abonnement Unibet Coolblue
pi_198915925
quote:
Landen kunnen hun burgers verplichten zich te laten inenten, oordeelt het Europees Hof voor de Rechten van de Mens. Bijvoorbeeld als zij tot de conclusie komen dat dit nodig is voor de volksgezondheid.

Het hof in Straatsburg sprak zich uit over de vaccinatieplicht die in Tsjechië geldt. Kinderen moeten daar tegen negen ziektes worden ingeënt. Ouders die weigeren, riskeren een boete. Hun kind mag soms niet naar de kleuterschool.

Mensen hebben in principe recht op "respect voor privé-, familie- en gezinsleven", stelt het mensenrechtenhof. Maar landen hebben veel ruimte om te beoordelen of het nodig is om dat recht op dit punt wat in te perken. Tsjechië blijft daarbinnen, is de slotsom.

De inentingsplicht kan volgens het hof als noodzakelijk worden beschouwd voor het welzijn van kinderen, en dat moet de doorslag geven. De maatregel is ook geen te zwaar middel met buitensporige gevolgen. Zo kunnen kinderen zonder prik weliswaar niet naar de kleuterschool, maar wel naar de basisschool.

Die uitspraak is belangrijk voor de inentingscampagne tegen het coronavirus, denkt mensenrechtendeskundige Nicolas Hervieu. Het hof schept ruimte voor een eventuele verplichte coronaprik, meent de Franse jurist. Hij wijst erop dat het hof het principe onderschrijft dat van mensen die minder gezondheidsrisico's lopen, gevraagd kan worden zich te vaccineren om zo kwetsbaren te beschermen. Onder meer Frankrijk volgde de rechtsgang nauwlettend.

Het Europees Hof voor de Rechten van de Mens ziet toe op het Europese mensenrechtenverdrag. Uitspraken gelden voor alle ondertekenaars, ook voor Nederland. Het kabinet heeft steeds gezegd dat de coronaprik vrijwillig moet blijven.
https://www.nu.nl/coronav(...)-mogen-invoeren.html
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_198915935
Verplichte vaccinaties, dat kan niet anders dan gezellig worden.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_198915970
Het is de vraag of dit in Nederland zal worden ingezet bij corona. Eerder bij vaccinaties bij kinderen.
pi_198915987
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 14:53 schreef Jaeger85 het volgende:
Het is de vraag of dit in Nederland zal worden ingezet bij corona. Eerder bij vaccinaties bij kinderen.
Dat is waar, maar alleen dit nieuws zal bij bepaalde mensen al heel slecht gaan vallen, je hebt immers genoeg mensen die denken dat alle vaccinaties slecht zijn.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_198915997
Is dit nou zoveel anders dan dit: https://www.kinderopvangt(...)e-verplicht-stellen/ ?
  donderdag 8 april 2021 @ 14:57:40 #6
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198916041
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 14:54 schreef Scrummie het volgende:
Is dit nou zoveel anders dan dit: https://www.kinderopvangt(...)e-verplicht-stellen/ ?
Ja, want een instelling die iets verplicht mag stellen is anders dan een overheid die iets verplicht kan stellen.

Het verschil tussen "er zijn kinderdagverblijven waar je kind niet heen mag als het niet is ingeënt" en "als je je kind niet laat vaccineren, dan mag het niet naar een kinderdagverblijf".
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_198916232
Lijkt mij toch dat dit tegen het zelfbeschikkingsrecht in gaat.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198916260
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 14:54 schreef DX11 het volgende:

[..]

Dat is waar, maar alleen dit nieuws zal bij bepaalde mensen al heel slecht gaan vallen, je hebt immers genoeg mensen die denken dat alle vaccinaties slecht zijn.
Volgens mij is er maar een heel klein groepje die dat vindt, de pest is alleen dat het ook een heel luid groepje is.

Een grotere groep staat er wat weifelend in en laat zich soms meeslepen door dat kleine groepje.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2021 15:14:01 ]
pi_198916378
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 15:12 schreef Red_85 het volgende:
Lijkt mij toch dat dit tegen het zelfbeschikkingsrecht in gaat.
Ja, alleen dat is geen absoluut recht, onder omstandigheden mag een overheid daar inbreuk op maken.
pi_198916466
Meteen verplichten hier. We moeten niet nog extra ellende hebben van mensen die te eigenwijs zijn.
pi_198916513
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 15:20 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Ja, alleen dat is geen absoluut recht, onder omstandigheden mag een overheid daar inbreuk op maken.
De overheden zijn wereldwijd te machtig geworden. Het zou toch gek zijn dat een individu zich aan de regels moet houden en overheden boven de wet staan.
pi_198916637
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 14:57 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ja, want een instelling die iets verplicht mag stellen is anders dan een overheid die iets verplicht kan stellen.
Ja, dat lijkt me nogal een logisch verschil inderdaad.

quote:
Het verschil tussen "er zijn kinderdagverblijven waar je kind niet heen mag als het niet is ingeënt" en "als je je kind niet laat vaccineren, dan mag het niet naar een kinderdagverblijf".
Het gaat mij om de uitspraak;

quote:
"The objective has to be that every child is protected against serious diseases, through vaccination or by virtue of herd immunity," it added.
tegen

quote:
Vaccinatie verplichten als een voorwaarde voor ouders om hun kind naar de kinderopvang te kunnen brengen. Dat kan een aanvaardbaar middel zijn als de vaccinatiegraad onder een kritische grens terechtkomt. (aldus RVS)
Volgens mij komt dat aardig op hetzelfde neer, alleen gaat het nu om een land (Tsjechië in dit geval) ipv een kinderdagverblijf.
pi_198916665
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 15:27 schreef Ghoula het volgende:

[..]

De overheden zijn wereldwijd te machtig geworden. Het zou toch gek zijn dat een individu zich aan de regels moet houden en overheden boven de wet staan.
Het is geen kwestie van 'boven de wet staan'. Soms zijn er hogere belangen dan de onaantastbaarheid van het lichaam.

Bijvoorbeeld wanneer ze bloed van je afnemen nadat je dronken een ongeluk hebt gemaakt. Of wanneer je verplicht DNA af moet staan. Of om te voorkomen dat andere kinderen dood gaan aan de polio.
  donderdag 8 april 2021 @ 16:00:38 #14
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198917071
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 15:27 schreef Ghoula het volgende:

[..]

De overheden zijn wereldwijd te machtig geworden. Het zou toch gek zijn dat een individu zich aan de regels moet houden en overheden boven de wet staan.
Dit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198917546
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 15:34 schreef Heph844 het volgende:
Soms zijn er hogere belangen dan de onaantastbaarheid van het lichaam.
Daarmee ben ik het niet mee eens. Een overheid zou niet aan de rechten van anderen mogen zitten omdat zijn belang hoger weegt dan die van het individu. Dat zagen we bij het Toeslagenschandaal, dat zien we bij het groeiende fascisme en de uitholling van de rechtsstaat door de neoliberalen.
pi_198917586
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 14:57 schreef Janneke141 het volgende:
Het verschil tussen "er zijn kinderdagverblijven waar je kind niet heen mag als het niet is ingeënt" en "als je je kind niet laat vaccineren, dan mag het niet naar een kinderdagverblijf".
Ondanks dat ik hier eigenlijk wel voor ben schuilt er ook wel een gevaar in.

Doordat alle antivaccinkinderen bij elkaar in de klas komen maak je die groep juist tot een mogelijke brandhaard. Dat zou je ook weer niet moeten willen als je weldenkend mens bent.

Als god die school beschermd heb ik daar vrede mee maar als god een steekje laat vallen dan graag ingrijpen. Een vaccinatieverplichting op het moment dat iemand op die school is besmet zou naar mijn nederige mening op dat moment volkomen terecht zijn.
  donderdag 8 april 2021 @ 16:39:04 #17
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_198917601
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 16:37 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Ondanks dat ik hier eigenlijk wel voor ben schuilt er ook wel een gevaar in.

Doordat alle antivaccinkinderen bij elkaar in de klas komen maak je die groep juist tot een mogelijke brandhaard. Dat zou je ook weer niet moeten willen als je weldenkend mens bent.

Als god die school beschermd heb ik daar vrede mee maar als god een steekje laat vallen dan graag ingrijpen. Een vaccinatieverplichting op het moment dat iemand op die school is besmet zou naar mijn nederige mening op dat moment volkomen terecht zijn.
god?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_198917620
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 16:39 schreef HeatWave het volgende:

[..]

god?
Als je het liever met een hoofdletter ziet dan is het God.

Ja, een aantal mensen in dit land geloven met heel hun hart en ziel dat er een god bestaat die over hun waakt. Dat ik dat niet geloof maakt verder niet uit, ook die mensen hebben recht op hun eigen mening en geloof.
  donderdag 8 april 2021 @ 16:45:04 #19
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_198917666
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 16:40 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Als je het liever met een hoofdletter ziet dan is het God.

Ja, een aantal mensen in dit land geloven met heel hun hart en ziel dat er een god bestaat die over hun waakt. Dat ik dat niet geloof maakt verder niet uit, ook die mensen hebben recht op hun eigen mening en geloof.
Fair enough, dan las ik het verkeerd, my bad.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 8 april 2021 @ 17:08:00 #20
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_198917973
Even naast het feit dat dit natuurlijk volstrekt belachelijk is zouden ze mensen dan op zijn minst de keuze moeten geven uit alle beschikbare vaccins.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_198918023
Bepaalde virussen hebben een dusdanig hoge R dat je gewoon nagenoeg 100% vaccinatiegraad nodig hebt om uitbraken op bijvoorbeeld scholen te voorkomen. Dit kun je zien als een met feiten onderbouwde rechtvaardiging van een vaccinatieplicht in specifieke gevallen.
De hamvraag is natuurlijk of dit verhaal (straks) ook voor corona opgaat. Je gaat dit niet gewoon maar doen puur omdat het kan of omdat we - even vanuit de toekomst gesproken - ooit zoveel last hadden van dit virus.
I'll give you something to do
  donderdag 8 april 2021 @ 17:12:57 #22
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198918027
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 15:33 schreef Scrummie het volgende:
alleen gaat het nu om een land (Tsjechië in dit geval) ipv een kinderdagverblijf.
En dat is dus precies het verschil. Je kunt wel een ander kinderdagverblijf kiezen, maar niet een ander land. Dus vrijwilligheid versus dwang.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 8 april 2021 @ 17:17:48 #23
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_198918097
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 17:12 schreef galantis het volgende:
Bepaalde virussen hebben een dusdanig hoge R dat je gewoon nagenoeg 100% vaccinatiegraad nodig hebt om uitbraken op bijvoorbeeld scholen te voorkomen. Dit kun je zien als een met feiten onderbouwde rechtvaardiging van een vaccinatieplicht in specifieke gevallen.
De hamvraag is natuurlijk of dit verhaal (straks) ook voor corona opgaat. Je gaat dit niet gewoon maar doen puur omdat het kan of omdat we - even vanuit de toekomst gesproken - ooit zoveel last hadden van dit virus.
Dus iemand moet zich laten vaccineren zodat anderen weer naar festivals e.d. kunnen? Genoeg mensen die het huidige dagelijkse leven wel prima vinden. Ik vind niet dat je iemand kunt verplichten tot een vaccinatie voor de pleziertjes van een ander.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_198918161
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 17:17 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Dus iemand moet zich laten vaccineren zodat anderen weer naar festivals e.d. kunnen? Genoeg mensen die het huidige dagelijkse leven wel prima vinden. Ik vind niet dat je iemand kunt verplichten tot een vaccinatie voor de pleziertjes van een ander.
Dat beweer ik in het geheel niet.
Ik denk dat wat corona betreft niemand hard kan maken dat een (in)directe vaccinatieplicht in de toekomst aantoonbaar nut heeft dat opweegt tegen de vele haken en ogen.
I'll give you something to do
  donderdag 8 april 2021 @ 17:26:45 #25
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_198918218
Treurig. Ik zal er in elk geval geen traan om laten als de mensen die met deze plicht onder de arm een ander gedwongen vaccineren te maken krijgen met extreem verzet. Eea natuurlijk compleet afhankelijk van de context.

In het specifieke geval van corona zijn de risico's wel zo ontzettend klein dat gedwongen vaccinatie niet eens op de kaart zou moeten staan.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_198918538
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 17:12 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

En dat is dus precies het verschil. Je kunt wel een ander kinderdagverblijf kiezen, maar niet een ander land. Dus vrijwilligheid versus dwang.
Je snapt het punt niet, dus laat maar.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 8 april 2021 @ 18:34:07 #27
414785 sirdanilot
pi_198919091
Het is theoretisch dus mogelijk om een vaccinatieplicht in te voeren. Dat wisten we al want het is theoretisch ook mogelijk dat Rutte een eeuwige dictator wordt en dat we een milijaire junta krijgen die een revolutie gaat ontketenen. Alles kan. Of het waarschijnlijk is, dat betwijfel ik dus ten zeerste.

Ik zie wel een scenario voor me waarin niet-gevaccineerden steeds meer het normale leven beperkt wordt. Iedere individuele maatregel kan je nog wel verdedigen. Bijvoorbeeld niet naar bepaalde evenementen mogen (dan ga je toch ergens anders heen?), niet in bepaalde gebouwen mogen komen (dan doe nje het maar online of elders), niet naar bepaalde landen mogen reizen (dat was vroeger ook al zo met gele koorts en malaria !).

Maar op het moment dat het normale leven wordt belemmerd, bijvoorbeeld als je je IT-kantoorbaan verliest die je al 2 jaar thuis hebt gedaan maar nu word je door je werkgever gedwongen om terug naar kantoor te komen. Dan gaat er wel een grote opstand komen, vrees ik.

Ik ben zelf ook een grote vaccinatietwijfelaar. Niet dat ik denk dat ik het nóóit ga nemen, maar wel dat ik seireus overweeg om nog een heel jaar te wachten, na het eerste aangeboden vaccin.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator donderdag 8 april 2021 @ 18:39:14 #28
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198919158
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 15:12 schreef Red_85 het volgende:
Lijkt mij toch dat dit tegen het zelfbeschikkingsrecht in gaat.
Het zelfbeschikkingsrecht is niet oneindig.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_198919174
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 16:34 schreef Ghoula het volgende:

[..]

Daarmee ben ik het niet mee eens. Een overheid zou niet aan de rechten van anderen mogen zitten omdat zijn belang hoger weegt dan die van het individu.
Het gaat dus niet om de belangen van de overheid, maar om de belangen van ándere burgers.
  Moderator donderdag 8 april 2021 @ 18:40:49 #30
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198919180
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 16:34 schreef Ghoula het volgende:

[..]

Daarmee ben ik het niet mee eens. Een overheid zou niet aan de rechten van anderen mogen zitten omdat zijn belang hoger weegt dan die van het individu. Dat zagen we bij het Toeslagenschandaal, dat zien we bij het groeiende fascisme en de uitholling van de rechtsstaat door de neoliberalen.
Het belang van de overheid is in deze het belang van de bevolking en de volksgezondheid. En ja, dan mag dat boven jouw persoonlijke belang gaan, dat gebeurt dagelijks overigens en alle wetgeving die wij hebben stelt beperkingen aan jouw persoonlijke vrijheid.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_198919237
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 18:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het belang van de overheid is in deze het belang van de bevolking en de volksgezondheid. En ja, dan mag dat boven jouw persoonlijke belang gaan, dat gebeurt dagelijks overigens en alle wetgeving die wij hebben stelt beperkingen aan jouw persoonlijke vrijheid.
Veels te makkelijk om te stellen dat de overheid denkt in het belang van de bevolking. Die trend zien we op nationaal niveau en wereldwijd niet. Met landen als Rusland, China en Noord-Korea als voorbeeld.
pi_198919243
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 18:40 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Het gaat dus niet om de belangen van de overheid, maar om de belangen van ándere burgers.
Zie laatste post
  Moderator donderdag 8 april 2021 @ 18:46:02 #33
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198919249
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 18:45 schreef Ghoula het volgende:

[..]

Veels te makkelijk om te stellen dat de overheid denkt in het belang van de bevolking. Die trend zien we op nationaal niveau en wereldwijd niet. Met landen als Rusland, China en Noord-Korea als voorbeeld.
Ja, het is kut om Rus, Chinees of Noord-Koreaan te zijn. Maar deze uitspraak is dan ook niet relevant voor dergelijke landen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 8 april 2021 @ 18:46:25 #34
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_198919257
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 17:26 schreef GemMagic het volgende:
Treurig. Ik zal er in elk geval geen traan om laten als de mensen die met deze plicht onder de arm een ander gedwongen vaccineren te maken krijgen met extreem verzet. Eea natuurlijk compleet afhankelijk van de context.

In het specifieke geval van corona zijn de risico's wel zo ontzettend klein dat gedwongen vaccinatie niet eens op de kaart zou moeten staan.
Het risico op overlijden door het AZ vaccin komt voor jongere mensen akelig dicht in de buurt van het risico op overlijden door covid-19. En op dat laatste heb je veel meer invloed, zowel qua kans op besmetting, maar ook het verloop van de ziekte wordt mede bepaald door je algehele gezondheid.

https://www.bbc.com/news/explainers-56665396
pi_198919320
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 18:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, het is kut om Rus, Chinees of Noord-Koreaan te zijn. Maar deze uitspraak is dan ook niet relevant voor dergelijke landen.
Naja dat geldt ook voor Nederland. We zijn verre van een democratie. Alleen onze Staten der Generaal kiezen we en dat is in de Eerste kamer een grote lobbyclub met ongeveer 400 nevenactiviteiten en in de Tweede Kamer een grote fractiediscipline waar partijprominenten en adviseurs het beleid bepalen.
  Moderator donderdag 8 april 2021 @ 18:54:31 #36
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198919365
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 18:51 schreef Ghoula het volgende:

[..]

Naja dat geldt ook voor Nederland. We zijn verre van een democratie. Alleen onze Staten der Generaal kiezen we en dat is in de Eerste kamer een grote lobbyclub met ongeveer 400 neveractiviteiten en in de Tweede Kamer een grote fractiediscipline waar partijprominenten en adviseurs het beleid bepalen.
De Eerste Kamer is ook gekozen alleen niet direct, de Eerste Kamerleden komen daar op basis van de stemmen bij de Provinciale verkiezingen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_198919421
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 18:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De Eerste Kamer is ook gekozen alleen niet direct, de Eerste Kamerleden komen daar op basis van de stemmen bij de Provinciale verkiezingen.
Zo leer je nog eens wat
  User die altijd boos en kwaad is 2022 donderdag 8 april 2021 @ 20:12:50 #38
491163 Viesdik
pi_198921118
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 15:20 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Ja, alleen dat is geen absoluut recht, onder omstandigheden mag een overheid daar inbreuk op maken.
daar vergis je je ernstig in
  User die altijd boos en kwaad is 2022 donderdag 8 april 2021 @ 20:13:46 #39
491163 Viesdik
pi_198921153
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 15:13 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Volgens mij is er maar een heel klein groepje die dat vindt, de pest is alleen dat het ook een heel luid groepje is.

Een grotere groep staat er wat weifelend in en laat zich soms meeslepen door dat kleine groepje.
daar vergis jij je in
pi_198921315
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 20:12 schreef Viesdik het volgende:

[..]

daar vergis je je ernstig in
Nope
  User die altijd boos en kwaad is 2022 donderdag 8 april 2021 @ 20:27:10 #41
491163 Viesdik
pi_198921502
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 20:20 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Nope
meer dan ernstig
  donderdag 8 april 2021 @ 21:02:39 #42
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198922355
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 18:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het zelfbeschikkingsrecht is niet oneindig.
Hoezo niet?
Zelfbeschikking is een grondrecht en een staat zou nooit mensen moeten kunnen verplichten om zaken met hun lichaam te laten doen.

Gaat te ver dit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 8 april 2021 @ 21:04:37 #43
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198922422
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 18:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het belang van de overheid is in deze het belang van de bevolking en de volksgezondheid. En ja, dan mag dat boven jouw persoonlijke belang gaan, dat gebeurt dagelijks overigens en alle wetgeving die wij hebben stelt beperkingen aan jouw persoonlijke vrijheid.
Compleet iets anders dan verplicht worden iets ingespoten te krijgen vanwege 'volksgezondheid'.

Beetje glijdende schaal. Ook nu, want maar een fractie van de corona besmettingen doet echt wat.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198924414
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 21:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hoezo niet?
Zelfbeschikking is een grondrecht en een staat zou nooit mensen moeten kunnen verplichten om zaken met hun lichaam te laten doen.

Gaat te ver dit.
Ik kreeg toch echt eind jaren zeventig een briefje in de bus dat ik veertien maanden mijn lijf en leden in dienst van de staat diende te stellen. OK, je kon dat weigeren maar dan moest je achttien maanden ook iets doen ten dienste van de maatschappij wat je zelf niet kon kiezen. Dat kon je ook weigeren maar dan ging je die zelfde periode naar Nieuwersluis, een gevangenis dus.

Of te wel, de staat kan in bepaalde gevallen wel degelijk jouw recht op zelfbeschikking ontnemen.
  donderdag 8 april 2021 @ 22:28:21 #45
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198925235
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 17:55 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Je snapt het punt niet, dus laat maar.
'Het' punt?

Het zou best kunnen dat ik jouw punt niet begrijp, maar ik weet vrij zeker dat je het mijne ook niet snapt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 8 april 2021 @ 22:57:37 #46
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_198926381
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 17:26 schreef GemMagic het volgende:
Treurig. Ik zal er in elk geval geen traan om laten als de mensen die met deze plicht onder de arm een ander gedwongen vaccineren te maken krijgen met extreem verzet. Eea natuurlijk compleet afhankelijk van de context.

In het specifieke geval van corona zijn de risico's wel zo ontzettend klein dat gedwongen vaccinatie niet eens op de kaart zou moeten staan.
Ik vraag me ook af hoe ze dat willen uitvoeren. Komt er in het uiterste geval zo'n een arrestatieteam langs die je even hardhandig het busje in werken om je vervolgens naar de GGD te rijden ofzo. :')
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  vrijdag 9 april 2021 @ 10:02:09 #47
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198929832
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 22:08 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Ik kreeg toch echt eind jaren zeventig een briefje in de bus dat ik veertien maanden mijn lijf en leden in dienst van de staat diende te stellen. OK, je kon dat weigeren maar dan moest je achttien maanden ook iets doen ten dienste van de maatschappij wat je zelf niet kon kiezen. Dat kon je ook weigeren maar dan ging je die zelfde periode naar Nieuwersluis, een gevangenis dus.

Of te wel, de staat kan in bepaalde gevallen wel degelijk jouw recht op zelfbeschikking ontnemen.
Vergelijking gaat niet op omdat de dienstplicht is opgeschort, juist om die reden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198930217
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Vergelijking gaat niet op omdat de dienstplicht is opgeschort, juist om die reden.
Ik dacht dat de reden was dat het te duur was en 18 maanden veel en veel en veel te kort is om het vak te leren...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198930281
quote:
Hij wijst erop dat het hof het principe onderschrijft dat van mensen die minder gezondheidsrisico's lopen, gevraagd kan worden zich te vaccineren om zo kwetsbaren te beschermen. Onder meer Frankrijk volgde de rechtsgang nauwlettend.
Dit is grappig, aangezien ze continu lopen te roeptoeteren dat ze GEEN idee hebben wie er nou meer gevaar lopen. Nu weten ze het ineens wel?
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 9 april 2021 @ 10:56:41 #50
414785 sirdanilot
pi_198930497
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 22:08 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Ik kreeg toch echt eind jaren zeventig een briefje in de bus dat ik veertien maanden mijn lijf en leden in dienst van de staat diende te stellen. OK, je kon dat weigeren maar dan moest je achttien maanden ook iets doen ten dienste van de maatschappij wat je zelf niet kon kiezen. Dat kon je ook weigeren maar dan ging je die zelfde periode naar Nieuwersluis, een gevangenis dus.

Of te wel, de staat kan in bepaalde gevallen wel degelijk jouw recht op zelfbeschikking ontnemen.
Mensen zouden een dergelijke dienstplicht in Nederland niet meer accepteren anno 2021, behalve dan als de russen letterlijk aan de grens staan misschien. En onze dienstplicht is opgeschort maar niet afgeschaft, dus als de Russen hoi zeggen dan komt er echt wel weer een dienstplicht die actief wordt ingesteld.

Verplichte vaccinatie heeft de overheid helemaal niet nodig. Ze kunnen je namelijk gewoon het normale leven onmogelijk maken zonder vaccinatie.

1. Zorgen dat mensen met een kantoorbaan kunnen worden ontslagen omdat ze niet gevaccineerd willen worden.
2. Reizen naar vrijwel alle landen beperken zonder vaccinatie (wij bepalen dat niet voor andere landen maar de regering kan hier gemakkelijk afspraken over maken)
3. Toegang tot evenementen, horeca, winkels e.d. ontzeggen voor nietgevaccineerden. Kleinere zaken en zaken in regio's met een lagere vaccinatiegraad zullen, vermoed ik, wel altijd mensen blijven toelaten, wet of niet, dus dit wordt de facto segregatie.

Met die maatregelen zetten de meesten wel hun prik. Neem dan nog de uitkering af van de mensen die werkloos zijn geraakt omdat ze zich niet wilden laten inenten, et voilà.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_198930514
Op zich terecht natuurlijk. Eigen lichamelijke integriteit mag niet op zo'n grote schaal boven algemene volksgezondheid gaan.

Of het in de praktijk ook een goed idee is weet ik niet O-)
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_198930595
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:56 schreef sirdanilot het volgende:
Toegang tot winkels e.d. ontzeggen voor nietgevaccineerden
Hoe wil je dat gaan checken dan, iedereen een gele ster op zijn jasje plakken?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 9 april 2021 @ 11:26:44 #53
414785 sirdanilot
pi_198930777
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 11:06 schreef DX11 het volgende:

[..]

Hoe wil je dat gaan checken dan, iedereen een gele ster op zijn jasje plakken?
Gewoon met die app.

Vooralsnog laat die app enkel een groen vinkje zien, ook als je niet gevaccineerd maar wel negatief getest bent. Maar wie zegt dat dat niet gaat veranderen?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_198930802
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 11:26 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Gewoon met die app.

Vooralsnog laat die app enkel een groen vinkje zien, ook als je niet gevaccineerd maar wel negatief getest bent. Maar wie zegt dat dat niet gaat veranderen?
En de oudjes zonder smartphone dan? Die mogen niet meer winkelen?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_198930831
Hoe heeft het zover kunnen komen?
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 9 april 2021 @ 11:38:05 #56
414785 sirdanilot
pi_198930875
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 11:28 schreef DX11 het volgende:

[..]

En de oudjes zonder smartphone dan? Die mogen niet meer winkelen?

Papieren gelen vaccinatiebewijs. Ik heb die zelf ook liggen, van toen ik het gelekoortsvaccin nam om naar het noorden van Brazilië te kunnen reizen. Wordt gewoon door het RIVM afgegeven.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_198930915
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 11:38 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Papieren gelen vaccinatiebewijs. Ik heb die zelf ook liggen, van toen ik het gelekoortsvaccin nam om naar het noorden van Brazilië te kunnen reizen. Wordt gewoon door het RIVM afgegeven.
Tja en daar kan iedereen dan kopietjes van maken (van die app overigens ook).
Oftewel: het valt niet te controleren, dus geen realistisch plan.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  vrijdag 9 april 2021 @ 11:42:54 #58
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198930948
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 11:40 schreef DX11 het volgende:

[..]

Tja en daar kan iedereen dan kopietjes van maken (van die app overigens ook).
Oftewel: het valt niet te controleren, dus geen realistisch plan.
Papieren versie van test- en vaccinatiebewijs komt ook gewoon op naam en datum met een QR-code dus dat kopiëren heeft niet zoveel nut.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198931078
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 11:42 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Papieren versie van test- en vaccinatiebewijs komt ook gewoon op naam en datum met een QR-code dus dat kopiëren heeft niet zoveel nut.
Jawel hoor want degene die hem in de winkel eventueel zou scannen ziet alleen maar een ja in beeld, deze persoon is veilig. Oftewel ik kan ook iemand anders barcode meenemen.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  vrijdag 9 april 2021 @ 11:54:57 #60
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198931102
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 11:53 schreef DX11 het volgende:

[..]

Jawel hoor want degene die hem in de winkel eventueel zou scannen ziet alleen maar een ja in beeld, deze persoon is veilig. Oftewel ik kan ook iemand anders barcode meenemen.
Ah, ik begreep juist dat de naam en datum ook verwerkt zitten in de QR-code en dat die dus ook worden weergegeven op de scanner van de winkelier.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198931124
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 11:54 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ah, ik begreep juist dat de naam en datum ook verwerkt zitten in de QR-code en dat die dus ook worden weergegeven op de scanner van de winkelier.
We gaan het zien. Hoe dan ook, op die manier mensen wel of niet een winkel binnen laten gaat niet een heel makkelijke procedure zijn denk ik.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  vrijdag 9 april 2021 @ 11:58:15 #62
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198931149
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 11:56 schreef DX11 het volgende:

[..]

We gaan het zien. Hoe dan ook, op die manier mensen wel of niet een winkel binnen laten gaat niet een heel makkelijke procedure zijn denk ik.
Dat ben ik met je eens. Gaat je waarschijnlijk een extra beveiliger kosten die puur toegangscontrole doet.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198931211
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 11:32 schreef Brainfreeze-Cat het volgende:
Hoe heeft het zover kunnen komen?
Met dank aan anti-vaxxers die weigeren hun kinderen te vaccineren zonder gegronde reden waardoor gevaarlijk ziekten die bijna waren uitgeroeid weer terug in opkomst zijn.
pi_198931234
Niet alleen een inbreuk op integriteit van het lichaam maar ook een grote klap voor vrijheid van geloofsovertuiging.

Ik zie het al voor me, politie op straat om niet gevaccineerde mensen op te sporen. Bij mensen thuis aankloppen en kijken of er iemand illegaal woont zonder COVID paspoort. Overdreven maar het zou naïef zijn om te zeggen dat dit nooit meer kan gebeuren.

Hopelijk komt er dan een aparte stad / omgeving voor mensen die zich niet vaccineren. Lijkt me beter dan met fysiek geweld mensen te gaan vaccineren.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_198931302
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 11:56 schreef DX11 het volgende:

[..]

We gaan het zien. Hoe dan ook, op die manier mensen wel of niet een winkel binnen laten gaat niet een heel makkelijke procedure zijn denk ik.
In de ontwerp wetgeving staat ook gewoon een toonplicht ID, dus App of papier + ID voordat je de Action straks in mag.
Mad "Mondhoek" Max aanhoudingscounter 2022: 4
pi_198931346
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 12:12 schreef spoilert het volgende:

[..]

In de ontwerp wetgeving staat ook gewoon een toonplicht ID, dus App of papier + ID voordat je de Action straks in mag.
Heel bizar. Scheelt niet veel meer met een gele ster op je jas.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 9 april 2021 @ 12:16:15 #67
414785 sirdanilot
pi_198931366
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 11:40 schreef DX11 het volgende:

[..]

Tja en daar kan iedereen dan kopietjes van maken (van die app overigens ook).
Oftewel: het valt niet te controleren, dus geen realistisch plan.
Heb je dat ding ooit gezien? Het is precies zoals een paspoort, zo simpel is dat niet.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_198931367
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 12:14 schreef DX11 het volgende:

[..]

Heel bizar. Scheelt niet veel meer met een gele ster op je jas.
Idd bijzonder, en iedereen slikt het als zoete koek, want ze mogen weer wat "leuks" doen. Wat het effect op lange termijn is boeit ze niet.
Mad "Mondhoek" Max aanhoudingscounter 2022: 4
pi_198931405
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 12:03 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Met dank aan anti-vaxxers die weigeren hun kinderen te vaccineren zonder gegronde reden waardoor gevaarlijk ziekten die bijna waren uitgeroeid weer terug in opkomst zijn.
Volgens de WHO is Covid19 niet significant veel dodelijker dan het griepseizoen. De extra sterften in het afgelopen anderhalve jaar kunnen ook komen door geen zorg voor andere ziekten. Je hebt zeker 99.5% kans om covid te overleven. Daarentegen zijn de vaccins maar voor 55% effectief en je zit met vragen over veiligheid.

Volgens de bijbel/openbaringen. Is het brandmerk van het beest wat jou toegang geeft tot kopen/verkopen binnen de samenleving.

[ Bericht 2% gewijzigd door Brainfreeze-Cat op 09-04-2021 12:24:18 ]
pi_198931426
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 12:19 schreef Brainfreeze-Cat het volgende:

[..]

Volgens de WHO is Covid19 niet dignificant veel dodelijker dan het griepseizoen. De extra sterften in het afgelopen anderhalve jaar kunnrn ook komen door geen zorg voor andere ziekten. Je hebt zeker 99.5% kans om covid te overleven. Daarentegen zijn de vaccins maar voor 55% effectief en je zit met vragen over veiligheid.
Deze uitspraak gaat helemaal niet over Covid 19 of Covid 19 vaccinaties. Heb je hem wel gelezen?

Hier een goede analyse:

https://twitter.com/Virtu(...)193761406377989?s=19
pi_198931481
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 12:21 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Deze uitspraak gaat helemaal niet over Covid 19 of Covid 19 vaccinaties. Heb je hem wel gelezen?

Hier een goede analyse:

https://twitter.com/Virtu(...)193761406377989?s=19
Het staat in subforum /cor. En nee ik ben het meer dan beu om msm artikelen te lezen.
pi_198931522
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 12:27 schreef Brainfreeze-Cat het volgende:

[..]

Het staat in subforum /cor. En nee ik ben het meer dan beu om msm artikelen te lezen.
Your loss.
pi_198931594
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 12:31 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Your loss.
Beter voor mijn ogen en geesteswelzijn. No loss!
pi_198933654
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Vergelijking gaat niet op omdat de dienstplicht is opgeschort, juist om die reden.
Opgeschort. Goed dat je zelf dat woord noemt. Het is dus opgeschort en niet afgeschaft. Dus de staat mag nog steeds beschikken over jouw lijf. Verder wat @sjorsie1982 zegt en uiteraard de belangrijkste reden is dat de koude oorlog toen voorbij leek.

En iedereen die vaccineren van kinderen maar flauwekul vind mag dit filmpje eens bekijken.
pi_198938757
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 15:20 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Ja, alleen dat is geen absoluut recht, onder omstandigheden mag een overheid daar inbreuk op maken.
Tjah, in sommige gevallen mogen burgers een Overheid omver gooien.... en dat gebeurt wereldwijd vaker.
pi_198938792
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 15:12 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Opgeschort. Goed dat je zelf dat woord noemt. Het is dus opgeschort en niet afgeschaft. Dus de staat mag nog steeds beschikken over jouw lijf. Verder wat @:sjorsie1982 zegt en uiteraard de belangrijkste reden is dat de koude oorlog toen voorbij leek.

En iedereen die vaccineren van kinderen maar flauwekul vind mag dit filmpje eens bekijken.
Gaaf!
Misschien lugubere vraag maar heb je ook filmpjes van mensen die na vaccinatie sterven aan bloedklonters of allergische reacties?

P.s. ik geloof niet dat een Polio met een Corona te vergelijken valt!! Dit is een misselijkmakende misplaatst suggestieve manier om mensen te overtuigen hun kinderen te laten vaccineren tegen een griepvirus.
pi_198938991
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 15:24 schreef GeneralRadek het volgende:
Meteen verplichten hier. We moeten niet nog extra ellende hebben van mensen die te eigenwijs zijn.
Over welke ellende heb je het?
De ellende door onze overheid opgelegd of de ellende binnen onze Zorg?

Corona zelf heeft inmiddels wel aangetoond onze bevolking nauwelijks ellende te bezorgen, sneu voor het kleine aantal ongelukkigen dat is aangewezen op onze tekort schietende Zorg maar dat geldt ook voor de verkeersdoden etc. elk jaar.
pi_198939226
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 21:26 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Gaaf!
Misschien lugubere vraag maar heb je ook filmpjes van mensen die na vaccinatie sterven aan bloedklonters of allergische reacties?

P.s. ik geloof niet dat een Polio met een Corona te vergelijken valt!! Dit is een misselijkmakende misplaatst suggestieve manier om mensen te overtuigen hun kinderen te laten vaccineren tegen een griepvirus.
Niet om het een of ander maar deze uitspraak heeft totaal niets met corona te maken in die zin dat het hele proces al uitgebreid bezig was voordat er ook maar een vleermuis was gezien in Wuhan.

Dit filmpje is van 2017, dus ook uit de tijd dat corona alleen nog maar bekend werd als bier. Het laat een ouderwetse techniek zien hoe iemand in leven kan blijven. De insteek is juist dat dit soort patiënten niet meer bestaan (in het westen) omdat er in 1951 een vaccin tegen polio is gevonden en dat de ziekte sinds dien hooguit nog wat slachtoffers heeft in de bibblebelt. En ja deze levenslange patiënt spreekt één keer de vrees uit dat door de eigenwijsheid van antivaxers misschien wel weer van dit soort apparaten gebouwd moet worden.

Of te wel, de TT gaat niet over corona, de uitspraak van het hof ook niet en deze film al helemaal niet.

Dat jij je aangesproken voelt op iets wat jou beroerd is jou probleem toch.
pi_198939374
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 21:52 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Niet om het een of ander maar deze uitspraak heeft totaal niets met corona te maken in die zin dat het hele proces al uitgebreid bezig was voordat er ook maar een vleermuis was gezien in Wuhan.

Dit filmpje is van 2017, dus ook uit de tijd dat corona alleen nog maar bekend werd als bier. Het laat een ouderwetse techniek zien hoe iemand in leven kan blijven. De insteek is juist dat dit soort patiënten niet meer bestaan (in het westen) omdat er in 1951 een vaccin tegen polio is gevonden en dat de ziekte sinds dien hooguit nog wat slachtoffers heeft in de bibblebelt. En ja deze levenslange patiënt spreekt één keer de vrees uit dat door de eigenwijsheid van antivaxers misschien wel weer van dit soort apparaten gebouwd moet worden.

Of te wel, de TT gaat niet over corona, de uitspraak van het hof ook niet en deze film al helemaal niet.

Dat jij je aangesproken voelt op iets wat jou beroerd is jou probleem toch.
Grappig, je wilt zeggen dat je gekozen communicatie vorm er niet op is gericht om mensen te overtuigen hun kinderen te laten vaccineren tegen Corona?

Nog grappiger is dat dit topic is gestart in het Covid topic druif!
Het zou er dus ALLES mee te maken hebben of je hebt je in een topic vergist?

Mij beroert niets anders dan het beroerde filmpje van een lijdend persoon als inzet in een Topic waar het over Covid gaat in relatie tot een uitspraak die het verplichten van vaccineren raakt.....
pi_198942874
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 22:01 schreef SmaRTeY het volgende:
Nog grappiger is dat dit topic is gestart in het Covid topic druif!
Het zou er dus ALLES mee te maken hebben of je hebt je in een topic vergist?
Ja, daar heb je gelijk in. Het staat in COR.

En natuurlijk laat de man in kwestie zien wat hem is overkomen omdat er in zijn tijd nog geen vaccin was. Tevens laat het mooi oude techniek zien met ook een monteur die het heerlijk vind om het ding blinkend te houden.

En ja, je hebt een gaatje in je hoofd als je vaccins weigert.

En nee, in NL is nog nooit overwogen om het corona vaccin verplicht te stellen.

Maar al die vermeende bijwerkingen zijn altijd nog iets van een factor miljoen minder dan de bijwerkingen van de ziekte waar het over gaat. Zelfs minder dan de bijwerkingen van een reguliere vakantievlucht. Maar je hoeft je niet te laten vaccineren. Er is niemand in NL die daar voor pleit (die er ook inbreng in heeft).

Toch is polio een rotziekte zoals je in dat filmpje hebt kunnen zien. De mazelen, bof en rodehond kan je ook aan dood gaan, net als influenza en nog veel meer ziektes die we allemaal kunnen voorkomen. Maar nee, we gaan hysterisch brullen dat een op de miljoen injecties fout gaat, we kiezen dan liever voor één op de honderd ziekte gevallen die fout aflopen. De logica van de schreeuwlelijk en de domheid van de facebookvolgers doet de rest.
pi_198942991
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 21:38 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Over welke ellende heb je het?
De ellende door onze overheid opgelegd of de ellende binnen onze Zorg?

Corona zelf heeft inmiddels wel aangetoond onze bevolking nauwelijks ellende te bezorgen, sneu voor het kleine aantal ongelukkigen dat is aangewezen op onze tekort schietende Zorg maar dat geldt ook voor de verkeersdoden etc. elk jaar.
Corona heeft vorig jaar, ondanks alle beperkende maatregelen, 40.000 mensen in het ziekenhuis laten belanden.
Uit onderzoek in het VK blijkt dat 30-40% daarvan blijvende gezondheidsschade overhoudt.

Nauwelijks ellende noem je dat...


Verkeersdoden?
500 vorig jaar, 10.000 ziekenhuis opnames.

Covid-19? 20.000 doden, 40.000 ziekenhuisopnamen..
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198943353
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 april 2021 09:34 schreef Wantie het volgende:

[..]

Corona heeft vorig jaar, ondanks alle beperkende maatregelen, 40.000 mensen in het ziekenhuis laten belanden.
Uit onderzoek in het VK blijkt dat 30-40% daarvan blijvende gezondheidsschade overhoudt.

Nauwelijks ellende noem je dat...

Verkeersdoden?
500 vorig jaar, 10.000 ziekenhuis opnames.

Covid-19? 20.000 doden, 40.000 ziekenhuisopnamen..

Hoeveel mensen hebben door de niet effectief bewezen maatregelen blijvende fysieke / mentale gezondheidsschade overgehouden?

Hoeveel mensen in 3e wereldlanden sterven meer doordat we met dit economisch verlies hen niet meer kunnen uithelpen? Waar is dit dashboard? :')
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_198943417
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 10:21 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]

Hoeveel mensen hebben door de niet effectief bewezen maatregelen blijvende fysieke / mentale gezondheidsschade overgehouden?

Hoeveel mensen in 3e wereldlanden sterven meer doordat we met dit economisch verlies hen niet meer kunnen uithelpen? Waar is dit dashboard? :')
En dus heeft covid-19 nauwelijks voor ellende gezorgd?

Bijzonder...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198943461
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 10:27 schreef Wantie het volgende:

[..]

En dus heeft covid-19 nauwelijks voor ellende gezorgd?

Bijzonder...
Het zijn de maatregelen die voor meer ellende in de wereld zorgen, niet het virus zelf.

Bijzonder dat je sterfte van 40k 70+ers belangrijker vind dan misschien wel de dood van honderdduizenden kinderen door honger.

[ Bericht 1% gewijzigd door KroketBroodje op 10-04-2021 11:29:56 ]
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_198944003
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 10:31 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]

Het zijn de maatregelen die voor meer ellende in de wereld zorgen, niet het virus zelf.

Bijzonder dat je sterfte van 40k 70+ers belangrijker vind dan misschien wel honderdduizenden kinderen.
Bijzonder dat je denkt dat die 40.000 ziekenhuis opnames allemaal 70+ zijn en dat wij er voor moeten kiezen om ons geld in andere landen te besteden, ipv Nederland

Nog los van hoe bijzonder het is dat je niet door hebt dat die 40.000 zonder maatregelen nog veel hoger was geweest.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator zaterdag 10 april 2021 @ 11:18:04 #86
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198944005
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 10:31 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]

Het zijn de maatregelen die voor meer ellende in de wereld zorgen, niet het virus zelf.

Bijzonder dat je sterfte van 40k 70+ers belangrijker vind dan misschien wel honderdduizenden kinderen.
Die kinderen liggen in het ziekenhuis? En ja, dood gaan is wat ingrijpender dan "kinderen". Gek, he?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_198944059
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 11:17 schreef Wantie het volgende:

[..]

Bijzonder dat je denkt dat die 40.000 ziekenhuis opnames allemaal 70+ zijn en dat wij er voor moeten kiezen om ons geld in andere landen te besteden, ipv Nederland

Nog los van hoe bijzonder het is dat je niet door hebt dat die 40.000 zonder maatregelen nog veel hoger was geweest.
Ik wil geen onderscheid maken tussen mensen hun afkomst. En je laatste statement is nooit bewezen.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_198944098
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 11:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Die kinderen liggen in het ziekenhuis? En ja, dood gaan is wat ingrijpender dan "kinderen". Gek, he?
Ik bedoel de dood van honderdduizenden kinderen.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_198944225
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 11:21 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]

Ik wil geen onderscheid maken tussen mensen hun afkomst.
Dus stel dat jij een behandeling nodig hebt die 200.000 euro kost dan krijg je die gewoon niet omdat we daarmee 200.000 kinderen 1 dag van kunnen laten eten.
Best een interessante blik op gezondheidszorg.
Die kunnen we dan flink afschalen en al dat geld naar de derde wereld pompen.
Want waarom wij wel gezondheidszorg terwijl zij geen eten krijgen?

quote:
En je laatste statement is nooit bewezen.
Jouw statement dat onze lockdown honderdduizenden kinderen laat sterven in andere landen ook niet.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198944234
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 11:24 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]

Ik bedoel de dood van honderdduizenden kinderen.
Hoeveel geld maak jij elke maand over om dat te voorkomen?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198944260
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 21:26 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Gaaf!
Misschien lugubere vraag maar heb je ook filmpjes van mensen die na vaccinatie sterven aan bloedklonters of allergische reacties?

P.s. ik geloof niet dat een Polio met een Corona te vergelijken valt!! Dit is een misselijkmakende misplaatst suggestieve manier om mensen te overtuigen hun kinderen te laten vaccineren tegen een griepvirus.
Waarom niet?
99% van de poliobesmettingen is zonder symptomen.
Toch is vrijwel iedereen hier gevaccineerd...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator zaterdag 10 april 2021 @ 11:40:32 #92
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198944295
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 11:24 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]

Ik bedoel de dood van honderdduizenden kinderen.
Ok. En dat is in Nederland gebeurd?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_198944309
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 10:31 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]

Het zijn de maatregelen die voor meer ellende in de wereld zorgen, niet het virus zelf.

Bijzonder dat je sterfte van 40k 70+ers belangrijker vind dan misschien wel de dood van honderdduizenden kinderen door honger.
Net alsof jij je anders wel druk maakt om kindersterfte in Afrika. Laat me niet lachen.
pi_198944443
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 11:34 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dus stel dat jij een behandeling nodig hebt die 200.000 euro kost dan krijg je die gewoon niet omdat we daarmee 200.000 kinderen 1 dag van kunnen laten eten.
Best een interessante blik op gezondheidszorg.
Die kunnen we dan flink afschalen en al dat geld naar de derde wereld pompen.
Want waarom wij wel gezondheidszorg terwijl zij geen eten krijgen?
[..]

Jouw statement dat onze lockdown honderdduizenden kinderen laat sterven in andere landen ook niet.
Als je 200k kinderen voor 1 dag voed dan los je het probleem niet op. Dus die blik op de gezondheidszorg klopt niet.

Als we meehelpen aan infra dan helpt dat op lagertermijn wel. En met 200k kun je best wat aan infra aanleggen dat meer dan 1 dag aan waarde overhoud. Die keuze is voor mij wel makkelijk te maken omdat ik graag mijn medemens ondersteun.

En mijn statement is inderdaad nat vingerwerk en dat ligt waarschijnlijk veel hoger aangezien ongeveer 690 miljoen mensen problemen ervaren door globaal wereldhonger. Dan weer mijn vraag - waarom hiervoor geen dashboard?
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_198944572
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 11:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ok. En dat is in Nederland gebeurd?
Nee, maar dat maakt het voor mij niet minder erg. Ik wil geen onderscheid maken op basis van mensen hun afkomst. Wat mij betreft is eten en onderdak een recht voor elk mens op de wereld. Maar goed we glijden af van het OT.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_198944913
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 11:55 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]

Als je 200k kinderen voor 1 dag voed dan los je het probleem niet op. Dus die blik op de gezondheidszorg klopt niet.

Als we meehelpen aan infra dan helpt dat op lagertermijn wel. En met 200k kun je best wat aan infra aanleggen dat meer dan 1 dag aan waarde overhoud. Die keuze is voor mij wel makkelijk te maken omdat ik graag mijn medemens ondersteun.

En mijn statement is inderdaad nat vingerwerk en dat ligt waarschijnlijk veel hoger aangezien ongeveer 690 miljoen mensen problemen ervaren door globaal wereldhonger. Dan weer mijn vraag - waarom hiervoor geen dashboard?
Mja, je wilt de problemen in de 3e wereld bespreken in een corona topic?
Verder is daar wel een dashboard voor.
Maar dat is verder off topic.

Ik zou het zelf absurd vinden dat we in ons eigen land geen maatregelen mogen nemen om de samenleving te beschermen, omdat er een kans bestaat dat ergens elders op de wereld er minder geld binnenkomt.
In feite geldt dat voor alles wat je doet. Als je morgen besluit om de bananen voortaan bij de Lidl te kopen ipv de Albert Heijn benadeel je ook de bananenboer die aan de AH levert...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198944933
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 12:06 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]

Nee, maar dat maakt het voor mij niet minder erg. Ik wil geen onderscheid maken op basis van mensen hun afkomst. Wat mij betreft is eten en onderdak een recht voor elk mens op de wereld. Maar goed we glijden af van het OT.
Maar laat eens cijfers zien waaruit blijkt dat de Nederlandse overheid minder ontwikkelingshulp gaat leveren vanwege de kosten van de lockdown.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198945348
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 12:42 schreef Wantie het volgende:

[..]

Maar laat eens cijfers zien waaruit blijkt dat de Nederlandse overheid minder ontwikkelingshulp gaat leveren vanwege de kosten van de lockdown.
Om een antwoord te kunnen geven moeten de kosten van de lockdown in kaart worden gebracht en dat wilt VVD, CDA, D66, CU en 50plus niet onderzoeken:
https://www.tweedekamer.n(...)00117&did=2021D00544

De ontwikkelingslanden krijgen niet alleen hulp van de Nederlandse overheid, er zijn veel meer landen die daarin steunen alsmede organisaties en individuen zoals ik die dit door de corona maatregelen niet meer kunnen doen.

Mja, je wilt de problemen in de 3e wereld bespreken in een corona topic?
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_198945430
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:57 schreef BlackLining het volgende:
Op zich terecht natuurlijk. Eigen lichamelijke integriteit mag niet op zo'n grote schaal boven algemene volksgezondheid gaan.

Of het in de praktijk ook een goed idee is weet ik niet O-)
Eigen lichamelijke integriteit mag wel boven algemene gezondheid gaan tenzij we echt praten over een ziekte die zeer dodelijk is bij iedereen.
pi_198945460
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:56 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Mensen zouden een dergelijke dienstplicht in Nederland niet meer accepteren anno 2021, behalve dan als de russen letterlijk aan de grens staan misschien. En onze dienstplicht is opgeschort maar niet afgeschaft, dus als de Russen hoi zeggen dan komt er echt wel weer een dienstplicht die actief wordt ingesteld.

Verplichte vaccinatie heeft de overheid helemaal niet nodig. Ze kunnen je namelijk gewoon het normale leven onmogelijk maken zonder vaccinatie.

1. Zorgen dat mensen met een kantoorbaan kunnen worden ontslagen omdat ze niet gevaccineerd willen worden.
2. Reizen naar vrijwel alle landen beperken zonder vaccinatie (wij bepalen dat niet voor andere landen maar de regering kan hier gemakkelijk afspraken over maken)
3. Toegang tot evenementen, horeca, winkels e.d. ontzeggen voor nietgevaccineerden. Kleinere zaken en zaken in regio's met een lagere vaccinatiegraad zullen, vermoed ik, wel altijd mensen blijven toelaten, wet of niet, dus dit wordt de facto segregatie.

Met die maatregelen zetten de meesten wel hun prik. Neem dan nog de uitkering af van de mensen die werkloos zijn geraakt omdat ze zich niet wilden laten inenten, et voilà.
Voila, terug in de tijd......en als ze het dan nog niet doen gewoon in aparte wooncomplexen zetten.
Daarna nog verder pesten.
pi_198945511
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 13:23 schreef macca728 het volgende:

[..]

Eigen lichamelijke integriteit mag wel boven algemene gezondheid gaan tenzij we echt praten over een ziekte die zeer dodelijk is bij iedereen.
Voer je nu nog steeds het mortaliteitsargument aan ja? Na een jaar pandemie en na een jaar lang verstandige mensen die uitleggen waarom de mortaliteit niet het probleem is?

Godallemachtig :')
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_198945538
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 13:16 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]

Om een antwoord te kunnen geven moeten de kosten van de lockdown in kaart worden gebracht en dat wilt VVD, CDA, D66, CU en 50plus niet onderzoeken:
https://www.tweedekamer.n(...)00117&did=2021D00544
Niet relevant.
Wat relevant is of daardoor een minder ontwikkelingshulp gaat naar derdewereldlanden..


quote:
De ontwikkelingslanden krijgen niet alleen hulp van de Nederlandse overheid, er zijn veel meer landen die daarin steunen alsmede organisaties en individuen zoals ik die dit door de corona maatregelen niet meer kunnen doen.
Welke landen kunnen door de coronamaatregelen in Nederland geen hulp meer bieden aan andere landen?


quote:
Mja, je wilt de problemen in de 3e wereld bespreken in een corona topic?
Nee, maar wel het effect van corona op andere landen.
Jij beweert dat het Nederlandse corona beleid verantwoordelijk is voor honderdduizenden doden in andere landen.
Ik ben benieuwd hoe je dat gaat onderbouwen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198945552
quote:
8s.gif Op zaterdag 10 april 2021 13:29 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Voer je nu nog steeds het mortaliteitsargument aan ja? Na een jaar pandemie en na een jaar lang verstandige mensen die uitleggen waarom de mortaliteit niet het probleem is?

Godallemachtig :')
Als 80% het vaccin neemt, is dat meer dan genoeg.

En waarom zouden jongeren verplicht een vaccin nemen terwijl de ziekte nauwelijks een risico is voor hun ?

Ja godallemachtig
pi_198945587
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 13:32 schreef macca728 het volgende:

[..]

Als 80% het vaccin neemt, is dat meer dan genoeg.

En waarom zouden jongeren verplicht een vaccin nemen terwijl de ziekte nauwelijks een risico is voor hun ?

Ja godallemachtig
Het zou voor niemand een verplichting moeten zijn.
Maar vaccineren die je niet alleen voor jezelf, meeste ziekten waartegen je gevaccineerd bent, zijn amper een risico voor jou als individu.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198945611
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 13:32 schreef macca728 het volgende:

[..]

Als 80% het vaccin neemt, is dat meer dan genoeg.

En waarom zouden jongeren verplicht een vaccin nemen terwijl de ziekte nauwelijks een risico is voor hun ?

Ja godallemachtig
Als je dat percentage niet haalt dan zul je iets anders moeten doen he.

En ben je echt zo dom of doe je maar alsof? Sorry hoor, maar ik kan heel slecht tegen figuren die dit soort punten maken terwijl al op dit forum alleen al, al miljoenen keren is uitgelegd dat een te grote verspreiding van het virus, ook door jongeren die er zelf niet dood aan gaan, zorgt dat de zorg overbelast blijft en dat heeft weer gevolgen voor mensen met hartaandoeningen, kanker of een auto-ongeluk.

Je wilt het gewoon niet begrijpen volgens mij. Zo ingewikkeld is het echt niet, kan me moeilijk voorstellen dat mensen werkelijk zo dom zijn. Dat moet welhaast gespeeld zijn.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_198945626
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 13:35 schreef Wantie het volgende:

[..]

Het zou voor niemand een verplichting moeten zijn.
Maar vaccineren die je niet alleen voor jezelf, meeste ziekten waartegen je gevaccineerd bent, zijn amper een risico voor jou als individu.
Maar dat is vrijwillig, daar gaat het om.
pi_198945657
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 april 2021 13:36 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Als je dat percentage niet haalt dan zul je iets anders moeten doen he.

En ben je echt zo dom of doe je maar alsof? Sorry hoor, maar ik kan heel slecht tegen figuren die dit soort punten maken terwijl al op dit forum alleen al, al miljoenen keren is uitgelegd dat een te grote verspreiding van het virus, ook door jongeren die er zelf niet dood aan gaan, zorgt dat de zorg overbelast blijft en dat heeft weer gevolgen voor mensen met hartaandoeningen, kanker of een auto-ongeluk.

Je wilt het gewoon niet begrijpen volgens mij. Zo ingewikkeld is het echt niet, kan me moeilijk voorstellen dat mensen werkelijk zo dom zijn. Dat moet welhaast gespeeld zijn.
Dat vraag ik me ook af van mensen zoals jij.

Hoe kan een virus zich verspreiden als risicogroepen zijn ingeënt ?
Hoe kan de zorg overbelast raken als risicogroepen zijn ingeënt ?

Liggen er duizenden jongeren in het ziekenhuis opeens ?
En de meeste mensen zullen kiezen voor een vaccin, wat jij je af moet vragen is waarom mensen het niet doen.

Want bij andere vaccins haal je dat cijfer wel van 80%
pi_198945736
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 13:32 schreef macca728 het volgende:

[..]

Als 80% het vaccin neemt, is dat meer dan genoeg.

En waarom zouden jongeren verplicht een vaccin nemen terwijl de ziekte nauwelijks een risico is voor hun ?

Ja godallemachtig
om ouderen te beschermen. of is dat raar, dat je je ouders en opa en oma niet dood wil hebben?
pi_198945800
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 13:44 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

om ouderen te beschermen. of is dat raar, dat je je ouders en opa en oma niet dood wil hebben?
Die zijn toch gevaccineerd?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198945812
en verplichtig.. tja, ben op zich voor vrije keuze. maar ik heb persoonlijk zeer weinig begrip voor mensen die weigeren. het zou dan ook vooral een sociale controle moeten zijn. mensen die het niet doen moeten met de nek worden aangekeken, zoals we altijd al deden met de bible belt gekkies. als je om een of andere gestoorde reden weigert je te laten inenten, dan lig je er ook gewoon uit. maar, zelf weten hoor.
pi_198945829
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 13:49 schreef Wantie het volgende:

[..]

Die zijn toch gevaccineerd?
als je die jongeren niet vaccineerd, verdwijnt het virus niet. en vaccinaties zijn niet 100% effectief.
pi_198945931
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 13:49 schreef pokkerdepok het volgende:
en verplichtig.. tja, ben op zich voor vrije keuze. maar ik heb persoonlijk zeer weinig begrip voor mensen die weigeren. het zou dan ook vooral een sociale controle moeten zijn. mensen die het niet doen moeten met de nek worden aangekeken, zoals we altijd al deden met de bible belt gekkies. als je om een of andere gestoorde reden weigert je te laten inenten, dan lig je er ook gewoon uit. maar, zelf weten hoor.
Je vindt vrijheid en lichamelijke integriteit een gestoorde reden ??? Serieus ???
pi_198945948
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 13:31 schreef Wantie het volgende:

[..]

Niet relevant.
Wat relevant is of daardoor een minder ontwikkelingshulp gaat naar derdewereldlanden..
[..]

Welke landen kunnen door de coronamaatregelen in Nederland geen hulp meer bieden aan andere landen?
[..]

Nee, maar wel het effect van corona op andere landen.
Jij beweert dat het Nederlandse corona beleid verantwoordelijk is voor honderdduizenden doden in andere landen.
Ik ben benieuwd hoe je dat gaat onderbouwen.
Ik ben blij dat je die vragen stelt maar daar hebben we momenteel geen antwoord op volgens mij. Omdat we het antwoord niet weten betekend niet dat het probleem er niet is. Als we dat wel wisten dan konden we meer objectief prioriteiten stellen op basis van de vergelijking van die cijfers. En bij de afweging tussen wel en geen lockdown hoort zowel de neveneffecten op onze maatschappij alsmede het effect op de wereldgezondheid.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_198945949
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 13:50 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

als je die jongeren niet vaccineerd, verdwijnt het virus niet. en vaccinaties zijn niet 100% effectief.
Dus ook als je jongeren vaccineert verdwijnt het virus niet.

Maar wat is het probleem dan ? Opa en Oma zijn wel ingeënt en als ze dat niet willen, ja dan is het toch zelf maar weten maar dan ga je maar dood toch ?
pi_198945953
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 13:57 schreef macca728 het volgende:

[..]

Je vindt vrijheid en lichamelijke integriteit een gestoorde reden ??? Serieus ???
non-redenen, in deze context. als je dit claimt, heb je geen enkel benul wat vrijheid betekend. een fucking prikje in je arm. kom op zeg..
pi_198945964
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 13:59 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

non-redenen, in deze context. als je dit claimt, heb je geen enkel benul wat vrijheid betekend. een fucking prikje in je arm. kom op zeg..
Nee er wordt een stof in je lichaam gespoten. Een stof die je behoorlijk ziek kan maken
pi_198945989
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 14:00 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nee er wordt een stof in je lichaam gespoten. Een stof die je behoorlijk ziek kan maken
om je te beschermen tegen de echte ziekte, ja. dat je lichaam al zo heftig op de beschermingsmaatregel reageert, zou je iets moeten zeggen over hoe ernstig de echte ziekte is.
pi_198946008
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 14:03 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

om je te beschermen tegen de echte ziekte, ja. dat je lichaam al zo heftig op de beschermingsmaatregel reageert, zou je iets moeten zeggen over hoe ernstig de echte ziekte is.
Ja ? Hoeveel jongeren liggen er in het ziekenhuis dan ? 50% of zo van die jongeren ?
  zaterdag 10 april 2021 @ 14:05:17 #119
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198946020
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 14:57 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ja, want een instelling die iets verplicht mag stellen is anders dan een overheid die iets verplicht kan stellen.

Het verschil tussen "er zijn kinderdagverblijven waar je kind niet heen mag als het niet is ingeënt" en "als je je kind niet laat vaccineren, dan mag het niet naar een kinderdagverblijf".
Even los van het gegeven dat niet alle kinderen naar een kinderdagverblijf gaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_198946062
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 14:04 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja ? Hoeveel jongeren liggen er in het ziekenhuis dan ? 50% of zo van die jongeren ?
we worden allemaal een keer oud. ook jongeren. maar misschien denken die niet zover door, alhoewel ik me dat niet kan voorstellen, zo moeilijk is dat namelijk niet. ik denk eerder dat alleen de fanatieke tegenstanders zo denken.
pi_198946130
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 14:10 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

we worden allemaal een keer oud. ook jongeren. maar misschien denken die niet zover door, alhoewel ik me dat niet kan voorstellen, zo moeilijk is dat namelijk niet. ik denk eerder dat alleen de fanatieke tegenstanders zo denken.
Zodra de jongeren oud worden dan nemen ze dan toch het vaccin.. Het vaccin loopt niet zomaar weg.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_198946180
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 14:10 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

we worden allemaal een keer oud. ook jongeren. maar misschien denken die niet zover door, alhoewel ik me dat niet kan voorstellen, zo moeilijk is dat namelijk niet. ik denk eerder dat alleen de fanatieke tegenstanders zo denken.
Jammer dat het vaccin maar 1 jaar werkt (of minder)
dan wacht ik nog wel even.....
pi_198946421
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 13:59 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]

Ik ben blij dat je die vragen stelt maar daar hebben we momenteel geen antwoord op volgens mij. Omdat we het antwoord niet weten betekend niet dat het probleem er niet is. Als we dat wel wisten dan konden we meer objectief prioriteiten stellen op basis van de vergelijking van die cijfers. En bij de afweging tussen wel en geen lockdown hoort zowel de neveneffecten op onze maatschappij alsmede het effect op de wereldgezondheid.
Maar je weet dus ook niet welke schade ons land had geleden als het aantal covid-19 zieken wel uit de hand was gelopen en welk effect dat had gehad op de wereldeconomie en daardoor op derdewereldlanden...

Maar toch heeft het kennelijk je voorkeur om de samenleving ongecontroleerd te laten vastlopen in plaats van gecontroleerd.

Ik vind dat nogal een groot risico.
Nog los van het feit dat het virus dan meer ruimte had gehad om te muteren tot iets dat meer schade had aangericht.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198946437
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 13:59 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dus ook als je jongeren vaccineert verdwijnt het virus niet.

Maar wat is het probleem dan ? Opa en Oma zijn wel ingeënt en als ze dat niet willen, ja dan is het toch zelf maar weten maar dan ga je maar dood toch ?
Wel als je voldoende mensen vaccineert, dus ook jongeren.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198946457
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 14:43 schreef Wantie het volgende:

[..]

Wel als je voldoende mensen vaccineert, dus ook jongeren.
Dan verdwijnt het virus ? Nee dit gaat nooit verdwijnen.
Maar je gaat heus wel 80% halen, ook zonder dwang.

En dan is corona gewoon een griepje en zullen er ook nog menen dood aan gaan.
pi_198946490
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 14:41 schreef Wantie het volgende:

[..]

Maar je weet dus ook niet welke schade ons land had geleden als het aantal covid-19 zieken wel uit de hand was gelopen en welk effect dat had gehad op de wereldeconomie en daardoor op derdewereldlanden...

Maar toch heeft het kennelijk je voorkeur om de samenleving ongecontroleerd te laten vastlopen in plaats van gecontroleerd.

Ik vind dat nogal een groot risico.
Nog los van het feit dat het virus dan meer ruimte had gehad om te muteren tot iets dat meer schade had aangericht.
Met die tunnelvisie kun je mensen blijven guilttrippen inderdaad. Veel success daarmee!
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_198946536
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 13:59 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]

Ik ben blij dat je die vragen stelt maar daar hebben we momenteel geen antwoord op volgens mij. Omdat we het antwoord niet weten betekend niet dat het probleem er niet is. Als we dat wel wisten dan konden we meer objectief prioriteiten stellen op basis van de vergelijking van die cijfers. En bij de afweging tussen wel en geen lockdown hoort zowel de neveneffecten op onze maatschappij alsmede het effect op de wereldgezondheid.
Nee, ik vind niet dat wij bij maatregelen in Nederland moeten kijken wat voor effect dat heeft op de inwoners van Tuvalu bijvoorbeeld.
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 14:46 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dan verdwijnt het virus ? Nee dit gaat nooit verdwijnen.
Maar je gaat heus wel 80% halen, ook zonder dwang.

En dan is corona gewoon een griepje en zullen er ook nog menen dood aan gaan.
Waar is die 80% dan voor nodig?
Het virus verdwijnt mogelijk niet omdat we niet de middelen hebben om het wereldwijd in korte tijd te voldoende mensen te vaccineren.
Maar het is wel mogelijk om een ziekte middels vaccinatie uit te bannen.
Griep is een ander verhaal omdat regelmatig een nieuwe variant overspringt van varkens of kippen op de mens, en influenza veel meer muteert.
Van corona An Sich komen we wellicht niet af, na Sars, Mers en Covid-19 springt in de toekomst wellicht weer een nieuwe vorm over naar de mens.
Maar dat wil niet zeggen dat het onmogelijk is om van deze af te komen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198946547
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 14:49 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]

Met die tunnelvisie kun je mensen blijven guilttrippen inderdaad. Veel success daarmee!
Guilttrippen is precies wat jij doet, door fictieve honderdduizenden slachtoffers in andere landen te koppelen aan het beleid in Nederland.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198946556
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 14:16 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]

Zodra de jongeren oud worden dan nemen ze dan toch het vaccin.. Het vaccin loopt niet zomaar weg.
dus jij wilt dit virus gewoon in stand houden. ik snap niet waarom. al;s iedereen vaccineert, is het weg.
pi_198946567
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 14:21 schreef macca728 het volgende:

[..]

Jammer dat het vaccin maar 1 jaar werkt (of minder)
dan wacht ik nog wel even.....
waarom?
en tja, dan vaccineren we nog een keer, volgend jaar.
pi_198946578
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 14:21 schreef macca728 het volgende:

[..]

Jammer dat het vaccin maar 1 jaar werkt (of minder)
dan wacht ik nog wel even.....
Hoe lang het werkt weten we niet.
Er zijn vaccins uit het verleden waarvan eerst werd gedacht dat ze kort zouden werken, maar waarvan me nu denkt dat ze levenslang bescherming bieden, omdat na jaren blijkt dat er nog steeds bescherming is.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198946656
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 14:56 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

dus jij wilt dit virus gewoon in stand houden. ik snap niet waarom. al;s iedereen vaccineert, is het weg.
Virussen zijn altijd een onderdeel geweest van de mensheid en die paar doden extra is het mij niet waard om integriteit van het lichaam te breken alsmede vrijheid van geloofsovertuiging. Als het zou gaan over Ebola dan is dat een ander verhaal.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_198946757
Ik vind eigenlijk ook wel dat we best corona zijn gang zouden kunnen laten gaan (wereldwijd).

Ja er zullen veel mensen sterven maar is dat niet gewoon een onderdeel van de natuur? Immers is de overbevolking een gigantisch probleem wat alleen maar groter wordt. Corona los laten zou juist heel goed zijn voor de wereld.

Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_198946771
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 15:07 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]

Virussen zijn altijd een onderdeel geweest van de mensheid en die paar doden extra is het mij niet waard om integriteit van het lichaam te breken alsmede vrijheid van geloofsovertuiging. Als het zou gaan over Ebola dan is dat een ander verhaal.
maak je liever zorgen over hoe een virus de integriteit van jouw lichaam schendt.. echt eh.. de verhouding in hoe men dit beoordeeld, slaat helemaal nergens op. ebola was een apenvirus, onschadelijk voor mensen. totdat het muteerde, en ineens bloeden mensen dan levend leeg. corona is nu een virus dat een ingang heeft gevonden bij ouderen en zwakken. totdat het muteert...? maar, niks aan doen hoor. heb er geen last van.

sorrie voor mn sarcasme.
pi_198946787
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 14:55 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nee, ik vind niet dat wij bij maatregelen in Nederland moeten kijken wat voor effect dat heeft op de inwoners van Tuvalu bijvoorbeeld.
[..]

Waar is die 80% dan voor nodig?
Het virus verdwijnt mogelijk niet omdat we niet de middelen hebben om het wereldwijd in korte tijd te voldoende mensen te vaccineren.
Maar het is wel mogelijk om een ziekte middels vaccinatie uit te bannen.
Griep is een ander verhaal omdat regelmatig een nieuwe variant overspringt van varkens of kippen op de mens, en influenza veel meer muteert.
Van corona An Sich komen we wellicht niet af, na Sars, Mers en Covid-19 springt in de toekomst wellicht weer een nieuwe vorm over naar de mens.
Maar dat wil niet zeggen dat het onmogelijk is om van deze af te komen.
Die 80% (of iets dergelijks) is nodig om de zorg te ontlasten.
eens met je over corona, deze variant kan je wel uitbannen (al werkt het vaccin niet 100%) mar dan komt er wel een andere variant.
pi_198946801
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 15:18 schreef macca728 het volgende:

[..]

Die 80% (of iets dergelijks) is nodig om de zorg te ontlasten.
eens met je over corona, deze variant kan je wel uitbannen (al werkt het vaccin niet 100%) mar dan komt er wel een andere variant.
Ik dacht dat het vaccineren van de risicogroepen dan voldoende is.
De rest komt in veel mindere mate in het ziekenhuis.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198946804
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 13:50 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

als je die jongeren niet vaccineerd, verdwijnt het virus niet. en vaccinaties zijn niet 100% effectief.
Verdwijnen zal het nooit meer, waarschijnlijk. Maar clusters doven dan vanzelf uit. Een cluster kan zich nu nog lang genoeg verspreiden onder jongeren om uiteindelijk ergens toch weer een uitbraak te veroorzaken. Een biblebelt gemeente, een bejaardentehuis of de FvD-propagandakelder.

De mazelen zijn ook niet wég. Maar clusters doven wel direct uit.


En dan heb ik het nog niet eens gehad over de risico's van verdere mutatie, zoals pokkerdepok hierboven :X
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_198946829
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 15:16 schreef DX11 het volgende:
Ik vind eigenlijk ook wel dat we best corona zijn gang zouden kunnen laten gaan (wereldwijd).

Ja er zullen veel mensen sterven maar is dat niet gewoon een onderdeel van de natuur? Immers is de overbevolking een gigantisch probleem wat alleen maar groter wordt. Corona los laten zou juist heel goed zijn voor de wereld.

[ afbeelding ]
Dit is je op de middelbare school bij aardrijkskunde al uitgelegd als het goed is. Men noemt het meestal het demografisch transitiemodel.

Corona zijn gang laten gaan maakt het probleem hoogstwaarschijnlijk vooral erger, uiteindelijk. Je remt landen dan in hun ontwikkeling, en onderontwikkelde landen hebben een hoger geboortecijfer.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_198946901
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 15:17 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

maak je liever zorgen over hoe een virus de integriteit van jouw lichaam schendt.. echt eh.. de verhouding in hoe men dit beoordeeld, slaat helemaal nergens op. ebola was een apenvirus, onschadelijk voor mensen. totdat het muteerde, en ineens bloeden mensen dan levend leeg. corona is nu een virus dat een ingang heeft gevonden bij ouderen en zwakken. totdat het muteert...? maar, niks aan doen hoor. heb er geen last van.

sorrie voor mn sarcasme.
Als je toch in doomscenario's denkt dan zijn we waarschijnlijk eerder dood door natuurrampen dan een mutatie van corona. Als het zou muteren tot een serieus virus dan nemen de mensen het ook meer serieus en dan gaan mensen vanzelf in lockdown.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_198946948
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 april 2021 15:20 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Verdwijnen zal het nooit meer, waarschijnlijk. Maar clusters doven dan vanzelf uit. Een cluster kan zich nu nog lang genoeg verspreiden onder jongeren om uiteindelijk ergens toch weer een uitbraak te veroorzaken. Een biblebelt gemeente, een bejaardentehuis of de FvD-propagandakelder.

De mazelen zijn ook niet wég. Maar clusters doven wel direct uit.

En dan heb ik het nog niet eens gehad over de risico's van verdere mutatie, zoals pokkerdepok hierboven :X
okee, helemaal weg is een upotie, maar de uitbraken kunnen beperkt worden tot vrijwel nihil. bovengenoemd ebola is een goed voorbeeld. dat wordt elke keer volledig geisoleerd, en gaat dan dus niet verder.
en zo is dat met vele ziekten die succesvol bestreden zijn met vaccinatie.
pi_198946961
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 15:27 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]

Als je toch in doomscenario's denkt dan zijn we waarschijnlijk eerder dood door natuurrampen dan een mutatie van corona. Als het zou muteren tot een serieus virus dan nemen de mensen het ook meer serieus en dan gaan mensen vanzelf in lockdown.
beter voorkomen dan. kwestie van mensen beter informeren, en alle wappie onzin bestrijden.
pi_198947038
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 15:32 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

beter voorkomen dan. kwestie van mensen beter informeren, en alle wappie onzin bestrijden.
Ik wens je veel succes om elk potentieel risico in de wereld proberen te voorkomen :')
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_198947134
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 15:39 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]

Ik wens je veel succes om elk potentieel risico in de wereld proberen te voorkomen :')
Echt he, zulke mensen.....

En dan worden we uiteindelijk vernietigd door het nietigste griepvirus omdat we geen enkele weerstand meer hebben.
pi_198947274
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 15:27 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]

Als je toch in doomscenario's denkt dan zijn we waarschijnlijk eerder dood door natuurrampen dan een mutatie van corona. Als het zou muteren tot een serieus virus dan nemen de mensen het ook meer serieus en dan gaan mensen vanzelf in lockdown.
Dus eigenlijk moet je het eerst flink uit de hand laten lopen zodat iedereen heeft ondervonden waarmee we te maken hebben voordat er maatregelen van kracht worden...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198947289
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 15:48 schreef macca728 het volgende:

[..]

Echt he, zulke mensen.....

En dan worden we uiteindelijk vernietigd door het nietigste griepvirus omdat we geen enkele weerstand meer hebben.
Waarom zou gevaccineerd tegen Corona betekenen dat we geen weerstand meer hebben tegen influenza?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198947290
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 15:39 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]

Ik wens je veel succes om elk potentieel risico in de wereld proberen te voorkomen :')
jij ziet de noodzaak niet, dat ligt echt aan jou.
pi_198947348
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 15:07 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]

Virussen zijn altijd een onderdeel geweest van de mensheid en die paar doden extra is het mij niet waard om integriteit van het lichaam te breken alsmede vrijheid van geloofsovertuiging. Als het zou gaan over Ebola dan is dat een ander verhaal.
Ebola is veel minder besmettelijk, wel dodelijker.

Toot nog toe zijn epidemieën van Ebola onder de duim gekregen met de maatregelen die we nu voor corona gebruiken. Daarnaast muteert Ebola heel snel van uiterst dodelijk naar veel minder dodelijk. Maar zonder de afstand- en contactmaatregelen sterven er hele dorpen en steden in vrij korte tijd aan Ebola.

Ebola is juist een relatief nieuw virus onder mensen.

Ik heb er toch wel moeite mee als jij een religie aanhangt die 40.000 nl doden in een jaar een paar noemt.

Als dat je religie is dan stel ik voor kerken voor een paar uur per jaar te sluiten.
pi_198947386
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 15:39 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]

Ik wens je veel succes om elk potentieel risico in de wereld proberen te voorkomen :')
Argumentum ad absurdum. :s)

Altijd een mooie drogredenatie. Als je een beetje beter je best doet kun je hem wel beter verbergen trouwens, dit is een beetje makkelijk.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_198947435
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 16:04 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Ebola is veel minder besmettelijk, wel dodelijker.

Toot nog toe zijn epidemieën van Ebola onder de duim gekregen met de maatregelen die we nu voor corona gebruiken. Daarnaast muteert Ebola heel snel van uiterst dodelijk naar veel minder dodelijk. Maar zonder de afstand- en contactmaatregelen sterven er hele dorpen en steden in vrij korte tijd aan Ebola.

Ebola is juist een relatief nieuw virus onder mensen.

Ik heb er toch wel moeite mee als jij een religie aanhangt die 40.000 nl doden in een jaar een paar noemt.

Als dat je religie is dan stel ik voor kerken voor een paar uur per jaar te sluiten.
Ebola is vooral zelden asymptomatisch, en a- of presymptomatische besmettingen komen eigenlijk niet voor.

Die twee eigenschappen heeft het coronavirus helaas wel. Combineer dat met mensen "die zich echt niet gaan lopen testen als ze verkouden zijn hoor!" en je verliest de complete controle over de pandemie.

Ebola is enger en beter te volgen.


Edit: en dat onderstreept wederom waarom dat "het is maar voor 0.02% van de mensen gevaarlijk!" argument zo kort door de bocht is: het mortaliteitscijfer is slechts één van de factoren die bepalen of een pandemie gevaarlijk is.

[ Bericht 4% gewijzigd door BlackLining op 10-04-2021 16:17:41 ]
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_198947442
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 16:04 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Ebola is veel minder besmettelijk, wel dodelijker.

Toot nog toe zijn epidemieën van Ebola onder de duim gekregen met de maatregelen die we nu voor corona gebruiken. Daarnaast muteert Ebola heel snel van uiterst dodelijk naar veel minder dodelijk. Maar zonder de afstand- en contactmaatregelen sterven er hele dorpen en steden in vrij korte tijd aan Ebola.

Ebola is juist een relatief nieuw virus onder mensen.

Ik heb er toch wel moeite mee als jij een religie aanhangt die 40.000 nl doden in een jaar een paar noemt.

Als dat je religie is dan stel ik voor kerken voor een paar uur per jaar te sluiten.
Dat eerste deel snap ik wel..

Maar waar haal je vandaan dat ik een religie aanhang? En welke religie noemt 40.000 doden een paar doden?
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_198947479
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 16:12 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]

Dat eerste deel snap ik wel..

Maar waar haal je vandaan dat ik een religie aanhang? En welke religie noemt 40.000 doden een paar doden?
In je post van 15.07 scherm je met integriteit van het lichaam en religie. Als je geen religie aanhangt waar lul je dan over?

Anders gezegd, waarom verschuil / misbruik je achter de principes van een ander terwijl je die niet eens aanhangt
pi_198947485
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 april 2021 16:09 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Argumentum ad absurdum. :s)

Altijd een mooie drogredenatie. Als je een beetje beter je best doet kun je hem wel beter verbergen trouwens, dit is een beetje makkelijk.
Zeggen dat een redenatie niet klopt is iets anders dan uitleggen waarom een redenatie niet klopt, maar toch mooi geprobeerd
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_198947506
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 16:15 schreef qajariaq het volgende:

[..]

In je post van 15.07 scherm je met integriteit van het lichaam en religie. Als je geen religie aanhangt waar lul je dan over?
Ik hoef geen religie aan te hangen om vrijheid van godsdienst te beschermen. Dat is wel erg generaliserend en zwart-wit denkend
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_198947533
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 16:15 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]

Zeggen dat een redenatie niet klopt is iets anders dan uitleggen waarom een redenatie niet klopt, maar toch mooi geprobeerd
Argumentum ad absurdum is misschien wel de bekendste drogreden die er is. Ik kan er ook niks aan doen dat drogredenaties zijn ingedeeld in het Latijn overigens. Even opgezocht en in het Nederlands heet het schijnbaar 'een bewijs uit het ongerijmde'. Ik had er nooit van gehoord.

Maar vooruit: je trekt één ding (het bestrijden van de coronapandemie) door tot in het extreme (het willen voorkomen van alle denkbare risico's) en stelt op grond daarvan dat het onzin is.

[ Bericht 9% gewijzigd door BlackLining op 10-04-2021 16:23:26 ]
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_198947603
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 16:16 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]

Ik hoef geen religie aan te hangen om vrijheid van godsdienst te beschermen. Dat is wel erg generaliserend en zwart-wit denkend
waar houdt de vrijheid van godsdienst op? ik kan ook satanist worden en verwachten dat ik kinderen mag offeren..
pi_198947754
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 16:18 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Argumentum ad absurdum is misschien wel de bekendste drogreden die er is.

Maar vooruit: je trekt één ding (het bestrijden van de coronapandemie) door tot in het extreme (het willen voorkomen van alle denkbare risico's) en stelt op grond daarvan dat het onzin is.
Dan moet je wel het hele verhaal goed doorlezen.

Het ging over een doomscenario dat het coronavirus kan muteren tot een dodelijk virus zoals ebola.
Er reageert iemand dat het daarom goed is om het virus volledig te elimineren.

Dan reageer ik alsof dat inderdaad onzin is, omdat dit wishful thinking is om dit virus te elimineren omdat er veel problemen zijn die daar tussen in zitten zoals schending van mensenrechten.

Ik noem dat relativeren vanuit die tunnelvisie en jij ziet dat als een drogreden, maar kun je ook inhoudelijk aangeven waarom het een drogreden is?
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_198947867
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 16:24 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

waar houdt de vrijheid van godsdienst op? ik kan ook satanist worden en verwachten dat ik kinderen mag offeren..
Bij de grondwet en lichamelijke integriteit is heel lang als heilig beschouwd terwijl mensen dat nu zonder meer willen opofferen (net als andere vanzelfsprekende vrijheden)
pi_198947881
Elke vorm van vrijheid bestaat bij het begrenzen van andere vormen van vrijheid.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_198947883
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 16:24 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

waar houdt de vrijheid van godsdienst op? ik kan ook satanist worden en verwachten dat ik kinderen mag offeren..
Als mensen satanist worden dan steun ik hen met alle vrijheid om zo te denken, totdat ze kinderen gaan offeren of andere mensen verplichten om vloeistoffen in hun lichaam te spuiten.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_198947947
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 16:43 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]

Als mensen satanist worden dan steun ik hen met alle vrijheid om zo te denken, totdat ze kinderen gaan offeren of andere mensen verplichten om vloeistoffen in hun lichaam te spuiten.
Maar je steunt nog wel de wappies die ook schadelijk zijn voor de volksgezondheid.

Dwang om te vaccineren is nog nooit serieus ter sprake geweest in NL. Iedereen mag zijn/haar principes naleven. Maar dan ook niet zeuren als je op details moet inleveren aan andere mogelijkheden.
pi_198948004
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 16:47 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Maar je steunt nog wel de wappies die ook schadelijk zijn voor de volksgezondheid.

Dwang om te vaccineren is nog nooit serieus ter sprake geweest in NL. Iedereen mag zijn/haar principes naleven. Maar dan ook niet zeuren als je op details moet inleveren aan andere mogelijkheden.
Ik vind geen toegang hebben tot het sociale leven geen details inleveren.
  User die altijd boos en kwaad is 2022 zaterdag 10 april 2021 @ 16:55:29 #162
491163 Viesdik
pi_198948056
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 12:16 schreef spoilert het volgende:

[..]

Idd bijzonder, en iedereen slikt het als zoete koek, want ze mogen weer wat "leuks" doen. Wat het effect op lange termijn is boeit ze niet.
Eigenlijk logisch.
Een zorgeloos leven in vrijheid is verslavingsgevoelig.

Hiermee bedoel ik te zeggen dat mensen dwangmatig gehecht zijn geraakt aan de vrijheden die wij altijd als vanzelfsprekend hebben beschouwd.
Wij zijn zo gehecht geraakt aan de vanzelfsprekendheid van een zorgeloos leven, -en alle facetten van een zorgeloos leven als zodanig en vanzelfsprekend zijn gaan beschouwen-, mensen oprecht denken dat hen niks meer kan overkomen.
Mensen klampen zich vast aan het idee dat ze de volledige regie over hun leven hebben (door geblinddoekt de trein in te stappen zonder te weten waar de trein naar toe gaat), dat de hele wereld het beste met hen voorheeft (vanuit het idee dat we immers genoeg geleerd hebben uit het verleden).

Met alle consequenties van dien.
Mensen zijn niet meer kritisch, worden alleen al bang van het risico om bang te worden.
Mensen die steeds minder verantwoordelijkheidsgevoel hebben, dwangneurotisch goedgelovig, kritiekloos, en verkopen hun eigenwaarde, zelfrespect, kritiek en ziel letterlijk aan de duivel.
Onder het mom van "andere mensen mogen voor mij nadenken, ik volg braaf als gehypnotiseerde slaafschaap de koers van mijn zielsverwanten.

Mensen die zich laten vaccineren doen dit om de volgende redenen:

• Ze willen weer vrij zijn, zodat ze weer naar het theater, restaurant en vakantie kunnen en andere leuke dingen kunnen doen (vaccin of je leven)
• Heel gevoelig zijn voor propaganda (dus snel bang te maken zijn, ze willen niet meer bang zijn)
• Bang om kritiek te krijgen (de bekende weg van de minste weerstand)
• Bang zijn om veroordeeld te worden dat jij schuldig bent aan de dood van een ander (de welbekende schuldvraag discussies)
• Bang zijn om hun baan kwijt te raken (indirecte dwang/chantage)
• Niet vergeleken wilt worden met een doelgroep die veroordeelt wordt
• Principieel niet geloven dat er mensen met kwade bedoelingen achter zouden kunnen zitten en dus bang zijn voor het idee dat er kwade bedoelingen achter kunnen zitten.
• Mensen het ontiegelijk moeilijk vinden om voor hunzelf op te komen
• Mensen het leven als kansberekening beschouwen en daarmee denken toekomstig leed uit te kunnen sluiten door het idee het lot van je eigen leven hiermee beter in handen te hebben

Waarbij ik mij kan indenken dat er heel weinig mensen het vaccin zullen nemen vanuit de angst ernstig (dodelijk) ziek te zullen worden door enkel en alleen corona.

Laatst een semi-maat van mij over de vloer gehad.
Ik stelde hem de vraag: Zou jij bereid zijn jezelf elke dag te laten vaccineren als voorwaarde om je leven in vrijheid en zorgeloosheid terug te krijgen?
Zijn antwoord was volmondig "ja"!

Mijn mond viel open van verbazing. En toen hij afscheid nam, drong zijn antwoord pas echt goed tot mij door.
Ik merkte er serieus echt boos van te worden.

Want wat zegt dit nou over een mens? Wat een compleet gebrek aan zelfrespect en overdosis aan kritiekloosheid, en valse overmoed heb je dan?

En het zijn vaak de kneiter linkse mensen die zo in het leven staan.
Het is immers zo "veilig" om links te stemmen, want zo hoef je negens meer over na te denken, nergens meer verantwoordelijkheid voor te dragen, nergens echt kritisch over te zijn.

En weet je wat het gevolg is van een maatschappij aan kritiekloze mensen? Het zijn mensen die niet geloven in democratie en dus meer geloven in communisme. Waardoor mensen helemaal nergens meer over hoeven na te denken, die laten alles aan het lot en hogere machten over, durven geen keuzes te maken door een keer voor hunzelf te kiezen in plaats van een ander. Mensen die een streep durven zetten en de moed hebben om te zeggen: "tot hier en niet verder".
Zijn zo bang voor kritiek, dat ze zelfs in staat zijn hun eigen kinderen te mishandelen door een voorgelogen groter belang na te streven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Viesdik op 10-04-2021 17:06:52 ]
pi_198949611
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 16:42 schreef macca728 het volgende:

[..]

Bij de grondwet en lichamelijke integriteit is heel lang als heilig beschouwd terwijl mensen dat nu zonder meer willen opofferen (net als andere vanzelfsprekende vrijheden)
tja, ook bv. besnijding zal er een keer aan moeten geloven. vrouwenbesnijding wordt al niet geaccepteerd.
en misschien kan je burkas ook in dit lijstje zetten.

nederland is ooit ontstaan op basis van (vermeende) vrijheid van godsdienst. dus dat is een belangrijk iets. maar de wereld draait door, en als vrijheden leiden tot onvrijheid, dan is het niet goed te praten.
pi_198949624
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 16:43 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]

Als mensen satanist worden dan steun ik hen met alle vrijheid om zo te denken, totdat ze kinderen gaan offeren of andere mensen verplichten om vloeistoffen in hun lichaam te spuiten.
totdat ze kinderen gaan offeren, ja.
en als iemands godsdienst de volksgezondheid belemmerd, dan moet dat er ook aan geloven.
pi_198950183
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 16:52 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ik vind geen toegang hebben tot het sociale leven geen details inleveren.
Hoezo inleveren van je sociale leven, je mag nog steeds bij andere wappies op visite.

Ja, principes kost ook iets maar een principe moet je voor staan want anders is het geen principe. Iedereen ontzegt zich dingen omdat het tegen je principe gaat.
pi_198953890
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 16:43 schreef Stepperoller het volgende:
Elke vorm van vrijheid bestaat bij het begrenzen van andere vormen van vrijheid.
Ja, als jij het vaccin neemt vergroot je daarmee je eigen vrijheid. Neem jij het vaccin niet dan verkleint je vrijheid echter niet, deze blijft hetzelfde. Ongeacht of ik wel of niet een vaccin neem verklein of vergroot ik daarmee niet de vrijheid van iemand die het vaccin heeft genomen.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_198959249
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 23:09 schreef kawotski het volgende:

[..]

Ja, als jij het vaccin neemt vergroot je daarmee je eigen vrijheid. Neem jij het vaccin niet dan verkleint je vrijheid echter niet, deze blijft hetzelfde. Ongeacht of ik wel of niet een vaccin neem verklein of vergroot ik daarmee niet de vrijheid van iemand die het vaccin heeft genomen.
Dat klopt niet.

Het vaccin verkleint de kans op besmetting en ziekte voor de gene die het vaccin heeft genomen. Het wordt echter niet nul, je kan nog steeds ziek worden al is de kans kleiner en het effect wat winder. Hoe meer mensen echter het vaccin hebben gehad wordt de kans op he voortleven van het virus steeds kleiner en belangrijker doordat er minder virus is wordt de kans op mutaties ook weer kleiner.

Of te wel het is voor de algemene volksgezondheid gewoon beter als meer mensen het vaccin nemen.

Het verspreiden van misinformatie is helaas ook niet verboden. En als je niet wist dat je bagger zat te praten dan ben je dusdanig slecht geïnformeerd dat je beter helemaal je mond kan houden over dit onderwerp.
pi_198969903
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 11:37 schreef Wantie het volgende:

[..]

Waarom niet?
99% van de poliobesmettingen is zonder symptomen.
Toch is vrijwel iedereen hier gevaccineerd...
Tuurlijk, Corona wordt toch ook al vergeleken met een Ebola dus dan kan Polio kan ook wel....
  maandag 12 april 2021 @ 09:40:32 #169
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198969927
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 15:24 schreef GeneralRadek het volgende:
Meteen verplichten hier. We moeten niet nog extra ellende hebben van mensen die te eigenwijs zijn.
Voorlopig loopt het vaccineren dermate traag dat verplichten nu niet het probleem is.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_198970124
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 09:22 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Ja, daar heb je gelijk in. Het staat in COR.

En natuurlijk laat de man in kwestie zien wat hem is overkomen omdat er in zijn tijd nog geen vaccin was. Tevens laat het mooi oude techniek zien met ook een monteur die het heerlijk vind om het ding blinkend te houden.

En ja, je hebt een gaatje in je hoofd als je vaccins weigert.

En nee, in NL is nog nooit overwogen om het corona vaccin verplicht te stellen.

Maar al die vermeende bijwerkingen zijn altijd nog iets van een factor miljoen minder dan de bijwerkingen van de ziekte waar het over gaat. Zelfs minder dan de bijwerkingen van een reguliere vakantievlucht. Maar je hoeft je niet te laten vaccineren. Er is niemand in NL die daar voor pleit (die er ook inbreng in heeft).

Toch is polio een rotziekte zoals je in dat filmpje hebt kunnen zien. De mazelen, bof en rodehond kan je ook aan dood gaan, net als influenza en nog veel meer ziektes die we allemaal kunnen voorkomen. Maar nee, we gaan hysterisch brullen dat een op de miljoen injecties fout gaat, we kiezen dan liever voor één op de honderd ziekte gevallen die fout aflopen. De logica van de schreeuwlelijk en de domheid van de facebookvolgers doet de rest.
Fijn.

Je hebt een gaatje in je hoofd als je geen vaccin wilt?
Ik ben het met je eens als alleen een vaccin je leven zou kunnen redden.

Kijk, een medisch platform kan rustig stellen dat op duizenden mensen en een sterfte van misschien 10 de voordelen van een vaccin opwegen tegen de nadelen. Maar hoe kijk je daar als individu tegen aan als je weet dat JIJ 1 van de 10 kunt zijn en tevens NIET de garantie hebt om aan Corona te overlijden gelet de kennis rondom dit griepvirusje. Kortom, het is een persoonlijke afweging die iedereen voor zichzelf moet maken en waar anderen respect voor moeten hebben. In ieder geval is dit geen Overheid probleem anders dan een Zorg probleem van die Overheid..... afhankelijk van hoe je het woord "probleem" definieert.

Een Overheid mag ook niet rotzooien met andermans lichaam zonder daar toestemming voor te hebben gekregen van het individu. Denk jij echt dat als er daadwerkelijk sprake was van een levensgevaarlijk virus dat de Wappies op Fok zich zo druk zouden maken en niet als eerste dat shotje zouden laten zetten?

Waar is de griep gebleven?!!!!
De griep is dood, lang leve Corona!

Ja, Polio en vele anderen zijn rot ziekten...... goed dat we proberen om ons daar tegen te beschermen maar ik kan me niet herinneren dat men toen het volk ook zo onderdrukte terwijl dat toch een veel rotter virus is dan dit virusje waar de meeste mensen met een normaal werkend immuunsysteem niet eens door worden geraakt.
pi_198970516
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:38 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Tuurlijk, Corona wordt toch ook al vergeleken met een Ebola dus dan kan Polio kan ook wel....
Vergeet de griep niet ;)
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198970590
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:57 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Fijn.

Je hebt een gaatje in je hoofd als je geen vaccin wilt?
Klopt.

quote:
Ik ben het met je eens als alleen een vaccin je leven zou kunnen redden.
Aan polio gaan de meesten ook niet dood.
Toch is vaccineren meer dan verstandig.


quote:
Kijk, een medisch platform kan rustig stellen dat op duizenden mensen en een sterfte van misschien 10 de voordelen van een vaccin opwegen tegen de nadelen. Maar hoe kijk je daar als individu tegen aan als je weet dat JIJ 1 van de 10 kunt zijn en tevens NIET de garantie hebt om aan Corona te overlijden gelet de kennis rondom dit griepvirusje.
Griep is influenza.


quote:
Kortom, het is een persoonlijke afweging die iedereen voor zichzelf moet maken en waar anderen respect voor moeten hebben. In ieder geval is dit geen Overheid probleem anders dan een Zorg probleem van die Overheid..... afhankelijk van hoe je het woord "probleem" definieert.
Een potentieel exponentieel groeiend virus is niet alleen een zorgprobleem.
quote:
Waar is de griep gebleven?!!!!
De griep is dood, lang leve Corona!
Griep en een aantal andere minder besmettelijke infectieziekten zijn inderdaad flink terug gedrongen door de maatregelen.
Heb je daar moeite mee?

quote:
Ja, Polio en vele anderen zijn rot ziekten...... goed dat we proberen om ons daar tegen te beschermen maar ik kan me niet herinneren dat men toen het volk ook zo onderdrukte terwijl dat toch een veel rotter virus is dan dit virusje waar de meeste mensen met een normaal werkend immuunsysteem niet eens door worden geraakt.
Volgens mij leefde jij nog niet toen die vaccinatie werd uitgerold.
Dat vaccin bijt antivaxxers overigens op een andere manier: gevaccineerden kunnen mensen die niet gevaccineerd zijn besmetten. Daarom is het bij polio van groter belang om in 1 x de hele bevolking te vaccineren en is het programma omstreden in derdewereldlanden.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198970636
Maar vertel nu eens, waarom dit vaccin verplichten op straffe van uitsluiting en waarom bij die andere vaccins niet ?????
  maandag 12 april 2021 @ 10:52:37 #174
37248 BertV
Handgemaakt
pi_198970707
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:45 schreef macca728 het volgende:
Maar vertel nu eens, waarom dit vaccin verplichten op straffe van uitsluiting en waarom bij die andere vaccins niet ?????
De maatregelen hebben zoveel kapot gemaakt dat het moet eindigen met een gestrekt been.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_198973226
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:57 schreef SmaRTeY het volgende:
Kijk, een medisch platform kan rustig stellen dat op duizenden mensen en een sterfte van misschien 10 de voordelen van een vaccin opwegen tegen de nadelen. Maar hoe kijk je daar als individu tegen aan als je weet dat JIJ 1 van de 10 kunt zijn en tevens NIET de garantie hebt om aan Corona te overlijden gelet de kennis rondom dit griepvirusje. Kortom, het is een persoonlijke afweging die iedereen voor zichzelf moet maken en waar anderen respect voor moeten hebben.
De verhoudingen liggen toch wel heel anders. Het totaal aantal corona doden in NL zal op iets van 40.000 uitkomen, ondanks alle maatregelen. Het aantal te verwachten doden door injectie is voor Nederland ergen tussen de tien en de twintig als iedereen met AZ zou worden behandeld.

Dat is net zo iets als naar de overkant van het kanaal zwemmen omdat de veerpont wel een aanvaring kan krijgen. Ja, dan heb je wat mij betreft een gaatje in je hoofd inderdaad.

quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:45 schreef macca728 het volgende:
Maar vertel nu eens, waarom dit vaccin verplichten op straffe van uitsluiting en waarom bij die andere vaccins niet ?????
Omdat voorkomen moet worden dat er weer nieuwe hotspots ontstaan. Bovendien kan je in plaats van vaccineren ook kiezen voor testen vlak voor dat evenement. En ja, principes hebben kost ook wel eens iets. En ook andere vaccins zijn wel eens verplicht voor je iets mag, b.v. veel kleuterspeelzalen maar ook een hoop landen stellen een bepaalde vaccinatie verplicht voor je naar binnen mag.

Als je afvraagt waarom horeca, winkels en dergelijke dicht zijn en er zelfs een avondklok is dan komt dat niet rechtstreeks door het virus maar voornamelijk omdat een hoop mensen niet aan de basis maatregelen wilden houden zoals de anderhalve meter, weinig reizen, weinig contacten en blijven handen wassen. Als iedereen wel zorgvuldig met die basisregels was omgegaan dan waren al die andere maatregelen niet eens nodig geweest en zeker de avondklok niet. Dan hadden we toch een leukere tijd gehad met zn allen.

Zo ook met vaccineren, als ongeveer iedereen dat gewoon doet dan hebben we tegen augustus geen enkele maatregel meer nodig. Als er toch groepen niet laten vaccineren dan houden we dat gezeik tot in lengte van jaren voor een deel wel houden. Aan jou de keuze. O ja, de kans op trombose bij een vliegvakantie is hoger dan bij het AZ vaccin.
pi_198973256
Aan mij de keuze ? Nee een keuze heb je niet.

Maar je geeft geen antwoord op mijn vraag.

Waarom houden we dat gezeik ? Polio is ook zo goed als weg gegaan zonder verplichte vaccinatie.
pi_198973273
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 14:26 schreef macca728 het volgende:
Aan mij de keuze ? Nee een keuze heb je niet.

Maar je geeft geen antwoord op mijn vraag.
Je hebt wel degelijk keuze maar kennelijk niet de keuze die jij wilt hebben. En ik denk dat ik je vraag ondertussen in een edit wel hebt beantwoord.
pi_198973356
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 14:26 schreef macca728 het volgende:
Waarom houden we dat gezeik ? Polio is ook zo goed als weg gegaan zonder verplichte vaccinatie.
Omdat de tweede helft van de vorige eeuw iedereen nog wist hoe schadelijk die ziektes waren liet iedereen, behalve wat biblebelt zich wel vaccineren. Vanaf +_ 1975 hoorde je eigenlijk niet meer van kinderziektes e.d. Daarna vonden sommigen vaccineren niet meer nodig en zelfs gevaarlijk zodat die ziekte voorzichtig zo nu en dan weer terug komen. Het is nog steeds wachten op een wat massalere uitbraak die er naar verwachting wel gaat komen als ouders eigenwijs blijven. Dan komt die ijzeren long dus ook weer terug in een of andere vorm.

Het gezeik van maatregelen of minimaal extra alertheid hou je zolang er nog zo nu en dan brandhaarden ontstaan. Als er dus clusters zijn per regio, verenigingen of scholen die niet laten vaccineren kan je heel makkelijk daar een brandhaard krijgen. En vergeet niet dat het vaccin slechts voor twee derde beschermd. Het is niet zo dat je na een prikje straffeloos kan rondzwerven tussen infectiehaarden.
pi_198974418
Het vaccin beschermt wel 100% of zo goed als tegen ziekenhuisopname of erger.
pi_198982110
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 14:24 schreef qajariaq het volgende:

[..]

De verhoudingen liggen toch wel heel anders. Het totaal aantal corona doden in NL zal op iets van 40.000 uitkomen, ondanks alle maatregelen. Het aantal te verwachten doden door injectie is voor Nederland ergen tussen de tien en de twintig als iedereen met AZ zou worden behandeld.

Dat is net zo iets als naar de overkant van het kanaal zwemmen omdat de veerpont wel een aanvaring kan krijgen. Ja, dan heb je wat mij betreft een gaatje in je hoofd inderdaad.
[..]

Omdat voorkomen moet worden dat er weer nieuwe hotspots ontstaan. Bovendien kan je in plaats van vaccineren ook kiezen voor testen vlak voor dat evenement. En ja, principes hebben kost ook wel eens iets. En ook andere vaccins zijn wel eens verplicht voor je iets mag, b.v. veel kleuterspeelzalen maar ook een hoop landen stellen een bepaalde vaccinatie verplicht voor je naar binnen mag.

Als je afvraagt waarom horeca, winkels en dergelijke dicht zijn en er zelfs een avondklok is dan komt dat niet rechtstreeks door het virus maar voornamelijk omdat een hoop mensen niet aan de basis maatregelen wilden houden zoals de anderhalve meter, weinig reizen, weinig contacten en blijven handen wassen. Als iedereen wel zorgvuldig met die basisregels was omgegaan dan waren al die andere maatregelen niet eens nodig geweest en zeker de avondklok niet. Dan hadden we toch een leukere tijd gehad met zn allen.

Zo ook met vaccineren, als ongeveer iedereen dat gewoon doet dan hebben we tegen augustus geen enkele maatregel meer nodig. Als er toch groepen niet laten vaccineren dan houden we dat gezeik tot in lengte van jaren voor een deel wel houden. Aan jou de keuze. O ja, de kans op trombose bij een vliegvakantie is hoger dan bij het AZ vaccin.
Als je de statistieken als uitgangspunt neemt kun je alles wel doen, toch blijkt dat het bij mensen anders werkt en wel op de momenten dat het om jezelf gaat en er opeens persoonlijke afwegingen moeten worden gemaakt. Wat mij betreft volledig terecht, iedereen mag dan een gaatje in zijn hoofd hebben maar ik vind het logisch dat mensen hun eigen persoonlijke afweging maken. Daarbij, als jij als persoon tot nu toe een gezond griep-overlevend leventje hebt gehad en goed in je vel zit zonder angst voor Corona dan heb je waarschijnlijk helemaal geen behoefte aan een vaccin waarvan je zelf al hebt ingeschat dat jij hier waarschijnlijk net als alle andere miljoenen mensen die reeds besmet zijn zonder kleerscheuren en ziekenhuisopname dat je die ook niet nodig gaat hebben. Sterker nog, na bijna twee jaar Corona, mede kijkend naar het groeiende aantal besmettingen wekelijks, is de kans vrij groot dat je inmiddels Corona al achter de rug hebt en je helemaal geen Corona angst meer hoeft te hebben. Dat testen vandaag de dag toont alleen maar een enorme groei besmettingen ondanks de nutteloze en hersenloze maatregelen waar onze Overheid het volk nu al 2 jaar mee onderdrukt en onnodig mee kwelt. Je kunt rustig stellen dat de werkelijkheid een veelvoud van besmettingen is..... en dat wekelijks...... klaar!

Die maatregelen tonen DUS aan dat het niet werkt, kunnen we die conclusie nou eens met elkaar gaan trekken GVD?! En het is TE makkelijk om met het vingertje alleen maar naar de mensen te wijzen enerzijds en heel DOM om te denken dat alle mensen erg hun best doen als de werkelijkheid een zo goed als ongevaarlijke is..... net als al die vaccins maar waar mensen ook niet op 1 lijn zitten. Hou op met blindstaren op statistieken en als je ze toch wilt gebruiken doe dat dan met verstand en niet met angst als achterliggende motivator. Zullen we de statistiek eens, net als muisje andersom, gaan benaderen? Hoe luidt dan de berichtgeving?

Ik zal een voorbeeld geven om e.e.a. even inzichtelijk te maken: Afgelopen week zijn er ondanks een enorme groei in Corona besmettingen nauwelijks mensen in ziekenhuizen opgenomen en nog minder gestorven. Degene die stierven hadden over het algemeen ook onderliggend lijden. Van onze 17 miljoen inwoners zijn er nu in bijna TWEE jaar tijd slechts 17K overleden met een gevonden Corona besmetting, een aantal dat redelijk in pas loopt met het aantal mensen dat in voorgaande jaren stierf aan de gevolgen van een griep. Daarbij komt dat de doodsoorzaak niet in alle gevallen volledig viel toe te wijzen aan Corona. Van alle miljoenen andere besmette Corona NL'ers is bekend dat zij nauwelijks last hadden, soms net als met een griep wat langer herstel nodig hadden maar verder is iedereen ongedeerd gebleven zonder restgevolgen.

"Ja erg jammer dat je opa is gestorven na vaccinatie maar hij deed het omdat men in de Zorg bang is voor teveel drukte.... wees daar maar erg trots op meisje, hij is als held gestorven."

Persoonlijk zeg ik: opdonderen met je maatregelen en opdonderen met je vaccin, het leven kent vele risico's zoals je zelf al aangeeft en als je als individu bang bent dan zoek je maar iets waar je je goed bij voelt en als je niet bang bent dan is dat mooi. Als we geen hersenloze regering hadden gehad dan had je zelfs twee mooie belangrijke levensjaren erbij kunnen hebben..... jammer voor je!

Dat we een Zorgprobleem hebben laten ontstaan mag ook wel duidelijk zijn nu...... ZorgNL loopt te gillen dat ze bang is voor iets nog voordat het zich voordoet en ondertussen met alle maatregelen en onderdrukking blijven besmettingen elke keer maar hand in hand met een griep periode oplopen.

Verrassing o|O

#WakkerNU?
pi_198982127
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 16:05 schreef macca728 het volgende:
Het vaccin beschermt wel 100% of zo goed als tegen ziekenhuisopname of erger.
Ja wat is het nou?!
En voorkomt ook 100% dat je er niet toevallig aan overlijd?

Misschien is JOUW afweersysteem wél de garantie dat je niet overlijdt en is dat vaccin een minder slimme keuze!
pi_198982189
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 16:47 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Maar je steunt nog wel de wappies die ook schadelijk zijn voor de volksgezondheid.

Dwang om te vaccineren is nog nooit serieus ter sprake geweest in NL. Iedereen mag zijn/haar principes naleven. Maar dan ook niet zeuren als je op details moet inleveren aan andere mogelijkheden.
Misschien ben juist jij wel een groot gevaar voor ONZE maatschappij?

Je maakt onderscheid tussen "wappies" en de "goeden" en waarom eigenlijk?
Je stelt voor dat groepen maar met minder genoegen moeten nemen als ze niet doen wat jij wilt.
Je romantiseert vaccineren alsof het de enige mogelijkheid is en ziet geen andere mogelijkheden
Je laat je misleiden door statistieken, bent niet bereid om daar anders naar te kijken maar vind het goed om op basis daarvan miljoenen mensen te beperken in hun dagelijkse bestaan.

Ik krijg vervelende herinneringen aan mensen uit onze geschiedenis.....
pi_198982214
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 15:59 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

jij ziet de noodzaak niet, dat ligt echt aan jou.
Iedereen kijkt met de eigen ogen, de een ziet wat meer dan de ander......
pi_198982237
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 08:17 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Als je de statistieken als uitgangspunt neemt kun je alles wel doen, toch blijkt dat het bij mensen anders werkt en wel op de momenten dat het om jezelf gaat en er opeens persoonlijke afwegingen moeten worden gemaakt. Wat mij betreft volledig terecht, iedereen mag dan een gaatje in zijn hoofd hebben maar ik vind het logisch dat mensen hun eigen persoonlijke afweging maken. Daarbij, als jij als persoon tot nu toe een gezond griep-overlevend leventje hebt gehad en goed in je vel zit zonder angst voor Corona dan heb je waarschijnlijk helemaal geen behoefte aan een vaccin waarvan je zelf al hebt ingeschat dat jij hier waarschijnlijk net als alle andere miljoenen mensen die reeds besmet zijn zonder kleerscheuren en ziekenhuisopname dat je die ook niet nodig gaat hebben. Sterker nog, na bijna twee jaar Corona, mede kijkend naar het groeiende aantal besmettingen wekelijks, is de kans vrij groot dat je inmiddels Corona al achter de rug hebt en je helemaal geen Corona angst meer hoeft te hebben. Dat testen vandaag de dag toont alleen maar een enorme groei besmettingen ondanks de nutteloze en hersenloze maatregelen waar onze Overheid het volk nu al 2 jaar mee onderdrukt en onnodig mee kwelt. Je kunt rustig stellen dat de werkelijkheid een veelvoud van besmettingen is..... en dat wekelijks...... klaar!
Volgens de cijfers is het aantal werkelijke besmettingen ongeveer het dubbele van het aantal geregistreerde besmettingen.
Dat is nog steeds een klein deel van de bevolking.


quote:
Die maatregelen tonen DUS aan dat het niet werkt, kunnen we die conclusie nou eens met elkaar gaan trekken GVD?! En het is TE makkelijk om met het vingertje alleen maar naar de mensen te wijzen enerzijds en heel DOM om te denken dat alle mensen erg hun best doen als de werkelijkheid een zo goed als ongevaarlijke is..... net als al die vaccins maar waar mensen ook niet op 1 lijn zitten. Hou op met blindstaren op statistieken en als je ze toch wilt gebruiken doe dat dan met verstand en niet met angst als achterliggende motivator. Zullen we de statistiek eens, net als muisje andersom, gaan benaderen? Hoe luidt dan de berichtgeving?
De maatregelen werken als ze worden opgevolgd. Dat gebeurt helaas niet overal en consequent, maar desondanks weten we het allemaal nog wel in de hand te houden dankzij de maatregelen.


quote:
Ik zal een voorbeeld geven om e.e.a. even inzichtelijk te maken: Afgelopen week zijn er ondanks een enorme groei in Corona besmettingen nauwelijks mensen in ziekenhuizen opgenomen en nog minder gestorven. Degene die stierven hadden over het algemeen ook onderliggend lijden. Van onze 17 miljoen inwoners zijn er nu in bijna TWEE jaar tijd slechts 17K overleden met een gevonden Corona besmetting, een aantal dat redelijk in pas loopt met het aantal mensen dat in voorgaande jaren stierf aan de gevolgen van een griep. Daarbij komt dat de doodsoorzaak niet in alle gevallen volledig viel toe te wijzen aan Corona. Van alle miljoenen andere besmette Corona NL'ers is bekend dat zij nauwelijks last hadden, soms net als met een griep wat langer herstel nodig hadden maar verder is iedereen ongedeerd gebleven zonder restgevolgen.
De ziekenhuis opnames lopen sowieso achter op de besmettingscijfers. Dus de groei van afgelopen week zien we pas twee weken later terug in de ziekenhuizen.
Dat er in 2 jaar tijd 17K doden hebben is een interessante stelling voor een ziekte die nog maar een dik jaar in Nederland is.
Pas op 27 februari 2022 kunnen we spreken over 2 jaar.
En het loopt niet in de pas met griep.
Er overlijden geen 17K mensen aan griep, ondanks drastische maatregelen om de verspreiding in te dammen.
Nog los van de druk op de zorg.


quote:
"Ja erg jammer dat je opa is gestorven na vaccinatie maar hij deed het omdat men in de Zorg bang is voor teveel drukte.... wees daar maar erg trots op meisje, hij is als held gestorven."

Persoonlijk zeg ik: opdonderen met je maatregelen en opdonderen met je vaccin, het leven kent vele risico's zoals je zelf al aangeeft en als je als individu bang bent dan zoek je maar iets waar je je goed bij voelt en als je niet bang bent dan is dat mooi. Als we geen hersenloze regering hadden gehad dan had je zelfs twee mooie belangrijke levensjaren erbij kunnen hebben..... jammer voor je!
Het nadeel van preventieve maatregelen is dat je niet weet hoe het was verlopen als er geen maatregelen waren getroffen.


quote:
Dat we een Zorgprobleem hebben laten ontstaan mag ook wel duidelijk zijn nu...... ZorgNL loopt te gillen dat ze bang is voor iets nog voordat het zich voordoet en ondertussen met alle maatregelen en onderdrukking blijven besmettingen elke keer maar hand in hand met een griep periode oplopen.

Verrassing o|O

#WakkerNU?
Je geeft zelf toe dat met maatregelen het aantal besmettingen hoog blijft.
Dan kun je ook wel bedenken wat er was gebeurd als er geen maatregelen waren genomen.
Dan was het aantal besmettingen sky-high geweest, met alle gevolgen voor het zorgstelsel van dien.

Je praat er wel heel gemakkelijk over, maar denk je zelf eens in wat het doet met de samenleving als iedereen binnen zijn sociale kring meerdere mensen kennen die door het virus in het ziekenhuis zijn belandt of eraan zijn overleden.
Dan mag je zelf misschien immuun zijn voor het virus, maar ben je ook immuun voor de impact die het op je heeft als je meerdere mensen uit je eigen omgeving ziet sneuvelen aan het virus?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198982243
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 08:30 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Misschien ben juist jij wel een groot gevaar voor ONZE maatschappij?

Je maakt onderscheid tussen "wappies" en de "goeden" en waarom eigenlijk?
Je stelt voor dat groepen maar met minder genoegen moeten nemen als ze niet doen wat jij wilt.
Je romantiseert vaccineren alsof het de enige mogelijkheid is en ziet geen andere mogelijkheden
Je laat je misleiden door statistieken, bent niet bereid om daar anders naar te kijken maar vind het goed om op basis daarvan miljoenen mensen te beperken in hun dagelijkse bestaan.

Ik krijg vervelende herinneringen aan mensen uit onze geschiedenis.....
Noem eens een andere mogelijkheid om uit deze pandemie te komen, behalve vaccineren.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198982261
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 08:19 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Ja wat is het nou?!
En voorkomt ook 100% dat je er niet toevallig aan overlijd?

Misschien is JOUW afweersysteem wél de garantie dat je niet overlijdt en is dat vaccin een minder slimme keuze!
Hoe weet je dat jouw immuunsysteem 100% bescherming biedt tegen overlijden?
Uit de cijfers blijkt dat het immuunsysteem die garantie niet geeft, maar het vaccin tot op heden wel.
17.000 doden zei je toch?
17.000x het immuunsysteem dat overlijden niet wist te voorkomen.
In landen met een hoge vaccinatie dichtheid gaat dat cijfer drastisch omlaag.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198982296
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 08:37 schreef Wantie het volgende:

[..]

Volgens de cijfers is het aantal werkelijke besmettingen ongeveer het dubbele van het aantal geregistreerde besmettingen.
Dat is nog steeds een klein deel van de bevolking.
[..]

De maatregelen werken als ze worden opgevolgd. Dat gebeurt helaas niet overal en consequent, maar desondanks weten we het allemaal nog wel in de hand te houden dankzij de maatregelen.
[..]

De ziekenhuis opnames lopen sowieso achter op de besmettingscijfers. Dus de groei van afgelopen week zien we pas twee weken later terug in de ziekenhuizen.
Dat er in 2 jaar tijd 17K doden hebben is een interessante stelling voor een ziekte die nog maar een dik jaar in Nederland is.
Pas op 27 februari 2022 kunnen we spreken over 2 jaar.
En het loopt niet in de pas met griep.
Er overlijden geen 17K mensen aan griep, ondanks drastische maatregelen om de verspreiding in te dammen.
Nog los van de druk op de zorg.
[..]

Het nadeel van preventieve maatregelen is dat je niet weet hoe het was verlopen als er geen maatregelen waren getroffen.
[..]

Je geeft zelf toe dat met maatregelen het aantal besmettingen hoog blijft.
Dan kun je ook wel bedenken wat er was gebeurd als er geen maatregelen waren genomen.
Dan was het aantal besmettingen sky-high geweest, met alle gevolgen voor het zorgstelsel van dien.

Je praat er wel heel gemakkelijk over, maar denk je zelf eens in wat het doet met de samenleving als iedereen binnen zijn sociale kring meerdere mensen kennen die door het virus in het ziekenhuis zijn belandt of eraan zijn overleden.
Dan mag je zelf misschien immuun zijn voor het virus, maar ben je ook immuun voor de impact die het op je heeft als je meerdere mensen uit je eigen omgeving ziet sneuvelen aan het virus?
Joh.... ik ben al twee jaar me dood aan het ergeren over het Corona GEJANK.... en om eerlijk te zijn, als ik me druk moet gaan maken om elke dode in dit land dan heb ik geen leven meer dus dat doe ik niet, net als jij dat niet zou moeten willen doen. Hou op met je Corona vergrootglas, er sterven jaarlijks meer mensen aan hart en vaatziekten nog los van alle andere ellende waar je aan ten deel kunt vallen.

Leuk die zinspelingen op algemene waarheden terwijl je dat volledig NIET kunt onderbouwen.
Het enige wat we zien is dat ondanks maatregelen besmettingen fors oplopen elke dag weer. Jij doet alsof mensen elke dag de maatregelen onvoldoende naleven, is dat zo? En dat juist op de momenten dat een Corona besmet persoon bij hen in de buurt is. Nou nou, jij bent wel een heel wijs mens als je dat kunt concluderen.
Het FEIT dat de maatregelen niet werken wil jij gewoon niet als serieuze optie meenemen in je hersenpan, prima, anderen weten wel beter.

Hoe druk heb jij je de laatste 20 jaar gemaakt om alle kinderen en volwassenen die wereldwijd aan honger overleden na jaren van lijden? Hou op met deze goed bedoelde bullshit en gebruik je normale verstand alsjeblieft snel weer.
pi_198982306
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 08:38 schreef Wantie het volgende:

[..]

Noem eens een andere mogelijkheid om uit deze pandemie te komen, behalve vaccineren.
Dat is de keuze niet, de keuze is dat mensen iedereen verplicht willen laten vaccineren en mensen die maar een beetje kritisch zijn, moet je maar verwijderen uit de maatschappij.
pi_198982330
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 08:38 schreef Wantie het volgende:

[..]

Noem eens een andere mogelijkheid om uit deze pandemie te komen, behalve vaccineren.
Werkelijk.... ik leef gewoon en accepteer het risico van mijn handelen en weet dat ik op een dag sterf.

Straks mag ik met Gods gratie op vakantie met een vaccinatie op zak en stort het vliegtuig neer..... statistisch gezien is het geen reden om niet in dat vliegtuig te stappen maar ik ben dan wel dood..... conclusie?
pi_198982332
En je mag inderdaad kritisch zijn over bepaalde maatregelen, of ze wel helpen of niet, welke impact ze hebben op GEZONDE MENSEN.

Er zijn genoeg wetenschappers die denken dat afstand houden niet helpt. Die denken dat elke dag je karretje wassen niet helpt.
pi_198982343
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 08:17 schreef SmaRTeY het volgende:
Die maatregelen tonen DUS aan dat het niet werkt, kunnen we die conclusie nou eens met elkaar gaan trekken GVD?!
Ja hoor, kijk maar even naar een land als Brazilië die geen maatregelen nemen. Die heeft nu dus gebrek aan begraafplaatsen. Wil je graag die kant op?

Voor de rest heb je een hoop blabla en niet kloppende cijfers.

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 08:30 schreef SmaRTeY het volgende:
Je stelt voor dat groepen maar met minder genoegen moeten nemen als ze niet doen wat jij wilt.

Ja, omdat jij en consorten zich niet willen conformeren aan simpele maatregelen als anderhalve meter, niet te veel reizen en niet te veel contacten plus het regelmatig wassen van handen wordt ik dus beperkt door aanvullende maatregelen die dat gedrag moeten afdwingen. Denk daar eens over na.

Ik heb het dan over gesloten winkels, gesloten terrassen en een avondklok bijvoorbeeld. Als iedereen zich meer aan de basisregels had gehouden waren al dit soort maatregelen absoluut overbodig geweest om het gewenste efect te bereeiken.

Dus ja, met je zogenaamd vrijgevochten gedrag verstoor je de samenleving op ongelooflijk harde wijze. Dat komt bij mij heel erg hard aan inderdaad.

Vaccineren is waarschijnlijk de enige werkbare manier om hier uit te komen of je moet net als Australië en Nieuw Zeeland iedereen opsluiten die mogelijk positief is. Maar ik begrijp dat je dat ook niet wilt. Waarom in godsnaam of als je liever gvd hoort dan GVD de uitweg via het vaccin ook nog eens gaan dwarsbomen? Dan heb je voor mij in ieder geval een gaatje in je hoofd met ter bescherming een enorm bord voor je kop.
pi_198982347
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 08:42 schreef Wantie het volgende:

[..]

Hoe weet je dat jouw immuunsysteem 100% bescherming biedt tegen overlijden?
Uit de cijfers blijkt dat het immuunsysteem die garantie niet geeft, maar het vaccin tot op heden wel.
17.000 doden zei je toch?
17.000x het immuunsysteem dat overlijden niet wist te voorkomen.
In landen met een hoge vaccinatie dichtheid gaat dat cijfer drastisch omlaag.
Niet.... net als een vaccin en een Corona besmetting niets garandeert, mooi he?

Gaat het nou om die doden of om een Zorg probleem en angst van volgelopen ziekenhuizen?
Ik raak zo in de war van die wisselingen in focus....dan weer levensgevaarlijk dan weer we doen het voor de Zorg dan weer .....

Sterkte verder met overleven.
pi_198982353
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 08:48 schreef SmaRTeY het volgende:
ik ben al twee jaar me dood aan het ergeren over het Corona GEJANK.
Je gevoel van tijd is in ieder geval wel enorm aangetast alvast. Geeft weinig vertrouwen in de rest van je oordelings vermogen.
pi_198982365
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 08:55 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Je gevoel van tijd is in ieder geval wel enorm aangetast alvast. Geeft weinig vertrouwen in de rest van je oordelings vermogen.
Haha, dus als IK overdrijf mag dat niet maar als anderen dat doen dan is het in lijn met de wens :Y
pi_198982375
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 08:48 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Joh.... ik ben al twee jaar me dood aan het ergeren over het Corona GEJANK.... en om eerlijk te zijn, als ik me druk moet gaan maken om elke dode in dit land dan heb ik geen leven meer dus dat doe ik niet, net als jij dat niet zou moeten willen doen. Hou op met je Corona vergrootglas, er sterven jaarlijks meer mensen aan hart en vaatziekten nog los van alle andere ellende waar je aan ten deel kunt vallen.
Jij hebt het over de sterftecijfers.
Bij de maatregelen gaat het om de druk op de zorg, niet om de sterftecijfers.
Daarnaast is het van belang dat zoveel mogelijk voorkomen wordt dat het virus kan muteren tot schadelijkere vormen.
Jij lijkt vooral te kijken naar het individu en of die vatbaar is voor het virus ipv het grote plaatje te willen zien.


quote:
Leuk die zinspelingen op algemene waarheden terwijl je dat volledig NIET kunt onderbouwen.
Het enige wat we zien is dat ondanks maatregelen besmettingen fors oplopen elke dag weer. Jij doet alsof mensen elke dag de maatregelen onvoldoende naleven, is dat zo? En dat juist op de momenten dat een Corona besmet persoon bij hen in de buurt is. Nou nou, jij bent wel een heel wijs mens als je dat kunt concluderen.
Het FEIT dat de maatregelen niet werken wil jij gewoon niet als serieuze optie meenemen in je hersenpan, prima, anderen weten wel beter.
De maatregelen werken, ondanks de toename is er geen sprake van exponentiële groei over een korte periode.

Dat mensen de maatregelen niet volledig naleven zie ik zelf elke dag. Dat is niet een verzinsel.


quote:
Hoe druk heb jij je de laatste 20 jaar gemaakt om alle kinderen en volwassenen die wereldwijd aan honger overleden na jaren van lijden? Hou op met deze goed bedoelde bullshit en gebruik je normale verstand alsjeblieft snel weer.
A, dus omdat ik me wellicht niet druk heb gemaakt om iets wat duizenden kilometers verderop gebeurt mag me nu niet druk maken om iets waarmee ik rechtstreeks te maken heb?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198982377
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 08:56 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Haha, dus als IK overdrijf mag dat niet maar als anderen dat doen dan is het in lijn met de wens :Y
Je geeft op wel meer momenten duidelijk aan dat je de realiteit uit het oog bent verloren. Je bent gewoon een wappie.

Een wappie is iemand die facebook schreeuwers serieuzer nemen dan wetenschappers.
pi_198982379
En daar gaan we weer schelden als de mening ons niet aanstaat......
pi_198982385
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 08:49 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dat is de keuze niet, de keuze is dat mensen iedereen verplicht willen laten vaccineren en mensen die maar een beetje kritisch zijn, moet je maar verwijderen uit de maatschappij.
Er wordt gezegd dat vaccineren niet de oplossing is.
Wat is dan wel de oplossing?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198982398
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:00 schreef Wantie het volgende:

[..]

Er wordt gezegd dat vaccineren niet de oplossing is.
Wat is dan wel de oplossing?
Vaccineren is de enigste oplossing zo lijkt, maar dan wel vrijwillig.
pi_198982418
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 08:58 schreef Wantie het volgende:

[..]

Jij hebt het over de sterftecijfers.
Bij de maatregelen gaat het om de druk op de zorg, niet om de sterftecijfers.
Daarnaast is het van belang dat zoveel mogelijk voorkomen wordt dat het virus kan muteren tot schadelijkere vormen.
Jij lijkt vooral te kijken naar het individu en of die vatbaar is voor het virus ipv het grote plaatje te willen zien.
[..]

De maatregelen werken, ondanks de toename is er geen sprake van exponentiële groei over een korte periode.

Dat mensen de maatregelen niet volledig naleven zie ik zelf elke dag. Dat is niet een verzinsel.
[..]

A, dus omdat ik me wellicht niet druk heb gemaakt om iets wat duizenden kilometers verderop gebeurt mag me nu niet druk maken om iets waarmee ik rechtstreeks te maken heb?
Alle maatregelen werken ?

Wat voegt de avondklok toe ?
Wat voegt de karretjes afwassen toe bij supermarkten ?

Effect daarvan is nihil.
pi_198982419
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 08:51 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Werkelijk.... ik leef gewoon en accepteer het risico van mijn handelen en weet dat ik op een dag sterf.

Straks mag ik met Gods gratie op vakantie met een vaccinatie op zak en stort het vliegtuig neer..... statistisch gezien is het geen reden om niet in dat vliegtuig te stappen maar ik ben dan wel dood..... conclusie?
Er worden heel veel maatregelen getroffen om te voorkomen dat een vliegtuig neer stort, waardoor het een van de veiligste vervoersmiddelen is.
Met jouw instellingen zijn die maatregelen allemaal gewoon onzin en moeten we het aan God overlaten of we veilig overkomen, of dat het vliegtuig neerstort vanwege een mankement dat had kunnen worden voorkomen door de juiste maatregelen....
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198982429
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:03 schreef macca728 het volgende:

[..]

Alle maatregelen werken ?

Wat voegt de avondklok toe ?
Wat voegt de karretjes afwassen toe bij supermarkten ?

Effect daarvan is nihil.
Het effect van alle maatregelen bij elkaar opgeteld is dat het aantal besmettingen beheersbaar blijft en de ziekenhuisbezetting binnen de perken.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 13 april 2021 @ 09:11:23 #203
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198982484
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:05 schreef Wantie het volgende:

[..]

Het effect van alle maatregelen bij elkaar opgeteld is dat het aantal besmettingen beheersbaar blijft en de ziekenhuisbezetting binnen de perken.
'alles werkt een beetje'

Dat is niet bewezen en het is zeker niet genoeg om burgerrechten in te perken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198982520
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:05 schreef Wantie het volgende:

[..]

Het effect van alle maatregelen bij elkaar opgeteld is dat het aantal besmettingen beheersbaar blijft en de ziekenhuisbezetting binnen de perken.
En nu graag ook feiten en geen onderbuikgevoelens
pi_198982600
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]

'alles werkt een beetje'

Dat is niet bewezen en het is zeker niet genoeg om burgerrechten in te perken.
is toch maar tijdelijk... totdat we een ander wapen hebben, de vaccinaties.
pi_198982647
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]

'alles werkt een beetje'

Dat is niet bewezen en het is zeker niet genoeg om burgerrechten in te perken.
Dus we hebben drastischere maatregelen nodig ^O^
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198982661
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:15 schreef macca728 het volgende:

[..]

En nu graag ook feiten en geen onderbuikgevoelens
Dit zijn de feiten.
De onderbuik is dat alles een perverse fetisj is van een corrupte overheid die de macht over ons wil hebben...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198982675
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 08:54 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Niet.... net als een vaccin en een Corona besmetting niets garandeert, mooi he?
Cijfers laten zien dat de besmettingen en druk op de zorg drastisch afnemen door vaccinatie.

quote:
Gaat het nou om die doden of om een Zorg probleem en angst van volgelopen ziekenhuizen?
Ik raak zo in de war van die wisselingen in focus....dan weer levensgevaarlijk dan weer we doen het voor de Zorg dan weer .....

Sterkte verder met overleven.
De focus is de druk op de zorg.
Niemand beweert dat covid-19 levensgevaarlijk is voor het individu.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 13 april 2021 @ 09:34:05 #209
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_198982677
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:05 schreef Wantie het volgende:

[..]

Het effect van alle maatregelen bij elkaar opgeteld is dat het aantal besmettingen beheersbaar blijft en de ziekenhuisbezetting binnen de perken.
Ten koste van... vul de waslijst zelf maar in.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_198982689
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:34 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Ten koste van... vul de waslijst zelf maar in.
Klopt, en de werkelijke vraag is wat schadelijker is, het virus of de maatregelen.
En die is lastig te beantwoorden
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 13 april 2021 @ 09:38:52 #211
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198982711
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]

'alles werkt een beetje'

Dat is niet bewezen en het is zeker niet genoeg om burgerrechten in te perken.
Verplicht vaccineren kan in Nederland helemaal niet zonder het wijzigen van de grondwet.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_198982773
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:38 schreef Megumi het volgende:

[..]

Verplicht vaccineren kan in Nederland helemaal niet zonder het wijzigen van de grondwet.
*A wild spoedwet appears*
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  Moderator dinsdag 13 april 2021 @ 09:49:29 #213
236264 crew  capricia
pi_198982802
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:38 schreef Megumi het volgende:

[..]

Verplicht vaccineren kan in Nederland helemaal niet zonder het wijzigen van de grondwet.
Wetten worden door een rechter niet aan de grondwet getoetst. Aan internationale afspraken die hier van kracht zijn wel.
Bij mijn weten.
Definitely not CIA
  dinsdag 13 april 2021 @ 10:09:44 #214
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198983024
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:30 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dus we hebben drastischere maatregelen nodig ^O^
Ja? Jij bent voor maatschappelijke escalatie?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198983067
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:38 schreef Megumi het volgende:

[..]

Verplicht vaccineren kan in Nederland helemaal niet zonder het wijzigen van de grondwet.
Nee maar je weigert ze gewoon toegang tot alles joh.
pi_198983533
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 10:09 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ja? Jij bent voor maatschappelijke escalatie?
Kennelijk zijn de huidige maatregelen niet genoeg.
Ik denk zelf dat er een balans moet zijn tussen de effectiviteit van de maatregelen en de gevolgen daarvan voor de samenleving.
En die balans is lastig te vinden, omdat er geen tijd is om afzonderlijke lichte maatregelen te testen op effectiviteit en drastische maatregelen te ontwrichtend zijn voor de samenleving.

De maatregelen die we nu hebben werken, ze doen elk iets tegen de verspreiding. Dat is verder geen rocket science, eenieder snapt dat een virus dat zich via contact verspreidt kan worden ingedamd door contacten te beperken. En dat is wat de maatregelen doen en dat is wat je ziet in de cijfers.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198983589
Je had allang onderzoeken paraat moeten hebben.
De tijd was er wel, al 1,5 jaar.

Hoe corona zich verspreidt via oppervlakten (die kans is blijkbaar 1 op 10000)
De Field Labs experimenten die lijken aan te tonen dat het buiten best wel veilig is.

Dan had je bv bepaalde evenementen gewoon door kunnen laten gaan.
pi_198983890
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 10:54 schreef macca728 het volgende:
Je had allang onderzoeken paraat moeten hebben.
De tijd was er wel, al 1,5 jaar.

Hoe corona zich verspreidt via oppervlakten (die kans is blijkbaar 1 op 10000)
De Field Labs experimenten die lijken aan te tonen dat het buiten best wel veilig is.

Dan had je bv bepaalde evenementen gewoon door kunnen laten gaan.
De fieldlab betreft mensen die negatief getest zijn.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 13 april 2021 @ 11:27:21 #219
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198983933
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 11:22 schreef Wantie het volgende:

[..]

Da's ook een manier van toegeven dat je geen tegenargumenten hebt...
Right, zegt de eigenwijs waar geen discussie mee te voeren is. Ga jij nu op dit moment verder met verstrengen. Kijken hoe lang jij het gaat volhouden....

Maar als jij vooral thuis wil blijven, dan doe je dat toch?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198984033
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 11:27 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Right, zegt de eigenwijs waar geen discussie mee te voeren is. Ga jij nu op dit moment verder met verstrengen. Kijken hoe lang jij het gaat volhouden....

Maar als jij vooral thuis wil blijven, dan doe je dat toch?
Ah, jij wilt dus naar buiten en je hoopt dat te bereiken door net te doen alsof de maatregelen helemaal niets doen en dus net zo goed kunnen worden afgeschaft..

Helder ^O^
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 13 april 2021 @ 11:43:32 #221
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198984183
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 11:34 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ah, jij wilt dus naar buiten en je hoopt dat te bereiken door net te doen alsof de maatregelen helemaal niets doen en dus net zo goed kunnen worden afgeschaft..

Helder ^O^
Buiten zijn de besmettingen ook nihil/niet bestaand.

Maar hey, jij wil het dus nog strakker maken. Wat jij wil joh, gelukkig zit jij niet in de regering.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198984278
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 11:43 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Buiten zijn de besmettingen ook nihil/niet bestaand.

Maar hey, jij wil het dus nog strakker maken. Wat jij wil joh, gelukkig zit jij niet in de regering.
Nee hoor, ik wil het niet strakker maken.
Jij wel, want je wilt maatregelen waarvan klip en klaar is dat ze 100% effectief zijn.
En dat zijn veel strengere maatregelen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 13 april 2021 @ 11:52:24 #223
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198984298
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 11:50 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nee hoor, ik wil het niet strakker maken.
Jij wel, want je wilt maatregelen waarvan klip en klaar is dat ze 100% effectief zijn.
En dat zijn veel strengere maatregelen.
Nu heb je echt niet door wat je zegt, dus laat maar zitten voor de rest ^O^ .
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198984403
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 11:52 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nu heb je echt niet door wat je zegt, dus laat maar zitten voor de rest ^O^ .
Ja, je wilt het niet begrijpen.

Prima verder hoor, ik heb er verder geen last van.

De wereld is niet zo zwart-wit als jij denkt.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 13 april 2021 @ 12:02:34 #225
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198984469
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 11:58 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ja, je wilt het niet begrijpen.

Prima verder hoor, ik heb er verder geen last van.

De wereld is niet zo zwart-wit als jij denkt.
Ik denk dat jij het niet vooral niet snapt en blijft volharden in je eigenwijsheid. Dat maakt je gewoonweg dom. Doet niet veel goeds als je daar bovenop nog een hoop hooghartigheid doet. Kan je een ander wel woorden in de mond proberen te leggen en verwijten maken, maar dan kom je er ook niet.

Ik heb er vrij weinig last van, ik negeer je gewoon.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 13 april 2021 @ 12:12:56 #226
37248 BertV
Handgemaakt
pi_198984635
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 14:50 schreef DX11 het volgende:
Verplichte vaccinaties, dat kan niet anders dan gezellig worden.
De testsamenleving komt eraan.
Je gaat als overheid natuurlijk geen 925 miljoen euro subsidie betalen voor een tijdelijke maatregel.

Eerst goedkoop testen voor iedereen, daarna voor de vaccin-weigeraars voor de volle mep,
Je begint bij een pretpark, maar dat moet daarna bij steeds meer gelegenheden.

De eigenwijze neuzen en portemonnees van dissidenten zullen bloeden!
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_198984666
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 12:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik denk dat jij het niet vooral niet snapt en blijft volharden in je eigenwijsheid. Dat maakt je gewoonweg dom. Doet niet veel goeds als je daar bovenop nog een hoop hooghartigheid doet. Kan je een ander wel woorden in de mond proberen te leggen en verwijten maken, maar dan kom je er ook niet.

Ik heb er vrij weinig last van, ik negeer je gewoon.
Mooie zelfreflectie.

Prettige dag verder ^O^
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198984708
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 12:12 schreef BertV het volgende:

[..]

De testsamenleving komt eraan.
Je gaat als overheid natuurlijk geen 925 miljoen euro subsidie betalen voor een tijdelijke maatregel.

Eerst goedkoop testen voor iedereen, daarna voor de vaccin-weigeraars voor de volle mep,
Je begint bij een pretpark, maar dat moet daarna bij steeds meer gelegenheden.

De eigenwijze neuzen en portemonnees van dissidenten zullen bloeden!
Tot er voldoende is gevaccineerd en de maatregelen van tafel kunnen.
Verder smijt de overheid regelmatig met geld, die 950 miljoen komen ze ook wel overheen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 13 april 2021 @ 12:19:33 #229
37248 BertV
Handgemaakt
pi_198984751
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 12:16 schreef Wantie het volgende:

[..]

Tot er voldoende is gevaccineerd en de maatregelen van tafel kunnen.
Verder smijt de overheid regelmatig met geld, die 950 miljoen komen ze ook wel overheen.
Er zal weer wetgeving veranderd moeten worden. Verder praat jij als mijn vriendin wat geld betreft.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  dinsdag 13 april 2021 @ 12:48:54 #230
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198985159
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 12:14 schreef Wantie het volgende:

[..]

Mooie zelfreflectie.

Prettige dag verder ^O^
Ja? Verder kom je niet :')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198986087
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 12:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ja? Verder kom je niet :')
Nee hij blijft hetzelfde mantra herhalen, corona is slecht, maatregelen zijn goed, mensen die kritisch zijn fout
  dinsdag 13 april 2021 @ 14:30:29 #232
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198986510
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 13:55 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nee hij blijft hetzelfde mantra herhalen, corona is slecht, maatregelen zijn goed, mensen die kritisch zijn fout
'De plaat die blijft hangen'.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198986653
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 13:55 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nee hij blijft hetzelfde mantra herhalen, corona is slecht, maatregelen zijn goed, mensen die kritisch zijn fout
Nee, zo probeer je me te framen.

Je wilt opzettelijk niet begrijpen wat ik bedoel, omdat je geen goede argumenten hebt om je eigen punten te bekrachtigen..
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198987585
Ik hoop het niet. Maar ik hoop wel dat je zonder vaccinatie niet binnenkomt bij horeca, sportscholen, evenementen, accomodaties en bezoekersattracties. Lekker rustig zonder tokkies en wappies.
pi_198987618


[ Bericht 100% gewijzigd door _serial_ op 13-04-2021 15:41:19 ]
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198992159
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:34 schreef Wantie het volgende:

[..]

Cijfers laten zien dat de besmettingen en druk op de zorg drastisch afnemen door vaccinatie.
[..]

De focus is de druk op de zorg.
Niemand beweert dat covid-19 levensgevaarlijk is voor het individu.
Ok, stel dat we SAMEN dit jaar op 28 april even uit de Corona zorg brand zijn.
Wat heeft de Overheid en wat heeft de Zorg de afgelopen 9 maanden gedaan (los van het snot voor de ogen werken - tralalalala daar word je voor betaald, ook als het druk is) om te voorkomen dat we bij de eerstvolgende griep mutant waar deze vaccins niet tegen werken opnieuw voor het Zorg blok worden gezet met 17 miljoen mensen???

Prachtig en super hoe we deze dramatische periode nu om de oren hebben gekregen en dat er nu zelfs het lef is om te spreken over een "route" terug naar normaal..... maar wat kopen we ervoor? Wat gebeurt er na de 3e golf van Zorg en Overheid ellende? Dan maar direct de economische crisis in of is het begin volgend jaar weer net zo hard terug naar af met hetzelfde liedje..... "we kunnen niet anders...."
pi_198993128
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 20:12 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Ok, stel dat we SAMEN dit jaar op 28 april even uit de Corona zorg brand zijn.
Okay

quote:
Wat heeft de Overheid en wat heeft de Zorg de afgelopen 9 maanden gedaan (los van het snot voor de ogen werken - tralalalala daar word je voor betaald, ook als het druk is) om te voorkomen dat we bij de eerstvolgende griep mutant waar deze vaccins niet tegen werken opnieuw voor het Zorg blok worden gezet met 17 miljoen mensen???
Het is geen griepmutant, dus dat argument gaat niet op.


quote:
Prachtig en super hoe we deze dramatische periode nu om de oren hebben gekregen en dat er nu zelfs het lef is om te spreken over een "route" terug naar normaal..... maar wat kopen we ervoor? Wat gebeurt er na de 3e golf van Zorg en Overheid ellende? Dan maar direct de economische crisis in of is het begin volgend jaar weer net zo hard terug naar af met hetzelfde liedje..... "we kunnen niet anders...."
Het lijkt erop alsof je niet meer uit de crisis wilt komen?

Ik begrijp je probleem eigenlijk niet.
Waarom wil je niet dat het vaccin er voor zorgt dat we uit deze crisis komen?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199022646
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 21:06 schreef Wantie het volgende:

[..]

Okay
[..]

Het is geen griepmutant, dus dat argument gaat niet op.
[..]

Het lijkt erop alsof je niet meer uit de crisis wilt komen?

Ik begrijp je probleem eigenlijk niet.
Waarom wil je niet dat het vaccin er voor zorgt dat we uit deze crisis komen?
Griep Corona Rhino virus..... beetje meer van hetzelfde en het is vreemd dat we de griep niet meer hebben en de klok alleen nog maar Corona slaat vandaar, het een heeft de ander vervangen zou je kunnen stellen en ook een Corona kent mutanten dus het argument is volledig valide. Ohjeee vers van de pers, de Indiase variant komt onze kant op. De VS wil 3e vaccinatie......

Je kunt je afvragen of vaccineren wel de de uitweg is.

Om te beginnen is mijn mening dat deze crisis kunstmatig is ingezet en in leven wordt gehouden en wel door de wijze waarop er gekozen is om met een Corona virus, en het geconstateerde Zorgprobleem van onvoldoende capaciteit en het niet hebben van een geneeskundig Corona antwoord, om te gaan.

Voor mij is er geen crisis alleen maar een incapabele Zorg en een nog slechter functionerende Overheid. Beiden kunnen mij niet beschermen tegen een dood en dat vind ik ook helemaal prima. Ook vind ik het geen enkel probleem om mezelf te beschermen inclusief het risico hierin te falen en onverhoopt een virus via een medemens of dier op te lopen. Natuurlijk hoop ik dat er een geneesmiddel is wat mij dan kan helpen om beter te worden maar ik ben wel zo realistisch dat ik niets mag verwachten enkel mag hopen en zal moeten afwachten of mijn eigen lichaam de aanval weer te boven komt.

Wat betreft vaccinatie, hier ben ik in beginsel helemaal niet op tegen, vaccinatieboekjes bestaan al heel lang maar die golden enkel bij grenspassages en werden niet gebruikt om in eigen land verdeeldheid na te streven. Ook had je de keus om een land te bezoeken waarvan je wist dat je een vaccinatie moest hebben, eentje die goed getest is en voorkomt dat mensen per ongeluk iets mee terug nemen naar het eigen land. In dit geval is dat niet nodig want Corona is overal, je zou dus denken dat zo'n Corona vaccinatieboekje helemaal niet nodig is om te reizen. Ook is het een dergelijk virus vergelijkbaar met een griepvirus en wat dat betreft dus is het ook niet nodig om van dit virus een groot probleem te maken wetende dat het eigenlijke probleem een Zorg probleem is waar men continue over zeurt maar waar men schijnbaar niets aan wil veranderen.

En tot slot, de griepprik (vaccinatie) is/was vrijwillig en terecht en ook dat vaccin bleef een gok net als vaccineren tegen een Corona virus. Dat wordt o.a. nu wel duidelijk met het continue willen vaccineren (Israël, VS naar 3e vaccinatie etc.)

Verplichting om individuen in te spuiten met wat dan ook mag gewoon niet tenzij je net als een Hitler alleen maar erop gericht bent om een wereld Ubermensen te realiseren......
pi_199022807
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 08:03 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Griep Corona Rhino virus.....
Verschillende virussen met verschillende eigenschappen...


quote:
beetje meer van hetzelfde en het is vreemd dat we de griep niet meer hebben en de klok alleen nog maar Corona slaat vandaar, het een heeft de ander vervangen zou je kunnen stellen en ook een Corona kent mutanten dus het argument is volledig valide.
Dat andere, minder besmettelijke infectieziekten afnemen door de maatregelen is natuurlijk niet zo heel gek. Betere hygiëne en minder contacten zorgen daarvoor en laten ook zien dat de maatregelen wel degelijk impact hebben op de verspreiding van infectieziekten.


quote:
Ohjeee vers van de pers, de Indiase variant komt onze kant op. De VS wil 3e vaccinatie......

Je kunt je afvragen of vaccineren wel de de uitweg is.
Dat is inderdaad afwachten, maar waarom bij voorbaat al de moed opgeven?


quote:
Om te beginnen is mijn mening dat deze crisis kunstmatig is ingezet en in leven wordt gehouden en wel door de wijze waarop er gekozen is om met een Corona virus, en het geconstateerde Zorgprobleem van onvoldoende capaciteit en het niet hebben van een geneeskundig Corona antwoord, om te gaan.
Nou, kijk naar Brazilië: daar doen ze net alsof covid-19 iets voor homo's is en hebben ze vrijwel geen maatregelen genomen. Gevolg: lijkkisten stapelen zich op, ziekenhuizen raken door hun materialen heen, nieuwe mutaties zorgen voor herbesmettingen, etc.


quote:
Voor mij is er geen crisis alleen maar een incapabele Zorg en een nog slechter functionerende Overheid.
Probleem met een exponentieel toenemend virus is dat je nooit voldoende zorgcapaciteit kunt hebben.
Daarom kiezen vrijwel alle landen ervoor om het aantal besmettingen te beperken, ook die landen met een veel grotere capaciteit.


quote:
Beiden kunnen mij niet beschermen tegen een dood en dat vind ik ook helemaal prima.
Maar vind je het ook prima dat je een verstikkingsdood sterft omdat er geen zorgcapaciteit meer is om dat te voorkomen?
Dat zie je nu in Brazilië gebeuren.


quote:
Ook vind ik het geen enkel probleem om mezelf te beschermen inclusief het risico hierin te falen en onverhoopt een virus via een medemens of dier op te lopen. Natuurlijk hoop ik dat er een geneesmiddel is wat mij dan kan helpen om beter te worden maar ik ben wel zo realistisch dat ik niets mag verwachten enkel mag hopen en zal moeten afwachten of mijn eigen lichaam de aanval weer te boven komt.

Wat betreft vaccinatie, hier ben ik in beginsel helemaal niet op tegen, vaccinatieboekjes bestaan al heel lang maar die golden enkel bij grenspassages en werden niet gebruikt om in eigen land verdeeldheid na te streven. Ook had je de keus om een land te bezoeken waarvan je wist dat je een vaccinatie moest hebben, eentje die goed getest is en voorkomt dat mensen per ongeluk iets mee terug nemen naar het eigen land. In dit geval is dat niet nodig want Corona is overal, je zou dus denken dat zo'n Corona vaccinatieboekje helemaal niet nodig is om te reizen.
Nee, het virus is niet overal, er zijn landen die het inmiddels onder controle hebben, zelfs zonder vaccinatie, en die uiteraard niet willen dat er weer nieuwe besmettingen worden geïmporteerd.
Plus dat er mutaties ontstaan die men buiten de deur wil houden.
Elk land probeert het virus binnen zijn grenzen aan te pakken, import van nieuwe gevallen helpt daar niet bij.


quote:
Ook is het een dergelijk virus vergelijkbaar met een griepvirus en wat dat betreft dus is het ook niet nodig om van dit virus een groot probleem te maken wetende dat het eigenlijke probleem een Zorg probleem is waar men continue over zeurt maar waar men schijnbaar niets aan wil veranderen.

En tot slot, de griepprik (vaccinatie) is/was vrijwillig en terecht en ook dat vaccin bleef een gok net als vaccineren tegen een Corona virus. Dat wordt o.a. nu wel duidelijk met het continue willen vaccineren (Israël, VS naar 3e vaccinatie etc.)

Verplichting om individuen in te spuiten met wat dan ook mag gewoon niet tenzij je net als een Hitler alleen maar erop gericht bent om een wereld Ubermensen te realiseren......
Vaccinatie is vrijwillig en zal dat in Nederland ook wel blijven.
De vergelijking met griep gaat in deze context niet op: een grieppandemie met dezelfde gevolgen als Covid-19 zal ook leiden tot massale vaccinaties.

1 prik, 2 prikken, 3 prikken..

Is niet vreemd bij vaccineren.
Zo is men er na 20 jaar achter dat 3 prikken hepatitis A vaccin zorgt voor levenslange immuniteit.
20 jt geleden was dat nog 3 jaar, met 1 prik.
Voortschrijdend inzicht.
Dat inzicht gaat met Covid-19 wat sneller, omdat er in 1 x honderden miljoenen mensen gevaccineerd worden.
En men kijkt nu inderdaad of 3 vaccins er voor zal zorgen dat de immuniteit langer stand houdt.
Maar dat is toch goed?

Ik begrijp die angst voor het vaccin niet.
Lees voor de aardigheid de bijsluiters van de vaccins die je hebt gehad. Dan schrik je ook.
En toch ben je gevaccineerd. Bij de coronavaccins ligt elke bijwerking onder een vergrootglas, terwijl diezelfde bijwerkingen bij andere vaccins of medicatie gewoon ergens in de bijsluiter verdwijnen.

Is het vaccin de ultieme oplossing, of zitten we volgend jaar in de 6e golf?
Ik weet het niet. Maar geen zekerheid daarover is voor mij geen reden om me niet te laten vaccineren.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199031647
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 08:32 schreef Wantie het volgende:

[..]

Verschillende virussen met verschillende eigenschappen...
[..]

Dat andere, minder besmettelijke infectieziekten afnemen door de maatregelen is natuurlijk niet zo heel gek. Betere hygiëne en minder contacten zorgen daarvoor en laten ook zien dat de maatregelen wel degelijk impact hebben op de verspreiding van infectieziekten.
[..]

Dat is inderdaad afwachten, maar waarom bij voorbaat al de moed opgeven?
[..]

Nou, kijk naar Brazilië: daar doen ze net alsof covid-19 iets voor homo's is en hebben ze vrijwel geen maatregelen genomen. Gevolg: lijkkisten stapelen zich op, ziekenhuizen raken door hun materialen heen, nieuwe mutaties zorgen voor herbesmettingen, etc.
[..]

Probleem met een exponentieel toenemend virus is dat je nooit voldoende zorgcapaciteit kunt hebben.
Daarom kiezen vrijwel alle landen ervoor om het aantal besmettingen te beperken, ook die landen met een veel grotere capaciteit.
[..]

Maar vind je het ook prima dat je een verstikkingsdood sterft omdat er geen zorgcapaciteit meer is om dat te voorkomen?
Dat zie je nu in Brazilië gebeuren.
[..]

Nee, het virus is niet overal, er zijn landen die het inmiddels onder controle hebben, zelfs zonder vaccinatie, en die uiteraard niet willen dat er weer nieuwe besmettingen worden geïmporteerd.
Plus dat er mutaties ontstaan die men buiten de deur wil houden.
Elk land probeert het virus binnen zijn grenzen aan te pakken, import van nieuwe gevallen helpt daar niet bij.
[..]

Vaccinatie is vrijwillig en zal dat in Nederland ook wel blijven.
De vergelijking met griep gaat in deze context niet op: een grieppandemie met dezelfde gevolgen als Covid-19 zal ook leiden tot massale vaccinaties.

1 prik, 2 prikken, 3 prikken..

Is niet vreemd bij vaccineren.
Zo is men er na 20 jaar achter dat 3 prikken hepatitis A vaccin zorgt voor levenslange immuniteit.
20 jt geleden was dat nog 3 jaar, met 1 prik.
Voortschrijdend inzicht.
Dat inzicht gaat met Covid-19 wat sneller, omdat er in 1 x honderden miljoenen mensen gevaccineerd worden.
En men kijkt nu inderdaad of 3 vaccins er voor zal zorgen dat de immuniteit langer stand houdt.
Maar dat is toch goed?

Ik begrijp die angst voor het vaccin niet.
Lees voor de aardigheid de bijsluiters van de vaccins die je hebt gehad. Dan schrik je ook.
En toch ben je gevaccineerd. Bij de coronavaccins ligt elke bijwerking onder een vergrootglas, terwijl diezelfde bijwerkingen bij andere vaccins of medicatie gewoon ergens in de bijsluiter verdwijnen.

Is het vaccin de ultieme oplossing, of zitten we volgend jaar in de 6e golf?
Ik weet het niet. Maar geen zekerheid daarover is voor mij geen reden om me niet te laten vaccineren.
Yep en ze lijken enorm veel op elkaar.

Er mogen infectie ziekten zijn, die zorgen ervoor dat wij als menselijk ras niet verzwakken met een zeker einde.

De moed opgeven is voor losers..... zit niet in de genen.

Brazilie? Daar is te weinig slaapmiddel om mensen tijdens het beademen (enige wat de zorg daar op dit moment nog kan los van de vraag of dat uberhaupt de goede aanpak is) in slaap te kunnen houden. Gaat nergens over, redt geen levens.

Dat virusprobleem van je zou daadwerkelijk een probleem zijn als er niet zo'n enorm klein percentage mensen, meestal reeds met een onderliggend lijden, als enigen een risico lopen waarvan niet eens een risico waar de dood een zekerheid is.

Waarom zou je je zo druk maken over een virus wat voor de bevolking nauwelijks een probleem is?! Het gaat enkel om een ZORG probleem en hoe groot is DAT probleem nu eigenlijk echt?! Een paar 1000 extra IC bedden kan dit Zorg probleem het hoofd bieden maar dat WIL men niet!!!! Stelletje idioten.
En by the way, het virus is wél overal, zelfs als iets "onder controle is" (wat betekent dat eigenlijk exact?!!) wil dat NIET zeggen dat het er niet is.

OK, dus niet bij een griep want de duizenden doden voorgaande jaren ten gevolge van een griep waren dat niet waard begrijp ik? Wie de fuck ben JIJ om te bepalen wie wel en wie niet wordt gered?! En welke criteria denk JIJ daar überhaupt voor te hebben?!!! Deze manier van handelen is CRIMINEEL en NIET GERICHT OP ART. 22 vd GRONDWET!!!

Er wordt op grove wijze MISBRUIK gemaakt van het begrip VOLKSGEZONDHEID terwijl het bestaan van CORONA in onze maatschappij géén gezondheid probleem is maar een ZORG CAPACITEIT PROBLEEM!!!!!

#UBER-BRAINFART!
pi_199032214
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 08:03 schreef SmaRTeY het volgende:

Je kunt je afvragen of vaccineren wel de de uitweg is.
Ja, het is zelfs de enige echte uitweg uit deze crises. De rest van je post ,is zoals gewoonlijk, een heleboel bs met hitler vergelijkingen en leugens. Niet de moeite waard om op te reageren.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_199032234
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 20:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ja, het is zelfs de enige echte uitweg uit deze crises. De rest van je post ,is zoals gewoonlijk, een heleboel bs met hitler vergelijkingen en leugens. Niet de moeite waard om op te reageren.
Haha en je gelooft ook nog in sprookjes dus? :B
pi_199032282
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 20:37 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Haha en je gelooft ook nog in sprookjes dus? :B
Ik hou me itt jou aan de feiten. En die geven het nut van vaccineren onomstotelijk aan.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_199032343
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 20:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik hou me itt jou aan de feiten. En die geven het nut van vaccineren onomstotelijk aan.
Mmmzzz logisch om onze maatschappij overhoop te gooien omdat nog geen 2% van alle mensen Zorg nodig hebben na een Corona besmetting en de ruime 98% daar geen Zorg voor nodig heeft. w/
pi_199032465
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 20:42 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Mmmzzz logisch om onze maatschappij overhoop te gooien omdat nog geen 2% van alle mensen Zorg nodig hebben na een Corona besmetting en de ruime 98% daar geen Zorg voor nodig heeft. w/
Als 2% van al je inwoners op een gegeven moment in het ziekenhuis ligt dan is dat veel. Als je plotseling 2% van je bevolking naast de gebruikelijke aantallen patienten langdurige ziekenhuiszorg nodig heeft, dan heb je een nog veel groter probleem. En dat is nu precies waarom er al heel lang reguliere zorg afgeschaald is.

En dat is ondanks alle maatregelen die wij hebben. Zoals jou al veel vaker verteld is, is corona een exponentieel verspreidend virus. Zonder maatregelen heb je niet een paar bedden extra nodig, maar 10x zoveel. En ook dan moet je op een gegeven moment massaal gaan vaccineren en maatregelen invoeren.

Kijk maar naar hoe het gaat in India of Brazilië. Of zijn dat ook al sprookjes voor jou?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_199032589
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 20:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Als 2% van al je inwoners op een gegeven moment in het ziekenhuis ligt dan is dat veel. Als je plotseling 2% van je bevolking naast de gebruikelijke aantallen patienten langdurige ziekenhuiszorg nodig heeft, dan heb je een nog veel groter probleem. En dat is nu precies waarom er al heel lang reguliere zorg afgeschaald is.

En dat is ondanks alle maatregelen die wij hebben. Zoals jou al veel vaker verteld is, is corona een exponentieel verspreidend virus. Zonder maatregelen heb je niet een paar bedden extra nodig, maar 10x zoveel. En ook dan moet je op een gegeven moment massaal gaan vaccineren en maatregelen invoeren.

Kijk maar naar hoe het gaat in India of Brazilië. Of zijn dat ook al sprookjes voor jou?
Hou het maar bij voetbal.
Ik denk dat we in NL vooral onze focus op ons eigen land moeten hebben, dat is al lastig genoeg en al helemaal met een nog niet gevormde regering waarvan de koploper een gevallene is die niet in staat is om uit eigen beweging de handdoek in de ring te gooien.

Die 2% komen niet allemaal tegelijk, je hoeft je dus minder druk te maken dan gedacht.
Van die 2% sterven er een aantal en daar doen we niets aan, misschien nog wel voor ze met een Covid indicatie op de IC liggen.
Alle maatregelen lijken maar niet de angst bij de Zorg weg te nemen of wel soms? Anders zou men wel ene keer ophouden die achterlijke werk-angst elke keer de kop op te laten steken.
Hoeveel aandacht word er gegeven aan andere medicijn mogelijkheden anders dan het verbieden ervan door een RIVM?
Wat maakt dat er géén gebruik wordt gemaakt van mogelijkheden die er zijn? Zoals bijvoorbeeld extra beddencapaciteit?
Zouden er in de Zorg echt zoveel mensen overwerkt zijn of worden ze misschien ook doodziek van de eigen werkplek en de manier waarop er wordt gewerkt en met hen wordt omgegaan?

En zo kunnen we nog wel even doorgaan maar hey, jij zal het wel als enige het beste weten net als Hugo en zijn frikandel.... kop dicht en spuiten maar want wij weten het het beste. ):O
pi_199032690
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 20:57 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Hou het maar bij voetbal.
Ik denk dat we in NL vooral onze focus op ons eigen land moeten hebben, dat is al lastig genoeg en al helemaal met een nog niet gevormde regering waarvan de koploper een gevallene is die niet in staat is om uit eigen beweging de handdoek in de ring te gooien.

Die 2% komen niet allemaal tegelijk, je hoeft je dus minder druk te maken dan gedacht.
Van die 2% sterven er een aantal en daar doen we niets aan, misschien nog wel voor ze met een Covid indicatie op de IC liggen.
Alle maatregelen lijken maar niet de angst bij de Zorg weg te nemen of wel soms? Anders zou men wel ene keer ophouden die achterlijke werk-angst elke keer de kop op te laten steken.
Hoeveel aandacht word er gegeven aan andere medicijn mogelijkheden anders dan het verbieden ervan door een RIVM?
Wat maakt dat er géén gebruik wordt gemaakt van mogelijkheden die er zijn? Zoals bijvoorbeeld extra beddencapaciteit?
Zouden er in de Zorg echt zoveel mensen overwerkt zijn of worden ze misschien ook doodziek van de eigen werkplek en de manier waarop er wordt gewerkt en met hen wordt omgegaan?

En zo kunnen we nog wel even doorgaan maar hey, jij zal het wel als enige het beste weten net als Hugo en zijn frikandel.... kop dicht en spuiten maar want wij weten het het beste. ):O
Heel de wereld is bezig een medicijn te vinden, maar die is er niet en die zou ik ook maar niet verwachten. En als een medicijn meer schade aanricht dan dat het nut heeft dan wordt dat in NL gelukkig verboden. Wel heeft de wereld in recordtijd een hoop vaccins ontwikkeld en daarvan is bewezen dat die enorm veel effect hebben.

En als je zelfs nu nog denkt dat het aantal bedden het probleem is en dat meer bedden de oplossing is dan heb je er niets van begrepen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_199032970
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 21:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Heel de wereld is bezig een medicijn te vinden, maar die is er niet en die zou ik ook maar niet verwachten. En als een medicijn meer schade aanricht dan dat het nut heeft dan wordt dat in NL gelukkig verboden. Wel heeft de wereld in recordtijd een hoop vaccins ontwikkeld en daarvan is bewezen dat die enorm veel effect hebben.

En als je zelfs nu nog denkt dat het aantal bedden het probleem is en dat meer bedden de oplossing is dan heb je er niets van begrepen.
Er is er nooit een gevonden voor de griep, ook niet voor aids of polio dus dat wonder medicijn vergeten we even. De inzet echter van geneesmiddelen die misschien niet direct effectief zijn maar voldoende ineffectief lijken niet te worden overwogen, hoe zit dat?

Er zijn inderdaad in record tijd vaccins ontwikkeld die nu, middels invalide spoedwetten, in een test fase zitten met als argument de Maatschappelijke mortaliteit? Vroeger was dat ondenkbaar en crimineel. Laat me niet lachen, onze volksgezondheid loopt geen enkel gevaar met een Corona virus maar deze wordt door een specifieke en kleine groep in gevaar gebracht mede ingegeven door een te beperkte Zorg capaciteit.
Tis maar hoe je ergens naar kijkt.

Let wel, ik zeg niet dat deze mensen daar een bewuste keuze maken of dat zelf opzoeken en ook niet dat we hen niet moeten willen helpen. Maar ik zeg wél (komende uit een risico groep nota bene) dat dit alles niet ten kostte van alle anderen, de nationale economie, onze kinderen, onze ouderen die ook géén Corona angst hoeven te hebben etc. hoeft te gaan.

Corona is niet het probleem, aantal bedden is niet het probleem, vaccins is niet het probleem, de NL burgers zijn zéker niet het probleem...... dan blijft er verder niet veel over lijkt me dan onze Overheid en onze Zorg.
  vrijdag 16 april 2021 @ 21:23:19 #249
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199033083
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 21:18 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Er is er nooit een gevonden voor de griep, ook niet voor aids of polio dus dat wonder medicijn vergeten we even. De inzet echter van geneesmiddelen die misschien niet direct effectief zijn maar voldoende ineffectief lijken niet te worden overwogen, hoe zit dat?

Er zijn inderdaad in record tijd vaccins ontwikkeld die nu, middels invalide spoedwetten, in een test fase zitten met als argument de Maatschappelijke mortaliteit? Vroeger was dat ondenkbaar en crimineel. Laat me niet lachen, onze volksgezondheid loopt geen enkel gevaar met een Corona virus maar deze wordt door een specifieke en kleine groep in gevaar gebracht mede ingegeven door een te beperkte Zorg capaciteit.
Tis maar hoe je ergens naar kijkt.

Let wel, ik zeg niet dat deze mensen daar een bewuste keuze maken of dat zelf opzoeken en ook niet dat we hen niet moeten willen helpen. Maar ik zeg wél (komende uit een risico groep nota bene) dat dit alles niet ten kostte van alle anderen, de nationale economie, onze kinderen, onze ouderen die ook géén Corona angst hoeven te hebben etc. hoeft te gaan.

Corona is niet het probleem, aantal bedden is niet het probleem, vaccins is niet het probleem, de NL burgers zijn zéker niet het probleem...... dan blijft er verder niet veel over lijkt me dan onze Overheid en onze Zorg.
Hoeveel ic-bedden hadden we dan wel niet nodig gehad om corona op de vrije loop te kunnen laten :?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199033229
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 21:23 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Hoeveel ic-bedden hadden we dan wel niet nodig gehad om corona op de vrije loop te kunnen laten :?
Dat is koffiedik kijken, in ieder geval zijn cijfers uit het verleden géén garantie voor een toekomst.... dat heeft een banken crisis ons geleerd, was Mark ook bij destijds.

In ieder geval mag je er vanuit gaan dat die 2% niet met zijn allen in 1x een IC afdeling komen bestormen.
Hoeveel en op welke momenten dan wel kun je niet voorspellen maar wel angst voor inzetten natuurlijk, dan heb je in ieder geval iets als basis om te gaan handelen.
pi_199033281
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 21:31 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Dat is koffiedik kijken, in ieder geval zijn cijfers uit het verleden géén garantie voor een toekomst.... dat heeft een banken crisis ons geleerd, was Mark ook bij destijds.

In ieder geval mag je er vanuit gaan dat die 2% niet met zijn allen in 1x een IC afdeling komen bestormen.
Hoeveel en op welke momenten dan wel kun je niet voorspellen maar wel angst voor inzetten natuurlijk, dan heb je in ieder geval iets als basis om te gaan handelen.
We hadden op een gegeven moment elke 2 weken een verdubbeling van het aantal besmettingen. Dat was net voor de huidige lockdown, maar nog steeds met een hoop maatregelen.

Doe eens een korte rekensom en kom dan met hoeveel extra bedden je genoeg lijkt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_199033329
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 21:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

We hadden op een gegeven moment elke 2 weken een verdubbeling van het aantal besmettingen. Dat was net voor de huidige lockdown, maar nog steeds met een hoop maatregelen.

Doe eens een korte rekensom en kom dan met hoeveel extra bedden je genoeg lijkt.
Het probleem van snel en onvoldoende geïnformeerd gaan rekenen is dat de uitkomst altijd bullshit is....
pi_199033391
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 21:35 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Het probleem van snel en onvoldoende geïnformeerd gaan rekenen is dat de uitkomst altijd bullshit is....
Je mag van mij een marge nemen van 1000 bedden.
Nogmaals: hoeveel extra bedden denk je nodig te hebben om zonder maatregelen verder te gaan met een exponentieel virus dat zich dan makkelijk elke 2 weken verdubbeld?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_199033638
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 21:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Je mag van mij een marge nemen van 1000 bedden.
Nogmaals: hoeveel extra bedden denk je nodig te hebben om zonder maatregelen verder te gaan met een exponentieel virus dat zich dan makkelijk elke 2 weken verdubbeld?
Dat is vriendelijk van je, ik gaf aan dat er meer informatie nodig is om gedegen rekensommetjes te maken en die informatie heb ik niet en kan ik ook nergens vinden. Het gaat dan om specifieke IC informatie gerelateerd aan de mensen die daar omwille van een Covid terecht zijn gekomen en niet dankzij onderliggend lijden met een Covid indicatie. Tevens wil ik dan o.a. per regio kijken rekening houdend met de regionale bevolkingssamenstelling en demografische inrichting. Dat is nog lang niet alles maar zou allemaal nodig zijn om een enigszins goed onderbouwd antwoord te geven op een IC bedden schatting en uiteraard alleen geldend voor NL.
pi_199033756
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 21:49 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Dat is vriendelijk van je, ik gaf aan dat er meer informatie nodig is om gedegen rekensommetjes te maken en die informatie heb ik niet en kan ik ook nergens vinden. Het gaat dan om specifieke IC informatie gerelateerd aan de mensen die daar omwille van een Covid terecht zijn gekomen en niet dankzij onderliggend lijden met een Covid indicatie. Tevens wil ik dan o.a. per regio kijken rekening houdend met de regionale bevolkingssamenstelling en demografische inrichting. Dat is nog lang niet alles maar zou allemaal nodig zijn om een enigszins goed onderbouwd antwoord te geven op een IC bedden schatting en uiteraard alleen geldend voor NL.
Ja? Want het maakt uit of je 50.000 of 55.000 extra bedden nodig hebt?

En zoals ik eerder al zei, maar wat jij niet begreep is het aantal bedden niet het probleem maar het aantal personeel wat op de ic kan werken. Daarvan hadden we al voordat wij ooit van corona hadden gehoord al ontzettend veel onvervulde vacatures.

En ongeacht wat je van het beleid omtrent onze gezondheidszorg vind.....je vind nergens op zeer korte termijn genoeg personeel om zonder maatregelen je gezondheidsorde op peil te houden. Dit is een globale pandemie en iedereen zit met hetzelfde probleem.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_199033933
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 21:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ja? Want het maakt uit of je 50.000 of 55.000 extra bedden nodig hebt?

En zoals ik eerder al zei, maar wat jij niet begreep is het aantal bedden niet het probleem maar het aantal personeel wat op de ic kan werken. Daarvan hadden we al voordat wij ooit van corona hadden gehoord al ontzettend veel onvervulde vacatures.

En ongeacht wat je van het beleid omtrent onze gezondheidszorg vind.....je vind nergens op zeer korte termijn genoeg personeel om zonder maatregelen je gezondheidsorde op peil te houden. Dit is een globale pandemie en iedereen zit met hetzelfde probleem.
Ja?

Ik heb opschalen enkel gemeld als 1 van de mogelijkheden...... ik zie elke keer weer een blindstaren op een enkel aspect maar zo komen we niet aan bij werkbare oplossingen denk ik.

Personeel is inderdaad eerder genoemd, ik ben het niet vergeten en ik ben van mening dat men in 9 maanden daar wel wat mee had kunnen doen. Is er wat mee gedaan? En ajb. nu niet een 100% dekkende IC verpleegkundige opleiding voor de voeten gooien van 30 jaar studeren en 20 jaar ervaring als enige oplossing.

Laten we ons tot NL beperken, de rest dopt de eigen boontjes wel. De rest zou ons niet tot last moeten zijn en wij niet hen dus hup grenzen dicht en daar een Corona hekje omheen zetten. Zolang je dat niet doet heb je überhaupt niet het recht om mensen in eigen land te behandelen zoals dat nu wordt gedaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')