Aapie heeft het heen en weer rollen ook pas met 6 maanden ontdekt. Dat heeft wel als voordeel dat hij nu pas ook echt door zijn bed begint te rollenquote:Op vrijdag 25 juni 2021 19:58 schreef SQ het volgende:
[..]
Wat knap! Wat een vroege rollers hier allemaalmijn babies hebben dat trucje nooit voor de 6 maanden door
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh, in slow motion.Protège moi de mes désirs.
quote:Op zondag 27 juni 2021 14:59 schreef arvensis het volgende:
💃 💃 💃Wat zit ze al stevigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh, in slow motion.
Resistance is futile.
Wat grappig hoe hij zich ontwikkeld, hij volgt gewoon lekker z'n eigen pad! Waarschijnlijk is het een denker, eerst goed afkijken en dan gewoon doen. Aapie is volgens mij ook zo, hij lijkt iets lang niet te kunnen en opeens doet meneer het gewoonquote:Op zondag 27 juni 2021 13:40 schreef Hilmo het volgende:
Ik lees zometeen twee pagina's bij maar mijn bijna 11 maanden oude baby zit vandaag ineens zelfstandig!En tijgeren sinds een paar weken. Kruipen en staan nog lekker niet dus het opruimen is te overzien. Wel over de tegels heen tijgeren en omvallen vanuit zit (op het hoofd, boink) was eerste keer huilen en de keren erna al niet meer.
Maar zelf kiekeboe doen, rollen met de bal en zelfs op tijd vangenVind ik dan ook heel wat. Mijn trage is denk ik heel balgevoelig én ik denk een puzzelaar
![]()
denk kind 1 op man lijkt en deze op mij.
quote:Op zondag 27 juni 2021 14:59 schreef arvensis het volgende:
💃 💃 💃Wat heerlijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh, in slow motion.Lijkt me zo leuk als ze echt een beetje kunnen gaan spelen op plekken! Ik was laatst met Aapie in een speeltuin maar ben er maar snel weer weggegaan, geen idee wat ik er met hem kon doen
Wat ontzettend schattigquote:Op zondag 27 juni 2021 21:47 schreef SQ het volgende:
Oh en we waren vandaag op visite bij vrienden, die een zwarte glazen tuintafel hadden, maar dat blad was aan de bovenkant zo bewerkt dat het steen leek, dus het viel niet op dat het glas was.
Ik had goud even op de grond gezet, zo half onder de tafel. Hij bleef maar omhoog kijken en op een gegeven moment begint ie keihard te lachen, hij kwam niet meer bij, en maar omhoog kijken. Dus ik kijk onder die tafel wat daar nou te zien was... Bleek ie zijn eigen reflectie in de glanzende onderkant van dat tafelblad te zien![]()
Uiteraard is je eigen spiegelbeeld echt het allerleukste van de wereld
Ik vind de onverwachte lachpartijen ook de leukste. Mijn man had het laatst over een basketballer met de naam Antetokounmpo. Toen manlief dat zei moest Aapie erom lachenDus nu zegt mijn man steeds Antetokounmpo tegen hem
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Awww sneu! Wij hier vergelijkbare issues trouwens. Colin rolt de hele ledikant door, ook met flinke blauwe plekken. Ik hoop ook dat het een fase is.quote:Op zondag 27 juni 2021 23:07 schreef MaJo het volgende:
Aapie is nog steeds erg verkouden en wordt BOOS als ik snot weg wil halen. Vanochtend werd hij wakker met beide neusgaten dicht met opgedroogd snotIk dat eruit peuteren, dat zou voor hem heerlijk moeten zijn, maar meneer was not amused
Verder blijft in slaap vallen een dingetje, hij kan zijn houding niet vinden. Ik leg hem helemaal in positie, knuffel een beetje met hem en dan valt hij wel in slaap. Hopelijk kan hij snel zelf een lekkere slaaphouding vinden.
Haha herkenbaar, Aapie kan ook heel gefrustreerd raken van op z'n buik eindigen. Al gaat het wel steeds beter! Lijkt me ook super frustrerend als je iets wil en het lukt je gewoon niet.quote:Op maandag 28 juni 2021 16:09 schreef Bienelientjee het volgende:
Dagje te vroeg met mijn BFD![]()
Baby J doet sinds vandaag push ups!![]()
Maar hij vindt zijn nieuwe skills echt niet leuk om te doen!
Maar stoppen kan die ook niet! Vandaag dus de hele tijd pure frustratie op zijn buik. Want hij blijft zichzelf maar opdrukken en achteruit schuiven. Heel soms gaan zijn knietjes ook al buigen!
![]()
[ link | afbeelding ]
En sinds afgelopen zaterdag krijgt hij wat baby porridge nuZijn eerste vastere voedsel en hij vindt het prachtig. Wordt na twee dagen al helemaal vrolijk als ik hem in de stoel zet! En ik laat hem ook lekker zelf met de lepel spelen en dan krijg je dit plaatje!
![]()
![]()
[ link | afbeelding ]
Blauwe plekken zelfs?quote:Op maandag 28 juni 2021 19:00 schreef Seven. het volgende:
[..]
Awww sneu! Wij hier vergelijkbare issues trouwens. Colin rolt de hele ledikant door, ook met flinke blauwe plekken. Ik hoop ook dat het een fase is.
Yay voor eerste tandje! Hier nog steeds NIKS. Alle tekenen zijn er maar nog steeds helemaal niets. Ben benieuwd wanneer het bij Aapie door gaat komen!quote:Op maandag 28 juni 2021 19:06 schreef arvensis het volgende:
Aah voor de blauwe plekken en snot.
Zielie is vandaag 7 maanden en het eerste tandje is door.Morgen een tandenborsteltje halen.
Ahhh, was dit zijn allereerste vaste hapje?quote:Op dinsdag 29 juni 2021 06:53 schreef monsterd. het volgende:
Otis is soepel hoor! Heel mooi om te zien!
Wij hebben gisteren voor het eerst een hapje broccoli geprobeerd, was even lachen totdat het eindige met een kotspartij
Ha je bent hierquote:Op dinsdag 29 juni 2021 15:05 schreef Lemijn het volgende:
Oeh knappe baby zag ik Aure! En het viel me gelijk op dat hij op een kleed op de grond ligt. Is dat een speciaal baby-ding? En heb je ook een box? Ik heb zó geen zin in dat ding maar er is wel een broer met neiging tot pletten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Maar als miniminibaby zat Otis eigenlijk bijna altijd in de draagdoek.Dus toen kon Jip 'm niet pletten.
Dit is 'm (oude foto) :quote:Op dinsdag 29 juni 2021 18:52 schreef monsterd. het volgende:
Oké nu wil ik ook meer weten Aure, wat voor box heb je dat je die kunt ombouwen? 😃
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@Lemijn ik heb de box ook niet echt gebruikt omdat peuter er bij in ging en dan ook nog ging springen. Gaat eigenlijk prima zonder.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
Ha dat doet Otis verrekte handigquote:Op maandag 28 juni 2021 21:47 schreef Aure het volgende:
Wat een heerlijk ventje heb je daar Bien
En baby's en hun spiegelbeeldIk vind dat ook altijd leuk om te zien als ze dat ontdekken.
Ik heb gewoon al 2 nachten een soort van nacht zoals SQ hem hier ergens boven omschreefDeze baby is zoooo anders dan zijn grote broer, ik had me hier helemaal niet op ingesteld
Hij wordt ook lachend wakker, dat deed Jip pas toen ie twee was ofzo
Niet dat Otis 's werelds beste slaper is hoor, die eer gaat nog steeds naar die van @:Sacrecoeur denk ik
Maar zoals het nu gaat, zo mag het voorlopig nog wel blijven gaan
En ik kreeg gisteren eindelijk z'n roltrucje op film:
[ afbeelding ]
Dat is wel knap ja! Ik ben ook wel onder de indruk van de abs van Aapie. Hij heeft gewoon nul vet op z'n buik en alleen maar spieren! Jaloersquote:Op maandag 28 juni 2021 22:01 schreef SQ het volgende:
Haha bien, Goud wordt nog steeds pislink van het planken. Maar het wel blijven doen, mooi is dat.
Hij kwam vanavond zelf tot zit op zijn abshij lag op zijn rug op het aankleedkussen en hij begon zijn hoofd omhoog te trekken, dus mijn man houdt zijn benen vast en hij ging zó zitten. Dat doe ik hem gvd niet na
Otis, wauw wat knap
Wij hebben gisteren ook broccoli gegeten en het kwam er weer uit met een hele golf melk. Ik denk dat het toch een structuurding blijft. Bij ander eten heeft Aapie het gelukkig niet meer maar in het begin ging het ook vaak fout.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 06:53 schreef monsterd. het volgende:
Otis is soepel hoor! Heel mooi om te zien!
Wij hebben gisteren voor het eerst een hapje broccoli geprobeerd, was even lachen totdat het eindige met een kotspartij
Welkom hier! Alles goed?quote:Op dinsdag 29 juni 2021 15:05 schreef Lemijn het volgende:
Oeh knappe baby zag ik Aure! En het viel me gelijk op dat hij op een kleed op de grond ligt. Is dat een speciaal baby-ding? En heb je ook een box? Ik heb zó geen zin in dat ding maar er is wel een broer met neiging tot pletten.
quote:Op dinsdag 29 juni 2021 18:26 schreef Aure het volgende:
[..]
Ha je bent hier
Nee hoor, is gewoon een kleed van de hema met waterdichte onderkant. Zoals deze: https://www.hema.nl/wonen(...)-groen-41810291.html
En deze: https://www.hema.nl/wonen(...)-fruit-41540059.html
Maar dan een ander printje. Online uitverkocht maar in sommige Hema's nog te krijgen. Hier in Rotterdam ook zie ik, soms zijn ze dan ook al flink afgeprijsd. Kan wel voor je kijken als je hem bij jou in de buurt niet kan krijgen?
We hebben een box met hangloose erin, daar heeft hij de eerste paar weken in gelegen, maar daarna vond ie het stom. Dus de box is alweer tijden opslag. We gaan hem binnenkort weer ombouwen tot huisje.
Ik was ook bang voor pletten, maar het valt reuze mee. Zal wel per kind verschillen ook. En ja hij knuffelt hem dus wel plat soms, maar het gaat altijd goedOtis is het daar misschien niet altijd helemaal mee eens:
Wel heel schattigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Maar als miniminibaby zat Otis eigenlijk bijna altijd in de draagdoek.Dus toen kon Jip 'm niet pletten.
Wij gebruiken de box wel veel. We hebben een speelkleed op de grond maar ik merk dat Aapie na een tijd toch gaat piepen als hij dan naar de kant rolt en dan niet verder kan (kruipen). In de box kan hij zich veel langer vermaken zonder te piepen. Ik denk dat het hem een bepaalde veiligheid geeftWat een tof ding!quote:Op dinsdag 29 juni 2021 19:11 schreef Aure het volgende:
[..]
Dit is 'm (oude foto) :
[ afbeelding ]
Je hoeft eigenlijk alleen de boxplaat en de voorkant er af te halen en dan heb je dit:
[ afbeelding ]quote:Op dinsdag 29 juni 2021 20:47 schreef PKM het volgende:
Poffertje kan optrekken.
Go Poffertje!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@:Lemijn ik heb de box ook niet echt gebruikt omdat peuter er bij in ging en dan ook nog ging springen. Gaat eigenlijk prima zonder.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
quote:Op dinsdag 29 juni 2021 20:47 schreef PKM het volgende:
Poffertje kan optrekken.
Haha geweldig! Ondeugend koppie erbijSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@:Lemijn ik heb de box ook niet echt gebruikt omdat peuter er bij in ging en dan ook nog ging springen. Gaat eigenlijk prima zonder.
Resistance is futile.
Oei ja, dat is een goede reden om 'm niet te gebruiken. Ik zoek nu een beetje een plek om Ravi beneden te kunnen neerleggen, nu gaat dat nog prima op de bank meer eerder dan je denkt wordt dat natuurlijk gevaarlijk. En de woonkamer is niet heel groot dus er is geen logisch ander hoekje waar Jacob niet over hem heen rent, maar dus ook geen logisch hoekje voor de box.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 20:47 schreef PKM het volgende:
@:Lemijn ik heb de box ook niet echt gebruikt omdat peuter er bij in ging en dan ook nog ging springen. Gaat eigenlijk prima zonder.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Matchen met m’n lieveheersbeestje.
Protège moi de mes désirs.
quote:Op woensdag 30 juni 2021 14:32 schreef arvensis het volgende:
Wat een mooie ogen, @:seven!Mooi stel!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Matchen met m’n lieveheersbeestje.Resistance is futile.
Haha, superleuk filmpje!quote:Op woensdag 30 juni 2021 18:57 schreef SQ het volgende:
Goud speelt voor babyzeehond![]()
(Wellicht je geluid even dempen ivm hysterische moeder)
Kleine held! Wat een bos haar heeft baby J al!quote:Op woensdag 30 juni 2021 19:49 schreef Bienelientjee het volgende:
Zo lief SQ!!
Baby J doet.......de halve kikker move? Haha!Met deze snelheid is Baby J zometeen aan het kruipen voor die zelfs maar zijn eerste tandje krijgt!
!!
Ik wil ook de boekstart gaan halen! Is een beetje op de achtergrond geraakt door Corona maar nu is wel het goede moment. Bedankt voor de herinneringquote:Op dinsdag 29 juni 2021 22:22 schreef kwakz0r het volgende:
Knappe grote babies allemaal.
Mijn kleine slaapt een stuk beter dan zijn broer van 6… we zijn dolblij als die om tien uur slaapt (en dan zijn we echt al boven vanaf
acht uur)
Ik zeg verder niks over tijden want ik wil de fokwet niet tarten.
Vandaag naar de bieb geweest voor boekstart
Haha klinkt echt als een dreumes al! Maar slippers bij zo'n kleintje, hoe moet ik dat voor me zienquote:Op dinsdag 29 juni 2021 23:32 schreef Nolita het volgende:
Onze baby slaapt ook veel beter dan peuter destijds deed. En nog altijd heeft peuter moeite met inslapen terwijl L dat zonder al te veel gedoe lukt. Wij zijn dus best tevreden, maar een nacht doorslapen is alweer bijna een jaar geleden. Dat zou ik toch ook wel eens heel fijn vinden weer eens!
Ze slaapt me toch veel op de opvang altijd! Gisteren van 9-12 en van 14-16.![]()
Vandaag sliep ze thuis 2 keer 1,5 uur, wat ik ook al te gek vind, want peuter sliep met heel veel moeite 45 minuten. Maar, maar 4 uur wakker op de opvang van de 9 uur dat ze er is.![]()
Ik probeer thuis is het 2; 3; 4 uur wakker ritme aan te houden en daar doet ze het prima op. Ik merk dat ze op de opvang nog altijd 2 uur wakker tijd aanhouden en dan slaapt ze dus nog meer.
Ze krijgt hier steeds meer karakter en ze bijt best wel van zich af als ze het ergens niet mee eens is. Ook begint ze steeds meer duidelijk te maken. Zo wil ze de afgelopen dagen ook steeds haar sloffen of slippers aan en wijst dan al ‘deh, deh’ zeggen of pakt ze vast en steekt haar voet naar me uit al driftig gebarend dat ik ze aan moet doen. En vanochtend kwam ze uit de speelhoek met een flesje helemaal naar de pop in de keuken gekropen om die de fles te geven. En samen doktertje spelen met grote zus.
Over 2 weken is ze officieel geen baby meer, maar ze gedraagt zich nu al als dreumes eigenlijk.
Damn wat een kijkersquote:Op woensdag 30 juni 2021 08:09 schreef Seven. het volgende:
BFD gemist gisteren. Op deze foto kan ik zien dat Colin een bruin oog en een overwegend grijs oog heeft.
[ afbeelding ]
Verder heeft deze draak eigenlijk een helm nodig, dusdanig ondernemend dat hij ook niet meer te houden is. Hij staat elke dag al wel onbedoeld los, dan leunt hij alleen nog maar met z'n buik. Zijn benen zijn al minder chunky van het vele rond cruisen dus de babyvetjes gaan er al een beetje af.
Ok! Laat maar even weten als je er toch in wilquote:Op woensdag 30 juni 2021 10:44 schreef Lemijn het volgende:
Wow, die ogen van Colin, wat gaaf.
Ik hoef vooralsnog niet in de OP, @:MaJo . Ik weet niet in hoeverre ik ga meeschrijven nog.
[..]
Oei ja, dat is een goede reden om 'm niet te gebruiken. Ik zoek nu een beetje een plek om Ravi beneden te kunnen neerleggen, nu gaat dat nog prima op de bank meer eerder dan je denkt wordt dat natuurlijk gevaarlijk. En de woonkamer is niet heel groot dus er is geen logisch ander hoekje waar Jacob niet over hem heen rent, maar dus ook geen logisch hoekje voor de box.
Ik heb wel een groot dik kleed dat ik de vorige keer veel op de grond legde om Jacob speelruimte te gunnen als baby, maar als 'afgebakend babygebied' is dat eigenlijk weer te groot. Vooralsnog ligt Ravi ook graag boven in de wieg te slapen als wij bijvoorbeeld beneden eten, dus dat gebruik ik eigenlijk als weglegplek. Het voelt een beetje gek (andere verdieping en zo) maar voor Jacob is het wel rustig, het broertje uit zicht. Om die reden ben ik hem ook nog niet slapend gaan dragen, ik ga er eigenlijk vanuit dat het vanzelf komt dat hij meer bij me wil zijn als ik in de weer bengeen idee. Ik ben nu nog voornamelijk niet in de weer, we liggen vooral samen in bed.
quote:Op woensdag 30 juni 2021 14:32 schreef arvensis het volgende:
Wat een mooie ogen, @:seven!CuteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Matchen met m’n lieveheersbeestje.Ik neem aan dat er mijn lieveheersbeestje in het Turks staat?
Jaaaa daar gaat ie!quote:Op woensdag 30 juni 2021 18:57 schreef SQ het volgende:
Goud speelt voor babyzeehond![]()
(Wellicht je geluid even dempen ivm hysterische moeder)
Jeetje J is wel een snelle hoor! Echt knapquote:Op woensdag 30 juni 2021 19:49 schreef Bienelientjee het volgende:
Zo lief SQ!!
Baby J doet.......de halve kikker move? Haha!Met deze snelheid is Baby J zometeen aan het kruipen voor die zelfs maar zijn eerste tandje krijgt!
!!
Ik snap even niet wat je bedoelt met loopstang dus heb even gegoogled, bedoel je een duwstang waarbij je hem voortduwt of bedoel je iets anders?quote:Op woensdag 30 juni 2021 20:19 schreef Seven. het volgende:
Wanneer begin je in de regel aan loopkarretjes om achteraan te hobbelen?
Bij oma heeft Colin een autootje waar hij nu op kan zitten, de loopstang ontbreekt. Hij vindt dat ding dus helemaal te gek, dus ik ben vinted aan het afspeuren, maar zo'n loopstang is gevoelsmatig nog een beetje leip. Of ben ik dan overbezorgd.
Aapie heeft vandaag ook 2 nieuwe features unlocked: hij zwaaide opeens naar mijn man en stond op het punt om te kruipen. Hij gleed alleen weg zodra hij zijn knietjes onder zijn billen schoof waardoor hij achterwaarts ging![]()
Is Colin daar nog niet een beetje jong voor? Ik geloof dat van die loopfietsen vanaf 1 jaar worden aangeraden. Maar misschien is zo'n ding met duwstang wel anders. Voor mij echt nog een ver van mijn bed show, Aapie moet eerst maar eens gaan zittenquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |