abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 juni 2021 @ 20:05:06 #126
149959 SQ
snelle trees
pi_200030962
Urineverlies heb ik als ik touwtjespring of op de trampoline sta of té intens dans of aerobic. Zal nooit meer weg gaan.
Verder valt mijn haar nog steeds uit, is mijn buikflap nóg langer geworden (ik wist niet dat het kon), maar voor de rest is alles wel weer als vanouds.
disclaimer
pi_200031441
Af en toe voel ik een steek daar beneden (schaambeen?) bij een bepaalde beweging tijdens sporten, verder niet (maar er is bij mij ook geen baby doorheen gekomen). Wel nog steeds een buikje :'( hoewel ik verder wel op hetzelfde gewicht ben als voor de zwangerschap. Maar ik moet gaan oppassen met wat ik allemaal eet nu Bubbles minder gaat drinken :P.
pi_200031669
Wat een heerlijk babyfoto's. O+
Hier gaat het allemaal met mini stapjes beter. Mijn poppy dronk erg slecht met het hele warme weer.
@SQ , wat een goede tip met die natte washand. nog nooit van gehoord. wie weet wil het voor haar ook wel helpen.

I is heel erg gefrustreerd dat niet zelf rechtop kant zitten. Ze kan slechts kort zelf rechtop zitten. (als ik haar heb geholpen)
Ze is mega goed in achteruit kruipen lol
I is een stuk zwaarder dan O op dezelfde leeftijd was. Het was vooral op het begin echt wennen. maarja nu weet ik niet beter.
  Moderator/colorchick woensdag 23 juni 2021 @ 21:01:32 #129
382129 crew  Donna
pi_200031975
Ik heb na A-tje (2de kind, vijfde zwangerschap) toch wel echt een flip flap flubber buik overgehouden helaas.

Touwtje springen, jumping jacks of trampoline springen gaat ook nog niet (na m'n keizersnede bij G was dat allemaal geen probleem), maar ik merk nog wel dat het verbeterd. Kan m'n plas ook weer langer ophouden. Eerst was het plassen / rennen!!!!!!!!!!!
En nu hoef ik niet meer te rennen en kan ik eventueel eerst ook nog wel even 'iets' doen.
pi_200032190
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 19:46 schreef Donna het volgende:

[..]

+1 |:)
+1 kilo? O-)
  Moderator/colorchick woensdag 23 juni 2021 @ 21:11:02 #131
382129 crew  Donna
pi_200032212
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 21:10 schreef tpopml het volgende:

[..]

+1 kilo? O-)
+1 op de reactie.

Kilo's. + 17. :|W
pi_200033064
Herkenbaar Donna wat betreft plas ophouden. Ik heb altijd vaak moeten plassen en dat werd gedurende de zwangerschap alleen maar erger maar nu kan ik het super lang ophouden! Geen idee hoe dat gekomen is.
pi_200033126
Oh wacht maar jij bedoelt dat het eerst na de bevalling slecht was en nu eindelijk beter gaat? Ach als het uiteindelijk allemaal maar goed komt :D.
  Moderator/colorchick woensdag 23 juni 2021 @ 21:39:54 #134
382129 crew  Donna
pi_200033153
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 21:39 schreef Smart_ass het volgende:
Oh wacht maar jij bedoelt dat het eerst na de bevalling slecht was en nu eindelijk beter gaat? Ach als het uiteindelijk allemaal maar goed komt :D.
Ja haha!

Maar jij bent helemaal in een goede positie, chill!
pi_200033909
Flubberbuik, check :') Sowieso nog wel wat extra kilo's, geen idee hoeveel. M'n knip van de eerste bevalling is nog steeds gevoelig, van het scheurtje van de laatste keer heb ik dan weer geen last. Nog een beetje last van mijn bekken soms. Oh en m'n voeten zijn echt flink doorgezakt dus daar moet ik ook nog iets mee :')
pi_200036133
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 20:38 schreef Tink89 het volgende:
Iets te doen geven ja. En bij echt te weinig energie aan mijn kant om de discussie aan te gaan: een filmpje.

Ik was trouwens best een beetje boos op het consultatiebureau. Ze liepen meer dan een half uur uit, maar zeiden dat niet, dus spruit was al die tijd uitgekleed en overstuur geweest. Ze zeiden 'en over een maand beginnen met groente, zeker als hij wat traag groeit'. Alsof groente beter aanzet dan melk!? Op mijn opmerking dat we dat anders aanpakken (rapley dus), kreeg ik een informatiepakket over groentehapjes in m'n handen geduwd incl bakje om groenteprak in te vriezen. En tien tot twaalf keer borstvoeding per dag was te veel...
Volgens mij is dit niet meteen cb-afhankelijk, maar persoonsafhankelijk, net wie je treft. Ik heb zulke opmerkingen nooit gehad als ik over rapley begon bij hetzelfde cb neem ik even aan. Ik stoor me wel aan het grote verloop, heb vrijwel iedere keer iemand anders. Tijdens de intake vorig jaar gaven ze aan dat dat nu minder zou moeten worden, maar ik had laatst weer iemand die nieuw was voor mij en een collega ernaast die ingewerkt werd...is dat bij alle cb’s zo?

Bijzonder weer om te merken dat je dit topic op een gegeven moment echt ontgroeit.
Haar nieuwe hobby is lopen achter de loopwagen, aan 1 handje of samen met grote zus met 2 handjes. O+
Na een vlees mijder hebben we nu een baby die juist het vlees er eerst tussenuit pikt en maar blijft wijzen naar ons vlees als dat van haar nog niet eens op is. :D

Ik ben eigenlijk al heel snel hersteld. Natuurlijk is mijn buik nog niet helemaal zo strak als het ooit was, maar ik ben best tevreden zo. (Moet het sporten nog wat actiever oppakken). Eigenlijk geen klachten nu en op haaruitval na ook niet gehad.
  woensdag 23 juni 2021 @ 23:24:03 #137
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200036202
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 19:20 schreef Smart_ass het volgende:
Niet iedereen heeft zo’n snelle hoor, volgens mij is Bubbles vrij traag vergeleken met de rest hier.
Met bijna 9 maanden kruipt ze nog niet :P Geloof ook niet dat ze er de noodzaak van inziet, want rollend komt ze ook ver :') . Oh en zelfstandig tot zit komen ook niet. Ze ligt heel vaak te chillen op haar zij, beetje ‘draw me like one of your French girls’ achtig zeg maar :D.

Iemand trouwens de gouden tip hoe je een niet stil liggende baby verschoont? Zodra haar billen het aankleedkussen raken ligt ze alweer op haar buik, word er soms een beetje moedeloos van haha.
Ik geef Colin een opgerolde yogamat (die van mij is redelijk zwaar), wel vrij grof geschut voor hem maar het houdt hem wel in bedwang :+
Resistance is futile.
  woensdag 23 juni 2021 @ 23:26:56 #138
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200036285
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 20:38 schreef Tink89 het volgende:
Iets te doen geven ja. En bij echt te weinig energie aan mijn kant om de discussie aan te gaan: een filmpje.

Ik was trouwens best een beetje boos op het consultatiebureau. Ze liepen meer dan een half uur uit, maar zeiden dat niet, dus spruit was al die tijd uitgekleed en overstuur geweest. Ze zeiden 'en over een maand beginnen met groente, zeker als hij wat traag groeit'. Alsof groente beter aanzet dan melk!? Op mijn opmerking dat we dat anders aanpakken (rapley dus), kreeg ik een informatiepakket over groentehapjes in m'n handen geduwd incl bakje om groenteprak in te vriezen. En tien tot twaalf keer borstvoeding per dag was te veel...
Oh zucht.. volg je eigen kop, Tink! Het gaat vanzelf en elke baby heeft daar een eigen tempo in. En ze kunnen zelf heel goed aangeven wanneer ze klaar zijn voor rapley.
Resistance is futile.
pi_200036293
quote:
7s.gif Op woensdag 23 juni 2021 23:24 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik geef Colin een opgerolde yogamat (die van mij is redelijk zwaar), wel vrij grof geschut voor hem maar het houdt hem wel in bedwang :+
Hier verricht de tandenborstel wonderen, helemaal de focus op dat ding. Als die niet werkt, werkt niets en staat ze rechtop alles van het plankje te trekken. Het is een fase....

Maar die tandenborstel. Als ik peuter de tanden ga poetsen staat zij als eerste klaar met haar mond wijd open. :D
Dus als ik klaar ben met peuter mag zij ook altijd nog even.
  woensdag 23 juni 2021 @ 23:38:23 #140
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200036510
Wij hadden een telefonisch consult met het CB vandaag. Was prima, goeie tips wel gekregen. Ze gaf de tip om te proberen water te geven 's nachts, in plaats van melk. Vond ik wel een goeie.

M'n man vindt er iets van dat ik Colin uit z'n bed haal als hij 's nachts huilt en niet vlot weer inslaapt. De jeugdverpleegkundige was het met hem eens dat het met 9 maanden ook prima is om hem niet uit bed te halen. Snap ik, ben ik het ook mee eens maar ik wil er zelf gewoon nog niet aan :') . Er moet geknuffeld worden en dan is hij binnen 5 minuten weer in slaap, en ik wil zelf ook graag slapen :+ . Voorlopig kunnen mijn man en de jeugdverpleegkundige de pot op >:) .

Verder gaf ze ook aan dat hij met 9 maanden ook wel zonder speentje kan, sommige kinderen gaan het op deze leeftijd tegen je gebruiken door de speen weg te gooien. Kan ik me wel in vinden op zich, maar ik zie geen noodzaak om het te veranderen want Colin is nog niet zo doortrapt. Hij loopt er wel continue mee te spelen als hij wakker is, dus voor de zuigbehoefte is niet meer (laatst nog een foto van gepost).

Dus, water i.p.v. melk 's nachts beginnen we mee. Minder met die speen in de bakkes beginnen we over een paar weken mee overdag. In bed laten liggen beginnen we mee als hij niet meer wakker wordt 's nachts.
Resistance is futile.
  woensdag 23 juni 2021 @ 23:39:27 #141
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200036526
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 23:27 schreef Nolita het volgende:

[..]

Hier verricht de tandenborstel wonderen, helemaal de focus op dat ding. Als die niet werkt, werkt niets en staat ze rechtop alles van het plankje te trekken. Het is een fase....

Maar die tandenborstel. Als ik peuter de tanden ga poetsen staat zij als eerste klaar met haar mond wijd open. :D
Dus als ik klaar ben met peuter mag zij ook altijd nog even.
Haha, wat leuk en grappig! Hier nog geen tandjes maar hij vindt het wel interessant. Maar eens een tandenborsteltje kopen om te oefenen.
Resistance is futile.
  woensdag 23 juni 2021 @ 23:48:18 #142
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200036638
En voor de stats:

+5 kilo toen ik stopte met bv.
Bij aandrang zeker geen kwartier wachten want dan red ik het niet naar de wc.
M'n haren groeien weer terug.
M'n tieten zijn echt wel slapper geworden, maar er zat toch al weinig bounce in wegens jojo-en 20 jaar geleden.

En ik ben nu 2 keer ongesteld geweest, de laatste keer viel echt vies tegen. Ik ben altijd aan de pil of mirena geweest en nu dus geen anticonceptie (m'n man is gesteriliseerd). Ik ben nog nooit zo leeg gelopen: sliertjes, bonkjes, elke 2 uur een normale tampon vol (ik kon met gemak 12 uur doorlopen met een mini :') ).
Dus ik denk dat ik nu ongesteldheid meemaak zoals de meeste vrouwen die meemaken. Ellendige kutzooi is het. }:|
Resistance is futile.
  donderdag 24 juni 2021 @ 06:23:38 #143
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_200037350
Jemig dat klinkt als een horrormenstruatie Seven. Ik word gewoon ingesteld alleen is mijn cyclus ineens 2-3 dagen korter. Dus het kan vandaag ineens beginnen in plaats van zondag :'(
Verder loop ik 5 kilo uit, maar was ik al niet zo fit en gek genoeg is dat ineens +2 maten erbij. Niet heel chill voor je zelfvertrouwen.

Seven ik ben wel verbaasd om te horen dat met 9 maanden het gebruik van een speen al wordt afgeraden. Dacht dat ze zo tot een jaar sowieso ermee mogen rondlopen.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  Moderator donderdag 24 juni 2021 @ 07:36:42 #144
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200037488
Ik ben 1x ongesteld geweest sinds de bevalling en ik liep he-le-maal leeg. Dat is voor mij op zich niks nieuws, vroeger was ik ook zo heftig ongesteld. Verschil was dat het niet meer zo pijn deed. Waar ik vroeger aan de diclofenac moest omdat ik doodging van de pijn red ik het nu met paracetamol ^O^

Qua gewicht ben ik 4 kilo lichter dan voor de zwangerschap. Qua blaas heb ik ook geluk, ik had altijd zo'n verrotte blaas dat het nu eigenlijk beter gaat dan ooit :D Vroeger moest ik zeker 3x in een nacht eruit om naar de wc te gaan, nu regelmatig helemaal niet. Kan ook door de vermoeidheid komen :z Maar nee, ook overdag ga ik stukken minder vaak ^O^

Wel erge last van mijn onderrug en mijn heupen, alsof mijn lichaam niet helemaal in "sync" is. Ik ben er al voor naar de fysio geweest maar ik moet toch maar weer een afspraak maken.

@Seven bij onze CB afspraak werden denk ik dezelfde items besproken. Ook wij gaan overdag proberen geen speentje meer aan te bieden aan Aapie. Dat was zo'n standaard ding maar hij kan vaak inderdaad prima zonder. Een andere goede tip vind ik dat je je kindje beter na 4 uur geen tukkie meer kan laten doen. Aapie heeft regelmatig dat hij rond 5 uur nog gaat slapen, dat gaan we nu proberen op te rekken.

Verder is eten hier wel een ding. Hij krijgt nog steeds 5 grote flessen op een dag. We gaan nu wat andere dingen erbij proberen zoals pap en maiswafels. Met rapley gaat het overigens ontzettend goed, Aapie vindt het erg leuk en probeert alles. Gisteren zijn eerste (vega) gehaktballetje, hij zat echt te smullen :9
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  donderdag 24 juni 2021 @ 08:02:48 #145
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200037640
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 06:23 schreef monsterd. het volgende:
Jemig dat klinkt als een horrormenstruatie Seven. Ik word gewoon ingesteld alleen is mijn cyclus ineens 2-3 dagen korter. Dus het kan vandaag ineens beginnen in plaats van zondag :'(
Verder loop ik 5 kilo uit, maar was ik al niet zo fit en gek genoeg is dat ineens +2 maten erbij. Niet heel chill voor je zelfvertrouwen.

Seven ik ben wel verbaasd om te horen dat met 9 maanden het gebruik van een speen al wordt afgeraden. Dacht dat ze zo tot een jaar sowieso ermee mogen rondlopen.
Ach, echt afraden was het niet maar ze gaf wel aan dat het rond deze leeftijd ook wel zonder kan want het gaat nu niet meer om de zuigreflex. Colin lurkt er nog wel op als hij moe is, verder is het speentje nu leuk speelgoed. Dat zal waarschijnlijk ook per baby verschillen.
Resistance is futile.
  donderdag 24 juni 2021 @ 08:10:02 #146
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200037701
@MaJo Colin slaapt ook vaak om 17:00. We bekijken het per dag. Meestal 3 slaapjes, soms 2.

Het werkt het best als hij 's morgens om 6 uur wakker wordt in plaats van 5 uur. Want dan is hij om 9 uur al klaar met z'n eerste slaapje en dan kun je er donder op zeggen dat meneer om 12 uur toe is aan z'n middagslaapje. En van 14:00 tot 19:00 trekt hij niet. Dus dan is hij van 18:00 tot 20:30 nog wakker. Maar zonder derde slaapje gaat hij om 18:30 naar bed en dan is hij sowieso om 05:00 klaarwakker.
Resistance is futile.
  donderdag 24 juni 2021 @ 08:37:12 #147
149959 SQ
snelle trees
pi_200037925
Goud was vannacht van 22:00 tot 01:30 ook klaarwakker ;( en dan volle bak kletsen, meppen, krabben en knijpen.

Ik vond vanmorgen een zuigzoen vlak naast mijn tepel, kennelijk had ie misgehapt. :')
disclaimer
  Moderator donderdag 24 juni 2021 @ 10:35:09 #148
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200039164
quote:
7s.gif Op donderdag 24 juni 2021 08:02 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ach, echt afraden was het niet maar ze gaf wel aan dat het rond deze leeftijd ook wel zonder kan want het gaat nu niet meer om de zuigreflex. Colin lurkt er nog wel op als hij moe is, verder is het speentje nu leuk speelgoed. Dat zal waarschijnlijk ook per baby verschillen.
Dit inderdaad :Y Ik was gewend om hem eigenlijk altijd een speen te geven terwijl hij ook prima zonder kan. Al nam hij de speen ook wel meteen gretig aan zodra ik deze aanbood :D Nu doe ik het alleen als hij een beetje begint te piepen/in bed.

quote:
7s.gif Op donderdag 24 juni 2021 08:10 schreef Seven. het volgende:
@:MaJo Colin slaapt ook vaak om 17:00. We bekijken het per dag. Meestal 3 slaapjes, soms 2.

Het werkt het best als hij 's morgens om 6 uur wakker wordt in plaats van 5 uur. Want dan is hij om 9 uur al klaar met z'n eerste slaapje en dan kun je er donder op zeggen dat meneer om 12 uur toe is aan z'n middagslaapje. En van 14:00 tot 19:00 trekt hij niet. Dus dan is hij van 18:00 tot 20:30 nog wakker. Maar zonder derde slaapje gaat hij om 18:30 naar bed en dan is hij sowieso om 05:00 klaarwakker.
Aapie doet minstens nog 3 tukkies, soms zelfs 4. Het verschilt echt van dag tot dag. Vandaag is hij erg moe, hij ligt er al in voor zijn tweede tukkie. Steeds na een uur wakker begint hij met wrijven in zijn ogen en piepen. Ik denk dat hij niet helemaal lekker is :Z

Hij heeft net een bordje pap op, smullen dat hij deed :9 Ik baal wel want ik zie nu op het pak dat er toegevoegde suikers in zitten. Waarom doen ze dat toch bij die kleine kindjes -O- Welk merk pap geven de anderen hier? Of helemaal geen pap?

quote:
1s.gif Op donderdag 24 juni 2021 08:37 schreef SQ het volgende:
Goud was vannacht van 22:00 tot 01:30 ook klaarwakker ;( en dan volle bak kletsen, meppen, krabben en knijpen.

Ik vond vanmorgen een zuigzoen vlak naast mijn tepel, kennelijk had ie misgehapt. :')
Gebroken nacht dus -O- Moest wel even lachen om de zuigzoen _O- Ik heb dat een keer gehad met kolven, ik had de borstschaal niet goed geplaatst. Deed best zeer :X
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_200039543
Dat slapen is zo verschillend! Mickey doet twee dutjes, en dan gemiddeld van 1 uur. En wakker dat hij zichzelf kan houden, ongelooflijk. Gisteren heeft hij een half uur 's ochtends geslapen. 's middags lukte het hem niet meer, toen pas om 19u bij ons thuis gelijk naar bed... Geen tijd meer voor avondeten :o

Gelukkig echt een hele uitzonderlijke dag hoor, maar af en toe denk ik dat hij nu al FOMO heeft bij de oppas. Dan ziet hij opa en oma, en neefjes en nichtjes - dan ga je toch niet slapen??
pi_200039604
Zielie slaapt tegenwoordig pas om 22:30. En dat na veel luidruchtig protesteren, huilen en schreeuwen. Ze schreeuwt écht, niet normaal. _O- Die baby’s worden steeds arroganter geboren. :Y)

De leidsters klagen ook dat Zielie hun slaat en knijpt. :D Als ze haar flesje weer eens niet wil drinken, geeft ze hen een bitchslap. :P
Protège moi de mes désirs.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')