abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 juni 2021 @ 11:02:12 #201
149959 SQ
snelle trees
pi_200069401
Mijn baby sliep door _O_ wat een nacht!

Ik zat film te kijken met mijn man en hij werd rond 21:30 wakker. Tot nu toe is het altijd zo geweest dat ik hem vanaf dat moment niet meer in zijn eigen bed kreeg en ik dus gedoemd was om ook er naast te gaan liggen. Maar dit keer lukte het!
Om 01:30 werd ik nog een keer wakker omdat hij lag te piepen, toen ben ik eerst gaan plassen en was hij weer stil toen ik terug kwam, dus ben ik weer in bed gedoken en heb m pas ergens tussen half 5 en 5 in mijn bed genomen.
En het was ook nog eens mijn uitslaapochtend dus mijn man heeft m rond 8 uur mee naar beneden genomen en toen heb ik nog eens tot half tien geslapen. Ik ben herboren O+ Wat een gift _O_

En nu ik het heb uitgesproken zal het wel nooit meer gebeuren maar hey.
disclaimer
  Moderator zaterdag 26 juni 2021 @ 12:32:45 #202
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200070810
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 19:58 schreef SQ het volgende:

[..]

Wat knap! Wat een vroege rollers hier allemaal :D mijn babies hebben dat trucje nooit voor de 6 maanden door :')
Aapie heeft het heen en weer rollen ook pas met 6 maanden ontdekt. Dat heeft wel als voordeel dat hij nu pas ook echt door zijn bed begint te rollen :D

En wat een heerlijk cadeautje dat Goud heeft doorgeslapen! Ik heb ook het klokje rond geslapen, ik voel me nog net niet herboren _O-
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  zaterdag 26 juni 2021 @ 13:51:57 #203
319308 Tink89
To live is to dance
pi_200071638
Wat een heerlijke slaapverhalen. Mijn baby slaapt al een ruime week niet of bijna niet. Mij kun je opvegen inmiddels...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zaterdag 26 juni 2021 @ 16:21:54 #204
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_200073809
Heerlijk SQ!! :D

Baby J's billen zijn gelukkig nauwelijks rood meer!

Zijn rollen is erg afwisselend. Rechtsom van rug naar buik heel gemakkelijk. Hij kan het linksom ook, maar doet hij nauwelijks. In ons bed drukt hij zijn kont, op een rups manier, omhoog en kan dan wel van buik, naar zij en naar rug. Maar op zijn speelmat en in zijn eigen bed lukt het (of doet hij het) vreemd genoeg nog niet. Haha! Weirdo!

Vandaag wandeling in het park gemaakt en overal hing wit pluis in de lucht. Mijn hooikoorts ging spontaan van nul tot tien! Snot droop gewoon uit mijn neus en mijn ogen jeukten. Haha!
  zaterdag 26 juni 2021 @ 18:06:23 #205
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_200075677
Rollen was heel awkward hoor, hij gebruikt zijn voorhoofd om af te zetten :') maargoed, meneer zit verder helemaal in sprong 4. Alle dagen feest >:)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_200089341
Ik lees zometeen twee pagina's bij maar mijn bijna 11 maanden oude baby zit vandaag ineens zelfstandig! *O* En tijgeren sinds een paar weken. Kruipen en staan nog lekker niet dus het opruimen is te overzien. Wel over de tegels heen tijgeren en omvallen vanuit zit (op het hoofd, boink) was eerste keer huilen en de keren erna al niet meer.

Maar zelf kiekeboe doen, rollen met de bal en zelfs op tijd vangen :? Vind ik dan ook heel wat. Mijn trage is denk ik heel balgevoelig én ik denk een puzzelaar :+ :D denk kind 1 op man lijkt en deze op mij.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hilmo op 27-06-2021 13:54:50 ]
  zondag 27 juni 2021 @ 14:59:53 #207
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_200090391
💃 💃 💃
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, in slow motion.
Protège moi de mes désirs.
  zondag 27 juni 2021 @ 15:41:14 #208
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200091091
quote:
1s.gif Op zondag 27 juni 2021 14:59 schreef arvensis het volgende:
💃 💃 💃
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, in slow motion.
Wat zit ze al stevig O+
Resistance is futile.
  zondag 27 juni 2021 @ 21:39:42 #209
149959 SQ
snelle trees
pi_200099780
Zielie gaat al lekker in het krijspaleis O+ lekker ding!

Hilmo, wat een bijzondere volgorde van ontwikkeling kiest de jouwe :D

Ik kreeg een google memory vandaag, kennelijk ging ik zes jaar geleden voor het eerst fietsen met mijn oudste. Daar is Goud toch nog te klein voor nu, ook al is ie precies even oud. Komt ook nog niet zelfstandig tot zit, trekt zich niet op, kruipt ook nog niet.
disclaimer
  zondag 27 juni 2021 @ 21:47:27 #210
149959 SQ
snelle trees
pi_200100006
Oh en we waren vandaag op visite bij vrienden, die een zwarte glazen tuintafel hadden, maar dat blad was aan de bovenkant zo bewerkt dat het steen leek, dus het viel niet op dat het glas was.

Ik had goud even op de grond gezet, zo half onder de tafel. Hij bleef maar omhoog kijken en op een gegeven moment begint ie keihard te lachen, hij kwam niet meer bij, en maar omhoog kijken. Dus ik kijk onder die tafel wat daar nou te zien was... Bleek ie zijn eigen reflectie in de glanzende onderkant van dat tafelblad te zien _O-
Uiteraard is je eigen spiegelbeeld echt het allerleukste van de wereld O+
disclaimer
  Moderator zondag 27 juni 2021 @ 23:05:47 #211
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200101883
quote:
1s.gif Op zondag 27 juni 2021 13:40 schreef Hilmo het volgende:
Ik lees zometeen twee pagina's bij maar mijn bijna 11 maanden oude baby zit vandaag ineens zelfstandig! *O* En tijgeren sinds een paar weken. Kruipen en staan nog lekker niet dus het opruimen is te overzien. Wel over de tegels heen tijgeren en omvallen vanuit zit (op het hoofd, boink) was eerste keer huilen en de keren erna al niet meer.

Maar zelf kiekeboe doen, rollen met de bal en zelfs op tijd vangen :? Vind ik dan ook heel wat. Mijn trage is denk ik heel balgevoelig én ik denk een puzzelaar :+ :D denk kind 1 op man lijkt en deze op mij.
Wat grappig hoe hij zich ontwikkeld, hij volgt gewoon lekker z'n eigen pad! Waarschijnlijk is het een denker, eerst goed afkijken en dan gewoon doen. Aapie is volgens mij ook zo, hij lijkt iets lang niet te kunnen en opeens doet meneer het gewoon :D

quote:
1s.gif Op zondag 27 juni 2021 14:59 schreef arvensis het volgende:
💃 💃 💃
SPOILER
Oh, in slow motion.
Wat heerlijk O+ Lijkt me zo leuk als ze echt een beetje kunnen gaan spelen op plekken! Ik was laatst met Aapie in een speeltuin maar ben er maar snel weer weggegaan, geen idee wat ik er met hem kon doen _O-

quote:
1s.gif Op zondag 27 juni 2021 21:47 schreef SQ het volgende:
Oh en we waren vandaag op visite bij vrienden, die een zwarte glazen tuintafel hadden, maar dat blad was aan de bovenkant zo bewerkt dat het steen leek, dus het viel niet op dat het glas was.

Ik had goud even op de grond gezet, zo half onder de tafel. Hij bleef maar omhoog kijken en op een gegeven moment begint ie keihard te lachen, hij kwam niet meer bij, en maar omhoog kijken. Dus ik kijk onder die tafel wat daar nou te zien was... Bleek ie zijn eigen reflectie in de glanzende onderkant van dat tafelblad te zien _O-
Uiteraard is je eigen spiegelbeeld echt het allerleukste van de wereld O+
Wat ontzettend schattig O+

Ik vind de onverwachte lachpartijen ook de leukste. Mijn man had het laatst over een basketballer met de naam Antetokounmpo. Toen manlief dat zei moest Aapie erom lachen :D Dus nu zegt mijn man steeds Antetokounmpo tegen hem _O-
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator zondag 27 juni 2021 @ 23:07:37 #212
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200101925
Aapie is nog steeds erg verkouden en wordt BOOS als ik snot weg wil halen. Vanochtend werd hij wakker met beide neusgaten dicht met opgedroogd snot -O- Ik dat eruit peuteren, dat zou voor hem heerlijk moeten zijn, maar meneer was not amused :(

Verder blijft in slaap vallen een dingetje, hij kan zijn houding niet vinden. Ik leg hem helemaal in positie, knuffel een beetje met hem en dan valt hij wel in slaap. Hopelijk kan hij snel zelf een lekkere slaaphouding vinden.
  maandag 28 juni 2021 @ 16:09:22 #213
318361 Bienelientjee
pi_200109645
Dagje te vroeg met mijn BFD :6

Baby J doet sinds vandaag push ups! :D :o Maar hij vindt zijn nieuwe skills echt niet leuk om te doen! _O- Maar stoppen kan die ook niet! Vandaag dus de hele tijd pure frustratie op zijn buik. Want hij blijft zichzelf maar opdrukken en achteruit schuiven. Heel soms gaan zijn knietjes ook al buigen! O+

En sinds afgelopen zaterdag krijgt hij wat baby porridge nu :D Zijn eerste vastere voedsel en hij vindt het prachtig. Wordt na twee dagen al helemaal vrolijk als ik hem in de stoel zet! En ik laat hem ook lekker zelf met de lepel spelen en dan krijg je dit plaatje! :D :D

maandag 28 juni 2021 @ 19:00:49 #214
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200112611
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 23:07 schreef MaJo het volgende:
Aapie is nog steeds erg verkouden en wordt BOOS als ik snot weg wil halen. Vanochtend werd hij wakker met beide neusgaten dicht met opgedroogd snot -O- Ik dat eruit peuteren, dat zou voor hem heerlijk moeten zijn, maar meneer was not amused :(

Verder blijft in slaap vallen een dingetje, hij kan zijn houding niet vinden. Ik leg hem helemaal in positie, knuffel een beetje met hem en dan valt hij wel in slaap. Hopelijk kan hij snel zelf een lekkere slaaphouding vinden.
Awww sneu! Wij hier vergelijkbare issues trouwens. Colin rolt de hele ledikant door, ook met flinke blauwe plekken. Ik hoop ook dat het een fase is.
Resistance is futile.
  maandag 28 juni 2021 @ 19:06:50 #215
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_200112721
Aah voor de blauwe plekken en snot. :*

Zielie is vandaag 7 maanden en het eerste tandje is door. *O* Morgen een tandenborsteltje halen. O+

[ Bericht 1% gewijzigd door arvensis op 28-06-2021 19:42:34 ]
  Moderator maandag 28 juni 2021 @ 21:23:11 #216
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200115824
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 16:09 schreef Bienelientjee het volgende:
Dagje te vroeg met mijn BFD :6

Baby J doet sinds vandaag push ups! :D :o Maar hij vindt zijn nieuwe skills echt niet leuk om te doen! _O- Maar stoppen kan die ook niet! Vandaag dus de hele tijd pure frustratie op zijn buik. Want hij blijft zichzelf maar opdrukken en achteruit schuiven. Heel soms gaan zijn knietjes ook al buigen! O+

[ link | afbeelding ]

En sinds afgelopen zaterdag krijgt hij wat baby porridge nu :D Zijn eerste vastere voedsel en hij vindt het prachtig. Wordt na twee dagen al helemaal vrolijk als ik hem in de stoel zet! En ik laat hem ook lekker zelf met de lepel spelen en dan krijg je dit plaatje! :D :D

[ link | afbeelding ]
Haha herkenbaar, Aapie kan ook heel gefrustreerd raken van op z'n buik eindigen. Al gaat het wel steeds beter! Lijkt me ook super frustrerend als je iets wil en het lukt je gewoon niet.

Heerlijk he dat eten? Aapie wordt ook helemaal enthousiast als ik hem in zijn stoel zet. Vandaag is er aardig wat vast voedsel ingegaan: 2 cracottes met pindakaas als lunch en als avondeten broccoli, tomaat, vega schnitzel en een aardbei na. Hij heeft zitten smullen :9

quote:
1s.gif Op maandag 28 juni 2021 19:00 schreef Seven. het volgende:

[..]

Awww sneu! Wij hier vergelijkbare issues trouwens. Colin rolt de hele ledikant door, ook met flinke blauwe plekken. Ik hoop ook dat het een fase is.
Blauwe plekken zelfs? :o Dat is wel heel sneu. Aapie raakt nog niet de zijkanten maar raakt gefrustreerd als hij op z'n buik ligt, hij moet zich dan omhoog drukken. Alleen als ik een hand op zijn hoofd en de andere op zijn rug leg ontspant hij en valt hij in slaap.

Vandaag heeft hij nauwelijks geslapen. Een kwartier in de auto en een half uur middagtuk. Kostte me 4 pogingen en 2 uur tijd en daarna wilde hij echt niet meer. Hij ligt nu 2 uur op bed, hopelijk slaapt ie het klokje mooi rond :Z

quote:
1s.gif Op maandag 28 juni 2021 19:06 schreef arvensis het volgende:
Aah voor de blauwe plekken en snot. :*

Zielie is vandaag 7 maanden en het eerste tandje is door. *O* Morgen een tandenborsteltje halen. O+
Yay voor eerste tandje! Hier nog steeds NIKS. Alle tekenen zijn er maar nog steeds helemaal niets. Ben benieuwd wanneer het bij Aapie door gaat komen!
pi_200116365
Wat een heerlijk ventje heb je daar Bien :D

En baby's en hun spiegelbeeld O+ Ik vind dat ook altijd leuk om te zien als ze dat ontdekken.

Ik heb gewoon al 2 nachten een soort van nacht zoals SQ hem hier ergens boven omschreef O-) Deze baby is zoooo anders dan zijn grote broer, ik had me hier helemaal niet op ingesteld :D Hij wordt ook lachend wakker, dat deed Jip pas toen ie twee was ofzo :') Niet dat Otis 's werelds beste slaper is hoor, die eer gaat nog steeds naar die van @SacreCoeur denk ik :P Maar zoals het nu gaat, zo mag het voorlopig nog wel blijven gaan :D

En ik kreeg gisteren eindelijk z'n roltrucje op film:

klik om te spelen
  maandag 28 juni 2021 @ 22:01:38 #218
149959 SQ
snelle trees
pi_200116690
Haha bien, Goud wordt nog steeds pislink van het planken. Maar het wel blijven doen, mooi is dat.
Hij kwam vanavond zelf tot zit op zijn abs :o hij lag op zijn rug op het aankleedkussen en hij begon zijn hoofd omhoog te trekken, dus mijn man houdt zijn benen vast en hij ging zó zitten. Dat doe ik hem gvd niet na _O_

Otis, wauw wat knap _O_
disclaimer
  maandag 28 juni 2021 @ 22:10:06 #219
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200116902
Otis *O*
Otis *O*
Otis *O*
Otis *O*
Resistance is futile.
pi_200116914
Dat zijn wel ijzersterke abs SQ _O_
  dinsdag 29 juni 2021 @ 06:53:23 #221
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_200121289
Otis is soepel hoor! Heel mooi om te zien!

Wij hebben gisteren voor het eerst een hapje broccoli geprobeerd, was even lachen totdat het eindige met een kotspartij :o
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  dinsdag 29 juni 2021 @ 07:11:44 #222
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200121328
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 06:53 schreef monsterd. het volgende:

Wij hebben gisteren voor het eerst een hapje broccoli geprobeerd, was even lachen totdat het eindige met een kotspartij :o
Ahhh, was dit zijn allereerste vaste hapje?
Resistance is futile.
  dinsdag 29 juni 2021 @ 09:11:12 #223
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_200122121
Ja, ik had het even klein gepureerd met een staafmixer. Maar de textuur blijft natuurlijk grof. Deze week een nieuwe poging doen met de blender in aanslag.

Ik hoop ook op jullie tips? Hoe zijn jullie gestart? :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  dinsdag 29 juni 2021 @ 09:20:32 #224
149959 SQ
snelle trees
pi_200122202
Ik ben zelf begonnen met laten likken aan stukjes groenten. Op die manier gaat de gewenning aan het fenomeen "smaak" ook wat geleidelijker.
disclaimer
  dinsdag 29 juni 2021 @ 10:55:07 #225
318361 Bienelientjee
pi_200123349
Wij starten met gepureerd, maar ook weer niet super dun zoals zijn melk, wel zonder klontjes. Baby J is op dit moment 5 maanden en 4 dagen.

Hier in Engeland zijn ze heel erg van het wachten tot 6 maanden, maar hij was ook twee weken over tijd. Maar hij is er echt wel klaar voor vinden wij. Kijkt het voedsel uit onze handen (en wordt nu ook zeurderig als wij eten), trekt het voedsel zowat uit onze handen, erg sterk met zijn hoofd controle, kan erg goed rechtop zitten in zijn hoge stoel en is heel goed met dingen naar zijn mond brengen. Er gaat natuurlijk nog maar heel weinig in, pas sinds afgelopen zaterdag bied ik in totaal één eetlepel porridge aan. Waarvan uiteindelijk denk ik 85% op zijn gezicht terecht komt! :D O+

Ik geef een paar lepeltjes zelf en hij krijgt een lepel waar ik wat opsmeer en wat hij dan in zijn mondje stopt. Lekker zelf spelen en ontdekken dus. En vanaf 6 maanden wil ik dan langzamerhand Rapley methodes gaan toepassen. Beetje een mix dus en dan geleidelijk overstappen.

Morgen proberen we wortel! Misschien dat ik hem een echte wortel erbij kan geven om op te sabbelen? Wat vinden jullie? Moet ik die dan ook koken? Of is schoonwassen en schillen genoeg? Of beter nog ff niet?

[ Bericht 1% gewijzigd door Bienelientjee op 29-06-2021 11:11:17 ]
  dinsdag 29 juni 2021 @ 15:05:04 #226
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200126565
Oeh knappe baby zag ik Aure! En het viel me gelijk op dat hij op een kleed op de grond ligt. Is dat een speciaal baby-ding? En heb je ook een box? Ik heb zó geen zin in dat ding maar er is wel een broer met neiging tot pletten.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_200129518
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 15:05 schreef Lemijn het volgende:
Oeh knappe baby zag ik Aure! En het viel me gelijk op dat hij op een kleed op de grond ligt. Is dat een speciaal baby-ding? En heb je ook een box? Ik heb zó geen zin in dat ding maar er is wel een broer met neiging tot pletten.
Ha je bent hier O+

Nee hoor, is gewoon een kleed van de hema met waterdichte onderkant. Zoals deze: https://www.hema.nl/wonen(...)-groen-41810291.html

En deze: https://www.hema.nl/wonen(...)-fruit-41540059.html

Maar dan een ander printje. Online uitverkocht maar in sommige Hema's nog te krijgen. Hier in Rotterdam ook zie ik, soms zijn ze dan ook al flink afgeprijsd. Kan wel voor je kijken als je hem bij jou in de buurt niet kan krijgen?

We hebben een box met hangloose erin, daar heeft hij de eerste paar weken in gelegen, maar daarna vond ie het stom. Dus de box is alweer tijden opslag. We gaan hem binnenkort weer ombouwen tot huisje.

Ik was ook bang voor pletten, maar het valt reuze mee. Zal wel per kind verschillen ook. En ja hij knuffelt hem dus wel plat soms, maar het gaat altijd goed :P Otis is het daar misschien niet altijd helemaal mee eens:

SPOILER
:')

Maar als miniminibaby zat Otis eigenlijk bijna altijd in de draagdoek.Dus toen kon Jip 'm niet pletten.
  dinsdag 29 juni 2021 @ 18:52:12 #228
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_200130070
Oké nu wil ik ook meer weten Aure, wat voor box heb je dat je die kunt ombouwen? 😃
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_200130401
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 18:52 schreef monsterd. het volgende:
Oké nu wil ik ook meer weten Aure, wat voor box heb je dat je die kunt ombouwen? 😃
Dit is 'm (oude foto) :

Je hoeft eigenlijk alleen de boxplaat en de voorkant er af te halen en dan heb je dit:

dinsdag 29 juni 2021 @ 20:11:44 #230
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_200131824
Heel leuk!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_200132525
Poffertje kan optrekken. _O_
SPOILER
@Lemijn ik heb de box ook niet echt gebruikt omdat peuter er bij in ging en dan ook nog ging springen. Gaat eigenlijk prima zonder. :Y
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  Moderator dinsdag 29 juni 2021 @ 21:02:35 #232
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200132801
quote:
1s.gif Op maandag 28 juni 2021 21:47 schreef Aure het volgende:
Wat een heerlijk ventje heb je daar Bien :D

En baby's en hun spiegelbeeld O+ Ik vind dat ook altijd leuk om te zien als ze dat ontdekken.

Ik heb gewoon al 2 nachten een soort van nacht zoals SQ hem hier ergens boven omschreef O-) Deze baby is zoooo anders dan zijn grote broer, ik had me hier helemaal niet op ingesteld :D Hij wordt ook lachend wakker, dat deed Jip pas toen ie twee was ofzo :') Niet dat Otis 's werelds beste slaper is hoor, die eer gaat nog steeds naar die van @:Sacrecoeur denk ik :P Maar zoals het nu gaat, zo mag het voorlopig nog wel blijven gaan :D

En ik kreeg gisteren eindelijk z'n roltrucje op film:

[ afbeelding ]
Ha dat doet Otis verrekte handig O+

En heerlijk toch dat je zulke goede nachten hebt?

Ik ben nu wel benieuwd naar de slaaprecords van @SacreCoeur's kind :D Aapie kan er ook wat van maar soms kan hij ook wel weer spoken (zoals gisteren). Vandaag heeft hij dat weer goed gemaakt: 2 tukkies van respectievelijk 3 en 2,5 uur _O- Ik denk dat hij nu gewoon overgaat naar 2 tukkies en daarom gisteren van de leg (letterlijk) was :P

quote:
1s.gif Op maandag 28 juni 2021 22:01 schreef SQ het volgende:
Haha bien, Goud wordt nog steeds pislink van het planken. Maar het wel blijven doen, mooi is dat.
Hij kwam vanavond zelf tot zit op zijn abs :o hij lag op zijn rug op het aankleedkussen en hij begon zijn hoofd omhoog te trekken, dus mijn man houdt zijn benen vast en hij ging zó zitten. Dat doe ik hem gvd niet na _O_

Otis, wauw wat knap _O_
Dat is wel knap ja! Ik ben ook wel onder de indruk van de abs van Aapie. Hij heeft gewoon nul vet op z'n buik en alleen maar spieren! Jaloers :@ :') Vandaag weer even geoefend met zitten maar zelfstandig lukt het nog niet, wel als ik hem heel licht ondersteun. Kruipen ook nog steeds niet maar dat komt allemaal wel goed :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 06:53 schreef monsterd. het volgende:

Wij hebben gisteren ook broccoli gegeten en het kwam er weer uit met een hele golf melk. Ik denk dat het toch een structuurding blijft. Bij ander eten heeft Aapie het gelukkig niet meer maar in het begin ging het ook vaak fout.

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 15:05 schreef Lemijn het volgende:
Welkom hier! Alles goed? O+ En wil je in de OP?

quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 18:26 schreef Aure het volgende:

[..]

Ha je bent hier O+

Nee hoor, is gewoon een kleed van de hema met waterdichte onderkant. Zoals deze: https://www.hema.nl/wonen(...)-groen-41810291.html

En deze: https://www.hema.nl/wonen(...)-fruit-41540059.html

Maar dan een ander printje. Online uitverkocht maar in sommige Hema's nog te krijgen. Hier in Rotterdam ook zie ik, soms zijn ze dan ook al flink afgeprijsd. Kan wel voor je kijken als je hem bij jou in de buurt niet kan krijgen?

We hebben een box met hangloose erin, daar heeft hij de eerste paar weken in gelegen, maar daarna vond ie het stom. Dus de box is alweer tijden opslag. We gaan hem binnenkort weer ombouwen tot huisje.

Ik was ook bang voor pletten, maar het valt reuze mee. Zal wel per kind verschillen ook. En ja hij knuffelt hem dus wel plat soms, maar het gaat altijd goed :P Otis is het daar misschien niet altijd helemaal mee eens:

SPOILER
:')

Maar als miniminibaby zat Otis eigenlijk bijna altijd in de draagdoek.Dus toen kon Jip 'm niet pletten.
Wel heel schattig O+

Wij gebruiken de box wel veel. We hebben een speelkleed op de grond maar ik merk dat Aapie na een tijd toch gaat piepen als hij dan naar de kant rolt en dan niet verder kan (kruipen). In de box kan hij zich veel langer vermaken zonder te piepen. Ik denk dat het hem een bepaalde veiligheid geeft O+

quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 19:11 schreef Aure het volgende:

[..]

Dit is 'm (oude foto) :
[ afbeelding ]

Je hoeft eigenlijk alleen de boxplaat en de voorkant er af te halen en dan heb je dit:

[ afbeelding ]
Wat een tof ding! _O_

quote:
3s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 20:47 schreef PKM het volgende:
SPOILER
@:Lemijn ik heb de box ook niet echt gebruikt omdat peuter er bij in ging en dan ook nog ging springen. Gaat eigenlijk prima zonder. :Y
Go Poffertje! *O*
pi_200133380
Knappe poffer O+
  dinsdag 29 juni 2021 @ 22:22:14 #234
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_200134377
Knappe grote babies allemaal. O+

Mijn kleine slaapt een stuk beter dan zijn broer van 6… we zijn dolblij als die om tien uur slaapt (en dan zijn we echt al boven vanaf
acht uur)

Ik zeg verder niks over tijden want ik wil de fokwet niet tarten. :+

Vandaag naar de bieb geweest voor boekstart O+
Kwak
pi_200135849
Onze baby slaapt ook veel beter dan peuter destijds deed. En nog altijd heeft peuter moeite met inslapen terwijl L dat zonder al te veel gedoe lukt. Wij zijn dus best tevreden, maar een nacht doorslapen is alweer bijna een jaar geleden. Dat zou ik toch ook wel eens heel fijn vinden weer eens!

Ze slaapt me toch veel op de opvang altijd! Gisteren van 9-12 en van 14-16. :o
Vandaag sliep ze thuis 2 keer 1,5 uur, wat ik ook al te gek vind, want peuter sliep met heel veel moeite 45 minuten. Maar, maar 4 uur wakker op de opvang van de 9 uur dat ze er is. :')

Ik probeer thuis is het 2; 3; 4 uur wakker ritme aan te houden en daar doet ze het prima op. Ik merk dat ze op de opvang nog altijd 2 uur wakker tijd aanhouden en dan slaapt ze dus nog meer.

Ze krijgt hier steeds meer karakter en ze bijt best wel van zich af als ze het ergens niet mee eens is. Ook begint ze steeds meer duidelijk te maken. Zo wil ze de afgelopen dagen ook steeds haar sloffen of slippers aan en wijst dan al ‘deh, deh’ zeggen of pakt ze vast en steekt haar voet naar me uit al driftig gebarend dat ik ze aan moet doen. En vanochtend kwam ze uit de speelhoek met een flesje helemaal naar de pop in de keuken gekropen om die de fles te geven. En samen doktertje spelen met grote zus. O+

Over 2 weken is ze officieel geen baby meer, maar ze gedraagt zich nu al als dreumes eigenlijk.
  woensdag 30 juni 2021 @ 08:02:46 #236
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200137234
quote:
SPOILER
@:Lemijn ik heb de box ook niet echt gebruikt omdat peuter er bij in ging en dan ook nog ging springen. Gaat eigenlijk prima zonder. :Y
Haha geweldig! Ondeugend koppie erbij :D
Resistance is futile.
  woensdag 30 juni 2021 @ 08:09:32 #237
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200137266
BFD gemist gisteren. Op deze foto kan ik zien dat Colin een bruin oog en een overwegend grijs oog heeft.

Verder heeft deze draak eigenlijk een helm nodig, dusdanig ondernemend dat hij ook niet meer te houden is. Hij staat elke dag al wel onbedoeld los, dan leunt hij alleen nog maar met z'n buik. Zijn benen zijn al minder chunky van het vele rond cruisen dus de babyvetjes gaan er al een beetje af.

[ Bericht 0% gewijzigd door Seven. op 30-06-2021 08:23:00 ]
Resistance is futile.
  woensdag 30 juni 2021 @ 10:44:54 #238
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200138724
Wow, die ogen van Colin, wat gaaf O+ .

Ik hoef vooralsnog niet in de OP, @MaJo . Ik weet niet in hoeverre ik ga meeschrijven nog.

quote:
Oei ja, dat is een goede reden om 'm niet te gebruiken. Ik zoek nu een beetje een plek om Ravi beneden te kunnen neerleggen, nu gaat dat nog prima op de bank meer eerder dan je denkt wordt dat natuurlijk gevaarlijk. En de woonkamer is niet heel groot dus er is geen logisch ander hoekje waar Jacob niet over hem heen rent, maar dus ook geen logisch hoekje voor de box.
Ik heb wel een groot dik kleed dat ik de vorige keer veel op de grond legde om Jacob speelruimte te gunnen als baby, maar als 'afgebakend babygebied' is dat eigenlijk weer te groot. Vooralsnog ligt Ravi ook graag boven in de wieg te slapen als wij bijvoorbeeld beneden eten, dus dat gebruik ik eigenlijk als weglegplek. Het voelt een beetje gek (andere verdieping en zo) maar voor Jacob is het wel rustig, het broertje uit zicht. Om die reden ben ik hem ook nog niet slapend gaan dragen, ik ga er eigenlijk vanuit dat het vanzelf komt dat hij meer bij me wil zijn als ik in de weer ben :? geen idee. Ik ben nu nog voornamelijk niet in de weer, we liggen vooral samen in bed.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_200138797
Je kunt het kleed dubbelvouwen? Het ligt hier ook dubbelgevouwen, anders past de treinbaan van Jip er niet meer bij :P

En dragen komt vanzelf ja, hier ook pas na de kraamweek.
  woensdag 30 juni 2021 @ 14:32:10 #240
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_200141814
Wat een mooie ogen, @Seven! O+

SPOILER
Matchen met m’n lieveheersbeestje. O+
  woensdag 30 juni 2021 @ 16:19:19 #241
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_200143632
Lemijn dan is dragen mettertijd toch een mooie oplossing? Gefeliciteerd trouwens, ik heb geloof ik je bevalling gemist. Hoe is alles gegaan?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  woensdag 30 juni 2021 @ 18:13:37 #242
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200145475
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juni 2021 14:32 schreef arvensis het volgende:
Wat een mooie ogen, @:seven! O+

SPOILER
Mooi stel!
Resistance is futile.
  woensdag 30 juni 2021 @ 18:57:39 #243
149959 SQ
snelle trees
pi_200145958
Goud speelt voor babyzeehond :P

(Wellicht je geluid even dempen ivm hysterische moeder :+)

disclaimer
  woensdag 30 juni 2021 @ 19:49:07 #244
318361 Bienelientjee
pi_200146644
Zo lief SQ!!

Baby J doet.......de halve kikker move? Haha! :D Met deze snelheid is Baby J zometeen aan het kruipen voor die zelfs maar zijn eerste tandje krijgt!

!!

woensdag 30 juni 2021 @ 20:11:35 #245
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200147014
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juni 2021 18:57 schreef SQ het volgende:

Haha, superleuk filmpje!
Resistance is futile.
  woensdag 30 juni 2021 @ 20:13:19 #246
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200147041
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 19:49 schreef Bienelientjee het volgende:
Zo lief SQ!!

Baby J doet.......de halve kikker move? Haha! :D Met deze snelheid is Baby J zometeen aan het kruipen voor die zelfs maar zijn eerste tandje krijgt!

!!

Kleine held! Wat een bos haar heeft baby J al!
Resistance is futile.
  woensdag 30 juni 2021 @ 20:19:24 #247
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200147139
Wanneer begin je in de regel aan loopkarretjes om achteraan te hobbelen?

Bij oma heeft Colin een autootje waar hij nu op kan zitten, de loopstang ontbreekt. Hij vindt dat ding dus helemaal te gek, dus ik ben vinted aan het afspeuren, maar zo'n loopstang is gevoelsmatig nog een beetje leip. Of ben ik dan overbezorgd :+ .
Resistance is futile.
  Moderator woensdag 30 juni 2021 @ 20:55:57 #248
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200147732
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 22:22 schreef kwakz0r het volgende:
Knappe grote babies allemaal. O+

Mijn kleine slaapt een stuk beter dan zijn broer van 6… we zijn dolblij als die om tien uur slaapt (en dan zijn we echt al boven vanaf
acht uur)

Ik zeg verder niks over tijden want ik wil de fokwet niet tarten. :+

Vandaag naar de bieb geweest voor boekstart O+
Ik wil ook de boekstart gaan halen! Is een beetje op de achtergrond geraakt door Corona maar nu is wel het goede moment. Bedankt voor de herinnering ^O^

quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 23:32 schreef Nolita het volgende:
Onze baby slaapt ook veel beter dan peuter destijds deed. En nog altijd heeft peuter moeite met inslapen terwijl L dat zonder al te veel gedoe lukt. Wij zijn dus best tevreden, maar een nacht doorslapen is alweer bijna een jaar geleden. Dat zou ik toch ook wel eens heel fijn vinden weer eens!

Ze slaapt me toch veel op de opvang altijd! Gisteren van 9-12 en van 14-16. :o
Vandaag sliep ze thuis 2 keer 1,5 uur, wat ik ook al te gek vind, want peuter sliep met heel veel moeite 45 minuten. Maar, maar 4 uur wakker op de opvang van de 9 uur dat ze er is. :')

Ik probeer thuis is het 2; 3; 4 uur wakker ritme aan te houden en daar doet ze het prima op. Ik merk dat ze op de opvang nog altijd 2 uur wakker tijd aanhouden en dan slaapt ze dus nog meer.

Ze krijgt hier steeds meer karakter en ze bijt best wel van zich af als ze het ergens niet mee eens is. Ook begint ze steeds meer duidelijk te maken. Zo wil ze de afgelopen dagen ook steeds haar sloffen of slippers aan en wijst dan al ‘deh, deh’ zeggen of pakt ze vast en steekt haar voet naar me uit al driftig gebarend dat ik ze aan moet doen. En vanochtend kwam ze uit de speelhoek met een flesje helemaal naar de pop in de keuken gekropen om die de fles te geven. En samen doktertje spelen met grote zus. O+

Over 2 weken is ze officieel geen baby meer, maar ze gedraagt zich nu al als dreumes eigenlijk.
Haha klinkt echt als een dreumes al! Maar slippers bij zo'n kleintje, hoe moet ik dat voor me zien :?

quote:
17s.gif Op woensdag 30 juni 2021 08:09 schreef Seven. het volgende:
BFD gemist gisteren. Op deze foto kan ik zien dat Colin een bruin oog en een overwegend grijs oog heeft.

[ afbeelding ]

Verder heeft deze draak eigenlijk een helm nodig, dusdanig ondernemend dat hij ook niet meer te houden is. Hij staat elke dag al wel onbedoeld los, dan leunt hij alleen nog maar met z'n buik. Zijn benen zijn al minder chunky van het vele rond cruisen dus de babyvetjes gaan er al een beetje af.
Damn wat een kijkers O+

quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 10:44 schreef Lemijn het volgende:
Wow, die ogen van Colin, wat gaaf O+ .

Ik hoef vooralsnog niet in de OP, @:MaJo . Ik weet niet in hoeverre ik ga meeschrijven nog.
[..]

Oei ja, dat is een goede reden om 'm niet te gebruiken. Ik zoek nu een beetje een plek om Ravi beneden te kunnen neerleggen, nu gaat dat nog prima op de bank meer eerder dan je denkt wordt dat natuurlijk gevaarlijk. En de woonkamer is niet heel groot dus er is geen logisch ander hoekje waar Jacob niet over hem heen rent, maar dus ook geen logisch hoekje voor de box.
Ik heb wel een groot dik kleed dat ik de vorige keer veel op de grond legde om Jacob speelruimte te gunnen als baby, maar als 'afgebakend babygebied' is dat eigenlijk weer te groot. Vooralsnog ligt Ravi ook graag boven in de wieg te slapen als wij bijvoorbeeld beneden eten, dus dat gebruik ik eigenlijk als weglegplek. Het voelt een beetje gek (andere verdieping en zo) maar voor Jacob is het wel rustig, het broertje uit zicht. Om die reden ben ik hem ook nog niet slapend gaan dragen, ik ga er eigenlijk vanuit dat het vanzelf komt dat hij meer bij me wil zijn als ik in de weer ben :? geen idee. Ik ben nu nog voornamelijk niet in de weer, we liggen vooral samen in bed.
Ok! Laat maar even weten als je er toch in wil :)

De eerste 4 maanden heb ik Aapie veel op de bank naast me gehad op een voedingskussen. We hadden daar een hydrofiel omheen gevouwen zodat deze niet uit elkaar zou zakken en Aapie lag daar dan weer op met een dekentje over zich. Ik kan nog wel even een oude foto zoeken. Ik vond het erg fijn om hem zo dichtbij me te hebben!

quote:
1s.gif Op woensdag 30 juni 2021 14:32 schreef arvensis het volgende:
Wat een mooie ogen, @:seven! O+

SPOILER
Cute O+ Ik neem aan dat er mijn lieveheersbeestje in het Turks staat?

quote:
1s.gif Op woensdag 30 juni 2021 18:57 schreef SQ het volgende:

Jaaaa daar gaat ie! _O_

quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 19:49 schreef Bienelientjee het volgende:
Zo lief SQ!!

!!

Jeetje J is wel een snelle hoor! Echt knap :o O+

quote:
7s.gif Op woensdag 30 juni 2021 20:19 schreef Seven. het volgende:
Wanneer begin je in de regel aan loopkarretjes om achteraan te hobbelen?

Bij oma heeft Colin een autootje waar hij nu op kan zitten, de loopstang ontbreekt. Hij vindt dat ding dus helemaal te gek, dus ik ben vinted aan het afspeuren, maar zo'n loopstang is gevoelsmatig nog een beetje leip. Of ben ik dan overbezorgd :+ .
Ik snap even niet wat je bedoelt met loopstang dus heb even gegoogled, bedoel je een duwstang waarbij je hem voortduwt of bedoel je iets anders?

Aapie heeft vandaag ook 2 nieuwe features unlocked: hij zwaaide opeens naar mijn man en stond op het punt om te kruipen. Hij gleed alleen weg zodra hij zijn knietjes onder zijn billen schoof waardoor hij achterwaarts ging _O- O+
  woensdag 30 juni 2021 @ 21:02:30 #249
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200147848
@MaJo klopt, een duwstang
Resistance is futile.
  Moderator woensdag 30 juni 2021 @ 21:04:42 #250
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200147886
quote:
12s.gif Op woensdag 30 juni 2021 21:02 schreef Seven. het volgende:
@:MaJo klopt, een duwstang
Is Colin daar nog niet een beetje jong voor? Ik geloof dat van die loopfietsen vanaf 1 jaar worden aangeraden. Maar misschien is zo'n ding met duwstang wel anders. Voor mij echt nog een ver van mijn bed show, Aapie moet eerst maar eens gaan zitten :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')