Oeh, ben benieuwd! Die wil ik ook nog proberen. Maar ik mag van mezelf even niet naar de supermarkt. Want ik haal elke keer veel te veel eten en ik heb nog voor zeker een maand eten in huis.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 20:02 schreef Tuindier het volgende:
Heb nu wel de vegan eisalade van ah in huis. Morgen de test.
Wat een prachtige sterfscenequote:Op dinsdag 22 juni 2021 19:05 schreef sigme het volgende:
Oh ja, maar wat ik eigenlijk onder de Ctrl-v had zitten: de horrortulpupdate.
Want zoals jullie van horrortulpje mogen verwachten, die laat zich maar zo niet de grond in slijmen door een paar slakken. Van de slakken geen spoor. Horrortulpje heeft wel een veer gelaten, maar ze staat nog.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 22 juni 2021 18:59 schreef sigme het volgende:
@:sarabi ik ben niet zo'n hypochonder, maar ik heb eens uit pure hypochondrie (of stress) mijn mond een week lang niet verder dan 1cm open kunnen krijgen. Ik voel met je mee!
Standaard hier jaquote:Op dinsdag 22 juni 2021 20:06 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Dat vind jij de meest opvallende?
Citrusvezel en gehydrolyseerd plantaardig eiwit staan in elk keukenkastje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vind het wel een bizarre ingrediëntenlijst. Werd hier heel blij van de vanillepotjes (toetje) van de Lidl uit de Franse weken.
Lijst met ingrediënten:
Volle melk 62%; room 17%; suiker; extra verse hele eieren 5%; magere melkpoeder; gemodificeerd cassavezetmeel; verdikkingsmiddelen: cellulose, E466; aroma; geleermiddel: carragenen; kleurstof: beta-caroteen.
Toch behoorlijk basic
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Waarom zou dat in Nederland een ding zijn?quote:Op dinsdag 22 juni 2021 20:36 schreef derLudolf het volgende:
Geen idee of het in de NL media een dingetje was, had de radio even op een Duitser staan vandaag. Tijdens de wedstrijd Duitsland-Hongarije waren ze van plan de Allianz Arena (München) in regenboogkleuren te verlichten, maar dat mag tot ergernis van velen niet.
Dit was dan zoiets wat ik gewoon niet had aangekondigd maar gewoon had gedaan.
En tijdens de rust een gastoptreden van Helene Fischer en Kerstin Ott
Was hier ook op het nieuws.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 20:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Waarom zou dat in Nederland een ding zijn?
Tegen de tijd dat zij weg is, valt er niets meer te drogen. Dat is zij niet meer. Tot stof wedergegaan.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 20:27 schreef Kaatje1 het volgende:
@:Sigme, wat ga je met de horrortulp doen wanneer die echt weg is? Drogen, vind eigenlijk wel dat hij wel een ere plek moet hebben.
Hopelijk reïncarneert zij volgend jaar als zichzelve, en dan begint het feest van voren af aan.quote:Ook zal het u doornen en distelen voortbrengen, en gij zult het kruid des velds eten.
In het zweet uws aanschijns zult gij brood eten, totdat gij tot de aarde wederkeert, dewijl gij daaruit genomen zijt; want gij zijt stof, en gij zult tot stof wederkeren.
Was uitgebreid op het nieuws. Nl speelt zondag met een speciale aanvoerders band en er is nu opgeroepen om zondag regenboogvlaggen mee te nemen naar hongarijequote:Op dinsdag 22 juni 2021 20:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Omdat we hier hopelijk ook een mening hebben over de anti-homowet van Hongarije.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 20:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Nadat Manuel Neuer eerst is teruggefloten door de UEFA over zijn regenboogaanvoerdersband maar die het, na veel ophef, toch maar door de vingers zietquote:Op dinsdag 22 juni 2021 20:42 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Was uitgebreid op het nieuws. Nl speelt zondag met een speciale aanvoerders band en er is nu opgeroepen om zondag regenboogvlaggen mee te nemen naar hongarije
Wat de rest dus zegt, omdat men hier ook dingen vindt van die wet en omdat het een Europees kampioenschap is.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 20:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Da's helaas niet de band die onze aanvoerder gaat dragen, maar meer "algemener inclusief".quote:Op dinsdag 22 juni 2021 20:44 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Nadat Manuel Neuer eerst is teruggefloten door de UEFA over zijn regenboogaanvoerdersband maar die het, na veel ophef, toch maar door de vingers ziet
Oh wacht, voetbalquote:Op dinsdag 22 juni 2021 20:40 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Was hier ook op het nieuws.
Achterlijke uefa.
Geen idee waaronder de tv regie valt, maar de andere stadions in Duitsland gaan wel in regenboog kleuren. Daarvan beelden uitzenden?quote:Op dinsdag 22 juni 2021 20:49 schreef derLudolf het volgende:
Ben benieuwd wat de boete zou zijn als het alsnog zou gebeuren, die verlichting.
Je kunt het altijd op een technische storing gooien. Iemand die volgende week met pensioen gaat er verantwoordelijk voor maken.
En dan nog niet eens zozeer om die wet in Hongarije, naar gewoon als dikke vinger naar die belachelijke UEFA
Ik snap er niet zoveel van maar er is je dus met opzet een financieel kunstje geflikt?quote:Op dinsdag 22 juni 2021 20:27 schreef Kaatje1 het volgende:
@:Sigme, wat ga je met de horrortulp doen wanneer die echt weg is? Drogen, vind eigenlijk wel dat hij wel een ere plek moet hebben.
@:Isabeau, ja ik heb er wel een goed gevoel over. Volgens mij, maar ik ben natuurlijk bevooroordeeld, is er geen speld tussen te krijgen. We willen nu 2 dingen, 1 omdat ze mij op 24 uur flink wat geld door de neus geboord hebben (staat ook in de brief dat het lijkt dat ze dat expres zo gedaan hebben) en iets anders omdat ze zelf iets nagelaten hebben (hun stommiteit)
Het zorgt er (helaas) niet voor dat ik kan stoppen met werken, maar maakt het leven iets minder zorgelijk de komende tijd.
Tv zenders kopen de rechten van de UEFA denk ik, mogen ze denk ik daarna me doen wat ze willen.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 20:53 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Geen idee waaronder de tv regie valt, maar de andere stadions in Duitsland gaan wel in regenboog kleuren. Daarvan beelden uitzenden?
Je mag er niet mee doen wat je wil. Dat soort contracten zijn juridisch enorm dicht getimmerd.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 21:12 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Tv zenders kopen de rechten van de UEFA denk ik, mogen ze denk ik daarna me doen wat ze willen.
Ik weet niet of ik na één gesprek kan zeggen dat dit Dé Therapeut is, maar het begon in ieder geval goed. Helpt natuurlijk ook dat ik zelf beter geworden ben in aangeven wat ik van iemand wil en dat ik beter weet wat ik wil / nodig heb.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 17:06 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ben je eindelijk op je plek beland?
Daarnaast heb ik de indruk, dat het best goed gaat met combineren van studie, werk en bezigheden. En met AB? Toch?!
Dit klinkt allemaal best wel positief!quote:Op dinsdag 22 juni 2021 21:19 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik na één gesprek kan zeggen dat dit Dé Therapeut is, maar het begon in ieder geval goed. Helpt natuurlijk ook dat ik zelf beter geworden ben in aangeven wat ik van iemand wil en dat ik beter weet wat ik wil / nodig heb.
Het gaat de laatste paar weken beter dan dat het in lange tijd gegaan is. Ik heb nog maar heel weinig dagen waarop ik alleen maar het eind van de dag zit af te wachten in de hoop dat morgen wat beter is. Ik ben nu weer bezig met dingenen dat lukt
Met A en B: beter, want de relatie is wat evenwichtiger doordat ze me niet meer zo hoeven te helpen, maar ergens ook minder omdat ik vaak gewoon erg weinig meekrijg van wat ze doen en wat er in ze omgaat en dat vind ik niet zo leuk. Dan zeggen ze dat ze niks bijzonders hebben gedaan en dan de week erna zie ik ze en heeft de een een nieuw kapsel en de andere een nieuwe taak voor z'n werk.
Ze houden elkaar ook erg slecht op de hoogte, ook al wonen ze samenquote:Op dinsdag 22 juni 2021 21:28 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dit klinkt allemaal best wel positief!
Behalve dat laatste misschien. Al lees ik hier wat ik in mijn omgeving heel veel hoor en meemaak. De vrouwen vertellen heel veel meer dan de mannen. Soms vertel ik iets aan een vriend en dan zegt die...ik geef je nu even aan ...want ik vergeet het toch te vertellenZo is mijn broer, zo was mijn vader, zo waren mijn ooms en zo zijn ook een heleboel vrienden. Beetje generaliserend wel
Of niet.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 21:28 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dit klinkt allemaal best wel positief!
Behalve dat laatste misschien. Al lees ik hier wat ik in mijn omgeving heel veel hoor en meemaak. De vrouwen vertellen heel veel meer dan de mannen. Soms vertel ik iets aan een vriend en dan zegt die...ik geef je nu even aan ...want ik vergeet het toch te vertellenZo is mijn broer, zo was mijn vader, zo waren mijn ooms en zo zijn ook een heleboel vrienden. Beetje generaliserend wel
Ja precies, selfie van het nieuwe kapsel ofzo.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 21:44 schreef DancingPhoebe het volgende:
Nou ja een beetje delen waar je mee bezig bent op dagen dat je elkaar niet ziet houdt het contact wel wst levendiger, in een relatie. Zeker de dingen die je dus niet elke dag doet kun je toch altijd wel even een leuk check-in momentje van maken.
Daar heb ik nou es meteen zin an!quote:
Ik herken het ook wel van vriendinnen. Sommige mensen denken er ook gewoon niet aan om het te delen.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 21:33 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ze houden elkaar ook erg slecht op de hoogte, ook al wonen ze samenze komen gewoon niet op het idee om dingen te vertellen of zo? Inmiddels hebben ze nu maar wel een gedeelde kalender, dan weten ze wel van elkaars afspraken, want dat werd een beetje onhandig anders.
![]()
Ik heb niet zo veel referentiekader geloof ik. Moet zeggen dat ik van m'n beste vriendin ook heel weinig hoor, maar die is een eersteklas chaoot
quote:Op dinsdag 22 juni 2021 22:54 schreef Lonaa het volgende:
Zo, even bij mijn ouders op bezoek geweest. Hij was wel beter te pas dan zaterdag, vond ik. Voelt zich ook goed, nergens last van verder. Arts was ook positief geweest.
Over 3 maanden moet er een controlefoto. Niet alleen om te kijken of alle stolsels weg zijn (waarschijnlijk wel) maar om ook uit te sluiten dat het vlekje dat ze zagen iets anders is dan gewoon een vlekje.
Ik maak me vooralsnog niet echt zorgen (meer). Hij heeft wel echt enorm veel geluk gehad. 5x over.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
Fijn dat hij thuis is en zich zoveel beter voelt.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 22:54 schreef Lonaa het volgende:
Zo, even bij mijn ouders op bezoek geweest. Hij was wel beter te pas dan zaterdag, vond ik. Voelt zich ook goed, nergens last van verder. Arts was ook positief geweest.
Over 3 maanden moet er een controlefoto. Niet alleen om te kijken of alle stolsels weg zijn (waarschijnlijk wel) maar om ook uit te sluiten dat het vlekje dat ze zagen iets anders is dan gewoon een vlekje.
Ik maak me vooralsnog niet echt zorgen (meer). Hij heeft wel echt enorm veel geluk gehad. 5x over.
quote:Op dinsdag 22 juni 2021 23:15 schreef derLudolf het volgende:
Mooi zo dat het beter lijkt te gaan met vaders.Vraag ik me ook af. Zeker goed nieuws en heeeel misschien schrikt hij ervan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
quote:Op dinsdag 22 juni 2021 23:15 schreef derLudolf het volgende:
Mooi zo dat het beter lijkt te gaan met vaders.Nog niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben er overigens niet zelf over begonnen, want ik had het wel goed, iedereen doet dat nu en daar was ie wel matig geergerd over.
Sterkheidsbaas van alles.
Dat is vooral super ergerlijk als je al van plan was om te stoppen. Dan krijg je zo'n 'ik wil niet dat je denkt dat ik het door jou wil, dus laat maar' gevoelquote:Op woensdag 23 juni 2021 07:17 schreef Lonaa het volgende:
Ik ben er overigens niet zelf over begonnen, want ik had het wel goed, iedereen doet dat nu en daar was ie wel matig geergerd over.
Ja.quote:Op woensdag 23 juni 2021 08:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat is vooral super ergerlijk als je al van plan was om te stoppen. Dan krijg je zo'n 'ik wil niet dat je denkt dat ik het door jou wil, dus laat maar' gevoel
Boodschappen doen bij de aldi, jaja das vaak een verrassing.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 20:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
Aldi heeft geen witlofsalade![]()
Ik had een hele kar vol, 3 tassen met kop en nog los spul. 67 euroIk had veel meer verwacht. Ik had alleen al voor 10 euro houtskool en 10 euro olijfolie.
Beide mooi, maar extra liefde voor distels. Prachtig én lastig die, echt wat voor mijquote:Op woensdag 23 juni 2021 07:01 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
In de categorie 'subtiele bloeiers' heb ik nog voor jullie Geknoopt Helmkruid. De naam heb ik moeten opzoeken.
[ afbeelding ]
En de gewone Akkerdistel bloeit.
[ afbeelding ]
Daar hoor je vast een hekel aan te hebben maar ik vind ze ook wel mooi. En ik vind de distelvinkjes al helemaal erg mooi, dus moeten er distels zijn.
Geen angst voor, bij volledige vaccinatie is er niet zoveel te vrezen zie ik.quote:Op woensdag 23 juni 2021 06:58 schreef AnneX het volgende:
Goed bericht om te lezen van Lonaa’s vader.👍🏼
Houden zo!
Vandaag weer werken buiten de deur in de Bieb, administratie binnen om verzekeringen te regelen en vanavond weer buiten zingen.
En de komst van de Delta variant benauwt mij wel. En dan moet de vakantieperiode nog beginnen én voorbij zijn in september.
Hoe kijken jullie ertegenaan?
Have a nice day Allen.
Ik ben eenmaal gestopt met roken en zorg dat ik dat nooit weer hoef te doen; het is nogal een opgave.quote:Op woensdag 23 juni 2021 08:33 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja.En hoe harder mensen roepen dat je moet stoppen, hoe recalcitranter.
Also irritant: roken verhoogt risico, maar is natuurlijk niet de directe oorzaak. Dus dat gebruikt ie als argument, maar alleen maar omdat iedereen zeikt.
In dat geval, speciaal voor jou (en voor mij, want dit vind ik zo'n prachtige distel)quote:Op woensdag 23 juni 2021 09:00 schreef Molo het volgende:
[..]
Beide mooi, maar extra liefde voor distels. Prachtig én lastig die, echt wat voor mij![]()
![]()
Ik kom er vaker en het scheelt wel iets met andere winkels. Maar de bon van gisteren was toch wel boven verwachting laag.quote:Op woensdag 23 juni 2021 08:41 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Boodschappen doen bij de aldi, jaja das vaak een verrassing.
Op die laatste lijkt ie zijn handjes volledig juichend de lucht in te gooienquote:Op woensdag 23 juni 2021 09:06 schreef sigme het volgende:
[..]
In dat geval, speciaal voor jou (en voor mij, want dit vind ik zo'n prachtige distel)
[ afbeelding ]
Ik gok op basis van internet dat dit een speerdistel is. In elk geval een van de echt mooie distels.
Och vooruit, bonusfoto.
[ afbeelding ]
Dezelfde distel. Ik kén die distel.
Eens. Ik maak me er ook niet druk over. Als het een probleem wordt, dat zien we dan wel weer. Ik heb daar zelf toch helemaal geen invloed op, dus waarom druk maken.quote:Op woensdag 23 juni 2021 09:07 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Ik maak me (voorlopig) ook niet zo druk over de deltavariant. Zo langzamerhand zijn steeds meer mensen gevaccineerd en velen al dubbel. En vooral dat laatste lijkt belangrijk te zijn. En als een derde nodig is, laat maar komen
OK. Jij zit dichter bij de juiste info bron.quote:Op woensdag 23 juni 2021 09:01 schreef Molo het volgende:
[..]
Geen angst voor, bij volledige vaccinatie is er niet zoveel te vrezen zie ik.
Zo sta ik er ook in.quote:Op woensdag 23 juni 2021 09:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Eens. Ik maak me er ook niet druk over. Als het een probleem wordt, dat zien we dan wel weer. Ik heb daar zelf toch helemaal geen invloed op, dus waarom druk maken.
Nog steeds gestopt dus, wat goedquote:Op woensdag 23 juni 2021 09:21 schreef AnneX het volgende:
[..]
Afgelopen december/januari zes weken 24/7 kuchen, hoesten, schrapen en ademtekort heeft mij definitief van het roken geholpen. Buitenshuis smokkelde ik wel vaker.
En hemellief: wat stinkt het (nu)![]()
En nu is mijn stem stuk.Een overslaande stem, geen geluid, geforceerde klanken.
Data is openbaar beschikbaar. Ik zie geen reden tot zorg. Zoals Isa zegt, als er zorgelijke zaken gaan komen, dan zien we dat dan wel weer. Voorlopig doen de vaccins het hartstikke prima.quote:Op woensdag 23 juni 2021 09:21 schreef AnneX het volgende:
[..]
OK. Jij zit dichter bij de juiste info bron.
Tegelijkertijd blijf ik gereserveerd. Nog steeds.
Wat een leuk uitje naar Duitsland was dat, FFT! Even eruit.
Afgelopen december/januari zes weken 24/7 kuchen, hoesten, schrapen en ademtekort heeft mij definitief van het roken geholpen. Buitenshuis smokkelde ik wel vaker.
Ja, kogeldistel heb ik hier ook wel ergens staan, en kaardebol heeft mijn moeder in mijn jeugd alle verhuizingen meegenomen. Maar ik hoe toch meer van de wilde distels. In Spanje ken ik een veld vol Maria-distels, ik zal even een foto van vorig jaar zoeken.quote:Op woensdag 23 juni 2021 09:20 schreef Tele6 het volgende:
Ik vind distels ook mooi @:sigme . Tot ik erin ga staan/zitten.
Er zijn ook een paar varianten voor in de tuin die echt gigantische bloemen krijgen en ook metershoog kunnen worden.
[ afbeelding ]
Ik draag geen mondmasker meer. Gevaccineerd en er is nauwelijks corona nu dus prrrrrima, weg met dat dingquote:Op woensdag 23 juni 2021 09:22 schreef Candaasje het volgende:
Goedemorgen!
Fijn dat het met je vader weer wat beter gaat, hij heeft toch een engeltje op zijn schouder @:Lonaa![]()
Distels vind ik wel tof, maar dan wel vanaf een afstandje.
En wat betreft covid; het is echt dat we deze week nog mondmaskers moeten dragen in de supermarkten en dat we in het ziekenhuis geen bezoekuren hebben wegens covid, maar verder raakt het eigenlijk steeds verder uit mijn systeem.![]()
Dat heeft ook wel met de situatie op het werk te maken; 1,5m afstand houden onderling is daar echt kanslozer dan kansloos. Je staat regelmatig op 10 cm elkaars CO2 in te ademen, mondmaskers ten spijt. Dus iedereen heeft maar een beetje geaccepteerd dat als er corona uitbreekt, we gewoon allemaal de sjaak zijn. Of niet, want inmiddels zijn natuurlijk steeds meer collega's gevaccineerd.
Die staan in onze tuin. Iedereen die zegt dat ie ze mooi vindt krijgt er een mee naar huis hierquote:Op woensdag 23 juni 2021 09:20 schreef Tele6 het volgende:
Ik vind distels ook mooi @:sigme . Tot ik erin ga staan/zitten.
Er zijn ook een paar varianten voor in de tuin die echt gigantische bloemen krijgen en ook metershoog kunnen worden.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 23 juni 2021 09:21 schreef AnneX het volgende:
OK. Jij zit dichter bij de juiste info bron.
Tegelijkertijd blijf ik gereserveerd. Nog steeds.
Wat een leuk uitje naar Duitsland was dat, FFT! Even eruit.
Ik weet dat ze vroeger schapenvachtjes mee kamden, of kardenquote:Op woensdag 23 juni 2021 09:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, kogeldistel heb ik hier ook wel ergens staan, en kaardebol heeft mijn moeder in mijn jeugd alle verhuizingen meegenomen. Maar ik hoe toch meer van de wilde distels. In Spanje ken ik een veld vol Maria-distels, ik zal even een foto van vorig jaar zoeken.
Herkenbaarquote:Op woensdag 23 juni 2021 09:32 schreef Syrena het volgende:
Ik heb een stijltang gekocht en zit nu moed te verzamelen om 'm te gaan proberenwas éven vergeten dat ik dingen die heel heet worden best eng vind.
Hielp ook niet dat ik bij het uitpakken al met mijn vel tussen het scharnier zat
Ik heb zo'n ding, maar ik durf 'm amper te gebruiken omdat angst dat ik of m'n handen verschroei of m'n haar er af brand.quote:Op woensdag 23 juni 2021 09:32 schreef Syrena het volgende:
Ik heb een stijltang gekocht en zit nu moed te verzamelen om 'm te gaan proberenwas éven vergeten dat ik dingen die heel heet worden best eng vind.
Hielp ook niet dat ik bij het uitpakken al met mijn vel tussen het scharnier zat
Sterktequote:Op woensdag 23 juni 2021 09:32 schreef Syrena het volgende:
IJs die een taalvaud maaktquote:Op woensdag 23 juni 2021 09:36 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik heb zo'n ding, maar ik durf 'm amper te gebruiken omdat angst dat ik of m'n handen verschroei of m'n haar er af brand.
Nou, dat is eigenlijk niet zo. Een kaardebol lijkt op wat je nodig hebt om wol mee te kaarden, maar is lang niet sterk genoeg. Er werd wel textiel mee gekaard (opgeruwd).quote:Op woensdag 23 juni 2021 09:33 schreef drakin het volgende:
[..]
Ik weet dat ze vroeger schapenvachtjes mee kamden, of karden
Maar hoe ze dan zo'n kardebol vasthielden tijdens het werk?
Ik heb het niet van internetquote:Op woensdag 23 juni 2021 09:39 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou, dat is eigenlijk niet zo. Een kaardebol lijkt op wat je nodig hebt om wol mee te kaarden, maar is lang niet sterk genoeg. Er werd wel textiel mee gekaard (opgeruwd).
Maar dat verhindert het internet niet om het allemaal wel te herkauwen.
Nee, internet verzint het niet zelf.quote:
Blijkbaar ziet de logo een sterk verhoogde spierspanning in het keelgebied, waarvan ik mij niet bewust ben of zie in de spiegel.quote:Op woensdag 23 juni 2021 09:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Je had onderzoek gehad voor je stem toch? Al een idee wat er aan de hand is?
Benieuwd wel of logo dan met fysio gaan samenwerken daarinquote:Op woensdag 23 juni 2021 09:41 schreef AnneX het volgende:
[..]
Blijkbaar ziet de logo een sterk verhoogde spierspanning in het keelgebied, waarvan ik mij niet bewust ben of zie in de spiegel.
Drie weken geleden intake, vele vragenlijsten meegekregen, volgende week verder.
Er kwam wat tussendoor.
In de kleine tuin begonnen met één kogeldistel en er staan er nu drie. Na dit seizoen breng ikhet terug naar eén weer op een plaats waar die rechtop groeit i.p.v. scheef over het pad naar het licht.
Was toch echt van een iinternetloze oude dame met verstand van natuur, gaf wildplukwandelingen en opleidingenquote:
Kak, ik ben blind.quote:Op woensdag 23 juni 2021 09:39 schreef Molo het volgende:
[..]
IJs die een taalvaud maakt![]()
Vastgelegd voor het nageslacht
Met föhn en borstel ben ik reuze handig en kan ik blindelings de achterkant van het hoofd ‘doen’.quote:Op woensdag 23 juni 2021 09:32 schreef Syrena het volgende:
Het is een specialisme van de logopediste: “manueel fasciliteren”.quote:Op woensdag 23 juni 2021 09:43 schreef Molo het volgende:
[..]
Benieuwd wel of logo dan met fysio gaan samenwerken daarin
Beterschap anyway
Probleem bij aldi vind ik altijd dit:quote:Op woensdag 23 juni 2021 09:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik kom er vaker en het scheelt wel iets met andere winkels. Maar de bon van gisteren was toch wel boven verwachting laag.
Omdat jij er zo'n passiefagressief hartje bij hebt.quote:Op woensdag 23 juni 2021 09:43 schreef drakin het volgende:
[..]
Was toch echt van een iinternetloze oude dame met verstand van natuur, gaf wildplukwandelingen en opleidingen
Waarom meteen zo gemeen een tong uitsteken?
Vreselijk vind ik dat, gelukkig rookt geen van mijn vrienden meer.quote:Op woensdag 23 juni 2021 09:55 schreef Kaatje1 het volgende:
Ben al lang geleden gestopt met roken, maar ik durf echt niet een sigaret op te steken. Veel te bang om toch weer verslaafd te raken.
Wanneer ik bij vrienden ben die roken dan gaat de gedragen kleding meteen de was in, buiten hangen helpt niet echt.
Ik zal het eens opzoeken in het etymologisch woordenboek van J. de Vriesquote:Op woensdag 23 juni 2021 09:57 schreef sigme het volgende:
[..]
Omdat jij er zo'n passiefagressief hartje bij hebt.
En oude dames zijn geen mensen die zo oud zijn dat ze nog daadwerkelijk wol moesten kaarden met iets anders dan een distel of een spijkerplankje (wat erg oud is).
Gelukkig maar één stel en die zie ik ook niet snel stoppen. En doen ze dat wel kom ik er een jaar niet.quote:Op woensdag 23 juni 2021 10:00 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Vreselijk vind ik dat, gelukkig rookt geen van mijn vrienden meer.
Was dat Berendien uit Wisp?quote:Op woensdag 23 juni 2021 09:43 schreef drakin het volgende:
[..]
Was toch echt van een iinternetloze oude dame met verstand van natuur, gaf wildplukwandelingen en opleidingen
Waarom meteen zo gemeen een tong uitsteken?
Stoppen met roken is zo gemakkelijk, heb dat wel 20-30 keer gedaanquote:Op woensdag 23 juni 2021 10:04 schreef PdeHoog het volgende:
Ik ben gewoon zo blij dat ik nooit ben gaan rokenAls ik zie hoeveel moeite ik nu heb om van de zoete zooi af te blijven, dan was het stoppen met roken echt een hel geworden
Ik zal jouw moeder nooit beledigen!quote:
Okay, het was een ouwe lullen referentie, is denk ik 30 jaar geleden dat dit op TV wasquote:
Ik kan me geen voorstelling maken van een algemeen inclusieve aanvoerdersband.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 20:46 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Da's helaas niet de band die onze aanvoerder gaat dragen, maar meer "algemener inclusief".
Maar ik ben benieuwd hoe het stadion in Boedapest er zondag uitziet.
Zo onopvallend mogelijk een regenboogvlag erin verwerkt.quote:Op woensdag 23 juni 2021 10:13 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik kan me geen voorstelling maken van een algemeen inclusieve aanvoerdersband.
quote:Op woensdag 23 juni 2021 10:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Okay, het was een ouwe lullen referentie, is denk ik 30 jaar geleden dat dit op TV was
Ah ok, mooi!quote:Op woensdag 23 juni 2021 09:54 schreef AnneX het volgende:
[..]
Het is een specialisme van de logopediste: “manueel fasciliteren”.
De methode van Van Dixhoorn heb ik na scholing zelf jarenlang gebruikt in de praktijk en eigengemaakt.
Ben jij bekend met de laatste?
"Deze gezamenlijke passie maakt geen onderscheid tussen ras, huidskleur, seksuele geaardheid, cultuur, geloof, nationaliteit, gender, leeftijd"quote:Op woensdag 23 juni 2021 10:13 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nou ja, theoretisch gezien zou je ze niet kwalijk kunnen nemen dat ze het financieel zo gunstig mogelijk maken voor zichzelf.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 21:09 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik snap er niet zoveel van maar er is je dus met opzet een financieel kunstje geflikt?
Classicquote:Op woensdag 23 juni 2021 10:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Okay, het was een ouwe lullen referentie, is denk ik 30 jaar geleden dat dit op TV was
Was een geweldige parodie op Klazien uut Zalk, een alternatief genezend kruidenvrouwtje
En mensen zonder armen danquote:Op woensdag 23 juni 2021 10:16 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
"Deze gezamenlijke passie maakt geen onderscheid tussen ras, huidskleur, seksuele geaardheid, cultuur, geloof, nationaliteit, gender, leeftijd"
+1quote:Op woensdag 23 juni 2021 10:16 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nou ja, theoretisch gezien zou je ze niet kwalijk kunnen nemen dat ze het financieel zo gunstig mogelijk maken voor zichzelf.
Maarrrr voor het bedrijf een schijntje, voor een arme enkele medewerker een fortuin.
Ja precies.quote:Op woensdag 23 juni 2021 10:16 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nou ja, theoretisch gezien zou je ze niet kwalijk kunnen nemen dat ze het financieel zo gunstig mogelijk maken voor zichzelf.
Maarrrr voor het bedrijf een schijntje, voor een arme enkele medewerker een fortuin.
Oh, was actief meedoen een eis?quote:
Dit snap ik dus ook nooit aan jongeren die met roken beginnen. Je hebt toch wel mensen in je omgeving die al jarenlang ontzettend hun best doen om steeds weer te stoppen?! Nog los van het feit dat het afschuwelijk duur is. Ik zie de charme van het roken echt helemaal niet en als je jong bent en rookt dan denk ik al direct dat je dom bent. Vroeger hoorde het er bij en was het ook nog niet heel erg duidelijk hóe schadelijk het wel niet was. Maar nu? Bizar als je begint.quote:Op woensdag 23 juni 2021 10:04 schreef PdeHoog het volgende:
Ik ben gewoon zo blij dat ik nooit ben gaan rokenAls ik zie hoeveel moeite ik nu heb om van de zoete zooi af te blijven, dan was het stoppen met roken echt een hel geworden
Haha zo mooi, past totaal niet bij jequote:Op woensdag 23 juni 2021 10:00 schreef AnneX het volgende:
Nieuw nieuw nieuw![]()
![]()
Oei, is het een middelvinger?
In fontgrootte 3 in een niet te contrasterende kleur onderop de naad geborduurd?quote:Op woensdag 23 juni 2021 10:16 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
"Deze gezamenlijke passie maakt geen onderscheid tussen ras, huidskleur, seksuele geaardheid, cultuur, geloof, nationaliteit, gender, leeftijd"
https://onsvoetbalisvaniedereen.nl/one-love/quote:Op woensdag 23 juni 2021 10:25 schreef sigme het volgende:
[..]
In fontgrootte 3 in een niet te contrasterende kleur onderop de naad geborduurd?
Oh, da's daadwerkelijk nog een leesbare band.quote:Op woensdag 23 juni 2021 10:30 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
https://onsvoetbalisvaniedereen.nl/one-love/
IJzersterke quote (not) "Voetbal is niet het probleem, voetbal is de oplossing. Vanuit dat ene dat ons bindt: de liefde voor het spel."
Vandaar dat ze apengeluiden maken, mensen uitschelden etc...
Ik ben 2 maal gestopt met roken dus uh, ja I know.quote:Op woensdag 23 juni 2021 09:03 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik ben eenmaal gestopt met roken en zorg dat ik dat nooit weer hoef te doen; het is nogal een opgave.
Succes is niet gegarandeerd en er kleven ook nadelen aan. De voordelen zouden groter moeten zijn, dat weet ik wel, maar vlak de nadelen niet uit.
Los daarvan: heel fijn dat hij toch nog wel per ongeluk min of meer meer geluk dan wijsheid op tijd bij de dokter was, dat er direct en goed ingegrepen is en dat het er nu weer heel behoorlijk uit lijkt te zien allemaal. Dat kan stukken minder.
Ik vrees dat het niet de nieuwe-pride vlag impliceertquote:Op woensdag 23 juni 2021 10:13 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Yup. Maar het is wat helderderderder voor mij intussen.quote:Op woensdag 23 juni 2021 10:16 schreef Vanyel het volgende:
wortel tussen de knieën tegen ongewilde zwangerschappen?quote:Op woensdag 23 juni 2021 10:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Had op de uni een docent, die was nogal esotherisch aangelegd, had het over de kennis van kruidenvrouwen etc, met een beetje voeren haalde hij de namen van Berendien uut Wisp en Klazien uit Zalk door elkaar.
Ik loop nu ook met kappie naar beneden in de zkh gangen als er bijna niemand loopt en ik anderhalve mtr kan bewarenquote:Op woensdag 23 juni 2021 09:29 schreef Molo het volgende:
Ik draag geen mondmasker meer. Gevaccineerd en er is nauwelijks corona nu dus prrrrrima, weg met dat ding
Dat, en dille tussen de billenquote:Op woensdag 23 juni 2021 10:40 schreef drakin het volgende:
[..]
wortel tussen de knieën tegen ongewilde zwangerschappen?
ik vind het sowieso een beetje hypocriet gelul van die voetballers. Want zeg nou zelf, hoeveel voetballers voelen zich comfortabel genoeg om 'uit de kast te komen' als zijnde niet-heteroseksueel? Nu wel makkelijk meelullen met de anti-Hongarije beweging (ok, natuurlijk is het dramatisch wat daar gebeurt), maar misschien moeten ze ook eens een hand in eigen boesem steken.quote:Op woensdag 23 juni 2021 10:13 schreef Vanyel het volgende:
[..]
En dan moet het WK in Qatar nog komenquote:Op woensdag 23 juni 2021 11:05 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ik vind het sowieso een beetje hypocriet gelul van die voetballers. Want zeg nou zelf, hoeveel voetballers voelen zich comfortabel genoeg om 'uit de kast te komen' als zijnde niet-heteroseksueel? Nu wel makkelijk meelullen met de anti-Hongarije beweging (ok, natuurlijk is het dramatisch wat daar gebeurt), maar misschien moeten ze ook eens een hand in eigen boesem steken.
Iig is er nu nóg meer aandacht voor en wie weet maakt het wat meer de weg vrij nu.quote:Op woensdag 23 juni 2021 11:05 schreef Jagärtrut het volgende:
ik vind het sowieso een beetje hypocriet gelul van die voetballers. Want zeg nou zelf, hoeveel voetballers voelen zich comfortabel genoeg om 'uit de kast te komen' als zijnde niet-heteroseksueel? Nu wel makkelijk meelullen met de anti-Hongarije beweging (ok, natuurlijk is het dramatisch wat daar gebeurt), maar misschien moeten ze ook eens een hand in eigen boesem steken.
Ik heb meer met de oudequote:Op woensdag 23 juni 2021 10:35 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik vrees dat het niet de nieuwe-pride vlag impliceert
*kuch* VVD *kuch*quote:
Jagär zei als zijndequote:Op woensdag 23 juni 2021 11:05 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ik vind het sowieso een beetje hypocriet gelul van die voetballers. Want zeg nou zelf, hoeveel voetballers voelen zich comfortabel genoeg om 'uit de kast te komen' als zijnde niet-heteroseksueel? Nu wel makkelijk meelullen met de anti-Hongarije beweging (ok, natuurlijk is het dramatisch wat daar gebeurt), maar misschien moeten ze ook eens een hand in eigen boezem steken.
Uhquote:
quote:Op woensdag 23 juni 2021 11:42 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Jagär zei als zijnde
Maar wel wat eens met de boodschap.
Al is t toch beter iets dan niets.
Net als met de pride header. Die ik niet kan zien
Mijn eerste gedachte is danquote:Op woensdag 23 juni 2021 11:48 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]![]()
En natuurlijk, elke stap naar normalisatie is er 1. Maar ik vind dit hypocriet. Net als inderdaad het WK in Qatar.
En de Olympische spelen in Japan. Echt, dat gaat ons nog een bult corona-elende bezorgen...
Wat hebben de Olympische Spelen met mensenrechten te maken? Is het zo erg in Japan?quote:Op woensdag 23 juni 2021 11:48 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]![]()
En natuurlijk, elke stap naar normalisatie is er 1. Maar ik vind dit hypocriet. Net als inderdaad het WK in Qatar.
En de Olympische spelen in Japan. Echt, dat gaat ons nog een bult corona-elende bezorgen...
En de input in blokken voeren aan het programma? Zodat je kan debuggen waar de foute regel zit?quote:Op woensdag 23 juni 2021 11:57 schreef Tele6 het volgende:
* Tele6 zit gefrustreerd te wezen
Mijn programma geeft als foutmelding dat er in de input een atoom zit met massa 0 of minder.
Ik heb het inputbestand al 32498293 keer nagekeken en alle atomen zijn netjes 1, of 12, of 15, etc. Nergens een - te bekennen dus dat is het ook niet.
En nu moet ik wachten tot een van de mensen die dat programma gebouwd heeft op me kan reageren.
Zo'n stomme foutmelding
quote:Op woensdag 23 juni 2021 11:52 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Mijn eerste gedachte is dan
Nog langer niet naar kantoor![]()
![]()
Hand in eigen boezemquote:
Nee, met mensenrechten hebben die weinig te maken. Beetje te rap geschreven.quote:Op woensdag 23 juni 2021 11:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat hebben de Olympische Spelen met mensenrechten te maken? Is het zo erg in Japan?
Ik denk dat het reuze meevalt met de corona-ellende die daar uit voortkomt. Het is allemaal enorm streng.
Ah, ik begreep het al nietquote:Op woensdag 23 juni 2021 12:03 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Nee, met mensenrechten hebben die weinig te maken. Beetje te rap geschreven.
Ik las laatst dat na de G-7 vorige week, wat ook enorm streng zou moeten zijn, er een 2400% stijging was in het aantal gevallen in Cornwell. Natuurlijk verschillen hier de meningen over.
Maar, bij de Olympische spelen komen atleten uit alle hoeken van de wereld samen, en dit is natuurlijk een perfecte kans voor nieuwe mutaties.
Ik hoop maar dat ik te pessimistisch ben.
Ik weet niet of dat werkt... waarschijnlijk loopt hij dan in een eerder stadium vast omdat dan het inputbestand niet alles bevat wat hij wil hebben?quote:Op woensdag 23 juni 2021 11:59 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
En de input in blokken voeren aan het programma? Zodat je kan debuggen waar de foute regel zit?
Bij ons naar eigen wens weer terugkeren naar werk of thuiswerken of mix. No pressure at allquote:Op woensdag 23 juni 2021 12:01 schreef PdeHoog het volgende:
[..]![]()
Ik sprak gister mijn leidinggevende en die gaf aan dat, ondanks dat de thuiswerkverplichting verviel, we het beleid de komende maanden blijven volgen om de risico's beperkt te houden. Dus......2 dagen per week op kantoor, 3 dagen thuis werken
Dat is heel leuk, en dat willen ze bij ons ook heus wel, maar ik wil liever nul dagen naar kantoor behalve als het werk daar echt om vraagt.quote:Op woensdag 23 juni 2021 12:01 schreef PdeHoog het volgende:
[..]![]()
Ik sprak gister mijn leidinggevende en die gaf aan dat, ondanks dat de thuiswerkverplichting verviel, we het beleid de komende maanden blijven volgen om de risico's beperkt te houden. Dus......2 dagen per week op kantoor, 3 dagen thuis werken
Dat was al een keer gecorrigeerd, nu geen dubbel zout op de slak leggen.quote:
Dat is niet alleen bij bio informatica hoorquote:Op woensdag 23 juni 2021 12:05 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat werkt... waarschijnlijk loopt hij dan in een eerder stadium vast omdat dan het inputbestand niet alles bevat wat hij wil hebben?
Het programma is in Fortran en ik ken geen Fortran![]()
Het stomme is, ik heb een inputbestand dat werkt, maar iedere keer dat ik het probeer te reproduceren voor een ander molecuul gaat het fout. Dus ik denk dat er een fout zit in het programma waarmee ik inputbestanden genereer, maar dat draait op een webserver en geen idee wat daarin gebeurt. Waarschijnlijk moet ik dat programma lokaal installeren en andere instellingen gebruiken, maar het zou moeten werken zo![]()
Bioinformatica. Heerlijk. Een groot houtje-touwtje aan-elkaar-knoopsel van net-wel-werkende scriptjes en programma's die meestal eigenlijk niet bedoeld zijn voor wat er inmiddels mee gedaan wordt.
Oh ha. Hij geeft in zijn logs aan dat hij 24 atomen van de 44 succesvol heeft, en dan komt hij zero mass tegen.quote:Op woensdag 23 juni 2021 12:05 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat werkt... waarschijnlijk loopt hij dan in een eerder stadium vast omdat dan het inputbestand niet alles bevat wat hij wil hebben?
Het programma is in Fortran en ik ken geen Fortran![]()
Het stomme is, ik heb een inputbestand dat werkt, maar iedere keer dat ik het probeer te reproduceren voor een ander molecuul gaat het fout. Dus ik denk dat er een fout zit in het programma waarmee ik inputbestanden genereer, maar dat draait op een webserver en geen idee wat daarin gebeurt. Waarschijnlijk moet ik dat programma lokaal installeren en andere instellingen gebruiken, maar het zou moeten werken zo![]()
Bioinformatica. Heerlijk. Een groot houtje-touwtje aan-elkaar-knoopsel van net-wel-werkende scriptjes en programma's die meestal eigenlijk niet bedoeld zijn voor wat er inmiddels mee gedaan wordt.
Thuiswerkvergoeding per uur??quote:Op woensdag 23 juni 2021 12:09 schreef fietsie het volgende:
Wij werken thuis tot de nieuwe thuiswerkregels in september van kracht worden:
- 4x 9 uur toegestaan bij contract van 36 uur
- in dat geval 50% thuiswerken maximaal
- 0,25 eur thuiswerkvergoeding per uur
Vetpot :p
Het schijnt hier wel erger te zijn, want het is wetenschap dus niemand hangt er echt vanaf of iets onderhouden wordt.quote:Op woensdag 23 juni 2021 12:10 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Dat is niet alleen bij bio informatica hoor.
Mwoah, mijn moeder werkte op de Burgerlijke stand. Je zou zeggen dat alles dan up to date moet zijn.... ik heb nog nergens zulke antieke software gezien als daarquote:Op woensdag 23 juni 2021 12:15 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Het schijnt hier wel erger te zijn, want het is wetenschap dus niemand hangt er echt vanaf of iets onderhouden wordt.
Ik moest voor het compileren van dit programma allerlei toeren uithalen, (onder andere) omdat de Fortran van voor 2007 is en sindsdien zijn er kennelijk dingen veranderd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Bij ons is de regel wel andersom. Maximaal 50% op kantoor.quote:Op woensdag 23 juni 2021 12:09 schreef fietsie het volgende:
Oh, verwacht in bedrijfsleven of bij overheid of willekeurig waar niet veel anders hoor!quote:Op woensdag 23 juni 2021 12:05 schreef Tele6 het volgende:
Een groot houtje-touwtje aan-elkaar-knoopsel van net-wel-werkende scriptjes en programma's die meestal eigenlijk niet bedoeld zijn voor wat er inmiddels mee gedaan wordt.
Je kunt geen 2604 meer bellen tegenwoordigquote:
quote:Op woensdag 23 juni 2021 12:37 schreef Barreltje het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.da's geen leuke reminder
We have far more in common than that which devides us..
Het oordeel over de vegan eiersalade: zeker niet slecht. Niet hemels-lekker, maar zeker een goed alternatief voor eiersalade, het lijkt er echt op. Dat het voor een groot deel 'saus' is helpt natuurlijk.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 20:13 schreef Myraela het volgende:
[..]
Oeh, ben benieuwd! Die wil ik ook nog proberen. Maar ik mag van mezelf even niet naar de supermarkt. Want ik haal elke keer veel te veel eten en ik heb nog voor zeker een maand eten in huis.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.nou ja, eh, voor een andere keer? carnaval? verkopen? ('nooit gedragen' triestigheid)
Ik had een heul lange to do lijst met regeldingenBijna klaar.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
AH huismerk heeft trouwens nu ook kerrie-hummus en die is echt best heel lekkerquote:Op woensdag 23 juni 2021 12:58 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Het oordeel over de vegan eiersalade: zeker niet slecht. Niet hemels-lekker, maar zeker een goed alternatief voor eiersalade, het lijkt er echt op. Dat het voor een groot deel 'saus' is helpt natuurlijk.
Het blijkt inderdaad die rottige : te zijn volgens de maker van het programma. Ik moet nu iets vinden om de naam met de dubbele punt door te vervangen zodat wel alles verder nog met elkaar klopt.quote:Op woensdag 23 juni 2021 12:10 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Oh ha. Hij geeft in zijn logs aan dat hij 24 atomen van de 44 succesvol heeft, en dan komt hij zero mass tegen.
Maar die regel heeft gewoon "MASS OI1A 15.9994" en daar lijkt me niks mis mee, 15 is voorzover ik weet nog geen negatief getal
En het is een letter O, geen nul, dus hij leest het ook niet verkeerd.
Tenzij hij natuurlijk zijn atomen al uit het bestand gehaald heeft en anders gesorteerd. Ik heb namelijk wel een atoom met een dubbele punt in de atoomnaam... dat zou de boel wel eens in de soep kunnen helpen. Eens kijken wat het doet zonder die dubbele punt...
... dan stuurt ie zichzelf een oneindige loop in. Jippie. Dát helpt.
Ach, wij krijgen helemaal geen thuiswerkvergoedingquote:Op woensdag 23 juni 2021 12:09 schreef fietsie het volgende:
Wc papier, koffiequote:
Overheid?quote:Op woensdag 23 juni 2021 12:09 schreef fietsie het volgende:
Ik las ergens dat een Amerikaans bank de medewerkers die thuis werkten juist minder ging betalenquote:Op woensdag 23 juni 2021 13:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ach, wij krijgen helemaal geen thuiswerkvergoeding
En wij werken al 100 % thuis sinds maart vorig jaar.
Wij hebben geen thuiswerk vergoeding structureel. Eenmalig een compensatie gehad. Overigens is wel onze reiskosten vergoeding, als je die al had, er af gehaald. Daar waren ze wat vlotter mee.quote:
Bij ons ook. Die reiskostenvergoeding was er heel snel af. Al was dat ook geen vetpot want ik moest elke maand ¤ 60,- bijleggen (voor een OV-abboquote:Op woensdag 23 juni 2021 13:39 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Wij hebben geen thuiswerk vergoeding structureel. Eenmalig een compensatie gehad. Overigens is wel onze reiskosten vergoeding, als je die al had, er af gehaald. Daar waren ze wat vlotter mee.
Mooie zachte stof, goed voor poetslappenquote:Op woensdag 23 juni 2021 12:53 schreef Molo het volgende:
Oh jezus, die jurk. Wat daar dan mee te doen![]()
![]()
![]()
Oooooit lach je erom, moet je naar denken
Die is helemáál fraai..quote:Op woensdag 23 juni 2021 13:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik las ergens dat een Amerikaans bank de medewerkers die thuis werkten juist minder ging betalen![]()
Interessant, al die verschillende zienswijzen en verschil in beleid
Ai!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Denk niet dat als je iets eerder was je het niet hoefde te betalen dus helaas. Vind niet dat je het weg moet gooien hoor. Je kunt em wel wegstoppen zodat je em niet ziet en misschien ooit!Stroom ook van de laptop/pc.quote:
Ik begrijp alleen niet wat je bedoelt met 9x4 bij 36 uur en dan regel 2; max 50%.Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
In mijn geval is dat hetzelfdequote:Op woensdag 23 juni 2021 13:47 schreef Isabeau het volgende:
Dat met die reiskostenvergoeding, dat is volgens mij overheidsbeleid, niet per se van je bedrijf.
Als je 4 dagen, 9 uur per dag werkt, dan mag je maar maximaal 2 dagen thuis werken.quote:Op woensdag 23 juni 2021 13:47 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ai!
Denk niet dat als je iets eerder was je het niet hoefde te betalen dus helaas. Vind niet dat je het weg moet gooien hoor. Je kunt em wel wegstoppen zodat je em niet ziet en misschien ooit!
[..]
Stroom ook van de laptop/pc.
Ik begrijp alleen niet wat je bedoelt met 9x4 bij 36 uur en dan regel 2; max 50%.
En gaat er dan geld van af omdat je geen reistijd hebt?quote:Op woensdag 23 juni 2021 13:47 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ai!
Denk niet dat als je iets eerder was je het niet hoefde te betalen dus helaas. Vind niet dat je het weg moet gooien hoor. Je kunt em wel wegstoppen zodat je em niet ziet en misschien ooit!
[..]
Ik begrijp alleen niet wat je bedoelt met 9x4 bij 36 uur en dan regel 2; max 50%.
Is het incompetentie of kunnen ze die dingen niet krijgen? Er is wereldwijd echt wel tekort aan elektronica (microchips) dus dat kan ook meespelen.quote:Op woensdag 23 juni 2021 13:55 schreef gcjoel het volgende:
Wij krijgen sinds januari 3 euro per dag thuiswerkvergoeding
Maar ik werk dus 4x9 dus krijg minder dan collega's met 8 uur in verhouding![]()
Die vergoeding vind ik niet interessant, wat me wel irriteert is dat we per januari dus dat thuiswerkbeleid hebben en daar ook een werklaptop bij hoorde en die zijn er nog steeds niet.
Sowieso ook incompetentie, er is pas sinds kort wat beweging in gekomen. (en nu zullen ze inderdaad wel moeilijk te krijgen zijn ook)quote:Op woensdag 23 juni 2021 13:56 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Is het incompetentie of kunnen ze die dingen niet krijgen? Er is wereldwijd echt wel tekort aan elektronica (microchips) dus dat kan ook meespelen.
Ja en nee; de fiscus heeft een einddatum gesteld aan de periode dat ze niet gingen zeuren over (voortzetting van de) standaard reiskostenvergoeding terwijl iedereen op z'n vingers kon natellen dat er niet standaard gereisd werd. Na dat moment moet je dus weer motiveren dat er echt gereisd is.quote:Op woensdag 23 juni 2021 13:47 schreef Isabeau het volgende:
Dat met die reiskostenvergoeding, dat is volgens mij overheidsbeleid, niet per se van je bedrijf.
Hetzelfde bij mijn man. Nu is ie al lang blij dat ie thuis mag werken maar toch...quote:Op woensdag 23 juni 2021 13:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ach, wij krijgen helemaal geen thuiswerkvergoeding
En wij werken al 100 % thuis sinds maart vorig jaar.
Even de 5G spot zoeken dusquote:Op woensdag 23 juni 2021 14:30 schreef PdeHoog het volgende:
Zo! G is ook voor de eerste keer ge-Pfizer-edStraks eens kijken of de 5G bij haar wel werkt
Neem een lepel meequote:Op woensdag 23 juni 2021 14:30 schreef PdeHoog het volgende:
Zo! G is ook voor de eerste keer ge-Pfizer-edStraks eens kijken of de 5G bij haar wel werkt
Dat is zonde! Ook echt zoiets zo'n onmogelijk om nog voor een beetje waarde door te verkopen volgens mij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:
linkquote:Economists at Deutsche Bank have proposed making staff pay a 5% tax for each day they choose to work remotely. They argue it would leave the average employee no worse off because of savings made by not commuting and not buying lunch on-the-go and fewer purchases of work clothing.
Nederlanders nemen gewoon bammetjes mee, wat nou lunch halenquote:Op woensdag 23 juni 2021 15:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
[..]
link
Zo kan je het ook zienJe koopt geen lunch, dus dan ben je goedkoper uit. En een joggingbroek van de Wibra is goedkoper dan een maatpak. En andere vrolijke ideeën. Maar dat was op zich niet wat ik zocht; ik las de afgelopen week dat er een Amerikaanse bank was die in het salaris van thuiswerkers ging snoeien.
Ik geloof dat mijn reiskostenvergoeding mijn reiskosten redelijk dekt, maar dat komt omdat ik vooral reis wanneer je korting krijgt. Als ik zou reizen tijdens spitsuren dan is het lang niet genoeg.quote:Op woensdag 23 juni 2021 15:41 schreef gcjoel het volgende:
Nederlanders nemen gewoon bammetjes mee, wat nou lunch halen![]()
en ik hield geld over aan mijn reiskosten vergoeding![]()
Maar nu heb ik tijd over
Ja ik ook hoor, ik hou nu echt niks over wat dat betreftquote:Op woensdag 23 juni 2021 15:47 schreef Myraela het volgende:
Ik zat gewoon met m'n gesmeerde boterham met pindakaas in m'n normale goedkope kleding op kantoor.Dat is nu thuis nog gewoon hetzelfde.
Ik nam altijd salades mee naar het werkquote:Op woensdag 23 juni 2021 15:51 schreef Myraela het volgende:
Al moet ik eerlijk zeggen dat ik geen boterhammen pindakaas lunch thuis. Denk dat ik als ik weer naar kantoor zou gaan, nu wel misschien vaker wat zou halen. Moet er niet aan denken om weer die kleffe saaie boterhammen te eten.
quote:
Is die koelkast vol lekkers/taart niet voor jou bedoeld?quote:Op woensdag 23 juni 2021 15:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik geloof dat mijn reiskostenvergoeding mijn reiskosten redelijk dekt, maar dat komt omdat ik vooral reis wanneer je korting krijgt. Als ik zou reizen tijdens spitsuren dan is het lang niet genoeg.
En ik eet 's nachts niet. En als ik dat wel zou willen dan zou ik zelf eten mee moeten brengen natuurlijk. Soms vragen mensen mij waarom het winkeltje/restaurant of de koffiecorner niet open zijn. Om 3 uur 's nachts. In een niet zo groot streekziekenhuis.
Er is eigenlijk altijd wel taart jaquote:Op woensdag 23 juni 2021 15:57 schreef FutureFairytale het volgende:
Is die koelkast vol lekkers/taart niet voor jou bedoeld?
Vanavond voor het eerst weer aquafitness sinds decemberBen benieuwd of ik morgen spierpijn krijg
Zou ik ook chill vinden, maar ik ben 's ochtends heel lui.quote:
Ik op zich ook hoor, zou het liefst 100% thuis blijven werkenquote:Op woensdag 23 juni 2021 14:36 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Hetzelfde bij mijn man. Nu is ie al lang blij dat ie thuis mag werken maar toch...
Ook creatief bedacht inderdaadquote:Op woensdag 23 juni 2021 15:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
[..]
link
Zo kan je het ook zienJe koopt geen lunch, dus dan ben je goedkoper uit. En een joggingbroek van de Wibra is goedkoper dan een maatpak. En andere vrolijke ideeën. Maar dat was op zich niet wat ik zocht; ik las de afgelopen week dat er een Amerikaanse bank was die in het salaris van thuiswerkers ging snoeien.
Gelukkig, mocht het nodig zijn, is er wel iets wat je kunt pakken.quote:Op woensdag 23 juni 2021 16:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Er is eigenlijk altijd wel taart jaTaart en koeken en overgebleven dingen van vergaderingen (broodjes en hapjes en nootjes etc). Of overgebleven dingen van het winkeltje die de volgende dag ovber datum zijn. Van muffins en taart tot marsen en nutsen. Ik probeer het meestal te negeren.
Leuk, aquafitnessHeel vroeger nog een tijdje fanatiek gedaan. Was erg leuk (en gezellig).
Wist niet dat Pastinaak een schermbloemige was.quote:Op woensdag 23 juni 2021 16:51 schreef Vanyel het volgende:
Ik liet een paar pastinaken in de grond zitten deze winter.
[ afbeelding ]
Best wel tof.
Ooit, lang geleden, was bedienen in de Horeca een vak, waar je voor werd opgeleid.quote:Op woensdag 23 juni 2021 17:01 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik ging lunchen met wat mensen.
Drinken besteld, drinken kwam.
*tumbleweed*
Ober komt: zijn we klaar om te bestellen? Met menukaarten erbij gaat dat iets handiger
Oeps… kaarten worden gebracht
*tumbleweed in het kwadraat*
We kregen door dat we nu buiten het systeem vielen![]()
Rondkijken, ober aangesproken en die dacht dat we al besteld hadden. Hypothese bevestigd.
We zaten in een rustig gedeelte dus aan een ander tafeltje werd een begeleidingsgesprek gevoerd.. (was een werk/leer restaurant).
Bestelling werd opgenomen en kwam snel. Ik kreeg eerst het verkeerde broodje voorgezet, hadden we snel in de gaten en bordenwissel is niet zo spannend).
Zag goed uit! Meer konden we niet doen want.. niemand had bestek. Gelukkig hadden we nu de menukaarten nog steeds.
Tafelgenoot vraagt bestek voor ons. Er komt één setje.
Verteld dat de rest van de tafel ook graag had, en met excuus werd het meteen gebracht.
Daarna had men ons in de gaten, maar hadden we niets meer nodig.
Prima lunch, maar qua communicatie hopelijk een eenmalige error
Maar ze zegt toch ook dat dat in dat restaurant gebeurt? het is alleen een beetje suf dat ze dat niet in betere banen leiden, lijkt me zo ook niet leuk voor de stagiairs.quote:Op woensdag 23 juni 2021 17:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ooit, lang geleden, was bedienen in de Horeca een vak, waar je voor werd opgeleid.
En dit is een kansenrestaurant. Waar mensen worden opgeleid die afknappen op te hoge druk. Of meer tijd nodig hebben zich iets eigen te maken.quote:Op woensdag 23 juni 2021 17:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ooit, lang geleden, was bedienen in de Horeca een vak, waar je voor werd opgeleid.
Goede vriend van mijn ouders was zo'n ouderwets opgeleide oberquote:Op woensdag 23 juni 2021 17:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Nohquote:Op woensdag 23 juni 2021 17:33 schreef Candaasje het volgende:
Ik heb honger maar ben tegelijkertijd misselijk en heb koppijnfantastische combinatie wel.
Soep zou er denk ik best ingaan (en hopelijk ook in blijven, maar dat is latere zorgquote:Op woensdag 23 juni 2021 17:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
NohWil je een kopje van mijn aspergesoep?
Goed zo! In het nu levenquote:Op woensdag 23 juni 2021 17:39 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Soep zou er denk ik best ingaan (en hopelijk ook in blijven, maar dat is latere zorg)
Okay, dat is wat anders, ik had dat niet afgeleid uit je post. In Amersfoort zit een lunchtent waar mensen met een verstandelijke beperking bedienen, erg mooi project, de bediening daar is trouwens erg attent en goed. Beter dan in de meeste tenten waar glazenbrengers staan.quote:Op woensdag 23 juni 2021 17:09 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
En dit is een kansenrestaurant. Waar mensen worden opgeleid die afknappen op te hoge druk. Of meer tijd nodig hebben zich iets eigen te maken.
Pitjeskaasquote:Op woensdag 23 juni 2021 16:34 schreef borisz het volgende:
Ik doe 1 of 2x in de week boodschappen bij de Deen tijdens de lunchwandeling. Dat is altijd makkelijk![]()
Ik had maandag en dinsdag ook salade van huis mee en vandaag broodjes gehaald en als beleg Ossenworst en pitjeskaas.
We mogen in plaats van dagen van 8,8,8,8 en 4 uur (om op 36 te komen) ook 9,9,9,9 , vrij gaan werken.quote:Op woensdag 23 juni 2021 13:47 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ai!
[..]
Ik heb in mijn urenverantwoording twee werksoorten; werk en thuiswerk.quote:Op woensdag 23 juni 2021 14:02 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja en nee; de fiscus heeft een einddatum gesteld aan de periode dat ze niet gingen zeuren over (voortzetting van de) standaard reiskostenvergoeding terwijl iedereen op z'n vingers kon natellen dat er niet standaard gereisd werd. Na dat moment moet je dus weer motiveren dat er echt gereisd is.
Ik krijg geen standaard reiskostenvergoeding meer op basis van een notitie dat ik meestal wel 4 dagen/week naar kantoor kom. Wel kan ik reiskosten declareren zodra ik een dagje wel naar kantoor kom.
Het is verder aan bedrijven om de reiskostenvergoeding al eerder niet meer standaard toe te kennen, of andere fratsen er mee uit te halen.
Als hij belt direct opschalen idd 😛quote:Op woensdag 23 juni 2021 18:05 schreef AnneX het volgende:
[..]
Pitjeskaas![]()
@:borisz vind je vast wel leuk?https://twitter.com/bartmos/status/1407628142647427072?s=21
Ja, hoewel de kat het nog wel wint van mijn schoot in de harentelling.quote:Op woensdag 23 juni 2021 19:12 schreef Sarabi het volgende:
Zijn jullie katten ook zo aan het verharen?
Net zat er eentje op schoot en volgens mij zit er nu gewoon meer haar op mij dan nog aan de kat zit
Ik ben sowieso al harig van mezelfquote:Op woensdag 23 juni 2021 19:19 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, hoewel de kat het nog wel wint van mijn schoot in de harentelling.
Weer een stap....maar wel fijn dat je er helemaal achter staatquote:Op woensdag 23 juni 2021 19:20 schreef Kaatje1 het volgende:
Ja ook heel veel haar.
Brrr waarschijnlijk nergens voor nodig. Maar ik "moet" vanavond de brief/mail versturen met de keuze die ik heb gemaakt.
Nou sta ik 100% achter de keuze, maar verzenden maakt het zo ontzettend definitief.
Ik ben al twee dagen steeds aan het borstelen, want anders zit ik elke keer als hij aandacht komt vragen onder de harenquote:Op woensdag 23 juni 2021 19:12 schreef Sarabi het volgende:
Net zat er eentje op schoot en volgens mij zit er nu gewoon meer haar op mij dan nog aan de kat zit
Ik had hier voor een split second een heel nasty mental image bijquote:Op woensdag 23 juni 2021 19:19 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, hoewel de kat het nog wel wint van mijn schoot in de harentelling.
Die van mij hebben een week of twee terug hun hoogtepunt gehad.quote:Op woensdag 23 juni 2021 19:12 schreef Sarabi het volgende:
Ik ben nu ook op zoek naar de borstel voor de katten, ergens moet ik er een hebben....quote:Op woensdag 23 juni 2021 19:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben al twee dagen steeds aan het borstelen, want anders zit ik elke keer als hij aandacht komt vragen onder de harenNu nog steeds hoor, alleen misschien minder
(de vuilnisbak ligt echt vol kattenharen uit de borstel
)
Grappig, dat zei Jross ook al, dat ik de haren naar buiten moest doen voor warme nestjes voor vogelsquote:Op woensdag 23 juni 2021 19:26 schreef Sarabi het volgende:
Ik ben nu ook op zoek naar de borstel voor de katten, ergens moet ik er een hebben....
Eventueel de haren buiten gooien toch? Of doen de vogels er al niets meer mee.
Hier zijn nog geen uitspraken gedaan over kantoor of thuiswerk.quote:Op woensdag 23 juni 2021 18:45 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik heb in mijn urenverantwoording twee werksoorten; werk en thuiswerk.
Zo wordt over regulier werk dus reiskosten toegevoegd, over thuiswerk niet.
Die van mij zijn dus gewoon wat langzaamquote:Op woensdag 23 juni 2021 19:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Die van mij hebben een week of twee terug hun hoogtepunt gehad.
Dat zou ik wel denken inderdaadquote:Op woensdag 23 juni 2021 19:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Grappig, dat zei Jross ook al, dat ik de haren naar buiten moest doen voor warme nestjes voor vogels![]()
Die nestjes zijn toch allemaal al lang klaar & gebruikt? Vogeltjes vliegen alweer uit.
Enige voordeel eraan is dat je het vlees erin toch niet proeft want dat heeft weinig met vlees te makenquote:Op woensdag 23 juni 2021 19:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ingestort. Gelukkig heb ik van die ranzige kant en klare lasagna gehaald. Die van mij is alleen per ongeluk niet vegetarisch
Dat dubieuze vlees geeft het juist zo'n dubieuze smaak vind ik.quote:Op woensdag 23 juni 2021 19:30 schreef Molo het volgende:
[..]
