abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport woensdag 7 april 2021 @ 10:57:51 #203
274204 crew  Mexicanobakker
pi_198895168
De 3fm awards waren binnen enkele minuten uitverkocht. En dat zijn de prijzen van een zender waar niemand meer naar luistert.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_198895174
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 10:56 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is niet wat er staat hè. Testbewijzen worden ingezet als de cijfers te hoog zijn, maar ook als de cijfers laag zijn kunnen ze worden gebruikt om te kijken hoe het gaat:
[..]

Simpel gezegd, zolang dit formeel een type A ziekte is is de beslissing om wel of geen testverplichting in te voeren er één die gewoon door het ministerie van VWS genomen kan worden, aangezien dit een aanvulling op de Wet Publieke Gezondheid is.
Kortom, men kan de hele bevolking en bedrijfsleven de gehele zomer aan de ketting leggen, met testbewijzen, als men doorgaat met deze wetgeving.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198895178
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 10:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
De 3fm awards waren binnen enkele minuten uitverkocht. En dat zijn de prijzen van een zender waar niemand meer naar luistert.
En die een bepaald publiek trekken.
pi_198895182
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 10:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het is natuurlijk puur omdat men al een vol jaar niets kan doen.
Men snakt naar iets anders dan vermaak binnen de eigen 4 muren.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  woensdag 7 april 2021 @ 10:59:26 #207
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198895186
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 10:56 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Het is echt letterlijk nooit goed :').
Dat is het niet. De timing is gewoon te laat. Er is bij mij een angst dat dit gebruikt gaat worden om alles nog wat langer uit te stellen. Het is een excuus om geen beslissing te hoeven nemen. En dergelijk laf beleid is gewoonweg heel slecht.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  woensdag 7 april 2021 @ 11:00:01 #208
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_198895192
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 10:57 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dat waren die Fieldlabs, ik heb het over die testevenementen die nu komen.
Prima meid. Blijf maar schoppen en tieren. Je zult naar de fase 'acceptatie' moeten. Nee, dit blijft niet voor rest van jaar. Maar het helpt wel om evenementen in komende maanden te organiseren. Als jij er niet heen wil, prima, blijf je lekker thuis. Maar ga niet lopen huilen dat er mensen zijn die er wel heen willen.
  Redactie Sport woensdag 7 april 2021 @ 11:00:19 #209
pi_198895199
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 10:59 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het is natuurlijk puur omdat men al een vol jaar niets kan doen.
Men snakt naar iets anders dan vermaak binnen de eigen 4 muren.
Uiteraard. Maar dan is het enige tegenargument wat je kunt hebben dat het 'te gevaarlijk' is.
pi_198895209
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 10:56 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is niet wat er staat hè. Testbewijzen worden ingezet als de cijfers te hoog zijn, maar ook als de cijfers laag zijn kunnen ze worden gebruikt om te kijken hoe het gaat en om eventueel extra maatregelen te nemen indien nodig. Ik denk daarbij aan tests zoals in een aantal gemeenten gedaan is, iedereen testen e.d.:
[..]

Simpel gezegd, zolang dit formeel een type A ziekte is is de beslissing om wel of geen testverplichting in te voeren er één die gewoon door het ministerie van VWS genomen kan worden, aangezien dit een aanvulling op de Wet Publieke Gezondheid is.
Nee, daar moet wel aanleiding voor zijn.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  woensdag 7 april 2021 @ 11:02:07 #211
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198895222
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:01 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Die is snel gevonden, vandaag nog een dubbele mutant in India. Die moet je hier niet willen!!!
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198895224
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 10:59 schreef zalkc het volgende:

[..]

Dat is het niet. De timing is gewoon te laat. Er is bij mij een angst dat dit gebruikt gaat worden om alles nog wat langer uit te stellen. Het is een excuus om geen beslissing te hoeven nemen. En dergelijk laf beleid is gewoonweg heel slecht.
Onzin. Al vaker gezegd: als je dit in de winter vorig jaar had gedaan was iedereen boos omdat we juist strengere maatregelen moesten hebben en als je dit vorig jaar zomer had gedaan bij 40 besmettingen per dag had iedereen je voor gek verklaard. Het is echt nooit goed.
In Southern Sun
pi_198895235
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 10:58 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Kortom, men kan de hele bevolking en bedrijfsleven de gehele zomer aan de ketting leggen, met testbewijzen, als men doorgaat met deze wetgeving.
Ja, en als het goed verkoopt kunnen ze aangeven dat er animo voor is en dit dus gewoon voor de zekerheid tot het einde van het jaar zal worden aangehouden.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_198895239
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:00 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Prima meid. Blijf maar schoppen en tieren. Je zult naar de fase 'acceptatie' moeten. Nee, dit blijft niet voor rest van jaar. Maar het helpt wel om evenementen in komende maanden te organiseren. Als jij er niet heen wil, prima, blijf je lekker thuis. Maar ga niet lopen huilen dat er mensen zijn die er wel heen willen.
Haha, ik hoef niet naar de fase acceptatie. Ik prefereer de fase onverschilligheid.

Wat dat betreft kan ik me wel vinden in een Herman Schueremans die zegt we gaan geen concessies doen door bepaalde maatregelen en artiesten van een lager niveau, dan liever nog een jaar uitstel.
pi_198895241
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:02 schreef zalkc het volgende:

[..]

Die is snel gevonden, vandaag nog een dubbele mutant in India. Die moet je hier niet willen!!!
Blijf vooral achter iedere boom een beer zien ^O^.
In Southern Sun
pi_198895250
quote:

[..]

Er wordt nu al maandenlang voldoende aanleiding verondersteld om mensen een derde van de dag op te sluiten, dus het is wel wat opportuun om te veronderstellen dat er over een paar maanden geen aanleiding meer is voor dit soort reguleringsdrift.
pi_198895252
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:03 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Haha, ik hoef niet naar de fase acceptatie. Ik prefereer de fase onverschilligheid.

Wat dat betreft kan ik me wel vinden in een Herman Schueremans die zegt we gaan geen concessies doen door bepaalde maatregelen en artiesten van een lager niveau, dan liever nog een jaar uitstel.
Ik geloof dat je een verkeerde interpretatie hebt van het begrip onverschillig.
In Southern Sun
pi_198895255
Ik vind het fantastisch al die evenementen en al dat geplan eromheen. Zou alleen wel graag willen weten of ik ook ooit weer eens open kan met 12 mensen op 300m2 bijv.
Zal nog wel ff moeten wachten, denk ik.
Go hard or go home
pi_198895260
quote:
7s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:04 schreef nostra het volgende:

[..]

Er wordt nu al maandenlang voldoende aanleiding verondersteld om mensen een derde van de dag op te sluiten, dus het is wel wat opportuun om te veronderstellen dat er over een paar maanden geen aanleiding meer is voor dit soort reguleringsdrift.
Ja precies, het gaat érg goed in de ziekenhuizen op het moment.

De scheidslijn tussen BNW en dit topic is praktisch verdwenen helaas.
In Southern Sun
pi_198895264
quote:
10s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:04 schreef Noek het volgende:
Ik vind het fantastisch al die evenementen en al dat geplan eromheen. Zou alleen wel graag willen weten of ik ook ooit weer eens open kan met 12 mensen op 300m2 bijv.
Beetje creativiteit mag wel hoor, als ondernemer.
pi_198895265
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 10:49 schreef chratnox het volgende:

[..]

Rutte was toch duidelijk? Testen is niet zinvol als je geen klachten hebt :P
Alleen zinvol als je terug wilt meedoen aan de maatschappij. Anders blijf je gewoon op je zolderkamer zitten.
pi_198895269
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:04 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik geloof dat je een verkeerde interpretatie hebt van het begrip onverschillig.
Oh, maakt mij niet uit hoor.
pi_198895275
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:05 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Oh, maakt mij niet uit hoor.
Keurig ^O^.
In Southern Sun
  woensdag 7 april 2021 @ 11:06:10 #224
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198895282
En als ik de film doorspoel en dit wel een soort van realiteit gaat worden krijg je vanzelf een situatie waarbij gevaccineerden niet steeds hoeven te testen. Althans dat lijkt me een logisch gevolg.

Hiermee zadel je de ongehorige niet-gevaccineerden op met een continue last om zich maar steeds te laten testen, en dan niet eens via een makkelijk proces zoals een thuistest, maar door een gecontroleerde test waarvoor reizen in veel gevallen nodig is. Hiermee ontneem je niet-gevaccineerden een heleboel vrijheid om normaal te kunnen leven, het is haast het oude stempelen voor de uitkering.

Dit is gewoon zo fout als het maar kan zijn.

En dan ben ik nog extreem pro-vaccinatie, maar dit kun je gewoonweg niet maken om een dergelijke tweedeling op te roepen.
pi_198895285
quote:
De overheid gniffelt nu al van al die verdeeldheid, de ene groep wil zich wel laten testen, de andere niet.
Daarnaast prachtig dat ze lekker alles kapot laten gaan wat ze normaal geld kost, die hopen natuurlijk dat ze voorgoed kapot gaan.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 7 april 2021 @ 11:06:24 #226
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198895286
quote:
duurt helaas te lang, wie weet dat ze volgende week met wat komen
pi_198895290
quote:

[..]

De aanleiding is juist het makkelijke. Catshuisoverleg dat ze zich zorgen maken over de Indiase mutant, en hop, klaar. Het staat al in de wet, er staan geen beperkingen in qua tijd e.d., dus dit kan gewoon onderdeel van de routekaart gemaakt worden.

Gegarandeerd dat dit de vervanging van de 'gezondheidscheck' wordt bij evenementen, horeca e.d. Dat is onderdeel van elk niveau op de routekaart. Als we op niveau waakzaam zitten is reservering, zitplaats, gezondheidscheck nog steeds onderdeel ervan.

Oftewel, pas wanneer we uit het niveau waakzaam gaan zal dit gaan verdwijnen.
pi_198895293
quote:
6s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:05 schreef nostra het volgende:

[..]

Beetje creativiteit mag wel hoor, als ondernemer.
Geef geen handvaardigheid, potverdimme.
Go hard or go home
pi_198895294
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:06 schreef raptorix het volgende:

[..]

De overheid gniffelt nu al van al die verdeeldheid, de ene groep wil zich wel laten testen, de andere niet.
Daarnaast prachtig dat ze lekker alles kapot laten gaan wat ze normaal geld kost, die hopen natuurlijk dat ze voorgoed kapot gaan.
Om mijn vorige post even kracht bij te zetten.
In Southern Sun
  woensdag 7 april 2021 @ 11:07:34 #230
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198895300
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:02 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Onzin. Al vaker gezegd: als je dit in de winter vorig jaar had gedaan was iedereen boos omdat we juist strengere maatregelen moesten hebben en als je dit vorig jaar zomer had gedaan bij 40 besmettingen per dag had iedereen je voor gek verklaard. Het is echt nooit goed.
Als je dit in februari had gedaan, had je wel het juiste moment. Het is dus wel een keer goed. Daarnaast is er altijd een schaal van acceptatie, er zijn altijd mensen die kritiek hebben.
  Redactie Sport woensdag 7 april 2021 @ 11:08:22 #231
pi_198895314
Hadden ze de kroegen niet kunnen openen onder het mom van een Fieldlabje?
pi_198895329
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:07 schreef zalkc het volgende:

[..]

Als je dit in februari had gedaan, had je wel het juiste moment. Het is dus wel een keer goed. Daarnaast is er altijd een schaal van acceptatie, er zijn altijd mensen die kritiek hebben.
Naar mijn mening had augustus/september vorig jaar een goed moment geweest. Voordat ze tot de conclusie kwamen dat het land op slot moest omdat ze te lang gewacht hadden met maatregelen.
pi_198895331
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:06 schreef chratnox het volgende:

[..]

De aanleiding is juist het makkelijke. Catshuisoverleg dat ze zich zorgen maken over de Indiase mutant, en hop, klaar. Het staat al in de wet, er staan geen beperkingen in qua tijd e.d., dus dit kan gewoon onderdeel van de routekaart gemaakt worden.

Gegarandeerd dat dit de vervanging van de 'gezondheidscheck' wordt bij evenementen, horeca e.d. Dat is onderdeel van elk niveau op de routekaart. Als we op niveau waakzaam zitten is reservering, zitplaats, gezondheidscheck nog steeds onderdeel ervan.

Oftewel, pas wanneer we uit het niveau waakzaam gaan zal dit gaan verdwijnen.
Dat niveau is niet haalbaar. Als we daar in de buurt gaan komen passen ze de grenzen van de niveaus aan.
  woensdag 7 april 2021 @ 11:09:36 #234
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198895336
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
dat doen ze toch in Utrecht?
pi_198895343
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dat krijg je in Utrecht, zal een dolle boel zijn, ik voorspel je dat deze zomer 1 van de leukste gaat worden, namelijk een soort langdurige koningsdag waarbij iedereen lekker op straat gaat borrellen en gezellig doen, cafes waren sowieso natuurlijk al een uitstervend iets.
pi_198895345
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:07 schreef zalkc het volgende:

[..]

Kritiek is altijd goed, er valt van alles aan te merken op wat er nu gaat gebeuren. Maar niet op dát het gaat gebeuren. Ik geloof verder niet dat als je dit in februari had gedaan dat er wel positief op was gereageerd. Ik geloof uberhaupt niet dat een bepaalde groep mensen weet hoe je ergens positief op moet reageren.
In Southern Sun
pi_198895348
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:05 schreef Da_Sandman het volgende:
Ja precies, het gaat érg goed in de ziekenhuizen op het moment.

De scheidslijn tussen BNW en dit topic is praktisch verdwenen helaas.
Het heeft weinig met BNW te maken om te veronderstellen dat we de zomer aan wetgeving vastzitten die per 1.06 van kracht zou moeten worden, als we de risico-aversheid bij het afschalen van eerder genomen maatregelen in het verleden bekijken.
pi_198895364
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 09:32 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Men had in Augustus al moeten zien aankomen dat de versoepelingen van Juni de verkeerde kant op gingen. Maar toen de horeca weer opende in de zomer, was het ook de media die net deed alsof het virus overwonnen was en werden de verhalen van een lange, slepende tweede golf van tafel geveegd en afgedaan met 'het zal wel meevallen toch?!'. Vervolgens grepen ze pas ver in Oktober in en zitten we inderdaad al 6 maanden in een zwabberbeleid van pappen en nathouden zonder enig uitzicht op verandering. Dinsdag kunnen we weer hetzelfde riedeltje verwachten tijdens de persco.
Ze hadden het vliegverkeer naar Allinya, Chersonissos en andere vakantiebestemmingen gewoon niet moeten hervatten. Als Wesley en Priscilla afgelopen zomer gewoon in hun eigen natuurlijke habitat Scheveningen naar het strand waren gegaan, was er niets aan de hand geweest.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_198895370
quote:
7s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:10 schreef nostra het volgende:

[..]

Het heeft weinig met BNW te maken om te veronderstellen dat we de zomer aan wetgeving vastzitten die per 1.06 van kracht zou moeten worden, als we de risico-aversheid bij het afschalen van eerder genomen maatregelen in het verleden bekijken.
Ik voorspel je ook dat we deze zomer een speciale Corona tax zullen krijgen, de boel zal namelijk wel betaalt moeten worden, eerst krijg je gezeur over dat testen geld kost, vervolgens roep om solidariteit, gevolg extra belasting (ik gok op online aankopen) om het te betalen, 3 keer raden wie rijk gaan worden van al dat testen, in ieder geval niet jij en ik.
  Moderator woensdag 7 april 2021 @ 11:14:36 #240
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_198895397
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:12 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik voorspel je ook dat we deze zomer een speciale Corona tax zullen krijgen, de boel zal namelijk wel betaalt moeten worden, eerst krijg je gezeur over dat testen geld kost, vervolgens roep om solidariteit, gevolg extra belasting (ik gok op online aankopen) om het te betalen, 3 keer raden wie rijk gaan worden van al dat testen, in ieder geval niet jij en ik.
Of gewoon weer een "tijdelijke" BTW-verhoging en bevriezing van salarissen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_198895398
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:10 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Kritiek is altijd goed, er valt van alles aan te merken op wat er nu gaat gebeuren. Maar niet op dát het gaat gebeuren. Ik geloof verder niet dat als je dit in februari had gedaan dat er wel positief op was gereageerd. Ik geloof uberhaupt niet dat een bepaalde groep mensen weet hoe je ergens positief op moet reageren.
Het is altijd goed kritisch te zijn, ook op het moment dat er iets gaat gebeuren waar je het niet mee eens bent. Kritisch zijn op het invoeren van de wet, kritisch zijn op de manier waarop, kritisch zijn op het moment waarop, het is allemaal valide. Dat kun je naar mijn mening niet afdoen met: Het gaat nu eenmaal gebeuren, deal ermee.

In het verleden zijn er vaker zaken geweest waar de bevolking tegen opgestaan is die alsnog niet door gingen, of alsnog anders gedaan werden.

Er is in dit topic een groep mensen die kritisch is op het beleid. Ik ben het alleen niet met je eens dat ze niet weten hoe ze ergens positief op moeten reageren. Sommige mensen worden nu eenmaal buitensporig hard geraakt door de maatregelen, en wat mij betreft hebben ze dan alle recht om kritisch te zijn.

Ik weet niet hoe het met jou zit, maar voor mij is een zomer waarin ik me 2x per week moet laten testen om op een fatsoenlijke manier mijn huis uit te kunnen en ergens heen te gaan een nogal buitensporig iets. Zeker aangezien de hoeveelheid tests die er per dag gedaan kunnen worden ook beperkt is, dus de kans is dat ik niet met wat vrienden af kan spreken omdat ik me niet heb kunnen laten testen.
pi_198895402
quote:
7s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:10 schreef nostra het volgende:

[..]

En die wetgeving zegt dus niet dat we deze zomer in een testsamenleving leven.
In Southern Sun
pi_198895413
quote:
Online aankopen belasten maakt Joe boos, ik vraag me af of we dat aandurven. Ik vermoed "gewoon" een btw-verhoging per 01.01.22 en voor de vorm (want de centen haal je er niet mee binnen) een extra tax op grootverdieners. Dat plannetje van Hoekstra om supermarkten extra te belasten is in ieder geval kansloos op zo ongeveer elk vlak.
pi_198895423
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:14 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat zeg je telkens. Lezen wij hetzelfde document? Waar staat dat dat niet zo is? Waar staat bij welk niveau we niet in een testsamenleveing leven? Het enige wat ik lees is dat we in een testsamenleving zullen lezen zolang het ministerie van VWS het nodig acht.
  woensdag 7 april 2021 @ 11:16:39 #245
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198895425
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:14 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Wanneer stopt die testsamenleving volgens jou, concrete datum/vaccinatiegraad?
pi_198895429
quote:
2s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:14 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Of gewoon weer een "tijdelijke" BTW-verhoging en bevriezing van salarissen.
Ik zou je ook adviseren om heel goed je Bitcoins te verstoppen ;)
  woensdag 7 april 2021 @ 11:18:47 #247
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_198895445
Prachtig om al deze ontwikkelingen te volgen. Mooi man.
pi_198895469
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 10:57 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dat waren die Fieldlabs, ik heb het over die testevenementen die nu komen.
Reken maar dat ze niet zullen rouwen dat jij niet wilt komen, genoeg mensen die hier heel lang op hebben gewacht.
  Moderator woensdag 7 april 2021 @ 11:21:37 #249
5428 crew  miss_sly
pi_198895486
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 10:27 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat klopt.
Vorige zomer is dat ook prima gegaan, ik zie niet in waarom we nu mét véél vaccinaties, véél minder zouden mogen dan vorige zomer.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 10:46 schreef zalkc het volgende:

[..]

Is dat dan zo heel raar gedacht als een groot gedeelte (>60%) van de bevolking is gevaccineerd. Wanneer kan het dan wel?
Ik vind een percentage noemen niet correct. Er kan weer van alles, alles gewoon eigenlijk, als de ziekenhuizen weer gewoon reguliere zorg kunnen leveren en de incidentele covid-patient (of 10-15-20) gewoon dat is: een patient die prima erbij te hebben is. Wanneer dat moment is, is moeilijk exact te voorspellen. Dus wordt nu gekeken hoe men tot die tijd door kan met meer events.

Ik denk dat de attractieparken, dierentuin, musea, poppodia, etc. hartstikke blij zijn met de opties in plaats van het verplicht dicht blijven tot de vaccinatiegraad hoog genoeg is. Het gaat niet alleen om ons als consument, maar ook om die branches.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198895491
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:16 schreef zalkc het volgende:

[..]

Als we de 60+ groep gevaccineerd hebben.
pi_198895502
quote:

[..]

Never let a good crisis go to waste! Je merkt aan alles dat deze pandemie maximaal uitgebuit wordt om plannen, die al op het schap lagen, in verhoogd tempo door te voeren.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Moderator woensdag 7 april 2021 @ 11:22:38 #252
5428 crew  miss_sly
pi_198895507
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 10:29 schreef Tarado het volgende:

[..]

Maar dat weet je in dit geval toch helemaal niet en dan nog hebben we het over de kans van 1 op de miljoen of minder dat het met een bijwerking slecht afloopt.
En als de bijwerkingen uitsluitend bij vrouwen optreden, is het toch prima om te besluiten het alleen aan mannen te geven? Waarom zou je het risico op die bijwerkingen uberhaupt nemen als het niet nodig is?
pi_198895517
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En als de bijwerkingen uitsluitend bij vrouwen optreden, is het toch prima om te besluiten het alleen aan mannen te geven? Waarom zou je het risico op die bijwerkingen uberhaupt nemen als het niet nodig is?
Dit snap ik ook niet
pi_198895529
quote:

[..]

Omdat het wel nodig is. Dat geldt voor elk vaccin.
pi_198895549
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:14 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het is altijd goed kritisch te zijn, ook op het moment dat er iets gaat gebeuren waar je het niet mee eens bent. Kritisch zijn op het invoeren van de wet, kritisch zijn op de manier waarop, kritisch zijn op het moment waarop, het is allemaal valide. Dat kun je naar mijn mening niet afdoen met: Het gaat nu eenmaal gebeuren, deal ermee.

In het verleden zijn er vaker zaken geweest waar de bevolking tegen opgestaan is die alsnog niet door gingen, of alsnog anders gedaan werden.
Er zit een verschil in redelijkheid. Gister zocht zelfs iemand 'waar gaat al het afval van die sneltests heen' erbij om maar kritisch te kunnen zijn. En met terugwerkende kracht roepen dat dit op een ander moment had gemoeten, terwijl we allemaal wel weten dat ook dan de boel niet goed was ontvangen. Het is wat mij betreft vaak gewoon zeiken. Niet kritisch zijn, maar afzeiken.

quote:
Er is in dit topic een groep mensen die kritisch is op het beleid. Ik ben het alleen niet met je eens dat ze niet weten hoe ze ergens positief op moeten reageren. Sommige mensen worden nu eenmaal buitensporig hard geraakt door de maatregelen, en wat mij betreft hebben ze dan alle recht om kritisch te zijn.
Je denkt echt dat iedereen die hier nu zo fel tegen deze testevenementen/activiteiten is buitensporig hard geraakt wordt door de maatregelen? Ik zie er voorlopig één.

quote:
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar voor mij is een zomer waarin ik me 2x per week moet laten testen om op een fatsoenlijke manier mijn huis uit te kunnen en ergens heen te gaan een nogal buitensporig iets. Zeker aangezien de hoeveelheid tests die er per dag gedaan kunnen worden ook beperkt is, dus de kans is dat ik niet met wat vrienden af kan spreken omdat ik me niet heb kunnen laten testen.
En dit is dus exact waar ik tegen ageer. Er wijst, laat ik disclaimen, nog helemaal niets op dat die zomer zo gaat zijn. Dat is wat ik gister met doemdenken bedoelde.
In Southern Sun
pi_198895556
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:16 schreef zalkc het volgende:

[..]

Er is uberhaupt geen testsamenleving vooralsnog dus geen idee.
In Southern Sun
pi_198895568
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:26 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Er is uberhaupt geen testsamenleving vooralsnog dus geen idee.
Oh dus we hoeven ons nergens zorgen over te maken dan. Gelukkig maar ^O^
pi_198895583
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:24 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Omdat het wel nodig is. Dat geldt voor elk vaccin.
Als er alternatieven zijn?

Ben je serieus?
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_198895586
quote:
14s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:27 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Ben je serieus?
Die zijn er niet.
pi_198895590
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:16 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat zeg je telkens. Lezen wij hetzelfde document? Waar staat dat dat niet zo is? Waar staat bij welk niveau we niet in een testsamenleveing leven? Het enige wat ik lees is dat we in een testsamenleving zullen lezen zolang het ministerie van VWS het nodig acht.
Bij opschalen en bij afschalen kan dit ingezet worden. Opschalen doe je niet als het lekker rustig is in de ziekenhuizen en er 40 besmettingen per dag zijn en geen enkele grafiek iets oplopends voorspelt.
In Southern Sun
pi_198895598
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:28 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Die zijn er niet.
Ja wel dus.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
pi_198895609
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:28 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Bij opschalen en bij afschalen kan dit ingezet worden. Opschalen doe je niet als het lekker rustig is in de ziekenhuizen en er 40 besmettingen per dag zijn en geen enkele grafiek iets oplopends voorspelt.
En wat als die grafiek er wel is, zoals met de avondklok?
  Moderator woensdag 7 april 2021 @ 11:29:50 #263
5428 crew  miss_sly
pi_198895616
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:02 schreef zalkc het volgende:

[..]

Die is al minstens een week oud, volgens mij al ouder zelfs.
pi_198895617
quote:
14s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:28 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Ja wel dus.
Nope. Vaccins zijn de enige oplossing.
pi_198895618
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:26 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Oh dus we hoeven ons nergens zorgen over te maken dan. Gelukkig maar ^O^
Dat is inderdaad wel wat ik zeg daar ja :').
In Southern Sun
pi_198895624
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:29 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat is inderdaad wel wat ik zeg daar ja :').
Fijn dat we het een keer eens zijn :)
pi_198895629
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:29 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

En wat als die grafiek er wel is, zoals met de avondklok?
Dan gaan we opschalen. Want blijkbaar gaat er dan iets mis he?
In Southern Sun
pi_198895636
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:30 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dan gaan we opschalen. Want blijkbaar gaat er dan iets mis he?
Of niet. Zoals met de avondklok. Begin je het een beetje te snappen?
  woensdag 7 april 2021 @ 11:31:03 #269
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198895637
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]

[..]

Ik vind een percentage noemen niet correct. Er kan weer van alles, alles gewoon eigenlijk, als de ziekenhuizen weer gewoon reguliere zorg kunnen leveren en de incidentele covid-patient (of 10-15-20) gewoon dat is: een patient die prima erbij te hebben is. Wanneer dat moment is, is moeilijk exact te voorspellen. Dus wordt nu gekeken hoe men tot die tijd door kan met meer events.

Ik denk dat de attractieparken, dierentuin, musea, poppodia, etc. hartstikke blij zijn met de opties in plaats van het verplicht dicht blijven tot de vaccinatiegraad hoog genoeg is. Het gaat niet alleen om ons als consument, maar ook om die branches.
Toevallig is het vandaag precies een jaar geleden dat de IC gepiekt heeft op 1424, dit daalde naar 735 op 1 mei en 158 op 1 juni.

De huidige verwachting is een piek over een dikke week net boven de 800. Gezien het tempo waarmee de IC kan leeglopen zie ik nog geen uitdaging ontstaan de komende maanden.

Of mogen we nu niet verwachten dat de zwaarste lockdown tot nu toe + vaccinaties mee gaan helpen om hetzelfde effect weer te krijgen als vorig jaar. Toen waren we ook niet allemaal heilig in de schuilkelder aan het zitten ;)
pi_198895640
quote:
14s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:27 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Ben je serieus?
Ja, dat is die wel en het is te zot voor woorden die gedachtengang.
Go hard or go home
  woensdag 7 april 2021 @ 11:31:55 #271
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_198895647
quote:

[..]

Ik vermoed dat het gros van trombose bijwerkingen bij jongere vrouwen komt omdat bij gevaccineerden onder de 60 jaar veel zorgpersoneel zit en dus vrouwen oververtegenwoordigd zijn.
Géén kloon van tvlxd!
pi_198895652
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]

[..]

Ik vind een percentage noemen niet correct.
Waarom niet?
  woensdag 7 april 2021 @ 11:33:14 #273
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198895669
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:28 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Je begrijpt toch ook wel dat je veel meer positieven gaat krijgen als je miljoenen tests per dag gaat afnemen, ik gok dat zelfs de vals-positieven erboven komen bij die aantallen.
  Redactie Sport woensdag 7 april 2021 @ 11:33:44 #274
pi_198895679
Ik hoop toch dat er wel een testsamenleving icm vaccinatiebewijssamenleving komt zodra iedereen de mogelijkheid op een vaccin heeft gehad.
  woensdag 7 april 2021 @ 11:35:01 #275
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198895693
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:31 schreef Montov het volgende:

[..]

Ik vermoed dat het gros van trombose bijwerkingen bij jongere vrouwen komt omdat bij gevaccineerden onder de 60 jaar veel zorgpersoneel zit en dus vrouwen oververtegenwoordigd zijn.
Vooroordeel
pi_198895699
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:29 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Nope. Vaccins zijn de enige oplossing.
Dus als een bepaalde groep extra risico loopt met een bepaald vaccin zie jij geen optie ze een alternatief vaccin aan te bieden.

Nogmaals, ben je serieus?
[..]
pi_198895704
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:31 schreef Noek het volgende:

[..]

Ja, dat is die wel en het is te zot voor woorden die gedachtengang.
De gedachtengang dat vaccins de enige oplossing zijn is inderdaad te zot voor woorden :')
pi_198895706
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:33 schreef zalkc het volgende:

[..]

Je begrijpt toch ook wel dat je veel meer positieven gaat krijgen als je miljoenen tests per dag gaat afnemen, ik gok dat zelfs de vals-positieven erboven komen bij die aantallen.
Nee, dat geloof ik totaal niet.
Dat werd hier een paar weken geleden ook gesuggereerd maar sinds de ziekenhuiscijfers weer behoorlijk zijn toegenomen hoor je daar verdacht weinig meer van.

Denk je nou echt dat als we vorig jaar juli een miljoen tests hadden gedaan dat er geen 40 maar 10.000 besmettingen waren geweest?
In Southern Sun
pi_198895715
quote:
14s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:35 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Dus als een bepaalde groep extra risico loopt met een bepaald vaccin zie jij geen optie ze een alternatief vaccin aan te bieden.

Niet bij schaarste. Sowieso is dat extra risico helemaal nog niet vastgesteld. Vastgestelde risicogroepen eerst.
pi_198895729
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:36 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Niet bij schaarste. Sowieso is dat extra risico helemaal nog niet vastgesteld. Risicogroepen eerst.
Lees dat nog eens en probeer niet te lachen.

Lukt mij niet.
[..]
pi_198895744
quote:
10s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:37 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Lees dat nog eens en probeer niet te lachen.

Lukt mij niet.
Leuk voor je :)
  woensdag 7 april 2021 @ 11:39:15 #282
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_198895758
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik hoop toch dat er wel een testsamenleving icm vaccinatiebewijssamenleving komt zodra iedereen de mogelijkheid op een vaccin heeft gehad.
en dan tot in den treure blijven testen?
  Moderator woensdag 7 april 2021 @ 11:40:00 #283
5428 crew  miss_sly
pi_198895768
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:31 schreef zalkc het volgende:

[..]

Toevallig is het vandaag precies een jaar geleden dat de IC gepiekt heeft op 1424, dit daalde naar 735 op 1 mei en 158 op 1 juni.

De huidige verwachting is een piek over een dikke week net boven de 800. Gezien het tempo waarmee de IC kan leeglopen zie ik nog geen uitdaging ontstaan de komende maanden.

Of mogen we nu niet verwachten dat de zwaarste lockdown tot nu toe + vaccinaties mee gaan helpen om hetzelfde effect weer te krijgen als vorig jaar. Toen waren we ook niet allemaal heilig in de schuilkelder aan het zitten ;)
Natuurlijk mogen we dat verwachten. Maar we weten het niet. En dus worden er opties onderzocht om sowieso meer te kunnen, ook als deze toestand onverwacht toch langer duurt. Het is geen exacte wetenschap, er zijn veel variabelen en daar dient rekening mee gehouden te worden.

Ik verwacht dat de lockdown in combinatie met het betere weer (als dat nog komt :') ) en het doorgaan met vaccineren inderdaad zal leiden tot legere ziekenhuizen tot het niveau dat de reguliere zorg weer normaal kan worden opgepakt en doorgang kan vinden. En hopelijk achterstanden in lopen. Dat is het moment dat ook een testsamenleving en testevents niet meer nodig zijn. Maar als deze events nu kunnen leiden tot meer ruimte voor branches die nu al heel lang volledig op hun gat liggen in mei en juni, dan vind ik dat een goed ding, inderdaad.
pi_198895781
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:35 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat werd hier een paar weken geleden ook gesuggereerd maar sinds de ziekenhuiscijfers weer behoorlijk zijn toegenomen hoor je daar verdacht weinig meer van.

Denk je nou echt dat als we vorig jaar juli een miljoen tests hadden gedaan dat er geen 40 maar 10.000 besmettingen waren geweest?
Sowieso veel meer besmettingen.

Als je kijkt naar de opnames nu en deze vergelijkt met vorig jaar (rond dezelfde tijd) dan weet je wel dat we maar een klein percentage van de besmettingen in beeld hebben gebracht (vorig jaar).

Zeker als je je beseft dat we toen geen vaccin hadden.
pi_198895798
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Natuurlijk mogen we dat verwachten. Maar we weten het niet. En dus worden er opties onderzocht om sowieso meer te kunnen, ook als deze toestand onverwacht toch langer duurt. Het is geen exacte wetenschap, er zijn veel variabelen en daar dient rekening mee gehouden te worden.
De vraag is wederom bij welke waarden van die variabelen het hele testgebeuren weer losgelaten wordt. Dan kun je zeggen 'weet ik niet' maar dat is nou precies het probleem.
pi_198895808
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:40 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Sowieso veel meer besmettingen.

Als je kijkt naar de opnames nu en deze vergelijkt met vorig jaar (rond dezelfde tijd) dan weet je wel dat we maar een klein percentage van de besmettingen in beeld hebben gebracht (vorig jaar).

Zeker als je je beseft dat we toen geen vaccin hadden.
Ik heb het over de zomer, toen de ziekenhuizen leeg waren en 40 besmettingen per dag.
In Southern Sun
  Moderator woensdag 7 april 2021 @ 11:43:58 #287
5428 crew  miss_sly
pi_198895827
En weer zonder sneren verder
  woensdag 7 april 2021 @ 11:44:46 #288
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198895843
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:35 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Laat die doelpaal en stropop anders ff lekker staan.

quote:
The current rate of operational false-positive swab tests in the UK is unknown; preliminary estimates show it could be somewhere between 0·8% and 4·0%.2, 6 This rate could translate into a significant proportion of false-positive results daily due to the current low prevalence of the virus in the UK population, adversely affecting the positive predictive value of the test.2 Considering that the UK National Health Service employs 1·1 million health-care workers, many of whom have been exposed to COVID-19 at the peak of the first wave, the potential disruption to health and social services due to false positives could be considerable.
https://www.thelancet.com(...)(20)30453-7/fulltext

In andere, leesbaardere artikelen was het laagste percentage 0.2% false-positive.
Op 100 duizend testen zijn er 200 vals-positieven en 2000 bij een miljoen, want over dergelijke aantallen praat je bij een testsamenleving.

quote:
Minimaal 2000, en volgens de Lancet 8.000 tot 40.000.
Ik denk het niet, ik toon het aan op basis van een bron.
pi_198895852
Die test samenleving is toch ook 1 en al ellende.
Jezelf eerst laten testen door een geautoriseerde instantie (hopelijk ergens dichtbij) voordat je iets mag doen.
  Redactie Sport woensdag 7 april 2021 @ 11:46:10 #290
pi_198895874
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:39 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

en dan tot in den treure blijven testen?
Totdat er heel weinig mensen op de IC liggen.
pi_198895875
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:43 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik heb het over de zomer, toen de ziekenhuizen leeg waren en 40 besmettingen per dag.
Uiteraard waren er toen meer besmettelijke mensen.

De latere stijging komt ergens vandaan, nietwaar?
  woensdag 7 april 2021 @ 11:46:52 #292
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198895885
quote:

[..]

Hoezo is het niet nodig, we lopen al enorm achter en dat omdat er een kleine kans is van nog geen 1 op een miljoen dat een vrouw slachtoffer van de bijwerkingen wordt
  woensdag 7 april 2021 @ 11:47:40 #293
142400 RedFever007
pi_198895894
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:46 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Totdat er heel weinig mensen op de IC liggen.
okee, hoe weinig is heel weinig?
pi_198895902
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:47 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

okee, hoe weinig is heel weinig?
40-45?
  woensdag 7 april 2021 @ 11:48:27 #295
142400 RedFever007
pi_198895907
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:46 schreef Tarado het volgende:

[..]

Hoezo is het niet nodig, we lopen al enorm achter en dat omdat er een kleine kans is van nog geen 1 op een miljoen dat een vrouw slachtoffer van de bijwerkingen wordt
Dit!

PRIKKEN PRIKKEN PRIKKEN!!!!!
pi_198895911
quote:

[..]

Wil je zo graag van je schoonmoeder af?
[..]
pi_198895922
quote:
Ik snap niet zo goed waarom "enorm achterlopen op een vaccinatie schema" iets te maken heeft met het "accepteren van bijwerkingen van een vaccin".

Als het probleem is dat we dan verder achterlopen dan los je dat op een andere manier op.
  Moderator woensdag 7 april 2021 @ 11:49:36 #298
5428 crew  miss_sly
pi_198895933
quote:

[..]

Wij denken hier verschillend over, zullen we dat concluderen? Want ik kan hierop alleen maar weer hetzelfde antwoord geven dat ik al gaf en in kringetjes blijven posten vind ik niet heel zinvol.
  woensdag 7 april 2021 @ 11:49:42 #299
12221 Tijn