abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 29 juni 2021 @ 08:54:33 #176
5428 crew  miss_sly
pi_200121987
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 08:50 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Ik typ een hele normale post en jij moet weer agressief reageren.

Als je mij niet mag (en dat kan en dat begrijp ik) moet je eerst misschien eens tot 10 tellen en dan het goede voorbeeld geven als mod nota bene.

Ook jouw toon maakt hier de muziek.
het is geen normale post als jij weer moet framen dat 'mensen zo angstig zijn'.
Mensen die er anders over denken dan jij, zijn niet angstig. Ze hebben een andere mening dan jij. Net zo min als men iedereen maar uit moet maken voor schaap of wappie of anti-vaxxer is het nodig om mensen als angstig weg te zetten.

Het is zeker niet dat ik je niet mag, hoor, dat is jouw invulling, maar sommige van je opmerkingen vind ik echt onnodig. Als user mag ik daar ook gewoon op reageren. Ik heb niet meer en niet minder rechten dan jij.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_200121989
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 08:49 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Verplicht thuiswerken is veel ingrijpender en slechter voor de mentale gezondheid van werknemers dan het verplicht dragen van een mondmasker in publieke binnenruimtes.
Voor jou zal het waarschijnlijker ingrijpender zijn om thuis te werken :)
pi_200122010
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 08:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Er zitten echt maar heel weinig mensen 'diep in de angst'.
Hou toch eens op met die eeuwige frame.
Ik ken er wel een aantal, er zijn er meer dan je denkt.
  dinsdag 29 juni 2021 @ 08:57:14 #179
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_200122012
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 08:51 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Hell. No. Liever nog 10 jaar thuiswerken dan een verplicht mondmasker. Om in jouw straatje gelijk mee te praten, ik stel voor dat we, om het fileprobleem, het klimaatprobleem en het burn-out-probleem aan te pakken een wetsvoorstel aannemen waarin iedereen verplicht 4 dagen thuiswerkt. En we gelijk ook naar 4-daagse werkweken gaan. Scheelt ook in de corona-besmettingen I guess.
Verplicht thuiswerken is voor veel mensen slecht voor de mentale gezondheid. Als je wilt thuiswerken, moet dit zeker mogelijk zijn en aangemoedigd worden, maar ga het niet voor heel Nederland opdringen, want sommige mensen kunnen het mentaal niet aan om voltijds thuis te werken. Met name mensen die in kleine woonruimtes wonen.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
pi_200122030
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 08:50 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Ik vind het belachelijk als je niet naar België of Duitsland kan, maar wel naar de disco of de kroeg. Alsof discotheken en kroegen een eerste levensbehoefte zijn.
Ik ben vorige week 2 keer naar België geweest. Was totaal geen probleem hoor.
  dinsdag 29 juni 2021 @ 09:00:03 #181
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_200122031
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 08:57 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Mondmaskers zijn voor veel mensen slecht voor de mentale gezondheid. Als mondmaskers wil dragen, moet dit zeker mogelijk zijn en aangemoedigd worden, maar ga het niet voor heel Nederland opdringen, want sommige mensen kunnen het mentaal niet aan om een mondmasker te dragen. Met name mensen die ze voor langere tijd op moeten of in warme/klamme omgevingen zitten.
Die kan ik natuurlijk ook op jouw mondmaskerplicht framen. Ik wil je vooral even de waanzin van je eigen posts hier in laten zien. Een mondmaskerplicht slaat, net als thuiswerkplicht, nergens op. Leven en laten leven.
  Moderator dinsdag 29 juni 2021 @ 09:01:22 #182
5428 crew  miss_sly
pi_200122041
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 08:57 schreef Jappie81 het volgende:

[..]

Ik ken er wel een aantal, er zijn er meer dan je denkt.
Natuurlijk zijn er bange mensen. En sommige ook met een heel goede reden. Maar niet iedereen die er anders instaat is meteen een angstig mens. Net zo min als mensen die tegen maatregelen zijn allemaal wappies zijn.
  Moderator dinsdag 29 juni 2021 @ 09:03:19 #183
5428 crew  miss_sly
pi_200122054
quote:

[..]

Verplicht thuiswerken is voor veel mensen slecht voor de mentale gezondheid. Als je wilt thuiswerken, moet dit zeker mogelijk zijn en aangemoedigd worden, maar ga het niet voor heel Nederland opdringen, want sommige mensen kunnen het mentaal niet aan om voltijds thuis te werken. Met name mensen die in kleine woonruimtes wonen.
Jouw zorgen beperken zich wel vaak vooral tot hetgeen jij ook moeilijk vindt, lijkt het. Er moet vooral gereisd kunnen worden naar Duitsland, want dat doe je graag, en thuiswerken moet vooral niet verplicht worden, want dat vind je ook al niks, maar zaken die andere moeilijker vinden, maar jou niet raken, die moeten gewoon kunnen.

Je lijkt nogal op jezelf gericht.
pi_200122062
quote:

[..]

Verplicht naar een kantoortuin is al jaren lang voor veel mensen een hel. Ook altijd opgedrongen. Hutjemutje, en veel afleiding. Een van de redenen waarom ik ben gaan freelancen. Mijn migraineaanvallen verdwenen plots als sneeuw voor de zon. Ik hang ook niet meer 's avonds gesloopt op de bank, bij te komen. Met als gevolg dat ik een stuk meer energie heb voor leuke dingen.

Ik ben echt heel erg blij dat er bij flink wat meer bedrijven de keuze komt of je wel of niet wil thuiswerken. Uitstekende ontwikkeling.
pi_200122079
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 08:49 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Verplicht thuiswerken is veel ingrijpender en slechter voor de mentale gezondheid van werknemers dan het verplicht dragen van een mondmasker in publieke binnenruimtes.
Oké maar mondkapjes voegen amper iets toe zeker bij lage besmettingsaantallen. Dus dan ga je maatregelen invoeren om maar maatregelen in te voeren. Dat lijkt me ook niet helemaal de juiste weg toch? “Het is een klein ongemak” vind ik geen argument namelijk.
pi_200122123
quote:

[..]

Wil je zelf heel toevallig niet thuiswerken, Erno?
pi_200122126
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 09:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Jouw zorgen beperken zich wel vaak vooral tot hetgeen jij ook moeilijk vindt, lijkt het. Er moet vooral gereisd kunnen worden naar Duitsland, want dat doe je graag, en thuiswerken moet vooral niet verplicht worden, want dat vind je ook al niks, maar zaken die andere moeilijker vinden, maar jou niet raken, die moeten gewoon kunnen.

Je lijkt nogal op jezelf gericht.
Ergens vind ik het wel eerlijk. Zo denken best veel mensen naar mijn idee, maar hij komt er tenminste voor uit. Verschuilt zich niet achter één of andere tweet van een dokter uit Australië die heel graag kinderen wattenstaafjes in hun kont stopt e.d.
pi_200122132
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 09:03 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Verplicht naar een kantoortuin is al jaren lang voor veel mensen een hel. Ook altijd opgedrongen. Hutjemutje, en veel afleiding. Een van de redenen waarom ik ben gaan freelancen. Mijn migraineaanvallen verdwenen plots als sneeuw voor de zon. Ik hang ook niet meer 's avonds gesloopt op de bank, bij te komen. Met als gevolg dat ik een stuk meer energie heb voor leuke dingen.

Ik ben echt heel erg blij dat er bij flink wat meer bedrijven de keuze komt of je wel of niet wil thuiswerken. Uitstekende ontwikkeling.
Bij het bedrijf waar ik werk verschuift het beleid nu permanent naar thuiswerken tenzij. Dus alleen nog naar kantoor komen voor zaken die niet thuis kunnen. Dat schiet wel weer ver de andere kant op. Heb ook het idee dat veel bedrijven het wel prima vinden om die reiskosten niet meer te hoeven vergoeden. Dus dat het een bezuiniging is die wordt verkocht als cadeau. Maar dat is off-topic en meer voer voor vakbonden.
pi_200122133
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 08:50 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Ik vind het belachelijk als je niet naar België of Duitsland kan, maar wel naar de disco of de kroeg. Alsof discotheken en kroegen een eerste levensbehoefte zijn.
Ah, de eerste levensbehoefte wordt weer van stal gehaald. Al een tijdje niet voorbij zien komen.

Jij misgunt mensen echt een normaal leven hč. 'Omdat A niet mag, mag B ook niet!' Jemig :')
I'll give you something to do
pi_200122146
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 09:11 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Bij het bedrijf waar ik werk verschuift het beleid nu permanent naar thuiswerken tenzij. Dus alleen nog naar kantoor komen voor zaken die niet thuis kunnen. Dat schiet wel weer ver de andere kant op. Heb ook het idee dat veel bedrijven het wel prima vinden om die reiskosten niet meer te hoeven vergoeden. Dus dat het een bezuiniging is die wordt verkocht als cadeau. Maar dat is off-topic en meer voer voor vakbonden.
Oe, da's minder... Het zou gewoon een keuze moeten zijn.
  dinsdag 29 juni 2021 @ 09:13:55 #191
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_200122147
quote:

[..]

Op termijn scheelt het ook een heleboel huisvestingskosten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator dinsdag 29 juni 2021 @ 09:14:00 #192
5428 crew  miss_sly
pi_200122148
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 09:11 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ergens vind ik het wel eerlijk. Zo denken best veel mensen naar mijn idee, maar hij komt er tenminste voor uit. Verschuilt zich niet achter één of andere tweet van een dokter uit Australië die heel graag kinderen wattenstaafjes in hun kont stopt e.d.
Zeker wel. Veel mensen kijken naar mogelijke maatregelen en dan naar wat hen het beste of het minst goed past en zjin daarom voor of tegen. NIet meer dan menselijk ook.
Maar als je werkelijk de ene maatregeel wil gaan vergelijken met de andere om te zien wat wel of niet ingesteld zou moeten worden, is het niet echt reeel om alleen in je eigen richting te redeneren.
pi_200122157
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 09:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Zeker wel. Veel mensen kijken naar mogelijke maatregelen en dan naar wat hen het beste of het minst goed past en zjin daarom voor of tegen. NIet meer dan menselijk ook.
Maar als je werkelijk de ene maatregeel wil gaan vergelijken met de andere om te zien wat wel of niet ingesteld zou moeten worden, is het niet echt reeel om alleen in je eigen richting te redeneren.
Op een discussieforum niet, maar zo gaat 't in het echte leven vaak. Hoe vaak er wel niet voorbij gekomen is: "Die avondklok mag wel blijven, ik ga 's avonds toch niet naar buiten" of "Ik ben tegen de avondklok want dan kan ik niet om 5 uur mijn rondje lopen"

Maatregelen projecteren we op onszelf om te bepalen hoeveel last we ervan hebben (ik ook uiteraard :P)

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2021 09:16:37 ]
pi_200122161
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 09:13 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Oe, da's minder... Het zou gewoon een keuze moeten zijn.
op eigen keuzes kan je geen beleid maken.
pi_200122166
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 09:11 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik denk ook dat een ieder vrij egocentrisch in de discussie staat.
Alleen het verschil is dat de meesten bij de zaken die henzelf niet raken niet het zuur maken van andermans leven centraal hebben staan.
I'll give you something to do
  Moderator dinsdag 29 juni 2021 @ 09:17:58 #196
5428 crew  miss_sly
pi_200122173
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 09:15 schreef chratnox het volgende:

[..]

Op een discussieforum niet, maar zo gaat 't in het echte leven vaak. Hoe vaak er wel niet voorbij gekomen is: "Die avondklok mag wel blijven, ik ga 's avonds toch niet naar buiten" of "Ik ben tegen de avondklok want dan kan ik niet om 5 uur mijn rondje lopen"

Maatregelen projecteren we op onszelf om te bepalen hoeveel last we ervan hebben (ik ook uiteraard :-P)
Daarom zeg ik: het is natuurlijk menselijk om naar de uitwerking op je eigen situatie te kijken en er daarom iets van te vinden.
Maar als je sec gaat discussieren over wat goede of begrijpelijk maatregelen zijn op bepaalde momenten, zou het fijn zijn als men daar dan een beetje objectief naar zou kunnen kijken. Een beetje maar, he, niet eens volledig :P
pi_200122175
quote:
1s.gif Op maandag 28 juni 2021 23:15 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Het wordt denk ik vooral spannend wanneer de besmettingen en ziekenhuisopnames zouden oplopen door de niet-gevaccineerden. Wat doe je in zo'n situatie?
Dat zelfde zou ik wel eens willen weten over de huidige opgenomen mensen in de ziekenhuizen. (gevaccineeerd, niet gevaccineerd, etc)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200122177
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 09:16 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

op eigen keuzes kan je geen beleid maken.
Wel als je een aantal keuzes geeft waaruit gekozen kan worden, bijvoorbeeld:
Optie A: 5 dagen/week kantoor, reiskostenvergoeding, geen thuiswerkvergoeding
Optie B: 2 dagen/week kantoor, geen vaste werkplek, gedeeltelijke thuiswerkvergoeding
Optie C: 0 dagen/week kantoor, geen reiskostenvergoeding, thuiswerkvergoeding, geen vaste werkplek
pi_200122198
quote:

[..]

Ik zou mn ontslag indienen in dat geval. Thuiswerken als alleenstaande is echt een verschrikking. 8-9 uur per dag Teamsmeetings is zo kut.
pi_200122204
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 09:13 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Op termijn scheelt het ook een heleboel huisvestingskosten.
En helpt het het huizenprobleem oplossen. Ipv de halve Veluwe plat trappen kantoorpanden ombouwen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')