abonnement Unibet Coolblue
pi_199640902


Joe Biden



Kamala Harris

House of Representatives:
Democrat (218)
Republican (212)
Vacant (5)

United States Senate:
Republican (50)
Democratic (48)
Independents (2)
Tiebreaker VP Harris (D)

Speaker of the House:
Nancy Pelosi (D)

Majority Leader of the House:
Steny Hoyer (D)
Minority Leader of the House:
Kevin McCarthy (R)

President of the Senate:
Kamala Harris (D)

Senate Majority Leader
Chuck Shumer (D)
Senate Minority Leader:
Mitch McConnell (R)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:


Voor de liefhebber hier de officiële livestreams van de grote Amerikaanse tv-netwerken:

ABC
CBS
CNN
FOX
NBC
PBS

Met een eervolle vermelding voor Agenda-Free TV.

Voor wie graag een video timeline wil zien van de gebeurtenissen op 6 januari in Washington:

https://projects.propublica.org/parler-capitol-videos/
  Overall beste user 2022 donderdag 27 mei 2021 @ 13:27:40 #2
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199641273
Waren die lui op 6 januari nou vredelievende Trumpfans die gewoon toerist waren of op rellen beluste Democraten?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_199641545
Categorie 2 had waarschijnlijk de maga kliek van het podium gemept vóór ze hun mond open hadden gedaan. Waarna ineens de troepen van de treasury department alles binnen vijf minuten uit elkaar hadden gedreven.

Categorie 1 was niet aanwezig. De maga fans moesten een noodtoestand veroorzaken (dat lukte) en pence moest de stemmen laten staken (lukte niet). Dan zou de noodtoestand in de hele stad worden uitgeroepen zodat de verkiezingen echt niet geratificeerd konden worden. En in plaats van afstand te nemen van deze verkapte poging tot staatsgreep is de GOP zo bang nooit meer de macht te krijgen dat ze blijven dwepen met Trump en blijven roepen dat de communistische radicaal linkse regering het land naar de klote helpt, om intussen alvast voor te sorteren om hun eigen verrotte wereld weer terug te krijgen. Ik kijk het met verbazing aan en ben blij dat ik er niet tussen zit. Maar goed: een smeltkroes van gedeporteerde Schotse en Ierse criminele elementen, preutse mennonieten en Quakers, kansloze Europese immigranten, afstammelingen van geïmporteerde slaven uit Dahomey, zuid Amerikaans import op de vlucht voor hun eigen armoede en een plukje inheemse bewoners die allerlei ellende hebben overleefd is geen ideale voedingsbodem om het beste land te creëren. Generaal Santa Anna had gelijk toen hij vanuit Mexico tegen Texas ten strijde trok: "als we nu niets doen gaan ze ons compleet overvleugelen en storten ze iedereen in het verderf."
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_199641741
Biden is een social justice warrior!

Yes...... prachtig, eindelijk weer een fatsoenlijke president als machtigste man op aarde
  Overall beste user 2022 donderdag 27 mei 2021 @ 13:57:38 #5
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199641761
twitter


Ok.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 donderdag 27 mei 2021 @ 14:12:54 #6
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199642001
twitter


Dat doet Biden toch een stuk beter dan Trump.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 27 mei 2021 @ 14:15:51 #7
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199642056
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 13:56 schreef Bluesdude het volgende:
Biden is een social justice warrior!

Yes...... prachtig, eindelijk weer een fatsoenlijke president als machtigste man op aarde
Misschien zou de crew eens moeten nadenken of het gepast is om te trollen via topictitels.

Blijkbaar mag dit. Maar owee als je ze benoemd.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  donderdag 27 mei 2021 @ 14:30:16 #8
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_199642264
Trump is ook voor van alles en nog wat uitgemaakt in de TT.
Dan zou dat met Biden ook mogen vind ik.

Neemt niet weg dat de term social justice warrior een beetje gedateerd is.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_199642274
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 14:15 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Misschien zou de crew eens moeten nadenken of het gepast is om te trollen via topictitels.

Blijkbaar mag dit. Maar owee als je ze benoemd.
Ik vind het prachtig dat Biden bepaalde sociale standpunten heeft.
Natuurlijk is de TT als troll bedoelt, ach ja....
pi_199642366
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 14:15 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Misschien zou de crew eens moeten nadenken of het gepast is om te trollen via topictitels.

Blijkbaar mag dit. Maar owee als je ze benoemd.
Ach, de voetbal slowchat heeft al jaren n-gers-x als titel
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_199642383
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 14:31 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik vind het prachtig dat Biden bepaalde sociale standpunten heeft.
Natuurlijk is de TT als troll bedoelt, ach ja....
Geen troll. Het haakt in op post #295 van het vorige topic.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2021 14:41:30 ]
pi_199642450
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 14:15 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Misschien zou de crew eens moeten nadenken of het gepast is om te trollen via topictitels.

Blijkbaar mag dit. Maar owee als je ze benoemd.
Een kleine greep uit vorige titels:

'He is a liar'
'Slechtste president ooit weg'
'Dummy in the Whine House'
'Project Orange Crush'
  donderdag 27 mei 2021 @ 14:57:28 #13
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_199642564
Social Justice Warrior is een eretitel. Hulde Dejann!
  Overall beste user 2022 donderdag 27 mei 2021 @ 15:56:03 #14
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199643311
Over gerechtigheid gesproken....


twitter


Ook een probleem voor Trump in DC.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_199643418
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 14:57 schreef mcmlxiv het volgende:
Social Justice Warrior is een eretitel. Hulde Dejann!
Idd, dadelijk gaan ze Biden er ook nog van betichten dat hij deugt.
  Overall beste user 2022 donderdag 27 mei 2021 @ 16:06:27 #16
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199643433
Justice is bad, mmmkay
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_199643639
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 14:12 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Dat doet Biden toch een stuk beter dan Trump.
Echt een vergelijking die helemaal niet opgaat.
pi_199643803
https://www.vox.com/polic(...)ocratic-party-reform

Toch een aardig donkere toekomst voor democraten.

quote:
There’s a very circular structure to this kind of proto-authoritarianism. You have anti-democratic practices at the state level that produce minority Republican governments that pass anti-democratic laws that end up in front of courts that are appointed by a minoritarian president and approved by a minoritarian Senate that will then rule to uphold these anti-democratic practices at the state level.
Als ze dit niet weten te stoppen is het gewoon te laat.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_199643833
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 16:06 schreef Ulx het volgende:
Justice is bad, mmmkay
Volgens mij is er niemand die dit argument maakt. Wel zou je kunnen stellen dat het in het kader van 'social justice' een vrij subjectief concept is.
  donderdag 27 mei 2021 @ 17:06:14 #20
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_199644282
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 16:23 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Echt een vergelijking die helemaal niet opgaat.
Trump liep te pronken met de economische cijfers van Obama, dan mag Biden dat ook.
pi_199644314
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 17:06 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Trump liep te pronken met de economische cijfers van Obama, dan mag Biden dat ook.
Mag toch hopen dat we van Biden wat volwassener niveau verwachten dan van Trump.

Verder heeft het niet zozeer te maken met de cijfers van Trump maar meer dat we in een pandemie zitten die in Amerika dit jaar minder erg is dan eind vorig jaar. En dat er ff 10% (of iets dergelijks) van het BNP in de economie wordt gepompt, dan kan ik ook hoge groeicijfers halen. Net als Trump deed met die belasting'verlaging'.
  donderdag 27 mei 2021 @ 17:22:22 #22
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199644475
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 14:57 schreef mcmlxiv het volgende:
Social Justice Warrior is een eretitel. Hulde Dejann!
:') dat was niet zijn bedoeling...
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_199644555
quote:
15s.gif Op donderdag 27 mei 2021 17:09 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Mag toch hopen dat we van Biden wat volwassener niveau verwachten dan van Trump.

Verder heeft het niet zozeer te maken met de cijfers van Trump maar meer dat we in een pandemie zitten die in Amerika dit jaar minder erg is dan eind vorig jaar. En dat er ff 10% (of iets dergelijks) van het BNP in de economie wordt gepompt, dan kan ik ook hoge groeicijfers halen. Net als Trump deed met die belasting'verlaging'.
Dit dus.

Beetje achterlijke tweet van Biden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Overall beste user 2022 donderdag 27 mei 2021 @ 17:47:48 #24
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199644742
quote:
15s.gif Op donderdag 27 mei 2021 17:09 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Mag toch hopen dat we van Biden wat volwassener niveau verwachten dan van Trump.

Verder heeft het niet zozeer te maken met de cijfers van Trump maar meer dat we in een pandemie zitten die in Amerika dit jaar minder erg is dan eind vorig jaar. En dat er ff 10% (of iets dergelijks) van het BNP in de economie wordt gepompt, dan kan ik ook hoge groeicijfers halen. Net als Trump deed met die belasting'verlaging'.
Is dat jobsplan al door de senaat dan?

Trump fuckte gewoon op door te doen alsof je met een injectie bleekwater en vaak naar de golfbaan gaan het virus kon bestrijden. Biden is gewoon aan de slag gegaan. En guess what? Het werkt.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_199644745
quote:
15s.gif Op donderdag 27 mei 2021 17:09 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Mag toch hopen dat we van Biden wat volwassener niveau verwachten dan van Trump.

Verder heeft het niet zozeer te maken met de cijfers van Trump maar meer dat we in een pandemie zitten die in Amerika dit jaar minder erg is dan eind vorig jaar. En dat er ff 10% (of iets dergelijks) van het BNP in de economie wordt gepompt, dan kan ik ook hoge groeicijfers halen. Net als Trump deed met die belasting'verlaging'.
Ach, het volk wat liep te pronken met de economische cijfers in het begin van Trumps termijn zullen hier ook vast wel Biden de credits voor geven dan, toch?

Niet mijn stijl, maar als het zo makkelijk gaat om geprezen te worden is het verleidelijk.
pi_199645175
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 17:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit dus.

Beetje achterlijke tweet van Biden.
Nee man lekker trump trollen hij begint het eindelijk te leren hoe je serieus genomen wordt door de GOP. :D
  donderdag 27 mei 2021 @ 18:44:16 #27
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_199645453
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 18:20 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nee man lekker trump trollen hij begint het eindelijk te leren hoe je serieus genomen wordt door de GOP. :D
Daar lijkt wel kern van waarheid in te zitten. Blijkbaar onderdeel van een meer masculiene maatschappij.
  donderdag 27 mei 2021 @ 20:11:37 #28
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199646837
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 14:30 schreef Harvest89 het volgende:
Trump is ook voor van alles en nog wat uitgemaakt in de TT.
Dan zou dat met Biden ook mogen vind ik.

Neemt niet weg dat de term social justice warrior een beetje gedateerd is.
Trump is een criminele despoot die met een leugen een stelletje randdebielen heeft overtuigd om het capitool te bestormen, is twee keer impeached en heeft zich onsterfelijk belachelijk gemaakt na 4 jaar wanbeheer. Op Biden is vooralsnog niks aan te merken, dit is een saaie doorsnee president. Maar wel een echte.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_199647094
Laat users toch lekker Biden voor van alles en nog wat uitmaken in de TT. Ik zie het probleem eerlijk gezegd niet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_199647358
Vermakelijk stuk over zoon van Jeb Bush, die grote politieke ambities heeft, maar daarom wel de ring van Trump moet kussen:

'The only Bush who got it right,' as far as Trump is concerned

quote:
Trump’s antipathy for two generations of Bushes has tarnished a once-mighty brand that once was synonymous with the Republican Party in Texas and across the country. Trump humiliated Jeb Bush in the 2016 presidential primaries and briefly amplified a vicious tweet that said the former Florida governor “has to like the Mexican Illegals because of his wife,” a reference to Columba Bush, Jeb’s wife and George P.’s mother, who was born in Mexico and is an American citizen.
Dus Trump beledigt je moeder, maar Bush kruipt hem alsnog in de reet. Wat moet de dominantie van Trump binnen de GOP toch een heerlijke kwelling zijn voor de Republikeinen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 27 mei 2021 @ 20:46:40 #31
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_199647362
Sorry dat ik het topic gekaapt had door niet op te letten, ik had de laatste post en geen nieuw topic aangemaakt. Hierdoor kon ik geen goede titel verzinnen, maar gelukkig zijn er blijkbaar meerdere capabele titelmakers.

Dacht zelf aan 'Biden betaald voor zijn boodschappen', maar gelukkig zijn er meer mensen kritisch en dekt de huidige titel ook de lading.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 27 mei 2021 @ 20:49:30 #32
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199647415
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 20:27 schreef KoosVogels het volgende:
Laat users toch lekker Biden voor van alles en nog wat uitmaken in de TT. Ik zie het probleem eerlijk gezegd niet.
Het is wel een probleem. Ze noemen dit in de VS gaslighting. Met kleine onwaarheden proberen de publieke ppinie om te buigen. En ze laten dit hier ongestraft gebeuren. Dit is de FP niet. Gelukkig maar.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  donderdag 27 mei 2021 @ 21:01:46 #33
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_199647595
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 20:46 schreef KoosVogels het volgende:
Vermakelijk stuk over zoon van Jeb Bush, die grote politieke ambities heeft, maar daarom wel de ring van Trump moet kussen:

'The only Bush who got it right,' as far as Trump is concerned
[..]

Dus Trump beledigt je moeder, maar Bush kruipt hem alsnog in de reet. Wat moet de dominantie van Trump binnen de GOP toch een heerlijke kwelling zijn voor de Republikeinen.
Verwant aan de Bush presidenten?
Altijd irritant wanneer iemand hoge baantjes toegeworpen krijgt vanwege zijn/haar achternaam.

We zitten niet in de middeleeuwen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 27 mei 2021 @ 21:09:11 #34
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_199647730
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 20:49 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Het is wel een probleem. Ze noemen dit in de VS gaslighting. Met kleine onwaarheden proberen de publieke ppinie om te buigen. En ze laten dit hier ongestraft gebeuren. Dit is de FP niet. Gelukkig maar.
Biden is niet heilig he? En we zitten hier ook niet in de kerk.

Hij heeft misschien geen enorme blunders zoals Trump gemaakt. Maar het betekent ook niet dat iemand met een andere mening of ideaal geen kritiek op hem mag hebben.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_199647824
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 21:01 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Verwant aan de Bush presidenten?
Altijd irritant wanneer iemand hoge baantjes toegeworpen krijgt vanwege zijn/haar achternaam.

We zitten niet in de middeleeuwen.
Amerikanen stemmen nou eenmaal graag op bekende namen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Overall beste user 2022 donderdag 27 mei 2021 @ 21:14:31 #36
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199647836
twitter


Waar is McConnell nou bang voor? Het waren toch BLM-communisten die in opdracht van Hillary Clinton het Congres aanvielen? Het lijkt mij een uitstekende kans voor de GOP om dat aan de hele wereld te laten zien.
Dan snap ik deze strategie niet.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_199647987
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 21:14 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Waar is McConnell nou bang voor? Het waren toch BLM-communisten die in opdracht van Hillary Clinton het Congres aanvielen? Het lijkt mij een uitstekende kans voor de GOP om dat aan de hele wereld te laten zien.
Dan snap ik deze strategie niet.
McConnell maakt niet die belachelijke claims. Die heeft weer andere excuusjes.
pi_199648013
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 21:14 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Waar is McConnell nou bang voor? Het waren toch BLM-communisten die in opdracht van Hillary Clinton het Congres aanvielen? Het lijkt mij een uitstekende kans voor de GOP om dat aan de hele wereld te laten zien.
Dan snap ik deze strategie niet.
net als voor de brexit bij de conservatieven in Engeland: Zit de GOP intern in een spagaat tussen liberaal klassiek rechts en extreem rechts, en conservatief christelijk rechts. Wanneer dit soort stemmingen komen, wordt de gematigde stem harder binnen de partij, waardoor de extreme stem nog harder gaat schreeuwen en splits de partij zich op, en verliezen ze dus hun hele positie.
pi_199648115
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 21:20 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

McConnell maakt niet die belachelijke claims. Die heeft weer andere excuusjes.
McConnell is een calculerende machtspoliticus, niets meer en niets minder. Hij weet dat het publieke debat maandenlang wordt gedomineerd door de bevindingen van zo'n commissie en dat betekent dat de kiezer herinnerd blijft worden aan 6/1. Dat is natuurlijk niet in het belang van de Republikeinen, vooral zolang ze hun lot verbinden aan Trump.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_199648215
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 21:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

McConnell is een calculerende machtspoliticus, niets meer en niets minder. Hij weet dat het publieke debat maandenlang wordt gedomineerd door de bevindingen van zo'n commissie en dat betekent dat de kiezer herinnerd blijft worden aan 6/1. Dat is natuurlijk niet in het belang van de Republikeinen, vooral zolang ze hun lot verbinden aan Trump.
Helemaal eens. Maar de enige reden dat wij het hier nu bespreken is omdat Ulx dingen uit zijn duim zuigt.
pi_199648249
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 16:23 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Echt een vergelijking die helemaal niet opgaat.
Ik hoop dat het als "tongue in cheek" ( :P ) tweet bedoeld was.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Overall beste user 2022 donderdag 27 mei 2021 @ 22:10:03 #42
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199648799
Er zijn genoeg beelden te vinden van republikeinse politici die beweren dat 6/1 een false flag was van communisten/blm/democraten.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_199648844
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 22:10 schreef Ulx het volgende:
Er zijn genoeg beelden te vinden van republikeinse politici die beweren dat 6/1 een false flag was van communisten/blm/democraten.
Ja, en doe ns wat beelden van McConnell.
  donderdag 27 mei 2021 @ 22:48:33 #44
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199649477
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 21:20 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

McConnell maakt niet die belachelijke claims. Die heeft weer andere excuusjes.
Klopt. McConnell heeft andere redenen om Trump te steunen. Zijn politieke leven hangt af hoe stevig hij zich aan de slippen van Trump kan vasthouden. Hij is geniepig, achterbaks en smerig. Achter de schermen bereikt hij meer dan menig president.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  donderdag 27 mei 2021 @ 22:52:19 #45
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199649566
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 21:14 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Waar is McConnell nou bang voor? Het waren toch BLM-communisten die in opdracht van Hillary Clinton het Congres aanvielen? Het lijkt mij een uitstekende kans voor de GOP om dat aan de hele wereld te laten zien.
Dan snap ik deze strategie niet.
Dat hij smeekt is een zwaktebod van McConnell, die tot voor kort de GOP in een ijzeren greep hield.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  donderdag 27 mei 2021 @ 23:01:14 #46
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199649716
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 21:09 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Biden is niet heilig he? En we zitten hier ook niet in de kerk.

Hij heeft misschien geen enorme blunders zoals Trump gemaakt. Maar het betekent ook niet dat iemand met een andere mening of ideaal geen kritiek op hem mag hebben.
Als er reden voor kritiek is , best. Maar Biden bekritiseren omdat Trump zogenaamd een betere fuhrer is, en hij de verkiezingen alsnog heeft gewonnen heeft niet.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Overall beste user 2022 vrijdag 28 mei 2021 @ 06:44:04 #47
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199650903
twitter


Oh
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 28 mei 2021 @ 09:01:49 #48
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_199651857
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 06:44 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Oh
Los van de bedenkelijkheid van die persoon, heeft hij gelijk?

Waarom denk je anders dat die founding fathers dat recht op wapens in hun GW hebben gebetonneerd?

Zal het feit dat ze allemaal het europa met hun geschiedenis van feodale monarchen hadden verlaten er misschien mee te maken hebben?
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 28 mei 2021 @ 09:13:18 #49
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_199651975
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 09:01 schreef ExTec het volgende:

[..]

Los van de bedenkelijkheid van die persoon, heeft hij gelijk?

Waarom denk je anders dat die founding fathers dat recht op wapens in hun GW hebben gebetonneerd?

Zal het feit dat ze allemaal het europa met hun geschiedenis van feodale monarchen hadden verlaten er misschien mee te maken hebben?
Dat zal best maar volgens mij leven we in 2021 en zijn er vrijwel dagelijks schietpartijen met onschuldige slachtoffers én hebben we kort geleden een zeer gevaarlijke aanval op de Amerikaanse democratie gezien. Dat zet het recht op dodelijke aanvalswapens in een iets ander daglicht dan de context uit de 18e eeuw.

Wat Gaetz betreft. Met de wonden van 6 januari nog niet eens schoon gespoeld is dit natuurlijk vrij misdadig wat hij hier zegt. Men mag hopen dat deze totaalgek/pedo zsm achter de tralies verdwijnt.
  vrijdag 28 mei 2021 @ 09:25:46 #50
8369 speknek
Another day another slay
pi_199652096
Ik denk niet dat het second amendment er per se was om in rebellie tegen de regering te zijn. Veeleer waren schutterijen een goede manier om orde te bewaren in een gedecentraliseerd land, en dat de regering verder weinig pretenties kon hebben het volk eronder te krijgen hoort daarbij.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 28 mei 2021 @ 11:36:41 #51
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_199653587
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 09:13 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]

Dat zal best maar volgens mij leven we in 2021 en zijn er vrijwel dagelijks schietpartijen met onschuldige
Dat is het antwoord op de vraag of het in this day and age nog zinvol is.

Laat onverlet dat de opgegeven reden correct is ;)
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 28 mei 2021 @ 11:49:13 #52
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_199653728
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 09:25 schreef speknek het volgende:
Ik denk niet dat het second amendment er per se was om in rebellie tegen de regering te zijn.

[....]

en dat de regering verder weinig pretenties kon hebben het volk eronder te krijgen hoort daarbij.
A distinction without a difference.
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 vrijdag 28 mei 2021 @ 12:21:45 #53
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199654028
Als rebellie goed zou zijn moet de CSA alsnog worden opgericht. Dan is Lincoln onconstitutioneel bezig geweest.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 28 mei 2021 @ 12:43:28 #54
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199654274
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 09:01 schreef ExTec het volgende:

[..]

Los van de bedenkelijkheid van die persoon, heeft hij gelijk?

Waarom denk je anders dat die founding fathers dat recht op wapens in hun GW hebben gebetonneerd?

Zal het feit dat ze allemaal het europa met hun geschiedenis van feodale monarchen hadden verlaten er misschien mee te maken hebben?
Diezelfde founding fathers zouden nooit individuen een automatisch wapen als de ar 15 in hun handen hebben geduwd. Ik denk ook dat kinderlokkers als Gaetz en Moore helemaal geen wapens zouden mogen dragen om diverse redenen. De tweede amendment is stokoud en is al lang niet meer relevant in een land waar ze niet meer hoeven te jagen voor voedsel, de native bewoners zijn uitgeroeid of in reservaten zijn verstopt en de bevolking woont in gesloten wijken of in flatgebouwen.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Overall beste user 2022 vrijdag 28 mei 2021 @ 12:52:21 #55
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199654378
Tirannieke overheid is een overheid die agenten straffeloos burgers laat doden. Het is dus gewoon de vraag wanneer iemand zijn AR-15 pakt om een zwarte te redden van politiegeweld.

Hoewel ik vrees dat het dan ineens "anders" is.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 28 mei 2021 @ 13:51:43 #56
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_199655236
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 06:44 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Oh
Hier heeft hij een punt ja.
Stel je voor bijna alle burgers waren bewapend toen de Wehrmacht door Europa ging touren.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Overall beste user 2022 vrijdag 28 mei 2021 @ 14:29:40 #57
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199655778
Met Tiger II en Stuka equivalenten? Of bedoel je met geweertjes?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 28 mei 2021 @ 15:07:40 #58
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_199656201
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 14:29 schreef Ulx het volgende:
Met Tiger II en Stuka equivalenten? Of bedoel je met geweertjes?
Tanks en vliegtuigen werden ook zelden door partizanen gebruikt, toch heeft zo'n kleine groep flink wat klappen kunnen uitdelen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Overall beste user 2022 vrijdag 28 mei 2021 @ 15:14:17 #59
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199656291
Waarop er dorpen werdrn omsingeld, de bewoners in een schuur werden gedreven en de hele zaak in de hens werd gestoken.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 28 mei 2021 @ 16:07:04 #60
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_199656858
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 15:14 schreef Ulx het volgende:
Waarop er dorpen werdrn omsingeld, de bewoners in een schuur werden gedreven en de hele zaak in de hens werd gestoken.
Succes om dat te doen als het hele dorp bewapend is.

Maar goed, we leven nu in andere tijden.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_199656969
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 16:07 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Succes om dat te doen als het hele dorp bewapend is.

Maar goed, we leven nu in andere tijden.
Als ze de legers van die landen konden verslaan, moeten gewapende milities ook wel lukken. Ze wat artillery neer, wat luftwaffe erboven en je vaagt het dorp weg.
  vrijdag 28 mei 2021 @ 16:22:35 #62
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_199657027
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 16:17 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Als ze de legers van die landen konden verslaan, moeten gewapende milities ook wel lukken. Ze wat artillery neer, wat luftwaffe erboven en je vaagt het dorp weg.
Wat is nu je punt? We kunnen dat leger niet verslaan dus gaan we niet eens vechten?
Stel je voor Vietnamezen hadden die instelling.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 28 mei 2021 @ 16:32:23 #63
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199657161
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 15:14 schreef Ulx het volgende:
Waarop er dorpen werdrn omsingeld, de bewoners in een schuur werden gedreven en de hele zaak in de hens werd gestoken.
Mijn opa vertelde me eens over een boerenķnecht in de omgeving van Marum die een Duitse soldaat had doodgeslagen met een kloofbijl omdat hij zijn zus had aangerand. De Duitsers zagen dit als een verzetsdaad en schoten 17 mensen dood. Hij zat verscholen in de omgeving in een braamstruik en was getuige van die executie.. Dat soort dingen deden ze inderdaad.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  vrijdag 28 mei 2021 @ 17:24:18 #64
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_199657872
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 16:22 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Wat is nu je punt? We kunnen dat leger niet verslaan dus gaan we niet eens vechten?
Stel je voor Vietnamezen hadden die instelling.
Maar ik heb nog nooit antwoord gekregen op de vraag wanneer het rechtvaardig is om de wapens tegen je eigen regering op te pakken. Was de poging tot staatsgreep van trump aanhangers terecht? Of niet? Wat als echte socialisten een keer de verkiezingen daar winnen? Mag het dan?

Leuk die “we kunnen een misdadig regime omver werpen”, maar objectief bepalen wat misdadig is blijft in mijn ogen een dingetje.
pi_199657882
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 16:22 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Wat is nu je punt? We kunnen dat leger niet verslaan dus gaan we niet eens vechten?
Stel je voor Vietnamezen hadden die instelling.
Niet echt een punt. Maar jij vond dat Gaetz wel een punt had, maar wijst dan naar de 2de wereldoorlog, terwijl Gaetz het heeft over revolten tegen je eigen overheid. Dus jouw vergelijking loopt mank en zoals je zelf ook al aangeeft, niet meer relevant voor deze tijd.
  Moderator vrijdag 28 mei 2021 @ 18:50:30 #67
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199658855
quote:
En wat vind jij zelf want daar is dit topic voor, he? Ik weet niet waar dit filmpje over gaat, ik heb ook geen zin om het te gaan bekijken, ik verwacht wel dat jij wat achtergrond kan geven als je een link naar een filmpje dumpt en al helemaal als het om een mening van een Youtube figuur gaat.

Kortom, ik laat het dit keer staan maar de volgende keer dat je weer zo'n filmpje hier dumpt gaat het de kliko in.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 vrijdag 28 mei 2021 @ 19:12:17 #68
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199659203
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 16:07 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Succes om dat te doen als het hele dorp bewapend is.

Maar goed, we leven nu in andere tijden.
Rij je met een tank het dorp binnen.

Zolang je geen privé-atoombom mag hebben van Big Government verlies je het toch.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 28 mei 2021 @ 20:17:58 #69
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199660309
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 18:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En wat vind jij zelf want daar is dit topic voor, he? Ik weet niet waar dit filmpje over gaat, ik heb ook geen zin om het te gaan bekijken, ik verwacht wel dat jij wat achtergrond kan geven als je een link naar een filmpje dumpt en al helemaal als het om een mening van een Youtube figuur gaat.

Kortom, ik laat het dit keer staan maar de volgende keer dat je weer zo'n filmpje hier dumpt gaat het de kliko in.
:')
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  vrijdag 28 mei 2021 @ 21:21:45 #70
8369 speknek
Another day another slay
pi_199661835
Poll: 73% of Republicans blame 'left-wing protesters' for Jan. 6 attack. Just 23% blame Trump.

Likewise, just 18 percent of Republicans say Biden “won the election fair and square”; nearly two-thirds (64 percent) believe the election was “rigged and stolen from Trump.” Even more (72 percent) say that enough fraud occurred in 2020 to “influence the outcome.”

https://news.yahoo.com/po(...)trump-191520343.html

Fox News heeft het land in een open gesticht veranderd.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 28 mei 2021 @ 21:34:21 #71
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_199662153
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 21:21 schreef speknek het volgende:
Poll: 73% of Republicans blame 'left-wing protesters' for Jan. 6 attack. Just 23% blame Trump.

Likewise, just 18 percent of Republicans say Biden “won the election fair and square”; nearly two-thirds (64 percent) believe the election was “rigged and stolen from Trump.” Even more (72 percent) say that enough fraud occurred in 2020 to “influence the outcome.”

https://news.yahoo.com/po(...)trump-191520343.html

Fox News heeft het land in een open gesticht veranderd.
Wel heel interessant dat mensen zo makkelijk te manipuleren zijn.
We zijn getuige van een werkwijze hoe je een westerse democratie om zeep zou kunnen helpen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_199662294
'zou kunnen'?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 28 mei 2021 @ 21:42:11 #73
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_199662355
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 21:40 schreef Barbusse het volgende:
'zou kunnen'?
Nou ja, het is niet gebeurd.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_199662388
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 21:34 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Wel heel interessant dat mensen zo makkelijk te manipuleren zijn.
We zijn getuige van een werkwijze hoe je een westerse democratie om zeep zou kunnen helpen.
Wel wat kanttekeningen, die eigenlijk wel vaker gelden:
- dit is 1 poll, andere polls die mij bekend zijn laten niet zo'n ernstig beeld zien, hoewel alsnog wel ernstig,
- mensen geven graag wat zij denken wat het sociaal wenselijke antwoord is als het gaat om dingen die ze zouden moeten geloven,
- als iemand niet mee gaat in dit sprookje lijkt me de kans vrij aardig dat hij zich niet meer identificeert als republikeins.

In dit kader is het qanon opinieonderzoek van prri ook wel interessant (n = 5625 !!):https://www.prri.org/rese(...)can-politics-report/

Bijvoorbeeld:



  vrijdag 28 mei 2021 @ 21:45:06 #75
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199662426
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 21:34 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Wel heel interessant dat mensen zo makkelijk te manipuleren zijn.
We zijn getuige van een werkwijze hoe je een westerse democratie om zeep zou kunnen helpen.
Dat zie je goed. De bron van al die ellende moet je niet zoeken in het witte huis maar in het kremlin. Sinds Putin er zit gaat hij onverdroten voort met zijn KGB praktijken alsof de koude oorlog nog bezig is. Trump had dit programma overgenomen en graafde nog dieper, in de VS is het spook van de burgeroorlog wakker geschud.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_199662562
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 21:42 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Nou ja, het is niet gebeurd.
Als die idioten zo blijven doorgaan gaat dat niet eens zo lang meer duren vrees ik.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 28 mei 2021 @ 23:15:50 #77
323401 Kijkertje
met filter
pi_199664157
Geen 1/6 bipartisan Commissie dus, de Republikeinen zijn (terecht) bang voor de negatieve gevolgen ervan op de volgende verkiezing.

twitter

twitter


En:

twitter


Manchin had het niet gedacht :')

twitter


[ Bericht 24% gewijzigd door Kijkertje op 28-05-2021 23:23:08 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_199664296
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 18:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En wat vind jij zelf want daar is dit topic voor, he? Ik weet niet waar dit filmpje over gaat, ik heb ook geen zin om het te gaan bekijken, ik verwacht wel dat jij wat achtergrond kan geven als je een link naar een filmpje dumpt en al helemaal als het om een mening van een Youtube figuur gaat.

Kortom, ik laat het dit keer staan maar de volgende keer dat je weer zo'n filmpje hier dumpt gaat het de kliko in.
Al die tijd dat je op FOK! zit kun je ook op de achtergrond luisteren naar het onderwerp...

Maar wat hij daar aankaart is niet alleen zijn mening, het meer dat jij het blijkbaar zo wil zien, zelfs zonder dat je er naar hebt gekeken.
Hij kaart iets aan dat kan en staat te gaan gebeuren, en helemaal niet zo gek is gezien de situatie.

Wel apart dat zodra hier tegen geluid komt richting Biden je een aantal users in je nek hebt heigen op een bepaalde toon.
En er vaak reacties komen dat die gene wel een Trump supporter zal zijn...
Zet eens die bril af zou ik zeggen, en kijk/luister eens zonder vooroordeel naar zoiets.
Het lijkt wel of Biden heilig is bij sommige users.

Goed weekend B:)B
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_199664371
quote:
15s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 23:15 schreef Kijkertje het volgende:
Geen 1/6 bipartisan Commissie dus, de Republikeinen zijn (terecht) bang voor de negatieve gevolgen ervan op de volgende verkiezing.

[ twitter ]
[ twitter ]

En:

[ twitter ]

Manchin had het niet gedacht :')

[ twitter ]
Een omgekeerde filibuster regel had dit dus voorkomen. Nu moet 60 voor stemmen, maar als je het zou omdraaien naar 60% van de aanwezigen of 40% tegen van de Senatoren had je in ieder geval de lafaards geforceerd te stemmen.
pi_199664386
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 23:23 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Al die tijd dat je op FOK! zit kun je ook op de achtergrond luisteren naar het onderwerp...

Maar wat hij daar aankaart is niet alleen zijn mening, het meer dat jij het blijkbaar zo wil zien, zelfs zonder dat je er naar hebt gekeken.
Hij kaart iets aan dat kan en staat te gaan gebeuren, en helemaal niet zo gek is gezien de situatie.

Wel apart dat zodra hier tegen geluid komt richting Biden je een aantal users in je nek hebt heigen op een bepaalde toon.
En er vaak reacties komen dat die gene wel een Trump supporter zal zijn...
Zet eens die bril af zou ik zeggen, en kijk/luister eens zonder vooroordeel naar zoiets.
Het lijkt wel of Biden heilig is bij sommige users.

Goed weekend B:)B
Kun je zelf de argument in je filmpje beschrijven? Je kunt moeilijk van anderen verwachten dat ze reageren met timestamps enzo om argumenten in te brengen tegen iemand die helemaal geen deelnemer is in de discussie.
  vrijdag 28 mei 2021 @ 23:32:59 #81
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_199664454
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 23:23 schreef schommelstoel het volgende:
Goed weekend
*Burp*
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_199664587
Blijkbaar kan the House wel een bipartisan commissie laten werken:
twitter
  vrijdag 28 mei 2021 @ 23:46:45 #83
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_199664641
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 21:45 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Dat zie je goed. De bron van al die ellende moet je niet zoeken in het witte huis maar in het kremlin. Sinds Putin er zit gaat hij onverdroten voort met zijn KGB praktijken alsof de koude oorlog nog bezig is. Trump had dit programma overgenomen en graafde nog dieper, in de VS is het spook van de burgeroorlog wakker geschud.
Ook dat zou je gedeeltelijk in de schoenen van de VS of het westen kunnen schuiven. Na de val van de Sovjet Unie zou er eigenlijk een soort Marshall plan plaats hadden moeten vinden om Rusland tegemoet te komen. Is helaas niet gebeurd.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_199664934
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 21:34 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Wel heel interessant dat mensen zo makkelijk te manipuleren zijn.
We zijn getuige van een werkwijze hoe je een westerse democratie om zeep zou kunnen helpen.
Daar gaat een paar decennia aan conditionering aan vooraf, zo makkelijk is het ook weer niet. Maar het voorwerk was gedaan, dus nu geloven ze alles wat hun Fox helden ze voorkauwen.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_199665001
quote:
Vooral onzin-argumentatie. Economie wordt helemaal niet genuked. Die krijgt juist een boost. Debt increase is ook geen probleem als je ongelimiteerd kan bijprinten. Hadden de republikeinen ook al uitgevonden toen ze miljarden aan tax cuts doorvoerden waarvan vrijwel NIETS in de economie werd gepompt. Vrijwel alles ging naar de rijken die er vervolgens op gingen zitten. Wat er nu gaat gebeuren zijn miljardenuitgaven door projecten te starten (dus economische boost).
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_199665047
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 23:27 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Een omgekeerde filibuster regel had dit dus voorkomen. Nu moet 60 voor stemmen, maar als je het zou omdraaien naar 60% van de aanwezigen of 40% tegen van de Senatoren had je in ieder geval de lafaards geforceerd te stemmen.
Precies! En als je daar zoals Manchin (na 8 jaar Obama en 4 jaar Trump) nog verbaasd en teleurgesteld over kan zijn is toch helemaal niet geloofwaardig meer? Ik vraag me echt af wat deze man bezielt :|W

twitter


[ Bericht 2% gewijzigd door Kijkertje op 29-05-2021 16:47:56 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_199665710
Artikel in TIME over Andriy Derkach waar Giuliani mee samenwerkte in zijn lastercampagne tegen Biden:

twitter


NYT over het onderzoek naar wie er allemaal bij betrokken was:

twitter

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_199666168
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 21:21 schreef speknek het volgende:
Poll: 73% of Republicans blame 'left-wing protesters' for Jan. 6 attack. Just 23% blame Trump.

Likewise, just 18 percent of Republicans say Biden “won the election fair and square”; nearly two-thirds (64 percent) believe the election was “rigged and stolen from Trump.” Even more (72 percent) say that enough fraud occurred in 2020 to “influence the outcome.”

https://news.yahoo.com/po(...)trump-191520343.html

Fox News heeft het land in een open gesticht veranderd.
En? Anderen de schuld geven is gewoon makkelijker dan toegeven dat de partij waar je op stemt zulke fratsen uithaalt.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_199666197
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 07:16 schreef vipergts het volgende:

[..]

En? Anderen de schuld geven is gewoon makkelijker dan toegeven dat de partij waar je op stemt zulke fratsen uithaalt.
Nog ernstiger ze stemmen op de law en order partij die geen law en order onderzoek wil. :')

De GOP die schreeuwt om met goed overleg met twee partijen te regeren hier duidelijk demonstreert dat ze dat dus absoluut niet willen.
pi_199666223
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 07:25 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nog ernstiger ze stemmen op de law en order partij die geen law en order onderzoek wil. :')

De GOP die schreeuwt om met goed overleg met twee partijen te regeren hier duidelijk demonstreert dat ze dat dus absoluut niet willen.
Law and order is ook alleen voor anderen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_199666541
Als dat "goede overleg" alleen maar is bedoeld om het beleid van je tegenstander te vertragen dan is het marchanderen en tijd kopen.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  Moderator zaterdag 29 mei 2021 @ 10:10:49 #92
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199667026
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 23:23 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Al die tijd dat je op FOK! zit kun je ook op de achtergrond luisteren naar het onderwerp...
Zowel niet het punt alsmede niet iets wat iedereen kan en wil doen. Dit is geen linkdump topic en we verwachten dat je zelf iets bijdraagt.

quote:
Maar wat hij daar aankaart is niet alleen zijn mening, het meer dat jij het blijkbaar zo wil zien, zelfs zonder dat je er naar hebt gekeken.
Hij kaart iets aan dat kan en staat te gaan gebeuren, en helemaal niet zo gek is gezien de situatie.
En je vertelt nog steeds niet WAT hij aankaart. Of wat hij zegt gek is of niet is helemaal niet relevant, JIJ bent de user die iets post op FOK!. En ditzelfde geld iedereen die links dumpt. Ja, ook Twitter dumps die ik geregeld weghaal.

quote:
Wel apart dat zodra hier tegen geluid komt richting Biden je een aantal users in je nek hebt heigen op een bepaalde toon.
En er vaak reacties komen dat die gene wel een Trump supporter zal zijn...
Zet eens die bril af zou ik zeggen, en kijk/luister eens zonder vooroordeel naar zoiets.
Het lijkt wel of Biden heilig is bij sommige users.

Goed weekend B:)B
Het interesseert mij niets of dit positief of kritisch over Biden is, het gaat om het linkdump and run posten wat je doet. Je draagt niets bij, gooit een linkdump naar binnen en dat is het dan behalve een lange post om te klagen dat je aangesproken wordt op dat gedrag.

Kijk eens in de spiegel voor je naar anderen wijst en volg gewoon de post richtlijnen voortaan. Dan heb ik mischien tijd om filmpjes te bekijken :P
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 29 mei 2021 @ 10:11:46 #93
8369 speknek
Another day another slay
pi_199667034
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 23:23 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Al die tijd dat je op FOK! zit kun je ook op de achtergrond luisteren naar het onderwerp...

Maar wat hij daar aankaart is niet alleen zijn mening, het meer dat jij het blijkbaar zo wil zien, zelfs zonder dat je er naar hebt gekeken.
Hij kaart iets aan dat kan en staat te gaan gebeuren, en helemaal niet zo gek is gezien de situatie.

Wel apart dat zodra hier tegen geluid komt richting Biden je een aantal users in je nek hebt heigen op een bepaalde toon.
En er vaak reacties komen dat die gene wel een Trump supporter zal zijn...
Zet eens die bril af zou ik zeggen, en kijk/luister eens zonder vooroordeel naar zoiets.
Het lijkt wel of Biden heilig is bij sommige users.

Goed weekend B:)B
Tim Pool is een chronische leugenaar die bakken met geld verdient door makkelijk beinvloedbare jongeren precies te vertellen wat ze willen horen. Het is een slechte bron en verder heeft hij geen achtergrond in de economie dus is zijn mening erover ook niet interessant. Vrijwel niemand hier is echt een fan van een geriatrische centrist in de Amerikaanse politiek, dus kritiek op Biden is heel welkom, maar dan graag niet van het extreemrechtse grifter circuit. De Amerikaanse democratie staat op het punt van omvallen door dat soort lui's aanval op de realiteit, dus je kunt niet verwachten dat dat hier een platform krijgt.

Als je wil weten wat het stimuluspakket voor invloed heeft op de Amerikaanse economie, kun je je beter laten informeren door Nobelprijswinnaar in de economie, Paul Krugman.

https://www.palmbeachpost(...)-package/4435331001/
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_199667270
Tim Pool is natuurlijk een fantastische Youtuber met een kritische kijk op de actualiteiten. Desalniettemin, zeker niet wat de gemiddelde links-en progressieve medemens zal kunnen waarderen en bovendien maakt hij geen nieuws, maar geeft slechts zijn mening over het nieuws en discussieert hier ook over met een verscheidenheid aan mensen. Vanuit dat oogpunt niet erg geschikt voor dit topic als concrete nieuwsbron.
pi_199667372
De bingokaart is al vroeg vol vandaag. :')
pi_199667548
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 10:11 schreef speknek het volgende:

[..]

Tim Pool is een chronische leugenaar die bakken met geld verdient door makkelijk beinvloedbare jongeren precies te vertellen wat ze willen horen. Het is een slechte bron en verder heeft hij geen achtergrond in de economie dus is zijn mening erover ook niet interessant. Vrijwel niemand hier is echt een fan van een geriatrische centrist in de Amerikaanse politiek, dus kritiek op Biden is heel welkom, maar dan graag niet van het extreemrechtse grifter circuit. De Amerikaanse democratie staat op het punt van omvallen door dat soort lui's aanval op de realiteit, dus je kunt niet verwachten dat dat hier een platform krijgt.

Als je wil weten wat het stimuluspakket voor invloed heeft op de Amerikaanse economie, kun je je beter laten informeren door Nobelprijswinnaar in de economie, Paul Krugman.

https://www.palmbeachpost(...)-package/4435331001/
Ik zie al een geruime tijd een patroon hier.
Iemand met een andere mening/visie is maar meteen extreemrechts.
Alles is de schuld van rechts, extreem.

Iedereen met andere mening lachen we hier uit en moet wel een Trump supporter zijn en daarbij natuurlijk rechts, extreem
Decadent toontje naar mensen die het anders zien.
Misschien moet je wat minder FOK!en en vaker buiten komen en dan door hebben dat niet iedereen meteen rechts, oh wacht, extreemrechts is met een andere mening.

Men lijkt te vergeten dat "extreem"links op het moment ook een opmars maakt, maar zodra je daar wat over meld moet je wel rechts zijn, aangezien mensen die neutraal zijn of links dat nooit zouden kunnen zeggen natuurlijk.

Ik ga mijn tijd niet meer aan dit topic verdoen waar je alleen maar "gehoord" zal worden als je maar mee praat in een bepaald straatje en toont richting bepaalde kant.

Goede neutrale moderating verder ook.
INB4 de :') emoticon reactie om mijn post.

Succes allen.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_199667568
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 11:17 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Ik zie al een geruime tijd een patroon hier.
Iemand met een andere mening/visie is maar meteen extreemrechts.
Alles is de schuld van rechts, extreem.

Iedereen met andere mening lachen we hier uit en moet wel een Trump supporter zijn en daarbij natuurlijk rechts, extreem
Decadent toontje naar mensen die het anders zien.
Misschien moet je wat minder FOK!en en vaker buiten komen en dan door hebben dat niet iedereen meteen rechts, oh wacht, extreemrechts is met een andere mening.

Men lijkt te vergeten dat "extreem"links op het moment ook een opmars maakt, maar zodra je daar wat over meld moet je wel rechts zijn, aangezien mensen die neutraal zijn of links dat nooit zouden kunnen zeggen natuurlijk.

Ik ga mijn tijd niet meer aan dit topic verdoen waar je alleen maar "gehoord" zal worden als je maar mee praat in een bepaald straatje en toont richting bepaalde kant.

Goede neutrale moderating verder ook.
INB4 de :') emoticon reactie om mijn post.

Succes allen.
Jij mag gerust een lans breken voor Trump en/of Biden en de Democraten fel bekritiseren.

Maar leg gewoon even kort uit welk punt er in dat filmpje wordt gemaakt. Sta open voor andere geluiden, maar heb simpelweg een aversie tegen politiek geladen YT-filmpjes.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_199667606
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 11:17 schreef schommelstoel het volgende:
INB4 de :') emoticon reactie om mijn post.

Succes allen.
Tot op heden heeft nog niemand jou beantwoordt met een " :') "-post. Integendeel... je wordt gewoon normaal te woord gestaan voor zover ik zie of met welke reactie op jouw posts heb je een probleem dan?
  zaterdag 29 mei 2021 @ 11:28:15 #99
8369 speknek
Another day another slay
pi_199667639
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 11:17 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Ik zie al een geruime tijd een patroon hier.
Iemand met een andere mening/visie is maar meteen extreemrechts.
Alles is de schuld van rechts, extreem.

Iedereen met andere mening lachen we hier uit en moet wel een Trump supporter zijn en daarbij natuurlijk rechts, extreem
Decadent toontje naar mensen die het anders zien.
Misschien moet je wat minder FOK!en en vaker buiten komen en dan door hebben dat niet iedereen meteen rechts, oh wacht, extreemrechts is met een andere mening.

Men lijkt te vergeten dat "extreem"links op het moment ook een opmars maakt, maar zodra je daar wat over meld moet je wel rechts zijn, aangezien mensen die neutraal zijn of links dat nooit zouden kunnen zeggen natuurlijk.

Ik ga mijn tijd niet meer aan dit topic verdoen waar je alleen maar "gehoord" zal worden als je maar mee praat in een bepaald straatje en toont richting bepaalde kant.

Goede neutrale moderating verder ook.
INB4 de :') emoticon reactie om mijn post.

Succes allen.
Ah van bedenkelijke linkdump gelijk naar de slachtofferrol. Ik waardeer dat je verder niet onze tijd verdoet met oneigenlijke "ik ben ook links, maar..." zoals Tim Pool wel doet. Maar je geeft vooralsnog niet de indruk dat er veel verloren gaat wanneer je je niet meer in de discussie begeeft.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_199667645
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 11:25 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Tot op heden heeft nog niemand jou beantwoordt met een " :') "-post. Integendeel... je wordt gewoon normaal te woord gestaan voor zover ik zie of met welke reactie op jouw posts heb je een probleem dan?
Oh jawel hoor, vlak na mijn video post kon speknek het niet laten.
Tijger haalde hem gelukkig weg voor hem.

Nogmaals, het is verloren tijd om hier met sommige users in gesprek te gaan.
Dat heb ik wel gezien in de tijd dat ik mee lurkte.

Goed weekend allen, ik gaat de deur uit, zouden sommigen ook eens moeten doen, even weg van het internet.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  zaterdag 29 mei 2021 @ 11:29:19 #101
8369 speknek
Another day another slay
pi_199667650
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 11:25 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Tot op heden heeft nog niemand jou beantwoordt met een " :') "-post. Integendeel... je wordt gewoon normaal te woord gestaan voor zover ik zie of met welke reactie op jouw posts heb je een probleem dan?
Ik wel overigens, op de youtube videolink over NUKES with FACTS AND LOGIC maar die was verwijderd.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_199667653
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 11:28 schreef speknek het volgende:

[..]

Ah van bedenkelijke linkdump gelijk naar de slachtofferrol. Ik waardeer dat je verder niet onze tijd verdoet met oneigenlijke "ik ben ook links, maar..." zoals Tim Pool wel doet. Maar je geeft vooralsnog niet de indruk dat er veel verloren gaat wanneer je je niet meer in de discussie begeeft.
En weer dat denigrerende toontje.
Kerel zeg, damn.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  Redactie Games zaterdag 29 mei 2021 @ 11:44:39 #103
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_199667789
Tim Pool als serieuze bron gebruiken :')
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_199667906
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 11:28 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Oh jawel hoor, vlak na mijn video post kon speknek het niet laten.
Tijger haalde hem gelukkig weg voor hem.

Nogmaals, het is verloren tijd om hier met sommige users in gesprek te gaan.
Dat heb ik wel gezien in de tijd dat ik mee lurkte.

Goed weekend allen, ik gaat de deur uit, zouden sommigen ook eens moeten doen, even weg van het internet.
Wat ben je nou aan het doen man. Eerst plaats je een linkdump, volledig tegen de richtlijnen in die gewoon beschreven staan. Dan wordt er terecht iets van gezegd en sla je volledig in de slachtofferrol. Omdat duidelijk is dat je gewoon netjes te woord bent gestaan op een enkele smiley na (die ikzelf trouwens heel goed vond passen als reactie op jouw posts) ga je je toevlucht zoeken tot meer algemene stellingen zoals "iedereen met een andere mening is extreemrechts" en "lachen we uit". Vervolgens probeer je iedereen te beledigen door te zeggen dat ze eens wat vaker de deur uit moeten.

Snap je dat dit raar over kan komen? Wat vind je hier zelf van?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 29 mei 2021 @ 14:48:49 #105
862 Arcee
Look closer
pi_199669175

'People don't vote to say thank you. They vote to say fuck you.'
  Moderator zaterdag 29 mei 2021 @ 14:55:42 #106
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199669232
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 11:28 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Oh jawel hoor, vlak na mijn video post kon speknek het niet laten.
Tijger haalde hem gelukkig weg voor hem.

Nogmaals, het is verloren tijd om hier met sommige users in gesprek te gaan.
Dat heb ik wel gezien in de tijd dat ik mee lurkte.

Goed weekend allen, ik gaat de deur uit, zouden sommigen ook eens moeten doen, even weg van het internet.
Ik ben de hele dag in de tuin aan het werk geweest.

Maar ik heb nog steeds geen duiding gezien van jou bij die Youtube linkdump. Dat sommigen niet in discussie willen gaan is vrij normaal, overigens, dat zie je in ieder topic maar ik verbaas mij wel dat je nu wel al tot tweemaal toe aan het klagen bent maar verder inhoudelijk niets aanbrengt.

Dan moet jij mischien toch even in de spiegel kijken in plaats van naar andere users te wijzen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 zaterdag 29 mei 2021 @ 18:35:08 #107
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199671106
twitter


quote:
Lawmakers are considering legislation that would require power plants to weatherize and that would add charges to most Texans’ power bills to cover companies’ financial losses during the February winter storm.

Ik dacht dat Texas van de privatisering en vrije markt was. Dit klinkt gewoon alsof de GOP dd belastingen gaat verhogen om incompetente bedrijven te helpen.

Zou de onzichtbare hand dit niet beter kunnen doen? Een paar maanden geen stroom in die staat zodat slechte powergrids en energiebedrijven vanzelf failliet gaan, is dat niet meer des Ayn Rands en vooral veel minder hypocriet dan wat Republikeins Big Government hier probeert te doen?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zaterdag 29 mei 2021 @ 20:00:48 #108
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199671822
twitter



Jammer joh. Vette pech.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_199676890
twitter

Dit volk... ongelofelijk.
  zondag 30 mei 2021 @ 09:10:47 #110
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_199679452
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 23:02 schreef SnertMetChoco het volgende:
[ twitter ]
Dit volk... ongelofelijk.
Hilarisch
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_199679707
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 23:02 schreef SnertMetChoco het volgende:
[ twitter ]
Dit volk... ongelofelijk.
Dat er ook geen lampje gaat branden voor de (zogenaamde) voor vechters van vrijheid. Er is een extreem groot verschil tussen, moeten dragen van een ster om te maginaliseren en te discrimineren en het vrijwillig dragen van een ster uit protest.

Werkelijk en zij denken echt dat hun ideologie de nazi's heeft verdreven, begrijp ook gelijk waarom ze zo fel tegen fact-checken zijn.
pi_199679710
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 09:10 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Hilarisch
Wat is er hilarisch aan?
pi_199680035
- Meermaals verzocht inhoudelijk te posten, genoeg geweest, POL FB is open voor dit soort discussies -

[ Bericht 92% gewijzigd door Tijger_m op 30-05-2021 15:24:55 ]
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  Overall beste user 2022 zondag 30 mei 2021 @ 14:16:30 #114
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199682869
twitter


Tja Creshaw, kies je voor het leger en tegen Cruz en de Partij of kies je voor Cruz en de Partij en tegen het leger?

Trumperts, wat moet Crenshaw doen?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_199682904
@Ulx heb je de stories eronder gelezen? Volgens mij wordt Crenshaw getrolld.
Wat ik ervan begrijp.
  Overall beste user 2022 zondag 30 mei 2021 @ 14:23:23 #116
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199682954
quote:
1s.gif Op zondag 30 mei 2021 14:19 schreef AnneX het volgende:
@:Ulx heb je de stories eronder gelezen? Volgens mij wordt Crenshaw getrolld.
Wat ik ervan begrijp.
Volgens mij niet, neem dit voorbeel van cancelculture.

twitter


Trumperts, vinden jullie dit ook zo erg?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zondag 30 mei 2021 @ 14:56:21 #117
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199683310
DeathSantis wil meer zieken en doden.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator zondag 30 mei 2021 @ 15:22:01 #118
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199683618
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 14:56 schreef Ulx het volgende:
DeathSantis wil meer zieken en doden.

[ twitter ]
Lijkt mij nogal ongrondwettelijk wat hij daar probeert, volgens mij mogen bedrijven dit toch echt zelf bepalen in de VS.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 zondag 30 mei 2021 @ 15:32:47 #119
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199683745
Ik snap ook niet waarom Deathsantis dit wil.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zondag 30 mei 2021 @ 15:33:43 #120
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199683763
En de grondwet is 2A&blabla voor die lui.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 30 mei 2021 @ 15:45:44 #121
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199683902
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 15:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Lijkt mij nogal ongrondwettelijk wat hij daar probeert, volgens mij mogen bedrijven dit toch echt zelf bepalen in de VS.
Ik denk dat die cruiseships niet meer gaan afmeren in Florida en verder varen naar plekken waar ze wel verstand hebben.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  zondag 30 mei 2021 @ 16:44:10 #122
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_199684447
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 21:34 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Wel heel interessant dat mensen zo makkelijk te manipuleren zijn.
We zijn getuige van een werkwijze hoe je een westerse democratie om zeep zou kunnen helpen.
Dat was dan ook precies het doel. Heel dat Q-gedoe en Breitbart hebben zo zijn sporen nagelaten, niet alleen in Amerika, ook in Nederland (op kleinere schaal gelukkig). Kweek een haat tegen alles wat links, media of overheid is en zodra de mensen het echt gaan geloven, kun je ze alles wijsmaken.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zondag 30 mei 2021 @ 16:54:28 #123
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_199684543
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 11:28 schreef speknek het volgende:

[..]

Ah van bedenkelijke linkdump gelijk naar de slachtofferrol. Ik waardeer dat je verder niet onze tijd verdoet met oneigenlijke "ik ben ook links, maar..." zoals Tim Pool wel doet. Maar je geeft vooralsnog niet de indruk dat er veel verloren gaat wanneer je je niet meer in de discussie begeeft.
In BNW is zelfs Russel Fucking Brand aangedragen als relevant iemand, alleen maar omdat hij zelf fake news verspreidt en dat het aansluit op hun leugens.

Toen ook gelijk: 'Ja die gast is eigenlijk links, maar zegt wel dingen die waar zijn'. Alsof het dan ineens moeilijk te verdedigen of te aanvallen is. Gelijk ook het gezeur dat je hier niets mag zeggen over Biden, alsof men hier Biden aanhangt als een voetbalsupporter. Bij dit soort mensen is het een kant kiezen en dan alles eraan doen om hem te verdedigen. Nieuws opzoeken die jouw mening versterkt ipv journalistiek correct is en net doen alsof je het slachtoffer van links bent. Dat terwijl men zelf juist zo ontzettend hokjes in aan het denken is en blijkbaar verwacht dat wij mee gaan doen aan punten verspreiden ipv discussiëren.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zondag 30 mei 2021 @ 17:10:59 #124
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_199684708
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 15:32 schreef Ulx het volgende:
Ik snap ook niet waarom Deathsantis dit wil.
2024.
Voorsorteren.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator zondag 30 mei 2021 @ 18:57:52 #125
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199685982
quote:
1s.gif Op zondag 30 mei 2021 17:10 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

2024.
Voorsorteren.
Voorsorteren op Trumpanzees is toch niet echt een winnende strategie, zie Trump, Donald ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 30 mei 2021 @ 20:34:41 #126
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199687504
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 16:44 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Dat was dan ook precies het doel. Heel dat Q-gedoe en Breitbart hebben zo zijn sporen nagelaten, niet alleen in Amerika, ook in Nederland (op kleinere schaal gelukkig). Kweek een haat tegen alles wat links, media of overheid is en zodra de mensen het echt gaan geloven, kun je ze alles wijsmaken.
Uit het handboek van Joseph Göbbels, inderdaad.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  maandag 31 mei 2021 @ 00:29:40 #127
323401 Kijkertje
met filter
pi_199689684
Ook in Texas hebben ze nu stemonderdukkende wetgeving doorgevoerd :')

twitter


quote:
Senate Bill 7 imposes a raft of hurdles on casting ballots by mail and enhances civil and criminal penalties for election administrators, voters and those seeking to assist them.

The measure would make it illegal for election officials to send out unsolicited mail ballot applications, empower partisan poll watchers and ban practices such as drop boxes and drive-through voting that were popularized in heavily Democratic Harris County last year. It would bar early-voting hours on Sunday mornings, potentially hampering Democratic get-out-the-vote programs aimed at Black churchgoers.

In a last-minute addition, language was also inserted in the bill making it easier to overturn an election, no longer requiring evidence that fraud actually altered an outcome of a race but rather only that enough ballots were illegally cast that could have made a difference. The law also changes the legal standard for overturning an election from “reasonable doubt” to “preponderance of the evidence” — a much lower evidentiary bar.
Marc Elias krijgt het er weer druk mee

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 31 mei 2021 @ 04:32:04 #128
323401 Kijkertje
met filter
pi_199690207
Vandaag Memorial Day en precies 100 jaar geleden: de Tulsa Race Massacre waarbij een hele zwarte wijk (Black Wall Street) door de blanke bevolking werd platgebrand en gebombardeerd.

quote:
More than 800 people were admitted to hospitals, and as many as 6,000 Black residents were interned in large facilities, many of them for several days.[19][20] The Oklahoma Bureau of Vital Statistics officially recorded 36 dead.[21] A 2001 state commission examination of events was able to confirm 39 dead, 26 Black and 13 White, based on contemporary autopsy reports, death certificates and other records.[22] The commission gave several estimates ranging from 75 to 300 dead.[23][24]

Property losses

The commercial section of Greenwood was destroyed. Losses included 191 businesses, a junior high school, several churches, and the only hospital in the district. The Red Cross reported that 1,256 houses were burned and another 215 were looted but not burned.[112] The Tulsa Real Estate Exchange estimated property losses amounted to US$1.5 million in real estate and $750,000 in personal property[113] (equivalent to a total of $33 million in 2020).

The Red Cross report on December 1921 estimated that 10,000 people were made homeless by the destruction.[114] Over the next year, local citizens filed more than US$1.8 million (equivalent to $26 million in 2020) in riot-related claims against the city.[115]
Achtergrondverhaal over de 19-jarige Dick Rowland:

twitter

quote:
He liked to call himself "Diamond Dick."

Dick Rowland, a tall teenager with velvet skin, wore a diamond ring as he shined shoes in downtown Tulsa. Rowland, 19, had recently dropped out of Booker T. Washington High School, where he was a star football player, because he was making so much money polishing the shoes of oilmen in a city that billed itself as the "oil capital of the world."

On May 30, 1921, Rowland took a break from his shoe stand inside a pool hall and walked to the Drexel Building to use the only public restroom for Black people in segregated Tulsa.

Rowland passed Renberg's, a department store that occupied the first two floors of the Drexel Building, and stepped into an open wire-caged elevator operated by a 17-year-old White girl named Sarah Page.

What happened next remains murky, according to historians and reports about one of the worst episodes of racial violence in U.S. history. Rowland may have accidentally stepped on Page's foot, prompting her to shriek. Or tripped and bumped into her.

When the elevator doors reopened, Dick Rowland ran, and a clerk in Renberg's called police.

Rowland was arrested and accused of assaulting a White girl. Though the charges were eventually dropped and Page later wrote a letter exonerating him, the accusation was enough to infuriate White Tulsa.

Historians say this 1921 Tulsa Tribune newspaper story helped incite the massacre. (DeNeen L. Brown/The Washington Post)

Three hours after the Tulsa Tribune hit the street with the headline "Nab Negro for Attacking Girl in Elevator," hundreds of White men gathered at the Tulsa courthouse, where Rowland was being held.

Black World War I veterans who wanted to protect Rowland from being lynched rushed to the courthouse to defend him. A shot was fired and "all hell broke loose," a massacre survivor recalled later.

[..]
Honderd jaar later getuigt een overlevende voor het Congres omdat er nog steeds geen recht is gedaan aan de slachtoffers. Het moest natuurlijk weer zo snel mogelijk vergeten worden :')

twitter

quote:
"On May 31, of '21, I went to bed in my family's home in Greenwood," she said. "The neighborhood I fell asleep in that night was rich, not just in terms of wealth, but in culture ... and heritage. My family had a beautiful home. We had great neighbors. I had friends to play with. I felt safe. I had everything a child could need. I had a bright future."

"Within a few hours," Fletcher said, "all of that was gone."

"The night of the massacre, I was awakened by my family. My parents and five siblings were there. I was told we had to leave and that was it. I will never forget the violence of the White mob when we left our home," she said, "I still see Black men being shot, Black bodies lying in the street. I still smell smoke and see fire. I still see Black businesses being burned. I still hear airplanes flying overhead. I hear the screams.

"I have lived through the massacre every day. Our country may forget this history, but I cannot. I will not. And other survivors do not. And our descendants do not."


[ Bericht 27% gewijzigd door Kijkertje op 31-05-2021 05:15:49 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_199690221
Dat waren toeristen die wilden weten hoe Black Wall Street eruit zag.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  maandag 31 mei 2021 @ 05:22:17 #130
323401 Kijkertje
met filter
pi_199690261
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 04:51 schreef OMG het volgende:
Dat waren toeristen die wilden weten hoe Black Wall Street eruit zag.
In ieder geval kwam er ook geen onderzoek en hoefde niemand verantwoording af te leggen.

Slachtoffers in een massagraf, zand erover! :')
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 31 mei 2021 @ 06:44:01 #131
8369 speknek
Another day another slay
pi_199690370
quote:
81s.gif Op maandag 31 mei 2021 00:29 schreef Kijkertje het volgende:
law also changes the legal standard for overturning an election from “reasonable doubt” to “preponderance of the evidence” — a much lower evidentiary bar.
Met andere woorden, en zoals indertijd ook al aangegeven door commentatoren uit landen die ze mee hadden gemaakt, de eerste couppoging was een oefenronde van de GOP om de zwakheden in het systeem te testen. De volgende coup is wel succesvol.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_199691009
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 06:44 schreef speknek het volgende:

[..]

Met andere woorden, en zoals indertijd ook al aangegeven door commentatoren uit landen die ze mee hadden gemaakt, de eerste couppoging was een oefenronde van de GOP om de zwakheden in het systeem te testen. De volgende coup is wel succesvol.
Het einddoel is permanent minority rule en al die rooie rural states zorgen daarvoor. Dan mag de kust enzo nog zo blauw kleuren en er tientallen miljoenen mensen meer democratisch stemmen... de regering blijft in handen van de GOP. :{
beter een knipoog dan een blauw oog
  maandag 31 mei 2021 @ 09:35:36 #133
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_199691330
twitter


Er wordt uiteraard volop getrollt op de trollsite van "patch".

Wat hadden ze gedacht dan? :D Wat een sukkels...
  maandag 31 mei 2021 @ 13:21:08 #134
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199693996
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_199694622
Hoeveel daders van die massacre honderd jaar geleden zijn er nog in leven?
pi_199695380
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 14:13 schreef MoreDakka het volgende:
Hoeveel daders van die massacre honderd jaar geleden zijn er nog in leven?
Wat is je punt?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Overall beste user 2022 maandag 31 mei 2021 @ 15:45:44 #137
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199695605
twitter


Met een paar uitzonderingen. Capotol police bijvoorbeeld.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 31 mei 2021 @ 15:48:36 #138
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199695624
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 15:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat is je punt?
Het punt is wanneer de holocaust 100 jaar oud is, dit ook een vaag gerucht uit het verleden moet worden. Dat is het kwalijke van het duizendjarig rijk, op die manier kunnen ze na 3 generaties hun misdaden weg laten poetsen...
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Overall beste user 2022 maandag 31 mei 2021 @ 15:51:56 #139
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199695659
Welke holocaust?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 maandag 31 mei 2021 @ 15:56:22 #140
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199695721
Cancelculture in actie.

twitter


Je mag ook niks meer zeggen van die lui.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 31 mei 2021 @ 16:17:41 #141
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199695976
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 15:56 schreef Ulx het volgende:
Cancelculture in actie.

[ twitter ]

Je mag ook niks meer zeggen van die lui.
Zeggen mag niet meer, schreeuwen mag daartegen wel.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  maandag 31 mei 2021 @ 16:29:53 #142
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199696105
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 09:00 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Het einddoel is permanent minority rule en al die rooie rural states zorgen daarvoor. Dan mag de kust enzo nog zo blauw kleuren en er tientallen miljoenen mensen meer democratisch stemmen... de regering blijft in handen van de GOP. :{
In zo'n geval zal de VS wel uiteen vallen denk ik. .
  maandag 31 mei 2021 @ 16:34:15 #143
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199696148
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 16:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]

In zo'n geval zal de VS wel uiteen vallen denk ik. .
De zuidelijke staten zijn al een tijdje bezig met het onvermijdelijke. Ze bewapenen zichzelf. De democraten zouden hetzelfde moeten doen.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  maandag 31 mei 2021 @ 16:37:18 #144
323401 Kijkertje
met filter
pi_199696175
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 14:13 schreef MoreDakka het volgende:
Hoeveel daders van die massacre honderd jaar geleden zijn er nog in leven?
Typische vraag. Waarom vraag je je niet af hoeveel nageslacht er is die hier de gevolgen van hebben ondervonden? En waarom vraag je je niet af hoeveel gevallen er (van dit soort onrecht) gebeurd zouden kunnen zijn die de tand des tijds niet hebben doorstaan omdat het geen duizenden slachtoffers tegelijk betrof maar slecht eentje? En vraag je je niet af hoeveel zwarte mensen er waren die systematisch werden weggepest via intimidatie of racistische wetgeving omdat ze te goed boerden? En wat voor effecten dat op de lange termijn heeft gehad op een hele bevolkingsgroep?

Niets van dat alles? Je vraagt je alleen af hoeveel mensen er nog in leven zijn die het bloedbad in Tulsa daadwerkelijk hebben meegemaakt? Zand erover zeker?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_199696267
quote:
81s.gif Op maandag 31 mei 2021 16:37 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Typische vraag. Waarom vraag je je niet af hoeveel nageslacht er is die hier de gevolgen van hebben ondervonden? En waarom vraag je je niet af hoeveel gevallen er (van dit soort onrecht) gebeurd zouden kunnen zijn die de tand des tijds niet hebben doorstaan omdat het geen duizenden slachtoffers tegelijk betrof maar slecht eentje? En vraag je je niet af hoeveel zwarte mensen er waren die systematisch werden weggepest via intimidatie of racistische wetgeving omdat ze te goed boerden? En wat voor effecten dat op de lange termijn heeft gehad op een hele bevolkingsgroep?

Niets van dat alles? Je vraagt je alleen af hoeveel mensen er nog in leven zijn die het bloedbad in Tulsa daadwerkelijk hebben meegemaakt? Zand erover zeker?
Uiteraard, afro-amerikanen moeten niet zo zeiken, en anti-racisme is het echte probleem. Zoiets, gok ik.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  maandag 31 mei 2021 @ 16:48:58 #146
323401 Kijkertje
met filter
pi_199696268
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_199696394
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 16:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]

In zo'n geval zal de VS wel uiteen vallen denk ik. .
Dat zal nog wel lang duren gok ik. Eerst volgen dan nog jaren van geruzie van de regering met blauwe staten en de SCOTUS en moet het idee van secessie echt normaliseren voor de gewone man en politici. Dat duurt misschien nog wel een hele generatie.

Rusland en China lachen zich de ballen uit de broek, dat wel.
beter een knipoog dan een blauw oog
  Overall beste user 2022 maandag 31 mei 2021 @ 17:08:14 #148
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199696467
twitter


Da's dan nog zonder de kosten van verpleging van zieke gevangenen.

Volgens mij zou zeep uitdelen gunstiger voor de staatskas zijn geweest.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 31 mei 2021 @ 17:31:13 #149
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199696647
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 17:00 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Dat zal nog wel lang duren gok ik. Eerst volgen dan nog jaren van geruzie van de regering met blauwe staten en de SCOTUS en moet het idee van secessie echt normaliseren voor de gewone man en politici. Dat duurt misschien nog wel een hele generatie.

Rusland en China lachen zich de ballen uit de broek, dat wel.
Nouja als de USA wordt omgetoverd tot een dictatuur dan is er in die staten ook weinig meer aan gelegen zich democratisch te gedragen.
  maandag 31 mei 2021 @ 18:33:42 #150
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199697379
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 17:08 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Da's dan nog zonder de kosten van verpleging van zieke gevangenen.

Volgens mij zou zeep uitdelen gunstiger voor de staatskas zijn geweest.
Genocide in het gevangenissysteem mag dan wel iets kosten.. :{
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Moderator maandag 31 mei 2021 @ 18:39:28 #151
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199697451
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 16:48 schreef OMG het volgende:

[..]

Uiteraard, afro-amerikanen moeten niet zo zeiken, en anti-racisme is het echte probleem. Zoiets, gok ik.
Dat wordt weleens door sommigen beweert ja. Maar dat soort types moet je gewoon negeren en medelijden mee hebben, natuurlijk, zij kunnen het ook niet helpen dat het allemaal niet zo goed werkt in het denkraam.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 31 mei 2021 @ 18:42:32 #152
323401 Kijkertje
met filter
pi_199697505
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 06:44 schreef speknek het volgende:
law also changes the legal standard for overturning an election from “reasonable doubt” to “preponderance of the evidence” — a much lower evidentiary bar.
Yups echt alles wordt uit de kast gehaald om de uitslag van de volgende verkiezingen zoveel mogelijk in het voordeel van de Republikeinen te laten uitvallen want op beleidspunten winnen gaat het niet worden.

twitter

twitter


Nou hebben rechters daar natuurlijk ook nog iets over te zeggen, het is maar de vraag hoeveel van deze regelgeving het gaat overleven.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 31 mei 2021 @ 18:46:05 #153
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199697570
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 18:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat wordt weleens door sommigen beweert ja. Maar dat soort types moet je gewoon negeren en medelijden mee hebben, natuurlijk, zij kunnen het ook niet helpen dat het allemaal niet zo goed werkt in het denkraam.
Eigenlijk VERDIENEN ze geen medelijden. Het is beter om dit soort denkbeelden volledig te ridiculiseren en de uitbaters hiervan continue te attaqueren. Dat hebben ze in de jaren 50 nagelaten en daarom steekt dit nu weer de kop op.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Moderator maandag 31 mei 2021 @ 18:50:03 #154
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199697631
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 18:46 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Eigenlijk VERDIENEN ze geen medelijden. Het is beter om dit soort denkbeelden volledig te ridiculiseren en de uitbaters hiervan continue te attaqueren. Dat hebben ze in de jaren 50 nagelaten en daarom steekt dit nu weer de kop op.
Laten we iedereen gewoon gelijk behandelen en niet op de manier waarop anderen met mensen omgaan. Dat lijkt mij veel gezonder.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 31 mei 2021 @ 18:59:07 #155
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199697729
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 18:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Laten we iedereen gewoon gelijk behandelen en niet op de manier waarop anderen met mensen omgaan. Dat lijkt mij veel gezonder.
Respect moet van twee kanten komen, als je dit probeert te bewerkstelligen met dit soort acties dan zijn wat ongezonder tegenacties nodig.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  maandag 31 mei 2021 @ 19:01:52 #156
323401 Kijkertje
met filter
pi_199697752
Het waren net toeristen!

twitter


twitter


twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Moderator maandag 31 mei 2021 @ 19:04:20 #157
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199697774
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 18:59 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Respect moet van twee kanten komen, als je dit probeert te bewerkstelligen met dit soort acties dan zijn wat ongezonder tegenacties nodig.
Ik heb het niet over respect, dat is in mijn optiek iets anders. En nee, ik ga nooit akkoord met ongezonde acties, exact dat moet je aan de randfiguren overlaten.

Zie de post boven de mijne en zie ook het resultaat, Biden is gewoon President, Trump is uitgerangeerd en de rechtsstaat doet zijn werk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 31 mei 2021 @ 19:04:41 #158
323401 Kijkertje
met filter
pi_199697778
Intussen maakt Fox News zich druk om veel belangrijker zaken!

twitter


Schande!
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_199697971
quote:
10s.gif Op maandag 31 mei 2021 19:04 schreef Kijkertje het volgende:
Intussen maakt Fox News zich druk om veel belangrijker zaken!

[ twitter ]

Schande!
Nou ja, die zijn al druk campagne aan het voeren voor 2024 natuurlijk. Dit opiniestuk ging daar ook over:
https://www.economist.com(...)t-to-the-republicans
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator maandag 31 mei 2021 @ 19:22:12 #160
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199698014
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 19:18 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nou ja, die zijn al druk campagne aan het voeren voor 2024 natuurlijk. Dit opiniestuk ging daar ook over:
https://www.economist.com(...)t-to-the-republicans
En voor '22, natuurlijk, dan mag men weer voor het Huis en sommige Senaatszetels stemmen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 31 mei 2021 @ 19:22:25 #161
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199698019
quote:
1s.gif Op maandag 31 mei 2021 19:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik heb het niet over respect, dat is in mijn optiek iets anders. En nee, ik ga nooit akkoord met ongezonde acties, exact dat moet je aan de randfiguren overlaten.

Zie de post boven de mijne en zie ook het resultaat, Biden is gewoon President, Trump is uitgerangeerd en de rechtsstaat doet zijn werk.
Dat hopen we.. :{
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Moderator maandag 31 mei 2021 @ 19:23:01 #162
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199698025
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 19:22 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Dat hopen we.. :{
De molens malen traag maar ze malen wel.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 31 mei 2021 @ 19:25:18 #163
323401 Kijkertje
met filter
pi_199698061
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 19:18 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nou ja, die zijn al druk campagne aan het voeren voor 2024 natuurlijk. Dit opiniestuk ging daar ook over:
https://www.economist.com(...)t-to-the-republicans
Ja natuurlijk. Ik ben ook nooit zo enthousiast geweest over Harris en logisch dat zij het mikpunt is/blijft. Dat artikel kan ik helaas niet lezen -O-
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_199698161
quote:
84s.gif Op maandag 31 mei 2021 19:25 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ja natuurlijk. Ik ben ook nooit zo enthousiast geweest over Harris en logisch dat zij het mikpunt is/blijft. Dat artikel kan ik helaas niet lezen -O-
Volgens mij kun je vijf gratis artikelen lezen bij de Economist als je je registreert, maar dat terzijde.

Strekking is vooral dat men eerst even "Fox just being Fox" concludeert, maar daarna ook wel kritisch kijkt naar Harris. De vraag rijst vooral of ze in staat is de verenigende boodschap van Obama of Biden te brengen of dat ze ten onder zal gaan aan de gebruikelijke vuilspuiterij van Fox en consorten en de mate waarin dat resoneert bij "middle America" zoals Clinton.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_199698172
quote:
84s.gif Op maandag 31 mei 2021 19:25 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ja natuurlijk. Ik ben ook nooit zo enthousiast geweest over Harris en logisch dat zij het mikpunt is/blijft. Dat artikel kan ik helaas niet lezen -O-
Prima bliksemafleider voor wie wel de kandidaat wordt. Ik heb althans niet de indruk dat ze heel erg populair is bij de Democraten in den breedte.
  maandag 31 mei 2021 @ 19:36:35 #166
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199698235
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 19:32 schreef Monolith het volgende:

[..]

Volgens mij kun je vijf gratis artikelen lezen bij de Economist als je je registreert, maar dat terzijde.

Strekking is vooral dat men eerst even "Fox just being Fox" concludeert, maar daarna ook wel kritisch kijkt naar Harris. De vraag rijst vooral of ze in staat is de verenigende boodschap van Obama of Biden te brengen of dat ze ten onder zal gaan aan de gebruikelijke vuilspuiterij van Fox en consorten en de mate waarin dat resoneert bij "middle America" zoals Clinton.
Ik vind Harris vrij onzichtbaar, met het voordeel dat ZIJ niet als een vale gier achter de president staat te loeren zoals Pence wel deed.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  maandag 31 mei 2021 @ 19:38:36 #167
323401 Kijkertje
met filter
pi_199698267
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 19:32 schreef Monolith het volgende:

[..]

Volgens mij kun je vijf gratis artikelen lezen bij de Economist als je je registreert, maar dat terzijde.

Strekking is vooral dat men eerst even "Fox just being Fox" concludeert, maar daarna ook wel kritisch kijkt naar Harris. De vraag rijst vooral of ze in staat is de verenigende boodschap van Obama of Biden te brengen of dat ze ten onder zal gaan aan de gebruikelijke vuilspuiterij van Fox en consorten en de mate waarin dat resoneert bij "middle America" zoals Clinton.
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 19:32 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Prima bliksemafleider voor wie wel de kandidaat wordt. Ik heb althans niet de indruk dat ze heel erg populair is bij de Democraten in den breedte.
Idd ze heeft deze kans gekregen en als ze die niet kan waarmaken (en die indruk heb ik iig nog niet) zijn er zat andere opties mocht Biden voor een tweede termijn gaan.

En hij intussen niet afgezet wordt natuurlijk :+

De échte 'patriotten':

twitter


[ Bericht 5% gewijzigd door Kijkertje op 31-05-2021 20:24:27 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_199699085
Ben gisteren begonnen aan de autobiografie van Obama. Boeiende kost.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_199699163
Het schijnt dat Biden niet echt gehaat wordt door rechts Amerika. Men is misschien geen liefhebber, maar men vind 'm wel soort van ok. Wat weer een doorn in het oog is voor de Republikeinen is.
  maandag 31 mei 2021 @ 20:31:46 #170
323401 Kijkertje
met filter
pi_199699176
quote:
6s.gif Op maandag 31 mei 2021 04:32 schreef Kijkertje het volgende:
Vandaag Memorial Day en precies 100 jaar geleden: de Tulsa Race Massacre waarbij een hele zwarte wijk (Black Wall Street) door de blanke bevolking werd platgebrand en gebombardeerd.
[..]

Achtergrondverhaal over de 19-jarige Dick Rowland:

[ twitter ]
[..]

Honderd jaar later getuigt een overlevende voor het Congres omdat er nog steeds geen recht is gedaan aan de slachtoffers. Het moest natuurlijk weer zo snel mogelijk vergeten worden :')

[ twitter ]
[..]

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_199699401
quote:
81s.gif Op maandag 31 mei 2021 16:37 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Typische vraag. Waarom vraag je je niet af hoeveel nageslacht er is die hier de gevolgen van hebben ondervonden?
Omdat ik dat niet vraag. Beantwoord gewoon mijn vraag als je het antwoord weet.

Er wordt gevraagd om 'justice'. Dat betekent het straffen van de verantwoordelijken.
pi_199699422
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 18:46 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Eigenlijk VERDIENEN ze geen medelijden. Het is beter om dit soort denkbeelden volledig te ridiculiseren en de uitbaters hiervan continue te attaqueren. Dat hebben ze in de jaren 50 nagelaten en daarom steekt dit nu weer de kop op.
Eens, de extremistische denkbeelden van het zogenaamde 'anti-racism' moeten zoveel mogelijk belachelijk worden gemaakt.
pi_199699453
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 19:32 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Prima bliksemafleider voor wie wel de kandidaat wordt. Ik heb althans niet de indruk dat ze heel erg populair is bij de Democraten in den breedte.
Niet zo gek natuurlijk, haar campagne voor president was een lachertje. Vice-president word je niet omdat je breed populair bent maar vooral om een minderheidsgroep te paaien die belangrijk is om stemmen te krijgen.
  maandag 31 mei 2021 @ 20:55:37 #174
323401 Kijkertje
met filter
pi_199699575
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 20:43 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Omdat ik dat niet vraag. Beantwoord gewoon mijn vraag als je het antwoord weet.

Er wordt gevraagd om 'justice'. Dat betekent het straffen van de verantwoordelijken.
Nee. 'Justice' houdt veel meer in dan alleen het straffen van mensen die de wet overtreden.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_199699585
quote:
81s.gif Op maandag 31 mei 2021 20:55 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Nee. 'Justice' houdt veel meer in dan alleen het straffen van mensen die de wet overtreden.
Nee, gelukkig niet.
  maandag 31 mei 2021 @ 21:00:20 #176
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_199699639
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 20:31 schreef Beathoven het volgende:
Het schijnt dat Biden niet echt gehaat wordt door rechts Amerika. Men is misschien geen liefhebber, maar men vind 'm wel soort van ok. Wat weer een doorn in het oog is voor de Republikeinen is.
Daarom zullen ze hem ook naar voren hebben geschoven.
Was Sanders nooit gelukt.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_199699652
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 21:00 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Daarom zullen ze hem ook naar voren hebben geschoven.
Was Sanders nooit gelukt.
Je bedoelt 'hij heeft de meeste stemmen gekregen in de primaries'.
  maandag 31 mei 2021 @ 21:01:25 #178
323401 Kijkertje
met filter
pi_199699657
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 20:56 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Nee, gelukkig niet.
Gelukkig wel.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_199699701
quote:
81s.gif Op maandag 31 mei 2021 21:01 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Gelukkig wel.
Nee, maar ik snap dat je denkt van wel. Dat is het leuke aan taalspelletjes, je kunt gewoon dat soort onzin blijven herhalen totdat iemand het gelooft.

Maar het is vrij simpel, als er 100 jaar geleden moorden zijn gepleegd en daar zijn de daders niet voor gestraft dan is 'justice' helaas niet meer mogelijk als die daders niet meer in leven zijn.
pi_199699868
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 21:00 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Daarom zullen ze hem ook naar voren hebben geschoven.
Was Sanders nooit gelukt.
Sanders was weer niet gehaat door Donald Trump, wat weer een andere inslag had gegeven. Maar dan had de rechtse media wel weer wat aan extreme profiling gedaan.
  maandag 31 mei 2021 @ 21:17:57 #181
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_199699903
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 21:01 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Je bedoelt 'hij heeft de meeste stemmen gekregen in de primaries'.
Ja ik bedoelde daarvoor nog.
Ik dacht even dat je daar een soort toestemming/support voor moest hebben om deel te nemen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 31 mei 2021 @ 21:19:02 #182
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_199699921
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 21:14 schreef Beathoven het volgende:
Sanders was weer niet gehaat door Donald Trump
Hoe komt dat?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 31 mei 2021 @ 21:20:25 #183
323401 Kijkertje
met filter
pi_199699940
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 21:04 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Nee, maar ik snap dat je denkt van wel. Dat is het leuke aan taalspelletjes, je kunt gewoon dat soort onzin blijven herhalen totdat iemand het gelooft.

Maar het is vrij simpel, als er 100 jaar geleden moorden zijn gepleegd en daar zijn de daders niet voor gestraft dan is 'justice' helaas niet meer mogelijk als die daders niet meer in leven zijn.
Nogmaals het is veel gecompliceerder dan het feit dat daders niet gestraft zijn voor die executies. Het is trouwens maar de vraag of al die daders strafbaar waren. De plaatselijke sheriff had immers (geheel volgens de wet) snel even een aantal hulpsheriffs aangesteld die het vuile werk opknapten.

Het is idd wat je onder 'justice' verstaat maar dat vertel je er zelf niet bij. Je kan ook 'justice' toepassen door bv wetten aan te passen en/of nakomelingen/de gemeenschap schadevergoeding toe te kennen en dat is waar Viola Fletcher op doelde.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_199700003
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 21:19 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Hoe komt dat?
Het was voor Trump en z'n team in het begin extreem moeilijk om een outsider te bestrijden die net als hijzelf ook al tegen het establishment was.

Hij heeft in z'n tweets weleens wat geprobeerd maar dat had het omgekeerde effect dat delen van zijn achterban best positief geinteresseerd in Sanders werd.
pi_199700036
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 21:19 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Hoe komt dat?
Trump zag Sanders niet als een bedreiging en wist dat hij hem kon verslaan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_199700117
Voorbeeld van een Trumptweet over Sanders.

"Bernie Sander's volunteers are trashing Elizabeth 'Pocahontus' Warren. Everybody knows her campaign is dead and want her potential voters. Mini Mike B is also trying, but getting tiny crowds which are all leaving fast. Elizabeth is very angry at Bernie. Do I see a feud brewing?"

Trump z'n supporters hadden meer tegen Warren, dus het werd een beetje een 'the enemy of your enemy is your friend' idee, wat een hele ongelukkige verlegging van focus was.
  Overall beste user 2022 maandag 31 mei 2021 @ 23:21:29 #187
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199701556
Zat zij gisteren niet te zaniken over een tweet van Harris?

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_199701711
quote:
6s.gif Op maandag 31 mei 2021 21:20 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Het is idd wat je onder 'justice' verstaat maar dat vertel je er zelf niet bij. Je kan ook 'justice' toepassen door bv wetten aan te passen en/of nakomelingen/de gemeenschap schadevergoeding toe te kennen en dat is waar Viola Fletcher op doelde.
Ja, dat snap ik ook wel. Uiteindelijk gaat het natuurlijk om geld. Maar dat is uiteraard bizar, als iemand iets doet dat destijds niet voldoende wettelijk gewaarborgd was maar nu wel duidelijk tegen de wet is kun je daar niet zijn nazaten op aanspreken. Of de huidige overheid.

Dat zou zoiets zijn als mijn pa die de kinderen van zijn leraar aanklaagt voor een schadevergoeding omdat die leraar vroeger er met de liniaal overheen ging toen dat nog mocht. Bij wijze van spreken.
  maandag 31 mei 2021 @ 23:42:20 #189
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_199701731
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 23:21 schreef Ulx het volgende:
Zat zij gisteren niet te zaniken over een tweet van Harris?

[ twitter ]
Yup. Ook al een kapotte hersenschors, dat mens.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 00:30:57 #190
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199701916
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 23:39 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik ook wel. Uiteindelijk gaat het natuurlijk om geld. Maar dat is uiteraard bizar, als iemand iets doet dat destijds niet voldoende wettelijk gewaarborgd was maar nu wel duidelijk tegen de wet is kun je daar niet zijn nazaten op aanspreken. Of de huidige overheid.

Dat zou zoiets zijn als mijn pa die de kinderen van zijn leraar aanklaagt voor een schadevergoeding omdat die leraar vroeger er met de liniaal overheen ging toen dat nog mocht. Bij wijze van spreken.
Als jij een bloeiende gemeenschap hebt opgebouwd en die wordt door een stelletje racisten met de grond gelijk gemaakt en je vrienden en familie worden vermoord, dan is een financiele genoegdoening wel het minste. De nazaten van diegenen die deze misdaden hebben gepleegd hebben direct of indirect geprofiteerd, terwijl de slachtoffers zijn verjaagd.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  dinsdag 1 juni 2021 @ 02:05:47 #191
323401 Kijkertje
met filter
pi_199702086
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 23:39 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik ook wel. Uiteindelijk gaat het natuurlijk om geld. Maar dat is uiteraard bizar, als iemand iets doet dat destijds niet voldoende wettelijk gewaarborgd was maar nu wel duidelijk tegen de wet is kun je daar niet zijn nazaten op aanspreken. Of de huidige overheid.

Dat zou zoiets zijn als mijn pa die de kinderen van zijn leraar aanklaagt voor een schadevergoeding omdat die leraar vroeger er met de liniaal overheen ging toen dat nog mocht. Bij wijze van spreken.
Of je de huidige overheid daar nou wel of niet wettelijk op kunt aanspreken vraag ik me af, daar heb ik me niet in verdiept. Bovendien is dat natuurlijk grotendeels afhankelijk van het beleid van die huidige overheid, die maken immers de wetten? Hoe dan ook, het is meer een moreel dan een wettelijk vraagstuk.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 1 juni 2021 @ 03:26:26 #192
323401 Kijkertje
met filter
pi_199702156
Uit Biden's proclamatie:



Erkenning ervan is iig al een vorm van 'justice' ^O^
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_199705363
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 00:30 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Als jij een bloeiende gemeenschap hebt opgebouwd en die wordt door een stelletje racisten met de grond gelijk gemaakt en je vrienden en familie worden vermoord, dan is een financiele genoegdoening wel het minste. De nazaten van diegenen die deze misdaden hebben gepleegd hebben direct of indirect geprofiteerd, terwijl de slachtoffers zijn verjaagd.
Van de daders ja, niet van iemand anders.
  Overall beste user 2022 dinsdag 1 juni 2021 @ 13:53:59 #194
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199705655
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 13:30 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Van de daders ja, niet van iemand anders.
De lokale politie hielp mee, deelde wapens uit.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 dinsdag 1 juni 2021 @ 14:06:45 #195
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199705813
Gaetz geeft toe dat hij niet al te snugger is.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 14:15:28 #196
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199705930
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 21:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Trump zag Sanders niet als een bedreiging en wist dat hij hem kon verslaan.
Volgens mij wilde hij ook tweedracht zaaien in de Democratische partij, en de eigengereide calimero-aanhang van Sanders - of hun onvrede terecht was is een tweede - relevantie geven door veel met Sanders bezig te zijn en hoe die door de Democraten genaaid zou worden, moest dit dan versterken.
Ik zou als ik tegen het Nederlands elftal moest spelen als coach van de tegenstander ook aangeven dat ze het beste met Weghorst in de spits kunnen spelen, dat het onvoorstelbaar is dat die niet meer minuten maakt. Geheid hommeles in kamp Oranje.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 16:35:32 #197
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199707781
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 14:06 schreef Ulx het volgende:
Gaetz geeft toe dat hij niet al te snugger is.

[ twitter ]
Dat wisten we al, het probleem is dat hij net als Trump een demagoog is die nóg dommere volgelingen heeft.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_199708732
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 13:53 schreef Ulx het volgende:

[..]

De lokale politie hielp mee, deelde wapens uit.
Ja en? Die agenten zijn verantwoordelijk.
  Overall beste user 2022 dinsdag 1 juni 2021 @ 18:51:30 #199
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199709163
De overheid kan nooit verantwoordelijk zijn?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 dinsdag 1 juni 2021 @ 19:00:17 #200
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199709254
Schuimbekkende Trumpfans worden gek van woede in 5....4.....3.....

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_199709596
Zoals gezegd het gaat altijd om geld.
  Overall beste user 2022 dinsdag 1 juni 2021 @ 19:50:55 #202
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199709697
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 19:39 schreef MoreDakka het volgende:
Zoals gezegd het gaat altijd om geld.
Logisch. Die mensen woonden daar, waren eigenaar van grond en huizen. Dat wordt met overheidsondersteuning afgebrand en afgepakt.

Jij zou ook schadevergoeding eisen als dat bij je opa was geflikt.

Of niet?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_199710045
Eerder had ik al wat reacties gelezen op de uitspraak, die trump zou hebben gedaan.
Die van Seth slaat alles. Stel je voor: a second insurrection?
twitter
pi_199710452
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Zwoerd op 01-06-2021 20:44:14 ]
  Moderator dinsdag 1 juni 2021 @ 21:09:15 #205
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199710808
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 20:15 schreef AnneX het volgende:
Eerder had ik al wat reacties gelezen op de uitspraak, die trump zou hebben gedaan.
Die van Seth slaat alles. Stel je voor: a second insurrection?
[ twitter ]
Ok, nou, ik wens ze veel succes, de eerste was al een enorme faal terwijl hun man de macht had.

Ik denk dat de VS meer dan genoeg in huis heeft om ook deze onzinnige hersenspinsels af te handelen. En sedition is nog altijd strafbaar, natuurlijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 23:36:40 #206
323401 Kijkertje
met filter
pi_199712657
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 19:39 schreef MoreDakka het volgende:
Zoals gezegd het gaat altijd om geld.
Natuurlijk draait het altijd om geld. Kapitaal en bezit geeft immers macht waardoor blanken het zo lang voor het zeggen konden hebben. Waarom denk je dat het animo zo groot was om Black Wall Street met de grond gelijk te maken en ervoor te zorgen dat het nooit meer in handen van de zwarte gemeenschap kwam? En dat is maar één van de vele voorbeelden waarbij het ze onmogelijk werd gemaakt iets op te bouwen. Er zijn er legio.

Examining the Black-white wealth gap



Maar heeft niks met racisme te maken hoor! Het zijn gewoon de culturele factoren. De blanken werken er superhard voor en die zwarten willen alleen maar profiteren! Is een cultuurdingetje! :')
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_199712821
quote:
Waarom zijn Asian Americans niet meegenomen in deze gegevens? Blijft interessant hoe die de ene keer wel meetellen, maar de andere keer niet. Het lijkt bijna bewust selectief te zijn, opmerkelijk hoor.
quote:
81s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 23:36 schreef Kijkertje het volgende:
Maar heeft niks met racisme te maken hoor! Het zijn gewoon de culturele factoren.
Klopt! Je begint het eindelijk te begrijpen merk ik :).
quote:
81s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 23:36 schreef Kijkertje het volgende:
De blanken werken er superhard voor en die zwarten willen alleen maar profiteren!
Er is niemand hier die dit argument maakt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-06-2021 00:00:20 ]
pi_199713158
Nou, goed, ik vraag hem maar weer eens voor de 243987423e keer; welke culturele factoren?
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  woensdag 2 juni 2021 @ 02:16:20 #209
323401 Kijkertje
met filter
pi_199713277
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 20:31 schreef Beathoven het volgende:
Het schijnt dat Biden niet echt gehaat wordt door rechts Amerika. Men is misschien geen liefhebber, maar men vind 'm wel soort van ok. Wat weer een doorn in het oog is voor de Republikeinen is.
Toevallig net een artikel daarover:

twitter


De Republikeinen hebben verwoede pogingen gedaan om Biden zwart te maken maar niets werkt. Mensen geloven de leugens gewoon niet en ook kiezers die het niet met hem eens zijn blijven hem sympathiek vinden. Nou kent iedereen hem natuurlijk ook al heel lang als senator/VP, wat zijn achtergrond is en wat hij heeft meegemaakt in zijn privéleven. En dat hij bovendien een witte man is wil ook wel helpen :')

quote:
“Republicans worked overtime to make previous Democratic presidents seem alien or elitist. It is hard to do that with Biden. He is ‘middle-class Joe’ and a good family man, and for most voters he is ‘one of us’ instead of ‘one of them,’” explained Geoff Garin, a Democratic pollster who conducts research for Priorities USA, the main Democratic super-PAC, which backed Biden in the general election. “Voters may disagree with Biden on issues, but even then they still have a sense that his heart is in the right place. How do you generate a lot of animus toward a guy like that?”

This is, undoubtedly, in no small part because he has been around forever, with a fairly familiar, defined brand. But it is also clearly because he is a white man, subject to none of the racism and sexism that Republican opponents threw at Obama and Hillary Clinton for years and decades, respectively. Conservative voters who agreed with those smears often see Biden as somewhat inoffensive.

[..]

But none of these lines stuck, even as Trump and his campaign spent millions spreading the message that Biden would abolish the suburbs, that his son Hunter was at the nexus of an international conspiracy-slash-grift run by the ex-VP, and that he was essentially senile. As the Washington Post's Dave Weigel memorably reported that summer, by July the conservative publisher Regnery had printed just one book purporting to expose the true Biden, compared to eight about Clinton and 13 about Obama at the same point in previous election cycles. Long before Trump's campaign brought one of Hunter Biden's business partners to a general-election debate in an attempt to draw attention to a Rudy Giuliani-driven story line about messages on Hunter's laptop, Biden's aides had concluded that one reason these attacks were falling flat was that enough voters were, luckily for them, willing to see Biden as a sympathetic human before they saw him as a cynical pol. The argument that he was a Trojan horse for Sanders's politics was easily swatted away, since he'd run a brutal, very public primary against those ideas.


[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 02-06-2021 04:20:43 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 2 juni 2021 @ 02:58:54 #210
323401 Kijkertje
met filter
pi_199713323
DeSantis' anti-vaccinatie kruistocht heeft een averechts effect:

twitter


quote:
The law is the last thing the cruise industry needs, said travel industry analyst Patrick Scholes, managing director of Truist Securities, as they try to reassure passengers that it's safe to return to their all-you-can-eat buffets after 15 months.

"It has been a year of migraines and kicks in the teeth for the cruise industry. Now, they're finally getting ready to restart, and you have the governor of Florida basically playing a game of chicken with them," Scholes said.

The dispute may end up in court, as the cruise industry argues that the state law doesn't apply to it thanks to federal rules. In the meantime, companies may decide to move ahead with plans to require vaccinations, even if it means racking up violations in Florida.

"It might even be cheaper for them to just eat the fines," Scholes said. "They are burning millions of dollars a day having their ships idle."

Florida, which is by far the biggest embarkation point for cruises in the U.S., is home to the headquarters and key infrastructure of several major cruise lines, including Norwegian, whose CEO said the Miami-based company might have to pull its ships out of the state because of the vaccine passport prohibitions.

"We hope that this doesn't become a legal football or a political football. But at the end of the day, cruise ships have motors, propellers and rudders. And God forbid we can't operate in the state of Florida for whatever reason, then there are other states that we do operate from. And we can operate from the Caribbean for ships that otherwise would have gone to Florida," CEO Frank Del Rio said on a recent earnings call with investors and analysts.

"We certainly hope it doesn't come to that. Everyone wants to operate out of Florida. It's a very lucrative market," Del Rio said. "But it is an issue. Can't ignore it. And we hope that everyone is pushing in the same direction, which is we want to resume cruising in a safe manner."

Another, unnamed, cruise industry executive warned the industry newsletter Cruise Week that if the Florida law stands, "it would appear to block cruises from restarting."

"Why is a pro-business governor standing in the way of one of the most important industries in the state from restarting?" the executive asked.
Ook de deelnemers zelf zijn in grote meerderheid voor een vaccinatieplicht:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 2 juni 2021 @ 04:30:52 #211
323401 Kijkertje
met filter
pi_199713389
Ongelooflijk die hoeveelheid wappies bij de Republikeinen 8)7

Het nieuwe geloof daar :X

twitter


Voor de waarheid /realiteit moet je duidelijk bij de Democraten zijn:

twitter


De vier opties:

twitter

twitter


[ Bericht 28% gewijzigd door Kijkertje op 02-06-2021 04:59:03 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 2 juni 2021 @ 05:03:13 #212
323401 Kijkertje
met filter
pi_199713486
En dit soort walgelijke maatregelen zie je toch alleen bij de Republikeinen?

twitter


[ Bericht 9% gewijzigd door Kijkertje op 02-06-2021 05:17:05 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_199714823
quote:
81s.gif Op woensdag 2 juni 2021 05:03 schreef Kijkertje het volgende:
En dit soort walgelijke maatregelen zie je toch alleen bij de Republikeinen?

[ twitter ]

Dit zijn juist prima maatregelen om de influx aan migranten wat af te zwakken. Het heeft verder ook niets te maken met racisme dan wel vrouwenhaat zoals deze Twitteraar tracht te beweren.
pi_199714904
quote:
14s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:07 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dit zijn juist prima maatregelen om de influx aan migranten wat af te zwakken. Het heeft verder ook niets te maken met racisme dan wel vrouwenhaat zoals deze Twitteraar tracht te beweren.
Dat beweert die Twitteraar dan ook niet. Lees nog eens.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_199714993
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat beweert die Twitteraar dan ook niet. Lees nog eens.
Oh, je hebt inderdaad helemaal gelijk. Maar het blijft een vreemde tweet natuurlijk. Zo'n puike partij als de Republikeinse Partij doet sowieso niet aan racisme of vrouwenhaat. En deze maatregelen zijn ook niet bepaald wreed te noemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-06-2021 10:23:59 ]
  Moderator woensdag 2 juni 2021 @ 10:25:37 #216
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199715012
quote:
14s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:07 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dit zijn juist prima maatregelen om de influx aan migranten wat af te zwakken. Het heeft verder ook niets te maken met racisme dan wel vrouwenhaat zoals deze Twitteraar tracht te beweren.
Licenties afnemen van mensen die te goede trouw en wetmatig handelen is goed? Bijzondere positie.
Ik begrijp dat jij een voorstander bent van cancel culture?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199715389
quote:
10s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:23 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Oh, je hebt inderdaad helemaal gelijk. Maar het blijft een vreemde tweet natuurlijk. Zo'n puike partij als de Republikeinse Partij doet sowieso niet aan racisme of vrouwenhaat. En deze maatregelen zijn ook niet bepaald wreed te noemen.
Dat is vooral een kwestie van interpretatie. Ik vind de obsessie van de Republikeinen met abortus bijvoorbeeld neigen naar misogynie.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_199716284
quote:
81s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 23:36 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Natuurlijk draait het altijd om geld. Kapitaal en bezit geeft immers macht waardoor blanken het zo lang voor het zeggen konden hebben. Waarom denk je dat het animo zo groot was om Black Wall Street met de grond gelijk te maken en ervoor te zorgen dat het nooit meer in handen van de zwarte gemeenschap kwam? En dat is maar één van de vele voorbeelden waarbij het ze onmogelijk werd gemaakt iets op te bouwen. Er zijn er legio.

Examining the Black-white wealth gap

[ afbeelding ]

Maar heeft niks met racisme te maken hoor! Het zijn gewoon de culturele factoren. De blanken werken er superhard voor en die zwarten willen alleen maar profiteren! Is een cultuurdingetje! :')
Het ontstaan van Central Park heeft ook een hele donkere geschiedenis.
  Overall beste user 2022 woensdag 2 juni 2021 @ 12:59:58 #219
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199716866
twitter


Zo, de GOP zal flink wat votersuppression bills moeten invoeren als dit zo doorgaat.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_199717387
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Licenties afnemen van mensen die te goede trouw en wetmatig handelen is goed? Bijzondere positie.
Ik begrijp dat jij een voorstander bent van cancel culture?
Het gaat natuurlijk niet om de licenties, de instellingen krijgen een waarschwing, en 90 dagen de tijd om de situatie recht te zetten, maw de kinderen op straat zetten of weer laten opsluiten.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Moderator woensdag 2 juni 2021 @ 13:53:24 #221
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199717445
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 13:49 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Het gaat natuurlijk niet om de licenties, de instellingen krijgen een waarschwing, en 90 dagen de tijd om de situatie recht te zetten, maw de kinderen op straat zetten of weer laten opsluiten.
Volgens mij zijn ze in die lokaties geplaatst door de autoriteiten.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199717495
quote:
81s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 23:36 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Natuurlijk draait het altijd om geld.
Goed dat je het zelf toegeeft in ieder geval. Heeft dus niets met justice of wat dan ook te maken.
  Moderator woensdag 2 juni 2021 @ 14:02:15 #223
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199717553
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 13:57 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Goed dat je het zelf toegeeft in ieder geval. Heeft dus niets met justice of wat dan ook te maken.
Schadevergoeding is gewoon onderdeel van gerechtigheid, volgens mij.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199717556
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 13:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Volgens mij zijn ze in die lokaties geplaatst door de autoriteiten.
Door de federale autoriteiten. En die kunnen enkel contracten afsluiten met childcare centers die een state license hebben.
quote:
Within three months or so, Abbott’s move apparently would force them to stop serving unaccompanied minors because the facilities must have state licenses to qualify for the federal contracts.

The effects are unclear: Nationwide, there are now about 17,000 unaccompanied children, according to data provided by the U.S. Department of Health and Human Services. But it’s unclear how many of those children are in state licensed facilities in Texas, as opposed to unlicensed emergency sites such as the one that just closed in Dallas or the site at Fort Bliss Army base in El Paso that can hold up to 10,000 unaccompanied migrant children and teens.

Denying the Biden administration use of the state-licensed shelters could force more of the children to be held at U.S. Customs and Border Protection stations – facilities deemed unsuitable for children.
https://www.dallasnews.co(...)sing-immigrant-kids/
quote:
Abbott directed the Texas Health and Human Services Commission to act to discontinue state licensure of any childcare facility under contract with the federal government “that shelters or detains unlawful immigrants,” the governor’s office said.

He also directed the Texas Commission on Jail Standards and the Texas Commission on Law Enforcement to work with counties “to provide appropriate guidance and request any necessary waivers in order to give counties the flexibility needed to establish adequate alternative detention facilities or otherwise add or expand capacity,” and to streamline licensing and transfer procedures and to address staffing issues “that may arise in expanding capacity,” the press release said.
https://www.kwtx.com/2021(...)der-crisis-in-texas/
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_199717734
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 14:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Schadevergoeding is gewoon onderdeel van gerechtigheid, volgens mij.
Ja, met wederom de kanttekening dat die schadevergoeding moet komen van de schuldige partij. Niet van zijn nazaten. Dat verschil wordt vakkunding vergeten af en toe.
  Moderator woensdag 2 juni 2021 @ 14:18:55 #226
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199717747
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 14:17 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ja, met wederom de kanttekening dat die schadevergoeding moet komen van de schuldige partij. Niet van zijn nazaten. Dat verschil wordt vakkunding vergeten af en toe.
Heeft iemand het er over om prive personen aansprakelijk te stellen dan? Zo niet dan is dit onzin. Het gaat om aansprakelijkheid van de overheid, volgens mij.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199717935
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 14:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Heeft iemand het er over om prive personen aansprakelijk te stellen dan? Zo niet dan is dit onzin. Het gaat om aansprakelijkheid van de overheid, volgens mij.
Hetzelfde geldt voor de overheid. De huidige overheid is niet dezelfde als de overheid destijds en dus ook niet aansprakelijk.
pi_199718113
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 14:33 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Hetzelfde geldt voor de overheid. De huidige overheid is niet dezelfde als de overheid destijds en dus ook niet aansprakelijk.
Menig afgetreden minister of staatssecretaris zou willen dat het zo makkelijk was.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_199718172
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 14:33 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Hetzelfde geldt voor de overheid. De huidige overheid is niet dezelfde als de overheid destijds en dus ook niet aansprakelijk.
Dus mbt bijvoorbeeld de toeslagenaffaire in NL hoeft de staat niks te doen? Het kabinet is immers ondertussen gevallen.

Je redenatie is nogal....apart.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Overall beste user 2022 woensdag 2 juni 2021 @ 15:38:38 #230
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199718836
Op Fox maakt Hydroxychloroquine ineens een comeback. Is dat deathcult of hebben die fox-elite lui flink geïnvesteerd en raken ze dat spul nu aan de straatstenen niet meer kwijt?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 2 juni 2021 @ 16:22:08 #231
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_199719300
twitter

Het was een belachelijk groot succes
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  woensdag 2 juni 2021 @ 16:26:44 #232
323401 Kijkertje
met filter
pi_199719340
Terechte zorgen over het voortbestaan van de democratie onder geleerden:

twitter


quote:
Statement of Concern

The Threats to American Democracy and the Need for National Voting and Election Administration Standards

STATEMENT

June 1, 2021

We, the undersigned, are scholars of democracy who have watched the recent deterioration of U.S. elections and liberal democracy with growing alarm. Specifically, we have watched with deep concern as Republican-led state legislatures across the country have in recent months proposed or implemented what we consider radical changes to core electoral procedures in response to unproven and intentionally destructive allegations of a stolen election. Collectively, these initiatives are transforming several states into political systems that no longer meet the minimum conditions for free and fair elections. Hence, our entire democracy is now at risk.

When democracy breaks down, it typically takes many years, often decades, to reverse the downward spiral. In the process, violence and corruption typically flourish, and talent and wealth flee to more stable countries, undermining national prosperity. It is not just our venerated institutions and norms that are at risk—it is our future national standing, strength, and ability to compete globally.

Statutory changes in large key electoral battleground states are dangerously politicizing the process of electoral administration, with Republican-controlled legislatures giving themselves the power to override electoral outcomes on unproven allegations should Democrats win more votes. They are seeking to restrict access to the ballot, the most basic principle underlying the right of all adult American citizens to participate in our democracy. They are also putting in place criminal sentences and fines meant to intimidate and scare away poll workers and nonpartisan administrators. State legislatures have advanced initiatives that curtail voting methods now preferred by Democratic-leaning constituencies, such as early voting and mail voting. Republican lawmakers have openly talked about ensuring the “purity” and “quality” of the vote, echoing arguments widely used across the Jim Crow South as reasons for restricting the Black vote.

State legislators supporting these changes have cited the urgency of “electoral integrity” and the need to ensure that elections are secure and free of fraud. But by multiple expert judgments, the 2020 election was extremely secure and free of fraud. The reason that Republican voters have concerns is because many Republican officials, led by former President Donald Trump, have manufactured false claims of fraud, claims that have been repeatedly rejected by courts of law, and which Trump’s own lawyers have acknowledged were mere speculation when they testified about them before judges.

In future elections, these laws politicizing the administration and certification of elections could enable some state legislatures or partisan election officials to do what they failed to do in 2020: reverse the outcome of a free and fair election. Further, these laws could entrench extended minority rule, violating the basic and longstanding democratic principle that parties that get the most votes should win elections.

Democracy rests on certain elemental institutional and normative conditions. Elections must be neutrally and fairly administered. They must be free of manipulation. Every citizen who is qualified must have an equal right to vote, unhindered by obstruction. And when they lose elections, political parties and their candidates and supporters must be willing to accept defeat and acknowledge the legitimacy of the outcome. The refusal of prominent Republicans to accept the outcome of the 2020 election, and the anti-democratic laws adopted (or approaching adoption) in Arizona, Arkansas, Florida, Georgia, Iowa, Montana and Texas—and under serious consideration in other Republican-controlled states—violate these principles. More profoundly, these actions call into question whether the United States will remain a democracy. As scholars of democracy, we condemn these actions in the strongest possible terms as a betrayal of our precious democratic heritage.

The most effective remedy for these anti-democratic laws at the state level is federal action to protect equal access of all citizens to the ballot and to guarantee free and fair elections. Just as it ultimately took federal voting rights law to put an end to state-led voter suppression laws throughout the South, so federal law must once again ensure that American citizens’ voting rights do not depend on which party or faction happens to be dominant in their state legislature, and that votes are cast and counted equally, regardless of the state or jurisdiction in which a citizen happens to live. This is widely recognized as a fundamental principle of electoral integrity in democracies around the world.

A new voting rights law (such as that proposed in the John Lewis Voting Rights Act) is essential but alone is not enough. True electoral integrity demands a comprehensive set of national standards that ensure the sanctity and independence of election administration, guarantee that all voters can freely exercise their right to vote, prevent partisan gerrymandering from giving dominant parties in the states an unfair advantage in the process of drawing congressional districts, and regulate ethics and money in politics.

It is always far better for major democracy reforms to be bipartisan, to give change the broadest possible legitimacy. However, in the current hyper-polarized political context such broad bipartisan support is sadly lacking. Elected Republican leaders have had numerous opportunities to repudiate Trump and his “Stop the Steal” crusade, which led to the violent attack on the U.S. Capitol on January 6. Each time, they have sidestepped the truth and enabled the lie to spread.

We urge members of Congress to do whatever is necessary—including suspending the filibuster—in order to pass national voting and election administration standards that both guarantee the vote to all Americans equally, and prevent state legislatures from manipulating the rules in order to manufacture the result they want. Our democracy is fundamentally at stake. History will judge what we do at this moment.

Signatures are still being added. This list was last updated on 6/1/21 at 5:45 p.m. ET.

[..]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_199719557
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 14:54 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Dus mbt bijvoorbeeld de toeslagenaffaire in NL hoeft de staat niks te doen? Het kabinet is immers ondertussen gevallen.

Je redenatie is nogal....apart.
Nee, dat is niet de redenatie.
  Overall beste user 2022 woensdag 2 juni 2021 @ 17:00:45 #234
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199719713
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 16:22 schreef Szura het volgende:
[ twitter ]
Het was een belachelijk groot succes
De Trumpsteak van het Internet.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_199720260
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 16:45 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Nee, dat is niet de redenatie.
Wat dan wel?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 2 juni 2021 @ 17:54:20 #236
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199720294
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 14:54 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Dus mbt bijvoorbeeld de toeslagenaffaire in NL hoeft de staat niks te doen? Het kabinet is immers ondertussen gevallen.

Je redenatie is nogal....apart.
Leuk. Je laat alles in de soep lopen en laat de brokstukken opvegen en gaat dat met veel bravoure de huidige regering beschimpen dat ze niks aan de situatie die ze zelf hebben veroorzaakt willen doen. Dat is apart, inderdaad. En dit gaat al decennia lang op deze manier.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_199720299
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 17:51 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Wat dan wel?
Heb ik op zich al gezegd, maar herhalen is niet zo'n probleem. De redenering is dat de huidige regering niet verantwoordelijk geworden kan houden voor wat er 100 jaar geleden is gebeurd. En dus ook geen schadevergoeding kan uitkeren aan nazaten.
  woensdag 2 juni 2021 @ 18:03:52 #238
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199720419
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 17:54 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Heb ik op zich al gezegd, maar herhalen is niet zo'n probleem. De redenering is dat de huidige regering niet verantwoordelijk geworden kan houden voor wat er 100 jaar geleden is gebeurd. En dus ook geen schadevergoeding kan uitkeren aan nazaten.
100 jaar geleden is een getal. Waar het om gaat is het onrecht wat die mensen is aangedaan. En waar niemand verantwoordelijk voor is gesteld. Het is net als het slavernijverleden of de joden vervolging. Zelfs duizend jaar is niet genoeg om dit soort stigmas weg te poetsen. Je bent een kleinkind van een moordenaar en bandiet. En gezien het gedrag van de nazaten in die regio, valt de appel niet ver van de boom.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_199720423
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 17:54 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Heb ik op zich al gezegd, maar herhalen is niet zo'n probleem. De redenering is dat de huidige regering niet verantwoordelijk geworden kan houden voor wat er 100 jaar geleden is gebeurd. En dus ook geen schadevergoeding kan uitkeren aan nazaten.
Dat vind ik gewoon raar. De staat is niet opeens een andere staat omdat er andere mensen in de regering zitten natuurlijk. Nog even los van de slachting zelf; de amerikaanse overheid heeft zelf op vrijwel ieder niveau decennia lang beleid gevoerd waardoor de afro amerikaanse gemeenschap tot op de dag van vandaag op een achterstand is gezet. Dat er nu een regering is die dat beleid niet meer uitvoerd - muv de republikeinen met hun voter surpression laws - betekent niet dat je kunt zeggen "zand erover jongens".
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_199720438
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 18:04 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Dat vind ik gewoon raar. De staat is niet opeens een andere staat omdat er andere mensen in de regering zitten natuurlijk. Nog even los van de slachting zelf; de amerikaanse overheid heeft zelf op vrijwel ieder niveau decennia lang beleid gevoerd waardoor de afro amerikaanse gemeenschap tot op de dag van vandaag op een achterstand is gezet. Dat er nu een regering is die dat beleid niet meer uitvoerd - muv de republikeinen met hun voter surpression laws - betekent niet dat je kunt zeggen "zand erover jongens".
Zal best. Nog steeds geen onderbouwing om geld uit te gaan delen. Want het gaat, zoals Kijkertje ook gewoon toegeeft, om geld.
pi_199720470
100 jaar is ook lekker arbritrair trouwens. Tot wanneer mag een regering verantwoordelijk worden gehouden voor misdaden en misstanden? 10 jaar? 25 jaar?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 2 juni 2021 @ 18:09:22 #242
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199720487
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 18:05 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Zal best. Nog steeds geen onderbouwing om geld uit te gaan delen. Want het gaat, zoals Kijkertje ook gewoon toegeeft, om geld.
Allicht gaat het om geld. Er is een hele wijk met goed draaiende bedrijven en fabrieken met de grond gelijk gemaakt. Voor hetzelfde zouden die nu zo groot kunnen zijn geworden als Amazon.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_199720493
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 18:05 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Zal best. Nog steeds geen onderbouwing om geld uit te gaan delen. Want het gaat, zoals Kijkertje ook gewoon toegeeft, om geld.
Waarom niet? Een welvarende economische gemeenschap in 1 klap letterlijk weggevaagd. Samen met iedere kans om generational wealth op te bouwen.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_199720494
Allang weer behandeld, te veel herhaling. Als je het nu nog niet wil snappen gaat het nooit gebeuren :)
pi_199720504
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 18:10 schreef MoreDakka het volgende:
Allang weer behandeld, te veel herhaling. Als je het nu nog niet wil snappen gaat het nooit gebeuren :)
Er valt dan ook weinig te snappen aan je argumentatie.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_199720527
Nee hoor. Herstelbetalingen zijn gewoon niet te vergelijken met rechtspraak of directe verantwoordelijkheid en schadevergoeding. Dat sommige groepen het verschil daar tussen proberen te vervagen met taalspelletjes doet daar niets aan af.
  woensdag 2 juni 2021 @ 18:15:45 #247
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199720554
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 18:10 schreef MoreDakka het volgende:
Allang weer behandeld, te veel herhaling. Als je het nu nog niet wil snappen gaat het nooit gebeuren :)
We willen dit niet snappen. We kunnen er met zinnig verstand niet bij dat in 1921 een groepje crackers uit pure kift een zwarte gemeenschap die onafhankelijk kon opereren hun toekomst onmogelijk werd gemaakt. En dat dit acceptabel wordt gevonden. Welk rottingsproces gaat er in die hoofden om?
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_199720570
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 18:15 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

We willen dit niet snappen. We kunnen er met zinnig verstand niet bij dat in 1921 een groepje crackers uit pure kift een zwarte gemeenschap die onafhankelijk kon opereren hun toekomst onmogelijk werd gemaakt. En dat dit acceptabel wordt gevonden. Welk rottingsproces gaat er in die hoofden om?
Door wie wordt het acceptabel gevonden?
pi_199720579
Nu doe je zelf aan taalspelletjes. Waarom zou de afro amerikaanse gemeenschap uit Tulsa geen recht hebben op herstelbetalingen na een massale slachting die hun economie compleet verwoestte?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_199720602
Omdat een 'gemeenschap' onmogelijk te definiëren is en daarom herstelbetalingen dus nooit rechtvaardig kunnen zijn. Herstelbetalingen zijn fundamenteel onmogelijk.
pi_199720618
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 18:20 schreef MoreDakka het volgende:
Omdat een 'gemeenschap' onmogelijk te definiëren is en daarom herstelbetalingen dus nooit rechtvaardig kunnen zijn. Herstelbetalingen zijn fundamenteel onmogelijk.
quote:
Gemeenschap
samenleving, een groep van mensen, bijvoorbeeld:
groep (sociologie), groepen van mensen in het algemeen
een maatschappelijke groep of bevolkingsgroep, een onderdeel van een samenleving, bestaande uit mensen die een kenmerk gemeen hebben (bijvoorbeeld afkomst of interesse);
Probeer het nog eens.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_199720644
En de gemeenschap in dit geval valt bijzonder makkelijk te definiëren. Nabestaanden zat, hell, er zijn nog steeds mensen in leven die het meegemaakt hebben.

Waarom die krampachtige ontkenning?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 2 juni 2021 @ 18:28:43 #253
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_199720689
Omdat het niet perfect kan zijn kan het niet, tja dat is ook een redenering.

Maar dan klopt dat bij het toeslagen debacle ook. Was een vorig kabinet, gaat nooit helemaal goed geregeld kunnen worden, dus laat maar zitten lijkt mij.
  woensdag 2 juni 2021 @ 18:53:46 #254
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199720934
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 18:20 schreef MoreDakka het volgende:
Omdat een 'gemeenschap' onmogelijk te definiëren is en daarom herstelbetalingen dus nooit rechtvaardig kunnen zijn. Herstelbetalingen zijn fundamenteel onmogelijk.
Op het moment worden gemeenschappen vrij duidelijk gedefiniëerd, dat kun je wel zien aan de manier hoe er in sommige staten diezelfde gemeenschappen worden gehinderd om te mogen stemmen. Het valt nog mee dat ze geen zwarte sterren moeten dragen.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_199720989
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 18:28 schreef mcmlxiv het volgende:
Omdat het niet perfect kan zijn kan het niet, tja dat is ook een redenering.
Toch wel grappig, constant die reacties op dingen die ik niet claim. :)
pi_199721076
Je claimt dat er geen sprake kan zijn van herstelbetalingen, maar je argumentatie daarvoor is gewoon non existent.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_199721248
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 18:53 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Op het moment worden gemeenschappen vrij duidelijk gedefiniëerd, dat kun je wel zien aan de manier hoe er in sommige staten diezelfde gemeenschappen worden gehinderd om te mogen stemmen. Het valt nog mee dat ze geen zwarte sterren moeten dragen.
Opmerkelijk en enigszins huiveringwekkend statement die laatste zin. Helemaal omdat er totaal geen duidelijk gedefinieerde gemeenschappen worden gehinderd bij het stemmen.
  woensdag 2 juni 2021 @ 19:38:49 #258
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199721389
quote:
7s.gif Op woensdag 2 juni 2021 19:26 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Opmerkelijk en enigszins huiveringwekkend statement die laatste zin. Helemaal omdat er totaal geen duidelijk gedefinieerde gemeenschappen worden gehinderd bij het stemmen.
geef eens een voobeeld dat dit niet gebeurt.

