SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Live link:
https://www.google.com/ma(...)4FrPIWOvos1botbSMT9S
Ja het regent nu nog steeds ook redelijk serieus door hoorquote:Op donderdag 3 juni 2021 18:35 schreef noodgang het volgende:
[..]
Aan de andere kant van de sloot regent het anders zn best
Of het noodweer naar ZH verhuizen.quote:Op donderdag 3 juni 2021 18:55 schreef Pino112 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Ff naar Drenthe verhuizen.
Genotquote:Op donderdag 3 juni 2021 18:55 schreef Pino112 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Hier net boven Westerbork, in Assen, echt 0,0 mm. Mazzel gehad, we moeten zaterdag gaan straten en kunnen derhalve geen wateroverlast gebruikenquote:Op donderdag 3 juni 2021 18:55 schreef Pino112 het volgende:
[..]
[ twitter ]
quote:A level 1 and level 2 are issued for parts of BeNeLux, Germany, France and the Alpine region mainly for excessive convective precipitation and to a lesser degree for large hail and severe convective wind gusts.
https://www.estofex.org/
Hun topografie is euhm...quote:
even later...quote:Towards the east (Netherlands, most of Germany and the Alpine region),
Waar denken ze dat Nederland ligt.quote:Further west into Belgium, Luxemburg, far-west Germany and most of France,
Altijd weer die Duitsersquote:
Blitzkriegquote:
Totaal niet vond ik danquote:
Ah shit, daar moet ik nog doorgeen fietsen straksquote:Op vrijdag 4 juni 2021 14:36 schreef Jor_Dii het volgende:
Pfoe, houd de radar in de gaten mensen.. in België ontstaan zeer zware buien
in Frankrijk is ook iets flinke aan het ontwikkelen..België krijgt het zwaar en deel NL straks ookquote:Op vrijdag 4 juni 2021 14:36 schreef Jor_Dii het volgende:
Op het moment wordt Brussel helemaal kapotgebliksemd.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 14:36 schreef Jor_Dii het volgende:
De VRT is ternauwernood nog in de lucht.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:04 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Op het moment wordt Brussel helemaal kapotgebliksemd.
Natte kutstreken heb heb ik overigens geen bezwaar tegen.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 16:35 schreef Haags het volgende:
Krijgt de kuststreek ook eens een keer de volle laag? Zal wel weer niet.
Er zou een mcs kunnen ontstaan. Wel even geleden, dus ben benieuwd. Meestal is de fut er boven Nederland wel uit.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 18:02 schreef aloa het volgende:
De buien met onweer kunnen komende nacht nog aanhouden.
Dat stond er bij mij ook.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 17:58 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Regen is trouwens wel helemaal weg voor morgen. Vanochtend stond er nog baggerweer op voor morgen, maar dat is nu helemaal verdwenen.
Hoest weer nu in Eindhoven de gekste?quote:Op donderdag 3 juni 2021 21:11 schreef DemonRage het volgende:
Ik ben alweer benieuwd naar de Estofex verwachting voor morgen.
Oeh... zwaar onweer voor Eindhoven?quote:
Bij mij in Noord Eindhoven nog droog.quote:
Ben benieuwd,lig zelf in de lijn Eindhoven Nijmegenquote:
Eindhoven gaat de volle laag krijgenquote:
Het nadert maar tergend traag eigenlijk... als hier in Eindhoven de hemelsluizen open gaan dan zal er wel een flinke bak water vallen.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 18:20 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Eindhoven gaat de volle laag krijgen
Dat ja. Trage buien, veel neerslag.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 18:23 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Het nadert maar tergend traag eigenlijk... als hier in Eindhoven de hemelsluizen open gaan dan zal er wel een flinke bak water vallen.
Het gaat meer richting Den Bosch-Oss Veghel ook. Nijmegen(en ik ook) krijgt alleen een bietje regen...quote:Op vrijdag 4 juni 2021 18:19 schreef ZaZoe het volgende:
[..]
Ben benieuwd,lig zelf in de lijn Eindhoven Nijmegen
RIP terrasjesmensenquote:Op vrijdag 4 juni 2021 18:27 schreef Zipportal het volgende:
https://www.skylinewebcam(...)hoven/eindhoven.html
Wat een genot. En treinen. En ik zie een mothership in beeld schuiven.quote:
het begint te regenenquote:Op vrijdag 4 juni 2021 18:27 schreef Zipportal het volgende:
https://www.skylinewebcam(...)hoven/eindhoven.html
Maar lekker allemaal de tuin voltegelenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Begint goed los te gaan nu.quote:
Daar hoor en zie je regen nu. Hier in Zoetermeer alleen licht gespetter vooralsnog. Vannacht zou hier veel gaan vallen.quote:
Daar is het letterlijk tien maanden per jaar tussen de 10 en 15 graden geloof ik ja.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 19:07 schreef INViCTuS het volgende:
Terschelling 12 graden, noordenwind en motregen. Boh, dat mis ik niet
Plenst nu.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 19:01 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Daar hoor en zie je regen nu. Hier in Zoetermeer alleen licht gespetter vooralsnog. Vannacht zou hier veel gaan vallen.
Ik hoop nog wel op zo'n heerlijke MCS vannacht.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 19:45 schreef zakjapannertje het volgende:
https://www.buienradar.nl/wereldwijd/europa/buienradar
Frankrijk ondertussen brouwt lekker door.
Hier staat een voorbeschouwing door de Belgen trouwensquote:Op vrijdag 4 juni 2021 19:46 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Ik hoop nog wel op zo'n heerlijke MCS vannacht.
Helmond kreeg wel de volle laag, het is pas net ongeveer droog.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 19:53 schreef Coelho het volgende:
De bui dooft ter hoogte van Eindhoven noord uit. Hier in SenB wel regen, maar zeker geen hoosbuien
Feestje is altijd bij de Duitsers.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 20:24 schreef aloa het volgende:
Die buien bij Düsseldorf en Duisburg![]()
Giga wolkbreuk daar.
Drogekatquote:Op vrijdag 4 juni 2021 20:28 schreef Nattekat het volgende:
Ik kan de spetters die hier gevallen zijn tellen
Ja, hier ook. Niksquote:Op vrijdag 4 juni 2021 20:28 schreef Nattekat het volgende:
Ik kan de spetters die hier gevallen zijn tellen
Yup! Vanuit het zuiden doemt weer een mooie donkere lucht op.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 21:03 schreef mefke79 het volgende:
Helmond meldt weer mooie rommelende donder in de verte. Het is ook weer goed grijs nu, benieuwd of lading 2 nog volgt zo.
Heisa om wat water in tunnelsquote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:33 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Mooi voorbeeld van de natteboltemperatuur. Eindhoven is zeiknat en de temperatuur gaat geen kant meer op.
Het ontploft stevig net over de grens in de Achterhoek.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:05 schreef Zipportal het volgende:
Dat spul uit Duitsland is de enige hoop nog voor het noorden.
Ja, lekker op tijd :p. Het verlaat het gebied hier met wat simpele regen en gaat vervolgens activeren.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 23:31 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het ontploft stevig net over de grens in de Achterhoek.
Moet meer naar Twente komen, het is goddumme nog steeds 20 gradenquote:Op vrijdag 4 juni 2021 23:31 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het ontploft stevig net over de grens in de Achterhoek.
Het kan overal alsnog activeren. Je ziet nu mooi dat er onweersbuien bij de Sallandse Heuvelrug ontstaan als gevolg van stuwing.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 23:41 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ja, lekker op tijd :p. Het verlaat het gebied hier met wat simpele regen en gaat vervolgens activeren.
Zonder medicijnen zou ik nu een groot probleem hebben. Ik merk het direct als ik na 1,5 dag nog steeds geen medicatie geslikt heb.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 00:29 schreef Nattekat het volgende:
Wat hooikoorts betreft was een buitje hier he-le-maal niet erg geweest. Jezus wat is het erg nu
Nice. Ik vind 20 graden nu alweer te koud merk ikquote:Op zaterdag 5 juni 2021 09:32 schreef Elan het volgende:
GFS gaat volgende week voor bloedhitte.
Die zitten er dit jaar vaak goed bij.
Ik wacht nog steeds op de beloofde regendruppels sinds gisteravond.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 10:38 schreef R-woud93 het volgende:
Dikke bak met water vanmorgen vroeg, nu een waterige zon en erg benauwd.
Heel verstandigquote:Op zaterdag 5 juni 2021 12:51 schreef MissHobje het volgende:
Het is heerlijk koel in De Bilt
Alles staat al sinds gisteravond lekker open.. temperatuur in huis gezakt van 25.5 naar 22.5 dat scheelt echt mega
Welke kaarten? Zie amper neerslag bij zowel gfs als ecmwquote:Op zaterdag 5 juni 2021 15:02 schreef INViCTuS het volgende:
Kaarten zien er vrij nat uit. Warm en onbestendig. Heeft ook wel wat
een run gister wel. Maar dan ook niet alleen Nederlandquote:Op zondag 6 juni 2021 09:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Welke kaarten? Zie amper neerslag bij zowel gfs als ecmw
De warmte aan te kunnen? Het wordt gewoon 20-25 graden.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 13:42 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Heel verstandigHeb ik ook gedaan vannacht. Nu heerlijk 19 graden, koel genoeg om de warmte de komende week aan te kunnen.
Ik zat ook al te kijken of ik een aankomende hittegolf gemist had.quote:Op zondag 6 juni 2021 09:57 schreef Blik het volgende:
[..]
De warmte aan te kunnen? Het wordt gewoon 20-25 graden.
helaas niet hier...hopelijk komt ie nog vandaagquote:
Gelukkig maar! Gister was echt van dat typische dooie steriele non-weer.quote:
Dit appartement is gewoon niet te koelenquote:Op zondag 6 juni 2021 09:57 schreef Blik het volgende:
[..]
De warmte aan te kunnen? Het wordt gewoon 20-25 graden.
Hier ook. Gnegnegne @bloodymary1quote:Op zondag 6 juni 2021 12:23 schreef dick_laurent het volgende:
Hey @:bloodymary1 lekker grijs en grauw bij jou vandaag voor de verandering.
Hier strakblauw hoor![]()
Ik zit precies nog onder de wolkenquote:
Heywoodu be like:quote:Op zondag 6 juni 2021 12:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik zit precies nog onder de wolken
Heerlijk, straks lekker F1 kijken zonder die irritante zon door de ramen
Zekerquote:
quote:Op zondag 6 juni 2021 12:23 schreef dick_laurent het volgende:
Hey @:bloodymary1 lekker grijs en grauw bij jou vandaag voor de verandering.
Hier strakblauw hoor![]()
Als een dikke wolk voor de zon ...quote:Op maandag 7 juni 2021 00:51 schreef DX11 het volgende:
Donderdag trouwens 17% zonsverduistering, weet niet of dat echt duidelijk te zien is..
Kan me als kind zoiets nog herinneren ja. Waren toen naar Frankrijk gegaan om te gaan kijken. Man wat was dat vreemd om te zien.quote:Op maandag 7 juni 2021 00:54 schreef DX11 het volgende:
12 augustus 2026 is er een 90% verduistering, dat is wat boeiender.
Kan me nog herinneren in de jaren 90 toen ik nog heel jong was, dat er volgens mij een (vrijwel) volledige verduistering was. Herinner het me nog goed, toen werd het echt gewoon donker midden op de dag.
Even opgezocht, het was 1999, en die verduister was 94%. (En ik herinner het me als nacht-donker overdag). Dus die van 2026 zal vast ook wel gaaf zijn![]()
Ik ben een absolute warmteklager, maar dit is precies op de grens. Zeker als het 's nachts wel een beetje afkoelt naar maximaal een graad of vijftien en er overdag een beetje wat wind staat. Hele zomer een graad of 24-25, dat zou echt feest zijn.quote:
Dit is echt dikke prima inderdaad! Dit ergens tot november/december ofzo en dan een maandje winter en dan snel weer ditquote:Op maandag 7 juni 2021 07:34 schreef heywoodu het volgende:
Boh lekker man, trek dit maar door tot september ofzo
[ afbeelding ]
Deal.quote:Op maandag 7 juni 2021 09:38 schreef noodgang het volgende:
[..]
Dit is echt dikke prima inderdaad! Dit ergens tot november/december ofzo en dan een maandje winter en dan snel weer dit
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind dit ook wel fijn hoor. Iets warmer mag ook, tot 30 graden ofzo, maar dan liefst als ik niet hoef te werken. Als ik wel werk vind ik dat alleen maar afleiden, wil ik naar buiten en kan ik me minder concentreren op mijn werk ofzo. En de nachten inderdaad liefst niet te warm. Verder woon ik in een appartement dat toch best snel opwarmt bij hitte, dus dat is ook een reden om het bij 25 graden ongeveer te houden.quote:Op maandag 7 juni 2021 08:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik ben een absolute warmteklager, maar dit is precies op de grens. Zeker als het 's nachts wel een beetje afkoelt naar maximaal een graad of vijftien en er overdag een beetje wat wind staat. Hele zomer een graad of 24-25, dat zou echt feest zijn.
Ho, nee, ik wil wel winter hebben hoorquote:Op maandag 7 juni 2021 09:38 schreef noodgang het volgende:
[..]
Dit is echt dikke prima inderdaad! Dit ergens tot november/december ofzo en dan een maandje winter en dan snel weer dit
Dik 20 zou ik eind oktober wel appreciëren aangezien het sowieso niet dik onder nul zal zijn dit tijd van het jaarquote:Op maandag 7 juni 2021 10:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ho, nee, ik wil wel winter hebben hoor
Afgelopen winter was het even een weekje leuk, dat is in elk geval beter dan de winterloze winters die we meestal hebben, maar dik boven de 20 hoeft eind oktober niet meer hoor
Mogelijk, hè, mogelijk.quote:Op maandag 7 juni 2021 10:24 schreef Elan het volgende:
Prima weer zo, helaas maakt de nieuwe pluim het erg bont en gaan we na het weekend mogelijk weer walgelijke dertigers krijgen
Mooi, dan begint m'n vakantiequote:Op maandag 7 juni 2021 10:24 schreef Elan het volgende:
Prima weer zo, helaas maakt de nieuwe pluim het erg bont en gaan we na het weekend mogelijk weer walgelijke dertigers krijgen
JAAAA t/m september mag ik dan hopen. Af en toe wat onweersbuien, feest.quote:Op maandag 7 juni 2021 10:24 schreef Elan het volgende:
quote:Op maandag 7 juni 2021 10:24 schreef Elan het volgende:
Prima weer zo, helaas maakt de nieuwe pluim het erg bont en gaan we na het weekend mogelijk weer walgelijke heerlijke dertigers krijgen
Mee eens! Zo mag de zomer blijven.quote:Op maandag 7 juni 2021 19:41 schreef INViCTuS het volgende:
Eindelijk ook eens stabiel weer wat een tijdje aan lijkt te houden. 24-26 graden, veel zon en in de nachten koelt het nog genoeg af. Perfect wel
Dit is idd perfect. Mis alleen het onweerquote:Op maandag 7 juni 2021 19:41 schreef INViCTuS het volgende:
Eindelijk ook eens stabiel weer wat een tijdje aan lijkt te houden. 24-26 graden, veel zon en in de nachten koelt het nog genoeg af. Perfect wel
Beter dan continu regen of terreur buien. Af en toe onweer mag wel, maar droogte mag na al die regen ook wel een keerquote:
Daar gaan we al hoorquote:Op maandag 7 juni 2021 21:48 schreef INViCTuS het volgende:
Van aangenaam naar zeer warm zomerweer!? Deze week is het heerlijk vertoeven buiten met veel zon en gematigde temperaturen. Vanaf 14/16 juni snoert zich mogelijk een lagedrukgebied af bij Ierland/Biskaje, waardoor een zeer warme zuidelijke stroming kan opsteken. Later mogelijk ook met onweerskansen. Een dergelijk patroon zien we pas voor het eerst dit (late) voorjaar overtuigend terugkeren in de weerkaarten, maar voorlopig is het nog ver weg. Nowcasten om te zien of dit een goede kans van slagen heeft!
[ afbeelding ]
Het goede nieuws voor alle wintersportfans onder ons: dit is geen periode van 2 weken pure hitte. Hooguit 2 dagen en afgesloten door prachtig onweer ergens in de buurt.quote:
Zaterdag 19 juni Is nog heel ver weg, dus nauwkeurigheid is ver te zoeken in de berekeningen voor die dag.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 07:42 schreef asco het volgende:
GFS laat de zomer na volgende week dinsdag weer volledig ontsporen met 10 tot 14 graden op zaterdag de 19e.![]()
Hopelijk zitten ze er naast.
In de pluimverwachtingen is 30 graden zeker mogelijk volgende week donderdag of vrijdagquote:Op maandag 7 juni 2021 21:48 schreef INViCTuS het volgende:
Van aangenaam naar zeer warm zomerweer!? Deze week is het heerlijk vertoeven buiten met veel zon en gematigde temperaturen. Vanaf 14/16 juni snoert zich mogelijk een lagedrukgebied af bij Ierland/Biskaje, waardoor een zeer warme zuidelijke stroming kan opsteken. Later mogelijk ook met onweerskansen. Een dergelijk patroon zien we pas voor het eerst dit (late) voorjaar overtuigend terugkeren in de weerkaarten, maar voorlopig is het nog ver weg. Nowcasten om te zien of dit een goede kans van slagen heeft!
[ afbeelding ]
Zuid oogt nog een stuk warmer:quote:Op dinsdag 8 juni 2021 13:15 schreef Dajha het volgende:
De kans op 30 graden neemt wel toe.
[ link | afbeelding ]
Goed smeren, Dick, goed smeren.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 15:23 schreef dick_laurent het volgende:
Dacht net ff mijn lunchbreak in de zon door te brengen maar ik fikte aardig wegToch maar weer onder de parasol gaan zitten
Welke hittegolf?quote:Op dinsdag 8 juni 2021 19:09 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
Het junirecord van 37.2 graden in 1947 gaat er mogelijk aan tijdens de hittegolf. 12% kans op meer dan 35 graden.
Vanaf de 15de. https://www.weerplaza.nl/15daagse/?type=zomer&r=zuidquote:
Dat zien we dan wel weerquote:Op dinsdag 8 juni 2021 19:44 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Vanaf de 15de. https://www.weerplaza.nl/15daagse/?type=zomer&r=zuid
Geen diee, maar het stikt hier tegenwoordig wel de moord van de teken helaas. En teken waren hier vroeger geen enkel probleem.quote:Op woensdag 9 juni 2021 11:52 schreef Dven het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk met de tijgermug in Nederland? Dat was de jaren terug zo'n hype maar de laatste tijd hoor je daar weinig meer over. Geaccepteerd dat ze zich als exoot in Nederland vestigen of?
Zojuist zelf door eentje gestoken, komen hier inmiddels veel voor terwijl ik ze een kleine tien jaar geleden nooit zag. Daarom dat ik benieuwd ben.
