abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 17 juni 2021 @ 08:54:40 #1
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_199921854
Viva topic

quote:
De meerderheid van de werkende vrouwen heeft op de werkvloer te maken met een vorm van seksuele intimidatie. Dat meldt vakbond CNV op basis van een onderzoek onder 2700 werkenden, uitgevoerd door Maurice de Hond.

Bijna twee derde van de vrouwen heeft volgens het onderzoek ervaring met seksueel getinte opmerkingen, schunnige woorden, sissen of ander vervelend taalgebruik op het werk. Een derde heeft wel eens te maken gehad met aanranding of een andere fysieke vorm van seksuele intimidatie.

Volgens CNV-voorzitter Piet Fortuin is de Nederlandse vrouw niet veilig op de werkvloer. "Dit zijn heftige cijfers. Omgerekend betekent dit dat zeker twee miljoen vrouwen op de werkvloer te maken hebben met een vorm van seksuele intimidatie. Ongekend", aldus Fortuin.
https://www.msn.com/nl-nl(...)werkvloer/ar-AAL7FTi
Nou..... verschrikkelijk natuurlijk
pi_199921901
Ongelooflijk, hier moet zeker wat aan gedaan worden
pi_199921915
En dan heb je nog geluk dat ze parttime werken.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 17 juni 2021 @ 09:01:00 #4
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199921921
Pffffff…… Sommige mannen. Doe gewoon normaal }:|
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Beste debater 2022 donderdag 17 juni 2021 @ 09:03:58 #5
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199921949
Nee joh, is woke cultureel-marxistische propaganda om de heteroseksuele blanke man te demoniseren. Open de ogen.

Zo, hebben we die vast gehad.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 17 juni 2021 @ 09:05:31 #6
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199921965
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 09:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
Nee joh, is woke cultureel-marxistische propaganda om de heteroseksuele blanke man te demoniseren. Open de ogen.

Zo, hebben we die vast gehad.
_O- _O_
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199921977
Intimidation is in the eye of the beholder.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  donderdag 17 juni 2021 @ 09:07:03 #8
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_199921981
Ik weet zeker dat het wel veel meer is dan dit.

Maurice de Hond is bekend met zijn gekke onderzoekjes en complotgedachten, daar luister ik niet meer naar.
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
pi_199922007
Nooit begrepen dit, werk en seks moet je ten alle tijden gescheiden houden , (tenzij je in de seks industrie werkt of sekswerker bent)

Zelf geen last van want er wordt zeer streng tegen opgetreden waar ik werk (en terecht)
pi_199922042
Haha, maar het was maar een geintje natuurlijk. Die vrouwen moeten niet zeuren.
pi_199922062
quote:
16s.gif Op donderdag 17 juni 2021 09:01 schreef Starhopper het volgende:
Pffffff…… Sommige mannen. Doe gewoon normaal }:|
Sommige mannen houden er van om de grenzen van vrouwen op te rekken en erg genoeg zijn er veel dwazen die lachen als een vrouw kwaad reageert. Daarmee dus de daders stimuleren om door te gaan met het oprekken van de grenzen van vrouwen.
pi_199922070
Tja, als een seksueel getinte opmerking of een schunnig woord al onder intimidatie valt dan gaat het wel hard ja. Die vallen zo vaak, net zo hard van de kant van de vrouwen overigens. Kern lijkt me of dat ongewenst is.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
When Tiësto was Tiësto
  donderdag 17 juni 2021 @ 09:14:59 #13
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_199922080
Zo 1980 dit dat alleen maar vrouwen seksueel geïntimideerd worden :')

Schiet nog niet echt op met die emancipatie.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_199922081
quote:
7s.gif Op donderdag 17 juni 2021 09:14 schreef nostra het volgende:
als een seksueel getinte opmerking of een schunnig woord al onder intimidatie valt dan gaat het wel hard ja
Hoe zou jij dit noemen dan?
  donderdag 17 juni 2021 @ 09:16:14 #15
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_199922095
quote:
7s.gif Op donderdag 17 juni 2021 09:14 schreef nostra het volgende:
Tja, als een seksueel getinte opmerking of een schunnig woord al onder intimidatie valt dan gaat het wel hard ja. Die vallen zo vaak, net zo hard van de kant van de vrouwen overigens. Kern lijkt me of dat ongewenst is.
Dat komt veel anders aan bij vrouwen dan bij mannen.
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
  donderdag 17 juni 2021 @ 09:16:55 #16
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199922100
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 09:15 schreef Fugue het volgende:

[..]

Hoe zou jij dit noemen dan?
GEWOON LEUKEN GRAPPEN JA TOCH!
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_199922120
quote:
10s.gif Op donderdag 17 juni 2021 09:16 schreef Dven het volgende:

[..]

GEWOON LEUKEN GRAPPEN JA TOCH!
HAHA JA ALS JE ER NIET TEGEN KAN MOET JE MAAR EEN DIKKERE HUID KWEKEN
  donderdag 17 juni 2021 @ 09:20:11 #18
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199922141
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 09:18 schreef Fugue het volgende:

[..]

HAHA JA ALS JE ER NIET TEGEN KAN MOET JE MAAR EEN DIKKERE HUID KWEKEN
AS JE MET MANNEN WIL WERKEN MOET JE OOK TEGEN ECHTE MANNENPRAAT KUNNEN!!!
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 17 juni 2021 @ 09:21:16 #19
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_199922156
Niet direct seksuele intimidatie, maar het is wel eens voorgekomen dat degene die mij had aangenomen tijdens een van de eerste gesprekken vroeg of ik een vriendje had. Het antwoord daarop was ja en sindsdien negeerde hij me volkomen. Latere nieuwe werkneemsters waren allemaal obese wanhopige alleenstaande moeders :')
With love :*
  donderdag 17 juni 2021 @ 09:25:26 #20
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_199922214
Het is best een lastig onderwerp denk ik. De grens tussen gewenst en ongewenst is vaak best enigszins diffuus en een volledig steriele werkomgeving waarin iedereen vooral bezig is met elkaar niet te kwetsen is ook erg onhandig.

De meeste mensen hebben eigenlijk wel een uitstekende radar wat wel en wat niet kan. Wanneer ik kijk naar mijn werkomgeving dan zijn daar dames waarmee het contact wat flirterig is en dames waarmee het contact ronduit zakelijk/afstandelijk is. Wederzijds respect en zakelijkheid is het uitgangspunt, maar daarbinnen met sommigen net iets persoonlijker worden is in mijn belevenis nooit een probleem geweest.

Waar het denk ik vooral mis gaat is wanneer het respect er niet is of wanneer de kern niet iets zakelijks, maar iets anders is (b.v. de wanhopige incel die eigenlijk een vriendin zoekt).
  donderdag 17 juni 2021 @ 09:30:51 #21
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_199922282
quote:
Bijna twee derde van de vrouwen heeft volgens het onderzoek ervaring met seksueel getinte opmerkingen, schunnige woorden, sissen of ander vervelend taalgebruik op het werk. Een derde heeft wel eens te maken gehad met aanranding of een andere fysieke vorm van seksuele intimidatie.
Hoe moet je deze resultaten nu lezen? Valt die een derde die te maken heeft gehad met de fysieke vorm onder de bovengenoemde "bijna twee derde"? Het wordt hier als een aparte categorie genoemd, dus dat zou betekenen dat vrijwel 100% van de vrouwen ermee te maken heeft.

De tweede vorm is natuurlijk zonder meer af te keuren. Maar ik vraag me alleen af hoe de vraagstelling m.b.t. de eerste categorie is geweest. Als daar is gevraagd of er wel eens een seksuele opmerking is gemaakt tijdens het werk, doet dat wel wat met je resultaten. Vrijwel iedereen zegt wel eens iets over tieten, neuken, weet ik veel. Ook andersom.
  User die overal opduikt 2022 donderdag 17 juni 2021 @ 09:38:40 #22
186611 Haags
pi_199922367
Beetje flirten, niks mis mee.
Zonder wrijving geen glans
pi_199922476
Dat krijg je met het thuiswerken...
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_199922487
Veel mannen zijn dan ook een stelletje onfatsoenlijke en lompe boeren.
pi_199922502
Aantal jaar geleden werkzaam geweest op een magazijn, daar kwam iemand binnen via een uitzendbureau, die ging allemaal briefjes leggen op de werkkarretjes van de vrouwelijke werknemers om te daten, een van de dames was daar niet zo van gediend en kwam dat melden bij mij, heb dat overlegd aan de baas en die gast kon direct vertrekken
pi_199922575
Waar is het filmpje te bekijken van de werkvloertijgers die na een opmerking of toespeling de dames in een leeg kantoortje ballen???

Of geldt deze regel alleen voor de niet neukbaren in de work space...

Howdoe :P
pi_199922576
Dit zijn de kansloze gasten die ik altijd voor lul zet bij borrels. Dan zijn ze opeens niet zo tof meer voor de groep.

[ Bericht 3% gewijzigd door Erasmus op 17-06-2021 09:55:37 ]
pi_199922588
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 09:48 schreef Makrelis het volgende:
Veel mannen zijn dan ook een stelletje onfatsoenlijke en lompe boeren.
En veel vrouwen neuken lekker buiten de deur met een collega en flirten om hun zin te krijgen of salarisverhoging. Het zal echt niet alleen maar aan de mannen liggen, hoewel ik wel van mening ben dat sommige mannen eens op hun grove taal moeten letten zodra ze het over een vrouw hebben.
pi_199922668
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 09:55 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

En veel vrouwen neuken lekker buiten de deur met een collega en flirten om hun zin te krijgen of salarisverhoging. Het zal echt niet alleen maar aan de mannen liggen, hoewel ik wel van mening ben dat sommige mannen eens op hun grove taal moeten letten zodra ze het over een vrouw hebben.
Dat realiseer ik me ook zeker. Van beide kanten zie ik dat als onprofessioneel gedrag.
Kijk natuurlijk check je als vrijgezel of die leuke collega eventueel beschikbaar is, maar er zijn wel regels. Er mag geen machtsverhouding bestaan en hou het eervol en fatsoenlijk.
En wat jij ook al aangeeft, grof taalgebruik heb ik mensen al zo vaak op aangesproken.
pi_199922781
Ik durf mijn hand in het vuur te steken dat dat hier op de werkvloer niet gebeurd.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_199922883
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 10:01 schreef Makrelis het volgende:

[..]

Dat realiseer ik me ook zeker. Van beide kanten zie ik dat als onprofessioneel gedrag.
Kijk natuurlijk check je als vrijgezel of die leuke collega eventueel beschikbaar is, maar er zijn wel regels. Er mag geen machtsverhouding bestaan en hou het eervol en fatsoenlijk.
En wat jij ook al aangeeft, grof taalgebruik heb ik mensen al zo vaak op aangesproken.
Het is ook een moeilijke discussie, en dan moet ik weer terugvallen op wat eerdere persoonlijke ervaringen. Ex vriendinnetje van me, nieuw in het bedrijf, had wat lijntjes uitgegooid bij verschillende mannen om er één aan de haak te slaan die haar verblijf in Nederland konden bekostigen (buitenlandse). Nou ik ben ook in die val getrapt en de keuze is op mij gevallen. Opeens binnen een paar maanden krijgen 3 van die gasten, die zij gewoon geplayed heeft, een gesprek vanwege seksueel overschrijdend gedrag op de werkvloer. Terwijl ze eigenlijk gewoon aan het flirten waren zoals zij al maanden met hun flirte. Opeens was het een issue, en krijgt mevrouw ook nog gelijk en die 3 mannen een schriftelijke waarschuwing. 1 van die gasten aan de lijn gehad die overstuur was want "zij" zou altijd bezig zijn geweest en nu had hij een waarschuwing. Nou ik trap haar de deur uit nadat ik erachter kwam wat voor een type het was, en opeens staan die gasten ook weer in de rij omdat het makkelijke prooien voor haar waren. Ik zie soms zaken die niet door de beugel kunnen waar een man te ver gaat, maar dat blijft vooral bij opmerkingen, vrouwen in mijn kringen hebben ik persoonlijk vaker een grens over zien gaan die daarna dan het slachtoffer uithangen. En die 3 mannen die een schriftelijke waarschuwing hebben gekregen tellen natuurlijk ook mee in de statistieken over seksuele intimidatie op de werkvloer. Ze heeft mezelf eens bevestigd dat ze flirte vroeger voor betere punten op school of promotie op het werk.

We hadden één collega, flinke player, meiden liepen erachter aan. Heb hem meermaals gewaarschuwd dat het fout kon aflopen, want meneer popte de ene na de andere getrouwde vrouw of een vrouw in een relatie. En dat is dus 1 man vs ik weet niet hoeveel vrouwen, zelfs een vrouw die 2 weken voor haar huwelijk nog met hem het bed deelde. En op een gegeven moment gaat het idd mis, één meid wou meer, beklaagd zich bij de directie en die gast staat op straat. Oke eigen schuld dikke bult. Ik ken en weet de cijfers niet, maar ik houd met dit soort berichten erg rekening met een hoop overdrijven en vrouwen die ander bespelen, slachtofferrollen daar hebben sommige vrouwen een kunst van gemaakt.

Moet het opgelost worden? 100% ja! Maar om alle mannen over één kam te scheren of vooral naar het gedrag van de mannen te wijzen gaat mij te ver, persoonlijke ervaring leert mij toch dat het vaak (in mijn kringen dan, en dat kan ik niet vaak genoeg benadrukken) toch vaak heel anders in elkaar zit. Ik kwam net binnen bij een bedrijf en de eerste weken stond zo'n muts naast me die net gescheiden was of ik aan one night stands deed, geen klacht over ingediend, maar het is maar weer één van die vele voorbeelden.

[ Bericht 1% gewijzigd door J.A.R.V.I.S. op 17-06-2021 10:27:05 ]
pi_199922905
Ik geloof niks van die getallen, dat is veelst te laag.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 17 juni 2021 @ 10:18:36 #33
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_199922920
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 09:09 schreef LanaMyst het volgende:
Nooit begrepen dit, werk en seks moet je ten alle tijden gescheiden houden , (tenzij je in de seks industrie werkt of sekswerker bent)

Zelf geen last van want er wordt zeer streng tegen opgetreden waar ik werk (en terecht)
Of je bent gewoon zo lelijk dat niemand jou sexueel wil intimideren.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_199922945
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 09:15 schreef Fugue het volgende:

[..]

Hoe zou jij dit noemen dan?
Ik zou het niet per definitie intimidatie noemen. Dat je je er onprettig bij voelt en een opmerking ongepast kan zijn, lijkt mij evident. Aan de andere kant, je kunt iemand er ook op aanspreken. Bij het weglachen denkt de persoon in kwestie waarschijnlijk dat ze het leuk vindt. Als het na het aanspreken niet stopt, simpelweg melden (of een knietje in de ballen).
pi_199922996
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 10:20 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Ik zou het niet per definitie intimidatie noemen. Dat je je er onprettig bij voelt en een opmerking ongepast kan zijn, lijkt mij evident. Aan de andere kant, je kunt iemand er ook op aanspreken. Bij het weglachen denkt de persoon in kwestie waarschijnlijk dat ze het leuk vindt. Als het na het aanspreken niet stopt, simpelweg melden (of een knietje in de ballen).
Ik heb ooit een collega gehad die structureel ongepaste opmerkingen maakte over hoe ik er die dag uit zag en wat hij daar allemaal op kon. Contant aanspreken hielp niet en de teamleider bagatalliseerde het. Dan noem ik het wel degelijk intimidatie hoor.
pi_199923010
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 10:24 schreef Fugue het volgende:

[..]

Ik heb ooit een collega gehad die structureel ongepaste opmerkingen maakte over hoe ik er die dag uit zag en wat hij daar allemaal op kon. Contant aanspreken hielp niet en de teamleider bagatalliseerde het. Dan noem ik het wel degelijk intimidatie hoor.
Zoiets vind ik ook ongepast, zo iemand moeten ze ook keihard aanpakken want jij dient je prettig te voelen op het werk. Idd een goed voorbeeld van intimidatie, en toegeven genoeg mannen die wel eens wat opmerkingen maken en dat moet gewoon veranderen.
pi_199923025
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 10:09 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik durf mijn hand in het vuur te steken dat dat hier op de werkvloer niet gebeurd.
Je werkt in de techniek?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199923027
1/3 is fysiek... Vind dat wel veel! :{
pi_199923028
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 10:24 schreef Fugue het volgende:

[..]

Ik heb ooit een collega gehad die structureel ongepaste opmerkingen maakte over hoe ik er die dag uit zag en wat hij daar allemaal op kon. Contant aanspreken hielp niet en de teamleider bagatalliseerde het. Dan noem ik het wel degelijk intimidatie hoor.
Ja dat is intimidatie, maar dat gaat ook over systematisch en gericht vernederen/seksualiseren. En dat icm een onbetrouwbare werkgever.
pi_199923032
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 10:25 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Zoiets vind ik ook ongepast, zo iemand moeten ze ook keihard aanpakken want jij dient je prettig te voelen op het werk. Idd een goed voorbeeld van intimidatie, en toegeven genoeg mannen die wel eens wat opmerkingen maken en dat moet gewoon veranderen.
En helaas ook niet aangepakt. Uiteindelijk ben ik zelf vertrokken bij het bedrijf.
pi_199923034
Denk dat een hoop zaken subjectief zijn.

Sissen op het werk? Kan het me haast niet voorstellen, tenzij je een of ander laag betaald baantje ergens hebt maw niet een heel professionele werkomgeving zeg maar.

Schunnige woorden, tja, specifiek gericht of dom mannen gelul onder elkaar?

Er mis een hoop in dit “onderzoek”, laten we wel wezen, officieel is zelfs iemand aankijken in de lift al seksuele intimidatie volgens de VN die dit soort lijsten opstelt.
pi_199923055
Bedrijven waar ik gewerkt heb is ca 2% vrouw en ca 99% daarvan 50+.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199923069
Wat lezen veel mensen hier slecht, de vraag was:
quote:
Ik heb weleens te maken (gehad) seksueel getinte opmerkingen, schunnige woorden, sissen of ander vervelend, seksueel getint taalgebruik
bron: https://cnvstorageprd.blo(...)tie-werkvloer-v1.pdf

Voor mensen die in staat zijn tot begrijpend lezen is duidelijk dat seksueel getint taalgebruik dat niet als vervelend werd ervaren hier niet onder valt.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199923070
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 10:15 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Het is ook een moeilijke discussie, en dan moet ik weer terugvallen op wat eerdere persoonlijke ervaringen. Ex vriendinnetje van me, nieuw in het bedrijf, had wat lijntjes uitgegooid bij verschillende mannen om er één aan de haak te slaan die haar verblijf in Nederland konden bekostigen (buitenlandse). Nou ik ben ook in die val getrapt en de keuze is op mij gevallen. Opeens binnen een paar maanden krijgen 3 van die gasten, die zij gewoon geplayed heeft, een gesprek vanwege seksueel overschrijdend gedrag op de werkvloer. Terwijl ze eigenlijk gewoon aan het flirten waren zoals zij al maanden met hun flirte. Opeens was het een issue, en krijgt mevrouw ook nog gelijk en die 3 mannen een schriftelijke waarschuwing. 1 van die gasten aan de lijn gehad die overstuur was want "zij" zou altijd bezig zijn geweest en nu had hij een waarschuwing. Nou ik trap haar de deur uit nadat ik erachter kwam wat voor een type het was, en opeens staan die gasten ook weer in de rij omdat het makkelijke prooien voor haar waren. Ik zie soms zaken die niet door de beugel kunnen waar een man te ver gaat, maar dat blijft vooral bij opmerkingen, vrouwen in mijn kringen hebben ik persoonlijk vaker een grens over zien gaan die daarna dan het slachtoffer uithangen. En die 3 mannen die een schriftelijke waarschuwing hebben gekregen tellen natuurlijk ook mee in de statistieken over seksuele intimidatie op de werkvloer.

We hadden één collega, flinke player, meiden liepen erachter aan. Heb hem meermaals gewaarschuwd dat het fout kon aflopen, want meneer popte de ene na de andere getrouwde vrouw of een vrouw in een relatie. En dat is dus 1 man vs ik weet niet hoeveel vrouwen, zelfs een vrouw die 2 weken voor haar huwelijk nog met hem het bed deelde. En op een gegeven moment gaat het idd mis, één meid wou meer, beklaagd zich bij de directie en die gast staat op straat. Oke eigen schuld dikke bult. Ik ken en weet de cijfers niet, maar ik houd met dit soort berichten erg rekening met een hoop overdrijven en vrouwen die ander bespelen, slachtofferrollen daar hebben sommige vrouwen een kunst van gemaakt.

Moet het opgelost worden? 100% ja! Maar om alle mannen over één kam te scheren of vooral naar het gedrag van de mannen te wijzen gaat mij te ver, persoonlijke ervaring leert mij toch dat het vaak (in mijn kringen dan, en dat kan ik niet vaak genoeg benadrukken) toch vaak heel anders in elkaar zit. Ik kwam net binnen bij een bedrijf en de eerste weken stond zo'n muts naast me die net gescheiden was of ik aan one night stands deed, geen klacht over ingediend, maar het is maar weer één van die vele voorbeelden.
Ik volg je precies.

Werkte op een offshore-schip in een 3 strepen maritieme rang. Komt de bazin van de hydrografische dienst, die net van haar vriend af was, in m'n werkplaats/kantoor met een technische vraag, maar ze kwam wel heel dichtbij staan. Ze leunde gewoon tegen me aan en de zee was heel rustig. Kijk met een ruige zee moet je elkaar soms vasthouden om samen in papieren te kijken... Ik heb een stap opzij gezet, nee geknikt en gezegd dat 1 en ander tegen de regels is voor mij. Gelijk daarna heb ik de kapitein ingelicht en inderdaad, de dagen erna begon ze heel erg niet tof tegen me te doen. Gelukkig dat ik de ouwe had ingelicht. Ze werd mooi bij de eerste haven vervangen. Dat soort rotspelletjes kun je echt niet hebben op zee, waar je elkaar moet kunnen vertrouwen ivm allerlei calamiteiten die kunnen opdoemen.

Dus ja, vrouwen maken zich er ook schuldig aan.
pi_199923072
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 10:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Er mis een hoop in dit “onderzoek”, laten we wel wezen, officieel is zelfs iemand aankijken in de lift al seksuele intimidatie volgens de VN die dit soort lijsten opstelt.
Ja, raarrrrrrrr... zegt weer veel over de VN! :Y (Je zou haast denken dat Sylvana Simons bij de VN werkt...)
Die was mij toch weer een potje boos in de 2e kamer tegen Grapper! :Y
pi_199923076
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 10:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Denk dat een hoop zaken subjectief zijn.

Sissen op het werk? Kan het me haast niet voorstellen, tenzij je een of ander laag betaald baantje ergens hebt maw niet een heel professionele werkomgeving zeg maar.

Schunnige woorden, tja, specifiek gericht of dom mannen gelul onder elkaar?

Er mis een hoop in dit “onderzoek”, laten we wel wezen, officieel is zelfs iemand aankijken in de lift al seksuele intimidatie volgens de VN die dit soort lijsten opstelt.
Dit onderzoek is echt wel uitgebreider naar wat een journalist opschrijft, omdat ze klicks willen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199923084
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 10:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Er mis een hoop in dit “onderzoek”, laten we wel wezen, officieel is zelfs iemand aankijken in de lift al seksuele intimidatie volgens de VN die dit soort lijsten opstelt.
Maurice de Hont heeft het onderzoek uitgevoerd. Resultaten staan hier: https://cnvstorageprd.blo(...)tie-werkvloer-v1.pdf
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199923092
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 10:31 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dit onderzoek is echt wel uitgebreider naar wat een journalist opschrijft, omdat ze klicks willen.
Ook voor jou: https://cnvstorageprd.blo(...)tie-werkvloer-v1.pdf

En het nieuwsbericht van CNV zelf over deze resultaten: https://www.cnv.nl/nieuws(...)ideerd-op-werkvloer/
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  Moderator donderdag 17 juni 2021 @ 10:32:50 #49
5428 crew  miss_sly
pi_199923095
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 10:20 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Ik zou het niet per definitie intimidatie noemen. Dat je je er onprettig bij voelt en een opmerking ongepast kan zijn, lijkt mij evident. Aan de andere kant, je kunt iemand er ook op aanspreken. Bij het weglachen denkt de persoon in kwestie waarschijnlijk dat ze het leuk vindt. Als het na het aanspreken niet stopt, simpelweg melden (of een knietje in de ballen).
Het is wellicht niet bedoeld als intimidatie. Dat geloof ik inmiddels, ouder en wijzer, wel. Misschien is het zelfs heel vaak echt bedoeld als een grapje, omdat mannen onderling andere grapjes maken. Vaak is het echter wel ongewenst en ongepast en onprettig voor de (vaak jonge) vrouwen in kwestie. En juist omdat het vaak nog jonge, wat onzekere vrouwen zijn, is het heel moeilijk om de persoon in kwestie aan te spreken op dergelijke 'grapjes'. Ik heb daar echt wel een aantal jaren over gedaan voor ik dat eindelijk kon bij een nieuw bedrijf waar ik een paar weken werkte. Ik ben toen na weer een ongepaste opmerking van dezelfde kerel (die op zichzelf echt aardig was, maar gewoon stomme, seksistische opmerkingen maakte) bij hem zijn kantoor ingelopen en heb het ter sprake gebracht. Dat ik het niet oké vond dat hij opmerkte dat ze er weer mooi strak bijstonden in mijn bloesje. Hij moest daar eerst een beetje ongemakkelijk over lachen, zei dat het toch een complimentje was, dat hij het niet verkeerd bedoelde, maar na nogmaals uitleg dat ik dat heel ongemakkelijk en onprettig vond, leek het kwartje een beetje te vallen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199923100
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 10:24 schreef Fugue het volgende:

[..]

Ik heb ooit een collega gehad die structureel ongepaste opmerkingen maakte over hoe ik er die dag uit zag en wat hij daar allemaal op kon. Contant aanspreken hielp niet en de teamleider bagatalliseerde het. Dan noem ik het wel degelijk intimidatie hoor.
Dat klinkt als voorbeeld in ieder geval, niet normaal en zou op z’n allerminst een stevig gesprek moeten opgeleverd hebben tussen hem en bijv de teamleider of manager.
Onbegrijpelijk dat ze daar eigenlijk niets mee hebben gedaan.

“Vroeger”, dik 10 jaar geleden alweer, was er een teamleidster die wel erg persoonlijk was met alle mannen/jongens op de werkvloer.
Altijd haar hand over m’n rug en schouders, schatje noemen etc. Gebeurde niets mee.

Ik maakte toen ooit 1x een domme opmerking, buiten het werk om tegen een andere collega waar zij in de verste verte niet bijstond, zoiets als dat ik wel eens een keer met haar mee naar huis wil als de treinen niet rijden. (Avond werk)

Drie keer raden wie de volgende dag meteen aan tafel moest met de manager.

Dat soort oneerlijkheid bestaat dus ook, de vrouw hand boven het hoofd, de man onmiddellijk kritiek.
Ik heb haar daarna uiteraard met grote bogen vermeden tot ik uiteindelijk stopte met dat werk.
  Moderator donderdag 17 juni 2021 @ 10:33:36 #51
5428 crew  miss_sly
pi_199923112
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 10:27 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Je werkt in de techniek?
Hij werkt met alleen maar mannen. Geen vrouw te bekennen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199923113
Kijk als vrouwen nou massaal zouden kiezen voor het gezin dan zou er bijna geen seksuele intimidatie zijn . Just saying :)
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_199923140
quote:
14s.gif Op donderdag 17 juni 2021 10:33 schreef Ali_boo het volgende:
Kijk als vrouwen nou massaal zouden kiezen voor het gezin dan zou er bijna geen seksuele intimidatie zijn . Just saying :)
Ja omdat mannen zich niet kunnen gedragen moeten vrouwen zich schikken naar ideaalbeelden uit iemands sprookjesboek. :)
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  Moderator donderdag 17 juni 2021 @ 10:38:10 #54
5428 crew  miss_sly
pi_199923158
quote:
14s.gif Op donderdag 17 juni 2021 10:36 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Ja omdat mannen zich niet kunnen gedragen moeten vrouwen zich schikken naar ideaalbeelden uit iemands sprookjesboek. :)
Als vrouwen geen aanleiding geven, doen mannen geen kwaad :Y
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199923179
Ik had dat jaar trouwens wel af en toe een jurkje aan dus ik zal er wel om gevraagd hebben
pi_199923197
quote:
14s.gif Op donderdag 17 juni 2021 10:36 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Ja omdat mannen zich niet kunnen gedragen moeten vrouwen zich schikken naar ideaalbeelden uit iemands sprookjesboek. :)
Het is een prijs die je moet betalen als carrièretijger, dat daar negatieve elementen in zitten moet je maar met de koop toenemen
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_199923205
quote:
14s.gif Op donderdag 17 juni 2021 10:40 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Het is een prijs die je moet betalen als carrièretijger, dat daar negatieve elementen in zitten moet je maar met de koop toenemen
Zelden zo'n achterlijke post gelezen. En dat hier op FOK _O_
  Moderator donderdag 17 juni 2021 @ 10:41:40 #58
5428 crew  miss_sly
pi_199923209
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 10:39 schreef Fugue het volgende:
Ik had dat jaar trouwens wel af en toe een jurkje aan dus ik zal er wel om gevraagd hebben
Niet tot op de enkels, zeker? En niet met col?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199923210
quote:
14s.gif Op donderdag 17 juni 2021 10:40 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Het is een prijs die je moet betalen als carrièretijger, dat daar negatieve elementen in zitten moet je maar met de koop toenemen
Vanwege jouw sprookjesboekidealen moet dat maar? Goed verhaal. Begin anders eerst maar eens met jezelf te gedragen, want gezien je denkbeelden en je sprookjesboek betwijfel ik of je daartoe in staat bent.

Ook vreemd dat elk werkend persoon gelijk een carrièretijger is. Dat is nieuw voor mij. Dus als ik niet thuis ga zitten en uitkering trekken mogen mijn collega's me seksueel intimideren? :{ Of geldt dat alleen voor vrouwen?
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199923212
quote:
14s.gif Op donderdag 17 juni 2021 10:36 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Ja omdat mannen zich niet kunnen gedragen moeten vrouwen zich schikken naar ideaalbeelden uit iemands sprookjesboek. :)
Er zit wel iets ironisch in het verhaal als je kijkt naar de huidige generatie feministen.
Om zich als sterke vrouw voor te doen, kleden ze zich zo sletterig mogelijk, doen zo uitbundig mogelijk en doen het liefst zo veel mogelijk mannen en feesten er op los.

Prima allemaal, maar eigenlijk leef je dan nog steeds op aan het stereotype beeld van hoe mannen zogenaamd naar vrouwen kijken zeg maar.
pi_199923222
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 10:30 schreef Makrelis het volgende:

[..]

Ik volg je precies.

Werkte op een offshore-schip in een 3 strepen maritieme rang. Komt de bazin van de hydrografische dienst, die net van haar vriend af was, in m'n werkplaats/kantoor met een technische vraag, maar ze kwam wel heel dichtbij staan. Ze leunde gewoon tegen me aan en de zee was heel rustig. Kijk met een ruige zee moet je elkaar soms vasthouden om samen in papieren te kijken... Ik heb een stap opzij gezet, nee geknikt en gezegd dat 1 en ander tegen de regels is voor mij. Gelijk daarna heb ik de kapitein ingelicht en inderdaad, de dagen erna begon ze heel erg niet tof tegen me te doen. Gelukkig dat ik de ouwe had ingelicht. Ze werd mooi bij de eerste haven vervangen. Dat soort rotspelletjes kun je echt niet hebben op zee, waar je elkaar moet kunnen vertrouwen ivm allerlei calamiteiten die kunnen opdoemen.

Dus ja, vrouwen maken zich er ook schuldig aan.
Daarbij zijn vrouwen naar mijn mening stukken wraakzuchtiger dan mannen, spelen dan snel een geestelijk spelletje waarbij ze de "ik ben zielig"-kaart spelen en velen gaan ermee in. Jarenlang huilende meiden aan de telefoon of via de whatsapp gehad zich beklagen over hun vriend, wat die allemaal wel niet deed en keer op keer trapte ik er met open ogen in. Jarenlang heb ik die fout ook gemaakt, 1 kant van het verhaal aanhoren want vrouw en zielig, totdat ik eens het slachtoffer werd van zulke leugens. Gelogen verkrachtingen is ook iets wat altijd uit de vrouwelijke kringen komt, ze weten gewoon de boel te bespelen. Waarmee ik dus echt niet wil downplayen of vrouwen wil afvallen die echt slachtoffer zijn van seksuele intimidatie of verkrachting want dat het gebeurd daar ben ik 100% van overtuigd, en dat er iets aan gedaan moet worden zal ik altijd 100% steunen, alleen de vraag is hoeveel van die vrouwen spreken echt de waarheid en/of zit er ook een andere kant aan het verhaal. Merkte het vooral ook als ik een vriendin had, dan was je toch een soort van uitdaging voor bepaalde vrouwen. Maar ook in de discotheken, vrouwen die klagen dat ze wel eens in de billen of borsten gegrepen worden, nou als man gebeurde dat ook elke avond wel meermaals door vrouwen. Maar als man klaag je misschien wat minder omdat je er stiekem (althans toegeven ik wel) van geniet of je vereerd voelt of je er niet zo druk over maakt. En zo zal het ook zijn op de werkvloer, mannen zullen niet zo snel klagen bij hun leidinggevende, en dan krijg je snel een vertroebeld beeld dat het vooral en alleen mannen zijn die zich schuldig maken aan ongepast gedrag.

Maar ben bang dat dit weer het zoveelste eenzijdige akkefietje gaat worden waar mannen weer worden aangekeken en fout zullen zijn, vooral bepaalde kringen zullen hier weer mee aan de haal gaan om hun alsmaar groeiende afkeer voor mannen te kunnen onderbouwen.
pi_199923227
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 10:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Niet tot op de enkels, zeker? En niet met col?
Nee en vanuit de juiste hoek kon je nog net wat vormen zien. Heel dom nu ik er achteraf over nadenk ik heb nog geluk gehad dat ik niet elke dag naar huis verkracht werd met zo'n sletterig overkomen
pi_199923255
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 10:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Er zit wel iets ironisch in het verhaal als je kijkt naar de huidige generatie feministen.
Om zich als sterke vrouw voor te doen, kleden ze zich zo sletterig mogelijk, doen zo uitbundig mogelijk en doen het liefst zo veel mogelijk mannen en feesten er op los.

Prima allemaal, maar eigenlijk leef je dan nog steeds op aan het stereotype beeld van hoe mannen zogenaamd naar vrouwen kijken zeg maar.
Ik zie de ironie niet. Als jij gewoon zelfstandig bent en doet waar je zin in hebt dan rechtvaardigt dat wangedrag van anderen omdat het in hun ogen bij bepaalde stereotypes past?

Mij lijken degenen die stereotypen als rechtvaardiging voor wangedrag zien het probleem, niet andersom.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  donderdag 17 juni 2021 @ 10:44:50 #64
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_199923256
Een tik op de billen wanneer die mooie juriste bij het koffieapparaat staat is gewoon collegiaal bedoelt. Kweek eens wat minder lange tenen aub.
pi_199923260
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 10:33 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dat klinkt als voorbeeld in ieder geval, niet normaal en zou op z’n allerminst een stevig gesprek moeten opgeleverd hebben tussen hem en bijv de teamleider of manager.
Onbegrijpelijk dat ze daar eigenlijk niets mee hebben gedaan.

“Vroeger”, dik 10 jaar geleden alweer, was er een teamleidster die wel erg persoonlijk was met alle mannen/jongens op de werkvloer.
Altijd haar hand over m’n rug en schouders, schatje noemen etc. Gebeurde niets mee.

Ik maakte toen ooit 1x een domme opmerking, buiten het werk om tegen een andere collega waar zij in de verste verte niet bijstond, zoiets als dat ik wel eens een keer met haar mee naar huis wil als de treinen niet rijden. (Avond werk)

Drie keer raden wie de volgende dag meteen aan tafel moest met de manager.

Dat soort oneerlijkheid bestaat dus ook, de vrouw hand boven het hoofd, de man onmiddellijk kritiek.
Ik heb haar daarna uiteraard met grote bogen vermeden tot ik uiteindelijk stopte met dat werk.
Ook zo'n teamleidster gehad, maar toegeven die klaagde niet als je zulke opmerkingen terug maakte. Was wel getrouwd, vraag me af wat haar man ervan vond.
pi_199923274
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 10:39 schreef Fugue het volgende:
Ik had dat jaar trouwens wel af en toe een jurkje aan dus ik zal er wel om gevraagd hebben
Onzin natuurlijk, nee is nee, en als je er niet van gediend bent moeten mannen dat respecteren. Maar neem het ons mannen niet kwalijk als we soms stiekem, althans we hopen dat het niet opvalt, onze ogen de kost geven. Het is toch een oerinstinct wat je er niet snel uitkrijgt. Opmerkingen of jouw ongemakkelijk laten voelen is gewoon een brug te ver.
pi_199923308
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 10:45 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ook zo'n teamleidster gehad, maar toegeven die klaagde niet als je zulke opmerkingen terug maakte. Was wel getrouwd, vraag me af wat haar man ervan vond.
Wat gaat jou dat aan? Ik hoef niet te weten hoe collega's hun relatie hebben vormgegeven.

Wie weet hebben ze thuis al stront aan de knikker als hun partner weet dat ze naar een blote enkel kijken of juist een veel vrijere vorm, maar ik hoef niet van elke collega zulke privézaken te weten.

quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 10:46 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk, nee is nee, en als je er niet van gediend bent moeten mannen dat respecteren. Maar neem het ons mannen niet kwalijk als we soms stiekem, althans we hopen dat het niet opvalt, onze ogen de kost geven. Het is toch een oerinstinct wat je er niet snel uitkrijgt. Opmerkingen of jouw ongemakkelijk laten voelen is gewoon een brug te ver.
Wil je alsjeblieft niet namens alle mannen spreken? Ik vind dat wel iets kwalijks bij collega's onderling. Ik zit er zelf ook niet op te wachten om stiekem door dikke Ria stiekem begluurd te worden vanwege haar oerinstinct, dus waarom zouden vrouwen dat wel moeten pikken?
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199923322
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 10:48 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Wat gaat jou dat aan? Ik hoef niet te weten hoe collega's hun relatie hebben vormgegeven.

Wie weet hebben ze thuis al stront aan de knikker als hun partner weet dat ze naar een blote enkel kijken of juist een veel vrijere vorm, maar ik hoef niet van elke collega zulke privézaken te weten.
[..]

