Met dank aan de Britsequote:Op donderdag 15 april 2021 06:59 schreef raptorix het volgende:
Kortom, we zitten nu 6 dagen achter elkaar onder de piek
Die houd er wel een beetje de vaart in, anders hadden we alsnog een Britse zomerquote:
In dat geval kunnen er onder Rutte IV t/m X nog rustig minimaal duizend IC bedden wegbezuinigd worden, zodat men tijdens een volgende griepgolf iedereen weer in zijn of haar mensenstal kan opsluiten.quote:Op donderdag 15 april 2021 06:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk dat we mazzel hebben, we gaan het namelijk kantje boord redden.
Jochen Mierau heeft hier gedurende Pandemie vrij veel zinnige dingen over gezegd, sowieso een wetenschapper met een enorme goede kijk op zaken, die gaf ook al aan dat als je nu niet start met de huidige 50ers een gezonde leefstijl te bevorderen, dat je over 20 jaar met een gigantisch probleem zit.quote:Op donderdag 15 april 2021 07:19 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
In dat geval kunnen er onder Rutte IV t/m X nog rustig minimaal duizend IC bedden wegbezuinigd worden, zodat men tijdens een volgende griepgolf iedereen weer in zijn of haar mensenstal kan opsluiten.
Lastig, volgens mij is dat juist een groep die veel door de huisartsen is geprikt, en ik voorspel dat je hier weer een hoop gedoe mee gaat krijgen omdat het RIVM uitnodigingen gaat sturen naar deze mensen. Niet dat ze dan in de problemen komen met dubbele vaccinaties, maar je krijgt weer vertraging in de afspraken, ik kan je dat nu al vertellen, maar men zal het wel niet doorhebben.quote:Op donderdag 15 april 2021 07:32 schreef Jor_Dii het volgende:
Is bekend / te berekenen hoeveel mensen boven 60 nog wachten op vaccinatie (1e of 2e prik)?
Het is hoofdzakelijk een kwestie van eigen verantwoordelijkheid nemen. Maar dat is een vies iets in NL. De overheid, maatschappij moet hen niet alleen redden maar er ook voor opdraaien. Natuurlijk is er geen alternatief, je wilt mensen toch helpen. Hopelijk kunnen we toch een geniale manier bedenken om allemaal wat gezonder oud te worden. Laten we in elk geval beginnen met afspreken dat we sporten nooit meer gaan blokkeren als overheid.quote:Op donderdag 15 april 2021 07:22 schreef raptorix het volgende:
Jochen Mierau heeft hier gedurende Pandemie vrij veel zinnige dingen over gezegd, sowieso een wetenschapper met een enorme goede kijk op zaken, die gaf ook al aan dat als je nu niet start met de huidige 50ers een gezonde leefstijl te bevorderen, dat je over 20 jaar met een gigantisch probleem zit.
Probleem is namelijk dat ongezonde mensen vroeger gewoon niet zo oud werden, echter tegenwoordig weet men dat behoorlijk te rekken met gigantische kosten ten gevolge.
Nee, alleen een beetje.quote:Op donderdag 15 april 2021 07:32 schreef Jor_Dii het volgende:
Is bekend / te berekenen hoeveel mensen boven 60 nog wachten op vaccinatie (1e of 2e prik)?
Zeker, maar een klein beetje meer lichaamsbeweging is ook al goed, mensen onderschatten hoe eenvoudig het is, een uur per dag wandelen helpt al enorm, en dan denkt men een uur? Nee je hoeft geen uur achter elkaar te lopen, 20 minuten naar de winkel lopen, 20 minuten na de lunch, en s'avonds een halfuur is al goed voor 10.000 stappen, doe je dat dagelijks dan garandeer ik je dat je al gewicht verliest en fit blijft.quote:Op donderdag 15 april 2021 07:40 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Het is hoofdzakelijk een kwestie van eigen verantwoordelijkheid nemen. Maar dat is een vies iets in NL. De overheid, maatschappij moet hen niet alleen redden maar er ook voor opdraaien. Natuurlijk is er geen alternatief, je wilt mensen toch helpen. Hopelijk kunnen we toch een geniale manier bedenken om allemaal wat gezonder oud te worden. Laten we in elk geval beginnen met afspreken dat we sporten nooit meer gaan blokkeren als overheid.
Je kunt apps ook verbieden een screenshot te maken of te werken op geroote telefoons. Ook kun je meerdere inlogsessies DigiD aan banden leggen.quote:Op donderdag 15 april 2021 06:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik weet niet meer precies hoe het zat en of ook het tonen van het ID er bij zat, in ieder geval zou die App dus elke X minuten een andere QR tonen zodat je dat niet kunt faken door middel van een screenshot.
Overigens ook bijzonder, Loveland heeft dus een go gehad om door te gaan, inclusief financieele garanaties: https://www.rijksoverheid(...)ing-aan-loveland.pdf
Nou ja die fraude op apps dat is redelijk goed af te vangen, je kunt je "token" bijvoorbeeld ook hashen op basis van je unieke device ID. Het gaat mij bij loveland niet zo zeer om die test paviljoens maar dat men gewoon allerlei budget zekerheden geeft, ik vind dat nogal wat.quote:Op donderdag 15 april 2021 07:45 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Je kunt apps ook verbieden een screenshot te maken of te werken op geroote telefoons. Ook kun je meerdere inlogsessies DigiD aan banden leggen.
Over Loveland: dat lijkt ook om testpavilioens te gaan.
Eens, ik begin elke dag(zoals nu) met ongeveer 3,5km (iets meer dan half uur) en tijdens de lunch doe ik dat nog een keer, gevolgd door nog een keer een kortere in de middag. Zo is ook mijn hoofd lekker leeg, en maak ik die weer leeg tussen het werk door.quote:Op donderdag 15 april 2021 07:42 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zeker, maar een klein beetje meer lichaamsbeweging is ook al goed, mensen onderschatten hoe eenvoudig het is, een uur per dag wandelen helpt al enorm, en dan denkt men een uur? Nee je hoeft geen uur achter elkaar te lopen, 20 minuten naar de winkel lopen, 20 minuten na de lunch, en s'avonds een halfuur is al goed voor 10.000 stappen, doe je dat dagelijks dan garandeer ik je dat je al gewicht verliest en fit blijft.
Zwemmen was ik net mee begonnen, 3/4 keer per week een uur, nooit geweten dat dat zo ontspannend isquote:Op donderdag 15 april 2021 07:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Eens, ik begin elke dag(zoals nu) met ongeveer 3,5km (iets meer dan half uur) en tijdens de lunch doe ik dat nog een keer, gevolgd door nog een keer een kortere in de middag. Zo is ook mijn hoofd lekker leeg, en maak ik die weer leeg tussen het werk door.
Daarnaast doe ik wegens gebrek aan open sportscholen nog 3x per week een home workout van een uur, en gelukkig mag ik weer 1x buiten zwemmen, dus daar pak ik ook nog een training mee.
Nee Corona kilo’s zul je bij mij niet vinden
Ik geef fit & vitaal lessen aan de senioren doelgroep, en dat is echt zo belangrijk. Vaak zijn het geen mensen die het leuk vinden om individueel te gaan sporten, het is ook een sociaal ding voor ze, en ze leven er echt van op. Twee uurtjes per week met gewichten trainen, beetje mobiliteit, balans, dat soort dingen. Juist het samen in een groep zijn motiveert ze enorm. Eeuwig zonde dat we nu al een half jaar stilliggen.quote:Op donderdag 15 april 2021 07:40 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Het is hoofdzakelijk een kwestie van eigen verantwoordelijkheid nemen. Maar dat is een vies iets in NL. De overheid, maatschappij moet hen niet alleen redden maar er ook voor opdraaien. Natuurlijk is er geen alternatief, je wilt mensen toch helpen. Hopelijk kunnen we toch een geniale manier bedenken om allemaal wat gezonder oud te worden. Laten we in elk geval beginnen met afspreken dat we sporten nooit meer gaan blokkeren als overheid.
Dit is denk ik ook onderdeel van dat ondersteuningsplan voor evenementen van 385 miljoen vanaf 1 juli.quote:Op donderdag 15 april 2021 07:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nou ja die fraude op apps dat is redelijk goed af te vangen, je kunt je "token" bijvoorbeeld ook hashen op basis van je unieke device ID. Het gaat mij bij loveland niet zo zeer om die test paviljoens maar dat men gewoon allerlei budget zekerheden geeft, ik vind dat nogal wat.
Helemaal mee eens. Sport had nooit stilgelegd moeten worden. Zeker niet zo lang.quote:Op donderdag 15 april 2021 07:52 schreef josja het volgende:
[..]
Ik geef fit & vitaal lessen aan de senioren doelgroep, en dat is echt zo belangrijk. Vaak zijn het geen mensen die het leuk vinden om individueel te gaan sporten, het is ook een sociaal ding voor ze, en ze leven er echt van op. Twee uurtjes per week met gewichten trainen, beetje mobiliteit, balans, dat soort dingen. Juist het samen in een groep zijn motiveert ze enorm. Eeuwig zonde dat we nu al een half jaar stilliggen.
En hoe is bepaald dat dit evenement mag zijn? We hebben het niet over een testje met 500 man he, we hebben het over 7 miljoen waar men even garant voor staat.quote:Op donderdag 15 april 2021 07:53 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dit is denk ik ook onderdeel van dat ondersteuningsplan voor evenementen van 300 miljoen vanaf 1 juli.
Als de boel toch niet doorgaat kun je daar je “verzekeren” want er geen verzekering die nu annulering door Corona of pandemie als oorzaak nog dekt.
Feitelijk gewoon vervanging van de verzekering voor annuleren door pandemie.
Dat is ook de reden dat veel festivals verplaatsen naar augustus / september / october
Zou het doen, ik ben heel blij dat het weer kan. Heerlijk dat gevoel dat je voelt na een trainingquote:Op donderdag 15 april 2021 07:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zwemmen was ik net mee begonnen, 3/4 keer per week een uur, nooit geweten dat dat zo ontspannend is
Binnekort ook weer buiten
https://www.rijksoverheid(...)lingen-rijksoverheidquote:Op donderdag 15 april 2021 07:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
En hoe is bepaald dat dit evenement mag zijn? We hebben het niet over een testje met 500 man he, we hebben het over 7 miljoen waar men even garant voor staat.
Bij de brief die ik hier voor poste zat helaas niet de aanvraag waardoor ik dat niet helemaal kan afleiden, maar het zou zo kunnen zijn, ik had ook verwacht dat zo een besluit door economische zaken word genomen en niet door VWS.quote:Op donderdag 15 april 2021 07:57 schreef _serial_ het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)lingen-rijksoverheid
In z'n algemeenheid is over die cijfers niets zinnigs te melden toch?!quote:Op donderdag 15 april 2021 07:32 schreef Jor_Dii het volgende:
Alleen onder de 30 niet meer, die krijgen een ander vaccin.quote:Op donderdag 15 april 2021 05:56 schreef Nielsch het volgende:
Prikt het VK nog gewoon door met AZ trouwens?
Inmiddels krijg je wel dat idee ja.quote:Op donderdag 15 april 2021 00:39 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Je gaat bijna kwade opzet verwachten
Toch is het wegbezuinigen van IC bedden, ziekenhuizen en zorgpersoneel terwijl de Nederlandse bevolking tegelijkertijd nog altijd explosief groeit en vergrijst funest gebleken. Het aantal IC bedden per 100.000 inwoners is in Nederland schrikbarend laag vergeleken met dat bij onze Europese buren.quote:Op donderdag 15 april 2021 07:40 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Omdat het omt dit ook al zag aankomen en ze een nieuwe angstkapstok nodig hebben.quote:Op donderdag 15 april 2021 06:42 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Nadat ze eindeloos berichten gepubliceerd hebben dat de Britse zo erg is, komt de waarheid naar boven.
Niemand die het wat interesseert, men is al overgestapt naar de Braziliaanse.
Necrofielen ook weer blij.quote:Op donderdag 15 april 2021 08:24 schreef Vasilevski het volgende:
[ twitter ]
HOEREN OPEN. GRAVEN OPEN.
Volgens mij gedurende Q2 al, niet persé einde van Q2. Als ik het goed begrepen heb.quote:Op woensdag 14 april 2021 23:06 schreef Da_Sandman het volgende:
Eind juni 2.000.000 Pfizerdoses vervroegd naar Nederland.
Ik probeer daar positiever naar te kijken. Dit gaat zeker helpen.quote:Op donderdag 15 april 2021 00:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zet geen zoden aan de dijk als j&j weg valt. Dat is maar vervanging voor 10% van de personen.
ME'ers ook?quote:Op donderdag 15 april 2021 08:31 schreef raptorix het volgende:
Het is eigenlijk te idioot voor woorden dat ME'ers en sporters eerder gevaccineerd worden dan onderwijzers en kinderopvang medewerkers.
Doe dan supermarktmedewerkers. Die staan al meer dan een jaar elke dag in de frontlinie.quote:Op donderdag 15 april 2021 08:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)n-na-coronaprotesten
Rubber benen beleid.quote:Op donderdag 15 april 2021 08:38 schreef xpompompomx het volgende:
Dat er van die gekke uitzonderingen worden gemaakt voor ME'erts, Olympische sporters en weet ik veel voor wie allemaal nog meer is wel fantastisch voor het draagvlak trouwens.
Die sporters vind ik nog niet eens zo'n bezwaar zolang het alleen blijft bij de Olympische selectie, maar ME'ers, kom op zeg. Er zijn zoveel mensen die dagelijks in contact komen met andere mensen. Waarom kappers of pakketbezorgers niet bijvoorbeeld?quote:Op donderdag 15 april 2021 08:38 schreef xpompompomx het volgende:
Dat er van die gekke uitzonderingen worden gemaakt voor ME'erts, Olympische sporters en weet ik veel voor wie allemaal nog meer is wel fantastisch voor het draagvlak trouwens.
Stadsparken leegknuppelen wordt belangrijker geacht dan kinderen lesgeven, kennelijk.quote:Op donderdag 15 april 2021 08:38 schreef xpompompomx het volgende:
We hebben niet de luxe om aan uitzonderingen te doen, ook niet aan sporters.quote:Op donderdag 15 april 2021 08:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die sporters vind ik nog niet eens zo'n bezwaar zolang het alleen blijft bij de Olympische selectie, maar ME'ers, kom op zeg. Er zijn zoveel mensen die dagelijks in contact komen met andere mensen. Waarom kappers of pakketbezorgers niet bijvoorbeeld?
Amen.quote:Op donderdag 15 april 2021 08:31 schreef raptorix het volgende:
Het is eigenlijk te idioot voor woorden dat ME'ers en sporters eerder gevaccineerd worden dan onderwijzers en kinderopvang medewerkers.
Heeft natuurlijk met risico te maken.quote:Op donderdag 15 april 2021 08:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Stadsparken leegknuppelen wordt belangrijker geacht dan kinderen lesgeven, kennelijk.
Natuurlijk gaat dat helpen. Daarbij is er nog helemaal niets zeker over wat er met J&J gaat gebeuren en is helemaal stoppen met dat vaccin het uiterste.quote:Op donderdag 15 april 2021 08:32 schreef Gunner het volgende:
[..]
Volgens mij gedurende Q2 al, niet persé einde van Q2. Als ik het goed begrepen heb.
[..]
Ik probeer daar positiever naar te kijken. Dit gaat zeker helpen.
Die luxe hebben we prima als het om welgeteld 250 sporters gaat.quote:Op donderdag 15 april 2021 08:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
We hebben niet de luxe om aan uitzonderingen te doen, ook niet aan sporters.
Laat de Amerikanen bijvoorbeeld maar die 10K vaccins doneren aan het IOC die hebben genoeg.
Er komt nu nog een week bij in USA, daarna komt de EMA waarschijnlijk nog met een plasje, en de gezondheidsraad gaat er daarna 180 graden tegen in. Dus dan weet je het antwoord welquote:Op donderdag 15 april 2021 08:57 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat dat helpen. Daarbij is er nog helemaal niets zeker over wat er met J&J gaat gebeuren en is helemaal stoppen met dat vaccin het uiterste.
Niet echt, maar er komen nu ook weer ME'ers bij.quote:Op donderdag 15 april 2021 09:00 schreef Pino112 het volgende:
Wordt er nog steeds gejankt hier om die paar honderd sporters?
Als ze zouden zeggen we prikken bij iedereen boven de 40 of zo dan zou het wel prima zijn. Dan hebben we een vaccin waar we een grote groep mee kunnen prikken, als ze hetzelfde achterlijke besluit nemen als bij AstraZeneca dan kunnen jongeren nog wel even wachten op hun vaccinatiepaspoort.quote:Op donderdag 15 april 2021 08:59 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Er komt nu nog een week bij in USA, daarna komt de EMA waarschijnlijk nog met een plasje, en de gezondheidsraad gaat er daarna 180 graden tegen in. Dus dan weet je het antwoord wel
Vertel dat tegen bijvoorbeeld de mantelzorgers of de kinderen met kwetsbare ouders die al een jaar niet naar buiten kunnen.quote:Op donderdag 15 april 2021 08:58 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Die luxe hebben we prima als het om welgeteld 250 sporters gaat.
Geeft wel het verkeerde signaal af imo.quote:Op donderdag 15 april 2021 08:58 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Die luxe hebben we prima als het om welgeteld 250 sporters gaat.
Eens, ben wel beetje klaar met die voordring clubjes.quote:Op donderdag 15 april 2021 09:02 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Geeft wel het verkeerde signaal af imo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |