abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator/colorchick vrijdag 28 mei 2021 @ 16:02:32 #251
382129 crew  Donna
pi_199656802
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 15:57 schreef Aure het volgende:
@:MaJo Als ie nog voldoende plasluiers heeft zou ik het nog even aankijken denk ik. Maar je kunt ook altijd even bellen voor overleg natuurlijk :)
Precies, eventjes bellen voor je eigen gevoel.

Koorts als het een paar dagen duurt zou ik me zorgen maken denk ik. En voor uitdrogen goed de plasluiers in de gaten houden. En bij enige twijfel gewoon bellen voor advies.
  vrijdag 28 mei 2021 @ 16:12:25 #252
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199656911
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 10:23 schreef SQ het volgende:
[ afbeelding ]

ik ben zo belachelijk verliefd weer op dit jong O+ hij is echt mijn zonnetje O+
Ik las dit met genoegen want ik ben een beetje bang dat ik straks denk 'ja knap hoor dat je kan zitten en eten op de grond kan gooien - been there done that. Zo, nu lekker met Jacob spelen want die verrast met tenminste met nieuwe dingen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 28 mei 2021 @ 16:15:48 #253
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199656948
@MaJo als je gevoel zegt dat het goed is en je ziet objectief gezien geen gekke dingen dan mag je er best op vertrouwen toch?

Overigens is thuisarts ook altijd een leuke bron, zeker voor 'wanneer moet je wel bellen': klik hier voor artikel over kind met diarree
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 28 mei 2021 @ 16:16:57 #254
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_199656963
Oh dat heb ik helemaal niet Lemijn! Ik ben echt weer helemaal onder de indruk van Pep die zijn handje ontdekt enzo. Net zoveel als van de mooie tekening van Melle of van zijn fantastische legobouwwwerk.
Kwak
  vrijdag 28 mei 2021 @ 16:47:13 #255
319308 Tink89
To live is to dance
pi_199657428
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 16:16 schreef kwakz0r het volgende:
Oh dat heb ik helemaal niet Lemijn! Ik ben echt weer helemaal onder de indruk van Pep die zijn handje ontdekt enzo. Net zoveel als van de mooie tekening van Melle of van zijn fantastische legobouwwwerk.
Dit. En mijn oudste is pas 2,5. Het blijft magisch.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator vrijdag 28 mei 2021 @ 16:49:36 #256
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199657457
Toch maar even de huisarts gebeld voor mijn eigen gemoedsrust en we moesten toch even langskomen, mijn man is nu gegaan omdat ik verkoudheidsklachten heb. Omdat het bijna weekend is en de klachten sinds maandag zijn wilde de huisarts aapie toch even zien. Ik ben benieuwd.

Zelf heb ik binnen 2 uur al de uitslag van mijn coronatest, negatief *O* Dus als ik verder niet veel zieker word en aapie ook snel beter is dan kunnen we maandag lekker op vakantie :s) O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  vrijdag 28 mei 2021 @ 18:33:37 #257
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199658615
Fijn Kwak en Tink. Dan houd ik toch maar hoop :P.

Hoe was het bij de huisarts, @MaJo?
  Moderator vrijdag 28 mei 2021 @ 18:58:23 #258
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199658961
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 18:33 schreef Lemijn het volgende:
Fijn Kwak en Tink. Dan houd ik toch maar hoop :P.

Hoe was het bij de huisarts, @:MaJo?
Gelukkig niet uitgedroogd en de huisarts vond dat hij alert oogde.

We moeten hem kleinere flesjes gaan aanbieden in de hoop dat het dan beter binnen blijft. Nou daar was meneer het niet mee eens, hij heeft na zijn flesje van 100ml zitten janken tot hij een tweede kreeg :X hij ligt nu te slapen en vooralsnog is het binnen gebleven.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  vrijdag 28 mei 2021 @ 20:04:43 #259
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_199660085
Hopelijk gaat het beter, @MaJo! Misschien dezelfde verkoudheid als jij hebt?
Protège moi de mes désirs.
  vrijdag 28 mei 2021 @ 20:05:53 #260
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_199660101

En ja, mijlpaaltje hoor! O+
Protège moi de mes désirs.
pi_199660274
Gefeliciteerd @D.U.M.A.N rechtop ook al, knap! _O_ Poffertje kan het ook wel maar niet lang genoeg dat ik een foto kan maken.

@MaJo ik hoop dat het nou snel beter gaat, duurt al wel lang zo. :*

Vanmiddag trok ik haar een jasje aan maar eenmaal buiten was het toch te warm. Ik trok haar dus snel het jasje uit waarbij ze op haar buik kwam.
Dus nu is ze over naar het zitje want ze bleef naar haar buik draaien. :D

Ze is blijkbaar aan de weg omhoog begonnen. De badkamer is hoger, daar komt ze zelf op. Ze klom bij mijn man op schoot en wil blijkbaar optrekken aan zijn arm. Ik ben hier nog niet klaar voor hoor. :@

Dus heel veel lukt al wel, maar een rubberen onderzetter op de grond kan ze niet overheen. *)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_199661043
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 08:28 schreef SQ het volgende:
Verder een :* voor soof met dr arme billen, hopelijk geneest het vlug!
Mijn middelste was ook zo'n billensukkelaar, erg naar als ze zo veel pijn hebben ;(

En een extra :* :* voor @:Gaddle. Wat is de reden dat je man weg is? Komt het door de spanningen? Ik hoop dat er snel meer zon in je leven komt ;(

En welkom Maria2.0! O+!

En uiteraard hartjes all over voor al die lekkere babyfoto's O+
Bij ons is er veel gaande (of geweest). En het heeft ons een achterhaald zeg maar.
Mijn man heeft een burn out en ik zit met een depressie. wij hebben erg last van elkaars spanningen.
Met afstand gaat het met beide beter. Het is hopelijk tijdelijk, maar iig 2 - 3 maanden gaan wij het zo doen. Dit is de kort door de bocht versie
Het is wel behoorlijk pittig, maar toch wel gezellig met twee meisjes

[ Bericht 0% gewijzigd door Gaddle op 28-05-2021 21:06:24 ]
  vrijdag 28 mei 2021 @ 21:14:55 #263
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199661604
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 20:54 schreef Gaddle het volgende:

[..]

Bij ons is er veel gaande (of geweest). En het heeft ons een achterhaald zeg maar.
Mijn man heeft een burn out en ik zit met een depressie. wij hebben erg last van elkaars spanningen.
Met afstand gaat het met beide beter. Het is hopelijk tijdelijk, maar iig 2 - 3 maanden gaan wij het zo doen. Dit is de kort door de bocht versie
Goed dat de ruimte er is om het even zo te doen. Powerhouse ben je, dat je dan zelf de zorg voor je meiden op je neemt in deze omstandigheden. Respect! En ik hoop dat de zon gauw weer doorbreekt :* .
Resistance is futile.
  vrijdag 28 mei 2021 @ 21:16:33 #264
319308 Tink89
To live is to dance
pi_199661662
Dat klinkt heftig gaddle. Sterkte joh! Heb je hulptroepen? Want met een depressie en dan de twee dames in je eentje is zeker niet niks.

En mijn baby heeft zo'n buikpijn. Nu ruim 10 weken oud en hij krijst en krijst en krijst. Vooral 's avonds en 's nachts en het is intens zielig en ook echt heel erg vermoeiend. Hoe lang duurt dit nog? Tot een maand of 4 uiterlijk toch? Ik weet van de oudste dat het iig veel te lang was voor m'n gevoel. Het is zo sneu...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 28 mei 2021 @ 21:18:19 #265
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_199661725
Knap gaddle om dat besluit te nemen, hoop dat jullie samen apart eruit komen!

@MaJo hoe is het nu met Aapje?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_199661842
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 21:16 schreef Tink89 het volgende:
Dat klinkt heftig gaddle. Sterkte joh! Heb je hulptroepen? Want met een depressie en dan de twee dames in je eentje is zeker niet niks.

En mijn baby heeft zo'n buikpijn. Nu ruim 10 weken oud en hij krijst en krijst en krijst. Vooral 's avonds en 's nachts en het is intens zielig en ook echt heel erg vermoeiend. Hoe lang duurt dit nog? Tot een maand of 4 uiterlijk toch? Ik weet van de oudste dat het iig veel te lang was voor m'n gevoel. Het is zo sneu...
A had in het begin ook zoveel krampen. Zoveel, dat ik dacht dat ik een huilbaby had ;( 1 x osteopaat bracht al direct ontzettend veel verlichting.

@Gaddle :*
  Moderator vrijdag 28 mei 2021 @ 21:28:13 #267
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199662013
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 20:04 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Hopelijk gaat het beter, @:majo! Misschien dezelfde verkoudheid als jij hebt?
Zat ik ook te denken ja, dat het bij hem op zijn buik slaat. Maar volgens de huisarts heerst er ook buikgriep dus dat zou ook goed kunnen. Hopelijk kunnen we beiden goed uitzieken dit weekend en dan lekker op vakantie op maandag.

quote:
1s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 20:05 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[ afbeelding ]
En ja, mijlpaaltje hoor! O+
Wat is ze al groot O+ Zit ze helemaal zelfstandig? Dat kan Aapie nog niet hoor! Zielie is een snelle O+

quote:
3s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 20:15 schreef PKM het volgende:
Gefeliciteerd @:D.U.M.A.N rechtop ook al, knap! _O_ Poffertje kan het ook wel maar niet lang genoeg dat ik een foto kan maken.

@:MaJo ik hoop dat het nou snel beter gaat, duurt al wel lang zo. :*

Vanmiddag trok ik haar een jasje aan maar eenmaal buiten was het toch te warm. Ik trok haar dus snel het jasje uit waarbij ze op haar buik kwam.
Dus nu is ze over naar het zitje want ze bleef naar haar buik draaien. :D

Ze is blijkbaar aan de weg omhoog begonnen. De badkamer is hoger, daar komt ze zelf op. Ze klom bij mijn man op schoot en wil blijkbaar optrekken aan zijn arm. Ik ben hier nog niet klaar voor hoor. :@

Dus heel veel lukt al wel, maar een rubberen onderzetter op de grond kan ze niet overheen. *)
Wat hilarisch dat ze zoveel kan maar dat een onderzetter dan toch nog een hindernis is _O- Bedoel je trouwens zitje op de fiets? Het lijkt me echt fantastisch om met Aapie te fietsen! Eerst maar eens een fiets aanschaffen :@

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 20:54 schreef Gaddle het volgende:

[..]

Jeetje wat heftig zeg. Hopelijk brengt de tijd los van elkaar jullie weer samen :* Zien jullie elkaar wel of sta je er helemaal alleen voor? Ik kan me voorstellen dat de meiden je er doorheen trekken!

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 21:16 schreef Tink89 het volgende:

Ach zo sneu dit ;( Ik geloof dat de piek rond week 14 ligt dus nog even doorbijten. Hopelijk duurt het niet lang meer :*

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 21:18 schreef monsterd. het volgende:
Knap gaddle om dat besluit te nemen, hoop dat jullie samen apart eruit komen!

@:MaJo hoe is het nu met Aapje?
Ik heb hem net even wakker gemaakt om zijn luier te checken en nog een flesje te geven, daar was hij het niet bepaald mee eens. Krijsen krijsen krijsen, totdat hij de fles kreeg. Gelukkig ligt hij nu weer lekker te slapen met een vol buikje en een schone luier. Ik ben benieuwd hoe het morgen gaat!
pi_199662083
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 00:15 schreef Framblij89 het volgende:
Knuf @:nicolasjoy :* Y. heeft dit ook echt extreem erg gehad, nu nog gillen als haar luier verschoond moet worden. Grote S had er ook al last van toch?

Wbt buggy, wij hebben de joolz wandelwagen, nooit eigenlijk een buggy hoeven gebruiken overigens want onze oudste wilde gelijk alleen maar zelf lopen zodra ze het kon :9

En met maxi cosi in auto heb ik in principe het gewicht aangehouden, vanaf een bepaald gewicht ‘moeten’ ze overstappen.
Klopt.. Die heeft nu nog snel en vaak rode billen. Ook wel tot bloedens toe.
Die kan ook schreeuwen om de luier en wil absoluut niet verschonen. Dus ja.. Verkeerde genen denk ik.

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 12:13 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Orabase crème of pasta is barrière crème, volgens de recensies goed spul maar geen geneesmiddel dus je kan het gewoon online aanschaffen.
Thanks @Aure & @Lemijn Altijd welkom zulke tips! Kunnen die créme zeker gaan proberen! :*
pi_199662213
Ik heb wel gelezen, maar niet veel tijd voor reageren.. :@ Wij werken normaal samen in eigen bedrijf, maar vandaag is Soof thuis geweest natuurlijk. Dus voor mij werd het een lange dag op het werk. Grote zus naar de opvang en kleine meid thuis bij m'n vriendin. Die heeft de hele dag met haar op/aan/bij zich doorgebracht. Koorts komt niet onder de 39 graden. Ze ligt nu boven in haar eigen bed te slapen, dus even avondeten en bijkomen nu. Grote zus uit logeren bij opa en oma en zien hoe vannacht gaat.. Huis is een grote zooi, want we zitten midden in een grote verbouwing. Alles komt uiteraard tegelijk. *)

Maar! Vandaag de crème gesmeerd en heel heel veel zonder luier bij haar gehad. Het ziet er echt wel beter uit.
Veel kapotte huid, maar iets minder vurig en ja, er gebeurt in elk geval iets...

Tijdens het typen werd ze wakker, dus ze is er weer bij. :9
pi_199666813
@MaJo het zitje van de wandelwagen bedoel ik. Om te kunnen fietsen moet je kindje niet alleen stevig kunnen zitten maar ook goed zelf tot zit kunnen komen. Geen van beide kan ze.

Mijn peuter was gisteren mee graafmachines kijken en stond eerst nog op het meerijplankje. Daarna wou hij de kinderwagen rijden en was ik blij dat hij probleemloos mee ging. Ik ​klapte het meerijplankje in, want die zat overduidelijk in de weg met duwen.

En zo zoefde mijn peuter weg met de kinderwagen. Hij speelde dat hij een sneltrein was. Rennend over het pad, rennend van de heuvel, boos trok bij bijna de kinderwagen om (hij hing eraan), keihard over een stoeprand. :'(

Thuis was het nog niet klaar, want ik haalde Poffertje uit de wandelwagen vanwege kiepgevaar met mijn woesteling. Begon hij er als een pop aan te trekken, omdat ze weer in de wagen moest.
Het is in ieder geval nooit saai. ;)
  Moderator zaterdag 29 mei 2021 @ 15:30:42 #271
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199669489
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 21:37 schreef NicolasJoy het volgende:
Ik heb wel gelezen, maar niet veel tijd voor reageren.. :@ Wij werken normaal samen in eigen bedrijf, maar vandaag is Soof thuis geweest natuurlijk. Dus voor mij werd het een lange dag op het werk. Grote zus naar de opvang en kleine meid thuis bij m'n vriendin. Die heeft de hele dag met haar op/aan/bij zich doorgebracht. Koorts komt niet onder de 39 graden. Ze ligt nu boven in haar eigen bed te slapen, dus even avondeten en bijkomen nu. Grote zus uit logeren bij opa en oma en zien hoe vannacht gaat.. Huis is een grote zooi, want we zitten midden in een grote verbouwing. Alles komt uiteraard tegelijk. *)

Maar! Vandaag de crème gesmeerd en heel heel veel zonder luier bij haar gehad. Het ziet er echt wel beter uit.
Veel kapotte huid, maar iets minder vurig en ja, er gebeurt in elk geval iets...

Tijdens het typen werd ze wakker, dus ze is er weer bij. :9
Wat fijn dat er al iets van verbetering te zien is! Vervelende familiekwaal :'(

Ook met Aapie gaat het beter. Vannacht wel veel gespookt en hem uit zijn bedje gehaald voor een fles, daarna zijn bed onder gepoept dus midden in de nacht staan verschonen :X Maar sinds vanochtend is hij weer vrolijk, heeft hij praatjes en rolt hij als vanouds. Hopelijk is het nu over!

quote:
3s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 09:37 schreef PKM het volgende:
@:MaJo het zitje van de wandelwagen bedoel ik. Om te kunnen fietsen moet je kindje niet alleen stevig kunnen zitten maar ook goed zelf tot zit kunnen komen. Geen van beide kan ze.

Mijn peuter was gisteren mee graafmachines kijken en stond eerst nog op het meerijplankje. Daarna wou hij de kinderwagen rijden en was ik blij dat hij probleemloos mee ging. Ik ​klapte het meerijplankje in, want die zat overduidelijk in de weg met duwen.

En zo zoefde mijn peuter weg met de kinderwagen. Hij speelde dat hij een sneltrein was. Rennend over het pad, rennend van de heuvel, boos trok bij bijna de kinderwagen om (hij hing eraan), keihard over een stoeprand. :'(

Thuis was het nog niet klaar, want ik haalde Poffertje uit de wandelwagen vanwege kiepgevaar met mijn woesteling. Begon hij er als een pop aan te trekken, omdat ze weer in de wagen moest.
Het is in ieder geval nooit saai. ;)
Ah op die manier ^O^

Hoewel het natuurlijk doodeng is dat je peuter er vandoor ging met de kinderwagen moest ik er even om lachen, ik zie het helemaal voor me :D Gelukkig is alles goed gegaan! Zo heeft mijn broer mij ooit wel uit de wandelwagen gelanceerd en heeft mijn zus me op de badkamertegels laten vallen :X Maar zelfs dat is goed gekomen (toch? :')), kinderen zijn behoorlijk weerbaar.

Vraagje over het lekkere weer: wanneer doe je bij kindjes korte broekjes/mouwtjes aan? Aapie heeft nog nooit iets korts aan gehad, altijd lange mouwen en pijpen. Maar nu wordt het 20+ graden dus dit lijkt me wel het moment ervoor. Nu komt het: ik heb maar 1 zomers setje :X Wel rompertjes met korte mouwen die ik kan combineren met een broekje met lange pijpen. Moet ik nu als een gek zomerse setjes in gaan slaan of redden we ons hier wel mee?
  zaterdag 29 mei 2021 @ 15:40:52 #272
149959 SQ
snelle trees
pi_199669569
Als het echt warm wordt redt hij zich ook wel in alleen een romper hoor MaJo :P tenzij je dat zelf echt niet vind kunnen, maar goed. Hier werkt dat altijd prima.
disclaimer
  Moderator zaterdag 29 mei 2021 @ 15:52:24 #273
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199669638
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 15:40 schreef SQ het volgende:
Als het echt warm wordt redt hij zich ook wel in alleen een romper hoor MaJo :P tenzij je dat zelf echt niet vind kunnen, maar goed. Hier werkt dat altijd prima.
Dat kan natuurlijk ook ^O^ Ik heb laatst weer een hele batch rompers gekocht, met lange mouwen. Ik heb een herfstkind, helemaal niet bij stilgestaan dat korte mouwen voor de zomer handiger zijn :')
pi_199670231
Fijn dat aapie zich weer beter voelt Majo!

Over korte mouwen; zodra 19+ graden gaan hier de korte mouwen aan. Korte broek met 24+ ofzo? Dit weekend nog niet iig bij de baby.
Bij 30+ had peuter idd vaak alleen een romper aan met evt een kort broekje als we op pad gingen. Baby vorige zomer trouwens ook als newborn.
Overigens draagt ze al weken korte mouwen rompers, maar nu we t-shirts aan gaan doen moeten de rompers mouwloos, want anders komt de rompermouw onder het t-shirt uit. Nu al kleding issues. :+

Tink, wat sneu en zeker vermoeiend. Hopelijk wordt het snel minder. :*

[ Bericht 6% gewijzigd door Nolita op 29-05-2021 17:08:57 ]
pi_199670420
@MaJo in de zomer op een romper is wel fijn. :Y Bij 30+ alleen op de luier geloof ik. Maar vandaag ook gewoon weer lange mouwen en pijpjes want vanochtend was het wat fris en de felle zon op haar huid is ook niks.

Ik kan er ook wel een beetje om lachen hoe het gisteren ging. Met drie weken rolde Poffertje van mijn schoot (ik zat op de grond) omdat ik het wasrek moest opvangen die peuter per ongeluk omgooide. :')

We zitten wel met Poffertje die buiten van het kleed kruipt en haar tenen openhaalt wanneer ze op de stenen kruipt. Iemand tips? Sokken trekt ze uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')