Wil je alsjeblieft niet namens alle mannen spreken? Ik vind dat wel iets kwalijks bij collega's onderling. Ik zit er zelf ook niet op te wachten om stiekem door dikke Ria stiekem begluurd te worden, dus waarom zouden vrouwen dat wil moeten pikken?
Dus jij wilt beweren, dat jij als man, nog nooit naar een mooie of leuk uitziende vrouw gekeken hebt en gedacht "nou leuke meid zeg"? Indien niet, dan heb ik denkelijk een nieuwtje voor je.
pi_199923337
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 10:49 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Dus jij wilt beweren, dat jij als man, nog nooit naar een mooie of leuk uitziende vrouw gekeken hebt en gedacht "nou leuke meid zeg"? Indien niet, dan heb ik denkelijk een nieuwtje voor je.
Dat zeg ik niet, maar ik loop inderdaad niet stiekem naar collega's te gluren en dat voor mezelf goed te praten dat mij dat niet kwalijk genomen kan worden.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199923371
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 10:50 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, maar ik loop inderdaad niet stiekem naar collega's te gluren en dat voor mezelf goed te praten dat mij dat niet kwalijk genomen kan worden.
Waar zeg ik dat er stiekem gegluurd wordt? Als een leuke vrouw in een zomerjurkje komt binnenlopen dan kijk wel ja, daar ga ik niet leugenachtig of schijnheilig over doen. Het gaat automatisch. Ben ik dan aan het kwijlen of gluren? Nee, ik werp er een blik op, denk "ze ziet er leuk uit vandaag" en behandel haar verder gewoon met respect. Werkelijk ieder persoon op deze wereld maakt zich daar schuldig aan, mannen en ook vrouwen. Je blaast het helemaal op alsof ik ergens in een hoekje uren naar een vrouw zit te gluren, kom op zeg, dat maak jij ervan.
pi_199923388
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 10:52 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat er stiekem gegluurd wordt?
In het dikgedrukte
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 10:46 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk, nee is nee, en als je er niet van gediend bent moeten mannen dat respecteren. Maar neem het ons mannen niet kwalijk als we soms stiekem, althans we hopen dat het niet opvalt, onze ogen de kost geven. Het is toch een oerinstinct wat je er niet snel uitkrijgt. Opmerkingen of jouw ongemakkelijk laten voelen is gewoon een brug te ver.
En door je toevoeging dat het nu eenmaal je oerinstinct is vind ik het behoorlijk smerig worden als het om collega's gaat. Dan gaat het kijken blijkbaar verder dan gewoon opmerken hoe iemand eruit ziet zoals je bij collega's doet van het geslacht waar je niet op valt.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199923427
quote:
14s.gif Op donderdag 17 juni 2021 10:41 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Vanwege jouw sprookjesboekidealen moet dat maar? Goed verhaal. Begin anders eerst maar eens met jezelf te gedragen, want gezien je denkbeelden en je sprookjesboek betwijfel ik of je daartoe in staat bent.

Ook vreemd dat elk werkend persoon gelijk een carrièretijger is. Dat is nieuw voor mij. Dus als ik niet thuis ga zitten en uitkering trekken mogen mijn collega's me seksueel intimideren? :{ Of geldt dat alleen voor vrouwen?
Over sprookjes gesproken je kan de instincten van zowel mannen en vrouwen niet veranderen . Hoe eerder je dit kan accepteren , hoe eerder je kan werken aan een echte oplossing
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_199923441
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 10:55 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Over sprookjes gesproken je kan de instincten van zowel mannen en vrouwen niet veranderen . Hoe eerder je dit kan accepteren , hoe eerder je kan werken aan een echte oplossing
Instincten verzinnen valt ook onder sprookjes. Is gewoon een laf excuus voor wangedrag. Er zijn geen biologische factoren die maken dat jij je tegen je wil in grensoverschrijdend gaat gedragen.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199923447
Naarmate dit topic vordert begrijp ik steeds beter waar de percentages vandaan komen.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199923452
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 10:53 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

In het dikgedrukte
[..]

Maar dat is wat anders dan het beeld wat jij probeert te schetsen. Mijn reactie was Fugue die die dag een jurkje aan had, en nee ik ken Fugue niet persoonlijk maar als ik haar tegen zou komen en ze had een jurkje aan dan is de kans groot dat ik even kijk. Dat gaat automatisch, en dan denk ik niet meteen "die wil ik wel even over de tafel gooien", maar meer "ze ziet er erg leuk uit vandaag", of "het staat haar erg goed". Nou het spijt me als vrouwen zich daardoor ongemakkelijk voelen, maar probeer ze altijd nog in de ogen aan te kijken. Alsof jij nog nooit, en werkelijk nog nooit een nieuwe leuke vrouwelijke collega bekeken hebt, en denkend dat die vrouwelijke collega jou nog nooit bekeken heeft, ga weg man.
pi_199923477
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 10:56 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Instincten verzinnen valt ook onder sprookjes. Is gewoon een laf excuus voor wangedrag.
Oh jij bent van mening dat we als een ' blank sheet' geboren worden en dat vrijwel alle gedrag gestuurd wordt door onze omgeving ?
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  donderdag 17 juni 2021 @ 11:00:11 #77
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_199923501
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 10:50 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, maar ik loop inderdaad niet stiekem naar collega's te gluren en dat voor mezelf goed te praten dat mij dat niet kwalijk genomen kan worden.
Je kijkt dus wel naar een (mooie) vrouw maar je keurt het van je zelf af ofzo?
pi_199923502
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 10:56 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Maar dat is wat anders dan het beeld wat jij probeert te schetsen. Mijn reactie was Fugue die die dag een jurkje aan had, en nee ik ken Fugue niet persoonlijk maar als ik haar tegen zou komen en ze had een jurkje aan dan is de kans groot dat ik even kijk. Dat gaat automatisch, en dan denk ik niet meteen "die wil ik wel even over de tafel gooien", maar meer "ze ziet er erg leuk uit vandaag", of "het staat haar erg goed". Nou het spijt me als vrouwen zich daardoor ongemakkelijk voelen, maar probeer ze altijd nog in de ogen aan te kijken.
Nou wat nobel van je zeg, wil je nu een sticker?

quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 10:56 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Alsof jij nog nooit, en werkelijk nog nooit een nieuwe leuke vrouwelijke collega bekeken hebt, en denkend dat die vrouwelijke collega jou nog nooit bekeken heeft, ga weg man.
Niet meer bekeken dan andere leuke nieuwe collega's nee. En fantaseren over hoe collega's mij misschien bekeken hebben doe ik ook niet, maar is op zich niks op tegen als je je fantasie ziet voor wat het is en het je gedrag verder niet beïnvloedt.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199923526
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 10:58 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Oh jij bent van mening dat we als een ' blank sheet' geboren worden en dat vrijwel alle gedrag gestuurd wordt door onze omgeving ?
Oh in jou zwartwit wereld is het dat of geleid worden door instincten die maken dat je grensoverschrijdend gedrag tegen je wil in gaat vertonen?
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199923547
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 11:00 schreef the-eye het volgende:

[..]

Je kijkt dus wel naar een (mooie) vrouw maar je keurt het van je zelf af ofzo?
Ik kijk gewoon zoals ik ook naar een willekeurige mannelijke collega zou doen en daar is niets mis mee. Alleen zoals J.A.R.V.I.S. het omschreef leek het kijken verder te gaan dan dat, vandaar.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  donderdag 17 juni 2021 @ 11:05:01 #81
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_199923576
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 11:02 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Ik kijk gewoon zoals ik ook naar een willekeurige mannelijke collega zou doen en daar is niets mis mee. Alleen zoals J.A.R.V.I.S. het omschreef leek het kijken verder te gaan dan dat, vandaar.
Ah flikker toch op met je onzin praatjes gast :')
Als er een appetijtelijke vrouw binnenkomt kijk jij daar niet hetzelfde naar als naar een mannelijke collega
pi_199923614
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 11:05 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ah flikker toch op met je onzin praatjes gast :')
Als er een appetijtelijke vrouw binnenkomt kijk jij daar niet hetzelfde naar als naar een mannelijke collega
Oh ja? :') Vertel. Dat je iets anders waarneemt maakt toch niet per se dat je heel anders kijkt (als in, wat je fysiek met je ogen doet en zo, niet per se dat je ook geen andere dingen denkt)? Jij kleedt een appetijtelijke vrouwelijke collega uit met je ogen of zo?
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199923624
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 10:27 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Je werkt in de techniek?
Exact. 0 vrouwen werkzaam hier en ze zijn ook in geen kilometers omtrek te vinden hier.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 17 juni 2021 @ 11:09:05 #84
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_199923633
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 10:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Er zit wel iets ironisch in het verhaal als je kijkt naar de huidige generatie feministen.
Om zich als sterke vrouw voor te doen, kleden ze zich zo sletterig mogelijk, doen zo uitbundig mogelijk en doen het liefst zo veel mogelijk mannen en feesten er op los.

Prima allemaal, maar eigenlijk leef je dan nog steeds op aan het stereotype beeld van hoe mannen zogenaamd naar vrouwen kijken zeg maar.
Wat heeft dat te maken met functioneren in een zakelijke omgeving?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_199923634
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 11:00 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Nou wat nobel van je zeg, wil je nu een sticker?
[..]

Niet meer bekeken dan andere leuke nieuwe collega's nee. En fantaseren over hoe collega's mij misschien bekeken hebben doe ik ook niet, maar is op zich niks op tegen als je je fantasie ziet voor wat het is en het je gedrag verder niet beïnvloedt.
Willen we een gedachtepolitie invoeren? Mensen moeten hier niet eens zo hypocriet doen. Kan ik er wat aan doen dat er hier enkelen aseksuelen rondlopen. Ik behandel iedere vrouw en zelfs man die ik ontmoet met veel respect, soms zelfs teveel. Maar mijn gedachten zijn van mij en van mij alleen, als ik een leuke vrouw zie ja dan kijk ik wel eens, dan werp ik er een blik op maar het is niet dat ik haar nastaar. Wat moet ik dan doen, mijn ogen uitprikken? Dat gaat automatisch, daar heb ik geen controle over, dat is een vorm van aantrekkingskracht.

Als het mijn gedrag al beïnvloed is dat ik mij misschien sneller geïntimideerd voel en meer oplet wat ik zeg en doe om te zorgen dat ze geen raar gevoel krijgt, maar opmerkingen tegen een vrouw zal ik nooit maken. Daar zou ik mij veels te schuldig over gaan voelen omdat ik niemand wil kwetsen. Misschien moeten we dan maar over naar alles gescheiden houden, vrouwen en mannen apart, en iedereen in dezelfde soepjurk waar alleen de ogen zichtbaar zijn? Is dat dan waar we naartoe willen als samenleving?

Er zit weer een ziekelijk hypocriet sausje overheen, maar dat merk ik al jaren in dit soort discussies. Vollere vrouwen moeten gebruikt worden voor lingerie reclames, omdat we vrouwen niet meer mogen seksualiseren, maar bij de mannen zie je er nooit één met een bierbuikje. Vrouwen verdienen nog altijd het meeste en goud geld met hun reet te showen op instagram of andere sites, om vervolgens te klagen dat mannen teveel naar vrouwen kijken. Chippendales, Magic Mike, 50 shades, allemaal geen problemen mee natuurlijk want het dient voor vrouwen om mannen te seksualiseren. Denk dat enkelen hier beter in het midden oosten kunnen gaan wonen.
  donderdag 17 juni 2021 @ 11:11:11 #86
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_199923663
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 10:45 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ook zo'n teamleidster gehad, maar toegeven die klaagde niet als je zulke opmerkingen terug maakte. Was wel getrouwd, vraag me af wat haar man ervan vond.
Waarom zou haar man daar iets van moeten vinden?
Vraag je je dat ook af bij de mannelijke collega’s die sexistische grapjes maken?’
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  donderdag 17 juni 2021 @ 11:11:12 #87
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_199923665
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 11:07 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Oh ja? :') Vertel. Dat je iets anders waarneemt maakt toch niet per se dat je heel anders kijkt (als in, wat je fysiek met je ogen doet en zo, niet per se dat je ook geen andere dingen denkt)? Jij kleedt een appetijtelijke vrouwelijke collega uit met je ogen of zo?
Als je bedoelt dat, je denkt, dat je het goed verborgen houdt wil ik je best geloven maar ga niet beweren dat je een appetijtelijke vrouw het zelfde ziet als een mannelijke collega want dan noem ik je onmiddellijk een leugenaar
pi_199923671
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 11:09 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Willen we een gedachtepolitie invoeren?
Nee, vandaar dat ik net nog nogmaals expliciet heb herhaald dat er met gedachten en fantasieën niets mis is. Kun je even stoppen met verzinnen dat ik daar een probleem van maak?
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199923675
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 11:01 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Oh in jou zwartwit wereld is het dat of geleid worden door instincten die maken dat je grensoverschrijdend gedrag tegen je wil in gaat vertonen?
Dat het bepaalde lusten oproept, zeer zeker . Hoe je daarmee omgaat is een compleet andere verhaal
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  donderdag 17 juni 2021 @ 11:11:56 #90
491169 cleanfreak
Houd van schoonmaken
pi_199923681
Vrouwen melden dit alleen maar als het lelijke mannen zijn die het doen.
pi_199923685
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 11:11 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Waarom zou haar man daar iets van moeten vinden?
Vraag je je dat ook af bij de mannelijke collega’s die sexistische grapjes maken?’
Ja hoor, zo hypocriet ben ik niet. Maar het zijn vaak niet de mannen die uit zijn op aandacht om zich beter te voelen als ze al in een relatie zitten.
pi_199923689
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 11:09 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Wat heeft dat te maken met functioneren in een zakelijke omgeving?
Dat je dan niet vreemd moet opkijken als je nou eenmaal aandacht krijgt van mannen.
Maar! Dat betekent niet dat er geen grenzen zijn of iets dergelijks.

Kijken is normaal, maar sissen of echt opmerkingen maken waar iemand bij staat of tegen die persoon etc, dat is iets wat ik dan niet goed begrijp.
Dat is echt asociaal.
pi_199923691
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 11:11 schreef the-eye het volgende:

[..]

Als je bedoelt dat, je denkt, dat je het goed verborgen houdt wil ik je best geloven maar ga niet beweren dat je een appetijtelijke vrouw het zelfde ziet als een mannelijke collega want dan noem ik je onmiddellijk een leugenaar
Ik had het puur over het kijken. Natuurlijk zie je niet hetzelfde, want elke persoon ziet er weer anders uit hè, dus dat kan niet.

quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 11:11 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Dat het bepaalde lusten oproept, zeer zeker . Hoe je daarmee omgaat is een compleet andere verhaal
En hoe je daarmee omgaat is de verantwoordelijkheid van degene waarbij dat opgeroepen wordt. Niet van een ander.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  donderdag 17 juni 2021 @ 11:13:56 #94
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_199923707
quote:
13s.gif Op donderdag 17 juni 2021 11:11 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Nee, vandaar dat ik net nog nogmaals expliciet heb herhaald dat er met gedachten en fantasieën niets mis is. Kun je even stoppen met verzinnen dat ik daar een probleem van maak?
Wat heb je het nu over fantasieën? Dat breng jij in de discussie hè, niemand anders hier
pi_199923716
quote:
13s.gif Op donderdag 17 juni 2021 11:11 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Nee, vandaar dat ik net nog nogmaals expliciet heb herhaald dat er met gedachten en fantasieën niets mis is. Kun je even stoppen met verzinnen dat ik daar een probleem van maak?
Maar hoe kan ik fantasieën krijgen als ik niet meer mag kijken? En hoe willen we voorkomen dat ik nog kijk? Ik zal altijd kijken, zelfs naar de wat mindere vrouwen, zoals ik al zei het is een instinct. Ik behandel elke vrouw nog altijd met respect en zal nooit iets doen waardoor ze zich ongemakkelijk voelen, en zou ik onbewust iets doen waardoor ik ze ongemakkelijk laat voelen dan hoor ik dat graag en probeer ik dat te veranderen. Eerlijk gezegd vind ik het zeer hypocriet als er hier ook maar één persoon beweerd nooit gekeken te hebben naar het geslacht waar hij/zij zich aangetrokken tot voelt, want neem aan dat jij niet al je hele leven single bent? Je hebt je vrouw/vriendin toch ook ooit eens ontmoet en bekeken voordat je een relatie met haar aanging?
pi_199923729
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 11:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Exact. 0 vrouwen werkzaam hier en ze zijn ook in geen kilometers omtrek te vinden hier.
Ik heb altijd nog wel enkele vrouwen gezien bij de bedrijven waar ik werkte. Bij hr en administratief werk. Voor 300 werknemers zit dit meestal rond de 5 vrouwen en ik heb 1x een vrouw gezien die jonger was dan 50.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199923744
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 11:12 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Ik had het puur over het kijken. Natuurlijk zie je niet hetzelfde, want elke persoon ziet er weer anders uit hè, dus dat kan niet.
[..]

En hoe je daarmee omgaat is de verantwoordelijkheid van degene waarbij dat opgeroepen wordt. Niet van een ander.
Waarom moet er slechts een groep alle verantwoordelijkheid dragen . Denk je werkelijk dat de vrouwen zich kleden in een mini jurk en hakken omdat het zo comfortabel zit :')
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  Moderator donderdag 17 juni 2021 @ 11:17:59 #98
5428 crew  miss_sly
pi_199923750
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 11:12 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ja hoor, zo hypocriet ben ik niet. Maar het zijn vaak niet de mannen die uit zijn op aandacht om zich beter te voelen als ze al in een relatie zitten.
Tuurlijk wel. Dat doen mannen en vrouwen. "Mijn vrouw begrijpt me niet" is net zo standaard en cliché als "ik denk dat mijn relatie op zijn einde loopt" om aandacht te krijgen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 17 juni 2021 @ 11:19:12 #99
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_199923763
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 11:12 schreef Stepperoller het volgende:
Ik had het puur over het kijken. Natuurlijk zie je niet hetzelfde, want elke persoon ziet er weer anders uit hè, dus dat kan niet.

En het maakt daarbij voor jou niet uit of het een man of vrouw is en of die vrouwelijke collega er lekker uitziet?
pi_199923773
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 11:13 schreef the-eye het volgende:

[..]

Wat heb je het nu over fantasieën? Dat breng jij in de discussie hè, niemand anders hier
Nee hoor, J.A.R.V.I.S. begon over gedachten tijdens het kijken
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 10:56 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Maar dat is wat anders dan het beeld wat jij probeert te schetsen. Mijn reactie was Fugue die die dag een jurkje aan had, en nee ik ken Fugue niet persoonlijk maar als ik haar tegen zou komen en ze had een jurkje aan dan is de kans groot dat ik even kijk. Dat gaat automatisch, en dan denk ik niet meteen "die wil ik wel even over de tafel gooien", maar meer "ze ziet er erg leuk uit vandaag", of "het staat haar erg goed". Nou het spijt me als vrouwen zich daardoor ongemakkelijk voelen, maar probeer ze altijd nog in de ogen aan te kijken. Alsof jij nog nooit, en werkelijk nog nooit een nieuwe leuke vrouwelijke collega bekeken hebt, en denkend dat die vrouwelijke collega jou nog nooit bekeken heeft, ga weg man.
Dus om gedachten (wat fantasieën ook zijn natuurlijk uit te sluiten) benadrukte ik nog:
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 11:00 schreef Stepperoller het volgende:
[..]

Niet meer bekeken dan andere leuke nieuwe collega's nee. En fantaseren over hoe collega's mij misschien bekeken hebben doe ik ook niet, maar is op zich niks op tegen als je je fantasie ziet voor wat het is en het je gedrag verder niet beïnvloedt.
Ondanks dat ik expliciet heb benadrukt dat er niets mis mee is begint hij vervolgens over de gedachtepolitie.
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 11:09 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Willen we een gedachtepolitie invoeren?
Dus daar reageer ik dan op
quote:
13s.gif Op donderdag 17 juni 2021 11:11 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Nee, vandaar dat ik net nog nogmaals expliciet heb herhaald dat er met gedachten en fantasieën niets mis is. Kun je even stoppen met verzinnen dat ik daar een probleem van maak?
Begrijpend lezen is lastig hier voor velen, maar ik neem jullie graag even bij de hand. Bij deze nogmaals even een disclaimer dat met gedachten of fantasieën is op zichzelf niets mis en dat het gedachtepolitiestokpaardje achterwege gelaten kan worden, want we zijn het unaniem eens dat dat niets met seksuele intimidatie te maken heeft.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199923786
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 11:17 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Waarom moet er slechts een groep alle verantwoordelijkheid dragen . Denk je werkelijk dat de vrouwen zich kleden in een mini jurk en hakken omdat het zo comfortabel zit :')
Nee dat doen ze uitsluitend om jou te plezieren zodat je vanavond weer iets te fappen hebt

8)7
pi_199923787
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 11:17 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Waarom moet er slechts een groep alle verantwoordelijkheid dragen . Denk je werkelijk dat de vrouwen zich kleden in een mini jurk en hakken omdat het zo comfortabel zit :')
Ja echt bizar dat degenen die grensoverschrijdend gedrag vertonen (kunnen ook vrouwen zijn FYI) daar verantwoordelijk worden gehouden. :')
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199923798
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 11:16 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik heb altijd nog wel enkele vrouwen gezien bij de bedrijven waar ik werkte. Bij hr en administratief werk. Voor 300 werknemers zit dit meestal rond de 5 vrouwen en ik heb 1x een vrouw gezien die jonger was dan 50.
Hier werken 0 vrouwen. Er heeft wel een vrouw gewerkt maar die is nu weg. Alleen de schoonmaakster is vrouw, die komt pas na kantoortijd.

We zijn nu wel in gesprek met een vrouwelijke techneut om hier te werken.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_199923806
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 11:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Dat doen mannen en vrouwen. "Mijn vrouw begrijpt me niet" is net zo standaard en cliché als "ik denk dat mijn relatie op zijn einde loopt" om aandacht te krijgen.
Dat het aan beide kanten gebeurd weten we allemaal, en toch vermoed ik dat vrouwen vaker dit spel spelen dan mannen, want als een man zwakte toont of emotioneel wordt is dat vaak een afknapper voor vrouwen. Maar als we eerlijk zijn weten we ook allemaal dat vrouwen sneller aan de bel trekken dan mannen waardoor dit soort cijfers vaak een stuk negatiever beeld geven over mannen. Zoals al gezegd, ik ben ook geregeld in mijn billen gegrepen, nagefloten of nageroepen door vrouwen, ongepaste opmerkingen gekregen op het werk, maar nog nooit heb ik daar ook maar één klacht over ingediend. Want we weten ook allemaal hoe er gereageerd wordt als een man zich daarover durft te beklagen, ben op 12 jarige leeftijd zelfs al eens aangerand geweest door een meid van 17, en nee ik genoot er niet van want op die leeftijd was ik er totaal nog niet mee bezig.

Waar ik nogmaals moet benadrukken, want ik weet hoe het werkt op dit forum, dat ik niets wil goedpraten en niet zeg dat er niets aan gedaan moet worden bij de mensen (dus niet alleen vrouwen) die er hinder van ondervinden. Het hoort niet, het is respectloos en van mij mogen er op de werkvloer flinke straffen op komen te staan, mits er hoor en wederhoor plaatsvindt.
pi_199923830
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 11:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Hier werken 0 vrouwen. Er heeft wel een vrouw gewerkt maar die is nu weg. Alleen de schoonmaakster is vrouw, die komt pas na kantoortijd.

We zijn nu wel in gesprek met een vrouwelijke techneut om hier te werken.
Bij techneuten geldt: man of vrouw, ze zien er allemaal niet uit en soms zie je het verschil niet eens.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 17 juni 2021 @ 11:25:13 #106
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_199923834
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juni 2021 11:21 schreef Fugue het volgende:

[..]

Nee dat doen ze uitsluitend om jou te plezieren zodat je vanavond weer iets te fappen hebt

8)7
Zie je wel, ik wist het
pi_199923849
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 11:24 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Bij techneuten geldt: man of vrouw, ze zien er allemaal niet uit en soms zie je het verschil niet eens.
Uitzonderingen daargelaten klopt dat en communicatief vaak wat awkward.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_199923868
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juni 2021 11:21 schreef Fugue het volgende:

[..]

Nee dat doen ze uitsluitend om jou te plezieren zodat je vanavond weer iets te fappen hebt

8)7
En ik maar denken dat ze het doen omdat ze zo aandachtsgeil zijn 8)7 . Misschien is het probleem niet dat ze aandacht krijgen maar dat het aandacht dat ze krijgen komt van mannen die ze niet aantrekkelijk vinden

Of roep ik nu iets heel raars ?

Je gaat me niet wijsmaken dat je op een bepaalde manier kleed zonder te vissen naar complimentjes
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_199923871
quote:
13s.gif Op donderdag 17 juni 2021 11:20 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Nee hoor, J.A.R.V.I.S. begon over gedachten tijdens het kijken
[..]

Dus om gedachten (wat fantasieën ook zijn natuurlijk uit te sluiten) benadrukte ik nog:
[..]

Ondanks dat ik expliciet heb benadrukt dat er niets mis mee is begint hij vervolgens over de gedachtepolitie.
[..]

Dus daar reageer ik dan op
[..]

Begrijpend lezen is lastig hier voor velen, maar ik neem jullie graag even bij de hand. Bij deze nogmaals even een disclaimer dat met gedachten of fantasieën is op zichzelf niets mis en dat het gedachtepolitiestokpaardje achterwege gelaten kan worden, want we zijn het unaniem eens dat dat niets met seksuele intimidatie te maken heeft.
Begin niet over begrijpend lezen, want dit was mijn reactie:

quote:
Alsof jij nog nooit, en werkelijk nog nooit een nieuwe leuke vrouwelijke collega bekeken hebt, en denkend dat die vrouwelijke collega jou nog nooit bekeken heeft, ga weg man.
En dit was jouw reactie op het elkaar bekijken:

quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 11:00 schreef Stepperoller het volgende:

Niet meer bekeken dan andere leuke nieuwe collega's nee. En fantaseren over hoe collega's mij misschien bekeken hebben doe ik ook niet, maar is op zich niks op tegen als je je fantasie ziet voor wat het is en het je gedrag verder niet beïnvloedt.
Jij sleept er "fantaseren" bij, daarop heb ik netjes gereageerd. Jij bent degene die niet begrijpend leest en mijn reacties hier wat loopt op te blazen alsof ik één of ander seksueel roofdier ben.

En die gedachtenpolitie kwam voort uit een kinderachtige opmerking van jou terwijl ik hier eerlijk mijn mening geef.

quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 11:00 schreef Stepperoller het volgende:

Nou wat nobel van je zeg, wil je nu een sticker?

  Moderator donderdag 17 juni 2021 @ 11:29:04 #110
5428 crew  miss_sly
pi_199923875
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 11:23 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Dat het aan beide kanten gebeurd weten we allemaal, en toch vermoed ik dat vrouwen vaker dit spel spelen dan mannen, want als een man zwakte toont of emotioneel wordt is dat vaak een afknapper voor vrouwen. Maar als we eerlijk zijn weten we ook allemaal dat vrouwen sneller aan de bel trekken dan mannen waardoor dit soort cijfers vaak een stuk negatiever beeld geven over mannen. Zoals al gezegd, ik ben ook geregeld in mijn billen gegrepen, nagefloten of nageroepen door vrouwen, ongepaste opmerkingen gekregen op het werk, maar nog nooit heb ik daar ook maar één klacht over ingediend. Want we weten ook allemaal hoe er gereageerd wordt als een man zich daarover durft te beklagen, ben op 12 jarige leeftijd zelfs al eens aangerand geweest door een meid van 17, en nee ik genoot er niet van want op die leeftijd was ik er totaal nog niet mee bezig.

Waar ik nogmaals moet benadrukken, want ik weet hoe het werkt op dit forum, dat ik niets wil goedpraten en niet zeg dat er niets aan gedaan moet worden bij de mensen (dus niet alleen vrouwen) die er hinder van ondervinden. Het hoort niet, het is respectloos en van mij mogen er op de werkvloer flinke straffen op komen te staan, mits er hoor en wederhoor plaatsvindt.
Je vermoedt dan misschien wel een heleboel, maar je weet het niet. En dat is logisch, want jij staat aan de andere kant, als man. Dus jij ervaart het bij vrouwen, en ziet en hoort dat ook van vrienden. Als vrouw weet ik uit ervaring en wat ik hoor en zie van mijn vriendinnen dat er ook legio mannen zijn die zich bedienen van allerlei smoesjes om aandacht te krijgen. Het is eerder een menselijk iets, dan een vrouwen- of mannending.

Wat ik niet zo goed begrijp is waarom in dit topic zo heel nodig moet worden aangetoond dat er ook echt wel vrouwen zijn die zich niet gepast gedragen, dat er vrouwen zijn die het leuk vinden, dat niet alle mannen zo zijn, etc. Het punt was in dit geval toch een onderzoek onder vrouwen waaruit bleek dat de meerderheid van de vrouwen te maken heeft (gehad) met ongepaste, seksueel getinte opmerkingen en een deel met aanranding.

Waarom moet het onderuit worden gehaald? Waarom moet er verontwaardigd worden gepost dat niet alle mannen zo zijn en sommige vrouwen ook zo zijn? Kan het niet gewoon over het onderwerp gaan en kan daar niet zonder allerlei disclaimers gewoon over worden gezegd dat het niet oke is?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator donderdag 17 juni 2021 @ 11:30:12 #111
5428 crew  miss_sly
pi_199923883
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 11:28 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

En ik maar denken dat ze het doen omdat ze zo aandachtsgeil zijn 8)7 . Misschien is het probleem niet dat ze aandacht krijgen maar dat het aandacht dat ze krijgen komt van mannen die ze niet aantrekkelijk vinden

Of roep ik nu iets heel raars ?

Je gaat me niet wijsmaken dat je op een bepaalde manier kleed zonder te vissen naar complimentjes
Omdat ze het zelf mooi vinden?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199923949
Ow, dolletjes, een topic wat sowieso weer zal gaan over vrouwen die wellicht liegen of overdrijven of zich aanstellen.

Eens lezen of ik gelijk krijg.
"Pools are perfect for holding water"
pi_199923972
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 11:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Je vermoedt dan misschien wel een heleboel, maar je weet het niet. En dat is logisch, want jij staat aan de andere kant, als man. Dus jij ervaart het bij vrouwen, en ziet en hoort dat ook van vrienden. Als vrouw weet ik uit ervaring en wat ik hoor en zie van mijn vriendinnen dat er ook legio mannen zijn die zich bedienen van allerlei smoesjes om aandacht te krijgen. Het is eerder een menselijk iets, dan een vrouwen- of mannending.

Wat ik niet zo goed begrijp is waarom in dit topic zo heel nodig moet worden aangetoond dat er ook echt wel vrouwen zijn die zich niet gepast gedragen, dat er vrouwen zijn die het leuk vinden, dat niet alle mannen zo zijn, etc. Het punt was in dit geval toch een onderzoek onder vrouwen waaruit bleek dat de meerderheid van de vrouwen te maken heeft (gehad) met ongepaste, seksueel getinte opmerkingen en een deel met aanranding.

Waarom moet het onderuit worden gehaald? Waarom moet er verontwaardigd worden gepost dat niet alle mannen zo zijn en sommige vrouwen ook zo zijn? Kan het niet gewoon over het onderwerp gaan en kan daar niet zonder allerlei disclaimers gewoon over worden gezegd dat het niet oke is?
Waarom het onderuit gehaald moet worden? Nou onderuit halen wil ik het niet noemen, maar hoeveel mannen worden wel niet onterecht beschuldigd van verkrachting? Hoeveel mannen worden wel niet belogen of geestelijk mishandeld door vrouwen? Het is een eenzijdig verhaal, en dat eenzijdige verhaal proberen enkelen, waaronder ik hier te ontkrachten door met voorbeelden te komen uit persoonlijke kringen.

Jij bent vrouw en ik ben man, en nooit zullen we van elkaar weten of misschien zelfs wel begrijpen wat een ander moet doorstaan. Het is echt niet makkelijk als man hoor, en ja als man denk ik wel eens "was ik maar een vrouw dan was het leven stukken makkelijker", en dat zullen jullie vrouwen ook hebben. Maar het gaat erom dat er altijd, en werkelijk altijd eenzijdig gewezen moet worden naar de minpunten van mannen en vrouwen zijn wederom heilig verklaard, terwijl in mijn krijgen (nogmaals mijn kringen, heel belangrijk!) het geschetste wereldbeeld er toch totaal anders uitziet. En ik kan mij niet indenken dat ik weer de enige op de wereld ben die toch compleet andere ervaringen heeft. Als ik alleen al als man nu klachten moet gaan indienen over seksueel overschrijdend gedrag van vrouwen dan stijgt het aantal meldingen met 1000%. Maar mannen klagen minder, worden minder serieus genomen, en vrouwen worden veel sneller geloofd, daar zit het issue.

Daarbij is één van de voorbeelden die ik noem wel zeer zeker gerelateerd aan dit onderwerp, 1 ex van mij die verantwoordelijk is (in de periode dat ik haar date) voor 3 van zulke meldingen op de werkvloer, en zij was dan het slachtoffer terwijl ze gewoon het roofdier was die daarna in haar slachtofferrol kroop, dus nee ik ga niet zomaar mee met die cijfers zolang in deze samenleving mannen en vrouwen niet gelijkwaardig behandeld worden. Want dat worden ze nog altijd niet, vrouwen worden te vaak en teveel gezien als slachtoffer en mannen als dader, en cijfers daarover zijn er bijna niet want mannen worden gewoon niet serieus genomen of uitgelachen als ze iets durven te roepen over seksuele intimidatie.

Neemt niet weg, helaas moet ik dit te vaak melden, dat ik 100% voorstander ben om dit aan te pakken waardoor vrouwen en ook mannen zich een stuk prettiger voelen.
pi_199923983
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 11:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Omdat ze het zelf mooi vinden?
_O-

Heeft niets met de dopamine hits te maken die je krijgt als je op een bepaalde manier kleed maar puur omdat je het zelf mooi vind en niets anders, sure _O_
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_199924001
Dan moeten vrouwen maar niet deelnemen aan de arbeidsmarkt, maar de dagen doorbrengen met de kinders, poetsen, koken, de sloffen, afspreken en roddelen met vriendinnen, het lezen van literatuur, zich storten op kunstzinnige ontwikkeling (schilderen, musiceren, dans, pottenbakkerij) en het beheren van het huishoudboekje.

De lonen van de mannen kunnen ook weer fiks omhoog zodra vrouwen hun natuurlijke plaats innemen.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_199924050
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 11:29 schreef miss_sly het volgende:

Wat ik niet zo goed begrijp is waarom in dit topic zo heel nodig moet worden aangetoond dat er ook echt wel vrouwen zijn die zich niet gepast gedragen, dat er vrouwen zijn die het leuk vinden, dat niet alle mannen zo zijn, etc. Het punt was in dit geval toch een onderzoek onder vrouwen waaruit bleek dat de meerderheid van de vrouwen te maken heeft (gehad) met ongepaste, seksueel getinte opmerkingen en een deel met aanranding.

Wat ik me altijd afvraag is dus in welk scenario je hier dan een probleem van maakt. Ik heb een vrouwelijke klant die ook weleens hand op m'n been legt en je aanraakt enzo. Als dat al voldoende is voor aanranding neem ik onderzoeken als dit met een korreltje zout.

Las laatst ook iets dat het ook al aanranding kan zijn als je alleen naar de tieten kijkt. Dus dan kleed een vrouw zich nogal schaars en dat valt op, maar dan mag je als man er niet (te lang) naar kijken. Als je dan aangeeft dat ze zich niet zo uitdagend moet kleden is het antwoord "een vrouw mag dragen wat ze wil". Soms begrijp ik de hele maatschappij niet meer hoor :')
Facts don't care about your feelings
pi_199924062
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 11:34 schreef probeer het volgende:
Ow, dolletjes, een topic wat sowieso weer zal gaan over vrouwen die wellicht liegen of overdrijven of zich aanstellen.

Eens lezen of ik gelijk krijg.
Spoiler: Ja
pi_199924081
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 11:43 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik heb een vrouwelijke klant die ook weleens hand op m'n been legt en je aanraakt enzo
Als dit ongewenst is is dat gewoon aanranding. Hoe moeilijk is het om met je takken van iemand af te blijven
  donderdag 17 juni 2021 @ 11:45:55 #119
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_199924084
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 11:38 schreef Oostwoud het volgende:
Dan moeten vrouwen maar niet deelnemen aan de arbeidsmarkt, maar de dagen doorbrengen met de kinders, poetsen, koken, de sloffen, afspreken en roddelen met vriendinnen, het lezen van literatuur, zich storten op kunstzinnige ontwikkeling (schilderen, musiceren, dans, pottenbakkerij) en het beheren van het huishoudboekje.

De lonen van de mannen kunnen ook weer fiks omhoog zodra vrouwen hun natuurlijke plaats innemen.
1821 schreef, ze willen hun opvattingen over man-vrouwverhoudingen terug.
pi_199924093
Tweederde verbaast me niets. Er worden regelmatig opmerkingen gemaakt die iemand misschien grappig lijkt, maar die de ander heel anders ervaart.

Een derde aangerand lijkt me echter zeer sterk en ongeloofwaardig.
  donderdag 17 juni 2021 @ 11:48:43 #121
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_199924122
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 11:21 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Ja echt bizar dat degenen die grensoverschrijdend gedrag vertonen (kunnen ook vrouwen zijn FYI) daar verantwoordelijk worden gehouden. :')
Hij heeft natuurlijk wel gelijk en ik kan je dat aan de hand van een voorbeeld duidelijk maken;
Er kwam een jonge, leuk uitziende meid werken die een laag uitgesneden broek met string droeg. Ze zat met haar rug naar de balie. Bij de dertigste Pool, van het productiepersoneel, die voor een lulvraag aan de balie stond of naar het toilet ging en daar het halletje langs de balie voor nam, was ik er wel klaar mee. Zo ging ik niet aan de productiecijfers komen.
Dan kan ik m'n kop in het zand steken en elke Pool individueel verantwoordelijk houden of ik kan realistisch zijn en erkennen dit niet gaat werken in een hal met 120 Polen die ver van huis en vrouw/vriendin zijn.
Door o.a. figuren zoals jij stuur je zo'n meid dan om een andere reden weg want ik koop dan niets voor dom gewauwel dat het aan die mannen ligt die komen kijken naar de bilpartij.
Ik snap dat deze handelswijze niet in je idealistisch beeld past maar het is wel de praktijk waar het gewoon om de centjes draait en waar geen tijd is om 120 Polen duidelijk te maken dat in Nederland geldt dat als een vrouw haar billen laat zien het niet de bedoeling is dat je er naar kijkt
pi_199924142
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 11:45 schreef Fugue het volgende:

[..]

Als dit ongewenst is is dat gewoon aanranding. Hoe moeilijk is het om met je takken van iemand af te blijven
Ik begrijp niet waarom het zo'n probleem is dat mensen elkaar aanraken... bijna alle dieren op de aarde doen dat en echt niet alleen bij hun partner. Ja als ze me bij m'n ballen had gepakt dan was het wat extreem maar ik heb genoeg collega's, klanten of mensen meegemaakt die gewoon sneller hand op je schouder leggen of een duwtje geven of wat dan ook. Misschien gebeurt dat met name tussen vrouwen onderling of mannen onderling, maar we zijn nu toch in een genderneutrale maatschappij dus dan moet je daar ook geen onderscheid in maken.
Facts don't care about your feelings
  donderdag 17 juni 2021 @ 11:52:25 #123
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_199924172
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 11:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Omdat ze het zelf mooi vinden?
Dus als deze vrouwen alleen thuis zijn zien ze er ook zo uit?
  Moderator donderdag 17 juni 2021 @ 11:52:35 #124
5428 crew  miss_sly
pi_199924176
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 11:50 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ik begrijp niet waarom het zo'n probleem is dat mensen elkaar aanraken... bijna alle dieren op de aarde doen dat en echt niet alleen bij hun partner. Ja als ze me bij m'n ballen had gepakt dan was het wat extreem maar ik heb genoeg collega's, klanten of mensen meegemaakt die gewoon sneller hand op je schouder leggen of een duwtje geven of wat dan ook. Misschien gebeurt dat met name tussen vrouwen onderling of mannen onderling, maar we zijn nu toch in een genderneutrale maatschappij dus dan moet je daar ook geen onderscheid in maken.
Ongewenst is ongewenst. Van wie dan ook naar wie dan ook.
Geen probleem ermee is ook prima, maar dat maakt niet dat iedereen het dan maar oké moet vinden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 17 juni 2021 @ 11:56:48 #125
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_199924229
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 11:50 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ik begrijp niet waarom het zo'n probleem is dat mensen elkaar aanraken... bijna alle dieren op de aarde doen dat en echt niet alleen bij hun partner. Ja als ze me bij m'n ballen had gepakt dan was het wat extreem maar ik heb genoeg collega's, klanten of mensen meegemaakt die gewoon sneller hand op je schouder leggen of een duwtje geven of wat dan ook. Misschien gebeurt dat met name tussen vrouwen onderling of mannen onderling, maar we zijn nu toch in een genderneutrale maatschappij dus dan moet je daar ook geen onderscheid in maken.
Zeer eens, niet te panisch over doen. Wel gebruikmaken van je voelsprieten, je niet laten leiden door begeerte en uiteraard signalen en de boodschap 'nee' respecteren. Spanning op het werk kan best, als je elkaar daarin begrijpt en respecteert, dus ook de nasleep en niet piepen als je achteraf spijt hebt, dan had je maar moeten nadenken.

Vrouwen, maar ook mannen, moeten zich veilig kunnen voelen tijdens het uitvoeren van werkzaamheden, maar een van de redenen van het afstompen van omgangsvormen, waar ook erotische omgangsvormen bij horen, is omdat we het altijd in de taboesfeer plaatsen. Ook worden mannen en vrouwen nauwelijks in de gelegenheid gesteld hun eigen sekse en sexualiteit te verkennen. Dit komt door al dat gendergeneuzel. Sociaal constructivisme is een leuk construct, maar onzinnig en onwetenschappelijk.
  donderdag 17 juni 2021 @ 12:02:55 #126
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_199924299
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 11:12 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ja hoor, zo hypocriet ben ik niet. Maar het zijn vaak niet de mannen die uit zijn op aandacht om zich beter te voelen als ze al in een relatie zitten.
Nee? Mijn ervaringen zijn anders
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  donderdag 17 juni 2021 @ 12:10:02 #127
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_199924396
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 11:24 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Bij techneuten geldt: man of vrouw, ze zien er allemaal niet uit en soms zie je het verschil niet eens.
Ook dit kan ik uit eigen ervaring weerleggen. Onze intern projectmanager is vrouw, heeft hts en knap. Net een sollicitatiegesprek gevoerd met een potentiële manager: knap, technisch, vrouw.
De rest van mijn collega’s is man, waarvan zeker 20 procent bovengemiddeld aantrekkelijk. En meer techneut dan bij ons vind je ze niet snel.

Bij ons mag je overigens best af en toe een fout grapje maken. Maar zodra er een patroon in zit houdt het op.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_199924397
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 11:44 schreef Fugue het volgende:

[..]

Spoiler: Ja
Ik ben helaas niet verbaasd.

Moet wel fijn voor je zijn zeg, dat je hier als vrouw keer op keer op keer weer uit mag leggen wanneer iets ongewenst gedrag is, omdat de incels met persoonlijke anekdotes blijven komen. /s
"Pools are perfect for holding water"
pi_199924430
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 12:10 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik ben helaas niet verbaasd.

Moet wel fijn voor je zijn zeg, dat je hier als vrouw keer op keer op keer weer uit mag leggen wanneer iets ongewenst gedrag is, omdat de incels met persoonlijke anekdotes blijven komen. /s
Dat is een keuze als je niet gewoon achter het aanrecht blijft
pi_199924584
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juni 2021 11:21 schreef Fugue het volgende:

[..]

Nee dat doen ze uitsluitend om jou te plezieren zodat je vanavond weer iets te fappen hebt

8)7
Even serieus waarom doen ze het dan? Want hakken zijn echt ondingen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_199924690
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 12:13 schreef Fugue het volgende:

[..]

Dat is een keuze als je niet gewoon achter het aanrecht blijft
Dat isdatzo je uberhaupt uit de keuken laat. Wat een romanticus is het toch ook.
"Pools are perfect for holding water"
pi_199924702
quote:
17s.gif Op donderdag 17 juni 2021 12:31 schreef probeer het volgende:

[..]

Dat isdatzo je uberhaupt uit de keuken laat. Wat een romanticus is het toch ook.
Van waar denk je dat ik zit te FOK!ken
pi_199924711
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 12:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Even serieus waarom doen ze het dan? Want hakken zijn echt ondingen.
Waarom dragen mannen een stropdas, niet omdat het zo lekker zit
pi_199924712
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 12:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Even serieus waarom doen ze het dan? Want hakken zijn echt ondingen.
Omdat ze er zelf graag goed uit willen zien.

Waarom doe jij een pak aan?
"Pools are perfect for holding water"
pi_199924756
Ik draag zelf graag hakken omdat ik het mooi vind, zou niet zo snel iets dragen als ik het lelijk vind. Maar heb dan zelf ook nooit vervelende/ongewenste situaties meegemaakt op het werk. Wel van die mannen die dan even moeten benoemen wat ze zien "je hebt je roze hakjes aan" dan zeg ik "klopt" en dan is dat ook weer klaar.
  donderdag 17 juni 2021 @ 12:38:49 #136
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_199924798
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 12:32 schreef probeer het volgende:

[..]

Omdat ze er zelf graag goed uit willen zien.

Waarom doe jij een pak aan?
Dus als die kantoormeiden op zaterdag de badkamer schoonmaken doen ze eerst effe een macaraatje op en wat lippenstift en gaan de hakjes aan?
Als ze een avondje op de bank hangen om te Netflixen dan wordt er wel eerst even make up opgedaan want ze willen er wel goed uitzien?
Of is de situatie dat zodra ze van het werk thuis komen de hakjes en het kokerrokje uit gaan en ze zichzelf in een joggingbroek hijsen?
pi_199924836
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 12:38 schreef the-eye het volgende:

[..]

Dus als die kantoormeiden op zaterdag de badkamer schoonmaken doen ze eerst effe een macaraatje op en wat lippenstift en gaan de hakjes aan?
Als ze een avondje op de bank hangen om te Netflixen dan wordt er wel eerst even make up opgedaan want ze willen er wel goed uitzien?
Jij gaat wel klussen met een stropdas om? Waar je je comfortabel in voelt verschilt meestal per gelegenheid.

Ik loop er ook niet warm voor om in mijn huispak op kantoor te verschijnen en zou me daar bijzonder oncomfortabel bij voelen, ondanks dat ik die heerlijk vind tijdens het thuiswerken en Netflixen.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199924837
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 12:38 schreef the-eye het volgende:

[..]

Dus als die kantoormeiden op zaterdag de badkamer schoonmaken doen ze eerst effe een macaraatje op en wat lippenstift en gaan de hakjes aan?
Als ze een avondje op de bank hangen om te Netflixen dan wordt er wel eerst even make up opgedaan want ze willen er wel goed uitzien?
Ik ken weinig mensen die op die momenten de behoefte voelen om er 'mooi uit te zien'. Neemt niet weg dat mensen dat, hoogstwaarschijnlijk op andere momenten, wel graag willen en dat ook zouden moeten kunnen doen zonder onheus bejegend te worden, nietwaar?
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator donderdag 17 juni 2021 @ 12:41:51 #139
5428 crew  miss_sly
pi_199924848
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 12:38 schreef the-eye het volgende:

[..]

Dus als die kantoormeiden op zaterdag de badkamer schoonmaken doen ze eerst effe een macaraatje op en wat lippenstift en gaan de hakjes aan?
Als ze een avondje op de bank hangen om te Netflixen dan wordt er wel eerst even make up opgedaan want ze willen er wel goed uitzien?
Of is de situatie dat zodra ze van het werk thuis komen de hakjes en het kokerrokje uit gaan en ze zichzelf in een joggingbroek hijsen?
In gezelschap kleed je je netjes, in iets waarin je je fijn voelt en waarin je representatief bent. Zo zorg je ook dat je haar geen ragebol is, je gewassen en schoon bent, je nagels niet zwart zijn en je tanden gepoetst.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199924863
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 12:38 schreef the-eye het volgende:

[..]

Dus als die kantoormeiden op zaterdag de badkamer schoonmaken doen ze eerst effe een macaraatje op en wat lippenstift en gaan de hakjes aan?
Als ze een avondje op de bank hangen om te Netflixen dan wordt er wel eerst even make up opgedaan want ze willen er wel goed uitzien?
Of is de situatie dat zodra ze van het werk thuis komen de hakjes en het kokerrokje uit gaan en ze zichzelf in een joggingbroek hijsen?
Dus als jij een avondje op de bank ligt doe je dat in pak met stropdas
pi_199924908
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 12:02 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Nee? Mijn ervaringen zijn anders
Nee? Nja jij bent vrouw en ik ben man, misschien moeten we dan maar eens de conclusie trekken dat het door en in beide kampen gebeurd?
  Moderator donderdag 17 juni 2021 @ 12:46:36 #142
5428 crew  miss_sly
pi_199924923
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 12:45 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Nee? Nja jij bent vrouw en ik ben man, misschien moeten we dan maar eens de conclusie trekken dat het door en in beide kampen gebeurd?
Dat stelde ik net al, maar daar had je een heel antwoord op waarom ik dat wellicht toch niet goed zag?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199924931
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 12:45 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Nee? Nja jij bent vrouw en ik ben man, misschien moeten we dan maar eens de conclusie trekken dat het door en in beide kampen gebeurd?
Wat is er mis met bij de onderzoeksresultaten blijven die aanleiding vormden voor dit topic? Al die whataboutisms op basis van anekdotes vind ik niet echt een constructieve bijdrage.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199924964
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 12:10 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik ben helaas niet verbaasd.

Moet wel fijn voor je zijn zeg, dat je hier als vrouw keer op keer op keer weer uit mag leggen wanneer iets ongewenst gedrag is, omdat de incels met persoonlijke anekdotes blijven komen. /s
Incels, dooddoener probeer, en zo blijft de rest van de problematiek lekker verborgen want vrouwen die klagen zijn slachtoffer en mannen die klagen zijn incels. Je bevestigd gewoon werkelijk ieders argument hier dat mannen niet mogen klagen.

Maar geen vrouw hoeft hier uit te leggen wat ongewenst gedrag is, dat is inmiddels wel bekend. Wel moet er blijkbaar uitgelegd worden dat ook mannen te maken hebben met ongewenst gedrag, maar dat zijn dan weer incels volgens jou. Daarbij elke vrouw wat hier uitlegt wat ongewenst gedrag is komt met persoonlijke anekdotes, wederom een bevestiging van het meten met twee maten, want mannen die met persoonlijke anekdotes komen zijn incels.
pi_199925025
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 11:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ongewenst is ongewenst. Van wie dan ook naar wie dan ook.
Geen probleem ermee is ook prima, maar dat maakt niet dat iedereen het dan maar oké moet vinden.
Ja je kunt het makkelijk omdraaien. Ik kan ook een heel lijstje dingen noemen die ik ongewenst vind maar die gewoon horen bij normaal sociaal contact. Omdat sommige mensen iets niet leuk vinden betekent het niet meteen dat het maar strafbaar moet zijn.
Facts don't care about your feelings
pi_199925095
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 12:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat stelde ik net al, maar daar had je een heel antwoord op waarom ik dat wellicht toch niet goed zag?
Niet helemaal, jij beklaagde je vooral over het feit dat er aangetoond wordt dat vrouwen zich ook ongepast gedragen. Daarna val je terug op het onderzoek dat het merendeel van de vrouwen zich te maken heeft gehad met seksuele intimidatie. Jij, en anderen hier, staren zich blind op dit artikel, een artikel over mannen die soortgelijke ervaringen hebben zal nooit komen en eigenlijk heb je daar weer de kern van het probleem wat ik probeer aan te kaarten. Je ziet het hier al, het woord incels is alweer gevallen.

Vrouwen en mannen maken zich beiden schuldig aan grensoverschrijdend gedrag, waarbij ik durf te wedden dat vrouwen zich veel vaker in de slachtofferrol maneuvreren of onterechte beschuldigingen uiten, dat wijzen die vele onterechte verkrachtingsclaims toch ook uit? Maar zoals met alles de laatste jaren is het weer vrouwen goed, mannen slecht. De grootste monsters die ik in mijn leven heb ontmoet, mensen die anderen volledig aan de grond hebben gekregen zijn nog altijd vrouwen geweest die dankbaar gebruik maken van hun seksualiteit om mannen om hun vinger te winden om daarna het slachtoffer uit te hangen.

Het is een eenzijdig onderzoek waarvan er nog velen zullen volgen, misschien moeten wij mannen maar eens exact hetzelfde gedrag gaan vertonen als vrouwen en werkelijk alles melden, alleen weet je dan dat je als man ook nog scheef wordt aangekeken of belachelijk wordt gemaakt.
pi_199925139
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 12:57 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Het is een eenzijdig onderzoek waarvan er nog velen zullen volgen,
Wat is er precies eenzijdig dan? De stellingen die zijn voorgelegd?

Vond het alleen onlogisch om eerst te vragen of er een protocol is en er in de volgende stelling vanuit te gaan dat er sprake is van een vertrouwenspersoon (hebben lang niet alle bedrijven, zeker de kleintjes). Verder zag ik zo gauw niets opvallends.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199925156
Wat is hier precies zo eenzijdig aan? https://cnvstorageprd.blo(...)tie-werkvloer-v1.pdf

Er wordt overigens met geen woord gerept over het geslacht van de dader, dus er valt niks te stellen over wie zich schuldig maakt aan grensoverschrijdend gedrag, alleen wie er slachtoffer van is.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199925301
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 12:47 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Wat is er mis met bij de onderzoeksresultaten blijven die aanleiding vormden voor dit topic? Al die whataboutisms op basis van anekdotes vind ik niet echt een constructieve bijdrage.
Eenzijdige onderzoeksresultaten. Waar is de vergelijking met mannen die slachtoffer zijn van seksuele intimidatie? Of het onderzoek waarin wordt weergegeven dat mannen geen aangifte durven te doen uit schaamte? Waar zijn de cijfers van mannen die onterecht beschuldigd zijn geworden van seksuele intimidatie?

Nee het is weer een onderzoek wat goed past in het huidige klimaat van wokeisme, mannen slecht vrouwen goed. De focus ligt alleen op vrouwen als slachtoffer en mannen als dader, en dan is het geen goed onderzoek. Ik dacht dat we allemaal gelijk waren in deze samenleving? Nee gelijk zijn we als de daders bij de heilig verklaarde groepen horen, slachtoffers uit de heilig verklaarde groepen moeten wel apart benoemd worden. Dit gedrag zie je de laatste jaren werkelijk in elke discussie.
  donderdag 17 juni 2021 @ 13:06:45 #150
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_199925318
Beetje neuken moet kunnen vind ik; zolang het werk er maar niet onder lijdt :7
pi_199925367
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 12:32 schreef Fugue het volgende:

[..]

Waarom dragen mannen een stropdas, niet omdat het zo lekker zit
Ik draag die dan ook niet.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 17 juni 2021 @ 13:09:56 #152
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_199925392
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juni 2021 12:42 schreef Fugue het volgende:

[..]

Dus als jij een avondje op de bank ligt doe je dat in pak met stropdas
Ik ben geen goed voorbeeld. De enige gelegenheid wanneer ik misschien een stropdas draag is naar een trouwerij en heel misschien naar een begrafenis. Ik doe dat dan om anderen te pleasen en te laten zien dat ik weet hoe het hôrt.
Met kerst ofzo heb ik een net overhemd aan maar die stropdas blijft in de kast, vind ik gewoon niet praktisch.
pi_199925395
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 12:32 schreef probeer het volgende:

[..]

Omdat ze er zelf graag goed uit willen zien.

Waarom doe jij een pak aan?
Ik doe geen pak aan.
Maar die dingen zijn zo oncomfortabel, je ziet er goed uit voor andere mensen. Thuis loop je er niet mee rond.
Althans bij mijn ex gingen die dingen altijd zo snel mogelijk uit.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_199925398
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 12:48 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Incels, dooddoener probeer, en zo blijft de rest van de problematiek lekker verborgen want vrouwen die klagen zijn slachtoffer en mannen die klagen zijn incels. Je bevestigd gewoon werkelijk ieders argument hier dat mannen niet mogen klagen.

Maar geen vrouw hoeft hier uit te leggen wat ongewenst gedrag is, dat is inmiddels wel bekend. Wel moet er blijkbaar uitgelegd worden dat ook mannen te maken hebben met ongewenst gedrag, maar dat zijn dan weer incels volgens jou. Daarbij elke vrouw wat hier uitlegt wat ongewenst gedrag is komt met persoonlijke anekdotes, wederom een bevestiging van het meten met twee maten, want mannen die met persoonlijke anekdotes komen zijn incels.
Nee hoor, dat vul jij gewoon zo in, omdat je denkt hier niet genoeg ruimte te krijgen om weer flink te slachtofferen.

Niemand ontkent dat mannen ook met deze shit dealen. Niemand zegt dat die mannen zich aanstellen. Niemand ontkent dat vrouwen ook daders kunnen zijn.

Maar toch is er weer een aantal users die het weer niet kan hebben dat er eens specifiek naar het slachtofferschap van vrouwen gekeken wordt.

En daarmee ben JIJ degene die het daadwerkelijke probleem bagatelliseert: dat vrouwen veel vaker met dat soort shit moeten dealen dan mannen.

"Ja maar mannen dan ?!?!" Ugh.

Vergelijk het met een topic wat specifiek gaat over de relatieve oververtegenwoordiging van allochtonen in criminaliteit, en dat er dan een of andere jan-lul komt drammen dat autochtonen ook misdaden plegen. Ja, duh, maar daar gaat het verdomme nu niet over. We zoomen nu in op die relatieve oververtegenwoordiging, en wat er wellicht moet gebeuren om dat te veranderen.

[ Bericht 3% gewijzigd door probeer op 17-06-2021 13:16:41 ]
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 17 juni 2021 @ 13:11:05 #155
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_199925424
Alsof je hier niet naar zou kijken of wat mee zou doen als ze naar je lonkt op werk, van Fokzine:
200708_1_babes10_50.jpg
pi_199925456
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 13:11 schreef Smegma. het volgende:
Alsof je hier niet naar zou kijken of wat mee zou doen als ze naar je lonkt op werk, van Fokzine:
[ afbeelding ]
Wellicht is het mijn leeftijd, maar door alleen al naar die foto te kijken weet ik dat ik haar enorm vermoeiend zou vinden en niets van dr moet hebben.
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 17 juni 2021 @ 13:12:59 #157
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_199925468
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 12:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]

In gezelschap kleed je je netjes, in iets waarin je je fijn voelt en waarin je representatief bent. Zo zorg je ook dat je haar geen ragebol is, je gewassen en schoon bent, je nagels niet zwart zijn en je tanden gepoetst.
Maar voor mij geldt dat wanneer ik m'n tanden heb gepoetst, m'n haren heb gekamd en geen kleren met scheuren aanheb, ik er verzorgd uitzie. Waarvoor geldt dan voor jou dat je daarbij je gezicht moet verven en iets met hakjes aan je voeten moet hebben?
pi_199925516
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 13:06 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Waar is de vergelijking met mannen die slachtoffer zijn van seksuele intimidatie?
Oh je hebt het onderzoek dus gewoon geweigerd te openen, maar trekt toch de conclusie dat het eenzijdig was _O- Alle stellingen zijn zowel aan mannen als vrouwen voorgelegd. :D :')

Aangezien het onderzoek zelfstandig aanklikken te veel moeite voor je is, hier een screenshot:
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199925558
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 13:12 schreef probeer het volgende:

[..]

Wellicht is het mijn leeftijd, maar door alleen al naar die foto te kijken weet ik dat ik haar enorm vermoeiend zou vinden en niets van dr moet hebben.
Flinke tieten vereisen een flinke biceps.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_199925559
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 08:54 schreef the-eye het volgende:
Viva topic
[..]

https://www.msn.com/nl-nl(...)werkvloer/ar-AAL7FTi
Nou..... verschrikkelijk natuurlijk
Logische uitkomst, gemiddelde vrouw vindt 90% van de mannen totaal onaantrekkelijk.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199925576
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 13:00 schreef Stepperoller het volgende:
Wat is hier precies zo eenzijdig aan? https://cnvstorageprd.blo(...)tie-werkvloer-v1.pdf

Er wordt overigens met geen woord gerept over het geslacht van de dader, dus er valt niks te stellen over wie zich schuldig maakt aan grensoverschrijdend gedrag, alleen wie er slachtoffer van is.
Mooi onderzoek.

- Hoeveel mannen zijn gevraag tegenover het aantal vrouwen? Want percentages zeggen niets zonder de aantallen? Gezien er meer mannen werken dan vrouwen in dit land kan het dus zo zijn dat 100.000 mannen hier last van hebben tegenover 10.000 vrouwen?

- Wat wordt gezien als seksueel overschrijdend gedrag? Is de mooiboy in het bedrijf die een compliment maakt over een jurkje schuldig aan seksueel overschrijdend gedrag? En de middelmatige man met bierbuik die exact hetzelfde compliment maakt is hij schuldig aan seksueel overschrijdend gedrag? Want ook daar lees ik niets over in het onderzoek.

- Is er verschil in de opvatting van seksueel overschrijdend gedrag? Wat voor een vrouw niet acceptabel is is voor een andere vrouw wel weer acceptabel? Of mannen die soortgelijke opmerkingen krijgen vallen er niet over en zien het niet als over een grens gaan?

Ik ben lid van het CNV, maar ik heb geen uitnodiging gehad voor dit onderzoek. Flutonderzoek naar mijn mening.
pi_199925599
Hoe moet ik dat weten? CNV spreekt over een representatieve groep op basis van geslacht, inkomen en leeftijd. Als jij lid bent moet je lekker zelf het antwoord gaan zoeken op je vragen.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199925610
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 13:18 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Mooi onderzoek.

- Hoeveel mannen zijn gevraag tegenover het aantal vrouwen? Want percentages zeggen niets zonder de aantallen? Gezien er meer mannen werken dan vrouwen in dit land kan het dus zo zijn dat 100.000 mannen hier last van hebben tegenover 10.000 vrouwen?

- Wat wordt gezien als seksueel overschrijdend gedrag? Is de mooiboy in het bedrijf die een compliment maakt over een jurkje schuldig aan seksueel overschrijdend gedrag? En de middelmatige man met bierbuik die exact hetzelfde compliment maakt is hij schuldig aan seksueel overschrijdend gedrag? Want ook daar lees ik niets over in het onderzoek.

- Is er verschil in de opvatting van seksueel overschrijdend gedrag? Wat voor een vrouw niet acceptabel is is voor een andere vrouw wel weer acceptabel? Of mannen die soortgelijke opmerkingen krijgen vallen er niet over en zien het niet als over een grens gaan?

Ik ben lid van het CNV, maar ik heb geen uitnodiging gehad voor dit onderzoek. Flutonderzoek naar mijn mening.
Lees het eens dan.
"Pools are perfect for holding water"
pi_199925626
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 13:10 schreef probeer het volgende:

[..]

Nee hoor, dat vul jij gewoon zo in, omdat je denkt hier niet genoeg ruimte te krijgen om weer flink te slachtofferen.
Onzin

quote:
Niemand ontkent dat mannen ook met deze shit dealen. Niemand zegt dat die mannen zich aanstellen. Niemand ontkent dat vrouwen ook daders kunnen zijn.
Maar toch mag je geen nuance aanbrengen en moeten we weer mee in de trend, mannen slecht vrouwen goed?

quote:
Maar toch is er weer een aantal users die het weer niet kan hebben dat er eens specifiek naar het slachtofferschap van vrouwen gekeken wordt.
Onzin, nuance aanbrengen heet dat, discussie voeren ipv met oogkleppen op overal achteraan lopen wat de media ons voert.

quote:
En daarmee ben JIJ degene die het daadwerkelijke probleem bagatelliseert: dat vrouwen veel vaker met dat soort shit moeten dealen dan mannen.
Lol, dikke onzin, lees mijn reacties nog maar eens na.

quote:
"Ja maar mannen dan ?!?!" Ugh.

Vergelijk het met een topic wat specifiek gaat over de relatieve oververtegenwoordiging van allochtonen in criminaliteit, en dat er dan een of andere jan-lul komt drammen dat autochtonen ook misdaden plegen. Ja, duh, maar daar gaat het verdomme nu niet over. We zoomen nu in op die relatieve oververtegenwoordiging, en wat er wellicht moet gebeuren om dat te veranderen.
En toch gebeurd dat probeer. Maar oververtegenwoordiging? Kijk eens naar het onderzoek, ik mis toch een aantal belangrijke punten uit het onderzoek. Reactie #161 som ik er een aantal op. Het is een zwart/wit onderzoek, en daar kan ik er ook een aantal van posten en dan durf ik er heel wat voor te wedden dat jij een hele andere mening hebt.
pi_199925662
Ja, ok, blijf lekker geloven dat sekse niet uitmaakt voor slachtofferschap van seksuele intimidatie. Zal mij ook een rotzorg zijn.
"Pools are perfect for holding water"
pi_199925665
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 13:21 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Maar toch mag je geen nuance aanbrengen en moeten we weer mee in de trend, mannen slecht vrouwen goed?
Wat valt er te nuanceren als het alleen gaat over wie er slachtoffer is? In theorie kunnen de daders van hetzelfde geslacht, leeftijd en dergelijke zijn als de slachtoffers.

Resultaten over wie er slachtoffer is zeggen niks over wie de dader is. Dus je nuance gaat uit van iets wat helemaal niet wordt gesteld.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199925710
jA mAaR mAnNeN hEbBeN hEt oOk niEt mAkKeLiJk

Gewoon erkennen wat deze onderzoeksresultaten aan de kaak stellen kan blijkbaar niet als niet wordt genuanceerd dat vrouwen echt niet per se zieliger zijn dan mannen 8)7

Wat mij betreft zijn alle vormen van grensoverschrijdend gedrag op het werk problematisch, dus dat geldt ook de 1 op de 5 mannen die ermee te maken heeft.

Maar een meerderheid van de vrouwen is natuurlijk een catchy kop. Dat maakt echter de rest van de onderzoeksresultaten niet ineens irrelevant of zo.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199925990
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 09:48 schreef Makrelis het volgende:
Veel mannen zijn dan ook een stelletje onfatsoenlijke en lompe boeren.
In tegenstelling tot normale mensen hebben die lompe boeren wel veel sneller behulpzame vrienden.
pi_199926189
Het is natuurlijk geheel afhankelijk waar je werkt. In de engineering heb ik nog nooit meegemaakt dat een dame seksueel geïntimideerd werd benaderd. En daar stonden ook vrouwen achter de tekentafel.

Waar ik nu werk is dat wel eens voorgekomen. Maar daar staan zeer zware sancties op. En een van mijn dochters die zowel in de bouw heeft gewerkt(schilder) en nu in de metaal(draaibank) is nog nooit sexueel geïntimideerd. Hoef je bij haar ook niet te proberen. Wat natuurlijk wel zo is, het blijft toch over het algemeen een mannenwereld(bouw, metaal) waar natuurlijk zo nu en dan de opmerkingen over vrouwen heen en weer vliegen en waar natuurlijk regelmatig onder mannen over de vrouw gesproken word. Vaak onbewust. Dat hoor ik zo nu en dan wel van mijn dochter. Maar ja het is dan ook de enige vrouw op de werkvloer.
pi_199926398
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 13:54 schreef Cherni het volgende:
Het is natuurlijk geheel afhankelijk waar je werkt. In de engineering heb ik nog nooit meegemaakt dat een dame seksueel geïntimideerd werd benaderd. En daar stonden ook vrouwen achter de tekentafel.
Denk ik ook. Ik heb genoeg seksuele intimidatie meegemaakt tijdens het uitgaan, reizen met het openbaar vervoer of gewoon het op straat lopen. De werkvloer vormt juist een uitzondering. De laatste keer dat ik er last van had, was toen ik 17 was en een bijbaantje in een winkel had. Het waren niet collega's maar klanten die vervelend deden. Sindsdien heb ik alleen maar banen gehad waarin seksuele intimidatie gewoon niet aan de orde was. Intimidatie wel en seksisme ook, maar geen seksuele intimidatie.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_199926483
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 10:30 schreef Stepperoller het volgende:
Wat lezen veel mensen hier slecht, de vraag was:
[..]

bron: https://cnvstorageprd.blo(...)tie-werkvloer-v1.pdf

Voor mensen die in staat zijn tot begrijpend lezen is duidelijk dat seksueel getint taalgebruik dat niet als vervelend werd ervaren hier niet onder valt.
Ik wil er wel op wijzen dat ik op deze vraag ook 'ja' zou moeten antwoorden terwijl mijn ervaringen juist heel positief zijn. Als je het ook maar één keer hebt meegemaakt, zou je op deze vraag al 'ja' moeten antwoorden. De vraagstelling werkt een schandalige uitkomst gewoon in de hand.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator donderdag 17 juni 2021 @ 14:10:40 #172
5428 crew  miss_sly
pi_199926503
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 12:51 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja je kunt het makkelijk omdraaien. Ik kan ook een heel lijstje dingen noemen die ik ongewenst vind maar die gewoon horen bij normaal sociaal contact. Omdat sommige mensen iets niet leuk vinden betekent het niet meteen dat het maar strafbaar moet zijn.
Wat is daar omdraaien aan?
Niet iedereen heeft dezelfde perceptie van wat bij 'normaal sociaal contact' hoort. Aanraken, vastpakken, hoort wat mij betreft zeker niet bij 'normaal sociaal contact'.
Noem eens een paar van die dingen die jij ongewenst vindt, maar die horen bij 'normaal sociaal contact'?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 17 juni 2021 @ 14:12:56 #173
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_199926536
Ik herken het wel:
Opmerkingen over mijn borsten door collega’s (sindsdien draag ik padded bh’s), klanten die je drie zoenen geven bij het begroeten, collega’s die denken dat je flirt terwijl je gewoon aardig doet, een chef die avances maakt, nog zo’n chef, een collega manager die een op een zeer ongepaste opmerkingen maakt, relaties die je mee uit vragen of ‘s nachts appjes sturen ...
De sexistische grapjes, opmerkingen en complimenten over mijn uiterlijk en de hand of arm om je middel of rug laat ik dan al buiten beschouwing.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_199926541
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 14:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Denk ik ook. Ik heb genoeg seksuele intimidatie meegemaakt tijdens het uitgaan, reizen met het openbaar vervoer of gewoon het op straat lopen. De werkvloer vormt juist een uitzondering. De laatste keer dat ik er last van had, was toen ik 17 was en een bijbaantje in een winkel had. Het waren niet collega's maar klanten die vervelend deden. Sindsdien heb ik alleen maar banen gehad waarin seksuele intimidatie gewoon niet aan de orde was. Intimidatie wel en seksisme ook, maar geen seksuele intimidatie.
In mijn jeugd(ik was 16) heb ik een vakantiebaantje gehad als inpakker tussen dames allemaal zo rond de 24. Ik heb afgezien, en maakte meteen kennis met allerhande zaken waar ik later gebruik van maakte bij mijn vriendin. Op dat moment schaamde ik mij meer dan wat anders. Het uitvragen of je al ervaring hebt etc daar voelde ik mij ook op dat moment niet prettig bij. Nu ik er op terugkijk is het een leuke ervaring geweest.

Het blijft natuurlijk allemaal lastig. Mannen onder elkaar dan komen als snel de cowboy verhalen. Vrouwen onder elkander zullen dat ook wel hebben.

Maar als het echt om intimidatie gaat is dat natuurlijk wel bizar.
pi_199926585
Uit het rapport:



Wat opvalt behalve het grote verschil tussen het percentage mannen en vrouwen dat 'ja' antwoordt op deze vraag:
- Hoe hoger de leeftijd, hoe hoger het percentage. Logisch, want hoe ouder je bent hoe groter de kans is dat je hier wel eens mee te maken hebt gehad.
- Het percentage respondenten met een lage opleiding geeft aan hier vaker mee te maken hebben gehad dan respondenten met een hoge opleiding. Dat geldt ook voor respondenten die minder dan modaal verdienen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_199926617
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 14:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik wil er wel op wijzen dat ik op deze vraag ook 'ja' zou moeten antwoorden terwijl mijn ervaringen juist heel positief zijn. Als je het ook maar één keer hebt meegemaakt, zou je op deze vraag al 'ja' moeten antwoorden. De vraagstelling werkt een schandalige uitkomst gewoon in de hand.
Je moet de uitkomst ook in het licht van de vraagstelling zien natuurlijk. In het nieuwsartikel wordt het niet heel expliciet genoemd. Vandaar dat ik ook heb doorgeklikt naar het onderzoek zelf en meerdere malen de link in dit topic heb geplaatst.

Persoonlijk vind ik het gegeven dat grensoverschrijdend gedrag op het werk niet hoogst ongebruikelijk is überhaupt schandalig. Daar valt nog veel te winnen.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199926660
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 14:13 schreef Cherni het volgende:

Maar als het echt om intimidatie gaat is dat natuurlijk wel bizar.
Hiermee sorteer je in feite erop voor dat vrouwen zich overwegend aanstellen. Echte intimidatie is natuurlijk vreselijk, maar verder moeten vrouwen het allemaal niet zo zwaar opvatten.

Ik snap het wel: deze houding is voor mannen een stuk makkelijker dan bij zichzelf te rade te gaan. Ik heb eens een fantastische podcast beluisterd over het op de billen tikken van vrouwen. Mannen die dat deden, zagen het als iets onschuldigs, als een compliment zelfs. Vrouwen die het ondergingen vonden het ongewenst, vervelend en vernederend. Dan kun je wel zeggen: het is niet zo bedoeld, vat het niet zo zwaar op! Wat je ook kunt doen is het signaal serieus nemen dat het ongewenst wordt gevonden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_199926713
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 14:21 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hiermee sorteer je in feite erop voor dat vrouwen zich overwegend aanstellen. Echte intimidatie is natuurlijk vreselijk, maar verder moeten vrouwen het allemaal niet zo zwaar opvatten.

Ik snap het wel: deze houding is voor mannen een stuk makkelijker dan bij zichzelf ten rade te gaan. Ik heb eens een fantastische podcast beluisterd over het op de billen tikken van vrouwen. Mannen die dat deden, zagen het als iets onschuldigs, als een compliment zelfs. Vrouwen die het ondergingen vonden het ongewenst, vervelend en vernederend. Dan kun je wel zeggen: het is niet zo bedoeld, vat het niet zo zwaar op! Wat je ook kunt doen is het signaal serieus nemen dat het ongewenst wordt gevonden.
Echt hè!

Als vrouwelijke collega's mij plotseling in mijn kruis gaan grijpen als compliment en met de bedoeling mij op een aangename manier aan te raken is dat niet ineens oké, ondanks dat hun bedoeling misschien goed en positief is.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  donderdag 17 juni 2021 @ 14:26:13 #179
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199926760
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 14:21 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hiermee sorteer je in feite erop voor dat vrouwen zich overwegend aanstellen. Echte intimidatie is natuurlijk vreselijk, maar verder moeten vrouwen het allemaal niet zo zwaar opvatten.

Ik snap het wel: deze houding is voor mannen een stuk makkelijker dan bij zichzelf te rade te gaan. Ik heb eens een fantastische podcast beluisterd over het op de billen tikken van vrouwen. Mannen die dat deden, zagen het als iets onschuldigs, als een compliment zelfs. Vrouwen die het ondergingen vonden het ongewenst, vervelend en vernederend. Dan kun je wel zeggen: het is niet zo bedoeld, vat het niet zo zwaar op! Wat je ook kunt doen is het signaal serieus nemen dat het ongewenst wordt gevonden.
Jammer dat ik maar 1 plusje mag geven.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_199926783
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 14:21 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hiermee sorteer je in feite erop voor dat vrouwen zich overwegend aanstellen. Echte intimidatie is natuurlijk vreselijk, maar verder moeten vrouwen het allemaal niet zo zwaar opvatten.

Ik snap het wel: deze houding is voor mannen een stuk makkelijker dan bij zichzelf ten rade te gaan. Ik heb eens een fantastische podcast beluisterd over het op de billen tikken van vrouwen. Mannen die dat deden, zagen het als iets onschuldigs, als een compliment zelfs. Vrouwen die het ondergingen vonden het ongewenst, vervelend en vernederend. Dan kun je wel zeggen: het is niet zo bedoeld, vat het niet zo zwaar op! Wat je ook kunt doen is het signaal serieus nemen dat het ongewenst wordt gevonden.
Nou nee, met intimidatie bedoel ik aanraken anders dan een hand geven. Ik moet er ook niets van hebben als mij een vrouw waar ik verder niets mee heb(een relatie) mij zou aanraken in de vorm van een tik op de billen of een arm om het middel etc.
Ja bij een aanrijding om je te troosten komt dat wel eens voor(menselijk iets, op gevoel) dat iemand de arm om je heen legt. Maar dat staat dan compleet los van intimidatie.
pi_199926816
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 14:27 schreef Cherni het volgende:

[..]

Nou nee, met intimidatie bedoel ik aanraken anders dan een hand geven. Ik moet er ook niets van hebben als mij een vrouw waar ik verder niets mee heb(een relatie) mij zou aanraken in de vorm van een tik op de billen of een arm om het middel etc.
Ja bij een aanrijding om je te troosten komt dat wel eens voor(menselijk iets). Maar dat staat dan compleet los van intimidatie.
Je onderschrijft vooral wat ik zeg: je stelt voorop wat jij bedoelt en niet wat de ander vindt. Ik vind niet alleen bepaalde aanrakingen intimiderend.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_199926863
Seksuele intimidatie is een beetje net als racisme. Tussen de bedoeling en de interpretatie zit vaak een gigantische kloof. Man maakt een loos grapje, vrouw interpreteert dat direct als een aanval en intimidatie. Waarom heeft de man in deze dan schuld aan een verkeerde interpretatie aan de andere kant. Of erger nog, aan het krenken van 'gevoelens'?

Is alles per definitie seksuele intimidatie als de ontvangende partij dat zo ervaart? Das nogal makkelijk, zeker vandaag de dag waar iedereen om alles beledigd is.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_199926868
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 14:28 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je onderschrijft vooral wat ik zeg: je stelt voorop wat jij bedoelt en niet wat de ander vindt. Ik vind niet alleen bepaalde aanrakingen intimiderend.
Ik mag toch aannemen dat jezelf aangeeft richting een ander als je iets niet bevalt?
pi_199926928
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 14:31 schreef Cherni het volgende:

[..]

Ik mag toch aannemen dat jezelf aangeeft richting een ander als je iets niet bevalt?
Je draait het wéér om. Is het echt zo moeilijk om je in zo'n topic geïnteresseerd op te stellen ten aanzien van het perspectief van de ander?

Ik vind het ridicuul dat je bijvoorbeeld een mannelijke collega zou moeten vragen om te stoppen opmerkingen over je borsten te maken. Die collega zou moeten begrijpen dat het ongepast is. En ik snap heus wel dat mannen geen volledige kennis hebben van de belevingswereld van vrouwen, maar toon je dan op zo'n minst geïnteresseerd in plaats van vooringenomen en afwijzend.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_199926959
Ja, wat verwacht je anders? Is iedereen hier echt verbaast over?
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_199926974
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 14:15 schreef Claudia_x het volgende:
Uit het rapport:

[ afbeelding ]

Wat opvalt behalve het grote verschil tussen het percentage mannen en vrouwen dat 'ja' antwoordt op deze vraag:
- Hoe hoger de leeftijd, hoe hoger het percentage. Logisch, want hoe ouder je bent hoe groter de kans is dat je hier wel eens mee te maken hebt gehad.
- Het percentage respondenten met een lage opleiding geeft aan hier vaker mee te maken hebben gehad dan respondenten met een hoge opleiding. Dat geldt ook voor respondenten die minder dan modaal verdienen.
Laagopgeleiden dus bijna twee (1,8) keer zo vaak als hoogopgeleiden. :o
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  donderdag 17 juni 2021 @ 14:39:14 #187
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199927026
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 14:36 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Laagopgeleiden dus bijna twee (1,8) keer zo vaak als hoogopgeleiden. :o
Die maken van wel meer dingen een grotere bende :P
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_199927060
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 14:39 schreef Perrin het volgende:

[..]

Die maken van wel meer dingen een grotere bende :P
Betalen wel vaker de hoogste prijs voor maatschappelijke problemen eerder.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199927061
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 14:30 schreef TigerXtrm het volgende:

Is alles per definitie seksuele intimidatie als de ontvangende partij dat zo ervaart? Das nogal makkelijk, zeker vandaag de dag waar iedereen om alles beledigd is.
Ik kan het ook omdraaien: is het per definitie geen seksuele intimidatie als het niet zo is bedoeld?

Ten aanzien van dit soort kwesties is het denk ik zo dat bedoelingen er wel degelijk toe doen. Tegelijk is het vervelend als iemand met goede bedoelingen niet openstaat voor de ervaring van een ander. En dan bedoel ik niet alleen in concrete situaties, maar ook in de bredere sociaal-culturele context. Normen veranderen, godzijdank. Voor stug vast blijven houden aan 'een complimentje moet kunnen' bestaat geen excuus.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_199927090
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 14:36 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Laagopgeleiden dus bijna twee (1,8) keer zo vaak als hoogopgeleiden. :o
Ik ben benieuwd naar een verklaring hiervoor. Zou het met type werkvloer te maken kunnen hebben of met het innemen van een bepaalde positie in een hiërarchie?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_199927100
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 13:10 schreef probeer het volgende:

Maar toch is er weer een aantal users die het weer niet kan hebben dat er eens specifiek naar het slachtofferschap van vrouwen gekeken wordt.
Dat is wel een beetje het probleem met het onderzoekscircus van de laatste tijd, er wordt meteen naar het slachtofferschap gekeken, dat altijd weer enorm is. Dan worden vrouwen "slachtoffer" van "grensoverschrijdend gedrag" zonder dat er een grens getrokken wordt of duidelijk gemaakt welke grens is overschreden.

Dan komt er weer zo'n vragenlijstje waar allerlei dingen door elkaar gegooid worden zodat de voorvallen die alleen maar irritant zijn of zo ervaren worden meetellen in een relatief ernstige categorie, zodat er altijd weer meer slachtofferschap te claimen is waar men zich in kan wentelen. Ik kan daar ook helemaal niets mee want het is geen onderzoek om meer te weten te komen maar om aandacht te vragen, voor iets met vrouwen, wat precies doet er niet toe.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 17 juni 2021 @ 14:43:39 #192
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199927128
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 14:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik kan het ook omdraaien: is het per definitie geen seksuele intimidatie als het niet zo is bedoeld?

Ten aanzien van dit soort kwesties is het denk ik zo dat bedoelingen er wel degelijk toe doen. Tegelijk is het vervelend als iemand met goede bedoelingen niet openstaat voor de ervaring van een ander. En dan bedoel ik niet alleen in concrete situaties, maar ook in de bredere sociaal-culturele context. Normen veranderen, godzijdank. Voor stug vast blijven houden aan 'een complimentje moet kunnen' bestaat geen excuus.
Veel van dat gedrag wordt geïnitieerd door hormonale invloeden en later gerationaliseerd als acceptabel. Is niet vaak dat daar een uitgebreide rationele afweging van voors en tegens aan vooraf gaat..
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_199927134
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 14:42 schreef Weltschmerz het volgende:

Ik kan daar ook helemaal niets mee want het is geen onderzoek om meer te weten te komen maar om aandacht te vragen, voor iets met vrouwen, wat precies doet er niet toe.
Kijk naar mijns postings: ik onderschrijf de vooringenomenheid van de vraagstelling én vraag aandacht voor een probleem dat op dit vlak in mijn optiek wel degelijk bestaat. Vind je het niet te gemakkelijk om jezelf bij voorbaat doof te verklaren?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_199927149
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 14:43 schreef Perrin het volgende:

[..]

Veel van dat gedrag wordt geïnitieerd door hormonale invloeden en later gerationaliseerd als acceptabel. Is niet vaak dat daar een uitgebreide rationele afweging van voors en tegens aan vooraf gaat..
Da's te gemakkelijk. Sociale normen internaliseer je en die sturen je gedrag niet volledig, maar wel in zeer sterke mate. Bovendien gebeurt dat veelal onbewust.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_199927161
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 14:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd naar een verklaring hiervoor. Zou het met type werkvloer te maken kunnen hebben of met het innemen van een bepaalde positie in een hiërarchie?
Vind ik een lastige.

Het zal vast nog wel gemiddeld genomen vaker voorkomen op plekken waar je ongeschoold aan de slag kunt, al is het maar doordat daar bijvoorbeeld ook gemiddeld een hoger verloop van personeel is.

Maar dat je onder de 40 bijna niet laagopgeleid kan zijn volgens de meeste definities (vanwege leer- en kwalificatieplicht) en de leeftijd gemiddeld hoger ligt ten opzichte van de andere respondenten kan ook nog een rol spelen.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  donderdag 17 juni 2021 @ 14:47:24 #196
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_199927195
Gelukkig werk ik alleen maar met mannen. Lekker heel de dag tieten en kut roepen, mooie kalenders in de kantine en werkplaats. En geen kutnijd onderling.

Als er problemen zijn worden de tafels aan de kant geschoven voor een beetje vermaak van de rest van de ploeg. Na afloop komen de halve liters en Ketel1 op tafel en gaat het weer een paar maanden goed _O_
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_199927309
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 14:30 schreef TigerXtrm het volgende:
Seksuele intimidatie is een beetje net als racisme. Tussen de bedoeling en de interpretatie zit vaak een gigantische kloof. Man maakt een loos grapje, vrouw interpreteert dat direct als een aanval en intimidatie. Waarom heeft de man in deze dan schuld aan een verkeerde interpretatie aan de andere kant. Of erger nog, aan het krenken van 'gevoelens'?

Is alles per definitie seksuele intimidatie als de ontvangende partij dat zo ervaart? Das nogal makkelijk, zeker vandaag de dag waar iedereen om alles beledigd is.
Is iets pas seksuele intimidatie als degene die de uiting maakt, dat ook zo bedoelt? Das nogal makkelijk, gewoon zeggen dat je het niet zo bedoelde en dan is het toegestaan.
"Pools are perfect for holding water"
pi_199927505
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 14:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Kijk naar mijns postings: ik onderschrijf de vooringenomenheid van de vraagstelling én vraag aandacht voor een probleem dat op dit vlak in mijn optiek wel degelijk bestaat. Vind je het niet te gemakkelijk om jezelf bij voorbaat doof te verklaren?
Doof waarvoor precies? Ik vind ik 'intimidatie' een stuk ernstiger dan 'seksueel' en niet alles wat seksueel is, is intimiderend. Wanneer is er sprake van intimidatie, en wanneer is het bijvoorbeeld ergernis over puberale gespreksstof van collega's?

Zo'n onderzoek zou nou mooi het probleem kunnen definieren, om dan vervolgens te onderzoeken hoe groot het is en in welke verschijningsvormen. Maar dat was niet de bedoeling, de bedoeling was met een onderzoek te komen waarvan in de krant komt te staan dat een probleem echt heel groot is, een niet nader bepaald probleem, maar heel groot is het wel want meer dan de helft van de vrouwen heeft ermee te maken. .
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Vis een optie? donderdag 17 juni 2021 @ 15:15:32 #199
70532 loveli
N
pi_199927701
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 14:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd naar een verklaring hiervoor. Zou het met type werkvloer te maken kunnen hebben of met het innemen van een bepaalde positie in een hiërarchie?
Een combinatie denk ik. Hoe jonger je bent, hoe minder snel je foute signalen herkent. Hoe lager opgeleid, hoe makkelijker simpele grenzen genegeerd worden. Ik kan legio voorbeelden aandragen. Op hoger niveau is het minder open, subtieler. Iemand hoger in hiërarchie die net te dicht achter je stoel staat waardoor je gecornerd bent, maar ook dames die kleding of lichaamsdelen op een net-niet professionele manier dragen. Wat dat betreft is werkkleding of een uniform best een goede uitvinding.
Bij ons in het bedrijf werken veel lager opgeleide oudere mannen en komen de laatste tijd veel jonge uitzendkrachten (m/v) binnen. Dat heeft het evenwicht dat er eerst was aardig verstoord.

Ook kan het in je functie/werkzaamheden uitmaken of je man of vrouw bent. het is een extra factor die meespeelt in de onderlinge (machts)verhoudingen. En de een gebruikt dat makkelijker in zijn werk dan de ander. Daar heb ik ook legio voorbeelden van gezien, zakelijk flirten. Ik keur het niet af, maar het maakt het de scheidslijn van wat wel of niet kan dunner.

Ik denk dat het in een werkomgeving waar mannen en vrouwen van verschillende leeftijden door elkaar lopen, heel moeilijk is om het aantal incidenten tot nul te reduceren.
crap in = crap out
pi_199927792
quote:
14s.gif Op donderdag 17 juni 2021 14:47 schreef fathank het volgende:
Gelukkig werk ik alleen maar met mannen. Lekker heel de dag tieten en kut roepen, mooie kalenders in de kantine en werkplaats. En geen kutnijd onderling.

Als er problemen zijn worden de tafels aan de kant geschoven voor een beetje vermaak van de rest van de ploeg. Na afloop komen de halve liters en Ketel1 op tafel en gaat het weer een paar maanden goed _O_
neef wer kje ook in de bouw?

het is tch wel minder die vieze laaghangende bouwvakkersbroeken hoor...
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_199928903
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 10:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Of je bent gewoon zo lelijk dat niemand jou sexueel wil intimideren.
Ik word anders vaak genoeg seksueel geintimideerd :9~ alleen niet op mijn werk :6
pi_199928948
Veel jonge vrouwen kunnen gewoon niet flirten en neuken te weinig. Die zijn al gauw geïntimideerd natuurlijk. Eenzame kattevrouwtjes genoeg in Nederland.
-nee-
  Vis een optie? donderdag 17 juni 2021 @ 16:46:24 #203
70532 loveli
N
pi_199929464
quote:
14s.gif Op donderdag 17 juni 2021 16:21 schreef Marsenal het volgende:
Veel jonge vrouwen kunnen gewoon niet flirten en neuken te weinig. Die zijn al gauw geïntimideerd natuurlijk. Eenzame kattevrouwtjes genoeg in Nederland.
Het helpt ook niet mee dat seksuele intimidatie de hobby is van sommige sukkels.
crap in = crap out
pi_199929549
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 16:46 schreef loveli het volgende:

[..]

Het helpt ook niet mee dat seksuele intimidatie de hobby is van sommige sukkels.
Ik stel voor dat de sukkels dan de kattevrouwtjes neuken.
-nee-
pi_199929566
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 14:54 schreef probeer het volgende:

[..]

Is iets pas seksuele intimidatie als degene die de uiting maakt, dat ook zo bedoelt? Das nogal makkelijk, gewoon zeggen dat je het niet zo bedoelde en dan is het toegestaan.
Een beetje redelijk persoon bewandeld gewoon de gulle middenweg tussen deze twee kanten. Nadenken hoe iets bedoeld was voor je je gekwetst voelt, en nadenken voor je iets zegt wat iemand misschien als kwetsend op kan vatten.
No amount of money ever bought a second of time.
  donderdag 17 juni 2021 @ 17:12:24 #206
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_199929936
quote:
10s.gif Op donderdag 17 juni 2021 15:20 schreef ZeventiendeEtage het volgende:

[..]

neef wer kje ook in de bouw?

het is tch wel minder die vieze laaghangende bouwvakkersbroeken hoor...
Bagger.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Vis een optie? donderdag 17 juni 2021 @ 17:13:30 #207
70532 loveli
N
pi_199929954
De meeste daders snappen best waar de grens ligt, maar gaan er alsnog overheen. Omdat het kan. Vaak bij een collega die minder mondig is, of (als ze hoger staat in de hierarchie) het vanuit haar positie/uit klantbehoud op een manier moet oplossen die geen zakijke verhoudingen verstoort.
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 17 juni 2021 @ 17:16:17 #208
70532 loveli
N
pi_199929990
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 16:51 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Een beetje redelijk persoon bewandeld gewoon de gulle middenweg tussen deze twee kanten. Nadenken hoe iets bedoeld was voor je je gekwetst voelt, en nadenken voor je iets zegt wat iemand misschien als kwetsend op kan vatten.
Serieuze vraag. Hoe zie je dat voor je met een opmerking als "ben je ongesteld ofzo?"
crap in = crap out
pi_199930088
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 16:51 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Een beetje redelijk persoon bewandeld gewoon de gulle middenweg tussen deze twee kanten. Nadenken hoe iets bedoeld was voor je je gekwetst voelt, en nadenken voor je iets zegt wat iemand misschien als kwetsend op kan vatten.
Sinds wanneer is grensoverschrijdend gedrag alleen een probleem als iemand gekwetst is?

Als Ria met wat voor bedoeling dan ook het nodig vindt mij een tik op mijn kont te geven ben ik niet gekwetst hoor. Ik zit er niet op te wachten en dat moet reden genoeg om met je tengels van me af te blijven.

Hoef ik niet eerst gekwetst voor te zijn. Ga toch weg met je gekwetsheid als criterium. Dat wordt vrijwel altijd misbruikt om zaken te bagatelliseren en te victim blamen, want het slachtoffer moet zich gewoon iets minder aanstellen.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199930133
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 14:28 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je onderschrijft vooral wat ik zeg: je stelt voorop wat jij bedoelt en niet wat de ander vindt. Ik vind niet alleen bepaalde aanrakingen intimiderend.
Jij verwacht dat iedereen maar meteen de grens weet op de persoon.

Is het intimidatie als ik tegen een vrouwelijke collega zeg dat haar kapsel er mooi uitziet nadat ze bij de kapper is geweest?
Mogelijk zullen een aantal vrouwen dat zien als intimidatie. Andere vrouwelijke collega's zien dat dan weer anders.

Maw waarom is het zo gek als ik zeg dat je zelf wel een grens mag aangeven.
pi_199930336
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 17:16 schreef loveli het volgende:

[..]

Serieuze vraag. Hoe zie je dat voor je met een opmerking als "ben je ongesteld ofzo?"
Dat hangt heel erg van de persoon af, zat vrouwen die daar met vrienden prima om kunnen lachen. In een werkomgeving zou ik het achterwege laten, puur omdat het ook door anderen verkeerd opgevat kan worden.
No amount of money ever bought a second of time.
  Vis een optie? donderdag 17 juni 2021 @ 17:42:02 #212
70532 loveli
N
pi_199930374
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 17:39 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Dat hangt heel erg van de persoon af, zat vrouwen die daar met vrienden prima om kunnen lachen. In een werkomgeving zou ik het achterwege laten, puur omdat het ook door anderen verkeerd opgevat kan worden.
Topic gaat over de werkvloer he..
crap in = crap out
pi_199930612
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 10:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het is wellicht niet bedoeld als intimidatie. Dat geloof ik inmiddels, ouder en wijzer, wel. Misschien is het zelfs heel vaak echt bedoeld als een grapje, omdat mannen onderling andere grapjes maken. Vaak is het echter wel ongewenst en ongepast en onprettig voor de (vaak jonge) vrouwen in kwestie. En juist omdat het vaak nog jonge, wat onzekere vrouwen zijn, is het heel moeilijk om de persoon in kwestie aan te spreken op dergelijke 'grapjes'. Ik heb daar echt wel een aantal jaren over gedaan voor ik dat eindelijk kon bij een nieuw bedrijf waar ik een paar weken werkte. Ik ben toen na weer een ongepaste opmerking van dezelfde kerel (die op zichzelf echt aardig was, maar gewoon stomme, seksistische opmerkingen maakte) bij hem zijn kantoor ingelopen en heb het ter sprake gebracht. Dat ik het niet oké vond dat hij opmerkte dat ze er weer mooi strak bijstonden in mijn bloesje. Hij moest daar eerst een beetje ongemakkelijk over lachen, zei dat het toch een complimentje was, dat hij het niet verkeerd bedoelde, maar na nogmaals uitleg dat ik dat heel ongemakkelijk en onprettig vond, leek het kwartje een beetje te vallen.
Het blijft alsnog lastig om te weten wat iemand vindt, als diegene er niet op antwoord. Goed dat je het gezegd hebt in ieder geval. Grenzen aan kunnen geven is een noodzakelijk goed in de sociale dynamiek van communiceren. Het leven is immers veelal trial & error, proberen en leren, vallen en staan.
  donderdag 17 juni 2021 @ 18:46:22 #214
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_199931598
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 14:27 schreef Cherni het volgende:

[..]

Nou nee, met intimidatie bedoel ik aanraken anders dan een hand geven. Ik moet er ook niets van hebben als mij een vrouw waar ik verder niets mee heb(een relatie) mij zou aanraken in de vorm van een tik op de billen of een arm om het middel etc.
Echt? Waarom heb je daar moeite mee? Ik vraag het omdat ik mij er weinig bij kan voorstellen. Het is naar mijn idee geen vreemdgaan. Ieders standpunt over dit onderwerp zal zijn ingegeven door opvoeding, eerdere ervaringen, het type werkvloer en blik op relaties.
pi_199931666
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 18:46 schreef Smegma. het volgende:
mij er weinig bij kan voorstellen. Het is naar mijn idee geen vreemdgaan. Ieders standpunt over dit onderwerp zal zijn ingegeven door opvoeding, eerdere ervaringen, het type werkvloer en blik op relaties.
Schending van lichamelijke integriteit he.
  donderdag 17 juni 2021 @ 18:49:33 #216
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_199931682
Stichting open deur. Werk maar eens met alleen maar mannen en het is de hele dag "neuken dit, neuken dat".
With my pack on my back, down the road I will stray.
  donderdag 17 juni 2021 @ 18:50:23 #217
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_199931703
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 18:49 schreef Id_do_her het volgende:
Stichting open deur. Werk maar eens met alleen maar mannen en het is de hele dag "neuken dit, neuken dat".
Je username en dan je post. Onterechte klacht.
  donderdag 17 juni 2021 @ 18:50:58 #218
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_199931717
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 18:48 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Schending van lichamelijke integriteit he.
Dat is mij wat te panisch, maar ik zeg er direct bij dat dit een mening is.

quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 11:56 schreef Smegma. het volgende:

[..]

Zeer eens, niet te panisch over doen. Wel gebruikmaken van je voelsprieten, je niet laten leiden door begeerte en uiteraard signalen en de boodschap 'nee' respecteren. Spanning op het werk kan best, als je elkaar daarin begrijpt en respecteert, dus ook de nasleep en niet piepen als je achteraf spijt hebt, dan had je maar moeten nadenken.

Vrouwen, maar ook mannen, moeten zich veilig kunnen voelen tijdens het uitvoeren van werkzaamheden, maar een van de redenen van het afstompen van omgangsvormen, waar ook erotische omgangsvormen bij horen, is omdat we het altijd in de taboesfeer plaatsen. Ook worden mannen en vrouwen nauwelijks in de gelegenheid gesteld hun eigen sekse en sexualiteit te verkennen. Dit komt door al dat gendergeneuzel. Sociaal constructivisme is een leuk construct, maar onzinnig en onwetenschappelijk.
  donderdag 17 juni 2021 @ 18:52:10 #219
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_199931740
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 18:50 schreef Smegma. het volgende:

[..]

Je username en dan je post. Onterechte klacht.
Ja, ik was ook ooit jong, en toen ben ik me verder gaan ontwikkelen.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_199933270
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 18:46 schreef Smegma. het volgende:

[..]

Echt? Waarom heb je daar moeite mee? Ik vraag het omdat ik mij er weinig bij kan voorstellen. Het is naar mijn idee geen vreemdgaan. Ieders standpunt over dit onderwerp zal zijn ingegeven door opvoeding, eerdere ervaringen, het type werkvloer en blik op relaties.
Ik zie heel graag een dame. Maar het is wat mij betreft een fatsoenskwestie. Zeker op een werkvloer waar al snel zaken compleet uit de hand kunnen gaan lopen en roddels ontstaan.
pi_199934207
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 18:49 schreef Id_do_her het volgende:
Stichting open deur. Werk maar eens met alleen maar mannen en het is de hele dag "neuken dit, neuken dat".
Uhh heb je nooit tussen de vrouwen gezeten? Gaat over precies hetzelfde hoor... zijn alleen wat subtieler misschien.
Facts don't care about your feelings
  donderdag 17 juni 2021 @ 21:09:21 #222
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_199934533
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 20:58 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Uhh heb je nooit tussen de vrouwen gezeten? Gaat over precies hetzelfde hoor... zijn alleen wat subtieler misschien.
Ja, en zij doen hetzelfde. Daarom ben ik voor diversiteit, dan gaan mensen opeens wel 'normaal' doen.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_199934884
De opmerkingen die ik krijg zijn stuitend. Ik ging er in mee eerst (is maar een grapje) daarna waarschuwde ik bij mijn grens, daarna op de man af besproken, daarna met manager. Ze gaan door.

Kan een klacht indienen, ja en dan?
  donderdag 17 juni 2021 @ 21:33:43 #224
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_199935288
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 21:17 schreef Rupibma het volgende:
De opmerkingen die ik krijg zijn stuitend. Ik ging er in mee eerst (is maar een grapje) daarna waarschuwde ik bij mijn grens, daarna op de man af besproken, daarna met manager. Ze gaan door.

Kan een klacht indienen, ja en dan?
Leidinggevenden zijn in mijn ervaring juist de grootste overtreders.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_199935346
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 21:33 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Leidinggevenden zijn in mijn ervaring juist de grootste overtreders.
Heb de hoop opgegeven. Ik maak mijn opleiding af, leer wat dingen bij en dan ajuuuuu
  donderdag 17 juni 2021 @ 21:36:43 #226
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_199935371
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 21:35 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Heb de hoop opgegeven. Ik maak mijn opleiding af, leer wat dingen bij en dan ajuuuuu
Heel goed, je wil niet afhankelijk zijn van dat soort viespeuken.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_199935950
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 21:17 schreef Rupibma het volgende:
De opmerkingen die ik krijg zijn stuitend. Ik ging er in mee eerst (is maar een grapje) daarna waarschuwde ik bij mijn grens, daarna op de man af besproken, daarna met manager. Ze gaan door.

Kan een klacht indienen, ja en dan?
Maar jij hebt toch ook billen waar je 'U' tegen zegt? ;)
pi_199937007
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 21:56 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Maar jij hebt toch ook billen waar je 'U' tegen zegt? ;)
Mwah, ik heb billen en brede heupen. Betekent dat dat ze opmerkingen mogen maken?
pi_199937624
Zolang vrouwen hun benen opendoen voor schooiers zullen er kneusjes blijven die als schooiers proberen te geragen, en zolang vrouwe de baas neuken voor een promotie zullen er managers blijven die hun stagiares willen neuken.

Of mag ik dit niet zeggen :T

Het liefst wil ik iedereen bij mij op werk op zijn bek slaan maar helaas zit ik niet in UFC
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
  donderdag 17 juni 2021 @ 22:56:31 #230
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_199937926
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 10:15 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

knip

We hadden één collega, flinke player, meiden liepen erachter aan. Heb hem meermaals gewaarschuwd dat het fout kon aflopen, want meneer popte de ene na de andere getrouwde vrouw of een vrouw in een relatie. En dat is dus 1 man vs ik weet niet hoeveel vrouwen, zelfs een vrouw die 2 weken voor haar huwelijk nog met hem het bed deelde. En op een gegeven moment gaat het idd mis, één meid wou meer, beklaagd zich bij de directie en die gast staat op straat. Oke eigen schuld dikke bult. Ik ken en weet de cijfers niet, maar ik houd met dit soort berichten erg rekening met een hoop overdrijven en vrouwen die ander bespelen, slachtofferrollen daar hebben sommige vrouwen een kunst van gemaakt.

knip

Een hele trits vrouwen wordt kletsnat van mannelijke collega X en een deel van die vrouwen gaat ook met hem naar bed. Eindoordeel van het bedrijf en indirect van de maatschappij: man wordt ontslagen |:(

Besef ook eens hoe zware straf een ontslag eigenlijk is. De cv/carrière-schade loopt makkelijk in de tienduizenden Euros. Als het geen tonnen zijn gerekend over de rest van je leven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Puntenjager op 18-06-2021 14:24:37 ]
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  Vis een optie? donderdag 17 juni 2021 @ 23:33:24 #231
70532 loveli
N
pi_199938668
Het is zo simpel, als iedereen op anderhalve meter blijft en anderhalve seconde nadenkt voor hij iets zegt, is er niks aan de hand. Don't shit where you eat.
crap in = crap out
  vrijdag 18 juni 2021 @ 00:10:08 #232
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_199938997
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 09:06 schreef crystal_meth het volgende:
Intimidation is in the eye of the beholder.
Kijk, de eerste die het bagatelliseert.

quote:
7s.gif Op donderdag 17 juni 2021 09:14 schreef nostra het volgende:
Tja, als een seksueel getinte opmerking of een schunnig woord al onder intimidatie valt dan gaat het wel hard ja. Die vallen zo vaak, net zo hard van de kant van de vrouwen overigens. Kern lijkt me of dat ongewenst is.
Oh, en hier de tweede.

quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 09:30 schreef Repentless het volgende:

Als daar is gevraagd of er wel eens een seksuele opmerking is gemaakt tijdens het werk, doet dat wel wat met je resultaten. Vrijwel iedereen zegt wel eens iets over tieten, neuken, weet ik veel. Ook andersom.
En de derde.

quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 22:47 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
Zolang vrouwen hun benen opendoen voor schooiers zullen er kneusjes blijven die als schooiers proberen te geragen, en zolang vrouwe de baas neuken voor een promotie zullen er managers blijven die hun stagiares willen neuken.
En de 25ste....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 18 juni 2021 @ 01:31:45 #233
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_199939351
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 00:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Kijk, de eerste die het bagatelliseert.
[..]

Oh, en hier de tweede.
[..]

En de derde.
[..]

En de 25ste....
Waar bagatelliseer ik volgens jou? De stelling is: "Ik heb wel eens te maken gehad met seksueel getinte opmerkingen, schunnige woorden, sissen of ander vervelend, seksueel getint taalgebruik op het werk."

Dat is nogal een ruime stelling, vind je niet? Wat betekent "te maken gehad?" Is het dan tegen jou gericht, of valt daar ook onder dat je een of andere seksgrap of (ik noem maar iets) "kijk eens wat een lekkere tieten dat wijf heeft"-opmerking van een collega opvangt?

Schunnige woorden... als een collega tegen een andere collega zegt: "He, nog geneukt gisteren?" en je vangt dat op, heb je er dan ook "mee te maken gehad"?

Waarom is die vraag zo breed? Als de stelling simpelweg was geweest "ik heb op het werk seksueel getinte opmerkingen over en aan mijzelf gekregen", heb je een duidelijk verhaal en is dat ook genoeg. Nu kun je geen fuck met deze score, omdat je niet weet op welk onderdeel van de vraag men "ja" antwoordt en hoe men "te maken gehad met" interpreteert.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 01:34:01 #234
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_199939356
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 01:31 schreef Repentless het volgende:

Waar bagatelliseer ik volgens jou? De stelling is: "Ik heb wel eens te maken gehad met seksueel getinte opmerkingen, schunnige woorden, sissen of ander vervelend, seksueel getint taalgebruik op het werk."

Dat is nogal een ruime stelling, vind je niet?
Nope, not really.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_199939357
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 22:28 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Mwah, ik heb billen en brede heupen. Betekent dat dat ze opmerkingen mogen maken?
Alleen als ze de bil in kwestie met 'U' aanspreken.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 01:36:07 #236
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_199939361
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 01:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Nope, not really.
"Not really?" :')
  vrijdag 18 juni 2021 @ 02:14:39 #237
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_199939398
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 01:36 schreef Repentless het volgende:

[..]

"Not really?" :')
Het lijkt er heel erg op dat jij bepaalt gedrag probeert goed te praten. Ik heb het zelf niet nodig om in de nabijheid van vrouwelijke collega's over 'neuken' te praten. Maar het zal wel een bepaalde sociale laag van de bevolking betreffen die die behoefte wel voelt.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_199939408
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 01:31 schreef Repentless het volgende:

[..]

Waar bagatelliseer ik volgens jou? De stelling is: "Ik heb wel eens te maken gehad met seksueel getinte opmerkingen, schunnige woorden, sissen of ander vervelend, seksueel getint taalgebruik op het werk."

Dat is nogal een ruime stelling, vind je niet? Wat betekent "te maken gehad?" Is het dan tegen jou gericht, of valt daar ook onder dat je een of andere seksgrap of (ik noem maar iets) "kijk eens wat een lekkere tieten dat wijf heeft"-opmerking van een collega opvangt?

Schunnige woorden... als een collega tegen een andere collega zegt: "He, nog geneukt gisteren?" en je vangt dat op, heb je er dan ook "mee te maken gehad"?

Waarom is die vraag zo breed? Als de stelling simpelweg was geweest "ik heb op het werk seksueel getinte opmerkingen over en aan mijzelf gekregen", heb je een duidelijk verhaal en is dat ook genoeg. Nu kun je geen fuck met deze score, omdat je niet weet op welk onderdeel van de vraag men "ja" antwoordt en hoe men "te maken gehad met" interpreteert.
Waarom kan je nu niets met deze uitslag? Is het pas kwalijk wanneer die seksueel ongepaste opmerkingen rechtstreeks naar de respondent gericht zijn? En seksueel ongepaste opmerkingen 'in het algemeen' maken niet uit?

Rare opvatting.
"Pools are perfect for holding water"
pi_199939425
dit is toch niet te geloven, dit is echt erg
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_199939523
Ben ik blij dat ik nooit in welk bedrijf of winkel gewerkt hebt na het lezen van dit soort topics met vervelende ervaringen, zou snel enkele uren binnen de eerste werkdag al zwaar in stress en ruzie liggen met zowel collega's als leidinggevende alleen al vanwege mijn autisme, adhd en anti sociale vaardigheden die al snel tot onbegrip en irritatie zouden lijden. Mijn eerste werkdag zou in zo´n situatie dan ook meteen de laatste zijn!

Heb daardoor zelfs al in diverse winkels en klantenservice al grote stress gehad en ongewenst bestempeld, omdat ze mij niet aardig vonden overkomen of ik te kritisch werd. 8)7
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_199939944
Bij mij op het werk zijn het in vele gevallen de vrouwen die schunnige opmerkingen maken. Na de #metoo zaak durven de mannen bijna niets meer te zeggen of kijken.

Onlangs nog, je zag een collega haar onderbroek overduidelijk door haar jurkje. Alle mannelijke collega's hebben het gezien maar niemand zei er wat op. Het was een vrouwelijke collega die het haar ging zeggen.
Als je dat als man gaat zeggen ben je al snel de viespeuk, want waarom kijk je naar haar kont?
Cindy De Vuyst
pi_199940056
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 07:48 schreef einzeinz het volgende:
Bij mij op het werk zijn het in vele gevallen de vrouwen die schunnige opmerkingen maken. Na de #metoo zaak durven de mannen bijna niets meer te zeggen of kijken.

Onlangs nog, je zag een collega haar onderbroek overduidelijk door haar jurkje. Alle mannelijke collega's hebben het gezien maar niemand zei er wat op. Het was een vrouwelijke collega die het haar ging zeggen.
Als je dat als man gaat zeggen ben je al snel de viespeuk, want waarom kijk je naar haar kont?
Dit. daarom neem ik het onderzoek ook met een korreltje zout, want de meeste "mannen" zijn toch te pussy om een vrouw aan te sprkene laat staan flirten of aan te randen.
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_199940230
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 21:09 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Ja, en zij doen hetzelfde. Daarom ben ik voor diversiteit, dan gaan mensen opeens wel 'normaal' doen.
Dit. Als er ergens teveel bepaalde types rondlopen ontstaat er al gauw een cultuur waarin bijvoorbeeld veel geroddeld wordt of ander onwenselijk gedrag. Naar mijn idee zien steeds meer bedrijven dat ook in.

En dan bedoel ik niet eens zozeer man/vrouw overigens. Alleen overwegend mannen of vrouwen is vaak wel een teken aan de wand wat betreft een overkill aan bepaalde types, maar hoeft niet per se.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199940619
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 01:34 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Alleen als ze de bil in kwestie met 'U' aanspreken.
🙄
  vrijdag 18 juni 2021 @ 12:01:17 #245
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_199942526
In mijn ervaring is er ook regelmatig seksuele intimidatie van vrouwen naar mannen toe op de werkvloer. Met name op plaatsen waar er meer vrouwen dan mannen werken. Zo heb ik een paar jaar geleden een half jaar stage gelopen bij een grote Nederlandse multinational (in België) op de customer support en wat ik daar voor ongepast gedrag heb moeten verduren was echt niet normaal. Voornamelijk vrouwen van 30-45 jaar die letterlijk vroegen naar mijn relatie en seksleven als zijnde 'small talk', opmerkingen over mijn kont als ik opstond om een koffie te halen en zelfs een keer letterlijk vastgegrepen worden. Toch echt wel een gebrek aan grenzen als je het mij vraagt :P

Heb me nooit geïntimideerd gevoeld maar onprettig en raar was het wel. Ik kan me voorstellen dat gelijkaardige opmerkingen in omgekeerde richting bedreigender voelen (onder andere doordat er nu eenmaal erg veel lompe mannen zijn, en ze vaak fysiek sterker zijn) wel.

Mijn huidige werkplek heeft een goed evenwicht tussen vrouwen en mannen en daar zie je dat soort gedrag precies veel minder. Plaatsen met erg veel mannen wordt al snel macho-achtig en te veel vrouwen en het roddelgehalte schiet de hoogte in. Een juiste mix lijkt wel goed :)
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_199944143
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 09:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
Nee joh, is woke cultureel-marxistische propaganda om de heteroseksuele blanke man te demoniseren. Open de ogen.
Exact.
pi_199944360
quote:
2s.gif Op donderdag 17 juni 2021 22:56 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Een hele trits vrouwen worden kletsnat van mannelijke collega X en een deel van die vrouwen gaat ook met hem naar bed. Eindoordeel van het bedrijf en indirect van de maatschappij: man wordt ontslagen |:(

Besef ook eens hoe zware straf een ontslag eigenlijk is. De cv/carrière-schade loopt makkelijk in de tienduizenden Euros. Als het geen tonnen zijn gerekend over de rest van je leven.
Still worth it >:)
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 18 juni 2021 @ 14:19:58 #248
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_199944374
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 12:01 schreef Lothiriel het volgende:
In mijn ervaring is er ook regelmatig seksuele intimidatie van vrouwen naar mannen toe op de werkvloer. Met name op plaatsen waar er meer vrouwen dan mannen werken. Zo heb ik een paar jaar geleden een half jaar stage gelopen bij een grote Nederlandse multinational (in België) op de customer support en wat ik daar voor ongepast gedrag heb moeten verduren was echt niet normaal. Voornamelijk vrouwen van 30-45 jaar die letterlijk vroegen naar mijn relatie en seksleven als zijnde 'small talk', opmerkingen over mijn kont als ik opstond om een koffie te halen en zelfs een keer letterlijk vastgegrepen worden. Toch echt wel een gebrek aan grenzen als je het mij vraagt :P

Heb me nooit geïntimideerd gevoeld maar onprettig en raar was het wel. Ik kan me voorstellen dat gelijkaardige opmerkingen in omgekeerde richting bedreigender voelen (onder andere doordat er nu eenmaal erg veel lompe mannen zijn, en ze vaak fysiek sterker zijn) wel.

Mijn huidige werkplek heeft een goed evenwicht tussen vrouwen en mannen en daar zie je dat soort gedrag precies veel minder. Plaatsen met erg veel mannen wordt al snel macho-achtig en te veel vrouwen en het roddelgehalte schiet de hoogte in. Een juiste mix lijkt wel goed :)
Leuk geprobeerd maar we gaan je praatjes dat je ergens de hunk van het bedrijf was echt niet geloven :')
  vrijdag 18 juni 2021 @ 16:40:22 #249
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_199946327
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 02:36 schreef probeer het volgende:

[..]

Waarom kan je nu niets met deze uitslag? Is het pas kwalijk wanneer die seksueel ongepaste opmerkingen rechtstreeks naar de respondent gericht zijn? En seksueel ongepaste opmerkingen 'in het algemeen' maken niet uit?

Rare opvatting.
De conclusie is: 'meerderheid vrouwen seksueel geïntimideerd op de werkvloer'. Die conclusie volgt alleen uit die vraag, waar 61% van de vrouwen (tweederde dus) 'ja' op heeft geantwoord.

Ik heb het er helemaal niet over of het 'kwalijk' is of 'niet uitmaakt'. Dat is een hele andere discussie. Maar je kunt toch niet beweren dat het gebruik van 'schunnige woorden' of 'seksueel ongepaste opmerkingen' in het algemeen, terwijl het totaal niet op jou gericht is of van toepassing is onder de noemer 'seksuele intimidatie' valt?

Natuurlijk is het relevant of het rechtstreeks op de respondent is gericht. Als er op tv 'schunnige' opmerkingen worden gemaakt, worden alle vrouwen die daarnaar zitten te kijken dan 'seksueel geïntimideerd'? :')

Als die vraag veel specifieker wordt gesteld, heb je een duidelijk beeld. Nu is deze zo breed dat de huidige conclusie waardeloos is. Dat heeft niks te maken met 'bagatelliseren' zoals die andere user beweert.
pi_199946424
Ik werk met dementerenden, dan is het dagelijkse kost :P
Echt intimiderend is het verder niet.
pi_199946704
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 23:33 schreef loveli het volgende:
Het is zo simpel, als iedereen op anderhalve meter blijft en anderhalve seconde nadenkt voor hij iets zegt, is er niks aan de hand. Don't shit where you eat.
Debielen respecteren geen normale mensen. Want ze weten dat normale mensen niet hard en krachtig genoeg kunnen slaan.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 17:31:58 #252
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_199947004
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 02:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Het lijkt er heel erg op dat jij bepaalt gedrag probeert goed te praten. Ik heb het zelf niet nodig om in de nabijheid van vrouwelijke collega's over 'neuken' te praten. Maar het zal wel een bepaalde sociale laag van de bevolking betreffen die die behoefte wel voelt.
Als jij het er heel erg op vindt lijken dat ik 'bepaalt' gedrag probeer goed te praten, dan begrijp je niet wat ik zeg. Ik heb het er niet over of dit gedrag 'goed' of 'fout' is, maar of het onder de noemer 'seksuele intimidatie' valt.

Wat jij wel of niet nodig hebt vind ik totaal niet interessant of relevant voor deze discussie.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')