Ja haha!quote:Op woensdag 23 juni 2021 21:39 schreef Smart_ass het volgende:
Oh wacht maar jij bedoelt dat het eerst na de bevalling slecht was en nu eindelijk beter gaat? Ach als het uiteindelijk allemaal maar goed komt.
Volgens mij is dit niet meteen cb-afhankelijk, maar persoonsafhankelijk, net wie je treft. Ik heb zulke opmerkingen nooit gehad als ik over rapley begon bij hetzelfde cb neem ik even aan. Ik stoor me wel aan het grote verloop, heb vrijwel iedere keer iemand anders. Tijdens de intake vorig jaar gaven ze aan dat dat nu minder zou moeten worden, maar ik had laatst weer iemand die nieuw was voor mij en een collega ernaast die ingewerkt werd...is dat bij alle cb’s zo?quote:Op dinsdag 22 juni 2021 20:38 schreef Tink89 het volgende:
Iets te doen geven ja. En bij echt te weinig energie aan mijn kant om de discussie aan te gaan: een filmpje.
Ik was trouwens best een beetje boos op het consultatiebureau. Ze liepen meer dan een half uur uit, maar zeiden dat niet, dus spruit was al die tijd uitgekleed en overstuur geweest. Ze zeiden 'en over een maand beginnen met groente, zeker als hij wat traag groeit'. Alsof groente beter aanzet dan melk!? Op mijn opmerking dat we dat anders aanpakken (rapley dus), kreeg ik een informatiepakket over groentehapjes in m'n handen geduwd incl bakje om groenteprak in te vriezen. En tien tot twaalf keer borstvoeding per dag was te veel...
Ik geef Colin een opgerolde yogamat (die van mij is redelijk zwaar), wel vrij grof geschut voor hem maar het houdt hem wel in bedwangquote:Op dinsdag 22 juni 2021 19:20 schreef Smart_ass het volgende:
Niet iedereen heeft zo’n snelle hoor, volgens mij is Bubbles vrij traag vergeleken met de rest hier.
Met bijna 9 maanden kruipt ze nog nietGeloof ook niet dat ze er de noodzaak van inziet, want rollend komt ze ook ver
. Oh en zelfstandig tot zit komen ook niet. Ze ligt heel vaak te chillen op haar zij, beetje ‘draw me like one of your French girls’ achtig zeg maar
.
Iemand trouwens de gouden tip hoe je een niet stil liggende baby verschoont? Zodra haar billen het aankleedkussen raken ligt ze alweer op haar buik, word er soms een beetje moedeloos van haha.
Oh zucht.. volg je eigen kop, Tink! Het gaat vanzelf en elke baby heeft daar een eigen tempo in. En ze kunnen zelf heel goed aangeven wanneer ze klaar zijn voor rapley.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 20:38 schreef Tink89 het volgende:
Iets te doen geven ja. En bij echt te weinig energie aan mijn kant om de discussie aan te gaan: een filmpje.
Ik was trouwens best een beetje boos op het consultatiebureau. Ze liepen meer dan een half uur uit, maar zeiden dat niet, dus spruit was al die tijd uitgekleed en overstuur geweest. Ze zeiden 'en over een maand beginnen met groente, zeker als hij wat traag groeit'. Alsof groente beter aanzet dan melk!? Op mijn opmerking dat we dat anders aanpakken (rapley dus), kreeg ik een informatiepakket over groentehapjes in m'n handen geduwd incl bakje om groenteprak in te vriezen. En tien tot twaalf keer borstvoeding per dag was te veel...
Hier verricht de tandenborstel wonderen, helemaal de focus op dat ding. Als die niet werkt, werkt niets en staat ze rechtop alles van het plankje te trekken. Het is een fase....quote:Op woensdag 23 juni 2021 23:24 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik geef Colin een opgerolde yogamat (die van mij is redelijk zwaar), wel vrij grof geschut voor hem maar het houdt hem wel in bedwang
Haha, wat leuk en grappig! Hier nog geen tandjes maar hij vindt het wel interessant. Maar eens een tandenborsteltje kopen om te oefenen.quote:Op woensdag 23 juni 2021 23:27 schreef Nolita het volgende:
[..]
Hier verricht de tandenborstel wonderen, helemaal de focus op dat ding. Als die niet werkt, werkt niets en staat ze rechtop alles van het plankje te trekken. Het is een fase....
Maar die tandenborstel. Als ik peuter de tanden ga poetsen staat zij als eerste klaar met haar mond wijd open.![]()
Dus als ik klaar ben met peuter mag zij ook altijd nog even.
Ach, echt afraden was het niet maar ze gaf wel aan dat het rond deze leeftijd ook wel zonder kan want het gaat nu niet meer om de zuigreflex. Colin lurkt er nog wel op als hij moe is, verder is het speentje nu leuk speelgoed. Dat zal waarschijnlijk ook per baby verschillen.quote:Op donderdag 24 juni 2021 06:23 schreef monsterd. het volgende:
Jemig dat klinkt als een horrormenstruatie Seven. Ik word gewoon ingesteld alleen is mijn cyclus ineens 2-3 dagen korter. Dus het kan vandaag ineens beginnen in plaats van zondag![]()
Verder loop ik 5 kilo uit, maar was ik al niet zo fit en gek genoeg is dat ineens +2 maten erbij. Niet heel chill voor je zelfvertrouwen.
Seven ik ben wel verbaasd om te horen dat met 9 maanden het gebruik van een speen al wordt afgeraden. Dacht dat ze zo tot een jaar sowieso ermee mogen rondlopen.
Dit inderdaadquote:Op donderdag 24 juni 2021 08:02 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ach, echt afraden was het niet maar ze gaf wel aan dat het rond deze leeftijd ook wel zonder kan want het gaat nu niet meer om de zuigreflex. Colin lurkt er nog wel op als hij moe is, verder is het speentje nu leuk speelgoed. Dat zal waarschijnlijk ook per baby verschillen.
Aapie doet minstens nog 3 tukkies, soms zelfs 4. Het verschilt echt van dag tot dag. Vandaag is hij erg moe, hij ligt er al in voor zijn tweede tukkie. Steeds na een uur wakker begint hij met wrijven in zijn ogen en piepen. Ik denk dat hij niet helemaal lekker isquote:Op donderdag 24 juni 2021 08:10 schreef Seven. het volgende:
@:MaJo Colin slaapt ook vaak om 17:00. We bekijken het per dag. Meestal 3 slaapjes, soms 2.
Het werkt het best als hij 's morgens om 6 uur wakker wordt in plaats van 5 uur. Want dan is hij om 9 uur al klaar met z'n eerste slaapje en dan kun je er donder op zeggen dat meneer om 12 uur toe is aan z'n middagslaapje. En van 14:00 tot 19:00 trekt hij niet. Dus dan is hij van 18:00 tot 20:30 nog wakker. Maar zonder derde slaapje gaat hij om 18:30 naar bed en dan is hij sowieso om 05:00 klaarwakker.
Gebroken nacht dusquote:Op donderdag 24 juni 2021 08:37 schreef SQ het volgende:
Goud was vannacht van 22:00 tot 01:30 ook klaarwakkeren dan volle bak kletsen, meppen, krabben en knijpen.
Ik vond vanmorgen een zuigzoen vlak naast mijn tepel, kennelijk had ie misgehapt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |