Those that understand binary and those that don't.
pi_200113480
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 19:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Gewoon, omdat je blij bent dat ze ook daar vrij kunnen kiezen, in zo'n land had het makkelijk anders kunnen zijn.
pi_200113493
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 19:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Van de druk op de zorg als reden voor het nemen van maatregelen is al lang en breed afscheid genomen. Inmiddels is het aantal besmettingen, ook al zou geen enkele besmetting nog in een ziekenhuisopname resulteren, bepalend geworden. Zerocovid, maar dan ingevoerd op het tempo waarmee de kikker, zonder dat 'ie het zelf in de gaten heeft, in de ketel doodgekookt wordt...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  maandag 28 juni 2021 @ 19:49:28 #40
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200113503
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 19:47 schreef NCIS het volgende:

[..]

BioNTech en Moderna gaan nu juist hard cashen met (te ontvangen investeringen in) andere mRNA vaccins tegen van-alles-en-nog-wat
Ja, maarrrrr

Als je een vaccin hebt tegen MS en kanker, gaan er zat toko's dus níet meer aan verdienen

Ik geloof oprecht dat het BioNTech echtpaar het oplossen van de kwaal voor ogen heeft en niet vooral dollartekens
pi_200113543
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 17:44 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Daarom snap ik dat geneuzel over 'de doelpalen verschuiven' niet. Prioriteit één was ervoor te zorgen dat de ziekenhuizen niet overspoelen. Het is mij echt een raadsel dat sommigen dat interpreteren als 'zolang de ziekenhuizen niet overspoelen moet letterlijk iedere maatregel coûte que coûte, a priori van tafel geveegd worden'.

Uiteindelijk gaat het om een proportionaliteitsvraagstuk. En dan zijn sommige maatregelen dusdanig niet-invasief dat ze gerechtvaardigd (her)ingevoerd kunnen worden als daarmee veel leed voorkomen wordt. Los van of de ziekenhuizen wel of niet overspoeld zijn.

En dan zit Nederland echt nog flink aan de liberale kant van het spectrum.
Nee. Nou ja, "was de handen" en "blijf in godsnaam aub thuis bij klachten" hoop ik heel erg dat er permanent in blijven... voor alles.

Maar voor de rest wil ik, en echt iedereen die ik ken, mijn/onze Vrijheid en leven terug. Mensen als een wandelend gevaar moeten zien is onnatuurlijk, letterlijk onmenselijk (als in we zijn sociale wezens), en een levende hel (om die reden). Ik wil die oude spontane open gezelligheid terug zodra het kan. Verplicht zo'n klotekap dragen maakt dat onmogelijk, herinnert je namelijk continue aan gevaar, naast nog dat het warm is, je bril beslaat, mensen die doof zijn ineens niet meer mee kunnen doen want niet meer kunnen liplezen, etc etc. Het is een kloteidee en een klotemaatregel die ZSM overboord moet. Daarmee hoop ik net als De Jonge dat dat half augustus kan, en daarna zet ik nóóit meer zo'n klereding op. Punt.

Zodra er geen crisis meer is wil ik zélf gewoon weer naar m'n events kunnen en als vanouds gezellig kunnen doen, lol hebben, en vrienden maken. Free hugs met wie wil, foto's met wie wil, dance workshopje doen, mensen zien lachen (dus niet die t**ing-***kapjes, gezichten zien is fijn!), geen 1,5m, geen looplijnen, geen zangverboden, gewoon vrij mezelf mogen zijn. Die oude open ontspannen gezellige sfeer terug. Maatregelen om "het gevaar tegen te gaan" van de medemens verneuken per definitie alle gezelligheid. Je moet constant opletten, constant on guard zijn, nooit ontspannen, en wordt constant herinnerd aan dat je medemens een gevaar is ipv leuk om spontaan een gesprek mee te beginnen of gezellig lekker gek mee te doen/foto's/hugs/dansen/wat dan ook. Het is een dystopie, en een hel, en dient zo snel mogelijk overboord te gaan.

Dáárom zij́n álle maatregelen zeer invasief. Alleen door de psychologische werking al. Je wilt die oude ontspannen relaxede gezellige open sfeer terug in het land, ik wel tenminste. En dat kan toch echt alleen als je elkaar niet als biologische bom ziet waartegen maatregelen dienen te worden genomen.

Behalve dus "blijf thuis als je ziek bent" ipv mensen dwingen om hoestend naar kantoor te komen, en wat vaker handen wassen zou dus fijn zijn, dat deden we voor de corona volgens mij het slechtste van heel europa. Voor de rest wil ik heel snel weer terug naar het oude en enige menselijke, vrije, gezellige, open, spontane, sociale normaal. Punt.

Dat is ook dé nummer een reden dat ik, mijn hele omgeving, en zowat elke jongere in nederland (zie stormloop Janssen), zich überhaupt laat vaccineren, als je het gemist heeft. Ze willen naar een festival, een club, whatever. Je ziet hoe blij al die mensen waren dit weekend dat alles weer mocht. Dáárom moeten we zo snel mogelijk van alles af. En dat zou ik dus ook aanraden als je wilt dat wij (het meerendeel van iedereen onder de ~35) ooit van ons leven nog een booster nemen mocht dat nodig zijn ;) Dan gaat namelijk echt hetzelfde principe gelden, dat beloof ik je ;)
#WeesGeenWhales
pi_200113601
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 18:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, daar zit hem wel een beetje de crux, als het makkelijk was dan klaagde niemand. Nou ja, ok, minder klagen ;)
Waarbij wat ik hierboven zeg, de psychologische effecten van maatregelen op de sfeer in de samenleving en de "gezelligheidsfactor" volgens mij echt een van de belangrijkste is, waar ik weinig over hoor. (logisch, virologen én politici én economen weten er allemaal weinig van, dus er zal door uitgenodigde experts niet snel over begonnen worden...)
#WeesGeenWhales
  maandag 28 juni 2021 @ 19:52:49 #43
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_200113623
quote:
1s.gif Op maandag 28 juni 2021 19:49 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja, maarrrrr

Als je een vaccin hebt tegen MS en kanker, gaan er zat toko's dus níet meer aan verdienen

Ik geloof oprecht dat het BioNTech echtpaar het oplossen van de kwaal voor ogen heeft en niet vooral dollartekens
Een Nobelprijs is niet te koop ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 28 juni 2021 @ 20:15:33 #44
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200114306
In die Arabische oliestaten doen ze niet zo moeilijk over een stukje apartheid.
pi_200114442
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 18:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
UK +23K besmettingen

Stukje duiding graag @:George_of_the_Jungle
Een grotere toename dan gehoopt. Hoopte dat de groei af zou vlakken. Vorige weken 50%, nu ineens bijna 70%. Met zulke groei zit het VK eind volgende week op 35k+, hetzelfde als in januari. Ook toename in ziekenhuizen lijkt iets te groeien richting 15% (nog steeds veel lager dan groei in aantal besmettingen), maar in sommige ziekenhuizen de afgelopen weken toch een toename van 50%. Daar staat tegenover dat in een aantal ziekenhuizen in regio's waar deze uitbraak begon alweer een afname in aantal patienten zagen afgelopen weken.

Maar eenzelfde toename is te zien in kiemsurveillance in Nederland, afgelopen weken van 1.4% naar 3.1% naar 9.5%, en die groei zal niet afnemen met de laatste versoepelingen. Het is geen absolute groei, aangezien het een percentage is van totale aantal, en dat neemt af, maar er is wel degelijk een flinke toename. Over 3-4 weken is het dominant. Maar is het dan dominant tussen 300 besmettingen per dag, of 1000?
Het is tijd voor overheden in de EU om te gaan bedenken hoe ze dit het hoofd gaan bieden. Puur kijken naar het aantal besmettingen is onzinnig, de deur sluiten naar de UK helpt ook niet echt. Terugdraaien versoepelingen is ook iets wat op veel weerstand kan rekenen. Waar de EU geluk mee kan hebben is dat deze variant zich vooral onder niet gevaccineerden verspreid, school- en universiteitsleerlingen. Over een paar weken zijn scholen en uni's gesloten voor de vakanties, wat de groei zal dempen, maar hoeveel.
Het zal een golf in besmettingen worden, maar meer een rimpel of golfje in de ziekenhuizen. Hoe moet daar mee omgegaan worden de komende maanden, dat is iets waar de regering en het OMT zich nu mee bezig moeten houden lijkt me. Kan bijvoorbeeld het vaccineren versneld worden?
  maandag 28 juni 2021 @ 20:26:46 #46
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_200114544
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 20:20 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Een grotere toename dan gehoopt. Hoopte dat de groei af zou vlakken. Vorige weken 50%, nu ineens bijna 70%. Met zulke groei zit het VK eind volgende week op 35k+, hetzelfde als in januari. Ook toename in ziekenhuizen lijkt iets te groeien richting 15% (nog steeds veel lager dan groei in aantal besmettingen), maar in sommige ziekenhuizen de afgelopen weken toch een toename van 50%. Daar staat tegenover dat in een aantal ziekenhuizen in regio's waar deze uitbraak begon alweer een afname in aantal patienten zagen afgelopen weken.

Maar eenzelfde toename is te zien in kiemsurveillance in Nederland, afgelopen weken van 1.4% naar 3.1% naar 9.5%, en die groei zal niet afnemen met de laatste versoepelingen. Het is geen absolute groei, aangezien het een percentage is van totale aantal, en dat neemt af, maar er is wel degelijk een flinke toename. Over 3-4 weken is het dominant. Maar is het dan dominant tussen 300 besmettingen per dag, of 1000?
Het is tijd voor overheden in de EU om te gaan bedenken hoe ze dit het hoofd gaan bieden. Puur kijken naar het aantal besmettingen is onzinnig, de deur sluiten naar de UK helpt ook niet echt. Terugdraaien versoepelingen is ook iets wat op veel weerstand kan rekenen. Waar de EU geluk mee kan hebben is dat deze variant zich vooral onder niet gevaccineerden verspreid, school- en universiteitsleerlingen. Over een paar weken zijn scholen en uni's gesloten voor de vakanties, wat de groei zal dempen, maar hoeveel.
Het zal een golf in besmettingen worden, maar meer een rimpel of golfje in de ziekenhuizen. Hoe moet daar mee omgegaan worden de komende maanden, dat is iets waar de regering en het OMT zich nu mee bezig moeten houden lijkt me. Kan bijvoorbeeld het vaccineren versneld worden?
Wat ik ook begreep is dat er in de UK een relatief grote antivax-beweging is, en dan geconcentreerd in bepaalde communities (Zoals de Indiase).

En dat dat ook vooral de mensen zijn die in de ziekenhuizen belanden.

Vermoed dat dat in Nederland veel minder speelt inderdaad en dat we ons geen zorgen hoeven te maken over een toename in besmettingen qua zorg-overbelasting
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_200114855
https://www.nu.nl/cultuur(...)en-gun-ons-rust.html

Voor de komende 2-3 jaar? Die tosti denkt dat we "minder evenementen" gaan accepteren voor 2-3 jaar? HAHAHA.

Zou voor mij/ons weinig uitmaken, ik heb nog nooit een politie-agent gezien op een anime event (logisch, het is binnen, in een gebouw, dus meer vergelijkbaar met een beurs, er is ook nooit gezeik, agressie, drugs, of wat-dan-ook dus je hebt er gewoon geen politie nodig, never), en de uitgaangsgelegenheden zijn al weer open, maar minder festivals etc zie ik ook echt niet geaccepteerd worden. Vooral niet omdat ze dan nog 2-3 jaar gesteund moeten worden, of het kost bergen banen.

Hoewel ik me wel afvraag hoevéél minder hij er wilt, als het er voor corona geloof ik 1200 per jaar waren.... is 600 per jaar misschien ook genoeg... als hij iets als dat bedoelt kan ik het wel weer begrijpen.

Maar als hij gewoon niet of nauwelijks meer festivals wilt voor 2-3 jaar nu het weer kan omdat ze niet willen werken, nee dat accepteert niemand. Jongeren niet, de ondernemers niet, de samenleving niet, niemand niet.

Dus dat mis ik, wat is "minder"? Is dat 600 ipv 1200? Of wil hij er nog like 10 per jaar? Want in dat eerste geval snap ik het wil, in het tweede geval dient hij snel afgevoerd te worden voor geestelijke hulp...
#WeesGeenWhales
  maandag 28 juni 2021 @ 20:44:57 #48
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_200114888
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 20:42 schreef eragon2890 het volgende:
https://www.nu.nl/cultuur(...)en-gun-ons-rust.html

Voor de komende 2-3 jaar? Die tosti denkt dat we "minder evenementen" gaan accepteren voor 2-3 jaar? HAHAHA.

Zou voor mij/ons weinig uitmaken, ik heb nog nooit een politie-agent gezien op een anime event (logisch, het is binnen, in een gebouw, dus meer vergelijkbaar met een beurs, er is ook nooit gezeik, agressie, drugs, of wat-dan-ook dus je hebt er gewoon geen politie nodig, never), en de uitgaangsgelegenheden zijn al weer open, maar minder festivals etc zie ik ook echt niet geaccepteerd worden. Vooral niet omdat ze dan nog 2-3 jaar gesteund moeten worden, of het kost bergen banen.

Hoewel ik me wel afvraag hoevéél minder hij er wilt, als het er voor corona geloof ik 1200 per jaar waren.... is 600 per jaar misschien ook genoeg... als hij iets als dat bedoelt kan ik het wel weer begrijpen.

Maar als hij gewoon niet of nauwelijks meer festivals wilt voor 2-3 jaar nu het weer kan omdat ze niet willen werken, nee dat accepteert niemand. Jongeren niet, de ondernemers niet, de samenleving niet, niemand niet.

Dus dat mis ik, wat is "minder"? Is dat 600 ipv 1200? Of wil hij er nog like 10 per jaar? Want in dat eerste geval snap ik het wil, in het tweede geval dient hij snel afgevoerd te worden voor geestelijke hulp...
Hoog tijd voor meer geld naar een van de belangrijkste apparaten van Nederland dus.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_200115341
https://www.nrc.nl/nieuws(...)a-onderzoek-a4049054

De Chinezen hebben wat uit te leggen. Dit lijkt toch wel verdacht veel op geschiedvervalsing…
zie email 27 oktober
pi_200115345
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 17:44 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Daarom snap ik dat geneuzel over 'de doelpalen verschuiven' niet. Prioriteit één was ervoor te zorgen dat de ziekenhuizen niet overspoelen. Het is mij echt een raadsel dat sommigen dat interpreteren als 'zolang de ziekenhuizen niet overspoelen moet letterlijk iedere maatregel coûte que coûte, a priori van tafel geveegd worden'.

Uiteindelijk gaat het om een proportionaliteitsvraagstuk. En dan zijn sommige maatregelen dusdanig niet-invasief dat ze gerechtvaardigd (her)ingevoerd kunnen worden als daarmee veel leed voorkomen wordt. Los van of de ziekenhuizen wel of niet overspoeld zijn.

En dan zit Nederland echt nog flink aan de liberale kant van het spectrum.
Het doel is inderdaad de druk op de zorg beheersbaar houden, maar het om ervoor te zorgen dat die niet overspoelen, moet je niet pas de kraan dichtdraaien als ze vol liggen. Maar er moet inderdaad goed nagedacht, en gecommuniceerd, worden wat acceptabel is. Niet zoals vorig jaar met signaalwaardes en daar dan een paar weken later weer vanaf stappen. En ook de focus op besmettingen is minder en minder relevant nu de groepen die beschermd moeten worden zich grotendeels beschermd hebben met vaccinaties (of er zelf voor gekozen hebben dat niet te doen). Besmettingen in de UK lopen hard op, maar ziekenhuisopnames is vooralsnog een rimpel landelijk gezien (in enkele ziekenhuizen afzonderlijk is het wel een golfje). Hoe gaat Nederland daar mee om, als zo'n besmettelijke variant als de delta variant echt varieert, terwijl de mensen met goede kans om in het ziekenhuis te komen beschermd zijn door vaccinatie? Het zou goed zijn als Rutte & De Jonge & Co daar iets over communiceren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')