[ Bericht 0% gewijzigd door klappernootopreis op 02-06-2021 19:56:14 ]
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  woensdag 2 juni 2021 @ 20:02:40 #259
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199721635
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 19:10 schreef Barbusse het volgende:
Je claimt dat er geen sprake kan zijn van herstelbetalingen, maar je argumentatie daarvoor is gewoon non existent.
Pure deflectie. Nog even jij hebt het allemaal gedaan. Volgens hun overtuiging.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  woensdag 2 juni 2021 @ 20:46:14 #260
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_199722201
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 17:54 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Heb ik op zich al gezegd, maar herhalen is niet zo'n probleem. De redenering is dat de huidige regering niet verantwoordelijk geworden kan houden voor wat er 100 jaar geleden is gebeurd. En dus ook geen schadevergoeding kan uitkeren aan nazaten.
Dat is een beetje een maffe redenatie en in de praktijk wordt dat juist wel gedaan bij simpelere zaken zoals rechtspersonen.
  Overall beste user 2022 woensdag 2 juni 2021 @ 20:54:53 #261
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199722362
Ah, dus als ik jou de hersens insla en vervolgens je huis en bedrijf in de fik onder het mom van "ik val je niet persoonlijk aan maar slechts de MoreDakka-community" kunnen je nabestaanden geen schadevergoeding van mij eisen?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_199722447
_O-

Prachtig voorbeeld van de bizarre redeneringen die er dan naar voren komen :D
pi_199722549
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 20:57 schreef MoreDakka het volgende:
_O-

Prachtig voorbeeld van de bizarre redeneringen die er dan naar voren komen :D
Zie je nu echt niet dat je totaal geen argument hebt waarom herstelbetalingen niet rechtvaardig zijn?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_199722782
Oh die argumenten zijn er genoeg. Dat het onmogelijk is om te bepalen wie er recht op heeft is er al één. Verder niet echt on-topic, voor dat soort reparations is er sowieso heel weinig publieke ondersteuning.

Mijn punt was meer dat herstelbetalingen wanhopig proberen te linken aan 'justice' of gerechtigheid of schadevergoedingen niet op gaat.
  woensdag 2 juni 2021 @ 21:17:34 #265
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_199722913
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 20:54 schreef Ulx het volgende:
kunnen je nabestaanden geen schadevergoeding van mij eisen?
Dat is inderdaad best onzin.
Jij hebt die nabestaanden niet de hersens ingeslagen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_199722958
Nee, je hebt geen argument. Het valt redelijk makkelijk te bepalen wie er recht op heeft. Dat vergt echter onderzoek, en daar ligt de crux. Dat onderzoek wil je niet, duidelijk, omdat redenen?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_199723003
Nee, het valt helemaal niet makkelijk te bepalen. En zoals gezegd is dat niet het enige argument, maar je bent niet geinteresseerd in argumenten. Alleen maar stropoppen opzetten. Veel plezier verder :)
  woensdag 2 juni 2021 @ 21:24:19 #268
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_199723044
Waar leg je trouwens de grens bij dit soort zaken?

Zullen we de Spanjaarden aanklagen voor de plunderingen vroeger?
Een paar miljoen voor elke Nederlander en Belg klinkt wel als dikke justice in mijn oren.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_199723632
We leggen de grens bij culturele factoren. Krijgen we daar trouwens ooit nog antwoord op?
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_199724441
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 21:24 schreef Harvest89 het volgende:
Waar leg je trouwens de grens bij dit soort zaken?

Zullen we de Spanjaarden aanklagen voor de plunderingen vroeger?
Een paar miljoen voor elke Nederlander en Belg klinkt wel als dikke justice in mijn oren.
Die vraag had ik al gesteld, maar geen reactie.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_199724646
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 18:07 schreef Barbusse het volgende:
100 jaar is ook lekker arbritrair trouwens. Tot wanneer mag een regering verantwoordelijk worden gehouden voor misdaden en misstanden? 10 jaar? 25 jaar?
Wellicht een aardig vergelijk. Duitsland erkent nu een genocide in Namibië van begin 20e eeuw en gaat ook flink betalen. https://www.nrc.nl/nieuws(...)onderd-jaar-a4045226

Lijkt me ook ongeveer het uiterste wat je zoiets kan rekken.
pi_199724650
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 14:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Schadevergoeding is gewoon onderdeel van gerechtigheid, volgens mij.
Wel weer tekenend om te zien dat bij sommige gerechtigheid enkel gelijk staat aan straf oftewel wraak.

[ Bericht 15% gewijzigd door ITs_relative op 02-06-2021 22:57:10 ]
  Overall beste user 2022 woensdag 2 juni 2021 @ 23:00:42 #273
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199725160
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 21:17 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Dat is inderdaad best onzin.
Jij hebt die nabestaanden niet de hersens ingeslagen.
Maar waarom mogen die dan wel aangifte doen? Moet de dode dat niet zelf doen?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 woensdag 2 juni 2021 @ 23:15:19 #274
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199725424
twitter


Zou MySpace of Hyves misschien een optie zijn? ICQ?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 2 juni 2021 @ 23:25:57 #275
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199725526
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:15 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Zou MySpace of Hyves misschien een optie zijn? ICQ?
op de Mystical Smoking Head of Bob page is nog ruimte.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_199725890
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:15 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Zou MySpace of Hyves misschien een optie zijn? ICQ?
Ze maken iig weer gebruik van Fox News om hun beklag te doen:

twitter


En dat terwijl ze echt niks fout hebben gedaan! :'(
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_199725896
quote:
7s.gif Op woensdag 2 juni 2021 19:26 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Opmerkelijk en enigszins huiveringwekkend statement die laatste zin. Helemaal omdat er totaal geen duidelijk gedefinieerde gemeenschappen worden gehinderd bij het stemmen.
Ah, dat is waar. Het terugbrengen van het aantal stembureaus in wijken met een grotendeels zwarte gemeenschap hindert het stemmen natuurlijk totaal niet. Of je nu 2 uur of 8 uur in de rij moet staan maakt voor het stemmen natuurlijk niet uit :')
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_199725992
Oh en dooie mus blijheid

twitter


“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_199726087
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 22:36 schreef ITs_relative het volgende:

[..]

Wel weer tekenend om te zien dat bij sommige gerechtigheid enkel gelijk staat aan straf oftewel wraak.

Als in: gerechtigheid/rechtvaardigheid (justice) houdt veel meer in dan het gebruik maken van bestaande wetten op grond waarvan nabestaanden wel of niet een financiele vergoeding kunnen eisen van een overheid als genoegdoening voor het onrecht dat een bepaalde groep in het verleden is aangedaan? Zo lees ik het tenminste en daar ben ik het ook helemaal mee eens maar dan hebben je likers het niet begrepen denk ik.

Het gaat idd om veel meer: de erkenning/het benoemen van het systematische onrecht bv dat hen is aangedaan ipv het doodzwijgen ervan is net zo belangrijk. Ik denk dat tegenstanders van herstelbetalingen ('Zie je wel! Het gaat ze alleen maar om gratis geld!') zoveel mogelijk op zoek gaan naar argumenten waarom het volgens de wet niet kan. Ze gaan er dan wel volledig aan voorbij dat een overheid in wezen de verantwoordelijkheid/plicht heeft om bestaande ongelijkheden in de huidige maatschappij (zoals de welvaartskloof tussen blank en zwart) als gevolg van racistisch overheidsbeleid in het verleden 'recht' te doen dmv beleidsvoorstellen en vooral ook voorlichting die daar verbetering in brengen. En ja dat kost geld maar dat is geen boete of straf, dat is investeren in een betere maatschappij die daar rechtvaardiger, stabieler en veiliger van wordt.

En affirmative action is natuurlijk ook een manier om 'recht' te doen :P

[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 03-06-2021 05:35:02 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_199726759
'Justice', dan wel rechtvaardigheid, is een verschrikkelijk subjectief concept. Vraag het aan tien mensen en je krijgt tien verschillende antwoorden. Wat mij ook altijd opvalt is dat er nooit een bepaald specifiek eindpunt kan worden aangegeven. In de zin van, als X of Y is bereikt, dan is het goed, dan hebben we wat we willen.
  Overall beste user 2022 donderdag 3 juni 2021 @ 08:53:04 #281
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199726871
twitter


Zo, probeerde iemand een getuige te beïnvloeden?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 donderdag 3 juni 2021 @ 09:37:30 #282
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199727265
Dat land is een groot Onion artikel dat to leven is gekomen.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 donderdag 3 juni 2021 @ 10:30:40 #283
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199727887
Het cancellen van Trumpblog door Trump is voorafgegaan door wel erg pijnlijk gebedel. Sneu.

twitter


In ieder geval kunnen de trumpisten nu wel stoppen met hun vrongelijkte gejammer dat Twitter zo gemeen is tegen Trump. Er blijkt gewoon weinig animo voor zijn gelul te zijn.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_199728393
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 00:16 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Ah, dat is waar. Het terugbrengen van het aantal stembureaus in wijken met een grotendeels zwarte gemeenschap hindert het stemmen natuurlijk totaal niet. Of je nu 2 uur of 8 uur in de rij moet staan maakt voor het stemmen natuurlijk niet uit :')
Naar mijn mening zijn dit niet zwarte mensen die gediscrimineerd worden maar zijn dat democraten. Dat dat voornamelijk zwarten zijn is enkel een plus voor de rascisten maar niet het doel.
pi_199728451
quote:
5s.gif Op donderdag 3 juni 2021 02:25 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Als in: gerechtigheid/rechtvaardigheid (justice) houdt veel meer in dan het gebruik maken van bestaande wetten op grond waarvan nabestaanden wel of niet een financiele vergoeding kunnen eisen van een overheid als genoegdoening voor het onrecht dat een bepaalde groep in het verleden is aangedaan? Zo lees ik het tenminste en daar ben ik het ook helemaal mee eens maar dan hebben je likers het niet begrepen denk ik.

Het gaat idd om veel meer: de erkenning/het benoemen van het systematische onrecht bv dat hen is aangedaan ipv het doodzwijgen ervan is net zo belangrijk. Ik denk dat tegenstanders van herstelbetalingen ('Zie je wel! Het gaat ze alleen maar om gratis geld!') zoveel mogelijk op zoek gaan naar argumenten waarom het volgens de wet niet kan. Ze gaan er dan wel volledig aan voorbij dat een overheid in wezen de verantwoordelijkheid/plicht heeft om bestaande ongelijkheden in de huidige maatschappij (zoals de welvaartskloof tussen blank en zwart) als gevolg van racistisch overheidsbeleid in het verleden 'recht' te doen dmv beleidsvoorstellen en vooral ook voorlichting die daar verbetering in brengen. En ja dat kost geld maar dat is geen boete of straf, dat is investeren in een betere maatschappij die daar rechtvaardiger, stabieler en veiliger van wordt.

En affirmative action is natuurlijk ook een manier om 'recht' te doen :P
Goed verwoord.
Nadeel is dat dit voor de meeste als vanzelfsprekend geld en het daardoor niet eens benoemd word. Doordat deze vanzelfsprekendheid niet in ieders kader valt lopen discussies nog wel eens krom.
pi_199728494
quote:
7s.gif Op donderdag 3 juni 2021 08:34 schreef Dejannn het volgende:
'Justice', dan wel rechtvaardigheid, is een verschrikkelijk subjectief concept. Vraag het aan tien mensen en je krijgt tien verschillende antwoorden. Wat mij ook altijd opvalt is dat er nooit een bepaald specifiek eindpunt kan worden aangegeven. In de zin van, als X of Y is bereikt, dan is het goed, dan hebben we wat we willen.
Klopt daarom is het zaak om te kijken wat er wel gelijk is aan al die verschillende meningen. Dat is prima te doen als je bijvoorbeeld kijkt naar hoe ons strafsysteem is ingericht. Preventie, schadeloosstelling en straf zijn de 3 pijlers dacht ik.
Dat dit niet 1 op 1 te definieren is vereist dat er pee casus wordt gekeken. En nee, liever niet door het volk wat mij betreft. Laat dat maar over aan de mensen die ervoor geleerd hebben en weten welke effecten dat oplevert.
  Overall beste user 2022 donderdag 3 juni 2021 @ 12:57:45 #287
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199729586
DeathSantis geeft even een trap na. De klootzak.

twitter


https://www.orlandoweekly(...)tter_impression=true

Wat een ploert.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 donderdag 3 juni 2021 @ 13:27:39 #288
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199729869
Beetje jammer dat hij zichzelf cancelde.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 donderdag 3 juni 2021 @ 14:20:19 #289
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199730394
Tja, LAW and ORDER, dan krijg je zulke dingen.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_199731236
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 14:20 schreef Ulx het volgende:
Tja, LAW and ORDER, dan krijg je zulke dingen.

[ twitter ]
😂
Quote:”Get yourself booked on Hannity so you can tell the world that your family is drowning in subpoenas, it’ll make you look totally innocent.”
  Overall beste user 2022 donderdag 3 juni 2021 @ 16:35:07 #291
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199731837
Trump zal zeker balen dat hij zijn magafoon kwijt is. Het is een stuk lastiger WITCHHUNT FAKENEWS brullen zonder.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 3 juni 2021 @ 17:46:53 #292
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199732545
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juni 2021 15:41 schreef AnneX het volgende:

[..]

😂
Quote:”Get yourself booked on Hannity so you can tell the world that your family is drowning in subpoenas, it’ll make you look totally innocent.”
:D :P
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  donderdag 3 juni 2021 @ 18:30:35 #293
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_199732952
twitter

Waarom ook alweer zit deze saboteur nog altijd op zijn post?
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_199733058
quote:
Op donderdag 3 juni 2021 18:30 schreef Szura het volgende:
[ twitter ]
Waarom ook alweer zit deze saboteur nog altijd op zijn post?
  donderdag 3 juni 2021 @ 18:52:12 #295
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199733174
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 18:30 schreef Szura het volgende:
[ twitter ]
Waarom ook alweer zit deze saboteur nog altijd op zijn post?
Omdat ze dan weten waar hij zit. Voor je het weet is hij met de noorderzon vertrokken. Laat hem in de waan dat hij nog veilig is.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_199735997
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 18:30 schreef Szura het volgende:
[ twitter ]
Waarom ook alweer zit deze saboteur nog altijd op zijn post?
quote:
[...]

Five people who worked for New Breed Logistics told The Post last year that they were urged by DeJoy’s aides or by DeJoy himself to write checks and attend fundraisers at his mansion. Two employees said DeJoy would then instruct that bonus payments be boosted to help defray the cost of their contributions.

A Post analysis of federal and state campaign finance records found a pattern of extensive donations by New Breed employees to Republican candidates, with the same amount often given by multiple people on the same day. Between 2000 and 2014, 124 individuals who worked for the company together gave more than $1 million to federal and state GOP candidates. Many had not previously made political donations, according to The Post’s analysis.

“He would ask employees to make contributions at the same time that he would say, ‘I’ll get it back to you down the road,’ ” one former employee, speaking on the condition of anonymity, told The Post last year.

[...]

Hm, wow. Dat oogt best wel erg crimineel.
pi_199736937
Voor de aardigheid zocht ik de man nog even op:
https://www.vox.com/2020/(...)service-katie-porter

Filmpje in de tekst is de moeite waard. Een lichtelijk verveelde arrogante houding.
En ook niks beleefds in antwoorden. Fine guy.

[ Bericht 13% gewijzigd door AnneX op 03-06-2021 22:41:14 ]
pi_199737043
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 11:17 schreef ITs_relative het volgende:

[..]

Naar mijn mening zijn dit niet zwarte mensen die gediscrimineerd worden maar zijn dat democraten. Dat dat voornamelijk zwarten zijn is enkel een plus voor de rascisten maar niet het doel.
Ja, dat had ik ook al een gezegd, maar het is nu eenmaal een feit dat de gebieden die tot voter suppression target zijn verheven grote blauwe steden, waarin inderdaad relatief veel zwarten wonen.
beter een knipoog dan een blauw oog
  vrijdag 4 juni 2021 @ 08:39:14 #299
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199739068
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juni 2021 22:33 schreef AnneX het volgende:
Voor de aardigheid zocht ik de man nog even op:
https://www.vox.com/2020/(...)service-katie-porter

Filmpje in de tekst is de moeite waard. Een lichtelijk verveelde arrogante houding.
En ook niks beleefds in antwoorden. Fine guy.
Katie Porter is iemand die uiterst effectief dit soort figuren kan onleden. Als het pellen van een ui. _O_
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Moderator vrijdag 4 juni 2021 @ 10:40:09 #300
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199740425
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 22:38 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Ja, dat had ik ook al een gezegd, maar het is nu eenmaal een feit dat de gebieden die tot voter suppression target zijn verheven grote blauwe steden, waarin inderdaad relatief veel zwarten wonen.
Ik denk dat het accurater is om te stellen dat men Democratische stemmers wil benadelen dan dat het racistisch gemotiveerd is.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 15:06:34 #301
323401 Kijkertje
met filter
pi_199743382
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 10:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik denk dat het accurater is om te stellen dat men Democratische stemmers wil benadelen dan dat het racistisch gemotiveerd is.
Het maakt niet uit wat het motief erachter is, als het effect ervan is dat de maatregelen vnl de zwarte bevolking treft.

Definitie raciale discriminatie UN:

quote:
Article 1 of the Convention defines "racial discrimination" as:

... any distinction, exclusion, restriction or preference based on race, colour, descent, or national or ethnic origin which has the purpose or effect of nullifying or impairing the recognition, enjoyment or exercise, on an equal footing, of human rights and fundamental freedoms in the political, economic, social, cultural or any other field of public life.[22]

Bron
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')