abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198895047
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 10:36 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat is, met de kans in herhaling te vallen, dan ook helemaal niet aan de orde.
quote:
Na Tijdelijke wet testbewijzen covid-19 misschien meer evenementen
Lukken de pilots in april 2021? Dan zijn er vanaf 1 mei 2021 meer evenementen met testbewijzen. De overheid werkt aan de ‘Tijdelijke wet testbewijzen covid-19’. Deze wet moet ingaan op 1 mei 2021. De overheid wil met de pilots uitzoeken of deze wet uitvoerbaar is.

Als de pilots lukken kunnen andere evenementen en activiteiten in de cultuur-, sport en recreatiesector misschien ook eerder open. Dat hangt ook af van:

het aantal besmettingen met corona;
beschikbare testcapaciteit;
uitvoerbaarheid in de betreffende sector.
Ik heb daar toch enige moeite mee. We weten allemaal hoe het gegaan is met de coronawet, en avondklokwet.
Het is niet voor 2 weken.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  woensdag 7 april 2021 @ 10:46:39 #177
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198895070
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 10:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ok, je vindt de testevents onzin omdat je ervan uit gaat dat in de zomer alles los kan omdat er voldoende gevaccineerd is?
Is dat dan zo heel raar gedacht als een groot gedeelte (>60%) van de bevolking is gevaccineerd. Wanneer kan het dan wel?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198895079
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 10:16 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat staat nergens, dat is puur de onderbuik van hier.
https://www.rijksoverheid(...)lot-toegangsbewijzen

quote:
Na Tijdelijke wet testbewijzen covid-19 misschien meer evenementen
Lukken de pilots in april 2021? Dan zijn er vanaf 1 mei 2021 meer evenementen met testbewijzen. De overheid werkt aan de ‘Tijdelijke wet testbewijzen covid-19’. Deze wet moet ingaan op 1 mei 2021. De overheid wil met de pilots uitzoeken of deze wet uitvoerbaar is.

Als de pilots lukken kunnen andere evenementen en activiteiten in de cultuur-, sport en recreatiesector misschien ook eerder open. Dat hangt ook af van:
• het aantal besmettingen met corona;
• beschikbare testcapaciteit;
• uitvoerbaarheid in de betreffende sector.
Hier de daadwerkelijke conceptwet:
https://www.internetconsultatie.nl/wetsvoorsteltestbewijzen

Reikwijdte van de wet:
• cultuur
• evenementen
• georganiseerde jeugdactiviteiten
• horeca
• sport

Los van of het er wel of niet letterlijk staat, als deze wet 1 mei in moet gaan is het toch geen rare gedachte om te denken dat dit in elk geval de hele zomer wel duurt?
  woensdag 7 april 2021 @ 10:48:42 #179
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198895086
Gaan de heren en dames in Den Haag zich dan ook elke keer laten testen voordat ze weer een fysieke vergadering ingaan?
pi_198895088
Ik krijg nou van verschillende concertzalen waar ik vaak kom/kwam per email uitnodigingen voor de testevents. Een concert met verplicht zitplaatsen, mondkapjes, test vantevoren. No way dat ik daar heen ga, waar zijn we mee bezig...
pi_198895089
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 10:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
Gaan de heren en dames in Den Haag zich dan ook elke keer laten testen voordat ze weer een fysieke vergadering ingaan?
Zou ik wel mooi wisselgeld vinden.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198895095
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 10:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
Rutte was toch duidelijk? Testen is niet zinvol als je geen klachten hebt :P
  woensdag 7 april 2021 @ 10:49:39 #183
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_198895096
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 09:59 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Dat gaat van oud naar jonger.
Volgens mij zijn ze deze 2 weken bezig met 68-75. 60+ gevaccineerd gaat natuurlijk wel een hele hoop ziekenhuisopnamens en doden schelen.
vader is 69 en moeder 68
  woensdag 7 april 2021 @ 10:49:41 #184
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_198895097
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 10:48 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik krijg nou van verschillende concertzalen waar ik vaak kom/kwam per email uitnodigingen voor de testevents. Een concert met zitplaatsen, mondkapjes, test vantevoren. No way dat ik daar heen ga, waar zijn we mee bezig...
Met testen...
pi_198895101
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 10:44 schreef _serial_ het volgende:

[..]

[..]

Ik heb daar toch enige moeite mee. We weten allemaal hoe het gegaan is met de coronawet, en avondklokwet.
Het is niet voor 2 weken.
Nogmaals:

quote:
De inzet van testbewijzen heeft als doel bij het tegengaan van de verspreiding van het virus SARS- CoV-2 (hierna: coronavirus) onderdelen van de samenleving te heropenen of geopend te houden. In een epidemiologische situatie waarin het risico op verspreiding zeer ernstig is, kunnen testbewijzen tijdelijk worden benut bij het gefaseerd afschalen van maatregelen ter bestrijding van de epidemie. In een gunstiger epidemiologische situatie zouden testbewijzen bij een opkomende verspreiding van het coronavirus ingezet kunnen worden bij het gefaseerd opschalen van maatregelen ter bestrijding van de epidemie. Afhankelijk van het risiconiveau op verspreiding van het coronavirus geeft de "Routekaart coronamaatregelen" een overzicht van de maatregelen voor het verrichten van activiteiten of de toegang tot voorzieningen.1 De routekaart is daarmee een belangrijke richtsnoer voor de inzet van testbewijzen. Het testbewijs zal alleen worden verplicht om, afhankelijk van de epidemiologische situatie, maatregelen te versoepelen en sneller los te laten (bij het afschalen) of maatregelen minder ingrijpend laten zijn en later in te voeren (bij het opschalen).
Het staat er allemaal vrij letterlijk. De enige basis waarop deze wet uitgevoerd mag worden is als we op die routekaart veel te hoog zitten en als dat zo is dan is er dus iets goed mis. Dan kun je daar een hele hoop achterdocht op loslaten maar dit is zoals het is.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_198895112
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 10:49 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nogmaals:
[..]

Het staat er allemaal vrij letterlijk. De enige basis waarop deze wet uitgevoerd mag worden is als we op die routekaart veel te hoog zitten en als dat zo is dan is er dus iets goed mis. Dan kun je daar een hele hoop achterdocht op loslaten maar dit is zoals het is.
De routekaart _O- _O- _O-
Die is nog geen minuut serieus geweest.
  woensdag 7 april 2021 @ 10:51:30 #187
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_198895113
Fase 1: Ontkenning
Fase 2: Woede
Fase 3: Onderhandelen (niet echt van toepassing hier)
Fase 4: Depressie
Fase 5: Aanvaarden en accepteren
pi_198895117
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 10:49 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Met testen...
Voor wat? Om concerten zo te laten zijn? Met zitplaatsen en mondkapjes? Die vorige tests op Lowlands en zo waren wel reeëler. Daar werd getest zoals het de bedoeling is.
  woensdag 7 april 2021 @ 10:52:32 #189
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198895120
quote:

[..]

Nogmaals:
[..]

Die routekaart is al tig keer aangepast. Ik vertrouw er niet zomaar op dat het 'voor de zekerheid' niet nog even een keer 20 wordt bijgesteld.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  woensdag 7 april 2021 @ 10:53:17 #190
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_198895126
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 10:52 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Voor wat? Om concerten zo te laten zijn? Met zitplaatsen en mondkapjes? Die vorige tests op Lowlands en zo waren wel reeëler. Daar werd getest zoals het de bedoeling is.
Daar waren er ook bubbels. Bubbel met mondkapje, bubbel zonder, bubbel die probeert afstand te houden, bubbel die dat niet doet. Enzovoorts. Dat heet testen. Zo willen ze inzicht krijgen in hoe mensen zich verplaatsen en of men zich eraan houdt en of hoe eventuele virus zich verspreidt.

quote:
Bij de Back To Live-evenementen moeten bezoekers zich aan een aantal voorwaarden houden. Zo moeten zij actief meewerken aan diverse onderzoeken en handelingen rondom het event.

Voor aanvang moet iedereen negatief getest zijn op corona, ook vijf dagen na het event moeten de deelnemers opnieuw getest worden.

Bij de evenementen worden de bezoekers onderverdeeld in 'bubbels'. Per bubbels gelden andere regels qua mondkapjes en vrije bewegingsruimte. Zo hopen de onderzoekers er achter te komen wat het beste werkt.
pi_198895134
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 10:51 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Geef het een naam, ik denk dat je prima begrijpt wat ermee bedoeld wordt.
In Southern Sun
pi_198895139
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 10:53 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Daar waren er ook bubbels. Bubbel met mondkapje, bubbel zonder, bubbel die probeert afstand te houden, bubbel die dat niet doet. Enzovoorts. Dat heet testen. Zo willen ze inzicht krijgen in hoe mensen zich verplaatsen en of men zich eraan houdt en of hoe eventuele virus zich verspreidt.
[..]

Dan leg eens uit wat het nut is om concerten op deze manier te testen. Waar een echte muziekliefhebber op deze manier niet wil zijn. En als in juli toch iedereen gevaccineerd is en er weer normale concerten kunnen zijn.

Ik hoop echt dat deze evenementen op deze manier massaal geboycot worden.
  woensdag 7 april 2021 @ 10:55:17 #193
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198895143
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 10:51 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Cavia's hebben er hier heerlijk op lopen schijten.
  Redactie Sport woensdag 7 april 2021 @ 10:55:44 #194
274204 crew  Mexicanobakker
pi_198895150
Die routekaart is echt chanant.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 7 april 2021 @ 10:55:53 #195
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_198895152
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 10:55 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dan leg eens uit wat het nut is om concerten op deze manier te testen. Waar een echte muziekliefhebber op deze manier niet wil zijn. En als in juli toch iedereen gevaccineerd is en er weer normale concerten kunnen zijn.

De kaarten van de zogeheten Back To Live-evenementen van ID&T en MOJO waren binnen twintig minuten uitverkocht. Dat laat de organisator Fieldlab Evenementen weten aan het ANP. ,,Het is geen verrassing, we hadden op het eind 180.000 aanmeldingen voor de evenementen", vertelt een woordvoerder.

Prima dat jij niet wil, genoeg interesse :)
  woensdag 7 april 2021 @ 10:56:02 #196
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198895154
quote:

[..]

Om de druk bij het kabinet weg te nemen om weer dingen open te gooien. Dit gaat worden gebruikt als excuus om normale opening zo lang mogelijk uit te stellen.
pi_198895155
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 10:53 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

[..]

Waren ze maar zo voortvarend bij het vaccineren.

- Stel je voor dat iemand de envelop ongeopend laat liggen, en onze slots niet volraken. wat doen we doen?
- Stel je voor dat iemand ons niet te pakken krijgt omdat de lijnen volraken, schalen we dan het callcenter op?
- Stel je voor dat iemand niet mobiel is en daarom maar de afspraak laat wachten tot hij vervoer heeft, en we daardoor minder mensen prikken, wat dan?
- Stel je voor dat we een aantal no-show hebben op de vaccinatiepost voor die dag, hebben we dan een reservelijst?
pi_198895156
quote:

[..]

Het is echt letterlijk nooit goed :').
In Southern Sun
pi_198895159
quote:

[..]

Nogmaals:
[..]

Dat is niet wat er staat hè. Testbewijzen worden ingezet als de cijfers te hoog zijn, maar ook als de cijfers laag zijn kunnen ze worden gebruikt om te kijken hoe het gaat en om eventueel extra maatregelen te nemen indien nodig. Ik denk daarbij aan tests zoals in een aantal gemeenten gedaan is, iedereen testen e.d.:
quote:
In een epidemiologische situatie waarin het risico op verspreiding zeer ernstig is, kunnen
testbewijzen tijdelijk worden benut bij het gefaseerd afschalen van maatregelen ter bestrijding van
de epidemie. In een gunstiger epidemiologische situatie zouden testbewijzen bij een opkomende
verspreiding van het coronavirus ingezet kunnen worden bij het gefaseerd opschalen van
maatregelen ter bestrijding van de epidemie.
Simpel gezegd, zolang dit formeel een type A ziekte is is de beslissing om wel of geen testverplichting in te voeren er één die gewoon door het ministerie van VWS genomen kan worden, aangezien dit een aanvulling op de Wet Publieke Gezondheid is.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2021 10:57:43 ]
pi_198895164
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 10:55 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

De kaarten van de zogeheten Back To Live-evenementen van ID&T en MOJO waren binnen twintig minuten uitverkocht. Dat laat de organisator Fieldlab Evenementen weten aan het ANP. ,,Het is geen verrassing, we hadden op het eind 180.000 aanmeldingen voor de evenementen", vertelt een woordvoerder.

Prima dat jij niet wil, genoeg interesse :)
Dat waren die Fieldlabs, ik heb het over die testevenementen die nu komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')