Hier dit jaar ook een extreme tekenplaag. Nog nooit zo erg gezien. Iedere lange wandeling door de bossen wel een aantal van mezelf af mogen plukken. Op de honden tot wel 20 stuks per hond. Belachelijkquote:Op woensdag 9 juni 2021 11:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Geen diee, maar het stikt hier tegenwoordig wel de moord van de teken helaas. En teken waren hier vroeger geen enkel probleem.
En wat betreft de Eikenprocessierups ziet het er van het jaar tot nu toe iets rooskleuriger uit dan vorig jaar gelukkig.
Deze is van 1,5 week geleden, elk donker puntje is een teek.quote:Op woensdag 9 juni 2021 12:00 schreef Dven het volgende:
[..]
Hier dit jaar ook een extreme tekenplaag. Nog nooit zo erg gezien. Iedere lange wandeling door de bossen wel een aantal van mezelf af mogen plukken. Op de honden tot wel 20 stuks per hond. Belachelijk![]()
Hoogseizoen is nu langzaamaan wel voorbij dus hopelijk de komende tijd iets minder.
Wow, dan is amputeren zo ongeveer nog de enige oplossing! Of de vlammenwerper d'r op!quote:Op woensdag 9 juni 2021 12:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Deze is van 1,5 week geleden, elk donker puntje is een teek.
[ afbeelding ]
Gewoon heel dat bos platbranden gvd!!11.quote:Op woensdag 9 juni 2021 12:20 schreef DuizendGezichten het volgende:
[..]
Wow, dan is amputeren zo ongeveer nog de enige oplossing! Of de vlammenwerper d'r op!
quote:Op woensdag 9 juni 2021 12:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Klopt, 2 minuten voor een stortbui is meer dan genoegquote:Op woensdag 9 juni 2021 12:42 schreef Dven het volgende:
*regenbui komt*
@:nattekat twee minuten later: OPBOKKEN MET DIE REGEN!!!!!
En daarna voelt het dan als een sauna? Nee, bedankt.quote:Op woensdag 9 juni 2021 12:39 schreef Nattekat het volgende:
Kan ik ergens een regenbui bestellen om al die !@#$ pollen op te ruimen?
mw. Perrin nieste ook als een malle, maar zo'n neusspray werkt gelukkig prima.quote:Op woensdag 9 juni 2021 12:39 schreef Nattekat het volgende:
Kan ik ergens een regenbui bestellen om al die !@#$ pollen op te ruimen?
Wow. Help me herinneren dat ik niet in het Mastbos ga lopen. Of alleen met lange kleding.quote:Op woensdag 9 juni 2021 12:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wow. Bij mij in regio Den Haag zie ik ze nauwelijk, maar bij mijn ouders op de Utrechtse Heuvelrug had ons hondje vorig jaar bij een wandeling er meer dan 50quote:Op woensdag 9 juni 2021 12:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik vind dit wel een teken aan de wand :pquote:Op woensdag 9 juni 2021 14:25 schreef pietkanarie het volgende:
Met het oog op teken is droogte het beste. Dan worden ze inactief, gaan dieper de grond in om te voorkomen dat ze uitdrogen. Dus hoe slecht ook voor de natuur, ik hoop dat er nog lang geen regen valt.
Heb (milde) lyme en die beesten verpesten echt de zomer voor mij. Niet dat ik zelf bang ben om gebeten te worden. Ik controleer heel zorgvuldig en zal eventuele beten waarschijnlijk snel vinden. En ik gebruik voor ik de natuur in ga eucalyptus-spray.
Maar kinderen en volwassen met blote benen/voeten in hoog gras (gras is nu ook vaak hoger omdat men minder is gaan maaien)... ik krijg er stress van om dat te zien. En mensen in mijn omgeving controleren ook echt te slecht (dat geldt voor veel mensen vrees ik) terwijl ze wel graag het groen opzoeken, ik kan nog zo vaak waarschuwen (wordt het ook niet gezelliger van maar kan het niet laten) maar echt helpen doet dat niet.
Teken zijn echt een plaag, zijn met velen (steeds meer?) en veel zijn er besmet. Zeker niet alleen met de lymebacterie ook co-infecties. Je kunt ook bijv. bartonella of babesia oplopen. Veel mensen onderschatten hen.
Sorry, grotendeels off-topic maar moest even mijn irritatie rondom teken van me afschrijven
Dat effect is pas het beste rond de zomerwendequote:Op woensdag 9 juni 2021 23:04 schreef Rabieluh het volgende:
Lichtende nachtwolken! Allemaal naar 't noorden turen.
Kan veiliger: pak iets van dik papier (of karton) waar geen licht doorheen komt, prik er een klein gaatje in en laat de zon door dat gaatje op een velletje papier schijnen.quote:Op donderdag 10 juni 2021 07:41 schreef Drass het volgende:
Vanmiddag allemaal met een cd naar de zon kijken
Kan me nog een keer herinneren dat ik met mijn grootouders met de VSM-trein wegging en heb toen als kind met een lasbril gekeken, die heb ik nog wel in de schuur liggen.quote:Op donderdag 10 juni 2021 08:45 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Kan veiliger: pak iets van dik papier (of karton) waar geen licht doorheen komt, prik er een klein gaatje in en laat de zon door dat gaatje op een velletje papier schijnen.
[ afbeelding ]
Thanks. Wordt spannend, misschien kan ik alles wel vanaf mijn balkon zien. Al heb ik om 11.00 wel een meeting tot 12.quote:
Hopelijk ook de laatste.quote:Op donderdag 10 juni 2021 05:15 schreef DonDruiper het volgende:
En daar is ie al.. de eerste dertiger!
[ afbeelding ]
Ik heb liever dat die rotbeesten helemaal geen teken van leven geven.quote:Op woensdag 9 juni 2021 16:16 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik vind dit wel een teken aan de wand :p
Eens.quote:
De lichtkrans die je ziet tijdens een totale zonsverduistering is wel vet. In 1999 heb ik die mogen aanschouwen, liep iedereen ineens met speciale brilletjes rondquote:Op donderdag 10 juni 2021 11:06 schreef Dven het volgende:
Volgens jaar een volledige zonsverduistering in het uiterste zuiden van Spanje. Dat gaat wel zichtbaar moeten zijn gok ik zo.
Ja die kennen we. Al jaren worden die dertigers in de kaarten tot in het oneindige verlengd en verdampt alle neerslag als sneeuw voor de zon.quote:Op donderdag 10 juni 2021 11:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Eens.
Daarna koelt het als het goed is behoorlijk af krijgen we met een westerse depressie met regen en koelte te maken bij maxima rond de 20 graden.
Lekker broeien tochquote:Op donderdag 10 juni 2021 12:03 schreef Haags het volgende:
[..]
Ja die kennen we. Al jaren worden die dertigers in de kaarten tot in het oneindige verlengen en verdampt alle neerslag als sneeuw voor de zon.
Dit jaar nog geen dertigers gezien dus wie weet val het mee.quote:Op donderdag 10 juni 2021 12:03 schreef Haags het volgende:
[..]
Ja die kennen we. Al jaren worden die dertigers in de kaarten tot in het oneindige verlengd en verdampt alle neerslag als sneeuw voor de zon.
Ja die airco heb ik eigenlijk nog niet nodig gehad. Nog niet warm genoeg voor hier. Gaat volgende week wel komen denk ik.quote:Op donderdag 10 juni 2021 12:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Dit jaar nog geen dertigers gezien dus wie weet val het mee.
En anders airco genot. Nu ook zonnepanelen dus het kost geen reet, lekker de hele avond en nacht aan op 20.5
Niet?quote:Op donderdag 10 juni 2021 12:07 schreef Haags het volgende:
[..]
Ja die airco heb ik eigenlijk nog niet nodig gehad. Nog niet warm genoeg voor hier. Gaat volgende week wel komen denk ik.
Amateur. Hier was het 28.quote:Op donderdag 10 juni 2021 12:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Niet?
Was hier gisteren alweer 25 graden onder het platte dak hoor
Sowieso fijn om te hebben
25quote:Op donderdag 10 juni 2021 12:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Niet?
Was hier gisteren alweer 25 graden onder het platte dak hoor
Sowieso fijn om te hebben
Ouch. Gaat een wereld van verschil zijn wanneer je dan een keer een deftige hebtquote:Op donderdag 10 juni 2021 12:12 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
25Dat is het hier de hele zomer op mijn zolderkamer. Zo rond de 30 ga ik wel een keer klagen.
Mijn ventilator is gesneuveld vorig jaar (30 jaar oud, plastic helemaal poreus) Misschien nog even voor een nieuwe kijken.
Was een prima ding verder hoor. Was geen airco, dus koelen deed het niet, maar beetje luchtcirculatie kan geen kwaad.quote:Op donderdag 10 juni 2021 12:18 schreef Dven het volgende:
[..]
Ouch. Gaat een wereld van verschil zijn wanneer je dan een keer een deftige hebt
Had het over een ventilator. Een beetje nette van vandaag de dag is iets effectiever en stiller dan een oud apparaat.quote:Op donderdag 10 juni 2021 12:26 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Was een prima ding verder hoor. Was geen airco, dus koelen deed het niet, maar beetje luchtcirculatie kan geen kwaad.
Hoef ook geen airco, heb liever ook hele zomer het raam open. Heerlijk die buitengeluiden. En ik weet best wel hoe een airco voelt hoor, van vakantie enzo. Hoeft van mij niet.
And everything under the sun is in tunequote:
Hou er niet van slaap ook gerust in de winter met een raam open kou verdraag ik op de een of andere manier een stuk beter.quote:Op donderdag 10 juni 2021 12:12 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
25Dat is het hier de hele zomer op mijn zolderkamer. Zo rond de 30 ga ik wel een keer klagen.
Mijn ventilator is gesneuveld vorig jaar (30 jaar oud, plastic helemaal poreus) Misschien nog even voor een nieuwe kijken.
Gelukkig nietquote:Op donderdag 10 juni 2021 12:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Tering Jantje
Woon jij toevallig samen met @:roos94
Een slecht teken inderdaad, daarom teken ik voor een droge zomer.quote:Op woensdag 9 juni 2021 16:16 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik vind dit wel een teken aan de wand :p
Daar teken ik ook voorquote:Op donderdag 10 juni 2021 10:18 schreef Salina het volgende:
[..]
Ik heb liever dat die rotbeesten helemaal geen teken van leven geven.
Ik deed het gewoon met mijn telefoon. Kijk je gewoon op het grote schermquote:Op donderdag 10 juni 2021 08:45 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Kan veiliger: pak iets van dik papier (of karton) waar geen licht doorheen komt, prik er een klein gaatje in en laat de zon door dat gaatje op een velletje papier schijnen.
[ afbeelding ]
Dat zal inderdaad zo zijn. Al had het lichtbrommende geluid in de nacht ook wel zijn charme.quote:Op donderdag 10 juni 2021 12:28 schreef Dven het volgende:
Had het over een ventilator. Een beetje nette van vandaag de dag is iets effectiever en stiller dan een oud apparaat.
Pacmanquote:
Ah, zo noem je dat! Ik zat me gisteren in de auto al af te vragen wat dat was (uur of 11)quote:Op woensdag 9 juni 2021 23:04 schreef Rabieluh het volgende:
Lichtende nachtwolken! Allemaal naar 't noorden turen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |