Never let a good crisis go to waste! Je merkt aan alles dat deze pandemie maximaal uitgebuit wordt om plannen, die al op het schap lagen, in verhoogd tempo door te voeren.quote:Op woensdag 7 april 2021 11:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik voorspel je ook dat we deze zomer een speciale Corona tax zullen krijgen, de boel zal namelijk wel betaalt moeten worden, eerst krijg je gezeur over dat testen geld kost, vervolgens roep om solidariteit, gevolg extra belasting (ik gok op online aankopen) om het te betalen, 3 keer raden wie rijk gaan worden van al dat testen, in ieder geval niet jij en ik.
En als de bijwerkingen uitsluitend bij vrouwen optreden, is het toch prima om te besluiten het alleen aan mannen te geven? Waarom zou je het risico op die bijwerkingen uberhaupt nemen als het niet nodig is?quote:Op woensdag 7 april 2021 10:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maar dat weet je in dit geval toch helemaal niet en dan nog hebben we het over de kans van 1 op de miljoen of minder dat het met een bijwerking slecht afloopt.
Dit snap ik ook nietquote:Op woensdag 7 april 2021 11:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En als de bijwerkingen uitsluitend bij vrouwen optreden, is het toch prima om te besluiten het alleen aan mannen te geven? Waarom zou je het risico op die bijwerkingen uberhaupt nemen als het niet nodig is?
Omdat het wel nodig is. Dat geldt voor elk vaccin.quote:Op woensdag 7 april 2021 11:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En als de bijwerkingen uitsluitend bij vrouwen optreden, is het toch prima om te besluiten het alleen aan mannen te geven? Waarom zou je het risico op die bijwerkingen uberhaupt nemen als het niet nodig is?
Er zit een verschil in redelijkheid. Gister zocht zelfs iemand 'waar gaat al het afval van die sneltests heen' erbij om maar kritisch te kunnen zijn. En met terugwerkende kracht roepen dat dit op een ander moment had gemoeten, terwijl we allemaal wel weten dat ook dan de boel niet goed was ontvangen. Het is wat mij betreft vaak gewoon zeiken. Niet kritisch zijn, maar afzeiken.quote:Op woensdag 7 april 2021 11:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is altijd goed kritisch te zijn, ook op het moment dat er iets gaat gebeuren waar je het niet mee eens bent. Kritisch zijn op het invoeren van de wet, kritisch zijn op de manier waarop, kritisch zijn op het moment waarop, het is allemaal valide. Dat kun je naar mijn mening niet afdoen met: Het gaat nu eenmaal gebeuren, deal ermee.
In het verleden zijn er vaker zaken geweest waar de bevolking tegen opgestaan is die alsnog niet door gingen, of alsnog anders gedaan werden.
Je denkt echt dat iedereen die hier nu zo fel tegen deze testevenementen/activiteiten is buitensporig hard geraakt wordt door de maatregelen? Ik zie er voorlopig één.quote:Er is in dit topic een groep mensen die kritisch is op het beleid. Ik ben het alleen niet met je eens dat ze niet weten hoe ze ergens positief op moeten reageren. Sommige mensen worden nu eenmaal buitensporig hard geraakt door de maatregelen, en wat mij betreft hebben ze dan alle recht om kritisch te zijn.
En dit is dus exact waar ik tegen ageer. Er wijst, laat ik disclaimen, nog helemaal niets op dat die zomer zo gaat zijn. Dat is wat ik gister met doemdenken bedoelde.quote:Ik weet niet hoe het met jou zit, maar voor mij is een zomer waarin ik me 2x per week moet laten testen om op een fatsoenlijke manier mijn huis uit te kunnen en ergens heen te gaan een nogal buitensporig iets. Zeker aangezien de hoeveelheid tests die er per dag gedaan kunnen worden ook beperkt is, dus de kans is dat ik niet met wat vrienden af kan spreken omdat ik me niet heb kunnen laten testen.
Er is uberhaupt geen testsamenleving vooralsnog dus geen idee.quote:Op woensdag 7 april 2021 11:16 schreef zalkc het volgende:
[..]
Wanneer stopt die testsamenleving volgens jou, concrete datum/vaccinatiegraad?
Oh dus we hoeven ons nergens zorgen over te maken dan. Gelukkig maarquote:Op woensdag 7 april 2021 11:26 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Er is uberhaupt geen testsamenleving vooralsnog dus geen idee.
Als er alternatieven zijn?quote:Op woensdag 7 april 2021 11:24 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Omdat het wel nodig is. Dat geldt voor elk vaccin.
Die zijn er niet.quote:Op woensdag 7 april 2021 11:27 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Als er alternatieven zijn?
Ben je serieus?
Bij opschalen en bij afschalen kan dit ingezet worden. Opschalen doe je niet als het lekker rustig is in de ziekenhuizen en er 40 besmettingen per dag zijn en geen enkele grafiek iets oplopends voorspelt.quote:Op woensdag 7 april 2021 11:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat zeg je telkens. Lezen wij hetzelfde document? Waar staat dat dat niet zo is? Waar staat bij welk niveau we niet in een testsamenleveing leven? Het enige wat ik lees is dat we in een testsamenleving zullen lezen zolang het ministerie van VWS het nodig acht.
Ja wel dus.quote:
En wat als die grafiek er wel is, zoals met de avondklok?quote:Op woensdag 7 april 2021 11:28 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Bij opschalen en bij afschalen kan dit ingezet worden. Opschalen doe je niet als het lekker rustig is in de ziekenhuizen en er 40 besmettingen per dag zijn en geen enkele grafiek iets oplopends voorspelt.
Die is al minstens een week oud, volgens mij al ouder zelfs.quote:Op woensdag 7 april 2021 11:02 schreef zalkc het volgende:
[..]
Die is snel gevonden, vandaag nog een dubbele mutant in India. Die moet je hier niet willen!!!
Dat is inderdaad wel wat ik zeg daar jaquote:Op woensdag 7 april 2021 11:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Oh dus we hoeven ons nergens zorgen over te maken dan. Gelukkig maar
Fijn dat we het een keer eens zijnquote:Op woensdag 7 april 2021 11:29 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel wat ik zeg daar ja.
Dan gaan we opschalen. Want blijkbaar gaat er dan iets mis he?quote:Op woensdag 7 april 2021 11:29 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En wat als die grafiek er wel is, zoals met de avondklok?
Of niet. Zoals met de avondklok. Begin je het een beetje te snappen?quote:Op woensdag 7 april 2021 11:30 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dan gaan we opschalen. Want blijkbaar gaat er dan iets mis he?
Toevallig is het vandaag precies een jaar geleden dat de IC gepiekt heeft op 1424, dit daalde naar 735 op 1 mei en 158 op 1 juni.quote:Op woensdag 7 april 2021 11:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Ik vind een percentage noemen niet correct. Er kan weer van alles, alles gewoon eigenlijk, als de ziekenhuizen weer gewoon reguliere zorg kunnen leveren en de incidentele covid-patient (of 10-15-20) gewoon dat is: een patient die prima erbij te hebben is. Wanneer dat moment is, is moeilijk exact te voorspellen. Dus wordt nu gekeken hoe men tot die tijd door kan met meer events.
Ik denk dat de attractieparken, dierentuin, musea, poppodia, etc. hartstikke blij zijn met de opties in plaats van het verplicht dicht blijven tot de vaccinatiegraad hoog genoeg is. Het gaat niet alleen om ons als consument, maar ook om die branches.
Ja, dat is die wel en het is te zot voor woorden die gedachtengang.quote:Op woensdag 7 april 2021 11:27 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Als er alternatieven zijn?
Ben je serieus?
Ik vermoed dat het gros van trombose bijwerkingen bij jongere vrouwen komt omdat bij gevaccineerden onder de 60 jaar veel zorgpersoneel zit en dus vrouwen oververtegenwoordigd zijn.quote:Op woensdag 7 april 2021 11:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waarom niet?quote:Op woensdag 7 april 2021 11:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Ik vind een percentage noemen niet correct.
Je begrijpt toch ook wel dat je veel meer positieven gaat krijgen als je miljoenen tests per dag gaat afnemen, ik gok dat zelfs de vals-positieven erboven komen bij die aantallen.quote:Op woensdag 7 april 2021 11:28 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Bij opschalen en bij afschalen kan dit ingezet worden. Opschalen doe je niet als het lekker rustig is in de ziekenhuizen en er 40 besmettingen per dag zijn en geen enkele grafiek iets oplopends voorspelt.
Vooroordeelquote:Op woensdag 7 april 2021 11:31 schreef Montov het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het gros van trombose bijwerkingen bij jongere vrouwen komt omdat bij gevaccineerden onder de 60 jaar veel zorgpersoneel zit en dus vrouwen oververtegenwoordigd zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |