abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 mei 2021 @ 17:47:12 #276
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_199670697
Baby J is een winter baby, maar heeft het eigenlijk zelden koud! Meestal heeft hij het juist heel erg snel warm! Nu met dit weer draagt hij binnen meestal een rompertje en een tshirt. Of rompertje en broekje. Buiten nog wel rompertje, tshirt + broekje! En we nemen altijd een vest mee voor het geval dat. In de schaduw is het nog best frisjes!

's Nachts slaapt hij nu zonder rompertje, maar alleen in een sleepsuit en slaapzak. Anders zweet hij enorm en zijn de achterkant van zijn knieen en nek plooien rood van het zweet dat de hele nacht gebroeid heeft! ;(

En holy moly, we hebben een rollende baby! :D :o ;( STOP MET GROEIEN AUB!

Hij rolde gistermiddag op zijn zij en zat met 1 been vast rond een paaltje van zijn speelmat! :D Hij kon niet terug, maar hij was blij. Dus liet ik hem daar. En met al zijn kracht werkte hij zich op zijn buik. En nu stopt hij ook niet meer, haha!! _O- Hij is nu dus ook niet veilig meer in het midden van ons super king size bed!

O+

Maar nu raakt ie uiteindelijk wel van slag, want buik naar rug heeft hij nog niet helemaal door. Hij maakt er aanstalten mee, maar dat heeft ie pas drie keer zonder hulp gedaan! _O-
pi_199671298
quote:
89s.gif Op donderdag 27 mei 2021 21:09 schreef Seven. het volgende:

[..]

Niet allemaal tegelijk :P
Ik loop gigantisch achter met bijlezen maar ik heb sinds drie maanden oud de mutsy nexo, geweldig ding. Klein inklapbaar, rijdt top, kan helemaal plat en hier vanaf 4 maanden gebruikt en nog steeds. Rijdt fijn ook door het handvat.

En veel baby's die al staan of kruipen. Denk dat wij enorm achterlopen. Morgen is F 10 maanden en rolt en schuift alleen achteruit... Verder gaat kontje wat in de lucht maar verder niet. Hij blijft wel lekker lang baby zo. Nachtvoedingen zijn ook sinds die vakantie standaard terug na maanden weg te zijn geweest... En bunkeren overdag, eigenlijk alleen fruit. Kunnen ze ook teveel eten? Halve bak aardbeien, blauwe bessen verdwijnen er ook zo in, hele banaan, hele kiwi, grotendeels een mango, heel bak rabarber...
  zaterdag 29 mei 2021 @ 19:04:28 #278
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_199671318
Wat een heeeerlijk weer! O+ Kom helemaal in m’n element zo.

Zielie zat voor het eerst in de zandbak met blote voetjes. En heeft voor het eerst geschommeld met U. O+
Helaas vond ze tussen de bloemetjes zitten niet zo leuk. Vooral niet toen ze voorover viel. O-)

@PKM zoooo herkenbaar. Ík ben het zat om de hele dag boos te worden. Snap niet dat U. het nog niet zat is. Blijft maar door gaan..
Protège moi de mes désirs.
  Moderator/colorchick zaterdag 29 mei 2021 @ 19:30:11 #279
382129 crew  Donna
pi_199671561
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 15:52 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat kan natuurlijk ook ^O^ Ik heb laatst weer een hele batch rompers gekocht, met lange mouwen. Ik heb een herfstkind, helemaal niet bij stilgestaan dat korte mouwen voor de zomer handiger zijn :')
Lange mouwen rompers zijn nooit handig :D
  zaterdag 29 mei 2021 @ 20:11:06 #280
319308 Tink89
To live is to dance
pi_199671944
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 19:30 schreef Donna het volgende:

[..]

Echt wel. Ik heb een baby die al z'n energie in groeien moet stoppen (en dus niet in zichzelf warm houden) en ik vind dit echt veel handiger dan vestjes enzo.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator/colorchick zaterdag 29 mei 2021 @ 20:16:30 #281
382129 crew  Donna
pi_199671997
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 20:11 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Echt wel. Ik heb een baby die al z'n energie in groeien moet stoppen (en dus niet in zichzelf warm houden) en ik vind dit echt veel handiger dan vestjes enzo.
Ja sorry, ik ga er vanuit dat Aapie zichzelf wel warm houdt.

Zodra ze uit de 'warm houd' periode zijn gaan als eerste hier die lange mouwen rompers de deur uit. Ik vind ze echt vreselijk haha.
  zaterdag 29 mei 2021 @ 20:24:22 #282
149959 SQ
snelle trees
pi_199672090
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 19:04 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Wat een heeeerlijk weer! O+ Kom helemaal in m’n element zo.
[ afbeelding ]

Zielie zat voor het eerst in de zandbak met blote voetjes. En heeft voor het eerst geschommeld met U. O+
Helaas vond ze tussen de bloemetjes zitten niet zo leuk. Vooral niet toen ze voorover viel. O-)

[ afbeelding ]

@:pkm zoooo herkenbaar. Ík ben het zat om de hele dag boos te worden. Snap niet dat U. het nog niet zat is. Blijft maar door gaan..
In de zandbak :o dat durf ik nog niet hoor, die rapleyt zo een onsje zand naar binnen :')
Wat een leuke foto's O+ ligt ze daar nou te pitten op een jas? :D

Wij waren ook vrijwel de hele dag in de tuin vandaag, ik snakte hier naar!

[ Bericht 2% gewijzigd door SQ op 29-05-2021 20:33:12 ]
disclaimer
  zaterdag 29 mei 2021 @ 20:25:19 #283
149959 SQ
snelle trees
pi_199672104
quote:
3s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 17:16 schreef PKM het volgende:
@:MaJo in de zomer op een romper is wel fijn. :Y Bij 30+ alleen op de luier geloof ik. Maar vandaag ook gewoon weer lange mouwen en pijpjes want vanochtend was het wat fris en de felle zon op haar huid is ook niks.

Ik kan er ook wel een beetje om lachen hoe het gisteren ging. Met drie weken rolde Poffertje van mijn schoot (ik zat op de grond) omdat ik het wasrek moest opvangen die peuter per ongeluk omgooide. :')

We zitten wel met Poffertje die buiten van het kleed kruipt en haar tenen openhaalt wanneer ze op de stenen kruipt. Iemand tips? Sokken trekt ze uit.
Heb je alleen maar stenen in de tuin? Of kan ze ook lekker ergens op het gras?

Verder: maillotje ipv broekje :Y

[ Bericht 5% gewijzigd door SQ op 29-05-2021 20:40:48 ]
disclaimer
  Moderator zaterdag 29 mei 2021 @ 21:48:58 #284
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199674254
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 17:47 schreef Bienelientjee het volgende:
Baby J is een winter baby, maar heeft het eigenlijk zelden koud! Meestal heeft hij het juist heel erg snel warm! Nu met dit weer draagt hij binnen meestal een rompertje en een tshirt. Of rompertje en broekje. Buiten nog wel rompertje, tshirt + broekje! En we nemen altijd een vest mee voor het geval dat. In de schaduw is het nog best frisjes!

's Nachts slaapt hij nu zonder rompertje, maar alleen in een sleepsuit en slaapzak. Anders zweet hij enorm en zijn de achterkant van zijn knieen en nek plooien rood van het zweet dat de hele nacht gebroeid heeft! ;(

En holy moly, we hebben een rollende baby! :D :o ;( STOP MET GROEIEN AUB!

Hij rolde gistermiddag op zijn zij en zat met 1 been vast rond een paaltje van zijn speelmat! :D Hij kon niet terug, maar hij was blij. Dus liet ik hem daar. En met al zijn kracht werkte hij zich op zijn buik. En nu stopt hij ook niet meer, haha!! _O- Hij is nu dus ook niet veilig meer in het midden van ons super king size bed!

O+

Maar nu raakt ie uiteindelijk wel van slag, want buik naar rug heeft hij nog niet helemaal door. Hij maakt er aanstalten mee, maar dat heeft ie pas drie keer zonder hulp gedaan! _O-
Wat gaat dat opeens snel hè? Aapie kon lange tijd alleen van buik naar rug rollen maar nu hij beiden kan gaat hij echt los. Dan is er geen houden meer aan! Even alleen laten liggen is er dan niet meer bij, tenzij in de box.
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 18:58 schreef Hilmo het volgende:

[..]

Ik loop gigantisch achter met bijlezen maar ik heb sinds drie maanden oud de mutsy nexo, geweldig ding. Klein inklapbaar, rijdt top, kan helemaal plat en hier vanaf 4 maanden gebruikt en nog steeds. Rijdt fijn ook door het handvat.

En veel baby's die al staan of kruipen. Denk dat wij enorm achterlopen. Morgen is F 10 maanden en rolt en schuift alleen achteruit... Verder gaat kontje wat in de lucht maar verder niet. Hij blijft wel lekker lang baby zo. Nachtvoedingen zijn ook sinds die vakantie standaard terug na maanden weg te zijn geweest... En bunkeren overdag, eigenlijk alleen fruit. Kunnen ze ook teveel eten? Halve bak aardbeien, blauwe bessen verdwijnen er ook zo in, hele banaan, hele kiwi, grotendeels een mango, heel bak rabarber...
Aapie doet het ook rustig aan. Laatst maakte hij aanstalten tot kruipen maar die feature is hij weer kwijt :?

Wat heerlijk dat F zo lekker eet! Wij hebben deze week even Rapley stilgelegd omdat hij nauwelijks iets binnenhield, misschien morgen maar weer eens doen :)

Hij is nu van de buikgriep overgegaan naar tandjesleed. Hij bleef maar huilen en zijn handjes op zijn wangetjes leggen. Een bijtring bood uitkomst, opeens was hij rustig! En met een zetpil kreeg ik hem eindelijk in slaap, na 4 uur proberen!

Wat heerlijk die buiten foto’s O+ Ik mis echt een tuin :'(

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 19:30 schreef Donna het volgende:

[..]

Ha dat vindt mijn man ook :D ik heb er zelf niet zoveel problemen mee aangezien die mouwtjes vaak strak zitten en de mouwen van pakjes/truitjes weer losser. Ik vind al die pakjes zo dun. Zitten wij met truien aan en die babies in dunne katoenen pakjes. Dan vind ik een romper met lange mouwen onmisbaar! Maar op warmere dagen doe ik rompers met korte mouwen eronder aan inderdaad :Y
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator zondag 30 mei 2021 @ 04:55:25 #285
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199679059
Waarom heeft Aapie altijd een kakjepakje als ik er ‘s nachts uit ga :O
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  zondag 30 mei 2021 @ 08:43:43 #286
149959 SQ
snelle trees
pi_199679356
Haha, in de nacht ook echt ;(
Goud poept eigenlijk altijd tijdens het eten :')

Mijn ruime zevenmaander vrat net een hele boterham inclusief korstjes op. Ik weet dat het niet uniek is, maar mijn andere kinderen deden dat op die leeftijd écht nog niet hoor _O-
disclaimer
  Moderator zondag 30 mei 2021 @ 08:58:13 #287
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199679423
quote:
1s.gif Op zondag 30 mei 2021 08:43 schreef SQ het volgende:
Haha, in de nacht ook echt ;(
Goud poept eigenlijk altijd tijdens het eten :')

Mijn ruime zevenmaander vrat net een hele boterham inclusief korstjes op. Ik weet dat het niet uniek is, maar mijn andere kinderen deden dat op die leeftijd écht nog niet hoor _O-
Dit is ook steeds tijdens het eten, de nachtfles is weer terug ;(

Ha dat is wel een mijlpaal ja! Aapie heeft die mijlpaal ook al bijna bereikt met driekwart boterham :9
pi_199684666
Wat een fijne foto's, zo buiten O+

Lange mouw rompers nooit aangedaan. Altijd korte of zelfs mouwloze, ook in newborn tijd. Broekje en truitje en klaar maar warmbloedige kids hier. Nu in een korte mouw romper en zo'n pyjama pakje met korte mouwen en pijpen (smalfolk zo leuk). Vandaag een uitje gehad en moet helemaal bijkomen. Naar een dinopark in noorden van Groningen. Wel aardig maar doodop, zijn we niet gewend. F nu lekker spelen op de grond want hele dag in maxi cosi en daarna de buggy (vooral liggen d) is toch minder fijn, ze moeten ook bewegen.
En ik heb zelf een nieuwe bv update, mijn rechterborst heeft ineens nu enorme toeschietreflex, spuiten met vier stralen en altijd laat F los en ik ga dan gillen dat hij moet drinken, hij huilen, alles nat, kind overstuur. Haha. Het is s grappig ook maar zo gek nu ineens.
pi_199686989
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 21:16 schreef Tink89 het volgende:
Dat klinkt heftig gaddle. Sterkte joh! Heb je hulptroepen? Want met een depressie en dan de twee dames in je eentje is zeker niet niks.

En mijn baby heeft zo'n buikpijn. Nu ruim 10 weken oud en hij krijst en krijst en krijst. Vooral 's avonds en 's nachts en het is intens zielig en ook echt heel erg vermoeiend. Hoe lang duurt dit nog? Tot een maand of 4 uiterlijk toch? Ik weet van de oudste dat het iig veel te lang was voor m'n gevoel. Het is zo sneu...
Ik wou dat het meervoud was. Ik kan af en toe op mijn ouders en schoonouders terugvallen.
Wat ik dan wel weer lastig vind, is dat (goed bedoeld hoor) er van alles en nog wat gevonden word, wat ik doe of niet doe.
Ik loop nog bij de psycholoog, maar helaas niet voor lang. hopelijk kan ze mij snel doorsturen.

quote:
7s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 21:14 schreef Seven. het volgende:

[..]

Goed dat de ruimte er is om het even zo te doen. Powerhouse ben je, dat je dan zelf de zorg voor je meiden op je neemt in deze omstandigheden. Respect! En ik hoop dat de zon gauw weer doorbreekt :* .
Wat een groot compliment. lief van je.

Ik weet niet meer wie het vroeg. Maar mijn man komt af en toe wel even aanwaaien.
Soms is hij al naar een kwartier weer weg, maar andere momenten lukt het ons wel een uur bij elkaar te blijven.
Ik ben wel vaak begin van de avond al moe. lol

Morgen ga ik de huisarts bellen, om te kijken of I even nagekeken moet worden. Ze hoest al 2 weken (alleen s nachts).
  zondag 30 mei 2021 @ 21:48:35 #290
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_199688525
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 20:24 schreef SQ het volgende:

[..]

In de zandbak :o dat durf ik nog niet hoor, die rapleyt zo een onsje zand naar binnen :')
Wat een leuke foto's O+ ligt ze daar nou te pitten op een jas? :D

Wij waren ook vrijwel de hele dag in de tuin vandaag, ik snakte hier naar!

[ afbeelding ]
Wat een lieffie O+
Ik zat natuurlijk achter haar om haar handjes steeds tegen te houden. :+
En ja, ze deed even haar oogjes dicht. Een kort dutje in de frisse lucht. O+
  Moderator zondag 30 mei 2021 @ 22:52:22 #291
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199689140
Iemand de gouden tip voor doorkomende tandjes? Aapie zit al uren te helpen. Hij heeft 2 zetpillen pcm gehad en hij valt even in slaap maar wordt dan weer gillend wakker. De bijtring/gekoelde ring wil hij ook niet meer, hij is in complete paniek. Net even een uurtje met hem rondgereden, toen viel hij wel in slaap maar nu we thuis zijn is het weer drama.
pi_199689251
Klinkt voor mij als een mogelijke oorontsteking. Zeker omdat Aapie pas ook ziek was.
Bij ons was het enige dat toen hielp paracetamol+nurofen.

Sterkte. :*
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  Moderator zondag 30 mei 2021 @ 23:23:41 #293
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199689447
quote:
3s.gif Op zondag 30 mei 2021 23:02 schreef PKM het volgende:
Klinkt voor mij als een mogelijke oorontsteking. Zeker omdat Aapie pas ook ziek was.
Bij ons was het enige dat toen hielp paracetamol+nurofen.

Sterkte. :*
Ik zat hier ook aan te denken, hij grijpt ook steeds naar zijn wang/oor. Maar hij heeft geen koorts, dat is bij een oorontsteking geloof ik wel het geval?
  zondag 30 mei 2021 @ 23:26:27 #294
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199689457
Geen advies maar ik hoop echt dat hij snel opknapt ;(
Resistance is futile.
  zondag 30 mei 2021 @ 23:27:48 #295
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199689467
Rapley maar wat komkommer voor hem, misschien wil hij dat wel als verlichting.
Resistance is futile.
  Moderator zondag 30 mei 2021 @ 23:38:55 #296
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199689520
quote:
1s.gif Op zondag 30 mei 2021 23:27 schreef Seven. het volgende:
Rapley maar wat komkommer voor hem, misschien wil hij dat wel als verlichting.
Ik had hem vanavond inderdaad een stukje komkommer gegeven, dat maakte hem wel enthousiast!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij ligt nu bij ons op bed Tik Tak te kijken, afleiding werkt redelijk. En ik heb hem een tandenborstel gegeven om op te kauwen, dat is een succes!

Nu kijken hoe we deze nacht door gaan komen :O
pi_199689576
Wat sneu Majo! Hopelijk slaapt hij nu snel.

Mochten het wel tandjes blijken te zijn. Ik ben fan van chamodent tandgel.
  maandag 31 mei 2021 @ 00:15:04 #298
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_199689616
Oef, altijd vervelend. Hopelijk valt hij zo lekker in slaap. :*
Zielie wordt ook steeds huilend wakker.. dit wordt ook een lange nacht.
pi_199690450
Oorontsteking gaat niet altijd samen met koorts. Mijn oudste heeft er bijvoorbeeld duizend achter de rug zo’n beetje en precies nul keer koorts bij gehad.
  maandag 31 mei 2021 @ 07:33:14 #300
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_199690464
quote:
1s.gif Op maandag 31 mei 2021 07:29 schreef Jentin het volgende:
Oorontsteking gaat niet altijd samen met koorts. Mijn oudste heeft er bijvoorbeeld duizend achter de rug zo’n beetje en precies nul keer koorts bij gehad.
Same.
Uiteindelijk veelste laat buisjes gekregen, maar wat een opluchting was dat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')