abonnement Unibet Coolblue
  zondag 27 juni 2021 @ 16:41:42 #101
3542 Gia
User under construction
pi_200092217
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 15:15 schreef Korenfok het volgende:


misschien is dit relevant voor rechtse rascisten? maar feit blijft politie is een afgevaardigde van een land. als politie 3 tot 5 keer meer donkere mensen doodschiet bij aanhoudingen dan blanke, dan creeert de overheid en is de overheid verantwoordelijk voor onveiligheid van donkere mensen. En iedereen heeft de zelfde rechten dus of meer blanken dood schieten als agent of minder donkere. maar dit is iets tussen de overheid en de donkere bevolking van amerika.
Als het percentage gedode criminelen in verhouding tot het totale aantal criminelen, gelijk is, dan is er geen ongelijkheid.

Stel er zijn 1000 zwarte criminelen en hiervan worden er 10 gedood, dan is dat 1%.
Als er maar 100 blanke criminelen zijn, en een gelijk percentage wordt gedood, dan is dat 1 persoon.

Maar er is geen ongelijkheid.
  zondag 27 juni 2021 @ 16:48:32 #102
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200092366
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 16:41 schreef Gia het volgende:

Als het percentage gedode criminelen in verhouding tot het totale aantal criminelen, gelijk is, dan is er geen ongelijkheid.

Stel er zijn 1000 zwarte criminelen en hiervan worden er 10 gedood, dan is dat 1%.
Als er maar 100 blanke criminelen zijn, en een gelijk percentage wordt gedood, dan is dat 1 persoon.

Maar er is geen ongelijkheid.
  zondag 27 juni 2021 @ 17:00:03 #103
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200092533
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 16:40 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens, BLM is niet gebaseerd op feiten.
Deels wel, deels niet, maar dat betekent nog niet dat de onvrede per definitie niet gelegitimeerd is. Daarnaast is de BLM-beweging ook niet één uniforme groep mensen die exact dezelfde opvattingen delen.
Huilen dan.
  zondag 27 juni 2021 @ 17:02:30 #104
3542 Gia
User under construction
pi_200092566
quote:
1s.gif Op zondag 27 juni 2021 16:48 schreef AchJa het volgende:


[ afbeelding ]
Dat is het aantal moorden in verhouding tot het aantal burgers.
Niet waar ik het over had.

Ik heb het over gedood door de politie en dan het aantal doden in verhouding tot het aantal criminelen.

Geen idee of daar cijfers van zijn.

Als er 10x meer zwarte criminelen zijn dan blanken, dan is er geen ongelijkheid als ook 10x meer zwarten gedood worden door politie, dan blanken.

Maar nogmaals, weet niet of daar cijfers van zijn.
pi_200092568
quote:
7s.gif Op zondag 27 juni 2021 17:00 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Deels wel, deels niet, maar dat betekent nog niet dat de onvrede per definitie niet gelegitimeerd is. Daarnaast is de BLM-beweging ook niet één uniforme groep mensen die exact dezelfde opvattingen delen.
Wederom ben ik het met je eens. Dat is dan ook een reden dat er nogal wat burgeroorlogjes zijn binnen al die BLM-groepjes.

Maar wat we toch wel kunnen zeggen is dat BLM meent een probleem te herkennen en ook de reden voor dat probleem zegt te weten. Vaak weet men ook zelfs de oplossing al. Over die dingen kunnen we het gewoon hebben.
  zondag 27 juni 2021 @ 17:04:24 #106
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200092584
quote:
1s.gif Op zondag 27 juni 2021 16:48 schreef AchJa het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Je snapt dat moorden maar een kleine fractie zijn van de vergrijpen waarvoor mensen in aanraking komen met de politie? Je moet dan normaliseren voor *alle* criminaliteit. Of eigenlijk: normaliseren voor alle burger/politie-interacties.

Verder is aangetoond dat de zwaarte van het vermeende vergrijp niet gecorreleerd is aan de kans op slachtoffer worden van (al dan niet buitensporig) politiegeweld; de meeste doden door politiegeweld vallen bij routineklusjes, en niet bij het oppakken van grote gangsters of moordenaars. Dus zo'n grafiekje zegt niet heel veel in deze context.
Huilen dan.
  zondag 27 juni 2021 @ 17:04:57 #107
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200092593
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 17:02 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Wederom ben ik het met je eens. Dat is dan ook een reden dat er nogal wat burgeroorlogjes zijn binnen al die BLM-groepjes.

Maar wat we toch wel kunnen zeggen is dat BLM meent een probleem te herkennen en ook de reden voor dat probleem zegt te weten. Vaak weet men ook zelfs de oplossing al. Over die dingen kunnen we het gewoon hebben.
Absoluut.
Huilen dan.
pi_200092611
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 16:41 schreef Gia het volgende:

[..]

Als het percentage gedode criminelen in verhouding tot het totale aantal criminelen, gelijk is, dan is er geen ongelijkheid.

Stel er zijn 1000 zwarte criminelen en hiervan worden er 10 gedood, dan is dat 1%.
Als er maar 100 blanke criminelen zijn, en een gelijk percentage wordt gedood, dan is dat 1 persoon.

Maar er is geen ongelijkheid.
Nog een keer een aanhouding is geen crimineel maar een verdachte. De poltie schiets significant meer donkere mensen dood. dus als je aangehouden wordt als blanke voor een random controle, dan heb je 1% om dood geschoten te worden en ben je donker dan 5%. dat is het hele punt. al die (achterlijke) cijfers zoals hierboven hebben helemaal nisk emt BLM te maken. Maar is gewoon rascisten die doelpalen verschuiven. want wat heeft homocides onde donkere mensen en politiegeweld tegen donkere mensen nu precies met elkaar te maken?
  zondag 27 juni 2021 @ 17:10:35 #109
3542 Gia
User under construction
pi_200092657

Vond wel deze.
  zondag 27 juni 2021 @ 17:10:37 #110
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200092658
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 17:02 schreef Gia het volgende:

Dat is het aantal moorden in verhouding tot het aantal burgers.
Niet waar ik het over had.

Ik heb het over gedood door de politie en dan het aantal doden in verhouding tot het aantal criminelen.

Geen idee of daar cijfers van zijn.

Als er 10x meer zwarte criminelen zijn dan blanken, dan is er geen ongelijkheid als ook 10x meer zwarten gedood worden door politie, dan blanken.

Maar nogmaals, weet niet of daar cijfers van zijn.
quote:
7s.gif Op zondag 27 juni 2021 17:04 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Je snapt dat moorden maar een kleine fractie zijn van de vergrijpen waarvoor mensen in aanraking komen met de politie? Je moet dan normaliseren voor *alle* criminaliteit. Of eigenlijk: normaliseren voor alle burger/politie-interacties.

Verder is aangetoond dat de zwaarte van het vermeende vergrijp niet gecorreleerd is aan de kans op slachtoffer worden van (al dan niet buitensporig) politiegeweld; de meeste doden door politiegeweld vallen bij routineklusjes, en niet bij het oppakken van grote gangsters of moordenaars. Dus zo'n grafiekje zegt niet heel veel in deze context.
We hebben het nu over statistiek, dat is waar ik heen wil. Net als in Nederland zijn bepaalde bevolkingsgroepen overtegenwoordigd in de criminaliteit dus krijg je automatisch scheve verhoudingen als je het per capita bekijkt. Ik heb nu die van de moorden gepost maar ik kan ook die van overvallen oid pakken. In absolute getallen lijkt het misschien anders of rooskleuriger maar in verhouding ziet het er allemaal anders uit.
  zondag 27 juni 2021 @ 17:22:30 #111
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200092851
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 17:06 schreef Korenfok het volgende:

Nog een keer een aanhouding is geen crimineel maar een verdachte. De poltie schiets significant meer donkere mensen dood. dus als je aangehouden wordt als blanke voor een random controle, dan heb je 1% om dood geschoten te worden en ben je donker dan 5%. dat is het hele punt. al die (achterlijke) cijfers zoals hierboven hebben helemaal nisk emt BLM te maken. Maar is gewoon rascisten die doelpalen verschuiven. want wat heeft homocides onde donkere mensen en politiegeweld tegen donkere mensen nu precies met elkaar te maken?
Want dat de afro americans ongeveer 6 keer vaker in de moordstatistieken te vinden zijn heeft helemaal niks te maken met het hogere percentage wat neergeschoten wordt door de politie? Dat lijkt me eerlijk gezegd een vrij logisch gevolg in een land waar vuurwapens gemeengoed zijn.
  zondag 27 juni 2021 @ 17:50:59 #112
3542 Gia
User under construction
pi_200093405
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 17:22 schreef AchJa het volgende:

[..]

Want dat de afro americans ongeveer 6 keer vaker in de moordstatistieken te vinden zijn heeft helemaal niks te maken met het hogere percentage wat neergeschoten wordt door de politie? Dat lijkt me eerlijk gezegd een vrij logisch gevolg in een land waar vuurwapens gemeengoed zijn.
En dat terwijl ze slechts 12% van de bevolking uitmaken, tegen 81% blank.
  zondag 27 juni 2021 @ 17:57:26 #113
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200106665
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 12:30 schreef speknek het volgende:

[..]

Als mensen hier de bijstand laag vinden, waarom gaan ze dan niet naar Cambodia, zijn ze rijk.
Mensen die in de bijstand zitten vormen samen het bijstandras? |:(
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  maandag 28 juni 2021 @ 13:05:12 #115
8369 speknek
Another day another slay
pi_200107094
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 12:36 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Mensen die in de bijstand zitten vormen samen het bijstandras? |:(
Wat een manier om het punt te missen zeg.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 28 juni 2021 @ 13:29:04 #116
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_200107429
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 12:56 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Zover ik weet heeft de zwarte gemeenschap aardig wat projecten lopen om ganggeweld te verminderen. Daarnaast is ganggeweld, alhoewel zeker nog grootschalig, enorm verminderd sinds de jaren '90. Ik vind de vergelijking tussen die twee daarom ook wat raar.
Het is niet een vergelijking. Ik zal het uitleggen met een analogie.

Het is vrij normaal dat als je naar bijvoorbeeld geldproblemen hebt dat je eerst gaat kijken naar je grootste uitgaven. Daar zijn immers de grootste stappen in te zetten. Misschien kan je eigenlijk de huur niet betalen en kan je het beste ergens anders gaan wonen. Misschien heb je een gokverslaving en is door te stoppen 1000-den euro's te besparen.

Maar je kan natuurlijk ook de focus leggen op die 1e keer per eek dat je die dakloze jongen bij de supermarkt 50 cent geeft uit je karretje. 2 euro per maand is dat. Daar kunnen we een gigantisch onderzoek naar gaan doen hoe we dat cijfer kunnen reduceren.

Dus op een populatie van 300 miljoen mensen:....

- De politie neemt elk jaar rond de 1000 levens in de VS (waarvan 240 gekenmerkt met donker). Het overgrote deel hiervan tijdens gewelddadige gewapende conflicten. Dus het grootste deel is gerechtvaarigd

- Elk jaar vermoorden donkere mensen rond de 2800 mensen (waarvan 2500 andere donkere mensen) in de VS. Het grootste deel daarvan niet gerechtvaardigd.

De vraag is dan waar gaan we op concentreren? Die 50 cent of die gokverslaving? Het feit dat de BLM organisatie alleen maar oog heeft voor politiegeweld maar totaal blind is voor het grootste probleem zegt veel over de organisatie wat mij betreft. Ze weten dondersgoed wat er aan de hand is maar "fuck the police" is wel geld mee te verdienen en villa's mee te kopen... dat andere niet.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_200107469
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:05 schreef speknek het volgende:

[..]

Wat een manier om het punt te missen zeg.
Of het punt wat je dacht te maken sloeg nergens op.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  maandag 28 juni 2021 @ 13:40:35 #118
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_200107594
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 14:24 schreef Gia het volgende:
Worden er meer zwarten vermoord door blanken of worden er meer blanken vermoord door zwarten?
Dat is trouwens een lastige vraag die je daar stelt.

De echte cijfers zijn dat (inde VS) donkere mensen per jaar 410 blanke mensen vermoorden en blanke mensen 190 zwarte mensen. (op basis van cijfers uit 2013 overigens maar ik zie weinig fluctuatie)

Maar... of dat uit balans is is volledig afhankelijk van:

1. Aandeel populatie
2. Hoe gemixt een populatie is

De kans is nl groter om een blank persoon te vermoorden als je in een plaats woont waar het merendeel blank is en jij op jouw dag vooral en alleen met blanke mensen te maken hebt.

Dat soort factoren zijn bijna niet te berekenen. Tenzij je per buurt (county (let op niet countRy)) een soort mixing-cijfer combineert met het moordcijfer. Voor zover ik weet is daar geen werk voor verricht.

[ Bericht 2% gewijzigd door SpecialK op 28-06-2021 14:03:36 ]
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_200108048
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:29 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Het is niet een vergelijking. Ik zal het uitleggen met een analogie.

Het is vrij normaal dat als je naar bijvoorbeeld geldproblemen hebt dat je eerst gaat kijken naar je grootste uitgaven. Daar zijn immers de grootste stappen in te zetten. Misschien kan je eigenlijk de huur niet betalen en kan je het beste ergens anders gaan wonen. Misschien heb je een gokverslaving en is door te stoppen 1000-den euro's te besparen.

Maar je kan natuurlijk ook de focus leggen op die 1e keer per eek dat je die dakloze jongen bij de supermarkt 50 cent geeft uit je karretje. 2 euro per maand is dat. Daar kunnen we een gigantisch onderzoek naar gaan doen hoe we dat cijfer kunnen reduceren.

Dus op een populatie van 300 miljoen mensen:....

- De politie neemt elk jaar rond de 1000 levens in de VS (waarvan 240 gekenmerkt met donker). Het overgrote deel hiervan tijdens gewelddadige gewapende conflicten. Dus het grootste deel is gerechtvaarigd

- Elk jaar vermoorden donkere mensen rond de 2800 mensen (waarvan 2500 andere donkere mensen) in de VS. Het grootste deel daarvan niet gerechtvaardigd.

De vraag is dan waar gaan we op concentreren? Die 50 cent of die gokverslaving? Het feit dat de BLM organisatie alleen maar oog heeft voor politiegeweld maar totaal blind is voor het grootste probleem zegt veel over de organisatie wat mij betreft. Ze weten dondersgoed wat er aan de hand is maar "fuck the police" is wel geld mee te verdienen en villa's mee te kopen... dat andere niet.
Duidelijk.
In feite is er al, zoals ik al zei, veel aandacht voor ganggeweld zowel binnen als buiten de zwarte gemeenschap. Om ganggeweld tegen te gaan zijn dan ook verscheidene organisaties opgericht en zijn er nog altijd nieuwe initiatieven. Met succes overigens, gewapende conflicten zijn sinds de jaren '90 gehalveerd. Een Chicago was dertig jaar geleden véél erger.

Met dat in het achterhoofd vind ik de oprichting en doelen van BLM niet zo gek. Ja, je kunt zeker (terechte) kritiek hebben op hun werkwijze en doelstellingen, maar ook politiegeweld is iets wat bestaat binnen die gemeenschap en is overigens wel wat breder dan alleen geweld dat doden oplevert. BLM stelt dat de opstelling van de autoriteiten de ontwikkeling van de zwarte gemeenschap verhindert terwijl juist de autoriteiten in dienst zouden moeten staan van de staatsburgers. Of je die kritiek nou terecht of onterecht vindt, dat betekent natuurlijk niet dat de zwarte gemeenschap geen oog meer heeft voor bendegeweld. Dat bestaat gewoon naast elkaar.
Incelfrikandel
  maandag 28 juni 2021 @ 15:04:23 #120
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_200108706
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 14:13 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Duidelijk.
In feite is er al, zoals ik al zei, veel aandacht voor ganggeweld zowel binnen als buiten de zwarte gemeenschap. Om ganggeweld tegen te gaan zijn dan ook verscheidene organisaties opgericht en zijn er nog altijd nieuwe initiatieven. Met succes overigens, gewapende conflicten zijn sinds de jaren '90 gehalveerd. Een Chicago was dertig jaar geleden véél erger.
Ik ben bang dat die terugloop van de jaren 90 mbt gang-lidmaatschap en lang-related-violence eigenlijk sinds 2006 (een absoluut dal-moment) weer is omgekeerd en een terugkomst heeft gemaakt. Spijtig genoeg

quote:
Met dat in het achterhoofd vind ik de oprichting en doelen van BLM niet zo gek. Ja, je kunt zeker (terechte) kritiek hebben op hun werkwijze en doelstellingen, maar ook politiegeweld is iets wat bestaat binnen die gemeenschap en is overigens wel wat breder dan alleen geweld dat doden oplevert. BLM stelt dat de opstelling van de autoriteiten de ontwikkeling van de zwarte gemeenschap verhindert terwijl juist de autoriteiten in dienst zouden moeten staan van de staatsburgers. Of je die kritiek nou terecht of onterecht vindt, dat betekent natuurlijk niet dat de zwarte gemeenschap geen oog meer heeft voor bendegeweld. Dat bestaat gewoon naast elkaar.
BLM staat en leeft bij het sentiment dat de politie daar is om donkere mensen te onderdrukken. Iets wat de statistieken niet uitwijst. Dat sentiment an sich creeert weer een gedragsverandering bij donkere mensen die bij zich bij politieinteracties (zoals aanhoudingen) overdreven zenuwachtig of boos op gaan stellen. Wat weer juist hardhandigheid van de politieagent uitlokt. Etc.. etc.. Wat dat betreft is dit een soort self-fulfilling prophecy

BLM is daarin een essentieel aandeel geweest. Het was tot 2014 eigenlijk historisch eigenlijk erg goed met race-relations in de VS. Statistisch gezien nog nooit een hogere tevredenheid bij de gehele populatie over dat onderwerp. Maar sindsdien lijkt er vooral vanuit de media een rare effort te zijn ontstaan (wellicht voor advertising clicks of andere rare redenen) om donkere mensen een gevoel aan te praten dat ze direct doelwit zijn van een campagne door politie om ze in grote getalen te vermoorden.

Daarbinnen is BLM ontstaan en ze besurft en voedt die golf van onvrede. Met een flink winstoogmerk.

Het is moeilijk om hier geen cynisme over te voelen eigenlijk. En dat wereldwijd er geknield wordt voor BLM door mensen die nauwelijks snappen wat de nuance en dynamiek van rassenrelaties in de VS zijn.. is deste zuurder. Want het voedt wederom dat gevoel van rechtvaardigheid bij mensen in de VS die expres hun ogen sluiten voor de harde statistieken. Of die vaak meepraten met hun politieke straatje.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  maandag 28 juni 2021 @ 15:11:13 #121
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_200108813
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:04 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik ben bang dat die terugloop van de jaren 90 mbt gang-lidmaatschap en lang-related-violence eigenlijk sinds 2006 (een absoluut dal-moment) weer is omgekeerd en een terugkomst heeft gemaakt. Spijtig genoeg
[..]

BLM staat en leeft bij het sentiment dat de politie daar is om donkere mensen te onderdrukken. Iets wat de statistieken niet uitwijst. Dat sentiment an sich creeert weer een gedragsverandering bij donkere mensen die bij zich bij politieinteracties (zoals aanhoudingen) overdreven zenuwachtig of boos op gaan stellen. Wat weer juist hardhandigheid van de politieagent uitlokt. Etc.. etc.. Wat dat betreft is dit een soort self-fulfilling prophecy

BLM is daarin een essentieel aandeel geweest. Het was tot 2014 eigenlijk historisch eigenlijk erg goed met race-relations in de VS. Statistisch gezien nog nooit een hogere tevredenheid bij de gehele populatie over dat onderwerp. Maar sindsdien lijkt er vooral vanuit de media een rare effort te zijn ontstaan (wellicht voor advertising clicks of andere rare redenen) om donkere mensen een gevoel aan te praten dat ze direct doelwit zijn van een campagne door politie om ze in grote getalen te vermoorden.

Daarbinnen is BLM ontstaan en ze besurft en voedt die golf van onvrede. Met een flink winstoogmerk.

Het is moeilijk om hier geen cynisme over te voelen eigenlijk. En dat wereldwijd er geknield wordt voor BLM door mensen die nauwelijks snappen wat de nuance en dynamiek van rassenrelaties in de VS zijn.. is deste zuurder. Want het voedt wederom dat gevoel van rechtvaardigheid bij mensen in de VS die expres hun ogen sluiten voor de harde statistieken. Of die vaak meepraten met hun politieke straatje.
Het grote verschil in welvaart, privilege en zeggenschap zit hem niet in zwart vs blank, maar in arm vs rijk.
Het is de grote zet geweest van de miljardairs om arme zwarten wijs te maken dat hun vijand de blanke arbeider is die $10 euro per uur verdient of de aziatische winkelier die 60 uur per week werkt om zijn winkeltje in stand te houden. En niet zij zelf die ook in "crisisjaar' 2020 weer gemiddeld 250 miljoen wisten bij te schrijven op hun bankrekening terwijl hun werknemers voor $12 per uur zich de benen uit het lijf renden.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_200110256
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:04 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik ben bang dat die terugloop van de jaren 90 mbt gang-lidmaatschap en lang-related-violence eigenlijk sinds 2006 (een absoluut dal-moment) weer is omgekeerd en een terugkomst heeft gemaakt. Spijtig genoeg
Zover ik weet stijgt het aantal bendes, niet zozeer het aantal lidmaatschappen. Wat er weer mee te maken kan hebben dat bendes steeds gefragmenteerder worden door betere bestrijding. Geweldadige criminaliteit daalt echter nog altijd, en dat is wel degelijk mede te danken aan initiatieven uit de zwarte gemeenschap.

quote:
BLM staat en leeft bij het sentiment dat de politie daar is om donkere mensen te onderdrukken. Iets wat de statistieken niet uitwijst. Dat sentiment an sich creeert weer een gedragsverandering bij donkere mensen die bij zich bij politieinteracties (zoals aanhoudingen) overdreven zenuwachtig of boos op gaan stellen. Wat weer juist hardhandigheid van de politieagent uitlokt. Etc.. etc.. Wat dat betreft is dit een soort self-fulfilling prophecy
Mwha, ik denk dat we de afgelopen jaren voorbeelden te over hebben van politieagenten die zich extreem onprofessioneel gedragen tegen wie dan ook. Het is aan de politie om in die situaties professioneel te blijven.
quote:
BLM is daarin een essentieel aandeel geweest. Het was tot 2014 eigenlijk historisch eigenlijk erg goed met race-relations in de VS. Statistisch gezien nog nooit een hogere tevredenheid bij de gehele populatie over dat onderwerp. Maar sindsdien lijkt er vooral vanuit de media een rare effort te zijn ontstaan (wellicht voor advertising clicks of andere rare redenen) om donkere mensen een gevoel aan te praten dat ze direct doelwit zijn van een campagne door politie om ze in grote getalen te vermoorden.
Ik denk eigenlijk niet dat BLM daar echt een essentieel aandeel in is geweest, eerder een reactie of symptoom op van verminderende race-relations. Ik denk nog steeds dat de huidige verdeling deels een resultaat is van de crisis van 2008 waarbij de zwarte gemeenschap onevenredig hard is geraakt, en ondanks de verkiezing van Obama er weinig vooruitgang is geboekt. Tegelijkertijd leverde de verkiezing van Obama weer een geradicaliseerde oppositie op, bijvoorbeeld de birther movement en de Tea Party. Trump sloeg wat dat betreft ook niet bepaald ook verzoenende toon aan(ook Trump zie ik als symptoom, geen oorzaak). De reactie daarop is dat zwarte Amerikanen zijn gaan kijken of de rot niet diep in de Amerikaanse samenleving en instituten zit. Dat kun je onterecht vinden natuurlijk, maar als ik zou de cijfers en statistieken bekijk ben ik van mening dat het toch eens tijd wordt dat ook de rest van Amerika eens naar zichzelf gaat kijken waarom 85%(duizelingwekkende cijfers imo) van de zwarte gemeenschap BLM steunt. Ik ben er iig niet van overtuigd om alles maar bij Afro-Amerikanen te leggen.

Dezelfde trend zie ik (deels) ook in Nederland. Een jaar of zeven geleden steunde bijna niemand van mijn zwarte vrienden/kenissenkring KOZP. Inmiddels zijn een behoorlijk aantal geschrokken van de reactie van blanke Nederlanders op die beweging en het resultaat is dat ze zich meer zijn gaan verdiepen in wat zij stellen. En vervolgens overtuigd zijn geraakt dat de Nederlandse samenleving meer problemen heeft dan ze (deels) aanvankelijk dachten.

Overigens zijn er wel degelijk redenen voor wat meer optimisme wat betreft race-relations ;)

quote:
Het is moeilijk om hier geen cynisme over te voelen eigenlijk. En dat wereldwijd er geknield wordt voor BLM door mensen die nauwelijks snappen wat de nuance en dynamiek van rassenrelaties in de VS zijn.. is deste zuurder. Want het voedt wederom dat gevoel van rechtvaardigheid bij mensen in de VS die expres hun ogen sluiten voor de harde statistieken. Of die vaak meepraten met hun politieke straatje.
Overigens wel eens hiermee, maar dan wel van beide kanten ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door Frikandelbroodje op 28-06-2021 17:05:11 ]
Incelfrikandel
pi_200110583
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 16:56 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Dezelfde trend zie ik (deels) ook in Nederland. Een jaar of zeven geleden steunde bijna niemand van mijn zwarte vrienden/kenissenkring KOZP. Inmiddels zijn een behoorlijk aantal geschrokken van de reactie van blanke Nederlanders op die beweging en het resultaat is dat ze zich meer zijn gaan verdiepen in wat zij stellen. En vervolgens overtuigd zijn geraakt dat de Nederlandse samenleving meer problemen heeft dan ze (deels) aanvankelijk dachten.
Dit is simpelweg het resultaat van agressief en autoritair activisme waardoor sommige mensen snel het hoofd buigen. Redelijk veel individuen zijn vrij gevoelig voor peer pressure. Helemaal mensen die zich niet goed inlezen over bepaalde zaken (lees: niet verder komen dan een artikeltje van de CNN) zijn dan vrij snel te overtuigen.

In de Amerikaanse, laat staan de Nederlandse, samenleving zijn vrij weinig problemen, behalve een opkomende collectieve obsessie met 'verschillen in uitkomst' die direct worden vertaald naar discriminatie.
pi_200110830
quote:
14s.gif Op maandag 28 juni 2021 17:18 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dit is simpelweg het resultaat van agressief en autoritair activisme waardoor sommige mensen snel het hoofd buigen. Redelijk veel individuen zijn vrij gevoelig voor peer pressure. Helemaal mensen die zich niet goed inlezen over bepaalde zaken (lees: niet verder komen dan een artikeltje van de CNN) zijn dan vrij snel te overtuigen.
Mwha, ik heb een hele andere observatie. Eerder het resultaat van de belachelijke manier waarop veel Nederlanders reageerde op die (destijds) randgroep, waarbij men toch maar eens ging nadenken en lezen waar dat nou vandaan kwam. En dat deel ik deels wel, ik schaam me dood voor de manier waarop sommige medelanders hiermee omgaan.

quote:
In de Amerikaanse, laat staan de Nederlandse, samenleving zijn vrij weinig problemen, behalve een opkomende collectieve obsessie met 'verschillen in uitkomst' die direct worden vertaald naar discriminatie.
Dat is ook een mening die je mag hebben natuurlijk ;)
Incelfrikandel
pi_200111181
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 17:27 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Mwha, ik heb een hele andere observatie. Eerder het resultaat van de belachelijke manier waarop veel Nederlanders reageerde op die (destijds) randgroep, waarbij men toch maar eens ging nadenken en lezen waar dat nou vandaan kwam. En dat deel ik deels wel, ik schaam me dood voor de manier waarop sommige medelanders hiermee omgaan.
Helemaal eens, met als dieptepunt Sylvana Simons in de Tweede Kamer :{
  dinsdag 29 juni 2021 @ 11:10:22 #126
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_200123532
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 17:02 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat is het aantal moorden in verhouding tot het aantal burgers.
Niet waar ik het over had.

Ik heb het over gedood door de politie en dan het aantal doden in verhouding tot het aantal criminelen.

Geen idee of daar cijfers van zijn.

Als er 10x meer zwarte criminelen zijn dan blanken, dan is er geen ongelijkheid als ook 10x meer zwarten gedood worden door politie, dan blanken.

Maar nogmaals, weet niet of daar cijfers van zijn.
Dat hangt toch helemaal af van de omstandigheden waarin ze gedood werden?

Wanneer er 10x meer zwarte criminelen zouden zijn dan blanken, maar tegelijkertijd worden er ook 10x meer onschuldige zwarten gedood, dan dat er blanke onschuldigen worden gedood, dan is er wel degelijk sprake van ongelijkheid aangezien een onschuldige blanke burger dan meer beschermd zou zijn van overheidsgeweld dan een onschuldige zwarte burger.

En daarnaast zouden dergelijke statistieken verder ook niks zeggen over de mate waarin het gebruikte geweld buitenproportioneel was. En DAT is m.i. het meest relevante criterium. Politieagenten hebben zich aan regels te houden en daar brengen allerlei leuke statistiekjes weinig verandering in.
Krekker is de bom!
pi_200123672
Laten we allemaal knielen en de schoenen van niet blanke mensen kussen.
Dat lost alle problemen op blijkbaar.

Dit gaat allemaal wel erg ver, en zal als je het mij vraagt alleen maar meer verdeeldheid creëren.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  dinsdag 29 juni 2021 @ 11:21:22 #128
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_200123704
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:29 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Het is niet een vergelijking. Ik zal het uitleggen met een analogie.

Het is vrij normaal dat als je naar bijvoorbeeld geldproblemen hebt dat je eerst gaat kijken naar je grootste uitgaven. Daar zijn immers de grootste stappen in te zetten. Misschien kan je eigenlijk de huur niet betalen en kan je het beste ergens anders gaan wonen. Misschien heb je een gokverslaving en is door te stoppen 1000-den euro's te besparen.

Maar je kan natuurlijk ook de focus leggen op die 1e keer per eek dat je die dakloze jongen bij de supermarkt 50 cent geeft uit je karretje. 2 euro per maand is dat. Daar kunnen we een gigantisch onderzoek naar gaan doen hoe we dat cijfer kunnen reduceren.

Dus op een populatie van 300 miljoen mensen:....

- De politie neemt elk jaar rond de 1000 levens in de VS (waarvan 240 gekenmerkt met donker). Het overgrote deel hiervan tijdens gewelddadige gewapende conflicten. Dus het grootste deel is gerechtvaarigd

- Elk jaar vermoorden donkere mensen rond de 2800 mensen (waarvan 2500 andere donkere mensen) in de VS. Het grootste deel daarvan niet gerechtvaardigd.

De vraag is dan waar gaan we op concentreren? Die 50 cent of die gokverslaving? Het feit dat de BLM organisatie alleen maar oog heeft voor politiegeweld maar totaal blind is voor het grootste probleem zegt veel over de organisatie wat mij betreft. Ze weten dondersgoed wat er aan de hand is maar "fuck the police" is wel geld mee te verdienen en villa's mee te kopen... dat andere niet.
Je houdt alleen even geen rekening met het fundamenteel verschil tussen overheidsgeweld en geweld vanuit criminelen. Politieagenten zijn er om de burger te beschermen. Het moet dus niet zo zijn dat staande gehouden worden door de politie, voor de burger net zo risicovol wordt als wonen in een achterstandswijk met bendegeweld. Ik zeg niet dat beiden daadwerkelijk even risicovol zijn. Ik gebruik het alleen om te illustreren dat er een fundamenteel verschil is tussen de twee.

Verder ben ik absoluut geen voorstander van BLM, maar buitensporig politiegeweld, zowel tegen blank/zwart/etc. mag wat mij betreft wel degelijk aandacht krijgen. En dat daarnaast agenten er soms ook nog mee weg komen zonder dat er een gedegen onderzoek wordt opgezet (totdat het voorval media-aandacht krijgt, ook dat mag wat mij betreft goed benoemd worden. Want er waren in het verleden meerdere cases, waar mensen niet eens zozeer protesteerden tegen het geweld, maar tegen het feit dat er daarna ook nauwelijks enig objectief onderzoek naar werd gedaan.
Krekker is de bom!
pi_200125563
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 09:32 schreef Scrummie het volgende:
Weet iemand hoe het staat met de zaak tegen de moordenaar van David Dorn?
David Dorn
Op de wikipedia pagina staat het één en ander.
Maar dit melken ze natuurlijk niet zo veel uit, aangezien de vermoedelijke dader een donker persoon is.
En dat past natuurlijk niet in de trant van de laatste maanden.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  dinsdag 29 juni 2021 @ 16:55:56 #130
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_200128094
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 13:48 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

David Dorn
Op de wikipedia pagina staat het één en ander.
Maar dit melken ze natuurlijk niet zo veel uit, aangezien de vermoedelijke dader een donker persoon is.
En dat past natuurlijk niet in de trant van de laatste maanden.
Hetzelfde als die lokale krant (ben ff kwijt welke) die de foto van een voorvluchtige niet wilde plaatsen , omdat deze persoon donker was en dat werkte stigmatiserend :')
Ik ben inmiddels overleden
  dinsdag 29 juni 2021 @ 17:13:31 #131
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200128387
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 11:19 schreef schommelstoel het volgende:
Laten we allemaal knielen en de schoenen van niet blanke mensen kussen.
Dat lost alle problemen op blijkbaar.

Dit gaat allemaal wel erg ver, en zal als je het mij vraagt alleen maar meer verdeeldheid creëren.
Dit moet toch in scene gezet zijn?
  donderdag 1 juli 2021 @ 15:27:07 #132
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_200156735
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 16:56 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Zover ik weet stijgt het aantal bendes, niet zozeer het aantal lidmaatschappen. Wat er weer mee te maken kan hebben dat bendes steeds gefragmenteerder worden door betere bestrijding. Geweldadige criminaliteit daalt echter nog altijd, en dat is wel degelijk mede te danken aan initiatieven uit de zwarte gemeenschap.
[..]

Mwha, ik denk dat we de afgelopen jaren voorbeelden te over hebben van politieagenten die zich extreem onprofessioneel gedragen tegen wie dan ook. Het is aan de politie om in die situaties professioneel te blijven.
En dit is dus een onderdeel van de discussievervuiling. Namelijk door problemen door elkaar te halen.

Even enkele punten om in het achterhoofd te houden
1. Het is een land van 300.000.000 mensen. Het grootste westerse land. Alles wat je kan verzinnen dat zou kunnen gebeuren gebeurt daar door de schaal alleen al minimaal 5x per jaar.
2. Anekdotisch bewijs is geen bewijs. Statistieken zijn daarin waardevoller. Er zijn voorbeelden te over omdat de media haar best doet om die voorbeelden te lepelen omdat sentiment te voeden
3. Als we zouden leunen op anekdoten zouden er overigens ontiegelijk veel meer voorbeelden te lepelen zijn in de afgelopen jaren waarin blanke mensen met onevenredig politiegeweld te maken hebben gehad. Waaronder enkele dramatische voorbeelden. Die bijna 0,0 media-aandacht hebben gekregen. Zoek maar eens het verhaal van Tony Timpa op bijvoorbeeld.

De vraag is dus niet "kunnen we veel voorbeelden verzinnen waarin donkere mensen slechte ervaringen hebben met politie". De echte vraag is. Krijgen donkere mensen per aanhouding vaker een hardhandige/dodelijke aanpak dan blanke mensen.

Als je die cijfers na gaat is het (ik denk voor velen hier) schrikbarende antwoord: Nee. Sterker nog. Politie lijkt bij donkere mensen terughoudender te zijn met geweld.

Wat is er dus wel aan de hand volgens mij: 2 dingen:

1. Onevenredige media-aandacht voor specifieke policei-on-black gebeurtenissen
2. Slecht opgeleide politiemacht.

Een politieagent in de VS krijgt maanden minder training dan een Nederlandse politieagent maar hebben juist te maken metonvoorspelbaardere situaties door vele malen hoger legaal wapenbezit. Je zou verwachten dat amerikaanse politie MEER training zou krijgen om juist met encounters om te gaan. Om te leren identificeren (adhv lichaamstaal etc..) wie waarschijnlijk wel of niet een pistool bij zich draagt.

Die essentiele training mist ironisch genoeg in HET land der legale wapens. Dat veroorzaakt vele van dit soort tragische gebeurtenissen die beiden donkere alswel blanke burgers overkomen.

Maar dat maakt het geen racisme bij de politie.

quote:
[..]

Ik denk eigenlijk niet dat BLM daar echt een essentieel aandeel in is geweest, eerder een reactie of symptoom op van verminderende race-relations. Ik denk nog steeds dat de huidige verdeling deels een resultaat is van de crisis van 2008 waarbij de zwarte gemeenschap onevenredig hard is geraakt, en ondanks de verkiezing van Obama er weinig vooruitgang is geboekt. Tegelijkertijd leverde de verkiezing van Obama weer een geradicaliseerde oppositie op, bijvoorbeeld de birther movement en de Tea Party. Trump sloeg wat dat betreft ook niet bepaald ook verzoenende toon aan(ook Trump zie ik als symptoom, geen oorzaak). De reactie daarop is dat zwarte Amerikanen zijn gaan kijken of de rot niet diep in de Amerikaanse samenleving en instituten zit. Dat kun je onterecht vinden natuurlijk, maar als ik zou de cijfers en statistieken bekijk ben ik van mening dat het toch eens tijd wordt dat ook de rest van Amerika eens naar zichzelf gaat kijken waarom 85%(duizelingwekkende cijfers imo) van de zwarte gemeenschap BLM steunt. Ik ben er iig niet van overtuigd om alles maar bij Afro-Amerikanen te leggen.
Je analyse is te vriendelijk richting die gemeenschap. Er wordt al jaren gepoogt om alles maar bij een ander neer te leggen. Er is geen intern dialoog meer (ik denk nauwelijks geweest ook) om eigen gedrag en cultuur onder de loep te nemen. Dat is ook ontiegelijk moeilijk. Ik leg niet per se alles bij hun groep neer trouwens maar dat zou de balans nu wel terug brengen vanuit de huidige situatie. Vooral omdat het nu vooral aan die kant mist aan realiteitszin.

quote:
Dezelfde trend zie ik (deels) ook in Nederland. Een jaar of zeven geleden steunde bijna niemand van mijn zwarte vrienden/kenissenkring KOZP. Inmiddels zijn een behoorlijk aantal geschrokken van de reactie van blanke Nederlanders op die beweging en het resultaat is dat ze zich meer zijn gaan verdiepen in wat zij stellen. En vervolgens overtuigd zijn geraakt dat de Nederlandse samenleving meer problemen heeft dan ze (deels) aanvankelijk dachten.
Tsja dat is weer een andere discussie met andere dynamiek. Ik denk niet goed (omgekeerd) evenredig vergelijkbaar met de problemen inde VS hoewel die discussie wel voor een groot deel import is uit (overgewaaide) PC culture van de VS.

quote:
Overigens zijn er wel degelijk redenen voor wat meer optimisme wat betreft race-relations ;)
[..]

Overigens wel eens hiermee, maar dan wel van beide kanten ;)
Ik onderken dat er aan (laat ik uit gemakszucht het inaccurate label 'rechts' gebruiken) rechts dus slechte argumenten rondwaarden maar als ik zo naar de discussie kijk is er wel degelijk een stukje waanzin bij "links" aan de hand waardoor dit uit de hand loopt.

Als je eens goed luistert naar de echte talking points lijken mainstream rechts zich vooral te focussen op aansturen op gelijkheid van kansen maar niet van uitkomsten en terug te duwen op dat front zonder zich te focussen op ras... en links zich te focussen op alle blanke mensen als racisten aan te merken.

Dat is een groot verschil. Vooral aangezien dat rechtse standpunt wat ik benoemde 20 jaar geleden nog 1-op-1 het linkse standpunt was.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  donderdag 1 juli 2021 @ 15:33:43 #133
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_200156824
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 11:21 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Je houdt alleen even geen rekening met het fundamenteel verschil tussen overheidsgeweld en geweld vanuit criminelen. Politieagenten zijn er om de burger te beschermen. Het moet dus niet zo zijn dat staande gehouden worden door de politie, voor de burger net zo risicovol wordt als wonen in een achterstandswijk met bendegeweld. Ik zeg niet dat beiden daadwerkelijk even risicovol zijn. Ik gebruik het alleen om te illustreren dat er een fundamenteel verschil is tussen de twee.
Politie is er niet om de burger te beschermen (jammer genoeg). Dat is overigens nergens zo. Politie is er om orde te handhaven namens de overheid.

Dat is de keiharde realiteit. Als jij denkt dat de mannen in blauw daar rondlopen voor jou dan adviseer ik jou om daar nog eens heel goed over na te denken. Want als een knuppel in jouw nek het enige is wat staat tussen een agent en een dag loon ontvangen binnen de opdracht van de commissaris dan loop jij met nekpijn naar huis.

Dat de Amerikaanse politie minder competent is dan (west-)Europese tegenhangers is denk ik wel een veilige voorspelling. Dat ze daar bovenop moeten werken met veel meer legaal wapenbezit zonder daar extra training voor te krijgen. Allemaal waar.

Maar de echte vraag is wat daar de uitkomst van is.

Als je kijkt naar de cijfers dan zijn er 2 conclusies:

1. Donkere mensen zijn vaker slechtoffer van politiegeweld en onterecht politiegeweld per hoofd van de bevolking
2. Maar zodra je die cijfers weer aanpast op gewelddadige misdrijven dan valt het raciale inbalans weg. Met andere woorden. Donkere mensen zijn VEEL VEEL vaker betrokken bij gewelddadige misdrijven.. hebben daardoor meer politie-encounters... en krijgen daardoor meer kansen op slechte behandeling.

Het probleem is dat "linkse" praters graag alleen maar op punt 1 focussen.
Maar maar heel weinig mensen (zelfs rechts) hebben weet van punt 2. Maar dat is wat de cijfers uitwijzen.

quote:
Verder ben ik absoluut geen voorstander van BLM, maar buitensporig politiegeweld, zowel tegen blank/zwart/etc. mag wat mij betreft wel degelijk aandacht krijgen. En dat daarnaast agenten er soms ook nog mee weg komen zonder dat er een gedegen onderzoek wordt opgezet (totdat het voorval media-aandacht krijgt, ook dat mag wat mij betreft goed benoemd worden. Want er waren in het verleden meerdere cases, waar mensen niet eens zozeer protesteerden tegen het geweld, maar tegen het feit dat er daarna ook nauwelijks enig objectief onderzoek naar werd gedaan.
Mijn conclusie is dan ook: Het Amerikaanse politieorgaan is slecht getrained en in sommige steden compleet corrupt... maar... als er racisme heerst bij politieagenten (en er zullen ongetwijfeld racistische agenten zijn) lijkt dat an sich geen statistisch effect te hebben op de kleur van de slachtoffers. Er is blijkbaar niet genoeg ruimte of motivatie binnen het gedane werk om dat racisme echt te uiten... blanke mensen kunnen dezelfde incompetentie verwachten als donkere mensen per encounter.

En dat feit (en het is een keihard feit gebaseerd op keiharde cijfers) + het feit dat BLM weigert te praten over de grootste doder van donkere mannen (andere donkere mannen) en wat daar aan te doen is... doet BLM's bestaansrecht compleet teniet.

[ Bericht 5% gewijzigd door SpecialK op 01-07-2021 15:45:27 ]
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 2 juli 2021 @ 01:27:01 #134
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_200163622
Arme kinderen ;(

quote:
The girl's mother was said to have told the intruder that he had the wrong apartment, but he went inside, threw the one-year-old boy by the hair, then lined up the family members on the couch and shot each of them in the head.
Staat de Dam al vol ?

Gaat waarschijnlijk niet gebeuren , want

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben inmiddels overleden
pi_200222155
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 15:27 schreef SpecialK het volgende:

[..]

En dit is dus een onderdeel van de discussievervuiling. Namelijk door problemen door elkaar te halen.

Even enkele punten om in het achterhoofd te houden
1. Het is een land van 300.000.000 mensen. Het grootste westerse land. Alles wat je kan verzinnen dat zou kunnen gebeuren gebeurt daar door de schaal alleen al minimaal 5x per jaar.
2. Anekdotisch bewijs is geen bewijs. Statistieken zijn daarin waardevoller. Er zijn voorbeelden te over omdat de media haar best doet om die voorbeelden te lepelen omdat sentiment te voeden
3. Als we zouden leunen op anekdoten zouden er overigens ontiegelijk veel meer voorbeelden te lepelen zijn in de afgelopen jaren waarin blanke mensen met onevenredig politiegeweld te maken hebben gehad. Waaronder enkele dramatische voorbeelden. Die bijna 0,0 media-aandacht hebben gekregen. Zoek maar eens het verhaal van Tony Timpa op bijvoorbeeld.

De vraag is dus niet "kunnen we veel voorbeelden verzinnen waarin donkere mensen slechte ervaringen hebben met politie". De echte vraag is. Krijgen donkere mensen per aanhouding vaker een hardhandige/dodelijke aanpak dan blanke mensen.

Als je die cijfers na gaat is het (ik denk voor velen hier) schrikbarende antwoord: Nee. Sterker nog. Politie lijkt bij donkere mensen terughoudender te zijn met geweld.

Wat is er dus wel aan de hand volgens mij: 2 dingen:

1. Onevenredige media-aandacht voor specifieke policei-on-black gebeurtenissen
2. Slecht opgeleide politiemacht.

Een politieagent in de VS krijgt maanden minder training dan een Nederlandse politieagent maar hebben juist te maken metonvoorspelbaardere situaties door vele malen hoger legaal wapenbezit. Je zou verwachten dat amerikaanse politie MEER training zou krijgen om juist met encounters om te gaan. Om te leren identificeren (adhv lichaamstaal etc..) wie waarschijnlijk wel of niet een pistool bij zich draagt.

Die essentiele training mist ironisch genoeg in HET land der legale wapens. Dat veroorzaakt vele van dit soort tragische gebeurtenissen die beiden donkere alswel blanke burgers overkomen.

Maar dat maakt het geen racisme bij de politie.
Ik ben het met je eens dat er te weinig aandacht is voor aanhoudingen met dodelijke afloop voor blanke mensen. In elk geval is het probleem, zoals je zelf zegt, dat de politie in Amerika simpelweg slecht getraind is waardoor deze tragische gebeurtenissen zo vaak voorkomen. Anders dan jij denk ik echter dat er wel degelijk een racistisch element mee zou kunnen spelen bij sommige agenten. Ten eerste lijkt me dat vrij logisch vanwege de geschiedenis van het land. Amerika is een land waar tot 1965 wetten bestonden die discriminerend waren tegen zwarten. Ik denk niet dat je er gewoonten, wetten en ideeën van honderden jaren even in 55 jaar volledig uit sloopt. Sterker nog, het betekent dat er op dit moment politieagenten zijn die zijn opgegroeid met deze wetten. Ten tweede, de cijfers. Nou ben ik geen statisticus, noch socioloog, maar als ik bijvoorbeeld dit lijstje van Isdatzo van de omgang van politie en justitie met zwarten kan ik dat niet alleen maar verklaren door disproportioneel veel criminaliteit of agressiviteit bij zwarten of onvoldoende training. Bijvoorbeeld het feit dat ongewapende blanken disproportioneel vaker worden doodgeschoten dan ongewapende blanken. Neem nou deze studie:

quote:
A geographically-resolved, multi-level Bayesian model is used to analyze the data presented in the U.S. Police-Shooting Database (USPSD) in order to investigate the extent of racial bias in the shooting of American civilians by police officers in recent years. In contrast to previous work that relied on the FBI’s Supplemental Homicide Reports that were constructed from self-reported cases of police-involved homicide, this data set is less likely to be biased by police reporting practices. County-specific relative risk outcomes of being shot by police are estimated as a function of the interaction of: 1) whether suspects/civilians were armed or unarmed, and 2) the race/ethnicity of the suspects/civilians. The results provide evidence of a significant bias in the killing of unarmed black Americans relative to unarmed white Americans, in that the probability of being {black, unarmed, and shot by police} is about 3.49 times the probability of being {white, unarmed, and shot by police} on average. Furthermore, the results of multi-level modeling show that there exists significant heterogeneity across counties in the extent of racial bias in police shootings, with some counties showing relative risk ratios of 20 to 1 or more. Finally, analysis of police shooting data as a function of county-level predictors suggests that racial bias in police shootings is most likely to emerge in police departments in larger metropolitan counties with low median incomes and a sizable portion of black residents, especially when there is high financial inequality in that county. There is no relationship between county-level racial bias in police shootings and crime rates (even race-specific crime rates), meaning that the racial bias observed in police shootings in this data set is not explainable as a response to local-level crime rates.
Of deze twee:
quote:
Another study found that in surrounding Travis County, Tex., blacks comprised about 30 percent of police arrests for possession of less than a gram of an illicit drug from 2017 to 2018, despite making up only 9 percent of the county’s population, and that surveys consistently show that blacks and whites use illegal drugs at about the same rate.
quote:
A 2020 report on 1.8 million police stops by the eight largest law enforcement agencies in California found that blacks were stopped at a rate 2.5 times higher than the per capita rate of whites. The report also found that black people were far more likely to be stopped for “reasonable suspicion” (as opposed to actually breaking a law) and were three times more likely than any other group to be searched, even though searches of white people were more likely to turn up contraband.
quote:
Je analyse is te vriendelijk richting die gemeenschap. Er wordt al jaren gepoogt om alles maar bij een ander neer te leggen. Er is geen intern dialoog meer (ik denk nauwelijks geweest ook) om eigen gedrag en cultuur onder de loep te nemen. Dat is ook ontiegelijk moeilijk. Ik leg niet per se alles bij hun groep neer trouwens maar dat zou de balans nu wel terug brengen vanuit de huidige situatie. Vooral omdat het nu vooral aan die kant mist aan realiteitszin.
Ik ben het met je eens dat er binnen die gemeenschap veel mensen zitten met weinig zelfreflectie of een gebrek aan realiteitszin, door bijvoorbeeld alle politieagenten op één hoop te gooien. Ik vind mijn analyse echter niet te vriendelijk. Zoals gezegd kent de zwarte gemeenschap veel initiatieven om het eigen gedrag te veranderen en moet de rest van Amerika(niet alleen blanken) ook maar eens gaan nadenken waarom de reactie uit de zwarte gemeenschap zo fel én breedgedragen is.

[
quote:
Tsja dat is weer een andere discussie met andere dynamiek. Ik denk niet goed (omgekeerd) evenredig vergelijkbaar met de problemen inde VS hoewel die discussie wel voor een groot deel import is uit (overgewaaide) PC culture van de VS.
De cultuuroorlog is in het algemeen een dingetje dat is overgewaaid.

quote:
Ik onderken dat er aan (laat ik uit gemakszucht het inaccurate label 'rechts' gebruiken) rechts dus slechte argumenten rondwaarden maar als ik zo naar de discussie kijk is er wel degelijk een stukje waanzin bij "links" aan de hand waardoor dit uit de hand loopt.

Als je eens goed luistert naar de echte talking points lijken mainstream rechts zich vooral te focussen op aansturen op gelijkheid van kansen maar niet van uitkomsten en terug te duwen op dat front zonder zich te focussen op ras... en links zich te focussen op alle blanke mensen als racisten aan te merken.

Dat is een groot verschil. Vooral aangezien dat rechtse standpunt wat ik benoemde 20 jaar geleden nog 1-op-1 het linkse standpunt was.
Door deze labeltjes heb ik eigenlijk geen idee over wie je het nu hebt. Ik heb in elk geval niet de indruk dat mainstream links bezig is om alle blanken als racisten aan te merken, noch centristen of centrum-rechts/gematigd rechts. Ik hou ook niet zo van het creëren van die loopgraven/tweekampenstrijd. Alhoewel de meerderheid van de Republikeinen hun verstand totaal hebben verloren. Aansturen op gelijkheid van kansen zie je bij hen steeds minder terug. Maar ook daar zie je nog voldoende mensen die bereid zijn tot dialoog.
Incelfrikandel
  maandag 5 juli 2021 @ 23:05:52 #136
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_200223133
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 22:04 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Ik ben het met je eens dat er binnen die gemeenschap veel mensen zitten met weinig zelfreflectie of een gebrek aan realiteitszin, door bijvoorbeeld alle politieagenten op één hoop te gooien. Ik vind mijn analyse echter niet te vriendelijk. Zoals gezegd kent de zwarte gemeenschap veel initiatieven om het eigen gedrag te veranderen en moet de rest van Amerika(niet alleen blanken) ook maar eens gaan nadenken waarom de reactie uit de zwarte gemeenschap zo fel én breedgedragen is.
Veel mensen kijken niet verder dan de MSM, hier worden natuurlijk enkel narratieven verspreid die polarisatie aanwakkeren. Ten tweede speelt er op basis van het verleden, bij redelijk wat blanke Amerikanen een eigenaardig collectief schuldgevoel een grote rol.
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 22:04 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Door deze labeltjes heb ik eigenlijk geen idee over wie je het nu hebt. Ik heb in elk geval niet de indruk dat mainstream links bezig is om alle blanken als racisten aan te merken, noch centristen of centrum-rechts/gematigd rechts. Ik hou ook niet zo van het creëren van die loopgraven/tweekampenstrijd. Alhoewel de meerderheid van de Republikeinen hun verstand totaal hebben verloren. Aansturen op gelijkheid van kansen zie je bij hen steeds minder terug. Maar ook daar zie je nog voldoende mensen die bereid zijn tot dialoog.
Leuke projectie. Het probleem ligt niet bij de Republikeinen, wél bij de Democraten.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_200223325
quote:
14s.gif Op maandag 5 juli 2021 23:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Veel mensen kijken niet verder dan de MSM, hier worden natuurlijk enkel narratieven verspreid die polarisatie aanwakkeren. Ten tweede speelt er op basis van het verleden, bij redelijk wat blanke Amerikanen een eigenaardig collectief schuldgevoel een grote rol.
Gelukkig maar dan dat ik juist wat verder kijk dan de msm en met een zeer genuanceerde blik de zaken bekijk ;)

quote:
leuke projectie. Het probleem ligt niet bij de Republikeinen, wél bij de Democraten.
Welnee, ik heb juist uitstekend in gaten hoe de objectieve feiten ervoor staan. Apart copingmechanisme heb je daarop ontwikkeld ;)
Incelfrikandel
  maandag 5 juli 2021 @ 23:40:55 #138
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_200223523
quote:
6s.gif Op maandag 5 juli 2021 23:21 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Gelukkig maar dan dat ik juist wat verder kijk dan de msm en met een zeer genuanceerde blik de zaken bekijk ;)
[..]
Leuke copycat.
quote:
6s.gif Op maandag 5 juli 2021 23:21 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Welnee, ik heb juist uitstekend in gaten hoe de objectieve feiten ervoor staan. Apart copingmechanisme heb je daarop ontwikkeld ;)
Dat blijkt toch meer dan eens niet het geval te zijn. Maar wellicht is deze onterecht gecreëerde overtuiging één van die copingmechanismen waar je het over hebt?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_200223591
quote:
11s.gif Op maandag 5 juli 2021 23:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Leuke copycat.
copycat?

quote:
Dat blijkt toch meer dan eens niet het geval te zijn. Maar wellicht is deze onterecht gecreëerde overtuiging één van die copingmechanismen waar je het over hebt?
Ik snap dat dit voor je ongetrainde oog zo lijkt ;) Gelukkig maar dat ik je graag uitleg hoe de objectieve feiten in elkaar steken. Daar ben ik immers heel goed in. Geen dank, ik doe het graag.
Incelfrikandel
  maandag 5 juli 2021 @ 23:54:48 #140
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_200223694
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 22:04 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat er te weinig aandacht is voor aanhoudingen met dodelijke afloop voor blanke mensen. In elk geval is het probleem, zoals je zelf zegt, dat de politie in Amerika simpelweg slecht getraind is waardoor deze tragische gebeurtenissen zo vaak voorkomen. Anders dan jij denk ik echter dat er wel degelijk een racistisch element mee zou kunnen spelen bij sommige agenten. Ten eerste lijkt me dat vrij logisch vanwege de geschiedenis van het land.

Amerika is een land waar tot 1965 wetten bestonden die discriminerend waren tegen zwarten. Ik denk niet dat je er gewoonten, wetten en ideeën van honderden jaren even in 55 jaar volledig uit sloopt. Sterker nog, het betekent dat er op dit moment politieagenten zijn die zijn opgegroeid met deze wetten. Ten tweede, de cijfers. Nou ben ik geen statisticus, noch socioloog, maar als ik bijvoorbeeld dit lijstje van Isdatzo van de omgang van politie en justitie met zwarten kan ik dat niet alleen maar verklaren door disproportioneel veel criminaliteit of agressiviteit bij zwarten of onvoldoende training. Bijvoorbeeld het feit dat ongewapende blanken disproportioneel vaker worden doodgeschoten dan ongewapende blanken. Neem nou deze studie:
[..]

Of deze twee:
[..]

[..]

[..]

Ik denk dat veel mensen de fout maken door te denken dat dingen logisch of intuitief aanvoelen. Persoonlijke bias over de staat van een land komt erg vaak mee. Daarnaast is de koppeling tussen een racistisch verleden en het feit dat er 60 jaar geleden nog expliciet racistische wetgeving was geeft al snel mensen het idee dat ze conclusies kunnen trekken die niet getrokken kunnen worden..

Dus laten we idd naar de wetenschappelijke literatuur kijken.

Hier een mooie youtube video (ik hoor je al denken oh nee youtubers met meningen) nee dit is een science youtuber die een literature review doet over de relevante data. Dus ja het is een youtuber maar de data is openbaar en naar mijn weten tot toen alle relevante data die er beschikbaar over ws


Ik ben benieuwd hoe je over dat filmpje denkt eigenlijk.

quote:
Ik ben het met je eens dat er binnen die gemeenschap veel mensen zitten met weinig zelfreflectie of een gebrek aan realiteitszin, door bijvoorbeeld alle politieagenten op één hoop te gooien. Ik vind mijn analyse echter niet te vriendelijk. Zoals gezegd kent de zwarte gemeenschap veel initiatieven om het eigen gedrag te veranderen en moet de rest van Amerika(niet alleen blanken) ook maar eens gaan nadenken waarom de reactie uit de zwarte gemeenschap zo fel én breedgedragen is.
Om eerlijk te zijn... een groep mensen kan heel prima de indruk hebben dat ze slachtoffer zijn zonder dat dat per se uit de data komt. Of zonder dat de proportionaliteit goed te koppelen is. Wat dat betreft zou ik niet de felheid van een groep willen gebruiken om de rechtmatigheid van de boosheid te beoordelen.

quote:
[..]

De cultuuroorlog is in het algemeen een dingetje dat is overgewaaid.
[..]

Door deze labeltjes heb ik eigenlijk geen idee over wie je het nu hebt. Ik heb in elk geval niet de indruk dat mainstream links bezig is om alle blanken als racisten aan te merken, noch centristen of centrum-rechts/gematigd rechts. Ik hou ook niet zo van het creëren van die loopgraven/tweekampenstrijd. Alhoewel de meerderheid van de Republikeinen hun verstand totaal hebben verloren. Aansturen op gelijkheid van kansen zie je bij hen steeds minder terug. Maar ook daar zie je nog voldoende mensen die bereid zijn tot dialoog.
Het verbaast mij dagelijks hoe de talkingpoints van (wat jij en ik denk ik eens zouden kunnen zijn staan voor) extreem links terug te horen zijn op de talk-shows van een (redelijk klinkende) Stephen Colbert of een Comedy Central. En wat te denken van MTV news. Outlets waar je zou verwachten dat ze gezien hun positie en publiek niet aan komen met post-moderne standpunten of woord voor waard teksten uit het manifest van Critical Race Theory.

En toch zit het er in.

Wat dat betreft is redelijk links en redelijk rechts BEIDEN in de VS kleiner geworden en hebben extremisten iig het podium.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 6 juli 2021 @ 00:52:52 #141
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_200224050
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 17:13 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dit moet toch in scene gezet zijn?
_O-
En wie gaat die schoenen weer poetsen?
  donderdag 8 juli 2021 @ 12:18:11 #142
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_200265495

Kost je 17 minuten , wel het kijken waard
Ik ben inmiddels overleden
  vrijdag 9 juli 2021 @ 16:13:32 #143
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_200284609
Schrikbarend natuurlijk. Maar het geeft aan hoe ver sommige radicale social justice strijders willen gaan om hun agenda te kunnen realiseren. En tevens hoe veel mensen eigenlijk geweld en vandalisme door de vingers willen zien als het een situatie is die wordt gezien als 'het doel heiligt de middelen'.

Gelukkig is er ook nog hoop omtrent alle raciale spanningen, als je een man als dit ziet:


Wat een held _O_. Hard tegen hard spelen en zeggen waar het op staat. Wel typerend om dan al die ziedende figuren in de media te zien, die een heel narratief aanspinnen dat critical race theory slechts "geschiedenis" omvat omtrent racisme, en het dus weigeren is het niet willen bespreekbaar maken van racisme. Wederom zo'n smerige gaslight, maar dat is natuurlijk wat we gewend zijn van dit genre mens.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 11 juli 2021 @ 16:26:06 #144
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_200313733
twitter

Typisch

twitter


Wat een tuig ook :N
Ik ben inmiddels overleden
pi_200346828
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 23:54 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Dus laten we idd naar de wetenschappelijke literatuur kijken.

Hier een mooie youtube video (ik hoor je al denken oh nee youtubers met meningen) nee dit is een science youtuber die een literature review doet over de relevante data. Dus ja het is een youtuber maar de data is openbaar en naar mijn weten tot toen alle relevante data die er beschikbaar over ws


Ik ben benieuwd hoe je over dat filmpje denkt eigenlijk.
Dit is inderdaad heel wat beter dan de youtubers die je normaal gesproken over dit onderwerp voorbij ziet komen, want ik kan wel zien dat hij een eerlijke poging probeert te doen om het onderwerp objectief te benaderen. Ik ben het echter niet met hem eens. Dat begint al met zijn reden om dit onderwerp te onderzoeken:

quote:
“The narrative that white police officers are engaged in a white supremacist campaign to kill black people.”
Ik denk niet dat dit het narratief is. Ja, bij de extremere elementen binnen BLM, maar BLM richt zich algemeen op politiegeweld en algemeen racistisch gemotiveerd geweld tegen de zwarte gemeenschap. BLM(of andere activistische groepen) stellen helemaal niet dat politieagenten massaal betrokken zijn bij wit supremacisme, maar dat hun handelen voortkomt uit subtielere(vaak onbewuste) redenen.

quote:
“white police officers do not pose a greater risk than non-white police officers”.
Dit is nogal een voorbarige conclusie als je je alleen richt op politieagenten die een vuurwapen gebruiken. Bij zowel Rodney King als George Floyd is geen vuurwapen gebruikt bijvoorbeeld. Daarnaast beperk je jezelf nogal als je niet kijkt naar de achterliggende redenen om een vuurwapen te gebruiken. De auteur gebruikt daarvoor data uit een training, maar daarvoor kun je toch veel beter data uit de praktijk gebruiken?

Veertien studies verdeeld over 40 jaar vind ik ook niet bijster veel en ook wel erg oud. Dat soort studies komen uit een tijd dat politiekorpsen zelden hun data openbaar maakte en dat gebeurd tot op heden nog steeds. Nature zei er in 2019 dit over:

quote:
How do racial biases play into deadly encounters with the police? Researchers wrestle with incomplete data to reach answers.
quote:
Although the databases are still imperfect, they make it clear that police officers’ use of lethal force is much more common than previously thought, and that it varies significantly across the country, including the two locations where Brown and Garner lost their lives. St Louis (of which Ferguson is a suburb) has one of the highest rates of police shooting civilians per capita in the United States, whereas New York City consistently has one of the lowest, according to one database. Deciphering what practices and policies drive such differences could identify opportunities to reduce the number of shootings and deaths for both civilians and police officers, scientists say.
quote:
In December 2014, spurred by unrest in the wake of Ferguson, then-US president, Barack Obama, created a task force to investigate policing practices. The group issued a report five months later, highlighting a need for “expanded research and data collection” (see go.nature.com/2kqoddk). The data historically collected by the federal government on fatal shootings were sorely lacking. Almost two years later, the US Federal Bureau of Investigation (FBI) responded with a pilot project to create an online national database of fatal and non-fatal use of force by law-enforcement officers. The FBI director at the time, James Comey, called the lack of comprehensive national data “unacceptable” and “embarrassing”.

Full data collection started this year. But outsiders had already begun to gather the data in the interests of informing the public. The database considered to be the most complete is maintained by The Washington Post. In 2015, the newspaper began collecting information on fatal shootings from local news reports, public records and social media. Its records indicate that police officers shoot and kill around 1,000 civilians each year — about twice the number previously counted by the FBI.
Sindsdien zijn er een aantal studies gepubliceerd die de auteur van je video niet heeft meegenomen, bijvoorbeeld:

quote:
A 2015 statistical analysis of police shootings from 2011 to 2014 found that the racial disparity in police shootings of black people could not be explained by higher crime rates in majority-black communities.
http://journals.plos.org/(...)journal.pone.0141854
quote:
We analyzed 990 police fatal shootings using data compiled by The Washington Post in 2015. After first providing a basic descriptive analysis of these shootings, we then examined the data for evidence of implicit bias by using multivariate regression models that predict two indicators of threat perception failure: (1) whether the civilian was not attacking the officer(s) or other civilians just before being fatally shot and (2) whether the civilian was unarmed when fatally shot. The results indicated civilians from “other” minority groups were significantly more likely than Whites to have not been attacking the officer(s) or other civilians and that Black civilians were more than twice as likely as White civilians to have been unarmed.
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/1745-9133.12269

Of deze alhoewel dat gepubliceerd is nadat de auteur zijn video al had gemaakt:


https://www.nber.org/syst(...)rs/w26774/w26774.pdf

quote:
According to the new data, black people are much more likely to have firearms pointed at them by police officers. They also are more likely to be detained, handcuffed and searched. At the same time, when the police search black, Latino and Native American people, they are less likely to find drugs, weapons or other contraband compared to when they search white people.

The stark findings are based on an analysis of records of 1.8 million people stopped by the eight largest police agencies in California in 2018. The data was collected by each police agency and provided to the California Department of Justice under a 2015 state law that mandates efforts to eliminate racial profiling by law enforcement.

The racial disparities revealed in the new statistics reflect the findings of older studies about racial profiling in US police departments that were based on smaller, less-detailed data sets. But California’s new numbers make up the largest-ever dataset compiled about police stops in the US, and they lend considerable support to minority groups who have long complained about biased policing.
https://www.theguardian.c(...)ce-black-stops-force

Dat geeft toch een ietwat ander beeld. Alhoewel, er zijn er ook weer een aantal recente studies die zijn conclusie dan wel weer ondersteunen. Eigenlijk zou deze man een nieuwe video moeten publiceren met recente data. Ik ben ook wel benieuwd hoe hij er nu, 4,5 jaar later, over denkt.

quote:
Om eerlijk te zijn... een groep mensen kan heel prima de indruk hebben dat ze slachtoffer zijn zonder dat dat per se uit de data komt. Of zonder dat de proportionaliteit goed te koppelen is. Wat dat betreft zou ik niet de felheid van een groep willen gebruiken om de rechtmatigheid van de boosheid te beoordelen.
Nouja, ik heb het niet over de mate van boosheid, maar het feit dat dit zo breedgedragen is onder de bevolkingsgroep. Zelfs als je het vraagstuk over de politie wegdenkt komt dit niet uit de lucht vallen natuurlijk. Er is ontzettend veel politieke narigheid gebeurd in Amerika de afgelopen tien jaar.

quote:
Het verbaast mij dagelijks hoe de talkingpoints van (wat jij en ik denk ik eens zouden kunnen zijn staan voor) extreem links terug te horen zijn op de talk-shows van een (redelijk klinkende) Stephen Colbert of een Comedy Central. En wat te denken van MTV news. Outlets waar je zou verwachten dat ze gezien hun positie en publiek niet aan komen met post-moderne standpunten of woord voor waard teksten uit het manifest van Critical Race Theory.

En toch zit het er in.
Ik heb geen idee wat MTV News is, dat was toch een muziek- en realityzender? :P Verder zijn Colbert of de Daily Show(ik neem aan dat je dat bedoelt)helemaal niet zo redelijk. Gewoon overduidelijk linkse satiristische programmamakers. Leuk om te kijken voor flauwe humor, zoals Jordan Klepper wanneer hij extremistische Trump-aanhangers interviewt of dingen zoals de mensenrechtensituatie in China of klimaatverandering. Betrouwbaar op ingewikkelde maatschappelijke vraagstukken zijn ze zeker niet, alhoewel ik ze nooit iets in de trant van "alle blanken zijn racistisch" heb horen zeggen.

Kun je beter een krant of wetenschappelijk tijdschrift lezen.

quote:
Wat dat betreft is redelijk links en redelijk rechts BEIDEN in de VS kleiner geworden en hebben extremisten iig het podium.
Eens, een trend die je ook in Nederland ziet trouwens.

[ Bericht 0% gewijzigd door Frikandelbroodje op 13-07-2021 16:49:49 ]
Incelfrikandel
pi_200356706
twitter
pi_200356793
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 10:52 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
Racistische bliksem.
pi_200357831
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 16:44 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dit het narratief is. Ja, bij de extremere elementen binnen BLM, maar BLM richt zich algemeen op politiegeweld en algemeen racistisch gemotiveerd geweld tegen de zwarte gemeenschap. BLM(of andere activistische groepen) stellen helemaal niet dat politieagenten massaal betrokken zijn bij wit supremacisme, maar dat hun handelen voortkomt uit subtielere(vaak onbewuste) redenen.
BLM vindt dat die redenen het gevolg zijn van wat zij white supremacy noemen. En daar bedoelen ze wel degelijk mee dat iedere blanke persoon schuldig is aan het in stand houden van dat systeem, dat volgens hen dominant is.
pi_200357867
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 10:52 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
3. Vereer naast mij geen andere goden.

[ Bericht 4% gewijzigd door Aurelius op 14-07-2021 12:20:19 ]
  woensdag 14 juli 2021 @ 13:12:24 #150
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_200358934
Het is natuurlijk eigenlijk ook belachelijk dat het verafgoden van een doorgewinterde crimineel een terugkerend fenomeen is geworden op vele plekken. Hoe tragisch diens dood ook, zulke mensen moet je niet gaan vereren met murals en standbeelden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Beste debater 2022 donderdag 15 juli 2021 @ 09:23:08 #151
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200372618
quote:
14s.gif Op woensdag 14 juli 2021 13:12 schreef HowardRoark het volgende:
Het is natuurlijk eigenlijk ook belachelijk dat het verafgoden van een doorgewinterde crimineel een terugkerend fenomeen is geworden op vele plekken. Hoe tragisch diens dood ook, zulke mensen moet je niet gaan vereren met murals en standbeelden.
In dat geval kunnen al die confederale monumenten in de VS dus ook opgedoekt worden. Te beginnen met de Stone Mountain mural in Georgia?



[ Bericht 16% gewijzigd door EttovanBelgie op 15-07-2021 09:28:13 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 15 juli 2021 @ 13:29:26 #152
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_200375947
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 16:44 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Dit is inderdaad heel wat beter dan de youtubers die je normaal gesproken over dit onderwerp voorbij ziet komen, want ik kan wel zien dat hij een eerlijke poging probeert te doen om het onderwerp objectief te benaderen. Ik ben het echter niet met hem eens. Dat begint al met zijn reden om dit onderwerp te onderzoeken:
[..]

Ik denk niet dat dit het narratief is. Ja, bij de extremere elementen binnen BLM, maar BLM richt zich algemeen op politiegeweld en algemeen racistisch gemotiveerd geweld tegen de zwarte gemeenschap. BLM(of andere activistische groepen) stellen helemaal niet dat politieagenten massaal betrokken zijn bij wit supremacisme, maar dat hun handelen voortkomt uit subtielere(vaak onbewuste) redenen.
Dit is weldegelijk het dominante verhaal binnen BLM. Zoals ik dat van supporters heb mogen vernemen en zoals de kopstukken het presenteren. Namelijk dat blanke mensen (en het systeem dat hen ondersteunt) bezig zijn met het targetten van donkere mensen. Systemically.

quote:
[..]

Dit is nogal een voorbarige conclusie als je je alleen richt op politieagenten die een vuurwapen gebruiken. Bij zowel Rodney King als George Floyd is geen vuurwapen gebruikt bijvoorbeeld. Daarnaast beperk je jezelf nogal als je niet kijkt naar de achterliggende redenen om een vuurwapen te gebruiken. De auteur gebruikt daarvoor data uit een training, maar daarvoor kun je toch veel beter data uit de praktijk gebruiken?

Veertien studies verdeeld over 40 jaar vind ik ook niet bijster veel en ook wel erg oud.
Er zal niet super veel studies gedaan zijn over relevante data. De oudheid van het filmpje boeit denk ik wat minder gezien je zou verwachten dat we in het verleden (jaren 80, 90) racistischer waren dan nu. Als er toen geen trend te bekennen was dan zou ik me afvragen waarom dat nu dan ineens wel te bekennen is juist nu politieagenten zich terughoudender opstellen bij donkere mensen.

quote:
Dat soort studies komen uit een tijd dat politiekorpsen zelden hun data openbaar maakte en dat gebeurd tot op heden nog steeds. Nature zei er in 2019 dit over:
[..]

[..]

[..]

Sindsdien zijn er een aantal studies gepubliceerd die de auteur van je video niet heeft meegenomen, bijvoorbeeld:
[..]

[..]

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/1745-9133.12269

Of deze alhoewel dat gepubliceerd is nadat de auteur zijn video al had gemaakt:

[ afbeelding ]
https://www.nber.org/syst(...)rs/w26774/w26774.pdf
[..]

https://www.theguardian.c(...)ce-black-stops-force

Dat geeft toch een ietwat ander beeld. Alhoewel, er zijn er ook weer een aantal recente studies die zijn conclusie dan wel weer ondersteunen. Eigenlijk zou deze man een nieuwe video moeten publiceren met recente data. Ik ben ook wel benieuwd hoe hij er nu, 4,5 jaar later, over denkt.
Ik heb doorgelezen maar als ik zo bijvorbeeld naar de grafiek kijk voelt het voor mij alsof er wat data mist. De eerste vraag die bij mij opkomt is "zou het kunnen dat in buurten waar donkere mensen dominant zijn (+80%) er minder animo is voor donkere mensen om zich bij de politie aan te melden waardoor een stad gedwongen is om blanke agenten uit andere buurten in te zetten in buurten waar ze totaal niet bekend mee zijn en waar ze dus meer op hun hoede zijn" het beste is nl om agenten te hebben die opgegroeid zijn in de buurt en daar dus geworteld zijn. Dat is alleen soms een luxe.

Ik probeer niet dingen weg te verklaren maar ik denk dat er veel relevante factoren en nuances zijn die misschien wel leiden naar totaal tegenovergestelde conclusies dan we nu collectief trekken.

quote:
[..]

Nouja, ik heb het niet over de mate van boosheid, maar het feit dat dit zo breedgedragen is onder de bevolkingsgroep. Zelfs als je het vraagstuk over de politie wegdenkt komt dit niet uit de lucht vallen natuurlijk. Er is ontzettend veel politieke narigheid gebeurd in Amerika de afgelopen tien jaar.
De vraag is of die boosheid goed gericht is.
Misdirected anger is nl nogal een dingetje. En een mooie afleidingsmanoevre voor eventuele politici die het hun platform maken om dit soort problemen op te lossen. Laten we eerlijk wezen. Vingetje wijzen naar de politie is makkelijker dan sociale programma's op te zetten om problemen in achterstandswijken op te lossen. Dat laatste verkoopt erg slecht in de VS nl. Problemen extern neerleggen bij een zgn racistische politiemacht is wat dat betreft makkelijker.

quote:
[..]

Ik heb geen idee wat MTV News is, dat was toch een muziek- en realityzender? :P Verder zijn Colbert of de Daily Show(ik neem aan dat je dat bedoelt)helemaal niet zo redelijk. Gewoon overduidelijk linkse satiristische programmamakers. Leuk om te kijken voor flauwe humor, zoals Jordan Klepper wanneer hij extremistische Trump-aanhangers interviewt of dingen zoals de mensenrechtensituatie in China of klimaatverandering. Betrouwbaar op ingewikkelde maatschappelijke vraagstukken zijn ze zeker niet, alhoewel ik ze nooit iets in de trant van "alle blanken zijn racistisch" heb horen zeggen.

Kun je beter een krant of wetenschappelijk tijdschrift lezen.
Ik ben het helemaal met je eens dat dat soort programma's flink gekleurd zijn. En ik als iemand die zichzelf als politiek centrum ziet erger me dus aan de air van "objectiviteit" die die mensen zichzelf aanmeten in hun programma's en buiten die programma's door de fans ("people who watch the dailyshow are best informed about the news" zong het rond een tijdje). En het feit dat Europeanen hun nieuws over de VS vooral via dat soort programma's te horen krijgen.

Dus wat dat betreft kruipt dat gevoel van onvrede hier ook naarbinnen want "het zal hier ook wel zo zijn" en dat merk je ook in het overgenomen taalgebruik in de leenwoorden. "Suprematie", "oppressie" "Mensen van kleur", "witte mensen" en talking points zoals "racisme is bevooroordeeldheid + macht dus donkere mensen kunnen niet racistisch zijn".

Het druipt allemaal binnen en bijna niemand lijkt kritisch te willen zijn want iedereen wil als goed persoon overkomen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zaterdag 17 juli 2021 @ 10:57:07 #153
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_200405985
Één of andere politicus wordt aangehouden omdat hij geen kentekenplaat aan de voorkant heeft , maar volgens hem wordt hij aangehouden omdat hij zwart is ;')

Ik ben inmiddels overleden
pi_200406061
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 10:57 schreef Enchanter het volgende:
Één of andere politicus wordt aangehouden omdat hij geen kentekenplaat aan de voorkant heeft , maar volgens hem wordt hij aangehouden omdat hij zwart is ;')

Wat mij betreft schijven ze gewoon boetes uit voor belediging van een ambtenaar in functie bij zulke valse beschuldigingen.

Daarnaast duurt het wel gruwelijk lang die administratieve handelingen in de politieauto.
  zaterdag 17 juli 2021 @ 19:16:42 #155
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_200412223
twitter


Man man man :')
Ik ben inmiddels overleden
  zaterdag 17 juli 2021 @ 20:29:33 #156
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200413013
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 09:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
In dat geval kunnen al die confederale monumenten in de VS dus ook opgedoekt worden. Te beginnen met de Stone Mountain mural in Georgia?
Die waren in hun tijd geen doorgewinterde criminelen en nog niet.
  Beste debater 2022 zaterdag 17 juli 2021 @ 20:51:19 #157
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200413364
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 20:29 schreef AchJa het volgende:

[..]

Die waren in hun tijd geen doorgewinterde criminelen en nog niet.
landverraad en een oorlog ontketenen zijn het summum van misdadigheid
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 24 juli 2021 @ 21:58:56 #158
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 24 juli 2021 @ 22:28:19 #159
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_200528770
En dat kan natuurlijk allemaal op Twitter. Het selectief toepassen van bepaalde regels daar blijft een opmerkelijk fenomeen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 24 juli 2021 @ 22:32:49 #160
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200528845
quote:
13s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 22:28 schreef HowardRoark het volgende:
En dat kan natuurlijk allemaal op Twitter. Het selectief toepassen van bepaalde regels daar blijft een opmerkelijk fenomeen.
Want hij is niet doodgeschoten ofzo?

twitter
  zaterdag 24 juli 2021 @ 22:40:57 #161
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_200529044
Nee, ik bedoelde dat die accounts van Antifa de dood van die agent min of meer openlijk aan het vieren zijn. Twitter is er tegenwoordig als de kippen bij om elke mening die niet in lijn valt met hun links-en radicaal progressieve wereldbeeld de kop in te drukken, maar dit zullen ze gewoon laten staan. Hier tellen de zogenaamd strenge regeltjes ineens niet meer.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 24 juli 2021 @ 22:42:25 #162
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200529072
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 22:40 schreef HowardRoark het volgende:
Nee, ik bedoelde dat die accounts van Antifa de dood van die agent min of meer openlijk aan het vieren zijn. Twitter is er tegenwoordig als de kippen bij om elke mening die niet in lijn valt met hun links-en radicaal progressieve wereldbeeld de kop in te drukken, maar dit zullen ze gewoon laten staan. Hier tellen de zogenaamd strenge regeltjes ineens niet meer.
Ah zo, ja klopt.
pi_200529533
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 22:40 schreef HowardRoark het volgende:
Nee, ik bedoelde dat die accounts van Antifa de dood van die agent min of meer openlijk aan het vieren zijn. Twitter is er tegenwoordig als de kippen bij om elke mening die niet in lijn valt met hun links-en radicaal progressieve wereldbeeld de kop in te drukken, maar dit zullen ze gewoon laten staan. Hier tellen de zogenaamd strenge regeltjes ineens niet meer.
Ik heb toch redelijk positieve ervaringen op Twitter met het indienen van reports tegen zulk soort berichten. Ongeacht de politieke kleur van die berichten.
pi_200530203
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 23:09 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Ik heb toch redelijk positieve ervaringen op Twitter met het indienen van reports tegen zulk soort berichten. Ongeacht de politieke kleur van die berichten.
Ik ook, als er echt oproepen tot geweld in staan heeft reporten echt zin. Dat is eigenlijk ook de enige reden dat ik dat account nog heb :D
  zondag 25 juli 2021 @ 11:55:36 #165
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_200536902
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 22:40 schreef HowardRoark het volgende:
Nee, ik bedoelde dat die accounts van Antifa de dood van die agent min of meer openlijk aan het vieren zijn. Twitter is er tegenwoordig als de kippen bij om elke mening die niet in lijn valt met hun links-en radicaal progressieve wereldbeeld de kop in te drukken, maar dit zullen ze gewoon laten staan. Hier tellen de zogenaamd strenge regeltjes ineens niet meer.
En andersom gebeurd dat zeker nooit? Zelfs op Fok worden doodgeschoten verdachten gevierd.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_200566615
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 13:29 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dit is weldegelijk het dominante verhaal binnen BLM. Zoals ik dat van supporters heb mogen vernemen en zoals de kopstukken het presenteren. Namelijk dat blanke mensen (en het systeem dat hen ondersteunt) bezig zijn met het targetten van donkere mensen. Systemically.
Oh ik geloof zeker dat een aanzienlijk deel van de aanhangers zo radicaal is, ik geloof echter niet dat het het dominante verhaal is. Wat ik van aanhangers heb vernomen is dat de meerderheid van blanke mensen [in Amerika] onderdeel zijn van het probleem omdat ze niet optreden tegen hun medemensen(zoals collega's). Maar zeker niet dat iedereen daaraan meedoet. Op de website van BLM komt dit ook niet naar voren, die hebben het veelal over "unconsciously". In dit interview met een kopstuk komt ze me ook niet bijster radicaal over zoals soms wordt beweerd. Ik vond dit debat tussen Wierd Duk en een organisator uit Zeeland ook wel een goed voorbeeld daarvoor(wel meer relevant voor Nederland). Ze stelt dat BLM voornamelijk is bedoeld om mensen samen te brengen niet om een groep als massale zondebok aan te duiden.
[..]

quote:
Er zal niet super veel studies gedaan zijn over relevante data.
Als ik zo even google vind ik al een handvol studies die hij niet heeft meegenomen. Niet erg verder want je kunt niet alles meenemen, maar hij legt niet uit waarom hij de ene studie wel meeneemt en de ander niet.

quote:
De oudheid van het filmpje boeit denk ik wat minder gezien je zou verwachten dat we in het verleden (jaren 80, 90) racistischer waren dan nu. Als er toen geen trend te bekennen was dan zou ik me afvragen waarom dat nu dan ineens wel te bekennen is juist nu politieagenten zich terughoudender opstellen bij donkere mensen.
Nouja, ik denk dat we daar inmiddels dus een mogelijke verklaring voor hebben, namelijk dat de data incompleet was in die tijd. Als je bijvoorbeeld ziet dat sinds de start van de nieuwe datacollectie is gebleken dat er twee keer zoveel mensen omkomen door politiegeweld dan gedacht:

quote:
Full data collection started this year. But outsiders had already begun to gather the data in the interests of informing the public. The database considered to be the most complete is maintained by The Washington Post. In 2015, the newspaper began collecting information on fatal shootings from local news reports, public records and social media. Its records indicate that police officers shoot and kill around 1,000 civilians each year — about twice the number previously counted by the FBI.
quote:
Ik heb doorgelezen maar als ik zo bijvorbeeld naar de grafiek kijk voelt het voor mij alsof er wat data mist. De eerste vraag die bij mij opkomt is "zou het kunnen dat in buurten waar donkere mensen dominant zijn (+80%) er minder animo is voor donkere mensen om zich bij de politie aan te melden waardoor een stad gedwongen is om blanke agenten uit andere buurten in te zetten in buurten waar ze totaal niet bekend mee zijn en waar ze dus meer op hun hoede zijn" het beste is nl om agenten te hebben die opgegroeid zijn in de buurt en daar dus geworteld zijn. Dat is alleen soms een luxe.

Ik probeer niet dingen weg te verklaren maar ik denk dat er veel relevante factoren en nuances zijn die misschien wel leiden naar totaal tegenovergestelde conclusies dan we nu collectief trekken.
Zou kunnen natuurlijk. Het probleem is natuurlijk dat je objectieve conclusies moet trekken en dat is met iets subjectiefs als sociologie natuurlijk heel moeilijk. En veel data is nog altijd incompleet, dat ook. Ik zou alleen niet zo goed weten wat een alternatieve verklaring is. Waarom kies je er als agent voor om vaker minderheden te fouilleren terwijl ze aantoonbaar minder vaak illegaal spul bij zich dragen? Waarom schiet een blanke agent na een noodoproep vaker in een zwarte buurt dan een zwarte agent maar schiet een zwarte agent niet vaker in een blanke buurt dan een blanke agent? Waarom schiet een blanke agent vaker zwarten neer die voor niemand een bedreiging vormde? Ik denk dat je op z'n minst de conclusie kunt trekken dat het ergens mis gaat en dat minderheden gelijk hebben wanneer ze observeren dat ze anders behandeld worden dan blanken. In hoeverre het racistisch is kun je over twisten natuurlijk. Ik zou echter niet weten wat het anders kan zijn dan dat er (onbewuste) vooroordelen meespelen.
[..]

quote:
De vraag is of die boosheid goed gericht is.
Misdirected anger is nl nogal een dingetje. En een mooie afleidingsmanoevre voor eventuele politici die het hun platform maken om dit soort problemen op te lossen. Laten we eerlijk wezen. Vingetje wijzen naar de politie is makkelijker dan sociale programma's op te zetten om problemen in achterstandswijken op te lossen. Dat laatste verkoopt erg slecht in de VS nl. Problemen extern neerleggen bij een zgn racistische politiemacht is wat dat betreft makkelijker.
Nouja BLM is nogal breed, niet alleen tegen politie gericht. BLM stelt dat dit een breder probleem is die ook ligt in de politiek, onderwijs, justitie, arbeidsmarkt etc. Alhoewel ze die brede blik beter zouden kunnen benadrukken, dat zeker.
[..]

quote:
Ik ben het helemaal met je eens dat dat soort programma's flink gekleurd zijn. En ik als iemand die zichzelf als politiek centrum ziet erger me dus aan de air van "objectiviteit" die die mensen zichzelf aanmeten in hun programma's en buiten die programma's door de fans ("people who watch the dailyshow are best informed about the news" zong het rond een tijdje). En het feit dat Europeanen hun nieuws over de VS vooral via dat soort programma's te horen krijgen.
Is dit echt? :D
Verder eens hoor.

quote:
Dus wat dat betreft kruipt dat gevoel van onvrede hier ook naarbinnen want "het zal hier ook wel zo zijn" en dat merk je ook in het overgenomen taalgebruik in de leenwoorden. "Suprematie", "oppressie" "Mensen van kleur", "witte mensen" en talking points zoals "racisme is bevooroordeeldheid + macht dus donkere mensen kunnen niet racistisch zijn".

Het druipt allemaal binnen en bijna niemand lijkt kritisch te willen zijn want iedereen wil als goed persoon overkomen.
Anglicismen zijn ook irritant. Alhoewel ik "wit" ook soms gebruik. En jij "talking points" ;) Wel denk ik dat de Nederlandse samenleving ook zo zijn problemen kent. Dat heeft de toeslagenaffaire wel laten zien. Dat heeft echter een meer Nederlandse benadering nodig, geen oplossingen en theorieën die vooral relevant zijn voor een totaal ander land dan de onze.
Incelfrikandel
  woensdag 28 juli 2021 @ 19:37:07 #167
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_200602067
Ik ben inmiddels overleden
pi_200603531
quote:
Tja, en als je de daadwerkelijke artikelen leest zie je ook waarom ze zo verschillen.

Er is tijdens de BLM protesten onderzoek gedaan, daaruit bleek dat de groei van corona gevallen in gebieden waar de protesten waren niet hoger was dan in andere gebieden.

Daarentegen lijken er bij de 6 januari protesten wel (veel?) mensen besmet te zijn geraakt. Je kan je afvragen hoe het verschil te verklaren is, mogelijk combinatie van weer, (geen) mondkapjes en mensen dichter op elkaar / binnen?

Zie studie: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33215199/

Edit: het is zelfs nog anders. Het tweede deel, in januari, gaat in de meeste gevallen niet eens over de protesten. Het gaat erover dat republikeinen weigerden om een mondkapje te dragen terwijl ze schuilden, waardoor andere leden van het huis van afgevaardigden zijn besmet. Lijkt me prima nieuwswaardig en ook geen vreemde toon.

Maar goed, Rubin verspreid sowieso een specifiek narratief ;)

[ Bericht 5% gewijzigd door kipknots op 28-07-2021 21:21:44 ]
  Beste debater 2022 woensdag 28 juli 2021 @ 21:52:43 #169
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200604388
Antifa is tuig van de richel dat enkel kan slopen. Komt hun wens uit, een politie-loze 'staat', zullen ze ook als eerst staan te janken dat een rivaliserende revolutionaire groep hun spandoekjes heeft gestolen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 30 juli 2021 @ 15:49:17 #170
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_200639374
En het weven van verhalen gaat verder




[ Bericht 3% gewijzigd door SpecialK op 31-07-2021 19:55:28 ]
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 30 juli 2021 @ 16:53:45 #171
117098 Hathor
Effe niet
pi_200640467
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 15:49 schreef SpecialK het volgende:
En het weven van het verhalen gaat verder

Zo zie je maar weer dat je het je als agent ook niet kan permitteren je bodycam niet te gebruiken, voor je het weet gaat zoiets een eigen leven leiden en breekt er weer ergens de pleuris uit onder het mom van all cops are bastards.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zaterdag 31 juli 2021 @ 19:04:11 #172
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_200660487
twitter

_O-
Ik ben inmiddels overleden
  zaterdag 14 augustus 2021 @ 23:23:19 #173
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_200916461
twitter


:') ongelooflijk.
Dat wordt dus gelijk schieten 8)7
Ik ben inmiddels overleden
  zondag 15 augustus 2021 @ 07:52:59 #174
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_200918404
quote:
18s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 23:23 schreef Enchanter het volgende:
[ twitter ]

:') ongelooflijk.
Dat wordt dus gelijk schieten 8)7
Voor wat er van waar is :)

Desalniettemin, van mij mogen ze. Werkschuw tuig wat werkelijk niets bijdraagt en alleen maar voor ellende zorgt. Ga lekker naar huis, je nuttig maken ipv te lopen ziemelen over je kleurtje.
  zondag 15 augustus 2021 @ 10:39:53 #175
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_200919415
Misschien is het idee voor de politieagenten om te gaan werken in steden/ staten waar zij wel gewaardeerd worden. Laat de deze steden en staten het zelf maar opknappen. :W
pi_201607489
quote:
Over Half of Police Killings Are Unreported in Government Statistics—Study

More than half of all police killings in the U.S. are misclassified or unreported in official government statistics, according to a new study.

Researchers from the Institute for Health Metrics and Evaluation (IHME) at the University of Washington School of Medicine compared data from the U.S. National Vital Statistics System (NVSS), the government system that collates all death certificates, to three non-governmental, open-source databases on fatal police violence.

The study, obtained by Newsweek ahead of its publication in The Lancet on Thursday, found that the NVSS under-reported deaths from police violence by more than 55 percent between 1980 and 2018.
quote:
They estimated that the NVSS failed to report 17,100 deaths attributable to police violence out of an estimated 30,800 that took place between 1980 and 2018. In 2018 alone, the most recent year for which data is available, there were 642 missing out of an estimated 1,240 deaths, according to the study.
quote:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Incelfrikandel
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 18:26:31 #177
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 19:16:46 #178
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_201608124
Ja ja, de strijd tegen vermeend racisme gaat nog altijd door.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 19:24:33 #179
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_201608227
quote:
18s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 23:23 schreef Enchanter het volgende:
[ twitter ]

:') ongelooflijk.
Dat wordt dus gelijk schieten 8)7
Wat is daar mis mee?
pi_202092127
1-0 voor Kyle Rittenhouse?

twitter

“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_202130555
New York heeft een tijdje terug een nieuwe burgemeester gekozen, de vrij gematigde Eric Adams die ook pro-politie is (voormalig agent zelfs), en dit valt niet zo goed bij lokale tak van de terreurorganisatie BLM:
quote:
Black Lives Matter of Greater New York leader Hawk Newsome said Wednesday there would be "bloodshed" and "riots" if Mayor-elect Eric Adams keeps his campaign promise of reinstating a controversial undercover anti-crime unit.

Newsome made the comments following a meeting with Adams that was live-streamed on Instagram. Though the two agreed on several points, they clashed over bringing back plainclothes cops in order to combat the city's rising violent crime rates.

"If they think they are going back to the old ways of policing then we're going to take to the streets again," Newsome said to reporters outside of Brooklyn Borough Hall after the meeting. "There will be riots. There will be fire, and there will be bloodshed."

Adams, a former NYPD captain and current Brooklyn borough president, was elected mayor in November after he won a June primary against a crowded field of Democratic candidates, which included several progressives. The moderate Democrat has pledged that the undercover anti-crime unit will return to patrolling the city streets after it was disbanded in 2020 during the social justice protests that swept through New York City.

During the closed-door meeting with Black Lives Matter leaders, Adams said, "There's one thing that we do agree on, that we need to change conditions that people are living in, historical conditions. And the conditions have not changed."

"What I know for sure, is there is no one in this city that's going to deal with this issue as the mayor of this city better than I'm going to," Adams, who will become New York City's second Black mayor, said.

However, Adams also called on the BLM leaders to step up.

"You're on the ground. Stop the violence in my community. I'm holding you accountable," he told them. "Don't hold me accountable. Being the mayor, being the borough president, being the state senator—I put my body on the line for my community, so I'm not here for folks to come and say, 'Eric, we're gonna hold you accountable.'"

Chivona Newsome, Hawk's sister and co-founder of Black Lives Matter of Greater New York, disagreed with Adams' assertion. She stated, "You're the mayor of New York! There's only so much we can do."

"I disagree," Adams answered.

Newsome spoke with the New York Post after the meeting with the mayor-elect. He said he was bothered that Adams "didn't offer a comment on police reform" during the talk. The activist also promised his group would take action should they feel the NYPD is targeting their community.

"We will be at his front door, we will be at Gracie Mansion, we will be in the streets if he allows these police to abuse us," Newsome said.

"I am not threatening anyone. I am just saying that it's a natural response to aggressive oppression, people will react," he added.

On Thursday, Adams reiterated his vow to reinstate the plainclothes cop units. He also downplayed Newsome's comments regarding an uproar occurring if the undercover cops return.

"They didn't say any of that in the meeting. That was a lot of grandstanding," Adams said to the New York Daily News. "They know who I am. I ran on a very clear message: My city will not be unsafe and that is what we're going to do. Clear plan: Putting together a plainclothes anti-gun unit—that will happen—and the city is going to be safe."

Adams also took a shot at the power of the leaders in Wednesday's meeting. He told the outlet that the group is "not representative of the Black Lives Matter movement."

Newsome objected to Adams' characterization, telling the Daily News: "It's hypocritical that he would downplay the impact of our organization when we are looked at as global voices for the movement."

https://www.newsweek.com/(...)s-reinstated-1648426
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_202131018
quote:
10s.gif Op donderdag 11 november 2021 19:18 schreef HowardRoark het volgende:
New York heeft een tijdje terug een nieuwe burgemeester gekozen, de vrij gematigde Eric Adams die ook pro-politie is (voormalig agent zelfs), en dit valt niet zo goed bij lokale tak van de terreurorganisatie BLM:
[..]

Dreigen met terreur. Kunnen ze dan niet leuk de patriot act uit de kast trekken?
pi_202257635
Je verwacht het niet ..

twitter

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_202257719
Vertel eens, waarom verwacht je het niet?
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_202257730
Zonder uit te leggen waarom je zelf enorm achterlijk bent, uiteraard.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_204689665
quote:
BLM-oprichter in opspraak om privéfeesten in miljoenenvilla
De 38-jarige Patrisse Cullors, mede-oprichter van de Black Lives Matter-beweging, is in opspraak geraakt nadat ze heeft toegegeven twee feesten te hebben georganiseerd in een miljoenenvilla in Los Angeles. Cullors vertelde maandag aan persbureau AP dat ze begin vorig jaar het verjaardagsfeestje van haar zoon heeft gevierd in het zes miljoen kostende huis. Later zou ze daar ook nog een bijeenkomst hebben georganiseerd om de inauguratie van president Biden te vieren. Dit terwijl Cullors eerder beweerde de villa nooit voor persoonlijk gewin gebruikt te hebben.

Kritiek
Black Lives Matter kreeg vorige maand te maken met veel kritiek nadat bekend werd dat de organisatie de miljoenenvilla – met onder meer zes slaapkamers, zes badkamers, een zwembad en een geluidspodium – heeft gekocht met behulp van donaties van BLM-aanhangers. De organisatie bood vervolgens hun excuses aan en beloofde in de toekomst transparanter te werk te gaan.

BLM gaf vervolgens de media de schuld van de „opruiende en speculatieve rapporten waarin journalisten de financiële gegevens van de groep onderzochten en schade hadden veroorzaakt”.
https://www.telegraaf.nl/(...)en-in-miljoenenvilla
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_204689735
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 15:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ja hoor, de discriminatiekaart wordt weer getrokken. Wat een volk ook. Alles de schuld van de media maar zelfreflectie ho maar...

:')
  dinsdag 17 mei 2022 @ 18:14:29 #188
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_204781264
twitter


:') :') :') :') :')
Ik ben inmiddels overleden
pi_204781753
Het wordt steeds gekker met de zelf verrijkende BLM-activisten. |:(
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_204781793
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 18:14 schreef Enchanter het volgende:
[ twitter ]

:') :') :') :') :')



@de_boswachter @Neef_Wuppie

[ Bericht 2% gewijzigd door Zipportal op 17-05-2022 19:34:05 ]
pi_204871361
quote:
Nou, dat zal wel weer een eenzijdig programma zijn, zonder de negatieve aspecten van het verhaal...
  donderdag 26 mei 2022 @ 14:39:04 #193
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_204871384
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 14:36 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Nou, dat zal wel weer een eenzijdig programma zijn, zonder de negatieve aspecten van het verhaal...
Niks over rellen , niks over die neger die in Waukasha.
Mensen in de media zijn voornamelijk wit blank
Niks over Tony Timpa , voor de rest gaat het over omroep zwart .
Niet echt boeiend
Ik ben inmiddels overleden
  donderdag 26 mei 2022 @ 14:57:41 #194
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204871477
Tja, men moet en zal het narratief in stand proberen te houden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_204872084
Barack Obama is van mening dat het treurig is dat er 19 kinderen zijn omgekomen maar dat we nu vooral moeten stilstaan bij het overlijden van een drugsverslaafde bajesklant en valsemunter.
Nooit geweten dat hij zo'n hekel aan kinderen had.

twitter
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_204872288
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 16:24 schreef spectrumanalyser het volgende:
Barack Obama is van mening dat het treurig is dat er 19 kinderen zijn omgekomen maar dat we nu vooral moeten stilstaan bij het overlijden van een drugsverslaafde bajesklant en valsemunter.
Nooit geweten dat hij zo'n hekel aan kinderen had.

[ twitter ]
Ja joh, stilstaan bij een crimineel die voor zijn familie dood meer opleverde dan levend

Man man, en deze man is ooit POTUS geweest. Wat een aanwinst is hij ook geweest he....
pi_204872359
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 16:24 schreef spectrumanalyser het volgende:
Barack Obama is van mening dat het treurig is dat er 19 kinderen zijn omgekomen maar dat we nu vooral moeten stilstaan bij het overlijden van een drugsverslaafde bajesklant en valsemunter.
Nooit geweten dat hij zo'n hekel aan kinderen had.

[ twitter ]
Dit is echt zo treurig inderdaad. :')
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  donderdag 26 mei 2022 @ 17:00:23 #199
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204872387
twitter

Ja, dat was een handige tweet Barry :').

Wat een volkomen buiten de werkelijkheid staande puppet is het ook :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_204872452
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 16:50 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ja joh, stilstaan bij een crimineel die voor zijn familie dood meer opleverde dan levend
Vreemde opmerking
Incelfrikandel
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')