abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 juni 2021 @ 12:24:13 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_199894848
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk niet verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*

Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.

• madam-april: kleine dondersteen, 2 juli
• Nolita: L., 15 juli
• Hilmo: F., 30 juli
• NicolasJoy, kleine S. 4 september
• tpopml: "Mickey", 7 september
• Miezziej: Loempia, 20 september
• Seven.,: Colin, 25 september
• Smart_ass: Bubbles, 30 september
• LittleTeaCup: Ootje, 5 oktober
• SQ: "Goud", 7 oktober
• Peejtur: LL, 18 oktober
• MaJo: Aapie, 24 oktober
• PKM: "Poffertje", 4 november
• 1inamelon: "Zusje" 6 november
• Donna: A-tje, 17 november
• D.U.M.A.N.: Zielie, 28 november
• Gaddle: I / Moppie, 1 december
• Gogo83: "J." 13 januari
• Carooltje79: "T" 26 januari
• Nanuke: "Hannah" 2 februari
• Bienelientjee: "Baby J" 5 februari
• Framblij89: "Beer" 14 februari
• Monsterd: “E.” 9 maart
• Aure: Otis, 15 maart
• Tink89: Spruit, 18 maart
• Kwakz0r: Pep, 19 maart

[ Bericht 0% gewijzigd door MaJo op 29-06-2021 21:03:17 ]
disclaimer
  Moderator dinsdag 15 juni 2021 @ 12:25:35 #2
382129 crew  Donna
pi_199894870
Aaii @MaJo gaat Aapie ook niet plassen van een koud doekje of even in de blote kont liggen?
Zo rot, droge luiers.
  Moderator dinsdag 15 juni 2021 @ 12:27:40 #3
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199894900
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 12:25 schreef Donna het volgende:
Aaii @:MaJo gaat Aapie ook niet plassen van een koud doekje of even in de blote kont liggen?
Zo rot, droge luiers.
Dat kan ik nog wel even proberen! Eerst maar eens in de luier kijken na zijn tukkie, hopelijk zit deze mooi vol!

Hij heeft ook 2 dagen niet gepoept, dat is voor hem ook vrij uitzonderlijk.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_199895005
Wat een gedoe MaJo! Ik hoop dat ‘ie zo de hele boel onderpiest :P
pi_199895633
Zielie plast heel graag als ze zonder luier op mijn bed ligt. Probeer dat eens, met een plastic zakje eronder. :+

Ik zag een heeeleboel mooie zomersnoetjes voorbij komen. O+
Ons Zielie was gister lekker mensen aan het kijken op het terras. En trok zelf ook veel bekijks. “Ooohhh”s en “aaaah”s van vrouwen met rammelende stokken en oude oma’s. O+ :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 3% gewijzigd door arvensis op 15-06-2021 23:15:47 ]
Protège moi de mes désirs.
  Moderator dinsdag 15 juni 2021 @ 14:05:42 #6
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199896303
Gelukkig, zojuist weer een semi-volle plasluier *O* Nu de poep nog >:)

Verder is ie ook vrolijk, heeft lekker aardbeien gegeten en heeft lekker geslapen. Dus de zorgen zijn weer weg.

Lieve Zielie, ik snap dat er door haar gerammeld wordt O+ Geen mannen met rammelende ballen? _O-
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator dinsdag 15 juni 2021 @ 14:17:27 #7
382129 crew  Donna
pi_199896446
Mijn vriend heeft ook rammelende ballen. Iemand het recept voor een jongetje? Moet je dan veel jongens baby-foto's kijken? :7
  Moderator dinsdag 15 juni 2021 @ 14:18:05 #8
382129 crew  Donna
pi_199896456
Gelukkig @MaJo, nu op naar een lekker volle poep én plasluier!

Zielie is ook echt om op te vreten. Ik doe ook ahhhhhwwww! O+
  dinsdag 15 juni 2021 @ 14:27:20 #9
149959 SQ
snelle trees
pi_199896557
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 14:17 schreef Donna het volgende:
Mijn vriend heeft ook rammelende ballen. Iemand het recept voor een jongetje? Moet je dan veel jongens baby-foto's kijken? :7
Nee dan moet je alleen heel vlak voor je eisprong batsen :P
Mannenzaadjes zwemmen sneller, maar als de vrouwtjes ze al op liggen te wachten van eerdere seks zijn ze hun voordeel kwijt.
disclaimer
pi_199896581
Lieve foto’s allemaal weer O+ .

Heb zelf ook een beetje last van rammelende eierstokken :@ .
pi_199896637
Ik ga vanmiddag met Bubbles kijken bij een kinderdagverblijf dat ook part-time opvang doet, de rest van de kinderdagverblijven doet van 0-12 maanden alleen full-time opvang. Pas bij 1 jaar en ouder wordt er part-time gedaan en dan ook minimaal 3 dagen per week. Verschrikkelijk zeg. Nu wist ik wel dat Nederland (zo ongeveer) op nummer 1 staat wat betreft part-time werken maar dit is wel weer het andere uiterste zeg. ‘Murica, werken tot je erbij neervalt :') ;( .
  Moderator dinsdag 15 juni 2021 @ 14:51:15 #12
382129 crew  Donna
pi_199896808
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 14:27 schreef SQ het volgende:

[..]

Mannenzaadjes zwemmen sneller, maar als de vrouwtjes ze al op liggen te wachten van eerdere seks zijn ze hun voordeel kwijt.
Volgens mij zaten we er altijd wel vlak voor eigenlijk. Mislukt. :P
  dinsdag 15 juni 2021 @ 15:02:09 #13
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_199896923
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 14:51 schreef Donna het volgende:

[..]

Volgens mij zaten we er altijd wel vlak voor eigenlijk. Mislukt. :P
Ze zeggen ook veel vlees eten. Dat wordt door je lichaam gezien als dat er welvaart is. Dan worden er meer jongens geboren. Het is een theorie. :+

En anders kan je kijken naar de Chinese theorie. :D
  dinsdag 15 juni 2021 @ 15:04:09 #14
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_199896939
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 14:27 schreef SQ het volgende:

[..]

En in een positie waarin de man diep kan komen. Hoe korter de afstand, hoe beter. :+
  Moderator dinsdag 15 juni 2021 @ 15:13:36 #15
382129 crew  Donna
pi_199897026
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 15:02 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Ze zeggen ook veel vlees eten. Dat wordt door je lichaam gezien als dat er welvaart is. Dan worden er meer jongens geboren. Het is een theorie. :+

En anders kan je kijken naar de Chinese theorie. :D
Oh! Ja die klopt met de meiden als ik deze pak;
https://www.24baby.nl/zwa(...)e-geslachtskalender/

(8>
pi_199897031
Was er nog twijfel of mevrouw te weinig spekkies had? *)

Met haar eerste staartjes!

pi_199897343
Bonusfoto
Voelt ook echt als bonus, ze hoefde nou maar 1x in de draagzak. :s)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  dinsdag 15 juni 2021 @ 15:45:28 #18
149959 SQ
snelle trees
pi_199897360
:Z
disclaimer
  dinsdag 15 juni 2021 @ 18:29:17 #19
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_199899266
Wow wat gaat het topic deze dagen weer snel, sorry kan het niet bijhouden :P
Ik zit in de ik-werk-weer fase, het gaat ook redelijk maar merk toch dat ik minder scherp ben dan voorheen. Heeft vast niet met de baby te maken die groot deel van de dag in huis aanwezig is. Bonus is dat ik wel te allen tijde kan knuffelen 🥰

Oh en SQ, inspiratie naar aanleiding van jouw filmpje van Goud van laatst:
SPOILER

[ Bericht 3% gewijzigd door monsterd. op 16-06-2021 12:06:43 ]
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  dinsdag 15 juni 2021 @ 20:33:44 #20
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_199901535
BFD

Moppie had het warm deze week

Maar kon nog wel lachen

Vandaag op avontuur: eerst naar de fysio om 10.00u en daarna door naar mijn tantes in Zwolle (1,5 uur rijden). Onderweg heen een keer gestopt om te voeden.

Daar heeft hij lief gelachen en geknuffeld en anderhalf uur op mijn arm liggen drinken SLAPEN, slapen na het drinken *facepalm O+
De terugweg voelde oneindig omdat stoppen voor tanken, voor voeden en om mezelf eten te geven :7 dus nu behoorlijk kapot (was 19.30 thuis). Maar ook trots op mezelf een hele dag met baby op pad.

[ Bericht 3% gewijzigd door kwakz0r op 16-06-2021 07:41:32 ]
Kwak
pi_199903876
Ohh wat een heerlijke foto's en filmpjes komen er voorbij O+ Otis kan twinnen met pep zie ik, die heeft ook dat zebrasummersuit. Zal 'm morgen es bij 'm aantrekken :P

Ze moeten enorm hun best doen op de opvang, maar uiteindelijk drinkt die eigenwijze baby van mij toch z'n flessen op. Niet altijd heel veel, maar ach, dat haalt hij thuis wel weer in.
SPOILER
Ik vind het werken en twee kinderen combineren wel echt even wennen hoor. De ochtenden zijn chaos en ik ben steeds pas half 10 op kantoor of thuis :') gelukkig niet zo erg bij mijn werk :P Ik doe er gewoon iets van 3 kwartier over (van huis naar opvang naar kantoor) en dat ben ik helemaal niet gewend. Normaal gesproken deed ik dat in max een half uur :P maaaaaar het is dus wel super gezellig op de bakfiets, Jip entertaint Otis met kiekeboe of doet gek met de voetjes van Otis en Otis ligt de hele tijd dubbel van het lachen. Ondertussen doet elke vrouw die in de maxi cosi kan kijken een vertederende "Aaaaaahw". Dus het is wel leuk je ochtend beginnen/werkdag eindigen :P
  dinsdag 15 juni 2021 @ 22:57:25 #22
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199904957
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 18:29 schreef monsterd. het volgende:
Wow wat gaat het topic deze dagen weer snel, sorry kan het niet bijhouden :P
Ik zit in de ik-werk-weer fase, het gaat ook redelijk maar merk toch dat ik minder scherp ben dan voorheen. Heeft vast niet met de baby te maken die groot deel van de dag in huis aanwezig is. Bonus is dat ik wel te allen tijde kan knuffelen 🥰

Oh en SQ, inspiratie naar aanleiding van jouw filmpje van Goud van laatst:
SPOILER
Heb ik 'm al gemist?

-O-
Resistance is futile.
  dinsdag 15 juni 2021 @ 23:01:03 #23
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199905056
Ohhh al die foto's weer. Ik was een beetje grumpy want na 3 weken knuffelvakantie met m'n zoontje weer aan het werk vandaag. Maar de foto's hier doen me goed :)
Resistance is futile.
  dinsdag 15 juni 2021 @ 23:07:45 #24
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_199905175
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 22:19 schreef Aure het volgende:
Ohh wat een heerlijke foto's en filmpjes komen er voorbij O+ Otis kan twinnen met pep zie ik, die heeft ook dat zebrasummersuit. Zal 'm morgen es bij 'm aantrekken :P

Ze moeten enorm hun best doen op de opvang, maar uiteindelijk drinkt die eigenwijze baby van mij toch z'n flessen op. Niet altijd heel veel, maar ach, dat haalt hij thuis wel weer in.
SPOILER
Ik vind het werken en twee kinderen combineren wel echt even wennen hoor. De ochtenden zijn chaos en ik ben steeds pas half 10 op kantoor of thuis :') gelukkig niet zo erg bij mijn werk :P Ik doe er gewoon iets van 3 kwartier over (van huis naar opvang naar kantoor) en dat ben ik helemaal niet gewend. Normaal gesproken deed ik dat in max een half uur :P maaaaaar het is dus wel super gezellig op de bakfiets, Jip entertaint Otis met kiekeboe of doet gek met de voetjes van Otis en Otis ligt de hele tijd dubbel van het lachen. Ondertussen doet elke vrouw die in de maxi cosi kan kijken een vertederende "Aaaaaahw". Dus het is wel leuk je ochtend beginnen/werkdag eindigen :P
Okay E heeft ook dat zebrarompertje. Hij past hem alleen niet zo makkelijk om zijn hoofd op een of andere manier ;(

Oh dat reizen naar werk is ook een dingetje. Ik breng E 2 dagen naar de Gastouder, 5 huizen verderop. Dan loop ik weer terug naar huis en begin ik mijn werkdag :’).
Hoe bevalt het met de bakfiets en 2 kinderen erin? Gaat dat makkelijk met de maxi cosi?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_199905507
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 23:07 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Okay E heeft ook dat zebrarompertje. Hij past hem alleen niet zo makkelijk om zijn hoofd op een of andere manier ;(

Oh dat reizen naar werk is ook een dingetje. Ik breng E 2 dagen naar de Gastouder, 5 huizen verderop. Dan loop ik weer terug naar huis en begin ik mijn werkdag :’).
Hoe bevalt het met de bakfiets en 2 kinderen erin? Gaat dat makkelijk met de maxi cosi?
Ja gaat echt super makkelijk met de maxi cosi! Die klik je in de houders en gaan met die banaan :P Zit ook echt goede vering in. Eruit halen is ook makkelijk. De peuter zit op het bankje en kijkt dus de maxi cosi in. Maar alles bij elkaar is het wel veel gedoe: boxcover eraf, maxi cosi erin, peuter erin en vastmaken, tassen erin, fiets van slot halen, accu erin en dan kan je eindelijk gaan :P maar misschien moet ik er nog handigheid in krijgen ofzo.
pi_199905525
Ik ga morgen zien of Otis er in past, ik heb hem nog liggen van toen Jip baby was. Maar ik begrijp dat ze ze nu dus weer verkopen bij wibra? Ga ik misschien nog wat extra halen :P
  woensdag 16 juni 2021 @ 07:44:58 #27
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_199906535
@monsterd. en @Aure het is zelfs maat 50/56 die Pep aanheeft. Het valt lang en idd heel smal want er zit nauwelijks stretch in. Ik vind t een vreselijk pakje om aan te trekken maar het is een cadeuathe van mijn schoonvader en was er nu eindelijk weer voor dus heb m er eergisteren even ingepropt :7
Kwak
pi_199906863
Ohja lang en smal en het hoofd ging inderdaad wat lastig :D

Maar het is gelukt, in een 62/68:
SPOILER
  woensdag 16 juni 2021 @ 10:01:40 #29
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_199907753
Hij staat wel heel leuk! Was hier ook een cadeau :P
Ik zal morgen wellicht nog een poging wagen, maar ben wel meer van kleding die comfortabel aan en uit mag.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_199908942
Hier springt nu ook steeds het middelste drukknoopje open :') Ik vind dit soort zomerpakjes wel fijn voor dit weer, ziet er toch meer uit alsof ie aangekleed is dan wanneer ik 'm alleen een romper aan trek.

Net zelf even de fles met hem geoefend, dat gaat natuurlijk voor geen meter want bij mij wil hij gewoon tiet. Snap ik wel. Maar na de borst dronk ie toch nog 3 slokken uit de fles c_/
pi_199909895
Aure, wel fijn dat er op de opvang toch ook wat in is gegaan dmv van fles, dat geeft hoop!

En alle babyfoto’s O+ . Ik ga er alweer van rammelen. En ik word wat emotioneel als ik me besef dat de laatste maand van L als baby is aangebroken. Het is nu echt aftellen naar haar 1ste verjaardag.

Het is wel genieten met haar. En ik moest even lachen toen iemand vroeg of andere baby’s ook weinig slapen met de warmte. We waren zondag in de dierentuin en toen heeft ze nog geen uur in totaal geslapen overdag, om vervolgens de afgelopen 2 dagen de 4-5 uur te halen in 2 slaapjes. Ben benieuwd of ze bijna is bijgeslapen haha.
  woensdag 16 juni 2021 @ 15:07:46 #32
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_199911552
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juni 2021 11:34 schreef Aure het volgende:
Hier springt nu ook steeds het middelste drukknoopje open :') Ik vind dit soort zomerpakjes wel fijn voor dit weer, ziet er toch meer uit alsof ie aangekleed is dan wanneer ik 'm alleen een romper aan trek.

Net zelf even de fles met hem geoefend, dat gaat natuurlijk voor geen meter want bij mij wil hij gewoon tiet. Snap ik wel. Maar na de borst dronk ie toch nog 3 slokken uit de fles c_/
:o die van mij heeft geen middelste drukknoopje :P hij heeft m vandaag weer aan O+
Kwak
pi_199911704
Ja ik zag net met verschonen dat het eigenlijk de 2e van links is :P er is inderdaad geen middelste :D
pi_199912289
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 13:01 schreef Nolita het volgende:
Aure, wel fijn dat er op de opvang toch ook wat in is gegaan dmv van fles, dat geeft hoop!

En alle babyfoto’s O+ . Ik ga er alweer van rammelen. En ik word wat emotioneel als ik me besef dat de laatste maand van L als baby is aangebroken. Het is nu echt aftellen naar haar 1ste verjaardag.

Het is wel genieten met haar. En ik moest even lachen toen iemand vroeg of andere baby’s ook weinig slapen met de warmte. We waren zondag in de dierentuin en toen heeft ze nog geen uur in totaal geslapen overdag, om vervolgens de afgelopen 2 dagen de 4-5 uur te halen in 2 slaapjes. Ben benieuwd of ze bijna is bijgeslapen haha.
Ja zeg wat vliegt die tijd hé. Straks geen baby meer :'( vind het ook niks.

En hier ook waardeloze slaap vandaag overdag. Heb hem nu maar voor de derde keer op bed gedaan want hij trok het anders niet tot vanavond. Zo maar weer wakker maken vrees ik.
Sun, de tijd dat ze echt naar 1 slaap gaan is nu nog niet hoor. Is dan puur de warmte. Rond 12 maanden las ik is een dieptepunt van slaapregressie net als 8/9 maanden oud en bij 12 denken veel dat het tijd is om naar 1 slaapje te gaan terwijl dat tussen 15-18 maanden plaatsvindt. Op de opvang zijn we blij als F 1 slaapje doet maar thuis toch echt twee.
  donderdag 17 juni 2021 @ 07:45:31 #35
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_199921310
Baby J ligt voor het eerst op zijn buik te slapen. Hij kan eenvoudig van rug naar buik rollen, maar nog niet buik naar rug. Wel heeft hij heel goede nek controle. En hij slaapt laatste tijd op zijn zij. Hij heeft zichzelf in die positie gedraaid.

Kan ik hem veilig laten slapen zo nu? Hij is morgen 19 weken
pi_199923586
Die afweging moet je toch echt zelf maken @Bienelientjee. Toevallig had ik dinsdag (eindelijk) de laatste groepscontrole van centering pregnancy en daar ging het er ook over. Het risico dat het niet goed gaat is heel klein, zeker als ze al wat sterker zijn. Maar het risico dat het niet goed gaat, blijft altijd ietsje groter dan bij slapen op de rug. Als J. (die nauwelijks slaapt overdag) beter zou slapen op haar buik, dan zou ik dat wel aandurven. Maar dat moet je echt voor jezelf bepalen.

Meer kindjes die met dit warme weer niet zo goed drinken? Normaal drinkt J. zo'n 6 flesjes van 150 ml, maar nu drinkt ze net aan 100 ml per keer. En dan 's nachts, als het wat koeler is, inhalen, heel fijn.... :O Groente en fruit eet ze wel als een malle, het is een enorme lekkerbek!

[ Bericht 0% gewijzigd door Gogo83 op 17-06-2021 11:12:53 ]
pi_199923643
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 11:05 schreef Gogo83 het volgende:
Die afweging moet je toch echt zelf maken @:bienelientjee. Toevallig had ik dinsdag (eindelijk) de laatste groepscontrole van centering pregnancy en daar ging ik het er ook over. Het risico dat het niet goed gaat is heel klein, zeker als ze al wat sterker zijn. Maar het risico dat het niet goed gaat, blijft altijd ietsje groter dan bij slapen op de rug. Als J. (die nauwelijks slaapt overdag) beter zou slapen op haar buik, dan zou ik dat wel aandurven. Maar dat moet je echt voor jezelf bepalen.

Meer kindjes die met dit warme weer niet zo goed drinken? Normaal drinkt J. zo'n 6 flesjes van 150 ml, maar nu drinkt ze net aan 100 ml per keer. En dan 's nachts, als het wat koeler is, inhalen, heel fijn.... :O Groente en fruit eet ze wel als een malle, het is een enorme lekkerbek!
Ja, dat drinken gaat hier ook niet echt top. Vannacht werd ie wakker en heb maar een fles gegeven (hij wordt nog zelden wakker snachts) en zijn luier gedaan. Zijn luier was nog bijna helemaal droog :{ Normaal geef ik naast melk alleen water, maar ik zag vanmorgen bij de Jumbo thee voor baby's. Misschien dat dat er beter in gaat.
pi_199923709
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 11:09 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ja, dat drinken gaat hier ook niet echt top. Vannacht werd ie wakker en heb maar een fles gegeven (hij wordt nog zelden wakker snachts) en zijn luier gedaan. Zijn luier was nog bijna helemaal droog :{ Normaal geef ik naast melk alleen water, maar ik zag vanmorgen bij de Jumbo thee voor baby's. Misschien dat dat er beter in gaat.
Jette is pas vijf maanden, dus die geef ik nog niks anders dan melk. En een beetje groente/fruithap dus. Ik ga straks maar even een dutje doen, even een beetje bijslapen.
pi_199923761
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 11:14 schreef Gogo83 het volgende:

[..]

Jette is pas vijf maanden, dus die geef ik nog niks anders dan melk. En een beetje groente/fruithap dus. Ik ga straks maar even een dutje doen, even een beetje bijslapen.
Oh, ja dat snap ik. Je zou wel fruit kunnen geven wat veel vocht bevat :)
pi_199924100
Dat doe ik idd maar. :)
pi_199924585
Komkommer :)
  donderdag 17 juni 2021 @ 12:47:20 #42
149959 SQ
snelle trees
pi_199924937
van komkommer krijgen ze denk ik wel moeilijk wat binnen, zeker niet met 5 maanden. Als je je zorgen maakt om vochtinname raad ik sabbelen op een natte washand aan :D Goud zuigt die dingen zeer fanatiek leeg :')

[ Bericht 3% gewijzigd door SQ op 17-06-2021 12:52:35 ]
disclaimer
  donderdag 17 juni 2021 @ 12:49:23 #43
149959 SQ
snelle trees
pi_199924973
Overigens, Gogo, 600 ml is echt best netjes nog, zeker als het tijdelijk is. Ik denk niet dat mijn baby meer drinkt dan dat. En zeker als ze dan ook nog bij jou drinkt in de nacht krijgt ze echt wel voldoende binnen :*
disclaimer
pi_199925133
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 12:47 schreef SQ het volgende:
van komkommer krijgen ze denk ik wel moeilijk wat binnen, zeker niet met 5 maanden. Als je je zorgen maakt om vochtinname raad ik sabbelen op een natte washand aan :D Goud zuigt die dingen zeer fanatiek leeg :')
Hier gaat dat er juist goed in. En dan vooral het zachtere gedeelte aan de binnenkant, de pitjes. Ze neemt nu echt hapjes. :P
pi_199925149
Ik zou overigens vaker de borst of vaker kleinere hoeveelheden kv aanbieden.
  donderdag 17 juni 2021 @ 13:00:52 #46
149959 SQ
snelle trees
pi_199925175
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juni 2021 12:58 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Hier gaat dat er juist goed in. En dan vooral het zachtere gedeelte aan de binnenkant, de pitjes. Ze neemt nu echt hapjes. :P
dat begrijpt mijn schrokop niet ;( Die probeert vooral het harde stuk plat te kauwen met zijn tandeloze kaakjes :') niet te doen :D
disclaimer
pi_199925188
Hehe. :P Watermeloen, dan?
  donderdag 17 juni 2021 @ 13:01:38 #48
149959 SQ
snelle trees
pi_199925193
Hij ging gisteren trouwens ook ff aan de schijterij voor extra snel vochtverlies.
disclaimer
  donderdag 17 juni 2021 @ 13:02:54 #49
149959 SQ
snelle trees
pi_199925224
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juni 2021 13:01 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Hehe. :P Watermeloen, dan?
ja dat gaat erg goed. Of rijpe aardbeien, zachte peer, zachte perzik.
Het meeste fruit bestaat eigenlijk wel voor 90% uit vocht, dus het maakt in die zin niet zo veel uit wat je geeft, zolang ze het maar goed kunnen eten en lekker vinden.
disclaimer
pi_199925328
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 13:01 schreef SQ het volgende:
Hij ging gisteren trouwens ook ff aan de schijterij voor extra snel vochtverlies.
:+
Niet ook nog kotsen? Zoveel moeite om je kind te voeden en dan gooien ze alles eruit. Ondankbare krengen. :Y)
pi_199925504
Slechte slaper met warm weer check. Bij koud weer ook. Vanochtend een ruim uur maar net heeft ze geweigerd dus toch weer in de draagzak. :|W

Ze drinkt prima maar vast voedsel heeft ze minder zin in. Ijs uitgezonderd. En ze is nog steeds huilerig omdat ze zou willen staan. Samen met pittige peuter is het heel gezellig. ;(
  donderdag 17 juni 2021 @ 15:07:31 #52
319308 Tink89
To live is to dance
pi_199927549
Dat zebrapak heb ik maandag van @Malteser gekregen. Is echt heel cool ja, maar de 62-68 past spruit nog niet.

Het in bed slapen overdag was overigens maar tijdelijk.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator donderdag 17 juni 2021 @ 16:02:37 #53
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199928585
Aapie slaapt gelukkig wel goed, zijn middagtukkies zijn zelfs langer dan anders (2 uur per stuk ongeveer). Drinken gaat gelukkig ook goed. Gisteren hebben we hem even helemaal naakt laten spelen, hij vond het heerlijk O+ Hij heeft zijn piemeltje weer ontdekt en knijpt steeds in zijn zak en trekt eraan _O-

Gisteren sowieso een goede dag gehad. Mijn man was jarig en ik had als verrassing geregeld dat we 's avonds in het park wat zouden drinken met vrienden. Hij wist dat er 2 kwamen maar er kwamen er nog 5 extra. Ik zat super in de stress of Aapie dat wel vol ging houden maar hij was super zoet O+ Hij heeft 20 minuten in de armen van een vriendin geslapen en verder was hij heel vrolijk en heeft hij veel bij anderen gezeten. Iedereen is zo gek op hem *;
  Moderator donderdag 17 juni 2021 @ 16:06:28 #54
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199928637
Kruipen kan elk moment gaan gebeuren, hij staat nu hoog genoeg op z'n armen. Maar de combinatie met de beentjes onder de billetjes snapt hij nog niet.

Plaatje bij het praatje O+

pi_199928773
Balen van de slechte slapers :*

Leuk he als ze zichzelf zo ontdekken MaJo! Otis is nu in de ban van zijn handjes.

Otis z'n stats met 3 maanden zijn 6.7 kilo en 64.2cm. Z'n gewicht buigt wat af dus ik moest het ff in de gaten houden. Ik wijt het aan het slechte drinken op de opvang, komt wel weer goed.

Ook op de dagen dat ik thuis ben blijven we flesjes oefenen en vandaag kreeg ik er een flesje van 60cc in O+ Ik denk dat hij meer had kunnen drinken, maar toen dat warm was wilde hij niet meer. Maar ik vind het al heel wat dat het gelukt is. Het is de eerste thuis opgedronken fles sinds ik werk :P
pi_199932913
Er zit beweging in hier! Ze 'kruipt' denk ik wel 1-2 meter. Al is het meer voortslepen aan een hand. :9

En slapen ... }:| We beginnen er niet over met dit weer. :+
pi_199935295
'Fijn' om te lezen dat J. niet de enige is die wat minder drinkt. Ze krijgt idd vast nog wel genoeg binnen, al heeft ze vandaag op de opvang écht heel veel gespuugd, arm ding. Komt volgens mij echt van de warmte. Ze is wel vrolijk en het gekolfde flesje bv ging er eind van de dag wél goed in.

En ze eet zo goed! Zijn we niet echt gewend van T., die was wat lastiger. Maar alle fruit en groente die we tot nu toe hebben aangeboden lust ze en ze blijft er maar van eten. Kan niet wachten tot ze ook goed rechtop zit en we ook af en toe wat stukjes kunnen gaan geven. Vond ik bij T. het allerleukst!

@MaJo: wat een heerlijke foto! En ben ik raar als ik wil inzoomen om te kijken wat er allemaal in je cd-rek staat?
  zaterdag 19 juni 2021 @ 08:30:26 #58
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_199955673
Poging zebra romper
SPOILER
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  zaterdag 19 juni 2021 @ 09:20:57 #59
319308 Tink89
To live is to dance
pi_199955913
Huh, heb je 'm kapot geknipt?

Wel een zoete foto verder :D

Mijn baby heeft twee regeldagen achter de rug en is meteen flink aangekomen. Eindelijk begint hij wat beter te groeien *O* nu nog even afwachten of z'n leverwaarden bijtrekken en dan issie officieel gezond te noemen.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zaterdag 19 juni 2021 @ 09:46:33 #60
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_199956112
Dat zou fijn zijn tink! We duimen ^O^

Ik heb idd verknipt, 2x pogingen gedaan hem aan te doen, hij zat de tweede keer echt vast :o
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_199956155
Wat goed nieuws Tink!

Haha monsterd, die kreeg je niet meer verder aan of uit haha.

Hier geen probleem met te weinig drinken. Hij wil constant aan de borst. Lactatiekundige heeft al meegekeken, maar kan niet achterhalen waarom hij overdag er bijna geen tijd tussen wil laten, behalve in de middag, dan slaapt hij drie uurtjes. Hier dus geen slaapbaby.
  zaterdag 19 juni 2021 @ 10:21:32 #62
149959 SQ
snelle trees
pi_199956599
Haat aan kleding met te kleine openingen bij de kop. Die gaan hier ook de textielbak in :')

Ik heb een geweldige longsleeve van danefae maar kost echt veel tetris om m over de schedel van mijn kleuter te krijgen. Altijd huul'n ook :') en toch wil hij m aan, want er staat een monsterviking op dus is het "cool" :')
disclaimer
pi_199956842
Hahah sq ja bijzonder dan hé. Maar idd wat niet lekker past gaat hier ook weg.

Kruipen is hier nog niet maar de hele kamer door tijgeren op 1 arm, zich voortslepen is de hit. De robot stofzuiger vindt hij eng dus fungeert soms als oppas, dan blijft hij op zijn plek hahahah. Zittend spelen ook leuk maar hij gaat nog niet zelf zitten.

Kusjes, die van ons geeft bijtkusjes . Schattig maar vind het wat eng want scherpe tanden. Komt vanzelf goed toch? En piemel trekken ja haha. En tepelblazen.

Groente eten blijft hier lastig. Ik denk meteen oh jee want oudste eet nog steeds haast niks. Als ik bijv courgette in zijn mond doe, eet hij het wel maar zelf pakken is stiekem op de grond gooien. Nu prop ik het er dus maar in en dan eet hij wel meestal. :?
pi_199957338
Ik ben wel makkelijk met eten geloof ik :@ Eet ie het niet, dan niet. Wel geef ik er altijd yoghurt achter aan zodat hij wel wat in zijn buik heeft gekregen. Mijn oudste was ook geen ster in groente eten tijdens de babytijd, maar dat is wel goed gekomen. Die vrat op den duur hele stronken droge broccoli en bloemkool :r Vond ze heerlijk. Nu eet ze het alleen met kaassaus. Misschien omdat het bij mijn oudste ook goed gekomen is dat ik er makkelijk mee om ga.
  Moderator zaterdag 19 juni 2021 @ 14:50:18 #65
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199959807
Aapie gaat compleet over de zeik als je iets over zijn hoofd trekt, als het te klein wordt dan gaat het hier ook meteen weg. Flinke stretch is dan toch wel het fijnste ^O^

Gisteravond hadden we voor het eerst een (onbekende) oppas thuis en Aapie heeft het super gedaan! Hij was wakker geworden voor een fles maar is daarna heel lief weer gaan slapen. Ik ben erg tevreden, lief meisje ook!

En sinds gisteren slaapt Aapie op zijn buik of zij O+

Ik ben gewoon weer niet lekker :{w Ik heb nu elke 3 weken of een verkoudheid of last van mijn darmen. Nu zijn mijn darmen weer aan de buurt -O- Hopelijk duurt dit niet lang want ik ga morgen met mijn man een dagje naar de wellness, ik zou het echt jammer vinden als dit niet door kan gaan ;(
pi_199969477
Meh, hopelijk is het al een beetje minder. Wat is dat met die combo prutte mama/baby en wellness hier, vorige week ook zoiets bij @Seven toch?!
  Moderator zondag 20 juni 2021 @ 06:59:28 #67
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199971113
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 23:40 schreef tpopml het volgende:
Meh, hopelijk is het al een beetje minder. Wat is dat met die combo prutte mama/baby en wellness hier, vorige week ook zoiets bij @:Seven toch?!
Dat heb ik even gemist :D Misschien is dit een teken dat wij gewoon bij de baby dienen te blijven :P

Zelf ben ik alweer klaar met vandaag, Aapie werd om kwart voor vijf wakker en wilde daarna niet meer slapen :O Maar met mijn buik gaat het beter dus ik denk dat de wellness wel doorgaat *O* Tenzij ik in slaap val :')

Fijne vaderdag voor alle mannen! *O*
  zondag 20 juni 2021 @ 12:42:03 #68
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199973548
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 23:40 schreef tpopml het volgende:
Meh, hopelijk is het al een beetje minder. Wat is dat met die combo prutte mama/baby en wellness hier, vorige week ook zoiets bij @:Seven toch?!
Haha, klopt! Maar Colin had een prima dagje bij oma, was net op tijd hersteld met veel sudocreme. Al met al een weekje geklungeld met vieze bijtende poep, regelmatig diarree, een dramatische nacht, huilen met luiers verschonen.

EN NOG STEEDS GEEN TANDJES, HÈ?

}:|
Resistance is futile.
  zondag 20 juni 2021 @ 12:43:33 #69
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199973568
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 08:30 schreef monsterd. het volgende:
Poging zebra romper
SPOILER
Scheetje, hij heeft jouw ogen O+
Resistance is futile.
pi_199974770
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 06:59 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat heb ik even gemist :D Misschien is dit een teken dat wij gewoon bij de baby dienen te blijven :P

Zelf ben ik alweer klaar met vandaag, Aapie werd om kwart voor vijf wakker en wilde daarna niet meer slapen :O Maar met mijn buik gaat het beter dus ik denk dat de wellness wel doorgaat *O* Tenzij ik in slaap val :')

Fijne vaderdag voor alle mannen! *O*
Poeh dat is wel erg vroeg... Is het nog gelukt uiteindelijk?

quote:
10s.gif Op zondag 20 juni 2021 12:42 schreef Seven. het volgende:

[..]

Haha, klopt! Maar Colin had een prima dagje bij oma, was net op tijd hersteld met veel sudocreme. Al met al een weekje geklungeld met vieze bijtende poep, regelmatig diarree, een dramatische nacht, huilen met luiers verschonen.

EN NOG STEEDS GEEN TANDJES, HÈ?

}:|
Arme Colin, schiet nou toch eens op joh! Branderige billen :'(
pi_199974842
Wat hebben jullie gedaan/gegeven aan de papa's?

Hier een lekker ontbijtje gemaakt, en sleutelhanger met foto :D en lekkere Rituals bad en doucheschuim gegeven!
  zondag 20 juni 2021 @ 14:27:48 #72
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199974983
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 14:19 schreef tpopml het volgende:
Wat hebben jullie gedaan/gegeven aan de papa's?

Hier een lekker ontbijtje gemaakt, en sleutelhanger met foto :D en lekkere Rituals bad en doucheschuim gegeven!
Papa hier heeft 2 weken geleden vervroegd een kamado barbecue gekregen :@, we barbecuen nu zeker 3 keer per week :D . Van zijn meiden een barbecue kookboek. Dus thuisblijven voelt nu veel meer als vakantie!
Resistance is futile.
  zondag 20 juni 2021 @ 15:02:04 #73
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_199975504
Leuk cadeau Seven! Ik zat ook aan een bqq te denken (beetje laat), van de baby heeft hij een tekening gehad :+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  zondag 20 juni 2021 @ 15:12:16 #74
327807 Mariposas
יה&#14
pi_199975728
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 10:21 schreef SQ het volgende:
Haat aan kleding met te kleine openingen bij de kop. Die gaan hier ook de textielbak in :')

Ik heb een geweldige longsleeve van danefae maar kost echt veel tetris om m over de schedel van mijn kleuter te krijgen. Altijd huul'n ook :') en toch wil hij m aan, want er staat een monsterviking op dus is het "cool" :')
Bij de kledingmaker zo’n baby-drukknoopje bij de hals er aan laten maken. Dit heb ik ook laten doen bij een duur t-shirt. ^O^
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zondag 20 juni 2021 @ 16:25:06 #75
149959 SQ
snelle trees
pi_199977318
Ik geef principieel alleen iets aan mijn vader op vaderdag, net als mijn kinderen :+
disclaimer
  zondag 20 juni 2021 @ 16:28:32 #76
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_199977396
Ik dacht dat het vorige week vaderdag was :@ :@
pi_199977462
Hehe, ik regel een cadeautje van de kinderen voor hun vader, naast wat ze op de opvang maken :P

Dit jaar van Jip een mok, van Otis een sleutelhanger en van beiden matchende sokken. En dat laatste regel ik dus en is elk jaar hetzelfde (ander printje wel natuurlijk :P).
  zondag 20 juni 2021 @ 16:31:14 #78
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_199977511
Hij kreeg overigens een nieuw paar Nike’s en (mijn favo ;)) geurtje van hem. En wat lelijke knutsels van de kinderen. :+

Zielie heeft nu al 1,5/2 weken last van groene slijmerige diarree, 10 keer per dag. Toch maar even stoppen met vast voedsel..
  zondag 20 juni 2021 @ 17:11:52 #79
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_199978473
klik om te spelen
uhmm :o
  zondag 20 juni 2021 @ 18:19:13 #80
149959 SQ
snelle trees
pi_199979564
Ja, op de knietjes!! Bijna bijna!
Goud zit nu op precies hetzelfde niveau, en hij is heel boos dat hij nog steeds alleen maar achteruit gaat _O-
Hij had van de week trouwens ook de lamp op zijn slaapkamer aan gekregen, die vlak naast zijn ledikant zit. Dus die moet ook nog even omlaag :X

En hij at net zijn eerste bbq worst. Wat een schransmonster is deze :')
disclaimer
  zondag 20 juni 2021 @ 20:45:54 #81
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_199982186
Wohoa duman, klein aapje hoor! Komt al bijna omhoog :D

SQ, heeft Goud niet dat hij veel afkijkt van de oudere kinderen? :+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  zondag 20 juni 2021 @ 21:56:19 #82
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_199983291
quote:
1s.gif Op zondag 20 juni 2021 18:19 schreef SQ het volgende:
Ja, op de knietjes!! Bijna bijna!
Goud zit nu op precies hetzelfde niveau, en hij is heel boos dat hij nog steeds alleen maar achteruit gaat _O-
Hij had van de week trouwens ook de lamp op zijn slaapkamer aan gekregen, die vlak naast zijn ledikant zit. Dus die moet ook nog even omlaag :X

En hij at net zijn eerste bbq worst. Wat een schransmonster is deze :')
Bbq worst :D Vond hij het lekker?

quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 20:45 schreef monsterd. het volgende:
Wohoa duman, klein aapje hoor! Komt al bijna omhoog :D
Ze is écht een aapje. Wel een hele lieve. O+
  zondag 20 juni 2021 @ 22:17:07 #83
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199983583
quote:
1s.gif Op zondag 20 juni 2021 17:11 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[ afbeelding ] uhmm :o
Jaaaa Zielie, go girl!
Resistance is futile.
  zondag 20 juni 2021 @ 22:40:53 #84
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_199983887
Ik was van plan om bij Pep wel tot zes maanden te wachten met vast voedsel, maar man dit kind is nog gebiologeerder door etende mensen dan Melba :')

Ben benieuwd of ik m zo lang kan weerstaan lol.

(Nog niet hoor, net drie maanden :o )
Kwak
  zondag 20 juni 2021 @ 23:56:29 #85
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_199984657
quote:
17s.gif Op zondag 20 juni 2021 22:17 schreef Seven. het volgende:

[..]

Jaaaa Zielie, go girl!
*O* O+
  maandag 21 juni 2021 @ 12:05:50 #86
149959 SQ
snelle trees
pi_199988065
quote:
1s.gif Op zondag 20 juni 2021 21:56 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Bbq worst :D Vond hij het lekker?

Hij verdedigde 'm met zijn leven joh.
Ik vind het wel interessant om te zien. Ik geef 'm natuurlijk echt voornamelijk groenten, fruit en brood, maar de reactie als ie niet precies krijgt wat wij ook hebben joh, niet te doen. Echt hard huilen en piepen :') Hij wil ook echt persé mijn bestek hebben en uit mijn glas drinken enzo.
En als de andere kinderen dan een ijsje pakken begint ie als een wipkip op en neer te gaan en smakgeluiden te maken :') mijn newborn van 8 maanden ;(
disclaimer
  Moderator maandag 21 juni 2021 @ 12:15:19 #87
382129 crew  Donna
pi_199988187
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 12:05 schreef SQ het volgende:

[..]

Hij verdedigde 'm met zijn leven joh.
Ik vind het wel interessant om te zien. Ik geef 'm natuurlijk echt voornamelijk groenten, fruit en brood, maar de reactie als ie niet precies krijgt wat wij ook hebben joh, niet te doen. Echt hard huilen en piepen :') Hij wil ook echt persé mijn bestek hebben en uit mijn glas drinken enzo.
En als de andere kinderen dan een ijsje pakken begint ie als een wipkip op en neer te gaan en smakgeluiden te maken :') mijn newborn van 8 maanden ;(
Dit kon een foto van de mijne zijn, 7 maanden oud;

maandag 21 juni 2021 @ 12:22:05 #88
149959 SQ
snelle trees
pi_199988299
Omg ja dat ijsfilmpje _O- ja dat zou goud ook kunnen zijn :')

Daar ging mijn ijsje.
disclaimer
  maandag 21 juni 2021 @ 16:17:18 #89
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_199991682
De vervangend cjg arts hier is van de intergatieve geneeskunde, dus toen ze hoorde dat ik bv gaf zei ze meteen over de groei “dit is geen bv curve hoor, maar zelfs op deze curve groeit hij hartstikke mooi!” Daarnaast begon ze over reiki, probiotica, lavendelolie, vertelde ze de baby dat ze hem ging prikken en waar dan en had ze het over polyvagale theorie (allemaal in context hoor).

Ik vond het apart maar ook wel verfrissend.

1 verschil tussen Pep en Melba is in elk geval duidelijk. Melba gaf geen kik om prikjes en sliep daarna gewoon de hele middag en avond. Pep krijste en werd knalrood, had een half uur aan de borst nodig om bij te komen, was thuis ook ontroostbaar en wil niet slapen :')
Kwak
  maandag 21 juni 2021 @ 16:18:35 #90
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_199991700
Oh en ik ben ondanks bv gewoon ongesteld geworden drie maanden na de bevalling. Dit was niet de deal.

:(
Kwak
  maandag 21 juni 2021 @ 18:39:10 #91
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199994421

And so it begins...
Resistance is futile.
  maandag 21 juni 2021 @ 19:11:12 #92
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_199995241
*boink*?
Kwak
pi_199995337
quote:
89s.gif Op maandag 21 juni 2021 18:39 schreef Seven. het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

And so it begins...
quote:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

And so it begins...
Watskeburt?
  maandag 21 juni 2021 @ 19:40:22 #94
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199996151
We hebben dus een schuifpui en Colin zat gezellig de ramen te likken op zijn knieën toen hij zijn gewicht verloor. Hij kwam precies met zijn koppie op een scherpe rand van het kozijn.

Na een half minuutje huilen was de schrik weer voorbij. Arm joch.. maar best een bikkel.
Resistance is futile.
  maandag 21 juni 2021 @ 19:46:51 #95
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_199996309
Ohhh lieffie :*
  Moderator maandag 21 juni 2021 @ 19:48:30 #96
382129 crew  Donna
pi_199996355
Och jeetje!
  maandag 21 juni 2021 @ 21:08:35 #97
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_199998545
Aaah, pleister en kusje erop?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  maandag 21 juni 2021 @ 21:10:25 #98
149959 SQ
snelle trees
pi_199998588
quote:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

And so it begins...
Aw arm schaap! Wel stoer hoor, maar zo eventjes huilen! :*
(Meestal huilt mama langer dan baby :'))
disclaimer
  maandag 21 juni 2021 @ 21:14:38 #99
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_199998712
quote:
1s.gif Op maandag 21 juni 2021 12:22 schreef SQ het volgende:

[ afbeelding ]

Daar ging mijn ijsje.
Haha :D
Maar wat een ogen, hè! O+
  maandag 21 juni 2021 @ 21:38:43 #100
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199999564
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 21:08 schreef monsterd. het volgende:
Aaah, pleister en kusje erop?
Ja, dat was het wel zo'n beetje :+ kleine mafketel, dit moet toch serieus wel pijn gedaan hebben ;(

En verder had meneer de hele dag door praatjes voor tien:

quote:
1s.gif Op maandag 21 juni 2021 21:10 schreef SQ het volgende:

[..]

Aw arm schaap! Wel stoer hoor, maar zo eventjes huilen! :*
(Meestal huilt mama langer dan baby :'))
Ja, ik moest me wel inhouden :X .
Resistance is futile.
  maandag 21 juni 2021 @ 21:41:56 #101
149959 SQ
snelle trees
pi_199999695
quote:
7s.gif Op maandag 21 juni 2021 21:38 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ja, dat was het wel zo'n beetje :+ kleine mafketel, dit moet toch serieus wel pijn gedaan hebben ;(

[..]

Ommegot O+!!
disclaimer
  maandag 21 juni 2021 @ 21:46:51 #102
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199999967
quote:
1s.gif Op maandag 21 juni 2021 21:41 schreef SQ het volgende:

[..]

Ommegot O+!!
De moeder in kwestie klinkt ook zo charmant :')

:7
Resistance is futile.
  maandag 21 juni 2021 @ 21:48:44 #103
149959 SQ
snelle trees
pi_200000082
quote:
81s.gif Op maandag 21 juni 2021 21:46 schreef Seven. het volgende:

[..]

De moeder in kwestie klinkt ook zo charmant :')

:7
Boeiend, niemand let daar op als je zo'n kirrende baby er bij zet :P
disclaimer
  maandag 21 juni 2021 @ 22:39:57 #104
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_200001766
quote:

[..]

[..]

Aaah hij laat het niet merken. Schattig de rossige haartjes trouwens O+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  Moderator dinsdag 22 juni 2021 @ 07:22:19 #105
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200003830
Och arme Colin ;( Ik zou denk ik ook flink huilen. Gelukkig was hij verder wel vrolijk!

quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 12:15 schreef Donna het volgende:

[..]

Dit kon een foto van de mijne zijn, 7 maanden oud;

[ afbeelding ]
Die intensiteit van die tweede foto _O- :') Aapie vindt softijs ook echt superlekker! Laatst ook wat vulling van een roomsoesje gegeven, dat vond ie ook wel lekker :9 Gelukkig is meneer ook tevreden met een stuk komkommer dus ik ben nog niet zo bang dat ik hem verpest heb :P

quote:
1s.gif Op maandag 21 juni 2021 12:22 schreef SQ het volgende:

[ afbeelding ]

Daar ging mijn ijsje.
Die snoet met allemaal hartig spul erop en dan dat ijsje :') Heerlijk ding O+

quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 14:15 schreef tpopml het volgende:

[..]

Poeh dat is wel erg vroeg... Is het nog gelukt uiteindelijk?
[..]

Arme Colin, schiet nou toch eens op joh! Branderige billen :'(
Ik ben de dag gelukkig doorgekomen! Was trouwens heerlijk, dagje wellness en daarna uit eten O+ De eerste hele dag zonder Aapie en dat ging best prima! We kwamen helemaal opgeladen terug en mijn ouders hadden een fantastische tijd. Ik kreeg van mijn moeder deze foto:

O+ O+

Vraagje voor de spugers onder ons: Aapie spuugt sinds een weekje weer best veel, soms hele flessen en soms een mondje, maar eigenlijk na elke fles wel iets. De JBPM lijkt niet meer zijn werk te doen. Ik zat te denken om misschien rijstepap aan te gaan bieden, iemand ervaring mee?
pi_200004717
quote:

[..]

[..]

Wat een schrik! Meestal zijn die kleine kids al ruim en breed weer aan het spelen terwijl jij als moeder zijnde nog zit te shaken :{
pi_200005258
Ik heb niet zoveel foto's die online kunnen. Poffertje was veel bloot en een aantal foto's zie je vooral peuter die zich voor de camera propt. Misschien later.

Ze oefent wel met staan en huilt minder dat het nog niet lukt. En ze is weer opnieuw begonnen met bijten. ;(

Ze heeft nou ook de versnelling gevonden met kruipen. Naar de trapkast en tochthal trekt ze een sprintje zodra ze ziet dat de deur open staat. :D

@Seven. dat is wel even schrikken. Poffertje had haar pink pas geleden vast tussen een scharnier van peuterspeelgoed. Vooral mijn man schrok. Poffertje was vooral gefrustreerd dat ze niet gelijk terug naar het speelgoed mocht. :)
  dinsdag 22 juni 2021 @ 10:08:48 #108
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_200005326
Zielie rolde gister van de bank af. Heb haar gelukkig op kunnen vangen. :X

Nu begint het pas echt. Bring it on. 8-)
  dinsdag 22 juni 2021 @ 12:35:21 #109
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_200007079
Heeft iemand mijn baby gezien? Ze zit en kruipt opeens. Zal de gezonde Nederlandse zeelucht wel zijn *)
  dinsdag 22 juni 2021 @ 15:31:06 #110
319308 Tink89
To live is to dance
pi_200009558
Nou de eerste prikken zitten erin hoor. Arm ding was echt compleet over de zeik -O-

En wat knap joh, al die zittende, pratende, kruipende en bijna-lopende baby's. Ik vind het al heel wat dat mijn net-3-maander heen en terug kan rollen O+
  dinsdag 22 juni 2021 @ 18:22:22 #111
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200012377
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 15:31 schreef Tink89 het volgende:
Nou de eerste prikken zitten erin hoor. Arm ding was echt compleet over de zeik -O-

En wat knap joh, al die zittende, pratende, kruipende en bijna-lopende baby's. Ik vind het al heel wat dat mijn net-3-maander heen en terug kan rollen O+
Elke baby zo zijn eigen tempo. Colin loopt fysiek wel een beetje voor maar hij is ook groot en sterk. En soms denk ik... niet al te snugger :D :7
Resistance is futile.
pi_200012957
Heen en terug rollen met 3 maanden is helemaal niet traag. Mijn bijna 5 (ik typte eerst 4. Tijd gaat snel bij deze!) maander doet dat net sinds deze week. :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_200013107
Niet iedereen heeft zo’n snelle hoor, volgens mij is Bubbles vrij traag vergeleken met de rest hier.
Met bijna 9 maanden kruipt ze nog niet :P Geloof ook niet dat ze er de noodzaak van inziet, want rollend komt ze ook ver :') . Oh en zelfstandig tot zit komen ook niet. Ze ligt heel vaak te chillen op haar zij, beetje ‘draw me like one of your French girls’ achtig zeg maar :D.

Iemand trouwens de gouden tip hoe je een niet stil liggende baby verschoont? Zodra haar billen het aankleedkussen raken ligt ze alweer op haar buik, word er soms een beetje moedeloos van haha.
pi_200013146
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 19:20 schreef Smart_ass het volgende:
Niet iedereen heeft zo’n snelle hoor, volgens mij is Bubbles vrij traag vergeleken met de rest hier.
Met bijna 9 maanden kruipt ze nog niet :P Geloof ook niet dat ze er de noodzaak van inziet, want rollend komt ze ook ver :') . Oh en zelfstandig tot zit komen ook niet. Ze ligt heel vaak te chillen op haar zij, beetje ‘draw me like one of your French girls’ achtig zeg maar :D.

Iemand trouwens de gouden tip hoe je een niet stil liggende baby verschoont? Zodra haar billen het aankleedkussen raken ligt ze alweer op haar buik, word er soms een beetje moedeloos van haha.
Iets geven waarmee ze kunnen spelen. Die van mij doet het ook, maar die heeft haat aan luiers verschonen en omkleden. Iets geven helpt dan wel :)
  Moderator dinsdag 22 juni 2021 @ 19:22:53 #115
382129 crew  Donna
pi_200013160
quote:

Dat is ook heel wat, dat doet die van mij met 7+ maanden niet. :D
pi_200013165
Oja dat klinkt wel logisch, dat ik daar niet aan gedacht heb.
pi_200013936
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 12:35 schreef 1inamelon het volgende:
Heeft iemand mijn baby gezien? Ze zit en kruipt opeens. Zal de gezonde Nederlandse zeelucht wel zijn *)
Veel plezier in Nederland trouwens!
pi_200014207
@Smart_ass ik heb het opgegeven. Alle luiers behalve de nachtluier plak ik gewoon aan de achterkant dicht.
pi_200014337
@MaJo, dat klinkt heerlijk! Fijn dat het allemaal goed is uitgepakt *O*

quote:

Herkenbaar :D Mickey rolde ook vooral alle kanten op, maar nu wordt er spaarzaam getijgerd (vooral met het linkerbeen). Mickey is een liever lui dan moe tiepje. Waarom naar jou toe, jij kan toch ook naar mij toe komen? :')

Die zijligging herken ik ook, al zie ik in mijn hoofd altijd deze Pokémon als hij dat doet...

Als knuffeltjes vervelen ga ik vaak over op Zwitsal flacons, altijd goed qua entertainment.

Sinds een week ofzo rolt Mickey op zijn zij als hij slaapt. Soms werkt de zwaartekracht mee (of tegen?) en dan rolt hij hup op zijn buik, en is hij wakker :')
  dinsdag 22 juni 2021 @ 20:38:28 #120
319308 Tink89
To live is to dance
pi_200014433
Iets te doen geven ja. En bij echt te weinig energie aan mijn kant om de discussie aan te gaan: een filmpje.

Ik was trouwens best een beetje boos op het consultatiebureau. Ze liepen meer dan een half uur uit, maar zeiden dat niet, dus spruit was al die tijd uitgekleed en overstuur geweest. Ze zeiden 'en over een maand beginnen met groente, zeker als hij wat traag groeit'. Alsof groente beter aanzet dan melk!? Op mijn opmerking dat we dat anders aanpakken (rapley dus), kreeg ik een informatiepakket over groentehapjes in m'n handen geduwd incl bakje om groenteprak in te vriezen. En tien tot twaalf keer borstvoeding per dag was te veel...
  Moderator dinsdag 22 juni 2021 @ 23:40:44 #121
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200018259
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 10:08 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Zielie rolde gister van de bank af. Heb haar gelukkig op kunnen vangen. :X

Nu begint het pas echt. Bring it on. 8-)
Ik stop Aapie tegenwoordig in de box als ik even de kamer uit moet, ik vertrouw er echt niet op dat hij rustig blijft liggen :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 12:35 schreef 1inamelon het volgende:
Ze zijn steeds meer baby-af hè? Ik zie aapie eigenlijk niet eens meer als baby _O-

quote:

Whut? Dat is echt super snel hoor! Aapie kon bij 6 maanden pas echt goed heen en weer rollen. Sindsdien doet ie niet meer anders :D

quote:

Vaak zie je dat een kindje dan op andere vlakken weer voorloopt, bijvoorbeeld met spraak. Ik had net een online afspraak met het CB en daar vertelden ze ook dat je doeners en denkers hebt. Aapie is ook absoluut een denker :Y Eerst observeren en dan doen.

En zoals Sunshine zegt inderdaad iets geven om mee te spelen, maar ook dat is niet altijd voldoenden, aapie rolt ook altijd opzij :D

quote:
3s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 20:24 schreef PKM het volgende:
@:Smart_ass ik heb het opgegeven. Alle luiers behalve de nachtluier plak ik gewoon aan de achterkant dicht.
Doe je de luiers dan andersom? Ik snap het even niet :D

quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 20:32 schreef tpopml het volgende:
@:MaJo, dat klinkt heerlijk! Fijn dat het allemaal goed is uitgepakt *O*
[..]

Herkenbaar :D Mickey rolde ook vooral alle kanten op, maar nu wordt er spaarzaam getijgerd (vooral met het linkerbeen). Mickey is een liever lui dan moe tiepje. Waarom naar jou toe, jij kan toch ook naar mij toe komen? :')

Die zijligging herken ik ook, al zie ik in mijn hoofd altijd deze Pokémon als hij dat doet...

[ afbeelding ]

Als knuffeltjes vervelen ga ik vaak over op Zwitsal flacons, altijd goed qua entertainment.

Sinds een week ofzo rolt Mickey op zijn zij als hij slaapt. Soms werkt de zwaartekracht mee (of tegen?) en dan rolt hij hup op zijn buik, en is hij wakker :')
Mickey en Aapie gaan gelijk op qua zij-slapen :Y Aapie wil volgens mij wel op zijn buik (heb hem 2x zo aangetroffen) maar snapt het nog niet zo goed. Hij kan nog niet helemaal zijn goede houding vinden. Ik tref hem vaak huilend aan en als hij dan in slaapt valt (op zijn rug) dan draait hij op zijn zij en daar moet hij weer van huilen. Maar meestal tref ik hem uiteindelijk op zijn zij/buik aan O+

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 20:38 schreef Tink89 het volgende:
Iets te doen geven ja. En bij echt te weinig energie aan mijn kant om de discussie aan te gaan: een filmpje.

Ik was trouwens best een beetje boos op het consultatiebureau. Ze liepen meer dan een half uur uit, maar zeiden dat niet, dus spruit was al die tijd uitgekleed en overstuur geweest. Ze zeiden 'en over een maand beginnen met groente, zeker als hij wat traag groeit'. Alsof groente beter aanzet dan melk!? Op mijn opmerking dat we dat anders aanpakken (rapley dus), kreeg ik een informatiepakket over groentehapjes in m'n handen geduwd incl bakje om groenteprak in te vriezen. En tien tot twaalf keer borstvoeding per dag was te veel...
Dat is wel stom zeg, dat mogen ze zeker even melden!

En dat infopakket terwijl je aangeeft dat niet te willen doen :X Meteen in de prullenbak ermee!

Ik had zojuist een online meeting met het CB met andere ouders en dat beviel goed! Leuk ook om ervaringen met anderen uit te wisselen en elkaar aan te vullen waar nodig. Deze verpleegkundigen/artsen stonden ook open voor Rapley dus dat was helemaal prima ^O^
pi_200019324
@tpopml Klinkt als een heerlijk mannetje!
Hahaha die pokémon! Dat is het echt precies ja _O-

@Tink89 Wat vervelend zeg bij het CB. Als je op verzoek voedt kun je toch eigenlijk nooit teveel of te weinig voeden? Hoe kan het ook teveel zijn als ze wel vinden dat ie ‘wat traag groeit’? Bijzonder.

@MaJo Ah dat kan heel goed! Bubbles is vrij vocaal, maar ik wijt dat altijd maar aan haar Afrikaanse genen :') . Zo’n online meeting met andere ouders klinkt ook leuk!

Hier ook een buikslaper overigens.
pi_200030339
@Tink89 wat rot zo'n behandeling bij het CB! Ik ben zo benieuwd waarom ze zulk 'zo heurt het niet'-advies geven, bestaan daar geen richtlijnen voor? Of is dit het advies van de richtlijnen?

Dat je zo lang moest wachten en dat daar niks over gecommuniceerd werd kun je best aan ze teruggeven. Mijn buurvrouw heeft eens gemeld dat z3 (=CB) zo onpersoonlijk waren. Sindsdien hangen overal foto's met voornamen en functies! Weet je toch beter waar je mee te maken hebt!

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 23:40 schreef MaJo het volgende:

Mickey en Aapie gaan gelijk op qua zij-slapen :Y Aapie wil volgens mij wel op zijn buik (heb hem 2x zo aangetroffen) maar snapt het nog niet zo goed. Hij kan nog niet helemaal zijn goede houding vinden. Ik tref hem vaak huilend aan en als hij dan in slaapt valt (op zijn rug) dan draait hij op zijn zij en daar moet hij weer van huilen. Maar meestal tref ik hem uiteindelijk op zijn zij/buik aan O+
Wat een (sch)apies zijn het toch ook O+
Hier is het dan ook een foetushouding >:) nog wel zonder deken, dat is nog te warm en belemmert het draaien :D

Hoe is het eigenlijk met het herstel van de meesten hier? Ik heb over het algemeen weinig last, behalve van mijn bekkenbodemspieren. Dacht van urineverlies af te zijn, maar nu speelt het toch weer op. Toch maar weer terug naar fysio!
  woensdag 23 juni 2021 @ 19:45:47 #124
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_200030423
M’n haar is gestopt met extra veel uitvallen… de kilo’s zitten er nog aan. |:)
  Moderator woensdag 23 juni 2021 @ 19:46:36 #125
382129 crew  Donna
pi_200030447
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 19:45 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
M’n haar is gestopt met extra veel uitvallen… de kilo’s zitten er nog aan. |:)
+1 |:)
  woensdag 23 juni 2021 @ 20:05:06 #126
149959 SQ
snelle trees
pi_200030962
Urineverlies heb ik als ik touwtjespring of op de trampoline sta of té intens dans of aerobic. Zal nooit meer weg gaan.
Verder valt mijn haar nog steeds uit, is mijn buikflap nóg langer geworden (ik wist niet dat het kon), maar voor de rest is alles wel weer als vanouds.
disclaimer
pi_200031441
Af en toe voel ik een steek daar beneden (schaambeen?) bij een bepaalde beweging tijdens sporten, verder niet (maar er is bij mij ook geen baby doorheen gekomen). Wel nog steeds een buikje :'( hoewel ik verder wel op hetzelfde gewicht ben als voor de zwangerschap. Maar ik moet gaan oppassen met wat ik allemaal eet nu Bubbles minder gaat drinken :P.
pi_200031669
Wat een heerlijk babyfoto's. O+
Hier gaat het allemaal met mini stapjes beter. Mijn poppy dronk erg slecht met het hele warme weer.
@SQ , wat een goede tip met die natte washand. nog nooit van gehoord. wie weet wil het voor haar ook wel helpen.

I is heel erg gefrustreerd dat niet zelf rechtop kant zitten. Ze kan slechts kort zelf rechtop zitten. (als ik haar heb geholpen)
Ze is mega goed in achteruit kruipen lol
I is een stuk zwaarder dan O op dezelfde leeftijd was. Het was vooral op het begin echt wennen. maarja nu weet ik niet beter.
  Moderator woensdag 23 juni 2021 @ 21:01:32 #129
382129 crew  Donna
pi_200031975
Ik heb na A-tje (2de kind, vijfde zwangerschap) toch wel echt een flip flap flubber buik overgehouden helaas.

Touwtje springen, jumping jacks of trampoline springen gaat ook nog niet (na m'n keizersnede bij G was dat allemaal geen probleem), maar ik merk nog wel dat het verbeterd. Kan m'n plas ook weer langer ophouden. Eerst was het plassen / rennen!!!!!!!!!!!
En nu hoef ik niet meer te rennen en kan ik eventueel eerst ook nog wel even 'iets' doen.
pi_200032190
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 19:46 schreef Donna het volgende:

[..]

+1 |:)
+1 kilo? O-)
  Moderator woensdag 23 juni 2021 @ 21:11:02 #131
382129 crew  Donna
pi_200032212
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 21:10 schreef tpopml het volgende:

[..]

+1 kilo? O-)
+1 op de reactie.

Kilo's. + 17. :|W
pi_200033064
Herkenbaar Donna wat betreft plas ophouden. Ik heb altijd vaak moeten plassen en dat werd gedurende de zwangerschap alleen maar erger maar nu kan ik het super lang ophouden! Geen idee hoe dat gekomen is.
pi_200033126
Oh wacht maar jij bedoelt dat het eerst na de bevalling slecht was en nu eindelijk beter gaat? Ach als het uiteindelijk allemaal maar goed komt :D.
  Moderator woensdag 23 juni 2021 @ 21:39:54 #134
382129 crew  Donna
pi_200033153
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 21:39 schreef Smart_ass het volgende:
Oh wacht maar jij bedoelt dat het eerst na de bevalling slecht was en nu eindelijk beter gaat? Ach als het uiteindelijk allemaal maar goed komt :D.
Ja haha!

