Fijn dat het gewaardeerd wordtquote:
De naam kraamvisite dan ook, dat voelt als zooooo ver wegquote:Op zondag 13 juni 2021 12:56 schreef SQ het volgende:
Haha majo, wij hadden net ook kraamvisite
Sterkte met het tandjesleed Seven
Sunshine1982, hij is wel lekker vrolijk
Tandjes komen toch altijd eerst onder aan de voorkant en daarna boven (doorgaans)? De kiezen komen volgens mij als laatste. Zeker dat het tandjes zijn?quote:Op zondag 13 juni 2021 13:23 schreef Seven. het volgende:
Ik heb bij daglicht geïnspecteerd en ik zie 2 tandenbultjes aan de achterkant van zijn onderkaak. Ik hoop dat ze er snel door zijn.
Een soort luieruitslag maar dan bij het piemeltje? Klinkt sneuquote:Op zondag 13 juni 2021 13:24 schreef Seven. het volgende:
@:MaJo ontstoken piemeltje is redelijk gewoon bij jongetjes, maar sudocreme heeft er binnen 2 dagen een einde aan gemaakt dus dat zit wel snor!
quote:Op zondag 13 juni 2021 13:56 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Bij meisjes zou ik het helemaal bijzonder vinden inderdaad.![]()
Bij ons zijn (bijna) alle vrienden van mijn kant inmiddels wel langs geweest. Van de vriendengroep van mijn man slechts 1 (van een vriendengroep van 8). Denk ook niet dat zij nog gaan komen.quote:Op zondag 13 juni 2021 13:57 schreef NicolasJoy het volgende:
Kraamvisite... Denk dat wij nu na 9 maanden 50% hebben gehad? Maar 't is de tweede, dus misschien dat het sowieso een stuk beperkter is natuurlijk. Maar goed, we hebben ook nog steeds mensen die nu al ruim 2,5 jaar zeggen (voor de oudste) 'We komen snel een keertje baby kijken hoor!'.Weinig baby meer aan.
Ah okquote:Op zondag 13 juni 2021 17:03 schreef Seven. het volgende:
@:MaJo ja, zijn zijn onderste voortandjes die ik zie, dus in het midden onder, meer richting de tong dan richting de onderlip.
Ja, voelt dat voor jou echt zo? Voor mij voelt mijn baby echt als de winnaar van de lockdown. Zo lang alleen en exclusief met je mama knuffelen en snuffelen, zonder al dat gestress en geprik van overgeparfumeerd kraambezoek.quote:Op zondag 13 juni 2021 16:18 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Bij ons hangt het geboortebord ook nog, omdat we ook nog bezoek krijgen.
Zielie voelde daarom voor mij echt als een vergeten kindje. Niemand kwam haar bekijken, niemand kende haar - alleen van naam. Vond dat zo erg!
Gelukkig werd dat gevoel minder nadat we maanden ieder weekend vol hadden met bezoek. Nu even wat tijd voor onszelf.
Ik vond het helemaal geen leuke tijd. Ik was echt ontzettend gestresst en zat niet goed in m’n vel door de lockdown. Geen rust omdat U. steeds bij me was. Achteraf gezien heb ik daar zo een spijt van, van m’n gevoel. Ik heb echt niet genoten van haar eerste maanden.quote:Op zondag 13 juni 2021 18:48 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja, voelt dat voor jou echt zo? Voor mij voelt mijn baby echt als de winnaar van de lockdown. Zo lang alleen en exclusief met je mama knuffelen en snuffelen, zonder al dat gestress en geprik van overgeparfumeerd kraambezoek.
Baby heeft er niets, maar dan ook niets aan gemist. Misschien dat het voor jezelf jammer voelt, dat je graag meer met je baby had willen pronken. Ik vond dat ook jammer, ook dat ik eigenlijk niet mijn zwangere buik heb kunnen pronken dit keer. Maar bij mij is dat gevoel eigenlijk al wel vervaagd.
50% van de mensen die op kraamvisite is geweest van de oudste.quote:Op zondag 13 juni 2021 15:57 schreef SQ het volgende:
50% van wat? Je familie? Je vrienden?
Ik heb een schoonzus in België die Goud ook nog niet heeft gezien.
En qua vrienden zijn er ook veel die ik al meer dan een jaar niet heb gezien. Maar als ik die wel weer zie gaat dat echt niet onder de noemer kraamvisite zijn hoor. Die tijd was het nou eenmaal niet, het afgelopen jaar.
Wel vervelend dat je dat dan zo ervaren hebt.. Juist omdat je het dan waarschijnlijk zo gewaardeerd had.quote:Op zondag 13 juni 2021 16:18 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Bij ons hangt het geboortebord ook nog, omdat we ook nog bezoek krijgen.
Zielie voelde daarom voor mij echt als een vergeten kindje. Niemand kwam haar bekijken, niemand kende haar - alleen van naam. Vond dat zo erg!
Gelukkig werd dat gevoel minder nadat we maanden ieder weekend vol hadden met bezoek. Nu even wat tijd voor onszelf.
Kon het niet laten.quote:Op zondag 13 juni 2021 16:50 schreef MaJo het volgende:
[..]
[..]
Bij ons zijn (bijna) alle vrienden van mijn kant inmiddels wel langs geweest. Van de vriendengroep van mijn man slechts 1 (van een vriendengroep van 8). Denk ook niet dat zij nog gaan komen.
Wij hebben alle geboortedingen (slinger/geboortekaartjes) met een maand of 3 weggehaald, toen voelde het al een beetje gek.
quote:Op zondag 13 juni 2021 19:38 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Ik vond het helemaal geen leuke tijd. Ik was echt ontzettend gestresst en zat niet goed in m’n vel door de lockdown. Geen rust omdat U. steeds bij me was. Achteraf gezien heb ik daar zo een spijt van, van m’n gevoel. Ik heb echt niet genoten van haar eerste maanden.
En ja, ik pronk graag met ze. Maar het voelde ook alsof Zielie moest opboksen tegen U. Iedereen is gek van hem en vroeg steeds om hem, maar het leek alsof ze Zielie vergaten bijvoorbeeld. M’n moeder deed dat ook, die vroeg steeds hoe het met U. ging. En dan zei ik er achteraan dat het met Zielie ook goed ging. Erg dat ik dat vond!
Heeft ze nu ruimschoots goedgemaakt hoor, door iedereens hart te stelen. Maar er leek echt een drempel te zijn en dat komt door die kutlockdown.
Gelukkig gaat het nu allemaal beter.
Oh dat is beide heel normaal hoorquote:Op zondag 13 juni 2021 20:07 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
50% van de mensen die op kraamvisite is geweest van de oudste.
Merkte ook dat we veel meer kaartjes per post kregen bij de jongste, waarschijnlijk omdat er een grote groep er al vanuit ging dat bezoek er eerst voorlopig niet in zou zitten.
Dat is wel ernstigquote:Op zondag 13 juni 2021 20:17 schreef SQ het volgende:
Mijn zwager van dertig was hier gisteren en hij zag een kindje in de tuin lopen.
"Is dat nou Noud of Goud?"
Nou ja dan weet je t wel.
https://betuwekers.nl/quote:Op maandag 14 juni 2021 06:46 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat is wel ernstig
Ik vond de coronatijd een zegen omdat ik rustig zwanger kon zijn en rustig op kon starten. Aan de andere kant baalde ik ook wel een beetje, ben je na tienduizend jaar zwanger kun je het niet laten zienMaar de beste vrienden zijn allemaal inmiddels wel langs geweest, behalve die mannen dus
@:D.U.M.A.N. ik vroeg me trouwens af waar je de kersen hebt gehaald? De ooms van mijn man staan bekend om hun kersen in de Betuwe, ze leveren zelfs aan de AH. Ik werk vandaag in mijn geboorteplaats waar ze ook kersen verkopen, ga gelijk even inslaan!
Liefquote:Op zondag 13 juni 2021 20:10 schreef SQ het volgende:
[..]ik had die stress ook heel erg tijdens de kraamtijd van mijn tweede. Vond het een nare periode, ik denk ook mede doordat ik natuurlijk die heerlijke fijne herinnering van de eerste nog in mijn hoofd had zitten. Bij de eerste was alles zo rustig en fijn en ik voelde me ook echt een prinses door alle aandacht. Bij de tweede was het gewoon keihard werken vanaf het moment dat de kraamhulp weg was. Ik kon er daardoor ook helemaal niet van genieten. Mijn man had ook veel stress en vluchtte dus veel op zijn werk. En dan had ik er niet eens een lockdown bij. Ik kan me dus goed voorstellen dat het in zo'n crisis nog eens extra heftig voelt
![]()
Mede door die ervaring ging het nu denk ik stukken beter. Mijn verwachtingspatroon was anders. En dat niemand naar de baby informeerde kon ik dit keer ook wel heel goed hebben. Hij was gewoon speciaal van mij, mijn geheime kleine kadootje.
Ik had dit overigens door allerhande omstandigheden nooit zo kunnen voelen bij de tweede hoor, dus ik zeg dit niet om je een vervelend gevoel te geven. Ik vind het vooral jammer om te horen dat je het zo gevoeld hebt dit keer.
Ik DM je even het linkje met de echte beste kersenquote:Op maandag 14 juni 2021 07:45 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
https://betuwekers.nl/
Alhoewel ik ze nog niet heel lekker vond. De tweede keer hebben we Spaanse kersen gehaald, die smaakten al veel zoeter.
Als we vol in het seizoen zitten, willen we ook zelf gaan plukken. Lijkt me heel gezellig.
OMG..quote:Op maandag 14 juni 2021 12:00 schreef LittleTeaCup het volgende:
Ik vond de kraamtijd juist extreem chill. Ootje is ons eerste kindje dus we hadden geen flauw idee waar we aan begonnen waren dus we konden zó relaxed en chill opstarten zonder ruis van de buitenwereld. Geen grijpgrage handen in de wandelwagen als we buiten waren, geen verre tantes en ooms die met hun nicotinepoten aan hem zaten. Nu het weer allemaal wat rustiger is en hij de 8 maanden gepasseerd is merk ik wel dat we zelf ook wat relaxter worden en we meer mensen uitnodigen.
Al is nu weer de deur op slot want afgelopen week heeft de kleine man 2 nachten in het ziekenhuis doorgebracht na een (waarschijnlijk) pseudokroep aanval. Maar omdat ie al sinds maart aan de blaftyfus is (hoesten is nooit weggegaan) hebben ze hem wat langer gemonitord en krijgt hij nu puffers. Kan ook zijn omdat ik de hele SEH bij elkaar heb gejankt en geschreeuwd toen de kinderarts hem weer met een setje paracetamol zetpillen naar huis wilde sturen terwijl ie naar adem lag te happen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hij is alweer 4 maanden, ik vind het veel te snel gaan![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 12% gewijzigd door SQ op 15-06-2021 10:46:50 ]disclaimer
Je mag best gewoon "dikzak" zeggen hoor, doe ik ook altijdquote:Op dinsdag 15 juni 2021 10:52 schreef Sunshine1982 het volgende:
Oh @:Framblij en @:PKM![]()
@:SQ Goud is echt een flinkerd vergeleken bij Noud!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |