Stream:quote:Verkenner Kajsa Ollongren (D66) heeft vanmorgen toen ze het Binnenhof verliet per ongeluk interne notities uit de kabinetsformatie aan de camera's getoond. Ze had de stukken onder haar arm toen ze vertrok, omdat ze positief was getest op corona.
Op de uitvergrote foto van het ANP is onder het kopje "positie Omtzigt" te lezen: "functie elders". CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt, de nummer twee op de lijst, zit overspannen thuis. Verder is te lezen: "linkse partijen houden elkaar niet echt vast".
Ook staat er: "meerderheid Eerste Kamer voor niemand een must" en iets over de onderhandelingsstijl van CDA-leider Wopke Hoekstra en zijn mogelijke positie in het nieuwe kabinet.
De verkennende gesprekken zijn geannuleerd vanwege de positieve test van Ollongren.
bron
Het is in dit geval wel relevant omdat er dus een haagse salonoplossing mogelijk is dat hij een motie van wantrouwen aan zijn broek krijgt en straks evenwel weer in het torentje zit als ze dat uitonderhandelen en de VVD vast houdt aan Rutte.quote:
Dat kan inderdaad, maar dan heb je wel vanaf de start een kabinet met een geloofwaardigheidsprobleem.quote:Op donderdag 1 april 2021 20:57 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het is in dit geval wel relevant omdat er dus een haagse salonoplossing mogelijk is dat hij een motie van wantrouwen aan zijn broek krijgt en straks evenwel weer in het torentje zit als ze dat uitonderhandelen en de VVD vast houdt aan Rutte.
D66 reist met de trein ja?quote:Op donderdag 1 april 2021 20:53 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Deze hele toestand is een D66 coupe om Kaag premier te maken.
Hoe ga je dat verkopen dan als CDA? Wij hebben het vertrouwen opgezegd, maar gaan wel met hem verder? Dat kan toch niet man.quote:Op donderdag 1 april 2021 20:57 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het is in dit geval wel relevant omdat er dus een haagse salonoplossing mogelijk is dat hij een motie van wantrouwen aan zijn broek krijgt en straks evenwel weer in het torentje zit als ze dat uitonderhandelen en de VVD vast houdt aan Rutte.
quote:Op donderdag 1 april 2021 20:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Verdonk kreeg een motie van Afkeuring om de oren, niet van Wantrouwen.
Het ging toen om een motie van wantrouwen niet afkeuren.quote:Op 13 december 2006 aanvaardde de Tweede Kamer een motie-Dijsselbloem waarin de handelwijze van de demissionaire minister Rita Verdonk werd afgekeurd, omdat zij niet bereid was eerdere moties van de Kamer uit te voeren. In die eerdere moties werd de minister gevraagd uitzetting van vreemdelingen op te schorten die in aanmerking konden komen voor het generaal pardon, omdat op dat moment bij de kabinetsformatie over zo'n pardon werd onderhandeld. Het kabinet besloot dat Verdonk niet zou aftreden, maar zij ruilde wel het onderdeel vreemdelingenbeleid in voor enkele andere onderdelen van het Ministerie van Justitie. Niet duidelijk is of de motie-Dijsselbloem feitelijk een motie van wantrouwen was, en of de vertrouwensregel hiermee werd genegeerd. De Tweede Kamer had eventueel in een volgende motie ondubbelzinnig kunnen uitspreken dat Verdonk diende af te treden, maar heeft dat niet gedaan.
Gast. De vertrouwensregel is de absolute kern van een parlementaire democratie. Die heeft gewoon juridische gelding. Dat noem je gewoonterecht. Ik snap best dat dat een lastig concept is, maar lees je even in.quote:Op donderdag 1 april 2021 20:58 schreef TjjWester het volgende:
[..]
[..]
Het ging toen om een motie van wantrouwen niet afkeuren.
Zoals ik al zei is er geen enkele wettelijke verankering waarop ze kunnen acteren.
Klopt, wat ook nog kan is een motie van afkeuring uitonderhandelen om er voor te zorgen dat de motie van wantrouwen het niet haalt. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat de partijen die willen regeren Rutte naar huis durven te sturen vanavond.quote:Op donderdag 1 april 2021 20:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad, maar dan heb je wel vanaf de start een kabinet met een geloofwaardigheidsprobleem.
Ik zie het ook niet gebeuren dat de VVD Rutte laat vallen, ze hebben geen alternatief. Maar ik denk dat de motie van wantrouwen het niet gaat halen.quote:Op donderdag 1 april 2021 20:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoe ga je dat verkopen dan als CDA? Wij hebben het vertrouwen opgezegd, maar gaan wel met hem verder? Dat kan toch niet man.
Ja, niet dus - maar trein kan dat een stuk beter uitleggen dan ik.quote:Op donderdag 1 april 2021 20:58 schreef TjjWester het volgende:
[..]
[..]
Zoals ik al zei is er geen enkele wettelijke verankering waarop ze kunnen acteren.
Op 13 december 2006 nam de Tweede Kamer een motie van afkeuring aan tegen minister Rita Verdonk, die door PvdA-Kamerlid Jeroen Dijsselbloem was ingediend. De situatie was uniek: nog niet eerder richtte een motie van afkeuring zich tegen een bewindspersoon in een demissionair kabinet. Het vervolg was ook uniek: nog niet eerder bleef een bewindspersoon zitten na een aangenomen motie van afkeuring. (bron)quote:Op donderdag 1 april 2021 20:58 schreef TjjWester het volgende:
[..]
[..]
Zonder wettelijke verankering is het niet mogelijk het af te dwingen, zoals al eerder aangetoond is de vertrouwensregel niet wettelijk verankerd en niet meer dan een gewoonte gebruik fatsoensregel.quote:Op donderdag 1 april 2021 20:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gast. De vertrouwensregel is de absolute kern van een parlementaire democratie. Die heeft gewoon juridische gelding. Dat noem je gewoonterecht. Ik snap best dat dat een lastig concept is, maar lees je even in.
Dat lijkt mij ook het scenario. Geeft wel serieus te denken.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:01 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik zie het ook niet gebeuren dat de VVD Rutte laat vallen, ze hebben geen alternatief. Maar ik denk dat de motie van wantrouwen het niet gaat halen.
Dan blijf je met hetzelfde geloofwaardigheidsprobleem zitten. Als we even aannemen dat de VVD en D66 zo'n motie sowieso niet steunen maar de (meeste) anderen wel, dan kan zo'n andere partij, bijvoorbeeld het CDA, of GroenLinks, of een van de anderen, daarna toch nooit op een geloofwaardige manier aanschuiven aan de onderhandelingstafel van Rutte-IV?quote:Op donderdag 1 april 2021 20:59 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Klopt, wat ook nog kan is een motie van afkeuring uitonderhandelen om er voor te zorgen dat de motie van wantrouwen het niet haalt. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat de partijen die willen regeren Rutte naar huis durven te sturen vanavond.
De VVD wel.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:03 schreef Hexagon het volgende:
Altijd dat gedoe dat er geen alternatief is. Als Rutte morgen onder de tram komt is Nederland ook niet ineens stuurloos.
Die tram misschien wel.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:03 schreef Hexagon het volgende:
Altijd dat gedoe dat er geen alternatief is. Als Rutte morgen onder de tram komt is Nederland ook niet ineens stuurloos.
Was Ollongren toch ook overkomen, motie van afkeuring in de EK? En gewoon blijven zitten.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Op 13 december 2006 nam de Tweede Kamer een motie van afkeuring aan tegen minister Rita Verdonk, die door PvdA-Kamerlid Jeroen Dijsselbloem was ingediend. De situatie was uniek: nog niet eerder richtte een motie van afkeuring zich tegen een bewindspersoon in een demissionair kabinet. Het vervolg was ook uniek: nog niet eerder bleef een bewindspersoon zitten na een aangenomen motie van afkeuring. (bron)
Ik dacht dat Rutte altijd anderen onder de tram gooide.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:03 schreef Hexagon het volgende:
Tsja politiek is soms lelijk. De VVD weet donders goed dat Rutte en niet de VVD de verkiezingen gewonnen heeft.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook het scenario. Geeft wel serieus te denken.
Er zijn altijd dringende alternatieven. Of dat de beste zijn is iets anders.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:03 schreef Hexagon het volgende:
Oké minicollege recht. Er zijn vier rechtsbronnen:quote:Op donderdag 1 april 2021 21:01 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Zonder wettelijke verankering is het niet mogelijk het af te dwingen, zoals al eerder aangetoond is de vertrouwensregel niet wettelijk verankerd en niet meer dan een gewoonte gebruik fatsoensregel.
Ik steun Zwarte Piet.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:05 schreef Neef_Wuppie het volgende:
@:nattekat hoezo heb jij een zwarte UI?
Het Hart van Nederland panel.....quote:
Zolang de VVD dat niet wil gaat het niet gebeuren. Simple as thatquote:Op donderdag 1 april 2021 21:03 schreef Hexagon het volgende:
Rutte = VVD = de Staat. Heeft Ploumen wel gelijk...quote:Op donderdag 1 april 2021 21:07 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Zolang de VVD dat niet wil gaat het niet gebeuren. Simple as that
Ohquote:Op donderdag 1 april 2021 21:07 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Dat kan echt niet meer anno 2021.
Ook hier staat dat er sinds 1848 geen wettelijke basis meer is, je kunt niemand dwingen tot uitvoeren van ongeschreven recht. Je kunt daar geen enkel hedendaags voorbeeld van geven.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Oké minicollege recht. Er zijn vier rechtsbronnen:
1. Wetten
2. Verdragen
3. Gewoonte
4. Jurisprudentie
De nummers 3 en 4 vormen het ongeschreven recht. Dat is wellicht iets “flexibeler”, zeker het ongeschreven staatsrecht. Maar zeker niet minder bindend, nazi-kopstukken zijn veroordeeld op basis van (internationaal) gewoonterecht om maar even iets te noemen.
Het is echt mogelijk om recht te hebben dat niet in een wet staat, de vertrouwensregel is daar hét voorbeeld van.
Verder zal ik kortheidshalve gewoon verwijzen naar Wikipedia: https://nl.wikipedia.org/wiki/Vertrouwensregel
Nee, maar dat is niet bewust. VVD zal Rutte niet laten vallen zonder alternatief, de rest kan VVD niet laten vallen. Iedereen zit dus aan Rutte vast.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:03 schreef Hexagon het volgende:
Hoef je geen helderziende voor te zijn...quote:Op donderdag 1 april 2021 21:08 schreef SnertMetChoco het volgende:
Waar komt toch dat vreemde idee vandaan dat het een opzetje van D66 zou zijn om Rutte te wippen?! Kennelijk zijn ze zulke grootmeesters van het politieke spel, dat ze hadden voorzien dat Rutte zou liegen over wat hij wel en niet had gezegd tot het allerlaatste moment om daarna af te gaan als een gieter door de openbaring van een gespreksverslag waarvan ook Jorritsma kennelijk het bestaan niet wist.
Op nu.nl zit al dat volk met hun "grootste crisis sinds de tweede wereldoorlog, dus laten we alles stabiel houden" geleuterquote:Op donderdag 1 april 2021 21:03 schreef Hexagon het volgende:
Steuntje in de rug voor Sylvana?quote:Op donderdag 1 april 2021 21:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Oh
Nee, het is mijn reactie op de verkiezingsuitslag.
Vegetarier....quote:Op donderdag 1 april 2021 21:08 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Ik denk dat Ollongren vroeger best schattig was.
Ziet er nu helaas uit als een opgedroogde dweil.
Sluipmoordenaar.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:08 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Ik denk dat Ollongren vroeger best schattig was.
Ziet er nu helaas uit als een opgedroogde dweil.
quote:Op donderdag 1 april 2021 21:08 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Hoef je geen helderziende voor te zijn...
Premier van Dissel.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:08 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Op nu.nl zit al dat volk met hun "grootste crisis sinds de tweede wereldoorlog, dus laten we alles stabiel houden" geleuterKom op man, er gaat een virus rond, maar je kunt ook overdrijven.
Dus jij wou beweren dat we in een dictatuur leven? Want dat zou het gevolg daarvan zijn. De enige reden dat hier geen voorbeeld van is is omdat men zich gewoon aan die regel houdt. Dat bevestigt juist alleen maar het bestaan van een dergelijke gewoonterechtelijke regel.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:08 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ook hier staat dat er sinds 1848 geen wettelijke basis meer is, je kunt niemand dwingen tot uitvoeren van ongeschreven recht. Je kunt daar geen enkel hedendaags voorbeeld van geven.
Ik heb voor het eerst medelijden met d'r.quote:
Dacht dat het aan mij lag.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:12 schreef ZaZoe het volgende:
Ademhaling is ook niet lekker....onderliggend lijden
Samen?quote:
Ze was er zelf bij, toch?quote:Op donderdag 1 april 2021 21:13 schreef RamboDirk het volgende:
Ze heeft niet haar beste week, wel kut voor haar.
Sowieso. Maar we schrijven haar wel bij op de lange lange lijst van slachtoffers van Rutte.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:12 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dat was sowieso al einde oefening na vorige week.
Een gewoonteregel is per definitie ongeschreven en daarmee onwettelijk. Het is uiteindelijk aan de rechter om te bepalen wat er moet gebeuren. Nogmaals jij kan geen enkel voorbeeld geven van recht op basis van dit soort ongeschreven regels.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dus jij wou beweren dat we in een dictatuur leven? Want dat zou het gevolg daarvan zijn. De enige reden dat hier geen voorbeeld van is is omdat men zich gewoon aan die regel houdt. Dat bevestigt juist alleen maar het bestaan van een dergelijke gewoonterechtelijke regel.
En nee, die kwestie Verdonk doet daar niet aan af, als de politie een keer iemand laat wegkomen met door rood rijden is die regel ook niet van tafel.
Maar goed. Ik ga deze discussie verder niet aan. Ook vandaag is weer in diverse media te lezen dat de Kamer gewoon Rutte kan wegsturen. Dat jij dat niet gelooft is aan jou, daar ga ik verder geen tijd aan besteden.
Een vriendin van me was eens op het vliegveld zonder ID omdat ze die was kwijtgeraakt. Na een half uur huilen mocht ze toch mee zonder ID-kaart. (Vlucht binnen de EU)quote:
Zij zou toch sowieso niet meer terugkomen?quote:Op donderdag 1 april 2021 21:12 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dat was sowieso al einde oefening na vorige week.
dat krijg je als je normaal gewend bent om met alles weg te komenquote:Op donderdag 1 april 2021 21:13 schreef Stoorzendert het volgende:
Ze beginnen allemaal te janken als ze het over hun eigen functioneren moeten spreken. Zegt ook wel wat.
Toch verbazend dat er nog mensen bij Rutte in de buurt willen komen.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Sowieso. Maar we schrijven haar wel bij op de lange lange lijst van slachtoffers van Rutte.
Wie weet... Het is nog altijd een raadsel met wie Rutte in vakantiehuisjes zit.quote:
Stukje chronische ziekte.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:12 schreef ZaZoe het volgende:
Ademhaling is ook niet lekker....onderliggend lijden
Het zou een stunt zijn als ze aan het einde van haar termijn zelf op stapt. Want gebruik is dan dat het debat stopt.quote:
Als het over haar gezondheid gaat, hoe het bericht dat ze corona had haar raakte, en alle ellende die daarop volgde.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:13 schreef Stoorzendert het volgende:
Ze beginnen allemaal te janken als ze het over hun eigen functioneren moeten spreken. Zegt ook wel wat.
Nee dat is ze niet.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:13 schreef BlackLining het volgende:
Ik heb het wel te doen met Ollongren. Volgens mij is dat een sympathieke, oprechte vrouw.
Maar duidelijk niet standvastiger genoeg om de rol van verkenner op zich te nemen.
Die nummer drie van de lijst.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:14 schreef Fred het volgende:
[..]
Wie weet... Het is nog altijd een raadsel met wie Rutte in vakantiehuisjes zit.
Ze kan niet opstappen want heeft geen functie.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:14 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het zou een stunt zijn als ze aan het einde van haar termijn zelf op stapt. Want gebruik is dan dat het debat stopt.
Ze had zelf meer maatregelen kunnen nemen om een besmetting te voorkomen en ze had zelf kunnen ingrijpen op de momenten dat de gesprekken van de formatie de verkeerde kant op gingen.quote:
Stapt op van wat?quote:Op donderdag 1 april 2021 21:15 schreef Minimunt het volgende:
Ollongren stapt op. Rutte blijft zitten
Zo voorstelbaar. Rutte laat elke keer zijn mannetjes voor hem opstappen.
www.tweedekamer.nlquote:Op donderdag 1 april 2021 21:16 schreef nattermann het volgende:
Ziggo dit alleen op politiek24 of is er nog ergens een fatsoenlijke versie/stream?
https://www.tweedekamer.nl/vergaderingen/livedebat/plenaire-zaalquote:Op donderdag 1 april 2021 21:16 schreef nattermann het volgende:
Ziggo dit alleen op politiek24 of is er nog ergens een fatsoenlijke versie/stream?
De tweede kamer heeft toch een eigen stream?quote:Op donderdag 1 april 2021 21:16 schreef nattermann het volgende:
Jaquote:Op donderdag 1 april 2021 21:16 schreef nattermann het volgende:
Wel als minister, hoewel je gelijk hebt dat dat voor het debat niet ter zake doet.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:15 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ze kan niet opstappen want heeft geen functie.
RTLZ doet dit ook live.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:16 schreef nattermann het volgende:
https://nos.nl/livestream(...)en-over-omtzigt.htmlquote:Op donderdag 1 april 2021 21:16 schreef nattermann het volgende:
Ziggo 502quote:Op donderdag 1 april 2021 21:16 schreef nattermann het volgende:
Ik vind van welquote:
Rutte is Jezus. De grote leider.quote:
Dat die tekst uit het niets op dat vel papier terecht gekomen is?quote:
Corona enzo.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:18 schreef Ferdii het volgende:
Ff wat anders, hoe kan het dat er van de 150 man amper 30 zitten? Die genieten nu al van wachtgeld? of is een avonddienstje teveel gevraagd?
De coronaregels gelden ook in de Tweede Kamer.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:18 schreef Ferdii het volgende:
Ff wat anders, hoe kan het dat er van de 150 man amper 30 zitten? Die genieten nu al van wachtgeld? of is een avonddienstje teveel gevraagd?
Das les 1 in de politiek, geef nooit antwoord op een vraag met een ja of neequote:Op donderdag 1 april 2021 21:18 schreef spectrumanalyser het volgende:
Er is maar 1 vraag. Toch kunnen politici uren lang ouwehoeren zonder die vraag te beantwoorden.
Is vooral een coronadingetje.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:18 schreef Ferdii het volgende:
Omdat haar verhaal logisch is.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:18 schreef XSbig het volgende:
Ik vind Ollongren veel eerlijker overkomen dan Rutte vanmiddag. Geen idee waarom.
De notulistquote:Op donderdag 1 april 2021 21:16 schreef TigerXtrm het volgende:
Maar wie heeft het nou geschreven verdomme
Dit. Haar verhaal komt ook veel logischer over.quote:
ja doei, kunnen we ergens meekijken op de teams meeting?quote:Op donderdag 1 april 2021 21:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De coronaregels gelden ook in de Tweede Kamer.
Corona?quote:Op donderdag 1 april 2021 21:18 schreef Ferdii het volgende:
Dat ze er verantwoordelijkheid voor neemt omdat een staflid het onder haar verantwoordelijkheid erop heeft gezet, maar dat ze dat zelf niet heeft gedaan.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat die tekst uit het niets op dat vel papier terecht gekomen is?
Maar liegt net zo hard want ik geloof er niks van dat ineens alle documentatie onbereikbaar is, je hebt je eigen aantekeningen e.d. nog en daar staat echt niks anders in.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:18 schreef XSbig het volgende:
Ik vind Ollongren veel eerlijker overkomen dan Rutte vanmiddag. Geen idee waarom.
Dat mag.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:17 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik vind van wel
Prima partij ook
Bovendien is dit zo'n beetje de meest heldere en open preek van vandaag.
De zaal zit nooit vol. Meestal zijn er een heleboel debatten tegelijk bezig. Ze werken dus, ipv stil in een zaal niks te zitten doen.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:18 schreef Ferdii het volgende:
Die aantekeningen hebben ze zelf niet gemaakt.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:20 schreef spectrumanalyser het volgende:
Nou dit is toch pas een lulverhaal zeg.
Ze hebben aantekeningen gemaakt over Pieter Omtzigt en dan is er beweerd dat er niet gesproken is over Pieter Omtzigt.
Ja en die heeft geen politieke verantwoordelijkheid, dus daar kunnen ze het niet op afschuiven. En deze notulen zijn ook aan niemand die aan het gesprek deelnam ter verificatie voorgelegd.quote:
en vooral vergeten zijn wie dat ook alweer verteld heeft, je hebt het gvd zelf opgeschreven, snitch die naam van rutte gewoon en ga voor je eigen hachjequote:Op donderdag 1 april 2021 21:20 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ze hebben aantekeningen gemaakt over Pieter Omtzigt en dan is er beweerd dat er niet gesproken is over Pieter Omtzigt.
Alleen de fractievoorzitters zijn erquote:Op donderdag 1 april 2021 21:18 schreef Ferdii het volgende:
In haar eigen aantekeningen en herinneringen staat het niet dus het is niet gebeurdquote:Op donderdag 1 april 2021 21:20 schreef spectrumanalyser het volgende:
En ze weet het niet meer en het stond niet in haar kladblok.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:20 schreef spectrumanalyser het volgende:
verkenners zijn geen bewindspersonen natuurlijk, de winst om te liegen in het geval van Mevrouw Ollongren is natuurlijk veel kleiner dan bij Rutte.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:20 schreef BlackNero het volgende:
Drie (ex)bewindspersonen vergeten iets wat ze heel slecht uitkomt.
Die toont zich meer menselijk.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:18 schreef XSbig het volgende:
Hier opeten of meenemen?quote:Op donderdag 1 april 2021 21:22 schreef Minimunt het volgende:
ik kan er geen knoop aan vastknopen eerlijk gezegd
Ik heb de tv uitgezet. Maar dat roept dan wel de vraag op hoe die ambtenaar dat bedacht heeft? Dan is het toch besproken in die gesprekken.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat ze er verantwoordelijkheid voor neemt omdat een staflid het onder haar verantwoordelijkheid erop heeft gezet, maar dat ze dat zelf niet heeft gedaan.
Inmiddels wel. Vanochtend.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:21 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Ja en die heeft geen politieke verantwoordelijkheid, dus daar kunnen ze het niet op afschuiven. En deze notulen zijn ook aan niemand die aan het gesprek deelnam ter verificatie voorgelegd.
Dat, en sowieso zitten bij het gros van de debatten hoofdzakelijk de woordvoerders op het betreffende beleidsterrein.quote:
Daar zit ze de sluipmoordenaar.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:22 schreef RamboDirk het volgende:
Thierry gaat vragen; Huilt u weleens?
Ja, dat snap ik. Maar ze zijn alle drie bewindspersoon geweest, dat wordt je niet zomaar. Ouwehand heeft gewoon gelijk, of ze liegen of ze zijn ineens incompetent.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:21 schreef koemleit het volgende:
[..]
verkenners zijn geen bewindspersonen natuurlijk, de winst om te liegen in het geval van Mevrouw Ollongren is natuurlijk veel kleiner dan bij Rutte.
Zij verkent namelijk enkel, is niet verantwoordelijk voor wie daar wat zegt.
Ze is niet op haar hoede. Dat maakt haar een stuk geloofwaardiger.quote:
Ik wel gelukkigquote:Op donderdag 1 april 2021 21:22 schreef Minimunt het volgende:
ik kan er geen knoop aan vastknopen eerlijk gezegd
Regen. drup.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:22 schreef capricia het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)l&utm_source=twitter
Stef Blok als MP. Als Rutte weg gestuurd wordt.
quote:Op donderdag 1 april 2021 21:24 schreef Coco het volgende:
[..]
KROKODILLENTRANEN mevrouw de voorzitter!
De notulistquote:Op donderdag 1 april 2021 21:23 schreef JohnDDD het volgende:
Maar wie maakt die aantekeningen die in de verslagen staan dan, als de verkenners dat zelf niet gedaan hebben? Zitten daar nog andere mensen bij die gesprekken? Of op basis waarvan en door wie worden die verslagen gemaakt dan?
Over het algemeen worden ambtenaren niet in de kamer gehoord.quote:
Ze komt over alsof ze graag haar hart lucht nu.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ze is niet op haar hoede. Dat maakt haar een stuk geloofwaardiger.
Tijdklok introduceren.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:23 schreef Ferdii het volgende:
[..]
hoe meer je lult, hoe minder mensen de clue onthouden
Blok is wel een heel klein druppeltje. Veel saaier ga je ze niet vinden.quote:
maar waarom zou Ollongren op dit moment liegen?quote:Op donderdag 1 april 2021 21:23 schreef BlackNero het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik. Maar ze zijn alle drie bewindspersoon geweest, dat wordt je niet zomaar. Ouwehand heeft gewoon gelijk, of ze liegen of ze zijn ineens incompetent.
Nou de rijd nog niet eens zelf auto, heeft bendienden, dus best plausibel dat ze alleen voor Jan lul bij zo'n verkenningsgesprek zit en geld vangt terwijl anderen het werk doen.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:23 schreef JohnDDD het volgende:
Maar wie maakt die aantekeningen die in de verslagen staan dan, als de verkenners dat zelf niet gedaan hebben? Zitten daar nog andere mensen bij die gesprekken? Of op basis waarvan en door wie worden die verslagen gemaakt dan?
Crisis nog an toe, Blokquote:Op donderdag 1 april 2021 21:22 schreef capricia het volgende:
De voorzitter heeft net ingegrepen en vooral gevraagd om Ollongren haar hele verhaal te laten doen.quote:
Het is ook compleet irrelevant wie dat is. Die deed gewoon zijn/haar werk.quote:
ok. en wie heeft dan "functie elders" geschreven? dat moeten ze toch ook kunnen achterhalen welke medewerker dat was?quote:
Nachtmerriequote:Op donderdag 1 april 2021 21:22 schreef capricia het volgende:
De Russen of de Chinezen.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:23 schreef JohnDDD het volgende:
Ja leuk, maar die ambtenaar heeft dat ook niet uit zijn duim gezogen. Dat het in geen enkel gesprek naar voren is gekomen maar wel op papier staat is op geen enkele manier geloofwaardig. Dat zij zich niet kan herinneren dat er over gesproken is, ook niet.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat ze er verantwoordelijkheid voor neemt omdat een staflid het onder haar verantwoordelijkheid erop heeft gezet, maar dat ze dat zelf niet heeft gedaan.
Nee. Niet politiek verantwoordelijkquote:
Als de Kamer overgaat tot een enquête kunnen ze zelfs, met hulp van de politie, ergens invallenquote:
naja dat ga je dus bijna denken ... of ze hebben allemaal zware amnesie, of de aantekeningen zijn gehackt ofzo ... lolquote:
Ik hoor dit al helemaal in mijn hoofd.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:24 schreef Coco het volgende:
[..]
KROKODILLENTRANEN mevrouw de voorzitter!
Jorritsma.quote:
Huh? Over die kwestie gaat het nu helemaal niet.quote:
Wil je dan die ambtenaar in de Kamer roepen?quote:Op donderdag 1 april 2021 21:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja leuk, maar die ambtenaar heeft dat ook niet uit zijn duim gezogen. Dat het in geen enkel gesprek naar voren is gekomen maar wel op papier staat is op geen enkele manier geloofwaardig. Dat zij zich niet kan herinneren dat er over gesproken is, ook niet.
Nee maar ze beantwoorde een vraag van Sylvana of ze vandaag contact gehad heeft met Rutte, en dat was pas om 11:39.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Huh? Over die kwestie gaat het nu helemaal niey
Ja. Ik vind dit ongekend bizar.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:26 schreef Zwansen het volgende:
Wat een fucking gezeik om niks. Ga een regering formeren jongens.
Dat zal een grapjas van AZ zijn geweest. De vraag is wie dat besproken heeft en in welke context.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:26 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ik snap hier geen ene kut van. Mevrouw Ollongren had een a4 papiertje vast en het enige wat men wil weten is wie dat a4tje geschreven heeft.
Notulist + geen toegang tot de verslagen.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:26 schreef Tomatenboer het volgende:
Die aantekeningen zijn op magische wijze ontstaan...
Wel zonder Rutte dan graagquote:Op donderdag 1 april 2021 21:26 schreef Zwansen het volgende:
Kloptquote:Op donderdag 1 april 2021 21:24 schreef BlackNero het volgende:
[..]
Het is ook compleet irrelevant wie dat is. Die deed gewoon zijn/haar werk.
Ze zijn zelfs de avondklok vergeten!quote:Op donderdag 1 april 2021 21:27 schreef Haags het volgende:
Ik wist niet dat alzheimer zo´n enorm ding was daar joh. tering he
Ja man, laten we gewoon door gaan met elimineren van "lastige" kamerleden die wel hun werk proper doen.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:26 schreef Zwansen het volgende:
Hoezo?quote:
België kon prima 1.5 jaar zonder regering.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:26 schreef Zwansen het volgende:
Serieus? Je snapt het vertrouwensvacuum niet?quote:
Dat jij sceptisch blijft moet je zelf weten. Ik geloof d'r. Ik vind het verhaal nu bovendien een stuk plausibeler.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja leuk, maar die ambtenaar heeft dat ook niet uit zijn duim gezogen. Dat het in geen enkel gesprek naar voren is gekomen maar wel op papier staat is op geen enkele manier geloofwaardig. Dat zij zich niet kan herinneren dat er over gesproken is, ook niet.
Ik vind dat hij weg moet. Als hij de waarheid spreekt lijdt ie aan jeugddementie, want niet de eerste keer. In het andere scenario staat ie keihard te liegen.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:27 schreef Haags het volgende:
Ik wist niet dat alzheimer zo´n enorm ding was daar joh. tering he
Knap dat je dat uit mijn post haalt.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Wil je dan die ambtenaar in de Kamer roepen?
Een democratisch gekozen persoon de kamer uit werken. Noem het maar niks...quote:Op donderdag 1 april 2021 21:26 schreef Zwansen het volgende:
Die hadden er nog altijd 6.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:28 schreef Coco het volgende:
[..]
België kon prima 1.5 jaar zonder regering.
Ja. Best wel.quote:
Ik vind dit ook de meest heldere en open toespraak van de dag.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat jij cynisch blijft moet je zelf weten. Ik geloof d'r. Ik vind het verhaal nu bovendien een stuk plausibeler.
Oh Utrecht. Dan haal ik er even een expert bij. @Paulquote:Op donderdag 1 april 2021 21:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Best wel.
Kon nog wijn en bier bij de Appie er tegenover halen en dan nog 10 minuten wachten bij de snackbar. In de tussentijd.![]()
Utrecht hè.
Kan me wel voorstellen dat als je de hele dag bezig bent met gesprekken je niet alles meer exact weet, zeker niet als het iets terloops was.quote:
Mee eens.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vind dat hij weg moet. Als hij de waarheid spreekt lijdt ie aan jeugddementie, want niet de eerste keer. In het andere scenario staat ie keihard te liegen.
Beide vind ik vrij absolute diskwalificaties voor het ambt van premier.
Ja wellicht, maar ze hebben er allemaal op magische wijze ook totaal geen herinnering meer aan...quote:Op donderdag 1 april 2021 21:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Notulist + geen toegang tot de verslagen.
neeeeeeeeequote:Op donderdag 1 april 2021 21:29 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Oh Utrecht. Dan haal ik er even een expert bij. @:Paul
Rutte zou iid klaar moeten zijn ja. Vertrouwen = weg.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vind dat hij weg moet. Als hij de waarheid spreekt lijdt ie aan jeugddementie, want niet de eerste keer. In het andere scenario staat ie keihard te liegen.
Beide vind ik vrij absolute diskwalificaties voor het ambt van premier.
@Paulquote:Op donderdag 1 april 2021 21:29 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Oh Utrecht. Dan haal ik er even een expert bij. @:Paul
Heb ook nooit herinneringen aan zaken waar de notulist per abuis zelf een loopje mee heeft genomenquote:Op donderdag 1 april 2021 21:30 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja wellicht, maar ze hebben er allemaal op magische wijze ook totaal geen herinnering meer aan...
Notulistquote:Op donderdag 1 april 2021 21:30 schreef Dutch_view het volgende:
Misschien heb ik wat gemist, maar is er al verklaard wie de tekst "functie elders" op papier heeft gezet??
quote:Op donderdag 1 april 2021 21:28 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Een democratisch gekozen persoon de kamer uit werken. Noem het maar niks...
Zelfs als er wel notulen zijn herinnert men het zich niet, zie onderhavige kwestie. Come on hé. We zijn toch niet collectief gek met z’n allen.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Knap dat je dat uit mijn post haalt.
Nee, Ollongren liegt dat ze barst en daar is niets aan te doen. Je kunt niet bewijzen dat het zo is. Op dezelfde manier zoals Rutte al heel vaak gebruik gemaakt heeft van het gegeven dat je niet kan bewijzen dat iemand iets weet waarvan hij zegt dat hij het niet weet - zeker niet als je de cultuur op je ministerie zo hebt aangepast dat er zo min mogelijk schriftelijk wordt vastgelegd.
Een of andere NOS stagiaire.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:31 schreef Kickinalfa het volgende:
Maar heeft ze eigenlijk nu verteld wie het heeft opgeschreven?
Notulist. Ambtenaar. Niet relevant.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:31 schreef Kickinalfa het volgende:
Precies. Ik zie zoiets gerust gebeuren als de echte gesprekken al voorbij zijn. Het eigen notitieboekje al dicht geklapt, nog even afsluiten en zoiets zeggen. Een notulist schrijft dan gewoon nog mee.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:29 schreef Stepperoller het volgende:
Heeft niemand hier ooit notulen gezien waarvan je dacht, waar de fuck heeft de notulist daar nou weer vandaan gehaald?
Het is besproken, maar ze hebben het niet in hun eigen aantekeningen gezet omdat ze het niet relevant vonden. Maar het is wel in de officiële aantekeningen gezet door de notulist, en daar konden ze achteraf niet meer bij. Plausibel verhaal wel.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:31 schreef Kickinalfa het volgende:
Nee en dat gaat ook gewoon niet gebeuren.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:31 schreef Kickinalfa het volgende:
Ja, en jij gelooft dat in dit geval?quote:Op donderdag 1 april 2021 21:30 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Heb ook nooit herinneringen aan zaken waar de notulist per abuis zelf een loopje mee heeft genomen
Jan Slagter kan dat testen met het boodschappenspel.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:26 schreef PiraatPiet het volgende:
Moeten kamerleden inmiddels niet een verplichte geheugentest gaan doen voordat ze de kamer ingaan? Al die dingen die ze zich niet herinneren.
NOS heeft er NIKS mee te maken.quote:
quote:Op donderdag 1 april 2021 21:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
NOS heeft er NIKS mee te maken.
Neequote:Op donderdag 1 april 2021 21:32 schreef Stepperoller het volgende:
Nu lijkt Ollongren het lek naar Mark.
Slapend rijkquote:Op donderdag 1 april 2021 21:33 schreef H0D3NPYL het volgende:
Jorritsma is bejaard en slaapt 10 uur per dag
En ze herinnert het zichzelf nog steeds niet echt, maar meent dat ze het kan relateren aan het woordje 'stabiliteit' in haar aantekeningen.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:32 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Het is besproken, maar ze hebben het niet in hun eigen aantekeningen gezet omdat ze het niet relevant vonden. Maar het is wel in de officiële aantekeningen gezet door de notulist, en daar konden ze achteraf niet meer bij. Plausibel verhaal wel.
Ik vind het geen reden om te concluderen dat het besproken is op de wijze waarop het is genotuleerd.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:32 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja, en jij gelooft dat in dit geval?
gebeurtquote:Op donderdag 1 april 2021 21:33 schreef Pedroso het volgende:
Hey Wilders is weer eens boos, dat gebeurd anders nooit !
Heeft ze net expliciet ontkent, dus dan zou ze net keihard hebben gelogen.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:32 schreef Stepperoller het volgende:
Dat heeft ze net ontkend in ieder geval. Het waren Van Ark en Koolmees die kennelijk rondgebeld hebben.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:32 schreef Stepperoller het volgende:
quote:
Dit is echt NIET sterk van hemquote:Op donderdag 1 april 2021 21:33 schreef Gretzl het volgende:
Wilders geeft z'n visitekaartje debatteren weer eens weg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |