abonnement Unibet Coolblue
pi_199010751


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)


Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP





Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199010758
Sorry zat even niet op te letten ;)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199010761
quote:
4s.gif Op donderdag 15 april 2021 02:36 schreef Za het volgende:
Britse variant maakt niet zieker, is niet dodelijker:

One study published on Monday in the medical journal The Lancet Infectious Diseases sampled 496 COVID-19 patients. Study authors said they "found no evidence of an association between severe disease and death" with the B.1.1.7 variant.

A separate study published on Monday in the medical journal The Lancet Public Health also found that severity in disease wasn't associated with the B.1.1.7. variant.

https://www.foxla.com/new(...)tter_impression=true
Heeft Jaap foute info gekregen of was zijn model fout?
pi_199010768
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 09:01 schreef raptorix het volgende:

[..]

Vertel dat tegen bijvoorbeeld de mantelzorgers of de kinderen met kwetsbare ouders die al een jaar niet naar buiten kunnen.
Al een jaar niet meer naar buiten, toe maar.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199010774
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 08:31 schreef raptorix het volgende:Het is eigenlijk te idioot voor woorden dat ME'ers en sporters eerder gevaccineerd worden dan onderwijzers en kinderopvang medewerkers.
De Olympische Spelen dienen gewoon afgelast te worden, volgens mij zit het gros van de Japanners er ook totaal niet op te wachten en daar kan ik hun alleen maar gelijk in geven. Jammer voor de atleten, maar het voorkomen van een gemiste olympische deelname hoort op het prioriteitenlijstje ver onder het weer op gang krijgen van het normale leven onder de burgerbevolking te staan.

Als je ophoudt met mensen uit de stadsparken te knuppelen hoef je ook geen ME-ers te vaccineren...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Redactie Sport donderdag 15 april 2021 @ 09:09:38 #6
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199010784
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 09:08 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Al een jaar niet meer naar buiten, toe maar.
Op drie ernstige gevallen na valt dat ook allemaal wel weer mee ja.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport donderdag 15 april 2021 @ 09:10:34 #7
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199010795
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 09:08 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

De Olympische Spelen dienen gewoon afgelast te worden, volgens mij zit het gros van de Japanners er ook totaal niet op te wachten en daar kan ik hun alleen maar gelijk in geven. Jammer voor de atleten, maar het voorkomen van een gemiste olympische deelname hoort op het prioriteitenlijstje ver onder het weer op gang krijgen van het normale leven onder de burgerbevolking te staan.

Als je ophoudt met mensen uit de stadsparken te knuppelen hoef je ook geen ME-ers te vaccineren...
Oh ja, dat vind ik ook. Maar als je hier als Nederland niet deelneemt is dat slecht voor je topsportklimaat, wat weer slecht is voor de breedtesport. Wat weer slecht is voor de volksgezondheid.

Klassiek prisoners dilemma.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 15 april 2021 @ 09:10:47 #8
408813 crew  trein2000
pi_199010798
https://www.tubantia.nl/f(...)amenleving~a0abda32/

Wat doen de fanatieke supporters van andere clubs eigenlijk?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199010803
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 09:08 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Al een jaar niet meer naar buiten, toe maar.
Nou ja, misschien naar buiten, maar ze kunnen weinig doen:

https://www.volkskrant.nl(...)aar-thuis~bd54e8963/
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator donderdag 15 april 2021 @ 09:11:47 #10
5428 crew  miss_sly
pi_199010814
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 09:08 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Al een jaar niet meer naar buiten, toe maar.
Die zijn er wel, hoor, maar dat zijn echt enorme uitzonderingen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199010826
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 09:09 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Op drie ernstige gevallen na valt dat ook allemaal wel weer mee ja.
Het gaat wel om een grotere groep, nu ben ik geen voorstander om al die uitzonderingen af te gaan lopen, maar dan moet je gewoon een strakke lijn trekken, namelijk: Niemand
En niet gaan lopen leuren met 250 olympiers en 3000 MEérs
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 15 april 2021 @ 09:12:41 #12
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199010829
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 09:10 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Oh ja, dat vind ik ook. Maar als je hier als Nederland niet deelneemt is dat slecht voor je topsportklimaat, wat weer slecht is voor de breedtesport. Wat weer slecht is voor de volksgezondheid.

Klassiek prisoners dilemma.
Die Olympische sporters zijn wel echt een hele specifieke groep, ik heb daar niet zoveel moeite mee, zolang het ook echt bij die 250 blijft.

Maar ME'ers en andere clubjes sluiten wat mij betreft gewoon aan in de rij net zoals ieder ander.
  Redactie Sport donderdag 15 april 2021 @ 09:13:48 #13
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199010834
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 09:12 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Die Olympische sporters zijn wel echt een hele specifieke groep, ik heb daar niet zoveel moeite mee, zolang het ook echt bij die 250 blijft.

Maar ME'ers en andere clubjes sluiten wat mij betreft gewoon aan in de rij net zoals ieder ander.
Als elke lobbyclub gaat janken dan duurt het tot 1 julo 2025 inderdaad.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_199010838
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 09:12 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het gaat wel om een grotere groep, nu ben ik geen voorstander om al die uitzonderingen af te gaan lopen, maar dan moet je gewoon een strakke lijn trekken, namelijk: Niemand
En niet gaan lopen leuren met 250 olympiers en 3000 MEérs
ME'ers met je eens. 250 Olympiërs vind ik echt zeuren om het zeuren. Geen enkele mantelzorger of kwetsbare ouder krijgt eerder een prik als je dat niet doet.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199010847
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 09:10 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Oh ja, dat vind ik ook. Maar als je hier als Nederland niet deelneemt is dat slecht voor je topsportklimaat, wat weer slecht is voor de breedtesport. Wat weer slecht is voor de volksgezondheid.

Klassiek prisoners dilemma.
Dat zal in de praktijk best wel meevallen en bovendien; we zitten midden in een wereldwijde pandemie. Er zijn op het moment wel belangrijker zaken die prioriteit verdienen dan een handjevol atleten wat twee jaar langer op olympische spelen moet wachten.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_199010871
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 09:12 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Die Olympische sporters zijn wel echt een hele specifieke groep, ik heb daar niet zoveel moeite mee, zolang het ook echt bij die 250 blijft.

Maar ME'ers en andere clubjes sluiten wat mij betreft gewoon aan in de rij net zoals ieder ander.
ze hebben gewoon spatkappen op, dus hoeft niet!

pi_199010881
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 09:14 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

ME'ers met je eens. 250 Olympiërs vind ik echt zeuren om het zeuren. Geen enkele mantelzorger of kwetsbare ouder krijgt eerder een prik als je dat niet doet.
Oh, maar dan dienen BN-ers, acteurs en actrices, influencers enz. enz. ook voorrang te krijgen, dat zijn er immers ook maar een paar. Olympische spelen horen nu gewoon even geen prioriteit te hebben. Zorg eerst maar eens dat we zo snel mogelijk naar een zo normaal mogelijke toestand in de samenleving terug kunnen keren. Die olympische spelen komen wel weer eens.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Moderator donderdag 15 april 2021 @ 09:18:48 #18
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199010888
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 09:14 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

ME'ers met je eens. 250 Olympiërs vind ik echt zeuren om het zeuren. Geen enkele mantelzorger of kwetsbare ouder krijgt eerder een prik als je dat niet doet.
Dat het maar 250 Olympiërs zijn maakt het idd kleiner, maar het schept natuurlijk wel een precedent. Laten we eerlijk zijn, wat dragen die 250 Olympiërs bij aan het voorkomen/verkleinen van de pandemie?

Als die Olympiërs mogen, waarom niet de spelers van de eredivisie, eerste divisie, schaatsers, wielrenners, ga zo maar door.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Redactie Sport donderdag 15 april 2021 @ 09:19:07 #19
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199010893
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 09:14 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Dat zal in de praktijk best wel meevallen en bovendien; we zitten midden in een wereldwijde pandemie. Er zijn op het moment wel belangrijker zaken die prioriteit verdienen dan een handjevol atleten wat twee jaar langer op olympische spelen moet wachten.
Lijkt me niet. Atleten die er vijf jaar op hebben gewacht gaan motivatie verliezen en de nieuwe aanwas heeft al grotere problemen met in de buurt komen van de top. Nederland staat er qua topsport op dit moment heel goed voor en het zou erg mooi zijn als de breedtesport daar komende jaren optimaal van kan profiteren.

Dat er een pandemie is klopt, maar ik vind het niet een erg slecht signaal om 250 topsporters die getest of gevaccineerd zijn naar Japan te laten reizen voor een streng gereguleerd toernooi. Wel vind ik dat de situatie in Japan zo nijpend is dat de organisatie zelf er misschien verstandig aan doet het evenement te cancelen, maar als het NOC dit zelf zou doen verwacht ik meer negatieve effecten.

Dat er andere zaken prioriteit hebben klopt, maar dat betekent niet dat het onmogelijk is. Ik vind niet dat het elkaar danig in de weg zit om het onmogelijk te maken.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_199010897
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 09:18 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Oh, maar dan dienen BN-ers, acteurs en actrices, influencers enz. enz. ook voorrang te krijgen, dat zijn er immers ook maar een paar. Olympische spelen horen nu gewoon even geen prioriteit te hebben. Zorg eerst maar eens dat we zo snel mogelijk naar een zo normaal mogelijke toestand in de samenleving terug kunnen keren. Die olympische spelen komen wel weer eens.
Zie posts van @Mexicanobakker.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199010928
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 09:02 schreef _serial_ het volgende: [..] Eens, ben wel beetje klaar met die voordring clubjes.
Ja, gewoon 50+ en iedereen die er onder zit en in aanmerking komt voor de griepprik. Gewoon simpel houden en als een gek blijven doorprikken. Als dat gedaan is kan je bepaalde groepjes naar voren halen.
  Moderator donderdag 15 april 2021 @ 09:23:33 #22
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199010933
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 09:19 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Lijkt me niet. Atleten die er vijf jaar op hebben gewacht gaan motivatie verliezen en de nieuwe aanwas heeft al grotere problemen met in de buurt komen van de top. Nederland staat er qua topsport op dit moment heel goed voor en het zou erg mooi zijn als de breedtesport daar komende jaren optimaal van kan profiteren.

Dat er een pandemie is klopt, maar ik vind het niet een erg slecht signaal om 250 topsporters die getest of gevaccineerd zijn naar Japan te laten reizen voor een streng gereguleerd toernooi. Wel vind ik dat de situatie in Japan zo nijpend is dat de organisatie zelf er misschien verstandig aan doet het evenement te cancelen, maar als het NOC dit zelf zou doen verwacht ik meer negatieve effecten.

Dat er andere zaken prioriteit hebben klopt, maar dat betekent niet dat het onmogelijk is. Ik vind niet dat het elkaar danig in de weg zit om het onmogelijk te maken.
Ik snap het heel goed voor die atleten, maar om het te doen zolang er een tekort aan vaccins is geef je het signaal af dat deze sporters belangrijker zijn dan (bijvoorbeeld) medisch personeel dat nu op zijn vaccin wacht. Ik kan me er best in vinden dat ze vooraan staan bij de gezonde mensen onder de 60, maar deze groep nu voorrang geven en die voorrang niet geven aan artsen, verzorgers, mantelzorgers, leraren, BSO medewerkers en weet ik 't wat meer schept het beeld dat ze belangrijker zijn.

Wanneer 60+ en de risicigroepen onder 60 gevaccineerd zijn zou deze groep wat mij betreft prima als eerst kunnen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199010947
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 09:19 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Zie posts van @:Mexicanobakker.
nee, we zijn in oorlog met een Pandamie, dus de OS doen we maar even niet, vooraal omdat het zo massaal is!
pi_199010963
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 09:18 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat het maar 250 Olympiërs zijn maakt het idd kleiner, maar het schept natuurlijk wel een precedent. Laten we eerlijk zijn, wat dragen die 250 Olympiërs bij aan het voorkomen/verkleinen van de pandemie?

Als die Olympiërs mogen, waarom niet de spelers van de eredivisie, eerste divisie, schaatsers, wielrenners, ga zo maar door.
Er zit wat mij betreft wel echt een groot verschil tussen de Olympische Spelen en al het andere wat je noemt. Of ze iets bijdragen aan het voorkomen/verkleinen van de pandemie vind ik dan ook eigenlijk een beetje een vals argument. Of die Spelen uberhaupt door hadden moeten gaan is de grote vraag maar het is nou eenmaal zo, en dan moet je daar naar toe. Niet alleen voor de sporters zelf, maar als gezegd ook voor de breedtesport. Dus nee, het helpt niet bij aan het voorkomen/verkleinen van de pandemie maar ik vind het wel redelijk essentieel. En als het er dan ook nog maar 250 zijn, is voor mij de keuze prima te verklaren.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199010965
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 09:24 schreef THEFXR het volgende:

[..]

nee, we zijn in oorlog met een Pandamie, dus de OS doen we maar even niet, vooraal omdat het zo massaal is!
Ok!
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199010988
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 09:23 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik snap het heel goed voor die atleten, maar om het te doen zolang er een tekort aan vaccins is geef je het signaal af dat deze sporters belangrijker zijn dan (bijvoorbeeld) medisch personeel dat nu op zijn vaccin wacht. Ik kan me er best in vinden dat ze vooraan staan bij de gezonde mensen onder de 60, maar deze groep nu voorrang geven en die voorrang niet geven aan artsen, verzorgers, mantelzorgers, leraren, BSO medewerkers en weet ik 't wat meer schept het beeld dat ze belangrijker zijn.

Wanneer 60+ en de risicigroepen onder 60 gevaccineerd zijn zou deze groep wat mij betreft prima als eerst kunnen.
100x dit.
Zolang de 60+ en risicogroepen niet volledig gevaccineerd zijn moet je wat mij betreft ver wegblijven aan dit soort voorrangszaken, hoe klein dan ook. Het gaat om het signaal.

Sporters doen het al een jaar met een streng sneltest beleid wat werkt, ik zie niet in waarom dit niet even 8 weken langer kan.

Even een voorbeeld, in de waterpolo eredivisie bij ons, moet een speler eerst naar zijn eigen club om getest te worden, daarna mag hij pas doorreizen naar de club waar hij moet gaan spelen, de test is momenteel 24 uur geldig, moet hij op zondag nog een keer spelen en valt het binnen de 24uur dan mag het op de test van de dag ervoor, is de test korter dan 24uur geleden, moet de speler opnieuw getest worden.

Dat kan je prima oplossen met een vaccin, maar als dit beleid nu werkt, dan kan het best een paar weken langer.

Eerst de 60+ en risico, dan misschien een keer gaan kijken naar voordringclubjes, ALS er genoeg vaccins zijn.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator donderdag 15 april 2021 @ 09:29:44 #27
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199010999
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 09:26 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Er zit wat mij betreft wel echt een groot verschil tussen de Olympische Spelen en al het andere wat je noemt. Of ze iets bijdragen aan het voorkomen/verkleinen van de pandemie vind ik dan ook eigenlijk een beetje een vals argument. Of die Spelen uberhaupt door hadden moeten gaan is de grote vraag maar het is nou eenmaal zo, en dan moet je daar naar toe. Niet alleen voor de sporters zelf, maar als gezegd ook voor de breedtesport. Dus nee, het helpt niet bij aan het voorkomen/verkleinen van de pandemie maar ik vind het wel redelijk essentieel. En als het er dan ook nog maar 250 zijn, is voor mij de keuze prima te verklaren.
De olympische spelen staand gepland op eind juli (23 juli). Tegen die tijd zou volgens de planning iedereen zijn eerste prik moeten kunnen hebben gehad. Je zou prima deze groep midden juni kunnen vaccineren en half juli de tweede keer, dan gaan ze op niemand voor.

Nu het bericht naar buiten brengen dat deze sporters prio hebben geeft of het idee dat het vaccineren de planning niet gaat halen zodat ze wel gevaccineerd zijn, of dat ze belangrijker zijn.

Ik snap dat jij het essentieel vindt, ik vind het ook fijn/belangrijk. Maar ik vind het wel minder belangrijk dan veel andere zaken waar op dit moment geen vaccins voor zijn omdat er schaarste is.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199011010
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 09:18 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Oh, maar dan dienen BN-ers, acteurs en actrices, influencers enz. enz. ook voorrang te krijgen, dat zijn er immers ook maar een paar. Olympische spelen horen nu gewoon even geen prioriteit te hebben. Zorg eerst maar eens dat we zo snel mogelijk naar een zo normaal mogelijke toestand in de samenleving terug kunnen keren. Die olympische spelen komen wel weer eens.
FOK!kers verdienen ook voorrang, is ook maar een select gezelschap maar wel van groot maatschappelijk belang.
  Moderator donderdag 15 april 2021 @ 09:31:58 #29
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_199011020
Wellicht speelt ook mee dat wanneer topsporters zich allemaal laten vaccineren, dit ook een positief effect kan hebben op de vaccinatiebereidheid. Daar kun je echt wel 250 (of 500 bij dubbele prik) vaccins voor inzetten
pi_199011023
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 09:19 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Lijkt me niet. Atleten die er vijf jaar op hebben gewacht gaan motivatie verliezen en de nieuwe aanwas heeft al grotere problemen met in de buurt komen van de top. Nederland staat er qua topsport op dit moment heel goed voor en het zou erg mooi zijn als de breedtesport daar komende jaren optimaal van kan profiteren.

Dat er een pandemie is klopt, maar ik vind het niet een erg slecht signaal om 250 topsporters die getest of gevaccineerd zijn naar Japan te laten reizen voor een streng gereguleerd toernooi. Wel vind ik dat de situatie in Japan zo nijpend is dat de organisatie zelf er misschien verstandig aan doet het evenement te cancelen, maar als het NOC dit zelf zou doen verwacht ik meer negatieve effecten.

Dat er andere zaken prioriteit hebben klopt, maar dat betekent niet dat het onmogelijk is. Ik vind niet dat het elkaar danig in de weg zit om het onmogelijk te maken.
De motivatie onder het gros van de bevolking om om "nog even vol te houden" is inmiddels ook grotendeels verloren gegaan. De moraal onder de bevolking vind ik eerlijk gezegd net iets belangrijker dan het al dan niet gemotiveerd zijn van een handjevol olympische atleten. En een overheid die het prima vindt dat ME-ers en atleten eerder gevaccineerd worden, terwijl de vaccinatiecampagne voor Jan met de pet één groot fiasco is, draagt niet bepaald bij aan de moraal onder de bevolking.

Gewoon testen voordat ze naar Tokyo afreizen en tijdens de OS ook dagelijks testen, net zoals ze bijv. in de Formule 1 doen. We hebben het hier over afgetrainde atleten die bij een eventuele besmetting waarschijnlijk niet eens zullen merken dat ze corona onder de leden hebben. Waarom zou je die überhaupt moeten vaccineren?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_199011025
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 09:30 schreef alpeko het volgende:

[..]

FOK!kers verdienen ook voorrang, is ook maar een select gezelschap maar wel van groot maatschappelijk belang.
Met name het FOK!OMT
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199011027
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 09:32 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Met name het FOK!OMT
Zijn die nog niet gevaccineerd dan? Die staan in de frontlinie :(
pi_199011037
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 09:31 schreef noodgang het volgende:
Wellicht speelt ook mee dat wanneer topsporters zich allemaal laten vaccineren, dit ook een positief effect kan hebben op de vaccinatiebereidheid. Daar kun je echt wel 250 (of 500 bij dubbele prik) vaccins voor inzetten
Zal het niet gewoon te maken hebben met restricties vanuit IOC? Als er straks grote uitbraken zijn in het Olympisch dorp komen die hele Spelen alsnog plat te liggen..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_199011055
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 09:34 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Zal het niet gewoon te maken hebben met restricties vanuit IOC? Als er straks grote uitbraken zijn in het Olympisch dorp komen die hele Spelen alsnog plat te liggen..
Zou kunnen, maar communiceer dat dan als dusdanig, het is de toon van de muziek.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199011059
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 09:31 schreef noodgang het volgende:
Wellicht speelt ook mee dat wanneer topsporters zich allemaal laten vaccineren, dit ook een positief effect kan hebben op de vaccinatiebereidheid. Daar kun je echt wel 250 (of 500 bij dubbele prik) vaccins voor inzetten
Zou wel een mooie bijkomstigheid zijn ja.
  Moderator donderdag 15 april 2021 @ 09:37:26 #36
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_199011061
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 09:34 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Zal het niet gewoon te maken hebben met restricties vanuit IOC? Als er straks grote uitbraken zijn in het Olympisch dorp komen die hele Spelen alsnog plat te liggen..
Het is niet verplicht gesteld. Maar ik ga ervan uit dat het een optelsom van al dat soort factoren is. En zo'n groot sportevenement wat wereldwijd mensen vanuit huis massaal kunnen volgen is ook een beetje positiviteit wat sommigen wel kunnen gebruiken
  Redactie Sport donderdag 15 april 2021 @ 09:39:24 #37
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199011076
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 09:37 schreef noodgang het volgende:

[..]

Het is niet verplicht gesteld. Maar ik ga ervan uit dat het een optelsom van al dat soort factoren is. En zo'n groot sportevenement wat wereldwijd mensen vanuit huis massaal kunnen volgen is ook een beetje positiviteit wat sommigen wel kunnen gebruiken
Eens, hoewel ik ergens ook vind dat zo'n evenement nu eigenlijk geen doorgang zou moeten kunnen vinden..
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_199011078
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 09:29 schreef chratnox het volgende:

[..]

De olympische spelen staand gepland op eind juli (23 juli). Tegen die tijd zou volgens de planning iedereen zijn eerste prik moeten kunnen hebben gehad. Je zou prima deze groep midden juni kunnen vaccineren en half juli de tweede keer, dan gaan ze op niemand voor.

Nu het bericht naar buiten brengen dat deze sporters prio hebben geeft of het idee dat het vaccineren de planning niet gaat halen zodat ze wel gevaccineerd zijn, of dat ze belangrijker zijn.

Ik snap dat jij het essentieel vindt, ik vind het ook fijn/belangrijk. Maar ik vind het wel minder belangrijk dan veel andere zaken waar op dit moment geen vaccins voor zijn omdat er schaarste is.
Ik denk dat het te maken heeft met wensen/regels vanuit IOC. Kan ik overigens zo snel niets van vinden.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199011080
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 09:26 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Niet alleen voor de sporters zelf, maar als gezegd ook voor de breedtesport. Dus nee, het helpt niet bij aan het voorkomen/verkleinen van de pandemie maar ik vind het wel redelijk essentieel.

[..]
Is dat diezelfde breedtesport die nu al vrijwel een jaar lang stil ligt? Wat denk je hoeveel leden en vrijwillers verloren zijn gegaan voor sportverenigingen sinds maart 2020? Die 250 olympische atleten gaan het verschil echt niet maken.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_199011095
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 09:39 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Is dat diezelfde breedtesport die nu al vrijwel een jaar lang stil ligt? Wat denk je hoeveel leden en vrijwillers verloren zijn gegaan voor sportverenigingen sinds maart 2020? Die 250 olympische atleten gaan het verschil echt niet maken.
En dat kun je terugdraaien door ze niet vervroegd in te enten?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  donderdag 15 april 2021 @ 09:43:02 #41
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_199011097
Het is nog maar de vraag of de spelen doorgaan. Tokyo/Japan gaat ook niet geweldig en afblazen is nog steeds een optie.

https://www.ad.nl/olympis(...)-een-optie~a5d34a28/
  Redactie Sport donderdag 15 april 2021 @ 09:43:20 #42
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199011098
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 09:39 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Is dat diezelfde breedtesport die nu al vrijwel een jaar lang stil ligt? Wat denk je hoeveel leden en vrijwillers verloren zijn gegaan voor sportverenigingen sinds maart 2020? Die 250 olympische atleten gaan het verschil echt niet maken.
Ik zou ook graag hebben dat de breedtesport weer opgestart wordt. Maar dat staat hier los van.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_199011105
quote:
2s.gif Op donderdag 15 april 2021 09:43 schreef Gunner het volgende:
Het is nog maar de vraag of de spelen doorgaan. Tokyo/Japan gaat ook niet geweldig en afblazen is nog steeds een optie.

https://www.ad.nl/olympis(...)-een-optie~a5d34a28/
Het antwoord is toch al bekend? Ze durven het alleen nog niet te zeggen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 15 april 2021 @ 09:44:47 #44
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_199011112
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 09:44 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Het antwoord is toch al bekend? Ze durven het alleen nog niet te zeggen.
Eerlijk gezegd weet ik dat niet. OS interesseert me persoonlijk niet zo. Maar het gaat niet door dus , of wel?
pi_199011117
quote:
2s.gif Op donderdag 15 april 2021 09:44 schreef Gunner het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd weet ik dat niet. OS interesseert me persoonlijk niet zo. Maar het gaat niet door dus , of wel?
Officieel gaat het nog door...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199011123
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199011129
Fleur Agema is kamervoorzitter geworden bij de briefing?

quote:
2s.gif Op donderdag 15 april 2021 09:44 schreef Gunner het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd weet ik dat niet. OS interesseert me persoonlijk niet zo. Maar het gaat niet door dus , of wel?
Het gaat door alleen is het jaar nog onbekend.
pi_199011150
Oh god, gaan we nou echt een inventieve en daadkrachtige GGD bestraffen? Omdat de overgebleven vaccins zogenaamd naar GGD medewerkers moeten omdat ze in de teststraat staan en zoveel risico lopen.

Toevallig weet ik dat jonge mensen die daar werken en alleen maar telefoondienst hebben ook al een vaccinatie hebben aangeboden gekregen...

Goed gewerkt jongens!
know'm sayin?
×
word? word.
pi_199011168
quote:
1s.gif Op donderdag 15 april 2021 09:49 schreef alors het volgende:
Oh god, gaan we nou echt een inventieve en daadkrachtige GGD bestraffen? Omdat de overgebleven vaccins zogenaamd naar GGD medewerkers moeten omdat ze in de teststraat staan en zoveel risico lopen.

Toevallig weet ik dat jonge mensen die daar werken en alleen maar telefoondienst hebben ook al een vaccinatie hebben aangeboden gekregen...

Goed gewerkt jongens!
Ja want spillage is zonde natuurlijk.

Ik zou zeggen maak zo snel mogelijk werk van die wachtlijst van leegvallende slots. Ik kan met 5 min op de vaccinatiepost zijn als ze mij een sms sturen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199011201
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 09:42 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

En dat kun je terugdraaien door ze niet vervroegd in te enten?
Nee, maar dat hele inenten van atleten voegt totaal niets toe. Test hen gewoon dagelijks wanneer de OS überhaupt nog doorgaan.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')