abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199640902

Joe Biden

Kamala Harris

House of Representatives:
Democrat (218)
Republican (212)
Vacant (5)

United States Senate:
Republican (50)
Democratic (48)
Independents (2)
Tiebreaker VP Harris (D)

Speaker of the House:
Nancy Pelosi (D)

Majority Leader of the House:
Steny Hoyer (D)
Minority Leader of the House:
Kevin McCarthy (R)

President of the Senate:
Kamala Harris (D)

Senate Majority Leader
Chuck Shumer (D)
Senate Minority Leader:
Mitch McConnell (R)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:

Voor de liefhebber hier de officiële livestreams van de grote Amerikaanse tv-netwerken:

ABC
CBS
CNN
FOX
NBC
PBS

Met een eervolle vermelding voor Agenda-Free TV.

Voor wie graag een video timeline wil zien van de gebeurtenissen op 6 januari in Washington:

https://projects.propublica.org/parler-capitol-videos/
  Overall beste user 2022 donderdag 27 mei 2021 @ 13:27:40 #2
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199641273
Waren die lui op 6 januari nou vredelievende Trumpfans die gewoon toerist waren of op rellen beluste Democraten?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_199641545
Categorie 2 had waarschijnlijk de maga kliek van het podium gemept vóór ze hun mond open hadden gedaan. Waarna ineens de troepen van de treasury department alles binnen vijf minuten uit elkaar hadden gedreven.

Categorie 1 was niet aanwezig. De maga fans moesten een noodtoestand veroorzaken (dat lukte) en pence moest de stemmen laten staken (lukte niet). Dan zou de noodtoestand in de hele stad worden uitgeroepen zodat de verkiezingen echt niet geratificeerd konden worden. En in plaats van afstand te nemen van deze verkapte poging tot staatsgreep is de GOP zo bang nooit meer de macht te krijgen dat ze blijven dwepen met Trump en blijven roepen dat de communistische radicaal linkse regering het land naar de klote helpt, om intussen alvast voor te sorteren om hun eigen verrotte wereld weer terug te krijgen. Ik kijk het met verbazing aan en ben blij dat ik er niet tussen zit. Maar goed: een smeltkroes van gedeporteerde Schotse en Ierse criminele elementen, preutse mennonieten en Quakers, kansloze Europese immigranten, afstammelingen van geïmporteerde slaven uit Dahomey, zuid Amerikaans import op de vlucht voor hun eigen armoede en een plukje inheemse bewoners die allerlei ellende hebben overleefd is geen ideale voedingsbodem om het beste land te creëren. Generaal Santa Anna had gelijk toen hij vanuit Mexico tegen Texas ten strijde trok: "als we nu niets doen gaan ze ons compleet overvleugelen en storten ze iedereen in het verderf."
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_199641741
Biden is een social justice warrior!

Yes...... prachtig, eindelijk weer een fatsoenlijke president als machtigste man op aarde
  Overall beste user 2022 donderdag 27 mei 2021 @ 13:57:38 #5
3928 Ulx
pi_199641761
twitter

Ok.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 donderdag 27 mei 2021 @ 14:12:54 #6
3928 Ulx
pi_199642001
twitter

Dat doet Biden toch een stuk beter dan Trump.
  donderdag 27 mei 2021 @ 14:15:51 #7
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199642056
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 13:56 schreef Bluesdude het volgende:
Biden is een social justice warrior!

Yes...... prachtig, eindelijk weer een fatsoenlijke president als machtigste man op aarde
Misschien zou de crew eens moeten nadenken of het gepast is om te trollen via topictitels.

Blijkbaar mag dit. Maar owee als je ze benoemd.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  donderdag 27 mei 2021 @ 14:30:16 #8
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_199642264
Trump is ook voor van alles en nog wat uitgemaakt in de TT.
Dan zou dat met Biden ook mogen vind ik.

Neemt niet weg dat de term social justice warrior een beetje gedateerd is.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_199642274
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 14:15 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Misschien zou de crew eens moeten nadenken of het gepast is om te trollen via topictitels.

Ik vind het prachtig dat Biden bepaalde sociale standpunten heeft.
Natuurlijk is de TT als troll bedoelt, ach ja....
pi_199642366
quote:

[..]

Ach, de voetbal slowchat heeft al jaren n-gers-x als titel
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_199642383
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 14:31 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik vind het prachtig dat Biden bepaalde sociale standpunten heeft.
Natuurlijk is de TT als troll bedoelt, ach ja....
Geen troll. Het haakt in op post #295 van het vorige topic.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2021 14:41:30 ]
pi_199642450
quote:

[..]

Een kleine greep uit vorige titels:

'He is a liar'
'Slechtste president ooit weg'
'Dummy in the Whine House'
'Project Orange Crush'
  donderdag 27 mei 2021 @ 14:57:28 #13
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_199642564
Social Justice Warrior is een eretitel. Hulde Dejann!
  Overall beste user 2022 donderdag 27 mei 2021 @ 15:56:03 #14
3928 Ulx
pi_199643311
Over gerechtigheid gesproken....

twitter

Ook een probleem voor Trump in DC.
pi_199643418
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 14:57 schreef mcmlxiv het volgende:
Idd, dadelijk gaan ze Biden er ook nog van betichten dat hij deugt.
Цой жив
  Overall beste user 2022 donderdag 27 mei 2021 @ 16:06:27 #16
3928 Ulx
pi_199643433
Justice is bad, mmmkay
pi_199643639
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 14:12 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Dat doet Biden toch een stuk beter dan Trump.
Echt een vergelijking die helemaal niet opgaat.
pi_199643803
https://www.vox.com/polic(...)ocratic-party-reform

Toch een aardig donkere toekomst voor democraten.

quote:
There’s a very circular structure to this kind of proto-authoritarianism. You have anti-democratic practices at the state level that produce minority Republican governments that pass anti-democratic laws that end up in front of courts that are appointed by a minoritarian president and approved by a minoritarian Senate that will then rule to uphold these anti-democratic practices at the state level.
Als ze dit niet weten te stoppen is het gewoon te laat.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_199643833
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 16:06 schreef Ulx het volgende:
Justice is bad, mmmkay
Volgens mij is er niemand die dit argument maakt. Wel zou je kunnen stellen dat het in het kader van 'social justice' een vrij subjectief concept is.
  donderdag 27 mei 2021 @ 17:06:14 #20
403588 mcmlxiv
pi_199644282
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 16:23 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Trump liep te pronken met de economische cijfers van Obama, dan mag Biden dat ook.
pi_199644314
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 17:06 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Trump liep te pronken met de economische cijfers van Obama, dan mag Biden dat ook.
Mag toch hopen dat we van Biden wat volwassener niveau verwachten dan van Trump.

Verder heeft het niet zozeer te maken met de cijfers van Trump maar meer dat we in een pandemie zitten die in Amerika dit jaar minder erg is dan eind vorig jaar. En dat er ff 10% (of iets dergelijks) van het BNP in de economie wordt gepompt, dan kan ik ook hoge groeicijfers halen. Net als Trump deed met die belasting'verlaging'.
  donderdag 27 mei 2021 @ 17:22:22 #22
384435 klappernootopreis
pi_199644475
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 14:57 schreef mcmlxiv het volgende:
:') dat was niet zijn bedoeling...
pi_199644555
quote:
15s.gif Op donderdag 27 mei 2021 17:09 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Mag toch hopen dat we van Biden wat volwassener niveau verwachten dan van Trump.

Verder heeft het niet zozeer te maken met de cijfers van Trump maar meer dat we in een pandemie zitten die in Amerika dit jaar minder erg is dan eind vorig jaar. En dat er ff 10% (of iets dergelijks) van het BNP in de economie wordt gepompt, dan kan ik ook hoge groeicijfers halen. Net als Trump deed met die belasting'verlaging'.
Dit dus.

Beetje achterlijke tweet van Biden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Overall beste user 2022 donderdag 27 mei 2021 @ 17:47:48 #24
3928 Ulx
pi_199644742
quote:

[..]

Is dat jobsplan al door de senaat dan?

Trump fuckte gewoon op door te doen alsof je met een injectie bleekwater en vaak naar de golfbaan gaan het virus kon bestrijden. Biden is gewoon aan de slag gegaan. En guess what? Het werkt.
pi_199644745
quote:

[..]

Ach, het volk wat liep te pronken met de economische cijfers in het begin van Trumps termijn zullen hier ook vast wel Biden de credits voor geven dan, toch?

Niet mijn stijl, maar als het zo makkelijk gaat om geprezen te worden is het verleidelijk.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_199645175
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 17:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit dus.

Beetje achterlijke tweet van Biden.
Nee man lekker trump trollen hij begint het eindelijk te leren hoe je serieus genomen wordt door de GOP. :D
  donderdag 27 mei 2021 @ 18:44:16 #27
403588 mcmlxiv
pi_199645453
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 18:20 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nee man lekker trump trollen hij begint het eindelijk te leren hoe je serieus genomen wordt door de GOP. :D
Daar lijkt wel kern van waarheid in te zitten. Blijkbaar onderdeel van een meer masculiene maatschappij.
  donderdag 27 mei 2021 @ 20:11:37 #28
384435 klappernootopreis
pi_199646837
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 14:30 schreef Harvest89 het volgende:
Trump is ook voor van alles en nog wat uitgemaakt in de TT.
Dan zou dat met Biden ook mogen vind ik.

Neemt niet weg dat de term social justice warrior een beetje gedateerd is.
Trump is een criminele despoot die met een leugen een stelletje randdebielen heeft overtuigd om het capitool te bestormen, is twee keer impeached en heeft zich onsterfelijk belachelijk gemaakt na 4 jaar wanbeheer. Op Biden is vooralsnog niks aan te merken, dit is een saaie doorsnee president. Maar wel een echte.
pi_199647094
Laat users toch lekker Biden voor van alles en nog wat uitmaken in de TT. Ik zie het probleem eerlijk gezegd niet.
pi_199647358
Vermakelijk stuk over zoon van Jeb Bush, die grote politieke ambities heeft, maar daarom wel de ring van Trump moet kussen:

'The only Bush who got it right,' as far as Trump is concerned

quote:
Trump’s antipathy for two generations of Bushes has tarnished a once-mighty brand that once was synonymous with the Republican Party in Texas and across the country. Trump humiliated Jeb Bush in the 2016 presidential primaries and briefly amplified a vicious tweet that said the former Florida governor “has to like the Mexican Illegals because of his wife,” a reference to Columba Bush, Jeb’s wife and George P.’s mother, who was born in Mexico and is an American citizen.
Dus Trump beledigt je moeder, maar Bush kruipt hem alsnog in de reet. Wat moet de dominantie van Trump binnen de GOP toch een heerlijke kwelling zijn voor de Republikeinen.
  donderdag 27 mei 2021 @ 20:46:40 #31
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_199647362
Sorry dat ik het topic gekaapt had door niet op te letten, ik had de laatste post en geen nieuw topic aangemaakt. Hierdoor kon ik geen goede titel verzinnen, maar gelukkig zijn er blijkbaar meerdere capabele titelmakers.

Dacht zelf aan 'Biden betaald voor zijn boodschappen', maar gelukkig zijn er meer mensen kritisch en dekt de huidige titel ook de lading.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 27 mei 2021 @ 20:49:30 #32
384435 klappernootopreis
pi_199647415
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 20:27 schreef KoosVogels het volgende:
Laat users toch lekker Biden voor van alles en nog wat uitmaken in de TT. Ik zie het probleem eerlijk gezegd niet.
Het is wel een probleem. Ze noemen dit in de VS gaslighting. Met kleine onwaarheden proberen de publieke ppinie om te buigen. En ze laten dit hier ongestraft gebeuren. Dit is de FP niet. Gelukkig maar.
  donderdag 27 mei 2021 @ 21:01:46 #33
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_199647595
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 20:46 schreef KoosVogels het volgende:
Vermakelijk stuk over zoon van Jeb Bush, die grote politieke ambities heeft, maar daarom wel de ring van Trump moet kussen:

'The only Bush who got it right,' as far as Trump is concerned
[..]

Dus Trump beledigt je moeder, maar Bush kruipt hem alsnog in de reet. Wat moet de dominantie van Trump binnen de GOP toch een heerlijke kwelling zijn voor de Republikeinen.
Verwant aan de Bush presidenten?
Altijd irritant wanneer iemand hoge baantjes toegeworpen krijgt vanwege zijn/haar achternaam.

We zitten niet in de middeleeuwen.
  donderdag 27 mei 2021 @ 21:09:11 #34
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_199647730
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 20:49 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Het is wel een probleem. Ze noemen dit in de VS gaslighting. Met kleine onwaarheden proberen de publieke ppinie om te buigen. En ze laten dit hier ongestraft gebeuren. Dit is de FP niet. Gelukkig maar.
Biden is niet heilig he? En we zitten hier ook niet in de kerk.

Hij heeft misschien geen enorme blunders zoals Trump gemaakt. Maar het betekent ook niet dat iemand met een andere mening of ideaal geen kritiek op hem mag hebben.
pi_199647824
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 21:01 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Verwant aan de Bush presidenten?
Altijd irritant wanneer iemand hoge baantjes toegeworpen krijgt vanwege zijn/haar achternaam.

We zitten niet in de middeleeuwen.
Amerikanen stemmen nou eenmaal graag op bekende namen.
  Overall beste user 2022 donderdag 27 mei 2021 @ 21:14:31 #36
3928 Ulx
pi_199647836
twitter

Waar is McConnell nou bang voor? Het waren toch BLM-communisten die in opdracht van Hillary Clinton het Congres aanvielen? Het lijkt mij een uitstekende kans voor de GOP om dat aan de hele wereld te laten zien.
Dan snap ik deze strategie niet.
pi_199647987
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 21:14 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Waar is McConnell nou bang voor? Het waren toch BLM-communisten die in opdracht van Hillary Clinton het Congres aanvielen? Het lijkt mij een uitstekende kans voor de GOP om dat aan de hele wereld te laten zien.
McConnell maakt niet die belachelijke claims. Die heeft weer andere excuusjes.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_199648013
quote:
[ twitter ]

net als voor de brexit bij de conservatieven in Engeland: Zit de GOP intern in een spagaat tussen liberaal klassiek rechts en extreem rechts, en conservatief christelijk rechts. Wanneer dit soort stemmingen komen, wordt de gematigde stem harder binnen de partij, waardoor de extreme stem nog harder gaat schreeuwen en splits de partij zich op, en verliezen ze dus hun hele positie.
pi_199648115
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 21:20 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

McConnell is een calculerende machtspoliticus, niets meer en niets minder. Hij weet dat het publieke debat maandenlang wordt gedomineerd door de bevindingen van zo'n commissie en dat betekent dat de kiezer herinnerd blijft worden aan 6/1. Dat is natuurlijk niet in het belang van de Republikeinen, vooral zolang ze hun lot verbinden aan Trump.
pi_199648215
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 21:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

McConnell is een calculerende machtspoliticus, niets meer en niets minder. Hij weet dat het publieke debat maandenlang wordt gedomineerd door de bevindingen van zo'n commissie en dat betekent dat de kiezer herinnerd blijft worden aan 6/1. Dat is natuurlijk niet in het belang van de Republikeinen, vooral zolang ze hun lot verbinden aan Trump.
Helemaal eens. Maar de enige reden dat wij het hier nu bespreken is omdat Ulx dingen uit zijn duim zuigt.
  donderdag 27 mei 2021 @ 21:33:46 #41
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_199648249
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 16:23 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Ik hoop dat het als "tongue in cheek" ( :P ) tweet bedoeld was.
are we infinite or am I alone
  Overall beste user 2022 donderdag 27 mei 2021 @ 22:10:03 #42
3928 Ulx
pi_199648799
Er zijn genoeg beelden te vinden van republikeinse politici die beweren dat 6/1 een false flag was van communisten/blm/democraten.
pi_199648844
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 22:10 schreef Ulx het volgende:
Er zijn genoeg beelden te vinden van republikeinse politici die beweren dat 6/1 een false flag was van communisten/blm/democraten.
Ja, en doe ns wat beelden van McConnell.
  donderdag 27 mei 2021 @ 22:48:33 #44
384435 klappernootopreis
pi_199649477
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 21:20 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Klopt. McConnell heeft andere redenen om Trump te steunen. Zijn politieke leven hangt af hoe stevig hij zich aan de slippen van Trump kan vasthouden. Hij is geniepig, achterbaks en smerig. Achter de schermen bereikt hij meer dan menig president.
  donderdag 27 mei 2021 @ 22:52:19 #45
384435 klappernootopreis
pi_199649566
quote:
[ twitter ]

Dat hij smeekt is een zwaktebod van McConnell, die tot voor kort de GOP in een ijzeren greep hield.
  donderdag 27 mei 2021 @ 23:01:14 #46
384435 klappernootopreis
pi_199649716
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 21:09 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Biden is niet heilig he? En we zitten hier ook niet in de kerk.

Hij heeft misschien geen enorme blunders zoals Trump gemaakt. Maar het betekent ook niet dat iemand met een andere mening of ideaal geen kritiek op hem mag hebben.
Als er reden voor kritiek is , best. Maar Biden bekritiseren omdat Trump zogenaamd een betere fuhrer is, en hij de verkiezingen alsnog heeft gewonnen heeft niet.
  Overall beste user 2022 vrijdag 28 mei 2021 @ 06:44:04 #47
3928 Ulx
pi_199650903
twitter

Oh
  vrijdag 28 mei 2021 @ 09:01:49 #48
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_199651857
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 06:44 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Oh
Los van de bedenkelijkheid van die persoon, heeft hij gelijk?

Waarom denk je anders dat die founding fathers dat recht op wapens in hun GW hebben gebetonneerd?

Zal het feit dat ze allemaal het europa met hun geschiedenis van feodale monarchen hadden verlaten er misschien mee te maken hebben?
  vrijdag 28 mei 2021 @ 09:13:18 #49
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_199651975
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 09:01 schreef ExTec het volgende:

[..]

Los van de bedenkelijkheid van die persoon, heeft hij gelijk?

Waarom denk je anders dat die founding fathers dat recht op wapens in hun GW hebben gebetonneerd?

Zal het feit dat ze allemaal het europa met hun geschiedenis van feodale monarchen hadden verlaten er misschien mee te maken hebben?
Dat zal best maar volgens mij leven we in 2021 en zijn er vrijwel dagelijks schietpartijen met onschuldige slachtoffers én hebben we kort geleden een zeer gevaarlijke aanval op de Amerikaanse democratie gezien. Dat zet het recht op dodelijke aanvalswapens in een iets ander daglicht dan de context uit de 18e eeuw.

Wat Gaetz betreft. Met de wonden van 6 januari nog niet eens schoon gespoeld is dit natuurlijk vrij misdadig wat hij hier zegt. Men mag hopen dat deze totaalgek/pedo zsm achter de tralies verdwijnt.
  vrijdag 28 mei 2021 @ 09:25:46 #50
8369 speknek
Another day another slay
pi_199652096
Ik denk niet dat het second amendment er per se was om in rebellie tegen de regering te zijn. Veeleer waren schutterijen een goede manier om orde te bewaren in een gedecentraliseerd land, en dat de regering verder weinig pretenties kon hebben het volk eronder te krijgen hoort daarbij.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')