abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 april 2021 @ 11:06:24 #226
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198895286
quote:
10s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:04 schreef Noek het volgende:
Ik vind het fantastisch al die evenementen en al dat geplan eromheen. Zou alleen wel graag willen weten of ik ook ooit weer eens open kan met 12 mensen op 300m2 bijv.
Zal nog wel ff moeten wachten, denk ik.
duurt helaas te lang, wie weet dat ze volgende week met wat komen
pi_198895290
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:01 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nee, daar moet wel aanleiding voor zijn.
De aanleiding is juist het makkelijke. Catshuisoverleg dat ze zich zorgen maken over de Indiase mutant, en hop, klaar. Het staat al in de wet, er staan geen beperkingen in qua tijd e.d., dus dit kan gewoon onderdeel van de routekaart gemaakt worden.

Gegarandeerd dat dit de vervanging van de 'gezondheidscheck' wordt bij evenementen, horeca e.d. Dat is onderdeel van elk niveau op de routekaart. Als we op niveau waakzaam zitten is reservering, zitplaats, gezondheidscheck nog steeds onderdeel ervan.

Oftewel, pas wanneer we uit het niveau waakzaam gaan zal dit gaan verdwijnen.
pi_198895293
quote:
6s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:05 schreef nostra het volgende:

[..]

Beetje creativiteit mag wel hoor, als ondernemer.
Geef geen handvaardigheid, potverdimme.
Go hard or go home
pi_198895294
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:06 schreef raptorix het volgende:

[..]

De overheid gniffelt nu al van al die verdeeldheid, de ene groep wil zich wel laten testen, de andere niet.
Daarnaast prachtig dat ze lekker alles kapot laten gaan wat ze normaal geld kost, die hopen natuurlijk dat ze voorgoed kapot gaan.
Om mijn vorige post even kracht bij te zetten.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  woensdag 7 april 2021 @ 11:07:34 #230
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198895300
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:02 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Onzin. Al vaker gezegd: als je dit in de winter vorig jaar had gedaan was iedereen boos omdat we juist strengere maatregelen moesten hebben en als je dit vorig jaar zomer had gedaan bij 40 besmettingen per dag had iedereen je voor gek verklaard. Het is echt nooit goed.
Als je dit in februari had gedaan, had je wel het juiste moment. Het is dus wel een keer goed. Daarnaast is er altijd een schaal van acceptatie, er zijn altijd mensen die kritiek hebben.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Redactie Sport woensdag 7 april 2021 @ 11:08:22 #231
274204 crew  Mexicanobakker
pi_198895314
Hadden ze de kroegen niet kunnen openen onder het mom van een Fieldlabje?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_198895329
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:07 schreef zalkc het volgende:

[..]

Als je dit in februari had gedaan, had je wel het juiste moment. Het is dus wel een keer goed. Daarnaast is er altijd een schaal van acceptatie, er zijn altijd mensen die kritiek hebben.
Naar mijn mening had augustus/september vorig jaar een goed moment geweest. Voordat ze tot de conclusie kwamen dat het land op slot moest omdat ze te lang gewacht hadden met maatregelen.
pi_198895331
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:06 schreef chratnox het volgende:

[..]

De aanleiding is juist het makkelijke. Catshuisoverleg dat ze zich zorgen maken over de Indiase mutant, en hop, klaar. Het staat al in de wet, er staan geen beperkingen in qua tijd e.d., dus dit kan gewoon onderdeel van de routekaart gemaakt worden.

Gegarandeerd dat dit de vervanging van de 'gezondheidscheck' wordt bij evenementen, horeca e.d. Dat is onderdeel van elk niveau op de routekaart. Als we op niveau waakzaam zitten is reservering, zitplaats, gezondheidscheck nog steeds onderdeel ervan.

Oftewel, pas wanneer we uit het niveau waakzaam gaan zal dit gaan verdwijnen.
Dat niveau is niet haalbaar. Als we daar in de buurt gaan komen passen ze de grenzen van de niveaus aan.
  woensdag 7 april 2021 @ 11:09:36 #234
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198895336
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
dat doen ze toch in Utrecht?
pi_198895343
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dat krijg je in Utrecht, zal een dolle boel zijn, ik voorspel je dat deze zomer 1 van de leukste gaat worden, namelijk een soort langdurige koningsdag waarbij iedereen lekker op straat gaat borrellen en gezellig doen, cafes waren sowieso natuurlijk al een uitstervend iets.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198895345
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:07 schreef zalkc het volgende:

[..]

Kritiek is altijd goed, er valt van alles aan te merken op wat er nu gaat gebeuren. Maar niet op dát het gaat gebeuren. Ik geloof verder niet dat als je dit in februari had gedaan dat er wel positief op was gereageerd. Ik geloof uberhaupt niet dat een bepaalde groep mensen weet hoe je ergens positief op moet reageren.
In Southern Sun
pi_198895348
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:05 schreef Da_Sandman het volgende:
Ja precies, het gaat érg goed in de ziekenhuizen op het moment.

De scheidslijn tussen BNW en dit topic is praktisch verdwenen helaas.
Het heeft weinig met BNW te maken om te veronderstellen dat we de zomer aan wetgeving vastzitten die per 1.06 van kracht zou moeten worden, als we de risico-aversheid bij het afschalen van eerder genomen maatregelen in het verleden bekijken.
pi_198895364
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 09:32 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Men had in Augustus al moeten zien aankomen dat de versoepelingen van Juni de verkeerde kant op gingen. Maar toen de horeca weer opende in de zomer, was het ook de media die net deed alsof het virus overwonnen was en werden de verhalen van een lange, slepende tweede golf van tafel geveegd en afgedaan met 'het zal wel meevallen toch?!'. Vervolgens grepen ze pas ver in Oktober in en zitten we inderdaad al 6 maanden in een zwabberbeleid van pappen en nathouden zonder enig uitzicht op verandering. Dinsdag kunnen we weer hetzelfde riedeltje verwachten tijdens de persco.
Ze hadden het vliegverkeer naar Allinya, Chersonissos en andere vakantiebestemmingen gewoon niet moeten hervatten. Als Wesley en Priscilla afgelopen zomer gewoon in hun eigen natuurlijke habitat Scheveningen naar het strand waren gegaan, was er niets aan de hand geweest.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_198895370
quote:
7s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:10 schreef nostra het volgende:

[..]

Het heeft weinig met BNW te maken om te veronderstellen dat we de zomer aan wetgeving vastzitten die per 1.06 van kracht zou moeten worden, als we de risico-aversheid bij het afschalen van eerder genomen maatregelen in het verleden bekijken.
Ik voorspel je ook dat we deze zomer een speciale Corona tax zullen krijgen, de boel zal namelijk wel betaalt moeten worden, eerst krijg je gezeur over dat testen geld kost, vervolgens roep om solidariteit, gevolg extra belasting (ik gok op online aankopen) om het te betalen, 3 keer raden wie rijk gaan worden van al dat testen, in ieder geval niet jij en ik.
  Moderator woensdag 7 april 2021 @ 11:14:36 #240
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_198895397
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:12 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik voorspel je ook dat we deze zomer een speciale Corona tax zullen krijgen, de boel zal namelijk wel betaalt moeten worden, eerst krijg je gezeur over dat testen geld kost, vervolgens roep om solidariteit, gevolg extra belasting (ik gok op online aankopen) om het te betalen, 3 keer raden wie rijk gaan worden van al dat testen, in ieder geval niet jij en ik.
Of gewoon weer een "tijdelijke" BTW-verhoging en bevriezing van salarissen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_198895398
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:10 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Kritiek is altijd goed, er valt van alles aan te merken op wat er nu gaat gebeuren. Maar niet op dát het gaat gebeuren. Ik geloof verder niet dat als je dit in februari had gedaan dat er wel positief op was gereageerd. Ik geloof uberhaupt niet dat een bepaalde groep mensen weet hoe je ergens positief op moet reageren.
Het is altijd goed kritisch te zijn, ook op het moment dat er iets gaat gebeuren waar je het niet mee eens bent. Kritisch zijn op het invoeren van de wet, kritisch zijn op de manier waarop, kritisch zijn op het moment waarop, het is allemaal valide. Dat kun je naar mijn mening niet afdoen met: Het gaat nu eenmaal gebeuren, deal ermee.

In het verleden zijn er vaker zaken geweest waar de bevolking tegen opgestaan is die alsnog niet door gingen, of alsnog anders gedaan werden.

Er is in dit topic een groep mensen die kritisch is op het beleid. Ik ben het alleen niet met je eens dat ze niet weten hoe ze ergens positief op moeten reageren. Sommige mensen worden nu eenmaal buitensporig hard geraakt door de maatregelen, en wat mij betreft hebben ze dan alle recht om kritisch te zijn.

Ik weet niet hoe het met jou zit, maar voor mij is een zomer waarin ik me 2x per week moet laten testen om op een fatsoenlijke manier mijn huis uit te kunnen en ergens heen te gaan een nogal buitensporig iets. Zeker aangezien de hoeveelheid tests die er per dag gedaan kunnen worden ook beperkt is, dus de kans is dat ik niet met wat vrienden af kan spreken omdat ik me niet heb kunnen laten testen.
pi_198895402
quote:
7s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:10 schreef nostra het volgende:

[..]

En die wetgeving zegt dus niet dat we deze zomer in een testsamenleving leven.
In Southern Sun
pi_198895413
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:12 schreef raptorix het volgende:
Online aankopen belasten maakt Joe boos, ik vraag me af of we dat aandurven. Ik vermoed "gewoon" een btw-verhoging per 01.01.22 en voor de vorm (want de centen haal je er niet mee binnen) een extra tax op grootverdieners. Dat plannetje van Hoekstra om supermarkten extra te belasten is in ieder geval kansloos op zo ongeveer elk vlak.
pi_198895423
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:14 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat zeg je telkens. Lezen wij hetzelfde document? Waar staat dat dat niet zo is? Waar staat bij welk niveau we niet in een testsamenleveing leven? Het enige wat ik lees is dat we in een testsamenleving zullen lezen zolang het ministerie van VWS het nodig acht.
  woensdag 7 april 2021 @ 11:16:39 #245
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198895425
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:14 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Wanneer stopt die testsamenleving volgens jou, concrete datum/vaccinatiegraad?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198895429
quote:
2s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:14 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Of gewoon weer een "tijdelijke" BTW-verhoging en bevriezing van salarissen.
Ik zou je ook adviseren om heel goed je Bitcoins te verstoppen ;)
  woensdag 7 april 2021 @ 11:18:47 #247
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_198895445
Prachtig om al deze ontwikkelingen te volgen. Mooi man.
pi_198895469
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 10:57 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dat waren die Fieldlabs, ik heb het over die testevenementen die nu komen.
Reken maar dat ze niet zullen rouwen dat jij niet wilt komen, genoeg mensen die hier heel lang op hebben gewacht.
  Moderator woensdag 7 april 2021 @ 11:21:37 #249
5428 crew  miss_sly
pi_198895486
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 10:27 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat klopt.
Vorige zomer is dat ook prima gegaan, ik zie niet in waarom we nu mét véél vaccinaties, véél minder zouden mogen dan vorige zomer.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 10:46 schreef zalkc het volgende:

[..]

Is dat dan zo heel raar gedacht als een groot gedeelte (>60%) van de bevolking is gevaccineerd. Wanneer kan het dan wel?
Ik vind een percentage noemen niet correct. Er kan weer van alles, alles gewoon eigenlijk, als de ziekenhuizen weer gewoon reguliere zorg kunnen leveren en de incidentele covid-patient (of 10-15-20) gewoon dat is: een patient die prima erbij te hebben is. Wanneer dat moment is, is moeilijk exact te voorspellen. Dus wordt nu gekeken hoe men tot die tijd door kan met meer events.

Ik denk dat de attractieparken, dierentuin, musea, poppodia, etc. hartstikke blij zijn met de opties in plaats van het verplicht dicht blijven tot de vaccinatiegraad hoog genoeg is. Het gaat niet alleen om ons als consument, maar ook om die branches.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198895491
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:16 schreef zalkc het volgende:

[..]

Wanneer stopt die testsamenleving volgens jou, concrete datum/vaccinatiegraad?
Als we de 60+ groep gevaccineerd hebben.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')