abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
  donderdag 17 juni 2021 @ 08:54:40 #1
308523 the-eye
Practical Tactical
pi_199921854
Viva topic

quote:
De meerderheid van de werkende vrouwen heeft op de werkvloer te maken met een vorm van seksuele intimidatie. Dat meldt vakbond CNV op basis van een onderzoek onder 2700 werkenden, uitgevoerd door Maurice de Hond.

Bijna twee derde van de vrouwen heeft volgens het onderzoek ervaring met seksueel getinte opmerkingen, schunnige woorden, sissen of ander vervelend taalgebruik op het werk. Een derde heeft wel eens te maken gehad met aanranding of een andere fysieke vorm van seksuele intimidatie.

Volgens CNV-voorzitter Piet Fortuin is de Nederlandse vrouw niet veilig op de werkvloer. "Dit zijn heftige cijfers. Omgerekend betekent dit dat zeker twee miljoen vrouwen op de werkvloer te maken hebben met een vorm van seksuele intimidatie. Ongekend", aldus Fortuin.
https://www.msn.com/nl-nl(...)werkvloer/ar-AAL7FTi
Nou..... verschrikkelijk natuurlijk
pi_199921901
Ongelooflijk, hier moet zeker wat aan gedaan worden
  donderdag 17 juni 2021 @ 09:00:21 #3
214643 Nober
#Altijdtegenons
pi_199921915
En dan heb je nog geluk dat ze parttime werken.
pi_199921921
Pffffff…… Sommige mannen. Doe gewoon normaal }:|
Water towers can fly! :D
  donderdag 17 juni 2021 @ 09:03:58 #5
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199921949
Nee joh, is woke cultureel-marxistische propaganda om de heteroseksuele blanke man te demoniseren. Open de ogen.

Zo, hebben we die vast gehad.
Omnibus in omnibus.
pi_199921965
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 09:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
Nee joh, is woke cultureel-marxistische propaganda om de heteroseksuele blanke man te demoniseren. Open de ogen.

Zo, hebben we die vast gehad.
_O- _O_
Water towers can fly! :D
pi_199921977
Intimidation is in the eye of the beholder.
Experiencing minor difficulties. Have positive up-angle and attempting to blow. Will keep you informed.
  donderdag 17 juni 2021 @ 09:07:03 #8
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_199921981
Ik weet zeker dat het wel veel meer is dan dit.

Maurice de Hond is bekend met zijn gekke onderzoekjes en complotgedachten, daar luister ik niet meer naar.
Ik support: LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, pro-life, K. Harris, Veganism, immigratie en Antifa
Ik support niet: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme en alle andere standpunten die te maken hebben met fvd/trumpism
pi_199922007
Nooit begrepen dit, werk en seks moet je ten alle tijden gescheiden houden , (tenzij je in de seks industrie werkt of sekswerker bent)

Zelf geen last van want er wordt zeer streng tegen opgetreden waar ik werk (en terecht)
  Mod /KLB - Meeste terechte klachten 2020 donderdag 17 juni 2021 @ 09:12:01 #10
492201 crew  Fugue
Sicker than your average
pi_199922042
Haha, maar het was maar een geintje natuurlijk. Die vrouwen moeten niet zeuren.
The panther's tread is on the stairs,
Coming up and up the stairs.
pi_199922062
quote:
16s.gif Op donderdag 17 juni 2021 09:01 schreef Starhopper het volgende:
Pffffff…… Sommige mannen. Doe gewoon normaal }:|
Sommige mannen houden er van om de grenzen van vrouwen op te rekken en erg genoeg zijn er veel dwazen die lachen als een vrouw kwaad reageert. Daarmee dus de daders stimuleren om door te gaan met het oprekken van de grenzen van vrouwen.
pi_199922070
Tja, als een seksueel getinte opmerking of een schunnig woord al onder intimidatie valt dan gaat het wel hard ja. Die vallen zo vaak, net zo hard van de kant van de vrouwen overigens. Kern lijkt me of dat ongewenst is.
Scared to take chances, you'll never have the answers.
  donderdag 17 juni 2021 @ 09:14:59 #13
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_199922080
Zo 1980 dit dat alleen maar vrouwen seksueel geïntimideerd worden :')

Schiet nog niet echt op met die emancipatie.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Mod /KLB - Meeste terechte klachten 2020 donderdag 17 juni 2021 @ 09:15:15 #14
492201 crew  Fugue
Sicker than your average
pi_199922081
quote:
7s.gif Op donderdag 17 juni 2021 09:14 schreef nostra het volgende:
als een seksueel getinte opmerking of een schunnig woord al onder intimidatie valt dan gaat het wel hard ja
Hoe zou jij dit noemen dan?
  donderdag 17 juni 2021 @ 09:16:14 #15
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_199922095
quote:
7s.gif Op donderdag 17 juni 2021 09:14 schreef nostra het volgende:
Tja, als een seksueel getinte opmerking of een schunnig woord al onder intimidatie valt dan gaat het wel hard ja. Die vallen zo vaak, net zo hard van de kant van de vrouwen overigens. Kern lijkt me of dat ongewenst is.
Dat komt veel anders aan bij vrouwen dan bij mannen.
Ik support: LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, pro-life, K. Harris, Veganism, immigratie en Antifa
Ik support niet: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme en alle andere standpunten die te maken hebben met fvd/trumpism
  donderdag 17 juni 2021 @ 09:16:55 #16
308499 Dven
Voorbeelduser
pi_199922100
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 09:15 schreef Fugue het volgende:

[..]

GEWOON LEUKEN GRAPPEN JA TOCH!
  Mod /KLB - Meeste terechte klachten 2020 donderdag 17 juni 2021 @ 09:18:51 #17
492201 crew  Fugue
Sicker than your average
pi_199922120
quote:
10s.gif Op donderdag 17 juni 2021 09:16 schreef Dven het volgende:

[..]

GEWOON LEUKEN GRAPPEN JA TOCH!
HAHA JA ALS JE ER NIET TEGEN KAN MOET JE MAAR EEN DIKKERE HUID KWEKEN
  donderdag 17 juni 2021 @ 09:20:11 #18
308499 Dven
Voorbeelduser
pi_199922141
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 09:18 schreef Fugue het volgende:

[..]

HAHA JA ALS JE ER NIET TEGEN KAN MOET JE MAAR EEN DIKKERE HUID KWEKEN
AS JE MET MANNEN WIL WERKEN MOET JE OOK TEGEN ECHTE MANNENPRAAT KUNNEN!!!
  donderdag 17 juni 2021 @ 09:21:16 #19
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_199922156
Niet direct seksuele intimidatie, maar het is wel eens voorgekomen dat degene die mij had aangenomen tijdens een van de eerste gesprekken vroeg of ik een vriendje had. Het antwoord daarop was ja en sindsdien negeerde hij me volkomen. Latere nieuwe werkneemsters waren allemaal obese wanhopige alleenstaande moeders :')
With love :*
  donderdag 17 juni 2021 @ 09:25:26 #20
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_199922214
Het is best een lastig onderwerp denk ik. De grens tussen gewenst en ongewenst is vaak best enigszins diffuus en een volledig steriele werkomgeving waarin iedereen vooral bezig is met elkaar niet te kwetsen is ook erg onhandig.

De meeste mensen hebben eigenlijk wel een uitstekende radar wat wel en wat niet kan. Wanneer ik kijk naar mijn werkomgeving dan zijn daar dames waarmee het contact wat flirterig is en dames waarmee het contact ronduit zakelijk/afstandelijk is. Wederzijds respect en zakelijkheid is het uitgangspunt, maar daarbinnen met sommigen net iets persoonlijker worden is in mijn belevenis nooit een probleem geweest.

Waar het denk ik vooral mis gaat is wanneer het respect er niet is of wanneer de kern niet iets zakelijks, maar iets anders is (b.v. de wanhopige incel die eigenlijk een vriendin zoekt).
  donderdag 17 juni 2021 @ 09:30:51 #21
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_199922282
quote:
Bijna twee derde van de vrouwen heeft volgens het onderzoek ervaring met seksueel getinte opmerkingen, schunnige woorden, sissen of ander vervelend taalgebruik op het werk. Een derde heeft wel eens te maken gehad met aanranding of een andere fysieke vorm van seksuele intimidatie.
Hoe moet je deze resultaten nu lezen? Valt die een derde die te maken heeft gehad met de fysieke vorm onder de bovengenoemde "bijna twee derde"? Het wordt hier als een aparte categorie genoemd, dus dat zou betekenen dat vrijwel 100% van de vrouwen ermee te maken heeft.

De tweede vorm is natuurlijk zonder meer af te keuren. Maar ik vraag me alleen af hoe de vraagstelling m.b.t. de eerste categorie is geweest. Als daar is gevraagd of er wel eens een seksuele opmerking is gemaakt tijdens het werk, doet dat wel wat met je resultaten. Vrijwel iedereen zegt wel eens iets over tieten, neuken, weet ik veel. Ook andersom.
pi_199922367
Beetje flirten, niks mis mee.
Zonder wrijving geen glans
pi_199922476
Dat krijg je met het thuiswerken...
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_199922487
Veel mannen zijn dan ook een stelletje onfatsoenlijke en lompe boeren.
pi_199922502
Aantal jaar geleden werkzaam geweest op een magazijn, daar kwam iemand binnen via een uitzendbureau, die ging allemaal briefjes leggen op de werkkarretjes van de vrouwelijke werknemers om te daten, een van de dames was daar niet zo van gediend en kwam dat melden bij mij, heb dat overlegd aan de baas en die gast kon direct vertrekken
pi_199922575
Waar is het filmpje te bekijken van de werkvloertijgers die na een opmerking of toespeling de dames in een leeg kantoortje ballen???

Of geldt deze regel alleen voor de niet neukbaren in de work space...

Howdoe :P
  Mod /KLB - Beste mod & Slimste user 2020 donderdag 17 juni 2021 @ 09:55:17 #27
383969 crew  Erasmus
FRFC 1908
pi_199922576
Dit zijn de kansloze gasten die ik altijd voor lul zet bij borrels. Dan zijn ze opeens niet zo tof meer voor de groep.
Kowed, jeh schele kaketoe met je scheve muil.
Tenzij deze post moderatie betreft, kan de post, ondertitel en signature van deze user met een satirisch en sarcastisch korreltje zout genomen worden. Alvast bedankt voor het begrip.
pi_199922588
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 09:48 schreef Makrelis het volgende:
Veel mannen zijn dan ook een stelletje onfatsoenlijke en lompe boeren.
En veel vrouwen neuken lekker buiten de deur met een collega en flirten om hun zin te krijgen of salarisverhoging. Het zal echt niet alleen maar aan de mannen liggen, hoewel ik wel van mening ben dat sommige mannen eens op hun grove taal moeten letten zodra ze het over een vrouw hebben.
Deze mening is volledig en alleen gebaseerd op de onderbuik en daar ben ik boerentrots op!
pi_199922668
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 09:55 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

En veel vrouwen neuken lekker buiten de deur met een collega en flirten om hun zin te krijgen of salarisverhoging. Het zal echt niet alleen maar aan de mannen liggen, hoewel ik wel van mening ben dat sommige mannen eens op hun grove taal moeten letten zodra ze het over een vrouw hebben.
Dat realiseer ik me ook zeker. Van beide kanten zie ik dat als onprofessioneel gedrag.
Kijk natuurlijk check je als vrijgezel of die leuke collega eventueel beschikbaar is, maar er zijn wel regels. Er mag geen machtsverhouding bestaan en hou het eervol en fatsoenlijk.
En wat jij ook al aangeeft, grof taalgebruik heb ik mensen al zo vaak op aangesproken.
pi_199922781
Ik durf mijn hand in het vuur te steken dat dat hier op de werkvloer niet gebeurd.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_199922883
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 10:01 schreef Makrelis het volgende:

[..]

Dat realiseer ik me ook zeker. Van beide kanten zie ik dat als onprofessioneel gedrag.
Kijk natuurlijk check je als vrijgezel of die leuke collega eventueel beschikbaar is, maar er zijn wel regels. Er mag geen machtsverhouding bestaan en hou het eervol en fatsoenlijk.
En wat jij ook al aangeeft, grof taalgebruik heb ik mensen al zo vaak op aangesproken.
Het is ook een moeilijke discussie, en dan moet ik weer terugvallen op wat eerdere persoonlijke ervaringen. Ex vriendinnetje van me, nieuw in het bedrijf, had wat lijntjes uitgegooid bij verschillende mannen om er één aan de haak te slaan die haar verblijf in Nederland konden bekostigen (buitenlandse). Nou ik ben ook in die val getrapt en de keuze is op mij gevallen. Opeens binnen een paar maanden krijgen 3 van die gasten, die zij gewoon geplayed heeft, een gesprek vanwege seksueel overschrijdend gedrag op de werkvloer. Terwijl ze eigenlijk gewoon aan het flirten waren zoals zij al maanden met hun flirte. Opeens was het een issue, en krijgt mevrouw ook nog gelijk en die 3 mannen een schriftelijke waarschuwing. 1 van die gasten aan de lijn gehad die overstuur was want "zij" zou altijd bezig zijn geweest en nu had hij een waarschuwing. Nou ik trap haar de deur uit nadat ik erachter kwam wat voor een type het was, en opeens staan die gasten ook weer in de rij omdat het makkelijke prooien voor haar waren. Ik zie soms zaken die niet door de beugel kunnen waar een man te ver gaat, maar dat blijft vooral bij opmerkingen, vrouwen in mijn kringen hebben ik persoonlijk vaker een grens over zien gaan die daarna dan het slachtoffer uithangen. En die 3 mannen die een schriftelijke waarschuwing hebben gekregen tellen natuurlijk ook mee in de statistieken over seksuele intimidatie op de werkvloer. Ze heeft mezelf eens bevestigd dat ze flirte vroeger voor betere punten op school of promotie op het werk.

We hadden één collega, flinke player, meiden liepen erachter aan. Heb hem meermaals gewaarschuwd dat het fout kon aflopen, want meneer popte de ene na de andere getrouwde vrouw of een vrouw in een relatie. En dat is dus 1 man vs ik weet niet hoeveel vrouwen, zelfs een vrouw die 2 weken voor haar huwelijk nog met hem het bed deelde. En op een gegeven moment gaat het idd mis, één meid wou meer, beklaagd zich bij de directie en die gast staat op straat. Oke eigen schuld dikke bult. Ik ken en weet de cijfers niet, maar ik houd met dit soort berichten erg rekening met een hoop overdrijven en vrouwen die ander bespelen, slachtofferrollen daar hebben sommige vrouwen een kunst van gemaakt.

Moet het opgelost worden? 100% ja! Maar om alle mannen over één kam te scheren of vooral naar het gedrag van de mannen te wijzen gaat mij te ver, persoonlijke ervaring leert mij toch dat het vaak (in mijn kringen dan, en dat kan ik niet vaak genoeg benadrukken) toch vaak heel anders in elkaar zit. Ik kwam net binnen bij een bedrijf en de eerste weken stond zo'n muts naast me die net gescheiden was of ik aan one night stands deed, geen klacht over ingediend, maar het is maar weer één van die vele voorbeelden.

[ Bericht 1% gewijzigd door J.A.R.V.I.S. op 17-06-2021 10:27:05 ]
Deze mening is volledig en alleen gebaseerd op de onderbuik en daar ben ik boerentrots op!
pi_199922905
Ik geloof niks van die getallen, dat is veelst te laag.
  donderdag 17 juni 2021 @ 10:18:36 #33
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_199922920
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 09:09 schreef LanaMyst het volgende:
Nooit begrepen dit, werk en seks moet je ten alle tijden gescheiden houden , (tenzij je in de seks industrie werkt of sekswerker bent)

Zelf geen last van want er wordt zeer streng tegen opgetreden waar ik werk (en terecht)
Of je bent gewoon zo lelijk dat niemand jou sexueel wil intimideren.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_199922945
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 09:15 schreef Fugue het volgende:

[..]

Ik zou het niet per definitie intimidatie noemen. Dat je je er onprettig bij voelt en een opmerking ongepast kan zijn, lijkt mij evident. Aan de andere kant, je kunt iemand er ook op aanspreken. Bij het weglachen denkt de persoon in kwestie waarschijnlijk dat ze het leuk vindt. Als het na het aanspreken niet stopt, simpelweg melden (of een knietje in de ballen).
  Mod /KLB - Meeste terechte klachten 2020 donderdag 17 juni 2021 @ 10:24:24 #35
492201 crew  Fugue
Sicker than your average
pi_199922996
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 10:20 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Ik zou het niet per definitie intimidatie noemen. Dat je je er onprettig bij voelt en een opmerking ongepast kan zijn, lijkt mij evident. Aan de andere kant, je kunt iemand er ook op aanspreken. Bij het weglachen denkt de persoon in kwestie waarschijnlijk dat ze het leuk vindt. Als het na het aanspreken niet stopt, simpelweg melden (of een knietje in de ballen).
Ik heb ooit een collega gehad die structureel ongepaste opmerkingen maakte over hoe ik er die dag uit zag en wat hij daar allemaal op kon. Contant aanspreken hielp niet en de teamleider bagatalliseerde het. Dan noem ik het wel degelijk intimidatie hoor.
pi_199923010
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 10:24 schreef Fugue het volgende:

[..]

Ik heb ooit een collega gehad die structureel ongepaste opmerkingen maakte over hoe ik er die dag uit zag en wat hij daar allemaal op kon. Contant aanspreken hielp niet en de teamleider bagatalliseerde het. Dan noem ik het wel degelijk intimidatie hoor.
Zoiets vind ik ook ongepast, zo iemand moeten ze ook keihard aanpakken want jij dient je prettig te voelen op het werk. Idd een goed voorbeeld van intimidatie, en toegeven genoeg mannen die wel eens wat opmerkingen maken en dat moet gewoon veranderen.
pi_199923025
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 10:09 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik durf mijn hand in het vuur te steken dat dat hier op de werkvloer niet gebeurd.
Je werkt in de techniek?
  donderdag 17 juni 2021 @ 10:27:18 #38
65846 Bocaj
COVID-19? Scare Them To Death!
pi_199923027
1/3 is fysiek... Vind dat wel veel! :{
Joe Biden Stole the 2020 Election! #StoptheSteal #TrumpForever and God Bless America.
pi_199923028
quote:

[..]

Ja dat is intimidatie, maar dat gaat ook over systematisch en gericht vernederen/seksualiseren. En dat icm een onbetrouwbare werkgever.
  Mod /KLB - Meeste terechte klachten 2020 donderdag 17 juni 2021 @ 10:27:35 #40
492201 crew  Fugue
Sicker than your average
pi_199923032
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 10:25 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Zoiets vind ik ook ongepast, zo iemand moeten ze ook keihard aanpakken want jij dient je prettig te voelen op het werk. Idd een goed voorbeeld van intimidatie, en toegeven genoeg mannen die wel eens wat opmerkingen maken en dat moet gewoon veranderen.
En helaas ook niet aangepakt. Uiteindelijk ben ik zelf vertrokken bij het bedrijf.
pi_199923034
Denk dat een hoop zaken subjectief zijn.

Sissen op het werk? Kan het me haast niet voorstellen, tenzij je een of ander laag betaald baantje ergens hebt maw niet een heel professionele werkomgeving zeg maar.

Schunnige woorden, tja, specifiek gericht of dom mannen gelul onder elkaar?

Er mis een hoop in dit “onderzoek”, laten we wel wezen, officieel is zelfs iemand aankijken in de lift al seksuele intimidatie volgens de VN die dit soort lijsten opstelt.
pi_199923055
Bedrijven waar ik gewerkt heb is ca 2% vrouw en ca 99% daarvan 50+.
pi_199923069
Wat lezen veel mensen hier slecht, de vraag was:
quote:
Ik heb weleens te maken (gehad) seksueel getinte opmerkingen, schunnige woorden, sissen of ander vervelend, seksueel getint taalgebruik
bron: https://cnvstorageprd.blo(...)tie-werkvloer-v1.pdf

Voor mensen die in staat zijn tot begrijpend lezen is duidelijk dat seksueel getint taalgebruik dat niet als vervelend werd ervaren hier niet onder valt.
Op dinsdag 23 maart 2021 14:05 schreef JochemSjakie het volgende:
The old switcheroo. @:Stepperoller is nu al een legende _O_
pi_199923070
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 10:15 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Het is ook een moeilijke discussie, en dan moet ik weer terugvallen op wat eerdere persoonlijke ervaringen. Ex vriendinnetje van me, nieuw in het bedrijf, had wat lijntjes uitgegooid bij verschillende mannen om er één aan de haak te slaan die haar verblijf in Nederland konden bekostigen (buitenlandse). Nou ik ben ook in die val getrapt en de keuze is op mij gevallen. Opeens binnen een paar maanden krijgen 3 van die gasten, die zij gewoon geplayed heeft, een gesprek vanwege seksueel overschrijdend gedrag op de werkvloer. Terwijl ze eigenlijk gewoon aan het flirten waren zoals zij al maanden met hun flirte. Opeens was het een issue, en krijgt mevrouw ook nog gelijk en die 3 mannen een schriftelijke waarschuwing. 1 van die gasten aan de lijn gehad die overstuur was want "zij" zou altijd bezig zijn geweest en nu had hij een waarschuwing. Nou ik trap haar de deur uit nadat ik erachter kwam wat voor een type het was, en opeens staan die gasten ook weer in de rij omdat het makkelijke prooien voor haar waren. Ik zie soms zaken die niet door de beugel kunnen waar een man te ver gaat, maar dat blijft vooral bij opmerkingen, vrouwen in mijn kringen hebben ik persoonlijk vaker een grens over zien gaan die daarna dan het slachtoffer uithangen. En die 3 mannen die een schriftelijke waarschuwing hebben gekregen tellen natuurlijk ook mee in de statistieken over seksuele intimidatie op de werkvloer.

We hadden één collega, flinke player, meiden liepen erachter aan. Heb hem meermaals gewaarschuwd dat het fout kon aflopen, want meneer popte de ene na de andere getrouwde vrouw of een vrouw in een relatie. En dat is dus 1 man vs ik weet niet hoeveel vrouwen, zelfs een vrouw die 2 weken voor haar huwelijk nog met hem het bed deelde. En op een gegeven moment gaat het idd mis, één meid wou meer, beklaagd zich bij de directie en die gast staat op straat. Oke eigen schuld dikke bult. Ik ken en weet de cijfers niet, maar ik houd met dit soort berichten erg rekening met een hoop overdrijven en vrouwen die ander bespelen, slachtofferrollen daar hebben sommige vrouwen een kunst van gemaakt.

Moet het opgelost worden? 100% ja! Maar om alle mannen over één kam te scheren of vooral naar het gedrag van de mannen te wijzen gaat mij te ver, persoonlijke ervaring leert mij toch dat het vaak (in mijn kringen dan, en dat kan ik niet vaak genoeg benadrukken) toch vaak heel anders in elkaar zit. Ik kwam net binnen bij een bedrijf en de eerste weken stond zo'n muts naast me die net gescheiden was of ik aan one night stands deed, geen klacht over ingediend, maar het is maar weer één van die vele voorbeelden.
Ik volg je precies.

Werkte op een offshore-schip in een 3 strepen maritieme rang. Komt de bazin van de hydrografische dienst, die net van haar vriend af was, in m'n werkplaats/kantoor met een technische vraag, maar ze kwam wel heel dichtbij staan. Ze leunde gewoon tegen me aan en de zee was heel rustig. Kijk met een ruige zee moet je elkaar soms vasthouden om samen in papieren te kijken... Ik heb een stap opzij gezet, nee geknikt en gezegd dat 1 en ander tegen de regels is voor mij. Gelijk daarna heb ik de kapitein ingelicht en inderdaad, de dagen erna begon ze heel erg niet tof tegen me te doen. Gelukkig dat ik de ouwe had ingelicht. Ze werd mooi bij de eerste haven vervangen. Dat soort rotspelletjes kun je echt niet hebben op zee, waar je elkaar moet kunnen vertrouwen ivm allerlei calamiteiten die kunnen opdoemen.

Dus ja, vrouwen maken zich er ook schuldig aan.
  donderdag 17 juni 2021 @ 10:30:43 #45
65846 Bocaj
COVID-19? Scare Them To Death!
pi_199923072
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 10:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Er mis een hoop in dit “onderzoek”, laten we wel wezen, officieel is zelfs iemand aankijken in de lift al seksuele intimidatie volgens de VN die dit soort lijsten opstelt.
Ja, raarrrrrrrr... zegt weer veel over de VN! :Y (Je zou haast denken dat Sylvana Simons bij de VN werkt...)
Die was mij toch weer een potje boos in de 2e kamer tegen Grapper! :Y
Joe Biden Stole the 2020 Election! #StoptheSteal #TrumpForever and God Bless America.
pi_199923076
quote:
Denk dat een hoop zaken subjectief zijn.

Sissen op het werk? Kan het me haast niet voorstellen, tenzij je een of ander laag betaald baantje ergens hebt maw niet een heel professionele werkomgeving zeg maar.

Schunnige woorden, tja, specifiek gericht of dom mannen gelul onder elkaar?

Dit onderzoek is echt wel uitgebreider naar wat een journalist opschrijft, omdat ze klicks willen.
pi_199923084
quote:
Maurice de Hont heeft het onderzoek uitgevoerd. Resultaten staan hier: https://cnvstorageprd.blo(...)tie-werkvloer-v1.pdf
pi_199923092
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 10:31 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dit onderzoek is echt wel uitgebreider naar wat een journalist opschrijft, omdat ze klicks willen.
Ook voor jou: https://cnvstorageprd.blo(...)tie-werkvloer-v1.pdf

En het nieuwsbericht van CNV zelf over deze resultaten: https://www.cnv.nl/nieuws(...)ideerd-op-werkvloer/
  Moderator donderdag 17 juni 2021 @ 10:32:50 #49
5428 crew  miss_sly
pi_199923095
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 10:20 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Het is wellicht niet bedoeld als intimidatie. Dat geloof ik inmiddels, ouder en wijzer, wel. Misschien is het zelfs heel vaak echt bedoeld als een grapje, omdat mannen onderling andere grapjes maken. Vaak is het echter wel ongewenst en ongepast en onprettig voor de (vaak jonge) vrouwen in kwestie. En juist omdat het vaak nog jonge, wat onzekere vrouwen zijn, is het heel moeilijk om de persoon in kwestie aan te spreken op dergelijke 'grapjes'. Ik heb daar echt wel een aantal jaren over gedaan voor ik dat eindelijk kon bij een nieuw bedrijf waar ik een paar weken werkte. Ik ben toen na weer een ongepaste opmerking van dezelfde kerel (die op zichzelf echt aardig was, maar gewoon stomme, seksistische opmerkingen maakte) bij hem zijn kantoor ingelopen en heb het ter sprake gebracht. Dat ik het niet oké vond dat hij opmerkte dat ze er weer mooi strak bijstonden in mijn bloesje. Hij moest daar eerst een beetje ongemakkelijk over lachen, zei dat het toch een complimentje was, dat hij het niet verkeerd bedoelde, maar na nogmaals uitleg dat ik dat heel ongemakkelijk en onprettig vond, leek het kwartje een beetje te vallen.
[i]And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
[/i]
pi_199923100
quote:

[..]

Dat klinkt als voorbeeld in ieder geval, niet normaal en zou op z’n allerminst een stevig gesprek moeten opgeleverd hebben tussen hem en bijv de teamleider of manager.
Onbegrijpelijk dat ze daar eigenlijk niets mee hebben gedaan.

“Vroeger”, dik 10 jaar geleden alweer, was er een teamleidster die wel erg persoonlijk was met alle mannen/jongens op de werkvloer.
Altijd haar hand over m’n rug en schouders, schatje noemen etc. Gebeurde niets mee.

Ik maakte toen ooit 1x een domme opmerking, buiten het werk om tegen een andere collega waar zij in de verste verte niet bijstond, zoiets als dat ik wel eens een keer met haar mee naar huis wil als de treinen niet rijden. (Avond werk)

Drie keer raden wie de volgende dag meteen aan tafel moest met de manager.

Dat soort oneerlijkheid bestaat dus ook, de vrouw hand boven het hoofd, de man onmiddellijk kritiek.
Ik heb haar daarna uiteraard met grote bogen vermeden tot ik uiteindelijk stopte met dat werk.
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')