In dat geval, speciaal voor jou (en voor mij, want dit vind ik zo'n prachtige distel)quote:Op woensdag 23 juni 2021 09:00 schreef Molo het volgende:
[..]
Beide mooi, maar extra liefde voor distels. Prachtig én lastig die, echt wat voor mij![]()
![]()
Ik kom er vaker en het scheelt wel iets met andere winkels. Maar de bon van gisteren was toch wel boven verwachting laag.quote:Op woensdag 23 juni 2021 08:41 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Boodschappen doen bij de aldi, jaja das vaak een verrassing.
Op die laatste lijkt ie zijn handjes volledig juichend de lucht in te gooienquote:Op woensdag 23 juni 2021 09:06 schreef sigme het volgende:
[..]
In dat geval, speciaal voor jou (en voor mij, want dit vind ik zo'n prachtige distel)
[ afbeelding ]
Ik gok op basis van internet dat dit een speerdistel is. In elk geval een van de echt mooie distels.
Och vooruit, bonusfoto.
[ afbeelding ]
Dezelfde distel. Ik kén die distel.
Eens. Ik maak me er ook niet druk over. Als het een probleem wordt, dat zien we dan wel weer. Ik heb daar zelf toch helemaal geen invloed op, dus waarom druk maken.quote:Op woensdag 23 juni 2021 09:07 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Ik maak me (voorlopig) ook niet zo druk over de deltavariant. Zo langzamerhand zijn steeds meer mensen gevaccineerd en velen al dubbel. En vooral dat laatste lijkt belangrijk te zijn. En als een derde nodig is, laat maar komen
OK. Jij zit dichter bij de juiste info bron.quote:Op woensdag 23 juni 2021 09:01 schreef Molo het volgende:
[..]
Geen angst voor, bij volledige vaccinatie is er niet zoveel te vrezen zie ik.
Zo sta ik er ook in.quote:Op woensdag 23 juni 2021 09:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Eens. Ik maak me er ook niet druk over. Als het een probleem wordt, dat zien we dan wel weer. Ik heb daar zelf toch helemaal geen invloed op, dus waarom druk maken.
Nog steeds gestopt dus, wat goedquote:Op woensdag 23 juni 2021 09:21 schreef AnneX het volgende:
[..]
Afgelopen december/januari zes weken 24/7 kuchen, hoesten, schrapen en ademtekort heeft mij definitief van het roken geholpen. Buitenshuis smokkelde ik wel vaker.
En hemellief: wat stinkt het (nu)![]()
En nu is mijn stem stuk.Een overslaande stem, geen geluid, geforceerde klanken.
Data is openbaar beschikbaar. Ik zie geen reden tot zorg. Zoals Isa zegt, als er zorgelijke zaken gaan komen, dan zien we dat dan wel weer. Voorlopig doen de vaccins het hartstikke prima.quote:Op woensdag 23 juni 2021 09:21 schreef AnneX het volgende:
[..]
OK. Jij zit dichter bij de juiste info bron.
Tegelijkertijd blijf ik gereserveerd. Nog steeds.
Wat een leuk uitje naar Duitsland was dat, FFT! Even eruit.
Afgelopen december/januari zes weken 24/7 kuchen, hoesten, schrapen en ademtekort heeft mij definitief van het roken geholpen. Buitenshuis smokkelde ik wel vaker.
Ja, kogeldistel heb ik hier ook wel ergens staan, en kaardebol heeft mijn moeder in mijn jeugd alle verhuizingen meegenomen. Maar ik hoe toch meer van de wilde distels. In Spanje ken ik een veld vol Maria-distels, ik zal even een foto van vorig jaar zoeken.quote:Op woensdag 23 juni 2021 09:20 schreef Tele6 het volgende:
Ik vind distels ook mooi @:sigme . Tot ik erin ga staan/zitten.
Er zijn ook een paar varianten voor in de tuin die echt gigantische bloemen krijgen en ook metershoog kunnen worden.
[ afbeelding ]
Ik draag geen mondmasker meer. Gevaccineerd en er is nauwelijks corona nu dus prrrrrima, weg met dat dingquote:Op woensdag 23 juni 2021 09:22 schreef Candaasje het volgende:
Goedemorgen!
Fijn dat het met je vader weer wat beter gaat, hij heeft toch een engeltje op zijn schouder @:Lonaa![]()
Distels vind ik wel tof, maar dan wel vanaf een afstandje.
En wat betreft covid; het is echt dat we deze week nog mondmaskers moeten dragen in de supermarkten en dat we in het ziekenhuis geen bezoekuren hebben wegens covid, maar verder raakt het eigenlijk steeds verder uit mijn systeem.![]()
Dat heeft ook wel met de situatie op het werk te maken; 1,5m afstand houden onderling is daar echt kanslozer dan kansloos. Je staat regelmatig op 10 cm elkaars CO2 in te ademen, mondmaskers ten spijt. Dus iedereen heeft maar een beetje geaccepteerd dat als er corona uitbreekt, we gewoon allemaal de sjaak zijn. Of niet, want inmiddels zijn natuurlijk steeds meer collega's gevaccineerd.
Die staan in onze tuin. Iedereen die zegt dat ie ze mooi vindt krijgt er een mee naar huis hierquote:Op woensdag 23 juni 2021 09:20 schreef Tele6 het volgende:
Ik vind distels ook mooi @:sigme . Tot ik erin ga staan/zitten.
Er zijn ook een paar varianten voor in de tuin die echt gigantische bloemen krijgen en ook metershoog kunnen worden.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 23 juni 2021 09:21 schreef AnneX het volgende:
OK. Jij zit dichter bij de juiste info bron.
Tegelijkertijd blijf ik gereserveerd. Nog steeds.
Wat een leuk uitje naar Duitsland was dat, FFT! Even eruit.
Ik weet dat ze vroeger schapenvachtjes mee kamden, of kardenquote:Op woensdag 23 juni 2021 09:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, kogeldistel heb ik hier ook wel ergens staan, en kaardebol heeft mijn moeder in mijn jeugd alle verhuizingen meegenomen. Maar ik hoe toch meer van de wilde distels. In Spanje ken ik een veld vol Maria-distels, ik zal even een foto van vorig jaar zoeken.
Herkenbaarquote:Op woensdag 23 juni 2021 09:32 schreef Syrena het volgende:
Ik heb een stijltang gekocht en zit nu moed te verzamelen om 'm te gaan proberenwas éven vergeten dat ik dingen die heel heet worden best eng vind.
Hielp ook niet dat ik bij het uitpakken al met mijn vel tussen het scharnier zat
Ik heb zo'n ding, maar ik durf 'm amper te gebruiken omdat angst dat ik of m'n handen verschroei of m'n haar er af brand.quote:Op woensdag 23 juni 2021 09:32 schreef Syrena het volgende:
Ik heb een stijltang gekocht en zit nu moed te verzamelen om 'm te gaan proberenwas éven vergeten dat ik dingen die heel heet worden best eng vind.
Hielp ook niet dat ik bij het uitpakken al met mijn vel tussen het scharnier zat
Sterktequote:Op woensdag 23 juni 2021 09:32 schreef Syrena het volgende:
IJs die een taalvaud maaktquote:Op woensdag 23 juni 2021 09:36 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik heb zo'n ding, maar ik durf 'm amper te gebruiken omdat angst dat ik of m'n handen verschroei of m'n haar er af brand.
Nou, dat is eigenlijk niet zo. Een kaardebol lijkt op wat je nodig hebt om wol mee te kaarden, maar is lang niet sterk genoeg. Er werd wel textiel mee gekaard (opgeruwd).quote:Op woensdag 23 juni 2021 09:33 schreef drakin het volgende:
[..]
Ik weet dat ze vroeger schapenvachtjes mee kamden, of karden
Maar hoe ze dan zo'n kardebol vasthielden tijdens het werk?
Ik heb het niet van internetquote:Op woensdag 23 juni 2021 09:39 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou, dat is eigenlijk niet zo. Een kaardebol lijkt op wat je nodig hebt om wol mee te kaarden, maar is lang niet sterk genoeg. Er werd wel textiel mee gekaard (opgeruwd).
Maar dat verhindert het internet niet om het allemaal wel te herkauwen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |