Ik ook!quote:Op zondag 30 mei 2021 23:58 schreef Nolita het volgende:
Wat sneu Majo! Hopelijk slaapt hij nu snel.
Mochten het wel tandjes blijken te zijn. Ik ben fan van chamodent tandgel.
Oja, die heb je ook nog. Hoe gaat het bij jullie met de krampjes?quote:
Yes!quote:Op maandag 31 mei 2021 11:43 schreef Gaddle het volgende:
@:Donna
Wil je mij in de op zetten? I of moppie. ze is geboren 1 december.
Wat een nacht. Eerst met mijn oudste tot 2 uur in de weer geweest. Toen ging mijn jongste om 4 uur verder.
Gelukkig voel ik mij nog wel oke.
@:Majo hoe is het met je aapje? Hopelijk komt de rust weer gauw terug voor jullie.
Ruk. De kleine man krijst s avonds echt alles bij elkaar. M'n zusje ging gisteren serieus weg omdat ze het niet trok. En die is normaal echt onze held met de kinderen.quote:Op maandag 31 mei 2021 10:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Oja, die heb je ook nog. Hoe gaat het bij jullie met de krampjes?
Ik denk dat een koud iets wel het beste helpt. Koude bijtringen of een koud stuk komkommer/paprika.
Ik woon in Vleuterweide, Utrecht. Ik probeer mijzelf niet steeds voorbij te lopen. het is wel moeilijk, maar tot nu toe red ik mij net. Ik ben alleen steeds erg moe.quote:Op maandag 31 mei 2021 18:26 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ruk. De kleine man krijst s avonds echt alles bij elkaar. M'n zusje ging gisteren serieus weg omdat ze het niet trok. En die is normaal echt onze held met de kinderen.
En fijn majo!
En gaddle, zorg wel dat je jezelf niet vergeet. Niemand heeft er iets aan als je blijft doorgaan en uiteindelijk echt crasht. Sterkte lieverd! Misschien woont er wel een fokker in de buurt die eens kan helpen? Waar zit jij ergens?
Veel plezier en fijn dat het weer wat beter gaat. Hopelijk slapen jullie vanavond lekker.quote:Op maandag 31 mei 2021 18:13 schreef MaJo het volgende:
Vandaag gaat het stukken beter met Aapie! Hij is weer zijn vrolijke zelf en de medicatie hebben we nog niet nodig gehad (wel ingeslagen). Afgelopen nacht was drama, uiteindelijk heeft hij nog wel aardig geslapen tussen ons in maar man en ik hebben nauwelijks geslapen.
We zijn nu in Heijderbos (Center Parcs), lekker even er tussenuit!
Ik werk in Utrecht en ben er morgen weer. Kan je niet helpen met de kindjes want ik trek de mijne zelf ook amper.quote:Op maandag 31 mei 2021 20:12 schreef Gaddle het volgende:
[..]
Ik woon in Vleuterweide, Utrecht. Ik probeer mijzelf niet steeds voorbij te lopen. het is wel moeilijk, maar tot nu toe red ik mij net. Ik ben alleen steeds erg moe.
Ik hoop dat dat crashen niet gaat gebeuren. Daar zit ik inderdaad niet op te wachten.
[..]
Veel plezier en fijn dat het weer wat beter gaat. Hopelijk slapen jullie vanavond lekker.
Als ie lekker sliep en niet ijskoud aanvoelde wel toch?quote:Op maandag 31 mei 2021 21:18 schreef monsterd. het volgende:
Aah sneu alle kindjes met last! (En ook de mama’s en papa’s).
Genieten jullie wel een beetje van het mooie weer? En tevens een vraagje: hoe ingepakt slapen jullie baby’s? Ik heb E gisteren laten slapen in korte mouw en mouwloze slaapzak. Denk dat het circa 24-25 graden was in de slaapkamer. Is dat prima?
Hier ook een verstopte neus bij de baby. Zo zielig, ze lag naar lucht te happen en te hoesten. Ik moest om half 2 op zoek naar zoutoplossing die bij peuter in de kamer lag. Hielp natuurlijk niks. Het was een interessante nachtquote:Op dinsdag 1 juni 2021 09:03 schreef SQ het volgende:
Ik had vannacht een baby met een verstopte neus, wat een kutnacht
En hij bijt me momenteel steeds (Ja in de tepel dus met zijn scheermessen) en als ik dan heel boos word lacht hij me uit
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit lag net zo heerlijk te slapenHet waren fijne 45 minuten. De eikel slaapt nu uiteraard verder in de draagzak
![]()
23/24 graden hoor, gewoon lekker voorjaarsweer. Maar omdat omslag vindt iedereen het meteen superwarm volgens mijquote:Op dinsdag 1 juni 2021 10:01 schreef 1inamelon het volgende:
Hoe warm is het dan in Nederland? Wij rijden donderdag naar Nederland. Voor een maandMisschien moet ik de koffer even opnieuw inpakken als het zo warm is.
Morgen 2728!quote:Op dinsdag 1 juni 2021 10:12 schreef SQ het volgende:
[..]
23/24 graden hoor, gewoon lekker voorjaarsweer. Maar omdat omslag vindt iedereen het meteen superwarm volgens mij
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Protège moi de mes désirs.
quote:Op dinsdag 1 juni 2021 09:54 schreef Aure het volgende:
Ik zweer nog steeds bij van die neuspeertjes (gecombineerd met zoutoplossing), het voelt wel een beetje als je baby martelen, maar werkt hier thuis het beste.Das geen baby martelen hoor, gewoon doen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit lag net zo heerlijk te slapenHet waren fijne 45 minuten. De eikel slaapt nu uiteraard verder in de draagzak
En dat heeft een reden. Dit is namelijk niet hoe borstvoeding werkt. Je borst moet gestimuleerd worden om melk aan te maken. Iedere keer dat je een flesje afgekolfde melk, donormelk of kunstvoeding geeft zonder zelf af te kolven zal uiteindelijk leiden tot minder melkproductie. Vooral op de leeftijd van jouw kindje. De eerste weken 8-12 keer voeden is heel belangrijk om in de maanden later je productie goed te houden.quote:Op woensdag 2 juni 2021 01:16 schreef ootjekatootje het volgende:
dat stukje combineren mis ik al jaren op de gerenommeerde sites.
Wat lastig lijkt me dit. Wees in ieder geval niet te hard voor jezelf, zolang Hannah goed verzorgd wordt en de nodige knuffels krijgt komt het echt wel goed met haarquote:Op woensdag 2 juni 2021 13:22 schreef Nanuke het volgende:
Verder heb ik maar weinig bij te dragen. Mijn oudste vraagt/eist zoveel aandacht dat ik geregeld het idee heb dat ik Hannah alleen maar van bed naar box naar borst aan het verplaatsen ben. Ik ben helemaal niet zo'n babymens, maar ik voel me wel soort van verdrietig/schuldig omdat ik zo weinig echte aandacht heb voor haar.
En ik weet dat ik daar ook soort van zelf voor kies, maar ik wil mijn dagen ook nog enigszins leuk houden en dus trekt Hannah vaker dan me lief is aan het kortste eind.![]()
Zwaar he.quote:Op woensdag 2 juni 2021 13:22 schreef Nanuke het volgende:
Verder heb ik maar weinig bij te dragen. Mijn oudste vraagt/eist zoveel aandacht dat ik geregeld het idee heb dat ik Hannah alleen maar van bed naar box naar borst aan het verplaatsen ben. Ik ben helemaal niet zo'n babymens, maar ik voel me wel soort van verdrietig/schuldig omdat ik zo weinig echte aandacht heb voor haar.
En ik weet dat ik daar ook soort van zelf voor kies, maar ik wil mijn dagen ook nog enigszins leuk houden en dus trekt Hannah vaker dan me lief is aan het kortste eind.![]()
Herkenbaar ditquote:Op woensdag 2 juni 2021 13:22 schreef Nanuke het volgende:
Wat een ontzettend lief gebaarquote:Op woensdag 2 juni 2021 14:48 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Gaddle ik woon in Utrecht, en neem met alle liefde je kindjes een keer mee naar de speeltuin ofzo zodat jij even bij kan slapen, mocht je daar behoefte aan hebben!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bfd gemist, maar moet dit plaatje nog even delen hoor.![]()
Blijkbaar houdt ze niet van douchen (ze gaat altijd in bad). Man man, wat een geluid komt er uit zo'n baby.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
Wat lief van je. Een pm is misschien wel handig.quote:Op woensdag 2 juni 2021 14:48 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Gaddle ik woon in Utrecht, en neem met alle liefde je kindjes een keer mee naar de speeltuin ofzo zodat jij even bij kan slapen, mocht je daar behoefte aan hebben!
Leuk! Wij hadden een abo vanaf dat Noor 1 was. Uiteindelijk is het een hele dure speeltuin geweestquote:Op vrijdag 4 juni 2021 07:44 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Mijlpaaltje! Ga vandaag voor het eerst alleen met de twee kindjes naar de dierentuin.
Neem de buggy mee, zodat ik ze kan afwisselen met lopen/de draagzak. Ben benieuwd wat Zielie er van gaat vinden.
Bij U. had ik ook een abo en gingen we maandelijks. Ga nu ook weer abo’s afsluiten. Na 2 keer heb je het er al uit.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 07:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Leuk! Wij hadden een abo vanaf dat Noor 1 was. Uiteindelijk is het een hele dure speeltuin geweest
Die in Nuenen?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 09:58 schreef Aure het volgende:
Jaaa dierentuinwij zijn laatst weer geweest en hebben het babyolifantje gezien
Binnenkort maar eens even fixen dat al onze abo's op een gezinsding komen te staan nu Jip 3 is geworden.
Ik was je net aan het pm'en toen ik die van jou binnen kreeg, ik heb je geantwoord!quote:Op donderdag 3 juni 2021 16:30 schreef Gaddle het volgende:
[..]
Wat lief van je. Een pm is misschien wel handig.
Baby olifantje én baby op één fotoquote:
Oh het is wel je grote? Oepsquote:
Wij hebben een parketvloer dus dat komt inderdaad wel goedquote:Op zaterdag 5 juni 2021 16:57 schreef SQ het volgende:
Zolang je m niet op de grindtegels laat kruipen gaat dat prima, MaJo. Binnen is het leren kruipen zelfs fijner met blote knieën, dat geeft meer grip. Met broekjes glijden de knietjes sneller weg.
Zelf ben ik helemaal fan van de 4ff summersuits
Zul je net zienquote:Op zondag 6 juni 2021 12:56 schreef SQ het volgende:
Mijn baby slaapt al sinds 8:30.
Echt fml, slaapt ie een keer door, doet ie het overdag
Ik ben wel onder de indruk, dat duurt niet lang meerquote:Op zondag 6 juni 2021 20:25 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[ afbeelding ]
Goedenavond. Ik ben Zielie en ik ben 6 maanden. En ik ben niet onder de indruk van mezelf.
Voor de goede orde: ze kan zich nog niet helemaal optrekken, maar blijft wel minuten zo staan.
Omg deed die van mij gister opeens, zo'n 5 uur achter elkaar. Snachts is het om de 3 uur ofzoquote:Op zondag 6 juni 2021 12:56 schreef SQ het volgende:
Mijn baby slaapt al sinds 8:30.
Echt fml, slaapt ie een keer door, doet ie het overdag
Jemig, da's wel snel gegaan! Zie je er tegenop?quote:Op zondag 6 juni 2021 20:31 schreef Aure het volgende:
[..]
Omg deed die van mij gister opeens, zo'n 5 uur achter elkaar. Snachts is het om de 3 uur ofzomaar meestal ben ik er dan maar 15min mee bezig en dan tukt ie meteen weer door. Dus het is nog niet zo erg. Maar vanaf dinsdag werk ik weer
Nee eigenlijk vind ik het wel fijn om eventjes zonder plakbaby te zijnquote:Op zondag 6 juni 2021 20:32 schreef Seven. het volgende:
[..]
Jemig, da's wel snel gegaan! Zie je er tegenop?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 6 juni 2021 20:38 schreef Aure het volgende:
[..]
Nee eigenlijk vind ik het wel fijn om eventjes zonder plakbaby te zijnHet is een heerlijk kind, maar hij zit wel driekwart van de tijd bij mij in de draagdoek
en inmiddels ben ik wel toe aan een klein beetje tijd voor mezelf.
Aaw wat een lief koppie!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik snap het helemaal, ik zou zelf nooit fulltime moeder kunnen zijn. En respect voor zij die dat wel kunnen, voor mij is de zorg voor mijn kind veel zwaarder dan mijn baan.
Resistance is futile.
Ohhhh Pepquote:Op zondag 6 juni 2021 20:43 schreef kwakz0r het volgende:
Ah wat een droppie! En wat lijkt ie al groot, t scheelt maar een weekje met mijnes toch? Dat is nog zo’n kleine kale melklarf...
Edit: minder dan een weekmaar ja die van mij doet vooral dit
![]()
![]()
![]()
als ik m op zn buik leg... maar wat wil je ook met zo’n grote harses
[ afbeelding ]
Zonder verlengd verlof had ik over drie weken weer aan t werk gemoeten. Moet er echt nog niet aan denken
Nog even een cute fotootje bij Oma van de week
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 33% gewijzigd door monsterd. op 07-06-2021 21:42:05 ]baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
Colin was mijn 2e keus maar afgekeurd door m'n man. Voor een meisje wilde ik Devi/Davi/Daevi. Maar dat had hij ook al afgeschoten.quote:Op zondag 6 juni 2021 21:13 schreef Aure het volgende:
ColinDit wist je nog niet geloof ik, maar Otis zijn derde naam is Colin zijn echte naam
Ahw pepze schelen inderdaad maar een paar dagen maar Otis is wel exact met 40 weken geboren. Dat scheelt misschien ook wel? Pep is iets eerder gehaald toch?
En het is sowieso wel een flinke baby. Zit nu in 62/68.
quote:Op zaterdag 5 juni 2021 08:24 schreef Nolita het volgende:
Dierentuin.Hoe was het duman? Alleen met 2 kindjes?
Ging verrassend goed! De drukte was ook goed te doen. Zielie heeft haar ogen uitgekeken en U. heeft lekker gespeeld in Ravot Aapia (Ouwehand). Het nadeel was dat ik niet echt met hem mee kon spelen, maar goed, dat hou je natuurlijk.quote:
quote:Op zondag 6 juni 2021 21:14 schreef monsterd. het volgende:
Oh en kleine update, ik ben afgelopen week weer begonnen met werken. Gaat goed maar mennnn wat vliegt het weekend voorbij zeg
En vanmorgen ook nog wat vrolijke foto’s gemaaktWow, wat gaat E. ineens hard! Het newborn is er nu wel af.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Resistance is futile.
Pas na de kerstvakantiequote:Op zondag 6 juni 2021 20:49 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ohhhh Pep. Lekker genieten, jij gaat in het volgende schooljaar weer aan het werk toch?
Die plof op het eindquote:Op maandag 7 juni 2021 09:34 schreef SQ het volgende:
Omg colinheerlijk ding!
En Zielie, wat ga je snel!
Goud gaat nog niet zó hard, maar hij is wel druk aan z'n abs aan het werken momenteel
quote:Op maandag 7 juni 2021 23:35 schreef NicolasJoy het volgende:
Slaap lekker! (Ook al was dit een goedemorgen...)
[ afbeelding ]
Oh wat een lachebekkiesquote:Op maandag 7 juni 2021 23:35 schreef NicolasJoy het volgende:
Slaap lekker! (Ook al was dit een goedemorgen...)
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 8 juni 2021 09:55 schreef Aure het volgende:
Zo leuk NJ
Mijn eerste werkdag is thuis met peuter en baby, want Jip heeft verhoging/koorts (het schommelt over de gehele dag) en is verkouden dus niemand mag het huis uit
Thanks, wedden dat als Jip opgeknapt is Otis aan de beurt isquote:
quote:Op dinsdag 8 juni 2021 11:29 schreef Aure het volgende:
[..]
Thanks, wedden dat als Jip opgeknapt is Otis aan de beurt is![]()
Ze zijn wel liefIk zie je foto nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resistance is futile.
Je moet wel op de spoiler klikken hè?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Imgur heeft een storing, misschien ligt het daaraan?
Vraagje: Aapie heeft dus koorts en ik las dat je hem niet moet verkoelen zodat hij zelf de warmte kwijt kan raken. Kan een ventilator op hem richten wel?26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
quote:Op dinsdag 8 juni 2021 12:21 schreef MaJo het volgende:
[..]
Je moet wel op de spoiler klikken hè?Misschien even bellen met het consultatiebureau of de huisarts?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Imgur heeft een storing, misschien ligt het daaraan?
Vraagje: Aapie heeft dus koorts en ik las dat je hem niet moet verkoelen zodat hij zelf de warmte kwijt kan raken. Kan een ventilator op hem richten wel?Resistance is futile.
Op mijn werklaptop zie ik imgur ook niet, ff via mobiel doen.quote:
Ik zie dat Imgur het weer doet!quote:Op dinsdag 8 juni 2021 12:37 schreef Aure het volgende:
Imgur heeft een storing inderdaad!
Beterschap MaJo, ik weet het antwoord op je vraag alleen niet. Ik zou hem iig niet te warm aankleden.
Ga je niet wat snel met het afbouwen van de fles? Aapie krijgt nog steeds 5 flessen van 200ml per dag. Maar hij krijgt ook nog niet heel veel binnen qua vaste voeding, veel verder dan wat sabbelen aan groente en fruit komt hij nog niet.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 12:56 schreef Seven. het volgende:
Colin is ook niet zichzelf, hij poept heel veel en ook vaak diarree. Ik denk dat dat aan het water ligt, ik heb de indruk dat hij dat er binnen een kwartier uit schijt. Ff kijken naar een alternatief, ik wil ook niet direct heel veel calorieën er bovenop gooien maar hij moet wel voldoende blijven drinken nu hij nog maar 3 flesjes melk per dag krijgt.
Vandaag en gisteren een beetje chagerijnig, verder weinig aan de hand.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Dat was toch ook nog vorige week?quote:Op dinsdag 8 juni 2021 09:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Zo leuk om te zien al die ontwikkelingenVoor mijn gevoel zaten we nog niet zo lang geleden nog in het Z&G topic, waar blijft de tijd
![]()
Ik merk dat wel hoor, de dagen vliegen voorbij!
quote:
Wat een manier om weer te werken...quote:Op dinsdag 8 juni 2021 09:55 schreef Aure het volgende:
Zo leuk NJ
Mijn eerste werkdag is thuis met peuter en baby, want Jip heeft verhoging/koorts (het schommelt over de gehele dag) en is verkouden dus niemand mag het huis uit
Ik beperk het niet maar ik wil niet nu al beginnen met ranja of zoiets. Maar mogelijk is dat denkbeeld het resultaat van vakkundige indoctrinatiequote:Op dinsdag 8 juni 2021 13:00 schreef SQ het volgende:
[..]
Op mijn werklaptop zie ik imgur ook niet, ff via mobiel doen.
Waarom ben je Colin al op beperkte calorieën aan het zetten als ik vragen mag? Hij oogt niet zorgelijk dik?
3 flessen van 150-200ml is OK met 8,5 maanden, lees ik her en der. En hij eet ook gewoon heel graag. Vandaag toevallig wat minder, dan eet hij niet en dreint hij net zo lang tot er melk komt. Dus dan drinkt hij ook een extra fles.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 13:23 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik zie dat Imgur het weer doet!
Ik heb hem nu in een rompertje met korte mouwen en een korte broek. Hij ligt weer op bed, alleen onder een lakentje. Hij voelde al minder warm aan, zal zo na zijn tukkie nog eens tempen.
[..]
Ga je niet wat snel met het afbouwen van de fles? Aapie krijgt nog steeds 5 flessen van 200ml per dag. Maar hij krijgt ook nog niet heel veel binnen qua vaste voeding, veel verder dan wat sabbelen aan groente en fruit komt hij nog niet.
Qua vocht: Aapie blieft geen water. Ik weet dat ze hem op de opvang wel eens slappe thee geven dus ik heb daar gisteren een flesje van gemaakt. Nou dat ging er wel in! Net ook 100ml slappe thee gegeven zodat hij genoeg vocht binnenkrijgt.
quote:Op dinsdag 8 juni 2021 22:07 schreef Tink89 het volgende:
Die foto'sen die eerste werkdag
![]()
Onze 'voor de zekerheid prikken we nog een keer '-leverwaarden zijn niet oke. Morgenvroeg een echo van spruits lever, nog eens bloedprikken en intensief overleg met de kinder-mdl-arts.
En dat bloedprikken en de echo konden niet achter elkaar, dus twee keer op en neer, een half uur enkele reis. En dan ook nog vaccinaties volgende week, nog eens prikken over een week of 4, een heupecho vanwege stuitligging na week 35 en per 1 juli naar de opvang. Ik vind mijn kind - en mezelf - echt even heel, heel sneu. En ik doe geen oog dicht omdat ik me zorgen maak. Zou hij dan toch leverschade hebben?
Je mag je wel meer dan sneu voelen hoor, dit is gewoon heftigquote:Op dinsdag 8 juni 2021 22:07 schreef Tink89 het volgende:
Die foto'sen die eerste werkdag
![]()
Onze 'voor de zekerheid prikken we nog een keer '-leverwaarden zijn niet oke. Morgenvroeg een echo van spruits lever, nog eens bloedprikken en intensief overleg met de kinder-mdl-arts.
En dat bloedprikken en de echo konden niet achter elkaar, dus twee keer op en neer, een half uur enkele reis. En dan ook nog vaccinaties volgende week, nog eens prikken over een week of 4, een heupecho vanwege stuitligging na week 35 en per 1 juli naar de opvang. Ik vind mijn kind - en mezelf - echt even heel, heel sneu. En ik doe geen oog dicht omdat ik me zorgen maak. Zou hij dan toch leverschade hebben?
Ah okquote:Op dinsdag 8 juni 2021 22:19 schreef Seven. het volgende:
[..]
3 flessen van 150-200ml is OK met 8,5 maanden, lees ik her en der. En hij eet ook gewoon heel graag. Vandaag toevallig wat minder, dan eet hij niet en dreint hij net zo lang tot er melk komt. Dus dan drinkt hij ook een extra fles.
Hoe was Aapie z'n temperatuur?
Ranja en melk zijn voor een baby van 8 maanden geen goede vergelijking tochquote:Op dinsdag 8 juni 2021 22:17 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik beperk het niet maar ik wil niet nu al beginnen met ranja of zoiets. Maar mogelijk is dat denkbeeld het resultaat van vakkundige indoctrinatie. Zou dat zachter landen?
Heb je überhaupt al eens water/thee aangeboden? Dat zijn de meest babyvriendelijke varianten. Je hoeft inderdaad echt niet meteen naar de ranja te grijpenquote:Op dinsdag 8 juni 2021 22:17 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik beperk het niet maar ik wil niet nu al beginnen met ranja of zoiets. Maar mogelijk is dat denkbeeld het resultaat van vakkundige indoctrinatie. Zou dat zachter landen?
Water ja en dat loopt er echt zo doorheen want binnen 15 minuten poept hij dat uit. Thee nog niet, straks even tuitbeker kopen.quote:Op woensdag 9 juni 2021 08:16 schreef MaJo het volgende:
[..]
Heb je überhaupt al eens water/thee aangeboden? Dat zijn de meest babyvriendelijke varianten. Je hoeft inderdaad echt niet meteen naar de ranja te grijpen
Ik heb wel een aanrader! Hier wordt echt als een tierelier uit de Munchkin gedronken, zowel water als thee. Ik heb er geen aandelen in hoor, maar zo'n open beker (wel anti-lek) schijnt beter te zijn voor de mondmotoriek dan een tuitbekerquote:Op woensdag 9 juni 2021 08:47 schreef Seven. het volgende:
[..]
Water ja en dat loopt er echt zo doorheen want binnen 15 minuten poept hij dat uit. Thee nog niet, straks even tuitbeker kopen.
Hmmm dan zal dat met thee misschien ook gebeuren. Ik geef dit trouwens in zijn fles omdat hij de tuitbeker nog niet snapt maar misschien moet ik dat ook weer eens proberen.quote:Op woensdag 9 juni 2021 08:47 schreef Seven. het volgende:
[..]
Water ja en dat loopt er echt zo doorheen want binnen 15 minuten poept hij dat uit. Thee nog niet, straks even tuitbeker kopen.
Je weet dat honing afgeraden wordt onder 1 jaar omdat babies hier erg ziek van kunnen worden?quote:Op woensdag 9 juni 2021 08:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
TinkIk duim ook mee!
Hier geven we alleen water naast melk. Gaat de ene keer er beter in dan de andere keer. Om het vocht wat aan te vullen (want flessen drinkt hij ook niet meer leeg), geef ik hem vaak zelfgemaakte waterijsjes (500 gram aarbei en, bakje frambozen en een drupje honing blenderen) en yoghurt na het eten. Allebei een dikke hit
Hij snapt de munchkin nog niet, helaas. Maar wel fijne bekers. En mondmotoriek.. volgens mij is munchkin het meest te vergelijken met een normale beker of glas.quote:Op woensdag 9 juni 2021 09:28 schreef tpopml het volgende:
[..]
Ik heb wel een aanrader! Hier wordt echt als een tierelier uit de Munchkin gedronken, zowel water als thee. Ik heb er geen aandelen in hoor, maar zo'n open beker (wel anti-lek) schijnt beter te zijn voor de mondmotoriek dan een tuitbeker
Ja, dat weet ik. Maar het is zo weinig verdeeld over de ijsjes dat ik me niet zo druk maak eerlijk gezegd. Het maakt het wel even net ietsje zoeter.quote:Op woensdag 9 juni 2021 09:30 schreef MaJo het volgende:
[..]
Hmmm dan zal dat met thee misschien ook gebeuren. Ik geef dit trouwens in zijn fles omdat hij de tuitbeker nog niet snapt maar misschien moet ik dat ook weer eens proberen.
[..]
Je weet dat honing afgeraden wordt onder 1 jaar omdat babies hier erg ziek van kunnen worden?
Verder klinkt het wel lekker
Gewoon doordouwenquote:Op woensdag 9 juni 2021 09:37 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hij snapt de munchkin nog niet, helaas. Maar wel fijne bekers. En mondmotoriek.. volgens mij is munchkin het meest te vergelijken met een normale beker of glas.
Dan kun je beter suiker pakken. Zit ook gewoon in de aardbeien hoor, dus zo erg is dat nietquote:Op woensdag 9 juni 2021 09:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik. Maar het is zo weinig verdeeld over de ijsjes dat ik me niet zo druk maak eerlijk gezegd. Het maakt het wel even net ietsje zoeter.
Dat scheelt toch wel een ons toch?quote:Op woensdag 9 juni 2021 12:25 schreef Seven. het volgende:
Ik stond met Colin op de weegschaal. 11,1kg. En direct na het wegen, piste hij me helemaal onder
.
[ afbeelding ]
M'n rekensom klopte niet, de herweging van m'n man komt op 9,5kgquote:Op woensdag 9 juni 2021 12:32 schreef tpopml het volgende:
[..]
Dat scheelt toch wel een ons toch?
Hier gelijke cijfers, al moeten we weer eens wegen! Hoe lang is Colin?
Ik ook!quote:Op woensdag 9 juni 2021 13:47 schreef MaJo het volgende:
@:Seven ik schrok al een beetje van de eerste waar die lijn recht naar boven gaat
Aapie blijft op de 7,5 kilo hangen, al 6 weken. Hij groeit wel want dat zie ik aan zijn kleren. Ik gok dat hij nu 72cm is. Lange dunne lat dus!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die op de robotstofzuiger zie je nog een traantje van toen die aanstond en twee tellen later zat ze erop.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
quote:Op woensdag 9 juni 2021 15:56 schreef PKM het volgende:
@:Tink89 sterkteNaast dat ik hoop dat het met je kindje meevalt, hoop ik dat jouw zorgen ook meevallen.
Poffertje komt steeds meer omhoog. Van tijgeren komt ze nou steeds meer naar een echte kruip en soms klimt ze half op schoot en strekt haar benen.Cute! Lekkere wilde haren ookSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die op de robotstofzuiger zie je nog een traantje van toen die aanstond en twee tellen later zat ze erop.
Resistance is futile.
Zeg je dat Aapie dik isquote:Op woensdag 9 juni 2021 14:01 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik ook!![]()
Ik vond trouwens op de foto met zonnehoed dat hij wel wat aan begint te zetten (helemaal goed natuurlijk, ware het niet dat dit dus niet het geval is).
Colin heeft stevige pootjes maar geen grammetje buikvet en ook geen onderkin. Wel van die bolle babywangetjes en Michelin armpjes.
quote:Op woensdag 9 juni 2021 15:56 schreef PKM het volgende:
@:Tink89 sterkteNaast dat ik hoop dat het met je kindje meevalt, hoop ik dat jouw zorgen ook meevallen.
Poffertje komt steeds meer omhoog. Van tijgeren komt ze nou steeds meer naar een echte kruip en soms klimt ze half op schoot en strekt haar benen.Dit is wel echt de kruiphouding jaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die op de robotstofzuiger zie je nog een traantje van toen die aanstond en twee tellen later zat ze erop.Aapie "staat" nog niet zo hoog op de armen. Hij heeft vaak zijn armen plat naast zich en doet dan zijn billetjes omhoog
Ach dat traantje, en dan even later weer vrolijk verder
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Accepteert ze het als ze iets anders krijgt dan de rest? Goud dus écht nietquote:Op woensdag 9 juni 2021 16:07 schreef PKM het volgende:
@:Seven. Ik moest lachen om je verrekening.![]()
Poffertje zal zo'n 7,8 kg wegen nu denk ik en 66 cm ongeveer. Lekker spekkig is ze.![]()
Ze houdt ook echt van eten, een half bakje frambozen werkte ze net in 3 minuten weg. Ik moet er ook echt aan gaan denken om als er gesnackt wordt voor haar ook wat gezonds te doen want ze moet en zal mee eten.
Vandaag merkte ik voor het eerst dat Aapie heel bewust zat te kijken naar wat wij aten en dit ook wilde. Ik had komkommer en tomaat voor hem maar onze pizza zag er lekkerder uit. Dus heeft hij op een korstje zitten knagenquote:Op woensdag 9 juni 2021 19:18 schreef SQ het volgende:
[..]
Accepteert ze het als ze iets anders krijgt dan de rest? Goud dus écht niet! Vanavond weer roti gegeten
En jaaa, op de knieën! Goed hoor! Deed de mijne vandaag ook voor het eerst, na dagenlang intensief planken. Hij heeft er zulke dikke buikspieren van gekregen dat hij van plat op de rug nu steeds probeert meteen in zit te komen![]()
SPOILER: plaatje van poop niet heul viesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwak
quote:Op woensdag 9 juni 2021 21:04 schreef kwakz0r het volgende:
Ben niet echt bijgelezen maar zag zorgen bij Tinkhoop dat alles goed komt.
Wb honing/zoet - ook al voelt t missschien beter om geen suiker te geven, honing is ook gewoon suiker, alleen dan suiker waar ook in een drupje botulisme kan zitten. Ik zou het risico echt niet nemen. En anders iets van agavesiroop (al is het allemaal gewoon suiker).
Vandaag met Pep naar mn werk geweest. Ging supergoed! Gedronken, geslapen op mn arm, geknuffeld met gevaccineerde collega’s en geflirt met alle vrouwen
Daarna op weg naar de auto zichzelf en de maxicosi helemaal ondergescheten
Knap staaltje op de hoedenplank verschonen en mbv een fles evian mist sproeispul alles min of meer schoon gekregen. Rip aan de hydrofiel, duizend doekjes en een fleecedeken.
Hij was er zelf wel heel tevreden over
[ afbeelding ]Oh, zo'n fijne verrassing....SPOILER: plaatje van poop niet heul viesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wel heel netjes gedaan om dan bij en in de auto te verschonen en schoon te maken!
Geconstateerd door lactatiekundige in het ziekenhuis bij dag 7, gecheckt door kinderarts en kno-arts en gekliefd door de laatste. Alles op dag 7.quote:Op donderdag 10 juni 2021 10:05 schreef tpopml het volgende:
@:Kwakz0r die zelfingenomen grijns, heerlijk![]()
Mag ik hier nog even een opsom verzoeken over mijn anekdotische theorie over korte tongriempjes?
Bij welke baby's hier is een korte tongriem geconstateerd,door wie is het gesignaleerd en hoe oud was beeb toen?
Ik trap af: bij geboorte gesignaleerd, na 3 dagen vastgesteld door lk en bij drie weken gekliefd door tongriemteam.
Ze hebben het ook lang niet allemaal hoor. Ik heb 3 uit 3 met normale tongriemquote:Op donderdag 10 juni 2021 15:02 schreef monsterd. het volgende:
Goh ik hoor om me heen regelmatig verkortte tongriemen maar bij ons zoontje nooit wat van gemerkt eigenlijk.
Wat is je theorie?quote:Op donderdag 10 juni 2021 10:05 schreef tpopml het volgende:
@:Kwakz0r die zelfingenomen grijns, heerlijk![]()
Mag ik hier nog even een opsom verzoeken over mijn anekdotische theorie over korte tongriempjes?
Bij welke baby's hier is een korte tongriem geconstateerd,door wie is het gesignaleerd en hoe oud was beeb toen?
Ik trap af: bij geboorte gesignaleerd, na 3 dagen vastgesteld door lk en bij drie weken gekliefd door tongriemteam.
Hij zit ook al stevig joh!quote:Op donderdag 10 juni 2021 17:40 schreef SQ het volgende:
Haha die pep, kleine viesnek
Ik deel toch nog even een plaatje hoor, kreeg deze via het kdv, kijk m nou toch blij buiten spelen
[ afbeelding ]
Flauwe formulering misschien, maar ik heb het idee dat er nu actiever naar gekeken wordt dan bijvoorbeeld tien jaar geleden maar dat idee is puur op anekdotisch bewijs. In de omgeving van mijn zus en schoonzus (ca 10 jaar geleden van hun eerste bevallen) was er nauwelijks sprake van korte tongriempjes. Dat baseer ik dan op de vijf kinderen die ze hebben en de diverse zwangerschapsgymgroepen waar zij mee omgingen.quote:
“Vroeger” zeiden ze gewoon heel makkelijk dat je “niet genoeg melk” had. En dat was dan pech.quote:Op donderdag 10 juni 2021 20:13 schreef tpopml het volgende:
[..]
Flauwe formulering misschien, maar ik heb het idee dat er nu actiever naar gekeken wordt dan bijvoorbeeld tien jaar geleden maar dat idee is puur op anekdotisch bewijs. In de omgeving van mijn zus en schoonzus (ca 10 jaar geleden van hun eerste bevallen) was er nauwelijks sprake van korte tongriempjes. Dat baseer ik dan op de vijf kinderen die ze hebben en de diverse zwangerschapsgymgroepen waar zij mee omgingen.
Van de vrouwen die ik ken die afgelopen jaar zijn bevallen (iets van 8) zijn er toch wel drie met korte tongriem. Vandaar mijn 'theorie'
Blote billen en zinkolie idd!quote:Op donderdag 10 juni 2021 21:12 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Zielie’s heeft heel erg last van luieruitslag. Alles ligt open.Ze poept ook 10 keer per dag, gifgroene poep. Brandt haar huidje gewoon kapot. Zo sneu.. morgen lekker proberen zonder luier door te komen..
Ja he!quote:
Eens. Maar dan niet de drie spekjes die prul een keer kreeg van een kindje dat 1 jaar werdquote:Op donderdag 10 juni 2021 21:33 schreef SQ het volgende:
@:Hilmo; Ik ben altijd voor iets eetbaars. Met inmiddels drie kinderen is het echt onvoorstelbaar wat er wekelijks aan (al dan niet plastic) uitdeelzooi mee naar huis komt. En niks mag weg worden gegooid
Maar hoezo is jouw baby alweer bijna 1
Hadden wij ook. Had ook met een schimmeltje te maken.quote:Op donderdag 10 juni 2021 21:12 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Zielie’s heeft heel erg last van luieruitslag. Alles ligt open.Ze poept ook 10 keer per dag, gifgroene poep. Brandt haar huidje gewoon kapot. Zo sneu.. morgen lekker proberen zonder luier door te komen..
Als ik het heb over een "internal crisis involving poop" weten ze denk ik wel genoeg jaquote:Op vrijdag 11 juni 2021 09:50 schreef Aure het volgende:
Haha @:SQheb je dat ook opgegeven als reden?
Oh wauw, dus jij bent nu zenmaster level 10 ineensquote:Op vrijdag 11 juni 2021 09:49 schreef Aure het volgende:
voor alle baby's met billenleed.
Jongens, jullie geloven het niet. De kinderen zitten op de opvang![]()
Nu eerst, na alle ochtendchaos, koffie op het balkon
Ik was gisteravond tot 10 uur bezig om m'n baby in slaap te krijgen maar vervolgens sliep ie tot 5!!!! Dat voelde echt als een cadeautjeen na de voeding gewoon weer verder tukken
Ja, dat doen die fuckers meestal welquote:Op vrijdag 11 juni 2021 10:02 schreef Aure het volgende:
Ja, genietenIk hoop dat dit door zet natuurlijk, maar als hij een beetje op z'n broer lijkt gaat ie nu ie naar de opvang gaat ook meteen duizend keer wakker worden snachts
Hihahoquote:Op vrijdag 11 juni 2021 12:02 schreef Aure het volgende:
Drie keer raden waar ik ben omdat er iemand niet wil drinken
En, wilde ze meer?quote:Op vrijdag 11 juni 2021 13:48 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Mijn baby heeft net voor het eerst aan een softijsje gelikt.
Ze heeft haar hele mond schoongelikt idd, als deze smileyquote:Op vrijdag 11 juni 2021 14:00 schreef SQ het volgende:
[..]
En, wilde ze meer?
Goud krijgt tegenwoordig van die zwarte ogen als ie ijs ruikt
Ja, kotsen doen ze ook al nooit in hun eigen bedquote:Op vrijdag 11 juni 2021 14:22 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Oh, handig joh! Mijn baby heeft vannacht in mijn bed gepoept. Had liever gehad dat ze dat in haar eigen bed deed.
Nja, ik werk thuis en mijn man is vrij, maar eerst had ik de strontbom vanmorgen terwijl hij de andere 2 naar school bracht, daarna ging hij met de baby wandelen maar werden de boodschappen bezorgd, toen moest hij voor zijn vaccinatie de deur uit en had ik de baby, en inmiddels zijn de andere kinderen thuis en gaat man zo met de oudste naar zwemles en heb ik beide jongens, dus nee, heel productief is mijn dag nietquote:Op vrijdag 11 juni 2021 14:48 schreef Aure het volgende:
Jij hebt het ook lekker druk met je werk vandaag @:SQ?
Ik ga over een uur m'n baby weer ophalen tenzij ze mij eerder bellen omdat ie weer niet wil drinken. Heb z'n vader al de opdracht gegeven om dit weekend wat flesjes te geven. Het was zo hoopvol de eerste weken, toen dronk ie prima uit de fles. Beetje laten versloffen de afgelopen maand en ik zit meteen met de gebakken peren
Het is hier vooralsnog adembenemend!quote:Op vrijdag 11 juni 2021 09:20 schreef Seven. het volgende:
Verder wordt Colin hier erg vrolijk van:
Dit is Babblarna. Kreeg een tip van een Zweedse vriendin, dikke hit in Zweden. Ik versta er geen jota van maar leuke liedjes die ook voor volwassenen lekker in het oor liggen.
Colin staat lekker te dansen en mee te hengsten met zijn handje.
Kunnen ze t niet in een cupje geven als hij niet wil? Of een ander soort fles proberen?quote:Op vrijdag 11 juni 2021 20:10 schreef Aure het volgende:
Alles nu weer goed Bien? Wel fijn dat je de vaccinatie hebt gekregen!
Meneer weigerde z'n 2e voeding ook op de opvang, maar toen kwam ik 'm al halen dus op zich was dat niet zo erg. Meteen vanavond maar geprobeerd thuis een fles te geven, maar helaas. Ik begin er een beetje bang voor te worden dat ik de komende weken heen en weer moet fietsen tussen huis/kantoor en opvang
We gaan eerst maar eens een paar flessen proberen inderdaad. Ik wil best de komende twee weken heen en weer gaan, maar uiteindelijk zou ik het fijn vinden als dat niet hoeft. Dus als het niet lukt met de flessen gaan we een cupje proberenquote:Op vrijdag 11 juni 2021 20:32 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Kunnen ze t niet in een cupje geven als hij niet wil? Of een ander soort fles proberen?
Leren ze vanquote:Op zaterdag 12 juni 2021 15:48 schreef SQ het volgende:
Mama ging wel even filmen hoe baby zich optrok
Auwquote:Op zaterdag 12 juni 2021 15:48 schreef SQ het volgende:
Oooh m’n moederhartquote:Op zaterdag 12 juni 2021 15:48 schreef SQ het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Protège moi de mes désirs.
Dit zijn toch klassieke tekenen dat er een tandje aan komt. Kwijlt ie veel? Je kan ook koude reepjes paprika of komkommer geven.quote:Op zondag 13 juni 2021 10:21 schreef Seven. het volgende:
Oh oh ooooh, wat een nacht hier.
Colin werd om 1 uur wakker (hij slaat zijn laatste avondvoeding over). Alles ging goed tot ik zijn luier ging verschonen en er een indrukwekkende hoop redelijk dunne poep uitkwam. Hij heeft tot half 3 aan één stuk doorgehuild en heeft daarna gezellig tot 6 uur bij mij gelegen. Hij heeft vannacht gekauwd op een diepvries element, dat hielp wel. Hij heeft een hoge pijngrens maar ook vandaag nog behoorlijk cranky.
Paracetamol hielp wel een beetje maar we weten nog steeds niet of dit nou tandjes zijn of dat hij last had van z'n darmen. Gisteren heeft hij voor het eerst gekookte paprika gehad (geblenderd met gekookte aardappel). Misschien zat dat 'm dwars. Hij is al meer dan een week enorm veel aan het poepen en ook dagelijks wel een keer diarree, kapotte billetjes, vaker dan normaal chagerijnig. Maar nog steeds zien we geen tandjes. Ik heb wel tandengel.
Ik ga in ieder geval overleggen met m'n moeder, ik kan 'm onmogelijk zo een hele dag achterlaten bij m'n moeder. Morgen hadden we een dagje sauna in de planning van 11 tot 18. Misschien die plannen maar inkorten of cancellen. M'n moeder woont op 5 minuten van de sauna dus we tuffen rustig die kant op morgenvroeg en dan maar zien hoe het loopt. Als we gaan dan sowieso elk half uur de foon checken.
quote:Op woensdag 9 juni 2021 21:04 schreef kwakz0r het volgende:
Ben niet echt bijgelezen maar zag zorgen bij Tinkhoop dat alles goed komt.
Wb honing/zoet - ook al voelt t missschien beter om geen suiker te geven, honing is ook gewoon suiker, alleen dan suiker waar ook in een drupje botulisme kan zitten. Ik zou het risico echt niet nemen. En anders iets van agavesiroop (al is het allemaal gewoon suiker).
Vandaag met Pep naar mn werk geweest. Ging supergoed! Gedronken, geslapen op mn arm, geknuffeld met gevaccineerde collega’s en geflirt met alle vrouwen
Daarna op weg naar de auto zichzelf en de maxicosi helemaal ondergescheten
Knap staaltje op de hoedenplank verschonen en mbv een fles evian mist sproeispul alles min of meer schoon gekregen. Rip aan de hydrofiel, duizend doekjes en een fleecedeken.
Hij was er zelf wel heel tevreden over
[ afbeelding ]Pep begint echt steeds meer op je te lijken! Jammer wel van de poepexplosieSPOILER: plaatje van poop niet heul viesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aapie heeft dat tot nu toe alleen nog maar thuis gedaan, ik ben benieuwd wanneer ik dat voor het eerst "op locatie" ga meemaken
Je hoeft niet zoals ik steeds op iedereen in te gaan hequote:Op donderdag 10 juni 2021 13:09 schreef Mango91 het volgende:
Baby Fox is bijna drie weken oud, dus ik probeer vanaf nu hier ook wat actiever te posten. Maar jeetje ik weet niet of ik iedereen kan onthouden!
Ik heb al wel leuke babyfoto’s voorbij zien komen! En wauw Kwak, dat ziet er lekker uit haha.
Hier heeft de kraamzorg wel een opmerking gemaakt over een korte tongriem, maar ze vond zijn aanhaptechniek in principe goed genoeg om nog geen actie te ondernemen. Maar aangezien Fox behoorlijk lang en vaak wil drinken nu toch maar een mail aan lactatiedeskundige gestuurd.Het is een afwijking
Gewoon meeposten is prima, egoposts bestaan niet
Kijk nou toch, hoe cutequote:Op donderdag 10 juni 2021 17:40 schreef SQ het volgende:
Haha die pep, kleine viesnek
Ik deel toch nog even een plaatje hoor, kreeg deze via het kdv, kijk m nou toch blij buiten spelen
[ afbeelding ]Viel me ook op ja! Aapie blijft inmiddels goed rechtop zitten met steun in de rug, hij zakt niet meer opzij. Maar helemaal zelfstandig totaal nog nietquote:Op donderdag 10 juni 2021 19:57 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Hij zit ook al stevig joh!
Hier echt nog zo'n relaxte donder, zitten is er nog niet bij.
Vandaag voor het eerst 'getijgerd' (zichzelf vooruit getrokken aan één hand..)Hele vreemde gang van zaken! Ik zou daar ook niet blij mee zijn. Ik vind dat je best aan kunt geven het voortaan te willen weten als iemand met een zelftest positief is getest, dan kun jij ervoor kiezen of je de officiële test afwacht. Ik vind het sowieso een raar advies want die zelftests hebben een zeer grote foutmarge, als iemand positief test is deze ook echt wel ziek volgens mij.quote:Op donderdag 10 juni 2021 20:38 schreef Nolita het volgende:
Wat is een baby sensory klas trouwens Bienelientje? En hoe was het?
Tongriem: bij geboorte benoemd als aandachtspunt, na 3 weken oid laten controleren want voeden bleef nogal pijnlijk, maar is normaal bevonden en niet gekliefd. Ik heb doorgezet met borstvoeding en uiteindelijk werd de pijn gelukkig toch minder. Ze hapte erg slordig aan denk ik en dat ging met het groter worden beter. Gelukkig!
Hier slaapt ze nu in een romper zonder mouwen en een pyjama truitje; blote benen dus.
Bijzondere situatie gehad deze week. Ik kreeg dinsdagavond telefoon dat een leidster op de opvang positief getest had, ze was donderdag voor het laatst geweest dus alle kindjes van de donderdag moeten zich laten testen of zijn pas vanaf maandag weer welkom..en dat terwijl de mijne maandag nog gewoon op de opvang zijn geweest want toen hadden we nog niets gehoord? (En zondag zijn gaan zwemmen en dinsdag naar de tandarts, bij opa en oma etc). Ik ben nog eens gaan bellen, want dit kon ik niet volgen. Blijkt dat er na een positieve zelftest in het weekend een officiële test gedaan moest worden en daarna het advies was om het bron en contact onderzoek af te wachten wat dus dinsdag pas kwam. Bijzonder advies voor iemand die in de opvang werkt en ik snap dus niet waarom ze niet in het weekend al iedereen ingelicht hebben, maargoed. Mijn kindjes heb ik niet laten testen overigens, maar weer naar opa en oma laten gaan die gevaccineerd zijn en waar ze de dag ervoor ook al de hele dag geweest waren.Ach gossie ook alquote:Op donderdag 10 juni 2021 21:12 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Gaat het inmiddels al weer wat beter?
Wow wat een snelle roller! Extra genieten zolang hij nog klein is, het gaat zooooo snelquote:Op donderdag 10 juni 2021 21:21 schreef Tink89 het volgende:
Achossie, arme Z.
En nolita, da's inderdaad bijzonder, lijkt me verspreiding niet echt tegengaan zo. Maar gelukkig zijn opa en oma al gevaccineerd. Hier ook, dat maakt het knuffelen met spruit en prul toch minder spannend voor ze.
Mijn baby heeft vandaag buikpijn. Wil continu drinken en dan is het overstrekken, gillen, vuistjes en scheetjes. Arm ding.
Hij rolt sinds gisteren (11+6) overigens ook van rug naar buik. Van buik naar rug al 4 weken. Wat gaat hij hard! M'n laatste babyen tegelijkertijd ben ik natuurlijk apetrots.
Vandaag ook al de opvang gemaild over wennen, wat hij mee moet brengen, wie z'n vaste pm'er wordt...de tijd vliegt.
Edit: nog geen uitslag over z'n lever btw. Bloedwaarden blijven stijgen (die kan ik zelf online bekijken), maar de kinderarts heb ik nog niet gesproken. Spannend....Ik kan me nu al niet meer voorstellen dat Aapie een kleine baby was
quote:Op donderdag 10 juni 2021 21:32 schreef Bienelientjee het volgende:
@:Nolita Zijn baby groepen die ze hier in Engeland aanbieden waar babies door middel van verschillende activiteiten hun sensaties geprikkeld krijgen. Activiteiten voor zicht, reuk, gehoor, tast. Er zijn liedjes, met gebarentaal erbij. Vandaag hadden we als eerste thema sparkle/glitter/licht. Ze hadden glinsterende cheerleader pompoms. Zo'n speciale zilveren gevaren folie deken, die kraakt en glimt lekker. Ze deden de lichten uit en allemaal kleurtjes over het plafond. Bellenblaas. Een grote parachut die de ouders omhoog en omlaag bewogen. Muziek instrumenten. Etcetera. Heel leuk! Baby J vond het prachtig!![]()
Deze foto's van Baby J zijn alweer twee weken oud.Maar heb wat BFD gemist!
Wat is ie leukSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat haar!
Een ontstoken piemeltje? Hoe heeft ie dat voor elkaar gekregen?quote:Op vrijdag 11 juni 2021 09:13 schreef Seven. het volgende:
Colin doet mee het het rode billenleed, gelukkig niet kapot. We stappen nu van sudocreme over op Bepanthen. Volgens mij heeft hij meer last van zijn ontstoken piemeltje. Daar hebben we daktarin voor in huis. En paar keer per dag in de tuin in zijn badje.
Gelukkig vooral ellendig op het aankleedkussen. Ik heb zo'n beetje de indruk dat hij echt zo'n kind is dat een hoge pijngrens heeft, ik heb hem nog nooit zo horen huilen.. en mij aankijken terwijl de tranen over zijn wangen stromen.
Zieliehopelijk knapt ze snel op.
Klinkt heel naar
Sowieso babies met pijn moeten verboden worden, het is te sneu
Ha ik ga deze eens proberen! Ik spreek wel een woordje Zweeds, eens kijken wat ik ervan snap.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 09:20 schreef Seven. het volgende:
Verder wordt Colin hier erg vrolijk van:
Dit is Babblarna. Kreeg een tip van een Zweedse vriendin, dikke hit in Zweden. Ik versta er geen jota van maar leuke liedjes die ook voor volwassenen lekker in het oor liggen.
Colin staat lekker te dansen en mee te hengsten met zijn handje.
Deze zijn momenteel favoriet bij Aapie:
Ik wil zelf zoveel mogelijk Engelstalig/Franstalig gaan aanbieden in de hoop dat hij daar wat van opsteekt. Onze vriendengroep is grotendeels Engels- en FranstaligGoed excuus inderdaadquote:Op vrijdag 11 juni 2021 09:36 schreef SQ het volgende:
Mijn baby deed vanmorgen een Pep
Ik dacht eerst, wat een vloeibaar stukje brood ligt er onder de kinderstoel?? En toen keek ik dichterbij. En toen zag ik wat er werkelijk van de stoel droop. Uit zijn rechter broekspijp.
En het kind maar lachen.ach het was wel een mooie reden om mijn daily standup te missen
Ik maakte laatst de fout om Aapie een flesje te geven met alleen zijn rompertje aan, bij mij op schoot. Opeens voelde ik mijn schoot warm worden, liep het ook zo over me heenShit, daar ging je zenmiddag! Hopelijk gaat het flesje geven steeds beterquote:Op vrijdag 11 juni 2021 12:02 schreef Aure het volgende:
Drie keer raden waar ik ben omdat er iemand niet wil drinkenAapie 2 weken geleden ookquote:Op vrijdag 11 juni 2021 13:48 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Mijn baby heeft net voor het eerst aan een softijsje gelikt.En ook al een paar keer aan een perenijsje laten likken. En al aardbeien op, ik merk dat ik steeds relaxter word
Geweldigquote:Al ben ik al best zoals bij de tweede zie ik
Oh shit! Uiteindelijk geen last meer gehad?quote:Op vrijdag 11 juni 2021 15:31 schreef Bienelientjee het volgende:
Covid vaccinatie zit erin! Natuurlijk moest ik weer diegene zijn die tijdens de 15 minuten wachten onwel werd. Zweet brak uit en werd duizelig. Dus moest op de grond liggen met benen omhoog.
Gelukkig was schoonmoeders buiten met Baby J
Ik heb gisteren mijn shot gehad. Op de weg terug werd ik heel even duizelig maar dat trok gelukkig snel weer weg. Wel flink last van mijn arm gehad maar vandaag gaat het alweer beter!Ah nee, ik krijg er zo'n kriebel van in mijn foof als ik zie dat een baby pijn heeftquote:Op zaterdag 12 juni 2021 15:48 schreef SQ het volgende:
Mama ging wel even filmen hoe baby zich optrokWat fijn zegquote:Op zaterdag 12 juni 2021 16:17 schreef Tink89 het volgende:
Aah arme Goud!
Mijn baby slaapt voor de tweede dag op rij s middags in z'n eigen bed. Wat een luxe...Aapie is nu ook al een paar weken zo, om de paar dagen heeft hij zo'n huildag. Ik denk ook tandjes want de koude bijtring helpt en de chamodent ook, maar ik zie nog steeds geen tandjequote:Op zondag 13 juni 2021 10:21 schreef Seven. het volgende:
Oh oh ooooh, wat een nacht hier.
Colin werd om 1 uur wakker (hij slaat zijn laatste avondvoeding over). Alles ging goed tot ik zijn luier ging verschonen en er een indrukwekkende hoop redelijk dunne poep uitkwam. Hij heeft tot half 3 aan één stuk doorgehuild en heeft daarna gezellig tot 6 uur bij mij gelegen. Hij heeft vannacht gekauwd op een diepvries element, dat hielp wel. Hij heeft een hoge pijngrens maar ook vandaag nog behoorlijk cranky.
Paracetamol hielp wel een beetje maar we weten nog steeds niet of dit nou tandjes zijn of dat hij last had van z'n darmen. Gisteren heeft hij voor het eerst gekookte paprika gehad (geblenderd met gekookte aardappel). Misschien zat dat 'm dwars. Hij is al meer dan een week enorm veel aan het poepen en ook dagelijks wel een keer diarree, kapotte billetjes, vaker dan normaal chagerijnig. Maar nog steeds zien we geen tandjes. Ik heb wel tandengel.
Ik ga in ieder geval overleggen met m'n moeder, ik kan 'm onmogelijk zo een hele dag achterlaten bij m'n moeder. Morgen hadden we een dagje sauna in de planning van 11 tot 18. Misschien die plannen maar inkorten of cancellen. M'n moeder woont op 5 minuten van de sauna dus we tuffen rustig die kant op morgenvroeg en dan maar zien hoe het loopt. Als we gaan dan sowieso elk half uur de foon checken.Het klinkt bij jou ook wel echt als tandjesleed. Extra veel knuffelen is denk ik de enige oplossing.
Wat is het toch een cutiequote:Op zondag 13 juni 2021 12:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dit zijn toch klassieke tekenen dat er een tandje aan komt. Kwijlt ie veel? Je kan ook koude reepjes paprika of komkommer geven.
Hier ook een baby niet in zijn hum is. Tegenwoordig gilt hij en ook zo hoog dat het soms gewoon pijn aan je oren doet. Gisteren is vriend veel met hem bezig geweest, vanmorgen was het mijn beurt zodat hij een beetje kon uitslapen. Zodoende waren we al om 8.30 in de kinderboerderij![]()
![]()
Gelijk even gebruik gemaakt van de lege zandbak![]()
[ afbeelding ]Die tandjes
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Awwww! Die tandjesquote:Op zondag 13 juni 2021 12:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dit zijn toch klassieke tekenen dat er een tandje aan komt. Kwijlt ie veel? Je kan ook koude reepjes paprika of komkommer geven.
Hier ook een baby niet in zijn hum is. Tegenwoordig gilt hij en ook zo hoog dat het soms gewoon pijn aan je oren doet. Gisteren is vriend veel met hem bezig geweest, vanmorgen was het mijn beurt zodat hij een beetje kon uitslapen. Zodoende waren we al om 8.30 in de kinderboerderij![]()
![]()
Gelijk even gebruik gemaakt van de lege zandbak![]()
[ afbeelding ]
Bij meisjes zou ik het helemaal bijzonder vinden inderdaad.quote:Op zondag 13 juni 2021 13:24 schreef Seven. het volgende:
@:MaJo ontstoken piemeltje is redelijk gewoon bij jongetjes, maar sudocreme heeft er binnen 2 dagen een einde aan gemaakt dus dat zit wel snor!
Fijn dat het gewaardeerd wordtquote:
De naam kraamvisite dan ook, dat voelt als zooooo ver wegquote:Op zondag 13 juni 2021 12:56 schreef SQ het volgende:
Haha majo, wij hadden net ook kraamvisite
Sterkte met het tandjesleed Seven
Sunshine1982, hij is wel lekker vrolijk
Tandjes komen toch altijd eerst onder aan de voorkant en daarna boven (doorgaans)? De kiezen komen volgens mij als laatste. Zeker dat het tandjes zijn?quote:Op zondag 13 juni 2021 13:23 schreef Seven. het volgende:
Ik heb bij daglicht geïnspecteerd en ik zie 2 tandenbultjes aan de achterkant van zijn onderkaak. Ik hoop dat ze er snel door zijn.
Een soort luieruitslag maar dan bij het piemeltje? Klinkt sneuquote:Op zondag 13 juni 2021 13:24 schreef Seven. het volgende:
@:MaJo ontstoken piemeltje is redelijk gewoon bij jongetjes, maar sudocreme heeft er binnen 2 dagen een einde aan gemaakt dus dat zit wel snor!
quote:Op zondag 13 juni 2021 13:56 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Bij meisjes zou ik het helemaal bijzonder vinden inderdaad.![]()
Bij ons zijn (bijna) alle vrienden van mijn kant inmiddels wel langs geweest. Van de vriendengroep van mijn man slechts 1 (van een vriendengroep van 8). Denk ook niet dat zij nog gaan komen.quote:Op zondag 13 juni 2021 13:57 schreef NicolasJoy het volgende:
Kraamvisite... Denk dat wij nu na 9 maanden 50% hebben gehad? Maar 't is de tweede, dus misschien dat het sowieso een stuk beperkter is natuurlijk. Maar goed, we hebben ook nog steeds mensen die nu al ruim 2,5 jaar zeggen (voor de oudste) 'We komen snel een keertje baby kijken hoor!'.Weinig baby meer aan.
Ah okquote:Op zondag 13 juni 2021 17:03 schreef Seven. het volgende:
@:MaJo ja, zijn zijn onderste voortandjes die ik zie, dus in het midden onder, meer richting de tong dan richting de onderlip.
Ja, voelt dat voor jou echt zo? Voor mij voelt mijn baby echt als de winnaar van de lockdown. Zo lang alleen en exclusief met je mama knuffelen en snuffelen, zonder al dat gestress en geprik van overgeparfumeerd kraambezoek.quote:Op zondag 13 juni 2021 16:18 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Bij ons hangt het geboortebord ook nog, omdat we ook nog bezoek krijgen.
Zielie voelde daarom voor mij echt als een vergeten kindje. Niemand kwam haar bekijken, niemand kende haar - alleen van naam. Vond dat zo erg!
Gelukkig werd dat gevoel minder nadat we maanden ieder weekend vol hadden met bezoek. Nu even wat tijd voor onszelf.
Ik vond het helemaal geen leuke tijd. Ik was echt ontzettend gestresst en zat niet goed in m’n vel door de lockdown. Geen rust omdat U. steeds bij me was. Achteraf gezien heb ik daar zo een spijt van, van m’n gevoel. Ik heb echt niet genoten van haar eerste maanden.quote:Op zondag 13 juni 2021 18:48 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja, voelt dat voor jou echt zo? Voor mij voelt mijn baby echt als de winnaar van de lockdown. Zo lang alleen en exclusief met je mama knuffelen en snuffelen, zonder al dat gestress en geprik van overgeparfumeerd kraambezoek.
Baby heeft er niets, maar dan ook niets aan gemist. Misschien dat het voor jezelf jammer voelt, dat je graag meer met je baby had willen pronken. Ik vond dat ook jammer, ook dat ik eigenlijk niet mijn zwangere buik heb kunnen pronken dit keer. Maar bij mij is dat gevoel eigenlijk al wel vervaagd.
50% van de mensen die op kraamvisite is geweest van de oudste.quote:Op zondag 13 juni 2021 15:57 schreef SQ het volgende:
50% van wat? Je familie? Je vrienden?
Ik heb een schoonzus in België die Goud ook nog niet heeft gezien.
En qua vrienden zijn er ook veel die ik al meer dan een jaar niet heb gezien. Maar als ik die wel weer zie gaat dat echt niet onder de noemer kraamvisite zijn hoor. Die tijd was het nou eenmaal niet, het afgelopen jaar.
Wel vervelend dat je dat dan zo ervaren hebt.. Juist omdat je het dan waarschijnlijk zo gewaardeerd had.quote:Op zondag 13 juni 2021 16:18 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Bij ons hangt het geboortebord ook nog, omdat we ook nog bezoek krijgen.
Zielie voelde daarom voor mij echt als een vergeten kindje. Niemand kwam haar bekijken, niemand kende haar - alleen van naam. Vond dat zo erg!
Gelukkig werd dat gevoel minder nadat we maanden ieder weekend vol hadden met bezoek. Nu even wat tijd voor onszelf.
Kon het niet laten.quote:Op zondag 13 juni 2021 16:50 schreef MaJo het volgende:
[..]
[..]
Bij ons zijn (bijna) alle vrienden van mijn kant inmiddels wel langs geweest. Van de vriendengroep van mijn man slechts 1 (van een vriendengroep van 8). Denk ook niet dat zij nog gaan komen.
Wij hebben alle geboortedingen (slinger/geboortekaartjes) met een maand of 3 weggehaald, toen voelde het al een beetje gek.
quote:Op zondag 13 juni 2021 19:38 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Ik vond het helemaal geen leuke tijd. Ik was echt ontzettend gestresst en zat niet goed in m’n vel door de lockdown. Geen rust omdat U. steeds bij me was. Achteraf gezien heb ik daar zo een spijt van, van m’n gevoel. Ik heb echt niet genoten van haar eerste maanden.
En ja, ik pronk graag met ze. Maar het voelde ook alsof Zielie moest opboksen tegen U. Iedereen is gek van hem en vroeg steeds om hem, maar het leek alsof ze Zielie vergaten bijvoorbeeld. M’n moeder deed dat ook, die vroeg steeds hoe het met U. ging. En dan zei ik er achteraan dat het met Zielie ook goed ging. Erg dat ik dat vond!
Heeft ze nu ruimschoots goedgemaakt hoor, door iedereens hart te stelen. Maar er leek echt een drempel te zijn en dat komt door die kutlockdown.
Gelukkig gaat het nu allemaal beter.
Oh dat is beide heel normaal hoorquote:Op zondag 13 juni 2021 20:07 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
50% van de mensen die op kraamvisite is geweest van de oudste.
Merkte ook dat we veel meer kaartjes per post kregen bij de jongste, waarschijnlijk omdat er een grote groep er al vanuit ging dat bezoek er eerst voorlopig niet in zou zitten.
Dat is wel ernstigquote:Op zondag 13 juni 2021 20:17 schreef SQ het volgende:
Mijn zwager van dertig was hier gisteren en hij zag een kindje in de tuin lopen.
"Is dat nou Noud of Goud?"
Nou ja dan weet je t wel.
https://betuwekers.nl/quote:Op maandag 14 juni 2021 06:46 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat is wel ernstig
Ik vond de coronatijd een zegen omdat ik rustig zwanger kon zijn en rustig op kon starten. Aan de andere kant baalde ik ook wel een beetje, ben je na tienduizend jaar zwanger kun je het niet laten zienMaar de beste vrienden zijn allemaal inmiddels wel langs geweest, behalve die mannen dus
@:D.U.M.A.N. ik vroeg me trouwens af waar je de kersen hebt gehaald? De ooms van mijn man staan bekend om hun kersen in de Betuwe, ze leveren zelfs aan de AH. Ik werk vandaag in mijn geboorteplaats waar ze ook kersen verkopen, ga gelijk even inslaan!
Liefquote:Op zondag 13 juni 2021 20:10 schreef SQ het volgende:
[..]ik had die stress ook heel erg tijdens de kraamtijd van mijn tweede. Vond het een nare periode, ik denk ook mede doordat ik natuurlijk die heerlijke fijne herinnering van de eerste nog in mijn hoofd had zitten. Bij de eerste was alles zo rustig en fijn en ik voelde me ook echt een prinses door alle aandacht. Bij de tweede was het gewoon keihard werken vanaf het moment dat de kraamhulp weg was. Ik kon er daardoor ook helemaal niet van genieten. Mijn man had ook veel stress en vluchtte dus veel op zijn werk. En dan had ik er niet eens een lockdown bij. Ik kan me dus goed voorstellen dat het in zo'n crisis nog eens extra heftig voelt
![]()
Mede door die ervaring ging het nu denk ik stukken beter. Mijn verwachtingspatroon was anders. En dat niemand naar de baby informeerde kon ik dit keer ook wel heel goed hebben. Hij was gewoon speciaal van mij, mijn geheime kleine kadootje.
Ik had dit overigens door allerhande omstandigheden nooit zo kunnen voelen bij de tweede hoor, dus ik zeg dit niet om je een vervelend gevoel te geven. Ik vind het vooral jammer om te horen dat je het zo gevoeld hebt dit keer.
Ik DM je even het linkje met de echte beste kersenquote:Op maandag 14 juni 2021 07:45 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
https://betuwekers.nl/
Alhoewel ik ze nog niet heel lekker vond. De tweede keer hebben we Spaanse kersen gehaald, die smaakten al veel zoeter.
Als we vol in het seizoen zitten, willen we ook zelf gaan plukken. Lijkt me heel gezellig.
OMG..quote:Op maandag 14 juni 2021 12:00 schreef LittleTeaCup het volgende:
Ik vond de kraamtijd juist extreem chill. Ootje is ons eerste kindje dus we hadden geen flauw idee waar we aan begonnen waren dus we konden zó relaxed en chill opstarten zonder ruis van de buitenwereld. Geen grijpgrage handen in de wandelwagen als we buiten waren, geen verre tantes en ooms die met hun nicotinepoten aan hem zaten. Nu het weer allemaal wat rustiger is en hij de 8 maanden gepasseerd is merk ik wel dat we zelf ook wat relaxter worden en we meer mensen uitnodigen.
Al is nu weer de deur op slot want afgelopen week heeft de kleine man 2 nachten in het ziekenhuis doorgebracht na een (waarschijnlijk) pseudokroep aanval. Maar omdat ie al sinds maart aan de blaftyfus is (hoesten is nooit weggegaan) hebben ze hem wat langer gemonitord en krijgt hij nu puffers. Kan ook zijn omdat ik de hele SEH bij elkaar heb gejankt en geschreeuwd toen de kinderarts hem weer met een setje paracetamol zetpillen naar huis wilde sturen terwijl ie naar adem lag te happen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hij is alweer 4 maanden, ik vind het veel te snel gaan![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
[ Bericht 12% gewijzigd door SQ op 15-06-2021 10:46:50 ]disclaimer
Je mag best gewoon "dikzak" zeggen hoor, doe ik ook altijdquote:Op dinsdag 15 juni 2021 10:52 schreef Sunshine1982 het volgende:
Oh @:Framblij en @:PKM![]()
@:SQ Goud is echt een flinkerd vergeleken bij Noud!
Ja gelukkig wel. Hij heeft weer eetlust en slaapt weer goed en hoest een stuk minder. Ik ga zometeen de juiste medicatie ophalen bij de apotheek en dat moet echt z’n werk gaan doen.quote:
Fijn om te horen. Ik hoop dat hij opknaptquote:Op dinsdag 15 juni 2021 12:16 schreef LittleTeaCup het volgende:
[..]
Ja gelukkig wel. Hij heeft weer eetlust en slaapt weer goed en hoest een stuk minder. Ik ga zometeen de juiste medicatie ophalen bij de apotheek en dat moet echt z’n werk gaan doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |