Dat kan ik nog wel even proberen! Eerst maar eens in de luier kijken na zijn tukkie, hopelijk zit deze mooi vol!quote:Op dinsdag 15 juni 2021 12:25 schreef Donna het volgende:
Aaii @:MaJo gaat Aapie ook niet plassen van een koud doekje of even in de blote kont liggen?
Zo rot, droge luiers.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door arvensis op 15-06-2021 23:15:47 ]Protège moi de mes désirs.
Nee dan moet je alleen heel vlak voor je eisprong batsenquote:Op dinsdag 15 juni 2021 14:17 schreef Donna het volgende:
Mijn vriend heeft ook rammelende ballen. Iemand het recept voor een jongetje? Moet je dan veel jongens baby-foto's kijken?
Volgens mij zaten we er altijd wel vlak voor eigenlijk. Mislukt.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 14:27 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee dan moet je alleen heel vlak voor je eisprong batsen
Mannenzaadjes zwemmen sneller, maar als de vrouwtjes ze al op liggen te wachten van eerdere seks zijn ze hun voordeel kwijt.
Ze zeggen ook veel vlees eten. Dat wordt door je lichaam gezien als dat er welvaart is. Dan worden er meer jongens geboren. Het is een theorie.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 14:51 schreef Donna het volgende:
[..]
Volgens mij zaten we er altijd wel vlak voor eigenlijk. Mislukt.
En in een positie waarin de man diep kan komen. Hoe korter de afstand, hoe beter.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 14:27 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee dan moet je alleen heel vlak voor je eisprong batsen
Mannenzaadjes zwemmen sneller, maar als de vrouwtjes ze al op liggen te wachten van eerdere seks zijn ze hun voordeel kwijt.
Oh! Ja die klopt met de meiden als ik deze pak;quote:Op dinsdag 15 juni 2021 15:02 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Ze zeggen ook veel vlees eten. Dat wordt door je lichaam gezien als dat er welvaart is. Dan worden er meer jongens geboren. Het is een theorie.
En anders kan je kijken naar de Chinese theorie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door monsterd. op 16-06-2021 12:06:43 ]baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind het werken en twee kinderen combineren wel echt even wennen hoor. De ochtenden zijn chaos en ik ben steeds pas half 10 op kantoor of thuisgelukkig niet zo erg bij mijn werk
Ik doe er gewoon iets van 3 kwartier over (van huis naar opvang naar kantoor) en dat ben ik helemaal niet gewend. Normaal gesproken deed ik dat in max een half uur
maaaaaar het is dus wel super gezellig op de bakfiets, Jip entertaint Otis met kiekeboe of doet gek met de voetjes van Otis en Otis ligt de hele tijd dubbel van het lachen. Ondertussen doet elke vrouw die in de maxi cosi kan kijken een vertederende "Aaaaaahw". Dus het is wel leuk je ochtend beginnen/werkdag eindigen
![]()
quote:Op dinsdag 15 juni 2021 18:29 schreef monsterd. het volgende:
Wow wat gaat het topic deze dagen weer snel, sorry kan het niet bijhouden
Ik zit in de ik-werk-weer fase, het gaat ook redelijk maar merk toch dat ik minder scherp ben dan voorheen. Heeft vast niet met de baby te maken die groot deel van de dag in huis aanwezig is. Bonus is dat ik wel te allen tijde kan knuffelen 🥰
Oh en SQ, inspiratie naar aanleiding van jouw filmpje van Goud van laatst:Heb ik 'm al gemist?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resistance is futile.
quote:Op dinsdag 15 juni 2021 22:19 schreef Aure het volgende:
Ohh wat een heerlijke foto's en filmpjes komen er voorbijOtis kan twinnen met pep zie ik, die heeft ook dat zebrasummersuit. Zal 'm morgen es bij 'm aantrekken
Ze moeten enorm hun best doen op de opvang, maar uiteindelijk drinkt die eigenwijze baby van mij toch z'n flessen op. Niet altijd heel veel, maar ach, dat haalt hij thuis wel weer in.Okay E heeft ook dat zebrarompertje. Hij past hem alleen niet zo makkelijk om zijn hoofd op een of andere manierSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind het werken en twee kinderen combineren wel echt even wennen hoor. De ochtenden zijn chaos en ik ben steeds pas half 10 op kantoor of thuisgelukkig niet zo erg bij mijn werk
Ik doe er gewoon iets van 3 kwartier over (van huis naar opvang naar kantoor) en dat ben ik helemaal niet gewend. Normaal gesproken deed ik dat in max een half uur
maaaaaar het is dus wel super gezellig op de bakfiets, Jip entertaint Otis met kiekeboe of doet gek met de voetjes van Otis en Otis ligt de hele tijd dubbel van het lachen. Ondertussen doet elke vrouw die in de maxi cosi kan kijken een vertederende "Aaaaaahw". Dus het is wel leuk je ochtend beginnen/werkdag eindigen
![]()
Oh dat reizen naar werk is ook een dingetje. Ik breng E 2 dagen naar de Gastouder, 5 huizen verderop. Dan loop ik weer terug naar huis en begin ik mijn werkdag :’).
Hoe bevalt het met de bakfiets en 2 kinderen erin? Gaat dat makkelijk met de maxi cosi?baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
Ja gaat echt super makkelijk met de maxi cosi! Die klik je in de houders en gaan met die banaanquote:Op dinsdag 15 juni 2021 23:07 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Okay E heeft ook dat zebrarompertje. Hij past hem alleen niet zo makkelijk om zijn hoofd op een of andere manier![]()
Oh dat reizen naar werk is ook een dingetje. Ik breng E 2 dagen naar de Gastouder, 5 huizen verderop. Dan loop ik weer terug naar huis en begin ik mijn werkdag :’).
Hoe bevalt het met de bakfiets en 2 kinderen erin? Gaat dat makkelijk met de maxi cosi?
quote:Op woensdag 16 juni 2021 11:34 schreef Aure het volgende:
Hier springt nu ook steeds het middelste drukknoopje openIk vind dit soort zomerpakjes wel fijn voor dit weer, ziet er toch meer uit alsof ie aangekleed is dan wanneer ik 'm alleen een romper aan trek.
Net zelf even de fles met hem geoefend, dat gaat natuurlijk voor geen meter want bij mij wil hij gewoon tiet. Snap ik wel. Maar na de borst dronk ie toch nog 3 slokken uit de fles
Ja zeg wat vliegt die tijd hé. Straks geen baby meerquote:Op woensdag 16 juni 2021 13:01 schreef Nolita het volgende:
Aure, wel fijn dat er op de opvang toch ook wat in is gegaan dmv van fles, dat geeft hoop!
En alle babyfoto’s. Ik ga er alweer van rammelen. En ik word wat emotioneel als ik me besef dat de laatste maand van L als baby is aangebroken. Het is nu echt aftellen naar haar 1ste verjaardag.
Het is wel genieten met haar. En ik moest even lachen toen iemand vroeg of andere baby’s ook weinig slapen met de warmte. We waren zondag in de dierentuin en toen heeft ze nog geen uur in totaal geslapen overdag, om vervolgens de afgelopen 2 dagen de 4-5 uur te halen in 2 slaapjes. Ben benieuwd of ze bijna is bijgeslapen haha.
Ja, dat drinken gaat hier ook niet echt top. Vannacht werd ie wakker en heb maar een fles gegeven (hij wordt nog zelden wakker snachts) en zijn luier gedaan. Zijn luier was nog bijna helemaal droogquote:Op donderdag 17 juni 2021 11:05 schreef Gogo83 het volgende:
Die afweging moet je toch echt zelf maken @:bienelientjee. Toevallig had ik dinsdag (eindelijk) de laatste groepscontrole van centering pregnancy en daar ging ik het er ook over. Het risico dat het niet goed gaat is heel klein, zeker als ze al wat sterker zijn. Maar het risico dat het niet goed gaat, blijft altijd ietsje groter dan bij slapen op de rug. Als J. (die nauwelijks slaapt overdag) beter zou slapen op haar buik, dan zou ik dat wel aandurven. Maar dat moet je echt voor jezelf bepalen.
Meer kindjes die met dit warme weer niet zo goed drinken? Normaal drinkt J. zo'n 6 flesjes van 150 ml, maar nu drinkt ze net aan 100 ml per keer. En dan 's nachts, als het wat koeler is, inhalen, heel fijn....Groente en fruit eet ze wel als een malle, het is een enorme lekkerbek!
Jette is pas vijf maanden, dus die geef ik nog niks anders dan melk. En een beetje groente/fruithap dus. Ik ga straks maar even een dutje doen, even een beetje bijslapen.quote:Op donderdag 17 juni 2021 11:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja, dat drinken gaat hier ook niet echt top. Vannacht werd ie wakker en heb maar een fles gegeven (hij wordt nog zelden wakker snachts) en zijn luier gedaan. Zijn luier was nog bijna helemaal droogNormaal geef ik naast melk alleen water, maar ik zag vanmorgen bij de Jumbo thee voor baby's. Misschien dat dat er beter in gaat.
Oh, ja dat snap ik. Je zou wel fruit kunnen geven wat veel vocht bevatquote:Op donderdag 17 juni 2021 11:14 schreef Gogo83 het volgende:
[..]
Jette is pas vijf maanden, dus die geef ik nog niks anders dan melk. En een beetje groente/fruithap dus. Ik ga straks maar even een dutje doen, even een beetje bijslapen.
Hier gaat dat er juist goed in. En dan vooral het zachtere gedeelte aan de binnenkant, de pitjes. Ze neemt nu echt hapjes.quote:Op donderdag 17 juni 2021 12:47 schreef SQ het volgende:
van komkommer krijgen ze denk ik wel moeilijk wat binnen, zeker niet met 5 maanden. Als je je zorgen maakt om vochtinname raad ik sabbelen op een natte washand aanGoud zuigt die dingen zeer fanatiek leeg
dat begrijpt mijn schrokop nietquote:Op donderdag 17 juni 2021 12:58 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Hier gaat dat er juist goed in. En dan vooral het zachtere gedeelte aan de binnenkant, de pitjes. Ze neemt nu echt hapjes.
ja dat gaat erg goed. Of rijpe aardbeien, zachte peer, zachte perzik.quote:
quote:Op donderdag 17 juni 2021 13:01 schreef SQ het volgende:
Hij ging gisteren trouwens ook ff aan de schijterij voor extra snel vochtverlies.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
Dat heb ik even gemistquote:Op zaterdag 19 juni 2021 23:40 schreef tpopml het volgende:
Meh, hopelijk is het al een beetje minder. Wat is dat met die combo prutte mama/baby en wellness hier, vorige week ook zoiets bij @:Seven toch?!
Haha, klopt! Maar Colin had een prima dagje bij oma, was net op tijd hersteld met veel sudocreme. Al met al een weekje geklungeld met vieze bijtende poep, regelmatig diarree, een dramatische nacht, huilen met luiers verschonen.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 23:40 schreef tpopml het volgende:
Meh, hopelijk is het al een beetje minder. Wat is dat met die combo prutte mama/baby en wellness hier, vorige week ook zoiets bij @:Seven toch?!
quote:Op zaterdag 19 juni 2021 08:30 schreef monsterd. het volgende:
Poging zebra romperScheetje, hij heeft jouw ogenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resistance is futile.
Poeh dat is wel erg vroeg... Is het nog gelukt uiteindelijk?quote:Op zondag 20 juni 2021 06:59 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat heb ik even gemistMisschien is dit een teken dat wij gewoon bij de baby dienen te blijven
Zelf ben ik alweer klaar met vandaag, Aapie werd om kwart voor vijf wakker en wilde daarna niet meer slapenMaar met mijn buik gaat het beter dus ik denk dat de wellness wel doorgaat
Tenzij ik in slaap val
Fijne vaderdag voor alle mannen!
Arme Colin, schiet nou toch eens op joh! Branderige billenquote:Op zondag 20 juni 2021 12:42 schreef Seven. het volgende:
[..]
Haha, klopt! Maar Colin had een prima dagje bij oma, was net op tijd hersteld met veel sudocreme. Al met al een weekje geklungeld met vieze bijtende poep, regelmatig diarree, een dramatische nacht, huilen met luiers verschonen.
EN NOG STEEDS GEEN TANDJES, HÈ?
Papa hier heeft 2 weken geleden vervroegd een kamado barbecue gekregenquote:Op zondag 20 juni 2021 14:19 schreef tpopml het volgende:
Wat hebben jullie gedaan/gegeven aan de papa's?
Hier een lekker ontbijtje gemaakt, en sleutelhanger met fotoen lekkere Rituals bad en doucheschuim gegeven!
Bij de kledingmaker zo’n baby-drukknoopje bij de hals er aan laten maken. Dit heb ik ook laten doen bij een duur t-shirt.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 10:21 schreef SQ het volgende:
Haat aan kleding met te kleine openingen bij de kop. Die gaan hier ook de textielbak in
Ik heb een geweldige longsleeve van danefae maar kost echt veel tetris om m over de schedel van mijn kleuter te krijgen. Altijd huul'n ooken toch wil hij m aan, want er staat een monsterviking op dus is het "cool"
Bbq worstquote:Op zondag 20 juni 2021 18:19 schreef SQ het volgende:
Ja, op de knietjes!! Bijna bijna!
Goud zit nu op precies hetzelfde niveau, en hij is heel boos dat hij nog steeds alleen maar achteruit gaat
Hij had van de week trouwens ook de lamp op zijn slaapkamer aan gekregen, die vlak naast zijn ledikant zit. Dus die moet ook nog even omlaag![]()
En hij at net zijn eerste bbq worst. Wat een schransmonster is deze
Ze is écht een aapje. Wel een hele lieve.quote:Op zondag 20 juni 2021 20:45 schreef monsterd. het volgende:
Wohoa duman, klein aapje hoor! Komt al bijna omhoog
Hij verdedigde 'm met zijn leven joh.quote:
Dit kon een foto van de mijne zijn, 7 maanden oud;quote:Op maandag 21 juni 2021 12:05 schreef SQ het volgende:
[..]
Hij verdedigde 'm met zijn leven joh.
Ik vind het wel interessant om te zien. Ik geef 'm natuurlijk echt voornamelijk groenten, fruit en brood, maar de reactie als ie niet precies krijgt wat wij ook hebben joh, niet te doen. Echt hard huilen en piepenHij wil ook echt persé mijn bestek hebben en uit mijn glas drinken enzo.
En als de andere kinderen dan een ijsje pakken begint ie als een wipkip op en neer te gaan en smakgeluiden te makenmijn newborn van 8 maanden
quote:Op maandag 21 juni 2021 18:39 schreef Seven. het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
And so it begins...
Watskeburt?quote:Op maandag 21 juni 2021 18:39 schreef Seven. het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
And so it begins...
Aw arm schaap! Wel stoer hoor, maar zo eventjes huilen!quote:Op maandag 21 juni 2021 18:39 schreef Seven. het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
And so it begins...
Hahaquote:Op maandag 21 juni 2021 12:22 schreef SQ het volgende:
Omg ja dat ijsfilmpjeja dat zou goud ook kunnen zijn
[ afbeelding ]
Daar ging mijn ijsje.
Ja, dat was het wel zo'n beetjequote:
Ja, ik moest me wel inhoudenquote:Op maandag 21 juni 2021 21:10 schreef SQ het volgende:
[..]
Aw arm schaap! Wel stoer hoor, maar zo eventjes huilen!
(Meestal huilt mama langer dan baby)
Ommegotquote:Op maandag 21 juni 2021 21:38 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja, dat was het wel zo'n beetjekleine mafketel, dit moet toch serieus wel pijn gedaan hebben
![]()
En verder had meneer de hele dag door praatjes voor tien:
[..]
Ja, ik moest me wel inhouden.
Boeiend, niemand let daar op als je zo'n kirrende baby er bij zetquote:Op maandag 21 juni 2021 21:46 schreef Seven. het volgende:
[..]
De moeder in kwestie klinkt ook zo charmant
Aaah hij laat het niet merken. Schattig de rossige haartjes trouwensquote:Op maandag 21 juni 2021 21:38 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja, dat was het wel zo'n beetjekleine mafketel, dit moet toch serieus wel pijn gedaan hebben
![]()
[..]
Die intensiteit van die tweede fotoquote:Op maandag 21 juni 2021 12:15 schreef Donna het volgende:
[..]
Dit kon een foto van de mijne zijn, 7 maanden oud;
[ afbeelding ]
Die snoet met allemaal hartig spul erop en dan dat ijsjequote:Op maandag 21 juni 2021 12:22 schreef SQ het volgende:
Omg ja dat ijsfilmpjeja dat zou goud ook kunnen zijn
[ afbeelding ]
Daar ging mijn ijsje.
Ik ben de dag gelukkig doorgekomen! Was trouwens heerlijk, dagje wellness en daarna uit etenquote:Op zondag 20 juni 2021 14:15 schreef tpopml het volgende:
[..]
Poeh dat is wel erg vroeg... Is het nog gelukt uiteindelijk?
[..]
Arme Colin, schiet nou toch eens op joh! Branderige billen
Wat een schrik! Meestal zijn die kleine kids al ruim en breed weer aan het spelen terwijl jij als moeder zijnde nog zit te shakenquote:Op maandag 21 juni 2021 21:38 schreef Seven. het volgende:
[..]
![]()
[..]
Elke baby zo zijn eigen tempo. Colin loopt fysiek wel een beetje voor maar hij is ook groot en sterk. En soms denk ik... niet al te snuggerquote:Op dinsdag 22 juni 2021 15:31 schreef Tink89 het volgende:
Nou de eerste prikken zitten erin hoor. Arm ding was echt compleet over de zeik![]()
En wat knap joh, al die zittende, pratende, kruipende en bijna-lopende baby's. Ik vind het al heel wat dat mijn net-3-maander heen en terug kan rollen
Iets geven waarmee ze kunnen spelen. Die van mij doet het ook, maar die heeft haat aan luiers verschonen en omkleden. Iets geven helpt dan welquote:Op dinsdag 22 juni 2021 19:20 schreef Smart_ass het volgende:
Niet iedereen heeft zo’n snelle hoor, volgens mij is Bubbles vrij traag vergeleken met de rest hier.
Met bijna 9 maanden kruipt ze nog nietGeloof ook niet dat ze er de noodzaak van inziet, want rollend komt ze ook ver
. Oh en zelfstandig tot zit komen ook niet. Ze ligt heel vaak te chillen op haar zij, beetje ‘draw me like one of your French girls’ achtig zeg maar
.
Iemand trouwens de gouden tip hoe je een niet stil liggende baby verschoont? Zodra haar billen het aankleedkussen raken ligt ze alweer op haar buik, word er soms een beetje moedeloos van haha.
Dat is ook heel wat, dat doet die van mij met 7+ maanden niet.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 15:31 schreef Tink89 het volgende:
Nou de eerste prikken zitten erin hoor. Arm ding was echt compleet over de zeik![]()
En wat knap joh, al die zittende, pratende, kruipende en bijna-lopende baby's. Ik vind het al heel wat dat mijn net-3-maander heen en terug kan rollen
Veel plezier in Nederland trouwens!quote:Op dinsdag 22 juni 2021 12:35 schreef 1inamelon het volgende:
Heeft iemand mijn baby gezien? Ze zit en kruipt opeens. Zal de gezonde Nederlandse zeelucht wel zijn
Herkenbaarquote:Op dinsdag 22 juni 2021 19:20 schreef Smart_ass het volgende:
Niet iedereen heeft zo’n snelle hoor, volgens mij is Bubbles vrij traag vergeleken met de rest hier.
Met bijna 9 maanden kruipt ze nog nietGeloof ook niet dat ze er de noodzaak van inziet, want rollend komt ze ook ver
. Oh en zelfstandig tot zit komen ook niet. Ze ligt heel vaak te chillen op haar zij, beetje ‘draw me like one of your French girls’ achtig zeg maar
.
Iemand trouwens de gouden tip hoe je een niet stil liggende baby verschoont? Zodra haar billen het aankleedkussen raken ligt ze alweer op haar buik, word er soms een beetje moedeloos van haha.
Ik stop Aapie tegenwoordig in de box als ik even de kamer uit moet, ik vertrouw er echt niet op dat hij rustig blijft liggenquote:Op dinsdag 22 juni 2021 10:08 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Zielie rolde gister van de bank af. Heb haar gelukkig op kunnen vangen.
Nu begint het pas echt. Bring it on.
Ze zijn steeds meer baby-af hè? Ik zie aapie eigenlijk niet eens meer als babyquote:Op dinsdag 22 juni 2021 12:35 schreef 1inamelon het volgende:
Heeft iemand mijn baby gezien? Ze zit en kruipt opeens. Zal de gezonde Nederlandse zeelucht wel zijn
Whut? Dat is echt super snel hoor! Aapie kon bij 6 maanden pas echt goed heen en weer rollen. Sindsdien doet ie niet meer andersquote:Op dinsdag 22 juni 2021 15:31 schreef Tink89 het volgende:
Vaak zie je dat een kindje dan op andere vlakken weer voorloopt, bijvoorbeeld met spraak. Ik had net een online afspraak met het CB en daar vertelden ze ook dat je doeners en denkers hebt. Aapie is ook absoluut een denkerquote:Op dinsdag 22 juni 2021 19:20 schreef Smart_ass het volgende:
.
Doe je de luiers dan andersom? Ik snap het even nietquote:Op dinsdag 22 juni 2021 20:24 schreef PKM het volgende:
@:Smart_ass ik heb het opgegeven. Alle luiers behalve de nachtluier plak ik gewoon aan de achterkant dicht.
Mickey en Aapie gaan gelijk op qua zij-slapenquote:Op dinsdag 22 juni 2021 20:32 schreef tpopml het volgende:
@:MaJo, dat klinkt heerlijk! Fijn dat het allemaal goed is uitgepakt
[..]
HerkenbaarMickey rolde ook vooral alle kanten op, maar nu wordt er spaarzaam getijgerd (vooral met het linkerbeen). Mickey is een liever lui dan moe tiepje. Waarom naar jou toe, jij kan toch ook naar mij toe komen?
![]()
Die zijligging herken ik ook, al zie ik in mijn hoofd altijd deze Pokémon als hij dat doet...
[ afbeelding ]
Als knuffeltjes vervelen ga ik vaak over op Zwitsal flacons, altijd goed qua entertainment.
Sinds een week ofzo rolt Mickey op zijn zij als hij slaapt. Soms werkt de zwaartekracht mee (of tegen?) en dan rolt hij hup op zijn buik, en is hij wakker
Dat is wel stom zeg, dat mogen ze zeker even melden!quote:Op dinsdag 22 juni 2021 20:38 schreef Tink89 het volgende:
Iets te doen geven ja. En bij echt te weinig energie aan mijn kant om de discussie aan te gaan: een filmpje.
Ik was trouwens best een beetje boos op het consultatiebureau. Ze liepen meer dan een half uur uit, maar zeiden dat niet, dus spruit was al die tijd uitgekleed en overstuur geweest. Ze zeiden 'en over een maand beginnen met groente, zeker als hij wat traag groeit'. Alsof groente beter aanzet dan melk!? Op mijn opmerking dat we dat anders aanpakken (rapley dus), kreeg ik een informatiepakket over groentehapjes in m'n handen geduwd incl bakje om groenteprak in te vriezen. En tien tot twaalf keer borstvoeding per dag was te veel...
Wat een (sch)apies zijn het toch ookquote:Op dinsdag 22 juni 2021 23:40 schreef MaJo het volgende:
Mickey en Aapie gaan gelijk op qua zij-slapenAapie wil volgens mij wel op zijn buik (heb hem 2x zo aangetroffen) maar snapt het nog niet zo goed. Hij kan nog niet helemaal zijn goede houding vinden. Ik tref hem vaak huilend aan en als hij dan in slaapt valt (op zijn rug) dan draait hij op zijn zij en daar moet hij weer van huilen. Maar meestal tref ik hem uiteindelijk op zijn zij/buik aan
+1quote:Op woensdag 23 juni 2021 19:45 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
M’n haar is gestopt met extra veel uitvallen… de kilo’s zitten er nog aan.
Ja haha!quote:Op woensdag 23 juni 2021 21:39 schreef Smart_ass het volgende:
Oh wacht maar jij bedoelt dat het eerst na de bevalling slecht was en nu eindelijk beter gaat? Ach als het uiteindelijk allemaal maar goed komt.
Volgens mij is dit niet meteen cb-afhankelijk, maar persoonsafhankelijk, net wie je treft. Ik heb zulke opmerkingen nooit gehad als ik over rapley begon bij hetzelfde cb neem ik even aan. Ik stoor me wel aan het grote verloop, heb vrijwel iedere keer iemand anders. Tijdens de intake vorig jaar gaven ze aan dat dat nu minder zou moeten worden, maar ik had laatst weer iemand die nieuw was voor mij en een collega ernaast die ingewerkt werd...is dat bij alle cb’s zo?quote:Op dinsdag 22 juni 2021 20:38 schreef Tink89 het volgende:
Iets te doen geven ja. En bij echt te weinig energie aan mijn kant om de discussie aan te gaan: een filmpje.
Ik was trouwens best een beetje boos op het consultatiebureau. Ze liepen meer dan een half uur uit, maar zeiden dat niet, dus spruit was al die tijd uitgekleed en overstuur geweest. Ze zeiden 'en over een maand beginnen met groente, zeker als hij wat traag groeit'. Alsof groente beter aanzet dan melk!? Op mijn opmerking dat we dat anders aanpakken (rapley dus), kreeg ik een informatiepakket over groentehapjes in m'n handen geduwd incl bakje om groenteprak in te vriezen. En tien tot twaalf keer borstvoeding per dag was te veel...
Ik geef Colin een opgerolde yogamat (die van mij is redelijk zwaar), wel vrij grof geschut voor hem maar het houdt hem wel in bedwangquote:Op dinsdag 22 juni 2021 19:20 schreef Smart_ass het volgende:
.
Oh zucht.. volg je eigen kop, Tink! Het gaat vanzelf en elke baby heeft daar een eigen tempo in. En ze kunnen zelf heel goed aangeven wanneer ze klaar zijn voor rapley.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 20:38 schreef Tink89 het volgende:
Hier verricht de tandenborstel wonderen, helemaal de focus op dat ding. Als die niet werkt, werkt niets en staat ze rechtop alles van het plankje te trekken. Het is een fase....quote:Op woensdag 23 juni 2021 23:24 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik geef Colin een opgerolde yogamat (die van mij is redelijk zwaar), wel vrij grof geschut voor hem maar het houdt hem wel in bedwang
Haha, wat leuk en grappig! Hier nog geen tandjes maar hij vindt het wel interessant. Maar eens een tandenborsteltje kopen om te oefenen.quote:Op woensdag 23 juni 2021 23:27 schreef Nolita het volgende:
[..]
Hier verricht de tandenborstel wonderen, helemaal de focus op dat ding. Als die niet werkt, werkt niets en staat ze rechtop alles van het plankje te trekken. Het is een fase....
Maar die tandenborstel. Als ik peuter de tanden ga poetsen staat zij als eerste klaar met haar mond wijd open.![]()
Dus als ik klaar ben met peuter mag zij ook altijd nog even.
Ach, echt afraden was het niet maar ze gaf wel aan dat het rond deze leeftijd ook wel zonder kan want het gaat nu niet meer om de zuigreflex. Colin lurkt er nog wel op als hij moe is, verder is het speentje nu leuk speelgoed. Dat zal waarschijnlijk ook per baby verschillen.quote:Op donderdag 24 juni 2021 06:23 schreef monsterd. het volgende:
Jemig dat klinkt als een horrormenstruatie Seven. Ik word gewoon ingesteld alleen is mijn cyclus ineens 2-3 dagen korter. Dus het kan vandaag ineens beginnen in plaats van zondag![]()
Verder loop ik 5 kilo uit, maar was ik al niet zo fit en gek genoeg is dat ineens +2 maten erbij. Niet heel chill voor je zelfvertrouwen.
Seven ik ben wel verbaasd om te horen dat met 9 maanden het gebruik van een speen al wordt afgeraden. Dacht dat ze zo tot een jaar sowieso ermee mogen rondlopen.
Dit inderdaadquote:Op donderdag 24 juni 2021 08:02 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ach, echt afraden was het niet maar ze gaf wel aan dat het rond deze leeftijd ook wel zonder kan want het gaat nu niet meer om de zuigreflex. Colin lurkt er nog wel op als hij moe is, verder is het speentje nu leuk speelgoed. Dat zal waarschijnlijk ook per baby verschillen.
Aapie doet minstens nog 3 tukkies, soms zelfs 4. Het verschilt echt van dag tot dag. Vandaag is hij erg moe, hij ligt er al in voor zijn tweede tukkie. Steeds na een uur wakker begint hij met wrijven in zijn ogen en piepen. Ik denk dat hij niet helemaal lekker isquote:Op donderdag 24 juni 2021 08:10 schreef Seven. het volgende:
@:MaJo Colin slaapt ook vaak om 17:00. We bekijken het per dag. Meestal 3 slaapjes, soms 2.
Het werkt het best als hij 's morgens om 6 uur wakker wordt in plaats van 5 uur. Want dan is hij om 9 uur al klaar met z'n eerste slaapje en dan kun je er donder op zeggen dat meneer om 12 uur toe is aan z'n middagslaapje. En van 14:00 tot 19:00 trekt hij niet. Dus dan is hij van 18:00 tot 20:30 nog wakker. Maar zonder derde slaapje gaat hij om 18:30 naar bed en dan is hij sowieso om 05:00 klaarwakker.
Gebroken nacht dusquote:Op donderdag 24 juni 2021 08:37 schreef SQ het volgende:
Goud was vannacht van 22:00 tot 01:30 ook klaarwakkeren dan volle bak kletsen, meppen, krabben en knijpen.
Ik vond vanmorgen een zuigzoen vlak naast mijn tepel, kennelijk had ie misgehapt.
"Temperament"quote:Op donderdag 24 juni 2021 11:05 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Zielie slaapt tegenwoordig pas om 22:30. En dat na veel luidruchtig protesteren, huilen en schreeuwen. Ze schreeuwt écht, niet normaal.Die baby’s worden steeds arroganter geboren.
De leidsters klagen ook dat Zielie hun slaat en knijpt.Als ze haar flesje weer eens niet wil drinken, geeft ze hen een bitchslap.
Oja, zo noemden we dat.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ik wilde nog zeggen dat mijn luie 3-maander nog niet verder kwam dan op z'n zij liggen, maar nu net rolde ie 2 x van rug naar buik![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Protège moi de mes désirs.
quote:Op donderdag 24 juni 2021 14:17 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Hoe leuk is dit, trouwens?Ze speelt tegenwoordig samen met U, in zijn kamer. * D.U.M.A.N. smelt.
Oooh! Leuk die gekleurde bakjes en balletjes. Waar heb je die vandaan als ik vragen mag!?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat zijn de Grimms Stapelkommen en Regenboog ballen! Heb niet echt meer babyspeelgoed in huis, merkte ik onlangs.quote:Op donderdag 24 juni 2021 14:26 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Oooh! Leuk die gekleurde bakjes en balletjes. Waar heb je die vandaan als ik vragen mag!?
Ik kijk nu op die babipur website. Zo veel leuke dingen! Thanks!!!quote:Op donderdag 24 juni 2021 14:36 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Dat zijn de Grimms Stapelkommen en Regenboog ballen! Heb niet echt meer babyspeelgoed in huis, merkte ik onlangs.
Uiteraard! En telefoons, afstandsbedieningen, sokken, net dat éne lievelingsspeeltje van broer/zus…quote:Op donderdag 24 juni 2021 14:40 schreef SQ het volgende:
Oh maar ze spelen ook prima met spatels, wasknijpers, reclamefolders en slippers toch?
Pff, die puntjes.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Begrijpelijk, @MaJo! Als Zielie niet zo’n gevoelig huidje had, had ik had ook kunnen doen. Gelukkig staat man ‘s nachts graag op om te verschonen. Ze heeft - mede hierdoor, om het half uur verschonen - eindelijk geen luieruitslag meer! Maar wel nog heel gevoelig.Protège moi de mes désirs.
Gelukkig maarquote:
quote:Op donderdag 24 juni 2021 15:16 schreef arvensis het volgende:
[..]
Pff, die puntjes.
Het gekke is dat hij aan de ene kant wel een gevoelige huid heeft (eczeem) maar nog nooit last gehad van zijn billetjes. Hopelijk blijft dit ook zo!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Begrijpelijk, @:majo! Als Zielie niet zo’n gevoelig huidje had, had ik had ook kunnen doen. Gelukkig staat man ‘s nachts graag op om te verschonen. Ze heeft - mede hierdoor, om het half uur verschonen - eindelijk geen luieruitslag meer! Maar wel nog heel gevoelig.Zo herkenbaar, bij Aapie lukte het ook nooit om hem slapend weg te leggen. Nog steeds niet trouwens! Ik zou inderdaad het advies van @SQ opvolgen, hoe lullig ook voor de opvang. Grote kans dat hij daar door alle indrukken wel weer zo moe is dat hij wel goed slaapt.quote:Op donderdag 24 juni 2021 15:57 schreef Tink89 het volgende:
Lekker laten slapen ja, had ik ook zo gedaan.
Ik loop een beetje vast. Laatst lukte het drie dagen om spruit in bed te laten slapen 's middags, maar nu lukt niks. Hij slaapt alleen bovenop mij of in de doek. 'S nachts aan de borst en dan kan ik met heel veel geluk af en toe op m'n rug draaien en heel even in een wat andere houding liggen. Ik kan niet meer. Ik heb al van alles geprobeerd, maar slapend wegleggen lukt niet, zelfs niet in de cosleeper... in z'n bed laten slapen zonder huilen (en dus zus wakker krijsen) ook niet. Zelf in slaap vallen, lukt hem niet. En hij moet volgende week naar de opvang.26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Je kunt de beslisboom even raadplegenquote:Op donderdag 24 juni 2021 16:48 schreef MaJo het volgende:
[..]
Gelukkig maarIk weet gewoon dat hij zwaar over de zeik zou zijn als ik hem wakker had gemaakt. Dat was hij uiteindelijk ook toen hij er zelf wakker van werd
Hoe zit het eigenlijk tegenwoordig met de opvang en verkouden kindjes qua corona? Aapie is voor het eerst flink verkouden en daardoor ook moe en hangerig, maar geen koorts. Gewoon naar de opvang morgen of thuis houden?
[..]
Het gekke is dat hij aan de ene kant wel een gevoelige huid heeft (eczeem) maar nog nooit last gehad van zijn billetjes. Hopelijk blijft dit ook zo!
[..]
Zo herkenbaar, bij Aapie lukte het ook nooit om hem slapend weg te leggen. Nog steeds niet trouwens! Ik zou inderdaad het advies van @:SQ opvolgen, hoe lullig ook voor de opvang. Grote kans dat hij daar door alle indrukken wel weer zo moe is dat hij wel goed slaapt.
Hier spuugdoekjes/hydrofielen en je eigen hand voornamelijk.quote:Op donderdag 24 juni 2021 14:40 schreef SQ het volgende:
Oh maar ze spelen ook prima met spatels, wasknijpers, reclamefolders en slippers toch?
Dat moest ik googlenquote:
Moppiequote:
Klinkt nog steeds beter dan deze gruntende moeder. En jommetjes vinden het gewoon prachtig als je lekker lomp tegen ze loopt te tetteren.quote:Op donderdag 24 juni 2021 21:55 schreef SQ het volgende:
[..]nee dat ben ik
Thanks voor de likesik like m zelf ook heel veel
Zo kjoet!quote:Op donderdag 24 juni 2021 23:12 schreef Bienelientjee het volgende:
Baby J begon uit het niets als een vis te happen vanavond!Dus ik begon terug te reageren met ma-ma en da-da en ineens kwam er geluid met hem mee!
![]()
SMELT!
Ook al snapt hij natuurlijk nog helemaal niet wat het betekent!
Tweetalig opvoeden werkt het best als de ene ouder consequent Engels en de andere consequent Nederlands spreekt.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 10:50 schreef Bienelientjee het volgende:
@:Sunshine1982 Wil het denk ik wel proberen!
Baby J is echt niet vrolijk vandaag, ook al heeft hij maar 1 nachtvoeding nodig gehad. Hij is de laatste tijd wel vaker chagerijnig en meer kwijlen. Maar nu heeft hij ook ineens wat luier uitslag op zijn billen! Met de billen bloot dus maar! Zielige baby.....!
Awww! Enthousiasme!quote:Op donderdag 24 juni 2021 23:12 schreef Bienelientjee het volgende:
Baby J begon uit het niets als een vis te happen vanavond!Dus ik begon terug te reageren met ma-ma en da-da en ineens kwam er geluid met hem mee!
![]()
SMELT!
Ook al snapt hij natuurlijk nog helemaal niet wat het betekent!
Wat knap! Wat een vroege rollers hier allemaalquote:Op vrijdag 25 juni 2021 07:41 schreef monsterd. het volgende:
Cute filmpjes, ik word helemaal vrolijk van jullie baby’s![]()
Meneer draaide gisteren ineens spontaan op zijn buik! 3,5maand
Aapie heeft het heen en weer rollen ook pas met 6 maanden ontdekt. Dat heeft wel als voordeel dat hij nu pas ook echt door zijn bed begint te rollenquote:Op vrijdag 25 juni 2021 19:58 schreef SQ het volgende:
[..]
Wat knap! Wat een vroege rollers hier allemaalmijn babies hebben dat trucje nooit voor de 6 maanden door
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh, in slow motion.Protège moi de mes désirs.
quote:Op zondag 27 juni 2021 14:59 schreef arvensis het volgende:
💃 💃 💃Wat zit ze al stevigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh, in slow motion.
Resistance is futile.
Wat grappig hoe hij zich ontwikkeld, hij volgt gewoon lekker z'n eigen pad! Waarschijnlijk is het een denker, eerst goed afkijken en dan gewoon doen. Aapie is volgens mij ook zo, hij lijkt iets lang niet te kunnen en opeens doet meneer het gewoonquote:Op zondag 27 juni 2021 13:40 schreef Hilmo het volgende:
Ik lees zometeen twee pagina's bij maar mijn bijna 11 maanden oude baby zit vandaag ineens zelfstandig!En tijgeren sinds een paar weken. Kruipen en staan nog lekker niet dus het opruimen is te overzien. Wel over de tegels heen tijgeren en omvallen vanuit zit (op het hoofd, boink) was eerste keer huilen en de keren erna al niet meer.
Maar zelf kiekeboe doen, rollen met de bal en zelfs op tijd vangenVind ik dan ook heel wat. Mijn trage is denk ik heel balgevoelig én ik denk een puzzelaar
![]()
denk kind 1 op man lijkt en deze op mij.
quote:Op zondag 27 juni 2021 14:59 schreef arvensis het volgende:
💃 💃 💃Wat heerlijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh, in slow motion.Lijkt me zo leuk als ze echt een beetje kunnen gaan spelen op plekken! Ik was laatst met Aapie in een speeltuin maar ben er maar snel weer weggegaan, geen idee wat ik er met hem kon doen
Wat ontzettend schattigquote:Op zondag 27 juni 2021 21:47 schreef SQ het volgende:
Oh en we waren vandaag op visite bij vrienden, die een zwarte glazen tuintafel hadden, maar dat blad was aan de bovenkant zo bewerkt dat het steen leek, dus het viel niet op dat het glas was.
Ik had goud even op de grond gezet, zo half onder de tafel. Hij bleef maar omhoog kijken en op een gegeven moment begint ie keihard te lachen, hij kwam niet meer bij, en maar omhoog kijken. Dus ik kijk onder die tafel wat daar nou te zien was... Bleek ie zijn eigen reflectie in de glanzende onderkant van dat tafelblad te zien![]()
Uiteraard is je eigen spiegelbeeld echt het allerleukste van de wereld
Ik vind de onverwachte lachpartijen ook de leukste. Mijn man had het laatst over een basketballer met de naam Antetokounmpo. Toen manlief dat zei moest Aapie erom lachenDus nu zegt mijn man steeds Antetokounmpo tegen hem
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Awww sneu! Wij hier vergelijkbare issues trouwens. Colin rolt de hele ledikant door, ook met flinke blauwe plekken. Ik hoop ook dat het een fase is.quote:Op zondag 27 juni 2021 23:07 schreef MaJo het volgende:
Aapie is nog steeds erg verkouden en wordt BOOS als ik snot weg wil halen. Vanochtend werd hij wakker met beide neusgaten dicht met opgedroogd snotIk dat eruit peuteren, dat zou voor hem heerlijk moeten zijn, maar meneer was not amused
Verder blijft in slaap vallen een dingetje, hij kan zijn houding niet vinden. Ik leg hem helemaal in positie, knuffel een beetje met hem en dan valt hij wel in slaap. Hopelijk kan hij snel zelf een lekkere slaaphouding vinden.
Haha herkenbaar, Aapie kan ook heel gefrustreerd raken van op z'n buik eindigen. Al gaat het wel steeds beter! Lijkt me ook super frustrerend als je iets wil en het lukt je gewoon niet.quote:Op maandag 28 juni 2021 16:09 schreef Bienelientjee het volgende:
Dagje te vroeg met mijn BFD![]()
Baby J doet sinds vandaag push ups!![]()
Maar hij vindt zijn nieuwe skills echt niet leuk om te doen!
Maar stoppen kan die ook niet! Vandaag dus de hele tijd pure frustratie op zijn buik. Want hij blijft zichzelf maar opdrukken en achteruit schuiven. Heel soms gaan zijn knietjes ook al buigen!
![]()
[ link | afbeelding ]
En sinds afgelopen zaterdag krijgt hij wat baby porridge nuZijn eerste vastere voedsel en hij vindt het prachtig. Wordt na twee dagen al helemaal vrolijk als ik hem in de stoel zet! En ik laat hem ook lekker zelf met de lepel spelen en dan krijg je dit plaatje!
![]()
![]()
[ link | afbeelding ]
Blauwe plekken zelfs?quote:Op maandag 28 juni 2021 19:00 schreef Seven. het volgende:
[..]
Awww sneu! Wij hier vergelijkbare issues trouwens. Colin rolt de hele ledikant door, ook met flinke blauwe plekken. Ik hoop ook dat het een fase is.
Yay voor eerste tandje! Hier nog steeds NIKS. Alle tekenen zijn er maar nog steeds helemaal niets. Ben benieuwd wanneer het bij Aapie door gaat komen!quote:Op maandag 28 juni 2021 19:06 schreef arvensis het volgende:
Aah voor de blauwe plekken en snot.
Zielie is vandaag 7 maanden en het eerste tandje is door.Morgen een tandenborsteltje halen.
Ahhh, was dit zijn allereerste vaste hapje?quote:Op dinsdag 29 juni 2021 06:53 schreef monsterd. het volgende:
Otis is soepel hoor! Heel mooi om te zien!
Wij hebben gisteren voor het eerst een hapje broccoli geprobeerd, was even lachen totdat het eindige met een kotspartij
Ha je bent hierquote:Op dinsdag 29 juni 2021 15:05 schreef Lemijn het volgende:
Oeh knappe baby zag ik Aure! En het viel me gelijk op dat hij op een kleed op de grond ligt. Is dat een speciaal baby-ding? En heb je ook een box? Ik heb zó geen zin in dat ding maar er is wel een broer met neiging tot pletten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Maar als miniminibaby zat Otis eigenlijk bijna altijd in de draagdoek.Dus toen kon Jip 'm niet pletten.
Dit is 'm (oude foto) :quote:Op dinsdag 29 juni 2021 18:52 schreef monsterd. het volgende:
Oké nu wil ik ook meer weten Aure, wat voor box heb je dat je die kunt ombouwen? 😃
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@Lemijn ik heb de box ook niet echt gebruikt omdat peuter er bij in ging en dan ook nog ging springen. Gaat eigenlijk prima zonder.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
Ha dat doet Otis verrekte handigquote:Op maandag 28 juni 2021 21:47 schreef Aure het volgende:
Wat een heerlijk ventje heb je daar Bien
En baby's en hun spiegelbeeldIk vind dat ook altijd leuk om te zien als ze dat ontdekken.
Ik heb gewoon al 2 nachten een soort van nacht zoals SQ hem hier ergens boven omschreefDeze baby is zoooo anders dan zijn grote broer, ik had me hier helemaal niet op ingesteld
Hij wordt ook lachend wakker, dat deed Jip pas toen ie twee was ofzo
Niet dat Otis 's werelds beste slaper is hoor, die eer gaat nog steeds naar die van @:Sacrecoeur denk ik
Maar zoals het nu gaat, zo mag het voorlopig nog wel blijven gaan
En ik kreeg gisteren eindelijk z'n roltrucje op film:
[ afbeelding ]
Dat is wel knap ja! Ik ben ook wel onder de indruk van de abs van Aapie. Hij heeft gewoon nul vet op z'n buik en alleen maar spieren! Jaloersquote:Op maandag 28 juni 2021 22:01 schreef SQ het volgende:
Haha bien, Goud wordt nog steeds pislink van het planken. Maar het wel blijven doen, mooi is dat.
Hij kwam vanavond zelf tot zit op zijn abshij lag op zijn rug op het aankleedkussen en hij begon zijn hoofd omhoog te trekken, dus mijn man houdt zijn benen vast en hij ging zó zitten. Dat doe ik hem gvd niet na
Otis, wauw wat knap
Wij hebben gisteren ook broccoli gegeten en het kwam er weer uit met een hele golf melk. Ik denk dat het toch een structuurding blijft. Bij ander eten heeft Aapie het gelukkig niet meer maar in het begin ging het ook vaak fout.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 06:53 schreef monsterd. het volgende:
Otis is soepel hoor! Heel mooi om te zien!
Wij hebben gisteren voor het eerst een hapje broccoli geprobeerd, was even lachen totdat het eindige met een kotspartij
Welkom hier! Alles goed?quote:Op dinsdag 29 juni 2021 15:05 schreef Lemijn het volgende:
Oeh knappe baby zag ik Aure! En het viel me gelijk op dat hij op een kleed op de grond ligt. Is dat een speciaal baby-ding? En heb je ook een box? Ik heb zó geen zin in dat ding maar er is wel een broer met neiging tot pletten.
quote:Op dinsdag 29 juni 2021 18:26 schreef Aure het volgende:
[..]
Ha je bent hier
Nee hoor, is gewoon een kleed van de hema met waterdichte onderkant. Zoals deze: https://www.hema.nl/wonen(...)-groen-41810291.html
En deze: https://www.hema.nl/wonen(...)-fruit-41540059.html
Maar dan een ander printje. Online uitverkocht maar in sommige Hema's nog te krijgen. Hier in Rotterdam ook zie ik, soms zijn ze dan ook al flink afgeprijsd. Kan wel voor je kijken als je hem bij jou in de buurt niet kan krijgen?
We hebben een box met hangloose erin, daar heeft hij de eerste paar weken in gelegen, maar daarna vond ie het stom. Dus de box is alweer tijden opslag. We gaan hem binnenkort weer ombouwen tot huisje.
Ik was ook bang voor pletten, maar het valt reuze mee. Zal wel per kind verschillen ook. En ja hij knuffelt hem dus wel plat soms, maar het gaat altijd goedOtis is het daar misschien niet altijd helemaal mee eens:
Wel heel schattigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Maar als miniminibaby zat Otis eigenlijk bijna altijd in de draagdoek.Dus toen kon Jip 'm niet pletten.
Wij gebruiken de box wel veel. We hebben een speelkleed op de grond maar ik merk dat Aapie na een tijd toch gaat piepen als hij dan naar de kant rolt en dan niet verder kan (kruipen). In de box kan hij zich veel langer vermaken zonder te piepen. Ik denk dat het hem een bepaalde veiligheid geeftWat een tof ding!quote:Op dinsdag 29 juni 2021 19:11 schreef Aure het volgende:
[..]
Dit is 'm (oude foto) :
[ afbeelding ]
Je hoeft eigenlijk alleen de boxplaat en de voorkant er af te halen en dan heb je dit:
[ afbeelding ]quote:Op dinsdag 29 juni 2021 20:47 schreef PKM het volgende:
Poffertje kan optrekken.
Go Poffertje!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@:Lemijn ik heb de box ook niet echt gebruikt omdat peuter er bij in ging en dan ook nog ging springen. Gaat eigenlijk prima zonder.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
quote:Op dinsdag 29 juni 2021 20:47 schreef PKM het volgende:
Poffertje kan optrekken.
Haha geweldig! Ondeugend koppie erbijSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@:Lemijn ik heb de box ook niet echt gebruikt omdat peuter er bij in ging en dan ook nog ging springen. Gaat eigenlijk prima zonder.
Resistance is futile.
Oei ja, dat is een goede reden om 'm niet te gebruiken. Ik zoek nu een beetje een plek om Ravi beneden te kunnen neerleggen, nu gaat dat nog prima op de bank meer eerder dan je denkt wordt dat natuurlijk gevaarlijk. En de woonkamer is niet heel groot dus er is geen logisch ander hoekje waar Jacob niet over hem heen rent, maar dus ook geen logisch hoekje voor de box.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 20:47 schreef PKM het volgende:
@:Lemijn ik heb de box ook niet echt gebruikt omdat peuter er bij in ging en dan ook nog ging springen. Gaat eigenlijk prima zonder.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Matchen met m’n lieveheersbeestje.
Protège moi de mes désirs.
quote:Op woensdag 30 juni 2021 14:32 schreef arvensis het volgende:
Wat een mooie ogen, @:seven!Mooi stel!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Matchen met m’n lieveheersbeestje.Resistance is futile.
Haha, superleuk filmpje!quote:Op woensdag 30 juni 2021 18:57 schreef SQ het volgende:
Goud speelt voor babyzeehond![]()
(Wellicht je geluid even dempen ivm hysterische moeder)
Kleine held! Wat een bos haar heeft baby J al!quote:Op woensdag 30 juni 2021 19:49 schreef Bienelientjee het volgende:
Zo lief SQ!!
Baby J doet.......de halve kikker move? Haha!Met deze snelheid is Baby J zometeen aan het kruipen voor die zelfs maar zijn eerste tandje krijgt!
!!
Ik wil ook de boekstart gaan halen! Is een beetje op de achtergrond geraakt door Corona maar nu is wel het goede moment. Bedankt voor de herinneringquote:Op dinsdag 29 juni 2021 22:22 schreef kwakz0r het volgende:
Knappe grote babies allemaal.
Mijn kleine slaapt een stuk beter dan zijn broer van 6… we zijn dolblij als die om tien uur slaapt (en dan zijn we echt al boven vanaf
acht uur)
Ik zeg verder niks over tijden want ik wil de fokwet niet tarten.
Vandaag naar de bieb geweest voor boekstart
Haha klinkt echt als een dreumes al! Maar slippers bij zo'n kleintje, hoe moet ik dat voor me zienquote:Op dinsdag 29 juni 2021 23:32 schreef Nolita het volgende:
Onze baby slaapt ook veel beter dan peuter destijds deed. En nog altijd heeft peuter moeite met inslapen terwijl L dat zonder al te veel gedoe lukt. Wij zijn dus best tevreden, maar een nacht doorslapen is alweer bijna een jaar geleden. Dat zou ik toch ook wel eens heel fijn vinden weer eens!
Ze slaapt me toch veel op de opvang altijd! Gisteren van 9-12 en van 14-16.![]()
Vandaag sliep ze thuis 2 keer 1,5 uur, wat ik ook al te gek vind, want peuter sliep met heel veel moeite 45 minuten. Maar, maar 4 uur wakker op de opvang van de 9 uur dat ze er is.![]()
Ik probeer thuis is het 2; 3; 4 uur wakker ritme aan te houden en daar doet ze het prima op. Ik merk dat ze op de opvang nog altijd 2 uur wakker tijd aanhouden en dan slaapt ze dus nog meer.
Ze krijgt hier steeds meer karakter en ze bijt best wel van zich af als ze het ergens niet mee eens is. Ook begint ze steeds meer duidelijk te maken. Zo wil ze de afgelopen dagen ook steeds haar sloffen of slippers aan en wijst dan al ‘deh, deh’ zeggen of pakt ze vast en steekt haar voet naar me uit al driftig gebarend dat ik ze aan moet doen. En vanochtend kwam ze uit de speelhoek met een flesje helemaal naar de pop in de keuken gekropen om die de fles te geven. En samen doktertje spelen met grote zus.
Over 2 weken is ze officieel geen baby meer, maar ze gedraagt zich nu al als dreumes eigenlijk.
Damn wat een kijkersquote:Op woensdag 30 juni 2021 08:09 schreef Seven. het volgende:
BFD gemist gisteren. Op deze foto kan ik zien dat Colin een bruin oog en een overwegend grijs oog heeft.
[ afbeelding ]
Verder heeft deze draak eigenlijk een helm nodig, dusdanig ondernemend dat hij ook niet meer te houden is. Hij staat elke dag al wel onbedoeld los, dan leunt hij alleen nog maar met z'n buik. Zijn benen zijn al minder chunky van het vele rond cruisen dus de babyvetjes gaan er al een beetje af.
Ok! Laat maar even weten als je er toch in wilquote:Op woensdag 30 juni 2021 10:44 schreef Lemijn het volgende:
Wow, die ogen van Colin, wat gaaf.
Ik hoef vooralsnog niet in de OP, @:MaJo . Ik weet niet in hoeverre ik ga meeschrijven nog.
[..]
Oei ja, dat is een goede reden om 'm niet te gebruiken. Ik zoek nu een beetje een plek om Ravi beneden te kunnen neerleggen, nu gaat dat nog prima op de bank meer eerder dan je denkt wordt dat natuurlijk gevaarlijk. En de woonkamer is niet heel groot dus er is geen logisch ander hoekje waar Jacob niet over hem heen rent, maar dus ook geen logisch hoekje voor de box.
Ik heb wel een groot dik kleed dat ik de vorige keer veel op de grond legde om Jacob speelruimte te gunnen als baby, maar als 'afgebakend babygebied' is dat eigenlijk weer te groot. Vooralsnog ligt Ravi ook graag boven in de wieg te slapen als wij bijvoorbeeld beneden eten, dus dat gebruik ik eigenlijk als weglegplek. Het voelt een beetje gek (andere verdieping en zo) maar voor Jacob is het wel rustig, het broertje uit zicht. Om die reden ben ik hem ook nog niet slapend gaan dragen, ik ga er eigenlijk vanuit dat het vanzelf komt dat hij meer bij me wil zijn als ik in de weer bengeen idee. Ik ben nu nog voornamelijk niet in de weer, we liggen vooral samen in bed.
quote:Op woensdag 30 juni 2021 14:32 schreef arvensis het volgende:
Wat een mooie ogen, @:seven!CuteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Matchen met m’n lieveheersbeestje.Ik neem aan dat er mijn lieveheersbeestje in het Turks staat?
Jaaaa daar gaat ie!quote:Op woensdag 30 juni 2021 18:57 schreef SQ het volgende:
Goud speelt voor babyzeehond![]()
(Wellicht je geluid even dempen ivm hysterische moeder)
Jeetje J is wel een snelle hoor! Echt knapquote:Op woensdag 30 juni 2021 19:49 schreef Bienelientjee het volgende:
Zo lief SQ!!
Baby J doet.......de halve kikker move? Haha!Met deze snelheid is Baby J zometeen aan het kruipen voor die zelfs maar zijn eerste tandje krijgt!
!!
Ik snap even niet wat je bedoelt met loopstang dus heb even gegoogled, bedoel je een duwstang waarbij je hem voortduwt of bedoel je iets anders?quote:Op woensdag 30 juni 2021 20:19 schreef Seven. het volgende:
Wanneer begin je in de regel aan loopkarretjes om achteraan te hobbelen?
Bij oma heeft Colin een autootje waar hij nu op kan zitten, de loopstang ontbreekt. Hij vindt dat ding dus helemaal te gek, dus ik ben vinted aan het afspeuren, maar zo'n loopstang is gevoelsmatig nog een beetje leip. Of ben ik dan overbezorgd.
Aapie heeft vandaag ook 2 nieuwe features unlocked: hij zwaaide opeens naar mijn man en stond op het punt om te kruipen. Hij gleed alleen weg zodra hij zijn knietjes onder zijn billen schoof waardoor hij achterwaarts ging![]()
Is Colin daar nog niet een beetje jong voor? Ik geloof dat van die loopfietsen vanaf 1 jaar worden aangeraden. Maar misschien is zo'n ding met duwstang wel anders. Voor mij echt nog een ver van mijn bed show, Aapie moet eerst maar eens gaan zittenquote:
Ik denk zelf pas geschikt als ze kunnen lopen. Maar zitten op zo'n autootje vindt hij helemaal de bom.quote:Op woensdag 30 juni 2021 21:04 schreef MaJo het volgende:
[..]
Is Colin daar nog niet een beetje jong voor? Ik geloof dat van die loopfietsen vanaf 1 jaar worden aangeraden. Maar misschien is zo'n ding met duwstang wel anders. Voor mij echt nog een ver van mijn bed show, Aapie moet eerst maar eens gaan zitten
En hij blijft dan helemaal netjes zitten?quote:Op woensdag 30 juni 2021 22:04 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik denk zelf pas geschikt als ze kunnen lopen. Maar zitten op zo'n autootje vindt hij helemaal de bom.
Ja hoor, blijft netjes zitten en laat zich lekker rondduwen terwijl hij op alle knoppen en toeters aan het hengsten isquote:Op woensdag 30 juni 2021 22:10 schreef MaJo het volgende:
[..]
En hij blijft dan helemaal netjes zitten?
Kan me wel voorstellen dat hij dat tof vindt ja![]()
Kruipt Colin nu ook?
Ha, true. Loopkarretje bedoel ik dus. En ik ben benieuwd, van mij mag Colin er nog wel een jaartje over doenquote:Op donderdag 1 juli 2021 01:00 schreef Aure het volgende:
Is de duwstang nu een stang die je als ouder voortduwt of bedoel je zoals bij een loopkarretje? Dit kan echt alle kanten op
Mijn oudste had zo'n loopkarretje met een maand of 10. Toen stond hij geloof ik al een maand of 2 en liep hij langs de bank en tafel enzo. Uiteindelijk liep hij pas los met 14 maandenZo iets met duwstang die je als ouder moet duwen hebben wij nooit gehad.
Oh dan zat ik ook verkeerd! Een loopkarretje hadden we bij peuter niet. L kreeg m van de Sint met 5 maanden. Heeft tot 9 maanden boven gestaan. Toen ik merkte dat ze er daar mee ging spelen heb ik beneden gezet. Met 11 maanden ging ze ermee lopen, maar ze speelt er ook nog gewoon mee. Valt echt zeer goed in de smaak: https://www.bol.com/nl/nl(...)en/9300000005542805/quote:Op donderdag 1 juli 2021 01:53 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ha, true. Loopkarretje bedoel ik dus. En ik ben benieuwd, van mij mag Colin er nog wel een jaartje over doen.
quote:Op donderdag 1 juli 2021 07:16 schreef Nolita het volgende:
[..]
Oh dan zat ik ook verkeerd! Een loopkarretje hadden we bij peuter niet. L kreeg m van de Sint met 5 maanden. Heeft tot 9 maanden boven gestaan. Toen ik merkte dat ze er daar mee ging spelen heb ik beneden gezet. Met 11 maanden ging ze ermee lopen, maar ze speelt er ook nog gewoon mee. Valt echt zeer goed in de smaak: https://www.bol.com/nl/nl(...)en/9300000005542805/
Die is echt leukquote:Op donderdag 1 juli 2021 07:16 schreef Nolita het volgende:
[..]
Oh dan zat ik ook verkeerd! Een loopkarretje hadden we bij peuter niet. L kreeg m van de Sint met 5 maanden. Heeft tot 9 maanden boven gestaan. Toen ik merkte dat ze er daar mee ging spelen heb ik beneden gezet. Met 11 maanden ging ze ermee lopen, maar ze speelt er ook nog gewoon mee. Valt echt zeer goed in de smaak: https://www.bol.com/nl/nl(...)en/9300000005542805/
Die is ook leukquote:Op donderdag 1 juli 2021 07:16 schreef Nolita het volgende:
[..]
Wow, hij is behoorlijk ondernemendquote:Op woensdag 30 juni 2021 22:19 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja hoor, blijft netjes zitten en laat zich lekker rondduwen terwijl hij op alle knoppen en toeters aan het hengsten is. Hij klimt er rustig op en af. En hij heeft ontdekt dat hij via dat autootje op de koffietafel kan kruipen. En hij heeft leren trap klimmen
. Meneer is ook super handig in van A naar B zonder hulp. Hij laat zich zo op zijn ass vallen om dan ff te tijgeren richting het volgende doelwit. En hij mag graag aan het blad van zijn tripp trapp gaan hangen. Met ons stoeien vindt hij ook leuk. Van de week hing hij met zijn volle gewicht (10kg) aan mijn haren
![]()
Trouwens, ja: sinds een paar dagen kruipt hij ook. Maar hij laat zich wel na een paar meter neervallen om verder te tijgeren.
Geniet nog maar ff van de rust. Ik heb een beetje het gevoel dat het te hard gaat nu, ik ga dit maar 1 keer meemaken en het gaat echt veel sneller dan de meeste baby's. Beetje oneerlijk. Maar OK, het is een superleuke ontwikkeling
. Staat jullie ook allemaal nog te wachten met Aapie
![]()
![]()
.
Ik heb het even gegoogled, ik heb er nu een beter beeld bijquote:Op woensdag 30 juni 2021 23:02 schreef Nolita het volgende:
@:Seven. Wat mooi en bijzonder die ogen van Colin! Wat duwstang betreft. Het ligt er een beetje aan watvoor auto het is. Als hij ergens in zit of er een riempje is kan het eerder dan wanneer dat niet is. Wij hebben een loopfiets met 3 wielen, maar als ik haar daarop zet trekt ze haar benen op en houdt zich niet heel stevig vast. Dat gaat nog niet lukken met duwstang.
@:Lemijn welkom nog hier! Wij hebben de box wel gebruikt als veilige plek om haar weg te leggen. Toen ze wat groter werd legde ik haar vooral op de grond. Op dit moment gebruiken we de box weer als veilige plek als ze even zonder toezicht moet (boven iets halen of naar het toilet of iets met peuter). Anders klimt ze zomaar overal op en dat is gewoon gevaarlijk. En laatst heeft peuter er met de Duplo in gezeten omdat L steeds alles kapot maakte, werkte ook goed.![]()
Maar ik kan me voorstellen dat je een andere keuze maakt als er niet veel plek is, er zijn tzt vast andere oplossingen voor te bedenken.
voor alle nieuwe babyskills!
Leuk om te zien!
@:MaJo Google maar eens op babyslippers. Slippers met een elastiek om de hak zijn het, maar heeft totaal geen toegevoegde waarde hoor. Ze zijn van peuter geweest toen ze 20-24 maanden was. Ik heb ze laatst voor de lol gepast om te schatten welke maat ze nu heeft en ze pasten al.Nu wil ze die dus steeds aan als ze ze ziet.
Ik heb ze dus destijds in het voorjaar gekocht toen dreumes goed liep; eerder is wat zinloos.
Doorgaans is het ook zo dat het kind de hysterische dingen wil in plaats van de dingen die mooi voor ons zijn jaquote:Op woensdag 30 juni 2021 23:31 schreef Seven. het volgende:
Zo één maar dan de hysterische versie met duwstang en alle andere toeters en bellen:
[ afbeelding ]
Dit model ik meer een patserding waar vooral de vaders zelf verkikkerd op zijn. Geen kleurtjes, geen geluidjes. Niks uitnodigends aan voor een kind.
Ik raakte er ook al door in de war! Maar loopkarretje dusquote:Op donderdag 1 juli 2021 01:00 schreef Aure het volgende:
Is de duwstang nu een stang die je als ouder voortduwt of bedoel je zoals bij een loopkarretje? Dit kan echt alle kanten op
Mijn oudste had zo'n loopkarretje met een maand of 10. Toen stond hij geloof ik al een maand of 2 en liep hij langs de bank en tafel enzo. Uiteindelijk liep hij pas los met 14 maandenZo iets met duwstang die je als ouder moet duwen hebben wij nooit gehad.
Oeh deze wil ik hebben! Dit kan wel eens zijn cadeau worden als hij 1 wordtquote:Op donderdag 1 juli 2021 07:16 schreef Nolita het volgende:
[..]
Hoe is het gegaan?quote:Op donderdag 1 juli 2021 13:33 schreef Tink89 het volgende:
Mijn baby is voor het eerst op de opvang. Ik vind het heerlijk en vreselijk tegelijk
Goed! Hij heeft gegeten, geslapen (dat doet hij thuis dus niet in bed) en heel veel gelachen. Ze zijn dol op hem.quote:
De slippers die we hier hebben zijn geen teenslippers, dat lijkt me idd maar vervelend voor ze.quote:Op donderdag 1 juli 2021 11:32 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wow, hij is behoorlijk ondernemendBij Aapie gaat het ook niet lang meer duren, die kroop gisteren naar achter. Ik vind het wel hele leuke ontwikkelingen maar inderdaad, het gaat allemaal zo snel!
[..]
Ik heb het even gegoogled, ik heb er nu een beter beeld bijMaar vinden ze dat wel ok zo tussen hun tenen? Kan me voorstellen dat dit kriebelt
[..]
Doorgaans is het ook zo dat het kind de hysterische dingen wil in plaats van de dingen die mooi voor ons zijn ja
[..]
Ik raakte er ook al door in de war! Maar loopkarretje dus
[..]
Oeh deze wil ik hebben! Dit kan wel eens zijn cadeau worden als hij 1 wordtOf kunnen we het beter eerder geven? Hij kan momenteel nog niet zitten dus zelf staan/lopen zal ook nog wel even op zich laten wachten vermoed ik
Die recensies zijn ook niet best van deze die je postquote:Op donderdag 1 juli 2021 11:39 schreef arvensis het volgende:
@:Seven
@:Majo dat stond er inderdaad.
Wij hadden voor U. ook een duw/loopwagen. Al vroeg geïntroduceerd zodat hij met de blokjes die erin zaten kon spelen. En toen hij langs de bank ging lopen geïntroduceerd als loopwagen. Super schattig. Pas wel op, want sommige modellen kunnen ze voor zich uit duwen en dan kunnen ze voorover vallen. Die van het BOLlinkje ziet er leuk uit! Edit: mijn ervaring is dat ze met dit model vaker vallen: https://www.bol.com/nl/nl(...)2_18.26.ProductImage
En zo'n fiets met duwstang heeft m'n schoonzus destijds gekocht voor U. Maar ik vond het echt een onding. U. vond het ook niks aan.
Haha herkenbaarquote:Op donderdag 1 juli 2021 13:33 schreef Tink89 het volgende:
Mijn baby is voor het eerst op de opvang. Ik vind het heerlijk en vreselijk tegelijk
Wat fijn dat het beter gaat! Ik vind het wel heel sneu klinken, in het gezicht geschopt wordenquote:Op donderdag 1 juli 2021 19:41 schreef PKM het volgende:
@:Tink89 mooi dat het goed is gegaan. Poffertje heeft ook heel erg gekwijld en stopte daarmee ruim voordat ze tandjes kreeg. Als ze me bijt, dat is blijkbaar een goede indicatie dat er tandjes doorkomen.![]()
Mijn baby wordt eindelijk minder geschopt en geslagen door grote broer.![]()
Hij geeft nou kusjes, doet liedjes met gebaren, gaat er nog steeds bovenop zitten maar met iets meer ruimte voor haar, trekt haar beetje omhoog tot zit om te knuffelen, trekt speelgoed door het huis zodat Poffertje achter hem aan kruipt, of hij gaat liggen zodat zij over hem heen kan kruipen.
Haar omhoog trekken tot zit of er bovenop zitten is niet ideaal, en eerst mocht het niet, maar het is zoveel beter dan mijn baby in het gezichtje geschopt zien worden.![]()
Blijkbaar wil hij echt wel wat met haar maar had nog geen idee hoe dan. Het is wat werk geweest maar wat een fijne verandering is dit.
Ingevuldquote:Op donderdag 1 juli 2021 20:52 schreef Tink89 het volgende:
Hier ook nog even: www.eenvandaag.nl/bevallen
En ik heb m'n dag besteed aan werken, een uurtje slapen, heel veel opruimen...
Ingevuld.quote:Op donderdag 1 juli 2021 20:52 schreef Tink89 het volgende:
Kan ik hem invullen als Nederlander in Engeland? Of is het gericht op Nederlandse bevallingen?quote:Op donderdag 1 juli 2021 20:52 schreef Tink89 het volgende:
Dat staat er niet bij maar het gaat om de zorg in Nederland dus het vervuilt dan wel het onderzoek. Het gaat er namelijk om hoe vrouwen de optie omtrent pijnbestrijding bij de bevalling hebben ervaren. Ik kan me zo voorstellen dat dit in Engeland heel anders is.quote:Op donderdag 1 juli 2021 22:30 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Kan ik hem invullen als Nederlander in Engeland? Of is het gericht op Nederlandse bevallingen?
Ja, kan! Wel aangeven dat je buiten Nederland woont.quote:Op donderdag 1 juli 2021 22:30 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Kan ik hem invullen als Nederlander in Engeland? Of is het gericht op Nederlandse bevallingen?
Het kan, maar het is de vraag of ze iets aan je data hebben... het gaat om bevallen in Nederland.quote:Op donderdag 1 juli 2021 22:30 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
precies andersom eigenlijk.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 14:28 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb hem ook ingevuld. Achteraf gezien best tevreden over de ruggenprik maar een volgende keer ga ik zonder proberen. Wel ben ik meer overtuigd geraakt van een ziekenhuisbevalling ipv thuis. Hoe was dat voor jullie?
Mijn bevalling was 30 uur en kreeg een ruggeprik na zo’n 19 uurquote:Op vrijdag 2 juli 2021 16:02 schreef Smart_ass het volgende:
Ik ben oprecht heel blij dat ik er zo snel een ruggenprik in heb laten jassen. Lijkt me intens zuur om bijna 32u zonder pijnmedicatie weeën op te vangen en dan alsnog een ruggenprik te krijgen voor je keizersnede. Dan maar direct. Maargoed dat weet je vooraf natuurlijk niet.
quote:Op vrijdag 2 juli 2021 16:19 schreef Smart_ass het volgende:
Ja, petje af hoor daarvoor. Mij niet gezien.
Hoe gaat het trouwens met E. en jullie honden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
Na de eerste vrijwillige ziekenhuisbevalling juist overtuigd geraakt van een thuisbevalling.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 14:28 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb hem ook ingevuld. Achteraf gezien best tevreden over de ruggenprik maar een volgende keer ga ik zonder proberen. Wel ben ik meer overtuigd geraakt van een ziekenhuisbevalling ipv thuis. Hoe was dat voor jullie?
Ik had een prachtbevalling thuis. Er komt geen tweede keer maar ik zou niet anders willen. Tenzij medische noodzaak natuurlijkquote:Op vrijdag 2 juli 2021 14:28 schreef monsterd. het volgende:
Ik zou het invullen, de optie 'ik woon in het buitenland' staat er denk ik niet voor niets.quote:
Apart is dat, dat bij de één de ruggenprik prima werkt en bij de ander niet. Bij de eerste een ruggenprik gekregen en na een uurtje kwamen de weeën er gewoon doorheen. Het is niet dat hij niet werkte, want toen ik na de bevalling wilde opstaan zakte ik gewoon door mijn benen. Ze leken compleet verdoofd. Ik kreeg door de ruggenprik geen persweeën en dat is niet iets waar je blij van wordt. Als je een ruggenprik wilt, zo vroeg mogelijk aangeven. Ik heb 'm waarschijnlijk te laat gekregen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 19:52 schreef MaJo het volgende:
Ik moest in het ziekenhuis bevallen dus ik heb de optie nooit gehad. Maar ik wilde het liefst zonder pijnbestrijding en ik vraag me nu echt af waaromDe ruggenprik was zo relaxed, ik zou echt niet meer zonder willen
Bij mij werkte de ruggenprik ook niet meteen goed, ik voelde links nog alles. Dat bleek een uitzonderlijk iets te zijn en de anesthesist heeft het toen bijgesteld. Zij vond het wel interessantquote:Op zaterdag 3 juli 2021 20:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Apart is dat, dat bij de één de ruggenprik prima werkt en bij de ander niet. Bij de eerste een ruggenprik gekregen en na een uurtje kwamen de weeën er gewoon doorheen. Het is niet dat hij niet werkte, want toen ik na de bevalling wilde opstaan zakte ik gewoon door mijn benen. Ze leken compleet verdoofd. Erg vreemd dat ik de weeën wel flink gevoeld heb.
Bij de tweede ging het zo snel, dat ik geen pijnbestrijding heb kunnen krijgen. Toen ik het vroeg kreeg ik al vrij snel daarna persweeën.
De fijnste bevalling vind ik met stip de tweede, zónder de pijnbestrijding dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |