abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 juni 2021 @ 15:57:11 #251
149959 SQ
snelle trees
pi_199865715
50% van wat? Je familie? Je vrienden?
Ik heb een schoonzus in België die Goud ook nog niet heeft gezien.
En qua vrienden zijn er ook veel die ik al meer dan een jaar niet heb gezien. Maar als ik die wel weer zie gaat dat echt niet onder de noemer kraamvisite zijn hoor. Die tijd was het nou eenmaal niet, het afgelopen jaar.
disclaimer
  zondag 13 juni 2021 @ 16:18:31 #252
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_199866098
Bij ons hangt het geboortebord ook nog, omdat we ook nog bezoek krijgen. :+

Zielie voelde daarom voor mij echt als een vergeten kindje. Niemand kwam haar bekijken, niemand kende haar - alleen van naam. Vond dat zo erg!
Gelukkig werd dat gevoel minder nadat we maanden ieder weekend vol hadden met bezoek. Nu even wat tijd voor onszelf. :+
Protège moi de mes désirs.
  zondag 13 juni 2021 @ 16:47:21 #253
319308 Tink89
To live is to dance
pi_199866479
Wij hebben het bord ook nog staan. Het gaat naar de kamer van spruit als ik weer ga werken. Wrs 1 juli, al hoop ik nog op 1,5 week extra. Even met m'n baas overleggen morgen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator zondag 13 juni 2021 @ 16:50:08 #254
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199866527
quote:
1s.gif Op zondag 13 juni 2021 12:50 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Monsterposts van @:Majo _O_
Fijn dat het gewaardeerd wordt O+

quote:
1s.gif Op zondag 13 juni 2021 12:56 schreef SQ het volgende:
Haha majo, wij hadden net ook kraamvisite :')

Sterkte met het tandjesleed Seven :*

Sunshine1982, hij is wel lekker vrolijk O+
De naam kraamvisite dan ook, dat voelt als zooooo ver weg _O-

quote:
1s.gif Op zondag 13 juni 2021 13:23 schreef Seven. het volgende:
Ik heb bij daglicht geïnspecteerd en ik zie 2 tandenbultjes aan de achterkant van zijn onderkaak. Ik hoop dat ze er snel door zijn :') .
Tandjes komen toch altijd eerst onder aan de voorkant en daarna boven (doorgaans)? De kiezen komen volgens mij als laatste. Zeker dat het tandjes zijn?

quote:
7s.gif Op zondag 13 juni 2021 13:24 schreef Seven. het volgende:
@:MaJo ontstoken piemeltje is redelijk gewoon bij jongetjes, maar sudocreme heeft er binnen 2 dagen een einde aan gemaakt dus dat zit wel snor!
Een soort luieruitslag maar dan bij het piemeltje? Klinkt sneu ;( Gelukkig nog niks geks gehad bij Aapie qua piemel en billetjes.

quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 13:56 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Bij meisjes zou ik het helemaal bijzonder vinden inderdaad. :@ :+
:')

quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 13:57 schreef NicolasJoy het volgende:
Kraamvisite... Denk dat wij nu na 9 maanden 50% hebben gehad? Maar 't is de tweede, dus misschien dat het sowieso een stuk beperkter is natuurlijk. Maar goed, we hebben ook nog steeds mensen die nu al ruim 2,5 jaar zeggen (voor de oudste) 'We komen snel een keertje baby kijken hoor!'. :+ Weinig baby meer aan. *)
Bij ons zijn (bijna) alle vrienden van mijn kant inmiddels wel langs geweest. Van de vriendengroep van mijn man slechts 1 (van een vriendengroep van 8). Denk ook niet dat zij nog gaan komen.

Wij hebben alle geboortedingen (slinger/geboortekaartjes) met een maand of 3 weggehaald, toen voelde het al een beetje gek.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  zondag 13 juni 2021 @ 17:03:05 #255
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199866760
@MaJo ja, zijn zijn onderste voortandjes die ik zie, dus in het midden onder, meer richting de tong dan richting de onderlip.
Resistance is futile.
  Moderator zondag 13 juni 2021 @ 17:15:55 #256
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199866864
quote:
7s.gif Op zondag 13 juni 2021 17:03 schreef Seven. het volgende:
@:MaJo ja, zijn zijn onderste voortandjes die ik zie, dus in het midden onder, meer richting de tong dan richting de onderlip.
Ah ok ^O^ Ik ben echt benieuwd wanneer de tandjes gaan doorkomen bij onze jongens, ze zijn wel wat laat!

Aapie is ook weer wat pieperig. Ik had lekker een boterham met appelstroop voor hem gemaakt en een flesje met thee maar hij begon meteen te brullen. Alsof zijn leven ervan af hing :X Dus maar een flesje gemaakt en de rest weggegooid :')

Ik ga zo perzik aanbieden, eens kijken wat hij daarvan vindt :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  zondag 13 juni 2021 @ 18:48:26 #257
149959 SQ
snelle trees
pi_199868114
quote:
1s.gif Op zondag 13 juni 2021 16:18 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

Zielie voelde daarom voor mij echt als een vergeten kindje. Niemand kwam haar bekijken, niemand kende haar - alleen van naam. Vond dat zo erg!
Gelukkig werd dat gevoel minder nadat we maanden ieder weekend vol hadden met bezoek. Nu even wat tijd voor onszelf. :+
Ja, voelt dat voor jou echt zo? Voor mij voelt mijn baby echt als de winnaar van de lockdown. Zo lang alleen en exclusief met je mama knuffelen en snuffelen, zonder al dat gestress en geprik van overgeparfumeerd kraambezoek.
Baby heeft er niets, maar dan ook niets aan gemist. Misschien dat het voor jezelf jammer voelt, dat je graag meer met je baby had willen pronken. Ik vond dat ook jammer, ook dat ik eigenlijk niet mijn zwangere buik heb kunnen pronken dit keer. Maar bij mij is dat gevoel eigenlijk al wel vervaagd.
disclaimer
pi_199868223
Overgeparfumeerd kraambezoek :r mijn moeder, schoonmoeder en schoonzusjes hebben daar ook een handje van. En m'n broers ook trouwens. Bah. Ik wilde hem dan steeds zo snel mogelijk weer mee onder de douche :')
pi_199868457
Het was mijn eerste tijdens corona, wel wat kraambezoek gehad van nabije familie en vrienden en dat vond ik prima. Verder heerlijke dagen voor onszelf gehad, ik kan me niet voorstellen hoe dat zou zijn zonder corona...
  zondag 13 juni 2021 @ 19:38:14 #260
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_199868825
quote:
1s.gif Op zondag 13 juni 2021 18:48 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja, voelt dat voor jou echt zo? Voor mij voelt mijn baby echt als de winnaar van de lockdown. Zo lang alleen en exclusief met je mama knuffelen en snuffelen, zonder al dat gestress en geprik van overgeparfumeerd kraambezoek.
Baby heeft er niets, maar dan ook niets aan gemist. Misschien dat het voor jezelf jammer voelt, dat je graag meer met je baby had willen pronken. Ik vond dat ook jammer, ook dat ik eigenlijk niet mijn zwangere buik heb kunnen pronken dit keer. Maar bij mij is dat gevoel eigenlijk al wel vervaagd.
Ik vond het helemaal geen leuke tijd. Ik was echt ontzettend gestresst en zat niet goed in m’n vel door de lockdown. Geen rust omdat U. steeds bij me was. Achteraf gezien heb ik daar zo een spijt van, van m’n gevoel. Ik heb echt niet genoten van haar eerste maanden.
En ja, ik pronk graag met ze. Maar het voelde ook alsof Zielie moest opboksen tegen U. Iedereen is gek van hem en vroeg steeds om hem, maar het leek alsof ze Zielie vergaten bijvoorbeeld. M’n moeder deed dat ook, die vroeg steeds hoe het met U. ging. En dan zei ik er achteraan dat het met Zielie ook goed ging. Erg dat ik dat vond!
Heeft ze nu ruimschoots goedgemaakt hoor, door iedereens hart te stelen. Maar er leek echt een drempel te zijn en dat komt door die kutlockdown.

Gelukkig gaat het nu allemaal beter. :)
pi_199869327
quote:
1s.gif Op zondag 13 juni 2021 15:57 schreef SQ het volgende:
50% van wat? Je familie? Je vrienden?
Ik heb een schoonzus in België die Goud ook nog niet heeft gezien.
En qua vrienden zijn er ook veel die ik al meer dan een jaar niet heb gezien. Maar als ik die wel weer zie gaat dat echt niet onder de noemer kraamvisite zijn hoor. Die tijd was het nou eenmaal niet, het afgelopen jaar.
50% van de mensen die op kraamvisite is geweest van de oudste.

Merkte ook dat we veel meer kaartjes per post kregen bij de jongste, waarschijnlijk omdat er een grote groep er al vanuit ging dat bezoek er eerst voorlopig niet in zou zitten.
pi_199869341
quote:
1s.gif Op zondag 13 juni 2021 16:18 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

Wel vervelend dat je dat dan zo ervaren hebt.. Juist omdat je het dan waarschijnlijk zo gewaardeerd had.

Ik vond het wel fijn/makkelijk dat ik geen tig berichten per dag kreeg om in te plannen, maar juist de mensen die je er het liefst bij zou hebben die namen het makkelijkst afstand was mijn ervaring. De mensen die wel perse langs wilden komen waren niet direct de mensen om wie ik het meeste stond te springen. :9
pi_199869369
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 16:50 schreef MaJo het volgende:

[..]

:')
[..]

Bij ons zijn (bijna) alle vrienden van mijn kant inmiddels wel langs geweest. Van de vriendengroep van mijn man slechts 1 (van een vriendengroep van 8). Denk ook niet dat zij nog gaan komen.

Wij hebben alle geboortedingen (slinger/geboortekaartjes) met een maand of 3 weggehaald, toen voelde het al een beetje gek.
Kon het niet laten. :@

Mannen hebben wel ook echt minder met de kraamvisites merk ik in m'n omgeving hoor.. Typisch. :+

We hebben hier met de jongste de spullen eerder opgeruimd dan met de oudste. Wilde weer een beetje rust in huis, er ligt al zoveel 'troep' met al die kinderspullen. *)
  zondag 13 juni 2021 @ 20:10:25 #264
149959 SQ
snelle trees
pi_199869375
quote:
1s.gif Op zondag 13 juni 2021 19:38 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Ik vond het helemaal geen leuke tijd. Ik was echt ontzettend gestresst en zat niet goed in m’n vel door de lockdown. Geen rust omdat U. steeds bij me was. Achteraf gezien heb ik daar zo een spijt van, van m’n gevoel. Ik heb echt niet genoten van haar eerste maanden.
En ja, ik pronk graag met ze. Maar het voelde ook alsof Zielie moest opboksen tegen U. Iedereen is gek van hem en vroeg steeds om hem, maar het leek alsof ze Zielie vergaten bijvoorbeeld. M’n moeder deed dat ook, die vroeg steeds hoe het met U. ging. En dan zei ik er achteraan dat het met Zielie ook goed ging. Erg dat ik dat vond!
Heeft ze nu ruimschoots goedgemaakt hoor, door iedereens hart te stelen. Maar er leek echt een drempel te zijn en dat komt door die kutlockdown.

Gelukkig gaat het nu allemaal beter. :)
:* ik had die stress ook heel erg tijdens de kraamtijd van mijn tweede. Vond het een nare periode, ik denk ook mede doordat ik natuurlijk die heerlijke fijne herinnering van de eerste nog in mijn hoofd had zitten. Bij de eerste was alles zo rustig en fijn en ik voelde me ook echt een prinses door alle aandacht. Bij de tweede was het gewoon keihard werken vanaf het moment dat de kraamhulp weg was. Ik kon er daardoor ook helemaal niet van genieten. Mijn man had ook veel stress en vluchtte dus veel op zijn werk. En dan had ik er niet eens een lockdown bij. Ik kan me dus goed voorstellen dat het in zo'n crisis nog eens extra heftig voelt :*

Mede door die ervaring ging het nu denk ik stukken beter. Mijn verwachtingspatroon was anders. En dat niemand naar de baby informeerde kon ik dit keer ook wel heel goed hebben. Hij was gewoon speciaal van mij, mijn geheime kleine kadootje.

Ik had dit overigens door allerhande omstandigheden nooit zo kunnen voelen bij de tweede hoor, dus ik zeg dit niet om je een vervelend gevoel te geven. Ik vind het vooral jammer om te horen dat je het zo gevoeld hebt dit keer. :*
disclaimer
  zondag 13 juni 2021 @ 20:15:41 #265
149959 SQ
snelle trees
pi_199869469
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 20:07 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

50% van de mensen die op kraamvisite is geweest van de oudste.

Merkte ook dat we veel meer kaartjes per post kregen bij de jongste, waarschijnlijk omdat er een grote groep er al vanuit ging dat bezoek er eerst voorlopig niet in zou zitten.
Oh dat is beide heel normaal hoor :') helaas...
disclaimer
  zondag 13 juni 2021 @ 20:17:36 #266
149959 SQ
snelle trees
pi_199869504
Mijn zwager van dertig was hier gisteren en hij zag een kindje in de tuin lopen.

"Is dat nou Noud of Goud?"

Nou ja dan weet je t wel. _O-
disclaimer
  Moderator maandag 14 juni 2021 @ 06:46:10 #267
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199876039
quote:
1s.gif Op zondag 13 juni 2021 20:17 schreef SQ het volgende:
Mijn zwager van dertig was hier gisteren en hij zag een kindje in de tuin lopen.

"Is dat nou Noud of Goud?"

Nou ja dan weet je t wel. _O-
Dat is wel ernstig :')

Ik vond de coronatijd een zegen omdat ik rustig zwanger kon zijn en rustig op kon starten. Aan de andere kant baalde ik ook wel een beetje, ben je na tienduizend jaar zwanger kun je het niet laten zien :') Maar de beste vrienden zijn allemaal inmiddels wel langs geweest, behalve die mannen dus -O-

@D.U.M.A.N. ik vroeg me trouwens af waar je de kersen hebt gehaald? De ooms van mijn man staan bekend om hun kersen in de Betuwe, ze leveren zelfs aan de AH. Ik werk vandaag in mijn geboorteplaats waar ze ook kersen verkopen, ga gelijk even inslaan! :9
  maandag 14 juni 2021 @ 07:45:52 #268
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_199876217
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 06:46 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat is wel ernstig :')

Ik vond de coronatijd een zegen omdat ik rustig zwanger kon zijn en rustig op kon starten. Aan de andere kant baalde ik ook wel een beetje, ben je na tienduizend jaar zwanger kun je het niet laten zien :') Maar de beste vrienden zijn allemaal inmiddels wel langs geweest, behalve die mannen dus -O-

@:D.U.M.A.N. ik vroeg me trouwens af waar je de kersen hebt gehaald? De ooms van mijn man staan bekend om hun kersen in de Betuwe, ze leveren zelfs aan de AH. Ik werk vandaag in mijn geboorteplaats waar ze ook kersen verkopen, ga gelijk even inslaan! :9
https://betuwekers.nl/
Alhoewel ik ze nog niet heel lekker vond. De tweede keer hebben we Spaanse kersen gehaald, die smaakten al veel zoeter.

Als we vol in het seizoen zitten, willen we ook zelf gaan plukken. Lijkt me heel gezellig. :)
  maandag 14 juni 2021 @ 07:47:32 #269
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_199876228
quote:
1s.gif Op zondag 13 juni 2021 20:10 schreef SQ het volgende:

[..]

:* ik had die stress ook heel erg tijdens de kraamtijd van mijn tweede. Vond het een nare periode, ik denk ook mede doordat ik natuurlijk die heerlijke fijne herinnering van de eerste nog in mijn hoofd had zitten. Bij de eerste was alles zo rustig en fijn en ik voelde me ook echt een prinses door alle aandacht. Bij de tweede was het gewoon keihard werken vanaf het moment dat de kraamhulp weg was. Ik kon er daardoor ook helemaal niet van genieten. Mijn man had ook veel stress en vluchtte dus veel op zijn werk. En dan had ik er niet eens een lockdown bij. Ik kan me dus goed voorstellen dat het in zo'n crisis nog eens extra heftig voelt :*

Mede door die ervaring ging het nu denk ik stukken beter. Mijn verwachtingspatroon was anders. En dat niemand naar de baby informeerde kon ik dit keer ook wel heel goed hebben. Hij was gewoon speciaal van mij, mijn geheime kleine kadootje.

Ik had dit overigens door allerhande omstandigheden nooit zo kunnen voelen bij de tweede hoor, dus ik zeg dit niet om je een vervelend gevoel te geven. Ik vind het vooral jammer om te horen dat je het zo gevoeld hebt dit keer. :*
Lief :* ‘fijn’ ook, dat er (h)erkenning is. :)

En nee, totaal niet! Iets wat mooi is voor mij, hoeft dat zeker niet voor jou zo te zijn - en vice versa.
  Moderator maandag 14 juni 2021 @ 07:55:04 #270
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199876271
quote:
1s.gif Op maandag 14 juni 2021 07:45 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

https://betuwekers.nl/
Alhoewel ik ze nog niet heel lekker vond. De tweede keer hebben we Spaanse kersen gehaald, die smaakten al veel zoeter.

Als we vol in het seizoen zitten, willen we ook zelf gaan plukken. Lijkt me heel gezellig. :)
Ik DM je even het linkje met de echte beste kersen ;)
  maandag 14 juni 2021 @ 09:26:18 #271
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_199877303
Ik heb nog tegen SQ gezeurd dat er niemand op bezoek kwam :P maar terugkijkend heb ik het eigenlijk wel als prima ervaren.

Toen ik er zo verdrietig van was kwam dat vooral omdat mijn vriendinnen en vriendin-collega’s allemaal niet kwamen of appten of… voelde ineens alsof ik na de zwangerschap realiseerde dat ik in coronatijd heel veel vriendschappen heb laten versloffen/ben kwijtgeraakt. Een deel daarvan heb ik wel weer gezien of gesproken inmiddels, een deel ook helemaal niet.

En ik was laatst zo diep gelukkig toen ik met Pep in de doek even bij een eetcafé (brownies en downies) kon gaan zitten, dat voelde ineens als echt verlof! Kon door mijn bekken sowieso niet veel op pad, maar in Januari en Februari was er echt weinig aan verlof hebben… voor de mama’s die toen kleine baby’s hadden en nog oudere kinderen al helemaal natuurlijk.

En nu geniet ik echt van mijn tijd met baby O+ Het is zo anders dan met mijn PPD bij Melba. Maak er een punt van om elke dag even op pad te gaan, vermaak me verder met voeden en knuffelen en als ie slaapt wat haken/lezen/in de groentetuin prutten. Niet dat ik nooit ineens benauwd ben (net als bin Melba continu) en er even alleen uit wil, maar omdat deze regelmatig drinkt en slaapt kán dat ook gewoon met thuiswerkende man.

Afgelopen dagen was ie wel sprongerig (drinken als een dweil en keihard jenken, veel plakken en weinig slapen) maar dat lijkt nu wat beter (en ik weet dat die ellenlange kutviermaandensprong eraan komt lol maar ik heb expres geen notificaties van de oei ik groei app :+ )
Kwak
pi_199877782
Ik ben sowieso geen visitemens dus kraamvisite heb ik ook niet gemist. Ik weet nog wel met de oudste... sommigen bleven maar hangen, verschrikkelijk.

Klinkt echt heel fijn Kwak!
pi_199878009
Klinkt echt heel fijn Kwakz0r O+

Het is wel vreemd dat er aardig wat mensen uit mijn omgeving zijn die me nooit (zichtbaar) zwanger hebben gezien, ik heb mijn zwangerschap aan een paar collega's aangekondigd in persoon maar de meerderheid online. Net alsof de tijd heeft stil gestaan voor hen, maar voor mij is er heel veel gebeurd.

Wat is dat toch met kanker? Nu een tweede geval in nabije familie -O-
  Moderator/colorchick maandag 14 juni 2021 @ 10:34:52 #274
382129 crew  Donna
pi_199878134
Ik vond deze kraamtijd in Corona tijd ook niet zo leuk. Was wel voorbereid op minder kraamvisite bij een tweede, maar er is nu bijna niemand geweest. Echt jammer, ik vind het wel gezellig.

A-tje update; Gisteren was ze huilerig en niet echt te genieten. Vanochtend pronkten er 2 mooie tandjes onderin! O+
  maandag 14 juni 2021 @ 10:38:53 #275
149959 SQ
snelle trees
pi_199878188
ik ben trouwens gewoon actief mensen gaan uitnodigen voor kraamvisite, je moet niet gaan zitten afwachten.
De meeste mensen zijn terughoudend omdat ze denken dat jíj er niet op zit te wachten, heb ik gemerkt. Toen ik gewoon met mijn kalender voor de neus mensen ben gaan benaderen heb ik toch aardig wat kraambezoek gehad.

tpopml, wat akelig. Mensen waar je close mee bent? :*
disclaimer
  maandag 14 juni 2021 @ 10:47:08 #276
319308 Tink89
To live is to dance
pi_199878285
Heb ik ook gedaan SQ. Ook even geappt met 'weet dat je welkom bent'. Niks bijzonders, het hielp wel.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator/colorchick maandag 14 juni 2021 @ 11:13:30 #277
382129 crew  Donna
pi_199878551
Heb ik ook gedaan hoor, maar veel mensen wilden zelf toen nog niet vanwege Corona en later kwam het er niet meer van. Plus ze is al bijna 7 maanden nu haha!
pi_199879122
Ik vond de kraamtijd juist extreem chill. Ootje is ons eerste kindje dus we hadden geen flauw idee waar we aan begonnen waren dus we konden zó relaxed en chill opstarten zonder ruis van de buitenwereld. Geen grijpgrage handen in de wandelwagen als we buiten waren, geen verre tantes en ooms die met hun nicotinepoten aan hem zaten. Nu het weer allemaal wat rustiger is en hij de 8 maanden gepasseerd is merk ik wel dat we zelf ook wat relaxter worden en we meer mensen uitnodigen.

Al is nu weer de deur op slot want afgelopen week heeft de kleine man 2 nachten in het ziekenhuis doorgebracht na een (waarschijnlijk) pseudokroep aanval. Maar omdat ie al sinds maart aan de blaftyfus is (hoesten is nooit weggegaan) hebben ze hem wat langer gemonitord en krijgt hij nu puffers. Kan ook zijn omdat ik de hele SEH bij elkaar heb gejankt en geschreeuwd toen de kinderarts hem weer met een setje paracetamol zetpillen naar huis wilde sturen terwijl ie naar adem lag te happen.
pi_199882124
Och teacup wat heftig zeg! Gelukkig dat ze er nu wel wat mee deden uiteindelijk!

Ik heb het bezoek niet zo gemist maar ben ook niet zo van de vele visites. Vond de kraamtijd heerlijk. Kan nog steeds niet veel afspraken hebben zonder gestresst te worden. ,Nog meer dan anders :X
pi_199883428
Slapen jullie baby's met deze warmte ook zo slecht overdag? De mijnes was van morgen om 6 uur wakker, heeft daarna geslapen van 9 tot 10:15 en daarna niks meer. Weekend was ook zoiets. Hij oogt ook niet eens moe...

Ik zat te denken dat hij misschien nu naar één slaapje op een dag gaat, maar als ik hem om 9 uur op bed leg smorgens is hij vaak gelijk weg. Dan vind ik van zeg 10:30 tot aan bedtijd s'avonds te lang wakkertijd. Ook voor mezelf :7 Ik ben kapot :')
  maandag 14 juni 2021 @ 18:05:19 #281
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_199884175
@kwakz0r Wie weet valt die viermaandensprong best mee! Baby J is nu 4,5 maand. Geen idee of het al begonnen is, hij had anderhalve week geleden een paar dagen dat hij weer vaak wakker werd snachts en meer honger en wat chagerijniger en hangerig. Duurde maar drie dagen ofzo, maar meer dan dat zie ik (nog) niet eigenlijk. :D Hij is nu weer lekker vrolijk!

Teacup, onbegrijpelijk dat ze hem niet goed controleren en hem weg wilde sturen met paracetamol. Goed dat je op je strepen ben gaan staan!!!
  maandag 14 juni 2021 @ 21:59:10 #282
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199888566
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 12:00 schreef LittleTeaCup het volgende:
Ik vond de kraamtijd juist extreem chill. Ootje is ons eerste kindje dus we hadden geen flauw idee waar we aan begonnen waren dus we konden zó relaxed en chill opstarten zonder ruis van de buitenwereld. Geen grijpgrage handen in de wandelwagen als we buiten waren, geen verre tantes en ooms die met hun nicotinepoten aan hem zaten. Nu het weer allemaal wat rustiger is en hij de 8 maanden gepasseerd is merk ik wel dat we zelf ook wat relaxter worden en we meer mensen uitnodigen.

Al is nu weer de deur op slot want afgelopen week heeft de kleine man 2 nachten in het ziekenhuis doorgebracht na een (waarschijnlijk) pseudokroep aanval. Maar omdat ie al sinds maart aan de blaftyfus is (hoesten is nooit weggegaan) hebben ze hem wat langer gemonitord en krijgt hij nu puffers. Kan ook zijn omdat ik de hele SEH bij elkaar heb gejankt en geschreeuwd toen de kinderarts hem weer met een setje paracetamol zetpillen naar huis wilde sturen terwijl ie naar adem lag te happen.
OMG.. :X

Is het nu wel verbeterd?
Resistance is futile.
  maandag 14 juni 2021 @ 22:01:53 #283
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199888650
Corona kraamvisite: weinig gehad, ik vond het ook wel lastig als mensen Colin dan toch aanraakten enzo.

Ik vond het een zegen, lekker veel tijd met Colin en mijn man.
Resistance is futile.
  Moderator maandag 14 juni 2021 @ 22:46:28 #284
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199889876
Ik heb het idee dat voor de meiden die voor het eerst een kind kregen corona een zegen was en voor de anderen een tegenvaller qua kraambezoek? Ik heb dat ook zo ervaren namelijk, lekker cocoonen O+
  maandag 14 juni 2021 @ 22:49:57 #285
149959 SQ
snelle trees
pi_199889960
Nou ja, vaak hebben moeders bij de tweede sowieso al een (volkomen onterecht) schuldgevoel omdat baby 2 nou eenmaal nooit evenveel aandacht kan krijgen als nummer 1 ooit had, dan helpt dat natuurlijk niet mee :P
disclaimer
pi_199890282
Oh ik vond het heeeerlijk. Had het bij Jip ook wel zo gewild :') wel met open horeca, want dat miste ik dan weer wel. Maar qua kraambezoek was het echt genieten. Eerste week ook helemaal niemand op bezoek zonder schuldgevoel, want corona :P
pi_199890310
Deze baby eist z'n aandacht trouwens wel op hoor :') Maar, hij dronk vandaag wel twee flessen op de opvang. Waar ze weliswaar veel moeite voor hebben moeten doen, maar toch. Het begin is er *)
  maandag 14 juni 2021 @ 23:39:25 #288
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_199890740
Ik vond de Corona tijd met baby inderdaad heerlijk. O+ Eerste maand waren schoonouders bijna dagelijks op bezoek tot ik hersteld was van de keizersnede. (In Engeland heb je geen kraamzorg zoals in NL) Daarna was ik heel erg blij toen dat terug naar 1x per week ging, soms 2x als ik een picknick met schoonmoeders doe! :D En niemand anders kwam op bezoek. Ik vond het wel fijn eigenlijk.

Ik geniet er soms ook heel erg van om doordeweeks gewoon lekker alleen met ons tweetjes te zijn, Baby J en Mama! O+
  dinsdag 15 juni 2021 @ 07:10:54 #289
319308 Tink89
To live is to dance
pi_199891638
Ik vond het kut, maar wij lagen natuurlijk ook nog 9 dagen in het ziekenhuis en daar mocht niemand komen. Mijn moeder en zus en broers en de ouders en zus van mijn man hebben spruitje daardoor pas laat gezien en ik voelde me in het ziekenhuis behoorlijk alleen toen m'n man weer thuis moest gaan eten en slapen om voor onze oudste te zorgen.
pi_199892416
Ik vond het ook echt heerlijk, alleen jammer dat ik niet tijdens m’n verlof even een bakkie kon doen met de kinderen ofzo, niet dat het weer er naar stond maar toch :+ enn je merkt ook vooral dat het tweede kind toch minder ‘interessant’ is, zeker als hij ook nog eens een droombaby blijkt te zijn (voor alle zeikerds :')), en dan ook nog amper visite.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hij is alweer 4 maanden, ik vind het veel te snel gaan :'(
  dinsdag 15 juni 2021 @ 09:30:23 #291
149959 SQ
snelle trees
pi_199892764
Oohhh wat een ogen framblij O+
disclaimer
pi_199892964
Mijn kraamtijd vond ik prima zo. Lekker de tijd voor baby knuffelen, mijn peuter die echt moest wennen en mijn hormonen. Meer bezoek was voor zowel mij als peuter niet heel goed gevallen denk ik.

Na een heel slechte nacht sliep Poffertje net een haf uur. ;( Geen dutje voor mij, terwijl dat net lekker had gekund met oudste op de peuterspeelzaal. Mijn man is naar zijn werk en zelfstandig slapende baby/peuter die haar met rust laat zit er niet in.
Nou moet ik haar dus waarschijnlijk twee keer in de draagzak laten slapen vandaag. Krijg het er nu al warm van. ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  dinsdag 15 juni 2021 @ 09:45:54 #293
149959 SQ
snelle trees
pi_199892979
Mmm bosgrond :9
Lekker bekkie O+
disclaimer
  dinsdag 15 juni 2021 @ 10:02:15 #294
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_199893190
Wat een knappie! O+
  dinsdag 15 juni 2021 @ 10:24:40 #295
149959 SQ
snelle trees
pi_199893489
Wij kregen vorige week een shoot kado O+

SPOILER

[ Bericht 12% gewijzigd door SQ op 15-06-2021 10:46:50 ]
disclaimer
pi_199893817
Oh @framblij en @PKM O+ O+

@SQ Goud is echt een flinkerd vergeleken bij Noud!
  dinsdag 15 juni 2021 @ 10:55:11 #297
149959 SQ
snelle trees
pi_199893854
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 10:52 schreef Sunshine1982 het volgende:
Oh @:Framblij en @:PKM O+ O+

@:SQ Goud is echt een flinkerd vergeleken bij Noud!
Je mag best gewoon "dikzak" zeggen hoor, doe ik ook altijd :')

Wel grappig om te vergelijken. Noud had toen al zes tanden bijvoorbeeld, Goud heeft er 2. De lengte / breedte verhouding is totaal anders (Goud past nog steeds niet echt in de Tula standaard bijvoorbeeld :')) en het haar is ook echt opvallend.
Ik ben zo benieuwd hoe dit kind opdroogt :D
disclaimer
  Moderator/colorchick dinsdag 15 juni 2021 @ 11:03:52 #298
382129 crew  Donna
pi_199893960
Wat een ander kind @SQ, echt leuk om te zien. Goud is wel echt goud hoor. Heerlijk! O+
  Moderator dinsdag 15 juni 2021 @ 12:08:58 #299
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199894674
Framblij wat heb jij een knapperd zeg O+

Poffertje lekker grond aan het nassen :9

En Goud met z’n bolle kale toet O+

We hebben Aapie gisteren even gemeten en gewogen: 71,5cm en 7,72 kilo. Lange dunne lat! Kleding zit bijna altijd te wijd. Van mijn moeder heb ik rompers van Petit Bateau gekregen, die passen echt perfect! Hij heeft de Franse maat voor kindjes van 12 maanden _O- Zelf ook maar wat rompers besteld. Veel te duur maar ook wel fijn om een keer iets passends te hebben.

Ik maak me een beetje zorgen… Aapie had een vrijwel droge luier vanochtend en zojuist ook weer helemaal droog. Verder gaat het goed, drinkt prima en is vrolijk en alert maar dit lijkt me niet de bedoeling. Als de volgende luier weer leeg is dan bel ik de huisarts.
pi_199894761
quote:
11s.gif Op maandag 14 juni 2021 21:59 schreef Seven. het volgende:

[..]

OMG.. :X

Is het nu wel verbeterd?
Ja gelukkig wel. Hij heeft weer eetlust en slaapt weer goed en hoest een stuk minder. Ik ga zometeen de juiste medicatie ophalen bij de apotheek en dat moet echt z’n werk gaan doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')