Maar jij bent helemaal in een goede positie, chill!
pi_200033909
Flubberbuik, check :') Sowieso nog wel wat extra kilo's, geen idee hoeveel. M'n knip van de eerste bevalling is nog steeds gevoelig, van het scheurtje van de laatste keer heb ik dan weer geen last. Nog een beetje last van mijn bekken soms. Oh en m'n voeten zijn echt flink doorgezakt dus daar moet ik ook nog iets mee :')
pi_200036133
quote:

Volgens mij is dit niet meteen cb-afhankelijk, maar persoonsafhankelijk, net wie je treft. Ik heb zulke opmerkingen nooit gehad als ik over rapley begon bij hetzelfde cb neem ik even aan. Ik stoor me wel aan het grote verloop, heb vrijwel iedere keer iemand anders. Tijdens de intake vorig jaar gaven ze aan dat dat nu minder zou moeten worden, maar ik had laatst weer iemand die nieuw was voor mij en een collega ernaast die ingewerkt werd...is dat bij alle cb’s zo?

Bijzonder weer om te merken dat je dit topic op een gegeven moment echt ontgroeit.
Haar nieuwe hobby is lopen achter de loopwagen, aan 1 handje of samen met grote zus met 2 handjes. O+
Na een vlees mijder hebben we nu een baby die juist het vlees er eerst tussenuit pikt en maar blijft wijzen naar ons vlees als dat van haar nog niet eens op is. :D

Ik ben eigenlijk al heel snel hersteld. Natuurlijk is mijn buik nog niet helemaal zo strak als het ooit was, maar ik ben best tevreden zo. (Moet het sporten nog wat actiever oppakken). Eigenlijk geen klachten nu en op haaruitval na ook niet gehad.
  woensdag 23 juni 2021 @ 23:24:03 #137
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200036202
quote:

Ik geef Colin een opgerolde yogamat (die van mij is redelijk zwaar), wel vrij grof geschut voor hem maar het houdt hem wel in bedwang :+
Resistance is futile.
  woensdag 23 juni 2021 @ 23:26:56 #138
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200036285
quote:

Oh zucht.. volg je eigen kop, Tink! Het gaat vanzelf en elke baby heeft daar een eigen tempo in. En ze kunnen zelf heel goed aangeven wanneer ze klaar zijn voor rapley.
Resistance is futile.
pi_200036293
quote:
7s.gif Op woensdag 23 juni 2021 23:24 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik geef Colin een opgerolde yogamat (die van mij is redelijk zwaar), wel vrij grof geschut voor hem maar het houdt hem wel in bedwang :+
Hier verricht de tandenborstel wonderen, helemaal de focus op dat ding. Als die niet werkt, werkt niets en staat ze rechtop alles van het plankje te trekken. Het is een fase....

Maar die tandenborstel. Als ik peuter de tanden ga poetsen staat zij als eerste klaar met haar mond wijd open. :D
Dus als ik klaar ben met peuter mag zij ook altijd nog even.
  woensdag 23 juni 2021 @ 23:38:23 #140
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200036510
Wij hadden een telefonisch consult met het CB vandaag. Was prima, goeie tips wel gekregen. Ze gaf de tip om te proberen water te geven 's nachts, in plaats van melk. Vond ik wel een goeie.

M'n man vindt er iets van dat ik Colin uit z'n bed haal als hij 's nachts huilt en niet vlot weer inslaapt. De jeugdverpleegkundige was het met hem eens dat het met 9 maanden ook prima is om hem niet uit bed te halen. Snap ik, ben ik het ook mee eens maar ik wil er zelf gewoon nog niet aan :') . Er moet geknuffeld worden en dan is hij binnen 5 minuten weer in slaap, en ik wil zelf ook graag slapen :+ . Voorlopig kunnen mijn man en de jeugdverpleegkundige de pot op >:) .

Verder gaf ze ook aan dat hij met 9 maanden ook wel zonder speentje kan, sommige kinderen gaan het op deze leeftijd tegen je gebruiken door de speen weg te gooien. Kan ik me wel in vinden op zich, maar ik zie geen noodzaak om het te veranderen want Colin is nog niet zo doortrapt. Hij loopt er wel continue mee te spelen als hij wakker is, dus voor de zuigbehoefte is niet meer (laatst nog een foto van gepost).

Dus, water i.p.v. melk 's nachts beginnen we mee. Minder met die speen in de bakkes beginnen we over een paar weken mee overdag. In bed laten liggen beginnen we mee als hij niet meer wakker wordt 's nachts.
Resistance is futile.
  woensdag 23 juni 2021 @ 23:39:27 #141
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200036526
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 23:27 schreef Nolita het volgende:

[..]

Hier verricht de tandenborstel wonderen, helemaal de focus op dat ding. Als die niet werkt, werkt niets en staat ze rechtop alles van het plankje te trekken. Het is een fase....

Maar die tandenborstel. Als ik peuter de tanden ga poetsen staat zij als eerste klaar met haar mond wijd open. :D
Dus als ik klaar ben met peuter mag zij ook altijd nog even.
Haha, wat leuk en grappig! Hier nog geen tandjes maar hij vindt het wel interessant. Maar eens een tandenborsteltje kopen om te oefenen.
Resistance is futile.
  woensdag 23 juni 2021 @ 23:48:18 #142
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200036638
En voor de stats:

+5 kilo toen ik stopte met bv.
Bij aandrang zeker geen kwartier wachten want dan red ik het niet naar de wc.
M'n haren groeien weer terug.
M'n tieten zijn echt wel slapper geworden, maar er zat toch al weinig bounce in wegens jojo-en 20 jaar geleden.

En ik ben nu 2 keer ongesteld geweest, de laatste keer viel echt vies tegen. Ik ben altijd aan de pil of mirena geweest en nu dus geen anticonceptie (m'n man is gesteriliseerd). Ik ben nog nooit zo leeg gelopen: sliertjes, bonkjes, elke 2 uur een normale tampon vol (ik kon met gemak 12 uur doorlopen met een mini :') ).
Dus ik denk dat ik nu ongesteldheid meemaak zoals de meeste vrouwen die meemaken. Ellendige kutzooi is het. }:|
Resistance is futile.
  donderdag 24 juni 2021 @ 06:23:38 #143
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_200037350
Jemig dat klinkt als een horrormenstruatie Seven. Ik word gewoon ingesteld alleen is mijn cyclus ineens 2-3 dagen korter. Dus het kan vandaag ineens beginnen in plaats van zondag :'(
Verder loop ik 5 kilo uit, maar was ik al niet zo fit en gek genoeg is dat ineens +2 maten erbij. Niet heel chill voor je zelfvertrouwen.

Seven ik ben wel verbaasd om te horen dat met 9 maanden het gebruik van een speen al wordt afgeraden. Dacht dat ze zo tot een jaar sowieso ermee mogen rondlopen.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  Moderator donderdag 24 juni 2021 @ 07:36:42 #144
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200037488
Ik ben 1x ongesteld geweest sinds de bevalling en ik liep he-le-maal leeg. Dat is voor mij op zich niks nieuws, vroeger was ik ook zo heftig ongesteld. Verschil was dat het niet meer zo pijn deed. Waar ik vroeger aan de diclofenac moest omdat ik doodging van de pijn red ik het nu met paracetamol ^O^

Qua gewicht ben ik 4 kilo lichter dan voor de zwangerschap. Qua blaas heb ik ook geluk, ik had altijd zo'n verrotte blaas dat het nu eigenlijk beter gaat dan ooit :D Vroeger moest ik zeker 3x in een nacht eruit om naar de wc te gaan, nu regelmatig helemaal niet. Kan ook door de vermoeidheid komen :z Maar nee, ook overdag ga ik stukken minder vaak ^O^

Wel erge last van mijn onderrug en mijn heupen, alsof mijn lichaam niet helemaal in "sync" is. Ik ben er al voor naar de fysio geweest maar ik moet toch maar weer een afspraak maken.

@Seven bij onze CB afspraak werden denk ik dezelfde items besproken. Ook wij gaan overdag proberen geen speentje meer aan te bieden aan Aapie. Dat was zo'n standaard ding maar hij kan vaak inderdaad prima zonder. Een andere goede tip vind ik dat je je kindje beter na 4 uur geen tukkie meer kan laten doen. Aapie heeft regelmatig dat hij rond 5 uur nog gaat slapen, dat gaan we nu proberen op te rekken.

Verder is eten hier wel een ding. Hij krijgt nog steeds 5 grote flessen op een dag. We gaan nu wat andere dingen erbij proberen zoals pap en maiswafels. Met rapley gaat het overigens ontzettend goed, Aapie vindt het erg leuk en probeert alles. Gisteren zijn eerste (vega) gehaktballetje, hij zat echt te smullen :9
  donderdag 24 juni 2021 @ 08:02:48 #145
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200037640
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 06:23 schreef monsterd. het volgende:
Jemig dat klinkt als een horrormenstruatie Seven. Ik word gewoon ingesteld alleen is mijn cyclus ineens 2-3 dagen korter. Dus het kan vandaag ineens beginnen in plaats van zondag :'(
Verder loop ik 5 kilo uit, maar was ik al niet zo fit en gek genoeg is dat ineens +2 maten erbij. Niet heel chill voor je zelfvertrouwen.

Seven ik ben wel verbaasd om te horen dat met 9 maanden het gebruik van een speen al wordt afgeraden. Dacht dat ze zo tot een jaar sowieso ermee mogen rondlopen.
Ach, echt afraden was het niet maar ze gaf wel aan dat het rond deze leeftijd ook wel zonder kan want het gaat nu niet meer om de zuigreflex. Colin lurkt er nog wel op als hij moe is, verder is het speentje nu leuk speelgoed. Dat zal waarschijnlijk ook per baby verschillen.
Resistance is futile.
  donderdag 24 juni 2021 @ 08:10:02 #146
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200037701
@MaJo Colin slaapt ook vaak om 17:00. We bekijken het per dag. Meestal 3 slaapjes, soms 2.

Het werkt het best als hij 's morgens om 6 uur wakker wordt in plaats van 5 uur. Want dan is hij om 9 uur al klaar met z'n eerste slaapje en dan kun je er donder op zeggen dat meneer om 12 uur toe is aan z'n middagslaapje. En van 14:00 tot 19:00 trekt hij niet. Dus dan is hij van 18:00 tot 20:30 nog wakker. Maar zonder derde slaapje gaat hij om 18:30 naar bed en dan is hij sowieso om 05:00 klaarwakker.
Resistance is futile.
  donderdag 24 juni 2021 @ 08:37:12 #147
149959 SQ
snelle trees
pi_200037925
Goud was vannacht van 22:00 tot 01:30 ook klaarwakker ;( en dan volle bak kletsen, meppen, krabben en knijpen.

Ik vond vanmorgen een zuigzoen vlak naast mijn tepel, kennelijk had ie misgehapt. :')
disclaimer
  Moderator donderdag 24 juni 2021 @ 10:35:09 #148
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200039164
quote:
7s.gif Op donderdag 24 juni 2021 08:02 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ach, echt afraden was het niet maar ze gaf wel aan dat het rond deze leeftijd ook wel zonder kan want het gaat nu niet meer om de zuigreflex. Colin lurkt er nog wel op als hij moe is, verder is het speentje nu leuk speelgoed. Dat zal waarschijnlijk ook per baby verschillen.
Dit inderdaad :Y Ik was gewend om hem eigenlijk altijd een speen te geven terwijl hij ook prima zonder kan. Al nam hij de speen ook wel meteen gretig aan zodra ik deze aanbood :D Nu doe ik het alleen als hij een beetje begint te piepen/in bed.

quote:
7s.gif Op donderdag 24 juni 2021 08:10 schreef Seven. het volgende:
@:MaJo Colin slaapt ook vaak om 17:00. We bekijken het per dag. Meestal 3 slaapjes, soms 2.

Het werkt het best als hij 's morgens om 6 uur wakker wordt in plaats van 5 uur. Want dan is hij om 9 uur al klaar met z'n eerste slaapje en dan kun je er donder op zeggen dat meneer om 12 uur toe is aan z'n middagslaapje. En van 14:00 tot 19:00 trekt hij niet. Dus dan is hij van 18:00 tot 20:30 nog wakker. Maar zonder derde slaapje gaat hij om 18:30 naar bed en dan is hij sowieso om 05:00 klaarwakker.
Aapie doet minstens nog 3 tukkies, soms zelfs 4. Het verschilt echt van dag tot dag. Vandaag is hij erg moe, hij ligt er al in voor zijn tweede tukkie. Steeds na een uur wakker begint hij met wrijven in zijn ogen en piepen. Ik denk dat hij niet helemaal lekker is :Z

Hij heeft net een bordje pap op, smullen dat hij deed :9 Ik baal wel want ik zie nu op het pak dat er toegevoegde suikers in zitten. Waarom doen ze dat toch bij die kleine kindjes -O- Welk merk pap geven de anderen hier? Of helemaal geen pap?

quote:
1s.gif Op donderdag 24 juni 2021 08:37 schreef SQ het volgende:
Goud was vannacht van 22:00 tot 01:30 ook klaarwakker ;( en dan volle bak kletsen, meppen, krabben en knijpen.

Ik vond vanmorgen een zuigzoen vlak naast mijn tepel, kennelijk had ie misgehapt. :')
Gebroken nacht dus -O- Moest wel even lachen om de zuigzoen _O- Ik heb dat een keer gehad met kolven, ik had de borstschaal niet goed geplaatst. Deed best zeer :X
pi_200039543
Dat slapen is zo verschillend! Mickey doet twee dutjes, en dan gemiddeld van 1 uur. En wakker dat hij zichzelf kan houden, ongelooflijk. Gisteren heeft hij een half uur 's ochtends geslapen. 's middags lukte het hem niet meer, toen pas om 19u bij ons thuis gelijk naar bed... Geen tijd meer voor avondeten :o

Gelukkig echt een hele uitzonderlijke dag hoor, maar af en toe denk ik dat hij nu al FOMO heeft bij de oppas. Dan ziet hij opa en oma, en neefjes en nichtjes - dan ga je toch niet slapen??
pi_200039604
Zielie slaapt tegenwoordig pas om 22:30. En dat na veel luidruchtig protesteren, huilen en schreeuwen. Ze schreeuwt écht, niet normaal. _O- Die baby’s worden steeds arroganter geboren. :Y)

De leidsters klagen ook dat Zielie hun slaat en knijpt. :D Als ze haar flesje weer eens niet wil drinken, geeft ze hen een bitchslap. :P
  donderdag 24 juni 2021 @ 11:06:59 #151
318361 Bienelientjee
pi_200039636
@MaJo Geen idee of pap hetzelfde is als de typische Engelse porridge? Maar hier heb ik een tip gelezen om juist zelf de losse oats te kopen, weet even niet het Nederlandse woord. (Wat ook veeeel goedkoper is dan speciale kinder merk porridge zakjes) Dat dan vermalen in een blender of iets dergelijks, en je kan dan je eigen porridge maken. En dan zelf gepureerd fruit ofzo erdoor mixen qua smaakjes!!

Baby J is nu officieel een buikslaper. Hij blijft zich maar draaien. Dus heb het maar opgegeven. Wel leg ik hem altijd weg op zijn rug. Hij slaapt ook veel beter. Vannacht maar 1 fles nodig gehad! :D En het was manliefs beurt om de eerste voeding te doen. Dus Mama heeft 8 uurtjes geslapen! Whooooo!

Ik ben jaloers, haha! Ik houd van buikslapen, maar kan het nu niet meer. Als ik wakker word doet mijn onderrug erg veel zeer en met veel moeite moet ik mij dan omdraaien.....
pi_200039695
Zodra Poffertje eruit was kon ik weer de nacht door zonder naar het toilet te hoeven. :)
Ik zou nog wel drie kilo kwijt willen maar het hoeft niet per se. Mijn buik wordt nooit meer mooi plat, prima.

Wat een stomme adviezen @Tink89 . Ik trof laatst een wel heel groene arts die Nurofen voor babies niet kende en moest opzoeken of het tegen koorts zou helpen. Hij zocht de bijsluiter op internet. :X
Poffertje heeft voor elke afspraak een andere verpleegkundige/arts gehad denk ik. Maakt mij ook niet zo veel uit want de standaard arts kan ik niks mee.

Poffertje slaapt gemiddeld genomen tot 7:00
Twee uur later doet ze een dutje en daarna meestal rond 13:00 weer.
Heel af en toe heeft ze dan nog een derde dutje nodig maar soms weigert ze die alsnog. Soms slaapt ze 1,5 uur overdag, gek genoeg redt ze het daarmee. Gemiddeld 13,5 uur slaap in totaal. :)
  donderdag 24 juni 2021 @ 11:18:23 #153
149959 SQ
snelle trees
pi_200039819
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juni 2021 11:05 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Zielie slaapt tegenwoordig pas om 22:30. En dat na veel luidruchtig protesteren, huilen en schreeuwen. Ze schreeuwt écht, niet normaal. _O- Die baby’s worden steeds arroganter geboren. :Y)

De leidsters klagen ook dat Zielie hun slaat en knijpt. :D Als ze haar flesje weer eens niet wil drinken, geeft ze hen een bitchslap. :P
"Temperament" :+

Wij hebben gewoon totaal nog geen ritme. Soms slaapt ie een week elke avond om 19:00 en wordt dan 2-3 keer kort wakker voor 3 slokjes, soms zit ik een week lang elke avond van 19:00 tot 21:30 met een spartelende krijsende makreel in een donkere kamer, nou ja vannacht had ie dus zin in een feestje. Overdag slaapt hij soms 2 keer 3 uur, soms 2 keer 3 kwartier, soms 5 keer tien minuten. Echt, geen peil op te trekken vooralsnog :')
disclaimer
  donderdag 24 juni 2021 @ 11:18:54 #154
149959 SQ
snelle trees
pi_200039831
Oh en speen opzettelijk wegsmijten doet ie sinds kort ook :(
disclaimer
pi_200039910
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juni 2021 11:18 schreef SQ het volgende:

[..]

"Temperament" :+

Oja, zo noemden we dat. :+

Hier ook niet, hoor.. heel vervelend. Ik ga vanavond eens in haar boekje kijken wat haar slaaptijden op de opvang zijn. Daar heeft ze wel een ritme. Haar laatste slaapje is tot iets voor 5, denk dat ik die uit ga laten stellen. Dan kan ze drinken, avondeten en hup naar bed.

Speentjes vliegen hier ook door de lucht.
pi_200040010
Hier is het ritme zo dat hij meestal na anderhalf uur wakker wel wil slapen. Alleen hoe lang hij slaapt kan wel echt verschillen. Dus het is savonds ook steeds een verrassing hoe laat hij precies de nacht in gaat. En soms gaat dat meteen goed, maar vaker zit ik in hetzelfde schuitje als SQ, dat ik op een donkere kamer met m'n baby lig in de hoop dat ie gaat slapen. Meestal met m'n tiet in z'n mond. En dan tussendoor zo naar mij kijken:
SPOILER
En ik wilde nog zeggen dat mijn luie 3-maander nog niet verder kwam dan op z'n zij liggen, maar nu net rolde ie 2 x van rug naar buik :')
pi_200040027
@SQ de spartelende makreel is wel herkenbaar. Bij ons helpt het soms om klassieke muziek aan te zetten. Al het andere heb je vast al wel geprobeerd. ;)

"Fijn" dat er meer babies weinig slapen overdag. Als mijn man buiten de deur werkt zet ik mijn peuter nou weleens voor de televisie zodat ik Poffertje rustig in slaap kan voeden. Meestal slaapt zij dan net wat langer.
  donderdag 24 juni 2021 @ 14:07:13 #158
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_200042466
Het verschilt gewoon enorm per kind.

Melba sliep heel weinig overdag. Pep slaapt veel. Melba had geen ritme. Pep staat eigenlijk altijd op tussen 7 en 8, slaapt 3-4 keer en is eigenlijk alrijd weg voor de nacht na een voeding om 19.30/20.00

-O- schiet mij maar lek, want Melba kreeg flessen en Pep juist de borst. Doorslapen doet Pep ook stelselmatig en bij Melba was dat pas tussen 6 en 9 maanden

Op zn zij liggen en rollen doet meneertje dan weer helemaal niet.
Kwak
pi_200042586
Hoe leuk is dit, trouwens? O+ Ze speelt tegenwoordig samen met U, in zijn kamer. * D.U.M.A.N. smelt.

SPOILER
  donderdag 24 juni 2021 @ 14:25:33 #160
318361 Bienelientjee
pi_200042679
Baby J is morgen 5 maanden en slaapt ook echt niet veel gedurende de dag. Die babies die ik hoor die een of twee uur lang dutten! Wow! Haha!

Hij heeft eigenlijk zelf zijn schema van nu gecreeerd en ik volg hem daar in. Nu is hij bijna twee uur lang goed wakker, slaapt dan voor 30/45 minuten en hij is klaar voor de volgende twee uur. Dus vier, sporadisch drie, dutjes per dag. Heeel soms zit er eenmalig een 60 minuten dutje in, maar dat is alleen als hij op mama ligt! :D

En 's avonds beginnen we zijn bed ritueel rond 19.45. Als we dat niet doen wordt hij echt flink chagerijnig!!! Een keer hadden we Take Away besteld en probeerden wij het te rekken omdat het laat kwam. En hij had immers een verlaat kort dutje gedaan van 6.30 tot 7.15. Om 20.15.....Booooos dat hij was!! :D

Hii slaapt dan rond 20.45. Wordt wakker 1 of 2 uur twee later voor nog een fles. (Hij wilt gewoon een flinke slok voor bedtijd!) Dan slaapt hij door tot 7 of 8 uur 's ochtends. Met nog altijd twee, heel soms nu 1, voeding 's nachts.

Grappig hoe ieder kind zo anders is!!
  donderdag 24 juni 2021 @ 14:26:32 #161
318361 Bienelientjee
pi_200042691
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juni 2021 14:17 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Hoe leuk is dit, trouwens? O+ Ze speelt tegenwoordig samen met U, in zijn kamer. * D.U.M.A.N. smelt.

SPOILER
Oooh! Leuk die gekleurde bakjes en balletjes. Waar heb je die vandaan als ik vragen mag!? :D
pi_200042820
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 14:26 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]

Oooh! Leuk die gekleurde bakjes en balletjes. Waar heb je die vandaan als ik vragen mag!? :D
Dat zijn de Grimms Stapelkommen en Regenboog ballen! Heb niet echt meer babyspeelgoed in huis, merkte ik onlangs. :@
  donderdag 24 juni 2021 @ 14:39:32 #163
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_200042851
Wat een leuke set Duman! Die wil ik ook :s)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  donderdag 24 juni 2021 @ 14:40:04 #164
149959 SQ
snelle trees
pi_200042861
Oh maar ze spelen ook prima met spatels, wasknijpers, reclamefolders en slippers toch? :')
disclaimer
  donderdag 24 juni 2021 @ 14:40:26 #165
318361 Bienelientjee
pi_200042867
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juni 2021 14:36 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Dat zijn de Grimms Stapelkommen en Regenboog ballen! Heb niet echt meer babyspeelgoed in huis, merkte ik onlangs. :@
Ik kijk nu op die babipur website. Zo veel leuke dingen! Thanks!!!
pi_200042916
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juni 2021 14:40 schreef SQ het volgende:
Oh maar ze spelen ook prima met spatels, wasknijpers, reclamefolders en slippers toch? :')
Uiteraard! En telefoons, afstandsbedieningen, sokken, net dat éne lievelingsspeeltje van broer/zus… :muziek:
pi_200043047
Nickchange, btw. w/
  donderdag 24 juni 2021 @ 15:02:56 #168
149959 SQ
snelle trees
pi_200043111
Whut why! Verwarring!!
disclaimer
  Moderator donderdag 24 juni 2021 @ 15:03:07 #169
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200043113
Toffe set inderdaad @arvensis (dit gaat even wennen worden :D ). Krijgt Zielie die balletjes er ook zo netjes in of heb je dit voor haar gedaan?

Het lijkt me zo leuk als Aapie zelf kan zitten, nu is het spelen allemaal op de rug, zelf op de buik of bij mij op schoot. Ik kan niet wachten tot ie met blokken gaat spelen enzo O+

Ik had vannacht trouwens een dilemma: voordat ik ga slapen ga ik altijd even bij Aapie kijken. Zodra ik de deur opende kwam er een strontgeur naar buiten maar zelf lag hij heerlijk te tukken. Ik heb hem maar laten slapen, 1,5 uur later meldde hij zichzelf omdat hij toch niet zo te spreken was over een vieze luier :+ Wat zouden jullie gedaan hebben?

Hij is nu alweer aan zijn derde tukkie bezig, hij is zichtbaar niet lekker. Pieperig, hangerig en een beetje snotterig. Net wel even voor het eerst met de draagzak met hem gewandeld, dat vond hij erg leuk! We moeten sowieso wat vaker naar buiten met hem, het gebeurt soms dat we een paar dagen helemaal niet buiten komen :@
  donderdag 24 juni 2021 @ 15:03:56 #170
149959 SQ
snelle trees
pi_200043124
Ik zou hetzelfde hebben gedaan ;)
disclaimer
pi_200043277
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juni 2021 15:02 schreef SQ het volgende:
Whut why! Verwarring!!
Pff, die puntjes. :z

SPOILER
Begrijpelijk, @MaJo! Als Zielie niet zo’n gevoelig huidje had, had ik had ook kunnen doen. Gelukkig staat man ‘s nachts graag op om te verschonen. Ze heeft - mede hierdoor, om het half uur verschonen - eindelijk geen luieruitslag meer! Maar wel nog heel gevoelig.
pi_200043555
Lekker laten slapen inderdaad, mits makkelijk huidje ja :Y
pi_200043617
Als je je avatar voorlopig maar even zo houdt. O-)
  donderdag 24 juni 2021 @ 15:57:25 #174
319308 Tink89
To live is to dance
pi_200043843
Lekker laten slapen ja, had ik ook zo gedaan.

Ik loop een beetje vast. Laatst lukte het drie dagen om spruit in bed te laten slapen 's middags, maar nu lukt niks. Hij slaapt alleen bovenop mij of in de doek. 'S nachts aan de borst en dan kan ik met heel veel geluk af en toe op m'n rug draaien en heel even in een wat andere houding liggen. Ik kan niet meer. Ik heb al van alles geprobeerd, maar slapend wegleggen lukt niet, zelfs niet in de cosleeper... in z'n bed laten slapen zonder huilen (en dus zus wakker krijsen) ook niet. Zelf in slaap vallen, lukt hem niet. En hij moet volgende week naar de opvang.
  donderdag 24 juni 2021 @ 16:03:34 #175
149959 SQ
snelle trees
pi_200043932
Ach tink, mijn baby slaapt thuis overdag vaak perfect en op de opvang totaal niet :+ Is, heel cru gezegd, niet jouw probleem, het gaat vast goed komen :*
disclaimer
  Moderator donderdag 24 juni 2021 @ 16:48:39 #176
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200044696
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juni 2021 15:03 schreef SQ het volgende:
Ik zou hetzelfde hebben gedaan ;)
Gelukkig maar :D Ik weet gewoon dat hij zwaar over de zeik zou zijn als ik hem wakker had gemaakt. Dat was hij uiteindelijk ook toen hij er zelf wakker van werd :')

Hoe zit het eigenlijk tegenwoordig met de opvang en verkouden kindjes qua corona? Aapie is voor het eerst flink verkouden en daardoor ook moe en hangerig, maar geen koorts. Gewoon naar de opvang morgen of thuis houden?

quote:
12s.gif Op donderdag 24 juni 2021 15:16 schreef arvensis het volgende:

[..]

Pff, die puntjes. :z

SPOILER
Begrijpelijk, @:majo! Als Zielie niet zo’n gevoelig huidje had, had ik had ook kunnen doen. Gelukkig staat man ‘s nachts graag op om te verschonen. Ze heeft - mede hierdoor, om het half uur verschonen - eindelijk geen luieruitslag meer! Maar wel nog heel gevoelig.
Het gekke is dat hij aan de ene kant wel een gevoelige huid heeft (eczeem) maar nog nooit last gehad van zijn billetjes. Hopelijk blijft dit ook zo!

quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 15:57 schreef Tink89 het volgende:
Lekker laten slapen ja, had ik ook zo gedaan.

Ik loop een beetje vast. Laatst lukte het drie dagen om spruit in bed te laten slapen 's middags, maar nu lukt niks. Hij slaapt alleen bovenop mij of in de doek. 'S nachts aan de borst en dan kan ik met heel veel geluk af en toe op m'n rug draaien en heel even in een wat andere houding liggen. Ik kan niet meer. Ik heb al van alles geprobeerd, maar slapend wegleggen lukt niet, zelfs niet in de cosleeper... in z'n bed laten slapen zonder huilen (en dus zus wakker krijsen) ook niet. Zelf in slaap vallen, lukt hem niet. En hij moet volgende week naar de opvang.
Zo herkenbaar, bij Aapie lukte het ook nooit om hem slapend weg te leggen. Nog steeds niet trouwens! Ik zou inderdaad het advies van @SQ opvolgen, hoe lullig ook voor de opvang. Grote kans dat hij daar door alle indrukken wel weer zo moe is dat hij wel goed slaapt.
pi_200044751
Slapen.. Laatste dagen weer een kriem hier. Gingen de goede kant op, maar afgelopen nacht weer van 00:30 - 05:00 wakker geweest.

Ze heeft het 'tijgeren' wel ontdekt. Voortslepen is het misschien wel meer. :9 Maar gaat de hele kamer door. Geinig wel om nu foto's te zien van toen de oudere zus (bijna) 10 maanden was; die stond al en wilde al lopen. :+
  donderdag 24 juni 2021 @ 17:01:18 #178
149959 SQ
snelle trees
pi_200044882
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 16:48 schreef MaJo het volgende:

[..]

Gelukkig maar :D Ik weet gewoon dat hij zwaar over de zeik zou zijn als ik hem wakker had gemaakt. Dat was hij uiteindelijk ook toen hij er zelf wakker van werd :')

Hoe zit het eigenlijk tegenwoordig met de opvang en verkouden kindjes qua corona? Aapie is voor het eerst flink verkouden en daardoor ook moe en hangerig, maar geen koorts. Gewoon naar de opvang morgen of thuis houden?
[..]

Het gekke is dat hij aan de ene kant wel een gevoelige huid heeft (eczeem) maar nog nooit last gehad van zijn billetjes. Hopelijk blijft dit ook zo!
[..]

Zo herkenbaar, bij Aapie lukte het ook nooit om hem slapend weg te leggen. Nog steeds niet trouwens! Ik zou inderdaad het advies van @:SQ opvolgen, hoe lullig ook voor de opvang. Grote kans dat hij daar door alle indrukken wel weer zo moe is dat hij wel goed slaapt.
Je kunt de beslisboom even raadplegen ;)
disclaimer
  donderdag 24 juni 2021 @ 18:23:43 #179
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_200045823
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juni 2021 14:40 schreef SQ het volgende:
Hier spuugdoekjes/hydrofielen en je eigen hand voornamelijk. :') Melba was heel dol op het plastic ikea servies (de bekertjes en bakjes).

Oh en de play-gro slinger van losse ringen! Die is wel echt een dikke hit. Nog bewaard van Melba.

De babygym van TinyLove die ik voor 8 euro via Vinted scoorde is ook fijn.
Kwak
  donderdag 24 juni 2021 @ 19:54:15 #180
149959 SQ
snelle trees
pi_200046994

Sunshine of my life O+
disclaimer
pi_200047285
O+
pi_200047446
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juni 2021 19:54 schreef SQ het volgende:

Sunshine of my life O+
O+
pi_200047606
Wat een blijerd heb je daar! O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  donderdag 24 juni 2021 @ 21:23:44 #184
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200048571
quote:

Sunshine of my life O+
Ohh wat een heerlijke kerel! Heuheuheuhheuuuhhwèèèh!
Resistance is futile.
  donderdag 24 juni 2021 @ 21:24:42 #185
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200048583
Is dat de stem van bleiblei :+
Resistance is futile.
pi_200048634
quote:

Sunshine of my life O+
O+ !

Ik keek ‘m met Bubbles naast me en ze moest lachen toen ze Goud hoorde!
  Moderator donderdag 24 juni 2021 @ 21:53:28 #187
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200049047
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juni 2021 17:01 schreef SQ het volgende:

[..]

Je kunt de beslisboom even raadplegen ;)
Dat moest ik googlen :@ Maar als hij geen koorts heeft mag hij gewoon gaan ^O^

Hij ligt voor het eerst in tijden voor zeven uur op bed, ik ben benieuwd hoe laat hij zich morgen gaat melden :D

quote:

Sunshine of my life O+
Moppie O+

Ik heb ook een paar van die lachfilmpjes maar daar staat mijn man ook altijd op. Eens kijken of ik een solo filmpje kan maken :)
  donderdag 24 juni 2021 @ 21:55:25 #188
149959 SQ
snelle trees
pi_200049079
quote:
10s.gif Op donderdag 24 juni 2021 21:24 schreef Seven. het volgende:
Is dat de stem van bleiblei :+
;( nee dat ben ik :')

Thanks voor de likes :D ik like m zelf ook heel veel O+
disclaimer
  Moderator donderdag 24 juni 2021 @ 21:56:36 #189
382129 crew  Donna
pi_200049099
Goud = mood!

O+
  donderdag 24 juni 2021 @ 21:58:51 #190
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200049139
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juni 2021 21:55 schreef SQ het volgende:

[..]

;( nee dat ben ik :')

Thanks voor de likes :D ik like m zelf ook heel veel O+
Klinkt nog steeds beter dan deze gruntende moeder. En jommetjes vinden het gewoon prachtig als je lekker lomp tegen ze loopt te tetteren.

Misschien meisjes ook wel maar ik heb geen meisje om het mee te vergelijken.
Resistance is futile.
  donderdag 24 juni 2021 @ 23:12:42 #191
318361 Bienelientjee
pi_200050484
Baby J begon uit het niets als een vis te happen vanavond! _O- Dus ik begon terug te reageren met ma-ma en da-da en ineens kwam er geluid met hem mee! :D O+ SMELT! O+ Ook al snapt hij natuurlijk nog helemaal niet wat het betekent!

pi_200050707
Ahh ik moet morgenochtend even jullie filmpjes nog een keer met geluid kijken hoor. Maar er ligt nu een slapende baby naast me dus ik riskeer 't niet :') Maar ook zonder geluid zijn ze leuk :D
pi_200051852
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:12 schreef Bienelientjee het volgende:
Baby J begon uit het niets als een vis te happen vanavond! _O- Dus ik begon terug te reageren met ma-ma en da-da en ineens kwam er geluid met hem mee! :D O+ SMELT! O+ Ook al snapt hij natuurlijk nog helemaal niet wat het betekent!

Zo kjoet! O+ O+

Gaan jullie hem ook Nederlandstalig opvoeden?
  vrijdag 25 juni 2021 @ 07:41:44 #194
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_200052054
Cute filmpjes, ik word helemaal vrolijk van jullie baby’s :D

Meneer draaide gisteren ineens spontaan op zijn buik! 3,5maand ^O^
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  vrijdag 25 juni 2021 @ 08:01:59 #195
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_200052158
Lieve baby’s O+
  vrijdag 25 juni 2021 @ 10:50:54 #196
318361 Bienelientjee
pi_200054097
@Sunshine1982 Wil het denk ik wel proberen!

Baby J is echt niet vrolijk vandaag, ook al heeft hij maar 1 nachtvoeding nodig gehad. Hij is de laatste tijd wel vaker chagerijnig en meer kwijlen. Maar nu heeft hij ook ineens wat luier uitslag op zijn billen! Met de billen bloot dus maar! Zielige baby.....!
  vrijdag 25 juni 2021 @ 18:13:02 #197
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200060162
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 10:50 schreef Bienelientjee het volgende:
@:Sunshine1982 Wil het denk ik wel proberen!

Baby J is echt niet vrolijk vandaag, ook al heeft hij maar 1 nachtvoeding nodig gehad. Hij is de laatste tijd wel vaker chagerijnig en meer kwijlen. Maar nu heeft hij ook ineens wat luier uitslag op zijn billen! Met de billen bloot dus maar! Zielige baby.....!
Tweetalig opvoeden werkt het best als de ene ouder consequent Engels en de andere consequent Nederlands spreekt.

Hopelijk knapt hij snel op :*
Resistance is futile.
  vrijdag 25 juni 2021 @ 19:58:05 #198
149959 SQ
snelle trees
pi_200061648
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:12 schreef Bienelientjee het volgende:

Awww! Enthousiasme!
disclaimer
  vrijdag 25 juni 2021 @ 19:58:18 #199
149959 SQ
snelle trees
pi_200061653
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 07:41 schreef monsterd. het volgende:
Cute filmpjes, ik word helemaal vrolijk van jullie baby’s :D

Meneer draaide gisteren ineens spontaan op zijn buik! 3,5maand ^O^
Wat knap! Wat een vroege rollers hier allemaal :D mijn babies hebben dat trucje nooit voor de 6 maanden door :')
disclaimer
  vrijdag 25 juni 2021 @ 23:29:59 #200
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_200065510
Hoe langer hij het niet door heeft hoe langer hij nog ingebakerd mag. Ik vind het best zo :7
Kwak
  zaterdag 26 juni 2021 @ 11:02:12 #201
149959 SQ
snelle trees
pi_200069401
Mijn baby sliep door _O_ wat een nacht!

Ik zat film te kijken met mijn man en hij werd rond 21:30 wakker. Tot nu toe is het altijd zo geweest dat ik hem vanaf dat moment niet meer in zijn eigen bed kreeg en ik dus gedoemd was om ook er naast te gaan liggen. Maar dit keer lukte het!
Om 01:30 werd ik nog een keer wakker omdat hij lag te piepen, toen ben ik eerst gaan plassen en was hij weer stil toen ik terug kwam, dus ben ik weer in bed gedoken en heb m pas ergens tussen half 5 en 5 in mijn bed genomen.
En het was ook nog eens mijn uitslaapochtend dus mijn man heeft m rond 8 uur mee naar beneden genomen en toen heb ik nog eens tot half tien geslapen. Ik ben herboren O+ Wat een gift _O_

En nu ik het heb uitgesproken zal het wel nooit meer gebeuren maar hey.
disclaimer
  Moderator zaterdag 26 juni 2021 @ 12:32:45 #202
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200070810
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 19:58 schreef SQ het volgende:

[..]

Wat knap! Wat een vroege rollers hier allemaal :D mijn babies hebben dat trucje nooit voor de 6 maanden door :')
Aapie heeft het heen en weer rollen ook pas met 6 maanden ontdekt. Dat heeft wel als voordeel dat hij nu pas ook echt door zijn bed begint te rollen :D

En wat een heerlijk cadeautje dat Goud heeft doorgeslapen! Ik heb ook het klokje rond geslapen, ik voel me nog net niet herboren _O-
  zaterdag 26 juni 2021 @ 13:51:57 #203
319308 Tink89
To live is to dance
pi_200071638
Wat een heerlijke slaapverhalen. Mijn baby slaapt al een ruime week niet of bijna niet. Mij kun je opvegen inmiddels...
  zaterdag 26 juni 2021 @ 16:21:54 #204
318361 Bienelientjee
pi_200073809
Heerlijk SQ!! :D

Baby J's billen zijn gelukkig nauwelijks rood meer!

Zijn rollen is erg afwisselend. Rechtsom van rug naar buik heel gemakkelijk. Hij kan het linksom ook, maar doet hij nauwelijks. In ons bed drukt hij zijn kont, op een rups manier, omhoog en kan dan wel van buik, naar zij en naar rug. Maar op zijn speelmat en in zijn eigen bed lukt het (of doet hij het) vreemd genoeg nog niet. Haha! Weirdo!

Vandaag wandeling in het park gemaakt en overal hing wit pluis in de lucht. Mijn hooikoorts ging spontaan van nul tot tien! Snot droop gewoon uit mijn neus en mijn ogen jeukten. Haha!
  zaterdag 26 juni 2021 @ 18:06:23 #205
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_200075677
Rollen was heel awkward hoor, hij gebruikt zijn voorhoofd om af te zetten :') maargoed, meneer zit verder helemaal in sprong 4. Alle dagen feest >:)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_200089341
Ik lees zometeen twee pagina's bij maar mijn bijna 11 maanden oude baby zit vandaag ineens zelfstandig! *O* En tijgeren sinds een paar weken. Kruipen en staan nog lekker niet dus het opruimen is te overzien. Wel over de tegels heen tijgeren en omvallen vanuit zit (op het hoofd, boink) was eerste keer huilen en de keren erna al niet meer.

Maar zelf kiekeboe doen, rollen met de bal en zelfs op tijd vangen :? Vind ik dan ook heel wat. Mijn trage is denk ik heel balgevoelig én ik denk een puzzelaar :+ :D denk kind 1 op man lijkt en deze op mij.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hilmo op 27-06-2021 13:54:50 ]
  zondag 27 juni 2021 @ 14:59:53 #207
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_200090391
💃 💃 💃
SPOILER
Oh, in slow motion.
  zondag 27 juni 2021 @ 15:41:14 #208
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200091091
quote:
1s.gif Op zondag 27 juni 2021 14:59 schreef arvensis het volgende:
💃 💃 💃
SPOILER
Oh, in slow motion.
Wat zit ze al stevig O+
Resistance is futile.
  zondag 27 juni 2021 @ 21:39:42 #209
149959 SQ
snelle trees
pi_200099780
Zielie gaat al lekker in het krijspaleis O+ lekker ding!

Hilmo, wat een bijzondere volgorde van ontwikkeling kiest de jouwe :D

Ik kreeg een google memory vandaag, kennelijk ging ik zes jaar geleden voor het eerst fietsen met mijn oudste. Daar is Goud toch nog te klein voor nu, ook al is ie precies even oud. Komt ook nog niet zelfstandig tot zit, trekt zich niet op, kruipt ook nog niet.
disclaimer
  zondag 27 juni 2021 @ 21:47:27 #210
149959 SQ
snelle trees
pi_200100006
Oh en we waren vandaag op visite bij vrienden, die een zwarte glazen tuintafel hadden, maar dat blad was aan de bovenkant zo bewerkt dat het steen leek, dus het viel niet op dat het glas was.

Ik had goud even op de grond gezet, zo half onder de tafel. Hij bleef maar omhoog kijken en op een gegeven moment begint ie keihard te lachen, hij kwam niet meer bij, en maar omhoog kijken. Dus ik kijk onder die tafel wat daar nou te zien was... Bleek ie zijn eigen reflectie in de glanzende onderkant van dat tafelblad te zien _O-
Uiteraard is je eigen spiegelbeeld echt het allerleukste van de wereld O+
disclaimer
  Moderator zondag 27 juni 2021 @ 23:05:47 #211
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200101883
quote:
1s.gif Op zondag 27 juni 2021 13:40 schreef Hilmo het volgende:
Ik lees zometeen twee pagina's bij maar mijn bijna 11 maanden oude baby zit vandaag ineens zelfstandig! *O* En tijgeren sinds een paar weken. Kruipen en staan nog lekker niet dus het opruimen is te overzien. Wel over de tegels heen tijgeren en omvallen vanuit zit (op het hoofd, boink) was eerste keer huilen en de keren erna al niet meer.

Maar zelf kiekeboe doen, rollen met de bal en zelfs op tijd vangen :? Vind ik dan ook heel wat. Mijn trage is denk ik heel balgevoelig én ik denk een puzzelaar :+ :D denk kind 1 op man lijkt en deze op mij.
Wat grappig hoe hij zich ontwikkeld, hij volgt gewoon lekker z'n eigen pad! Waarschijnlijk is het een denker, eerst goed afkijken en dan gewoon doen. Aapie is volgens mij ook zo, hij lijkt iets lang niet te kunnen en opeens doet meneer het gewoon :D

quote:
1s.gif Op zondag 27 juni 2021 14:59 schreef arvensis het volgende:
💃 💃 💃
SPOILER
Oh, in slow motion.
Wat heerlijk O+ Lijkt me zo leuk als ze echt een beetje kunnen gaan spelen op plekken! Ik was laatst met Aapie in een speeltuin maar ben er maar snel weer weggegaan, geen idee wat ik er met hem kon doen _O-

quote:
1s.gif Op zondag 27 juni 2021 21:47 schreef SQ het volgende:
Oh en we waren vandaag op visite bij vrienden, die een zwarte glazen tuintafel hadden, maar dat blad was aan de bovenkant zo bewerkt dat het steen leek, dus het viel niet op dat het glas was.

Ik had goud even op de grond gezet, zo half onder de tafel. Hij bleef maar omhoog kijken en op een gegeven moment begint ie keihard te lachen, hij kwam niet meer bij, en maar omhoog kijken. Dus ik kijk onder die tafel wat daar nou te zien was... Bleek ie zijn eigen reflectie in de glanzende onderkant van dat tafelblad te zien _O-
Uiteraard is je eigen spiegelbeeld echt het allerleukste van de wereld O+
Wat ontzettend schattig O+

Ik vind de onverwachte lachpartijen ook de leukste. Mijn man had het laatst over een basketballer met de naam Antetokounmpo. Toen manlief dat zei moest Aapie erom lachen :D Dus nu zegt mijn man steeds Antetokounmpo tegen hem _O-
  Moderator zondag 27 juni 2021 @ 23:07:37 #212
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200101925
Aapie is nog steeds erg verkouden en wordt BOOS als ik snot weg wil halen. Vanochtend werd hij wakker met beide neusgaten dicht met opgedroogd snot -O- Ik dat eruit peuteren, dat zou voor hem heerlijk moeten zijn, maar meneer was not amused :(

Verder blijft in slaap vallen een dingetje, hij kan zijn houding niet vinden. Ik leg hem helemaal in positie, knuffel een beetje met hem en dan valt hij wel in slaap. Hopelijk kan hij snel zelf een lekkere slaaphouding vinden.
  maandag 28 juni 2021 @ 16:09:22 #213
318361 Bienelientjee
pi_200109645
Dagje te vroeg met mijn BFD :6

Baby J doet sinds vandaag push ups! :D :o Maar hij vindt zijn nieuwe skills echt niet leuk om te doen! _O- Maar stoppen kan die ook niet! Vandaag dus de hele tijd pure frustratie op zijn buik. Want hij blijft zichzelf maar opdrukken en achteruit schuiven. Heel soms gaan zijn knietjes ook al buigen! O+

En sinds afgelopen zaterdag krijgt hij wat baby porridge nu :D Zijn eerste vastere voedsel en hij vindt het prachtig. Wordt na twee dagen al helemaal vrolijk als ik hem in de stoel zet! En ik laat hem ook lekker zelf met de lepel spelen en dan krijg je dit plaatje! :D :D

maandag 28 juni 2021 @ 19:00:49 #214
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200112611
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 23:07 schreef MaJo het volgende:
Aapie is nog steeds erg verkouden en wordt BOOS als ik snot weg wil halen. Vanochtend werd hij wakker met beide neusgaten dicht met opgedroogd snot -O- Ik dat eruit peuteren, dat zou voor hem heerlijk moeten zijn, maar meneer was not amused :(

Verder blijft in slaap vallen een dingetje, hij kan zijn houding niet vinden. Ik leg hem helemaal in positie, knuffel een beetje met hem en dan valt hij wel in slaap. Hopelijk kan hij snel zelf een lekkere slaaphouding vinden.
Awww sneu! Wij hier vergelijkbare issues trouwens. Colin rolt de hele ledikant door, ook met flinke blauwe plekken. Ik hoop ook dat het een fase is.
Resistance is futile.
  maandag 28 juni 2021 @ 19:06:50 #215
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_200112721
Aah voor de blauwe plekken en snot. :*

Zielie is vandaag 7 maanden en het eerste tandje is door. *O* Morgen een tandenborsteltje halen. O+

[ Bericht 1% gewijzigd door arvensis op 28-06-2021 19:42:34 ]
  Moderator maandag 28 juni 2021 @ 21:23:11 #216
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200115824
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 16:09 schreef Bienelientjee het volgende:
Dagje te vroeg met mijn BFD :6

Baby J doet sinds vandaag push ups! :D :o Maar hij vindt zijn nieuwe skills echt niet leuk om te doen! _O- Maar stoppen kan die ook niet! Vandaag dus de hele tijd pure frustratie op zijn buik. Want hij blijft zichzelf maar opdrukken en achteruit schuiven. Heel soms gaan zijn knietjes ook al buigen! O+

[ link | afbeelding ]

En sinds afgelopen zaterdag krijgt hij wat baby porridge nu :D Zijn eerste vastere voedsel en hij vindt het prachtig. Wordt na twee dagen al helemaal vrolijk als ik hem in de stoel zet! En ik laat hem ook lekker zelf met de lepel spelen en dan krijg je dit plaatje! :D :D

[ link | afbeelding ]
Haha herkenbaar, Aapie kan ook heel gefrustreerd raken van op z'n buik eindigen. Al gaat het wel steeds beter! Lijkt me ook super frustrerend als je iets wil en het lukt je gewoon niet.

Heerlijk he dat eten? Aapie wordt ook helemaal enthousiast als ik hem in zijn stoel zet. Vandaag is er aardig wat vast voedsel ingegaan: 2 cracottes met pindakaas als lunch en als avondeten broccoli, tomaat, vega schnitzel en een aardbei na. Hij heeft zitten smullen :9

quote:
1s.gif Op maandag 28 juni 2021 19:00 schreef Seven. het volgende:

[..]

Awww sneu! Wij hier vergelijkbare issues trouwens. Colin rolt de hele ledikant door, ook met flinke blauwe plekken. Ik hoop ook dat het een fase is.
Blauwe plekken zelfs? :o Dat is wel heel sneu. Aapie raakt nog niet de zijkanten maar raakt gefrustreerd als hij op z'n buik ligt, hij moet zich dan omhoog drukken. Alleen als ik een hand op zijn hoofd en de andere op zijn rug leg ontspant hij en valt hij in slaap.

Vandaag heeft hij nauwelijks geslapen. Een kwartier in de auto en een half uur middagtuk. Kostte me 4 pogingen en 2 uur tijd en daarna wilde hij echt niet meer. Hij ligt nu 2 uur op bed, hopelijk slaapt ie het klokje mooi rond :Z

quote:
1s.gif Op maandag 28 juni 2021 19:06 schreef arvensis het volgende:
Aah voor de blauwe plekken en snot. :*

Zielie is vandaag 7 maanden en het eerste tandje is door. *O* Morgen een tandenborsteltje halen. O+
Yay voor eerste tandje! Hier nog steeds NIKS. Alle tekenen zijn er maar nog steeds helemaal niets. Ben benieuwd wanneer het bij Aapie door gaat komen!
pi_200116365
Wat een heerlijk ventje heb je daar Bien :D

En baby's en hun spiegelbeeld O+ Ik vind dat ook altijd leuk om te zien als ze dat ontdekken.

Ik heb gewoon al 2 nachten een soort van nacht zoals SQ hem hier ergens boven omschreef O-) Deze baby is zoooo anders dan zijn grote broer, ik had me hier helemaal niet op ingesteld :D Hij wordt ook lachend wakker, dat deed Jip pas toen ie twee was ofzo :') Niet dat Otis 's werelds beste slaper is hoor, die eer gaat nog steeds naar die van @SacreCoeur denk ik :P Maar zoals het nu gaat, zo mag het voorlopig nog wel blijven gaan :D

En ik kreeg gisteren eindelijk z'n roltrucje op film:

klik om te spelen
  maandag 28 juni 2021 @ 22:01:38 #218
149959 SQ
snelle trees
pi_200116690
Haha bien, Goud wordt nog steeds pislink van het planken. Maar het wel blijven doen, mooi is dat.
Hij kwam vanavond zelf tot zit op zijn abs :o hij lag op zijn rug op het aankleedkussen en hij begon zijn hoofd omhoog te trekken, dus mijn man houdt zijn benen vast en hij ging zó zitten. Dat doe ik hem gvd niet na _O_

Otis, wauw wat knap _O_
disclaimer
  maandag 28 juni 2021 @ 22:10:06 #219
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200116902
Otis *O*
Otis *O*
Otis *O*
Otis *O*
Resistance is futile.
pi_200116914
Dat zijn wel ijzersterke abs SQ _O_
  dinsdag 29 juni 2021 @ 06:53:23 #221
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_200121289
Otis is soepel hoor! Heel mooi om te zien!

Wij hebben gisteren voor het eerst een hapje broccoli geprobeerd, was even lachen totdat het eindige met een kotspartij :o
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  dinsdag 29 juni 2021 @ 07:11:44 #222
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200121328
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 06:53 schreef monsterd. het volgende:

Wij hebben gisteren voor het eerst een hapje broccoli geprobeerd, was even lachen totdat het eindige met een kotspartij :o
Ahhh, was dit zijn allereerste vaste hapje?
Resistance is futile.
  dinsdag 29 juni 2021 @ 09:11:12 #223
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_200122121
Ja, ik had het even klein gepureerd met een staafmixer. Maar de textuur blijft natuurlijk grof. Deze week een nieuwe poging doen met de blender in aanslag.

Ik hoop ook op jullie tips? Hoe zijn jullie gestart? :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  dinsdag 29 juni 2021 @ 09:20:32 #224
149959 SQ
snelle trees
pi_200122202
Ik ben zelf begonnen met laten likken aan stukjes groenten. Op die manier gaat de gewenning aan het fenomeen "smaak" ook wat geleidelijker.
disclaimer
  dinsdag 29 juni 2021 @ 10:55:07 #225
318361 Bienelientjee
pi_200123349
Wij starten met gepureerd, maar ook weer niet super dun zoals zijn melk, wel zonder klontjes. Baby J is op dit moment 5 maanden en 4 dagen.

Hier in Engeland zijn ze heel erg van het wachten tot 6 maanden, maar hij was ook twee weken over tijd. Maar hij is er echt wel klaar voor vinden wij. Kijkt het voedsel uit onze handen (en wordt nu ook zeurderig als wij eten), trekt het voedsel zowat uit onze handen, erg sterk met zijn hoofd controle, kan erg goed rechtop zitten in zijn hoge stoel en is heel goed met dingen naar zijn mond brengen. Er gaat natuurlijk nog maar heel weinig in, pas sinds afgelopen zaterdag bied ik in totaal één eetlepel porridge aan. Waarvan uiteindelijk denk ik 85% op zijn gezicht terecht komt! :D O+

Ik geef een paar lepeltjes zelf en hij krijgt een lepel waar ik wat opsmeer en wat hij dan in zijn mondje stopt. Lekker zelf spelen en ontdekken dus. En vanaf 6 maanden wil ik dan langzamerhand Rapley methodes gaan toepassen. Beetje een mix dus en dan geleidelijk overstappen.

Morgen proberen we wortel! Misschien dat ik hem een echte wortel erbij kan geven om op te sabbelen? Wat vinden jullie? Moet ik die dan ook koken? Of is schoonwassen en schillen genoeg? Of beter nog ff niet?

[ Bericht 1% gewijzigd door Bienelientjee op 29-06-2021 11:11:17 ]
  dinsdag 29 juni 2021 @ 15:05:04 #226
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200126565
Oeh knappe baby zag ik Aure! En het viel me gelijk op dat hij op een kleed op de grond ligt. Is dat een speciaal baby-ding? En heb je ook een box? Ik heb zó geen zin in dat ding maar er is wel een broer met neiging tot pletten.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_200129518
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 15:05 schreef Lemijn het volgende:
Oeh knappe baby zag ik Aure! En het viel me gelijk op dat hij op een kleed op de grond ligt. Is dat een speciaal baby-ding? En heb je ook een box? Ik heb zó geen zin in dat ding maar er is wel een broer met neiging tot pletten.
Ha je bent hier O+

Nee hoor, is gewoon een kleed van de hema met waterdichte onderkant. Zoals deze: https://www.hema.nl/wonen(...)-groen-41810291.html

En deze: https://www.hema.nl/wonen(...)-fruit-41540059.html

Maar dan een ander printje. Online uitverkocht maar in sommige Hema's nog te krijgen. Hier in Rotterdam ook zie ik, soms zijn ze dan ook al flink afgeprijsd. Kan wel voor je kijken als je hem bij jou in de buurt niet kan krijgen?

We hebben een box met hangloose erin, daar heeft hij de eerste paar weken in gelegen, maar daarna vond ie het stom. Dus de box is alweer tijden opslag. We gaan hem binnenkort weer ombouwen tot huisje.

Ik was ook bang voor pletten, maar het valt reuze mee. Zal wel per kind verschillen ook. En ja hij knuffelt hem dus wel plat soms, maar het gaat altijd goed :P Otis is het daar misschien niet altijd helemaal mee eens:

SPOILER
:')

Maar als miniminibaby zat Otis eigenlijk bijna altijd in de draagdoek.Dus toen kon Jip 'm niet pletten.
  dinsdag 29 juni 2021 @ 18:52:12 #228
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_200130070
Oké nu wil ik ook meer weten Aure, wat voor box heb je dat je die kunt ombouwen? 😃
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_200130401
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 18:52 schreef monsterd. het volgende:
Oké nu wil ik ook meer weten Aure, wat voor box heb je dat je die kunt ombouwen? 😃
Dit is 'm (oude foto) :

Je hoeft eigenlijk alleen de boxplaat en de voorkant er af te halen en dan heb je dit:

dinsdag 29 juni 2021 @ 20:11:44 #230
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_200131824
Heel leuk!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_200132525
Poffertje kan optrekken. _O_
SPOILER
@Lemijn ik heb de box ook niet echt gebruikt omdat peuter er bij in ging en dan ook nog ging springen. Gaat eigenlijk prima zonder. :Y
  Moderator dinsdag 29 juni 2021 @ 21:02:35 #232
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200132801
quote:
1s.gif Op maandag 28 juni 2021 21:47 schreef Aure het volgende:
Wat een heerlijk ventje heb je daar Bien :D

En baby's en hun spiegelbeeld O+ Ik vind dat ook altijd leuk om te zien als ze dat ontdekken.

Ik heb gewoon al 2 nachten een soort van nacht zoals SQ hem hier ergens boven omschreef O-) Deze baby is zoooo anders dan zijn grote broer, ik had me hier helemaal niet op ingesteld :D Hij wordt ook lachend wakker, dat deed Jip pas toen ie twee was ofzo :') Niet dat Otis 's werelds beste slaper is hoor, die eer gaat nog steeds naar die van @:Sacrecoeur denk ik :P Maar zoals het nu gaat, zo mag het voorlopig nog wel blijven gaan :D

En ik kreeg gisteren eindelijk z'n roltrucje op film:

[ afbeelding ]
Ha dat doet Otis verrekte handig O+

En heerlijk toch dat je zulke goede nachten hebt?

Ik ben nu wel benieuwd naar de slaaprecords van @SacreCoeur's kind :D Aapie kan er ook wat van maar soms kan hij ook wel weer spoken (zoals gisteren). Vandaag heeft hij dat weer goed gemaakt: 2 tukkies van respectievelijk 3 en 2,5 uur _O- Ik denk dat hij nu gewoon overgaat naar 2 tukkies en daarom gisteren van de leg (letterlijk) was :P

quote:
1s.gif Op maandag 28 juni 2021 22:01 schreef SQ het volgende:
Haha bien, Goud wordt nog steeds pislink van het planken. Maar het wel blijven doen, mooi is dat.
Hij kwam vanavond zelf tot zit op zijn abs :o hij lag op zijn rug op het aankleedkussen en hij begon zijn hoofd omhoog te trekken, dus mijn man houdt zijn benen vast en hij ging zó zitten. Dat doe ik hem gvd niet na _O_

Otis, wauw wat knap _O_
Dat is wel knap ja! Ik ben ook wel onder de indruk van de abs van Aapie. Hij heeft gewoon nul vet op z'n buik en alleen maar spieren! Jaloers :@ :') Vandaag weer even geoefend met zitten maar zelfstandig lukt het nog niet, wel als ik hem heel licht ondersteun. Kruipen ook nog steeds niet maar dat komt allemaal wel goed :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 06:53 schreef monsterd. het volgende:

Wij hebben gisteren ook broccoli gegeten en het kwam er weer uit met een hele golf melk. Ik denk dat het toch een structuurding blijft. Bij ander eten heeft Aapie het gelukkig niet meer maar in het begin ging het ook vaak fout.

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 15:05 schreef Lemijn het volgende:
Welkom hier! Alles goed? O+ En wil je in de OP?

quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 18:26 schreef Aure het volgende:

[..]

Ha je bent hier O+

Nee hoor, is gewoon een kleed van de hema met waterdichte onderkant. Zoals deze: https://www.hema.nl/wonen(...)-groen-41810291.html

En deze: https://www.hema.nl/wonen(...)-fruit-41540059.html

Maar dan een ander printje. Online uitverkocht maar in sommige Hema's nog te krijgen. Hier in Rotterdam ook zie ik, soms zijn ze dan ook al flink afgeprijsd. Kan wel voor je kijken als je hem bij jou in de buurt niet kan krijgen?

We hebben een box met hangloose erin, daar heeft hij de eerste paar weken in gelegen, maar daarna vond ie het stom. Dus de box is alweer tijden opslag. We gaan hem binnenkort weer ombouwen tot huisje.

Ik was ook bang voor pletten, maar het valt reuze mee. Zal wel per kind verschillen ook. En ja hij knuffelt hem dus wel plat soms, maar het gaat altijd goed :P Otis is het daar misschien niet altijd helemaal mee eens:

SPOILER
:')

Maar als miniminibaby zat Otis eigenlijk bijna altijd in de draagdoek.Dus toen kon Jip 'm niet pletten.
Wel heel schattig O+

Wij gebruiken de box wel veel. We hebben een speelkleed op de grond maar ik merk dat Aapie na een tijd toch gaat piepen als hij dan naar de kant rolt en dan niet verder kan (kruipen). In de box kan hij zich veel langer vermaken zonder te piepen. Ik denk dat het hem een bepaalde veiligheid geeft O+

quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 19:11 schreef Aure het volgende:

[..]

Dit is 'm (oude foto) :
[ afbeelding ]

Je hoeft eigenlijk alleen de boxplaat en de voorkant er af te halen en dan heb je dit:

[ afbeelding ]
Wat een tof ding! _O_

quote:
3s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 20:47 schreef PKM het volgende:
SPOILER
@:Lemijn ik heb de box ook niet echt gebruikt omdat peuter er bij in ging en dan ook nog ging springen. Gaat eigenlijk prima zonder. :Y
Go Poffertje! *O*
pi_200133380
Knappe poffer O+
  dinsdag 29 juni 2021 @ 22:22:14 #234
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_200134377
Knappe grote babies allemaal. O+

Mijn kleine slaapt een stuk beter dan zijn broer van 6… we zijn dolblij als die om tien uur slaapt (en dan zijn we echt al boven vanaf
acht uur)

Ik zeg verder niks over tijden want ik wil de fokwet niet tarten. :+

Vandaag naar de bieb geweest voor boekstart O+
Kwak
pi_200135849
Onze baby slaapt ook veel beter dan peuter destijds deed. En nog altijd heeft peuter moeite met inslapen terwijl L dat zonder al te veel gedoe lukt. Wij zijn dus best tevreden, maar een nacht doorslapen is alweer bijna een jaar geleden. Dat zou ik toch ook wel eens heel fijn vinden weer eens!

Ze slaapt me toch veel op de opvang altijd! Gisteren van 9-12 en van 14-16. :o
Vandaag sliep ze thuis 2 keer 1,5 uur, wat ik ook al te gek vind, want peuter sliep met heel veel moeite 45 minuten. Maar, maar 4 uur wakker op de opvang van de 9 uur dat ze er is. :')

Ik probeer thuis is het 2; 3; 4 uur wakker ritme aan te houden en daar doet ze het prima op. Ik merk dat ze op de opvang nog altijd 2 uur wakker tijd aanhouden en dan slaapt ze dus nog meer.

Ze krijgt hier steeds meer karakter en ze bijt best wel van zich af als ze het ergens niet mee eens is. Ook begint ze steeds meer duidelijk te maken. Zo wil ze de afgelopen dagen ook steeds haar sloffen of slippers aan en wijst dan al ‘deh, deh’ zeggen of pakt ze vast en steekt haar voet naar me uit al driftig gebarend dat ik ze aan moet doen. En vanochtend kwam ze uit de speelhoek met een flesje helemaal naar de pop in de keuken gekropen om die de fles te geven. En samen doktertje spelen met grote zus. O+

Over 2 weken is ze officieel geen baby meer, maar ze gedraagt zich nu al als dreumes eigenlijk.
  woensdag 30 juni 2021 @ 08:02:46 #236
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200137234
quote:
SPOILER
@:Lemijn ik heb de box ook niet echt gebruikt omdat peuter er bij in ging en dan ook nog ging springen. Gaat eigenlijk prima zonder. :Y
Haha geweldig! Ondeugend koppie erbij :D
Resistance is futile.
  woensdag 30 juni 2021 @ 08:09:32 #237
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200137266
BFD gemist gisteren. Op deze foto kan ik zien dat Colin een bruin oog en een overwegend grijs oog heeft.

Verder heeft deze draak eigenlijk een helm nodig, dusdanig ondernemend dat hij ook niet meer te houden is. Hij staat elke dag al wel onbedoeld los, dan leunt hij alleen nog maar met z'n buik. Zijn benen zijn al minder chunky van het vele rond cruisen dus de babyvetjes gaan er al een beetje af.

[ Bericht 0% gewijzigd door Seven. op 30-06-2021 08:23:00 ]
Resistance is futile.
  woensdag 30 juni 2021 @ 10:44:54 #238
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200138724
Wow, die ogen van Colin, wat gaaf O+ .

Ik hoef vooralsnog niet in de OP, @MaJo . Ik weet niet in hoeverre ik ga meeschrijven nog.

quote:
Oei ja, dat is een goede reden om 'm niet te gebruiken. Ik zoek nu een beetje een plek om Ravi beneden te kunnen neerleggen, nu gaat dat nog prima op de bank meer eerder dan je denkt wordt dat natuurlijk gevaarlijk. En de woonkamer is niet heel groot dus er is geen logisch ander hoekje waar Jacob niet over hem heen rent, maar dus ook geen logisch hoekje voor de box.
Ik heb wel een groot dik kleed dat ik de vorige keer veel op de grond legde om Jacob speelruimte te gunnen als baby, maar als 'afgebakend babygebied' is dat eigenlijk weer te groot. Vooralsnog ligt Ravi ook graag boven in de wieg te slapen als wij bijvoorbeeld beneden eten, dus dat gebruik ik eigenlijk als weglegplek. Het voelt een beetje gek (andere verdieping en zo) maar voor Jacob is het wel rustig, het broertje uit zicht. Om die reden ben ik hem ook nog niet slapend gaan dragen, ik ga er eigenlijk vanuit dat het vanzelf komt dat hij meer bij me wil zijn als ik in de weer ben :? geen idee. Ik ben nu nog voornamelijk niet in de weer, we liggen vooral samen in bed.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_200138797
Je kunt het kleed dubbelvouwen? Het ligt hier ook dubbelgevouwen, anders past de treinbaan van Jip er niet meer bij :P

En dragen komt vanzelf ja, hier ook pas na de kraamweek.
  woensdag 30 juni 2021 @ 14:32:10 #240
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_200141814
Wat een mooie ogen, @Seven! O+

SPOILER
Matchen met m’n lieveheersbeestje. O+
  woensdag 30 juni 2021 @ 16:19:19 #241
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_200143632
Lemijn dan is dragen mettertijd toch een mooie oplossing? Gefeliciteerd trouwens, ik heb geloof ik je bevalling gemist. Hoe is alles gegaan?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  woensdag 30 juni 2021 @ 18:13:37 #242
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200145475
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juni 2021 14:32 schreef arvensis het volgende:
Wat een mooie ogen, @:seven! O+

SPOILER
Mooi stel!
Resistance is futile.
  woensdag 30 juni 2021 @ 18:57:39 #243
149959 SQ
snelle trees
pi_200145958
Goud speelt voor babyzeehond :P

(Wellicht je geluid even dempen ivm hysterische moeder :+)

disclaimer
  woensdag 30 juni 2021 @ 19:49:07 #244
318361 Bienelientjee
pi_200146644
Zo lief SQ!!

Baby J doet.......de halve kikker move? Haha! :D Met deze snelheid is Baby J zometeen aan het kruipen voor die zelfs maar zijn eerste tandje krijgt!

!!

woensdag 30 juni 2021 @ 20:11:35 #245
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200147014
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juni 2021 18:57 schreef SQ het volgende:

Haha, superleuk filmpje!
Resistance is futile.
  woensdag 30 juni 2021 @ 20:13:19 #246
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200147041
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 19:49 schreef Bienelientjee het volgende:
Zo lief SQ!!

Baby J doet.......de halve kikker move? Haha! :D Met deze snelheid is Baby J zometeen aan het kruipen voor die zelfs maar zijn eerste tandje krijgt!

!!

Kleine held! Wat een bos haar heeft baby J al!
Resistance is futile.
  woensdag 30 juni 2021 @ 20:19:24 #247
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200147139
Wanneer begin je in de regel aan loopkarretjes om achteraan te hobbelen?

Bij oma heeft Colin een autootje waar hij nu op kan zitten, de loopstang ontbreekt. Hij vindt dat ding dus helemaal te gek, dus ik ben vinted aan het afspeuren, maar zo'n loopstang is gevoelsmatig nog een beetje leip. Of ben ik dan overbezorgd :+ .
Resistance is futile.
  Moderator woensdag 30 juni 2021 @ 20:55:57 #248
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200147732
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 22:22 schreef kwakz0r het volgende:
Knappe grote babies allemaal. O+

Mijn kleine slaapt een stuk beter dan zijn broer van 6… we zijn dolblij als die om tien uur slaapt (en dan zijn we echt al boven vanaf
acht uur)

Ik zeg verder niks over tijden want ik wil de fokwet niet tarten. :+

Vandaag naar de bieb geweest voor boekstart O+
Ik wil ook de boekstart gaan halen! Is een beetje op de achtergrond geraakt door Corona maar nu is wel het goede moment. Bedankt voor de herinnering ^O^

quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 23:32 schreef Nolita het volgende:
Onze baby slaapt ook veel beter dan peuter destijds deed. En nog altijd heeft peuter moeite met inslapen terwijl L dat zonder al te veel gedoe lukt. Wij zijn dus best tevreden, maar een nacht doorslapen is alweer bijna een jaar geleden. Dat zou ik toch ook wel eens heel fijn vinden weer eens!

Ze slaapt me toch veel op de opvang altijd! Gisteren van 9-12 en van 14-16. :o
Vandaag sliep ze thuis 2 keer 1,5 uur, wat ik ook al te gek vind, want peuter sliep met heel veel moeite 45 minuten. Maar, maar 4 uur wakker op de opvang van de 9 uur dat ze er is. :')

Ik probeer thuis is het 2; 3; 4 uur wakker ritme aan te houden en daar doet ze het prima op. Ik merk dat ze op de opvang nog altijd 2 uur wakker tijd aanhouden en dan slaapt ze dus nog meer.

Ze krijgt hier steeds meer karakter en ze bijt best wel van zich af als ze het ergens niet mee eens is. Ook begint ze steeds meer duidelijk te maken. Zo wil ze de afgelopen dagen ook steeds haar sloffen of slippers aan en wijst dan al ‘deh, deh’ zeggen of pakt ze vast en steekt haar voet naar me uit al driftig gebarend dat ik ze aan moet doen. En vanochtend kwam ze uit de speelhoek met een flesje helemaal naar de pop in de keuken gekropen om die de fles te geven. En samen doktertje spelen met grote zus. O+

Over 2 weken is ze officieel geen baby meer, maar ze gedraagt zich nu al als dreumes eigenlijk.
Haha klinkt echt als een dreumes al! Maar slippers bij zo'n kleintje, hoe moet ik dat voor me zien :?

quote:
17s.gif Op woensdag 30 juni 2021 08:09 schreef Seven. het volgende:
BFD gemist gisteren. Op deze foto kan ik zien dat Colin een bruin oog en een overwegend grijs oog heeft.

[ afbeelding ]

Verder heeft deze draak eigenlijk een helm nodig, dusdanig ondernemend dat hij ook niet meer te houden is. Hij staat elke dag al wel onbedoeld los, dan leunt hij alleen nog maar met z'n buik. Zijn benen zijn al minder chunky van het vele rond cruisen dus de babyvetjes gaan er al een beetje af.
Damn wat een kijkers O+

quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 10:44 schreef Lemijn het volgende:
Wow, die ogen van Colin, wat gaaf O+ .

Ik hoef vooralsnog niet in de OP, @:MaJo . Ik weet niet in hoeverre ik ga meeschrijven nog.
[..]

Oei ja, dat is een goede reden om 'm niet te gebruiken. Ik zoek nu een beetje een plek om Ravi beneden te kunnen neerleggen, nu gaat dat nog prima op de bank meer eerder dan je denkt wordt dat natuurlijk gevaarlijk. En de woonkamer is niet heel groot dus er is geen logisch ander hoekje waar Jacob niet over hem heen rent, maar dus ook geen logisch hoekje voor de box.
Ik heb wel een groot dik kleed dat ik de vorige keer veel op de grond legde om Jacob speelruimte te gunnen als baby, maar als 'afgebakend babygebied' is dat eigenlijk weer te groot. Vooralsnog ligt Ravi ook graag boven in de wieg te slapen als wij bijvoorbeeld beneden eten, dus dat gebruik ik eigenlijk als weglegplek. Het voelt een beetje gek (andere verdieping en zo) maar voor Jacob is het wel rustig, het broertje uit zicht. Om die reden ben ik hem ook nog niet slapend gaan dragen, ik ga er eigenlijk vanuit dat het vanzelf komt dat hij meer bij me wil zijn als ik in de weer ben :? geen idee. Ik ben nu nog voornamelijk niet in de weer, we liggen vooral samen in bed.
Ok! Laat maar even weten als je er toch in wil :)

De eerste 4 maanden heb ik Aapie veel op de bank naast me gehad op een voedingskussen. We hadden daar een hydrofiel omheen gevouwen zodat deze niet uit elkaar zou zakken en Aapie lag daar dan weer op met een dekentje over zich. Ik kan nog wel even een oude foto zoeken. Ik vond het erg fijn om hem zo dichtbij me te hebben!

quote:
1s.gif Op woensdag 30 juni 2021 14:32 schreef arvensis het volgende:
Wat een mooie ogen, @:seven! O+

SPOILER
Cute O+ Ik neem aan dat er mijn lieveheersbeestje in het Turks staat?

quote:
1s.gif Op woensdag 30 juni 2021 18:57 schreef SQ het volgende:

Jaaaa daar gaat ie! _O_

quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 19:49 schreef Bienelientjee het volgende:
Zo lief SQ!!

!!

Jeetje J is wel een snelle hoor! Echt knap :o O+

quote:
7s.gif Op woensdag 30 juni 2021 20:19 schreef Seven. het volgende:
Wanneer begin je in de regel aan loopkarretjes om achteraan te hobbelen?

Bij oma heeft Colin een autootje waar hij nu op kan zitten, de loopstang ontbreekt. Hij vindt dat ding dus helemaal te gek, dus ik ben vinted aan het afspeuren, maar zo'n loopstang is gevoelsmatig nog een beetje leip. Of ben ik dan overbezorgd :+ .
Ik snap even niet wat je bedoelt met loopstang dus heb even gegoogled, bedoel je een duwstang waarbij je hem voortduwt of bedoel je iets anders?

Aapie heeft vandaag ook 2 nieuwe features unlocked: hij zwaaide opeens naar mijn man en stond op het punt om te kruipen. Hij gleed alleen weg zodra hij zijn knietjes onder zijn billen schoof waardoor hij achterwaarts ging _O- O+
  woensdag 30 juni 2021 @ 21:02:30 #249
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200147848
@MaJo klopt, een duwstang
Resistance is futile.
  Moderator woensdag 30 juni 2021 @ 21:04:42 #250
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200147886
quote:
12s.gif Op woensdag 30 juni 2021 21:02 schreef Seven. het volgende:
@:MaJo klopt, een duwstang
Is Colin daar nog niet een beetje jong voor? Ik geloof dat van die loopfietsen vanaf 1 jaar worden aangeraden. Maar misschien is zo'n ding met duwstang wel anders. Voor mij echt nog een ver van mijn bed show, Aapie moet eerst maar eens gaan zitten :D
  woensdag 30 juni 2021 @ 22:04:13 #251
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200148730
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 21:04 schreef MaJo het volgende:

[..]

Is Colin daar nog niet een beetje jong voor? Ik geloof dat van die loopfietsen vanaf 1 jaar worden aangeraden. Maar misschien is zo'n ding met duwstang wel anders. Voor mij echt nog een ver van mijn bed show, Aapie moet eerst maar eens gaan zitten :D
Ik denk zelf pas geschikt als ze kunnen lopen. Maar zitten op zo'n autootje vindt hij helemaal de bom.
Resistance is futile.
  Moderator woensdag 30 juni 2021 @ 22:10:17 #252
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200148825
quote:
7s.gif Op woensdag 30 juni 2021 22:04 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik denk zelf pas geschikt als ze kunnen lopen. Maar zitten op zo'n autootje vindt hij helemaal de bom.
En hij blijft dan helemaal netjes zitten?

Kan me wel voorstellen dat hij dat tof vindt ja O+

Kruipt Colin nu ook?
  woensdag 30 juni 2021 @ 22:19:22 #253
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200148953
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 22:10 schreef MaJo het volgende:

[..]

En hij blijft dan helemaal netjes zitten?

Kan me wel voorstellen dat hij dat tof vindt ja O+

Kruipt Colin nu ook?
Ja hoor, blijft netjes zitten en laat zich lekker rondduwen terwijl hij op alle knoppen en toeters aan het hengsten is :') . Hij klimt er rustig op en af. En hij heeft ontdekt dat hij via dat autootje op de koffietafel kan kruipen. En hij heeft leren trap klimmen :') . Meneer is ook super handig in van A naar B zonder hulp. Hij laat zich zo op zijn ass vallen om dan ff te tijgeren richting het volgende doelwit. En hij mag graag aan het blad van zijn tripp trapp gaan hangen. Met ons stoeien vindt hij ook leuk. Van de week hing hij met zijn volle gewicht (10kg) aan mijn haren :')

Trouwens, ja: sinds een paar dagen kruipt hij ook. Maar hij laat zich wel na een paar meter neervallen om verder te tijgeren.

Geniet nog maar ff van de rust. Ik heb een beetje het gevoel dat het te hard gaat nu, ik ga dit maar 1 keer meemaken en het gaat echt veel sneller dan de meeste baby's. Beetje oneerlijk }:| . Maar OK, het is een superleuke ontwikkeling O+ . Staat jullie ook allemaal nog te wachten met Aapie >:) :+ O+ .
Resistance is futile.
pi_200149023
@Seven. Mijn oudste had er wel twee staan maar die mocht hij dan een paar minuten per dag en dan zette ik het weg. Pas toen hij goed kon lopen mocht hij meer met loopkarretje doen.

Wij hadden ook wel zo'n blokkenkar van Little Dutch, die heb ik een tijd zonder duwstuk erop gehad. Ik besef me net dat het oorlog wordt met peuter als ik dit nog eens zo wil doen. ;(
pi_200149591
@Seven. Wat mooi en bijzonder die ogen van Colin! Wat duwstang betreft. Het ligt er een beetje aan watvoor auto het is. Als hij ergens in zit of er een riempje is kan het eerder dan wanneer dat niet is. Wij hebben een loopfiets met 3 wielen, maar als ik haar daarop zet trekt ze haar benen op en houdt zich niet heel stevig vast. Dat gaat nog niet lukken met duwstang.

@Lemijn welkom nog hier! Wij hebben de box wel gebruikt als veilige plek om haar weg te leggen. Toen ze wat groter werd legde ik haar vooral op de grond. Op dit moment gebruiken we de box weer als veilige plek als ze even zonder toezicht moet (boven iets halen of naar het toilet of iets met peuter). Anders klimt ze zomaar overal op en dat is gewoon gevaarlijk. En laatst heeft peuter er met de Duplo in gezeten omdat L steeds alles kapot maakte, werkte ook goed. ^O^
Maar ik kan me voorstellen dat je een andere keuze maakt als er niet veel plek is, er zijn tzt vast andere oplossingen voor te bedenken.

*O* voor alle nieuwe babyskills! *O* Leuk om te zien!

@MaJo Google maar eens op babyslippers. Slippers met een elastiek om de hak zijn het, maar heeft totaal geen toegevoegde waarde hoor. Ze zijn van peuter geweest toen ze 20-24 maanden was. Ik heb ze laatst voor de lol gepast om te schatten welke maat ze nu heeft en ze pasten al. :D Nu wil ze die dus steeds aan als ze ze ziet. :') Ik heb ze dus destijds in het voorjaar gekocht toen dreumes goed liep; eerder is wat zinloos.
  woensdag 30 juni 2021 @ 23:15:40 #256
318361 Bienelientjee
pi_200149852
Ik vind het ook veeeeels te snel gaan allemaal! ;( :D Mijn eerste baby en hij gaat zo snel met alles! Blijf nog ff wat langer kleiner! ;( Maar het is ook wel erg lleuk om te zien hoe goed hij het doet!
  woensdag 30 juni 2021 @ 23:31:43 #257
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200150050
Zo één maar dan de hysterische versie met duwstang en alle andere toeters en bellen:

Dit model ik meer een patserding waar vooral de vaders zelf verkikkerd op zijn :') . Geen kleurtjes, geen geluidjes. Niks uitnodigends aan voor een kind.
Resistance is futile.
pi_200150630
Is de duwstang nu een stang die je als ouder voortduwt of bedoel je zoals bij een loopkarretje? Dit kan echt alle kanten op :P

Mijn oudste had zo'n loopkarretje met een maand of 10. Toen stond hij geloof ik al een maand of 2 en liep hij langs de bank en tafel enzo. Uiteindelijk liep hij pas los met 14 maanden :D Zo iets met duwstang die je als ouder moet duwen hebben wij nooit gehad.
  donderdag 1 juli 2021 @ 01:53:47 #259
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200150764
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juli 2021 01:00 schreef Aure het volgende:
Is de duwstang nu een stang die je als ouder voortduwt of bedoel je zoals bij een loopkarretje? Dit kan echt alle kanten op :P

Mijn oudste had zo'n loopkarretje met een maand of 10. Toen stond hij geloof ik al een maand of 2 en liep hij langs de bank en tafel enzo. Uiteindelijk liep hij pas los met 14 maanden :D Zo iets met duwstang die je als ouder moet duwen hebben wij nooit gehad.
Ha, true. Loopkarretje bedoel ik dus. En ik ben benieuwd, van mij mag Colin er nog wel een jaartje over doen :P .
Resistance is futile.
pi_200151341
Noor had met haar eerste verjaardag deze loopkar gekregen:

Topding. Je kan er ook mee spelen :)

Mijn baby gaat echt razendsnel met de tandjes, hij heeft er al bij elkaar 8 :o 4 boven en 4 onder. Sommige zijn echt nog puntjes en anderen zijn al heuse tanden :o Zal kijken of hij vandaag een foto toe laat :)
pi_200151467
quote:
2s.gif Op donderdag 1 juli 2021 01:53 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ha, true. Loopkarretje bedoel ik dus. En ik ben benieuwd, van mij mag Colin er nog wel een jaartje over doen :P .
Oh dan zat ik ook verkeerd! Een loopkarretje hadden we bij peuter niet. L kreeg m van de Sint met 5 maanden. Heeft tot 9 maanden boven gestaan. Toen ik merkte dat ze er daar mee ging spelen heb ik beneden gezet. Met 11 maanden ging ze ermee lopen, maar ze speelt er ook nog gewoon mee. Valt echt zeer goed in de smaak: https://www.bol.com/nl/nl(...)en/9300000005542805/
pi_200152333
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 07:16 schreef Nolita het volgende:

[..]

Oh dan zat ik ook verkeerd! Een loopkarretje hadden we bij peuter niet. L kreeg m van de Sint met 5 maanden. Heeft tot 9 maanden boven gestaan. Toen ik merkte dat ze er daar mee ging spelen heb ik beneden gezet. Met 11 maanden ging ze ermee lopen, maar ze speelt er ook nog gewoon mee. Valt echt zeer goed in de smaak: https://www.bol.com/nl/nl(...)en/9300000005542805/
quote:

[..]

Die is echt leuk O+
  donderdag 1 juli 2021 @ 09:18:16 #263
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200152382
quote:

[..]

Die is ook leuk O+ .
Resistance is futile.
  Moderator donderdag 1 juli 2021 @ 11:32:32 #264
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200153792
quote:
7s.gif Op woensdag 30 juni 2021 22:19 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ja hoor, blijft netjes zitten en laat zich lekker rondduwen terwijl hij op alle knoppen en toeters aan het hengsten is :') . Hij klimt er rustig op en af. En hij heeft ontdekt dat hij via dat autootje op de koffietafel kan kruipen. En hij heeft leren trap klimmen :') . Meneer is ook super handig in van A naar B zonder hulp. Hij laat zich zo op zijn ass vallen om dan ff te tijgeren richting het volgende doelwit. En hij mag graag aan het blad van zijn tripp trapp gaan hangen. Met ons stoeien vindt hij ook leuk. Van de week hing hij met zijn volle gewicht (10kg) aan mijn haren :')

Trouwens, ja: sinds een paar dagen kruipt hij ook. Maar hij laat zich wel na een paar meter neervallen om verder te tijgeren.

Geniet nog maar ff van de rust. Ik heb een beetje het gevoel dat het te hard gaat nu, ik ga dit maar 1 keer meemaken en het gaat echt veel sneller dan de meeste baby's. Beetje oneerlijk }:| . Maar OK, het is een superleuke ontwikkeling O+ . Staat jullie ook allemaal nog te wachten met Aapie >:) :+ O+ .
Wow, hij is behoorlijk ondernemend _O_ Bij Aapie gaat het ook niet lang meer duren, die kroop gisteren naar achter. Ik vind het wel hele leuke ontwikkelingen maar inderdaad, het gaat allemaal zo snel!

quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 23:02 schreef Nolita het volgende:
@:Seven. Wat mooi en bijzonder die ogen van Colin! Wat duwstang betreft. Het ligt er een beetje aan watvoor auto het is. Als hij ergens in zit of er een riempje is kan het eerder dan wanneer dat niet is. Wij hebben een loopfiets met 3 wielen, maar als ik haar daarop zet trekt ze haar benen op en houdt zich niet heel stevig vast. Dat gaat nog niet lukken met duwstang.

@:Lemijn welkom nog hier! Wij hebben de box wel gebruikt als veilige plek om haar weg te leggen. Toen ze wat groter werd legde ik haar vooral op de grond. Op dit moment gebruiken we de box weer als veilige plek als ze even zonder toezicht moet (boven iets halen of naar het toilet of iets met peuter). Anders klimt ze zomaar overal op en dat is gewoon gevaarlijk. En laatst heeft peuter er met de Duplo in gezeten omdat L steeds alles kapot maakte, werkte ook goed. ^O^
Maar ik kan me voorstellen dat je een andere keuze maakt als er niet veel plek is, er zijn tzt vast andere oplossingen voor te bedenken.

*O* voor alle nieuwe babyskills! *O* Leuk om te zien!

@:MaJo Google maar eens op babyslippers. Slippers met een elastiek om de hak zijn het, maar heeft totaal geen toegevoegde waarde hoor. Ze zijn van peuter geweest toen ze 20-24 maanden was. Ik heb ze laatst voor de lol gepast om te schatten welke maat ze nu heeft en ze pasten al. :D Nu wil ze die dus steeds aan als ze ze ziet. :') Ik heb ze dus destijds in het voorjaar gekocht toen dreumes goed liep; eerder is wat zinloos.
Ik heb het even gegoogled, ik heb er nu een beter beeld bij ^O^ Maar vinden ze dat wel ok zo tussen hun tenen? Kan me voorstellen dat dit kriebelt :D

quote:
7s.gif Op woensdag 30 juni 2021 23:31 schreef Seven. het volgende:
Zo één maar dan de hysterische versie met duwstang en alle andere toeters en bellen:

[ afbeelding ]

Dit model ik meer een patserding waar vooral de vaders zelf verkikkerd op zijn :') . Geen kleurtjes, geen geluidjes. Niks uitnodigends aan voor een kind.
Doorgaans is het ook zo dat het kind de hysterische dingen wil in plaats van de dingen die mooi voor ons zijn ja _O-

quote:
1s.gif Op donderdag 1 juli 2021 01:00 schreef Aure het volgende:

Ik raakte er ook al door in de war! Maar loopkarretje dus ^O^

quote:

[..]

Oeh deze wil ik hebben! Dit kan wel eens zijn cadeau worden als hij 1 wordt O+ Of kunnen we het beter eerder geven? Hij kan momenteel nog niet zitten dus zelf staan/lopen zal ook nog wel even op zich laten wachten vermoed ik :+
  donderdag 1 juli 2021 @ 11:39:13 #265
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_200153854
@Seven :*

@MaJo dat stond er inderdaad. :P

Wij hadden voor U. ook een duw/loopwagen. Al vroeg geïntroduceerd zodat hij met de blokjes die erin zaten kon spelen. En toen hij langs de bank ging lopen geïntroduceerd als loopwagen. Super schattig. Pas wel op, want sommige modellen kunnen ze voor zich uit duwen en dan kunnen ze voorover vallen. Die van het BOLlinkje ziet er leuk uit! Edit: mijn ervaring is dat ze met dit model vaker vallen: https://www.bol.com/nl/nl(...)2_18.26.ProductImage

En zo'n fiets met duwstang heeft m'n schoonzus destijds gekocht voor U. Maar ik vond het echt een onding. U. vond het ook niks aan. :@
  donderdag 1 juli 2021 @ 13:33:30 #266
319308 Tink89
To live is to dance
pi_200155201
Mijn baby is voor het eerst op de opvang. Ik vind het heerlijk en vreselijk tegelijk _O-
  donderdag 1 juli 2021 @ 18:00:31 #267
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200158745
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 13:33 schreef Tink89 het volgende:
Mijn baby is voor het eerst op de opvang. Ik vind het heerlijk en vreselijk tegelijk _O-
Hoe is het gegaan?
Resistance is futile.
  donderdag 1 juli 2021 @ 18:31:23 #268
319308 Tink89
To live is to dance
pi_200159089
quote:
2s.gif Op donderdag 1 juli 2021 18:00 schreef Seven. het volgende:

[..]

Hoe is het gegaan?
Goed! Hij heeft gegeten, geslapen (dat doet hij thuis dus niet in bed) en heel veel gelachen. Ze zijn dol op hem.

En nu ligt hij uitgeteld te slapen bovenop me. Zo zoet.

En hij kwijlt echt enorm. Zouden het met 14 weken al tandjes zijn?
pi_200159935
@Tink89 mooi dat het goed is gegaan. Poffertje heeft ook heel erg gekwijld en stopte daarmee ruim voordat ze tandjes kreeg. Als ze me bijt, dat is blijkbaar een goede indicatie dat er tandjes doorkomen. }:|

Mijn baby wordt eindelijk minder geschopt en geslagen door grote broer. w/
Hij geeft nou kusjes, doet liedjes met gebaren, gaat er nog steeds bovenop zitten maar met iets meer ruimte voor haar, trekt haar beetje omhoog tot zit om te knuffelen, trekt speelgoed door het huis zodat Poffertje achter hem aan kruipt, of hij gaat liggen zodat zij over hem heen kan kruipen.

Haar omhoog trekken tot zit of er bovenop zitten is niet ideaal, en eerst mocht het niet, maar het is zoveel beter dan mijn baby in het gezichtje geschopt zien worden. :Y

Blijkbaar wil hij echt wel wat met haar maar had nog geen idee hoe dan. Het is wat werk geweest maar wat een fijne verandering is dit. O+
pi_200159982
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 11:32 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wow, hij is behoorlijk ondernemend _O_ Bij Aapie gaat het ook niet lang meer duren, die kroop gisteren naar achter. Ik vind het wel hele leuke ontwikkelingen maar inderdaad, het gaat allemaal zo snel!
[..]

Ik heb het even gegoogled, ik heb er nu een beter beeld bij ^O^ Maar vinden ze dat wel ok zo tussen hun tenen? Kan me voorstellen dat dit kriebelt :D
[..]

Doorgaans is het ook zo dat het kind de hysterische dingen wil in plaats van de dingen die mooi voor ons zijn ja _O-
[..]

Ik raakte er ook al door in de war! Maar loopkarretje dus ^O^
[..]

Oeh deze wil ik hebben! Dit kan wel eens zijn cadeau worden als hij 1 wordt O+ Of kunnen we het beter eerder geven? Hij kan momenteel nog niet zitten dus zelf staan/lopen zal ook nog wel even op zich laten wachten vermoed ik :+
De slippers die we hier hebben zijn geen teenslippers, dat lijkt me idd maar vervelend voor ze.
Met 1 jaar kan prima denk ik. Ze speelt er hier sinds ze 9 maanden is ongeveer mee. Idd vanaf dat ze zittend kunnen spelen. Ik heb alleen geen ervaring met hoelang zoiets in trek blijft als ze eenmaal kunnen lopen. Maar de speeloptie is sowieso nog wel een tijdje leuk denk ik.

Fijn dat alles goed is gegaan op de opvang tink! Heb jij de dag nuttig besteed? (Als in lekker uitgerust? ;) )
Kwijlen met 14 weken heeft denk ik eerder te maken met ontwikkeling van de speekselklieren.
  donderdag 1 juli 2021 @ 20:15:15 #271
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200160366
Vorige keer was het eerste tandje hier met 3 maanden al door hoor! En niet lang daarna de tweede en derde en vierde. Al weet ik dat het vroeg is :).

Fijn dat het beter gaat met ze samen, PKM. Die behoefte om erop te gaan zitten is wel herkenbaar }:| .
  Moderator donderdag 1 juli 2021 @ 20:32:53 #272
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200160659
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 11:39 schreef arvensis het volgende:
@:Seven :*

@:Majo dat stond er inderdaad. :P

Wij hadden voor U. ook een duw/loopwagen. Al vroeg geïntroduceerd zodat hij met de blokjes die erin zaten kon spelen. En toen hij langs de bank ging lopen geïntroduceerd als loopwagen. Super schattig. Pas wel op, want sommige modellen kunnen ze voor zich uit duwen en dan kunnen ze voorover vallen. Die van het BOLlinkje ziet er leuk uit! Edit: mijn ervaring is dat ze met dit model vaker vallen: https://www.bol.com/nl/nl(...)2_18.26.ProductImage

En zo'n fiets met duwstang heeft m'n schoonzus destijds gekocht voor U. Maar ik vond het echt een onding. U. vond het ook niks aan. :@
Die recensies zijn ook niet best van deze die je post :X Die @Nolita poste krijgt gelukkig wel positieve recensies ^O^ Goed dat je het nog even benoemt, ik vroeg me ook af of je er juist niet mee zou vallen.

quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 13:33 schreef Tink89 het volgende:
Haha herkenbaar O+

quote:
3s.gif Op donderdag 1 juli 2021 19:41 schreef PKM het volgende:
@:Tink89 mooi dat het goed is gegaan. Poffertje heeft ook heel erg gekwijld en stopte daarmee ruim voordat ze tandjes kreeg. Als ze me bijt, dat is blijkbaar een goede indicatie dat er tandjes doorkomen. }:|

Mijn baby wordt eindelijk minder geschopt en geslagen door grote broer. w/
Hij geeft nou kusjes, doet liedjes met gebaren, gaat er nog steeds bovenop zitten maar met iets meer ruimte voor haar, trekt haar beetje omhoog tot zit om te knuffelen, trekt speelgoed door het huis zodat Poffertje achter hem aan kruipt, of hij gaat liggen zodat zij over hem heen kan kruipen.

Haar omhoog trekken tot zit of er bovenop zitten is niet ideaal, en eerst mocht het niet, maar het is zoveel beter dan mijn baby in het gezichtje geschopt zien worden. :Y

Blijkbaar wil hij echt wel wat met haar maar had nog geen idee hoe dan. Het is wat werk geweest maar wat een fijne verandering is dit. O+
Wat fijn dat het beter gaat! Ik vind het wel heel sneu klinken, in het gezicht geschopt worden :'( Gelukkig kunnen baby's best tegen een stootje maar je wil toch niet dat ze pijn hebben. Het lijkt me ook wel lastig voor grote broer, die snapt er natuurlijk ook nog helemaal niks van.

Hmmm misschien dan toch eerder aanschaffen, ook zo zonde als er maanden voorbij gaan waarbij hij er leuk mee had kunnen spelen. Maar hij zit nog steeds niet dus het heeft nog geen haast :)

Aapie was vandaag weer druk met achteruit kruipen O+
  donderdag 1 juli 2021 @ 20:52:14 #273
319308 Tink89
To live is to dance
pi_200160860
Hier ook nog even: www.eenvandaag.nl/bevallen

En ik heb m'n dag besteed aan werken, een uurtje slapen, heel veel opruimen...
  Moderator donderdag 1 juli 2021 @ 21:31:36 #274
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200161352
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 20:52 schreef Tink89 het volgende:

Ingevuld ^O^

Klinkt als een productief dagje!
  donderdag 1 juli 2021 @ 22:02:16 #275
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_200161757
quote:

Ingevuld.
  donderdag 1 juli 2021 @ 22:29:27 #276
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_200162069
Ik ben met Pep naar Leiden geweest O+ lekker rondgewandeld, gevoed en verschoond in de auto in de parkeergarage. Was echt leuk!

Hij is nog steeds iebelig en huilerig (hoera sprong 4) en drinkt voor geen meter. Heb t idee dat mijn sterkte tsr en zijn inmiddels krachtige drinken er voor zorgen dat hij in die paar minuten per kant toch wel genoeg binnenkrijgt. Hij huilt en overstrekt er alleen zo bij, niet echt ontspannen… wel goeie luiers en gewoon 5/6/7 keer aan de borst dus maak me niet te druk erover.

Tussen t piepen door is hij superblij, maakt heel vee geluidjes en @Tink89 hij kwijlt als een malle. Volgens mij te maken met de ontwikkeling van de mondmotoriek ook. Ik verwacht nog geen tanden.
Kwak
  donderdag 1 juli 2021 @ 22:30:38 #277
318361 Bienelientjee
pi_200162090
quote:

Kan ik hem invullen als Nederlander in Engeland? Of is het gericht op Nederlandse bevallingen?
  Moderator donderdag 1 juli 2021 @ 22:47:20 #278
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200162423
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 22:30 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]

Kan ik hem invullen als Nederlander in Engeland? Of is het gericht op Nederlandse bevallingen?
Dat staat er niet bij maar het gaat om de zorg in Nederland dus het vervuilt dan wel het onderzoek. Het gaat er namelijk om hoe vrouwen de optie omtrent pijnbestrijding bij de bevalling hebben ervaren. Ik kan me zo voorstellen dat dit in Engeland heel anders is.

@kwakz0r klinkt als een lekker dagje!
  donderdag 1 juli 2021 @ 23:12:33 #279
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200162833
quote:

[..]

Ja, kan! Wel aangeven dat je buiten Nederland woont.
Resistance is futile.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 09:00:52 #280
319308 Tink89
To live is to dance
pi_200164665
quote:

[..]

Het kan, maar het is de vraag of ze iets aan je data hebben... het gaat om bevallen in Nederland.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 11:18:45 #281
318361 Bienelientjee
pi_200166239
Dan laat ik het! ;)
  vrijdag 2 juli 2021 @ 14:28:33 #282
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_200168659
Ik heb hem ook ingevuld. Achteraf gezien best tevreden over de ruggenprik maar een volgende keer ga ik zonder proberen. Wel ben ik meer overtuigd geraakt van een ziekenhuisbevalling ipv thuis. Hoe was dat voor jullie?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  vrijdag 2 juli 2021 @ 14:46:06 #283
149959 SQ
snelle trees
pi_200168808
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 14:28 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb hem ook ingevuld. Achteraf gezien best tevreden over de ruggenprik maar een volgende keer ga ik zonder proberen. Wel ben ik meer overtuigd geraakt van een ziekenhuisbevalling ipv thuis. Hoe was dat voor jullie?
precies andersom eigenlijk.
Mijn eerste ("gedwongen") ziekenhuisbevalling ging zo snel en probleemloos dat ik de tweede zonder twijfels thuis heb gedaan :D

Heb alleen bij de derde pijnstilling gehad, maar ik zou ook geen keizersnede zonder ruggenprik overwegen :')
disclaimer
pi_200169797
Ik ben oprecht heel blij dat ik er zo snel een ruggenprik in heb laten jassen. Lijkt me intens zuur om bijna 32u zonder pijnmedicatie weeën op te vangen en dan alsnog een ruggenprik te krijgen voor je keizersnede. Dan maar direct. Maargoed dat weet je vooraf natuurlijk niet :P.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 16:16:16 #285
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_200170028
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 16:02 schreef Smart_ass het volgende:
Ik ben oprecht heel blij dat ik er zo snel een ruggenprik in heb laten jassen. Lijkt me intens zuur om bijna 32u zonder pijnmedicatie weeën op te vangen en dan alsnog een ruggenprik te krijgen voor je keizersnede. Dan maar direct. Maargoed dat weet je vooraf natuurlijk niet :P.
Mijn bevalling was 30 uur en kreeg een ruggeprik na zo’n 19 uur :'), maar daarna was het heel chill maar vorderde het niet echt meer vanzelf. 10 uur later pas bevallen waarvan de laatste 4 uur alsnog op eigen kracht :+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_200170088
Ja, petje af hoor daarvoor. Mij niet gezien :'( .

Hoe gaat het trouwens met E. en jullie honden?
  vrijdag 2 juli 2021 @ 17:16:43 #287
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_200171180
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 16:19 schreef Smart_ass het volgende:
Ja, petje af hoor daarvoor. Mij niet gezien :'( .

Hoe gaat het trouwens met E. en jullie honden?
SPOILER
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_200172314
Ah lief! Wij hebben ook een hond (nog best jong ook, bijna 2) en ik vond het in het begin erg spannend, vooral toen Bubbles echt nog heel klein was. Hij wil altijd met alles en iedereen spelen en dat gaat ook vrij lomp. Maar hij doet wel heel lief tegen haar. Als ze op de grond ligt gaat hij er altijd naast liggen. Maar inderdaad, ik ben er ook altijd bij en laat ze geen seconde uit het oog, want dat vertrouw ik niet.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 19:03:06 #289
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_200172638
quote:
Na de eerste vrijwillige ziekenhuisbevalling juist overtuigd geraakt van een thuisbevalling.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 19:28:41 #290
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200173082
2x overtuigd thuis. Ondanks dat ik het met name de eerste keer niet echt een feestje vond, maar de meerwaarde van thuis is voor mij zo groot, en van het zelf doen ook, daar kan geen pijnstilling tegenop. Mits alles goed gaat en zo, een keizersnee zou ik ook liever met pijnstilling doen natuurlijk :P.
  Moderator vrijdag 2 juli 2021 @ 19:52:01 #291
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200173529
Ik moest in het ziekenhuis bevallen dus ik heb de optie nooit gehad. Maar ik wilde het liefst zonder pijnbestrijding en ik vraag me nu echt af waarom :? De ruggenprik was zo relaxed, ik zou echt niet meer zonder willen :D
pi_200173698
De eerste bevalling was het morfinepompje mijn beste vriend. En bij de tweede was ik blij dat de verloskundige nog op tijd hier was, die was er nog geen tien minuten voordat Poffertje het bad in floepte. Het ziekenhuis bereiken voor pijnbestrijding was dus niet van toepassing. :)
  vrijdag 2 juli 2021 @ 20:30:18 #293
319308 Tink89
To live is to dance
pi_200174356
Ik ben fan van de ruggenprik light (walking epidural). Wat mij betreft ideaal. En dit keer stond hij mooi op tijd uit en heb ik de hele persfase wel gewoon gevoeld en meegemaakt. Wat mij betreft perfect, maar ik had na behoorlijk zware zwangerschap de eerste keer ook echt de puf niet om na 40 uuuuuuuren van weeën die niets opleverden de rest ook nog uit te zingen.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 11:01:16 #294
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200182443
quote:
Ik had een prachtbevalling thuis. Er komt geen tweede keer maar ik zou niet anders willen. Tenzij medische noodzaak natuurlijk :) . En onder medische noodzaak schaar ik dan ook oververmoeidheid omdat het te lang duurt, of je gewoon niet veilig voelen thuis omdat je een afstand af moet leggen naar medische voorzieningen.
Resistance is futile.
pi_200183932
In het ziekenhuis hier in de buurt hebben ze geen ruggenprik Light.

De volgende keer hoop ik toch thuis te bevallen, ondanks goede ervaringen met het ziekenhuis. Al hoop ik niet nog een keer met volledige ontsluiting 25 minuten in de auto te moeten. Maar mijn angst voor infuus e.d. is groter dan de pijn, dus dat scheelt qua keuze.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 20:08:59 #296
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200190041
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 11:18 schreef Bienelientjee het volgende:
Dan laat ik het! ;)
Ik zou het invullen, de optie 'ik woon in het buitenland' staat er denk ik niet voor niets.
Resistance is futile.
pi_200190251
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 19:52 schreef MaJo het volgende:
Ik moest in het ziekenhuis bevallen dus ik heb de optie nooit gehad. Maar ik wilde het liefst zonder pijnbestrijding en ik vraag me nu echt af waarom :? De ruggenprik was zo relaxed, ik zou echt niet meer zonder willen :D
Apart is dat, dat bij de één de ruggenprik prima werkt en bij de ander niet. Bij de eerste een ruggenprik gekregen en na een uurtje kwamen de weeën er gewoon doorheen. Het is niet dat hij niet werkte, want toen ik na de bevalling wilde opstaan zakte ik gewoon door mijn benen. Ze leken compleet verdoofd. Ik kreeg door de ruggenprik geen persweeën en dat is niet iets waar je blij van wordt. Als je een ruggenprik wilt, zo vroeg mogelijk aangeven. Ik heb 'm waarschijnlijk te laat gekregen.

Bij de tweede ging het zo snel, dat ik geen pijnbestrijding heb kunnen krijgen. Toen ik het vroeg kreeg ik al vrij snel daarna persweeën.

De fijnste bevalling vind ik met stip de tweede, zónder de pijnbestrijding dus.
  Moderator zaterdag 3 juli 2021 @ 20:23:22 #298
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200190314
Ik ben vandaag met mijn ouders en Aapie naar de dierentuin geweest, aapies kijken O+ Aapie gaf nog weinig sjoege maar we hebben ons goed vermaakt. Vroeger ging ik zelf naar deze dierentuin (Ouwehand) dus mooi om het nu door zijn ogen te bekijken. Zeker voor herhaling vatbaar! En we hadden mooi weer *O*

quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 20:20 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Apart is dat, dat bij de één de ruggenprik prima werkt en bij de ander niet. Bij de eerste een ruggenprik gekregen en na een uurtje kwamen de weeën er gewoon doorheen. Het is niet dat hij niet werkte, want toen ik na de bevalling wilde opstaan zakte ik gewoon door mijn benen. Ze leken compleet verdoofd. Erg vreemd dat ik de weeën wel flink gevoeld heb.

Bij de tweede ging het zo snel, dat ik geen pijnbestrijding heb kunnen krijgen. Toen ik het vroeg kreeg ik al vrij snel daarna persweeën.

De fijnste bevalling vind ik met stip de tweede, zónder de pijnbestrijding dus.
Bij mij werkte de ruggenprik ook niet meteen goed, ik voelde links nog alles. Dat bleek een uitzonderlijk iets te zijn en de anesthesist heeft het toen bijgesteld. Zij vond het wel interessant :D Daarna werkte het gelukkig wel goed.

Apart inderdaad dat het zo per persoon kan verschillen!
  zaterdag 3 juli 2021 @ 20:29:26 #299
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200190435
Ik had trouwens wel een TENS en dat zou ik iedereen aanraden.
Resistance is futile.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 20:29:39 #300
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200190439
Dicht?
Resistance is futile.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 20:29:57 #301
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200190449
Oh, nu écht dicht :+