SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
Het gaat of over Hugo of over een krantenartikel, je mag kiezenquote:
Nee dus, dan is het 'Man overlijdt op parkeerterrein supermarkt'.quote:Op donderdag 15 april 2021 13:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als hij nou uit de supermarkt kwam en overleden was, hadden ze dan geschreven: "Man overlijd kort nadat hij uit de supermarkt kwam"
Komt omdat journalisten niet zo goed kunnen rekenen.
Hier (DE) barst de besmettingscijferapocalyps komende week los wanneer men begint met het testen van schoolkinderen en kinderen in de KDV's.quote:Op donderdag 15 april 2021 13:38 schreef raptorix het volgende: [..] Die gasten zijn niet goed in hun pan, heb je hun ziekenhuiscijfers gezien?
Ik heb de reactiechain afgelopen en daar staat dus niet de raptorix opmerking die je bedoelt. soit.quote:Op donderdag 15 april 2021 13:51 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat deed ik toch. Jij reageert daar weer op. Maar ok.
De man werd op het parkeerterrein van de priklocatie onwel, vlak nadat hij een prik heeft gehad. Later overleed hij in het ziekenhuis. Hij was daar dus niet als voorbijganger, maar had net de prik gehad. Dan is de kop 'Man (77) overlijdt kort na coronaprik' absoluut niet suggestief. Dat zou het pas zijn geweest als de man geen prik had gehad. 'Man (77) onwel op parkeerterrein priklocatie'. Dat is een suggestieve kop.
Over een paar jaar is het merendeel van de geregistreerde users overleden.quote:Op donderdag 15 april 2021 13:57 schreef raptorix het volgende:
Overigens heb ik nog een leuk feitje, statisch gezien overlijd er elke 4 uur een geregistreerd Fok user
Of dat verband er wel of niet is kun je gewoonweg niet aantonen.quote:Op donderdag 15 april 2021 13:48 schreef zalkc het volgende:
Reageer dan op die post en niet op die van mij denk ik dan.
Probeer ik het nog een keer. Doordat de kop van het bericht een impliciet verband legt tussen de coronaprik en het overlijden vindt ik dat de media een grens opzoekt. Hoewel het feitelijk correct is wil dat niet zeggen dat de kracht van suggestie moet worden genegeerd.
Nou het is dus zo, er zijn 17 miljoen Nederlanders, en 236.267 Fokkers, dat is 1 op 71quote:Op donderdag 15 april 2021 13:58 schreef zalkc het volgende:
[..]
Over een paar jaar is het merendeel van de geregistreerde users overleden.
Maar zoveel mensen gaan er niet dood aan elektrocutie.quote:Op donderdag 15 april 2021 13:57 schreef raptorix het volgende:
Overigens heb ik nog een leuk feitje, statisch gezien overlijd er elke 4 uur een geregistreerd Fok user
De GGD had het gewoon bevestigd ouwe leugenaarquote:Op donderdag 15 april 2021 13:59 schreef raptorix het volgende:
Ik heb in dat draadje alleen Sandman beetje lopen trollen naar het bewijs, omdat de GGD helemaal geen medische info mag geven, dus ook niet of iemand gevaccineerd is geweest, dat soort grappen haalt hij namelijk continue uit.
Datzelfde kun je natuurlijk ook zeggen over die trombosegevallen. Statistisch gezien krijgen er meer mensen trombose die geen vaccinatie gehad hebben ook, dus is dat verband er dan wel echt?quote:Op donderdag 15 april 2021 14:00 schreef Za het volgende:
[..]
Of dat verband er wel of niet is kun je gewoonweg niet aantonen.
Een hartstilstand 15 minuten na vaccinatie is een natuurlijke dood, of het vaccineren daarbij een rol heeft gespeelt zul je gewoon nooit kunnen vaststellen noch uitsluiten.
Om die reden was het niets mis met het bericht, het geeft louter aan wat heeft plaatsgevonden.
quote:Op donderdag 15 april 2021 14:01 schreef maily het volgende:
NWS / Bekende corona-ontkenner en complotdenker sterft aan corona
GGD heeft belang bij stilleggen, gratis geld voor hunquote:Op donderdag 15 april 2021 14:01 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De GGD had het gewoon bevestigd ouwe leugenaar.
quote:Op donderdag 15 april 2021 14:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
GGD heeft belang bij stilleggen, gratis geld voor hun
Dit veronderstelt een zelfde leeftijdsopbouw / andere attributen tussen Nederlanders en fokkers.quote:Op donderdag 15 april 2021 14:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nou het is dus zo, er zijn 17 miljoen Nederlanders, en 236.267 Fokkers, dat is 1 op 71
Dagelijks overlijden er gemiddeld 414 mensen, dus dat zijn 6 Fokkers, dus elke 4 uur
DUS DENK GOED NA VOORDAT JE WEER EEN KLOON ACCOUNT MAAKT.
Ik zou FTM tippen!quote:Op donderdag 15 april 2021 14:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
lelijke rekenfout van je, je vergeet mee te nemen dat de populatie van users onevenredig is aan de werkelijke populatie, zo zullen er weinig 90+'ers en weinig 16- 'minners tussenzitten op Fok!quote:Op donderdag 15 april 2021 14:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nou het is dus zo, er zijn 17 miljoen Nederlanders, en 236.267 Fokkers, dat is 1 op 71
Dagelijks overlijden er gemiddeld 414 mensen, dus dat zijn 6 Fokkers, dus elke 4 uur
DUS DENK GOED NA VOORDAT JE WEER EEN KLOON ACCOUNT MAAKT.
Een leerling van Ruttequote:Op donderdag 15 april 2021 14:02 schreef maan_man het volgende:
Die Sophie Hermans is ook een mooie. Vragen ze haar mening over hoe er met spillage van vaccins wordt omgegaan. Zegt ze, ja daar ga ik het kabinet naar vragen. Zeggen anderen, dat hoef je niet te vragen dat staat in de stukken. Zegt ze, ja wij krijgen allerlei stukken, ik vraag het nu hier.
Of ze wil niks kritisch zeggen of ze is te belabberd om de stukken te lezen.
Fok is gewoon een afspiegeling van de maatschappij!quote:Op donderdag 15 april 2021 14:04 schreef zalkc het volgende:
[..]
lelijke rekenfout van je, je vergeet mee te nemen dat de populatie van users onevenredig is aan de werkelijke populatie, zo zullen er weinig 90+'ers en weinig 16- 'minners tussenzitten op Fok!
Dank! Moeders gelijk geappt.quote:
Ik heb niet zo'n zin diezelfde 'wat is nieuws'-discussie opnieuw te voeren, maar ik geloof dat het niet zo moeilijk is te begrijpen dat een man die onwel wordt op het parkeerterrein van de priklocatie waar hij net een prik heeft gehad en later overlijdt nieuws is en de kop 'Man (77) overlijdt kort na coronaprik' feitelijk gewoon juist is en het niet benoemen domweg censuur is.quote:Op donderdag 15 april 2021 13:57 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik heb de reactiechain afgelopen en daar staat dus niet de raptorix opmerking die je bedoelt. soit.
Maar ik vind de kop wel suggestief. Ik denk juist dat de kop "Man(77) overlijd op parkeerterrein priklocatie" dat niet is. Maar zoals je misschien er al in leest heeft dat niet dezelfde click-baarheid dan de kop waar het vaccin wordt bijgehaald. 3x raden hoe dat komt.
nou... er is wel wat ondervertegenwoordiging en oververtegenwoordiging her en der. weinig analfabeten en blinden gok ik sowieso. Hoewel, met de huidige hulpmiddelen...quote:Op donderdag 15 april 2021 14:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Fok is gewoon een afspiegeling van de maatschappij!
Wanneer was de laatste keer dat van Dissel zijn model klopte?quote:Op donderdag 15 april 2021 13:02 schreef Jor_Dii het volgende:
Van Dissel zegt dus dat de piek op de IC pas over ruim 2 weken wordt verwacht (begin Mei).. dus alles zal op gaan schuiven qua stappen
Nou dat lijkt me nietquote:Op donderdag 15 april 2021 14:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Met de marges die hij hanteert klopt het altijd.quote:Op donderdag 15 april 2021 14:06 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Wanneer was de laatste keer dat van Dissel zijn model klopte?
Het is niet zo dat statistisch gezien meer mensen trombose krijgen die geen vaccin hebben gehad.quote:Op donderdag 15 april 2021 14:01 schreef chratnox het volgende:
Datzelfde kun je natuurlijk ook zeggen over die trombosegevallen. Statistisch gezien krijgen er meer mensen trombose die geen vaccinatie gehad hebben ook, dus is dat verband er dan wel echt?
Bel met een tweede telefoon dan.. weet je het meteen.quote:Op donderdag 15 april 2021 14:07 schreef verita het volgende:
Even serieus aub:(ondertussen 1:42:16 uur in de wacht) weet iemand of zo'n telefoon lijn ook in een oneindige loop kan blijven hangen en ik dus voor de kat zijn kont zit te wachten?
Point taken. Maar dan nog dan zou met de marges van begin mei het evengoed midden april kunnen zijn.quote:Op donderdag 15 april 2021 14:07 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Met de marges die hij hanteert klopt het altijd.
F*ck waarom denk ik daar niet aan? Thanksquote:Op donderdag 15 april 2021 14:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Bel met een tweede telefoon dan.. weet je het meteen.
Lukt het niet online?quote:Op donderdag 15 april 2021 14:07 schreef verita het volgende:
Even serieus aub:(ondertussen 1:42:16 uur in de wacht) weet iemand of zo'n telefoon lijn ook in een oneindige loop kan blijven hangen en ik dus voor de kat zijn kont zit te wachten?
quote:Op donderdag 15 april 2021 14:07 schreef verita het volgende:
Er is gewoon doorgeprikt die dag. Alleen de 'feestelijke opening' (sowieso, why een feestelijke opening) is die dag niet doorgegaan.quote:Op donderdag 15 april 2021 14:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het was een garpjequote:Op donderdag 15 april 2021 14:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er is gewoon doorgeprikt die dag. Alleen de 'feestelijke opening' (sowieso, why een feestelijke opening) is die dag niet doorgegaan.
Nah, eerst kom ik er niet door (in gesprek) en nu de laatste vijf keer : nummer bestaat niet meer-geluidquote:Op donderdag 15 april 2021 14:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Bel met een tweede telefoon dan.. weet je het meteen.
Nee, ik moet bellen (huisarts heeft gebeld vanmorgen dat ik NU moest bellen)quote:
Ik zie wel 3 weken een reversed wedge pattern!quote:Op donderdag 15 april 2021 14:11 schreef zoost het volgende:
[..]
Ik zie een uitbraak rond de 200 als de butterfly zich voortzet. Of houdt de weerstand het?
39 nieuwe opnames is volgens mij vrij laag vergeleken de afgelopen weken. Dus het zal wel redelijk snel gaan zakken...quote:
Misschien injecteren ze je dan extra met een shot whiskey.quote:Op donderdag 15 april 2021 14:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Alleen de 'feestelijke opening' (sowieso, why een feestelijke opening) is die dag niet doorgegaan.
Gelukkig niet zeg.quote:Op donderdag 15 april 2021 14:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat kan maar 1 ding betekenen!quote:Op donderdag 15 april 2021 14:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik zie wel 3 weken een reversed wedge pattern!
Online kun je het ook proberen toch ? Moet je wel kunnen inloggen met de app of met een sms code.quote:Op donderdag 15 april 2021 14:07 schreef verita het volgende:
quote:Op donderdag 15 april 2021 14:13 schreef Anton91 het volgende:
[..]
39 nieuwe opnames is volgens mij vrij laag vergeleken de afgelopen weken. Dus het zal wel redelijk snel gaan zakken...
Vorige week woensdag en donderdag hadden we allebei 57 daarom zie je in mijn grafiek nu ook een daling omdat die hard drukt op het zevendaags gemiddelde.quote:Op donderdag 15 april 2021 14:13 schreef Anton91 het volgende:
[..]
39 nieuwe opnames is volgens mij vrij laag vergeleken de afgelopen weken. Dus het zal wel redelijk snel gaan zakken...
Vanavond corona party!quote:Op donderdag 15 april 2021 14:05 schreef Jor_Dii het volgende:
IC gaat goed nu qua nieuwe instroom, dat is positief!
Ik ben erg benieuwd naar de cijfers van Nice om kwart over 4quote:Op donderdag 15 april 2021 14:05 schreef Jor_Dii het volgende:
IC gaat goed nu qua nieuwe instroom, dat is positief!
Kan.quote:Op donderdag 15 april 2021 14:20 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Van Dissel kan nog gelijk krijgen
Jij volgt duidelijk geen sportquote:Op donderdag 15 april 2021 10:27 schreef DDDDDaaf het volgende:
Nou, prima. Dan halen we de heren en dames profvoetballers ook maar een heel eind naar voren op de lijst van de vaccinatievolgorde. Hebben we nog andere topfitte profsporters in de bloei van hun leven die we kunnen vaccineren voordat we eindelijk eens echt met het vaccineren van zestigers en risicogroepen kunnem beginnen?
Wat heeft Zuid-Frankrijk hier mee te maken?quote:Op donderdag 15 april 2021 14:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben erg benieuwd naar de cijfers van Nice om kwart over 4
Ik denk dat ze sowieso dit weekend niets gaan veranderen, tenzij we 3 hele hele hele goede dagen zouden hebben.quote:Op donderdag 15 april 2021 14:22 schreef Jor_Dii het volgende:
Het wordt nu wel serieus interessant waar ze dit weekend naar gaan kijken qua ziekenhuiscijfers. Kijken ze naar de gezamenlijke instroom (7 daags gemiddelde) om te bepalen of we over de piek zijn?
Gewoon nog een keer bellen, zeg dat je slechtziend bent en de brief niet kunt lezen.quote:Op donderdag 15 april 2021 14:24 schreef verita het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik ben echt zelden in mijn leven zo kwaad geweest als nu
Krijg na 1:55:12 seconden een K*TMUTS aan de telefoon die geen afspraak wil maken want de brief ervoor ligt nog bij de huisarts, die krijg ik morgen in de bus..... zegt ze : ja van het RIVM mogen we geen afspraak maken, want u heeft de brief niet in handen. Nee klotenmuts, ik moet van de hsuiarts NU bellen omdat het allemaal wel weken uitgesteld mag worden. Echt GVD, daar hang je dan 2 uur voor aan de telefoon.
Dat zal pas een goede headline zijn. Jaap die iets juist voorspelt.quote:Op donderdag 15 april 2021 14:20 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Ik denk het ook niet. Ik verwacht de eerste versoepelingen pas mid mei eigenlijk. Als we mazzel hebben.quote:Op donderdag 15 april 2021 14:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk dat ze sowieso dit weekend niets gaan veranderen, tenzij we 3 hele hele hele goede dagen zouden hebben.
Dat is... frustrerend. Haal diep adem en neem een kop zen-thee.quote:Op donderdag 15 april 2021 14:24 schreef verita het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Krijg na 1:55:12 seconden een K*TMUTS aan de telefoon die geen afspraak wil maken want de brief ervoor ligt nog bij de huisarts, die krijg ik morgen in de bus..... zegt ze : ja van het RIVM mogen we geen afspraak maken, want u heeft de brief niet in handen. Nee klotenmuts, ik moet van de hsuiarts NU bellen omdat het allemaal wel weken uitgesteld mag worden. Echt GVD, daar hang je dan 2 uur voor aan de telefoon.
Ik zou nog een keer bellen. Krijg je vast iemand anders aan de lijn. Nieuwe kans. Het verschilt nogal wie je aan de lijn krijgt namelijk, al verschillende verhalen over gelezen. Blijven proberen.quote:Op donderdag 15 april 2021 14:24 schreef verita het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Of de huisarts zelf laten bellen. Dit is natuurlijk drie keer niks zo.quote:Op donderdag 15 april 2021 14:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Gewoon nog een keer bellen, zeg dat je slechtziend bent en de brief niet kunt lezen.
Of vraag of de dokter foto er van maakt en naar je toe appt.
Mei, ze blijven vanalles verzinnen, Braziliaanse variant, nee de cijfers zijn niet goed genoeg, dan weer dit en dat. Straks allerlei dingen die niet kunnen zonder dat je een app of paspoort toont.quote:Op donderdag 15 april 2021 14:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk het ook niet. Ik verwacht de eerste versoepelingen pas mid mei eigenlijk. Als we mazzel hebben.
quote:Op donderdag 15 april 2021 14:24 schreef verita het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Waarom doe je een spatie voor de dubbele punt?quote:Op donderdag 15 april 2021 14:24 schreef verita het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Bureaucratie >>>>>>>>>>>>>>>> gezond verstand helaas.quote:Op donderdag 15 april 2021 14:24 schreef verita het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
In een dag 2200 opnames erbij?quote:Op donderdag 15 april 2021 14:20 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Jaa, hij staat daar...quote:Op donderdag 15 april 2021 14:24 schreef verita het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ze moeten trouwens wel naar Almelo (plm 25 minuten met de auto), terwijl er letterlijk op 2 minuten fietsen van hun huis ook een GGD priklocatie is, maar hoe eerder, hoe beter, was hun ideequote:Op donderdag 15 april 2021 14:29 schreef Arizona het volgende:
Mijn ouders (van 1952) hebben meteen vandaag hun afspraken ingepland, ze krijgen Pfizer (dus geen AZ...) en kunnen op 27 april terecht voor de eerste prik en begin juni voor prik 2.
Ik ben echt blij voor ze
Of de piek is wel geweest, maar het gaat niet snel genoeg... en dan het tempo open laten wat snel genoeg betekent... Of we moeten tot na de zomer wachten tot de Braziliaanse variant het hele land heeft overgenomen.quote:Op donderdag 15 april 2021 14:28 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Mei, ze blijven vanalles verzinnen, Braziliaanse variant, nee de cijfers zijn niet goed genoeg, dan weer dit en dat. Straks allerlei dingen die niet kunnen zonder dat je een app of paspoort toont.
Ik ga ervanuit dat 2021 ook een verloren jaar gaat zijn.
Via internet gedaan?quote:Op donderdag 15 april 2021 14:29 schreef Arizona het volgende:
Mijn ouders (van 1952) hebben meteen vandaag hun afspraken ingepland, ze krijgen Pfizer (dus geen AZ...) en kunnen op 27 april terecht voor de eerste prik en begin juni voor prik 2.
Ik ben echt blij voor ze
Of dat je na een Pfizertje neerstort op een parking.quote:Op donderdag 15 april 2021 14:30 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Kans dat je trombose krijgt van AZ is nog groter.
Dan wil ik ook wel een shotquote:Op donderdag 15 april 2021 14:14 schreef OProg het volgende:
[..]
Misschien injecteren ze je dan extra met een shot whiskey.
Een Appie noemen ze dat in vaktermen.quote:Op donderdag 15 april 2021 14:14 schreef OProg het volgende:
[..]
Misschien injecteren ze je dan extra met een shot whiskey.
Ben je dan gelijk in comateuze toestand ja?quote:Op donderdag 15 april 2021 14:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Een Appie noemen ze dat in vaktermen.
En hoe lang het moet dalen om te concluderen dat we over de piek zijn.quote:Op donderdag 15 april 2021 14:22 schreef Jor_Dii het volgende:
Het wordt nu wel serieus interessant waar ze dit weekend naar gaan kijken qua ziekenhuiscijfers. Kijken ze naar de gezamenlijke instroom (7 daags gemiddelde) om te bepalen of we over de piek zijn?
Kan niet, nummer is ondertussen buiten gebruikquote:Op donderdag 15 april 2021 14:26 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Dat is... frustrerend. Haal diep adem en neem een kop zen-thee.
Avondklok begon eind Januari en zou er na 2 weken af gaanquote:Op donderdag 15 april 2021 14:31 schreef popje het volgende:
[..]
Of de piek is wel geweest, maar het gaat niet snel genoeg... en dan het tempo open laten wat snel genoeg betekent... Of we moeten tot na de zomer wachten tot de Braziliaanse variant het hele land heeft overgenomen.
Top, even in de gaten houden, mijn pa is van 53.quote:Op donderdag 15 april 2021 14:34 schreef Arizona het volgende:
[..]
Klopt. Ze houden ook wel van een autoritje, dus prima zo
Ik denk dat als je het er op gokt je misschien al wel een afspraak in kunt plannen..quote:Op donderdag 15 april 2021 14:36 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Top, even in de gaten houden, mijn pa is van 53.
We zijn meegegroeid met die maatregelen.quote:Op donderdag 15 april 2021 14:36 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Avondklok begon eind Januari en zou er na 2 weken af gaan
Daarmee is alles ook wel gezegd.
Voor mijn gevoel begon het al in oktober toen de horeca weer dicht moest. Daarna ging het heel snel.quote:Op donderdag 15 april 2021 14:36 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Lockdown begon eind Januari en zou er na 2 weken af gaan
Daarmee is alles ook wel gezegd.
Ja, de pessimist in me ziet de bui ook al hangen.quote:Mei, ze blijven vanalles verzinnen, Braziliaanse variant, nee de cijfers zijn niet goed genoeg, dan weer dit en dat. Straks allerlei dingen die niet kunnen zonder dat je een app of paspoort toont.
Boeit geen fuck wat mij betreft, als het maar daalt en we open kunnen!quote:Op donderdag 15 april 2021 14:39 schreef Discombobulate het volgende:
Het is zo onzeker, met die gigantische onzekerheidsmarges kun je niets zinnigs zeggen. Als door het lenteweer straks het als een gek daalt kan het RIVM nog steeds zeggen "Kijk, ons model klopt!" simpelweg omdat de onzekerheid zo groot is. Zo'n model is noch juist noch onjuist eigenlijk. Betekenisloze wiskunde.
Even een ademtestje.quote:Op donderdag 15 april 2021 14:34 schreef Caland het volgende:
[..]
Ben je dan gelijk in comateuze toestand ja?
@:zipportal
Dat lijkt me sterk. Neem aan dat je via je DigiD wel ergens je geboortedatum moet laten checken.quote:Op donderdag 15 april 2021 14:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik denk dat als je het er op gokt je misschien al wel een afspraak in kunt plannen..
Ik denk dat je je tevreden moet houden met alleen het bier.quote:Op donderdag 15 april 2021 14:40 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik moet zo testen en het lijkt me oprecht driewerf kut.
Vanavond extra bier drinken en Ajax wint van Roma als goedmaker.
quote:Op donderdag 15 april 2021 14:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Gewoon nog een keer bellen, zeg dat je slechtziend bent en de brief niet kunt lezen.
Of vraag of de dokter foto er van maakt en naar je toe appt.
Precies. Maakt me niet uit als ik m'n hele leven Jaap gelijk moet geven en op m'n grafsteen ''Jaap had gelijk'' moet laten zetten; zolang we maar dalen. Wat mij betreft maken we een paar mooie standbeelden van Jaap, Mark, Hugo, Gommers, Kuipers, Marc Bonten, etc. Kunnen ze op die manier relevant blijven. Alles voor een daling.quote:Op donderdag 15 april 2021 14:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Boeit geen fuck wat mij betreft, als het maar daalt en we open kunnen!
*Van Rossem.quote:Op donderdag 15 april 2021 14:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
Door voordringers als Maarten van Rossum is het nu een grote bureaucratische rompslomp geworden.
Moet hij weten.quote:
Mwa, nee, dit is gewoon wanbeleid dat zie je ook duidelijk als je het gaat vergelijken met andere landen die het beter voor elkaar hebben.quote:Op donderdag 15 april 2021 14:39 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
We zijn meegegroeid met die maatregelen.
Ja het stond er verkeerd, moest avondklok zijn. Maar de lockdown was inderdaad al eerder, wat ze ook veel te extreem hebben gedaan.quote:Op donderdag 15 april 2021 14:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel begon het al in oktober toen de horeca weer dicht moest. Daarna ging het heel snel.
[..]
Ja, de pessimist in me ziet de bui ook al hangen.
Er zijn al zoveel verhalen van mensen die gewoon de stoute schoenen aan hebben getrokken en binnen enkele dagen lokaal geprikt konden worden. Totaal onafhankelijk van geboortejaar of medische indicatie.quote:Op donderdag 15 april 2021 14:40 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk. Neem aan dat je via je DigiD wel ergens je geboortedatum moet laten checken.
Ik wacht wel een paar dagen met een afspraak voor hem maken. Zal hooguit nog een weekje duren.quote:Op donderdag 15 april 2021 14:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Er zijn al zoveel verhalen van mensen die gewoon de stoute schoenen aan hebben getrokken en binnen enkele dagen lokaal geprikt konden worden. Totaal onafhankelijk van geboortejaar of medische indicatie.
wijs.hedenquote:Op donderdag 15 april 2021 14:48 schreef ijs. het volgende:
Buiten is minder gevaarlijk dan binnen. Vanaf nu een omgekeerde avondklok, verplicht buiten zijn vanaf tien uur.
Twee miljard investeren in terrasverwarmers aan de lantaarnpalen.
Goh wat verrassend, dat had niemand zien aankomen natuurlijkquote:Het aantal besmettingsgevallen in India stijgt al dagenlang explosief. De afgelopen 24 uur kwamen er 200.739 gevallen bij, aldus het Indiase ministerie van Gezondheid.
Soort Mount Rushmore, maar dan op de Amerongse Berg ofzoquote:Op donderdag 15 april 2021 14:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Precies. Maakt me niet uit als ik m'n hele leven Jaap gelijk moet geven en op m'n grafsteen ''Jaap had gelijk'' moet laten zetten; zolang we maar dalen. Wat mij betreft maken we een paar mooie standbeelden van Jaap, Mark, Hugo, Gommers, Kuipers, Marc Bonten, etc. Kunnen ze op die manier relevant blijven. Alles voor een daling.
Loppersum lijkt me wel een mooi plekje.quote:Op donderdag 15 april 2021 14:50 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Soort Mount Rushmore, maar dan op de Amerongse Berg ofzo![]()
Met 0-1!quote:Op donderdag 15 april 2021 14:40 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik moet zo testen en het lijkt me oprecht driewerf kut.
Vanavond extra bier drinken en Ajax wint van Roma als goedmaker.
Dat is bij mijn moeder ook, maar die heeft zoiets van ik ga wel lekker met de waterbus naar Rotterdam, heb ik meteen een uitje.quote:Op donderdag 15 april 2021 14:31 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ze moeten trouwens wel naar Almelo (plm 25 minuten met de auto), terwijl er letterlijk op 2 minuten fietsen van hun huis ook een GGD priklocatie is, maar hoe eerder, hoe beter, was hun ideeGeef ze groot gelijk
''Maak er geen uitje van!!!!!!''quote:Op donderdag 15 april 2021 14:53 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat is bij mijn moeder ook, maar die heeft zoiets van ik ga wel lekker met de waterbus naar Rotterdam, heb ik meteen een uitje.
Buiten Fietsen, gezondquote:Op donderdag 15 april 2021 14:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
''Maak er geen uitje van!!!!!!''
Cipier Rutte en kampbewaarder de Jongequote:Op donderdag 15 april 2021 14:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Even memo naar Mark sturen dat buiten relatief veilig is.
Volgens mij hebben ze daar een mutitie, maar zal mij niet verbazen als wij daar binnenkort ook bang voor gemaakt worden.quote:Op donderdag 15 april 2021 14:49 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Goh wat verrassend, dat had niemand zien aankomen natuurlijk
Je brengt het als grap. Maar idd zou er veel meer gericht op moeten zijn om mensen juist naar buiten te krijgen.quote:Op donderdag 15 april 2021 14:48 schreef ijs. het volgende:
Buiten is minder gevaarlijk dan binnen. Vanaf nu een omgekeerde avondklok, verplicht buiten zijn vanaf tien uur.
Twee miljard investeren in terrasverwarmers aan de lantaarnpalen.
Deze mensen moeten eens naar de cijfers kijken in plaats van roeptoeteren.quote:
Eens hoor, maar is dit niet nu al zo? Zie vaak apparatuur buiten staan iig.quote:Op donderdag 15 april 2021 14:56 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Je brengt het als grap. Maar idd zou er veel meer gericht op moeten zijn om mensen juist naar buiten te krijgen.
Dus terrassen open, sportclubs open. Sportscholen de mogelijkheid geven om buiten dingen te organiseren. Parken inrichten met terrassen en foodtrucks (wel afstand houden) etc. Zowel mentaal, qua weerstand en qua economie brengt dit weer kleur op de wangen.
Maar er wat moois van waar mensen naar uit kunnen kijken ipv vanalles verbieden.
De sportscholen die de ruimte hebben hebben ook al lang en breed tenten buiten staan hoor.quote:Op donderdag 15 april 2021 14:56 schreef aartstyle het volgende:
Dus terrassen open, sportclubs open. Sportscholen de mogelijkheid geven om buiten dingen te organiseren. Parken inrichten met terrassen en foodtrucks (wel afstand houden) etc. Zowel mentaal, qua weerstand en qua economie brengt dit weer kleur op de wangen.
Nou ja ze waren daar van de week ook met honderdduizenden tegelijk hutjemutje op elkaar in de Ganges aan het zwemmenquote:Op donderdag 15 april 2021 14:56 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze daar een mutitie, maar zal mij niet verbazen als wij daar binnenkort ook bang voor gemaakt worden.
Dat is mooi! Maar zou nog actiever moeten qua communicatie! Meer positiviteit erin.quote:Op donderdag 15 april 2021 14:57 schreef Caland het volgende:
[..]
De sportscholen die de ruimte hebben hebben ook al lang en breed tenten buiten staan hoor.
Maak er voor de zekerheid 10 van.quote:Op donderdag 15 april 2021 14:59 schreef raptorix het volgende:
Mijn god, gaat dat mens weer bepleiten voor keuze in vaccin, goed moment, moment ik rij even naar de Pfizer fabriek om 5 miljoen extra te halen!
https://nos.nl/artikel/23(...)it-risicogebied.htmlquote:Op donderdag 15 april 2021 14:59 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Is het inmiddels al verplicht? En is er ook een eventuele controle?
Moment, ik bestel ook gelijk voor de jaargangen covid-20 tm 26!quote:Op donderdag 15 april 2021 15:00 schreef Questular het volgende:
[..]
Maak er voor de zekerheid 10 van.
Bizar dat we dit moeten vragen in maand 14 van de pandemie.quote:Op donderdag 15 april 2021 14:59 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Je deur wordt dichtgespijkerd, maar geen vrees. Het gebeurt alleen als Hugo erbij op de foto kan.quote:Op donderdag 15 april 2021 14:59 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Er zitten wel tricky beperkingen aan >27 met max 4quote:Op donderdag 15 april 2021 14:57 schreef Caland het volgende:
[..]
De sportscholen die de ruimte hebben hebben ook al lang en breed tenten buiten staan hoor.
Het is koud, en Yorick is een tropisch persoon.quote:Op donderdag 15 april 2021 15:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Moet Yorick geen lunch gaan bezorgen op zijn fiets ofzo.
Doe maar 20quote:Op donderdag 15 april 2021 15:00 schreef Questular het volgende:
[..]
Maak er voor de zekerheid 10 van.
quote:Op donderdag 15 april 2021 15:00 schreef Pino112 het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)it-risicogebied.html
95 euro boete kan ik wel mee levenquote:Daarom wordt de zelfisolatie een verplichting, en bij overtreding wordt een boete opgelegd. De hoogte daarvan wordt bepaald door het Openbaar Ministerie, maar zal waarschijnlijk 95 euro worden. Dat is in lijn met de straf voor andere coronavergrijpen.
Dat soort regels slaat ook helemaal nergens op.quote:Op donderdag 15 april 2021 15:02 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Er zitten wel tricky beperkingen aan >27 met max 4
Onder 27 geen issue.
Mijn moeder morgen via de huisarts, en ze sleurt ook m'n vader mee. Met een beetje geluk krijgt hij dan ook (als ze over hebben).quote:Op donderdag 15 april 2021 15:03 schreef Noek het volgende:
Mijn ouders worden beiden dit weekend gevaccineerd.![]()
Ik ga binnenkort naar Italië en ga zeker niet in quarantaine als ik terugkom als de risico's op besmettingen daar en hier gelijk zijn. Daarnaast zijn de mensen met het grootste risico dan al deels gevaccineerd als ik terug komquote:Op donderdag 15 april 2021 15:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bizar dat we dit moeten vragen in maand 14 van de pandemie.
Je kan je nog steeds verschuilen achter quarantaine dat je coronamelder is afgegaan.quote:Op donderdag 15 april 2021 15:03 schreef Noek het volgende:
Mijn ouders worden beiden dit weekend gevaccineerd.![]()
Das mooi want dan kunnen de kroegen hier weer open en kan ik me niet meer achter mn verkoudheid schuilen als ik geen zin heb om langs te gaan. Laatste is wel kut.
Hoeveel daarvan gaat naar de schatkist en hoeveel is kopgeld?quote:Op donderdag 15 april 2021 15:02 schreef Anton91 het volgende:
[..]
[..]
95 euro boete kan ik wel mee leven
Jeps, de boa ligt in de struiken.quote:Op donderdag 15 april 2021 15:04 schreef Questular het volgende:
Wat nou als je tijdens je voetbaltraining jarig bent en 28 wordt, moet je dan meteen het veld af?
Nee dan noem je je zelf teamassistent en dan is het legaal.quote:Op donderdag 15 april 2021 15:04 schreef Questular het volgende:
Wat nou als je tijdens je voetbaltraining jarig bent en 28 wordt, moet je dan meteen het veld af?
Wij trainen alweer een maandje met 2-3 teams en voornamelijk 30+quote:Op donderdag 15 april 2021 15:04 schreef Questular het volgende:
Mijn vader is dinsdag gefactureerd (edit gevaccineerd). Beetje raar in zijn hoofd was ie (niet anders dan normaal dusquote:Op donderdag 15 april 2021 15:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mijn moeder morgen via de huisarts, en ze sleurt ook m'n vader mee. Met een beetje geluk krijgt hij dan ook (als ze over hebben).
Ja en verplicht 28 dagen in quarantaine, een dag voor ieder levensjaar.quote:Op donderdag 15 april 2021 15:04 schreef Questular het volgende:
Kijk maar uit dat Frank je niet meeneemt, na Babel kijk ik nergens meer van op.quote:Op donderdag 15 april 2021 15:04 schreef Questular het volgende:
Was het duur dat vaccin?quote:Op donderdag 15 april 2021 15:05 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Mijn vader is dinsdag gefactureerd. Beetje raar in zijn hoofd was ie (niet anders dan normaal dus.
Heeft Pfizer gekregen.
Jaquote:Op donderdag 15 april 2021 15:04 schreef Questular het volgende:
haha, ik ben ook raar in mijn hoofd. Gefactureerd...... Moet ook niet werken en Fokken tegelijk.quote:
Prik locatie naast het station moet je hebben niet erachterquote:
Er is niet echt verschil tussen quarantine en hoe ik nu al meer dan een jaar leef eigenlijkquote:Op donderdag 15 april 2021 15:04 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik ga binnenkort naar Italië en ga zeker niet in quarantaine als ik terugkom als de risico's op besmettingen daar en hier gelijk zijn. Daarnaast zijn de mensen met het grootste risico dan al deels gevaccineerd als ik terug kom
Eerste keer dat ik uitgroei aan de onderkant ziequote:Op donderdag 15 april 2021 15:10 schreef Zipportal het volgende:
Die kleurspoeling van Lisa is MISLUKT.
RIP Toerisme 2021quote:
Zou echt hilarisch zijn als hij opnieuw minister wordt.quote:Op donderdag 15 april 2021 15:09 schreef ijs. het volgende:
Zou Hugo al uitkijken naar een nieuw kabinet?
Lekker met vakantie.
Hoe ga je? Auto of vliegtuig?quote:Op donderdag 15 april 2021 15:04 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik ga binnenkort naar Italië en ga zeker niet in quarantaine als ik terugkom als de risico's op besmettingen daar en hier gelijk zijn. Daarnaast zijn de mensen met het grootste risico dan al deels gevaccineerd als ik terug kom
Heb een keer 15 dagen quarantaine gedaan in een hotel, ik vond het verschrikkelijkquote:Op donderdag 15 april 2021 15:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er is niet echt verschil tussen quarantine en hoe ik nu al meer dan een jaar leef eigenlijk
Ik ben fanatiek formule 1 kijker en heb jarenlang een seizoenskaart bij een profclub gehad. Desondanks zie ik het nut niet in van het vaccineren van jonge, kerngezonde professionele atleten.quote:Op donderdag 15 april 2021 14:22 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Jij volgt duidelijk geen sport
Ligt er aan wat als risicogebied wordt aangemerkt.quote:
Wat een verschil met Hiddema, jammer hoor.quote:Op donderdag 15 april 2021 15:13 schreef aartstyle het volgende:
wat een debiel die Haga.
Gewoon negeren, next.
Honddood gemaaktquote:Op donderdag 15 april 2021 15:14 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Wtf? Waar is mijn post?
@:danny wat is dit?
Weten jullie ook eens hoe het voeltquote:Op donderdag 15 april 2021 15:14 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Wtf? Waar is mijn post?
@:danny wat is dit?
Goh, jee.quote:Regular Exercise May Help Protect Against Severe Covid
People who tended to be sedentary were far more likely to be hospitalized, and to die, from Covid than those who exercised regularly.
Ik keek gisteren nog eens op de site van buitenlandse zaken met betrekking tot reisadviezen. Klikte Portugal aan; aangezien we daar een trip voor hebben staan mid juni. Stond bij dat je vanaf 9 april niet meer in quarantaine hoeft in Nederland. Maar is wel een oranje gebied. En nu gaan ze zoiets dus vanaf 15 mei alsnog weer verplicht maken. Logisch.quote:Op donderdag 15 april 2021 15:00 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe je de provincie/gemeente grenzen over gaat. Wordt flink gecontroleerd of je de goede autocertificaten hebt.quote:Op donderdag 15 april 2021 15:14 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Vliegtuig, maar zag al dat het niet uitmaakt hoe je gaat (volgens de link).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
4 gemeentes met 0 besmettingen
4 gemeentes met 1 besmettingen
25 gemeentes met 2-4 besmettingen
72 gemeentes met 5-9 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
TR gezetquote:Op donderdag 15 april 2021 15:15 schreef raptorix het volgende:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA PRIMA CIJFERS WEER!!!!!!!!!!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Waar denk je dat (een deel van) de vrouwelijke profvoetballers zijn deze zomer?quote:Op donderdag 15 april 2021 15:12 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik ben fanatiek formule 1 kijker en heb jarenlang een seizoenskaart bij een profclub gehad. Desondanks zie ik het nut niet in van het vaccineren van jonge, kerngezonde professionele atleten.
Dus of in quarantaine of 95 euro betalen?quote:Op donderdag 15 april 2021 15:00 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje de standaard geworden, dat ze alles te laat doen.quote:Op donderdag 15 april 2021 15:14 schreef Qarrad het volgende:
Krijg net een pushbericht van de NOS dat er nu toch echt een quarantaineplicht komt. Een jaar verder...
quote:Op donderdag 15 april 2021 15:00 schreef Pino112 het volgende:
[..]
In de DDR zouden ze hier jaloers op geweest zijn.quote:Belteams
Belteams van het ministerie van VWS gaan controleren of mensen daadwerkelijk in quarantaine zijn gegaan. Ook dat gaat via steekproeven. Als het belteam een tip krijgt dat iemand zich er niet aan houdt, kan de burgemeester worden ingeschakeld, die dan kan optreden.
Voorlopig blijft alles nog wel op rood staan (behalve misschien UK).quote:Op donderdag 15 april 2021 15:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ligt er aan wat als risicogebied wordt aangemerkt.
Ga daar maar wel vanuit. Urk 29 erbij.quote:Op donderdag 15 april 2021 15:17 schreef Gunner het volgende:
Correctie van gister lijkt me? Toen was er een storing begreep ik.
Hoe gaat een belteam dat kunnen controleren dan?quote:Op donderdag 15 april 2021 15:17 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
[..]
In de DDR zouden ze hier jaloers op geweest zijn.
Vieze machtsgeile teringlijers.
Mooie cijfers, ondanks de storing, lijkt de daling door te zetten.quote:Op donderdag 15 april 2021 15:16 schreef LTVDK het volgende:
#COVID19NL
Positief getest: 8.797
Totaal: 1.378.145 (+8.734 ivm -63 corr.)
Perc. positief 11 apr - 13 apr: 9,7%
Opgenomen: 232
Huidig: 1.688 (-27)
Opgenomen op IC: 39
Huidig: 789 (+5)
Overleden: 14
Totaal: 16.861
https://twitter.com/mzelst/status/1382684218040451074
Het ministerie zal hier waarschijnlijk met tientallen ingehuurde experts wel goed over hebben nagedacht, maar wat als ik nou zeg dat ik thuis ben terwijl ik stiekem even naar de supermarkt loop?quote:Op donderdag 15 april 2021 15:17 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
[..]
Ga vanwege mijn werk daar naartoe en een paar weken geleden was dat gebied oranje. De exacte datum kan altijd nog veranderen maar de bedoeling is wel op korte termijn (in mei). Daar verblijf ik in een appartement.quote:Op donderdag 15 april 2021 15:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe je de provincie/gemeente grenzen over gaat. Wordt flink gecontroleerd of je de goede autocertificaten hebt.
Heb je al een idee? Of vlieg je naar een geel gebied en blijf je daar?
Dan word je dus doodgeschoten.quote:Op donderdag 15 april 2021 15:19 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Het ministerie zal hier waarschijnlijk met tientallen ingehuurde experts wel goed over hebben nagedacht, maar wat als ik nou zeg dat ik thuis ben terwijl ik stiekem even naar de supermarkt loop?
Ze krijgen training om goed te luisteren naar achtergrondgeluiden (geen grap).quote:Op donderdag 15 april 2021 15:19 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Het ministerie zal hier waarschijnlijk met tientallen ingehuurde experts wel goed over hebben nagedacht, maar wat als ik nou zeg dat ik thuis ben terwijl ik stiekem even naar de supermarkt loop?
Vandaag:quote:Tot nu toe zijn er 4.020.836 prikken gezet. Dit cijfer omvat zowel eerste als tweede prikken.
quote:Tot nu toe zijn er 4.137.027 prikken gezet. Dit cijfer omvat zowel eerste als tweede prikken.
quote:Op donderdag 15 april 2021 15:11 schreef alpeko het volgende:
[..]
Zou echt hilarisch zijn als hij opnieuw minister wordt.
Bij het UWV werken al van die ratten die mensen thuis op komen zoeken om te kijken of deze zich wel houden aan de voorwaarden van hun uitkering. Dus wellicht leek het ze op Hugo's ministerie ook wel een goed idee om deze ratten ook voor coronacontroles in te zetten.quote:Op donderdag 15 april 2021 15:19 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Er is nergens te zien hoeveel eerste prikken er gezet worden toch? Die tweede prikken boeien eigenlijk niet zo.quote:
Dit begint er een beetje op te lijken!quote:
2021 zal inderdaad net zo'n grauwe eat, sleep, work, repeat-sleur zijn en blijven als 2020 grotendeels ook al was.quote:Op donderdag 15 april 2021 14:28 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Mensen die deel uit gaan maken van zo'n belteam moeten ze echt hun kop kaal scheren. NSB'ers.quote:Op donderdag 15 april 2021 15:17 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
[..]
Dan moet je hier kijken.quote:Op donderdag 15 april 2021 15:22 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Er is nergens te zien hoeveel eerste prikken er gezet worden toch? Die tweede prikken boeien eigenlijk niet zo.
Poeh. Hou er rekening mee dat er echt gecontroleerd wordt of je je aan de daar geldende quarantaine voorwaarden houdt. De boetes zijn niet mis. Rond de 4.000 euro begreep ik.quote:Op donderdag 15 april 2021 15:19 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ga vanwege mijn werk daar naartoe en een paar weken geleden was dat gebied oranje. De exacte datum kan altijd nog veranderen maar de bedoeling is wel op korte termijn (in mei). Daar verblijf ik in een appartement.
De afgelopen dagen iedere keer rond de 65-75.000 tests. Gisteren dus 51.000, nu opeens 91.000.quote:Op donderdag 15 april 2021 15:16 schreef LTVDK het volgende:
#COVID19NL
Positief getest: 8.797
Totaal: 1.378.145 (+8.734 ivm -63 corr.)
Perc. positief 11 apr - 13 apr: 9,7%
Opgenomen: 232
Huidig: 1.688 (-27)
Opgenomen op IC: 39
Huidig: 789 (+5)
Overleden: 14
Totaal: 16.861
https://twitter.com/mzelst/status/1382684218040451074
Eigenlijk maar 1 oplossing voor die vent. @Zipportal heeft hier een leuk gifje voor, maar die mag ik niet posten.quote:Op donderdag 15 april 2021 15:22 schreef Pino112 het volgende:
Stevige griep.
Van Haga is echt een volkomen idioot.
Mensen die de quarantaineregels overtreden zijn dan ook een gevaar voor de volksgezondheid en schaden onze nationale belangen. Maar het is weer een halve maatregel en volkomen mosterd na de maaltijd. Het kwaad is al grotendeels geschied.quote:Op donderdag 15 april 2021 15:17 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
[..]
quote:Op donderdag 15 april 2021 15:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Eigenlijk maar 1 oplossing voor die vent. @:zipportal heeft hier een leuk gifje voor, maar die mag ik niet posten.
Ik ben moderator dus heb hier een voorbeeldfunctie.
Bedankt, die kende ik nog niet. Mooie site, meteen de focus vol op de vaccinatiesquote:Op donderdag 15 april 2021 15:23 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Dan moet je hier kijken.
https://coronabeeld.nl/
Zelfs op 15 april 2020 zou quarantaineplicht al een beetje aan de late kant zijn geweestquote:Op donderdag 15 april 2021 15:24 schreef Confetti het volgende:
[..]
Mensen die de quarantaineregels overtreden zijn dan ook een gevaar voor de volksgezondheid en schaden onze nationale belangen. Maar het is weer een halve maatregel en volkomen mosterd na de maaltijd. Het kwaad is al grotendeels geschied.
Ik zit de helft van de week in de haven van Antwerpen en de andere helft van de week hier in Nederland. Gaat leuk worden met die quarantainequote:Op donderdag 15 april 2021 15:19 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ga vanwege mijn werk daar naartoe en een paar weken geleden was dat gebied oranje. De exacte datum kan altijd nog veranderen maar de bedoeling is wel op korte termijn (in mei). Daar verblijf ik in een appartement.
Heeft die Yorick van Twitter inderdaad mooi gefikstquote:Op donderdag 15 april 2021 15:25 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Bedankt, die kende ik nog niet. Mooie site, meteen de focus vol op de vaccinaties
Ali B woont in Almere, terug naar elf provincies zeg ik.quote:Op donderdag 15 april 2021 15:27 schreef raptorix het volgende:
Weer Urked vandaag, maak er een eiland van!
Komt er toch nog wat goeds van zijn handquote:Op donderdag 15 april 2021 15:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Heeft die Yorick van Twitter inderdaad mooi gefikst
Gezicht, arm, spraak?quote:Op donderdag 15 april 2021 15:28 schreef Anton91 het volgende:
Die van de PvdD moet bijna huilen of zo?
Op zich niet zo heel raar, daar zijn toch de meeste doses van beschikbaar.quote:Op donderdag 15 april 2021 15:29 schreef alpeko het volgende:
Morgen sowieso + 2 vaccinaties... beide ouders tegelijk ('48 en '52)... Vreemd genoeg wel Pfizer voor mijn moeder.
Waarom is dit nog steeds niet geregeld?quote:Kullberg zegt dat het tijdsinterval tussen de eerste en tweede prik bij alle vaccins naar 12 weken kan. "We weten zeker dat de tweede dosis echt nodig is, maar de eerste beschermt al voor een deel: ongeveer 60 tot 70 procent in de eerste zes weken. Per saldo scheelt het een tot vijf ziekenhuisopnames per dag. Dat is een relatief klein voordeel. Je zou die stap kunnen maken, maar dat moet je afwegen tegen het wijzigen van het programma."
Klopt maar als je 60+'ers al niet met AZ vaccineert, wie dan welquote:Op donderdag 15 april 2021 15:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Op zich niet zo heel raar, daar zijn toch de meeste doses van beschikbaar.
Ja, goeie vraag. Mijn ouders krijgen het allebei waarschijnlijk wel.quote:Op donderdag 15 april 2021 15:31 schreef alpeko het volgende:
[..]
Klopt maar als je 60+'ers al niet met AZ vaccineert, wie dan wel
Eerst ff paar weken vergaderenquote:Op donderdag 15 april 2021 15:30 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waarom is dit nog steeds niet geregeld?
Waarom zo bekijken? We komen nu pas op gang door de leveringen.quote:Op donderdag 15 april 2021 15:32 schreef bloodymary1 het volgende:
100 dagen al aan het vaccineren. Dat is een gemiddelde van 40.000 per dag.
Misschien om te vieren dat eindelijk het vaccineren een beetje euhm...quote:Op donderdag 15 april 2021 15:23 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Prachtige cijfers! Ik bestel vast m'n biertje
Van NOS.nlquote:'Geen keuze uit vaccins om vertraging te voorkomen'
Er komt voorlopig geen mogelijkheid om te kiezen welk vaccin je wilt. "Een vrije keuze zou vertragend kunnen werken", zegt Jaap van Delden van het RIVM in een briefing in de Tweede Kamer.
"Zolang er schaarste is, werkt het geven van een vrije keuze vertragend. Dit is in ieder geval zo tot en met juni en juli. Ik zie voor die tijd geen ruimte voor mensen om te kiezen. Ik wil de snelheid van het vaccineren niet belemmeren door mensen de keuze te geven. Dit is bij de griepprik ook niet zo. De Gezondheidsraad bepaalt welk vaccin voor wie beschikbaar komt, daar wil ik me aan houden."
Overigens wordt AZ in principe ook niet geadviseerd voor mensen boven de 65, tenzij de huisarts dat anders inschat. Dus misschien heeft het daarmee te maken.quote:Op donderdag 15 april 2021 15:31 schreef alpeko het volgende:
[..]
Klopt maar als je 60+'ers al niet met AZ vaccineert, wie dan wel
Meer slachthuizen!quote:Op donderdag 15 april 2021 15:33 schreef raptorix het volgende:
Vraag me af wat van der Plas gaat roepen: BOERDERIJEN WEER OPEN!
Omdat hugo dat niet wil.quote:Op donderdag 15 april 2021 15:30 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waarom is dit nog steeds niet geregeld?
Kan ze mooi negatief doenquote:Op donderdag 15 april 2021 15:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Waarom zo bekijken? We komen nu pas op gang door de leveringen.
Dus wij 20/30ers krijgen wel keuze?quote:Op donderdag 15 april 2021 15:33 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Van NOS.nl
Valt weinig tegen in te brengen.
Lijkt heel wat totdat jij je realiseert dat je het aantal door twee moet delen om tot het aantal gevaccineerden te komen. Al klopt dat ook niet helemaal, want mijn opa kent al twee mensen die de tweede prik niet hebben gehaald.quote:Op donderdag 15 april 2021 15:32 schreef bloodymary1 het volgende:
100 dagen al aan het vaccineren. Dat is een gemiddelde van 40.000 per dag.
Ja Rutte speelt echt vies, die loopt alleen balletjes af te wachten.quote:Op donderdag 15 april 2021 15:34 schreef ijs. het volgende:
Zouden de kamerleden ook haxball doen in de pauze?
Zou vertragend kunnen werken.quote:Op donderdag 15 april 2021 15:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dus wij 20/30ers krijgen wel keuze?
Ja, daar lijkt wel een kans op. Zo ver weg is juli nou ook niet meer.quote:Op donderdag 15 april 2021 15:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dus wij 20/30ers krijgen wel keuze?
Jip. Niks kiezen, spuiten met die hap.quote:Op donderdag 15 april 2021 15:33 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Van NOS.nl
Valt weinig tegen in te brengen.
Ik ben vóór de stelling dat het openbaar vervoer gratis moet zijn..quote:Op donderdag 15 april 2021 15:38 schreef maan_man het volgende:
Ik ben Laurens Dassen en ik doe mijn spreekbeurt over....
Geldt dan eigenlijk uiteindelijk voor iedereen onder de 60.quote:Op donderdag 15 april 2021 15:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, daar lijkt wel een kans op. Zo ver weg is juli nou ook niet meer.
Nee nog even en we hebben het weer over de kerstpiek.quote:Op donderdag 15 april 2021 15:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, daar lijkt wel een kans op. Zo ver weg is juli nou ook niet meer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |