In Japan zit niemand er op te wachten en ook de politiek lijkt het vooral nog niet te roepen omdat het IOC de druk erop heeft zitten. Als het in Europa/Amerika was geweest had ik geen twijfel gehad over de doorgang, maar Japan is wel de laatste locatie waar dit evenement nu doorgang gaat vinden.quote:Op donderdag 15 april 2021 09:44 schreef Gunner het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd weet ik dat niet. OS interesseert me persoonlijk niet zo. Maar het gaat niet door dus , of wel?
Helaas ligt dat beleid buiten Nederland, dus daar hebben wij bijzonder weinig over te zeggen./quote:Op donderdag 15 april 2021 09:55 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Nee, maar dat hele inenten van atleten voegt totaal niets toe. Test hen gewoon dagelijks wanneer de OS überhaupt nog doorgaan.
lig in een deuk als ze het alsnog afzeggen al is het wel superlullig voor de atletenquote:Op donderdag 15 april 2021 09:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Officieel gaat het nog door...
Vanwege die 250 vaccins, of?quote:Op donderdag 15 april 2021 09:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
lig in een deuk als ze het alsnog afzeggen al is het wel superlullig voor de atleten
Meer vanwege de voorbereiding lijkt me.quote:Op donderdag 15 april 2021 10:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Vanwege die 250 vaccins, of?
Lijkt me dat het gewoon doorgaat. Too big to fail zeg maar.quote:Op donderdag 15 april 2021 09:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
In Japan zit niemand er op te wachten en ook de politiek lijkt het vooral nog niet te roepen omdat het IOC de druk erop heeft zitten. Als het in Europa/Amerika was geweest had ik geen twijfel gehad over de doorgang, maar Japan is wel de laatste locatie waar dit evenement nu doorgang gaat vinden.
Ik en vele anderen gaan er al vanuit.quote:Op donderdag 15 april 2021 09:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
lig in een deuk als ze het alsnog afzeggen al is het wel superlullig voor de atleten
Juist daarvoor kan dit dus inderdaad een boost geven.quote:Op donderdag 15 april 2021 09:39 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Is dat diezelfde breedtesport die nu al vrijwel een jaar lang stil ligt? Wat denk je hoeveel leden en vrijwillers verloren zijn gegaan voor sportverenigingen sinds maart 2020? Die 250 olympische atleten gaan het verschil echt niet maken.
nee hoor, ik vind dat geen enkel probleem en ook wel logisch dat ze die krijgen, het wordt een beetje onderschat wat die gasten er allemaal voor moeten doen en laten. Dus voor de atleten zou ik het echt lullig vinden als het niet doorgaat maar de OS zelf is zo'n gedrocht van groot geld en corruptie geworden dat ik die wel een grote faal gun.quote:Op donderdag 15 april 2021 10:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Vanwege die 250 vaccins, of?
Vanuit de IOC wel, maar vanuit Japan kan dit nog wel een ding worden. Publieke opinie kan toch zorgen voor politieke druk. Dat er nu toch iemand daar zegt 'ja misschien doen we toch maar geen spelen dit jaar' vind ik wel een teken aan de wand.quote:Op donderdag 15 april 2021 10:02 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Lijkt me dat het gewoon doorgaat. Too big to fail zeg maar.
Ook voor je nieuwe aanwas als vereniging kan dit best wel consequenties hebben. Dat zijn toch vliegwielen, als dat loopt dan loopt dat maar als dat is stilgevallen is het heel lastig om het weer op gang te trekken.quote:Op donderdag 15 april 2021 10:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Juist daarvoor kan dit dus inderdaad een boost geven.
Als ik in het klein kijk, naar mijn eigen dochter, die was helemaal gek van voetbal. De Oranje Leeuwinnen waren haar grote voorbeeld. Ze trainde vier keer per week en had ontzettend veel plezier in de wedstrijden, of zou nou wonnen of verloren. Iedere goal was geweldig!
Al ruim een jaar stelt het allemaal veel minder voor. Er is een tijd niet getraind, en een fatsoenlijke wedstrijd is ruim een jaar geleden. De onderlinge partijtjes zijn ook meer een training en onderdeel van de sleur van de week geworden. Dus nu vraagt ze zich af of ze voetbal nog wel zo leuk vindt.
En dat is voor veel mensen zo, kan ik me voorstellen. Zeker voor de jeugd; volwassenen kunnen zich veel beter realiseren dat het maar tijdelijk is en dat het wel weer zal worden zoals het was. Dus er kan best veel jeugd verloren gaan voor de sport in deze tijd.
Ik denk dat de voorbeeldfunctie van deze sporters daar dus wel een positieve bijdrage aan kan leveren en dus op sport in de breedste zin van het woord.
Wie is 65?quote:Op donderdag 15 april 2021 10:10 schreef groenen het volgende:
Ik schakel nu pas in, gaan ze AstraZeneca aan 65 geven?
Heel leuk allemaal, maar het argument "breedtesport" is natuurlijk gelul van de bovenste plank. Nederlandse eredivisieclubs worden al jarenlang kansloos door de meest obscure en marginale clubjes uit het oostblok uitgeschakeld en hebben niets meer in de champions League te zoeken, het Nederlands (mannen) elftal kwalificeert zich inmiddels niet eens meer voor EK's of WK's en desondanks is voetbal nog altijd volkssport nummer 1 in Nederland en zal dat ook gewoon blijven.quote:Op donderdag 15 april 2021 10:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Juist daarvoor kan dit dus inderdaad een boost geven.
Als ik in het klein kijk, naar mijn eigen dochter, die was helemaal gek van voetbal. De Oranje Leeuwinnen waren haar grote voorbeeld. Ze trainde vier keer per week en had ontzettend veel plezier in de wedstrijden, of zou nou wonnen of verloren. Iedere goal was geweldig!
Al ruim een jaar stelt het allemaal veel minder voor. Er is een tijd niet getraind, en een fatsoenlijke wedstrijd is ruim een jaar geleden. De onderlinge partijtjes zijn ook meer een training en onderdeel van de sleur van de week geworden. Dus nu vraagt ze zich af of ze voetbal nog wel zo leuk vindt.
En dat is voor veel mensen zo, kan ik me voorstellen. Zeker voor de jeugd; volwassenen kunnen zich veel beter realiseren dat het maar tijdelijk is en dat het wel weer zal worden zoals het was. Dus er kan best veel jeugd verloren gaan voor de sport in deze tijd.
Ik denk dat de voorbeeldfunctie van deze sporters daar dus wel een positieve bijdrage aan kan leveren en dus op sport in de breedste zin van het woord.
https://nos.nl/artikel/23(...)apje-dichterbij.htmlquote:Even schreeuwen in plaats van een staafje in je neus: nieuwe test stapje dichterbij
Het is een cabine te vergelijken met een oude telefooncel. Je gaat erin staan en mag even lekker hard schreeuwen. Of zingen, zo je wil. Na ongeveer tien seconden kan de deur weer open en is de test klaar.
Ben je niet besmettelijk, dan mag je door naar je festival, theater, bioscoop of feestje. Geen gedoe met staafjes en lang wachten meer.
Het is geen 2016 meer, beste DDDDDaaf.quote:Op donderdag 15 april 2021 10:11 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Heel leuk allemaal, maar het argument "breedtesport" is natuurlijk gelul van de bovenste plank. Nederlandse eredivisieclubs worden al jarenlang kansloos door de meest obscure en marginale clubjes uit het oostblok uitgeschakeld en hebben niets meer in de champions League te zoeken, het Nederlands (mannen) elftal kwalificeert zich inmiddels niet eens meer voor EK's of WK's en desondanks is voetbal nog altijd volkssport nummer 1 in Nederland en zal dat ook gewoon blijven.
Ik denk dat je dan echt het effect onderschat hoor. Vraag maar eens na bij de plaatselijke hockeyclub of handbalvereniging.quote:Op donderdag 15 april 2021 10:11 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Heel leuk allemaal, maar het argument "breedtesport" is natuurlijk gelul van de bovenste plank. Nederlandse eredivisieclubs worden al jarenlang kansloos door de meest obscure en marginale clubjes uit het oostblok uitgeschakeld en hebben niets meer in de champions League te zoeken, het Nederlands (mannen) elftal kwalificeert zich inmiddels niet eens meer voor EK's of WK's en desondanks is voetbal nog altijd volkssport nummer 1 in Nederland en zal dat ook gewoon blijven.
quote:Op donderdag 15 april 2021 10:11 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Heel leuk allemaal, maar het argument "breedtesport" is natuurlijk gelul van de bovenste plank. Nederlandse eredivisieclubs worden al jarenlang kansloos door de meest obscure en marginale clubjes uit het oostblok uitgeschakeld en hebben niets meer in de champions League te zoeken
Het simpelste voorbeeld laat 'ie liggen: de prestaties van het Nederlandse dameselftal en de groei van het meisjesvoetbal.quote:Op donderdag 15 april 2021 10:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan echt het effect onderschat hoor. Vraag maar eens na bij de plaatselijke hockeyclub of handbalvereniging.
Dat voetbal gewoon onderdeel van de cultuur is geworden doet daar niet aan af.
Over twee maanden doen ze gewoon mee aan het EKquote:Op donderdag 15 april 2021 10:11 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ook ja. Alhoewel dat wel een trendwas die al langer zichtbaar was. Maar het heeft zeker een boost gehad.quote:Op donderdag 15 april 2021 10:16 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het simpelste voorbeeld laat 'ie liggen: de prestaties van het Nederlandse dameselftal en de groei van het meisjesvoetbal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |