abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199823040
Wat is een baby sensory klas trouwens Bienelientje? En hoe was het?

Tongriem: bij geboorte benoemd als aandachtspunt, na 3 weken oid laten controleren want voeden bleef nogal pijnlijk, maar is normaal bevonden en niet gekliefd. Ik heb doorgezet met borstvoeding en uiteindelijk werd de pijn gelukkig toch minder. Ze hapte erg slordig aan denk ik en dat ging met het groter worden beter. Gelukkig!

Hier slaapt ze nu in een romper zonder mouwen en een pyjama truitje; blote benen dus.

Bijzondere situatie gehad deze week. Ik kreeg dinsdagavond telefoon dat een leidster op de opvang positief getest had, ze was donderdag voor het laatst geweest dus alle kindjes van de donderdag moeten zich laten testen of zijn pas vanaf maandag weer welkom..en dat terwijl de mijne maandag nog gewoon op de opvang zijn geweest want toen hadden we nog niets gehoord? (En zondag zijn gaan zwemmen en dinsdag naar de tandarts, bij opa en oma etc). Ik ben nog eens gaan bellen, want dit kon ik niet volgen. Blijkt dat er na een positieve zelftest in het weekend een officiële test gedaan moest worden en daarna het advies was om het bron en contact onderzoek af te wachten wat dus dinsdag pas kwam. Bijzonder advies voor iemand die in de opvang werkt en ik snap dus niet waarom ze niet in het weekend al iedereen ingelicht hebben, maargoed. Mijn kindjes heb ik niet laten testen overigens, maar weer naar opa en oma laten gaan die gevaccineerd zijn en waar ze de dag ervoor ook al de hele dag geweest waren.
pi_199823596
Zielie’s heeft heel erg last van luieruitslag. Alles ligt open. :'( Ze poept ook 10 keer per dag, gifgroene poep. Brandt haar huidje gewoon kapot. Zo sneu.. morgen lekker proberen zonder luier door te komen..
Protčge moi de mes désirs.
  donderdag 10 juni 2021 @ 21:16:17 #178
149959 SQ
snelle trees
pi_199823664
Aw arme zielie! Lekker blote billen dan maar morgen!
disclaimer
pi_199823719
Wil haar ook lekker laten zwemmen morgen, in haar eigen badje in de tuin, maar vraag me nu af of dat wel een goed idee is. Iemand een idee?

Werkt het lekker verkoelend of is het niet aan te raden omdat het wat verweekt?
Protčge moi de mes désirs.
  donderdag 10 juni 2021 @ 21:21:40 #180
319308 Tink89
To live is to dance
pi_199823750
Achossie, arme Z.

En nolita, da's inderdaad bijzonder, lijkt me verspreiding niet echt tegengaan zo. Maar gelukkig zijn opa en oma al gevaccineerd. Hier ook, dat maakt het knuffelen met spruit en prul toch minder spannend voor ze.

Mijn baby heeft vandaag buikpijn. Wil continu drinken en dan is het overstrekken, gillen, vuistjes en scheetjes. Arm ding.

Hij rolt sinds gisteren (11+6) overigens ook van rug naar buik. Van buik naar rug al 4 weken. Wat gaat hij hard! M'n laatste baby :'( en tegelijkertijd ben ik natuurlijk apetrots.
Vandaag ook al de opvang gemaild over wennen, wat hij mee moet brengen, wie z'n vaste pm'er wordt...de tijd vliegt.

Edit: nog geen uitslag over z'n lever btw. Bloedwaarden blijven stijgen (die kan ik zelf online bekijken), maar de kinderarts heb ik nog niet gesproken. Spannend....
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_199823756
Ach wat sneu Duman !

Ik heb erg gelachen om de poep foto's en het planken en alle andere geweldige foto's.

Ik las over drinken van water en wij gebruiken ezpz open beker. Doen we al maanden en gaat steeds beter. Kan ik aanraden! Of met twee oren, zo'n silliconen beker open.

Hier met dik 10 maanden weinig beweging maar wel tijgeren als het de moeite waard is voor F haha. Snachts ook nog vaak piepen, om de paar uur. Billen vaak omhoog als hij af kan zetten.

Over een dikke maand al weer 1. Noemde de opvang ineens en ik dacht shit jaa, traktatie op de opvang. Weinig werk maar leuke traktatie, iemand een simpel/leuk idee? Rozijntjes, rijstwafel, uitdeelboekje en badeentjes zijn al bekend aan ideeën. Neig nu naar een uitdeelboekje en klaar haha. Al heb ik ook trouwens een zak van kleine keuken laatst gekocht met gedroogde abrikoosjes geloof ik voor baby's en ouder.

[ Bericht 81% gewijzigd door Hilmo op 10-06-2021 21:30:42 ]
pi_199823887
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juni 2021 21:12 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Zielie’s heeft heel erg last van luieruitslag. Alles ligt open. :'( Ze poept ook 10 keer per dag, gifgroene poep. Brandt haar huidje gewoon kapot. Zo sneu.. morgen lekker proberen zonder luier door te komen..
Blote billen en zinkolie idd!

Zo sneu, vind en vond het verschrikkelijk, de dames hier zijn er ook heeeel gevoelig voor. :{
  donderdag 10 juni 2021 @ 21:32:39 #183
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_199823910
@Nolita Zijn baby groepen die ze hier in Engeland aanbieden waar babies door middel van verschillende activiteiten hun sensaties geprikkeld krijgen. Activiteiten voor zicht, reuk, gehoor, tast. Er zijn liedjes, met gebarentaal erbij. Vandaag hadden we als eerste thema sparkle/glitter/licht. Ze hadden glinsterende cheerleader pompoms. Zo'n speciale zilveren gevaren folie deken, die kraakt en glimt lekker. Ze deden de lichten uit en allemaal kleurtjes over het plafond. Bellenblaas. Een grote parachut die de ouders omhoog en omlaag bewogen. Muziek instrumenten. Etcetera. Heel leuk! Baby J vond het prachtig! :D

Deze foto's van Baby J zijn alweer twee weken oud. O+ Maar heb wat BFD gemist!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 10 juni 2021 @ 21:33:26 #184
149959 SQ
snelle trees
pi_199823930
@Hilmo; Ik ben altijd voor iets eetbaars. Met inmiddels drie kinderen is het echt onvoorstelbaar wat er wekelijks aan (al dan niet plastic) uitdeelzooi mee naar huis komt. En niks mag weg worden gegooid ;(

Maar hoezo is jouw baby alweer bijna 1 :'(
disclaimer
  donderdag 10 juni 2021 @ 21:34:35 #185
149959 SQ
snelle trees
pi_199823944
Wat een leuke babykrul heeft ie, bien! O+
disclaimer
  donderdag 10 juni 2021 @ 21:37:33 #186
318361 Bienelientjee
pi_199823996
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juni 2021 21:34 schreef SQ het volgende:
Wat een leuke babykrul heeft ie, bien! O+
Ja he! O+ O+ Soms kam ik het recht en dan is het de volgende dag gewoon plat. Dan is het net een hele andere baby! :D Meestal vegen we het droog in een hanenkam en dan krijgen we dat krul effect! :D O+
  donderdag 10 juni 2021 @ 21:51:20 #187
319308 Tink89
To live is to dance
pi_199824243
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juni 2021 21:33 schreef SQ het volgende:
@:Hilmo; Ik ben altijd voor iets eetbaars. Met inmiddels drie kinderen is het echt onvoorstelbaar wat er wekelijks aan (al dan niet plastic) uitdeelzooi mee naar huis komt. En niks mag weg worden gegooid ;(

Maar hoezo is jouw baby alweer bijna 1 :'(
Eens. Maar dan niet de drie spekjes die prul een keer kreeg van een kindje dat 1 jaar werd |:( levensgevaarlijk... Doe dan gewoon rozijntjes of een knijpfruitje ofzo.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator donderdag 10 juni 2021 @ 22:37:31 #188
447051 crew  Peejtur
pi_199824891
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juni 2021 21:12 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Hadden wij ook. Had ook met een schimmeltje te maken.
pi_199825421
Wat sneu voor zielie; blote billen zodat de uitslag kan drogen door de lucht toch? Dan lijkt zwemmen me geen strak plan, mss gewoon laten spetteren met water?

Wat sneu tink, het blijft nog even spannend dus.
Hij gaat idd wel hard zo met dat rollen!

@Hilmo wat een verschil tussen onze baby’s zeg! Hier zit ze nķķit stil en inmiddels staat ze nu steeds vaker een aantal seconden los. Ik verwacht dat de eerste stapjes binnen nu en haar verjaardag wel ergens gaan volgen! :o
Ze klimt nu de trap op en het liefst kijkt ze ons nog even heel ondeugend aan om dan schaterend richting trap te kruipen. :') Haar 2de hobby is de keukenkasten uitruimen en ze komt al t/m de 3de plank (x 4 hoge kasten die zelf open krijgt). Al het breekbare is hoger of achterdoor geschoven, maar wat een rotzooi steeds!

En nee, we gaan de kastjes niet beveiligen want nieuwe keuken en het is een relatief korte fase weet ik van de oudste, dus we moeten er even doorheen.

Ik vind sommige traktaties best prima hier. Stickers, potlood, bellenblaas, houten autootje, schrijfboekje (4-jarige). Vaak idd iets eetbaars zoals rozijntjes of knijpfruit.
Met simpel plastic spul kun je niet zo veel idd. Voor de oudste had ik met 1 jaar rozijntjes/abrikoosjes (een vlinder geknutseld) 2 jaar stoepkrijt (indiaan geknutseld) en met 3 jaar een stempel (bloem geknutseld).
Ik weet het nu ook nog even niet voor L.

Dat klinkt wel heel leuk bienelientje! Vonden alle baby’s het leuk? Want het klinkt ook wel wat overprikkelend zo allemaal bij elkaar. :D
  vrijdag 11 juni 2021 @ 04:22:08 #190
318361 Bienelientjee
pi_199826782
Kan voor sommige misschien wat teveel zijn ja, maar baby J houdt heel erg van stimulatie! Vindt nieuwe dingen heel erg interesant. Zit ook prima met blote beentjes in het gras en voelt de madeliefjes of blaadjes van planten. :D

Maar niemand huilde! Een was in slaap gevallen (maar haar baby was wel erg jong nog) Sommige doen weer niet met alles mee als het wat teveel is. En het duurt maar 45 minuten met een pauze tussendoor.

Hangt idd van je baby af of ze het leuk zullen vinden of helemaal niet.
  vrijdag 11 juni 2021 @ 09:13:49 #191
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199828047
Colin doet mee het het rode billenleed, gelukkig niet kapot. We stappen nu van sudocreme over op Bepanthen. Volgens mij heeft hij meer last van zijn ontstoken piemeltje. Daar hebben we daktarin voor in huis. En paar keer per dag in de tuin in zijn badje.

Gelukkig vooral ellendig op het aankleedkussen. Ik heb zo'n beetje de indruk dat hij echt zo'n kind is dat een hoge pijngrens heeft, ik heb hem nog nooit zo horen huilen.. en mij aankijken terwijl de tranen over zijn wangen stromen.

Zielie :* hopelijk knapt ze snel op.

[ Bericht 3% gewijzigd door Seven. op 11-06-2021 09:20:52 ]
Resistance is futile.
  vrijdag 11 juni 2021 @ 09:20:05 #192
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199828138
Verder wordt Colin hier erg vrolijk van:

Dit is Babblarna. Kreeg een tip van een Zweedse vriendin, dikke hit in Zweden. Ik versta er geen jota van maar leuke liedjes die ook voor volwassenen lekker in het oor liggen.

Colin staat lekker te dansen en mee te hengsten met zijn handje.
Resistance is futile.
  vrijdag 11 juni 2021 @ 09:36:06 #193
149959 SQ
snelle trees
pi_199828308
Mijn baby deed vanmorgen een Pep ;(
Ik dacht eerst, wat een vloeibaar stukje brood ligt er onder de kinderstoel?? En toen keek ik dichterbij. En toen zag ik wat er werkelijk van de stoel droop. Uit zijn rechter broekspijp. ;(
En het kind maar lachen. :') ach het was wel een mooie reden om mijn daily standup te missen :')
disclaimer
pi_199828438
:* voor alle baby's met billenleed.

Jongens, jullie geloven het niet. De kinderen zitten op de opvang :o :o Nu eerst, na alle ochtendchaos, koffie op het balkon c_/

Ik was gisteravond tot 10 uur bezig om m'n baby in slaap te krijgen maar vervolgens sliep ie tot 5!!!! Dat voelde echt als een cadeautje O+ en na de voeding gewoon weer verder tukken O+
pi_199828447
Haha @SQ _O- heb je dat ook opgegeven als reden? :D
  vrijdag 11 juni 2021 @ 09:57:24 #196
149959 SQ
snelle trees
pi_199828553
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 09:50 schreef Aure het volgende:
Haha @:SQ _O- heb je dat ook opgegeven als reden? :D
Als ik het heb over een "internal crisis involving poop" weten ze denk ik wel genoeg ja :7
#lifewithkids #glitz&glam
disclaimer
  vrijdag 11 juni 2021 @ 09:57:57 #197
149959 SQ
snelle trees
pi_199828560
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 09:49 schreef Aure het volgende:
:* voor alle baby's met billenleed.

Jongens, jullie geloven het niet. De kinderen zitten op de opvang :o :o Nu eerst, na alle ochtendchaos, koffie op het balkon c_/

Ik was gisteravond tot 10 uur bezig om m'n baby in slaap te krijgen maar vervolgens sliep ie tot 5!!!! Dat voelde echt als een cadeautje O+ en na de voeding gewoon weer verder tukken O+
Oh wauw, dus jij bent nu zenmaster level 10 ineens :D O+
disclaimer
pi_199828613
Ja, genieten O+ Ik hoop dat dit door zet natuurlijk, maar als hij een beetje op z'n broer lijkt gaat ie nu ie naar de opvang gaat ook meteen duizend keer wakker worden snachts :')
  vrijdag 11 juni 2021 @ 10:02:46 #199
149959 SQ
snelle trees
pi_199828620
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 10:02 schreef Aure het volgende:
Ja, genieten O+ Ik hoop dat dit door zet natuurlijk, maar als hij een beetje op z'n broer lijkt gaat ie nu ie naar de opvang gaat ook meteen duizend keer wakker worden snachts :')
Ja, dat doen die fuckers meestal wel ;(
disclaimer
pi_199829266
Hannah is nu een maand op de opvang, ongeveer en die begint nu weer langer te slapen. Helaas nog niet helemaal wat het was als voor die tijd, maar toch. Wie weet is er hoop. ;)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')