In Japan zit niemand er op te wachten en ook de politiek lijkt het vooral nog niet te roepen omdat het IOC de druk erop heeft zitten. Als het in Europa/Amerika was geweest had ik geen twijfel gehad over de doorgang, maar Japan is wel de laatste locatie waar dit evenement nu doorgang gaat vinden.quote:Op donderdag 15 april 2021 09:44 schreef Gunner het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd weet ik dat niet. OS interesseert me persoonlijk niet zo. Maar het gaat niet door dus , of wel?
Helaas ligt dat beleid buiten Nederland, dus daar hebben wij bijzonder weinig over te zeggen./quote:Op donderdag 15 april 2021 09:55 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Nee, maar dat hele inenten van atleten voegt totaal niets toe. Test hen gewoon dagelijks wanneer de OS überhaupt nog doorgaan.
lig in een deuk als ze het alsnog afzeggen al is het wel superlullig voor de atletenquote:Op donderdag 15 april 2021 09:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Officieel gaat het nog door...
Vanwege die 250 vaccins, of?quote:Op donderdag 15 april 2021 09:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
lig in een deuk als ze het alsnog afzeggen al is het wel superlullig voor de atleten
Meer vanwege de voorbereiding lijkt me.quote:Op donderdag 15 april 2021 10:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Vanwege die 250 vaccins, of?
Lijkt me dat het gewoon doorgaat. Too big to fail zeg maar.quote:Op donderdag 15 april 2021 09:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
In Japan zit niemand er op te wachten en ook de politiek lijkt het vooral nog niet te roepen omdat het IOC de druk erop heeft zitten. Als het in Europa/Amerika was geweest had ik geen twijfel gehad over de doorgang, maar Japan is wel de laatste locatie waar dit evenement nu doorgang gaat vinden.
Ik en vele anderen gaan er al vanuit.quote:Op donderdag 15 april 2021 09:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
lig in een deuk als ze het alsnog afzeggen al is het wel superlullig voor de atleten
Juist daarvoor kan dit dus inderdaad een boost geven.quote:Op donderdag 15 april 2021 09:39 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Is dat diezelfde breedtesport die nu al vrijwel een jaar lang stil ligt? Wat denk je hoeveel leden en vrijwillers verloren zijn gegaan voor sportverenigingen sinds maart 2020? Die 250 olympische atleten gaan het verschil echt niet maken.
nee hoor, ik vind dat geen enkel probleem en ook wel logisch dat ze die krijgen, het wordt een beetje onderschat wat die gasten er allemaal voor moeten doen en laten. Dus voor de atleten zou ik het echt lullig vinden als het niet doorgaat maar de OS zelf is zo'n gedrocht van groot geld en corruptie geworden dat ik die wel een grote faal gun.quote:Op donderdag 15 april 2021 10:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Vanwege die 250 vaccins, of?
Vanuit de IOC wel, maar vanuit Japan kan dit nog wel een ding worden. Publieke opinie kan toch zorgen voor politieke druk. Dat er nu toch iemand daar zegt 'ja misschien doen we toch maar geen spelen dit jaar' vind ik wel een teken aan de wand.quote:Op donderdag 15 april 2021 10:02 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Lijkt me dat het gewoon doorgaat. Too big to fail zeg maar.
Ook voor je nieuwe aanwas als vereniging kan dit best wel consequenties hebben. Dat zijn toch vliegwielen, als dat loopt dan loopt dat maar als dat is stilgevallen is het heel lastig om het weer op gang te trekken.quote:Op donderdag 15 april 2021 10:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Juist daarvoor kan dit dus inderdaad een boost geven.
Als ik in het klein kijk, naar mijn eigen dochter, die was helemaal gek van voetbal. De Oranje Leeuwinnen waren haar grote voorbeeld. Ze trainde vier keer per week en had ontzettend veel plezier in de wedstrijden, of zou nou wonnen of verloren. Iedere goal was geweldig!
Al ruim een jaar stelt het allemaal veel minder voor. Er is een tijd niet getraind, en een fatsoenlijke wedstrijd is ruim een jaar geleden. De onderlinge partijtjes zijn ook meer een training en onderdeel van de sleur van de week geworden. Dus nu vraagt ze zich af of ze voetbal nog wel zo leuk vindt.
En dat is voor veel mensen zo, kan ik me voorstellen. Zeker voor de jeugd; volwassenen kunnen zich veel beter realiseren dat het maar tijdelijk is en dat het wel weer zal worden zoals het was. Dus er kan best veel jeugd verloren gaan voor de sport in deze tijd.
Ik denk dat de voorbeeldfunctie van deze sporters daar dus wel een positieve bijdrage aan kan leveren en dus op sport in de breedste zin van het woord.
Wie is 65?quote:Op donderdag 15 april 2021 10:10 schreef groenen het volgende:
Ik schakel nu pas in, gaan ze AstraZeneca aan 65 geven?
Heel leuk allemaal, maar het argument "breedtesport" is natuurlijk gelul van de bovenste plank. Nederlandse eredivisieclubs worden al jarenlang kansloos door de meest obscure en marginale clubjes uit het oostblok uitgeschakeld en hebben niets meer in de champions League te zoeken, het Nederlands (mannen) elftal kwalificeert zich inmiddels niet eens meer voor EK's of WK's en desondanks is voetbal nog altijd volkssport nummer 1 in Nederland en zal dat ook gewoon blijven.quote:Op donderdag 15 april 2021 10:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Juist daarvoor kan dit dus inderdaad een boost geven.
Als ik in het klein kijk, naar mijn eigen dochter, die was helemaal gek van voetbal. De Oranje Leeuwinnen waren haar grote voorbeeld. Ze trainde vier keer per week en had ontzettend veel plezier in de wedstrijden, of zou nou wonnen of verloren. Iedere goal was geweldig!
Al ruim een jaar stelt het allemaal veel minder voor. Er is een tijd niet getraind, en een fatsoenlijke wedstrijd is ruim een jaar geleden. De onderlinge partijtjes zijn ook meer een training en onderdeel van de sleur van de week geworden. Dus nu vraagt ze zich af of ze voetbal nog wel zo leuk vindt.
En dat is voor veel mensen zo, kan ik me voorstellen. Zeker voor de jeugd; volwassenen kunnen zich veel beter realiseren dat het maar tijdelijk is en dat het wel weer zal worden zoals het was. Dus er kan best veel jeugd verloren gaan voor de sport in deze tijd.
Ik denk dat de voorbeeldfunctie van deze sporters daar dus wel een positieve bijdrage aan kan leveren en dus op sport in de breedste zin van het woord.
https://nos.nl/artikel/23(...)apje-dichterbij.htmlquote:Even schreeuwen in plaats van een staafje in je neus: nieuwe test stapje dichterbij
Het is een cabine te vergelijken met een oude telefooncel. Je gaat erin staan en mag even lekker hard schreeuwen. Of zingen, zo je wil. Na ongeveer tien seconden kan de deur weer open en is de test klaar.
Ben je niet besmettelijk, dan mag je door naar je festival, theater, bioscoop of feestje. Geen gedoe met staafjes en lang wachten meer.
Het is geen 2016 meer, beste DDDDDaaf.quote:Op donderdag 15 april 2021 10:11 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Heel leuk allemaal, maar het argument "breedtesport" is natuurlijk gelul van de bovenste plank. Nederlandse eredivisieclubs worden al jarenlang kansloos door de meest obscure en marginale clubjes uit het oostblok uitgeschakeld en hebben niets meer in de champions League te zoeken, het Nederlands (mannen) elftal kwalificeert zich inmiddels niet eens meer voor EK's of WK's en desondanks is voetbal nog altijd volkssport nummer 1 in Nederland en zal dat ook gewoon blijven.
Ik denk dat je dan echt het effect onderschat hoor. Vraag maar eens na bij de plaatselijke hockeyclub of handbalvereniging.quote:Op donderdag 15 april 2021 10:11 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Heel leuk allemaal, maar het argument "breedtesport" is natuurlijk gelul van de bovenste plank. Nederlandse eredivisieclubs worden al jarenlang kansloos door de meest obscure en marginale clubjes uit het oostblok uitgeschakeld en hebben niets meer in de champions League te zoeken, het Nederlands (mannen) elftal kwalificeert zich inmiddels niet eens meer voor EK's of WK's en desondanks is voetbal nog altijd volkssport nummer 1 in Nederland en zal dat ook gewoon blijven.
quote:Op donderdag 15 april 2021 10:11 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Heel leuk allemaal, maar het argument "breedtesport" is natuurlijk gelul van de bovenste plank. Nederlandse eredivisieclubs worden al jarenlang kansloos door de meest obscure en marginale clubjes uit het oostblok uitgeschakeld en hebben niets meer in de champions League te zoeken
Het simpelste voorbeeld laat 'ie liggen: de prestaties van het Nederlandse dameselftal en de groei van het meisjesvoetbal.quote:Op donderdag 15 april 2021 10:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan echt het effect onderschat hoor. Vraag maar eens na bij de plaatselijke hockeyclub of handbalvereniging.
Dat voetbal gewoon onderdeel van de cultuur is geworden doet daar niet aan af.
Over twee maanden doen ze gewoon mee aan het EKquote:Op donderdag 15 april 2021 10:11 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ook ja. Alhoewel dat wel een trendwas die al langer zichtbaar was. Maar het heeft zeker een boost gehad.quote:Op donderdag 15 april 2021 10:16 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het simpelste voorbeeld laat 'ie liggen: de prestaties van het Nederlandse dameselftal en de groei van het meisjesvoetbal.
Honderden dode dertigers per miljoen besmettingen?quote:
De uitzonderingsgroepen kost alleen maar meer tijd, bureaucratie, micro management.quote:Op donderdag 15 april 2021 09:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het gaat wel om een grotere groep, nu ben ik geen voorstander om al die uitzonderingen af te gaan lopen, maar dan moet je gewoon een strakke lijn trekken, namelijk: Niemand
En niet gaan lopen leuren met 250 olympiers en 3000 MEérs
En pingpongers. En fierljeppersquote:Op donderdag 15 april 2021 10:27 schreef DDDDDaaf het volgende:
Nou, prima. Dan halen we de heren en dames profvoetballers ook maar een heel eind naar voren op de lijst van de vaccinatievolgorde. Hebben we nog andere topfitte profsporters in de bloei van hun leven die we kunnen vaccineren voordat we eindelijk eens echt met het vaccineren van zestigers en risicogroepen kunnem beginnen?
Er zijn in Nederland nu 30 dertigers overleden, daar zijn er nu een miljoen van, al zijn die lang niet allemaal besmet geweest natuurlijk.quote:Op donderdag 15 april 2021 10:29 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Honderden dode dertigers per miljoen besmettingen?
Ik ben tegen die vaccins voor olympiërs op principiële/morele gronden. Maar doen alsof het geen toegevoegde waarde heeft is onzin.quote:Op donderdag 15 april 2021 10:27 schreef DDDDDaaf het volgende:
Nou, prima. Dan halen we de heren en dames profvoetballers ook maar een heel eind naar voren op de lijst van de vaccinatievolgorde. Hebben we nog andere topfitte profsporters in de bloei van hun leven die we kunnen vaccineren voordat we eindelijk eens echt met het vaccineren van zestigers en risicogroepen kunnem beginnen?
Ergens snap ik de redenering nog wel, die mensen worden namens de overheid op pad gestuurd naar gebieden waar de medische zorg ruk is en de kans op COVID hoog. Dan heb je als overheid een morele plicht om die mensen te beschermen. Ik zeg niet dat ik het er mee eens ben. Maar ik snap de redenering wel.quote:Op donderdag 15 april 2021 10:43 schreef Ebinas het volgende:
Naast de olympiërs vind ik het ook uiterst merkwaardig dat ambassadepersoneel-, en consulaten en hun familieleden voorrang krijgen.
De formule 1 heeft vorig jaar een compleet seizoen afgewerkt zonder dat er ook maar één coureur gevaccineerd was. Het vaccineren van topfitte professionele atleten heeft geen enkele toegevoegde waarde; die mensen krijgen hooguit een loopneus of een kuchje wanneer ze corona oplopen.quote:Op donderdag 15 april 2021 10:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ben tegen die vaccins voor olympiërs op principiële/morele gronden. Maar doen alsof het geen toegevoegde waarde heeft is onzin.
Totdat de Braziliaanse variant hier dominant wordt. Dan zullen de 30/40ers met de duizenden tegelijk gaan sterven.quote:Op donderdag 15 april 2021 10:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Er zijn in Nederland nu 30 dertigers overleden, daar zijn er nu een miljoen van, al zijn die lang niet allemaal besmet geweest natuurlijk.
Maar zo zit er achter veel groepen een beredenering die begrijpelijk is.quote:Op donderdag 15 april 2021 10:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ergens snap ik de redenering nog wel, die mensen worden namens de overheid op pad gestuurd naar gebieden waar de medische zorg ruk is en de kans op COVID hoog. Dan heb je als overheid een morele plicht om die mensen te beschermen. Ik zeg niet dat ik het er mee eens ben. Maar ik snap de redenering wel.
Zodra de apocalyptische rambasambacopacabana mutant los gaat in Europa liggen de lijkenstapels met dode dertigers metershoog in de straten.quote:Op donderdag 15 april 2021 10:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Totdat de Braziliaanse variant hier dominant wordt. Dan zullen de 30/40ers met de duizenden tegelijk gaan sterven.
Pffff nou dat ziet er niet best uit.quote:Op donderdag 15 april 2021 10:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Totdat de Braziliaanse variant hier dominant wordt. Dan zullen de 30/40ers met de duizenden tegelijk gaan sterven.
Ik keek laatst voor het eerst de verkiezing/stemming voor de tweede kamervoorzitter.quote:Op donderdag 15 april 2021 10:53 schreef ondeugend het volgende:
Het is ook geen wonder dat alles in Nederland zo lang duurt.
De gezondheidsraad heeft 110 leden die adviezen geven. En 95783 taken die ze uitvoeren.
Heb de wekelijkse RIVM-update erbij gepakt. Tabel 21 geeft in totaal 192.029 geconstateerde besmettingen in de groep 30-39. Met 30 overlijdens kom je dan op 156 overlijdens per miljoen besmettingen. Al zijn dit alleen de vastgestelde besmettingen.quote:Op donderdag 15 april 2021 10:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Er zijn in Nederland nu 30 dertigers overleden, daar zijn er nu een miljoen van, al zijn die lang niet allemaal besmet geweest natuurlijk.
Als je de eerste keer een prik overleeft, zou het de tweede keer wel lukken denk ik zo.quote:Op donderdag 15 april 2021 10:36 schreef Ebinas het volgende:
Wat er gedaan gaat worden om mensen toch de 2e prik van Astrazeneca te laten zetten?
Een vraag die wordt gesteld.
Volgens mij ligt het vertrouwen in dat middel niet alleen bij de bijwerkingen van het middel.
Het is het hele beleid en doen van uitspraken die maken dat mensen gaan wantrouwen.
Omdat daar zeldzame bijwerkingen worden gemeld en az had nu ook niet bepaald de boel op orde bij de productie en de berichtgeving daarover.
Kort samengevat: ik denk dat al het wantrouwen maakt dat men in het algemeen zo gaat reageren op het niet meer willen laten vaccineren met az.
Nee dat denk je niet.quote:Op donderdag 15 april 2021 10:57 schreef skrn het volgende:
[..]
Als je de eerste keer een prik overleeft, zou het de tweede keer wel lukken denk ik zo.
Maar misschien denk ik veel te simpel?
Ik maak me meer zorgen om het herleven van de nederlandse variant. Mensen met die mutatie vallen namelijk ziekenhuizen aan.quote:Op donderdag 15 april 2021 10:53 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Zodra de apocalyptische rambasambacopacabana mutant los gaat in Europa liggen de lijkenstapels met dode dertigers metershoog in de straten.
maar nu zijn de meesten wel gevaccineerd en het andere personeel ookquote:Op donderdag 15 april 2021 10:47 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De formule 1 heeft vorig jaar een compleet seizoen afgewerkt zonder dat er ook maar één coureur gevaccineerd was. Het vaccineren van topfitte professionele atleten heeft geen enkele toegevoegde waarde; die mensen krijgen hooguit een loopneus of een kuchje wanneer ze corona oplopen.
quote:Op donderdag 15 april 2021 10:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit is toch om te janken? Als ze niet stoppen met Astra, zijn er meer vaccins. is er ook geen schaarste en kunnen mensen vanzelf automatisch kiezen. Wat een kansloze redenatie van die ventquote:Er komt voorlopig geen mogelijkheid om te kiezen welk vaccin je wilt. "Een vrije keuze zou vertragend kunnen werken", zegt Jaap van Delden van het RIVM in een briefing in de Tweede Kamer.
"Zolang er schaarste is, werkt het geven van een vrije keuze vertragend. Dit is in ieder geval zo tot en met juni en juli. Ik zie voor die tijd geen ruimte voor mensen om te kiezen. Ik wil de snelheid van het vaccineren niet belemmeren door mensen de keuze te geven. Dit is bij de griepprik ook niet zo. De Gezondheidsraad bepaalt welk vaccin voor wie beschikbaar komt, daar wil ik me aan houden."
Maar als je mensen laat kiezen neemt niemand natuurlijk AZ meerquote:Op donderdag 15 april 2021 10:59 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Dit is toch om te janken? Als ze niet stoppen met Astra, zijn er meer vaccins. is er ook geen schaarste en kunnen mensen vanzelf automatisch kiezen. Wat een kansloze redenatie van die vent
Er komt op dit moment geen keuze, omdat er geen keuze is. Alle vaccins die er zijn dienen nu gebruikt te worden voor de risicogroepen. AZ wordt volledig gebruikt voor 60+.quote:Op donderdag 15 april 2021 10:59 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Dit is toch om te janken? Als ze niet stoppen met Astra, zijn er meer vaccins. is er ook geen schaarste en kunnen mensen vanzelf automatisch kiezen. Wat een kansloze redenatie van die vent
ik vind het niet zo'n vreemde redenatie omdat je nu vooral 60+ moet vaccineren en dat gaat niet lukken zonder AZquote:Op donderdag 15 april 2021 10:59 schreef Mansjester het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |