Zal het niet gewoon te maken hebben met restricties vanuit IOC? Als er straks grote uitbraken zijn in het Olympisch dorp komen die hele Spelen alsnog plat te liggen..quote:Op donderdag 15 april 2021 09:31 schreef noodgang het volgende:
Wellicht speelt ook mee dat wanneer topsporters zich allemaal laten vaccineren, dit ook een positief effect kan hebben op de vaccinatiebereidheid. Daar kun je echt wel 250 (of 500 bij dubbele prik) vaccins voor inzetten
Zou kunnen, maar communiceer dat dan als dusdanig, het is de toon van de muziek.quote:Op donderdag 15 april 2021 09:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zal het niet gewoon te maken hebben met restricties vanuit IOC? Als er straks grote uitbraken zijn in het Olympisch dorp komen die hele Spelen alsnog plat te liggen..
Zou wel een mooie bijkomstigheid zijn ja.quote:Op donderdag 15 april 2021 09:31 schreef noodgang het volgende:
Wellicht speelt ook mee dat wanneer topsporters zich allemaal laten vaccineren, dit ook een positief effect kan hebben op de vaccinatiebereidheid. Daar kun je echt wel 250 (of 500 bij dubbele prik) vaccins voor inzetten
Het is niet verplicht gesteld. Maar ik ga ervan uit dat het een optelsom van al dat soort factoren is. En zo'n groot sportevenement wat wereldwijd mensen vanuit huis massaal kunnen volgen is ook een beetje positiviteit wat sommigen wel kunnen gebruikenquote:Op donderdag 15 april 2021 09:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zal het niet gewoon te maken hebben met restricties vanuit IOC? Als er straks grote uitbraken zijn in het Olympisch dorp komen die hele Spelen alsnog plat te liggen..
Eens, hoewel ik ergens ook vind dat zo'n evenement nu eigenlijk geen doorgang zou moeten kunnen vinden..quote:Op donderdag 15 april 2021 09:37 schreef noodgang het volgende:
[..]
Het is niet verplicht gesteld. Maar ik ga ervan uit dat het een optelsom van al dat soort factoren is. En zo'n groot sportevenement wat wereldwijd mensen vanuit huis massaal kunnen volgen is ook een beetje positiviteit wat sommigen wel kunnen gebruiken
Ik denk dat het te maken heeft met wensen/regels vanuit IOC. Kan ik overigens zo snel niets van vinden.quote:Op donderdag 15 april 2021 09:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
De olympische spelen staand gepland op eind juli (23 juli). Tegen die tijd zou volgens de planning iedereen zijn eerste prik moeten kunnen hebben gehad. Je zou prima deze groep midden juni kunnen vaccineren en half juli de tweede keer, dan gaan ze op niemand voor.
Nu het bericht naar buiten brengen dat deze sporters prio hebben geeft of het idee dat het vaccineren de planning niet gaat halen zodat ze wel gevaccineerd zijn, of dat ze belangrijker zijn.
Ik snap dat jij het essentieel vindt, ik vind het ook fijn/belangrijk. Maar ik vind het wel minder belangrijk dan veel andere zaken waar op dit moment geen vaccins voor zijn omdat er schaarste is.
Is dat diezelfde breedtesport die nu al vrijwel een jaar lang stil ligt? Wat denk je hoeveel leden en vrijwillers verloren zijn gegaan voor sportverenigingen sinds maart 2020? Die 250 olympische atleten gaan het verschil echt niet maken.quote:Op donderdag 15 april 2021 09:26 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Niet alleen voor de sporters zelf, maar als gezegd ook voor de breedtesport. Dus nee, het helpt niet bij aan het voorkomen/verkleinen van de pandemie maar ik vind het wel redelijk essentieel.
[..]
En dat kun je terugdraaien door ze niet vervroegd in te enten?quote:Op donderdag 15 april 2021 09:39 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Is dat diezelfde breedtesport die nu al vrijwel een jaar lang stil ligt? Wat denk je hoeveel leden en vrijwillers verloren zijn gegaan voor sportverenigingen sinds maart 2020? Die 250 olympische atleten gaan het verschil echt niet maken.
Ik zou ook graag hebben dat de breedtesport weer opgestart wordt. Maar dat staat hier los van.quote:Op donderdag 15 april 2021 09:39 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Is dat diezelfde breedtesport die nu al vrijwel een jaar lang stil ligt? Wat denk je hoeveel leden en vrijwillers verloren zijn gegaan voor sportverenigingen sinds maart 2020? Die 250 olympische atleten gaan het verschil echt niet maken.
Het antwoord is toch al bekend? Ze durven het alleen nog niet te zeggen.quote:Op donderdag 15 april 2021 09:43 schreef Gunner het volgende:
Het is nog maar de vraag of de spelen doorgaan. Tokyo/Japan gaat ook niet geweldig en afblazen is nog steeds een optie.
https://www.ad.nl/olympis(...)-een-optie~a5d34a28/
Eerlijk gezegd weet ik dat niet. OS interesseert me persoonlijk niet zo. Maar het gaat niet door dus , of wel?quote:Op donderdag 15 april 2021 09:44 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Het antwoord is toch al bekend? Ze durven het alleen nog niet te zeggen.
Officieel gaat het nog door...quote:Op donderdag 15 april 2021 09:44 schreef Gunner het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd weet ik dat niet. OS interesseert me persoonlijk niet zo. Maar het gaat niet door dus , of wel?
Het gaat door alleen is het jaar nog onbekend.quote:Op donderdag 15 april 2021 09:44 schreef Gunner het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd weet ik dat niet. OS interesseert me persoonlijk niet zo. Maar het gaat niet door dus , of wel?
Ja want spillage is zonde natuurlijk.quote:Op donderdag 15 april 2021 09:49 schreef alors het volgende:
Oh god, gaan we nou echt een inventieve en daadkrachtige GGD bestraffen? Omdat de overgebleven vaccins zogenaamd naar GGD medewerkers moeten omdat ze in de teststraat staan en zoveel risico lopen.
Toevallig weet ik dat jonge mensen die daar werken en alleen maar telefoondienst hebben ook al een vaccinatie hebben aangeboden gekregen...
Goed gewerkt jongens!
Nee, maar dat hele inenten van atleten voegt totaal niets toe. Test hen gewoon dagelijks wanneer de OS überhaupt nog doorgaan.quote:Op donderdag 15 april 2021 09:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En dat kun je terugdraaien door ze niet vervroegd in te enten?
In Japan zit niemand er op te wachten en ook de politiek lijkt het vooral nog niet te roepen omdat het IOC de druk erop heeft zitten. Als het in Europa/Amerika was geweest had ik geen twijfel gehad over de doorgang, maar Japan is wel de laatste locatie waar dit evenement nu doorgang gaat vinden.quote:Op donderdag 15 april 2021 09:44 schreef Gunner het volgende:
[..]
Helaas ligt dat beleid buiten Nederland, dus daar hebben wij bijzonder weinig over te zeggen./quote:Op donderdag 15 april 2021 09:55 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Nee, maar dat hele inenten van atleten voegt totaal niets toe. Test hen gewoon dagelijks wanneer de OS überhaupt nog doorgaan.
lig in een deuk als ze het alsnog afzeggen al is het wel superlullig voor de atletenquote:Op donderdag 15 april 2021 09:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Officieel gaat het nog door...
Vanwege die 250 vaccins, of?quote:Op donderdag 15 april 2021 09:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
lig in een deuk als ze het alsnog afzeggen al is het wel superlullig voor de atleten
Meer vanwege de voorbereiding lijkt me.quote:Op donderdag 15 april 2021 10:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Vanwege die 250 vaccins, of?
Lijkt me dat het gewoon doorgaat. Too big to fail zeg maar.quote:Op donderdag 15 april 2021 09:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
In Japan zit niemand er op te wachten en ook de politiek lijkt het vooral nog niet te roepen omdat het IOC de druk erop heeft zitten. Als het in Europa/Amerika was geweest had ik geen twijfel gehad over de doorgang, maar Japan is wel de laatste locatie waar dit evenement nu doorgang gaat vinden.
Ik en vele anderen gaan er al vanuit.quote:Op donderdag 15 april 2021 09:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
lig in een deuk als ze het alsnog afzeggen al is het wel superlullig voor de atleten
Juist daarvoor kan dit dus inderdaad een boost geven.quote:Op donderdag 15 april 2021 09:39 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
nee hoor, ik vind dat geen enkel probleem en ook wel logisch dat ze die krijgen, het wordt een beetje onderschat wat die gasten er allemaal voor moeten doen en laten. Dus voor de atleten zou ik het echt lullig vinden als het niet doorgaat maar de OS zelf is zo'n gedrocht van groot geld en corruptie geworden dat ik die wel een grote faal gun.quote:Op donderdag 15 april 2021 10:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Vanwege die 250 vaccins, of?
Vanuit de IOC wel, maar vanuit Japan kan dit nog wel een ding worden. Publieke opinie kan toch zorgen voor politieke druk. Dat er nu toch iemand daar zegt 'ja misschien doen we toch maar geen spelen dit jaar' vind ik wel een teken aan de wand.quote:Op donderdag 15 april 2021 10:02 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Lijkt me dat het gewoon doorgaat. Too big to fail zeg maar.
Ook voor je nieuwe aanwas als vereniging kan dit best wel consequenties hebben. Dat zijn toch vliegwielen, als dat loopt dan loopt dat maar als dat is stilgevallen is het heel lastig om het weer op gang te trekken.quote:Op donderdag 15 april 2021 10:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Juist daarvoor kan dit dus inderdaad een boost geven.
Als ik in het klein kijk, naar mijn eigen dochter, die was helemaal gek van voetbal. De Oranje Leeuwinnen waren haar grote voorbeeld. Ze trainde vier keer per week en had ontzettend veel plezier in de wedstrijden, of zou nou wonnen of verloren. Iedere goal was geweldig!
Al ruim een jaar stelt het allemaal veel minder voor. Er is een tijd niet getraind, en een fatsoenlijke wedstrijd is ruim een jaar geleden. De onderlinge partijtjes zijn ook meer een training en onderdeel van de sleur van de week geworden. Dus nu vraagt ze zich af of ze voetbal nog wel zo leuk vindt.
En dat is voor veel mensen zo, kan ik me voorstellen. Zeker voor de jeugd; volwassenen kunnen zich veel beter realiseren dat het maar tijdelijk is en dat het wel weer zal worden zoals het was. Dus er kan best veel jeugd verloren gaan voor de sport in deze tijd.
Ik denk dat de voorbeeldfunctie van deze sporters daar dus wel een positieve bijdrage aan kan leveren en dus op sport in de breedste zin van het woord.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |