Tarado | dinsdag 8 juni 2021 @ 16:20 | |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() › Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit? › Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen? ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
daNpy | dinsdag 8 juni 2021 @ 16:25 | |
En mensen van buiten de EU? Of Britten, die schijnen nog wel eens wat met F1 te doen ![]() Ik wil eerst zien, dan geloven met die "nieuwe technieken" die de overheid weer gaat introduceren. | ||
Tarado | dinsdag 8 juni 2021 @ 16:29 | |
ja maar dat is niet de massa, als je sneltesten moet gaan doen aan de poort ben je verder van huis | ||
daNpy | dinsdag 8 juni 2021 @ 16:29 | |
Heel die testmaatschapppij is sowieso k#t, om diverse redenen, maar die gaat er toch komen hoor. | ||
Ferry_76 | dinsdag 8 juni 2021 @ 16:30 | |
![]() | ||
opreis | dinsdag 8 juni 2021 @ 16:39 | |
Na 1 weekje rust een tripple header. Zin in. | ||
Nattekat | dinsdag 8 juni 2021 @ 16:47 | |
![]() | ||
ZaZoe | dinsdag 8 juni 2021 @ 19:14 | |
3 raceweekendjes op rij in het verschiet ![]() Max in een compleet nieuwe auto neem ik aan? En heeft dit nog gevolgen voor eventuele gridstraffen? | ||
opreis | dinsdag 8 juni 2021 @ 19:42 | |
Ze zullen wel wat onderdelen kunnen blijven gebruiken, en ik hoorde ergens dat ze met een nieuwe Honda motor zouden moeten komen. Hoe dan ook zou het geen straffen moeten opleveren. | ||
Starflyer | dinsdag 8 juni 2021 @ 20:18 | |
AMuS had het erover dat Honda in Frankrijk met een nieuwe motor komt waar de problemen, waardoor ze vanaf Bahrein met een teruggeschroefde motor rijden, zouden zijn opgelost. https://www.auto-motor-un(...)2021-analyse-rennen/ | ||
3rr0r | dinsdag 8 juni 2021 @ 20:49 | |
Max Verstappen bij Humberto vanavond, RTL4 Fake news...Blijkt om naamgenoten te gaan. Wat een trieste manier om kijkers proberen te trekken. [ Bericht 29% gewijzigd door 3rr0r op 08-06-2021 22:05:00 ] | ||
WismutVeilchen83 | woensdag 9 juni 2021 @ 11:56 | |
Wel echt een argument om dus geen Ferrari klantenmotor te nemen.. Kans op overwinningen is echt nihil. | ||
Nattekat | woensdag 9 juni 2021 @ 11:59 | |
Dat was zo overduidelijk dat ik niks anders kan dan je een ![]() | ||
3rr0r | woensdag 9 juni 2021 @ 13:00 | |
Nou ja, ik keek toevallig het laatste stukje RTL Nieuws en toen kwam er een reclame voor Humberto en men zei met Max Verstappen. Het is niet dat hij komende week weer aan de bak moet dus tsja. | ||
#ANONIEM | donderdag 10 juni 2021 @ 21:26 | |
Goed stuk van "the race" imo. Heb me ook gestoord aan die situatie in Turkije. Ik snap de willekeur niet zo goed, de ene keer kan een auto met gemak achter een vangrail worden gedrukt, maar word Maylander de baan opgestuurd ipv een VSC. En nu in Baku duurt het bijna een volle ronde in een overduidelijke rode vlag situatie. Wat mij betreft mag je Masi daar op aanspreken. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2021 21:46:06 ] | ||
#ANONIEM | donderdag 10 juni 2021 @ 21:43 | |
Bali? Ik neem aan dat je Baku bedoelde? ![]() | ||
#ANONIEM | donderdag 10 juni 2021 @ 21:46 | |
Jep, telefoon typen met dikke vingers blijft lastig. | ||
tja77 | donderdag 10 juni 2021 @ 21:47 | |
Nascar en Indycar zijn daar een stuk rapper in, misschien wel het andere uiterste. Dit was een dikke rode vlag, zeker met de geschiedenis van Baku, niet voor het eerst dat het daar chaos is door onderdelen op de baan. Je ziet de crash, ziet de teringzooi op de baan, BAM! ingrijpen. Dit duurde veel en veel te lang inderdaad. Ik vind ook dat teamleiding over de boardradio daarop moet anticiperen, door hun coureurs instructies te geven. Teringzooi op het rechte stuk, reduceer snelheid naar 80 km/uur, inhalen mag toch niet. | ||
daNpy | donderdag 10 juni 2021 @ 21:57 | |
Ze moeten eerst uitrekenen welk voordeel Hamilton kan hebben voor ze beslissingen nemen. | ||
#ANONIEM | donderdag 10 juni 2021 @ 21:59 | |
So say we all ![]() | ||
#ANONIEM | donderdag 10 juni 2021 @ 22:06 | |
Als ik Bali bedoelde had ik wel OP Bali getypt. ![]() Edit: Battlestar Galactica. ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2021 22:07:07 ] | ||
#ANONIEM | donderdag 10 juni 2021 @ 22:31 | |
![]() | ||
ESF1Gamer | vrijdag 11 juni 2021 @ 17:57 | |
https://www.ad.nl/binnenl(...)egangstest~ab471ae3/ Nu evenementen straks weer mogen, dan grote kans dat Zandvoort volle bak wordt. ![]() | ||
Starflyer | vrijdag 11 juni 2021 @ 18:41 | |
Zolang de besmettingen niet oplopen zoals in het VK waar de afgelopen week ruim 50% meer besmettingen erbij kwamen dan de week ervoor. Terwijl ruim 50% van de bevolking gevaccineerd is. Voornamelijk door de delta variant die besmettelijker is dan de andere varianten. | ||
Nattekat | vrijdag 11 juni 2021 @ 18:54 | |
2 keer niets is nog steeds niets. Het blijft lokaal. | ||
mikieu | zaterdag 12 juni 2021 @ 12:29 | |
Ik hoor ze steeds over wel niet de rode vlag bij de crashes. Maar echt, ram gewoon direct op de VSC knop? Is het toch niet nodig is dat ding er zo weer af. | ||
Nattekat | zaterdag 12 juni 2021 @ 12:31 | |
Ik vind wel dat er dan echt een regel moet komen om pitstops tegen te gaan. Met een VSC kan je iemand als Hamilton extreem mazzelen, terwijl de rest niet eens de kans heeft gekregen om te profiteren. | ||
daNpy | zaterdag 12 juni 2021 @ 12:35 | |
Ik vind wel dat veiligheid voor gaat op taktiek. | ||
Nattekat | zaterdag 12 juni 2021 @ 12:38 | |
Ja, pitstraat dichtgooien en gewoon die VSC erin smijten zodra het kan. | ||
_UserName_ | zaterdag 12 juni 2021 @ 14:21 | |
Nee, dat kan natuurlijk niet he ![]() | ||
Ferry_76 | zaterdag 12 juni 2021 @ 14:27 | |
Hamilton begrijpt niets van gewichtstoename Formule 1-wagensHamilton weet niet dat in het eerste turbotijdperk de auto's 550 kilo wogen, maar wel 225 liter hoogst giftige raketbrandstof meenamen, maar dat ze nu met 75-100 kilo dezelfde afstand afleggen, en nog een stuk sneller ook? | ||
#ANONIEM | zaterdag 12 juni 2021 @ 17:31 | |
Eens met Hamilton. Auto's zijn veel te zwaar. | ||
Starflyer | zaterdag 12 juni 2021 @ 17:33 | |
Komt vooral door de hybride motoren, batterijen en de halo. | ||
Ferry_76 | zaterdag 12 juni 2021 @ 17:34 | |
klopt, maar dat ze daardoor veel meer energie gebruiken is dus niet waar. | ||
#ANONIEM | zaterdag 12 juni 2021 @ 17:52 | |
Maar dat neemt niet weg dat de auto nog zuiniger kon zijn als hij lichter was. In het nieuwe reglement word de auto nog zwaarder met dezelfde motor. | ||
Starflyer | zaterdag 12 juni 2021 @ 17:58 | |
Mede door de 18" velgen (23kg). En door extra veiligheidsmaatregelen met betrekking tot het chassis (15kg) | ||
#ANONIEM | zaterdag 12 juni 2021 @ 18:44 | |
Ik heb eerder het idee dat de auto's exact zo zuinig zijn als benodigd is om met een tank de race uit te kunnen rijden. Met andere woorden, ze kunnen zuiniger zijn als daartoe een noodzaak is voor de constructeurs. Overigens wel navrant dat de nieuwe achtervleugels die niet bij 300km/h mogen bewegen dus zwaarder zullen zijn. [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2021 18:46:21 ] | ||
#ANONIEM | zaterdag 12 juni 2021 @ 19:25 | |
Uiteraard, maximaal vermogen uit de brandstof die je tot beschikking hebt. Maar als je auto lichter is, kun je ook met minder brandstof toe. | ||
Kickinalfa | zaterdag 12 juni 2021 @ 20:07 | |
Denk dat dat niet zoveel uitmaakt. Ik ga er wel vanuit dat ze altijd de max zullen gebruiken qua fuel flow. | ||
#ANONIEM | zaterdag 12 juni 2021 @ 20:23 | |
Bedoel reglementair gezien, dat iedereen 90kg ipv 100kg heeft. | ||
tja77 | zaterdag 12 juni 2021 @ 21:06 | |
Niemand iets over bandenspanningsgate? Pirelli zegt dat de klapbanden van Stroll en Verstappen te wijten zijn aan het niet navolgen van de aanbevolen bandenspanning. | ||
Starflyer | zaterdag 12 juni 2021 @ 21:19 | |
Niet bevestigde geruchten en Aston Martin heeft al ontkend dat ze met te lage bandenspanning reden. | ||
#ANONIEM | zaterdag 12 juni 2021 @ 21:19 | |
Quote van Pirelli zelf? Volgens mij alleen gerucht van gazette. Motorsport.com meld iig nog niets. | ||
Monolith | zaterdag 12 juni 2021 @ 21:24 | |
La Gazetta claimt dat ze bij Pirelli vermoeden dat er met te lage bandenspanning zou zijn gereden. Allemaal nogal "van horen zeggen". Bovendien heb ik ook nog wel enig wantrouwen jegens Pirelli. Heb niet het idee dat die heel erg van de hand in eigen boezem zijn. | ||
flipsen | zaterdag 12 juni 2021 @ 21:47 | |
Bandenspanning wordt toch ook gewoon gemeten door de FIA? Al eerder coureurs bestraft voor te lage bandenspanning, dus lijkt me dat de cijfertjes gewoon officieel te vinden zijn. | ||
Peterselieman | zaterdag 12 juni 2021 @ 21:50 | |
Precies. Het wordt na de race direct gemeten in opdracht van de FIA en het kan je een diskwalificatie opleveren, dus je wilt het risico niet lopen dat het te laag is | ||
KillerBee4ever | zondag 13 juni 2021 @ 09:44 | |
Pirelli is er denk ik ook niet vies van om de negatieve aandacht van zichzelf af te wenden, door de schuld bij de betreffende teams te leggen, zelfs al gaat het om een vermoeden en geen harde feiten, wat het eigenlijk nóg kwalijker maakt, wat Pirelli nu doet (of in elk geval: probeert te doen). Je op zo'n manier verlagen, toont in elk geval wel hun zwakte... | ||
tja77 | zondag 13 juni 2021 @ 12:58 | |
Maarre wat was dan wel de oorzaak? We zijn een week verder en nog steeds geen duidelijkheid. Wat moet je in hemelsnaam een week lang onderzoeken aan een stuk rubber? | ||
THEFXR | zondag 13 juni 2021 @ 16:48 | |
als ze het nu eens objectief lieten onderzoeken en niet zelf. | ||
ESF1Gamer | maandag 14 juni 2021 @ 07:38 | |
![]() ![]() | ||
opreis | maandag 14 juni 2021 @ 08:51 | |
Start van tripple header ![]() | ||
#ANONIEM | maandag 14 juni 2021 @ 08:55 | |
[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2021 08:55:43 ] | ||
ESF1Gamer | maandag 14 juni 2021 @ 08:55 | |
De eerste van de voorlopige 2 tripleheaders op de kalender | ||
opreis | maandag 14 juni 2021 @ 09:05 | |
FRA-OOS-OOS, BEL-NED-ITA en USA-MEX-BRA toch? of zie ik iets over het hoofd? Die we nu hebben is wel de minste maar dat mag de pret niet drukken. | ||
ESF1Gamer | maandag 14 juni 2021 @ 09:56 | |
Door het wegvallen van Singapore dat er een triple header minder was | ||
Nattekat | maandag 14 juni 2021 @ 09:59 | |
Slaapweek ![]() Of hersenspoelweek. Zal iig nooit vergeten dat ik ooit in slaap ben gevallen tijdens deze race. | ||
WismutVeilchen83 | maandag 14 juni 2021 @ 10:00 | |
Ondanks de ellenlange files op de eerste dag schaam ik me er niet voor dat ik echt genoten heb van het bezoeken van de race op Paul Ricard in 2018 ![]() | ||
Red_85 | maandag 14 juni 2021 @ 10:17 | |
Lekker tijdens het EK. Dubbel scherm genot Mobiele eenheid genot Dit hadden ze moeten doen tijdens de lockdown dan blijft iedereen wel thuis genot. | ||
Whiskers2009 | maandag 14 juni 2021 @ 10:26 | |
Wordt wrsch 2x een race in de VS ipv 1x | ||
#ANONIEM | maandag 14 juni 2021 @ 10:50 | |
![]() | ||
Zipportal | maandag 14 juni 2021 @ 10:56 | |
OP pakken. @Neef_Wuppie | ||
spectrumanalyser | maandag 14 juni 2021 @ 11:05 | |
Komt er een race op een degelijk circuit, heb ik een familiefeestje op zondag. de race opnemen, hopen dat iedereen z'n smoel houd zodat het terugkijken leuk blijft. | ||
daNpy | maandag 14 juni 2021 @ 11:10 | |
RAWETRI HEACE EKPLEDER? | ||
daNpy | maandag 14 juni 2021 @ 11:10 | |
Hardop gelachen. | ||
spectrumanalyser | maandag 14 juni 2021 @ 11:21 | |
goed, goed, goed, het is niet om aan te gluren, als er weer van die vreselijke psychedelische blauwe en rode lijnen naast de baan zichtbaar zijn. | ||
WismutVeilchen83 | maandag 14 juni 2021 @ 11:26 | |
Serieus, als je die rare lijnen wegdenkt is het echt een leuk circuit dat echt prachtig gelegen is. In de jaren '70 en '80 leverde het mooie races en mooie beelden op:![]() ![]() Ik vraag me ook oprecht af waarom ze niks aan die lijnen doen. Ik ben nog niemand tegengekomen die het mooi vindt en de toegevoegde waarde bij het afremmen van auto's die offtrack gaan kan ook op een andere manier gecreëerd worden. | ||
Rossdale | maandag 14 juni 2021 @ 11:32 | |
Ach, de eerste helft van NED-OEK was nòg saaier dan een race op Monaco ![]() | ||
ESF1Gamer | maandag 14 juni 2021 @ 11:53 | |
Lelijkste circuit op de kalender. | ||
WismutVeilchen83 | maandag 14 juni 2021 @ 11:54 | |
Abu Dhabi, Socchi ![]() | ||
ESF1Gamer | maandag 14 juni 2021 @ 11:58 | |
Die hebben minder blauw rood dan Paul Ricarf. | ||
Starflyer | maandag 14 juni 2021 @ 11:59 | |
Vooral eentje waar je hoofdpijn van krijgt ![]() | ||
Dauthi | maandag 14 juni 2021 @ 12:04 | |
Paul Ricard is een testcircuit. De lijnen en zones met verhoogde weerstand zijn ontwikkeld in samenspraak met de gebruikers van het testcircuit. En dat is iedereen van motorsport teams, autofabrikanten, bandenfabrikanten etc etc etc. Ze hadden nooit voor Paul Ricard moeten kiezen als circuit voor de Franse GP, maar ja een van de laatste kunstjes van Ecclestone. | ||
Nattekat | maandag 14 juni 2021 @ 12:37 | |
Er is in 2019 eens een photoshop gemaakt van hoe het eruit zou zien zonder al die gekke lijnen en alternatieve routes. Echt meteen een heel ander circuit. | ||
WismutVeilchen83 | maandag 14 juni 2021 @ 12:37 | |
Ik weet dat de bezoekers van Magny Cours klaagden dat het saai was, maar ik vond de GP's op dat circuit eigenlijk bijna altijd leuk om te kijken. | ||
WismutVeilchen83 | maandag 14 juni 2021 @ 12:39 | |
Ja, ik kan het niet genoeg zeggen. Als je daar zit is het echt heel erg leuk en mooi. Je kijkt over het circuit heen en ziet prachtige bergen. De beplanting op en rond het circuit zijn mooi, de plaatsen waren super. Maar ik snap dat je van helikopterbeelden tureluurs wordt. | ||
Nattekat | maandag 14 juni 2021 @ 12:41 | |
https://www.imgur.com/gallery/8cRj6CD | ||
WismutVeilchen83 | maandag 14 juni 2021 @ 12:42 | |
Haha, bizar ![]() ![]() | ||
Nattekat | maandag 14 juni 2021 @ 12:42 | |
Hoe dan? Ik ben in 2019 letterlijk in slaap gevallen ![]() | ||
WismutVeilchen83 | maandag 14 juni 2021 @ 12:44 | |
Magny Cours zei ik ![]() ![]() | ||
Nattekat | maandag 14 juni 2021 @ 12:45 | |
*koffie neemt* | ||
Peterselieman | maandag 14 juni 2021 @ 20:13 | |
Ziet er gelijk een heel stuk beter uit | ||
Rianne84 | maandag 14 juni 2021 @ 20:35 | |
Lando ![]() | ||
opreis | maandag 14 juni 2021 @ 21:16 | |
Het is maar goed dat sommige F1 coureur zijn/rijke papa hebben.... | ||
THEFXR | maandag 14 juni 2021 @ 22:06 | |
Nattekat | maandag 14 juni 2021 @ 22:30 | |
Is iedereen Portugal en Spanje vergeten ofzo? Manmanman... | ||
opreis | dinsdag 15 juni 2021 @ 08:50 | |
Of Monaco waar Bottas (lol) een goede kans maakte op pole en een groot deel van de race op P2 rond reed. | ||
ondeugend | dinsdag 15 juni 2021 @ 09:07 | |
![]() ![]() | ||
WismutVeilchen83 | dinsdag 15 juni 2021 @ 09:12 | |
Ik snap het ook niet. 'Het is nu Hamilton tegen RedBull'. Alsof Bottas ineens niet meer P3 of 4 kan trainen? Of zelfs gewoon 1e of 2e? Paul Ricard is totaal anders dan Monaco en Baku. Ik verwacht eerder een race zoals Portugal / Spanje waarin Max wel een kansje maakt, maar zeker geen favoriet is voor de zege. | ||
daNpy | dinsdag 15 juni 2021 @ 09:21 | |
Ze moeten toch een beetje de sfeer hoog houden dat ze de underdog zijn zodat iedereen totaal verrast is als Hamilton toch weer wint dit jaar. Bottas heeft niet zijn sterkste streak de laatste races, maar ook wel pech (tevens genaaid door het team). Volgens mij kwalificeert ie ook af en toe beter dan zijn collega. [ Bericht 0% gewijzigd door daNpy op 15-06-2021 09:41:12 ] | ||
opreis | dinsdag 15 juni 2021 @ 09:30 | |
Het is vooral om te kunnen zeggen dat de beste coureur kampioen is geworden. Dat de prestatie van de coureur beloond wordt met de titel. Dat die 7 WDC's vooral wat zeggen over Lewis als coureur en niet dat we al 7 jaar kijken naar een nauwelijks competatieve sport. | ||
WismutVeilchen83 | dinsdag 15 juni 2021 @ 09:45 | |
Ik geloof niet dat Slipstream daarmee bezig is eerlijk gezegd. Ik luister graag naar ze, maar soms is het ook wel een tikkeltje naïef.. | ||
shiz | dinsdag 15 juni 2021 @ 10:25 | |
Dauthi | dinsdag 15 juni 2021 @ 10:51 | |
Toto heeft wel heel erg veel moeite met de huidige situatie. Hij kan zijn emoties niet de baas ![]() https://www.planetf1.com/(...)s-williams-debriefs/ | ||
shiz | dinsdag 15 juni 2021 @ 10:58 | |
Hammy ham ook altijd met z'n 'yeah 1st place, but tough race, these guys are fast, we've got lots of work to do still'... ![]() They ain't fully dominating, they ain't fully happy. | ||
Sabata | dinsdag 15 juni 2021 @ 11:26 | |
Die lijnen zijn speciale uitloop stroken met stukjes wolfraam erin. Dat werkt als schuurpapier en remt auto's die van de baan schieten sterk af. De blauwe en rode kleur geven aan hoeveel wolfraam erin zit en hoe sterk je banden naar de kloten gaan ![]() | ||
Quyxz_ | dinsdag 15 juni 2021 @ 12:18 | |
Wolfraam? Dus als je er spanning opzet gaan die strepen licht geven? Dan kan het toch nog wat worden met een avondrace! | ||
#ANONIEM | dinsdag 15 juni 2021 @ 12:27 | |
Wolffraam? Is er een nog ergens iets in de F1 waar Toto geen vinger in de pap heeft? | ||
Sabata | dinsdag 15 juni 2021 @ 12:38 | |
Haha, daarom vermommen ze dat spul met zijn Engelse naam, broes. Tungsten valt minder op dan wolfraam Het zijn snippers en scherven, "shrapnel" was het Engelse woord er voor. Weet niet of dat zo makkelijk gaat maar het zou de hele zaak nóg psychedelischer maken. Dan gaan er zeker mensen over hoofdpijn klagen ![]() | ||
spectrumanalyser | dinsdag 15 juni 2021 @ 12:44 | |
wolfraam is een door oplichters veel gebruikt materiaal. wolfraam zit ook in gloeilampen, dat is het draadje wat zo fel oplicht. omdat de dichtheid van wolfraam redelijk dicht bij goud zit, gebruikten oplichters het om het met een laagje bladgoud als goud te verkopen. De Engelse vertaling van wolfraam is Tungsten. ik lees dat er in de rode banen meer wolfraam is verwerkt dan in de blauwe, zodat autos op de rode banen meer afgeremd worden. | ||
Quyxz_ | dinsdag 15 juni 2021 @ 12:46 | |
Je doet je nickname eer aan! | ||
spectrumanalyser | dinsdag 15 juni 2021 @ 12:47 | |
alle nicknames waren al bezet hier, ik heb nooit inspiratie om met iets beters te komen. Quyxz_ had ik zelf nooit kunnen bedenken. | ||
Starflyer | dinsdag 15 juni 2021 @ 12:50 | |
Ik hoop niet dat die scherven in de banden terecht komen. We zitten niet te wachten op nog meer klapbanden ![]() | ||
Sabata | dinsdag 15 juni 2021 @ 13:23 | |
Ik vroeg me altijd af waarom Pirelli vaker de hardere compounds meenam naar Paul Ricard, maar het zou daar natuurlijk mee te maken kunnen hebben 😉 | ||
Monolith | dinsdag 15 juni 2021 @ 21:55 | |
Pirelli is eruit: https://www.skysports.com(...)stappen-lance-stroll | ||
SiGNe | dinsdag 15 juni 2021 @ 22:30 | |
https://www.nu.nl/formule(...)l#coral_talk_wrapper Pirelli verkoopt niet alleen banden maar ook onzin. | ||
ChevyCaprice | dinsdag 15 juni 2021 @ 22:44 | |
https://www.formula1.com/(...)KjmVjoDk8NQIvY5.html | ||
Evenstar | woensdag 16 juni 2021 @ 00:06 | |
... dus Geen fabricagefout Geen kwaliteitsprobleem Geen brokstukken Geen verkeerde druk Geen verkeerde temperatuur Geen overdreven lang gebruikte banden Geen waarschuwing op telemetrie dat dit kon gaan gebeuren Eigenlijk was dus alles binnen de door Pirelli zelf gestelde grenzen en waarden en toch zijn er twee banden (allebei linksachter) geklapt en ook nog eens op precies dezelfde plek (inner sidewall) Mijn conclusie kan dan alleen maar zijn dat Pirelli banden bouwt waarvan de bedoeling is dat ze op willekeurige momenten klappen. ![]() Pirelligoden ![]() | ||
Nattekat | woensdag 16 juni 2021 @ 00:06 | |
Zie dit maar als toegeven zonder toe te geven. | ||
chufi | woensdag 16 juni 2021 @ 02:21 | |
Vrijdag gaan we weer | ||
daNpy | woensdag 16 juni 2021 @ 07:22 | |
Waar ga je heen? | ||
Kickinalfa | woensdag 16 juni 2021 @ 07:38 | |
Toto heeft ook wel (te?) veel ballen hoog te houden hier | ||
Kickinalfa | woensdag 16 juni 2021 @ 07:42 | |
Of tussen de regels door zeggen dat ze met te lage bandenspanning reden en het verder aan de FIA overlaten om dit uit te sluiten. | ||
Nattekat | woensdag 16 juni 2021 @ 08:29 | |
Ik raad je aan om eens goed te lezen wat hun statement nou is. | ||
Kickinalfa | woensdag 16 juni 2021 @ 08:32 | |
Volgens de Italiaanse bandenfabrikant is er een duidelijke oorzaak voor de defecten. “In beide gevallen ging het om een scheur in de omtrekrichting aan de binnenzijde van de band, die samenhangt met de rijomstandigheden.” Daarmee doelt Pirelli op de spanning en de temperatuur van de banden, maar de Italianen constateerden wel dat “de voorgeschreven startparameters (minimumdruk en maximumtemperatuur van de bandenwarmers) door de teams zijn nageleefd.” Dit deel van de verklaring suggereert dat de breuken in de zijwand zijn veroorzaakt door de "gebruiksconditie van de band", oftewel de bandenspanning en de temperatuur waarbij de band werd gebruikt. En daarmee verschuift Pirelli de verantwoordelijkheid naar de Formule 1-teams. Die zijn momenteel alleen verplicht hun banden op een minimale bandenspanning te laten rijden wanneer ze voor het eerst op de auto's worden gemonteerd. Wanneer de auto eenmaal op het circuit is geweest, hoeven ze die minimale spanning niet aan te houden. Dit betekent dat de teams de mogelijkheid hebben om de spanning te verlagen zodra de controles hebben plaatsgevonden. Zo'n verlaging betekent dat de band meer onder druk komt te staan. Om vervolgens te verwijzen naar een "strengere richtlijn" van de FIA om live bandenspanning uit te kunnen lezen. | ||
opreis | woensdag 16 juni 2021 @ 08:41 | |
https://twitter.com/AlbertFabrega/status/1404827096468398086 Max samen met Lulu. | ||
Evenstar | woensdag 16 juni 2021 @ 10:47 | |
Kimi en Bottas ook een mooie combi. "Yea" "Uh" "I don't know" en nog een paar dingen die niet te verstaan zijn | ||
Starflyer | woensdag 16 juni 2021 @ 11:41 | |
Er ging een setje nieuwe harde banden op tijdens de laatste pitstop. Die set zou dus aan de minimale eisen voldoen volgens Pirelli. Ik vraag me af hoe ze dan van een rijdende auto de bandenspanning kunnen verlagen. Normaal gesproken stijgt de bandenspanning als je rijdt, imho. | ||
TagForce | woensdag 16 juni 2021 @ 12:05 | |
Dus eigenlijk wat Pirelli zegt is: Het was geen fabricagefout, de banden voldeden aan alle eisen die wij er aan stellen. De teams hebben onze adviezen opgevolgd, en voldeden aan alle eisen die wij aan de condities stellen. En toch klapten de banden ruim voor ze aan de vooraf gestelde maximale gebruiksduur kwamen. Dus we kunnen eigenlijk geen goede banden maken, en we zijn het niet waard om banden voor de F1 te maken, want we kunnen de veiligheid niet garanderen. Dát is wat ze zeggen. | ||
tja77 | woensdag 16 juni 2021 @ 12:07 | |
Italiaanse kwakzalvers moeten gewoon een band maken die sterk genoeg is. Wat een kul weer. | ||
ChevyCaprice | woensdag 16 juni 2021 @ 12:55 | |
Het waren achteraf gezien twee totaal ongevaarlijke klapbandjes, en als je producten maakt die door de auto's dusdanig hard gebruikt worden kan dat gewoon gebeuren. Als dit nou elke race voorkwam zou je een punt hebben gehad, maar dit vind ik gewoon populistisch gebral. | ||
#ANONIEM | woensdag 16 juni 2021 @ 12:57 | |
Dat kunnen ze wel, dat wil het publiek niet. Ik weet opzeker dat Pirelli een band kan maken die een hele wedstrijd goed meegaat. Dat willen wij niet. Wij willen pitstops en strategieën [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2021 12:58:38 ] | ||
Nattekat | woensdag 16 juni 2021 @ 13:00 | |
![]() | ||
Tarado | woensdag 16 juni 2021 @ 13:01 | |
pitstop heb je sowieso door die verplichte bandenwissel | ||
Tarado | woensdag 16 juni 2021 @ 13:03 | |
wat een onzin man, het had heel anders af kunnen lopen, het gaat erom dat banden waarvan vooraf bepaald is dat ze x aantal ronden mee kunnen gaan dat niet doen en zonder waarschuwing ploffen | ||
#ANONIEM | woensdag 16 juni 2021 @ 13:04 | |
Zonder degradatie rijdt elke team 300+ km op de zachtste (meest snelle) band | ||
spectrumanalyser | woensdag 16 juni 2021 @ 13:06 | |
de scheur in de band van Hamilton komt niet voor in het rapport? | ||
ChevyCaprice | woensdag 16 juni 2021 @ 13:07 | |
Het "HAD" heel anders kunnen aflopen, "had". Wat in werkelijkheid gebeurde waren twee minuscule crashes. | ||
#ANONIEM | woensdag 16 juni 2021 @ 13:09 | |
Mag het wel de noemer "crash" hebben? Beetje overdreven voor een simpele lekke band | ||
Tarado | woensdag 16 juni 2021 @ 13:11 | |
jij stelt dat wij het niet willen maar die pitstops zijn mandatory dus ook al zou iedere compound een raceafstand vol kunnen houden, wisselen moet je toch en verder is ook onzin wat je stelt want gaat uiteindelijk om de rondetijd die je met een band kan maken, een zachte band hoeft natuurlijk niet de snelste te zijn na een x aantal ronden | ||
Tarado | woensdag 16 juni 2021 @ 13:12 | |
noem het maar minuscuul ![]() | ||
#ANONIEM | woensdag 16 juni 2021 @ 13:14 | |
Zonder degradatie kan een hardere band over 300 km sneller zijn? | ||
tja77 | woensdag 16 juni 2021 @ 13:16 | |
Er is een verschil tussen slijtage, en klapband. | ||
tja77 | woensdag 16 juni 2021 @ 13:18 | |
Totaal ongevaarlijk ![]() Op volle snelheid zonder aankondiging een band die bezwijkt. Veel gevaarlijker kan het niet hoor. | ||
Tarado | woensdag 16 juni 2021 @ 13:22 | |
banden zonder degradatie bestaan niet dus slaat nergens op | ||
#ANONIEM | woensdag 16 juni 2021 @ 13:23 | |
Beide zijn wel met elkaar verweven. | ||
tja77 | woensdag 16 juni 2021 @ 13:28 | |
No shit Sherlock, na 1 ronde is de hardste band ook aan het slijten. Maar als de fabrikant verkondigt dat de hardste band 40+ rondjes mee moet kunnen gaan, en vervolgens na 32 rondjes (waarvan een deel achter de safetycar) klapt die band, dan is je product niet deugdelijk. Dan kun je 1,5 week later met een onsamenhangend verhaal op de proppen komen, maar dit is gewoon een zwaktebod van Pirelli. | ||
#ANONIEM | woensdag 16 juni 2021 @ 13:29 | |
Mijn nederige excuses. Ik had het woord "nauwelijks" moeten gebruiken. Of "nihil" maar dan gaan we discussiëren over de gehanteerde definitie. Je hebt gelijk, er is altijd een beetje degradatie dus einde gesprek. Pirelli kan er niks van | ||
Tarado | woensdag 16 juni 2021 @ 13:35 | |
dat zeg ik niet, maar ze kunnen (zouden kunnen) wel banden maken die de hele race meegaan whatever compound maar dat betekent niet dat die band dan de snelste blijft als je er een hele race mee rijdt. | ||
#ANONIEM | woensdag 16 juni 2021 @ 13:35 | |
Ik stelde dat Pirelli banden kan maken die na 300 km nog steeds erg goed zijn, maar dat ze banden voor F1 bouwt die het publiek wil. Ik zeg toch niks over deze twee plofbanden of verdedig ik de onsamenhangende reactie van Pirelli? | ||
WismutVeilchen83 | woensdag 16 juni 2021 @ 13:39 | |
Wat je zou willen is dat ze een band maken die het 600km vol houdt, maar die na 150 km flink aan performance verliest. Het risico op klapbanden moet 0 zijn, het moet een robuuste band zijn die 100% veilig is, maar waarbij het aan de teams is om te bepalen wat een goed wisselmoment is. Het komt nu te vaak voor als de teams de voorgeschreven periode overschrijven (of nu zelfs dat niet eens) er grote risico's ontstaan. Dat zou echt onacceptabel moete zijn. | ||
ChevyCaprice | woensdag 16 juni 2021 @ 13:40 | |
De straight was toch de meest veilige plek voor een crash | ||
ChevyCaprice | woensdag 16 juni 2021 @ 13:41 | |
"risico op klapbanden zou 0 moeten zijn" Leuk eigenlijk, zo'n utopische wereld. | ||
TagForce | woensdag 16 juni 2021 @ 13:45 | |
Met 300 op de klok haaks rechts/linksaf de muur in vind je totaal ongevaarlijk? Je bent echt elke realiteitszin verloren... Ik kan me nog een Ericsson herinneren die op Monza haaks linksaf ging omdat zijn DRS niet op tijd dicht ging... Was ook ongevaarlijk zeker? Daarbij: Als Pirelli aangeeft dat de banden het aankunnen, en dan kunnen ze het niet aan, dan gaat er ergens iets fout bij Pirelli... Is het dan zo dat het maar 1 keer voorkomt, of hebben we al die tijd mazzel gehad? Vragen vragen. | ||
Tarado | woensdag 16 juni 2021 @ 13:46 | |
goed gepland dus door Pirelli ![]() | ||
TagForce | woensdag 16 juni 2021 @ 13:48 | |
Ik heb liever een klapband als ik 30 rij dan als ik 230 rij... Ongeacht of dat nou op een recht stuk of in een bocht is. | ||
#ANONIEM | woensdag 16 juni 2021 @ 13:51 | |
De dropoff moet hard zijn. De lekke banden van Bottas en Hamilton vorig jaar bij de UK GP was fantastisch. Dat was het risico wat ze bewust namen Deze lekke banden van Verstappen en Stroll waren daarentegen absoluut onacceptabel want het is zoals tja ook al zei, banden waren nog lang niet bij de verwachte levensduur. Maar als Pirelli er nu alles aan gaat doen om een plof te voorkomen, komt dat de strijd niet ten goede. Als het mogelijk is dat een band een grote dropoff heeft zonder risico op een lekke band. Dan wil ik wel mee in de kritiek op Pirelli | ||
#ANONIEM | woensdag 16 juni 2021 @ 13:52 | |
Ik ben wel benieuwd hoe Stroll en RBR hebben gesneakt met de bandenspanning | ||
ChevyCaprice | woensdag 16 juni 2021 @ 13:54 | |
In beide gevallen resulteerde de klapband in een kleine tik tegen de muur, gelukkig. Bij Ericsson resulteerde het ongeluk louter ineen afgeschreven auto, Marcus was helemaal OK. | ||
Tarado | woensdag 16 juni 2021 @ 13:55 | |
waren beiden nieuwe sets meen ik | ||
Nattekat | woensdag 16 juni 2021 @ 14:01 | |
Je weet dat er ook nog zoiets bestaat als een pit entry? En 21 anderen die nog met 250+ langs komen? | ||
ChevyCaprice | woensdag 16 juni 2021 @ 14:05 | |
Ja daar zag ik ook allemaal mensen over roepen, dat die "geluk" heeft gehad dat het niet tegen de pitentry was. Heeft niemand die metersdikke tecpro barriers gezien daar? ![]() | ||
TagForce | woensdag 16 juni 2021 @ 14:05 | |
Dus het is pas gevaarlijk als er doden of gewonden vallen? Het feit dat er nu niemand gewond is geraakt is geen garantie voor de toekomst. Stel nou dat die band was geklapt terwijl hij vol bezig was Mazepin op een ronde te zetten, en Mazepin was het publiek in gevlogen... 83 doden, 125 gewonden op de tribunes... Klassificeer je dat als gevaarlijk? Want het was exact diezelfde klapband. Je kunt niet achteraf zeggen dat iets niet gevaarlijk was omdat er geen gewonden zijn gevallen. Het was gevaarlijk en het liep met een sisser af. Betekent niet dat het niet hoort te gebeuren, want het had heel erg fout kunnen gaan. | ||
TagForce | woensdag 16 juni 2021 @ 14:07 | |
Nee, want die zijn er niet... ![]() | ||
#ANONIEM | woensdag 16 juni 2021 @ 14:09 | |
Daarom. En ze riskeren een DQ Raar verhaal. Ben benieuwd naar de theorien die we de komende dagen te lezen krijgen. | ||
ChevyCaprice | woensdag 16 juni 2021 @ 14:11 | |
Ja alles kan slechter aflopen. Feit is natuurlijk dat dit wel gewoon bij het risico van het vak hoort. Pirelli neemt ingrijpende maatregelen na deze gebeurtenis, dus dat is toch prima dan? | ||
ChevyCaprice | woensdag 16 juni 2021 @ 14:11 | |
Hoe bedoel je "die zijn er niet" ![]() ![]() | ||
Nattekat | woensdag 16 juni 2021 @ 14:23 | |
Hou maar op met die act. Iedereen met meer dan 2 hersencellen ziet in dat dit heel fout had kunnen aflopen, jij stiekem ook maar durft het niet toe te geven. | ||
TagForce | woensdag 16 juni 2021 @ 14:24 | |
Ok, vooruit... Die foto was van de opbouw ![]() | ||
ChevyCaprice | woensdag 16 juni 2021 @ 14:29 | |
Maar ik heb wel gelijk over die pit-entry ![]() | ||
#ANONIEM | woensdag 16 juni 2021 @ 14:51 | |
Volgens mij vlogen er bij de crash van Stroll onderdelen over de hekken heen, dankzij corona was dat geen issue maar als de straat vol had gestaan met toeschouwers, wat normaliter wel zo is, had dat toch wel anders gelopen. | ||
MoreDakka | woensdag 16 juni 2021 @ 14:55 | |
Waarom zijn pitstops eigenlijk verplicht? Er lijkt geen enkele reden voor te zijn behalve 'pitstops zijn er al heel lang'. | ||
#ANONIEM | woensdag 16 juni 2021 @ 15:07 | |
Iedereen die z'n gelijk probeert te halen is direct ook het hele probleem van dit topic/forum. ![]() Zo moeilijk is het niet mensen, om een keer toe te geven dat je er naast zit. Discussiëren heeft geen zin als je niet bereid bent om naar een ander te luisteren. Ontopic: een klapband met 300+ is altijd gevaarlijk. Ook op het rechte stuk. Ook bij die "meters" dikke tecpro barrier. Dat kun je risico van het vak noemen. Maat dat betekent niet dat er niet gekeken hoef te worden waarom de banden hun aangeschreven levensduur met zoveel ronden verschil niet haalt. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2021 15:10:54 ] | ||
daNpy | woensdag 16 juni 2021 @ 15:07 | |
Om het "spannend" te maken | ||
MoreDakka | woensdag 16 juni 2021 @ 15:09 | |
Waarom dan niet 3 pitstops verplicht maken vraag ik me dan af? Er wordt toch constant heel veel geklaagd over saaie 1-stop races? | ||
tja77 | woensdag 16 juni 2021 @ 15:10 | |
Met je bolide haaks op de Ingang pitstraat knallen is inderdaad erg veilig ja ![]() | ||
daNpy | woensdag 16 juni 2021 @ 15:11 | |
Moderators die lopen te trollen is nog veel leuker ![]() Ik moet altijd lachen als ik die zielige oproepjes zie dat Fok! geld nodig heeft om te overleven... het zijn juist de trollen die betalen ![]() | ||
tja77 | woensdag 16 juni 2021 @ 15:15 | |
Wauw, grote jongen. Als je nu ook nog durft toe te geven dat een klapband bij 350km/uur toch best gevaarlijk is…. Al is het maar vanwege rondvliegende onderdelen of achterop komend verkeer. | ||
ChevyCaprice | woensdag 16 juni 2021 @ 15:22 | |
Waar zat ik fout dan? Wat ik letterlijk had gepost was "achteraf gezien twee totaal ongevaarlijke klapbandjes", dat klopte ook. Dat het in potentie nog gevaarlijker had kunnen zijn klopt, maar laten we uitgaan wat er is gebeurd en niet "wat er in een hypothetisch geval misschien eventueel mogelijkerwijs had kunnen gebeuren". Want zo kan je er nog wel wat verzinnen. Pirelli en de Formule 1 gaan er wat aan doen, dus het is zeker niet alsof er niks aan gebeurt. | ||
ChevyCaprice | woensdag 16 juni 2021 @ 15:24 | |
Ach fijn is anders, maar dat had je makkelijk overleefd, kijk maar naar Carlos Sainz die op Sochi op hoge snelheid de wand in knalde. Kon de volgende dag fijn de race rijden Max ging waarschijnlijk lang geen 350, meer 315-325. | ||
Starflyer | woensdag 16 juni 2021 @ 16:20 | |
Dat kan ook op een andere manier, denk ik. Door normale gelijkmatige slijtage bijvoorbeeld in plaats van de huidige 'over de cliff' slijtage waarbij de grip in één keer weg is. | ||
opreis | woensdag 16 juni 2021 @ 16:28 | |
Niet echt wenselijk dat je 150mil per jaar spendeerd aan een auto om hem een fractie sneller te laten gaan dan de competitie en dat je uiteindelijk een overwinning (of punten) misloopt + schade hebt dankzij een derde partij waar je zelf 0 keuze in hebt, | ||
ChevyCaprice | woensdag 16 juni 2021 @ 16:48 | |
Dat het niet wenselijk is staat buiten kijf, maar het blijft een risico. Aan Pirelli en de FIA om het risico in te dammen. | ||
ChevyCaprice | woensdag 16 juni 2021 @ 16:49 | |
Vers van de pers Felicitaties van de Verstappen fanclub ![]() | ||
Bonobo11 | woensdag 16 juni 2021 @ 16:57 | |
Checo had hier toch 3 weken last van en gaat zeker geen 300+, miste 2 GP's | ||
ChevyCaprice | woensdag 16 juni 2021 @ 17:33 | |
Oef, behoorlijke klapper inderdaad. | ||
opreis | woensdag 16 juni 2021 @ 17:33 | |
Pirelli wordt niet gepushed omdat te doen omdat ze de enige zijn. De teams hebben het er maar mee te doen. | ||
ChevyCaprice | woensdag 16 juni 2021 @ 18:31 | |
Ze kunnen misschien de enige zijn in de Formule 1, daarnaast hebben ze ook gewoon een reputatie hoog te houden en door dit soort problemen wordt die er niet beter op, dus er is zeker een prikkel om ervoor te zorgen dat de banden het houden. | ||
DKUp | woensdag 16 juni 2021 @ 18:32 | |
GET FRANSED | ||
ESF1Gamer | woensdag 16 juni 2021 @ 18:45 | |
https://www.ad.nl/formule(...)an-russell~a1d29f3a/ Bye bye Bottas ![]() | ||
opreis | woensdag 16 juni 2021 @ 18:55 | |
Ze doen er zelf onderzoek naar, dus ze kunnen ook nog eens de resultaten sturen hoe ze willen | ||
opreis | woensdag 16 juni 2021 @ 18:56 | |
Speculatie. (maar uiteindelijk wel plausible want Bottas is niet geschikt) | ||
ESF1Gamer | woensdag 16 juni 2021 @ 18:57 | |
Hebben we al silly season 2022 topic? | ||
ChevyCaprice | woensdag 16 juni 2021 @ 18:59 | |
won "nog" geen race ![]() Heb een tijdje terug al voorspeld dat die dit seizoen helemaal geen race gaat winnen. | ||
Nattekat | woensdag 16 juni 2021 @ 19:09 | |
Voor de kansen van RB zou het helemaal niet erg zijn als ie nog even blijft ![]() | ||
tja77 | woensdag 16 juni 2021 @ 19:28 | |
Ah ja, slechts 90 meter per seconde niks aan de hand ja. Die barrier doet natuurlijk wel wat, maar het blijft een gigantische vertraging van -tig G. | ||
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 17 juni 2021 @ 00:54 | |
Agree. Of nog beter, weer tanken. ![]() Het verschil tussen de huidige generatie en de Schumacher-generatie, is dat ze nu vol adrenaline uitstappen na 1 snelle ronde in de kwalificatie. Want in de race rijden ze 6 seconden langzamer. In Hongarije in 1998 had Ross Brawn een 3-stopper verzonnen, die er op neer kwam dat Schumacher 77 kwalificatierondjes moest rijden om de tijd van de pittstops terug te winnen en de race te winnen. Ik denk dat zelfs Verstappen en Hamilton zich daarin zouden verslikken. | ||
flipsen | donderdag 17 juni 2021 @ 02:25 | |
Goed artikel, vooral dit stukje: Vraag me af hoe dat gegaan is. Toto belt met zichzelf ofzo? In iedere hand een telefoon? ![]() | ||
chufi | donderdag 17 juni 2021 @ 02:40 | |
wt... mn post telt weer eens niet | ||
chufi | donderdag 17 juni 2021 @ 02:41 | |
chufi | donderdag 17 juni 2021 @ 02:42 | |
\ | ||
chufi | donderdag 17 juni 2021 @ 02:43 | |
Ok wat muziekjes dan maar .. ![]() | ||
#ANONIEM | donderdag 17 juni 2021 @ 06:43 | |
Waarom niet tanken: | ||
opreis | donderdag 17 juni 2021 @ 08:34 | |
Voor de kansen van Max beter dat je een Russell hebt die ook van Lewis puntjes kan pakken als Mercedes de beste auto heeft en P3 het hoogst haalbare is. +dat Lewis dan ook het gevecht aan moet met Russell=kans op ongelukken. | ||
Nattekat | donderdag 17 juni 2021 @ 08:39 | |
Voor de kansen van Max beter dat je gewoon tweede kan worden op de Mercedes circuits waar we er veel meer van hebben. | ||
opreis | donderdag 17 juni 2021 @ 08:46 | |
Dan zijn we het niet eens | ||
Tarado | donderdag 17 juni 2021 @ 08:56 | |
andere auto's weer, dan weet je toch niet wie zich het snelst aanpast, je zou denken de jongere rijders | ||
Kickinalfa | donderdag 17 juni 2021 @ 09:02 | |
Dan neem je wel aan dat Russell mag racen met #BLESSED. Daar zou ik niet zo zeker van zijn. | ||
THEFXR | donderdag 17 juni 2021 @ 09:05 | |
Past Russel wel in de 2021 Merc? | ||
opreis | donderdag 17 juni 2021 @ 09:06 | |
Lewis heeft niet meer zo heel veel goede jaren in zich. Russell is goed genoeg om ook met mercedes kampioen te worden als mercedes een vergelijkbare voorsprong heeft zoals de afgelopen jaren. Na 3 jaar te hebben moeten rijden in een williams gaat hij zich echt niet meer inhouden.Zie ook hoe hij reed in bahrain | ||
Dauthi | donderdag 17 juni 2021 @ 09:20 | |
En dit verklaart dus waarom Toto zo vreemd en overemotioneel reageert dit jaar. https://www.planetf1.com/news/toto-wolff-mental-health-issues/ | ||
ChevyCaprice | donderdag 17 juni 2021 @ 12:04 | |
Heb ook niet het vermoeden dat ze die swap tijdens het seizoen gaan doen. Valtteri zei zelf vol vertrouwen dat er maar 1 team is die dat doet, al zou het wel ironisch zijn als het toch zou gebeuren. Ik denk dat Bottas er gewoon bij zit dit weekend | ||
Starflyer | donderdag 17 juni 2021 @ 12:05 | |
Het managementbureau van Toto. Het is niet zo dat hij dat allemaal zelf doet. Daar heeft hij zijn mensen voor om belangenverstrengeling te voorkomen. | ||
George_of_the_Jungle | donderdag 17 juni 2021 @ 13:05 | |
![]() | ||
WismutVeilchen83 | donderdag 17 juni 2021 @ 13:29 | |
Op basis waarvan denken mensen nu dat Bottas het hele jaar niks meer gaat presteren? Hij scoort 3 podiums, niet al te ver achter Max. En dat hadden er 4 kunnen zijn als zijn team de pitstop in Monaco niet had verklooid. In 2 races was hij nergens, dat klopt. Maar het zou me echt verbazen als hij zich in Frankrijk buiten de top 3 kwalificeert. | ||
Nattekat | donderdag 17 juni 2021 @ 13:34 | |
Mensen, jij ook, lijken keer op keer op keer te vergeten dat die Mercedes gewoon met afstand de beste auto is. Dan is niet tweede worden omdat je een halve race met Ferrari en McLaren hebt zitten kloten gewoon niet goed. En als het dan een keer niet lekker loopt, dan is Bottas echt helemaal nergens, nog slechter dan Albon. Bottas is een heel slechte racer, en dat is altijd verdoezeld door zijn oppermachtige Mercedes. | ||
WismutVeilchen83 | donderdag 17 juni 2021 @ 13:40 | |
Ik zeg toch nergens dat ik hem geweldig vindt? Waar het me om gaat is dat zijn auto en ook hij samen goed genoeg zijn om Max nog regelmatig echt in de weg te zitten. Dat zijn dan geen topprestaties, maar er werd hier de suggestie gewekt dat Bottas in principe gone is ofzo. | ||
Whiskers2009 | donderdag 17 juni 2021 @ 13:50 | |
Het gerucht over de swap gaat over seizoen 2022. Niet reeds een swap gedurende dit seizoen. | ||
Starflyer | donderdag 17 juni 2021 @ 14:11 | |
Dat zeg ik ook niet. Maar jij onderhandelt niet zelf voor de coureurs. Dat doen anderen. | ||
Tarado | donderdag 17 juni 2021 @ 14:29 | |
Tarado | donderdag 17 juni 2021 @ 14:49 | |
WismutVeilchen83 | donderdag 17 juni 2021 @ 15:03 | |
Gelukkig is hij een autoriteit op dat gebied. | ||
Nattekat | donderdag 17 juni 2021 @ 15:05 | |
Pirelli: de banden werden gebruikt onder de door ons gestelde parameters, binnen de door ons verwachtte levensduur en er werd niet door zooi gereden waardoor de band lek raakte. Maar meneer Hamilton vindt dat het echt niet aan Pirelli ligt. | ||
#ANONIEM | donderdag 17 juni 2021 @ 15:08 | |
Hamilton heeft stress ![]() | ||
WismutVeilchen83 | donderdag 17 juni 2021 @ 15:09 | |
Hij heeft nog steeds niet door dat Max totaal niet onder de indruk is van dit soort mindgames.. | ||
gbm | donderdag 17 juni 2021 @ 15:16 | |
Had Hamilton trouwens ook niet zelf bijna een klapband gehad omdat ie een 'cut' van iets van 7cm in z'n band had? ![]() | ||
Tarado | donderdag 17 juni 2021 @ 15:23 | |
maar het gaat wel verder dan dat, allemaal extra scrutineering, zie ook de flexiwings omdat Mercedes daarover loopt te zeiken of iig olie op het vuur gooit. | ||
George_of_the_Jungle | donderdag 17 juni 2021 @ 16:07 | |
Pirelli continued: Maar het lag niet aan de constructie van de band, maar we hebben wel de richtlijnen aangepast. Oftewel, als je de band binnen de geldende richtlijnen gebruikte kon die zomaar ploffen...lekker dan. En aangezien ze niet zo snel een betere band kunnen fabriceren, hebben ze de richtlijnen maar aangepast. | ||
MoreDakka | donderdag 17 juni 2021 @ 16:09 | |
Kan me vergissen maar er is toch al jaren gesteggel over die minimum bandenspanning, die gaat maar omhoog en omhoog omdat Pirelli het anders niet kan garanderen... | ||
#ANONIEM | donderdag 17 juni 2021 @ 16:24 | |
Met afstand de beste is er nu toch wel af, denk ik maar buiten Red Bull's auto's zijn er eigenlijk geen andere teams die in de buurt komen. | ||
#ANONIEM | donderdag 17 juni 2021 @ 16:25 | |
Dat goede voornemen van Hamilton om geen mind games meer te spelen duurde niet echt lang, zie ik. | ||
spectrumanalyser | donderdag 17 juni 2021 @ 16:33 | |
Als ik 't zo lees dan geeft 't mij het idee dat Pirelli de schuld bij de teams neer legt. vooraf aan de race was in de build-up stream te zien hoe men het circuit langs gaat met matten. daarmee zou het circuit dan vrij moeten zijn van troep? te zien op 1:34 | ||
Nattekat | donderdag 17 juni 2021 @ 16:47 | |
Spanje en Portugal beide races waar Bottas makkelijk P2 had kunnen rijden, zelfs met die problemen in Portugal. | ||
Whiskers2009 | donderdag 17 juni 2021 @ 16:48 | |
Mercedes zou ook vraagtekens hebben bij het pitstopmateriaal van RBR aldus Marko: https://www.f1maximaal.nl(...)teriaal-red-bull-aan | ||
#ANONIEM | donderdag 17 juni 2021 @ 16:51 | |
Yup. Die auto moet in principe altijd in de top 4 rijden als hij de finish haalt. Tja, je kan moeilijk zeggen dat de strategie van Mercedes fout was, sinds Bottas bij het team is hebben ze ieder jaar zowel de WDC als de WCC gewonnen. Nu het verhaal lastiger wordt omdat RB toch aardig ingehaald heeft blijkt dat er toch wat zwakke punten in dat plan zitten en je ziet ook overal geruchten nu dat Bottas vervangen gaat worden door Russell, de vraag is alleen wanneer. | ||
Nattekat | donderdag 17 juni 2021 @ 16:51 | |
Ik begin zo toch echt heel rap respect te verliezen voor dat team. Wat een gezeik zeg... | ||
Whiskers2009 | donderdag 17 juni 2021 @ 16:54 | |
Geruchten gaan over seizoen 2022, niet over een tussentijdse swap. | ||
Nattekat | donderdag 17 juni 2021 @ 16:54 | |
Schijnt dat alle coureurs, zelfs Hamilton, een meeting met pirelli hebben geboycot. Maar het ligt echt niet aan Pirelli. | ||
gbm | donderdag 17 juni 2021 @ 16:54 | |
Inderdaad, maar wel een goed teken dat ze zich verlagen tot dit niveau, betekent dat Mercedes bang begint te worden dat ze het niet gewoon op de baan kunnen winnen... ![]() Als Red Bull weer een seconde achter Mercedes had gestaan hadden we deze onzin nooit gehad... ![]() En maar roepen dat ze strijd om de titels leuk vinden, zolang ze winnen iig ![]() | ||
#ANONIEM | donderdag 17 juni 2021 @ 16:55 | |
Niet overal. Ik heb een aantal headlines gezien, oa. Sky Sports Italie, die claimden dat Russell tussentijds in de Merc komt te zitten. | ||
ChevyCaprice | donderdag 17 juni 2021 @ 17:01 | |
Ach het is Marko maar Die roeptoetert wel meer | ||
Whiskers2009 | donderdag 17 juni 2021 @ 17:10 | |
Las ik ook op diverse sites inderdaad | ||
Rianne84 | donderdag 17 juni 2021 @ 18:04 | |
Hamilton is zo vermoeiend, blijft ook beweren dat hij per ongeluk een knopje aanraakte en dus geen fout maakte ![]() | ||
opreis | donderdag 17 juni 2021 @ 18:06 | |
@ChevyCaprice heb jij ook zulke schoenen? | ||
Dauthi | donderdag 17 juni 2021 @ 18:28 | |
Hamilton heeft vanochtend weer een nieuw blik mindgames opengetrokken voor het ontbijt ![]() Wat een schertsvertoning. | ||
ChevyCaprice | donderdag 17 juni 2021 @ 18:29 | |
Heb ze meteen besteld | ||
Peterselieman | donderdag 17 juni 2021 @ 21:08 | |
ik heb net gelezen dat de simulaties van Pirelli niet overeen kwamen met wat gebeurde op de baan https://www.motorsport.co(...)ays-pirelli/6579071/
| ||
Starflyer | donderdag 17 juni 2021 @ 21:29 | |
Dat bleek de vrijdag al na de vrije trainingen toen ze de minimum druk ophoogden. En blijkbaar was dat nog niet genoeg om de klapbanden te voorkomen. | ||
Captain_Jack_Sparrow | vrijdag 18 juni 2021 @ 02:58 | |
Hij had bij 'cost' kunnen stoppen. De commentator klinkt trouwens als iemand die Schumacher nooit live heeft zien racen. Dus ik ben licht sceptisch over de waarde van zijn oordeel. Wat hij weglaat is het volgende: in de huidige F1 weet je bij 99% van alle races, na de eerste serie pitstops, al wat de volgorde aan het einde van de race gaat zijn. En dat was, toen er nog getankt werd, echt anders. | ||
#ANONIEM | vrijdag 18 juni 2021 @ 08:11 | |
Vast, alleen los je dat dus nu niet meer op door tanken er weer in te gooien. | ||
Mexicanobakker | vrijdag 18 juni 2021 @ 08:26 | |
Zo'n race in Frankrijk tussen het EK door geplempt is toch altijd maar matig. | ||
Dauthi | zaterdag 19 juni 2021 @ 21:15 | |
"Todt not a fan of sprint qualifying" https://www.motorsport.co(...)f1-needs-it/6585944/ Nagel in de doodskist. | ||
Whiskers2009 | zaterdag 19 juni 2021 @ 21:36 | |
Mooi. Ik ben er ook geen fan van. | ||
BehoorlijkKritisch | zondag 20 juni 2021 @ 11:47 | |
Moeten ze ook niet willen. Ik ben wel voor lichte aanpassingen aan de quali, maar niets zo drastisch. | ||
Nattekat | zondag 20 juni 2021 @ 11:51 | |
Niemand, maar ook echt absoluut niemand is fan. De meest positieve mensen willen het gewoon uitproberen, maar ook niet meer dan dat. | ||
BehoorlijkKritisch | zondag 20 juni 2021 @ 12:20 | |
Wat mij betreft terug naar one-lap qualifying en dan via loting de volgorde bepalen waarin rijders hun rondje mogen rijden. Prima als dat dan in een q1 t/m q3 setting is, maar dat hoeft van mij niet eens. Dan zal het weer best wel eens invloed hebben op de startvolgorde, maar dat levert alleen maar meer spektakel op. En dan wel straffen voor coureurs die tijdens hun in- of outlap de boel ophouden met al dan niet bedoelde spins. Gele of rode vlag veroorzaken = achteraan starten. | ||
Starflyer | zondag 20 juni 2021 @ 12:41 | |
Don't fix what ain't broken! Het huidige format is prima! | ||
flipsen | zondag 20 juni 2021 @ 14:44 | |
Redelijk mee eens, behalve op bepaalde circuits waar een tow erg belangrijk is. En sinds Leclerc ben ik altijd een beetje huiverig voor al dan niet bewuste crashes ![]() ![]() | ||
Starflyer | zondag 20 juni 2021 @ 14:45 | |
Een crash is je snelste ronde kwijt. Heb je dat probleem ook niet meer. | ||
Alpha0 | zondag 20 juni 2021 @ 15:16 | |
Wat is dat nou, vroeger keek ik altijd gratis F1 op de Duitse RTL, daar is echter nu alleen een programma over retro computers. | ||
Starflyer | zondag 20 juni 2021 @ 15:29 | |
Sky heeft exclusieve uitzendrechten sinds dit jaar. RTL zendt er nog maar een handjevol live uit. | ||
flipsen | zondag 20 juni 2021 @ 16:52 | |
Ja, maar als je al op pole staat en daarna crasht. Zoals Leclerc deed en zoals Max deze kwali ook had kunnen doen... (gelukkig niet gebeurd) | ||
Starflyer | zondag 20 juni 2021 @ 16:55 | |
Ik bedoelde dat ze de regel moeten invoeren dat bij een crash je snelste ronde kwijt bent. Zoals in de IndyCar. Dan doen ze het in ieder geval niet expres. | ||
rubbereend | maandag 21 juni 2021 @ 13:28 | |
Abu Dhabi gaat de baan aanpassen | ||
BehoorlijkKritisch | maandag 21 juni 2021 @ 13:32 | |
Eens. Expres of niet expres is niet relevant. Het gaat er om dat je anderen de kans ontneemt om sneller te gaan dan jij omdat je zelf een fout maakt. Kan niet zo zijn dat je je auto in de muur zet en toch van pole start. Maar ik vind ook het gebruiken van elkaar slipstream in de kwalificatie geen goede zaak. Net als al die spelletjes van coureurs die in hun outlap kunnen lopen vervelen of net niet ver genoeg aan de kant gaan. Gewoon om de beurt de baan op en een rondje knallen. | ||
Starflyer | maandag 21 juni 2021 @ 13:44 | |
Dat hebben ze al geprobeerd en was geen succes. Sowieso heb je dan eventueel ook te maken met verschillende weersomstandigheden. | ||
BehoorlijkKritisch | maandag 21 juni 2021 @ 14:10 | |
Of dat wel of geen succes was is natuurlijk subjectief. | ||
TweedeKlum | maandag 21 juni 2021 @ 17:17 | |
Had die lokale toch gelijk. ![]() ![]() ![]() https://gp33.nl/video-max(...)psW63tO_sB1Avi5y9h0I | ||
ESF1Gamer | maandag 21 juni 2021 @ 18:10 | |
RACEWEEK ![]() | ||
Marcoss | maandag 21 juni 2021 @ 21:29 | |
Leclerc werd natuurlijk al genoeg gestraft uiteindeljk ![]() Je kunt ook standaard 3 minuten toevoegen bij een code rood/rode vlag in de laatste minuten, dan krijgt iedereen in ieder geval nog een kans. Al is de vraag of dat qua banden kan. | ||
Dven | dinsdag 22 juni 2021 @ 12:17 | |
Het beoogde gerenoveerde circuit. ![]() | ||
TagForce | dinsdag 22 juni 2021 @ 12:28 | |
Ik zie 2 wijzigingen volgens mij... De haarspeld-bocht voor het lange rechte stuk is minder haarspelderig. Dat betekent dat ze dichter achter elkaar uit die bocht komen voor meer DRS acties. De chicane en hoekige bochten na het 2e rechte stuk zijn vervangen voor een horse-shoe bocht. Dit haalt naar mijn idee een inhaal mogelijkheid weg door de bocht sneller te maken en de remweg dus korter. Verder zie ik eerlijk gezegd niks anders. | ||
Peterselieman | dinsdag 22 juni 2021 @ 12:37 | |
ik heb niet het idee dat dit in de huidige Formule 1 het inhalen gaat bevorderen | ||
TagForce | dinsdag 22 juni 2021 @ 12:52 | |
Alleen een iets makkelijkere DRS inhaalpoging op het lange rechte stuk, maar verder haalt het alleen mogelijkheden weg, volgens mij. | ||
Dven | dinsdag 22 juni 2021 @ 14:17 | |
| ||
daNpy | dinsdag 22 juni 2021 @ 14:32 | |
Ze maken er nog meer een Mickey-Mouse baan van dus. | ||
Red_85 | dinsdag 22 juni 2021 @ 14:34 | |
Hairpin straks bocht 5 denk ik wel dat een mooie plek wordt, maar nieuwe bocht 9 betwijfel ik. Met zo'n lange doordraaier wordt de remzone niet dusdanig lang dat er veel acties kunnen komen. Of die bocht moet off camber komen te liggen, maar het is juist een mooie om dat juist wel te doen. | ||
Red_85 | dinsdag 22 juni 2021 @ 14:35 | |
Wat verwacht je? Het is een tilke-drome. | ||
DeeBee | dinsdag 22 juni 2021 @ 14:37 | |
Prachtig complex om een race te bekijken, maar ontieglijke grafbaan voor races. Met die wijzigingen wordt het er niet beter op ofzo. | ||
Starflyer | dinsdag 22 juni 2021 @ 14:54 | |
Hij heeft ook goede circuits ontworpen, zoals Turkije en Maleisië. | ||
Peterselieman | dinsdag 22 juni 2021 @ 14:55 | |
De Turken hebben de baan verpest door er verkeerd asfalt neer te leggen en het is jammer dat Maleisië niet meer op de kalender staat | ||
Red_85 | dinsdag 22 juni 2021 @ 14:59 | |
Toegegeven, Austin vind ik ook tof. | ||
Red_85 | dinsdag 22 juni 2021 @ 15:02 | |
Edit: mag weg. | ||
ChevyCaprice | dinsdag 22 juni 2021 @ 15:05 | |
Beetje de verandering als bocht 10 in Spanje. Dat beviel mij persoonlijk wel | ||
opreis | dinsdag 22 juni 2021 @ 15:33 | |
Het gaat er denk ik niet zo zeer om dat het de sport leuker maakt maar vooral om dat je dan op vrijdag een extra "verplicht" tijdslot hebt om te moeten kijken als fan. Kijkcijfers op vrijdag omhoog = meer exposure voor de sponsors/reclames/etc | ||
opreis | dinsdag 22 juni 2021 @ 15:36 | |
Ach ja, laatste race voordat ze met auto's gaan rijden die wel moeten kunnen volgen/inhalen | ||
Tarado | dinsdag 22 juni 2021 @ 18:06 | |
dit al voorbij gekomen?![]() | ||
Rianne84 | dinsdag 22 juni 2021 @ 18:25 | |
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-anti-homo-wetgeving Rutte wil politiek en sport gescheiden houden. Dus in Zandvoort geen "we race as one"? Geen gekniel? Of gooit hij Lewis dan nog voor de race begint in de Zandvoortse cel? | ||
BehoorlijkKritisch | dinsdag 22 juni 2021 @ 18:44 | |
Lewis met regenboog livery. Dat zou wat zijn. | ||
Peterselieman | dinsdag 22 juni 2021 @ 18:46 | |
De Benz moet weer zilvergrijs worden ![]() | ||
BehoorlijkKritisch | dinsdag 22 juni 2021 @ 18:57 | |
Dat mag dan de race daarna weer. Van mij hadden ze die blauwe strepen in Frankrijk ook wel in de regenboogkleuren mogen doen. Het is toch al oogaids, dan maar met een statement. | ||
#ANONIEM | dinsdag 22 juni 2021 @ 19:09 | |
Ik had het nog niet gezien, interessant om te zien wel, bedankt voor het posten ![]() | ||
#ANONIEM | dinsdag 22 juni 2021 @ 19:10 | |
Wat heeft Rutte daarmee te maken eigenlijk? Volgens mij bepaalt Zandvoort en de F1 zelf wel wat er gebeurt. | ||
Rianne84 | dinsdag 22 juni 2021 @ 19:45 | |
Lijkt me dat hij daar niets over te zeggen heeft, dus hij moet niet van die rare uitspraken doen. | ||
ChevyCaprice | dinsdag 22 juni 2021 @ 19:47 | |
Ja want Rutte is degene die bepaalt wat er daar gebeurt ![]() | ||
MoreDakka | dinsdag 22 juni 2021 @ 20:41 | |
Wat ontieglijk lelijk zeg ![]() | ||
Marcoss | dinsdag 22 juni 2021 @ 20:51 | |
Rutte heeft het helemaal niet over Zandvoort gehad toch? Apart om die opmerking dan opeens op Zandvoort te betrekken | ||
#ANONIEM | dinsdag 22 juni 2021 @ 21:02 | |
Volgens mij geeft hij gewoon zijn mening. | ||
Breekfast | dinsdag 22 juni 2021 @ 21:10 | |
Uit de column van Martin Brundle, nog terugkomend op de race in Baku en de klapbanden:Red Bull en Aston Martin hadden de bandjes gewoon niet hard genoeg opgepompt ![]() | ||
Rianne84 | dinsdag 22 juni 2021 @ 21:13 | |
F1 is geen sport? | ||
ChevyCaprice | dinsdag 22 juni 2021 @ 21:17 | |
Was al lang bekend. | ||
Starflyer | dinsdag 22 juni 2021 @ 21:30 | |
En ook ontkend. | ||
#ANONIEM | woensdag 23 juni 2021 @ 07:56 | |
Red Bull heeft elk moment aan de minimale bandenspanning voldaan. Dat heeft zelfs Pirelli gezegd. | ||
BehoorlijkKritisch | woensdag 23 juni 2021 @ 08:04 | |
De discussie ging ook vooral over trucjes waardoor ze er op de meetmomenten wel aan zouden voldoen, maar tijdens de race niet. Was dat niet iets met 's nachts de banden onder de verwarmer houden? Ik meen er zoiets over gelezen te hebben. Maar ik geloof niet zo in dat verhaal. Ik denk vooral dat Pirelli zijn straatje schoon veegt en Hamilton en zijn entourage het weer aangrijpen voor mindgames en het onderstrepen van de grootheid van Mercedes en Hamilton die dat soort trucjes natuurlijk niet nodig hebben omdat ze zo goed zijn. En de voorvleugel flabbert ondertussen vrolijk door. | ||
Starflyer | woensdag 23 juni 2021 @ 08:13 | |
De FIA is daar ook naar aan het kijken volgens Helmut Marko. | ||
BehoorlijkKritisch | woensdag 23 juni 2021 @ 08:19 | |
Ik weet het. Ik vind het alleen wat raar dat dat zo lang duurt. Waarschijnlijk wachten ze de uitslag in Oostenrijk even af en als RB verder uitloopt zal de conclusie zijn dat de voorvleugel prima is. | ||
Starflyer | woensdag 23 juni 2021 @ 09:16 | |
Ik las dat er behoefte was aan een Silly Season topic ![]() F1 / Silly Season 2022 | ||
Dauthi | woensdag 23 juni 2021 @ 10:54 | |
Ik snap niet hoe dat verhaal zijn eigen leven is gaan leiden, iedereen schreeuwt elkaar maar na "Aston en RB doen truukjes", zonder enige vorm van bewijs... Blijkbaar zijn de woorden "lager dan verwacht" net zo moeilijk te interpreteren als het maken van de bandenspanningsverwachting door Pirelli. ![]() | ||
Donderkonijn | woensdag 23 juni 2021 @ 17:44 | |
Hamilton zoekt naar van alles nu hij niet meer makkelijk voorop rijd. Beetje zielig imo. | ||
BehoorlijkKritisch | woensdag 23 juni 2021 @ 18:18 | |
Dat soort verhalen gaat natuurlijk heel makkelijk een eigen leven leiden als er door iconen van de sport zoveel aandacht aan wordt besteed. En alle Hamilton fans en Hamilton media gaan daar natuurlijk graag in mee. Het is allemaal onderdeel van het in stand houden van de mythische proporties die de coureur Hamilton volgens sommige lieden heeft aangenomen. Met name de Engelse willen niet tornen aan 'the greatest ever'. En dus wordt alles uit de kast gehaald om aan te tonen dan Hamilton tegen al het vals spel in toch gewoon nog meedoet. Het is wat pathetisch, net zo goed als de geluiden uit het Verstappen kamp dat Hamilton alles te danken heeft aan zijn auto. De waarheid ligt altijd ergens in het midden, maar aan de uiterste zijden van de discussie moet je met nuance niet aankomen. | ||
beantherio | woensdag 23 juni 2021 @ 21:27 | |
Eng filmpje dat ik tegenkwam op Youtube: Had een vervelende klap kunnen zijn. ![]() | ||
MoreDakka | woensdag 23 juni 2021 @ 21:29 | |
Mwah vind het op zich wel logisch, dat constante ophemelen de afgelopen jaren heeft ook niet geholpen |