MoreDakka | woensdag 23 juni 2021 @ 21:30 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() › Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit? › Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen? ![]() ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 23 juni 2021 @ 22:59 |
Err...de OP klopt niet, de kalender is aardig gewijzigd, volgens mij. | |
Dauthi | donderdag 24 juni 2021 @ 09:25 |
En wie uit het Verstappen kamp beweert dit.. | |
BehoorlijkKritisch | donderdag 24 juni 2021 @ 12:15 |
Ik doelde op zijn fans. Maar Verstappen zelf die zegt dat meerdere coureurs in die auto 7x kampioen waren geworden wakkert dat wel aan natuurlijk. | |
ChevyCaprice | donderdag 24 juni 2021 @ 16:56 |
Hamilton met een sterk staaltje politiek geneuzel. | |
George_of_the_Jungle | donderdag 24 juni 2021 @ 17:39 |
Denk je dat dat niet zo zou zijn dan? Als Bottas in zo'n auto iedereen behalve zijn teamgenoot voor kan blijven, dan lijkt me dat er wel meer coureurs zijn die dat kunnen bewerkstelligen. | |
BehoorlijkKritisch | donderdag 24 juni 2021 @ 17:45 |
Het ging met niet om wat jij of ik denken. Het gaat er me om dat in beide fankampen dingen worden geroepen die totale uitersten zijn en die onmogelijk geverifieerd kunnen worden zonder alle coureurs een seizoen lang in dezelfde wagen te zetten. Ik denk inderdaad dat er nog wel 5 coureurs rondrijden of rondreden in het Hamilton-tijdperk die hetzelfde hadden gekund. Maar ik denk ook dat Hamilton het feit dat juist hij die kans kreeg zelf heeft afgedwongen. En ik denk ook dat Hamilton in een RedBull van vorig jaar geen kampioen was geworden. Het doet er alleen allemaal weinig toe want F1 is geen individuele sport met gelijke materialen. | |
shiz | donderdag 24 juni 2021 @ 17:46 |
![]() ![]() ![]() | |
George_of_the_Jungle | donderdag 24 juni 2021 @ 17:49 |
Aha. Mercedes huurt natuurlijk wel de coureur waarvan zij denken dat ze de beste kansen hebben om wereldkampioen te worden, waarmee ze de resultaten uit het verleden meewegen, dat heeft Hamilton zeker afgedwongen ook. Daar zetten ze dan een coureur naast waarmee ze het constructeurskampioenschap zullen winnen, EN die voor weinig problemen zorgt tov nr 1 in het team. Wolff wilde niet nog een keer een Rosberg-Hamilton jaar. | |
Nieuwschierig | donderdag 24 juni 2021 @ 17:57 |
Dat is maar een aanname van je. Want wie had hij dan moeten nemen? Maar zelfs al zou het zo zijn dan is dat een uitermate verstandig besluit want je kunt natuurlijk beter de overwinningen bij 1 man houden als je wereldkampioen wil worden. | |
George_of_the_Jungle | donderdag 24 juni 2021 @ 18:00 |
Welk deel is een aanname? Laatst een podcast geluisterd waarin Wolff zelf zei dat hij niet nog een keer een situatie zoals met Rosberg wilde, en die situatie was vooral zo gespannen doordat ze aan elkaar gewaagd waren. En echte topsporters staan er niet om bekend dat ze graag een stapje opzij doen om iemand anders te laten winnen. Dus kun je gewoon maar beter een tweede coureur hebben die wel goed is, maar ook duidelijk minder goed dan de ander. Dat voorkomt gewoon een hoop gezeik, terwijl je nog steeds beide titels wint. | |
#ANONIEM | donderdag 24 juni 2021 @ 19:46 |
Rosberg werd ook kampioen in die auto en Rosberg is toch niet van het hoogste kaliber, volgens mij. 2 is meerdere, overigens ![]() Dus ja, Max heeft, als hij dat heeft gezegd, een punt. | |
#ANONIEM | donderdag 24 juni 2021 @ 19:47 |
Dat werkte tot nu toe ook feilloos met Bottas. Nu zit het tegen maar het is nog een lang seizoen en zowel Hamilton als Bottas kunnen beter. | |
opreis | donderdag 24 juni 2021 @ 19:52 |
Niet helemaal. Formule 1 is voor Mercedes voornamelijk ter promotie van Mercedes. Daarbij profiteren ze ook van het merk Lewis Hamilton. De sport kapot maken door ieder jaar een andere coureur in hun auto kampioen te laten worden staat een stuk minder goed dan dat zij de GOAT Lewis Hamilton ondersteunen in zijn missie naar record kampioenschappen en wereldvrede. Als het alleen maar was om kampioen te worden hadden ze ook de 40mil per jaar op Lewis kunnen besparen en Russell in de andere Merc te zetten. De ze het afdoen met middelmaat Bottas helpt bij de beeldvorming, immers Lewis domineert de geweldige Bottas en bovendien is Mercedes zo oppermachtig dat je (zeker op de plek van Bottas) 15 andere coureurs neer kan zetten en nog steeds beide kampioenschappen binnenfietst. Tot dit jaar natuurlijk, waar in 1x blijkt dat een goede 2de coureur ook een meerwaarde is. | |
BehoorlijkKritisch | donderdag 24 juni 2021 @ 20:10 |
Is Rosberg dan 7x kampioen geworden in de Mercedes? | |
#ANONIEM | donderdag 24 juni 2021 @ 20:13 |
Huh? Jij stelde dat Max zei dat meerdere rijders met die auto hadden kunnen winnen. Dat klopt gewoon, als Hamilton niet in dat team gezeten had dan was een andere rijder kampioen geworden, Hamilton kwam van McLaren, als hij daar gebleven was had hij geen enkele titel gewonnen de afgelopen 8 jaar. | |
BehoorlijkKritisch | donderdag 24 juni 2021 @ 20:19 |
Nee. Max stelde dat er meerdere coureurs waren die in die auto 7x kampioen hadden kunnen worden. Dus Rosberg is het slechtste voorbeeld wat je erbij kunt slepen. | |
Mylene | donderdag 24 juni 2021 @ 20:20 |
Deze al voorbijgekomen? Domper voor Verstappen: pitstops moeten langzamer na klachten over veiligheid | |
tja77 | donderdag 24 juni 2021 @ 20:24 |
Pitstops te snel ![]() Wat een kwats weer en devaluatie van de sport. ![]() | |
Peterselieman | donderdag 24 juni 2021 @ 20:25 |
Voor welk probleem is dit een oplossing? Het is Formule 1, niet een of andere recreatiesport ... | |
BehoorlijkKritisch | donderdag 24 juni 2021 @ 20:27 |
Ik dacht even op de site van de speld uit te gaan komen. Misschien ook hier en daar wat maximum snelheden in gevaarlijke bochten invoeren, of een stoplicht bij het naderen van de pit uitgang? | |
Mylene | donderdag 24 juni 2021 @ 20:30 |
FIA to slow down Formula 1 pitstops from Hungarian GP Formula 1's fastest pitstops are set to be slowed down on safety grounds from the Hungarian Grand Prix, after a clampdown from the FIA. Mercedes is druk aan het klagen zo lijkt het? En met succes. | |
Mylene | donderdag 24 juni 2021 @ 20:32 |
![]() | |
Tokus | donderdag 24 juni 2021 @ 20:33 |
ik stel voor dat ze na het wisselen van de banden verplicht nog even een grondig inspectierondje rond de auto doen. Liefst door elke monteur, die er even met z'n voet tegenaan schopt om te zien of het wel goed vast zit. | |
Peterselieman | donderdag 24 juni 2021 @ 20:40 |
Max en RB moeten dit jaar een extra tegenstander verslaan | |
SiGNe | donderdag 24 juni 2021 @ 20:55 |
Echt belachelijk. De eerste keer in jaren dat 2 teams kunnen strijden om het WK en meteen komen er allemaal regels om de concurrent tegen te houden ![]() Moet Red Bull ook 2 dagen over de pitstop doen ofzo? ![]() F1 gaat erom wie er het snelste is en er is zelfs een award voor de snelste pitstop. Maar ondertussen mogen ze niet vol gas rijden want anders is de benzine op, moeten ze langzamer rijden om de banden te sparen en nu dus ook niet meer te snel pitten ![]() Mercedes gebruikt zelf overigns speciale velgen, als enige.. ook dat mocht van de FIA. | |
daNpy | donderdag 24 juni 2021 @ 20:59 |
Dat is al langer zo. | |
daNpy | donderdag 24 juni 2021 @ 21:00 |
Iedereen is gelijk maar Mercedes is net wat gelijker. | |
Rianne84 | donderdag 24 juni 2021 @ 21:05 |
Vrij late reactie nadat Kimi een been kapot reed. | |
Ferry_76 | donderdag 24 juni 2021 @ 21:05 |
Kan mij niet herinneren dat Red Bull de laatste jaren ooit een auto met een loszittend wiel heeft laten gaan, ondanks dat ze consequent de snelste stops maken... | |
opreis | donderdag 24 juni 2021 @ 21:06 |
Het probleem dat wanneer Mercedes zulke snelle pitstops probeert om RB bij te benen ze fouten maken. Als mercedes langzamer is in iets moet iedereen langzamer worden. | |
Peterselieman | donderdag 24 juni 2021 @ 21:08 |
Animal Farm van George Orwell | |
SiGNe | donderdag 24 juni 2021 @ 21:23 |
Lewis en Mercedes maken geen fouten natuurlijk ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 24 juni 2021 @ 21:28 |
Lulu is rechtsdragend. | |
Starflyer | donderdag 24 juni 2021 @ 21:34 |
Zonder Hamilton had Rosberg 7x kampioen kunnen worden, dus het klopt gewoon. | |
VacaLoca | donderdag 24 juni 2021 @ 21:41 |
Wat een bullshit. Ik denk dat automatische systeem juist veiliger is en eerder voorkomt dat er een wiel niet goed vast zit dan wanneer je mensen onder druk op een knop laat drukken. | |
MoreDakka | donderdag 24 juni 2021 @ 22:14 |
Zo belachelijk en hypocriet dit. Er wordt constant geroeptoeterd dat de F1 supersnelle pitstops heeft ![]() Waarom niet gewoon pitstops compleet afschaffen? Dan moeten ze wel auto's bouwen die in kunnen halen. | |
#ANONIEM | donderdag 24 juni 2021 @ 22:23 |
Dit is, naar mijn mening, puur gericht op Red Bull en het feit dat Mercedes hun pitstops niet kan evenaren qua snelheid. Hele rare beslissing vind ik dit met name omdat de fouten vrijwel nooit door teams met snelle tijden gemaakt worden. De auto's worden volgend jaar nogal radikaal anders dus dat wordt wel degelijk aangepakt. [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2021 22:25:20 ] | |
PirE | donderdag 24 juni 2021 @ 22:56 |
En de DHL fastest pitstop award blijft wel? Nog een nieuwe regel vanaf Hongarije, de coureur met de snelste ronde krijgt een penalty voor safety reasons natuurlijk. Zo snel een rondje rijden is gevaarlijk. En Pole position is een gridstraf van 5 plaatsen, safety issue. | |
Peterselieman | donderdag 24 juni 2021 @ 23:12 |
Nee, het wordt de slowest pitstop award. In Monaco ging die naar Mercedes | |
#ANONIEM | donderdag 24 juni 2021 @ 23:55 |
Dat gaat niet meer verbeterd worden. Wat was het, 47 uur? | |
Nattekat | donderdag 24 juni 2021 @ 23:56 |
MIA ![]() | |
MoreDakka | vrijdag 25 juni 2021 @ 00:07 |
Helemaal eens, maar dat is dan toch een grof schandaal? Jaren lang is het geen enkel probleem en wordt er luid op de trommel geslagen over die snelle pitstops maar nu is het ineens een veiligheidsprobleem? Rot toch op man, dit is een keiharde belediging voor iedereen die een beetje F1 volgt ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 25 juni 2021 @ 00:08 |
Dat ben ik volledig met je eens. Ik heb ook geen flauw idee waar dit ineens vandaan komt en ik denk dat de teams hier morgen wel iets over gaan zeggen. | |
Nattekat | vrijdag 25 juni 2021 @ 01:03 |
Dit gaat nog wel een staartje krijgen hoor. | |
damsco | vrijdag 25 juni 2021 @ 01:16 |
Wat een “sport”, waar de reglementen op elk moment gedurende een seizoen veranderd kunnen worden. | |
ChevyCaprice | vrijdag 25 juni 2021 @ 01:40 |
Alles voor de veiligheid! | |
Fer | vrijdag 25 juni 2021 @ 06:30 |
Ze kunnen het NASCAR systeem overnemen, 5 losse wielboutjes. | |
BehoorlijkKritisch | vrijdag 25 juni 2021 @ 07:29 |
Ik zou graag stats zien over hoe vaak het fout gaat bij een pitstop. En dan vooral afgezet tegen het gebruikte materiaal. Het lijkt een beetje koplopertje pesten dit, al geloof ik niet zo in dat soort partijdigheid vanuit een bond. | |
fathank | vrijdag 25 juni 2021 @ 07:42 |
Gewoon Indy pitstops invoeren. ![]() | |
DKUp | vrijdag 25 juni 2021 @ 07:44 |
Tja, wat een bullshit ![]() | |
ESF1Gamer | vrijdag 25 juni 2021 @ 07:44 |
RBR protest voorvleugel Mercedes incoming | |
ESF1Gamer | vrijdag 25 juni 2021 @ 07:45 |
Kijk uit naar geklaag in de Formule 1 café vanavond dat pitstops langzamer moeten ![]() | |
ESF1Gamer | vrijdag 25 juni 2021 @ 07:51 |
![]() | |
shiz | vrijdag 25 juni 2021 @ 08:12 |
lol, zij komen met DAS: ja joh, doe lekker een seizoen lang. Tracing point dingen geven, tuurlijk. RBR doet iets slims: ja maar pwoah, oneerlijk, meteen verbieden die hap! ![]() | |
BehoorlijkKritisch | vrijdag 25 juni 2021 @ 08:17 |
RedBull is jaren bezig geweest om alles tot op het randje te perfectioneren om te compenseren voor een mindere motor. En niemand gaf een een neuk, want competitie is goed. En nu zijn ze echt in de buurt van Mercedes en moeten de vleugels anders, moet de motor update wel onreglementair zijn en mogen de pitstops niet meer zo snel. Benieuwd wat de volgende klacht van Toto gaat zijn. Mercedes toont zich echt als een uiterst slechte verliezer. | |
daNpy | vrijdag 25 juni 2021 @ 08:18 |
Je zou maar fan zijn van zo'n team ontzettende jankerds ![]() | |
BehoorlijkKritisch | vrijdag 25 juni 2021 @ 08:19 |
Dat is erg. Maar ik vind het ook erg dat ik fan ben van een sport waarin dit wordt toegestaan. | |
daNpy | vrijdag 25 juni 2021 @ 08:21 |
Sja F1 heeft al tientallen jaren meer weg van een optocht dan dat het met racen te maken heeft... doe mij maar echt racen. | |
BehoorlijkKritisch | vrijdag 25 juni 2021 @ 08:22 |
Dat vind ik dan weer totale flauwekul. | |
daNpy | vrijdag 25 juni 2021 @ 08:24 |
Een sprintraceje van 1,5 uur met allerlei ingrepen, voornamelijk om het spannend te maken. Ja het ís de snelste klasse maar bij endurance races komt het toch meer op het racen aan dan om het pole rondje en één pitstop. | |
BehoorlijkKritisch | vrijdag 25 juni 2021 @ 08:26 |
Die endurance races worden toch bijzonder vaak in de pitstraat beslist. | |
#ANONIEM | vrijdag 25 juni 2021 @ 08:28 |
![]() [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2021 08:28:30 ] | |
daNpy | vrijdag 25 juni 2021 @ 08:28 |
Zoals Kevin Estre met een groot aantal fenomenale inhaalacties 3 weken geleden? Nee. Als je je 20 minuten verveeld: En dat is niet op een Tilke-Mickey Mouse baantje ![]() | |
ESF1Gamer | vrijdag 25 juni 2021 @ 08:30 |
![]() ![]() | |
BehoorlijkKritisch | vrijdag 25 juni 2021 @ 08:32 |
Als je gaat cherry picken uit 40 verschillende raceklasses kan ik ook een zooi dingen opzoeken waar het anders loopt. Maar daar heb ik simpelweg geen behoefte aan, want dit is het F1 topic. | |
daNpy | vrijdag 25 juni 2021 @ 08:39 |
Agreed, maar het is wel de reden waarom ik F1 niet de mooiste raceklasse vind ![]() | |
BehoorlijkKritisch | vrijdag 25 juni 2021 @ 08:46 |
Dat mag natuurlijk. In het amateurvoetbal zie je ook veel meer goals en komt het vaker voor dat een aanvaller drie verdedigers zoek speelt. En toch kijk ik liever championsleague. | |
Lokale_Notabele | vrijdag 25 juni 2021 @ 09:18 |
Ik snap niet hoe je tot de conclusie kunt komen dat "de F1 al tientallen jaren een optocht is". Op normale circuits zijn de DRS inhaalacties niet te tellen. Zelfs op een relatief smal old-school circuit zoals Imola was Hamilton onmogelijk af te stoppen voor rijders in een McLaren of Ferrari. Met een Alpine of Alpha Tauri kun je het helemaal wel vergeten om een Mercedes of RBR achter je te houden. Als je inhalen NOG makkelijker wilt maken dan bereik je maar één ding, namelijk dat snellere auto's helemaal onmogelijk tegen te houden zijn en de uitslagen nog voorspelbaarder worden. De snelste auto komt dan namelijk 100% van de tijd als eerste over de streep, mechanische defecten daargelaten. Tel uit je winst. Anno 2021 zou je alleen Monaco een "optocht" kunnen noemen maar die race had dus gelijk het interessantste verloop en uitslag van het hele jaar, met Hamilton op P7 die een Alpha Tauri niet voorbij kwam. Ik snap niet waarom mensen zich zo blindstaren op inhaalacties. De meeste inhaalacties anno 2021 zijn al voor de braking zone beslecht omdat DRS zo overpowered is. Op een recht stuk mag je maar één keer van je lijn afwijken dus het is letterlijk onmogelijk om je positie te verdedigen ten opzichte van een Mercedes of RBR of een andere snellere auto. Dat gaat toch helemaal nergens meer over? En dan gaan we nu de reglementen overhoop halen om inhalen NOG makkelijker te maken in een wanhopige poging millennials met ADHD aan de buis te kunnen kluisteren. Inhalen in de F1 is nog nooit zo makkelijk geweest als nu. Mensen die klagen over optochten kunnen beter MotoGP gaan kijken want als het nu nog niet goed genoeg voor je is dan zul je nooit plezier beleven aan F1 races. | |
Peterselieman | vrijdag 25 juni 2021 @ 09:30 |
Mercedes wil graag concurrentie, alleen dat is zolang ze zelf winnen. Ze zijn echt in paniek en dan ga je rare dingen doen. Helaas gaat de FIA daar iets te veel in mee. Ben wel benieuwd of de FIA nog iets gaat doen tegen de flexvoorvleugel van Mercedes, want dat ding buigt duidelijk meer dan de regels voorschrijven. | |
Peterselieman | vrijdag 25 juni 2021 @ 09:32 |
Die stappen daar volgend jaar met de nieuwe auto's van af. In de huidige situatie controleren ze na iedere race of bij de auto's alle wielmoeren goed vast zitten. Dat doen ze als de bolides de pits in rijden. | |
IJsdraakje | vrijdag 25 juni 2021 @ 09:34 |
Overal boutjes door de pits. ![]() | |
WismutVeilchen83 | vrijdag 25 juni 2021 @ 09:54 |
Helemaal mee eens. Het zou voor mij soms wel een tikkeltje meer optocht mogen zijn juist. Ik vind het nu iets te kunstmatig. Eind jaren '90 begin deze eeuw had je best wel eens races waarbij je echt grote ballen nodig had om in te halen. Als je je slecht kwalificeerde dan had je best een probleem en kostte het je flink wat punten. Als Max of Lewis nu achteraan start op een normaal circuit dan rijden ze minimaal nog naar plek 4. | |
BehoorlijkKritisch | vrijdag 25 juni 2021 @ 09:59 |
Monaco 2018 ![]() | |
daNpy | vrijdag 25 juni 2021 @ 10:00 |
Haha, zeggen dat het geen optocht is en dan kunstmatige DRS inhaal acties aanhalen. Precies mijn punt. De afgelopen seizoenen waren echt superrrrr spannend met Hamilton op 10 sec voor de rest ![]() | |
BehoorlijkKritisch | vrijdag 25 juni 2021 @ 10:01 |
Lieve schat, dan ga je toch lekker naar de Clio cup kijken? | |
Lokale_Notabele | vrijdag 25 juni 2021 @ 10:05 |
Ja eind jaren 90 t/m ongeveer 2008 waren voor mij de hoogtijdagen van F1. Je moest toendertijd veel meer moeite doen om iemand in te kunnen halen. Dat rondenlange gevecht tussen Hakkinen en Schumacher in Spa 2000 was anno 2021 een simpele DRS inhaalactie geweest die al ver voor de braking zone beslecht was. Races worden interessanter als inhalen niet zo makkelijk is. Maar in plaats daarvan gaat F1 inhalen nog makkelijker proberen te maken in een wanhopige poging de verveelde 'Justin Bieber generatie' los te weken van het scherm van hun smartphone. | |
BehoorlijkKritisch | vrijdag 25 juni 2021 @ 10:08 |
Met de huidige banden kun je niet eens ronden lang vechten om een positie. | |
IJsdraakje | vrijdag 25 juni 2021 @ 10:16 |
Een Bottas lukt dat daarentegen weer niet, onderschat het aandeel van de coureur niet. | |
fathank | vrijdag 25 juni 2021 @ 10:25 |
Het probleem is dat ze nu niet rondenlang bij elkaar kunnen blijven zonder nadelige invloeden van je voorligger. Verlies van downforce, extra bandenslijtage etc. | |
spectrumanalyser | vrijdag 25 juni 2021 @ 10:31 |
De FIA wil niet dat er tijdens de pitstop door monteurs op een knop gedrukt kan worden, om aan het geven dat het wiel vast zit? https://nl.motorsport.com(...)ps-red-bull/6604438/ vreemd. wat is er onveilig aan een snelle pitstop. Weet niet wat er veiliger is aan het opsteken van een hand, afgezien van dat iemand anders die hand opsteekt, anders dan de man met de wielgun. | |
Nattekat | vrijdag 25 juni 2021 @ 10:36 |
Het ding is dat een valse start niet meer mag. | |
Lokale_Notabele | vrijdag 25 juni 2021 @ 10:41 |
Dat was in de jaren 90 natuurlijk ook al een thema. Ik heb wel de indruk dat de banden beter waren toen er nog "bandenoorlogen" waren tussen verschillende partijen. Toen probeerden fabrikanten simpelweg de beste banden te maken. Pirelli krijgt allerlei kunstmatige opdrachtjes mee vanuit de F1 in een poging "de show te verbeteren". De huidige F1 auto's zijn ook achterlijk groot en zwaar geworden wat niet meehelpt. Eigenlijk zou je de F1 reglementen van omstreeks 2005 uit de la moeten pakken en je bent uit de problemen. | |
Peterselieman | vrijdag 25 juni 2021 @ 10:45 |
Nee, je moet de auto zelf kleiner maken, dan schaaf je er wat gewicht af. Het is niet een ding dat het gewicht opgedreven heeft, maar telkens kleine zaken, met de hybride motor als grootste toename. Weer toestaan van bijtanken, etc zie ik niet zo zitten. | |
daNpy | vrijdag 25 juni 2021 @ 10:45 |
Ik dacht dat het een race was ![]() | |
Lokale_Notabele | vrijdag 25 juni 2021 @ 11:02 |
Dat zeg ik inderdaad, je zou de reglementen van omstreeks 2005 uit de la moeten pakken. Kleinere auto's, geen hybride systemen. F1 heeft zoveel verkeerde afslagen genomen dat we nu opgescheept zitten met een soort hybride vrachtwagens die gebonden zijn aan onnavolgbare 'fuel fuel' regeltjes en gebruik moeten maken van B-merk banden die een eigen leven lijken te leiden. Voeg hieraan toe een wedstrijdleider met een angststoornis die bij iedere stilgevallen auto de safety car de baan op stuurt en je hebt de Formule 1 anno 2021. [ Bericht 0% gewijzigd door Lokale_Notabele op 25-06-2021 11:15:18 ] | |
opreis | vrijdag 25 juni 2021 @ 11:03 |
- hoeft niet - [ Bericht 99% gewijzigd door Nattekat op 25-06-2021 11:32:12 ] | |
Peterselieman | vrijdag 25 juni 2021 @ 11:05 |
Er draait iemand helemaal door geloof ik. Gewoon de auto's iets kleiner maken zou al helpen. | |
Lokale_Notabele | vrijdag 25 juni 2021 @ 11:09 |
Wat is 'iets kleiner maken' in jouw belevingswereld en wat zou dat opleveren? | |
Monolith | vrijdag 25 juni 2021 @ 11:09 |
Het slaat ook helemaal nergens op. Een auto die 1-2 seconde per rondje sneller is hoort ook helemaal niet afgestopt te kunnen worden. Als auto's structureel 1-2 seconden sneller zijn dan de concurrentie moet je daar misschien eens wat aan doen. Het mooiste is natuurlijk wanneer de slipstream een duidelijk voordeel oplevert. Nu is het juist zo dat vlak achter iemand rijden doorgaans een nadeel is. Daardoor is het voor de iets snellere auto vaak nu erop, erover en wegrijden. Als er beter gevolgd kan worden, dan krijg je meer gevechten waarbij het stuivertje wisselen is. | |
fathank | vrijdag 25 juni 2021 @ 11:11 |
Die 2022 auto zag er op de foto nog groter uit voor mijn gevoel ![]() | |
opreis | vrijdag 25 juni 2021 @ 11:13 |
Turkey weer op de kalender misschien dat @Nattekat weet of dit goed of slecht is voor RB | |
Peterselieman | vrijdag 25 juni 2021 @ 11:16 |
Een iets minder zware auto en dat het iets makkelijker wordt om de auto er naast te kunnen zetten. Een bus zet je er minder makkelijk naast dan een kleiner voertuig. Alles gaat natuurlijk gepaard met de maatregelen zoals die volgend jaar ingevoerd worden om makkelijker te kunnen volgen. Om de verschillen tussen de auto's te verkleinen vind ik de maatregelen goed om de teams die achter liggen meer ontwikkeltijd te geven dan de koplopers. | |
Peterselieman | vrijdag 25 juni 2021 @ 11:18 |
Hiermee ligt de kalender tot begin oktober wel vast. Nu nog afwachten wat de periode er na gaat brengen | |
Dven | vrijdag 25 juni 2021 @ 11:20 |
Jaaaaaaa Turkije ![]() | |
Tarado | vrijdag 25 juni 2021 @ 11:21 |
ik meen wielbasis 10 cm korter dan de huidige auto's zoiets [ Bericht 12% gewijzigd door Tarado op 25-06-2021 11:28:51 ] | |
ESF1Gamer | vrijdag 25 juni 2021 @ 11:22 |
Hoeveel geld heeft Erdogan overgemaakte om dit mogelijk te maken? | |
Peterselieman | vrijdag 25 juni 2021 @ 11:28 |
Wel een beetje aardig doen over Erdo he. Hij zorgt er ten minste voor dat er geracet kan worden in de achtertuin van zijn bescheiden paleis. | |
ESF1Gamer | vrijdag 25 juni 2021 @ 11:29 |
Liever een race gehad op Indianapolis | |
Tarado | vrijdag 25 juni 2021 @ 11:30 |
Kunnen die Pirelli's niet hebben | |
Peterselieman | vrijdag 25 juni 2021 @ 11:30 |
Die zie ik ook nog wel komen als Japan niet door gaat | |
Peterselieman | vrijdag 25 juni 2021 @ 11:31 |
Of als Brazilië geschrapt wordt | |
ESF1Gamer | vrijdag 25 juni 2021 @ 11:32 |
Als ze in Zandvoort niet ploffen dan kan Indianapolis ook wel | |
ESF1Gamer | vrijdag 25 juni 2021 @ 11:33 |
Japan geschrapt is een kleine kans omdat ze ook de olympische spelen daar laten doorgaan. | |
Nattekat | vrijdag 25 juni 2021 @ 11:33 |
Slecht. Beetje zoals Frankrijk. | |
ESF1Gamer | vrijdag 25 juni 2021 @ 11:34 |
Die kans is groter. Het als de GP van Mexico. | |
ESF1Gamer | vrijdag 25 juni 2021 @ 11:34 |
Winst Verstappen confirmed Turkije | |
Lokale_Notabele | vrijdag 25 juni 2021 @ 11:36 |
We zitten nu dus in een situatie waarin een auto die 0,6 a 0,8 seconden sneller is (bijvoorbeeld Mercedes vs Ferrari) onmogelijk af te stoppen is. Het is voor Lewis Hamilton onmogelijk om niet op het podium te finishen omdat Bottas niet voor hem mag eindigen en de rest van het veld hem onmogelijk af kan stoppen. Max Verstappen idem dito. In Japan 1998 kon Damon Hill in een 2 seconden langzamere Jordan de strijd aangaan met de Ferrari van Michael Schumacher die van de laatste plek moest starten. Persoonlijk vind ik dat veel interessanter om te kijken. Fouten hebben veel grotere gevolgen als inhalen moeilijker is. Hamilton kon in Imola zijn auto in de muur parkeren, reverse gear opzoeken, achteruit door de grindbak rijden, een nieuwe voorvleugel ophalen, met twee vingers in de neus het hele veld inhalen en alsnog een beker omhoog houden op het podium. Dat gaat echt helemaal nergens meer over. En dan nog lopen mensen te janken over dat het zo moeilijk is om in te halen. Dan snap je echt helemaal niks van autoracen. [ Bericht 0% gewijzigd door Lokale_Notabele op 25-06-2021 11:52:12 ] | |
Peterselieman | vrijdag 25 juni 2021 @ 11:36 |
Ik denk dat Mexico wel door gaat, Australië zie ik wel verdwijnen. Als alternatief daarvoor kun je Bahrein Outer Circuit doen. Ik had even in gedachten Qatar, maar het circuit daar heeft geen Grade 1-licentie meer | |
Tarado | vrijdag 25 juni 2021 @ 11:39 |
![]() | |
ESF1Gamer | vrijdag 25 juni 2021 @ 11:43 |
Australië gaat ook wel door, want daar op dit moment wat verbouwd. https://twitter.com/hlawiczka/status/1407601036370583552?s=20 | |
Peterselieman | vrijdag 25 juni 2021 @ 11:46 |
Dat zegt niets. Het land wil covid-19 zoveel mogelijk buiten de deur houden en zit daarmee behoorlijk op slot | |
ESF1Gamer | vrijdag 25 juni 2021 @ 11:52 |
Wachten in november af. De races op op Zuid Amerikaanse continent is wel hele grote if. Als Japan tussen uit valt, dan kan je altijd nog racen in China. | |
Nattekat | vrijdag 25 juni 2021 @ 11:53 |
Race* | |
Peterselieman | vrijdag 25 juni 2021 @ 12:11 |
De vraag is of je dat laatste moet willen | |
Monolith | vrijdag 25 juni 2021 @ 12:12 |
Ja dan krijg je dus gewoon optochten waar niemand behalve jij op te wachten zit. Veel mooier zijn het soort gevechten waarbij je om en om van plaats wisselt zoals in de Indy 500 dit jaar bijvoorbeeld. | |
Peterselieman | vrijdag 25 juni 2021 @ 12:24 |
Het bericht waar je op kon wachten: Helmut Marko is boos op de FIA vanwege de aanpassingen in de stops en haalt uit richting Mercedes dat er achter zou zitten, omdat het RB vier tiende per stop kost | |
Luctor.et.Emergo | vrijdag 25 juni 2021 @ 12:25 |
Eigenlijk zouden alle teams 4 tienden langer er over moeten doen nu. | |
Lokale_Notabele | vrijdag 25 juni 2021 @ 12:26 |
Volgens mij is dit het ideaalbeeld van veel mensen, dat de auto's kriskras door elkaar heen schieten en continu van positie wisselen als ware het Mario Kart. Dit is echter nog nooit vertoond in de geschiedenis van de F1 en gaat ook nooit gebeuren. Je kunt een race op een oval niet vergelijken met een road course. Toen CART (Champ Car) op Montreal of Mexico City reed kreeg je dezelfde taferelen voorgeschoteld als tijdens de F1 race. Eigenlijk wil je dus dat F1 op ovals gaat rijden? Dan kun je misschien beter gewoon wat anders gaan doen op zondagmiddag, de F1 laten voor wat het is en simpelweg naar IndyCar gaan kijken, waar overigens niks mis mee is. Ik was in het verleden ook een groot fan van CART/ Champ Car. | |
Monolith | vrijdag 25 juni 2021 @ 12:28 |
Nee hoor, maar je zag bijvoorbeeld in Baku een prachtig gevecht tussen ik meen Gasly en Leclerc. Het laatste wat je wilt zien is dat auto's zich simpelweg breed kunnen maken of een hybride systemen kunnen gebruiken om een aanval te pareren. | |
Monolith | vrijdag 25 juni 2021 @ 12:30 |
Wel mooi dat de regie vol verwachting inschakelde op het moment dat Verstappen voorbij wilde aan Mazepin, vermoedelijk in de hoop dat Mazepin wat doms zou doen en Verstappen van de baan zou crashen. ![]() | |
Kickinalfa | vrijdag 25 juni 2021 @ 12:32 |
YEAH Turkije is weer terug, nog een triple header! | |
Nattekat | vrijdag 25 juni 2021 @ 12:38 |
F1 / [Video] Als Verstappen in Baku naar links crashte | |
opreis | vrijdag 25 juni 2021 @ 13:47 |
MotoGP is daar ook gecancelled | |
heywoodu | vrijdag 25 juni 2021 @ 13:52 |
Ze hadden ook wel wat beters kunnen vinden dan twee keer Red Bull Ring in twee weken ![]() Vorig jaar was dat logisch natuurlijk, de keuze was nogal beperkt en de tijd ook, maar het had nu toch prima gekund? Of gewoon géén tweede race daar en een race minder op de kalender? Als het nou iets was als Bahrein, waar tenminste twee totaal verschillende layouts gebruikt werden.. | |
Nattekat | vrijdag 25 juni 2021 @ 14:17 |
Nu hebben we één koude natte race en één warme zonnige race. Gered door de weergoden ![]() | |
Starflyer | vrijdag 25 juni 2021 @ 14:48 |
Plus verschillende bandencompounds. | |
Starflyer | vrijdag 25 juni 2021 @ 14:50 |
Ik verwacht sowieso al minder races doordat er in de tweede helft waarschijnlijk nog wat races komen te vervallen. Australië, Japan, Mexico en Brazilië bijvoorbeeld. Daar zal dan nog wel Sakhir bijkomen en misschien een tweede race in de VS. | |
BehoorlijkKritisch | vrijdag 25 juni 2021 @ 14:51 |
De tweede race wisselen van auto. Max en Lulu allebei in een Haas. Of gewoon lekker allemaal een race in een Dacia. | |
#ANONIEM | vrijdag 25 juni 2021 @ 14:56 |
Een Haas? Heb jij een hekel aan Max en Hamilton of zo? ![]() | |
Mano_ | vrijdag 25 juni 2021 @ 15:08 |
https://www.gptoday.net/n(...)technische-richtlijn WTF, heeft Toto z’n connecties lekker zitten misbruiken of zo? ![]() | |
shiz | vrijdag 25 juni 2021 @ 15:17 |
Nou ja, dan geef je ze beide een 'clean slate start' zeg maar in een auto die ze niet kennen. En dan ook nog eentje die niet als een Mercedes als een trein op rails ligt, maar de kudste van het veld zo'n beetje. Dan is het echt een titanenstrijd & may the best man win. ![]() Ook goeiemoggel. ![]() | |
BehoorlijkKritisch | vrijdag 25 juni 2021 @ 15:19 |
Ja, exact. Beide in een Ferrari kan ook natuurlijk. Het leukste is natuurlijk een middenveld auto, dat ze ook echt aan racen toekomen. | |
SiGNe | vrijdag 25 juni 2021 @ 15:34 |
Wat ik niet snap is dat ze met die nieuwe pitstop regels wachten tot volgend jaar. Dan komen er 18"velgen (nu 14") en dat gaat ook al genoeg veranderen. Die banden zijn zwaarder bijboorbeeld dus die hele snelle pitstops van onder de 2 seconden zijn dan toch al voorbij. | |
Starflyer | vrijdag 25 juni 2021 @ 15:49 |
Omdat Mercedes. Die klaagden over de pitstops van Red Bull Racing en over de achtervleugel. Prompt worden er aanpassingen gedaan aan de regels. En RBR klaagt over de voorvleugel en ik heb de FIA nog niets zien ondernemen. | |
SiGNe | vrijdag 25 juni 2021 @ 15:50 |
In een normale situatie was dat ook niet gebeurd. Door de crash van Bottas en Russel kwam er een rode vlag waardoor Hamilton gratis een nieuwe vleugel kon ophalen en doordat degenen met een ronde (of meer) achterstand die ronde mochten inhalen konden die rijders hun banden mooi opwarmen voor de herstart. Je kan sstellen dat ook die race door de Magic button is beslist. | |
SiGNe | vrijdag 25 juni 2021 @ 15:52 |
Ja maar als er volgend jaar toch al nieuwe banden komen waardoor de pitstops al langzamer worden kan je net zo goed ook dan pas nieuwe regels instellen ipv halverwege het seizoen. Red Bull oeffent ook enrom vaak op de pitstops, hebben op hun hoofdkantoor een knop staan en als je daarop drukt dan komen er allemaal mensen aanrennen die even een pitstop gaan oeffenen. Dat houdt het team scherp en zo leren ze met stress-situaties om gaan. In de race moet je ook elk moment klaar staan om banden te verwisselen. | |
#ANONIEM | vrijdag 25 juni 2021 @ 15:57 |
Dan hebben ze 4 pitstops nodig ![]() | |
Starflyer | vrijdag 25 juni 2021 @ 15:57 |
Volgend jaar is te laat om RBR dit jaar af te remmen ![]() | |
shiz | vrijdag 25 juni 2021 @ 19:05 |
Ik ben bang dat we straks gewoon een soort van Extreme E-style pitstops krijgen (minus driver swap ![]() | |
Fer | vrijdag 25 juni 2021 @ 19:50 |
Enige wat ik zou willen is dat de auto’s dicht op elkaar het rechte stuk op komen en dan over de hele lengte elkaar inhalen met een paar km verschil. Zo was het vroeger in de jaren 90 namelijk nog. Nu komen ze 3 autolengtes onderlinge afstand het rechte stuk op. Klikken de DRS open en vliegen vervolgens met 20-30km verschil als een straaljager voorbij. | |
Starflyer | vrijdag 25 juni 2021 @ 19:55 |
Toen was de aero nog niet zo goed als nu. Vooral door de dirty air kunnen ze tegenwoordig in de bochten niet dicht genoeg achter elkaar rijden, waardoor ze DRS nodig hebben om hetzelfde effect te hebben. Helaas is de DRS zone vaak te groot, waardoor ze al voor de bocht inhalen ipv in de bocht. Hopelijk lossen de wagens van volgend jaar dat probleem op en kunnen we afscheid nemen van DRS. | |
DKUp | vrijdag 25 juni 2021 @ 20:06 |
“Veilige” pitstop Gelukkig heeft Bottas laten zien vanmiddag zien hoe het moet……. Verstappen dus 1 of 2 tijdens de kwalificatie als er niks fout gaat ![]() | |
opreis | vrijdag 25 juni 2021 @ 21:57 |
Het zal best wel een curve bal worden voor sommige teams. Die hele choreographie zit er zo in geslepen en afhankelijk van wat er nu anders is kan het een kleine of een grote aanpassing zijn. Die muscle memory moet je toch zien te herschrijven. | |
PzKpfw | vrijdag 25 juni 2021 @ 22:32 |
Zonder die DRS zou je bijna helemaal geen inhaal-acties meer zien. | |
flipsen | vrijdag 25 juni 2021 @ 23:17 |
Het radioverkeer daarover naar Massey (?) was ook geweldig van ik geloof McLaren ![]() | |
WismutVeilchen83 | zaterdag 26 juni 2021 @ 11:11 |
Igora Drive gaat vanaf 2023 de GP van Rusland organiseren. Dat lijkt me uitstekend nieuws! | |
WismutVeilchen83 | zaterdag 26 juni 2021 @ 11:11 |
Het voordeel zou van mij best wat minder significant mogen zijn. | |
opreis | zaterdag 26 juni 2021 @ 11:14 |
Volgend jaar moet het een hele andere auto zijn waar heel anders mee geraced kan worden. | |
Wertha | zaterdag 26 juni 2021 @ 12:38 |
Even out of context... dat Porsche 911 geluid. ![]() | |
Kickinalfa | zaterdag 26 juni 2021 @ 14:13 |
Yes Sochi wordt vervangen vanaf 2023! Abu Dhabi wordt verbouwd. Lekkere opruiming met bagger circuits op deze manier. | |
Peterselieman | zaterdag 26 juni 2021 @ 14:18 |
mwah, ik ben niet wild van de vervanger van Sochi, maar één recht stuk waar je eventueel in kunt halen | |
BehoorlijkKritisch | maandag 28 juni 2021 @ 09:13 |
Ik zou nu wel eens willen weten wat Gasly met deze RedBull zou kunnen. Of hij wel nadrukkelijker Bottas in de problemen zou kunnen brengen. | |
daNpy | maandag 28 juni 2021 @ 09:18 |
Hint: Je kan ook in een bocht inhalen. | |
mikieu | maandag 28 juni 2021 @ 09:18 |
Tja, ik denk eerijk gezegd dat Gasy en Albon het in deze wagen ook veel beter hadden gedaan. Hij is nu gewoon stabiel. Hadden ze Gasly gehouden zat hij nu ook wat beter in zijn vel daar, had voor het WCC niets uitgemaakt. | |
Netsplitter | maandag 28 juni 2021 @ 11:10 |
Dames en heren, De nieuwe auto voor volgend seizoen: https://drivetribe.com/p/(...)rk3JrqReijnNNyib3QKA | |
Red_85 | maandag 28 juni 2021 @ 11:22 |
Ik heb deze meme nooit gesnapt. Waar komt die vandaan? | |
IJsdraakje | maandag 28 juni 2021 @ 11:25 |
https://www.oprahdaily.co(...)armstrong-explained/ ![]() | |
Red_85 | maandag 28 juni 2021 @ 11:25 |
Gaan we hovercraften?
| |
Sinister-D- | maandag 28 juni 2021 @ 11:25 |
Tyres are gone Hamilton versie? | |
Red_85 | maandag 28 juni 2021 @ 11:30 |
Ah, dank! ![]() | |
Starflyer | maandag 28 juni 2021 @ 13:04 |
Die stond al in het vorige topic ![]() | |
Netsplitter | maandag 28 juni 2021 @ 13:21 |
Ah. ![]() | |
mikieu | woensdag 30 juni 2021 @ 11:14 |
https://www.auto-motor-un(...)rtin-mclaren-alpine/ Ook weer een leuke. | |
daNpy | woensdag 30 juni 2021 @ 11:24 |
Is de sprint race officieel pas na de seizoensstart ingevoerd? Ik meende er vorig jaar al van gehoord te hebben?
| |
#ANONIEM | woensdag 30 juni 2021 @ 13:45 |
Er werd over invoering gesproken vorig jaar maar er was pas overeenstemming over tijdens dit seizoen, volgens mij. Dit is de officieele bekendmaking op 21 April, volgens mij, en de teams in kwestie zijn toen akkoord gegaan met dit format. Niet zo'n sterk verhaal dus om 3 weken van te voren te komen met "Maar onze koppelingen!" [ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2021 13:48:44 ] | |
TweedeKlum | woensdag 30 juni 2021 @ 13:57 |
Niets, want dan komt er weer druk op en dan slaat Pierke weer dood. Die zit in die AT prima op zijn plaats. | |
BehoorlijkKritisch | woensdag 30 juni 2021 @ 14:30 |
Die is ook wel echt gegroeid hoor. Vindt het te makkelijk om het zo af te doen, maar we zullen het wel nooit weten. | |
Sinister-D- | woensdag 30 juni 2021 @ 15:15 |
Pierre heeft in junior klassen ook altijd al 'n jaar aanpassingstijd nodig gehad. Dat was nu niet anders, had hij eerst 2 jaar STR gedaan en dan naar RBR was de situatie hoogstwaarschijnlijk anders geweest. Maar nood brak wet. | |
#ANONIEM | woensdag 30 juni 2021 @ 15:18 |
Ik zie Gasly best wel terug komen in de RB maar ik denk ook dat het verstandig is geweest om hem meer tijd in de AT te geven, hij is duidelijk gegroeid, hangt een beetje af van hoe Perez het doet dit seizoen en wat RBR wil uitgeven aan rijders (lijkt mij ook meespelen) of dat volgend seizoen al is of daarna [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2021 15:19:08 ] | |
Monolith | woensdag 30 juni 2021 @ 15:26 |
Opmerkelijk dat ze bij Sky Sports eens niet mee gaan in de frame van Hamilton / Mercedes: https://www.skysports.com(...)l-suffers-heartbreak | |
daNpy | woensdag 30 juni 2021 @ 15:45 |
Een collega van me had op Instagram gelezen dat Hamilton het voor de F1 fans maar saai vond dat Verstappen een hele race ver vooraan kon rijden. Dat was niet spannend ![]() | |
Tarado | woensdag 30 juni 2021 @ 15:49 |
dat is wel een bron hoor ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 30 juni 2021 @ 16:01 |
Die schrijver zal wel een uitbrander krijgen ![]() | |
daNpy | woensdag 30 juni 2021 @ 16:31 |
I know, daarom zet ik het er netjes bij ![]() Misschien heeft iemand anders het gezien. Als het waar is, is het natuurlijk kansloos, maar het kan ook zomaar wat verdraaide woorden zijn. | |
beantherio | woensdag 30 juni 2021 @ 18:43 |
Monolith | woensdag 30 juni 2021 @ 19:10 |
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je een hedendaagse Britse legende gaat afvallen. De man heeft 7 seizoenen iedereen naar huis gereden omdat hij zo goed is. Dat hij nu behoorlijk om zijn oren wordt gereden door een ander kan alleen maar komen doordat die ander in een superieure auto rijdt. | |
ChevyCaprice | woensdag 30 juni 2021 @ 19:17 |
Lewis Hamilton gesignaleerd in simulator![]() | |
fathank | woensdag 30 juni 2021 @ 19:28 |
Mooi op tijd | |
Rianne84 | donderdag 1 juli 2021 @ 14:59 |
Hij vat het gelukkig sportief op ![]() | |
opreis | donderdag 1 juli 2021 @ 17:48 |
![]() | |
shiz | donderdag 1 juli 2021 @ 18:34 |
Sow, die is een grote Max/NL fan dat 'ie die leeuw heeft getatoeëerd . | |
BehoorlijkKritisch | donderdag 1 juli 2021 @ 18:42 |
Als je dit soort selfies van jezelf maakt dan ben je echt zo'n ontzettende lul. | |
Sinister-D- | donderdag 1 juli 2021 @ 18:58 |
Toch maar kaartje Francorchamps gekocht ![]() | |
spectrumanalyser | donderdag 1 juli 2021 @ 19:08 |
veel plezier. Spa-Francorchamps heeft de voorwaarde al duidelijk in beeld. ze mogen 75.000 toeschouwers binnen hebben. DutchGP geeft nog niets aan qua covid-voorwaarden, behalve dat er 104.000 toeschouwers zullen komen. In augustus ben ik er klaar voor. | |
Drebbelman | donderdag 1 juli 2021 @ 21:05 |
Lewis ziet eruit alsof hij net gehuild heeft. Past dus wel bij zijn huidige imago. | |
Starflyer | vrijdag 2 juli 2021 @ 13:33 |
De FIA is overstag gegaan en de koppeling mag gewisseld worden voor een gelijk exemplaar. https://www.auto-motor-un(...)rtin-mclaren-alpine/ | |
#ANONIEM | vrijdag 2 juli 2021 @ 15:18 |
Audi en/of Porsche in 2025? RBR motor met een Audi of Porsche badge?
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2021 15:19:14 ] | |
Starflyer | zaterdag 3 juli 2021 @ 10:35 |
Hamilton heeft voor twee jaar bijgetekend. | |
opreis | zaterdag 3 juli 2021 @ 10:36 |
Hopelijk zetten ze er wel een fatsoenlijke coureur naast | |
Peterselieman | zaterdag 3 juli 2021 @ 10:40 |
Wat denk je zelf? | |
fathank | zaterdag 3 juli 2021 @ 10:40 |
2 jaar..die zag ik niet 1,2,3 aankomen. | |
Breekfast | zaterdag 3 juli 2021 @ 10:42 |
Pff, als ze maar niet nog 2 jaar met Bottas blijven doorgaan. Hamilton vs Russel kan nog wat leuks opleveren. Hamilton vs Bottas hebben we nu wel gezien. | |
Dazalbest | zaterdag 3 juli 2021 @ 10:43 |
Dan zal Bottas snel volgen natuurlijk..... ![]() | |
BehoorlijkKritisch | zaterdag 3 juli 2021 @ 10:45 |
Russel. Ze hebben Hamilton zo ver gekregen door hem een rol te geven in de verdere opleiding van Russel, zodat hij na zijn pensioen nog 30 jaar kan roepen dat Russel zijn kampioenschappen aan de lessen van Hamilton heeft te danken. | |
Nattekat | zaterdag 3 juli 2021 @ 10:48 |
Godverdomme haal Russell weg daar | |
opreis | zaterdag 3 juli 2021 @ 11:07 |
Laat overigens wel zien dat Lewis er van houdt om uitgedaagd te worden. Niets schreeuwt ik wil een uitdaging als 11 jaar bij het meest dominante team ooit. | |
Netsplitter | zaterdag 3 juli 2021 @ 11:20 |
Ow god. Nog twee jaar dat policor gemekker. ![]() | |
DKUp | zaterdag 3 juli 2021 @ 11:21 |
Ik had een jaar verwacht. Twee jaar achter Verstappen en Russell zou ik wel lachen vinden. | |
#ANONIEM | zaterdag 3 juli 2021 @ 11:25 |
Zo! Onverwacht dit. Goed nieuws dit, ook al is het Lulu, goed voor de sport. Wat dacht Hamilton. Snel contract tekenen voordat Max de stoel pakt? | |
DKUp | zaterdag 3 juli 2021 @ 11:26 |
Verstappen naast Hamilton zou ook een fantastisch seizoen opleveren denk ik. Alleen maar drama ![]() | |
Kleffe_Dop | zaterdag 3 juli 2021 @ 11:36 |
Opvallend na de twee laatste lastige contractverlengingen. En dan? Russell bevestigd op Silverstone voor het 2e stoeltje? | |
Nattekat | zaterdag 3 juli 2021 @ 11:37 |
Tuurlijk niet. Bottas. | |
Kleffe_Dop | zaterdag 3 juli 2021 @ 11:39 |
Poor George in zak en as. | |
Starflyer | zaterdag 3 juli 2021 @ 11:42 |
Volgens Corriere dello Sport zit Russell mogelijk op Silverstone al in de Mercedes. | |
DKUp | zaterdag 3 juli 2021 @ 11:44 |
Dat gaat vuurwerk worden ![]() | |
Yashaaaaa | zaterdag 3 juli 2021 @ 12:13 |
Denk dat het wel goed is dat Lewis blijft. Hoop wel dat ze Russel naast hem zetten. | |
shiz | zaterdag 3 juli 2021 @ 12:56 |
Wat een egoïst die HAM. Hij had zoveel moois kunnen doen voor de mensen in de wereld met al die organisaties en protesten en zero emissions... nu gaat 'ie gewoon door met het fancy milieuvervuilende circus, wat een huichelaar! ![]() Lol, maar zonder gekkigheid, hij had lekker een Rosbergje moeten doen. Peaked & geluk is op? Good enough for me, mazzeltov. Ik wil eigenlijk ook niet dat iemand met zoveel titels op rij door een dominante auto en schoothondteammates Schumi nog voorbij gaat. HAM is goed maar imho zeker geen GOAT en liga Senna, Schumacher, etc. Hij had best nog mogen switchen met George. Laat maar eens zien hoe GOAT je bent dan, dat had ik dan nog wel interessant gevonden. Nadat z'n auto vreemd is gegaan met George hebben die twee geloof ik een beetje onderlinge spanning. ![]() | |
opreis | zaterdag 3 juli 2021 @ 13:10 |
Hij had het ook wel bij een Ferrari, Renault of AM ofzo mogen proberen na 9 jaar bij hetzelfde team | |
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 3 juli 2021 @ 13:38 |
Dan stapt Hamilton halverwege het seizoen zelf op. | |
Nattekat | zaterdag 3 juli 2021 @ 13:54 |
Hamilton zal de geschiedenisboeken in gaan als iemand die de meest dominante auto ooit heeft gereden. De 7 van Schumacher zijn veel meer waard, omdat daar echt een paar enorme nagelbijters tussen zaten. Schumacher heeft er uiteindelijk 2 verloren: 1997 en 2006, beiden in de mindere auto. Hamilton dan. 2008 gewonnen van Massa, daarna '10 gewoon compleet weggegooid in Italië en Singapore met onnodige risico's en in 2016 verslagen door zijn teamgenoot. Verder geen enkel spannend seizoen tot nu, en nu maakt ie weer fouten onder druk. | |
shiz | zaterdag 3 juli 2021 @ 14:03 |
Het is ook wel duidelijk dat Merc dit jaar laat schieten in de wetenschap dominant uit de startblokken te komen volgend jaar, die hebben waarschijnlijk veel developmentgeld in papierschuivers gestoken om loopholes in het reglement te vinden en overal zo sluw mogelijk voordeel te behalen. Ben bang dat RBR weer redelijk kansloos is volgend jaar. ![]() | |
Breekfast | zaterdag 3 juli 2021 @ 14:33 |
Ja, beter vol inzetten op dit jaar en kampioen worden, en volgend jaar met wat achterstand beginnen, dan beide jaren net niet. | |
Starflyer | zaterdag 3 juli 2021 @ 15:15 |
Zoals BMW in 2008. | |
BehoorlijkKritisch | zaterdag 3 juli 2021 @ 18:30 |
Hoe zit het eigenlijk met die engine-freeze tussen de seizoenen? Mag er, binnen het beschikbare budget, wel aan de motor worden gesleuteld of moet de spec voor 2022 gelijk zijn aan die van dit jaar? Of wordt er sowieso een hele nieuwe motor gebouwd omdat er een totaal andere wagen komt? Ik heb me echt totaal niet verdiept in de regels voor volgend jaar. Hoe dan ook. Ik heb vertrouwen in Newey, ook al vindt hij de 2022 richtlijnen ruk. | |
Starflyer | zaterdag 3 juli 2021 @ 18:38 |
Voor volgend jaar mag er een nieuwe motor gebouwd worden op basis van de huidige regels. Daarna gaat de freeze in en mogen er geen updates gedaan worden tot aan 2025. | |
BehoorlijkKritisch | zaterdag 3 juli 2021 @ 18:49 |
Dan gaan we er maar even vanuit dat we vanuit Honda geen echte verbetering meer hoeven te verwachten ten opzichte van de huidige motor en dat Mercedes nog wel ergens wat PK's er bij getoverd krijgt. En met een beetje pech Ferrari ook. En dan een reglement met meer gehomologeerde wagens tot gevolg. Ik denk inderdaad dat RedBull alles op een titel dit jaar moet zetten. Hard hoofd in de jaren daarna. | |
Nattekat | zaterdag 3 juli 2021 @ 19:16 |
Stel dat je dit jaar laat varen en volgend jaar ben je het derde team echter Ferrari en McLaren. Precies, daarom zet je nu alles op dit jaar. Tijd en geld zijn maar de helft van de snelheid. | |
BehoorlijkKritisch | zaterdag 3 juli 2021 @ 19:20 |
Er kan volgend jaar zomaar eens een enorme shuffle plaatsvinden. Wel erg interessant, natuurlijk. | |
flipsen | zaterdag 3 juli 2021 @ 19:43 |
De reden dat HAM bijgetekend heeft is gewoon die 8e titel die hij wil hebben. Daar rekende hij dit jaar al op, vandaar nog niet bijgetekend. Maar nu staat die snotneus opeens bovenaan en dat was niet de bedoeling ![]() ![]() ![]() ![]() (Incl. Bottas clausule natuurlijk) | |
BehoorlijkKritisch | zaterdag 3 juli 2021 @ 19:51 |
En Mercedes wil het omdat ze willen dat de man met de meeste titels ooit gekoppeld is aan hun auto. Het is allemaal een beetje zielig, want al wint Hamilton er nog drie, hij zal nooit de grootste zijn. Tenzij hij dat doet in de op twee na langzaamste wagen op de grid. | |
Ferry_76 | zaterdag 3 juli 2021 @ 21:02 |
![]() | |
Gremen | zaterdag 3 juli 2021 @ 21:22 |
Dit denk ik ook. Ze offeren dit jaar gewoon om alle inspanning in de auto van volgend jaar te stoppen. Als je dan (met de nieuwe reglementen) als beste begint, kan je zo weer 3 jaar domineren. Tot 2025 met nieuwe motor? | |
Nattekat | zaterdag 3 juli 2021 @ 21:34 |
foo | |
BehoorlijkKritisch | zaterdag 3 juli 2021 @ 21:45 |
fighters? | |
Nattekat | zaterdag 3 juli 2021 @ 21:46 |
Nee, gewoon foo | |
Sinister-D- | zaterdag 3 juli 2021 @ 22:05 |
Ga je wachtwoord checken... | |
Nattekat | zaterdag 3 juli 2021 @ 22:06 |
![]() | |
Starflyer | zaterdag 3 juli 2021 @ 22:25 |
Er is geen enkele garantie dat ze volgend jaar weer gaan domineren. Zeker niet nu de hoeveelheid windtunnel en CFD tijd beperkter is geworden voor de teams bovenin het kampioenschap. | |
Tarado | zondag 4 juli 2021 @ 10:11 |
ik keek even vooruit naar Silverstone maar wel een vreemd schema qua tijden vooral op de vrijdag en zaterdag 16 JUL Qualifying 19:00 - 20:00 17 JUL Sprint Qualifying 17:30 - 18:00 18 JUL Race 16:00 - 18:00 | |
Rianne84 | zondag 4 juli 2021 @ 10:12 |
Is dat Engelse of Nederlandse tijd? | |
Tarado | zondag 4 juli 2021 @ 10:13 |
dat is jouw mening die ik overigens deel hoor maar er zijn er zat die hem nu al de goat vinden | |
Tarado | zondag 4 juli 2021 @ 10:14 |
NL tijd | |
THEFXR | zondag 4 juli 2021 @ 10:26 |
HOE ZIT HET DAN MET DE MOTOREN, ZIJN DIE BEREKEND OM EEN MAX BELASTING ERBIJ? | |
BehoorlijkKritisch | zondag 4 juli 2021 @ 11:26 |
Tja, scorebordjournalistiek van fanboys. | |
Drebbelman | dinsdag 6 juli 2021 @ 07:14 |
Helaas, Australië is de volgende in de rij der cancellations. Begrijpelijk gezien de situatie en ze willen natuurlijk een drama als vorig jaar voorkomen.
| |
ESF1Gamer | dinsdag 6 juli 2021 @ 07:20 |
indianapolis incoming ? ![]() | |
DeeBee | dinsdag 6 juli 2021 @ 07:29 |
Gezien de twee GP erna lijkt mij nog een rondje Bahrein waarschijnlijker. | |
WismutVeilchen83 | dinsdag 6 juli 2021 @ 07:55 |
Denk ook Sakhir outher track. | |
XL | dinsdag 6 juli 2021 @ 07:57 |
Er zijn veel stemmen die nu al beweren dat het de auto was en niet zijn invloed daarop. De verlenging is daarom een risico, want als hij een snellere teamgenoot krijgt zullen die stemmen de overhand nemen. Zijn teamgenoten, ondanks 2de viool, zitten er regelmatig voor, dus er is voer genoeg voor zijn critici. Sowieso is zijn mentaliteit op dit moment niet die van een vechter. Er zijn coureurs op de grid die hadden de tweede plaats met hand en tand verdedigd. Het resultaat was hetzelfde geweest hoor. Alleen is de Hamilton style met schade beperken en hopen op de volgende klapband of regel verandering in zijn voordeel wel een stuk minder goat dan mes tussen de tanden | |
VacaLoca | dinsdag 6 juli 2021 @ 08:00 |
Haha Australië, die zijn wel heel panisch hoor. | |
Monolith | dinsdag 6 juli 2021 @ 08:01 |
Die zitten ook nog maar op pakweg 25% eerste prik en 7% volledig gevaccineerd hè? | |
Red_85 | dinsdag 6 juli 2021 @ 08:07 |
Dit. | |
Red_85 | dinsdag 6 juli 2021 @ 08:08 |
Dus? Dat is over 5 maanden wel anders. | |
Monolith | dinsdag 6 juli 2021 @ 08:10 |
Geen idee of dat zo is, maar als je enigszins op de hoogte zou zijn, dan zou je weten hoe rigoreus Australië is in haar aanpak. | |
manny | dinsdag 6 juli 2021 @ 08:14 |
![]() Offtopic. Maar: Gniffel. | |
StephanL | dinsdag 6 juli 2021 @ 08:19 |
Schrap Australia maar de komende twee jaar. | |
Tarado | dinsdag 6 juli 2021 @ 08:19 |
ik vind dit echt een aanname die nergens op slaat | |
Red_85 | dinsdag 6 juli 2021 @ 08:27 |
Bang voor alles idd. Na 3 besmettingen al in lockdown gaan. Misdadig. Dit is een gevalletje wil, want de oplossing bestaat. Die bubbels werken en zijn bewezen goed, maar iets of iemand wil er niet aan. | |
opreis | dinsdag 6 juli 2021 @ 08:41 |
Of het snel in de kiem smoren als het nog beheersbaar is en niet anderhalf jaar vanalles net wel net niet. | |
DeeBee | dinsdag 6 juli 2021 @ 08:48 |
Zou die lange layout juist wel tof vinden die ze ook een keer geraced hebben (2010), die outer track was toch enigszins suf. ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 6 juli 2021 @ 08:51 |
Aangezien ze daar nauwelijks besmettingen hebben (gehad), hebben ze daar nauwelijks druk om iets te doen. | |
franklop | dinsdag 6 juli 2021 @ 09:00 |
Waarom de plek nog opvullen. 22 races is meer dan zat | |
opreis | dinsdag 6 juli 2021 @ 09:01 |
Sponsoren happy houden denk ik. | |
franklop | dinsdag 6 juli 2021 @ 09:02 |
16 races is minimum volgens contact | |
fathank | dinsdag 6 juli 2021 @ 09:04 |
Groot gelijk als je op zo'n eiland zit. | |
Tarado | dinsdag 6 juli 2021 @ 09:06 |
Dat snel kan je wel achterwege laten ![]() | |
XL | dinsdag 6 juli 2021 @ 09:08 |
Alonso zou in een Renault Twingo nog zigzag over de baan rijden om iemand achter zich te houden | |
Nattekat | dinsdag 6 juli 2021 @ 09:18 |
Oh ik zie al waarom ze het al zo vroeg afblazen ![]() Australië heeft een bende gemaakt van de vaccinatie strategie, dus die situatie gaat niet verbeteren binnen een paar maanden. | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 6 juli 2021 @ 09:23 |
Dat is nogal een makkelijke bewering, dat zien we elke race. | |
Tarado | dinsdag 6 juli 2021 @ 09:26 |
is gewoon onzin, het is juist omdat hij meer wilde dan er in zat dat hij z'n materiaal stuk reed. | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 6 juli 2021 @ 09:47 |
Dat horen we vaker over verschillende coureurs, maar daar geloof ik weinig van. | |
Red_85 | dinsdag 6 juli 2021 @ 10:14 |
Met een handvol besmettingen continu hele steden lam leggen. Feest hoor. | |
THEFXR | dinsdag 6 juli 2021 @ 10:31 |
gaat Silverstone nog wel door? de besmettingen zijn exploderend, door die delta variant. | |
Monolith | dinsdag 6 juli 2021 @ 10:45 |
Ze zijn nogal allergisch voor uitheemse soorten, van virussen tot mensen. | |
VacaLoca | dinsdag 6 juli 2021 @ 10:50 |
Ja dat zeg ik toch. Panisch/rigoureus.. Tomato/Tomato | |
Starflyer | dinsdag 6 juli 2021 @ 10:58 |
Er gaan er nog meer afvallen (Japan, Mexico en/of Brazilië), dus een tweede race in de VS is wel waarschijnlijk. | |
Starflyer | dinsdag 6 juli 2021 @ 10:59 |
Die race was nog saaier dan op de huidige layout. | |
Starflyer | dinsdag 6 juli 2021 @ 10:59 |
Omdat er nog meer gaan afvallen? | |
Tarado | dinsdag 6 juli 2021 @ 11:02 |
Waar geloof je weinig van? Hij probeerde er meer uit te halen dan er in zat waardoor hij schade kreeg, met het gevolg dat de auto langzamer werd, is dat niet goed omgaan met de druk? Ja dat denk ik wel. Is dat je makkelijk gewonnen geven? Nee dat denk ik dus niet. | |
4-elements | dinsdag 6 juli 2021 @ 12:04 |
In Japan gaan de Olympische Spelen ook door, dus neem aan dat een F1 race dan ook wel kan. | |
Starflyer | dinsdag 6 juli 2021 @ 12:06 |
De Moto GP in oktober is ook al geschrapt. | |
4-elements | dinsdag 6 juli 2021 @ 12:08 |
Ah, dat wist ik niet. Volg ik niet zo. | |
Faraday01 | dinsdag 6 juli 2021 @ 12:08 |
De OS gaan alleen maar door omdat het IOC daar over gaat en niet de regering van Japan ![]() | |
4-elements | dinsdag 6 juli 2021 @ 12:09 |
De regering kan dat best verbieden. Als Japan nee zegt, dan gaan ze niet door. Gelukkig hebben ze dat niet gezegd, want ben blij dat ze doorgaan. ![]() | |
Gezicht | dinsdag 6 juli 2021 @ 12:10 |
Sepang ipv Melbourne? ![]() | |
Faraday01 | dinsdag 6 juli 2021 @ 12:12 |
Het ligt iets ingewikkelder dan dat: https://www.bbc.com/news/world-asia-57097853 | |
#ANONIEM | dinsdag 6 juli 2021 @ 12:22 |
Ja, Silverstone gaat door en met (veel) publiek voor zover bekend. Echter zullen de teams gewoon in hun bubbel blijven dus ik verwacht daar geen problemen door. | |
opreis | dinsdag 6 juli 2021 @ 12:24 |
Beter dan hele sectoren anderhalf jaar de nek om draaien. Maar dat is mijn mening | |
Red_85 | dinsdag 6 juli 2021 @ 12:29 |
Dat is het zeker inderdaad. Dat anderhalf jaar de nek om draaien komt ook door het continue wanbeleid. | |
WheeledWarrior | dinsdag 6 juli 2021 @ 12:51 |
Australie tja... die hebben er zelf een enorme shitshow van gemaakt daar met hun falende vaccinatieprogramma. | |
THEFXR | dinsdag 6 juli 2021 @ 13:28 |
hopen dat ze de UK uitkomen zonder 10 dagen quaran | |
#ANONIEM | dinsdag 6 juli 2021 @ 13:29 |
Daar zijn afspraken over gemaakt, teams moeten zich aan een enorme berg voorschriften en regels houden om daar uit te blijven. Maar sowieso is 10 dagen geen probleem mits men binnen 3 dagen van Oostenrijk naar het VK is gereisd. | |
THEFXR | dinsdag 6 juli 2021 @ 13:31 |
dus die hebben hun eigen wereld regels? | |
#ANONIEM | dinsdag 6 juli 2021 @ 13:34 |
Wat ik ervan begreep is dit inderdaad het geval, ze hebben een uitzondering gekregen voor het VK qua regels maar er zitten natuurlijk wel strenge voorwaarden aan, het is niet voor niks dat de toegangsmaatregelen voor de paddocks nu zo enorm streng zijn en dat er constant op corona gechecked word. | |
kasper | dinsdag 6 juli 2021 @ 13:43 |
Dit dus. Denken dat ze een virus van hun eiland kunnen houden. | |
Starflyer | dinsdag 6 juli 2021 @ 14:23 |
Voor de teams niet. Voor het publiek echter wordt het mogelijk een enorme besmettingshaard ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 6 juli 2021 @ 14:24 |
Dat zoeken ze maar lekker zelf uit, zolang de F1 er niet door stilgelegd wordt doen ze maar. | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 6 juli 2021 @ 14:34 |
Hoe probeerde hij dan volgens jou 'meer uit de auto te halen dan er in zat'? | |
Tarado | dinsdag 6 juli 2021 @ 14:52 |
door lang dicht achter Norris te blijven door teveel over de kerbs te rijden wat de auto dus niet prettig vond, dus hij had de druk er vol op. Ik zeg toch ook niet dat het lukte maar die opmerking dat hij zich makkelijk gewonnen gaf blijf ik onzin vinden. | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 6 juli 2021 @ 16:02 |
Zo bedoel je het. Nou ja, ik zie dat niet als 'meer uit de auto halen als er in zit'. Dat is gewoon de auto slopen door fouten maken. Ik moest bij je opmerking denken aan de flauwekul die Verstappen twee jaar terug over zich heen kreeg over 'te hard rijden zodat de auto kapot gaat'. | |
Tarado | dinsdag 6 juli 2021 @ 16:05 |
je vergeet "proberen"
| |
daNpy | dinsdag 6 juli 2021 @ 16:30 |
Dan moet ie toch aan Bottas vragen hoe die zijn materiaal wel kan ontstijgen, want die heeft hem 2x op de baan ingehaald. | |
Tarado | dinsdag 6 juli 2021 @ 17:10 |
Het valt me nog mee dat Bottas niet de schuld kreeg van Toto want Hamilton maak geen fouten | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 6 juli 2021 @ 17:25 |
Omdat hij van zijn engineer te horen kreeg wat hij niet moest doen, nadat Hammy zijn auto had gesloopt. Of ja, volgens de lezing van Toto niet gesloopt, maar er waren wat onderdelen spontaan kapot gegaan nadat Hamilton over de kerbs was gereden. Op die ene plek waar de kerbs zo hoog zijn dat je auto zowat gelanceerd wordt als je wijd gaat, maar waar Hamilton achteraf niets van gemerkt lijkt (ofja, zegt) te hebben. Je weet wel, die ene coureur die zo geroemd wordt omdat hij alles zo goed voelt in de auto. | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 6 juli 2021 @ 17:26 |
Bottas had al die kerbs en worsten natuurlijk moeten testen voor King Hammy. Dat is zijn rol als koninklijke garde. | |
Peterselieman | dinsdag 6 juli 2021 @ 17:32 |
Leverde geen mooie race op. Dan liever de outer track, is een beetje zoals Oostenrijk, maar dan iets korter nog | |
#ANONIEM | dinsdag 6 juli 2021 @ 18:08 |
Hoorden we niet exact hetzelfde een paar weken terug toen Verstappen een klapband kreeg? Was er volgens mij ook iemand die iets riep over te hard rijden door Verstappen. Oh, en btw, nog mijn excuses dat ik je een fanboi noemde recentelijk, dat was onterecht. My bad. [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2021 18:12:30 ] | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 6 juli 2021 @ 18:14 |
No problem. Was jij degene die me een Verstappen-fanboy noemde, of degene die me een Mercedes-fanboy noemde? Hoe dan ook, excuses aanvaard. 🤣 | |
#ANONIEM | dinsdag 6 juli 2021 @ 18:15 |
Mercedes, dacht ik ![]() Soms ga ik teveel in een discussie op en schiet ik door. Kan zo in de F1 mee ![]() | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 6 juli 2021 @ 18:38 |
Ach, dat hebben we allemaal wel eens. |