Enige voordeel eraan is dat je het vlees erin toch niet proeft want dat heeft weinig met vlees te maken
Ik heb weleens kant en klare pauper pasta van ¤1,69 ofzo
Lasagnette. Stiekem af en toe best lekker![]()
![]()
![]()
Ook erg handig voor instortmomenten
Morgenavond komt er bezoek dus ik ga nu ook echt nog niet stofzuigenquote:Op woensdag 23 juni 2021 19:31 schreef gcjoel het volgende:
Mijn kat verhaart gelukkig altijd amper.
Gelukkig maar want ben een slechte schoonmaker
Zo extreem veel saus ook altijd, dat heb ik nooit als ik zelf lasagne maakquote:Op woensdag 23 juni 2021 19:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat dubieuze vlees geeft het juist zo'n dubieuze smaak vind ik.
Maar ik krijg het wel op. Ik bak er een stuk stokbrood bij. Lekker soppen
Dat mag van mijn gemeente niet in het GFT. Doet me aarzelen over de compost.quote:Op woensdag 23 juni 2021 19:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Enorme verharingen hier ook. Haren gaan in de compostbak. Ons eigen haar ook trouwens.
quote:Op woensdag 23 juni 2021 19:12 schreef Sarabi het volgende:
Ruilen?quote:Op woensdag 23 juni 2021 20:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]![]()
![]()
En nee, mijn kat is niet fors ah verharen.
quote:Op woensdag 23 juni 2021 20:06 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ruilen?
Ook net nu beslissen ze de hele tijd om op schoot te komen liggen. Normaal zie ik ze de hele dag niet.
Alleen maar leukquote:Op woensdag 23 juni 2021 20:09 schreef sigme het volgende:
@:sarabi : ik heb je hier aanbevolen zonder je te noemen: VF / Fok!sters
Ik hoop dat je dat niet vervelend vindt
Echt welquote:Op woensdag 23 juni 2021 20:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]![]()
Zul je altijd zien ja![]()
Katten, gottathem..
Is gewoon zakelijk. Zo gaan zij ook met jou om.quote:Op woensdag 23 juni 2021 20:23 schreef Kaatje1 het volgende:
Ze hebben nu tot 30 juni om te antwoorden en te zorgen dat ik dat extra geld krijg.
Lijk zo erg geldwolverig maar dat moet ook wel.
Ik proefde dat vlees inderdaad niet. Dat spul is een stuk beter te eten dan het ruikt.quote:Op woensdag 23 juni 2021 19:48 schreef Molo het volgende:
[..]
Zo extreem veel saus ook altijd, dat heb ik nooit als ik zelf lasagne maak![]()
Eetse!
Als er geen haarlak enzo in zit, is het geen probleem.quote:Op woensdag 23 juni 2021 19:53 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat mag van mijn gemeente niet in het GFT. Doet me aarzelen over de compost.
Hey, zij hebben jou de deur uit gezet! En het bedrijf is rijk zat. Je komt gewoon voor jezelf opquote:Op woensdag 23 juni 2021 20:23 schreef Kaatje1 het volgende:
Ze hebben nu tot 30 juni om te antwoorden en te zorgen dat ik dat extra geld krijg.
Doe je papier op de composthoop? Geloof niet dat mijn moeder dat ooit gedaan heeft. Ik vond vroeger eierschalen al gek, maar nu snap ik die wel. Verder ging er eigenlijk alleen GFT in.quote:Op woensdag 23 juni 2021 20:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Als er geen haarlak enzo in zit, is het geen probleem.
Een afvalverwerker kan beter zeggen dat iets niet mag dan zeggen dat iets alleen onder bepaalde voorwaarden mag.
We gebruiken allemaal geen haarproducten dus haar gaat in de compost. Theezakjes mag niet, maar die van mij zijn plasticvrij dus gaan op de compost. Tissues/keukenrol mogen niet maar alles zonder cosmetica/schoonmaakmiddel gaat op de compost. Net als lege keukenrollen, toiletrollen, papieren zakken, zakjes van de snackbar, kranten zonder nietjes, kartonnen vulmateriaal uit pakketjes en eierdozen.
Weet ik, en ik gun mezelf dat geld echt wel, vind ook dat ik er recht op heb. En och..als het allemaal nog even duurt gaat alles ook weer een maand later inquote:Op woensdag 23 juni 2021 20:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hey, zij hebben jou de deur uit gezet! En het bedrijf is rijk zat. Je komt gewoon voor jezelf op![]()
En dat vind ik heel stoer
Veel plezier toegewenstquote:Op woensdag 23 juni 2021 20:53 schreef Isabeau het volgende:
Zo maar vroeg naar bed, morgen hele dag rondsjouwen in Utrecht. Kledingwinkel in, kledingwinkel uit.Nu al zin in
Regelmatig. Een composthoop doet het het best als je een goede mengeling van bruin en groen materiaal hebt. Je hebt meer bruin dan groen nodig.quote:Op woensdag 23 juni 2021 20:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Doe je papier op de composthoop? Geloof niet dat mijn moeder dat ooit gedaan heeft. Ik vond vroeger eierschalen al gek, maar nu snap ik die wel. Verder ging er eigenlijk alleen GFT in.
Jij verdiept je altijd zo enorm in dingen, ik vind het geweldigquote:Op woensdag 23 juni 2021 21:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
Regelmatig. Een composthoop doet het het best als je een goede mengeling van bruin en groen materiaal hebt. Je hebt meer bruin dan groen nodig.
Die kleuren zeggen niets over de kleur van het te composteren materiaal. Maar papier en karton tellen als bruin materiaal en daar heb je altijd meer van nodig dan van groen. Keukenafval en tuinafval exclusief takken telt als groen. Maar als je gras een paar sagen laat liggen verandert het van groen in bruin materiaal.
[ afbeelding ]
Ik leeg de pluizenfilter van de droger en de cartridge van de stofzuigrobot ook boven de composthoop.
Tumbleweed style?quote:Op woensdag 23 juni 2021 21:02 schreef DancingPhoebe het volgende:
Haren, check!
Gecombineerd met mn eigen haren die ziek lang zijn en altijd overal neerdwarrelen, een insane stoffig huis én een luie inborst... krijg ik af en toe een halve hartverzakking als ik uit een ooghoek iets enooorms op me af zie waaien
Ja, dank jequote:Op woensdag 23 juni 2021 20:57 schreef vlindertje89 het volgende:
Veel plezier toegewenst![]()
Ik zal even richting de stad zwaaien morgen
En teennagels?quote:Op woensdag 23 juni 2021 21:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Regelmatig. Een composthoop doet het het best als je een goede mengeling van bruin en groen materiaal hebt. Je hebt meer bruin dan groen nodig.
Die kleuren zeggen niets over de kleur van het te composteren materiaal. Maar papier en karton tellen als bruin materiaal en daar heb je altijd meer van nodig dan van groen. Keukenafval en tuinafval exclusief takken telt als groen. Maar als je gras een paar sagen laat liggen verandert het van groen in bruin materiaal.
[ afbeelding ]
Ik leeg de pluizenfilter van de droger en de cartridge van de stofzuigrobot ook boven de composthoop.
Asking the real questionsquote:
Nou ja, zulke info doe je bijna vanzelf op als je je dus enorm in moestuinieren verdiept.quote:Op woensdag 23 juni 2021 21:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Jij verdiept je altijd zo enorm in dingen, ik vind het geweldig![]()
Ik zou geloof ik niet eens op het idee komen om zoiets uit te zoeken en maar aannemen dat er gewoon groen afval in gaat (eten en tuinafval).
Ja, je hebt ook wel gelijkquote:Op woensdag 23 juni 2021 21:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nou ja, zulke info doe je bijna vanzelf op als je je dus enorm in moestuinieren verdiept.
Compost is zo enorm waardevol in een tuin dat ik er graag een beetje mijn best voor doe. Plus minder spul naar de afvalverwerker en dus minder milieubelasting. Winst voor mij, mijn portemonnee en de aarde![]()
Veel plezier morgen!
Ronde 2 komt er zo aan. Zit te wachten tot het roodborstje terug komt voor de tweede leg.quote:Op woensdag 23 juni 2021 19:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Grappig, dat zei Jross ook al, dat ik de haren naar buiten moest doen voor warme nestjes voor vogels![]()
Die nestjes zijn toch allemaal al lang klaar & gebruikt? Vogeltjes vliegen alweer uit.
Dat!quote:
Best lastig als je de rails moet zoeken om de trein er overheen te sturen..quote:Op woensdag 23 juni 2021 21:46 schreef derLudolf het volgende:
[..]
In Freiburg is het niet veel beter...
[ twitter ]
Ws. toch alleen de witte keukenpapieren? zonder gekleurde opdruk.quote:Op woensdag 23 juni 2021 21:51 schreef gcjoel het volgende:
Lucky![]()
Ik haalde altijd netjes de keukenpapiertjes uit de compost. Nu weet ik dat ze er gewoon bij mogen
Nog meer compostquote:Op woensdag 23 juni 2021 21:51 schreef gcjoel het volgende:
Lucky![]()
Ik haalde altijd netjes de keukenpapiertjes uit de compost. Nu weet ik dat ze er gewoon bij mogen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
quote:Op woensdag 23 juni 2021 22:55 schreef Cat-astrophe het volgende:
Eerste keer oefenen met een van mijn clubjes
Buiten zingen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
quote:
Joh zo'n bedrijf heeft meer centen dan jij.quote:Op woensdag 23 juni 2021 20:23 schreef Kaatje1 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |