abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200014043
Spoilers!
pi_200014062
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 20:02 schreef Tuindier het volgende:
Heb nu wel de vegan eisalade van ah in huis. Morgen de test.
Oeh, ben benieuwd! Die wil ik ook nog proberen. Maar ik mag van mezelf even niet naar de supermarkt. Want ik haal elke keer veel te veel eten en ik heb nog voor zeker een maand eten in huis. :')
pi_200014101
Zegt zij die alleen vanavond zichzelf al heeft moeten inhouden om geen bestelling bij Crisp te plaatsen, het winkelmandje bij AH al heeft gevuld en gisteren nog vegan maaltijden heeft besteld. :') Die komen morgen binnen. :9 Maar daarna koop ik écht even niets. Denk ik.

Waarom ben ik zo verslaafd aan eten kopen.
pi_200014108
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 19:05 schreef sigme het volgende:
Oh ja, maar wat ik eigenlijk onder de Ctrl-v had zitten: de horrortulpupdate.
Want zoals jullie van horrortulpje mogen verwachten, die laat zich maar zo niet de grond in slijmen door een paar slakken. Van de slakken geen spoor }) . Horrortulpje heeft wel een veer gelaten, maar ze staat nog.

[ afbeelding ]
Wat een prachtige sterfscene O+
pi_200014258
@sigme, wat ga je met de horrortulp doen wanneer die echt weg is? Drogen, vind eigenlijk wel dat hij wel een ere plek moet hebben.

@Isabeau, ja ik heb er wel een goed gevoel over. Volgens mij, maar ik ben natuurlijk bevooroordeeld, is er geen speld tussen te krijgen. We willen nu 2 dingen, 1 omdat ze mij op 24 uur flink wat geld door de neus geboord hebben (staat ook in de brief dat het lijkt dat ze dat expres zo gedaan hebben) en iets anders omdat ze zelf iets nagelaten hebben (hun stommiteit)
Het zorgt er (helaas) niet voor dat ik kan stoppen met werken, maar maakt het leven iets minder zorgelijk de komende tijd.
We have far more in common than that which devides us..
pi_200014328
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 18:59 schreef sigme het volgende:

@:sarabi ik ben niet zo'n hypochonder, maar ik heb eens uit pure hypochondrie (of stress) mijn mond een week lang niet verder dan 1cm open kunnen krijgen. Ik voel met je mee :D!

*;
  Moderator dinsdag 22 juni 2021 @ 20:36:59 #7
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_200014410
Geen idee of het in de NL media een dingetje was, had de radio even op een Duitser staan vandaag. Tijdens de wedstrijd Duitsland-Hongarije waren ze van plan de Allianz Arena (München) in regenboogkleuren te verlichten, maar dat mag tot ergernis van velen niet.

Dit was dan zoiets wat ik gewoon niet had aangekondigd maar gewoon had gedaan.

En tijdens de rust een gastoptreden van Helene Fischer en Kerstin Ott
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 22 juni 2021 @ 20:37:31 #8
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200014419
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 20:06 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Dat vind jij de meest opvallende?

Citrusvezel en gehydrolyseerd plantaardig eiwit staan in elk keukenkastje :+
Standaard hier ja

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vind het wel een bizarre ingrediëntenlijst. Werd hier heel blij van de vanillepotjes (toetje) van de Lidl uit de Franse weken.

Lijst met ingrediënten:
Volle melk 62%; room 17%; suiker; extra verse hele eieren 5%; magere melkpoeder; gemodificeerd cassavezetmeel; verdikkingsmiddelen: cellulose, E466; aroma; geleermiddel: carragenen; kleurstof: beta-caroteen.

Toch behoorlijk basic ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 22 juni 2021 @ 20:38:25 #9
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200014432
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 20:36 schreef derLudolf het volgende:
Geen idee of het in de NL media een dingetje was, had de radio even op een Duitser staan vandaag. Tijdens de wedstrijd Duitsland-Hongarije waren ze van plan de Allianz Arena (München) in regenboogkleuren te verlichten, maar dat mag tot ergernis van velen niet.

Dit was dan zoiets wat ik gewoon niet had aangekondigd maar gewoon had gedaan.

En tijdens de rust een gastoptreden van Helene Fischer en Kerstin Ott
Waarom zou dat in Nederland een ding zijn?
  dinsdag 22 juni 2021 @ 20:40:06 #10
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_200014465
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 20:38 schreef Molo het volgende:

[..]

Was hier ook op het nieuws.
Achterlijke uefa.
pi_200014498
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 20:27 schreef Kaatje1 het volgende:
@:Sigme, wat ga je met de horrortulp doen wanneer die echt weg is? Drogen, vind eigenlijk wel dat hij wel een ere plek moet hebben.
Tegen de tijd dat zij weg is, valt er niets meer te drogen. Dat is zij niet meer. Tot stof wedergegaan.
quote:
Ook zal het u doornen en distelen voortbrengen, en gij zult het kruid des velds eten.
In het zweet uws aanschijns zult gij brood eten, totdat gij tot de aarde wederkeert, dewijl gij daaruit genomen zijt; want gij zijt stof, en gij zult tot stof wederkeren.
Hopelijk reïncarneert zij volgend jaar als zichzelve, en dan begint het feest van voren af aan.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_200014522
quote:

[..]

Was uitgebreid op het nieuws. Nl speelt zondag met een speciale aanvoerders band en er is nu opgeroepen om zondag regenboogvlaggen mee te nemen naar hongarije
pi_200014536
quote:

[..]

Omdat we hier hopelijk ook een mening hebben over de anti-homowet van Hongarije.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_200014555
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 20:42 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Was uitgebreid op het nieuws. Nl speelt zondag met een speciale aanvoerders band en er is nu opgeroepen om zondag regenboogvlaggen mee te nemen naar hongarije
Nadat Manuel Neuer eerst is teruggefloten door de UEFA over zijn regenboogaanvoerdersband maar die het, na veel ophef, toch maar door de vingers ziet :N
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Moderator dinsdag 22 juni 2021 @ 20:45:38 #15
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_200014575
quote:

[..]

Wat de rest dus zegt, omdat men hier ook dingen vindt van die wet en omdat het een Europees kampioenschap is.
pi_200014595
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 20:44 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Nadat Manuel Neuer eerst is teruggefloten door de UEFA over zijn regenboogaanvoerdersband maar die het, na veel ophef, toch maar door de vingers ziet :N
Da's helaas niet de band die onze aanvoerder gaat dragen, maar meer "algemener inclusief".
Maar ik ben benieuwd hoe het stadion in Boedapest er zondag uitziet.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 20:46:35 #17
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200014597
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 20:40 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Was hier ook op het nieuws.
Achterlijke uefa.
Oh wacht, voetbal

Drong even niet door _O-

Ja dát, dat is zeker een ding ja
  Moderator dinsdag 22 juni 2021 @ 20:49:52 #18
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_200014652
Ben benieuwd wat de boete zou zijn als het alsnog zou gebeuren, die verlichting.

Je kunt het altijd op een technische storing gooien. Iemand die volgende week met pensioen gaat er verantwoordelijk voor maken.

En dan nog niet eens zozeer om die wet in Hongarije, naar gewoon als dikke vinger naar die belachelijke UEFA
pi_200014728
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 20:49 schreef derLudolf het volgende:
Ben benieuwd wat de boete zou zijn als het alsnog zou gebeuren, die verlichting.

Je kunt het altijd op een technische storing gooien. Iemand die volgende week met pensioen gaat er verantwoordelijk voor maken.

En dan nog niet eens zozeer om die wet in Hongarije, naar gewoon als dikke vinger naar die belachelijke UEFA
Geen idee waaronder de tv regie valt, maar de andere stadions in Duitsland gaan wel in regenboog kleuren. Daarvan beelden uitzenden?
pi_200015063
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 20:27 schreef Kaatje1 het volgende:
@:Sigme, wat ga je met de horrortulp doen wanneer die echt weg is? Drogen, vind eigenlijk wel dat hij wel een ere plek moet hebben.

@:Isabeau, ja ik heb er wel een goed gevoel over. Volgens mij, maar ik ben natuurlijk bevooroordeeld, is er geen speld tussen te krijgen. We willen nu 2 dingen, 1 omdat ze mij op 24 uur flink wat geld door de neus geboord hebben (staat ook in de brief dat het lijkt dat ze dat expres zo gedaan hebben) en iets anders omdat ze zelf iets nagelaten hebben (hun stommiteit)
Het zorgt er (helaas) niet voor dat ik kan stoppen met werken, maar maakt het leven iets minder zorgelijk de komende tijd.
Ik snap er niet zoveel van maar er is je dus met opzet een financieel kunstje geflikt?
  Moderator dinsdag 22 juni 2021 @ 21:12:49 #21
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_200015152
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 20:53 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Geen idee waaronder de tv regie valt, maar de andere stadions in Duitsland gaan wel in regenboog kleuren. Daarvan beelden uitzenden?
Tv zenders kopen de rechten van de UEFA denk ik, mogen ze denk ik daarna me doen wat ze willen.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 21:16:14 #22
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_200015228
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 21:12 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Tv zenders kopen de rechten van de UEFA denk ik, mogen ze denk ik daarna me doen wat ze willen.
Je mag er niet mee doen wat je wil. Dat soort contracten zijn juridisch enorm dicht getimmerd.

Ik moest bij mijn vorige werkgever een contract tekenen omdat er ergens in het pand iets voor Disney gedaan werd. Ik deed zelf niets voor Disney. Er werden allerlei eisen gesteld aan afsluitbare ruimtes, deuren, gangen etc. Doe je het niet? Pech voor je; ze zoeken wel een ander.
pi_200015314
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 17:06 schreef AnneX het volgende:

[..]

Ben je eindelijk op je plek beland?
Daarnaast heb ik de indruk, dat het best goed gaat met combineren van studie, werk en bezigheden. En met AB? Toch?!
Ik weet niet of ik na één gesprek kan zeggen dat dit Dé Therapeut is, maar het begon in ieder geval goed. Helpt natuurlijk ook dat ik zelf beter geworden ben in aangeven wat ik van iemand wil en dat ik beter weet wat ik wil / nodig heb. ^O^

Het gaat de laatste paar weken beter dan dat het in lange tijd gegaan is. Ik heb nog maar heel weinig dagen waarop ik alleen maar het eind van de dag zit af te wachten in de hoop dat morgen wat beter is. Ik ben nu weer bezig met dingen *G* en dat lukt *G*

Met A en B: beter, want de relatie is wat evenwichtiger doordat ze me niet meer zo hoeven te helpen, maar ergens ook minder omdat ik vaak gewoon erg weinig meekrijg van wat ze doen en wat er in ze omgaat en dat vind ik niet zo leuk. Dan zeggen ze dat ze niks bijzonders hebben gedaan en dan de week erna zie ik ze en heeft de een een nieuw kapsel en de andere een nieuwe taak voor z'n werk. o|O
pi_200015550
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 21:19 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik na één gesprek kan zeggen dat dit Dé Therapeut is, maar het begon in ieder geval goed. Helpt natuurlijk ook dat ik zelf beter geworden ben in aangeven wat ik van iemand wil en dat ik beter weet wat ik wil / nodig heb. ^O^

Het gaat de laatste paar weken beter dan dat het in lange tijd gegaan is. Ik heb nog maar heel weinig dagen waarop ik alleen maar het eind van de dag zit af te wachten in de hoop dat morgen wat beter is. Ik ben nu weer bezig met dingen *G* en dat lukt *G*

Met A en B: beter, want de relatie is wat evenwichtiger doordat ze me niet meer zo hoeven te helpen, maar ergens ook minder omdat ik vaak gewoon erg weinig meekrijg van wat ze doen en wat er in ze omgaat en dat vind ik niet zo leuk. Dan zeggen ze dat ze niks bijzonders hebben gedaan en dan de week erna zie ik ze en heeft de een een nieuw kapsel en de andere een nieuwe taak voor z'n werk. o|O
Dit klinkt allemaal best wel positief!

Behalve dat laatste misschien. Al lees ik hier wat ik in mijn omgeving heel veel hoor en meemaak. De vrouwen vertellen heel veel meer dan de mannen. Soms vertel ik iets aan een vriend en dan zegt die...ik geef je nu even aan ...want ik vergeet het toch te vertellen _O- Zo is mijn broer, zo was mijn vader, zo waren mijn ooms en zo zijn ook een heleboel vrienden. Beetje generaliserend wel
pi_200015644
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 21:28 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Behalve dat laatste misschien. Al lees ik hier wat ik in mijn omgeving heel veel hoor en meemaak. De vrouwen vertellen heel veel meer dan de mannen. Soms vertel ik iets aan een vriend en dan zegt die...ik geef je nu even aan ...want ik vergeet het toch te vertellen _O- Zo is mijn broer, zo was mijn vader, zo waren mijn ooms en zo zijn ook een heleboel vrienden. Beetje generaliserend wel
Ze houden elkaar ook erg slecht op de hoogte, ook al wonen ze samen :') ze komen gewoon niet op het idee om dingen te vertellen of zo? Inmiddels hebben ze nu maar wel een gedeelde kalender, dan weten ze wel van elkaars afspraken, want dat werd een beetje onhandig anders. :')

Ik heb niet zo veel referentiekader geloof ik. Moet zeggen dat ik van m'n beste vriendin ook heel weinig hoor, maar die is een eersteklas chaoot :D
  Moderator dinsdag 22 juni 2021 @ 21:33:31 #26
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_200015655
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 21:28 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Of niet.
Niet dat ik vaak andere kapsels neem, maar ja is het voor een ander relevant om te weten? Als ze me zien, zien ze dat vanzelf. Als ze me niet kunnen zien boeit het ook niet :+
pi_200015919
Nou ja een beetje delen waar je mee bezig bent op dagen dat je elkaar niet ziet houdt het contact wel wst levendiger, in een relatie. Zeker de dingen die je dus niet elke dag doet kun je toch altijd wel even een leuk check-in momentje van maken.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  dinsdag 22 juni 2021 @ 21:47:22 #28
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_200015977
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 21:44 schreef DancingPhoebe het volgende:
Nou ja een beetje delen waar je mee bezig bent op dagen dat je elkaar niet ziet houdt het contact wel wst levendiger, in een relatie. Zeker de dingen die je dus niet elke dag doet kun je toch altijd wel even een leuk check-in momentje van maken.
Ja precies, selfie van het nieuwe kapsel ofzo.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 21:51:04 #29
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200016056
quote:
Daar heb ik nou es meteen zin an!
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_200016084
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 21:33 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ze houden elkaar ook erg slecht op de hoogte, ook al wonen ze samen :') ze komen gewoon niet op het idee om dingen te vertellen of zo? Inmiddels hebben ze nu maar wel een gedeelde kalender, dan weten ze wel van elkaars afspraken, want dat werd een beetje onhandig anders. :')

Ik heb niet zo veel referentiekader geloof ik. Moet zeggen dat ik van m'n beste vriendin ook heel weinig hoor, maar die is een eersteklas chaoot :D
Ik herken het ook wel van vriendinnen. Sommige mensen denken er ook gewoon niet aan om het te delen.

Maar fijn om te lezen dat het de laatste weken beter gaat met je :)
pi_200016112
In contrast apt de man weer weinig, maar die stort het irl allemaal tegelijk over me heen :')
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_200017514
Zo, even bij mijn ouders op bezoek geweest. Hij was wel beter te pas dan zaterdag, vond ik. Voelt zich ook goed, nergens last van verder. Arts was ook positief geweest.

Over 3 maanden moet er een controlefoto. Niet alleen om te kijken of alle stolsels weg zijn (waarschijnlijk wel) maar om ook uit te sluiten dat het vlekje dat ze zagen iets anders is dan gewoon een vlekje.

Ik maak me vooralsnog niet echt zorgen (meer). Hij heeft wel echt enorm veel geluk gehad. 5x over. :X
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 22 juni 2021 @ 23:09:49 #33
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_200017784
Vanavond verkiezingsdebat tussen de kandidaat-lijsttrekkers gehad. We hebben vier(!) kandidaten.
FIjn om weer een fysieke ALV te hebben O+. Helaas moest er om 22u er een punt achter gezet worden...
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_200017789
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 22:54 schreef Lonaa het volgende:
Zo, even bij mijn ouders op bezoek geweest. Hij was wel beter te pas dan zaterdag, vond ik. Voelt zich ook goed, nergens last van verder. Arts was ook positief geweest.

Over 3 maanden moet er een controlefoto. Niet alleen om te kijken of alle stolsels weg zijn (waarschijnlijk wel) maar om ook uit te sluiten dat het vlekje dat ze zagen iets anders is dan gewoon een vlekje.

Ik maak me vooralsnog niet echt zorgen (meer). Hij heeft wel echt enorm veel geluk gehad. 5x over. :X
:*
  Moderator dinsdag 22 juni 2021 @ 23:15:58 #35
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_200017887
Mooi zo dat het beter lijkt te gaan met vaders.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_200018126
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 22:54 schreef Lonaa het volgende:

Fijn dat hij thuis is en zich zoveel beter voelt.
  woensdag 23 juni 2021 @ 00:19:18 #37
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_200018755
:* voor Loon dr pa.. hopelijk gaat het nu idd beter.. en de komende 3 maanden dus nog even een beetje spannend .. sterkte!
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_200019511
Goedemorgen!
pi_200019562
Goed bericht om te lezen van Lonaa’s vader.👍🏼
Houden zo!

Vandaag weer werken buiten de deur in de Bieb, administratie binnen om verzekeringen te regelen en vanavond weer buiten zingen.
En de komst van de Delta variant benauwt mij wel. En dan moet de vakantieperiode nog beginnen én voorbij zijn in september.
Hoe kijken jullie ertegenaan?

Have a nice day Allen. w/
pi_200019568
Goedemorgen!

In de categorie 'subtiele bloeiers' heb ik nog voor jullie Geknoopt Helmkruid. De naam heb ik moeten opzoeken.

En de gewone Akkerdistel bloeit.

Daar hoor je vast een hekel aan te hebben maar ik vind ze ook wel mooi. En ik vind de distelvinkjes al helemaal erg mooi, dus moeten er distels zijn.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_200019589
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 23:15 schreef derLudolf het volgende:

SPOILER
Vraag ik me ook af. Zeker goed nieuws en heeeel misschien schrikt hij ervan.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_200019595
@Z; mooie huizen, leuke gebieden maar ook saaie omgevingen (rondom EOC). Heerlijke boodschappen gehaald bij Kaufland in de Flutstrasse, DM ook wat ingekocht en een boete vanwege geen schijf (zagen we niet dat dat moest) :D
pi_200019601
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 23:15 schreef derLudolf het volgende:

SPOILER
Nog niet.
SPOILER
Ik ben er overigens niet zelf over begonnen, want ik had het wel goed, iedereen doet dat nu en daar was ie wel matig geergerd over. :+
pi_200019830
quote:
2s.gif Op woensdag 23 juni 2021 07:17 schreef Lonaa het volgende:

Ik ben er overigens niet zelf over begonnen, want ik had het wel goed, iedereen doet dat nu en daar was ie wel matig geergerd over. :+
Dat is vooral super ergerlijk als je al van plan was om te stoppen. Dan krijg je zo'n 'ik wil niet dat je denkt dat ik het door jou wil, dus laat maar' gevoel :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_200019868
@vlindertje89 wat had je gisteren nou uiteindelijk gegeten?
pi_200019910
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 08:14 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat is vooral super ergerlijk als je al van plan was om te stoppen. Dan krijg je zo'n 'ik wil niet dat je denkt dat ik het door jou wil, dus laat maar' gevoel :+
Ja. :') En hoe harder mensen roepen dat je moet stoppen, hoe recalcitranter. :7

Also irritant: roken verhoogt risico, maar is natuurlijk niet de directe oorzaak. Dus dat gebruikt ie als argument, maar alleen maar omdat iedereen zeikt.
  woensdag 23 juni 2021 @ 08:41:49 #47
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_200019961
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 20:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
Aldi heeft geen witlofsalade -O-
Ik had een hele kar vol, 3 tassen met kop en nog los spul. 67 euro :o Ik had veel meer verwacht. Ik had alleen al voor 10 euro houtskool en 10 euro olijfolie.
Boodschappen doen bij de aldi, jaja das vaak een verrassing.
  woensdag 23 juni 2021 @ 09:00:04 #48
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200020091
quote:
7s.gif Op woensdag 23 juni 2021 07:01 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!

In de categorie 'subtiele bloeiers' heb ik nog voor jullie Geknoopt Helmkruid. De naam heb ik moeten opzoeken.
[ afbeelding ]

En de gewone Akkerdistel bloeit.
[ afbeelding ]
Daar hoor je vast een hekel aan te hebben maar ik vind ze ook wel mooi. En ik vind de distelvinkjes al helemaal erg mooi, dus moeten er distels zijn.
Beide mooi, maar extra liefde voor distels. Prachtig én lastig die, echt wat voor mij :+ :+ :+
  woensdag 23 juni 2021 @ 09:01:39 #49
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200020105
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 06:58 schreef AnneX het volgende:
Goed bericht om te lezen van Lonaa’s vader.👍🏼
Houden zo!

Vandaag weer werken buiten de deur in de Bieb, administratie binnen om verzekeringen te regelen en vanavond weer buiten zingen.
En de komst van de Delta variant benauwt mij wel. En dan moet de vakantieperiode nog beginnen én voorbij zijn in september.
Hoe kijken jullie ertegenaan?

Have a nice day Allen. w/
Geen angst voor, bij volledige vaccinatie is er niet zoveel te vrezen zie ik.
pi_200020118
quote:
2s.gif Op woensdag 23 juni 2021 08:33 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja. :') En hoe harder mensen roepen dat je moet stoppen, hoe recalcitranter. :7

Also irritant: roken verhoogt risico, maar is natuurlijk niet de directe oorzaak. Dus dat gebruikt ie als argument, maar alleen maar omdat iedereen zeikt.
Ik ben eenmaal gestopt met roken en zorg dat ik dat nooit weer hoef te doen; het is nogal een opgave.
Succes is niet gegarandeerd en er kleven ook nadelen aan. De voordelen zouden groter moeten zijn, dat weet ik wel, maar vlak de nadelen niet uit.

Los daarvan: heel fijn dat hij toch nog wel per ongeluk min of meer meer geluk dan wijsheid op tijd bij de dokter was, dat er direct en goed ingegrepen is en dat het er nu weer heel behoorlijk uit lijkt te zien allemaal. Dat kan stukken minder ;).
pi_200020148
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 09:00 schreef Molo het volgende:

[..]

Beide mooi, maar extra liefde voor distels. Prachtig én lastig die, echt wat voor mij :+ :+ :+
In dat geval, speciaal voor jou (en voor mij, want dit vind ik zo'n prachtige distel)

Ik gok op basis van internet dat dit een speerdistel is. In elk geval een van de echt mooie distels.

Och vooruit, bonusfoto.

Dezelfde distel. Ik kén die distel.
pi_200020153
Mogge!

Ik maak me (voorlopig) ook niet zo druk over de deltavariant. Zo langzamerhand zijn steeds meer mensen gevaccineerd en velen al dubbel. En vooral dat laatste lijkt belangrijk te zijn. En als een derde nodig is, laat maar komen
pi_200020267
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 08:41 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]

Boodschappen doen bij de aldi, jaja das vaak een verrassing.
Ik kom er vaker en het scheelt wel iets met andere winkels. Maar de bon van gisteren was toch wel boven verwachting laag.
Spoilers!
  woensdag 23 juni 2021 @ 09:17:29 #54
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200020271
quote:
7s.gif Op woensdag 23 juni 2021 09:06 schreef sigme het volgende:

[..]

In dat geval, speciaal voor jou (en voor mij, want dit vind ik zo'n prachtige distel)
[ afbeelding ]
Ik gok op basis van internet dat dit een speerdistel is. In elk geval een van de echt mooie distels.

Och vooruit, bonusfoto.
[ afbeelding ]
Dezelfde distel. Ik kén die distel.
Op die laatste lijkt ie zijn handjes volledig juichend de lucht in te gooien ^O^ *O* ^O^
pi_200020306
Ik vind distels ook mooi @sigme . Tot ik erin ga staan/zitten. :P
Er zijn ook een paar varianten voor in de tuin die echt gigantische bloemen krijgen en ook metershoog kunnen worden.

pi_200020311
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 09:07 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!

Ik maak me (voorlopig) ook niet zo druk over de deltavariant. Zo langzamerhand zijn steeds meer mensen gevaccineerd en velen al dubbel. En vooral dat laatste lijkt belangrijk te zijn. En als een derde nodig is, laat maar komen
Eens. Ik maak me er ook niet druk over. Als het een probleem wordt, dat zien we dan wel weer. Ik heb daar zelf toch helemaal geen invloed op, dus waarom druk maken.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_200020320
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 09:01 schreef Molo het volgende:

[..]

Geen angst voor, bij volledige vaccinatie is er niet zoveel te vrezen zie ik.
OK. Jij zit dichter bij de juiste info bron.
Tegelijkertijd blijf ik gereserveerd. Nog steeds.

Wat een leuk uitje naar Duitsland was dat, FFT! Even eruit.

Afgelopen december/januari zes weken 24/7 kuchen, hoesten, schrapen en ademtekort heeft mij definitief van het roken geholpen. Buitenshuis smokkelde ik wel vaker.
En hemellief: wat stinkt het (nu) :X
En nu is mijn stem stuk. -O- Een overslaande stem, geen geluid, geforceerde klanken.
pi_200020329
Goedemorgen!

Fijn dat het met je vader weer wat beter gaat, hij heeft toch een engeltje op zijn schouder @Lonaa :*

Distels vind ik wel tof, maar dan wel vanaf een afstandje :P .

En wat betreft covid; het is echt dat we deze week nog mondmaskers moeten dragen in de supermarkten en dat we in het ziekenhuis geen bezoekuren hebben wegens covid, maar verder raakt het eigenlijk steeds verder uit mijn systeem. :@
Dat heeft ook wel met de situatie op het werk te maken; 1,5m afstand houden onderling is daar echt kanslozer dan kansloos. Je staat regelmatig op 10 cm elkaars CO2 in te ademen :') , mondmaskers ten spijt. Dus iedereen heeft maar een beetje geaccepteerd dat als er corona uitbreekt, we gewoon allemaal de sjaak zijn. Of niet, want inmiddels zijn natuurlijk steeds meer collega's gevaccineerd.
pi_200020346
Oh wacht jullie hadden het over de Delta variant. Daar maak ik me ook niet direct zorgen over. Heb de hoop erop gevestigd dat de vaccins voldoende tegenwicht bieden. Verder kun je er toch weinig aan veranderen vrees ik.
pi_200020347
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 09:20 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Eens. Ik maak me er ook niet druk over. Als het een probleem wordt, dat zien we dan wel weer. Ik heb daar zelf toch helemaal geen invloed op, dus waarom druk maken.
Zo sta ik er ook in.

quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 09:21 schreef AnneX het volgende:

[..]

Afgelopen december/januari zes weken 24/7 kuchen, hoesten, schrapen en ademtekort heeft mij definitief van het roken geholpen. Buitenshuis smokkelde ik wel vaker.
En nu is mijn stem stuk. -O- Een overslaande stem, geen geluid, geforceerde klanken.
Nog steeds gestopt dus, wat goed _O_
Spoilers!
  woensdag 23 juni 2021 @ 09:28:24 #61
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200020415
quote:

[..]

Data is openbaar beschikbaar. Ik zie geen reden tot zorg. Zoals Isa zegt, als er zorgelijke zaken gaan komen, dan zien we dat dan wel weer. Voorlopig doen de vaccins het hartstikke prima.
Ja als de virusdruk nog hoog is en mensen niet laten vaccineren die wel gevaccineerd kunnen worden, is daar een probleem.
Low income countries is een ander verhaal, maar daar woon ik niet goddank.

Je had onderzoek gehad voor je stem toch? Al een idee wat er aan de hand is?
pi_200020418
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 09:20 schreef Tele6 het volgende:
Ik vind distels ook mooi @:sigme . Tot ik erin ga staan/zitten. :P
Er zijn ook een paar varianten voor in de tuin die echt gigantische bloemen krijgen en ook metershoog kunnen worden.

[ afbeelding ]
Ja, kogeldistel heb ik hier ook wel ergens staan, en kaardebol heeft mijn moeder in mijn jeugd alle verhuizingen meegenomen. Maar ik hoe toch meer van de wilde distels. In Spanje ken ik een veld vol Maria-distels, ik zal even een foto van vorig jaar zoeken.
  woensdag 23 juni 2021 @ 09:29:31 #63
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200020437
quote:
7s.gif Op woensdag 23 juni 2021 09:22 schreef Candaasje het volgende:
Goedemorgen!

Fijn dat het met je vader weer wat beter gaat, hij heeft toch een engeltje op zijn schouder @:Lonaa :*

Distels vind ik wel tof, maar dan wel vanaf een afstandje :P .

En wat betreft covid; het is echt dat we deze week nog mondmaskers moeten dragen in de supermarkten en dat we in het ziekenhuis geen bezoekuren hebben wegens covid, maar verder raakt het eigenlijk steeds verder uit mijn systeem. :@
Dat heeft ook wel met de situatie op het werk te maken; 1,5m afstand houden onderling is daar echt kanslozer dan kansloos. Je staat regelmatig op 10 cm elkaars CO2 in te ademen :') , mondmaskers ten spijt. Dus iedereen heeft maar een beetje geaccepteerd dat als er corona uitbreekt, we gewoon allemaal de sjaak zijn. Of niet, want inmiddels zijn natuurlijk steeds meer collega's gevaccineerd.
Ik draag geen mondmasker meer. Gevaccineerd en er is nauwelijks corona nu dus prrrrrima, weg met dat ding
pi_200020439
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 09:20 schreef Tele6 het volgende:
Ik vind distels ook mooi @:sigme . Tot ik erin ga staan/zitten. :P

[ afbeelding ]
Die staan in onze tuin. Iedereen die zegt dat ie ze mooi vindt krijgt er een mee naar huis hier :7
Ze zijn ook wel tof om te zien, maar woekeren ook lekker.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_200020473
Ik heb een stijltang gekocht en zit nu moed te verzamelen om 'm te gaan proberen :') was éven vergeten dat ik dingen die heel heet worden best eng vind.

Hielp ook niet dat ik bij het uitpakken al met mijn vel tussen het scharnier zat :+
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_200020482
quote:

:Y je hebt als roker zelf niet door hoe erg het stinkt, dat merk je pas nadat je bent gestopt. Maar zo fijn dat het gelukt is. Hopelijk komt het met je stem ook nog goed.
  woensdag 23 juni 2021 @ 09:33:31 #67
370431 drakin
vurig typje
pi_200020489
quote:
7s.gif Op woensdag 23 juni 2021 09:28 schreef sigme het volgende:

[..]

Ja, kogeldistel heb ik hier ook wel ergens staan, en kaardebol heeft mijn moeder in mijn jeugd alle verhuizingen meegenomen. Maar ik hoe toch meer van de wilde distels. In Spanje ken ik een veld vol Maria-distels, ik zal even een foto van vorig jaar zoeken.
Ik weet dat ze vroeger schapenvachtjes mee kamden, of karden

Maar hoe ze dan zo'n kardebol vasthielden tijdens het werk?
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_200020502
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 09:32 schreef Syrena het volgende:
Ik heb een stijltang gekocht en zit nu moed te verzamelen om 'm te gaan proberen :') was éven vergeten dat ik dingen die heel heet worden best eng vind.

Hielp ook niet dat ik bij het uitpakken al met mijn vel tussen het scharnier zat :+
Herkenbaar _O- Ik kocht zo'n ding en bedacht me ineens dat dat toch best eng was, zo'n gloedheet ding. Heb er ook wel eens brandplekjes van gekregen :X Bij die van mij zaten trouwens handschoentjes.
  woensdag 23 juni 2021 @ 09:36:18 #69
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_200020536
quote:

Ik heb zo'n ding, maar ik durf 'm amper te gebruiken omdat angst dat ik of m'n handen verschroei of m'n haar er af brand. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  woensdag 23 juni 2021 @ 09:38:20 #70
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200020570
quote:

Sterkte :D
Klinkt doodeng zo'n apparaat
  Moderator woensdag 23 juni 2021 @ 09:38:26 #71
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_200020573
Ik maak me er ook niet heel druk over, maar zou toch wel graag zien dat India nog even afgesloten blijft.

Jaja n=1 en zo, maar oud collega van m'n pa zit er al een jaar. Heeft longkanker gehad, heeft nog maar een long, wil niet vliegen met Corona.

Hij is niet bepaald te spreken over het gedrag van de meeste mensen daar, er lijkt daar niet veel aan de hand als je kijkt naar evenementen die plaats vinden of simpelweg op straat en religieuze bijeenkomsten.
  woensdag 23 juni 2021 @ 09:39:16 #72
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200020584
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 09:36 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Ik heb zo'n ding, maar ik durf 'm amper te gebruiken omdat angst dat ik of m'n handen verschroei of m'n haar er af brand. :')
IJs die een taalvaud maakt O+

Vastgelegd voor het nageslacht O+
pi_200020586
quote:
17s.gif Op woensdag 23 juni 2021 09:33 schreef drakin het volgende:

[..]

Ik weet dat ze vroeger schapenvachtjes mee kamden, of karden

Maar hoe ze dan zo'n kardebol vasthielden tijdens het werk?
Nou, dat is eigenlijk niet zo. Een kaardebol lijkt op wat je nodig hebt om wol mee te kaarden, maar is lang niet sterk genoeg. Er werd wel textiel mee gekaard (opgeruwd).
Maar dat verhindert het internet niet om het allemaal wel te herkauwen.
  woensdag 23 juni 2021 @ 09:40:55 #74
370431 drakin
vurig typje
pi_200020611
quote:
7s.gif Op woensdag 23 juni 2021 09:39 schreef sigme het volgende:

[..]

Nou, dat is eigenlijk niet zo. Een kaardebol lijkt op wat je nodig hebt om wol mee te kaarden, maar is lang niet sterk genoeg. Er werd wel textiel mee gekaard (opgeruwd).
Maar dat verhindert het internet niet om het allemaal wel te herkauwen.
Ik heb het niet van internet
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_200020613

Mariadistel
pi_200020626
quote:
17s.gif Op woensdag 23 juni 2021 09:40 schreef drakin het volgende:

[..]

Ik heb het niet van internet
Nee, internet verzint het niet zelf.
pi_200020632
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 09:28 schreef Molo het volgende:

[..]
Je had onderzoek gehad voor je stem toch? Al een idee wat er aan de hand is?
Blijkbaar ziet de logo een sterk verhoogde spierspanning in het keelgebied, waarvan ik mij niet bewust ben of zie in de spiegel.
Drie weken geleden intake, vele vragenlijsten meegekregen, volgende week verder.
Er kwam wat tussendoor.

In de kleine tuin begonnen met één kogeldistel en er staan er nu drie. Na dit seizoen breng ikhet terug naar eén weer op een plaats waar die rechtop groeit i.p.v. scheef over het pad naar het licht.
  woensdag 23 juni 2021 @ 09:43:13 #78
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200020659
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 09:41 schreef AnneX het volgende:

[..]

Blijkbaar ziet de logo een sterk verhoogde spierspanning in het keelgebied, waarvan ik mij niet bewust ben of zie in de spiegel.
Drie weken geleden intake, vele vragenlijsten meegekregen, volgende week verder.
Er kwam wat tussendoor.

In de kleine tuin begonnen met één kogeldistel en er staan er nu drie. Na dit seizoen breng ikhet terug naar eén weer op een plaats waar die rechtop groeit i.p.v. scheef over het pad naar het licht.
Benieuwd wel of logo dan met fysio gaan samenwerken daarin
Beterschap anyway
  woensdag 23 juni 2021 @ 09:43:23 #79
370431 drakin
vurig typje
pi_200020664
quote:
16s.gif Op woensdag 23 juni 2021 09:41 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee, internet verzint het niet zelf.
Was toch echt van een iinternetloze oude dame met verstand van natuur, gaf wildplukwandelingen en opleidingen

Waarom meteen zo gemeen een tong uitsteken?
  woensdag 23 juni 2021 @ 09:50:31 #80
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_200020771
quote:
10s.gif Op woensdag 23 juni 2021 09:39 schreef Molo het volgende:

[..]

IJs die een taalvaud maakt O+

Vastgelegd voor het nageslacht O+
Kak, ik ben blind. :'(
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_200020786
quote:

Met föhn en borstel ben ik reuze handig en kan ik blindelings de achterkant van het hoofd ‘doen’.
Met een steiltang zie ik mij dat niet uitvoeren. Dan ga ik wel naar de kapper voor een speciale behandeling als ik er toch ben voor knippen.
Met de borstel ben ik beter dan zij.

Helpen de handschoentjes dan @Isabeau tegen verbranden.

Trouwens de niet-roken med was @Leinthjeu. Ik hoor het haar nog vragen als eerste bij een Eftelingmeet. Na meerdere stoppogingen.
pi_200020834
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 09:43 schreef Molo het volgende:

[..]

Benieuwd wel of logo dan met fysio gaan samenwerken daarin
Beterschap anyway
Het is een specialisme van de logopediste: “manueel fasciliteren”.
De methode van Van Dixhoorn heb ik na scholing zelf jarenlang gebruikt in de praktijk en eigengemaakt.
Ben jij bekend met de laatste?

Ad: Overigens antwoord ik wat uitgebreider met het het idee dat een of andere meelezer misschien wat met de logo i formatie kan!?

[ Bericht 5% gewijzigd door AnneX op 23-06-2021 10:36:04 ]
pi_200020837
Mogguh :O

Operatie zonnepaneel gaat van start *O* Binnenkort komt de eerste leverancier opmeten voor een offerte :) Nu eens kijken wie we nog meer kunnen gaan vragen :+
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  woensdag 23 juni 2021 @ 09:54:39 #84
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_200020841
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 09:17 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik kom er vaker en het scheelt wel iets met andere winkels. Maar de bon van gisteren was toch wel boven verwachting laag.
Probleem bij aldi vind ik altijd dit:
Hebben ze een echt lekker product, bv boterkoekjes, of een kalfsleverworst, whatever, dat koop je jarenlang.
Dan wisselen ze van fabrikant die het een cent goedkoper kan en is het product ineens niet meer hetzelfde (en dat niet ten goede)
pi_200020855
Ben al lang geleden gestopt met roken, maar ik durf echt niet een sigaret op te steken. Veel te bang om toch weer verslaafd te raken.
Wanneer ik bij vrienden ben die roken dan gaat de gedragen kleding meteen de was in, buiten hangen helpt niet echt.
pi_200020884
quote:
17s.gif Op woensdag 23 juni 2021 09:43 schreef drakin het volgende:

[..]

Was toch echt van een iinternetloze oude dame met verstand van natuur, gaf wildplukwandelingen en opleidingen

Omdat jij er zo'n passiefagressief hartje bij hebt.

En oude dames zijn geen mensen die zo oud zijn dat ze nog daadwerkelijk wol moesten kaarden met iets anders dan een distel of een spijkerplankje (wat erg oud is).
pi_200020910
Bij de aldi en lidl kom ik zelden, met name vanwege de ligging.
AH heeft door dat de havermoutkoekjes een paar keer zijn gekocht en en komt nu met bonusaanbiedingen op de kaart van mn.X, die daar komt.
En jumbo weet dat ik gemberkoekjes koop.
#bigbrother ^p^
pi_200020926
Nieuw nieuw nieuw ^p^ ^p^ ^p^

Oei, is het een middelvinger?
  woensdag 23 juni 2021 @ 10:00:31 #89
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_200020928
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 09:55 schreef Kaatje1 het volgende:
Ben al lang geleden gestopt met roken, maar ik durf echt niet een sigaret op te steken. Veel te bang om toch weer verslaafd te raken.
Wanneer ik bij vrienden ben die roken dan gaat de gedragen kleding meteen de was in, buiten hangen helpt niet echt.
Vreselijk vind ik dat, gelukkig rookt geen van mijn vrienden meer.
  woensdag 23 juni 2021 @ 10:02:37 #90
370431 drakin
vurig typje
pi_200020950
quote:
7s.gif Op woensdag 23 juni 2021 09:57 schreef sigme het volgende:

[..]

Omdat jij er zo'n passiefagressief hartje bij hebt.

En oude dames zijn geen mensen die zo oud zijn dat ze nog daadwerkelijk wol moesten kaarden met iets anders dan een distel of een spijkerplankje (wat erg oud is).
Ik zal het eens opzoeken in het etymologisch woordenboek van J. de Vries

Er zijn ook een hoop re-enactors die ik het nog kan vragen.

Heb jij het zelf wel eens geprobeerd?

En voor jou: O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+
pi_200020960
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 10:00 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]

Vreselijk vind ik dat, gelukkig rookt geen van mijn vrienden meer.
Gelukkig maar één stel en die zie ik ook niet snel stoppen. En doen ze dat wel kom ik er een jaar niet.
Ik had vroeger een leidinggevende die heel veel rookte en er ook vaak mee stopte, meestal in het weekend. Wij hoorden al aan de toon van zijn "goedemorgen" op maandag ochtend dat het weer zover was. Er was dan niet mee te werken (en volgens zijn vrouw ook niet mee te leven)
  woensdag 23 juni 2021 @ 10:03:41 #92
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_200020966
quote:
17s.gif Op woensdag 23 juni 2021 09:43 schreef drakin het volgende:

[..]

Was dat Berendien uit Wisp?
pi_200020970
Ik ben gewoon zo blij dat ik nooit ben gaan roken :D Als ik zie hoeveel moeite ik nu heb om van de zoete zooi af te blijven, dan was het stoppen met roken echt een hel geworden _O-
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  woensdag 23 juni 2021 @ 10:04:53 #94
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_200020978
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 10:04 schreef PdeHoog het volgende:
Ik ben gewoon zo blij dat ik nooit ben gaan roken :D Als ik zie hoeveel moeite ik nu heb om van de zoete zooi af te blijven, dan was het stoppen met roken echt een hel geworden _O-
Stoppen met roken is zo gemakkelijk, heb dat wel 20-30 keer gedaan
:P
pi_200020980
Het viel mee *O* paar plukjes geoefend. Ik heb hem ook gekocht voor maar een paar hardnekkige plukken die altijd nét verkeerd vallen.
Het is een kleintje, Maxpro XS O+ Ik heb maar schouderlang haar en ben wat lomp, dus hoe minder heet oppervlak hoe beter...
pi_200020999
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 10:03 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]

O+
Spoilers!
  woensdag 23 juni 2021 @ 10:06:34 #97
370431 drakin
vurig typje
pi_200021005
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 10:03 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]

Ik zal jouw moeder nooit beledigen!
  woensdag 23 juni 2021 @ 10:12:38 #98
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_200021083
quote:
17s.gif Op woensdag 23 juni 2021 10:06 schreef drakin het volgende:

[..]

Ik zal jouw moeder nooit beledigen!
Okay, het was een ouwe lullen referentie, is denk ik 30 jaar geleden dat dit op TV was

Was een geweldige parodie op Klazien uut Zalk, een alternatief genezend kruidenvrouwtje
pi_200021098
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 20:46 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Da's helaas niet de band die onze aanvoerder gaat dragen, maar meer "algemener inclusief".
Maar ik ben benieuwd hoe het stadion in Boedapest er zondag uitziet.
Ik kan me geen voorstelling maken van een algemeen inclusieve aanvoerdersband.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 23 juni 2021 @ 10:14:24 #100
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_200021109
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 10:13 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Zo onopvallend mogelijk een regenboogvlag erin verwerkt.
  woensdag 23 juni 2021 @ 10:14:33 #101
370431 drakin
vurig typje
pi_200021110
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 10:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]

Okay, het was een ouwe lullen referentie, is denk ik 30 jaar geleden dat dit op TV was
_O-
  woensdag 23 juni 2021 @ 10:14:49 #102
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200021114
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 09:54 schreef AnneX het volgende:

[..]

Het is een specialisme van de logopediste: “manueel fasciliteren”.
De methode van Van Dixhoorn heb ik na scholing zelf jarenlang gebruikt in de praktijk en eigengemaakt.
Ben jij bekend met de laatste?
Ah ok, mooi!

En beetje, maar al jaren niks meer mee gedaan ofzo hoor, zeker geen expert in :D
pi_200021128
quote:

[..]

"Deze gezamenlijke passie maakt geen onderscheid tussen ras, huidskleur, seksuele geaardheid, cultuur, geloof, nationaliteit, gender, leeftijd"
pi_200021129
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 21:09 schreef Blues het volgende:

[..]

Ik snap er niet zoveel van maar er is je dus met opzet een financieel kunstje geflikt?
Nou ja, theoretisch gezien zou je ze niet kwalijk kunnen nemen dat ze het financieel zo gunstig mogelijk maken voor zichzelf.
Maarrrr voor het bedrijf een schijntje, voor een arme enkele medewerker een fortuin.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 23 juni 2021 @ 10:17:57 #105
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200021150
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 10:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]

Was een geweldige parodie op Klazien uut Zalk, een alternatief genezend kruidenvrouwtje
Classic O+ *; O+
  woensdag 23 juni 2021 @ 10:19:27 #106
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200021171
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 10:16 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

"Deze gezamenlijke passie maakt geen onderscheid tussen ras, huidskleur, seksuele geaardheid, cultuur, geloof, nationaliteit, gender, leeftijd"
En mensen zonder armen dan :(
  woensdag 23 juni 2021 @ 10:19:48 #107
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_200021176
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 10:19 schreef Molo het volgende:

[..]

En mensen zonder armen dan :(
Om hun nek. :Y
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  woensdag 23 juni 2021 @ 10:20:11 #108
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200021179
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 10:19 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Om hun nek. :Y
Zal vast lekker voetballen :D
  woensdag 23 juni 2021 @ 10:20:31 #109
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200021182
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 10:16 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Nou ja, theoretisch gezien zou je ze niet kwalijk kunnen nemen dat ze het financieel zo gunstig mogelijk maken voor zichzelf.
Maarrrr voor het bedrijf een schijntje, voor een arme enkele medewerker een fortuin.
+1
  woensdag 23 juni 2021 @ 10:20:41 #110
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_200021184
quote:

[..]

Ja precies.

Maar wel weer duidelijk voor iedereen die nog wel eens iets lullig vind of moeilijk vind hard te zijn richting een werkgever. Zij zullen het andersom altijd doen.
Kaatje vond het ook moeilijk hard te zijn gaf ze eerder aan, dit zal het wel makkelijker hebben gemaakt. Zij hebben alleen het beste met zichzelf voor en dat moet je andersom dus ook keihard doen.
  woensdag 23 juni 2021 @ 10:21:13 #111
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_200021192
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 10:20 schreef Molo het volgende:

[..]

Zal vast lekker voetballen :D
Oh, was actief meedoen een eis? :o
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_200021198
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 10:04 schreef PdeHoog het volgende:
Dit snap ik dus ook nooit aan jongeren die met roken beginnen. Je hebt toch wel mensen in je omgeving die al jarenlang ontzettend hun best doen om steeds weer te stoppen?! Nog los van het feit dat het afschuwelijk duur is. Ik zie de charme van het roken echt helemaal niet en als je jong bent en rookt dan denk ik al direct dat je dom bent. Vroeger hoorde het er bij en was het ook nog niet heel erg duidelijk hóe schadelijk het wel niet was. Maar nu? Bizar als je begint.

@AnneX de handschoentjes waren bedoeld tegen verbranden ja. Maar gaan maar tot de pols en ik ben heel goed in het plaatsvervangend verbranden van mijn onderarm oid.
pi_200021232
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 10:00 schreef AnneX het volgende:
Nieuw nieuw nieuw ^p^ ^p^ ^p^

Oei, is het een middelvinger?
Haha zo mooi, past totaal niet bij je :D
pi_200021243
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 10:16 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

In fontgrootte 3 in een niet te contrasterende kleur onderop de naad geborduurd?
  woensdag 23 juni 2021 @ 10:27:18 #115
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_200021260
Had op de uni een docent, die was nogal esotherisch aangelegd, had het over de kennis van kruidenvrouwen etc, met een beetje voeren haalde hij de namen van Berendien uut Wisp en Klazien uit Zalk door elkaar.
pi_200021308
quote:
11s.gif Op woensdag 23 juni 2021 10:25 schreef sigme het volgende:

[..]

In fontgrootte 3 in een niet te contrasterende kleur onderop de naad geborduurd?
https://onsvoetbalisvaniedereen.nl/one-love/

IJzersterke quote (not) "Voetbal is niet het probleem, voetbal is de oplossing. Vanuit dat ene dat ons bindt: de liefde voor het spel."
Vandaar dat ze apengeluiden maken, mensen uitschelden etc...
  woensdag 23 juni 2021 @ 10:31:10 #117
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_200021327
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 10:30 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

https://onsvoetbalisvaniedereen.nl/one-love/

IJzersterke quote (not) "Voetbal is niet het probleem, voetbal is de oplossing. Vanuit dat ene dat ons bindt: de liefde voor het spel."
Vandaar dat ze apengeluiden maken, mensen uitschelden etc...
Oh, da's daadwerkelijk nog een leesbare band. :o
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_200021332
quote:
7s.gif Op woensdag 23 juni 2021 09:03 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik ben eenmaal gestopt met roken en zorg dat ik dat nooit weer hoef te doen; het is nogal een opgave.
Succes is niet gegarandeerd en er kleven ook nadelen aan. De voordelen zouden groter moeten zijn, dat weet ik wel, maar vlak de nadelen niet uit.

Los daarvan: heel fijn dat hij toch nog wel per ongeluk min of meer meer geluk dan wijsheid op tijd bij de dokter was, dat er direct en goed ingegrepen is en dat het er nu weer heel behoorlijk uit lijkt te zien allemaal. Dat kan stukken minder ;).
Ik ben 2 maal gestopt met roken dus uh, ja I know.

En dat laatste ook hoor. We zijn allemaal wel nuchter en realistisch in dat opzicht. Het had allemaal veel slechter kunnen zijn :Y
pi_200021385
quote:

[..]

Ik vrees dat het niet de nieuwe-pride vlag impliceert :D
pi_200021442
quote:

Yup. Maar het is wat helderderderder voor mij intussen.
Ik kreeg een DM ;)
  woensdag 23 juni 2021 @ 10:40:02 #121
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_200021451
Voetbal, dan ga ik nog liever nuchter naar Carnaval
pi_200021462
Mooie blauwe vogel @Blues !
  woensdag 23 juni 2021 @ 10:40:47 #123
370431 drakin
vurig typje
pi_200021466
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 10:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Had op de uni een docent, die was nogal esotherisch aangelegd, had het over de kennis van kruidenvrouwen etc, met een beetje voeren haalde hij de namen van Berendien uut Wisp en Klazien uit Zalk door elkaar.
wortel tussen de knieën tegen ongewilde zwangerschappen?
pi_200021483
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 09:29 schreef Molo het volgende:

Ik draag geen mondmasker meer. Gevaccineerd en er is nauwelijks corona nu dus prrrrrima, weg met dat ding
Ik loop nu ook met kappie naar beneden in de zkh gangen als er bijna niemand loopt en ik anderhalve mtr kan bewaren }) }) Dus als iemand zeikt trek ik m omhoog.
vlg week 2e prik (pas).
pi_200021488
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 10:40 schreef Tuindier het volgende:
Mooie blauwe vogel @:Blues !
Ja tx. O+ Wil wat afwisselen met blauwe vogels.
pi_200021499
@Tele6
Ik at gister uiteindelijk een wrap met barbacoa beef, rijst, zure room, kaassaus, mais, romaine sla en kaas.

Ik zou willen zeggen zelfgemaakt, maar ik denk niet dat iemand daar in trapt :+

Stond niet eens op de lijst, maar ik had een kortingscode van ubereats (die sturen me nog net niet om de dag zo'n ding..) en bij daar scrollen kwam ik deze tegen en dacht ik ohh ja daar heb ik óók zin in :D
  woensdag 23 juni 2021 @ 10:49:19 #127
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_200021582
quote:
17s.gif Op woensdag 23 juni 2021 10:40 schreef drakin het volgende:

[..]

wortel tussen de knieën tegen ongewilde zwangerschappen?
Dat, en dille tussen de billen
pi_200021777
quote:

[..]

ik vind het sowieso een beetje hypocriet gelul van die voetballers. Want zeg nou zelf, hoeveel voetballers voelen zich comfortabel genoeg om 'uit de kast te komen' als zijnde niet-heteroseksueel? Nu wel makkelijk meelullen met de anti-Hongarije beweging (ok, natuurlijk is het dramatisch wat daar gebeurt), maar misschien moeten ze ook eens een hand in eigen boesem steken.
  woensdag 23 juni 2021 @ 11:15:49 #129
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200021930
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 11:05 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ik vind het sowieso een beetje hypocriet gelul van die voetballers. Want zeg nou zelf, hoeveel voetballers voelen zich comfortabel genoeg om 'uit de kast te komen' als zijnde niet-heteroseksueel? Nu wel makkelijk meelullen met de anti-Hongarije beweging (ok, natuurlijk is het dramatisch wat daar gebeurt), maar misschien moeten ze ook eens een hand in eigen boesem steken.
En dan moet het WK in Qatar nog komen :D
pi_200022177
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 10:49 schreef Jan_Onderwater het volgende:

Dat, en dille tussen de billen
Vergeet het kaartleggen niet O+
pi_200022263
quote:

Iig is er nu nóg meer aandacht voor en wie weet maakt het wat meer de weg vrij nu.
Elke kastverlater is er 1 *G*
pi_200022284
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 10:35 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ik vrees dat het niet de nieuwe-pride vlag impliceert :D
Ik heb meer met de oude
pi_200022315
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 11:39 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik heb meer met de oude
*kuch* VVD *kuch*
pi_200022327
quote:

[..]

ik vind het sowieso een beetje hypocriet gelul van die voetballers. Want zeg nou zelf, hoeveel voetballers voelen zich comfortabel genoeg om 'uit de kast te komen' als zijnde niet-heteroseksueel? Nu wel makkelijk meelullen met de anti-Hongarije beweging (ok, natuurlijk is het dramatisch wat daar gebeurt), maar misschien moeten ze ook eens een hand in eigen boezem steken.
Jagär zei als zijnde :o

Maar wel wat eens met de boodschap.
Al is t toch beter iets dan niets.
Net als met de pride header. Die ik niet kan zien :)
pi_200022333
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 11:41 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

*kuch* VVD *kuch*
Uh
  woensdag 23 juni 2021 @ 11:46:25 #136
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_200022388
Vroege lunch vandaag, Lekkerbek op de markt
pi_200022415
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 11:42 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Jagär zei als zijnde :o

Maar wel wat eens met de boodschap.
Al is t toch beter iets dan niets.
Net als met de pride header. Die ik niet kan zien :)
:@

En natuurlijk, elke stap naar normalisatie is er 1. Maar ik vind dit hypocriet. Net als inderdaad het WK in Qatar.

En de Olympische spelen in Japan. Echt, dat gaat ons nog een bult corona-elende bezorgen...
pi_200022488
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 11:48 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

En natuurlijk, elke stap naar normalisatie is er 1. Maar ik vind dit hypocriet. Net als inderdaad het WK in Qatar.

En de Olympische spelen in Japan. Echt, dat gaat ons nog een bult corona-elende bezorgen...
Mijn eerste gedachte is dan
Nog langer niet naar kantoor *O* *O* :@
  woensdag 23 juni 2021 @ 11:55:46 #139
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_200022551
quote:

[..]

Wat hebben de Olympische Spelen met mensenrechten te maken? Is het zo erg in Japan?

Ik denk dat het reuze meevalt met de corona-ellende die daar uit voortkomt. Het is allemaal enorm streng.
Spoilers!
pi_200022578
* Tele6 zit gefrustreerd te wezen

Mijn programma geeft als foutmelding dat er in de input een atoom zit met massa 0 of minder.
Ik heb het inputbestand al 32498293 keer nagekeken en alle atomen zijn netjes 1, of 12, of 15, etc. Nergens een - te bekennen dus dat is het ook niet.
En nu moet ik wachten tot een van de mensen die dat programma gebouwd heeft op me kan reageren.
Zo'n stomme foutmelding |:(
pi_200022615
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 11:57 schreef Tele6 het volgende:
* Tele6 zit gefrustreerd te wezen

Mijn programma geeft als foutmelding dat er in de input een atoom zit met massa 0 of minder.
Ik heb het inputbestand al 32498293 keer nagekeken en alle atomen zijn netjes 1, of 12, of 15, etc. Nergens een - te bekennen dus dat is het ook niet.
En nu moet ik wachten tot een van de mensen die dat programma gebouwd heeft op me kan reageren.
Zo'n stomme foutmelding |:(
En de input in blokken voeren aan het programma? Zodat je kan debuggen waar de foute regel zit?
pi_200022645
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 11:52 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Mijn eerste gedachte is dan
Nog langer niet naar kantoor *O* *O* :@
:D _O- Ik sprak gister mijn leidinggevende en die gaf aan dat, ondanks dat de thuiswerkverplichting verviel, we het beleid de komende maanden blijven volgen om de risico's beperkt te houden. Dus......2 dagen per week op kantoor, 3 dagen thuis werken *O*
pi_200022651
quote:

[..]

Hand in eigen boezem ;)
  woensdag 23 juni 2021 @ 12:02:46 #144
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200022672
-chip 2- is ingespoten

Nu nog een kwartier socializen met dames in het wit
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_200022682
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 11:55 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Wat hebben de Olympische Spelen met mensenrechten te maken? Is het zo erg in Japan?

Ik denk dat het reuze meevalt met de corona-ellende die daar uit voortkomt. Het is allemaal enorm streng.
Nee, met mensenrechten hebben die weinig te maken. Beetje te rap geschreven.

Ik las laatst dat na de G-7 vorige week, wat ook enorm streng zou moeten zijn, er een 2400% stijging was in het aantal gevallen in Cornwell. Natuurlijk verschillen hier de meningen over.

Maar, bij de Olympische spelen komen atleten uit alle hoeken van de wereld samen, en dit is natuurlijk een perfecte kans voor nieuwe mutaties.

Ik hoop maar dat ik te pessimistisch ben.
  woensdag 23 juni 2021 @ 12:04:30 #146
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_200022700
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 12:03 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Nee, met mensenrechten hebben die weinig te maken. Beetje te rap geschreven.

Ik las laatst dat na de G-7 vorige week, wat ook enorm streng zou moeten zijn, er een 2400% stijging was in het aantal gevallen in Cornwell. Natuurlijk verschillen hier de meningen over.

Maar, bij de Olympische spelen komen atleten uit alle hoeken van de wereld samen, en dit is natuurlijk een perfecte kans voor nieuwe mutaties.

Ik hoop maar dat ik te pessimistisch ben.
Ah, ik begreep het al niet :D

Ik hoop ook dat je te pessimistisch bent.
Spoilers!
  woensdag 23 juni 2021 @ 12:05:32 #147
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200022714
Ze kregen extradikke condooms toch, de Olympiërs?
pi_200022721
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 11:59 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

En de input in blokken voeren aan het programma? Zodat je kan debuggen waar de foute regel zit?
Ik weet niet of dat werkt... waarschijnlijk loopt hij dan in een eerder stadium vast omdat dan het inputbestand niet alles bevat wat hij wil hebben?
Het programma is in Fortran en ik ken geen Fortran :')

Het stomme is, ik heb een inputbestand dat werkt, maar iedere keer dat ik het probeer te reproduceren voor een ander molecuul gaat het fout. Dus ik denk dat er een fout zit in het programma waarmee ik inputbestanden genereer, maar dat draait op een webserver en geen idee wat daarin gebeurt. Waarschijnlijk moet ik dat programma lokaal installeren en andere instellingen gebruiken, maar het zou moeten werken zo o|O

Bioinformatica. Heerlijk. Een groot houtje-touwtje aan-elkaar-knoopsel van net-wel-werkende scriptjes en programma's die meestal eigenlijk niet bedoeld zijn voor wat er inmiddels mee gedaan wordt.
  woensdag 23 juni 2021 @ 12:06:17 #149
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200022727
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 12:01 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

:D _O- Ik sprak gister mijn leidinggevende en die gaf aan dat, ondanks dat de thuiswerkverplichting verviel, we het beleid de komende maanden blijven volgen om de risico's beperkt te houden. Dus......2 dagen per week op kantoor, 3 dagen thuis werken *O*
Bij ons naar eigen wens weer terugkeren naar werk of thuiswerken of mix. No pressure at all

Heerlijk _O_ O+
pi_200022761
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 12:01 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Dat is heel leuk, en dat willen ze bij ons ook heus wel, maar ik wil liever nul dagen naar kantoor behalve als het werk daar echt om vraagt.
Dat laatste is misschien 2x in de maand.
pi_200022773
quote:
12s.gif Op woensdag 23 juni 2021 12:01 schreef sigme het volgende:

[..]

Hand in eigen boezem ;)
Dat was al een keer gecorrigeerd, nu geen dubbel zout op de slak leggen.
  woensdag 23 juni 2021 @ 12:09:33 #152
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200022776
Wij werken thuis tot de nieuwe thuiswerkregels in september van kracht worden:
- 4x 9 uur toegestaan bij contract van 36 uur
- in dat geval 50% thuiswerken maximaal
- 0,25 eur thuiswerkvergoeding per uur

Vetpot :p
  woensdag 23 juni 2021 @ 12:10:24 #153
13783 Anthraxx
pi_200022790
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 12:05 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat werkt... waarschijnlijk loopt hij dan in een eerder stadium vast omdat dan het inputbestand niet alles bevat wat hij wil hebben?

Het stomme is, ik heb een inputbestand dat werkt, maar iedere keer dat ik het probeer te reproduceren voor een ander molecuul gaat het fout. Dus ik denk dat er een fout zit in het programma waarmee ik inputbestanden genereer, maar dat draait op een webserver en geen idee wat daarin gebeurt. Waarschijnlijk moet ik dat programma lokaal installeren en andere instellingen gebruiken, maar het zou moeten werken zo o|O

Bioinformatica. Heerlijk. Een groot houtje-touwtje aan-elkaar-knoopsel van net-wel-werkende scriptjes en programma's die meestal eigenlijk niet bedoeld zijn voor wat er inmiddels mee gedaan wordt.
Dat is niet alleen bij bio informatica hoor :D.
pi_200022797
quote:

[..]

Oh ha. Hij geeft in zijn logs aan dat hij 24 atomen van de 44 succesvol heeft, en dan komt hij zero mass tegen.

Maar die regel heeft gewoon "MASS OI1A 15.9994" en daar lijkt me niks mis mee, 15 is voorzover ik weet nog geen negatief getal 8)7
En het is een letter O, geen nul, dus hij leest het ook niet verkeerd.

Tenzij hij natuurlijk zijn atomen al uit het bestand gehaald heeft en anders gesorteerd. Ik heb namelijk wel een atoom met een dubbele punt in de atoomnaam... dat zou de boel wel eens in de soep kunnen helpen. Eens kijken wat het doet zonder die dubbele punt...

... dan stuurt ie zichzelf een oneindige loop in. Jippie. Dát helpt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tele6 op 23-06-2021 12:30:19 ]
  woensdag 23 juni 2021 @ 12:14:03 #155
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200022847
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 12:09 schreef fietsie het volgende:

Thuiswerkvergoeding per uur?? :?
pi_200022851
Ik zou het op zich wel fijn vinden als we mensen niet meer hoeven af te houden met 'Het spijt ons, u kunt niet op bezoek bij uw doodzieke hond met al 2 bloedtransfusies achter de kiezen, want corona, we sturen u straks een foto!'

Niet dat mensen er kwaad om worden hoor, iedereen begrijpt het en de opnameruimtes zijn gewoon echt te klein om teveel mensen van buitenaf toe te laten, maar het is soms best wel verdrietig.

(Wat we overigens wel doen, is als de gezondheid van het dier het toe laat de eigenaren de hond brengen bij de deur om er even een rondje mee te lopen, of soms even laten knuffelen in een spreekkamer. Maar dat is gewoon niet altijd mogelijk.)
pi_200022875
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 12:10 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Dat is niet alleen bij bio informatica hoor :D.
Het schijnt hier wel erger te zijn, want het is wetenschap dus niemand hangt er echt vanaf of iets onderhouden wordt.
Ik moest voor het compileren van dit programma allerlei toeren uithalen, (onder andere) omdat de Fortran van voor 2007 is en sindsdien zijn er kennelijk dingen veranderd :')
pi_200022991
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 12:15 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Het schijnt hier wel erger te zijn, want het is wetenschap dus niemand hangt er echt vanaf of iets onderhouden wordt.
Ik moest voor het compileren van dit programma allerlei toeren uithalen, (onder andere) omdat de Fortran van voor 2007 is en sindsdien zijn er kennelijk dingen veranderd :')
Mwoah, mijn moeder werkte op de Burgerlijke stand. Je zou zeggen dat alles dan up to date moet zijn.... ik heb nog nergens zulke antieke software gezien als daar :D
pi_200023001
Niettemin; wel frustrerend om mee te moeten werken Tele. Gaat zoveel tijd en energie in zitten.
  woensdag 23 juni 2021 @ 12:37:31 #160
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_200023228
-O-

SPOILER
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_200023295
quote:

Bij ons is de regel wel andersom. Maximaal 50% op kantoor.
pi_200023312
quote:
Een groot houtje-touwtje aan-elkaar-knoopsel van net-wel-werkende scriptjes en programma's die meestal eigenlijk niet bedoeld zijn voor wat er inmiddels mee gedaan wordt.
Oh, verwacht in bedrijfsleven of bij overheid of willekeurig waar niet veel anders hoor!
pi_200023346
  Moderator woensdag 23 juni 2021 @ 12:47:13 #164
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_200023364
quote:
Je kunt geen 2604 meer bellen tegenwoordig :(
pi_200023414
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 12:37 schreef Barreltje het volgende:
-O-

SPOILER
-O- da's geen leuke reminder
  woensdag 23 juni 2021 @ 12:53:31 #166
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200023464
Oh jezus, die jurk. Wat daar dan mee te doen :o :D :o

Oooooit lach je erom, moet je naar denken ;)
pi_200023531
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 20:13 schreef Myraela het volgende:

[..]

Oeh, ben benieuwd! Die wil ik ook nog proberen. Maar ik mag van mezelf even niet naar de supermarkt. Want ik haal elke keer veel te veel eten en ik heb nog voor zeker een maand eten in huis. :')
Het oordeel over de vegan eiersalade: zeker niet slecht. Niet hemels-lekker, maar zeker een goed alternatief voor eiersalade, het lijkt er echt op. Dat het voor een groot deel 'saus' is helpt natuurlijk.
pi_200023599
quote:
-O-

SPOILER
:X nou ja, eh, voor een andere keer? carnaval? verkopen? ('nooit gedragen' triestigheid)

Ik had een heul lange to do lijst met regeldingen :O Bijna klaar.
pi_200023623
Ik zou er gelijk een vuurtje mee stoken en er in staren terwijl je je bezat en over je leven nadenkt :D

Ken maar weg zijn. Paar oerkreten bij slaken en wat herinneringen in het vuur. Helemaal hysterisch *O*
pi_200023920
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 12:58 schreef Tuindier het volgende:

[..]

Het oordeel over de vegan eiersalade: zeker niet slecht. Niet hemels-lekker, maar zeker een goed alternatief voor eiersalade, het lijkt er echt op. Dat het voor een groot deel 'saus' is helpt natuurlijk.
AH huismerk heeft trouwens nu ook kerrie-hummus en die is echt best heel lekker :D er zit een zoet-zurig iets aan dat me doet denken aan de kipkerriesalade van ooit :P
pi_200023934
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 12:10 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Oh ha. Hij geeft in zijn logs aan dat hij 24 atomen van de 44 succesvol heeft, en dan komt hij zero mass tegen.

Maar die regel heeft gewoon "MASS OI1A 15.9994" en daar lijkt me niks mis mee, 15 is voorzover ik weet nog geen negatief getal 8)7
En het is een letter O, geen nul, dus hij leest het ook niet verkeerd.

Tenzij hij natuurlijk zijn atomen al uit het bestand gehaald heeft en anders gesorteerd. Ik heb namelijk wel een atoom met een dubbele punt in de atoomnaam... dat zou de boel wel eens in de soep kunnen helpen. Eens kijken wat het doet zonder die dubbele punt...

... dan stuurt ie zichzelf een oneindige loop in. Jippie. Dát helpt.
Het blijkt inderdaad die rottige : te zijn volgens de maker van het programma. Ik moet nu iets vinden om de naam met de dubbele punt door te vervangen zodat wel alles verder nog met elkaar klopt. :(
  woensdag 23 juni 2021 @ 13:30:41 #172
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_200023962
quote:

Ach, wij krijgen helemaal geen thuiswerkvergoeding ;(
En wij werken al 100 % thuis sinds maart vorig jaar.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 23 juni 2021 @ 13:32:06 #173
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200023979
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 12:14 schreef Molo het volgende:

[..]

Thuiswerkvergoeding per uur?? :?
Wc papier, koffie
  woensdag 23 juni 2021 @ 13:36:28 #174
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_200024028
quote:

Overheid?
  woensdag 23 juni 2021 @ 13:37:51 #175
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200024049
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 13:32 schreef fietsie het volgende:

[..]

Wc papier, koffie
:') :') :')
pi_200024051
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 13:30 schreef Whiskers2009 het volgende:

Ik las ergens dat een Amerikaans bank de medewerkers die thuis werkten juist minder ging betalen _O-

Interessant, al die verschillende zienswijzen en verschil in beleid :+
  woensdag 23 juni 2021 @ 13:39:29 #177
13783 Anthraxx
pi_200024067
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 13:36 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]

Overheid?
Wij hebben geen thuiswerk vergoeding structureel. Eenmalig een compensatie gehad. Overigens is wel onze reiskosten vergoeding, als je die al had, er af gehaald. Daar waren ze wat vlotter mee.
  woensdag 23 juni 2021 @ 13:45:48 #178
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_200024181
quote:
14s.gif Op woensdag 23 juni 2021 13:39 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Wij hebben geen thuiswerk vergoeding structureel. Eenmalig een compensatie gehad. Overigens is wel onze reiskosten vergoeding, als je die al had, er af gehaald. Daar waren ze wat vlotter mee.
Bij ons ook. Die reiskostenvergoeding was er heel snel af. Al was dat ook geen vetpot want ik moest elke maand ¤ 60,- bijleggen (voor een OV-abbo 8)7 ), en dat abbo wedt natuurlijk tijdens (begintijd) corona helemaal niet meer gebruikt maar was een jaarabbo en moest dus doorbetaald worden.

Wij hebben overigens ook geen eenmalige compensatie gehad.
  Moderator woensdag 23 juni 2021 @ 13:46:14 #179
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_200024189
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 12:53 schreef Molo het volgende:
Oh jezus, die jurk. Wat daar dan mee te doen :o :D :o

Oooooit lach je erom, moet je naar denken ;)
Mooie zachte stof, goed voor poetslappen :P
  Moderator woensdag 23 juni 2021 @ 13:47:01 #180
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
  woensdag 23 juni 2021 @ 13:47:07 #181
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_200024209
quote:

[..]

Wc papier, koffie
Verwarming
pi_200024211
Dat met die reiskostenvergoeding, dat is volgens mij overheidsbeleid, niet per se van je bedrijf.
  woensdag 23 juni 2021 @ 13:47:34 #183
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_200024216
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 13:38 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik las ergens dat een Amerikaans bank de medewerkers die thuis werkten juist minder ging betalen _O-

Interessant, al die verschillende zienswijzen en verschil in beleid :+
Die is helemáál fraai.. -O-
pi_200024224
quote:
-O-

SPOILER
Ai!
Denk niet dat als je iets eerder was je het niet hoefde te betalen dus helaas. Vind niet dat je het weg moet gooien hoor. Je kunt em wel wegstoppen zodat je em niet ziet en misschien ooit!
quote:

[..]

Wc papier, koffie
Stroom ook van de laptop/pc.
Ik begrijp alleen niet wat je bedoelt met 9x4 bij 36 uur en dan regel 2; max 50%.
  woensdag 23 juni 2021 @ 13:49:56 #185
13783 Anthraxx
pi_200024259
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 13:47 schreef Isabeau het volgende:
Dat met die reiskostenvergoeding, dat is volgens mij overheidsbeleid, niet per se van je bedrijf.
In mijn geval is dat hetzelfde :+. Overheid, bedrijf.

Het maakt verder niet uit. Het was maar 30 euro.
  woensdag 23 juni 2021 @ 13:50:31 #186
13783 Anthraxx
pi_200024272
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 13:47 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Ai!
Denk niet dat als je iets eerder was je het niet hoefde te betalen dus helaas. Vind niet dat je het weg moet gooien hoor. Je kunt em wel wegstoppen zodat je em niet ziet en misschien ooit!
[..]

Ik begrijp alleen niet wat je bedoelt met 9x4 bij 36 uur en dan regel 2; max 50%.
Als je 4 dagen, 9 uur per dag werkt, dan mag je maar maximaal 2 dagen thuis werken.
  woensdag 23 juni 2021 @ 13:51:42 #187
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200024301
quote:

[..]

Ai!
[..]

En gaat er dan geld van af omdat je geen reistijd hebt? :D
  woensdag 23 juni 2021 @ 13:55:29 #188
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_200024383
Wij krijgen sinds januari 3 euro per dag thuiswerkvergoeding *O*

Maar ik werk dus 4x9 dus krijg minder dan collega's met 8 uur in verhouding :(
:')

Die vergoeding vind ik niet interessant, wat me wel irriteert is dat we per januari dus dat thuiswerkbeleid hebben en daar ook een werklaptop bij hoorde en die zijn er nog steeds niet.
  woensdag 23 juni 2021 @ 13:56:30 #189
13783 Anthraxx
pi_200024409
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 13:55 schreef gcjoel het volgende:
Wij krijgen sinds januari 3 euro per dag thuiswerkvergoeding *O*

Maar ik werk dus 4x9 dus krijg minder dan collega's met 8 uur in verhouding :(

Die vergoeding vind ik niet interessant, wat me wel irriteert is dat we per januari dus dat thuiswerkbeleid hebben en daar ook een werklaptop bij hoorde en die zijn er nog steeds niet.
Is het incompetentie of kunnen ze die dingen niet krijgen? Er is wereldwijd echt wel tekort aan elektronica (microchips) dus dat kan ook meespelen.
  woensdag 23 juni 2021 @ 13:58:51 #190
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_200024458
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 13:56 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Is het incompetentie of kunnen ze die dingen niet krijgen? Er is wereldwijd echt wel tekort aan elektronica (microchips) dus dat kan ook meespelen.
Sowieso ook incompetentie, er is pas sinds kort wat beweging in gekomen. (en nu zullen ze inderdaad wel moeilijk te krijgen zijn ook)
En nu beginnen ze uiteraard bovenaf bij directie (die al werklaptops heeft) en dan zo langzaam naar beneden naar het werkvolk dat ze echt nodig heeft _O-
pi_200024508
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 13:47 schreef Isabeau het volgende:
Ja en nee; de fiscus heeft een einddatum gesteld aan de periode dat ze niet gingen zeuren over (voortzetting van de) standaard reiskostenvergoeding terwijl iedereen op z'n vingers kon natellen dat er niet standaard gereisd werd. Na dat moment moet je dus weer motiveren dat er echt gereisd is.

Ik krijg geen standaard reiskostenvergoeding meer op basis van een notitie dat ik meestal wel 4 dagen/week naar kantoor kom. Wel kan ik reiskosten declareren zodra ik een dagje wel naar kantoor kom.

Het is verder aan bedrijven om de reiskostenvergoeding al eerder niet meer standaard toe te kennen, of andere fratsen er mee uit te halen.
pi_200024891
Zo! G is ook voor de eerste keer ge-Pfizer-ed :7 Straks eens kijken of de 5G bij haar wel werkt 8-)
pi_200024994
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 13:30 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Hetzelfde bij mijn man. Nu is ie al lang blij dat ie thuis mag werken maar toch...
  woensdag 23 juni 2021 @ 14:57:49 #194
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200025255
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 14:30 schreef PdeHoog het volgende:
Zo! G is ook voor de eerste keer ge-Pfizer-ed :7 Straks eens kijken of de 5G bij haar wel werkt 8-)
Even de 5G spot zoeken dus
  woensdag 23 juni 2021 @ 15:08:59 #195
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_200025378
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 14:57 schreef Molo het volgende:

[..]

Huehue
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  woensdag 23 juni 2021 @ 15:19:29 #196
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_200025525
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 14:30 schreef PdeHoog het volgende:
Neem een lepel mee
pi_200025597
quote:
-O-

SPOILER
Dat is zonde! Ook echt zoiets zo'n onmogelijk om nog voor een beetje waarde door te verkopen volgens mij. :')
pi_200025796
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 13:47 schreef Whiskers2009 het volgende:

Die is helemáál fraai.. -O-
quote:
Economists at Deutsche Bank have proposed making staff pay a 5% tax for each day they choose to work remotely. They argue it would leave the average employee no worse off because of savings made by not commuting and not buying lunch on-the-go and fewer purchases of work clothing.
link

Zo kan je het ook zien :D Je koopt geen lunch, dus dan ben je goedkoper uit. En een joggingbroek van de Wibra is goedkoper dan een maatpak. En andere vrolijke ideeën. Maar dat was op zich niet wat ik zocht; ik las de afgelopen week dat er een Amerikaanse bank was die in het salaris van thuiswerkers ging snoeien.
  woensdag 23 juni 2021 @ 15:41:35 #199
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_200025822
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 15:39 schreef Isabeau het volgende:

[..]

[..]

link

Zo kan je het ook zien :D Je koopt geen lunch, dus dan ben je goedkoper uit. En een joggingbroek van de Wibra is goedkoper dan een maatpak. En andere vrolijke ideeën. Maar dat was op zich niet wat ik zocht; ik las de afgelopen week dat er een Amerikaanse bank was die in het salaris van thuiswerkers ging snoeien.
Nederlanders nemen gewoon bammetjes mee, wat nou lunch halen :{w
en ik hield geld over aan mijn reiskosten vergoeding :(

Maar nu heb ik tijd over O+
pi_200025880
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 15:41 schreef gcjoel het volgende:

Nederlanders nemen gewoon bammetjes mee, wat nou lunch halen :{w
en ik hield geld over aan mijn reiskosten vergoeding :(

Maar nu heb ik tijd over O+
Ik geloof dat mijn reiskostenvergoeding mijn reiskosten redelijk dekt, maar dat komt omdat ik vooral reis wanneer je korting krijgt. Als ik zou reizen tijdens spitsuren dan is het lang niet genoeg.

En ik eet 's nachts niet. En als ik dat wel zou willen dan zou ik zelf eten mee moeten brengen natuurlijk. Soms vragen mensen mij waarom het winkeltje/restaurant of de koffiecorner niet open zijn. Om 3 uur 's nachts. In een niet zo groot streekziekenhuis.
pi_200025888
Ik zat gewoon met m'n gesmeerde boterham met pindakaas in m'n normale goedkope kleding op kantoor. :') Dat is nu thuis nog gewoon hetzelfde.
  woensdag 23 juni 2021 @ 15:48:18 #202
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_200025909
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 15:47 schreef Myraela het volgende:
Ik zat gewoon met m'n gesmeerde boterham met pindakaas in m'n normale goedkope kleding op kantoor. :') Dat is nu thuis nog gewoon hetzelfde.
Ja ik ook hoor, ik hou nu echt niks over wat dat betreft _O-
Ben eerder duurder uit omdat mijn werk ook geen kantine had ofzo en hier woon ik dichtbij winkels dus haal ik nu vaker lunch dan toen.
pi_200025937
Al moet ik eerlijk zeggen dat ik geen boterhammen pindakaas lunch thuis. Denk dat ik als ik weer naar kantoor zou gaan, nu wel misschien vaker wat zou halen. Moet er niet aan denken om weer die kleffe saaie boterhammen te eten. :')
pi_200026017
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 15:51 schreef Myraela het volgende:
Al moet ik eerlijk zeggen dat ik geen boterhammen pindakaas lunch thuis. Denk dat ik als ik weer naar kantoor zou gaan, nu wel misschien vaker wat zou halen. Moet er niet aan denken om weer die kleffe saaie boterhammen te eten. :')
Ik nam altijd salades mee naar het werk *O*
pi_200026034
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 15:46 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik geloof dat mijn reiskostenvergoeding mijn reiskosten redelijk dekt, maar dat komt omdat ik vooral reis wanneer je korting krijgt. Als ik zou reizen tijdens spitsuren dan is het lang niet genoeg.

En ik eet 's nachts niet. En als ik dat wel zou willen dan zou ik zelf eten mee moeten brengen natuurlijk. Soms vragen mensen mij waarom het winkeltje/restaurant of de koffiecorner niet open zijn. Om 3 uur 's nachts. In een niet zo groot streekziekenhuis.
Is die koelkast vol lekkers/taart niet voor jou bedoeld?

Vanavond voor het eerst weer aquafitness sinds december *O* Ben benieuwd of ik morgen spierpijn krijg :)
pi_200026126
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 15:57 schreef FutureFairytale het volgende:

Is die koelkast vol lekkers/taart niet voor jou bedoeld?

Vanavond voor het eerst weer aquafitness sinds december *O* Ben benieuwd of ik morgen spierpijn krijg :)
Er is eigenlijk altijd wel taart ja :') Taart en koeken en overgebleven dingen van vergaderingen (broodjes en hapjes en nootjes etc). Of overgebleven dingen van het winkeltje die de volgende dag ovber datum zijn. Van muffins en taart tot marsen en nutsen. Ik probeer het meestal te negeren.

Leuk, aquafitness *O* Heel vroeger nog een tijdje fanatiek gedaan. Was erg leuk (en gezellig).
pi_200026239
quote:
14s.gif Op woensdag 23 juni 2021 15:56 schreef Isabeau het volgende:
Ik nam altijd salades mee naar het werk *O*
Zou ik ook chill vinden, maar ik ben 's ochtends heel lui. :') En ik zet m'n lunch liever niet op kantoor in de koelkast. De ranzigheden die daar soms gevonden worden. :r

Ik heb wel van die thermo kommen gekocht, dus een soepje meenemen kan misschien wel.
  woensdag 23 juni 2021 @ 16:17:53 #208
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_200026359
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 14:36 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Hetzelfde bij mijn man. Nu is ie al lang blij dat ie thuis mag werken maar toch...
Ik op zich ook hoor, zou het liefst 100% thuis blijven werken :D
  woensdag 23 juni 2021 @ 16:18:57 #209
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_200026370
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 15:39 schreef Isabeau het volgende:

[..]

[..]

link

Ook creatief bedacht inderdaad :D
  Moderator / Redactie Sport woensdag 23 juni 2021 @ 16:34:54 #210
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_200026622
Ik doe 1 of 2x in de week boodschappen bij de Deen tijdens de lunchwandeling. Dat is altijd makkelijk :)
Ik had maandag en dinsdag ook salade van huis mee en vandaag broodjes gehaald en als beleg Ossenworst en pitjeskaas :+.
pi_200026674
quote:

[..]

:7 :7 :9~
pi_200026727
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 16:03 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Er is eigenlijk altijd wel taart ja :') Taart en koeken en overgebleven dingen van vergaderingen (broodjes en hapjes en nootjes etc). Of overgebleven dingen van het winkeltje die de volgende dag ovber datum zijn. Van muffins en taart tot marsen en nutsen. Ik probeer het meestal te negeren.

Leuk, aquafitness *O* Heel vroeger nog een tijdje fanatiek gedaan. Was erg leuk (en gezellig).
Gelukkig, mocht het nodig zijn, is er wel iets wat je kunt pakken.
Nutsen zou ik niet kunnen negeren :o

Vind het ook fanatiek en gezellig. Ben de jongste, rest is tussen de 50 en 75. En iemand die we sergeant noemen die ons oude dames af probeert te beulen :D
  Moderator woensdag 23 juni 2021 @ 16:44:41 #213
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_200026800
Per dag zo'n ¤7 reiskostenvergoeding en verstook ca. 1,5 liter diesel.

Blijft er nog redelijk wat over voor onderhoud/slijtage :)
pi_200026954
Ik liet een paar pastinaken in de grond zitten deze winter.

Best wel tof.
  woensdag 23 juni 2021 @ 17:00:36 #215
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_200027132
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 16:51 schreef Vanyel het volgende:
Ik liet een paar pastinaken in de grond zitten deze winter.
[ afbeelding ]
Best wel tof.
Wist niet dat Pastinaak een schermbloemige was.
pi_200027140
Ik ging lunchen met wat mensen.

Drinken besteld, drinken kwam.
*tumbleweed*

Ober komt: zijn we klaar om te bestellen? Met menukaarten erbij gaat dat iets handiger :7
Oeps… kaarten worden gebracht
*tumbleweed in het kwadraat*

We kregen door dat we nu buiten het systeem vielen :')
Rondkijken, ober aangesproken en die dacht dat we al besteld hadden. Hypothese bevestigd.

We zaten in een rustig gedeelte dus aan een ander tafeltje werd een begeleidingsgesprek gevoerd.. (was een werk/leer restaurant).

Bestelling werd opgenomen en kwam snel. Ik kreeg eerst het verkeerde broodje voorgezet, hadden we snel in de gaten en bordenwissel is niet zo spannend).
Zag goed uit! Meer konden we niet doen want.. niemand had bestek. Gelukkig hadden we nu de menukaarten nog steeds.

Tafelgenoot vraagt bestek voor ons. Er komt één setje.
Verteld dat de rest van de tafel ook graag had, en met excuus werd het meteen gebracht.

Daarna had men ons in de gaten, maar hadden we niets meer nodig.

Prima lunch, maar qua communicatie hopelijk een eenmalige error _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 23 juni 2021 @ 17:05:24 #217
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_200027206
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 17:01 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik ging lunchen met wat mensen.

Drinken besteld, drinken kwam.
*tumbleweed*

Ober komt: zijn we klaar om te bestellen? Met menukaarten erbij gaat dat iets handiger :7
Oeps… kaarten worden gebracht
*tumbleweed in het kwadraat*

We kregen door dat we nu buiten het systeem vielen :')
Rondkijken, ober aangesproken en die dacht dat we al besteld hadden. Hypothese bevestigd.

We zaten in een rustig gedeelte dus aan een ander tafeltje werd een begeleidingsgesprek gevoerd.. (was een werk/leer restaurant).

Bestelling werd opgenomen en kwam snel. Ik kreeg eerst het verkeerde broodje voorgezet, hadden we snel in de gaten en bordenwissel is niet zo spannend).
Zag goed uit! Meer konden we niet doen want.. niemand had bestek. Gelukkig hadden we nu de menukaarten nog steeds.

Tafelgenoot vraagt bestek voor ons. Er komt één setje.
Verteld dat de rest van de tafel ook graag had, en met excuus werd het meteen gebracht.

Daarna had men ons in de gaten, maar hadden we niets meer nodig.

Prima lunch, maar qua communicatie hopelijk een eenmalige error _O-
Ooit, lang geleden, was bedienen in de Horeca een vak, waar je voor werd opgeleid.
pi_200027223
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 17:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]

Ooit, lang geleden, was bedienen in de Horeca een vak, waar je voor werd opgeleid.
Maar ze zegt toch ook dat dat in dat restaurant gebeurt? het is alleen een beetje suf dat ze dat niet in betere banen leiden, lijkt me zo ook niet leuk voor de stagiairs.
pi_200027291
quote:

[..]

En dit is een kansenrestaurant. Waar mensen worden opgeleid die afknappen op te hoge druk. Of meer tijd nodig hebben zich iets eigen te maken.
En dan gaan dingen mis. Nu ging er teveel dingen fout, klopt. Ze moeten de pauzes en/of communicatie beter afstemmen want daardoor liep het niet.

Om in het bijzijn van publiek evaluaties/begeleidingsgesprekken met je medewerkers te doen… dat is gewoon niet oké. Kun je echt anders plannen.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_200027363
quote:

Goede vriend van mijn ouders was zo'n ouderwets opgeleide ober _O_ Hij was meer waard dan 5 studentjes in je restaurant.
pi_200027657
Ik heb honger maar ben tegelijkertijd misselijk en heb koppijn :') fantastische combinatie wel.
pi_200027688
Ik had zo'n honger dat ik om 5 uur al heb gegeten. :') Soms heb ik echt 0 zelfbeheersing.

Het was wel hele lekkere roti. :9
pi_200027694
quote:
7s.gif Op woensdag 23 juni 2021 17:33 schreef Candaasje het volgende:
Ik heb honger maar ben tegelijkertijd misselijk en heb koppijn :') fantastische combinatie wel.
Noh ;( Wil je een kopje van mijn aspergesoep?
pi_200027730
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 17:36 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Noh ;( Wil je een kopje van mijn aspergesoep?
Soep zou er denk ik best ingaan (en hopelijk ook in blijven, maar dat is latere zorg :+ )
pi_200027825
quote:
7s.gif Op woensdag 23 juni 2021 17:39 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Soep zou er denk ik best ingaan (en hopelijk ook in blijven, maar dat is latere zorg :+ )
Goed zo! In het nu leven ^O^ :*
pi_200027841
Ik
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 17:45 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Goed zo! In het nu leven ^O^ :*
Ik kijk kittenfilmpjes en foto's!
  woensdag 23 juni 2021 @ 17:56:52 #227
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_200027962
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 17:09 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

En dit is een kansenrestaurant. Waar mensen worden opgeleid die afknappen op te hoge druk. Of meer tijd nodig hebben zich iets eigen te maken.
Okay, dat is wat anders, ik had dat niet afgeleid uit je post. In Amersfoort zit een lunchtent waar mensen met een verstandelijke beperking bedienen, erg mooi project, de bediening daar is trouwens erg attent en goed. Beter dan in de meeste tenten waar glazenbrengers staan.
pi_200028085
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 16:34 schreef borisz het volgende:
Ik doe 1 of 2x in de week boodschappen bij de Deen tijdens de lunchwandeling. Dat is altijd makkelijk :)
Ik had maandag en dinsdag ook salade van huis mee en vandaag broodjes gehaald en als beleg Ossenworst en pitjeskaas :+.
Pitjeskaas :Y)
@borisz vind je vast wel leuk?https://twitter.com/bartmos/status/1407628142647427072?s=21

HF had de tweede venkel deze week vergeten. Via een nieuwe hf app wordt ¤2,52
vergoed. En ik kocht 2 zakjes schone *O* sperziebonen, beiden voor halve prijs ¤1,86 een pond samen. w/
pi_200028480
Zet je DE jurk op MP @Barreltje
  woensdag 23 juni 2021 @ 18:37:34 #230
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200028814
quote:

[..]

Ai!
[..]

We mogen in plaats van dagen van 8,8,8,8 en 4 uur (om op 36 te komen) ook 9,9,9,9 , vrij gaan werken.
Maar dan -moet- je 2 dagen per week op locatie komen.
  woensdag 23 juni 2021 @ 18:45:21 #231
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200028951
quote:
7s.gif Op woensdag 23 juni 2021 14:02 schreef sigme het volgende:

[..]

Ja en nee; de fiscus heeft een einddatum gesteld aan de periode dat ze niet gingen zeuren over (voortzetting van de) standaard reiskostenvergoeding terwijl iedereen op z'n vingers kon natellen dat er niet standaard gereisd werd. Na dat moment moet je dus weer motiveren dat er echt gereisd is.

Ik krijg geen standaard reiskostenvergoeding meer op basis van een notitie dat ik meestal wel 4 dagen/week naar kantoor kom. Wel kan ik reiskosten declareren zodra ik een dagje wel naar kantoor kom.

Het is verder aan bedrijven om de reiskostenvergoeding al eerder niet meer standaard toe te kennen, of andere fratsen er mee uit te halen.
Ik heb in mijn urenverantwoording twee werksoorten; werk en thuiswerk.
Zo wordt over regulier werk dus reiskosten toegevoegd, over thuiswerk niet.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 23 juni 2021 @ 18:46:06 #232
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_200028972
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 18:05 schreef AnneX het volgende:

[..]

Pitjeskaas :Y)
@:borisz vind je vast wel leuk?https://twitter.com/bartmos/status/1407628142647427072?s=21
Als hij belt direct opschalen idd 😛
pi_200029527
Zijn jullie katten ook zo aan het verharen?
Net zat er eentje op schoot en volgens mij zit er nu gewoon meer haar op mij dan nog aan de kat zit :')
pi_200029665
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 19:12 schreef Sarabi het volgende:
Net zat er eentje op schoot en volgens mij zit er nu gewoon meer haar op mij dan nog aan de kat zit :')
Ja, hoewel de kat het nog wel wint van mijn schoot in de harentelling.
pi_200029721
Ja ook heel veel haar.

Brrr waarschijnlijk nergens voor nodig. Maar ik "moet" vanavond de brief/mail versturen met de keuze die ik heb gemaakt.
Nou sta ik 100% achter de keuze, maar verzenden maakt het zo ontzettend definitief. -O-
pi_200029782
quote:
7s.gif Op woensdag 23 juni 2021 19:19 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik ben sowieso al harig van mezelf ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 19:20 schreef Kaatje1 het volgende:
Ja ook heel veel haar.

Brrr waarschijnlijk nergens voor nodig. Maar ik "moet" vanavond de brief/mail versturen met de keuze die ik heb gemaakt.
Nou sta ik 100% achter de keuze, maar verzenden maakt het zo ontzettend definitief. -O-
Weer een stap....maar wel fijn dat je er helemaal achter staat :*
pi_200029830
quote:
Ik ben al twee dagen steeds aan het borstelen, want anders zit ik elke keer als hij aandacht komt vragen onder de haren 8)7 Nu nog steeds hoor, alleen misschien minder *) (de vuilnisbak ligt echt vol kattenharen uit de borstel :X )
  woensdag 23 juni 2021 @ 19:26:10 #238
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200029861
quote:
7s.gif Op woensdag 23 juni 2021 19:19 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik had hier voor een split second een heel nasty mental image bij :')
pi_200029863
quote:
Die van mij hebben een week of twee terug hun hoogtepunt gehad.
pi_200029872
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 19:25 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ben al twee dagen steeds aan het borstelen, want anders zit ik elke keer als hij aandacht komt vragen onder de haren 8)7 Nu nog steeds hoor, alleen misschien minder *) (de vuilnisbak ligt echt vol kattenharen uit de borstel :X )
Ik ben nu ook op zoek naar de borstel voor de katten, ergens moet ik er een hebben....

Eventueel de haren buiten gooien toch? Of doen de vogels er al niets meer mee.
pi_200029900
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 19:26 schreef Sarabi het volgende:

Ik ben nu ook op zoek naar de borstel voor de katten, ergens moet ik er een hebben....

Eventueel de haren buiten gooien toch? Of doen de vogels er al niets meer mee.
Grappig, dat zei Jross ook al, dat ik de haren naar buiten moest doen voor warme nestjes voor vogels :7
Die nestjes zijn toch allemaal al lang klaar & gebruikt? Vogeltjes vliegen alweer uit.
pi_200029911
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 18:45 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ik heb in mijn urenverantwoording twee werksoorten; werk en thuiswerk.
Zo wordt over regulier werk dus reiskosten toegevoegd, over thuiswerk niet.
Hier zijn nog geen uitspraken gedaan over kantoor of thuiswerk.

Als ik naar kantoor kom (en dus reiskosten declareer) moet ik de twee euro reiskostenvergoeding voor die dag eraf halen.
  woensdag 23 juni 2021 @ 19:28:31 #243
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_200029936
Ingestort. Gelukkig heb ik van die ranzige kant en klare lasagna gehaald. Die van mij is alleen per ongeluk niet vegetarisch :'(
Spoilers!
pi_200029946
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 19:26 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Die van mij hebben een week of twee terug hun hoogtepunt gehad.
Die van mij zijn dus gewoon wat langzaam :')

quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 19:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Grappig, dat zei Jross ook al, dat ik de haren naar buiten moest doen voor warme nestjes voor vogels :7
Die nestjes zijn toch allemaal al lang klaar & gebruikt? Vogeltjes vliegen alweer uit.
Dat zou ik wel denken inderdaad
  woensdag 23 juni 2021 @ 19:29:28 #245
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_200029965
Enorme verharingen hier ook. Haren gaan in de compostbak. Ons eigen haar ook trouwens.
Spoilers!
  woensdag 23 juni 2021 @ 19:30:13 #246
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200029989
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 19:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ingestort. Gelukkig heb ik van die ranzige kant en klare lasagna gehaald. Die van mij is alleen per ongeluk niet vegetarisch :'(
Enige voordeel eraan is dat je het vlees erin toch niet proeft want dat heeft weinig met vlees te maken

Ik heb weleens kant en klare pauper pasta van ¤1,69 ofzo
Lasagnette. Stiekem af en toe best lekker :') :') :')
Ook erg handig voor instortmomenten
pi_200029997
Vogels broeden gewoon door hoor! Tweede leg, derde leg, zolang het nog niet vries altijd ván je af leggen. En soms maken ze dan een nieuw nest.
  woensdag 23 juni 2021 @ 19:30:53 #248
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200029999
Er staat hier een lasagna van de Action in de oven. :X
  woensdag 23 juni 2021 @ 19:31:37 #249
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_200030019
Mijn kat verhaart gelukkig altijd amper.

Gelukkig maar want ben een slechte schoonmaker _O-
  woensdag 23 juni 2021 @ 19:33:32 #250
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_200030072
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 19:30 schreef Molo het volgende:

[..]

Enige voordeel eraan is dat je het vlees erin toch niet proeft want dat heeft weinig met vlees te maken

Ik heb weleens kant en klare pauper pasta van ¤1,69 ofzo
Lasagnette. Stiekem af en toe best lekker :') :') :')
Ook erg handig voor instortmomenten
Dat dubieuze vlees geeft het juist zo'n dubieuze smaak vind ik.

Maar ik krijg het wel op. Ik bak er een stuk stokbrood bij. Lekker soppen :9
Spoilers!
pi_200030193
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 19:31 schreef gcjoel het volgende:
Mijn kat verhaart gelukkig altijd amper.

Gelukkig maar want ben een slechte schoonmaker _O-
Morgenavond komt er bezoek dus ik ga nu ook echt nog niet stofzuigen :D dan moet ik morgen weer.
Dan wacht ik wel even een dagje.

De rest van het jaar valt het met onze katten meestal wel mee.
  woensdag 23 juni 2021 @ 19:48:30 #252
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200030496
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 19:33 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dat dubieuze vlees geeft het juist zo'n dubieuze smaak vind ik.

Maar ik krijg het wel op. Ik bak er een stuk stokbrood bij. Lekker soppen :9
Zo extreem veel saus ook altijd, dat heb ik nooit als ik zelf lasagne maak :D

Eetse!
pi_200030643
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 19:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Enorme verharingen hier ook. Haren gaan in de compostbak. Ons eigen haar ook trouwens.
Dat mag van mijn gemeente niet in het GFT. Doet me aarzelen over de compost.
  woensdag 23 juni 2021 @ 20:05:48 #254
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_200030978
quote:
:D _O-

En nee, mijn kat is niet fors ah verharen.
pi_200031005
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 20:05 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

:D _O-

En nee, mijn kat is niet fors ah verharen.
Ruilen?

Ook net nu beslissen ze de hele tijd om op schoot te komen liggen. Normaal zie ik ze de hele dag niet.
pi_200031053
@Sarabi : ik heb je hier aanbevolen zonder je te noemen: VF / Fok!sters
Ik hoop dat je dat niet vervelend vindt :)
  woensdag 23 juni 2021 @ 20:09:48 #257
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_200031060
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 20:06 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ruilen?

Ook net nu beslissen ze de hele tijd om op schoot te komen liggen. Normaal zie ik ze de hele dag niet.
:N
Zul je altijd zien ja :D

Katten, gotta O+ them..
pi_200031123
pfff verzonden
pi_200031205
quote:
2s.gif Op woensdag 23 juni 2021 20:09 schreef sigme het volgende:
@:sarabi : ik heb je hier aanbevolen zonder je te noemen: VF / Fok!sters
Ik hoop dat je dat niet vervelend vindt :)
Alleen maar leuk O+ thanks!

quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 20:09 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

:N
Zul je altijd zien ja :D

Katten, gotta O+ them..
Echt wel O+
Ik moet ondertussen alleen wel echt naar het toilet dus het is gedaan met de fun.
  woensdag 23 juni 2021 @ 20:18:47 #260
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_200031207
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 20:12 schreef Kaatje1 het volgende:
pfff verzonden
Goed zo. En nu een beetje rust hopelijk
pi_200031210
quote:
pfff verzonden
Knuffel!
pi_200031267
Ze hebben nu tot 30 juni om te antwoorden en te zorgen dat ik dat extra geld krijg.
Lijk zo erg geldwolverig maar dat moet ook wel.
pi_200031303
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 20:23 schreef Kaatje1 het volgende:
Ze hebben nu tot 30 juni om te antwoorden en te zorgen dat ik dat extra geld krijg.
Is gewoon zakelijk. Zo gaan zij ook met jou om.
Fijn dat je deskundige hulp hebt.
pi_200031311
Verzonden ^p^ @werkgever van @Kaatje1.

FFT vond de smiley niet bij mij passen. Nou, die past HEEL GOED bij kaatjes as. ex-werkgever. :lijstje:
#brief
pi_200031330
Goed gedaan @Kaatje1!

Mijn katten verharen ook enorm ja. Als ik ze aai vliegen de haren letterlijk in het rond :')
pi_200031436
Mijn hulp is om 15.15 vertrokken. Nadat ze had gezogen en gedweild. Overal weer vlokken haar....overal :(
  woensdag 23 juni 2021 @ 20:41:54 #267
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_200031552
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 19:48 schreef Molo het volgende:

[..]

Zo extreem veel saus ook altijd, dat heb ik nooit als ik zelf lasagne maak :D

Eetse!
Ik proefde dat vlees inderdaad niet. Dat spul is een stuk beter te eten dan het ruikt.

quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 19:53 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Dat mag van mijn gemeente niet in het GFT. Doet me aarzelen over de compost.
Als er geen haarlak enzo in zit, is het geen probleem.

Een afvalverwerker kan beter zeggen dat iets niet mag dan zeggen dat iets alleen onder bepaalde voorwaarden mag.
We gebruiken allemaal geen haarproducten dus haar gaat in de compost. Theezakjes mag niet, maar die van mij zijn plasticvrij dus gaan op de compost. Tissues/keukenrol mogen niet maar alles zonder cosmetica/schoonmaakmiddel gaat op de compost. Net als lege keukenrollen, toiletrollen, papieren zakken, zakjes van de snackbar, kranten zonder nietjes, kartonnen vulmateriaal uit pakketjes en eierdozen.
Spoilers!
  woensdag 23 juni 2021 @ 20:43:04 #268
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_200031576
quote:
pfff verzonden
Goed zo :*
Spoilers!
pi_200031683
quote:
Hey, zij hebben jou de deur uit gezet! En het bedrijf is rijk zat. Je komt gewoon voor jezelf op :*
En dat vind ik heel stoer O+
pi_200031728
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 20:41 schreef Lucky_Strike het volgende:

Als er geen haarlak enzo in zit, is het geen probleem.

Een afvalverwerker kan beter zeggen dat iets niet mag dan zeggen dat iets alleen onder bepaalde voorwaarden mag.
We gebruiken allemaal geen haarproducten dus haar gaat in de compost. Theezakjes mag niet, maar die van mij zijn plasticvrij dus gaan op de compost. Tissues/keukenrol mogen niet maar alles zonder cosmetica/schoonmaakmiddel gaat op de compost. Net als lege keukenrollen, toiletrollen, papieren zakken, zakjes van de snackbar, kranten zonder nietjes, kartonnen vulmateriaal uit pakketjes en eierdozen.
Doe je papier op de composthoop? Geloof niet dat mijn moeder dat ooit gedaan heeft. Ik vond vroeger eierschalen al gek, maar nu snap ik die wel. Verder ging er eigenlijk alleen GFT in.
pi_200031796
Zo maar vroeg naar bed, morgen hele dag rondsjouwen in Utrecht. Kledingwinkel in, kledingwinkel uit. :O Nu al zin in -O-
pi_200031838
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 20:48 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Hey, zij hebben jou de deur uit gezet! En het bedrijf is rijk zat. Je komt gewoon voor jezelf op :*
En dat vind ik heel stoer O+
Weet ik, en ik gun mezelf dat geld echt wel, vind ook dat ik er recht op heb. En och..als het allemaal nog even duurt gaat alles ook weer een maand later in >:)
pi_200031858
quote:
10s.gif Op woensdag 23 juni 2021 20:53 schreef Isabeau het volgende:
Zo maar vroeg naar bed, morgen hele dag rondsjouwen in Utrecht. Kledingwinkel in, kledingwinkel uit. :O Nu al zin in -O-
Veel plezier toegewenst :+
Ik zal even richting de stad zwaaien morgen ;)
  woensdag 23 juni 2021 @ 21:01:33 #274
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_200031976
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 20:50 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Doe je papier op de composthoop? Geloof niet dat mijn moeder dat ooit gedaan heeft. Ik vond vroeger eierschalen al gek, maar nu snap ik die wel. Verder ging er eigenlijk alleen GFT in.
Regelmatig. Een composthoop doet het het best als je een goede mengeling van bruin en groen materiaal hebt. Je hebt meer bruin dan groen nodig.
Die kleuren zeggen niets over de kleur van het te composteren materiaal. Maar papier en karton tellen als bruin materiaal en daar heb je altijd meer van nodig dan van groen. Keukenafval en tuinafval exclusief takken telt als groen. Maar als je gras een paar sagen laat liggen verandert het van groen in bruin materiaal.

Ik leeg de pluizenfilter van de droger en de cartridge van de stofzuigrobot ook boven de composthoop.
Spoilers!
pi_200032005
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 21:01 schreef Lucky_Strike het volgende:

Regelmatig. Een composthoop doet het het best als je een goede mengeling van bruin en groen materiaal hebt. Je hebt meer bruin dan groen nodig.
Die kleuren zeggen niets over de kleur van het te composteren materiaal. Maar papier en karton tellen als bruin materiaal en daar heb je altijd meer van nodig dan van groen. Keukenafval en tuinafval exclusief takken telt als groen. Maar als je gras een paar sagen laat liggen verandert het van groen in bruin materiaal.

[ afbeelding ]

Ik leeg de pluizenfilter van de droger en de cartridge van de stofzuigrobot ook boven de composthoop.
Jij verdiept je altijd zo enorm in dingen, ik vind het geweldig _O_
Ik zou geloof ik niet eens op het idee komen om zoiets uit te zoeken en maar aannemen dat er gewoon groen afval in gaat (eten en tuinafval).
pi_200032006
Haren, check!

Gecombineerd met mn eigen haren die ziek lang zijn en altijd overal neerdwarrelen, een insane stoffig huis én een luie inborst... krijg ik af en toe een halve hartverzakking als ik uit een ooghoek iets enooorms op me af zie waaien :')
  woensdag 23 juni 2021 @ 21:04:25 #277
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_200032045
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 21:02 schreef DancingPhoebe het volgende:
Haren, check!

Gecombineerd met mn eigen haren die ziek lang zijn en altijd overal neerdwarrelen, een insane stoffig huis én een luie inborst... krijg ik af en toe een halve hartverzakking als ik uit een ooghoek iets enooorms op me af zie waaien :')
Tumbleweed style?
Spoilers!
pi_200032052
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 20:57 schreef vlindertje89 het volgende:

Veel plezier toegewenst :+
Ik zal even richting de stad zwaaien morgen ;)
Ja, dank je O+ Ik hoop ook dat ik toch veel plezier heb. Ach, het is altijd wel erg gezellig met m'n moeder. Het type activiteit vind ik alleen verschrikkelijk. Maar ik probeer er nog wat rondwandelen en hofje bezoeken en zo in te wurmen. Ze moet gedwongen toch mee, want ik duw de rolstoel O-)
  woensdag 23 juni 2021 @ 21:04:57 #279
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200032059
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 21:01 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

En teennagels? :D
pi_200032092
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 21:04 schreef Molo het volgende:

Asking the real questions :o
pi_200032114
Nog 15 minuten, dan kan ik nog iets afronden in World of Warcraft voor ik ga slapen :')
  woensdag 23 juni 2021 @ 21:07:28 #282
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_200032117
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 21:02 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Jij verdiept je altijd zo enorm in dingen, ik vind het geweldig _O_
Ik zou geloof ik niet eens op het idee komen om zoiets uit te zoeken en maar aannemen dat er gewoon groen afval in gaat (eten en tuinafval).
Nou ja, zulke info doe je bijna vanzelf op als je je dus enorm in moestuinieren verdiept.
Compost is zo enorm waardevol in een tuin dat ik er graag een beetje mijn best voor doe. Plus minder spul naar de afvalverwerker en dus minder milieubelasting. Winst voor mij, mijn portemonnee en de aarde :)

Veel plezier morgen!
Spoilers!
  woensdag 23 juni 2021 @ 21:07:58 #283
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_200032131
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 21:04 schreef Molo het volgende:

[..]

Die gaan er ook op ja :D
Spoilers!
pi_200032144
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 21:07 schreef Lucky_Strike het volgende:

Nou ja, zulke info doe je bijna vanzelf op als je je dus enorm in moestuinieren verdiept.
Compost is zo enorm waardevol in een tuin dat ik er graag een beetje mijn best voor doe. Plus minder spul naar de afvalverwerker en dus minder milieubelasting. Winst voor mij, mijn portemonnee en de aarde :)

Veel plezier morgen!
Ja, je hebt ook wel gelijk :Y Goede compost is best belangrijk. En triple winst dus.
  woensdag 23 juni 2021 @ 21:10:38 #285
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200032199
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 21:07 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Die gaan er ook op ja :D
_O_
  woensdag 23 juni 2021 @ 21:13:51 #286
63722 z80
I fink you freaky
pi_200032313
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 19:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ronde 2 komt er zo aan. Zit te wachten tot het roodborstje terug komt voor de tweede leg.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  woensdag 23 juni 2021 @ 21:18:39 #287
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_200032455
Ons koffieapparaat is kapot en ik zit omwille van de composthoop te pushen dat J van de Nespresso afstapt :')
Spoilers!
  woensdag 23 juni 2021 @ 21:20:00 #288
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200032492
Ik zou echt nooit zo'n cupjes apparaat meer willen; na de Dolce Gusto overgestapt op een bonenmachine, en nog geen tel spijt van gehad.
pi_200032518
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 21:04 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Tumbleweed style?
Dat!
pi_200033048
Wat een pokkeweer in München
  Moderator woensdag 23 juni 2021 @ 21:46:17 #291
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_200033394
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 21:36 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat een pokkeweer in München
In Freiburg is het niet veel beter...

twitter
  woensdag 23 juni 2021 @ 21:50:32 #292
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200033492
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 21:46 schreef derLudolf het volgende:

[..]

In Freiburg is het niet veel beter...

[ twitter ]
Best lastig als je de rails moet zoeken om de trein er overheen te sturen..
  woensdag 23 juni 2021 @ 21:51:54 #293
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_200033538
Lucky _O_

Ik haalde altijd netjes de keukenpapiertjes uit de compost. Nu weet ik dat ze er gewoon bij mogen *O*
pi_200034243
Ws.
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 21:51 schreef gcjoel het volgende:
Lucky _O_

Ik haalde altijd netjes de keukenpapiertjes uit de compost. Nu weet ik dat ze er gewoon bij mogen *O*
Ws. toch alleen de witte keukenpapieren? zonder gekleurde opdruk.

@Isabeau wat ik zelf nog ga bekijken mét rondleiding van een bekende, is het voormalig postkantoor op de Neude, nu bibliotheek.
Een groots gebouw: als je op de Oude Gracht bent t.h.v. Claudia Sträter(kleding)/Hema, een leuk straatje doorsteken naar de Neude. w/

Veel plezier morgen.
  woensdag 23 juni 2021 @ 22:18:30 #295
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_200034369
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 21:51 schreef gcjoel het volgende:
Lucky _O_

Nog meer compost *O*

@AnneX, met opdruk mag hoor. De tijd dat inkt echt giftig was ligt al lang achter ons. Kranteninkt of de inkt van een kartonnen doos is dus ook prima voor op de hoop.
Spoilers!
pi_200035535
Eerste keer oefenen met een van mijn clubjes *O*
SPOILER
pi_200035595
Booh! Ik leer hier dingen over en goede composthoop :D Thuis hadden we er eentje, maar dan gras en schillen ging daar volgens mij niet op.
pi_200035596
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 22:55 schreef Cat-astrophe het volgende:
Eerste keer oefenen met een van mijn clubjes *O*
SPOILER
Buiten zingen?
pi_200035610
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 22:57 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Buiten zingen?
:Y

Foebalclub had een handig afdak en ruimte.
Ik had de helft van mijn bladmuziek niet bij me omdat ik me te laat herinnerde dat ik die op de iPad had staan :')
pi_200035752
quote:
Joh zo'n bedrijf heeft meer centen dan jij.
Tis alleen rot dat het zo moest lopen.
pi_200035766
Oh case closed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')