Dat krijg je in Utrecht, zal een dolle boel zijn, ik voorspel je dat deze zomer 1 van de leukste gaat worden, namelijk een soort langdurige koningsdag waarbij iedereen lekker op straat gaat borrellen en gezellig doen, cafes waren sowieso natuurlijk al een uitstervend iets.quote:Op woensdag 7 april 2021 11:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hadden ze de kroegen niet kunnen openen onder het mom van een Fieldlabje?
Kritiek is altijd goed, er valt van alles aan te merken op wat er nu gaat gebeuren. Maar niet op dát het gaat gebeuren. Ik geloof verder niet dat als je dit in februari had gedaan dat er wel positief op was gereageerd. Ik geloof uberhaupt niet dat een bepaalde groep mensen weet hoe je ergens positief op moet reageren.quote:Op woensdag 7 april 2021 11:07 schreef zalkc het volgende:
[..]
Als je dit in februari had gedaan, had je wel het juiste moment. Het is dus wel een keer goed. Daarnaast is er altijd een schaal van acceptatie, er zijn altijd mensen die kritiek hebben.
Het heeft weinig met BNW te maken om te veronderstellen dat we de zomer aan wetgeving vastzitten die per 1.06 van kracht zou moeten worden, als we de risico-aversheid bij het afschalen van eerder genomen maatregelen in het verleden bekijken.quote:Op woensdag 7 april 2021 11:05 schreef Da_Sandman het volgende:
Ja precies, het gaat érg goed in de ziekenhuizen op het moment.
De scheidslijn tussen BNW en dit topic is praktisch verdwenen helaas.
Ze hadden het vliegverkeer naar Allinya, Chersonissos en andere vakantiebestemmingen gewoon niet moeten hervatten. Als Wesley en Priscilla afgelopen zomer gewoon in hun eigen natuurlijke habitat Scheveningen naar het strand waren gegaan, was er niets aan de hand geweest.quote:Op woensdag 7 april 2021 09:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Men had in Augustus al moeten zien aankomen dat de versoepelingen van Juni de verkeerde kant op gingen. Maar toen de horeca weer opende in de zomer, was het ook de media die net deed alsof het virus overwonnen was en werden de verhalen van een lange, slepende tweede golf van tafel geveegd en afgedaan met 'het zal wel meevallen toch?!'. Vervolgens grepen ze pas ver in Oktober in en zitten we inderdaad al 6 maanden in een zwabberbeleid van pappen en nathouden zonder enig uitzicht op verandering. Dinsdag kunnen we weer hetzelfde riedeltje verwachten tijdens de persco.
Ik voorspel je ook dat we deze zomer een speciale Corona tax zullen krijgen, de boel zal namelijk wel betaalt moeten worden, eerst krijg je gezeur over dat testen geld kost, vervolgens roep om solidariteit, gevolg extra belasting (ik gok op online aankopen) om het te betalen, 3 keer raden wie rijk gaan worden van al dat testen, in ieder geval niet jij en ik.quote:Op woensdag 7 april 2021 11:10 schreef nostra het volgende:
[..]
Het heeft weinig met BNW te maken om te veronderstellen dat we de zomer aan wetgeving vastzitten die per 1.06 van kracht zou moeten worden, als we de risico-aversheid bij het afschalen van eerder genomen maatregelen in het verleden bekijken.
Of gewoon weer een "tijdelijke" BTW-verhoging en bevriezing van salarissen.quote:Op woensdag 7 april 2021 11:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik voorspel je ook dat we deze zomer een speciale Corona tax zullen krijgen, de boel zal namelijk wel betaalt moeten worden, eerst krijg je gezeur over dat testen geld kost, vervolgens roep om solidariteit, gevolg extra belasting (ik gok op online aankopen) om het te betalen, 3 keer raden wie rijk gaan worden van al dat testen, in ieder geval niet jij en ik.
Het is altijd goed kritisch te zijn, ook op het moment dat er iets gaat gebeuren waar je het niet mee eens bent. Kritisch zijn op het invoeren van de wet, kritisch zijn op de manier waarop, kritisch zijn op het moment waarop, het is allemaal valide. Dat kun je naar mijn mening niet afdoen met: Het gaat nu eenmaal gebeuren, deal ermee.quote:Op woensdag 7 april 2021 11:10 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Kritiek is altijd goed, er valt van alles aan te merken op wat er nu gaat gebeuren. Maar niet op dát het gaat gebeuren. Ik geloof verder niet dat als je dit in februari had gedaan dat er wel positief op was gereageerd. Ik geloof uberhaupt niet dat een bepaalde groep mensen weet hoe je ergens positief op moet reageren.
En die wetgeving zegt dus niet dat we deze zomer in een testsamenleving leven.quote:Op woensdag 7 april 2021 11:10 schreef nostra het volgende:
[..]
Het heeft weinig met BNW te maken om te veronderstellen dat we de zomer aan wetgeving vastzitten die per 1.06 van kracht zou moeten worden, als we de risico-aversheid bij het afschalen van eerder genomen maatregelen in het verleden bekijken.
Online aankopen belasten maakt Joe boos, ik vraag me af of we dat aandurven. Ik vermoed "gewoon" een btw-verhoging per 01.01.22 en voor de vorm (want de centen haal je er niet mee binnen) een extra tax op grootverdieners. Dat plannetje van Hoekstra om supermarkten extra te belasten is in ieder geval kansloos op zo ongeveer elk vlak.quote:Op woensdag 7 april 2021 11:12 schreef raptorix het volgende:
Ik voorspel je ook dat we deze zomer een speciale Corona tax zullen krijgen, de boel zal namelijk wel betaalt moeten worden, eerst krijg je gezeur over dat testen geld kost, vervolgens roep om solidariteit, gevolg extra belasting (ik gok op online aankopen) om het te betalen, 3 keer raden wie rijk gaan worden van al dat testen, in ieder geval niet jij en ik.
Dat zeg je telkens. Lezen wij hetzelfde document? Waar staat dat dat niet zo is? Waar staat bij welk niveau we niet in een testsamenleveing leven? Het enige wat ik lees is dat we in een testsamenleving zullen lezen zolang het ministerie van VWS het nodig acht.quote:Op woensdag 7 april 2021 11:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En die wetgeving zegt dus niet dat we deze zomer in een testsamenleving leven.
Wanneer stopt die testsamenleving volgens jou, concrete datum/vaccinatiegraad?quote:Op woensdag 7 april 2021 11:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En die wetgeving zegt dus niet dat we deze zomer in een testsamenleving leven.
Ik zou je ook adviseren om heel goed je Bitcoins te verstoppenquote:Op woensdag 7 april 2021 11:14 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Of gewoon weer een "tijdelijke" BTW-verhoging en bevriezing van salarissen.
Reken maar dat ze niet zullen rouwen dat jij niet wilt komen, genoeg mensen die hier heel lang op hebben gewacht.quote:Op woensdag 7 april 2021 10:57 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat waren die Fieldlabs, ik heb het over die testevenementen die nu komen.
quote:Op woensdag 7 april 2021 10:27 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat klopt.
Vorige zomer is dat ook prima gegaan, ik zie niet in waarom we nu mét véél vaccinaties, véél minder zouden mogen dan vorige zomer.
Ik vind een percentage noemen niet correct. Er kan weer van alles, alles gewoon eigenlijk, als de ziekenhuizen weer gewoon reguliere zorg kunnen leveren en de incidentele covid-patient (of 10-15-20) gewoon dat is: een patient die prima erbij te hebben is. Wanneer dat moment is, is moeilijk exact te voorspellen. Dus wordt nu gekeken hoe men tot die tijd door kan met meer events.quote:Op woensdag 7 april 2021 10:46 schreef zalkc het volgende:
[..]
Is dat dan zo heel raar gedacht als een groot gedeelte (>60%) van de bevolking is gevaccineerd. Wanneer kan het dan wel?
Als we de 60+ groep gevaccineerd hebben.quote:Op woensdag 7 april 2021 11:16 schreef zalkc het volgende:
[..]
Wanneer stopt die testsamenleving volgens jou, concrete datum/vaccinatiegraad?
Never let a good crisis go to waste! Je merkt aan alles dat deze pandemie maximaal uitgebuit wordt om plannen, die al op het schap lagen, in verhoogd tempo door te voeren.quote:Op woensdag 7 april 2021 11:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
En als de bijwerkingen uitsluitend bij vrouwen optreden, is het toch prima om te besluiten het alleen aan mannen te geven? Waarom zou je het risico op die bijwerkingen uberhaupt nemen als het niet nodig is?quote:Op woensdag 7 april 2021 10:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maar dat weet je in dit geval toch helemaal niet en dan nog hebben we het over de kans van 1 op de miljoen of minder dat het met een bijwerking slecht afloopt.
Dit snap ik ook nietquote:Op woensdag 7 april 2021 11:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En als de bijwerkingen uitsluitend bij vrouwen optreden, is het toch prima om te besluiten het alleen aan mannen te geven? Waarom zou je het risico op die bijwerkingen uberhaupt nemen als het niet nodig is?
Omdat het wel nodig is. Dat geldt voor elk vaccin.quote:Op woensdag 7 april 2021 11:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En als de bijwerkingen uitsluitend bij vrouwen optreden, is het toch prima om te besluiten het alleen aan mannen te geven? Waarom zou je het risico op die bijwerkingen uberhaupt nemen als het niet nodig is?
Er zit een verschil in redelijkheid. Gister zocht zelfs iemand 'waar gaat al het afval van die sneltests heen' erbij om maar kritisch te kunnen zijn. En met terugwerkende kracht roepen dat dit op een ander moment had gemoeten, terwijl we allemaal wel weten dat ook dan de boel niet goed was ontvangen. Het is wat mij betreft vaak gewoon zeiken. Niet kritisch zijn, maar afzeiken.quote:Op woensdag 7 april 2021 11:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is altijd goed kritisch te zijn, ook op het moment dat er iets gaat gebeuren waar je het niet mee eens bent. Kritisch zijn op het invoeren van de wet, kritisch zijn op de manier waarop, kritisch zijn op het moment waarop, het is allemaal valide. Dat kun je naar mijn mening niet afdoen met: Het gaat nu eenmaal gebeuren, deal ermee.
In het verleden zijn er vaker zaken geweest waar de bevolking tegen opgestaan is die alsnog niet door gingen, of alsnog anders gedaan werden.
Je denkt echt dat iedereen die hier nu zo fel tegen deze testevenementen/activiteiten is buitensporig hard geraakt wordt door de maatregelen? Ik zie er voorlopig één.quote:Er is in dit topic een groep mensen die kritisch is op het beleid. Ik ben het alleen niet met je eens dat ze niet weten hoe ze ergens positief op moeten reageren. Sommige mensen worden nu eenmaal buitensporig hard geraakt door de maatregelen, en wat mij betreft hebben ze dan alle recht om kritisch te zijn.
En dit is dus exact waar ik tegen ageer. Er wijst, laat ik disclaimen, nog helemaal niets op dat die zomer zo gaat zijn. Dat is wat ik gister met doemdenken bedoelde.quote:Ik weet niet hoe het met jou zit, maar voor mij is een zomer waarin ik me 2x per week moet laten testen om op een fatsoenlijke manier mijn huis uit te kunnen en ergens heen te gaan een nogal buitensporig iets. Zeker aangezien de hoeveelheid tests die er per dag gedaan kunnen worden ook beperkt is, dus de kans is dat ik niet met wat vrienden af kan spreken omdat ik me niet heb kunnen laten testen.
Er is uberhaupt geen testsamenleving vooralsnog dus geen idee.quote:Op woensdag 7 april 2021 11:16 schreef zalkc het volgende:
[..]
Wanneer stopt die testsamenleving volgens jou, concrete datum/vaccinatiegraad?
Oh dus we hoeven ons nergens zorgen over te maken dan. Gelukkig maarquote:Op woensdag 7 april 2021 11:26 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Er is uberhaupt geen testsamenleving vooralsnog dus geen idee.
Als er alternatieven zijn?quote:Op woensdag 7 april 2021 11:24 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Omdat het wel nodig is. Dat geldt voor elk vaccin.
Die zijn er niet.quote:Op woensdag 7 april 2021 11:27 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Als er alternatieven zijn?
Ben je serieus?
Bij opschalen en bij afschalen kan dit ingezet worden. Opschalen doe je niet als het lekker rustig is in de ziekenhuizen en er 40 besmettingen per dag zijn en geen enkele grafiek iets oplopends voorspelt.quote:Op woensdag 7 april 2021 11:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat zeg je telkens. Lezen wij hetzelfde document? Waar staat dat dat niet zo is? Waar staat bij welk niveau we niet in een testsamenleveing leven? Het enige wat ik lees is dat we in een testsamenleving zullen lezen zolang het ministerie van VWS het nodig acht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |