abonnement Unibet Coolblue
pi_198983556

Crowdfunding is hot!! In 2020 is in Nederland 417 miljoen euro met crowdfunding opgehaald. Dat is 2% minder dan een jaar eerder, toen 424 miljoen euro werd opgehaald. Lees het meest recente onderzoek naar de status van crowdfunding in Nederland in 2020.

Vormen van crowdfunding
Er zijn 4 vormen van crowdfunding:
• Lening crowdfunding
• Aandelen crowdfunding
• Schenking / Donatie crowdfunding
• Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding

Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald. We bespreken projecten van de volgende in Nederland gevestigde crowdfundingplatformen:

Crowdfundingplatformen leningen
Collin Crowdfund (CCF), leningen voor MKB met crowdfundcoach.
Geldvoorelkaar (GVE), leningen voor MKB en particulieren.
Samen In Geld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Horeca Crowdfunding Nederland (HCN), leningen voor horeca.
Crowd Real Estate (CRE), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Waarde voor je Geld (WvjG), leningen met een christelijk normen- en waardenkader voor het MKB.
Capital Circle (CC), leningen voor MKB.
Kapitaal Op Maat (KOM), leningen voor MKB.
NLinvesteert, een platform voor zakelijke financiering waaronder crowdfunding
New Funding, investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Duurzaam Investeren, combinatie van maatschappelijk en financieel rendement.
Lenderspender, peer-to-peer lending
October, hét platform voor MKB-financieringen in continentaal Europa
One Planet Crowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc.
Green Crowd, markt plaats voor de financiering van duurzame-energie-projecten.
Voordegroei, leningen voor MKB.
Crowdpartners, investeren in het mkb
Crowdbricks, investeren in onroerend goed
ZIB Crowdfunding, investeren zorgvastgoed, ouderenhuisvesting, recreatief vastgoed
Crowd About Now (CAN), leningen voor food, horeca, retail.
Lendahand (LDH), opkomende economieën met rentes van tussen 3 - 6%.

Crowdfundingplatformen zonder nieuw aanbod:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resultaten crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Exitstrategieën platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Andere crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buitenlandse platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Webinars zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_198983816
Aankoop pand Leiden
https://www.collincrowdfu(...)5a03d3be8db507c222df

https://www.funda.nl/koop(...)4-bloemistenlaan-12/

Linkje volgt waarschijnlijk vanuit investeerders uit eerdere projecten

[ Bericht 17% gewijzigd door KrekelJapie op 13-04-2021 13:06:34 ]
pi_198983901
KVIK op Collin staat open, loopt niet zo bizar hard.
pi_198983902
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 11:17 schreef KrekelJapie het volgende:
Aankoop pand Leiden
https://www.collincrowdfu(...)3-bloemistenlaan-12/

https://www.funda.nl/koop(...)4-bloemistenlaan-12/

Linkje volgt waarschijnlijk vanuit investeerders uit eerdere projecten
Megadiepe tuin bij zo'n kleine woning zeg. :P

De WOZ-waarde op 1 januari was ¤310.000. Blijkbaar precies gelijk aan de aankoopprijs. Dat zie je niet zo vaak.
gr gr
pi_198983991
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 april 2021 11:25 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Megadiepe tuin bij zo'n kleine woning zeg. :P

De WOZ-waarde op 1 januari was ¤310.000. Blijkbaar precies gelijk aan de aankoopprijs. Dat zie je niet zo vaak.
Ik heb net ingeschreven terwijl het project nog niet openstaat, gewoon via de pitch...
pi_198984010
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 11:31 schreef Buurman_ het volgende:

[..]

Ik heb net ingeschreven terwijl het project nog niet openstaat, gewoon via de pitch...
Ik zie geen investeringsknop
pi_198984037
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 11:32 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Ik zie geen investeringsknop
Knop is nu weer verdwenen zie ik. Ik zag 2 andere investeringen staan.
pi_198984573
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 11:25 schreef ron6 het volgende:
KVIK op Collin staat open, loopt niet zo bizar hard.
Ik laat deze - na wat piekeren - ook lopen, de terugkoopgarantie dekt lang niet de hele investering af, had liever een hypotheekje gezien:) Op zich zijn die kvik-boeren wel nette betalers maar dat is helaas geen garantie dat het deze ook zal lukken....

In het pandje van Tolmache* heb ik wel interesse. Met de 1e hypotheek en het hele verhaal eromheen, denk ik dat deze wel goed komt.
Pecunia non olet
pi_198984686
Nieuw bootje op nlinvesteert.
Co financiering met Rabo. 2de hypotheek

https://nlinvesteert.us9.(...)86b4f58&e=c399c8fd3f
pi_198984783
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 12:15 schreef Slijker het volgende:
Nieuw bootje op nlinvesteert.
Co financiering met Rabo. 2de hypotheek

https://nlinvesteert.us9.(...)86b4f58&e=c399c8fd3f
En is al investeerbaar......
Pecunia non olet
pi_198984868
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 10:44 schreef KrekelJapie het volgende:
Ik lees dit op de facebook van zorgvastgoed Steyl (zou afgelost worden via crowdrealestate en gefund zijn via onleplanetcrowd):
[..]

https://www.facebook.com/(...)BV-1628637070580962/
Aanvullend, wat ik inmiddels begrepen heb gaat dit over de (eventuele) zorgverlener en niet over de vastgoed eigenaar / onwikkelaar die moet gaan aflossen. Ook zouden de laatste noodzakelijke documenten er inmiddels zijn.
pi_198984981
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 11:31 schreef Buurman_ het volgende:

[..]

Ik heb net ingeschreven terwijl het project nog niet openstaat, gewoon via de pitch...
Kun je in je geschiedenis de link vinden die je gebruikt hebt? :o
pi_198985402
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 12:08 schreef obligataire het volgende:
In het pandje van Tolmache* heb ik wel interesse. Met de 1e hypotheek en het hele verhaal eromheen, denk ik dat deze wel goed komt.
linkje
https://www.collincrowdfu(...)5a03d3be8db507c222df
pi_198985469
quote:
1s.gif Op maandag 12 april 2021 18:17 schreef Jaco078 het volgende:
Link naar de bedrijfsruimte op Collin:

https://www.collincrowdfu(...)b9b9863152b75bd90989
Wederom mijn dank!

quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 23:32 schreef obligataire het volgende:

[..]

Tnx Jaco. Ik pak deze mee, vind het een heel aardig verhaal, groot pluspunt is de volledige aflossing. Ik vind het wel weer lekker , een project met goede cashflow en waarvan het risico vlot vermindert. 10 Jaar is voor mij prima.
Zo langzamerhand zijn er wel erg veel projecten waar alleen rente of rente en minimale aflossing wordt betaald. Met verschillende redenen, maar toch.

Rente van deze had wel wat hoger gemogen maar eerlijk gezegd verwacht ik weinig problemen met deze en er is sowieso materiële HA.

Website:
https://www.wiesan.nl/home/i1/

Ik ben het wel met je eens.

De eerste twee a drie jaar loop je door de hoge ltv wel risico maar daarna zou het een vrij risicoloos project moeten zijn. Helaas worden we dan wel regelmatig bedankt voor de bewezen diensten…

Hopelijk geeft hij de 13k aan verbouwingskosten onder meer uit aan een extra tussenvloer aangezien dit waarde vermeerderend zou zijn.

De eerste twee, drie jaar is de rente wat (te) laag. Hopelijk loopt dit project langer door zodat dit in de latere jaren goed komt.

Ik neem hem ook voor mijn basis bedrag mee.
pi_198985842
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 18:44 schreef KrekelJapie het volgende:
Onhandige actie waardevoorjegeld
[..]

Nou, nou, wat een gepruts is dit weer. Mooi deze excuses maar de geldnemers mogen het extra risico weer dragen.

quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 23:25 schreef obligataire het volgende:

[..]

Zat weinig anders op. Wie kun je anders de schuld geven....?... Ik vind het een beetje amateuristisch, niet kwaad bedoeld maar hopelijk wordt hier een les uit getrokken.
Een pitch een keer extra doorlezen voor publicatie.......?

Ik voel me nu voor het blok gezet. Wat kan ik anders dan meegaan.
Wat anders kan natuurlijk wel. M.i. zal je investering teruggedraaid moeten worden (met rente betaling tot het moment van terugbetaling en eventuele boete rente) als je hiermee niet akkoord gaat.

Zelf denk ik dat ik mijn investering maar laat staan maar het blijft voor mij onbegrijpelijk dat geldnemer, de financieringsmakelaar en WvjG alle drie over een essentiële voorwaarde/afspraak heen lezen.
pi_198986181
quote:
Dank!

Meegenomen.
pi_198986358
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 16:59 schreef KrekelJapie het volgende:
We mogen vanwege auteursrechten geen taxatierapporten publiceren', zegt Luuck Kalverda???
Bij dezen een link naar wat informatie aangaande de verbouwing van de SIG Tilburg Zandrivierstraat 25. Volgens mij zijn er wat onduidelijkheden wat betreft de omvang van de verbouwing en de nieuwstaat van het pand(en de studio's). De hoge waarde zit hem in het vergund kunnen creëren van 5 wooneenheden voorzien van badkamer, toilet en keuken met koelkast, kookplaat, afzuigkap, oven en vaatwasser.

De 2 foto verslagen zijn van de laatste transformatie en dezelfde aannemer zal in deze stijl en afwerking Zandrivierstraat 25 verbouwen volgens de nieuwe plattegronden.

Luuck zal hier ook nog vanuit SIG op terugkomen.

https://wetransfer.com/do(...)0210413113259/2e7aeb

Mochten er nog meer vragen of onduidelijkheden zijn horen wij het graag!
pi_198987032
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 14:19 schreef IHBV het volgende:

[..]

Bij dezen een link naar wat informatie aangaande de verbouwing van de SIG Tilburg Zandrivierstraat 25. Volgens mij zijn er wat onduidelijkheden wat betreft de omvang van de verbouwing en de nieuwstaat van het pand(en de studio's). De hoge waarde zit hem in het vergund kunnen creëren van 5 wooneenheden voorzien van badkamer, toilet en keuken met koelkast, kookplaat, afzuigkap, oven en vaatwasser.

De 2 foto verslagen zijn van de laatste transformatie en dezelfde aannemer zal in deze stijl en afwerking Zandrivierstraat 25 verbouwen volgens de nieuwe plattegronden.

Luuck zal hier ook nog vanuit SIG op terugkomen.

https://wetransfer.com/do(...)0210413113259/2e7aeb

Mochten er nog meer vragen of onduidelijkheden zijn horen wij het graag!
Ben je de geldnemer van dit project?
pi_198987343
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 15:02 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Ben je de geldnemer van dit project?
Yes ik zag dat er wat onduidelijkheden waren betreffende het project en dat sommige graag plattegronden e.d. willen inzien.

Weet niet of het als geldnemer toegestaan is te posten in dit forum?

[ Bericht 2% gewijzigd door IHBV op 13-04-2021 15:29:52 (Geldnemer) ]
pi_198987409
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 15:19 schreef IHBV het volgende:

[..]

Yes ik zag dat er wat onduidelijkheden waren betreffende het project.

Weet niet of het als geldlener toegestaan is te posten in dit forum?
Ervan uitgaande dat je geldnemer bedoelt:

Het is een openbaar forum, dus iedereen mag hier posten. Daar zal het niet aan liggen. Of het mag vanuit het contract van de geldnemer met het platform weet ik niet. Formeel mogen de geldleners geen contact opnemen met de geldnemer, maar als de geldnemer naar de geldlener toekomt is het mogelijk anders. Interessante kwestie. :P


Ik weet niet of er eerder een geldnemer actief is geweest in dit topic?
gr gr
pi_198987564
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 april 2021 15:22 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Ervan uitgaande dat je geldnemer bedoelt:

Het is een openbaar forum, dus iedereen mag hier posten. Daar zal het niet aan liggen. Of het mag vanuit het contract van de geldnemer met het platform weet ik niet. Formeel mogen de geldleners geen contact opnemen met de geldnemer, maar als de geldnemer naar de geldlener toekomt is het mogelijk anders. Interessante kwestie. :P


Ik weet niet of er eerder een geldnemer actief is geweest in dit topic?
Wellicht dat Krekeljapie hier antwoord op kan geven? Mocht het niet toegestaan of gepast zijn zal ik de post uiteraard aanpassen en de communicatie alleen via SIG laten verlopen
pi_198987646
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 15:32 schreef IHBV het volgende:

[..]

Wellicht dat Krekeljapie hier antwoord op kan geven? Mocht het niet toegestaan of gepast zijn zal ik de post uiteraard aanpassen en de communicatie alleen via SIG laten verlopen
Ja hoor. Geen enkel probleem. Het wordt gewaardeerd als geldnemers extra moeite doen en zo aanvullend informatie over het project geven.
pi_198987954
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 april 2021 15:22 schreef Quyxz_ het volgende:
Ik weet niet of er eerder een geldnemer actief is geweest in dit topic?
Ja hoor, meerdere malen.
pi_198988007
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 14:19 schreef IHBV het volgende:

[..]

Bij dezen een link naar wat informatie aangaande de verbouwing van de SIG Tilburg Zandrivierstraat 25. Volgens mij zijn er wat onduidelijkheden wat betreft de omvang van de verbouwing en de nieuwstaat van het pand(en de studio's). De hoge waarde zit hem in het vergund kunnen creëren van 5 wooneenheden voorzien van badkamer, toilet en keuken met koelkast, kookplaat, afzuigkap, oven en vaatwasser.

De 2 foto verslagen zijn van de laatste transformatie en dezelfde aannemer zal in deze stijl en afwerking Zandrivierstraat 25 verbouwen volgens de nieuwe plattegronden.

Luuck zal hier ook nog vanuit SIG op terugkomen.

https://wetransfer.com/do(...)0210413113259/2e7aeb

Mochten er nog meer vragen of onduidelijkheden zijn horen wij het graag!
Dit maakt de gehele zaak voor mij en hopelijk voor andere investeerders een heel stuk duidelijker. Bedankt!
pi_198988565
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 14:19 schreef IHBV het volgende:

[..]

Bij dezen een link naar wat informatie aangaande de verbouwing van de SIG Tilburg Zandrivierstraat 25. Volgens mij zijn er wat onduidelijkheden wat betreft de omvang van de verbouwing en de nieuwstaat van het pand(en de studio's). De hoge waarde zit hem in het vergund kunnen creëren van 5 wooneenheden voorzien van badkamer, toilet en keuken met koelkast, kookplaat, afzuigkap, oven en vaatwasser.

De 2 foto verslagen zijn van de laatste transformatie en dezelfde aannemer zal in deze stijl en afwerking Zandrivierstraat 25 verbouwen volgens de nieuwe plattegronden.

Luuck zal hier ook nog vanuit SIG op terugkomen.

https://wetransfer.com/do(...)0210413113259/2e7aeb

Mochten er nog meer vragen of onduidelijkheden zijn horen wij het graag!
Bedankt voor de uiteenzetting. Goed om te zien dat de woning goed aangepakt gaat worden. Voor mij persoonlijk blijkt de taxatiewaarde gevoelsmatig aan de (erg) hoge kant. Ik baseer de waarde vooral op woning in een leegstaande situatie. Ik neem deze dus niet mee.

Nogmaals bedankt voor de aanvullende informatie. Deze is altijd welkom en zal zeker nieuwe investeerders opleveren.
pi_198988573
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 15:53 schreef Idink777 het volgende:

[..]

Dit maakt de gehele zaak voor mij en hopelijk voor andere investeerders een heel stuk duidelijker. Bedankt!
#Idink777 Ook welkom hier op het platform.
pi_198989127
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 april 2021 15:19 schreef IHBV het volgende:

[..]

Yes ik zag dat er wat onduidelijkheden waren betreffende het project en dat sommige graag plattegronden e.d. willen inzien.

Weet niet of het als geldnemer toegestaan is te posten in dit forum?
Ja hoor, altijd welkom om de ondernemers kant van het verhaal toe te lichten.
Dat kan ik zeker waarderen.

En ja we zijn kritisch. Maar zeker niet bedoeld om af te zeiken. Wel omdat we graag zorgvuldig met onze centjes omgaan en willen bijdragen aan kansen ter verbetering.

Zelf heb ik al geïnvesteerd in schijf 1A van jouw project.
Het is in ieder geval een flinke verbouwing. Succes!

Edit:
Ik heb de stukken doorgelezen die je gepost hebt.
Mijn onduidelijkheid zit hem vooral in de taxatiewaarde van de woning. Vergeleken met andere woningen in de buurt van dezelfde afmetingen zit de taxatie enorm hoger. Je schrijft dat dat komt door de kamerverhuurvergunning met 5 wooneenheden die een hogere waardering mogelijk maakt. Ik blijf echter de waardering hoog vinden. Mocht het misgaan dan vraag ik mij echt af of het bedrag dat getaxeerd is te behalen valt bij een verkoop van de woning. Dat is een zekerheid die voor mij (en anderen) belangrijk is.

[ Bericht 7% gewijzigd door dyna18 op 13-04-2021 17:34:26 ]
pi_198989356
Werkkapitaal vastgoed
https://www.collincrowdfund.nl/gerrit-schuurs/
Enkel HA
pi_198989402
Collin horeca project dat getroffen wordt door Corona heeft 3 maanden uitstel gevraagd van de aflossing. Rentebetalingen lopen wel door.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Collin heeft dit ter stemming gebracht met de volgende uitslag:
quote:
Percentage eens: 99.75%
Percentage oneens: 0.25%
Zo zie je maar weer dat het hard hart van de crowfundinginvesteerder echt wel op de goede plek zit.

[ Bericht 9% gewijzigd door dyna18 op 13-04-2021 17:47:27 ]
pi_198989453
En het hart ook :)

Ik heb ook al meer dan eens mogen stemmen, maar hoeveel keus heb je nou eigenlijk? Niet akkoord gaan is zo goed als failliet laten gaan.

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 17:35 schreef KrekelJapie het volgende:
Werkkapitaal vastgoed
https://www.collincrowdfund.nl/gerrit-schuurs/
Enkel HA
Ja enkel HA omdat het direct is toch? Ziet er wel goed uit op het eerste gezicht.
pi_198989457
Zie ook hoe het anders kan gaan.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 17:19 schreef dyna18 het volgende:
Mailtje van Collin over project V*tality Beauty & H*lthy Lifestyle (2017).
De termijn van januari is teruggeboekt en uit de wallet gehaald omdat de ondernemer gestorneerd heeft.
Daarnaast wordt er een stemming gevraagd om de ondernemer 3 maanden geen aflossing te laten betalen.

Ik heb hier grote moeite mee. Ten eerste vanwege de volgorde (eerst storneren, dan pas de investeerders om toestemming vragen).
En ten tweede omdat er in februari niets betaald is (en januari nu gestorneerd is) waardoor er feitelijk 2 maanden achterstand ontstaan is.

Qua zekerheden is er alleen een HA. Om de ondernemer niet verder in de problemen te storten heb ik wel akkoord gestemd, maar ik heb hier zeker moeite mee.

Ook vind ik het heel bijzonder dat Collin een transactie die op 21-jan op mijn wallet geboekt is op 13-maa weer uit de wallet kan halen. Mijn wallet staat nu in het rood. Waar ligt de grens?
Blijkt trouwens wel dat de ondernemer niet actief gestorneerd heeft, maar dat de incasso gefaald heeft wegens te weinig saldo.

En de uitslag van de stemming op dit voorstel was:
quote:
Percentage eens: 82.79%
Percentage oneens: 17.21%
Wat mij betreft heeft dit project hier enorm geluk mee. Om eerst een achterstand van 2 maanden te laten oplopen en dan pas de investeerders om uitstel te vragen is de verkeerde volgorde. En aan de stemming te zien was ik daar niet de enige in.

Ik wacht trouwens nog op een voorbeeld waar de crowd eens duidelijk haar tanden laat zien en de meerderheid tegen stemt. Tot nu toe zijn we vooral makke schapen.
pi_198989569
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 april 2021 17:46 schreef crowdiefunder het volgende:
Ja enkel HA omdat het direct is toch? Ziet er wel goed uit op het eerste gezicht.
Er zijn zat direct leningen met harde zekerheden zoals een hypotheekrecht.
pi_198989930
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 17:47 schreef dyna18 het volgende:
Blijkt trouwens wel dat de ondernemer niet actief gestorneerd heeft, maar dat de incasso gefaald heeft wegens te weinig saldo.
Als dat klopt is dat opnieuw een signaal dat ccf haar administratie (en beheer lopende projecten) niet goed onder controle heeft en dat is juist zo belangrijk, heel jammer maar ik blijf kritisch (maar dat zal ook wle de reden zijn dat ik op vragen al een paar maanden geen inghoudelijke reactie meer krijg).
pi_198990865
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 17:58 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Er zijn zat direct leningen met harde zekerheden zoals een hypotheekrecht.
Goed dat je dat verduidelijkt, je hebt ook helemaal gelijk, ik zie het ook bij mijn projecten. Ik was in de bonen.
pi_198991447
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 11:31 schreef Buurman_ het volgende:

[..]

Ik heb net ingeschreven terwijl het project nog niet openstaat, gewoon via de pitch...
Ik ook.
pi_198991790
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 17:41 schreef dyna18 het volgende:
Collin horeca project dat getroffen wordt door Corona heeft 3 maanden uitstel gevraagd van de aflossing. Rentebetalingen lopen wel door.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Collin heeft dit ter stemming gebracht met de volgende uitslag:
[..]

Zo zie je maar weer dat het hard hart van de crowfundinginvesteerder echt wel op de goede plek zit.
en de incentive van dit project helpt natuurlijk ook bij het stemmen. Ik kan me nog een koffie met appelpunt herinneren op het terras in de voorjaarszon in Kruisland.
pi_198992389
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 17:41 schreef dyna18 het volgende:
Collin horeca project dat getroffen wordt door Corona heeft 3 maanden uitstel gevraagd van de aflossing. Rentebetalingen lopen wel door.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Collin heeft dit ter stemming gebracht met de volgende uitslag:
[..]

Zo zie je maar weer dat het hard hart van de crowfundinginvesteerder echt wel op de goede plek zit.
Of, zoals ik tegen mijn collega's altijd zei: heb een beetje hart voor de zaak, want de zaak is ook hard voor jou.
pi_198994259
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 april 2021 17:46 schreef crowdiefunder het volgende:
En het hart ook :)

Ik heb ook al meer dan eens mogen stemmen, maar hoeveel keus heb je nou eigenlijk? Niet akkoord gaan is zo goed als failliet laten gaan.
[..]

Ja enkel HA omdat het direct is toch? Ziet er wel goed uit op het eerste gezicht.
Wat ik "slecht" vindt, Collin, zet gewoon de huisnrs erbij, wat is dit voor flauw gedoe.
https://drimble.nl/bedrij(...)huurs-beheer-bv.html
https://drimble.nl/bedrij(...)-consultants-bv.html
deze Gerrit ?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 30% gewijzigd door peterc op 13-04-2021 22:15:30 ]
pi_198994559
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 17:47 schreef dyna18 het volgende:
Zie ook hoe het anders kan gaan.
[..]

Blijkt trouwens wel dat de ondernemer niet actief gestorneerd heeft, maar dat de incasso gefaald heeft wegens te weinig saldo.

En de uitslag van de stemming op dit voorstel was:
[..]

Wat mij betreft heeft dit project hier enorm geluk mee. Om eerst een achterstand van 2 maanden te laten oplopen en dan pas de investeerders om uitstel te vragen is de verkeerde volgorde. En aan de stemming te zien was ik daar niet de enige in.

Ik wacht trouwens nog op een voorbeeld waar de crowd eens duidelijk haar tanden laat zien en de meerderheid tegen stemt. Tot nu toe zijn we vooral makke schapen.
Ik begrijp nog steeds niet dat een meerderheid voor heeft gestemd bij het Amsterdams proeflokaal. Wat mij betreft hadden deze ondernemers met een persoonlijk faillissement op de blaren mogen zitten met al die verdwenen materiële borgstellingen.
pi_198994885
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 10:46 schreef tnhb het volgende:
Of dat het hele project geannuleerd wordt en opnieuw wordt gefund?
Dat vind ik wel. Ik ben geen jurist, maar in zo'n geval lijkt me dat de (getekende) overeenkomst als ongeldig moet worden beschouwd en/of moet worden ontbonden. En de investeerders hebben, zonder dat ze dat konden weten, ingetekend op iets dat niet een juiste voorstelling van zaken was (heet dat dwaling, vraag ik als leek?). Dan lijkt het me niet voldoende om investeerders alsnog om goedkeuring te vragen nadat het geld al is uitgeboekt. Die kunnen daardoor niet dezelfde afweging maken als de eerste keer; alsnog terugboeken schaadt de onderneming immers mogelijk. En: als er ook maar één investeerder niet reageert lijkt me de overeenkomst daarmee ongedig. Veel zuiverder is gewoon: opnieuw uitschrijven. Laat het platform (WVJG) dan maar opdraaien voor die paar maanden dat het fout liep.

Ik zit er niet in, maar als individuele investeerder zou ik mijn investering sowieso meteen terugtrekken. In een ondernemer die blijkbaar de overeenkomsten die hij sluit niet even goed leest voor hij tekent, zou ik weinig vertrouwen hebben.

Interessant vind ik nog de theoretische vraag: wat nu als alle investeerders gewoon nakoming van de getekende overeenkomst zouden eisen? Staan die dan niet gewoon in hun recht? Of kan een ondernemer dan, eventueel gesteund door het plaform, bij een rechter aankomen met: "ja, maar zo bedoelde ik het niet." En zou dat afhangen van of hij bewijs kan aanleveren van de gemaakte maar niet in de overeenkomst opgenomen 'afspraak'.
Ach, ik had misschien toch maar rechten moeten studeren, geloof ik ;)

Meer off topic, ik hoop niet dat ondernemers en platforms vaker het voor ons vrijwel oncontroleerbare argument gaan gebruiken: "Ja, we hebben er wel allemaal voor getekend, maar zo was het niet bedoeld... "
pi_198995340
quote:
12s.gif Op dinsdag 13 april 2021 22:04 schreef peterc het volgende:

[..]

Wat ik "slecht" vindt, Collin, zet gewoon de huisnrs erbij, wat is dit voor flauw gedoe.
https://drimble.nl/bedrij(...)huurs-beheer-bv.html
https://drimble.nl/bedrij(...)-consultants-bv.html
deze Gerrit ?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk wel die Gerrit ja.
Maar waarom wil je tegen 8% je ING lening oversluiten? En waarom wil je - als je 24 panden hebt- niet op 1 pand hypotheek vestigen waardoor de rente daalt naar 5%? Hmm.
pi_198996660
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 22:38 schreef Incitatus3 het volgende:

[..]

Dat vind ik wel. Ik ben geen jurist, maar in zo'n geval lijkt me dat de (getekende) overeenkomst als ongeldig moet worden beschouwd en/of moet worden ontbonden. En de investeerders hebben, zonder dat ze dat konden weten, ingetekend op iets dat niet een juiste voorstelling van zaken was (heet dat dwaling, vraag ik als leek?). Dan lijkt het me niet voldoende om investeerders alsnog om goedkeuring te vragen nadat het geld al is uitgeboekt. Die kunnen daardoor niet dezelfde afweging maken als de eerste keer
We ontvangen als investeerders natuurlijk heel vaak een stemming om van de lening overeenkomst af te wijken. Meestal iets later dan na 1 maand na totstandkoming. Juridisch zal het hierom wel mogen verwacht ik. Als de meerderheid voorstemt (en dat zal gebeuren) moeten we dit waarschijnlijk gewoon slikken.

[ Bericht 2% gewijzigd door KrekelJapie op 14-04-2021 08:02:07 ]
pi_198997043
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 14:19 schreef IHBV het volgende:

[..]

Bij dezen een link naar wat informatie aangaande de verbouwing van de SIG Tilburg Zandrivierstraat 25. Volgens mij zijn er wat onduidelijkheden wat betreft de omvang van de verbouwing en de nieuwstaat van het pand(en de studio's). De hoge waarde zit hem in het vergund kunnen creëren van 5 wooneenheden voorzien van badkamer, toilet en keuken met koelkast, kookplaat, afzuigkap, oven en vaatwasser.

De 2 foto verslagen zijn van de laatste transformatie en dezelfde aannemer zal in deze stijl en afwerking Zandrivierstraat 25 verbouwen volgens de nieuwe plattegronden.

Luuck zal hier ook nog vanuit SIG op terugkomen.

https://wetransfer.com/do(...)0210413113259/2e7aeb

Mochten er nog meer vragen of onduidelijkheden zijn horen wij het graag!
Schijf 1B Tilburg zit nu ook vol. De echt risicovolle schijven staan nu nog open. De resterende 44.000 zullen misschien ook wel door de ondernemers zelf gefinancieerd kunnen worden.

Er zijn 209 investeerders. Dat is best netjes en redelijk de max wat andere projecten hebben.
pi_198997329
Communicatieproblemen bij project investormatch (en niet voor het eerst bij dit project):
quote:
Helaas hebben wij u niet eerder een update kunnen verstrekken. Ondernemers blijven lastig te bereiken en nog veel belangrijker, er wordt geen medewerking verleend. Dit resulteert in een achterstand wat betreft rentebetalingen en een update is niet ontvangen. Telefonisch geeft men aan dat de omzet achterblijft. Doordat wij geen onderbouwde updates ontvangen en betalingen achterstallig zijn, maken wij ons hierdoor zorgen. Het is enorm vervelend dat medewerking telkens achterwege blijft.

Wij hebben de ondernemers per e-mail bevestigd uiterlijk 22 april een schriftelijke update te verstrekken en de achterstallige betalingen te voldoen. Indien zij hier geen gehoor aan geven, zullen wij de lening opeisen en de vordering uit handen gaan geven.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Eind volgende week ontvangt u van ons een nieuwe update.
Betreft project volledige “cloud-based” oplossingen voor het identificeren, volgen, vastleggen, registreren en analyseren van relevante data van fysieke objecten (bijv. gereedschappen of kostbare onderdelen) binnen een supply chain
pi_198997423
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 07:21 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

We ontvangen als investeerders natuurlijk heel vaak een stemming om van de lening overeenkomst af te wijken. Meestal iets later dan na 1 maand na totstandkoming. Juridisch zal het hierom wel mogen verwacht ik. Als de meerderheid voorstemt (en dat zal gebeuren) moeten we dit waarschijnlijk gewoon slikken.
Ik ben geen jurist, maar ik kan me heel goed voorstellen dat afwijken van een contract wegens gewijzigde situatie uiteindelijk juridisch een andere rechtsgrond heeft dan de crowd (on-)bewust verkeerde gegevens voorschotelen en na ondertekenen/uitboeken gelden teruig gaan naar de crowd en aangeven dat d einhoud van het contract toch niet de inhoud was die mondeling was afgesproken. Ik kan me goed voorstellen dat zoiets juridisch anders in elkaar steekt. Ik zit zelf niet in het project, maar ik zou me flink ge....d voelen.

Ik blijf bij het advies dat het project gewoon opnieuw gefund moet worden met de juiste gevevens. Ik ben benieuwd hoeveel er dan afhaken die nu toch maar voor stemmen omdat ze helemaal geen keuze hebben.
pi_198997441
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 08:30 schreef KrekelJapie het volgende:
Er zijn 209 investeerders. Dat is best netjes en redelijk de max wat andere projecten hebben.
Er zijn zover ik weet slechts 4 projecten met meer dan 200 investeerders (212, 232, 262, 274)
pi_198997499
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 14:19 schreef IHBV het volgende:

[..]

Bij dezen een link naar wat informatie aangaande de verbouwing van de SIG Tilburg Zandrivierstraat 25. Volgens mij zijn er wat onduidelijkheden wat betreft de omvang van de verbouwing en de nieuwstaat van het pand(en de studio's). De hoge waarde zit hem in het vergund kunnen creëren van 5 wooneenheden voorzien van badkamer, toilet en keuken met koelkast, kookplaat, afzuigkap, oven en vaatwasser.

De 2 foto verslagen zijn van de laatste transformatie en dezelfde aannemer zal in deze stijl en afwerking Zandrivierstraat 25 verbouwen volgens de nieuwe plattegronden.

Luuck zal hier ook nog vanuit SIG op terugkomen.

https://wetransfer.com/do(...)0210413113259/2e7aeb

Mochten er nog meer vragen of onduidelijkheden zijn horen wij het graag!
Dank voor de toelichting, op basis hiervan toch schijf 3 ook meegenomen. Dankzij de toekomstige huursubsidie zijn je huurders goedkoper uit en is het risico op wanbetaling en leegstand kleiner. Ik heb er wel vertrouwen in!
-
pi_198997555
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 09:25 schreef bonenstaak het volgende:

[..]

Dank voor de toelichting, op basis hiervan toch schijf 3 ook meegenomen. Dankzij de toekomstige huursubsidie zijn je huurders goedkoper uit en is het risico op wanbetaling en leegstand kleiner. Ik heb er wel vertrouwen in!
Ik zie 5 woonkamers en 1 slaapkamer :B
pi_198998015
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 09:25 schreef bonenstaak het volgende:

[..]

Dank voor de toelichting, op basis hiervan toch schijf 3 ook meegenomen. Dankzij de toekomstige huursubsidie zijn je huurders goedkoper uit en is het risico op wanbetaling en leegstand kleiner. Ik heb er wel vertrouwen in!
Ze krijgen volgens mij helemaal geen huurtoeslag, onvoldoende zelfstandig. Daarnaast wanneer de huurders na de huurcommisie stappen, wordt de huur flink verlaagd, wat er wordt nog altijd een veel te hoge huur per meter gevraagd en ja die wordt door de schaarste betaald.
pi_198998336
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 07:21 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

We ontvangen als investeerders natuurlijk heel vaak een stemming om van de lening overeenkomst af te wijken. Meestal iets later dan na 1 maand na totstandkoming. Juridisch zal het hierom wel mogen verwacht ik. Als de meerderheid voorstemt (en dat zal gebeuren) moeten we dit waarschijnlijk gewoon slikken.
Alleen als de algemene voorwaarden van het platform in deze mogelijkheid voorzien, lijkt me. Heb niet gecheckt of dat bij WvjG het geval is.
pi_198998360
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 10:12 schreef Hanzul2 het volgende:

[..]

Ze krijgen volgens mij helemaal geen huurtoeslag, onvoldoende zelfstandig. Daarnaast wanneer de huurders na de huurcommisie stappen, wordt de huur flink verlaagd, wat er wordt nog altijd een veel te hoge huur per meter gevraagd en ja die wordt door de schaarste betaald.
Los van het feit dat Huurtoeslag natuurlijk niet bedoelt is om deze idiote waarde vermeerdering in het OG van dit soort handige jongens op deze wijze te ondersteunen. :R
pi_198998688
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 18:44 schreef KrekelJapie het volgende:
Onhandige actie waardevoorjegeld
[..]

quote:
Graag meld ik u de uitslag van het verzoek tot uitstel van aflossing inzake project Huize Rehoboth.

UITSLAG

Op dit moment hebben wij van 55 van de 88 investeerders reactie binnen. 3 daarvan hebben negatief gereageerd. De overige investeerders hebben positief gereageerd, vertegenwoordigende een investeringsbedrag van 207.700 euro; een percentage van 58%. Van 33 personen hebben wij nog geen reactie ontvangen.

Heeft u nog niet gereageerd? Dat mag alsnog, echter voor de uitslag heeft dat geen consequentie meer.

FOUT HERSTELD

Graag benadruk ik nogmaals, dat wij als platform deze fout hebben gemaakt, waardoor de lenende partij mogelijk in problemen zou komen als dit niet werd opgelost. Voor die oplossing hebben wij uw akkoord nodig. Gelukkig heeft u die in grote getale aan ons gegeven. Een aantal opmerkingen zijn daarbij ontvangen, waarvoor dank.

Om dit in de toekomst te voorkomen, hebben we op dit punt een aanpassing in onze werkwijze doorgevoerd; een extra controlemoment.

Uw dashboard wordt aangepast naar de nieuwe situatie.

BEHEERVERGOEDING

Omdat wij ons de tekortkoming aanrekenen, vind ik het niet gepast, dat wij middels beheervergoeding daar extra inkomsten van ontvangen. Wij zullen dan ook in september, na de 5 aflossingsvrije maanden, de beheervergoeding handmatig aan u terugbetalen. Dit bedrag wordt dan niet in uw dashboard verwerkt.

Ongelofelijk dit.
Ik zal nu dus zeker tegen stemmen ondanks dat WvjG aangeeft dat dit klaarblijkelijk zinloos is.
pi_198998710
UITSLAG Rehoboth
quote:
Op dit moment hebben wij van 55 van de 88 investeerders reactie binnen. 3 daarvan hebben negatief gereageerd. De overige investeerders hebben positief gereageerd, vertegenwoordigende een investeringsbedrag van 207.700 euro; een percentage van 58%. Van 33 personen hebben wij nog geen reactie ontvangen.

Heeft u nog niet gereageerd? Dat mag alsnog, echter voor de uitslag heeft dat geen consequentie meer.
pi_198998768
quote:
14s.gif Op woensdag 14 april 2021 11:10 schreef Horsemen het volgende:

[..]

[..]

Ongelofelijk dit.
Ik zal nu dus zeker tegen stemmen ondanks dat WvjG aangeeft dat dit klaarblijkelijk zinloos is.
Proces is niet in overeenstemming met de leningovereenkomst
quote:
8.5 In het geval Waardevoorjegeld B.V. besluit het verzoek aan Investeerders voor te leggen,
gebeurt dit via een enkelvoudige stemronde via mail. Investeerders worden uitgenodigd hun
stem over het voorstel uit te brengen binnen 14 kalenderdagen.
Ik begrijp echter dat als iedereen die niet heeft gereageerd negatief stemt er alsnog een meerderheid is om in te stemmen met het voorstel

[ Bericht 1% gewijzigd door KrekelJapie op 14-04-2021 11:49:28 ]
pi_198998851
Laten we het nou ook weer niet groter maken dan het is.
Het platform heeft een foutje gemaakt en probeert dat zo goed als ze kan te herstellen. Hierover zijn ze eerlijk en transparant. Ook doen ze dit netjes via een stemming.

Verder is de fout ook netjes toegegeven en is er excuses aangeboden. En wordt er nu zelfs nog de beheervergoeding teruggegeven.
Ik denk niet dat het reëel is om meer te verwachten. Ben je het er echt niet mee eens, dan adviseer ik om contact op te nemen met het platform om in samenwerking je investering nog te herzien.
pi_198998926
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 11:26 schreef dyna18 het volgende:
Ook doen ze dit netjes via een stemming.
Maar laten wel wel heel eerlijk blijven, de uitslag van die stemming was natruulijk voorspelbaar (de primaire achterban laat dit project niet stranden). Ondanks excuses etc. ben en blijf ik van mening dat dit een dubieuze route is en hadden ze de ook optie moeten bieden om uit te stappen. Nu schat ik de zekerhden wel goed in (ik overigens niet in het project). Het positive is wel dat er gecommuniceerd wordt, er zijn genoeg voorbeleden van platformen die dat niet doen.
pi_198998983
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 11:26 schreef dyna18 het volgende:
Laten we het nou ook weer niet groter maken dan het is.
Het platform heeft een foutje gemaakt en probeert dat zo goed als ze kan te herstellen. Hierover zijn ze eerlijk en transparant. Ook doen ze dit netjes via een stemming.

M.i. is er weinig netjes aan.

Er zou de investeerders op zijn minste uit eigenbeweging aangeboden moeten worden om hun investering in te trekken/terug te draaien als ze hier geen goed gevoel bij hebben.

Excuses aanbieden en een ander voor de extra risico’s laten opdraaien is natuurlijk erg makkelijk.

De volgende blunder is misschien wel dat er een lagere rente is afgesproken of andere zekerheden. Al met al was de pitch waarop nu is ingeschreven gewoon misleidend. Ik zou niet weten hoe ik het anders zou moeten uitdrukken.
pi_198999047
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 10:41 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Los van het feit dat Huurtoeslag natuurlijk niet bedoelt is om deze idiote waarde vermeerdering in het OG van dit soort handige jongens op deze wijze te ondersteunen. :R
Net als HRA, die is ook niet bedoeld voor waardevermeerdering maar zorgt daar wel voor.
pi_198999229
hightech digitaal dartsysteem
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=23863
2x negatieve hypotheekverklaring. Jammer genoeg geen hypotheek
pi_198999367
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 11:26 schreef dyna18 het volgende:
Laten we het nou ook weer niet groter maken dan het is.
Het platform heeft een foutje gemaakt en probeert dat zo goed als ze kan te herstellen. Hierover zijn ze eerlijk en transparant. Ook doen ze dit netjes via een stemming.

Verder is de fout ook netjes toegegeven en is er excuses aangeboden. En wordt er nu zelfs nog de beheervergoeding teruggegeven.
Ik denk niet dat het reëel is om meer te verwachten. Ben je het er echt niet mee eens, dan adviseer ik om contact op te nemen met het platform om in samenwerking je investering nog te herzien.
Eens
pi_198999419
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 11:59 schreef KrekelJapie het volgende:
hightech digitaal dartsysteem
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=23863
2x negatieve hypotheekverklaring. Jammer genoeg geen hypotheek
Wel flinke overwaarde op basis van WOZ op toplocatie.. Wat dat betreft privé aardig wat te verliezen

https://www.horecava.nl/n(...)spotlight%3A+Bartwin

Leuk idee wel
pi_198999452
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 16:31 schreef Crowd001 het volgende:

[..]

Bedankt voor de uiteenzetting. Goed om te zien dat de woning goed aangepakt gaat worden. Voor mij persoonlijk blijkt de taxatiewaarde gevoelsmatig aan de (erg) hoge kant. Ik baseer de waarde vooral op woning in een leegstaande situatie.

Op zich begrijpelijk, maar ik vraag me dan af of je zo'n vertimmerd, gesplitst hok ooit nog als een gewone woning kunt zien want welk gewoon gezin kan daar nog wonen, zonder al die wandjes en andere voorzieningen weer te moeten verwijderen?

Lijkt mij toch iets meer voor de hand te liggen naar de huidige gebruiksmogelijkheden te kijken, of in ieder geval zoals de plannen er liggen.
Pecunia non olet
pi_198999674
In mei 2019 werd het project Annie de musical succesvol gefund via GvE (196 investeerders).

Zit er hier nog iemand in deze lening? Alles ondanks corona toch nog volgens planning afgelost? Ik kan mij herinneren dat er toen gedoe was over de zekerheden (hypotheek) en vraag mij af of dit nog allemaal goed gekomen is.
pi_198999882
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 12:16 schreef impact9 het volgende:

[..]

Wel flinke overwaarde op basis van WOZ op toplocatie.. Wat dat betreft privé aardig wat te verliezen

https://www.horecava.nl/n(...)spotlight%3A+Bartwin

Leuk idee wel
zeker.
Ik zou 'm bescheiden meepakken...maar de rente mocht wat hoger..
Pecunia non olet
pi_199000141
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 12:15 schreef Slijker het volgende:
Nieuw bootje op nlinvesteert.
Co financiering met Rabo. 2de hypotheek

https://nlinvesteert.us9.(...)86b4f58&e=c399c8fd3f
Bootje is ondertussen vol, en het betaalverzoek ligt al op de digitale deurmat - weer snel gegaan.
pi_199000536
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 13:13 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Bootje is ondertussen vol, en het betaalverzoek ligt al op de digitale deurmat - weer snel gegaan.
'Snel, want anders bedenken ze zich nog' *O*


Ik had trouwens helemaal geen mail gehad (dit keer). Ik ging kijken naar aanleiding van een bericht hier en toen stond hij tot mijn verbazing al open......
Pecunia non olet
pi_199000605
quote:
14s.gif Op woensdag 14 april 2021 12:39 schreef Horsemen het volgende:
In mei 2019 werd het project Annie de musical succesvol gefund via GvE (196 investeerders).

Zit er hier nog iemand in deze lening? Alles ondanks corona toch nog volgens planning afgelost? Ik kan mij herinneren dat er toen gedoe was over de zekerheden (hypotheek) en vraag mij af of dit nog allemaal goed gekomen is.
Niets meer vernomen hier, dus of ja, maar ik denk dat niemand van Fok! er aan heeft meegedaan. Even los van corona, zou ik nooit meedoen aan de financiering van een evenement. Een evenementenbureau is al heel risicovol.
Er was toch ook iemand die een tentoonstelling van ijssculpturen of zoiets in Maastricht wilde funden?
Pecunia non olet
pi_199000637
https://www.collincrowdfund.nl/cambreur-beheer-b-v/

Deze lust ik wel, mocht er een linkje van zijn!
pi_199000724
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 13:52 schreef obligataire het volgende:

[..]

Niets meer vernomen hier, dus of ja, maar ik denk dat niemand van Fok! er aan heeft meegedaan. Even los van corona, zou ik nooit meedoen aan de financiering van een evenement. Een evenementenbureau is al heel risicovol.
Er was toch ook iemand die een tentoonstelling van ijssculpturen of zoiets in Maastricht wilde funden?
Hij is mij vooral bijgebleven omdat ik in eerste instantie wel mee wilde doen. Prima zekerheden en een leuke incentive. Later vielen volgens mij de zekerheden grotendeels weg. GvE heeft toen (wel op de juiste manier) het project teruggetrokken en opnieuw geplaatst onder de nieuwe voorwaarden. Toen ben ik afgehaakt maar ook het nieuwe project is toen vogelkomen. Vroeg mij af of het uiteindelijk is goed gekomen. De theaters hebben de geannuleerde voorstellingen overigens voor zover ik weet netjes terugbetaald.

Of het ijssculpturen project ook vol gekomen is weet ik niet meer.
pi_199000760
quote:
14s.gif Op woensdag 14 april 2021 14:02 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Hij is mij vooral bijgebleven omdat ik in eerste instantie wel mee wilde doen. Prima zekerheden en een leuke incentive. Later vielen volgens mij de zekerheden grotendeels weg. GvE heeft toen (wel op de juiste manier) het project teruggetrokken en opnieuw geplaatst onder de nieuwe voorwaarden. Toen ben ik afgehaakt maar ook het nieuwe project is toen vogelkomen. Vroeg mij af of het uiteindelijk is goed gekomen. De theaters hebben de geannuleerde voorstellingen overigens voor zover ik weet netjes terugbetaald.

Of het ijssculpturen project ook vol gekomen is weet ik niet meer.
Bij mij hetzelfde, had ook na opnieuw publiceren, niet opnieuw ingeshreven, dus kan je vraag niet beantwoorden.
pi_199000810
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 13:55 schreef impact9 het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/cambreur-beheer-b-v/

Deze lust ik wel, mocht er een linkje van zijn!
Lijkt mij op het eerste gezicht ook zeer interessant. Wil ook wel meedoen.
pi_199000851
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 13:55 schreef impact9 het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/cambreur-beheer-b-v/

Deze lust ik wel, mocht er een linkje van zijn!
Zie er erg interessant uit. Er vanuit gaande dat deze lening voorgaat op een eventuele 2e Collin lening die misschien later zal worden aangeboden.
Wel jammer dat het misschien maar een 6 maanden project is maar betere zekerheden kan je je eigenlijk niet wensen.

Een linkje is er wel want er zijn al twee investeerders zie ik. Als iemand hem gevonden heeft hoor ik het graag :)

[ Bericht 5% gewijzigd door Horsemen op 14-04-2021 14:23:04 ]
pi_199000871
Nieuwe Pavarotti ijszaak in Leiden: (48 maanden, 7,5% en 150k)

https://horecacrowdfundin(...)olce-leiden-569m0gpk

Zkerheden zie ik niet echt 1, 2, 3? Hoe loopt de afbetaling van de andere HCN-leningen van Big Horeca? Zit er voorlopig bij nog geen enkele in.
pi_199001081
quote:
14s.gif Op woensdag 14 april 2021 14:13 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Zie er erg interessant uit. Er vanuit gaande dat deze lening voorgaat op een eventuele 2e Collin lening die misschien later zal worden aangeboden.
Wel jammer dat het misschien maar een 6 maanden project is maar betere zekerheden kan je je eigenlijk niet wensen.

Een linkje is er wel want er zijn al twee investeerders zie ik. Als iemand hem gevonden heeft hoor ik het graag :)
Die 2 zie je terug bij ieder project. Het ene investeerders nummer eindigend op ***00 is de directie. De andere is de crowdfundcoach.
pi_199001178
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 14:16 schreef Bieselke het volgende:
Nieuwe Pavarotti ijszaak in Leiden: (48 maanden, 7,5% en 150k)

https://horecacrowdfundin(...)olce-leiden-569m0gpk

Zkerheden zie ik niet echt 1, 2, 3? Hoe loopt de afbetaling van de andere HCN-leningen van Big Horeca? Zit er voorlopig bij nog geen enkele in.
Van 4 weet ik het, waarbij ik moet zeggen dat deze gestart zijn na oktober 2019, corona-technisch dus niet het meest gelukkig:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_199001188
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 12:18 schreef obligataire het volgende:
Op zich begrijpelijk, maar ik vraag me dan af of je zo'n vertimmerd, gesplitst hok ooit nog als een gewone woning kunt zien want welk gewoon gezin kan daar nog wonen, zonder al die wandjes en andere voorzieningen weer te moeten verwijderen?
Ook weer waar.

Voor mij nog een reden om hier met een grote boog omheen te lopen.
pi_199001225
quote:
14s.gif Op woensdag 14 april 2021 14:13 schreef Horsemen het volgende:
maar betere zekerheden kan je je eigenlijk niet wensen.
De vraag is of dit zo is? Kan er in de pitch geen uitsluitsel over vinden? Of heb je uiteindelijk bij deze 1e lening een 1e hypotheek van 600k op een pand met een taxatiewaarde van maar 475k. Dan zou de rente op dit bedrijfsmatig pand veel en veel te laag zijn. Of zie ik iets over het hoofd?
pi_199001263
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 11:26 schreef dyna18 het volgende:
Laten we het nou ook weer niet groter maken dan het is.
Het platform heeft een foutje gemaakt en probeert dat zo goed als ze kan te herstellen. Hierover zijn ze eerlijk en transparant. Ook doen ze dit netjes via een stemming.

Verder is de fout ook netjes toegegeven en is er excuses aangeboden. En wordt er nu zelfs nog de beheervergoeding teruggegeven.
Ik denk niet dat het reëel is om meer te verwachten. Ben je het er echt niet mee eens, dan adviseer ik om contact op te nemen met het platform om in samenwerking je investering nog te herzien.
helemaal mee eens, met daarbij nog de aanvulling dat dit een maatschappelijk project is. Met een rente van 3% heb ik deze niet voor het rendement meegenomen en daarom ben ik ook wat vergevingsgezinder richting de betrokkenen. Als het nou om een vastgoedontwikkelaar was gegaan, dan had ik er ook wat zakelijker in gezeten.
pi_199001310
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 14:48 schreef Crowd001 het volgende:

[..]

De vraag is of dit zo is? Kan er in de pitch geen uitsluitsel over vinden? Of heb je uiteindelijk bij deze 1e lening een 1e hypotheek van 600k op een pand met een taxatiewaarde van maar 475k. Dan zou de rente op dit bedrijfsmatig pand veel en veel te laag zijn. Of zie ik iets over het hoofd?
Nomaal gesproken krijgen investeerders uit deze pitch een 1e hypotheek, 1e in rang.
Volgende projecten krijgen ook een 1e hypotheek, maar zijn 2e in rang.

Maar wat is normaal in cf-land? Dat blijft altijd de vraag.
pi_199001362
quote:
12s.gif Op woensdag 14 april 2021 14:44 schreef escortmk2 het volgende:
hier uit is gestapt, maar vanuit HCN nooit iets over gehoord, dus wat mij betreft telt dit nog gewoon
Over het uitstappen van deelnemers communiceert hcn niet actief is mijn ervaring terwijl dat vanuit de ha (is meen ik bij hcn standarad aanwezig tenzij expliciet afgewezen?) natuurlijk wel belangrijke info is.
pi_199001518
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 14:48 schreef Crowd001 het volgende:

[..]

De vraag is of dit zo is? Kan er in de pitch geen uitsluitsel over vinden? Of heb je uiteindelijk bij deze 1e lening een 1e hypotheek van 600k op een pand met een taxatiewaarde van maar 475k. Dan zou de rente op dit bedrijfsmatig pand veel en veel te laag zijn. Of zie ik iets over het hoofd?
Volgens mij zie je niets over het hoofd.
Ik doe sowieso niet ivm de hoge kosten van CCF Direct, maar zonder expliciete toezegging dat deze lening voor alle andere leningen binnen dezelfde hypotheek gaat, heb je een lening met 4,8% rente en een ltv van 126%.
Een zeer slechte rendement/risicoverhouding!
pi_199002234
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 13:55 schreef impact9 het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/cambreur-beheer-b-v/

Deze lust ik wel, mocht er een linkje van zijn!
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 14:48 schreef Crowd001 het volgende:

[..]

De vraag is of dit zo is? Kan er in de pitch geen uitsluitsel over vinden? Of heb je uiteindelijk bij deze 1e lening een 1e hypotheek van 600k op een pand met een taxatiewaarde van maar 475k. Dan zou de rente op dit bedrijfsmatig pand veel en veel te laag zijn. Of zie ik iets over het hoofd?
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 14:56 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Nomaal gesproken krijgen investeerders uit deze pitch een 1e hypotheek, 1e in rang.
Volgende projecten krijgen ook een 1e hypotheek, maar zijn 2e in rang.

Maar wat is normaal in cf-land? Dat blijft altijd de vraag.
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 15:10 schreef TisIk het volgende:

[..]

Volgens mij zie je niets over het hoofd.
Ik doe sowieso niet ivm de hoge kosten van CCF Direct, maar zonder expliciete toezegging dat deze lening voor alle andere leningen binnen dezelfde hypotheek gaat, heb je een lening met 4,8% rente en een ltv van 126%.
Een zeer slechte rendement/risicoverhouding!
Inmiddels heb ik een verduidelijking gekregen van Collin

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Duidelijk verhaal en hieromtrent geen problemen te verwachten.
pi_199002348
quote:
14s.gif Op woensdag 14 april 2021 15:49 schreef Horsemen het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Inmiddels heb ik een verduidelijking gekregen van Collin

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Duidelijk verhaal en hieromtrent geen problemen te verwachten.
Heb je gelijk een linkje gekregen :7
pi_199002391
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 15:56 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Heb je gelijk een linkje gekregen :7
Nee, wel gevraagd maar (nog?) niet gekregen.
Dus als iemand anders hem al op de kop heeft kunnen tikken O-)
pi_199002401
Bewegingsstudio
https://www.collincrowdfund.nl/wav-e-arnhem/
Laag bedrag, maar weinig zekerheden
pi_199002564
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 13:46 schreef obligataire het volgende:

[..]

'Snel, want anders bedenken ze zich nog' *O*

Ik had trouwens helemaal geen mail gehad (dit keer). Ik ging kijken naar aanleiding van een bericht hier en toen stond hij tot mijn verbazing al open......
Zelfde hier, ik had ook geen mail gehad, maar het hier gelezen.
pi_199003414
quote:
14s.gif Op woensdag 14 april 2021 15:49 schreef Horsemen het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Inmiddels heb ik een verduidelijking gekregen van Collin

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Duidelijk verhaal en hieromtrent geen problemen te verwachten.
Helemaal prima. Dus zo te zien geen beren op de weg!
pi_199004102
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 16:57 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Helemaal prima. Dus zo te zien geen beren op de weg!
Mooi verhaal. Dit is er weer eens een om ruim mee te nemen.
pi_199005425
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 16:57 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Helemaal prima. Dus zo te zien geen beren op de weg!
Ik heb toch nog wel een explosieve beer op de weg gevonden. De huidige supermarkt die huurt in dit pand is https://goo.gl/maps/sShoCCtagjGtfZBt8
pi_199005768
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 19:11 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik heb toch nog wel een explosieve beer op de weg gevonden. De huidige supermarkt die huurt in dit pand is https://goo.gl/maps/sShoCCtagjGtfZBt8
En hier nog één beer meer

https://www.google.com/ur(...)qZ9Ovwo-PLLlUv_oSQpT

[ Bericht 8% gewijzigd door quepos op 14-04-2021 19:34:07 (Foute link) ]
pi_199006042
quote:
14s.gif Op woensdag 14 april 2021 15:49 schreef Horsemen het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Inmiddels heb ik een verduidelijking gekregen van Collin

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Duidelijk verhaal en hieromtrent geen problemen te verwachten.
Dank voor het vragen en voor het delen van het antwoord.
Vreemd dat zoiets niet gewoon in de pitch staat. Het is toch essentiële informatie.
pi_199006156
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 10:12 schreef Hanzul2 het volgende:

[..]

Ze krijgen volgens mij helemaal geen huurtoeslag, onvoldoende zelfstandig. Daarnaast wanneer de huurders na de huurcommisie stappen, wordt de huur flink verlaagd, wat er wordt nog altijd een veel te hoge huur per meter gevraagd en ja die wordt door de schaarste betaald.
Ik zie 5 studios inclusief prive badkamer en keukenblokje, dat is voldoende.. Daarnaast heb je met kamers ook een maximale puntentelling, dit levert altijd meer op.

Kan mij persoonlijk er niet echt druk om maken verder, genoeg studenten die hier blij mee zullen zijn.
-
pi_199006214
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 19:47 schreef TisIk het volgende:

[..]

Dank voor het vragen en voor het delen van het antwoord.
Vreemd dat zoiets niet gewoon in de pitch staat. Het is toch essentiële informatie.
https://www.fundainbusine(...)1-nobelstraat-26-30/

Brielle
pi_199008531
quote:
12s.gif Op woensdag 14 april 2021 14:44 schreef escortmk2 het volgende:

[..]

Van 4 weet ik het, waarbij ik moet zeggen dat deze gestart zijn na oktober 2019, corona-technisch dus niet het meest gelukkig:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zelf zit ik naast Volle Maan ook in Pavarotti Leiden deel 1 en deel 2.
Deel 2 is tot nu toe met 7 termijnen verlengd en deel 1 met 9 maanden, voor nu tot aan eind mei. Bij HCN heb ik meerdere restaurant die nog meer maanden verlengd zijn (10 tot zelfs 13 maanden)

Deze Pavarotti Dolce is natuurlijk wel afhankelijk van het Pavarotti restaurant. Zonder restaurant geen ijssalon. Ondernemer heeft er zelf blijkbaar wel vertrouwen in, anders zou hij er niet ook eigen geld in steken.

Omdat ik al de lening voor het restaurant zit weet ik niet of ook nog in de ijssalon wil investeren.

Los daarvan vind ik het als inwoner van Leiden wel fijn dat hier ook een Dolce opent.
Locatie is lekker in het centrum, veel aanloop, ook al zitten er iets verderop ook andere ijssalons, Gelateria Café Bar Maxim's en helemaal aan de andere kant van de Nieuwe Rijn op de hoek met de Hoogstraat IJs Café Danice.
pi_199008994
quote:
1s.gif Op woensdag 14 april 2021 19:32 schreef quepos het volgende:

[..]

En hier nog één beer meer

https://www.google.com/ur(...)qZ9Ovwo-PLLlUv_oSQpT

Hmmm, die ouwe boef heeft zijn winkelpand dus buiten het faillissement van zijn schoenenimperium weten te houden........ Verandert verder weinig aan de pitch maar dit had Collin wel even mogen vermelden.
Pecunia non olet
  donderdag 15 april 2021 @ 06:31:08 #98
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_199009938
quote:
Indien de informatie niet geheel aan de potentiele investeerders wordt gegeven gaat dat ten kosten van vertrouwen. Dat schaadt ook het betreffende platform.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_199010348
Wat zou de rente moeten worden van het bedrijfspand-project van geldvoorelkaar waarin een kerk en moskee zijn gevestigd zodat succesvol deze gefund kan worden?
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=23762

[ Bericht 1% gewijzigd door KrekelJapie op 15-04-2021 08:22:48 ]
  donderdag 15 april 2021 @ 08:23:54 #100
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_199010422
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 08:13 schreef KrekelJapie het volgende:
Wat zou de rente moeten worden van het bedrijfspand-project van geldvoorelkaar waarin een kerk en moskee zijn gevestigd zodat succesvol deze gefund kan worden?
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=23762
Vanaf 7% begin ik er over na te denken.

Anders zie ik voldoende betere projecten.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_199010444
Sameningeld stort niet maar 1x per maand de gelden vanuit de wallet naar de bankrekening, maar doe dit ook tussentijds wanneer er nieuwe gelden op de wallet komen. Volgens mij kan je dan net zo goed het wallet helemaal afschaffen.
  donderdag 15 april 2021 @ 08:41:09 #102
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_199010538
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 08:26 schreef KrekelJapie het volgende:
Sameningeld stort niet maar 1x per maand de gelden vanuit de wallet naar de bankrekening, maar doe dit ook tussentijds wanneer er nieuwe gelden op de wallet komen. Volgens mij kan je dan net zo goed het wallet helemaal afschaffen.
Het is wel de bedoeling het aantal overschrijvingen te beperken.

We hebben een tijd gekend dat er bij meerdere platforms per project werd over gemaakt. Nu nog bij enkele platforms.
Resultaat meer dan 200 bijschrijvingen in een maand.
Bedrijven betalen al per regel.
Verwacht dat banken ook bij privé een aantal regels wil gaan beperken of anders extra betalen.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_199010595
quote:
14s.gif Op woensdag 14 april 2021 15:49 schreef Horsemen het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Inmiddels heb ik een verduidelijking gekregen van Collin

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Duidelijk verhaal en hieromtrent geen problemen te verwachten.
https://drimble.nl/bedrij(...)breur-beheer-bv.html
https://www.funda.nl/koop(...)34-sprangsevaart-20/
pi_199010621
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 08:41 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]

Het is wel de bedoeling het aantal overschrijvingen te beperken.

We hebben een tijd gekend dat er bij meerdere platforms per project werd over gemaakt. Nu nog bij enkele platforms.
Resultaat meer dan 200 bijschrijvingen in een maand.
Bedrijven betalen al per regel.
Verwacht dat banken ook bij privé een aantal regels wil gaan beperken of anders extra betalen.
Geldvoorelkaar, kapitaalopmaat, waardevoorjegeld bundelen ook gewoon betalingen zonder dat zij een wallet hebben.
  donderdag 15 april 2021 @ 08:54:09 #105
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_199010644
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 08:51 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Geldvoorelkaar, kapitaalopmaat, waardevoorjegeld bundelen ook gewoon betalingen zonder dat zij een wallet hebben.
Klopt, Geldvoorelkaar ondertussen wel.

Maar bv. Crowd Realestate allemaal regels.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_199011635
Vastgoed Oisterwijk van Waardevoorjegeld gaat door. De huidige financier vult het nog niet gefunde bedrag aan. Inschrijven kan nog tot deze vrijdag
  donderdag 15 april 2021 @ 10:53:13 #107
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_199011649
Goed bericht van WvjG.

Zorg- en wellnesshotel Oisterwijk. Investeringsbedrag komt zeker bij elkaar.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
  donderdag 15 april 2021 @ 11:07:50 #109
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_199011811
quote:
Het is geluk.

Collin, snel, snel, snel.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
  donderdag 15 april 2021 @ 11:10:13 #110
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_199011847
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 11:07 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]

Het is geluk.

Collin, snel, snel, snel.
En vol.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_199011936
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 11:07 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]

Het is geluk.

Collin, snel, snel, snel.
wij hadden uiteraard op dit forum al een investeringslink. Gelukkig kunnen we vaak van te voren investeren

[ Bericht 4% gewijzigd door KrekelJapie op 15-04-2021 11:35:11 ]
  donderdag 15 april 2021 @ 12:34:14 #112
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_199012786
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 08:23 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]

Vanaf 7% begin ik er over na te denken.

Anders zie ik voldoende betere projecten.
Zie bij project aangepaste rente van 5,5% naar 6,5%.
Ben niet van de "koehandel"

Begin nu pas te denken vanaf 7,5%.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_199012861
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 12:34 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]

Zie bij project aangepaste rente van 5,5% naar 6,5%.
Ben niet van de "koehandel"

Begin nu pas te denken vanaf 7,5%.
Ik ben ook meer voor een project in 1x met de juiste rente in de markt zetten en niet eerst proberen met een te lage rente.
  donderdag 15 april 2021 @ 13:43:28 #114
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_199013555
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 12:41 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Ik ben ook meer voor een project in 1x met de juiste rente in de markt zetten en niet eerst proberen met een te lage rente.
Dat mag iedereen proberen. Maar vindt het dan niet erg als ik het geen serieuze partij vind.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_199013774
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 13:43 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]

Dat mag iedereen proberen. Maar vindt het dan niet erg als ik het geen serieuze partij vind.
Het valt me op dat de foto's van de presentatie ronduit misleidend zijn.De foto bovenaan de pitch en de foto van de meneer in kwestie zijn gemaakt op het brainpark naast de Van Brienenoordbrug. Het aan te kopen pand ligt in het vervallen Winkelcentrum de Terp aan de andere kant van Capelle zo'n 10 km verderop.
  donderdag 15 april 2021 @ 14:16:07 #116
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_199013884
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 14:04 schreef zeeland6 het volgende:

[..]

Het valt me op dat de foto's van de presentatie ronduit misleidend zijn.De foto bovenaan de pitch en de foto van de meneer in kwestie zijn gemaakt op het brainpark naast de Van Brienenoordbrug. Het aan te kopen pand ligt in het vervallen Winkelcentrum de Terp aan de andere kant van Capelle zo'n 10 km verderop.
Daar gaat de geloofwaardigheid van betreffende meneer nog verder in het verval.
Voor mij helemaal geen twijfel meer. Al gaat hij naar 9%, ik blijf weg.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_199014086
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 14:04 schreef zeeland6 het volgende:

[..]

Het valt me op dat de foto's van de presentatie ronduit misleidend zijn.De foto bovenaan de pitch en de foto van de meneer in kwestie zijn gemaakt op het brainpark naast de Van Brienenoordbrug. Het aan te kopen pand ligt in het vervallen Winkelcentrum de Terp aan de andere kant van Capelle zo'n 10 km verderop.
Foto profiel heeft weinig met het project te maken. Dit is gewoon een schermafdruk van de website van het bedrijf achter het project: https://www.tigroep.nl/

In het project staan wel duidelijke foto's van het project zelf.

[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 15-04-2021 15:20:51 ]
pi_199014403
Nieuw 5 jarig SiG project:

Houtsnijdersstraat 1,3,5,7, en 9 te Munstergeleen LIVE 17 april 2021 om 15.00 uur

Een project van 1.800k. Een nieuw record voor SiG!

https://investeren.sameni(...)jderstraat-1-3-5-7-9
pi_199014462
quote:
14s.gif Op donderdag 15 april 2021 15:02 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw 5 jarig SiG project:

Houtsnijdersstraat 1,3,5,7, en 9 te Munstergeleen LIVE 17 april 2021 om 15.00 uur

Een project van 1.800k. Een nieuw record voor SiG!

https://investeren.sameni(...)jderstraat-1-3-5-7-9
Hiervoor hoeven we denk ik de wekker niet te zetten.
Zal toch niet binnen een paar minuten vol zijn?
pi_199014528
quote:
14s.gif Op donderdag 15 april 2021 15:02 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw 5 jarig SiG project:

Houtsnijdersstraat 1,3,5,7, en 9 te Munstergeleen LIVE 17 april 2021 om 15.00 uur

Een project van 1.800k. Een nieuw record voor SiG!

https://investeren.sameni(...)jderstraat-1-3-5-7-9
Op eerste gezicht mooi project, waar ik wel een mooi bedrag voor wil vrij maken.
pi_199014617
Begrijp ik nu goed dat er 1 huurder is voor deze 5 woningen en dat deze huurder (sinds 1989) weer onderverhuurd? Dat is wel een nadeel. Vandaar natuurlijk de afslag van 10%. Dat is jammer want anders had SiG de panden beter los ter financiering kunnen aanbieden en zou dit project vermoedelijk makkelijker en sneller volkomen.
pi_199014641
quote:
14s.gif Op donderdag 15 april 2021 15:18 schreef Horsemen het volgende:
Begrijp ik nu goed dat er 1 huurder is voor deze 5 woningen en dat deze huurder weer onderverhuurd? Dat is wel een nadeel. Vandaar natuurlijk de afslag van 10%. Dat is jammer want anders had SiG de panden beter los ter financiering kunnen aanbieden en zou dit project vermoedelijk makkelijker en sneller volkomen.
Ik vermoed dat de huurder de NATO is (Geilenkirchen in de buurt) en dat deze voor al dan niet militair personeel wordt gebruikt.
pi_199014736
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 15:19 schreef zeeland6 het volgende:

[..]

Ik vermoed dat de huurder de NATO is (Geilenkirchen in de buurt) en dat deze voor al dan niet militair personeel wordt gebruikt.
Dat denk ik idd, ook waar ook niet veel mis mee is in mijn ogen. Mochten die de huurovereenkomst opzeggen, kunnen de woningen verkocht worden of andere huurders gezocht worden.
pi_199014775
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 15:06 schreef TisIk het volgende:

[..]

Hiervoor hoeven we denk ik de wekker niet te zetten.
Zal toch niet binnen een paar minuten vol zijn?
Nee wekker is niet nodig. Het is sowieso de vraag of het project niet te hoog gegrepen is. Bij 300 investeerders zou er gem 6000 ingelegd moeten worden. Ik had wat hogere rente verwacht om extra inleg te genereren.
  donderdag 15 april 2021 @ 15:34:08 #125
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_199014826
quote:
14s.gif Op donderdag 15 april 2021 15:18 schreef Horsemen het volgende:
Begrijp ik nu goed dat er 1 huurder is voor deze 5 woningen en dat deze huurder (sinds 1989) weer onderverhuurd? Dat is wel een nadeel. Vandaar natuurlijk de afslag van 10%. Dat is jammer want anders had SiG de panden beter los ter financiering kunnen aanbieden en zou dit project vermoedelijk makkelijker en sneller volkomen.
Het is weer SIG.

In het overzicht staat wel tekst 15% maar wordt gerekend met 10%
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_199014877
Nee wekker is niet nodig. Het is sowieso de vraag of het project niet te hoog gegrepen is. Bij 300 investeerders zou er gem 6000 ingelegd moeten worden. Ik had wat hogere rente verwacht om extra inleg te genereren.
[/quote]

Hoogstwaarschijnlijk loopt het project niet vol, indien de geldnemer afziet van een onvolledige lening staat mijn geld vast. Ik wacht op een project die wel zeker vol loopt.
pi_199014903
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 15:38 schreef Idink777 het volgende:
Nee wekker is niet nodig. Het is sowieso de vraag of het project niet te hoog gegrepen is. Bij 300 investeerders zou er gem 6000 ingelegd moeten worden. Ik had wat hogere rente verwacht om extra inleg te genereren.
[quote]
Hoogstwaarschijnlijk loopt het project niet vol, indien de geldnemer afziet van een onvolledige lening staat mijn geld vast. Ik wacht op een project die wel zeker vol loopt.
Je kan toch kiezen voor later 'Later Betalen' ?
pi_199014907
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 15:38 schreef Idink777 het volgende:
indien de geldnemer afziet van een onvolledige lening staat mijn geld vast.
Hoe zo?

Je kunt toch achteraf betalen? #Tislk was mij al voor :P
pi_199014961
quote:
14s.gif Op donderdag 15 april 2021 15:40 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Hoe zo?

Je kunt toch achteraf betalen? #Tislk was mij al voor :P
Klopt, maar als ik geld inleg voor een project (voor of achteraf) haal ik dit van mijn maandelijkse investering budget af.
pi_199014989
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 15:45 schreef Idink777 het volgende:

[..]

Klopt, maar als ik geld inleg voor een project (voor of achteraf) haal ik dit van mijn maandelijkse investering budget af.
Bof jij even. Dan kan je als het project niet doorgaat een maand later wat extra investeren ;)

Zonder dollen, dat is natuurlijk helemaal je eigen afweging :)
Het zou voor mij geen reden zijn om wel of niet in een (goed) project te investeren. Daarbij laat ik in het midden of dit SiG project een goed project is.
pi_199015194
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 13:43 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]

Dat mag iedereen proberen. Maar vindt het dan niet erg als ik het geen serieuze partij vind.
Het mag uiteraard, maar het is wel een gok. Wanneer je een project gelijk met reële rente in de markt zet stappen gelijk een hele grote groep en weet je wel dat het project vol zal lopen.

Wanneer je start met een te lage rente mis je het effect van veel investeringen op dag 1 en 2 waarna het heel lastig wordt om volledige financiering voor elkaar te krijgen.
pi_199015203
quote:
14s.gif Op donderdag 15 april 2021 15:48 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Bof jij even. Dan kan je als het project niet doorgaat een maand later wat extra investeren ;)

Zonder dollen, dat is natuurlijk helemaal je eigen afweging :)
Het zou voor mij geen reden zijn om wel of niet in een (goed) project te investeren. Daarbij laat ik in het midden of dit SiG project een goed project is.
Naar mijn idee is in 5 stukken knippen ook beter om succesvol te funden. Af zou SIG een aantal grote investeerders op voorhand geregeld hebben? Ben benieuwd of het zo gaat lukken. Ik doe denk ik wel mee maar niet met 5 maal mijn normale bedrag.😀
pi_199015232
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 15:19 schreef zeeland6 het volgende:

[..]

Ik vermoed dat de huurder de NATO is (Geilenkirchen in de buurt) en dat deze voor al dan niet militair personeel wordt gebruikt.
Klopt, de huurders werken bij JFC HQ Brunssum: https://jfcbs.nato.int/
  donderdag 15 april 2021 @ 16:41:06 #134
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_199015465
quote:
14s.gif Op donderdag 15 april 2021 16:11 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Klopt, de huurders werken bij JFC HQ Brunssum: https://jfcbs.nato.int/
Munstergeleen uit, Winterakerberg op, links af (ben ja al bijna op de basis)

Ja, deze jongen is geboren en getogen in Sittard. Vandaar.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_199016148
Iemand deze maand al betalingen van CRE ontvangen?
pi_199016224
Vandaag de vervroegde aflossing ontvangen van de Hypotheek Consultancy Gelderland die eerder al zijn leningen bij Collin herfinancierde.

Misschien dat ik dat geld steek in de Pavarotti Dolci Leiden bij HCN morgen.
pi_199016327
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 18:01 schreef Soulfreak het volgende:
Vandaag de vervroegde aflossing ontvangen van de Hypotheek Consultancy Gelderland die eerder al zijn leningen bij Collin herfinancierde.

Misschien dat ik dat geld steek in de Pavarotti Dolci Leiden bij HCN morgen.
Hierbij de investeringslink
https://horecacrowdfundin(...)0d-bb1f-517eee7d6db6

Hoef je morgen niet achter de knoppen te zitten.
pi_199016352
quote:
1s.gif Op donderdag 15 april 2021 18:12 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Hierbij de investeringslink
https://horecacrowdfundin(...)0d-bb1f-517eee7d6db6

Hoef je morgen niet achter de knoppen te zitten.
Bedankt weer
pi_199016386
quote:
1s.gif Op donderdag 15 april 2021 18:12 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Hierbij de investeringslink
https://horecacrowdfundin(...)0d-bb1f-517eee7d6db6

Hoef je morgen niet achter de knoppen te zitten.
Top, dank je wel.
pi_199016518
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 16:07 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Naar mijn idee is in 5 stukken knippen ook beter om succesvol te funden. Af zou SIG een aantal grote investeerders op voorhand geregeld hebben? Ben benieuwd of het zo gaat lukken. Ik doe denk ik wel mee maar niet met 5 maal mijn normale bedrag.😀
Ik heb de neiging om hetzelfde te doen als jij.
Wel te investeren dus, maar niet 5 keer mijn normale bedrag.

Maar eigenlijk is er toch geen verschil tussen bedrag X te investeren in 5 verschillende projecten (huizen) van één lener en een bedrag van 5X te investeren in één project met dezelfde 5 huizen?

Uiteraard kun je er voor kiezen om maar in een paar projecten (van de 5) bedrag X te investeren en in de andere niets, maar als iedereen het zo doet komen die 5 projecten toch ook niet vol? Het totaal te investeren bedrag blijft tenslotte hetzelfde.

Of zie ik iets verkeerd?
pi_199016819
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 17:55 schreef Vioolblok het volgende:
Iemand deze maand al betalingen van CRE ontvangen?
Nee, hier ook nog niks ontvangen, ze zijn laat deze keer.
pi_199016860
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 18:29 schreef TisIk het volgende:
Maar eigenlijk is er toch geen verschil tussen bedrag X te investeren in 5 verschillende projecten (huizen) van één lener en een bedrag van 5X te investeren in één project met dezelfde 5 huizen?

Uiteraard kun je er voor kiezen om maar in een paar projecten (van de 5) bedrag X te investeren en in de andere niets, maar als iedereen het zo doet komen die 5 projecten toch ook niet vol? Het totaal te investeren bedrag blijft tenslotte hetzelfde.

Of zie ik iets verkeerd?
Ik denk dat er best veel mensen zijn die 'gewoon' een bepaald bedrag per project investeren en niet te veel naar bepaalde details kijken. Dan komen 5 gerelateerde projecten dus veel sneller vol dan 1 grote. Ook hier zie je mensen regelmatig met 'standaardinleg' werken, en ook genoeg die ook het 'zoveelste' project van een bepaalde vastgoedondernemer gewoon meenemen. Natuurlijk kan dat alsnog meer diversificatie geven dan als de relatie tussen projecten niet alleen de ondernemer is, maar ook de stad/buurt/woningtype. Maar het zal echt wel helpen om een project te splitsen.

Op andere sites zie je ook dat 'staged' leningen sneller vollopen dan 1 project met een hoger bedrag.

Overigens heb je bij 5 losse projecten misschien ook losse zekerheden, wat toch nét wat meer spreiding kan opleveren dan 1 groot project waar precies dezelfde zekerheden in zitten, maar dan gezamelijk...
pi_199016912
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 18:29 schreef TisIk het volgende:

[..]

Ik heb de neiging om hetzelfde te doen als jij.
Wel te investeren dus, maar niet 5 keer mijn normale bedrag.

Maar eigenlijk is er toch geen verschil tussen bedrag X te investeren in 5 verschillende projecten (huizen) van één lener en een bedrag van 5X te investeren in één project met dezelfde 5 huizen?

Uiteraard kun je er voor kiezen om maar in een paar projecten (van de 5) bedrag X te investeren en in de andere niets, maar als iedereen het zo doet komen die 5 projecten toch ook niet vol? Het totaal te investeren bedrag blijft tenslotte hetzelfde.

Of zie ik iets verkeerd?
Denk wel dat ik mee doe voor een redelijk bedrag, maar of ze 3 ton opbrengen bij gewone verkoop, of gedwongen verkoop dat betwijfel ik.

Op Funda krijg je een reëel beeld van de prijzen in Munstergeleen.
pi_199016922
Bij 5 losse projecten is er misschien een grotere kans op vervroegde aflossing met boeterente dan een project met 5 panden onder 1 hypotheek.
pi_199016933
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 19:01 schreef quepos het volgende:

[..]

Denk wel dat ik mee doe voor een redelijk bedrag, maar of ze 3 ton opbrengen bij gewone verkoop, of gedwongen verkoop dat betwijfel ik.

Op Funda krijg je een reëel beeld van de prijzen in Munstergeleen.
Moeten toch 360 opleveren?
pi_199016972
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 18:29 schreef TisIk het volgende:

[..]

Ik heb de neiging om hetzelfde te doen als jij.
Wel te investeren dus, maar niet 5 keer mijn normale bedrag.

Maar eigenlijk is er toch geen verschil tussen bedrag X te investeren in 5 verschillende projecten (huizen) van één lener en een bedrag van 5X te investeren in één project met dezelfde 5 huizen?

Uiteraard kun je er voor kiezen om maar in een paar projecten (van de 5) bedrag X te investeren en in de andere niets, maar als iedereen het zo doet komen die 5 projecten toch ook niet vol? Het totaal te investeren bedrag blijft tenslotte hetzelfde.

Of zie ik iets verkeerd?
Als je om meer in een leningnemer hebt is het risico in mijn ogen vergelijkbaar. Hier heb je wel maar een huurder, wat ik niet als een nadeel zie, omdat het geen slechte huurder is, mij inziens. Persoonlijk zie ik als groot voordeel, dat ik bij dit project geen ethische bezwaren zie en het een project is met meerdere woningen. Ben dan ook voornemens om het project voor mijn doen flink mee te nemen. Grootste investering in funding tot nu toe en het bedrag vergelijkbaar wordt wat ik in totaal heb uit staan bij Serkan, Ilyas, Pepijn en Anouk.
pi_199017006
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 19:01 schreef quepos het volgende:

[..]

Denk wel dat ik mee doe voor een redelijk bedrag, maar of ze 3 ton opbrengen bij gewone verkoop, of gedwongen verkoop dat betwijfel ik.

Op Funda krijg je een reëel beeld van de prijzen in Munstergeleen.
Ik geloof ook niet dat ze gemiddeld 3,6 ton per stuk opbrengen, vind de WOZ waarde zeer hoog, voor verhuurde afwerking. Desondanks moeten de 5, altijd ¤950.000 opbrengen op een veiling. Is trouwens ook een kadastraal perceel, totale perceel is 1833m2. Wat neerkomt op een totale kavel van 366m2. Dit is ook zeker de reden dat het een project is, in delen financieren is niet mogelijk, zonder kadastrale kosten te maken.

[ Bericht 9% gewijzigd door Hanzul2 op 15-04-2021 19:22:53 ]
pi_199017231
Beste vrienden op dit forum,

Met veel genoegen hebben wij de afgelopen 3 jaar discussies gevolgd, meegelezen, en af en toe gereageerd op berichten over ons platform. Hierbij wil ik persoonlijk iedereen hartelijk bedanken voor opmerkingen, feedback, complimenten, die wij hebben ontvangen.

Al eerder heb ik aangegeven, dat het voor ons niet haalbaar is (bijna) dagelijks mee te lezen, waardoor af en toe de indruk zou kunnen ontstaan, dat wij discussies zouden ontwijken. Daarom hebben we besloten geen reacties meer te geven op dit platform.

Ik nodig iedereen heel graag uit om kritisch te blijven naar ons adres, liefst op een constructieve manier. Ik hoop in het verleden voldoende te hebben aangetoond, dat wij continue zoeken naar verbeteringen ten behoeve van onze investeerders; daar is jullie bijdrage onmisbaar in. In dergelijke situaties is een mail of telefoongesprek bij uitstek het middel om zaken kenbaar en bespreekbaar te maken.

Ik wens jullie een zinvolle discussie toe voor de toekomst.
pi_199017361
quote:
1s.gif Op donderdag 15 april 2021 19:09 schreef Hanzul2 het volgende:

[..]

Ik geloof ook niet dat ze gemiddeld 3,6 ton per stuk opbrengen, vind de WOZ waarde zeer hoog, voor verhuurde afwerking. Desondanks moeten de 5, altijd ¤950.000 opbrengen op een veiling. Is trouwens ook een kadastraal perceel, totale perceel is 1833m2. Wat neerkomt op een totale kavel van 366m2. Dit is ook zeker de reden dat het een project is, in delen financieren is niet mogelijk, zonder kadastrale kosten te maken.
Betekent dat dan ook dat bij een eventuele executieverkoop alles in één wordt verkocht? Dat lijkt mij dan de prijs drukken, aangezien er dan minder potentiële kopers zijn. Maar daar gaan we natuurlijk niet van uit.
gr gr
pi_199017540
quote:
1s.gif Op donderdag 15 april 2021 19:36 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Betekent dat dan ook dat bij een eventuele executieverkoop alles in één wordt verkocht? Dat lijkt mij dan de prijs drukken, aangezien er dan minder potentiële kopers zijn. Maar daar gaan we natuurlijk niet van uit.
Dat kan idd, of ze moeten kadastrale kosten maken om de percelen te splitsen. Anderzijds is het maar een keer veilingskosten, inplasts van 5x. Al moet je zo woning liever niet op een veiling willen hebben, netzoals 90% van de woningen. Voor institutionele beleggers/vastgoedfondsen is echter op een veiling in een koop ook intressant. Zeker als het nog verhuurd is aan de huidige huurder. Aan de achterkant staan trouwens dezelfde woningen, op 2 percelen, kan goed zijn dat die aan dezelfde partij verhuurd worden.
pi_199017576
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 18:57 schreef TechLight het volgende:

[..]

Ik denk dat er best veel mensen zijn die 'gewoon' een bepaald bedrag per project investeren en niet te veel naar bepaalde details kijken. Dan komen 5 gerelateerde projecten dus veel sneller vol dan 1 grote. Ook hier zie je mensen regelmatig met 'standaardinleg' werken, en ook genoeg die ook het 'zoveelste' project van een bepaalde vastgoedondernemer gewoon meenemen. Natuurlijk kan dat alsnog meer diversificatie geven dan als de relatie tussen projecten niet alleen de ondernemer is, maar ook de stad/buurt/woningtype. Maar het zal echt wel helpen om een project te splitsen.

Op andere sites zie je ook dat 'staged' leningen sneller vollopen dan 1 project met een hoger bedrag.

Overigens heb je bij 5 losse projecten misschien ook losse zekerheden, wat toch nét wat meer spreiding kan opleveren dan 1 groot project waar precies dezelfde zekerheden in zitten, maar dan gezamelijk...
Dank voor je antwoord.

Eigenlijk zijn we het met elkaar eens.
Als het projecten zijn dezelfde ondernemer is maar in een andere stad/buurt en van een ander woningtype dan geeft dat spreiding en dus meer zekerheid.

En ik denk ook dat als je dit project splitst in 5 delen het eerder zal volkomen, door de door jou genoemde redenen.
Maar dat zijn toch eigenlijk allemaal irrationele redenen.
Zoals je zegt, zal een splitsing slechts een heel klein echt voordeel opleveren.
pi_199018434
quote:
1s.gif Op donderdag 15 april 2021 18:12 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Hierbij de investeringslink
https://horecacrowdfundin(...)0d-bb1f-517eee7d6db6

Hoef je morgen niet achter de knoppen te zitten.
Ik denk dat ik deze ook maar meeneem, gemiste kans natuurlijk dat je als investeerder niet even een ijsje gratis mag komen halen.
pi_199018591
quote:
1s.gif Op donderdag 15 april 2021 19:50 schreef Hanzul2 het volgende:

[..]

Dat kan idd, of ze moeten kadastrale kosten maken om de percelen te splitsen.

Aan de achterkant staan trouwens dezelfde woningen, op 2 percelen, kan goed zijn dat die aan dezelfde partij verhuurd worden.
Het is inderdaad 1 perceel. Voor mij een reden om niet mee te doen.

Het rijtje aan de achterzijde zijn 2 percelen.
pi_199018887
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 20:44 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Ik denk dat ik deze ook maar meeneem, gemiste kans natuurlijk dat je als investeerder niet even een ijsje gratis mag komen halen.
Ja, jammer dat er geen incentive is, was er ook al niet bij het Pavarotti restaurant.
Ze hebben lekker ijs. Heb wel eens wat gehaald bij Dolce in Delft toen ik nog in Delft werkte en daar met de trein heen ging. Die Dolce vestiging is heel verleidelijk tegenover de ingang van het station en naast één van de uitgangen van de fietsenstalling.
pi_199019430
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 20:44 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Ik denk dat ik deze ook maar meeneem, gemiste kans natuurlijk dat je als investeerder niet even een ijsje gratis mag komen halen.
Inderdaad. Heel vreemd.
Juist in dit geval had het toch heel makkelijk gekund en had het het bedrijf ook extra klandizie opgeleverd.
pi_199019678
quote:
1s.gif Op donderdag 15 april 2021 20:53 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Het is inderdaad 1 perceel. Voor mij een reden om niet mee te doen.

Het rijtje aan de achterzijde zijn 2 percelen.
Hoeft geen nadeel te zijn dat het 1 perceel is. Ik weet nog toen ik in een sociale huurwoning woonde, 5 in een rij, dat het ook 1 perceel was.
pi_199019740
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 21:45 schreef quepos het volgende:

[..]

Hoeft geen nadeel te zijn dat het 1 perceel is. Ik weet nog toen ik in een sociale huurwoning woonde, 5 in een rij, dat het ook 1 perceel was.
Voor wonen zie ik dat ook niet. Voor evt. verkoop zie ik meer risico's omdat dit veel lastiger goed te verkopen in dan een woning van 2-3 ton
pi_199020365
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 21:34 schreef TisIk het volgende:

[..]

Inderdaad. Heel vreemd.
Juist in dit geval had het toch heel makkelijk gekund en had het het bedrijf ook extra klandizie opgeleverd.
Zeker, want ik was toch wel met het hele gezin langs gelopen. Dan is 1 gratis en de rest betalen alsnog winst voor de ondernemer :)

Maar ik neem hem alsnog mee.
pi_199020546
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 21:48 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Voor wonen zie ik dat ook niet. Voor evt. verkoop zie ik meer risico's omdat dit veel lastiger goed te verkopen in dan een woning van 2-3 ton
Zo ingewikkeld is het toch niet om het indien nodig kadastraal te splitsen?
pi_199021604
In dit geval is er nog een verschil tussen dit project en 5 losse SiG projecten. Dit project (van 5 woning) heeft eigenlijk maar 1 huurder. Als bijvoorbeeld door sluiting van het complex de huurders terug naar Engeland gaan vervallen alle 5 de huurovereenkomsten in een keer met een opzegtermijn van maar 6 maanden.
Dit zal met 5 losse projecten nooit voorkomen.
pi_199021784
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 22:25 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Zo ingewikkeld is het toch niet om het indien nodig kadastraal te splitsen?
Misschien niet, maar het geeft volgens mij extra gedoe TOV andere panden van sameningeld. Omdat ik niet per se alle projecten hoef mee te nemen, gaat mijn keuze niet naar projecten met mogelijk gedoe.
pi_199023292
Libanese kant en klaar maaltijden
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=23815
Geen bijzonder project, maar wel een fijne 2e hypotheek op een vakantiewoning.

Een andere woning op het vakantiepark staat te koop voor 277.000
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_199023740
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 09:14 schreef KrekelJapie het volgende:
Geen bijzonder project, maar wel een fijne 2e hypotheek op een vakantiewoning.

Een andere woning op het vakantiepark staat te koop voor 277.000
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.wonenopcittaromana.nl/
pi_199023778
quote:
wordt een wijkje, is dus hun woonhuis
pi_199023968
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat SIG 1,8 miljoen als lening in de markt zet zonder een aantal grote investeerders op de achterhand te hebben. Met de reguliere 200+ investeerders lijkt het me niet heel waarschijnlijk dat het lukt, maar we gaan het zien. Voor zover ik weet zijn er nog maar 1 of 2 projecten bij SIG teruggetrokken vanwege een tekort aan interesse, maar enkele grotere projecten hebben wel langer open gestaan. En 1,8 miljoen doet er wel echt een flinke schep bovenop.
pi_199024023
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 10:11 schreef Incitatus3 het volgende:
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat SIG 1,8 miljoen als lening in de markt zet zonder een aantal grote investeerders op de achterhand te hebben. Met de reguliere 200+ investeerders lijkt het me niet heel waarschijnlijk dat het lukt, maar we gaan het zien. Voor zover ik weet zijn er nog maar 1 of 2 projecten bij SIG teruggetrokken vanwege een tekort aan interesse, maar enkele grotere projecten hebben wel langer open gestaan. En 1,8 miljoen doet er wel echt een flinke schep bovenop.
Er zijn ook best wel een aantal projecten doorgegaan waarbij niet het doelbedrag was behaald. Dat was meer in de eerste 2 jaar van het bestaan.

Ik zie 1,8 miljoen ook niet gebeuren met deze rentes en maximaal 300-400 investeerders die mogelijk gaan investeren.
pi_199024065
Wat mij betreft is het onder aan de streep geen onaardig project maar heeft het net wat andere voor en nadelen dan een gemiddeld SiG project. Voor mij prima voor mijn basis inleg maar zeker niet meer dan dat. Als er uiteindelijk meerdere investeerders zo over denken zijn er inderdaad 1 of meerdere grote investeerders nodig om deze vol te krijgen. We gaan het inderdaad zien.
Voor SiG een mooie nieuwe uitdaging c_/ en m.i. niks om zich voor te schamen als het eventueel niet zou lukken.
pi_199024140
Zou voor de positionering en continuiteit van SIG wel een hele mooie zijn. Al zou ik als leningnemer in dit geval wel even met SIG om tafel gaan zitten voor een goed gesprek over de 2% fee die SIG rekent aan de start ;)
pi_199024258
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 10:24 schreef Incitatus3 het volgende:
Zou voor de positionering en continuiteit van SIG wel een hele mooie zijn. Al zou ik als leningnemer in dit geval wel even met SIG om tafel gaan zitten voor een goed gesprek over de 2% fee die SIG rekent aan de start ;)
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat hier geen afspraken over zijn gemaakt, net als dat er me een aantal potentiele investeerders afspraken zijn gemaakt voor fundingzekerheid. Het zou goed zijn als dat inderdaad het geval is dat dit ook gecommuniceerd wordt in het kader van transparantie.
pi_199024338
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 10:24 schreef Incitatus3 het volgende:
Zou voor de positionering en continuiteit van SIG wel een hele mooie zijn. Al zou ik als leningnemer in dit geval wel even met SIG om tafel gaan zitten voor een goed gesprek over de 2% fee die SIG rekent aan de start ;)
Of juist als SiG zijnde een hogere fee rekenen omdat men hun hele achterban enthousiast moet maken om een dergelijk project te laten slagen, er is dus meer inspanning benodigd;)
Het is maar hoe je het bekijkt haha
pi_199024388
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 april 2021 10:18 schreef Horsemen het volgende:
Wat mij betreft is het onder aan de streep geen onaardig project maar heeft het net wat andere voor en nadelen dan een gemiddeld SiG project. Voor mij prima voor mijn basis inleg maar zeker niet meer dan dat. Als er uiteindelijk meerdere investeerders zo over denken zijn er inderdaad 1 of meerdere grote investeerders nodig om deze vol te krijgen. We gaan het inderdaad zien.
Voor SiG een mooie nieuwe uitdaging c_/ en m.i. niks om zich voor te schamen als het eventueel niet zou lukken.
Wat versta jij onder basisinleg? 500?
pi_199024420
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 10:46 schreef quepos het volgende:

[..]

Wat versta jij onder basisinleg? 500?
Dat is voor iedereen verschillend (8>
pi_199024565
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 10:46 schreef quepos het volgende:

[..]

Wat versta jij onder basisinleg? 500?
Precies wat #KrekelJapie al zegt dat is voor een ieder verschillend :7
pi_199024652
nieuwe GVE zou ik niets mee durven
pi_199024739
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 11:05 schreef bleyenburg het volgende:
nieuwe GVE zou ik niets mee durven
Welcome back
pi_199024740
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 april 2021 10:18 schreef Horsemen het volgende:
Wat mij betreft is het onder aan de streep geen onaardig project maar heeft het net wat andere voor en nadelen dan een gemiddeld SiG project. Voor mij prima voor mijn basis inleg maar zeker niet meer dan dat. Als er uiteindelijk meerdere investeerders zo over denken zijn er inderdaad 1 of meerdere grote investeerders nodig om deze vol te krijgen. We gaan het inderdaad zien.
Voor SiG een mooie nieuwe uitdaging c_/ en m.i. niks om zich voor te schamen als het eventueel niet zou lukken.
Ik zou er zeker ook niet 5x mijn basis inleg in storten want daarvoor is er veel te weinig spreiding met slechts 1 huurder. Moet wel zeggen dat dit een super de luxe huurder is want de Nato zie ik nog niet zo gauw vertrekken om wat voor reden dan ook en liquiditeitsproblemen zullen ze ook niet gauw krijgen :7 Al met al een heel voorspelbaar en rustig project denk ik.

Dus ik neig naar double of triple (wat nog slechts een paar keer is voorgekomen.....)
Pecunia non olet
pi_199024751
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 09:14 schreef KrekelJapie het volgende:
Libanese kant en klaar maaltijden
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=23815
Geen bijzonder project, maar wel een fijne 2e hypotheek op een vakantiewoning.

Een andere woning op het vakantiepark staat te koop voor 277.000
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Project is weer weg
pi_199024758
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 11:05 schreef bleyenburg het volgende:
nieuwe GVE zou ik niets mee durven
De tweede hypoteek is nog wel aardig toch met deze overwaarde? Al geeft dat gedoe bij uitwinning, weten we inmiddels. En: het type woning, toch een soort vakantiewoning, is wel echt een extra risico.
pi_199024797
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 11:13 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Project is weer weg
Ik zag staan dat de waarde van de woning minstens ¤257.000 moest zijn. Misschien valt het taxatierapport toch tegen?
pi_199024805
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 11:14 schreef Incitatus3 het volgende:

[..]

De tweede hypoteek is nog wel aardig toch met deze overwaarde? Al geeft dat gedoe bij uitwinning, weten we inmiddels. En: het type woning, toch een soort vakantiewoning, is wel echt een extra risico.
Inhoudelijk ben ik er niet kapot van. Het is een starter, al kan hij nog zo goed thuis voor vrouw en kinders koken.
En je moet maar afwachten of die gerechten van hem aanslaan. Het zal best lekker zijn, en de Nederlander staat open voor vreemde keukens, maar het is toch een risico, veel groter dan een Beren of Bregje of zo. Dit is niet iets wat je op goed geluk online gaat bestellen. Wel met een mooi verhaal van de eigenaar erbij maar dat zit er nu niet in.
Pecunia non olet
pi_199024808
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 11:17 schreef Buurman_ het volgende:

[..]

Ik zag staan dat de waarde van de woning minstens ¤257.000 moest zijn. Misschien valt het taxatierapport toch tegen?
Er weer terug. Nu met niet downloadbaar taxatierapport
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=23815

quote:
Fout
Kan pdf-document niet laden
Hierbij het pand dat ze gaan huren


[ Bericht 9% gewijzigd door KrekelJapie op 16-04-2021 12:13:31 ]
pi_199024908
Lendico is ook lekker bezig. Ik kreeg van de week een aangepast jaaroverzicht thuis omdat er een fout in de vorige zat (belastingaangifte was al gedaan) en deze maand ineens 2 grotere betalingen terwijl er al een hele tijd niet meer uitbetaald is. Ik denk dat de nieuwe partij er vanaf wil en er bovenop zit (of zelf uitbetaald).
pi_199024932
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 11:26 schreef crowdiefunder het volgende:
Lendico is ook lekker bezig. Ik kreeg van de week een aangepast jaaroverzicht thuis omdat er een fout in de vorige zat (belastingaangifte was al gedaan) en deze maand ineens 2 grotere betalingen terwijl er al een hele tijd niet meer uitbetaald is. Ik denk dat de nieuwe partij er vanaf wil en er bovenop zit (of zelf uitbetaald).
ING is eigenaar. Die willen er inderdaad vanaf (van de investeerders) .

[ Bericht 1% gewijzigd door KrekelJapie op 16-04-2021 11:51:04 ]
pi_199024971
Verzekeringsportefeuille
https://www.collincrowdfund.nl/optima-bergen-op-zoom/
weinig zekerheden
pi_199025413
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 11:13 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Project is weer weg
en daar is tie weer

''Het taxatierapport met aanvullend de plausibiliteitsverklaring is inmiddels aangeleverd. Wij verwijzen u daarbij graag naar de bijlagen, welke zijn opgenomen bij Toelichting Geldvoorelkaar.nl.''


Dubbel :)

[ Bericht 9% gewijzigd door Buurman_ op 16-04-2021 12:03:53 ]
pi_199025469
Dubbel ;)
pi_199025776
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 12:34 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]

Zie bij project aangepaste rente van 5,5% naar 6,5%.
Ben niet van de "koehandel"

Begin nu pas te denken vanaf 7,5%.
In 24uur na de renteverhoging is er nog geen 10% extra investeringen opgehaald. Dit is echt het risico van te het proberen om het geld tegen een te lage rente op te halen. De eerste 2 dagen van funding zijn zo belangrijk.
pi_199025785
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 15:34 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]

Het is weer SIG.

In het overzicht staat wel tekst 15% maar wordt gerekend met 10%
Even voorgelegd aan SiG. Dit is de reactie:

quote:
Het is inderdaad 1 huurder die ook het beheer doet. Namelijk de Engelse overheid. Lijkt mij geen nadeel maar juist een voordeel en daarom hanteren we 10% in plaats van 15%.
  vrijdag 16 april 2021 @ 12:25:30 #191
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_199025819
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 april 2021 12:23 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Even voorgelegd aan SiG. Dit is de reactie:
[..]

Tekst is idd aangepast.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
  vrijdag 16 april 2021 @ 12:27:19 #192
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_199025844
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_199026137
De ijswinkel van HCN zit al voor 121.000 van de 150.000 vol.

Ik denk dat het restant te weinig is voor zelfs een gehalveerde auto-invest...
pi_199026185
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 12:48 schreef escortmk2 het volgende:
De ijswinkel van HCN zit al voor 121.000 van de 150.000 vol.

Ik denk dat het restant te weinig is voor zelfs een gehalveerde auto-invest...
Zullen de auto investeringen hier niet al in zitten? Vanmorgen was er maar nog een veel lager bedrag gefund
pi_199026578
Ik dacht dat die auto-invest een uur van te voren erbij kwam. Ik had toevallig auto-invest pas uitgezet dus weet niet hoe dit nu loopt. Vanmorgen stond ie volgens mij op 60.000 ofzo, waarvan o.a. een bijdrage van 20.000
pi_199026650
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 12:51 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Zullen de auto investeringen hier niet al in zitten? Vanmorgen was er maar nog een veel lager bedrag gefund
Klopt, hij was bij mij al voor de helft, dus 250 euri toegekend en die heb nu gauw weer kunnen verhogen.
Pecunia non olet
  vrijdag 16 april 2021 @ 14:23:01 #197
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_199027477
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 12:48 schreef escortmk2 het volgende:
De ijswinkel van HCN zit al voor 121.000 van de 150.000 vol.

Ik denk dat het restant te weinig is voor zelfs een gehalveerde auto-invest...
En inmiddels vol.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_199028255
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 10:49 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Dat is voor iedereen verschillend (8>
Inderdaad en laten we hier alsjeblieft geen absolute getallen gaan noemen.
Laten we mensen waarderen op hun inbreng hier en niet op het feit of ze ¤ 100 of meer dan ¤ 10.000 per project inleggen (want dat is denk ik het risico als we absolute bedragen gaan noemen).
pi_199028322
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 17:55 schreef Vioolblok het volgende:
Iemand deze maand al betalingen van CRE ontvangen?
Zojuist ontvangen
  vrijdag 16 april 2021 @ 15:47:11 #200
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_199028683
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:23 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Zojuist ontvangen
Even nagekeken. Is bij mij ook binnen.
Aantal regels gelijk aan aantal projecten.

Waarom doet CRE geen verzamelbetaling?
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_199028693
Ik begin mij behoorlijk te ergeren aan de communicatie van Capital Circle die is echt nul. Broodje Be*ust betaalt voor de 3 de maand op rij niet. Tot op heden nog geen enkele communicatie vanuit het platform.
Hier heb ik gelezen dat de winkel op slot zit. Maar helemaal niets van Capital Circle!
Moet ik nu weer gaan mailen om informatie te halen? Proactief gebeurd er echt niets. :R

En dan hen ik het nog maar niet over het gebed zonder end van de bijenkoning en de "gestolen" verpandingen bij de veeboer.
pi_199028723
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:47 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Ik begin mij behoorlijk te ergeren aan de communicatie van Capital Circle die is echt nul. Broodje Be*ust betaalt voor de 3 de maand op rij niet, tot op heden nog geen enkele communicatie vanuit het platform.
Hier heb ik gelezen dat de winkel op slot zit. Maar helemaal niets van Capital Circle!
Moet ik nu weer gaan mailen om informatie te halen? Proactief gebeurd er echt niets. :R
Toen ik er laatst langsliep stonden er autootjes met aanhangwagens voor de deur. Het leek erop alsof de boel werd leeg gehaald.
pi_199029091
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:50 schreef Buurman_ het volgende:

[..]

Toen ik er laatst langsliep stonden er autootjes met aanhangwagens voor de deur. Het leek erop alsof de boel werd leeg gehaald.
pi_199029279
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:47 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Ik begin mij behoorlijk te ergeren aan de communicatie van Capital Circle die is echt nul. Broodje Be*ust betaalt voor de 3 de maand op rij niet. Tot op heden nog geen enkele communicatie vanuit het platform.
Hier heb ik gelezen dat de winkel op slot zit. Maar helemaal niets van Capital Circle!
Moet ik nu weer gaan mailen om informatie te halen? Proactief gebeurd er echt niets. :R

Hier nog iemand. Ik zat er ook al aan te denken om ze eens te mailen.
Via Facebook heb ik wel gezien dat de zaak in Groningen sinds 8 maart intussen weer open is voor afhaal. Werd ook aangegeven op de Facebook pagina van de gesloten zaak in Leeuwarden. Daar is ook een interview te zien met de oprichter, opgenomen in de Groningse zaak
pi_199029595
quote:
De zekerheden zijn grotendeels maar niet helemaal dekkend en je kunt vragen stellen hoe courant het vastgoed in de huidige staat is. Daar staat dan een prima rente tegenover. Vind het een aardig project, doe waarschijnlijk wel mee. De aflossingsclausule na 18 maanden tegen 3 maanden vergoeding is dan weer karig te noemen.

En dank voor het linkje ^O^
pi_199030057
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:47 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]

Even nagekeken. Is bij mij ook binnen.
Aantal regels gelijk aan aantal projecten.

Waarom doet CRE geen verzamelbetaling?
Hier ook bijna alles binnen, behalve de restrente van het vorige maand afgeloste project Be*len. Dat zal nog wel komen.

N.B. Op CRE website bij overzicht "Bekijk alle uitbetalingen" ontbreekt project Be*len ook en er staan 2 andere projecten dubbel genoemd. Helaas niet dubbel op bankrekening ontvangen ;-)

[ Bericht 3% gewijzigd door Inductor op 16-04-2021 18:01:07 (verduidelijking) ]
pi_199030324
quote:
Heeft wel weinig vet op zijn botten als hij zelf maar 63k inbrengt.
pi_199030492
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 18:03 schreef quepos het volgende:

[..]

Heeft wel weinig vet op zijn botten als hij zelf maar 63k inbrengt.
Ook maar 75k aflossing in 30mnd.

Vind hem toch wel interessant. Het is geen typische kerk meer, maar heeft al gedeeltelijk langdurig andere functie en ander uiterlijk op begane grond
pi_199032682
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 17:55 schreef Vioolblok het volgende:
Iemand deze maand al betalingen van CRE ontvangen?
Zit er iemand in Transformatie Breda ? En zo ja, heb je hier al eens een betaling van ontvangen ?
pi_199032809
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 21:03 schreef fok321 het volgende:

[..]

Zit er iemand in Transformatie Breda ? En zo ja, heb je hier al eens een betaling van ontvangen ?
Ja, nee. Ik was de betalingen aan het verwerken en toen viel deze me ook op, al navraag gedaan?
pi_199032852
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 21:11 schreef tnhb het volgende:

[..]

Ja, nee. Ik was de betalingen aan het verwerken en toen viel deze me ook op, al navraag gedaan?
Betalen schijnbaar 1 keer in het jaar, wat ik begreep.
pi_199032887
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 21:11 schreef tnhb het volgende:

[..]

Ja, nee. Ik was de betalingen aan het verwerken en toen viel deze me ook op, al navraag gedaan?
Ik heb nog geen navraag gedaan, maar ik denk wel dat ik dat ga doen :)
pi_199032936
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 21:13 schreef quepos het volgende:

[..]

Betalen schijnbaar 1 keer in het jaar, wat ik begreep.
Ik zie het nu ook in de pitch staan: "De jaarlijkse rente wordt aan het einde van het kalenderjaar voldaan."
Het was me nog niet eerder opgevallen.
pi_199033209
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 21:13 schreef quepos het volgende:

[..]

Betalen schijnbaar 1 keer in het jaar, wat ik begreep.
Dat staat inderdaad zo in de "Bijzondere leningsvoorwaarden leningnemer" lees ik nu, maar stond niet in de pitch toen ik daar een copy van heb gemaakt (dat doe ik dus bij alle projecten waar ik in deelneem)

Er staat nu:
quote:
In de grafiek hieronder is de cumulatieve opbrengst gedurende de looptijd weergeven bij de vaste rente van 5,5% per jaar. De jaarlijkse rente wordt aan het einde van het kalenderjaar voldaan. In het onderstaande voorbeeld wordt bij een inleg van ¤ 5.000 in de gehele looptijd van de propositie in totaal ¤ 550 aan rente uitbetaald. De investering is direct rentedragend vanaf storting.
Maar er stond in elk geval op 22 december 2020 om 16:21 het volgende:
quote:
In de grafiek hieronder is de cumulatieve opbrengst gedurende de looptijd weergeven bij de vaste rente van 5,5% per jaar. In het onderstaande voorbeeld wordt
bij een inleg van ¤ 5.000 in de gehele looptijd van de propositie in totaal ¤ 550 aan rente uitbetaald. De investering is direct rentedragend vanaf storting.
Hmm, da's niet zo fraai..., weet iemand misschien wanneer dat daadwerkelijk is aangepast?
pi_199033225
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 21:17 schreef fok321 het volgende:

[..]

Ik zie het nu ook in de pitch staan: "De jaarlijkse rente wordt aan het einde van het kalenderjaar voldaan."
Het was me nog niet eerder opgevallen.
Stond er in het begin zeker weten ook niet, zie mijn andere reactie.
pi_199033328
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 21:31 schreef tnhb het volgende:

[..]

Stond er in het begin zeker weten ook niet, zie mijn andere reactie.
Op 22 december stond het er idd niet, maar op 7 januari bij het afronden stond het er wel (toen heb ik n.l. ook nog een copy van de pitch gemaakt).
pi_199033354
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 21:30 schreef tnhb het volgende:

[..]

Dat staat inderdaad zo in de "Bijzondere leningsvoorwaarden leningnemer" lees ik nu, maar stond niet in de pitch toen ik daar een copy van heb gemaakt (dat doe ik dus bij alle projecten waar ik in deelneem)

Er staat nu:
[..]

Maar er stond in elk geval op 22 december 2020 om 16:21 het volgende:
[..]

Hmm, da's niet zo fraai..., weet iemand misschien wanneer dat daadwerkelijk is aangepast?
Ik zit hier niet in, maar ik vind het wel interessant om te weten.
Het zegt veel over de betrouwbaarheid van een platform.
Als je het navraagt, laat s.v.p. weten wat ze antwoorden.
pi_199033894
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 21:36 schreef TisIk het volgende:

[..]

Ik zit hier niet in, maar ik vind het wel interessant om te weten.
Het zegt veel over de betrouwbaarheid van een platform.
Als je het navraagt, laat s.v.p. weten wat ze antwoorden.
Ik volg het ook even: dit soort aanpassingen moet fatsoenlijk gecommuniceerd worden inderdaad.
Ik zit niet in het betreffende project, maar bij de Berlage cv'tjes was het omgekeerde aan de hand: initieel stond er in de pitch "rente wordt eens per 3 maanden uitbetaald", in de praktijk wordt de rente elke maand uitbetaald.
Dus er is blijkbaar flexibiliteit om het te regelen net hoe de wind waait - niet netjes.
pi_199034678
Is deze man nou echt ontzettend benadeeld of gewoon enorm naïef?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)tellectueel-eigendom
Vakman pur sang
pi_199035119
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 21:35 schreef fok321 het volgende:

[..]

Op 22 december stond het er idd niet, maar op 7 januari bij het afronden stond het er wel (toen heb ik n.l. ook nog een copy van de pitch gemaakt).
Dat het er op 7/1 stond dat geloof ik direct, het staat namelijk ook in een van de bijlages die ik bij het afronden op 6/1 heb gedownload. Toch blijf ik er een onprettig gevoel aan overhouden, een wijziging doorvoeren tussen eerste publicatie (mijn gegevens zijn van ca 15 minuten na openstelling voorinschrijving) en afronding zonder dat duidelijk wordt aangegeven.
pi_199035321
quote:
Bedankt weer, ik heb hem bescheiden meegenomen. Al zorgt het niet meetekenen in privé bij mij voor wat twijfels. Wat is jullie gevoel hierbij?
-
pi_199035430
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 23:56 schreef bonenstaak het volgende:

[..]

Bedankt weer, ik heb hem bescheiden meegenomen. Al zorgt het niet meetekenen in privé bij mij voor wat twijfels. Wat is jullie gevoel hierbij?
Ik lees een borgstelling van 350.000 vanuit privé.

Ik zie daarnaast een hoop negatieve rente voor Collin doordat er geld achterblijft als zekerheid: 250.000 + 150.000 + (in eerste instantie) 300.000
pi_199035636
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 17:02 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

De zekerheden zijn grotendeels maar niet helemaal dekkend en je kunt vragen stellen hoe courant het vastgoed in de huidige staat is. Daar staat dan een prima rente tegenover. Vind het een aardig project, doe waarschijnlijk wel mee. De aflossingsclausule na 18 maanden tegen 3 maanden vergoeding is dan weer karig te noemen.

En dank voor het linkje ^O^
Grotendeels dekkend zou ik het nog niet noemen met een lening van 1.7m en een waarde aan het begin van 1.2m. En zoals al opgemerkt, maar 75k aflossen in 4 jaar tijd. Natuurlijk zal de waarde moeten toenemen door de verbouwing, maar zolang die niet af is is de vraag wat dat doet, en daarna speelt natuurlijk ook de (in)courantheid mee (locatie centrum zal dan wel weer helpen tegenover het soort object). Borgstelling doet verder ook niet veel: hoeveel is 'deels' materieel? Nog los van het feit dat zo'n materiele borgstelling bij problemen natuurlijk weg kan zijn. Ik vind 'm nog niet zo geweldig.
pi_199035639
Ik neem hem niet mee, ik ben niet van de megaprojecten en grote slotsommen. Ik gun mijn bijdrage liever aan MKB bedrijfjes.
pi_199035910
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 april 2021 22:59 schreef Lospedrosa het volgende:
Is deze man nou echt ontzettend benadeeld of gewoon enorm naïef?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)tellectueel-eigendom
Blijft de ABN-AMRO hé.
In crowdfundland loop ik ook met een grote boog om alles heen waarbij deze bank betrokken is. Die heeft al eerder laten zien geen betrouwbare partij te zijn.
  zaterdag 17 april 2021 @ 07:38:44 #227
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_199036842
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 22:05 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Ik volg het ook even: dit soort aanpassingen moet fatsoenlijk gecommuniceerd worden inderdaad.
Ik zit niet in het betreffende project, maar bij de Berlage cv'tjes was het omgekeerde aan de hand: initieel stond er in de pitch "rente wordt eens per 3 maanden uitbetaald", in de praktijk wordt de rente elke maand uitbetaald.
Dus er is blijkbaar flexibiliteit om het te regelen net hoe de wind waait - niet netjes.
Flexibiliteit is altijd handig, maar dan wel in 2 richtingen.
Komt het als investeerder even niet uit, dan lening direct opeisbaar (voorbeeld)
Waarschijnlijk zal het zo niet zijn :(
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_199036925
Ik zag trouwens op FB al een paar keer een advertentie van SIG Munstergeleen voorbij komen. Ze zien dus zelf ook wel in dat een paar extra investeerders erbij geen kwaad kan met zo'n project.
pi_199037227
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 08:08 schreef Tjalala het volgende:
Ik zag trouwens op FB al een paar keer een advertentie van SIG Munstergeleen voorbij komen. Ze zien dus zelf ook wel in dat een paar extra investeerders erbij geen kwaad kan met zo'n project.
En zeker als je weet dat er morgen een heel mooi project komt bij SIG.
pi_199037381
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 08:08 schreef Tjalala het volgende:
Ik zag trouwens op FB al een paar keer een advertentie van SIG Munstergeleen voorbij komen. Ze zien dus zelf ook wel in dat een paar extra investeerders erbij geen kwaad kan met zo'n project.
Ik ga vanmiddag om 15uur wel even kijken wat er gebeurd, maar zal zelf niet investeren.
pi_199037486
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 09:31 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Ik ga vanmiddag om 15uur wel even kijken wat er gebeurd, maar zal zelf niet investeren.
Ik neem hem gewoon basis mee. Zoals ik al eerder schreef, een project met net iets andere voor & nadelen. Mooi voor mijn mix.
pi_199037662
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 09:31 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Ik ga vanmiddag om 15uur wel even kijken wat er gebeurd, maar zal zelf niet investeren.
Waarom in deze niet (en evt in andere projecten wel)?
pi_199037783
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 april 2021 10:11 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Waarom in deze niet (en evt in andere projecten wel)?
Vanwege de verkoopbaarheid. Een woning van 2-3 ton is stukken makkelijker te verkopen dat 5 huizen op 1 perceel.
pi_199037858
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 09:46 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik neem hem gewoon basis mee. Zoals ik al eerder schreef, een project met net iets andere voor & nadelen. Mooi voor mijn mix.
Ik neem hem ook basis mee of misschien iets meer maar zeker geen 5x
pi_199037958
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 april 2021 10:21 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Vanwege de verkoopbaarheid. Een woning van 2-3 ton is stukken makkelijker te verkopen dat 5 huizen op 1 perceel.
Ze zullen niet vandaag op morgen beschikbaar komen, zal nog wel een opzegging aan vooraf gaan. Dan lijkt het me dat de verhuurder zelf tijd heeft om de woningen te splitsen...
pi_199038064
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 10:39 schreef Tjalala het volgende:

[..]

Ze zullen niet vandaag op morgen beschikbaar komen, zal nog wel een opzegging aan vooraf gaan. Dan lijkt het me dat de verhuurder zelf tijd heeft om de woningen te splitsen...
Misschien wel, maar ik wil niet afhankelijk zijn van een actie die een verhuurder wel of niet kan of wil uitvoeren om de huizen los te verkopen.
pi_199038146
Vandaag van @kopersneek een heerlijke taart ontvangen, bedankt!
Dit stimuleert om linkjes te blijven zoeken. :)
pi_199038229
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 april 2021 10:55 schreef Jaco078 het volgende:
Vandaag van @:kopersneek een heerlijke taart ontvangen, bedankt!
Dit stimuleert om linkjes te blijven zoeken. :)
Het is je van harte gegund, maar met al die taarten kom je kilo's aan: at mij betreft blijf ze zoeken!
  zaterdag 17 april 2021 @ 11:28:23 #239
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_199038521
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 12:22 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

In 24uur na de renteverhoging is er nog geen 10% extra investeringen opgehaald. Dit is echt het risico van te het proberen om het geld tegen een te lage rente op te halen. De eerste 2 dagen van funding zijn zo belangrijk.
Project loopt een week. Na renteverhoging nog een "beetje" binnen gekomen.
Nu 41% gefund.
Waarschijnlijk wordt dit >>> gegokt & verloren.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_199038748
Weet niet of er nog mensen wat doen met Lendahand? Het is meer een donatie aan een goed doel met een grote kans het gegeven geld weer terug te krijgen (met een waterijsje voor de moeite) dan serieus investeren. Al het geld wat terug komt investeer ik hier opnieuw, maar steek er verder geen extra geld meer in. Ik zit met een klein of minimaal bedrag verdeeld over zoveel mogelijk leningnemers, dus ik maak me niet zo druk over terugbetalingsproblemen, maar krijg wel de meeste probleemgevallen mee.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ook

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_199038834
Gisteren gebeld door een medewerker van de AFM , als reactie op de wanpraktijk van FNC. zij gaf daarin aan ook de andere klachtschrijvers te benaderen. Als dat gisteren nog niet gebeurd is, zal dat op korte termijn wel komen. Goed dat dit serieus wordt opgepakt want FNC houdt trouwe investeerders (van destijds) nu gewoon aan het lijntje.
pi_199038873
Over lendahand: Ik heb daar zeker een en ander gedaan, maar gelukkig heb ik een jaar of wat geleden het laatste uitstaande geld terug ontvangen. Ik ben gestopt direct na de eerste probleemgevallen enkele jaren geleden. Je zegt het juist: van het rendement kun je net een ijsje kopen, als er dan probleemgevallen zijn krijg je dat nooit gecompenseerd door de rente uit andere projecten. Goede doelen doe ik wel op een andere manier.
pi_199038989
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 april 2021 11:49 schreef crowdiefunder het volgende:
Over lendahand: Ik heb daar zeker een en ander gedaan, maar gelukkig heb ik een jaar of wat geleden het laatste uitstaande geld terug ontvangen. Ik ben gestopt direct na de eerste probleemgevallen enkele jaren geleden. Je zegt het juist: van het rendement kun je net een ijsje kopen, als er dan probleemgevallen zijn krijg je dat nooit gecompenseerd door de rente uit andere projecten. Goede doelen doe ik wel op een andere manier.
#metoo Op individuele projecten behoorlijke verliezen geleden. Totaal net aan break even. Is niet mijn manier gebleken om goede doelen te steunen, ook al omdat er veel geld bij lendahand achterblijft
pi_199039001
Of de grote huurder in Munstergeleen van de een op de andere dag op kan/zal zeggen weet ik niet. Overheidsinstanties kunnen zomaar beslissen dat er bezuinigd moet worden of dat onderdak voor hun ambtenaren anders geregeld gaat worden. Het lijkt me echter geen probleem om op korte termijn andere huurders te vinden want het zijn zo te zien normale woningen in goede staat in een woonwijk, geen specifieke bedrijfswoningen op een rare plek. Vijf woningen in één keer verkopen is misschien lastiger dan allemaal los maar zeker op het moment zijn er genoeg vastgoedinvesteerders met grote zakken geld en anders is opsplitsen nou ook weer niet zo'n grote hobbel. Gewoon een paar duizend euro aan formaliteiten bij kadaster, notaris en gemeente. Het onderpand is in elk geval couranter dan een groot bedrijfspand of bijvoorbeeld een drijvend hotel.
pi_199039052
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 11:56 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Het onderpand is in elk geval couranter dan een groot bedrijfspand of bijvoorbeeld een drijvend hotel.
Dit is zeker zo. De rente is hierom waarschijnlijk ook een stuk lager dan bedrijfspanden/hotels
pi_199039069
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 11:59 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Dit is zeker zo. De rente is hierom waarschijnlijk ook een stuk lager dan bedrijfspanden/hotels
Ook weer waar.
pi_199039280
Nieuwe HCN https://horecacrowdfundin(...)eren-zwolle-2zlg2ypx

Ik heb automatisch investeren uit staan. Wil deze wel meenemen. Dus als er een linkje voorhanden is hoor ik het graag.
pi_199039286
Weer nieuwe bezorgberen, deze keer in Zwolle. 36 maanden is ook wel eens fijn voor de afwisseling.

https://horecacrowdfundin(...)eren-zwolle-2zlg2ypx

Edit: ai net te laat.
pi_199039532
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 april 2021 10:55 schreef Jaco078 het volgende:
Vandaag van @:kopersneek een heerlijke taart ontvangen, bedankt!
Dit stimuleert om linkjes te blijven zoeken. :)
Enjoy Jaco!
pi_199039847
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 12:19 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuwe HCN https://horecacrowdfundin(...)eren-zwolle-2zlg2ypx

Ik heb automatisch investeren uit staan. Wil deze wel meenemen. Dus als er een linkje voorhanden is hoor ik het graag.
pi_199040950
Eerste investeerder legt 100.000 in (schijf 2)

Hierna vermoedelijk 100.000 in schijf 1a
pi_199040960
https://investeren.sameni(...)jderstraat-1-3-5-7-9
staat nu open.
En het gaat wel heel snel. Schijf 1A is al meer dan half vol.
Ik heb maar niet gewacht en hem meegenomen (in 1A).
pi_199040987
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 april 2021 15:01 schreef KrekelJapie het volgende:
Eerste investeerder legt 100.000 in
Die had zo te zien een voorkeursbehandeling gekregen want er was om 15.00,01 uur al ingelegd in schijf 2
pi_199041011
quote:
> de 500k gefund, brommeren door
pi_199041015
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 april 2021 15:03 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Die had zo te zien een voorkeursbehandeling gekregen want er was om 15.00,01 uur al ingelegd in schijf 2
Sameningeld doet tegenwoordig aan programmeren zodat voorrang minder opvalt. Was bij dit project eigenlijk niet nodig.
pi_199041024
quote:
12s.gif Op zaterdag 17 april 2021 15:04 schreef peterc het volgende:

[..]

> de 500k gefund, brommeren door
Ja, loopt voorlopig netjes door...
pi_199041050
Gemiddelde eerste 75 investeerders is 7000 euro

Gemiddelde eerste 100 investeerders 5680 euro

Gemiddelde eerste 150 investeerders 6500 euro

Gemiddelde eerste 200 investeerders 6000 euro

[ Bericht 27% gewijzigd door KrekelJapie op 17-04-2021 18:30:47 ]
pi_199041108
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 15:06 schreef KrekelJapie het volgende:
Gemiddelde eerste 75 investeerders is 7000 euro
537k+73k+154k+15k van 1A > 3 = 780k al, tellertje totaal boven telt niet zo snel
pi_199041116
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 15:06 schreef KrekelJapie het volgende:
Gemiddelde eerste 75 investeerders is 7000 euro
Ik vrees dat ik het gemiddelde enigszins omlaag getrokken heb, doe mee met een verhoogd bedrag in schijf 1a en een basisbedrag in schijf 2.

Tel ik nu mee als 1 investeerder of als 2?
Pecunia non olet
pi_199041154
Schijf 3 blijft dit keer erg achter.
pi_199041264
Ben benieuwd of n.a.v het "grote" SIG project en het project wat er morgen aankomt, of SIG Tilburg nog gaat vollopen. Ook al is het maar een relatief "klein" bedrag ik denk dat de interesse er vanaf is.
  zaterdag 17 april 2021 @ 15:17:03 #262
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_199041297
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 15:10 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik vrees dat ik het gemiddelde enigszins omlaag getrokken heb, doe mee met een verhoogd bedrag in schijf 1a en een basisbedrag in schijf 2.

Tel ik nu mee als 1 investeerder of als 2?
De eerste investeerder was 100K Daarna is het gemiddelde alleen maar gedaald. :)

Ben zeer benieuwd hoe ver die komt op een redelijke termijn.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_199041374
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 april 2021 11:46 schreef Jaco078 het volgende:
Gisteren gebeld door een medewerker van de AFM , als reactie op de wanpraktijk van FNC. zij gaf daarin aan ook de andere klachtschrijvers te benaderen. Als dat gisteren nog niet gebeurd is, zal dat op korte termijn wel komen. Goed dat dit serieus wordt opgepakt want FNC houdt trouwe investeerders (van destijds) nu gewoon aan het lijntje.
Er is met mij nog geen contact opgenomen, ik denk wel dat ik een van de eerste "klagers" was, goed te horen dat er blijkbaar beweging is, want bij FNC is er totaal geen beweging!
pi_199041497
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 15:10 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik vrees dat ik het gemiddelde enigszins omlaag getrokken heb, doe mee met een verhoogd bedrag in schijf 1a en een basisbedrag in schijf 2.

Tel ik nu mee als 1 investeerder of als 2?
2 schijven, 2 transacties. Jij telt in dit geval als 2 investeerders
  zaterdag 17 april 2021 @ 15:31:55 #265
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_199041522
SIG, Munstergeleen

973K in 30 minuten. En dat op zaterdagmiddag.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_199041567
Ik heb munstergeleen, ook groot meegepakt (grootste tot nu toe). 8x mijn basis inleg 1a en dan nog basis in schijf 2.
pi_199041839
Inmiddels na een uur ¤ 1.041.835 van ¤ 1.800.000 met 171 investeerders. Ben benieuwd hoe het verder gaat lopen.
pi_199042141
Ik ben altijd een beetje nieuwsgierig bij dit soort verkopen, waarom staan ze in de verkoop? Weet de huidige eigenaar iets meer over de organisatie die ze huurt (bijvoorbeeld gaat inkrimpen)? De koper geeft aan dat er een huuroverkomst is, maar geen termijn. Is dat nog 6 maanden of nog voor 3 jaar?

Maarja, aan de andere kant, wat maakt het ook uit, de eerste schijf met hypotheek tot 900.000 voor 5 losse woningen bij splitsen of het hele complex wordt natuurlijk wel gehaald zou je zeggen.

Het is ook een kromme gedachte, want aan de andere kant gooi ik zonder problemen geld in een bootje, ijswinkel, vliegtuig of café zonder harde zekerheden :)
  zaterdag 17 april 2021 @ 16:42:01 #269
132191 -jos-
Money=Power
pi_199042184
Goedemiddag, leuk om te zien als reeksstarter dat hier nog steeds actief wordt gepost! Even een update van mijn kant. Dit was mijn laatste post in deze reeks:
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 11:26 schreef -jos- het volgende:

[..]

Voor de woningmarkt, zonne/groene energie en edelmetalen bestaan ook gewoon indexfondsen hoor :)

Bij mij zal het zo te zien nog wel zo'n 2 jaar duren voordat ik echt kan zeggen dat ik een positief rendement heb gehaald met crowdfunding.
Inmiddels zijn we 3,5 jaar verder en mijn crowdfund rendement (opbrengsten - inleg) is nog steeds niet positief...

Tussen begin 2014 en begin 2017 ingestapt in 67 crowdfundprojecten op Geldvoorelkaar. Mijn portfolio bestond grotendeels uit annuïtaire leningen met de hoogste risicoclassificatie (5 en 5s).

Van de 67 zijn 39 projecten nu volledig afgelost. Ik heb nog 15 lopende projecten waarbij 70%+ al afgelost is. Bij 13 projecten is het incassobureau ingeschakeld.

Volgens de GVE statistieken pagina is mijn huidige Netto rendement 1,29% (Netto rendement 90d 0,77%).

Mijn voorgevoel in 2016/2017 bij crowdfunding is hierbij wel bevestigd: (te) lage rendementen. Dit komt mijns inziens o.a. doordat GVE weinig druk zet bij leners om terug te betalen. Termijnen worden regelmatig uitgesteld en incassotrajecten leveren weinig meer op.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_199042202
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 16:03 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Inmiddels na een uur ¤ 1.041.835 van ¤ 1.800.000 met 171 investeerders. Ben benieuwd hoe het verder gaat lopen.
Schijf 3 wordt wel een probleem (als de aanvrager dit bedrag niet zelf kan dragen).
pi_199042232
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 16:44 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Schijf 3 wordt wel een probleem (als de aanvrager dit bedrag niet zelf kan dragen).
Zal wel ingecalculeerd zijn, denk ik zo
pi_199042312
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 16:42 schreef -jos- het volgende:
Goedemiddag, leuk om te zien als reeksstarter dat hier nog steeds actief wordt gepost! Even een update van mijn kant. Dit was mijn laatste post in deze reeks:
[..]

Inmiddels zijn we 3,5 jaar verder en mijn crowdfund rendement (opbrengsten - inleg) is nog steeds niet positief...

Tussen begin 2014 en begin 2017 ingestapt in 67 crowdfundprojecten op Geldvoorelkaar. Mijn portfolio bestond grotendeels uit annuïtaire leningen met de hoogste risicoclassificatie (5 en 5s).

Van de 67 zijn 39 projecten nu volledig afgelost. Ik heb nog 15 lopende projecten waarbij 70%+ al afgelost is. Bij 13 projecten is het incassobureau ingeschakeld.

Volgens de GVE statistieken pagina is mijn huidige Netto rendement 1,29% (Netto rendement 90d 0,77%).

Mijn voorgevoel in 2016/2017 bij crowdfunding is hierbij wel bevestigd: (te) lage rendementen. Dit komt mijns inziens o.a. doordat GVE weinig druk zet bij leners om terug te betalen. Termijnen worden regelmatig uitgesteld en incassotrajecten leveren weinig meer op.
Leuk weer wat van je te horen! Ik wil je resultaten wel even nuanceren want bij mij doet Geldvoorelkaar na 45 projecten sinds 2015 een netto resultaat van 5,72% en bij KoM, HCN en Collin zijn de resultaten ook nog altijd rond ditzelfde percentage met maar zeer weinig defaults. Horeca kan nog wel een dingetje worden het komende jaar.

Wat ik dus wil zeggen, het ligt niet aan het principe crowdfunding, maar wel aan de gekozen projecten, de slechte opvolging van defaults (helemaal met je eens) en gewoon pech.
pi_199042437
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 april 2021 11:46 schreef Jaco078 het volgende:
Gisteren gebeld door een medewerker van de AFM , als reactie op de wanpraktijk van FNC. zij gaf daarin aan ook de andere klachtschrijvers te benaderen. Als dat gisteren nog niet gebeurd is, zal dat op korte termijn wel komen. Goed dat dit serieus wordt opgepakt want FNC houdt trouwe investeerders (van destijds) nu gewoon aan het lijntje.
Ik ben ook gisteren gebeld door de AFM. Ze vroegen bij mijn onder andere of ik al informatie heb ontvangen. Ik heb aangegeven dat het vooral op mijn initiatief is. Toch goed dat ze er mee bezig zijn!
pi_199042488
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 11:41 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Weet niet of er nog mensen wat doen met Lendahand? Het is meer een donatie aan een goed doel met een grote kans het gegeven geld weer terug te krijgen (met een waterijsje voor de moeite) dan serieus investeren. Al het geld wat terug komt investeer ik hier opnieuw, maar steek er verder geen extra geld meer in. Ik zit met een klein of minimaal bedrag verdeeld over zoveel mogelijk leningnemers, dus ik maak me niet zo druk over terugbetalingsproblemen, maar krijg wel de meeste probleemgevallen mee.
Ik doe nog mee met Lendahand. Het rendement is net aan positief, maar daarvoor zou ik het zeker niet doen. Als je rendement wil halen moet je ergens anders zijn. Ze communiceren wel goed over achterstanden, al vind ik dat de laatste tijd wel beetje achteruit gaan.

Ik doe bij hen mee vanwege het perspectief wat ze bieden aan mensen. Dat is toch wel anders dan bij goede doelen. Daarnaast zijn er best wat projecten waarvan ik vind dat ze een nuttig doel dienen en ik wel wat meer risico op wil lopen. Ik gebruik wel andere platformen om rendement te halen.

Goed spreiden is wel belangrijk bij hen, in het verleden heb ik dat te weinig gedaan en daardoor is het rendement laag. Ben benieuwd hoe het de komende maanden gaat, ik heb nu wel veel achterstanden.
pi_199042759
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 21:35 schreef fok321 het volgende:

[..]

Op 22 december stond het er idd niet, maar op 7 januari bij het afronden stond het er wel (toen heb ik n.l. ook nog een copy van de pitch gemaakt).
Volgens dhr G. is er NIETS aan de pitch gewijzigd en heeft er altijd die zin van jaarlijkse betaling gestaan die er niet wel staat maar op 22 december nog niet (nara mijn stelling). Ik denk dus dat het verstandig is dat anderen hier ook vragen over stellen met eventueel vastgelegde info ter onderbouwing. Ik wordt nu door dhr. min of meer als leugenaar uitgamaakt en daar kan ik slecht tegen als ik de feiten gewoon heb vastgelegd (mogelijk heeft hij geen actieve herinnering meer aan de wijziging o|O )
pi_199042882
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 17:49 schreef tnhb het volgende:

[..]

Volgens dhr G. is er NIETS aan de pitch gewijzigd en heeft er altijd die zin van jaarlijkse betaling gestaan die er niet wel staat maar op 22 december nog niet (nara mijn stelling). Ik denk dus dat het verstandig is dat anderen hier ook vragen over stellen met eventueel vastgelegde info ter onderbouwing. Ik wordt nu door dhr. min of meer als leugenaar uitgamaakt en daar kan ik slecht tegen als ik de feiten gewoon heb vastgelegd (mogelijk heeft hij geen actieve herinnering meer aan de wijziging o|O )
Je hebt toch een schermafdruk? Dat toont toch alles aan dat er wel een andere tekst stond.
pi_199044072
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 17:25 schreef jacobme het volgende:

[..]

Ik doe nog mee met Lendahand. Het rendement is net aan positief, maar daarvoor zou ik het zeker niet doen. Als je rendement wil halen moet je ergens anders zijn. Ze communiceren wel goed over achterstanden, al vind ik dat de laatste tijd wel beetje achteruit gaan.

Ik doe bij hen mee vanwege het perspectief wat ze bieden aan mensen. Dat is toch wel anders dan bij goede doelen. Daarnaast zijn er best wat projecten waarvan ik vind dat ze een nuttig doel dienen en ik wel wat meer risico op wil lopen. Ik gebruik wel andere platformen om rendement te halen.

Goed spreiden is wel belangrijk bij hen, in het verleden heb ik dat te weinig gedaan en daardoor is het rendement laag. Ben benieuwd hoe het de komende maanden gaat, ik heb nu wel veel achterstanden.
Bij mij grotendeels hetzelfde als hierboven. Rendement net positief mede dankzij heel veel spreiden tussen leningnemers en de communicatie is beter dan de meeste andere platformen. Het is vooral het verhaal erachter wat me aanspreekt en waarom ik daar investeer.
pi_199044089
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 18:00 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Je hebt toch een schermafdruk? Dat toont toch alles aan dat er wel een andere tekst stond.
Klopt, die heb ik inmiddels ook toegestuurd. Ik ben benieuw of ik nu van valsheid in geschrifte beschuldigd ga worden of dat we aan de publicatietekst bij voorinschrijving geen enkel recht mogen ontlenen. Ik kreeg wel vrijwel per omgaande reactie en die liet weinig ruimte voor discussie, mijn constatering was gewoon incorrect want het stond tenslotte goed in de bijzondere voorwaarden, wordt vervolgd.
pi_199044290
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 17:25 schreef jacobme het volgende:

[..]

Ik doe nog mee met Lendahand. Het rendement is net aan positief, maar daarvoor zou ik het zeker niet doen. Als je rendement wil halen moet je ergens anders zijn. Ze communiceren wel goed over achterstanden, al vind ik dat de laatste tijd wel beetje achteruit gaan.

Ik doe bij hen mee vanwege het perspectief wat ze bieden aan mensen. Dat is toch wel anders dan bij goede doelen. Daarnaast zijn er best wat projecten waarvan ik vind dat ze een nuttig doel dienen en ik wel wat meer risico op wil lopen. Ik gebruik wel andere platformen om rendement te halen.

Goed spreiden is wel belangrijk bij hen, in het verleden heb ik dat te weinig gedaan en daardoor is het rendement laag. Ben benieuwd hoe het de komende maanden gaat, ik heb nu wel veel achterstanden.
Ik ben al een tijd gestopt dus mogelijk dat het tegenwoordig veranderd is, maar de "projecten" waren gewoon een marketingtool en hadden niets te maken wat er met je geld gebeurde.

Dit werd natuurlijk compleet duidelijk met de afhandeling van NPFC.
pi_199044699
Net even naar het SIG projectje in Vlissingen gekeken, huizen worden op funda ver boven de WOZ waarde verkocht. Neig sinds lange tijd een keer een beperkt deel te investeren in schijf 2.

Hoe denken jullie erover?
pi_199045557
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 20:30 schreef quepos het volgende:
Net even naar het SIG projectje in Vlissingen gekeken, huizen worden op funda ver boven de WOZ waarde verkocht. Neig sinds lange tijd een keer een beperkt deel te investeren in schijf 2.

Hoe denken jullie erover?
Vind je het waard om voor 0,25% rendement extra risico te lopen?
pi_199045800
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 20:30 schreef quepos het volgende:
Net even naar het SIG projectje in Vlissingen gekeken, huizen worden op funda ver boven de WOZ waarde verkocht. Neig sinds lange tijd een keer een beperkt deel te investeren in schijf 2.

Hoe denken jullie erover?
EDIT: In de onderstaande vergelijking heb ik per abuis Munstergeleen ipv Vlissingen genomen, Vlissingen toegevoegd:

Tussen schijf 1A en schijf 2 is het verschil 1,3%( 6,5% -/- 5,2%) ipv de eerder genoemde 0,25% waarbij bij schijf 2 er ook een kleine aflossing is gebaseerd op 30 jaar. Een relatief fors hoger percentage waarbij echter ook een hoger risico tegenover staat.
Zelf neem ik de WOZ waarde, soms ook de Funda prijzen, waarbij de schijf er fors onder moet zitten.

Munstergeleen; Hier is de WOZ 1.562 schijf 1A is 900 schijf 1A tm schijf 2 is 1.530 dus bijna de WOZ waarde.( per abuis Munstergeleen genomen)
Persoonlijk voor mij een neen of eventueel een klein bedrag, waarbij ik nu ( nog) neen zeg ook gezien het feit dat de verkoop mi iets moeilijker zal worden wanneer de huidige huurder weggaat.

Vlissingen; WOZ 130 schijf 1A is 80,5, schijf 1A tm 2 is 136.850 zodat voor mij bij Vlissingen schijf 2 te risicovol is.

Overigens zal het mi zeer snel gaan zodat je twee schijven misschien niet mogelijk is.

[ Bericht 2% gewijzigd door ML45 op 18-04-2021 11:09:08 ]
pi_199046038
Excuus, vergeleek het met de eerste twee schijven.
pi_199049370
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 21:35 schreef ML45 het volgende:
Hier is de WOZ 1.562 schijf 1A is 900 schijf 1A tm schijf 2 is 1.530 dus bijna de WOZ waarde.
Persoonlijk voor mij een neen of eventueel een klein bedrag, waarbij ik nu ( nog) neen zeg ook gezien het feit dat de verkoop mi iets moeilijker zal worden wanneer de huidige huurder weggaat.
Vraag ging toch over project Vlissingen. Deze waardes zijn van Munstergeleen.
pi_199049374
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 20:30 schreef quepos het volgende:
Net even naar het SIG projectje in Vlissingen gekeken, huizen worden op funda ver boven de WOZ waarde verkocht. Neig sinds lange tijd een keer een beperkt deel te investeren in schijf 2.

Hoe denken jullie erover?
Ik weet niet of je de Funda prijzen zomaar kan vergelijken met een kamerverhuur pand. Hoe makkelijk zal het zijn om deze woning weer als normaal woonhuis in de markt te kunnen zetten.
pi_199052141
Project Gerrit Rietveldstraat 19 Vlissingen van SiG staat open:

https://investeren.sameni(...)it-rietveldstraat-19

Ik heb hem meegenomen.
pi_199052145
1k schijf 3 en daarna 5k schijf 1a. Hierna liep de site vast
pi_199052151
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:01 schreef TisIk het volgende:
Project Gerrit Rietveldstraat 19 Vlissingen van SiG staat open:

https://investeren.sameni(...)it-rietveldstraat-19

Ik heb hem meegenomen.
Ik ook :)
pi_199052158
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:01 schreef TisIk het volgende:
Project Gerrit Rietveldstraat 19 Vlissingen van SiG staat open:

https://investeren.sameni(...)it-rietveldstraat-19

Ik heb hem meegenomen.
Hier ook meegenomen.
pi_199052182
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:01 schreef TisIk het volgende:
Project Gerrit Rietveldstraat 19 Vlissingen van SiG staat open:

https://investeren.sameni(...)it-rietveldstraat-19

Ik heb hem meegenomen.
Ik was ook niet te laat. Er is nog steeds ruimte in alle schijven.
pi_199052195
De site is weer enorm traag en ik kreeg twee maal een 'application error', maar ik doe mee. Er was/is gelukkig wel genoeg tijd voor een aantal pogingen.
pi_199052215
Met f5 was de site nog snel totdat het project open ging. Maar goed was wel weer gelukt.
pi_199052250
Ook mee kunnen nemen maar pfff wat is de site traag (meerere keren vastgelopen). Mogelijk dat het daarom minder storm loopt?
pi_199052253
Hier ook weer gelukt, als ik SiG was zou ik na gaan denken aan het beperken van de maximale investering als percentage van de totale investering. Als investeerders te vaak problemen krijgen om mee te doen loop je risico dat ze af gaan haken.
pi_199052292
Ook meegenomen in 1A en inderdaad traag.
pi_199052299
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:08 schreef Faraday01 het volgende:
Hier ook weer gelukt, als ik SiG was zou ik na gaan denken aan het beperken van de maximale investering als percentage van de totale investering. Als investeerders te vaak problemen krijgen om mee te doen loop je risico dat ze af gaan haken.
iedereen die echt wil heeft ok mee kunnen doen we zijn nu 10 minuten verder. en nu is 1A pas zo goed als vol. Dus gewoon even zo laten gaan. Prima zo in ieder geval bij dit project..
  zondag 18 april 2021 @ 12:11:38 #297
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_199052302
Doe ook mee in 1A
Loopt als een trein.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_199052311
Vllissingen meegenomen natuurlijk. Zondag is het rustiger
En de mess in Munstergeleen nog verhoogd.
  zondag 18 april 2021 @ 12:13:18 #299
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_199052326
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:02 schreef KrekelJapie het volgende:
1k schijf 3 en daarna 5k schijf 1a. Hierna liep de site vast
Gisteren werd nog verzocht, GEEN absolute getallen. :9
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_199052418
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:08 schreef Faraday01 het volgende:
Hier ook weer gelukt, als ik SiG was zou ik na gaan denken aan het beperken van de maximale investering als percentage van de totale investering. Als investeerders te vaak problemen krijgen om mee te doen loop je risico dat ze af gaan haken.
Gemiddelde bij project Vlisisngen ligt al best heel laag, haalt momenteel de 1200 niet terwijl de afgelopen maanden het gemiddelde toch echt rond de 1800 zat, dus dat zal hier geen issue zijn, overogens na 15 minuten nog niet vol.
  zondag 18 april 2021 @ 12:20:44 #301
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_199052441
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:19 schreef tnhb het volgende:

[..]

Gemiddelde bij project Vlisisngen ligt al best heel laag, haalt momenteel de 1200 niet terwijl de afgelopen maanden het gemiddelde toch echt rond de 1800 zat, dus dat zal hier geen issue zijn, overogens na 15 minuten nog niet vol.
Op 96% is nog ruimte in schijf 2 en 3.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')