Jammer. Maar dan nog is het wel zo dat een rechter in belgie bv. ook kan besluiten dat die wet zelf ongrondwettelijk is omdat een onderdeel ervan bv. teveel inbreekt op (een van) de grondrechten in hun grondwet, of niet meer proportioneel is omdat het risico al snel afneemt nu door vaccins, of de termijn waarop die verlengd moet worden gelet daarop te lang is, of letterlijk wat dan ook. En als dat gebeurt zijn ze dus echt fucked, want dan hebben ze in een keer niets meer, zeker daar de huidige methode onrechtmatig is verklaard.quote:Op woensdag 31 maart 2021 13:55 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)ffen.html?redirect=1
Hier staat meer. Het is dus echt de grondslag. Die valt wel te reparen.
En welkom in de preventieparadox, is de piek er niet gekomen door de geweldige maatregelen, of zou de piek er nooit zijn gekomen. De tijd gaat nu in ... tik ... tak... tik .... tak....quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hoe vaak is die gigantische piek nu niet al uitgesteld? Ik heb de ergste cijfers voorbij zien komen en daar zijn we vrijwel nooit bij in de buurt gekomen.
Er is niets goed of af te keuren. De rechter heeft dit besloten, daar móét iedereen zich in een rechtstaat aan houden, het is niet noord-korea. De vraag is dus of ze hoger beroep winnen, en anders hebben ze het er maar mee te doen, leuk of niet. Het is niet een verzoek ofzo, het is een bindende rechterlijke uitspraak.quote:Op woensdag 31 maart 2021 13:56 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ja maar jij maakt heel veel groter dan het daadwerkelijk is. In Belgie lopen de besmettingen en ziekenhuis opnames net zoals in bijna de rest van europa hard op dus het zou ook nog eens tering dom zijn om dit goed te keuren.
Niemand verwacht dat meer, het is ook onlogisch om te denken dat je eerste piek lager zou zijn dan je tweede/derde, dat kan alleen in uitzonderlijke situaties waarbij je bijvoorbeeld een hele zware lockdown hebt met nog relatief laag aantal besmettingen in de eerste golfquote:Op woensdag 31 maart 2021 14:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hoe vaak is die gigantische piek nu niet al uitgesteld? Ik heb de ergste cijfers voorbij zien komen en daar zijn we vrijwel nooit bij in de buurt gekomen.
Natuurlijk verrast het me niet. Ik denk zelfs dat het verder uitgesteld gaat worden dan mei. En die ''pas als het vaccineren in mei op gang komt...'' zin zie ik over een maandje ook al wel veranderen. Ik betwijfel oprecht of we het dan wel op orde hebben. En we blijven het maar accepteren. Echt tenenkrommend.quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Had je anders verwacht dan? De persco van 13 April wordt gewoon een nieuwe verlenging van de maatregelen. Pas als het vaccineren in Mei op gang komt en de cijfers genoeg beginnen te dalen door beter weer (en dat vaccineren) zullen ze aan versoepelingen willen gaan denken. Als de Horeca met Hemelvaart of Pinksteren open kan mag het in de handjes knijpen denk ik.
Volgens mij is het geschetste scernario nog nooit uitgekomen maar zat het wal altijd binnen de marges (want marges van 50% naar boven en naar beneden). Waarbij alles uiteindelijk uitkwam binnen de marges ver onder het geschetste scenario.quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren. Nederland heeft een ander rechtssysteem en er hebben al tig rechters geoordeeld dat de maatregelen mogen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:09 schreef JosMert het volgende:
Hopelijk volgt Nederland snel
https://www.ad.nl/buitenl(...)en-schrapt~a67970ca/
Meestal heb je voor grondwetten een 2/3de meerderheid nodig, of bv. zoals bij ons nieuwe verkiezingen eerst waarna het nog een keer goedgekeurd moet worden. In dat laatste geval is het zelfs technisch onmogelijk, in het eerste blijf je zitten met het feit dat dit zowieso tijdelijk is bedoeld, en de grondwet/rechten zelf aanpassen dus niet kan.quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:04 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik vrees voor je dat dat een illusie is. Ook een grondrecht / wet kan aangepast worden. En anders kom ik binnenkort graag een pilsje drinken bij onze Zuiderburen.![]()
Ik kan het artikel zo niet vinden en weet het ook niet zeker, maar was er niet een voorspelling gedaan voor een bepaalde datum in februari....dat er echt meer dan 100.000 mensen opgenomen zouden worden? Dagelijks zelfs.quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:12 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Volgens mij is het geschetste scernario nog nooit uitgekomen maar zat het wal altijd binnen de marges (want marges van 50% naar boven en naar beneden).
Ik twijfel met je mee hoor.. wat er de afgelopen dagen aan het licht komt stemt me zeer pessimistisch over de te halen doelen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Natuurlijk verrast het me niet. Ik denk zelfs dat het verder uitgesteld gaat worden dan mei. En die ''pas als het vaccineren in mei op gang komt...'' zin zie ik over een maandje ook al wel veranderen. Ik betwijfel oprecht of we het dan wel op orde hebben. En we blijven het maar accepteren. Echt tenenkrommend.
Ok, maar ik zie niet zoveel verschil met Nederland. De rechter in het hoger beroep bepaalde ook dat de eerste uitspraak geschorst zou worden tot de stemming van de 2e kamer. Die 2/3e halen ze echt wel. De regering gaat zich niet laten piepelen door een rechter. Maar anders juich ik het van harte toe hoor.quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:12 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Meestal heb je voor grondwetten een 2/3de meerderheid nodig, of bv. zoals bij ons nieuwe verkiezingen eerst waarna het nog een keer goedgekeurd moet worden. In dat laatste geval is het zelfs technisch onmogelijk, in het eerste blijf je zitten met het feit dat dit zowieso tijdelijk is bedoeld, en de grondwet/rechten zelf aanpassen dus niet kan.
Als er daar ook verkieizngen nodig zijn, dan kunnen ze pas over jaren na verkiezingen de grondwet aanpassen. Dat zou hier dus betekenen dat ze kansloos zijn tot 2025, en dan is dit al laaaaannnnggggg voorbij zowieso.quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:16 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ok, maar ik zie niet zoveel verschil met Nederland. De rechter in het hoger beroep bepaalde ook dat de eerste uitspraak geschorst zou worden tot de stemming van de 2e kamer. Die 2/3e halen ze echt wel. De regering gaat zich niet laten piepelen door een rechter. Maar anders juich ik het van harte toe hoor.
Denk dat je nog eerder huidkanker krijgt bij onverantwoord zonnen dan corona.quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:17 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
25°C buiten en dan parken sluiten...![]()
![]()
![]()
Het ging allemaal geleidelijk genoeg. Elke drie weken een ''hou vol'', en we accepteerden alles massaal. Doen we nog steeds. Niet dat het in veel andere landen beter gaat overigens.quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:16 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Hoe hebben we het zover kunnen laten komen? Ik vraag me dit oprecht af.
stadspark open?quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:18 schreef Questular het volgende:
Net even een stukje gaan wandelen in mijn pauze en het is lekker druk hier in de buurt (Maastricht). Mensen zitten in kleine groepjes langs het water of liggen te zonnen op een grasveld. Wordt prima afstand gehouden tussen de verschillende groepjes. Zo kun je prima buiten zitten en toch voorzichtig genoeg zijn.
Ja ik denk dat je inderdaad geen huidkanker krijgt van Corona.quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:18 schreef Haags het volgende:
[..]
Denk dat je nog eerder huidkanker krijgt bij onverantwoord zonnen dan corona.
Dat ljikt me stug, want dan zou je 10 miljoen mensen met Corona moeten hebbenquote:Op woensdag 31 maart 2021 14:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik kan het artikel zo niet vinden en weet het ook niet zeker, maar was er niet een voorspelling gedaan voor een bepaalde datum in februari....dat er echt meer dan 100.000 mensen opgenomen zouden worden? Dagelijks zelfs.
Niet heel goed opgeslagen, dus wellicht heb ik het fout. Maar als dat klopt valt dat niet echt binnen de marges gok ik.
Ja, ik zal het wel verkeerd gelezen hebben/onthouden hebben. Weet de precieze getallen niet meer zeker. Alleen dat ik het er laatst nog over had hier thuis en dat het vrij duidelijk was dat we daar verreweg niet bij in de buurt zijn gekomen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat ljikt me stug, want dan zou je 10 miljoen mensen met Corona moeten hebben
De voorspelling van RIVM was vorige week vrijdag 1000 man op IC.
170.000 zelfs, maar dat is later afgedaan als een onnauwkeurig uitgelekt model ofzo.quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik kan het artikel zo niet vinden en weet het ook niet zeker, maar was er niet een voorspelling gedaan voor een bepaalde datum in februari....dat er echt meer dan 100.000 mensen opgenomen zouden worden? Dagelijks zelfs.
Niet heel goed opgeslagen, dus wellicht heb ik het fout. Maar als dat klopt valt dat niet echt binnen de marges gok ik.
Die 100.000 was het aantal besmettelijke mensen, dat zou aardig kunnen kloppen, maar besmettingen zijn nu eenmaal niet zo interessant als je voor alle leeftijden gaat tellen, je moet vooral naar de groep 50+ kijken, die komen in de ziekenhuizen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, ik zal het wel verkeerd gelezen hebben/onthouden hebben. Weet de precieze getallen niet meer zeker. Alleen dat ik het er laatst nog over had hier thuis en dat het vrij duidelijk was dat we daar verreweg niet bij in de buurt zijn gekomen.
Zie link hierboven. Het was 170.000 besmettingen PER DAG.quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die 100.000 was het aantal besmettelijke mensen, dat zou aardig kunnen kloppen, maar besmettingen zijn nu eenmaal niet zo interessant als je voor alle leeftijden gaat tellen, je moet vooral naar de groep 50+ kijken, die komen in de ziekenhuizen.
Ah, dat was het ja. Thanks!quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:21 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
170.000 zelfs, maar dat is later afgedaan als een onnauwkeurig uitgelekt model ofzo.
https://www.ad.nl/politie(...)overspoelt~af4ba9b3/
Met 170.000 heb je ook wel een probleem, want zoveel bedjes hebben we niet.quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ah, dat was het ja. Thanks!
En inderdaad besmettingen en geen opnames. Niet goed onthouden
Ja, maar ja... wat kunnen we er dan tegen doen?quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
En we blijven het maar accepteren. Echt tenenkrommend.
Als er maar genoeg mensen zijn die schijt hebben aan de maatregelen geef je wel een signaal af. Er ontbreekt nog echt een massale vocale afkeur voor de gang van zaken. Naast wat boze twitteraars en mensen op een forum. Die makkelijk weggezet kunnen worden als wappies.quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:30 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ja, maar ja... wat kunnen we er dan tegen doen?
Demonstraties worden verboden, ons parlement stemt vrolijk mee met de grote partijen.
Debatten lijken voor de buhne. Wilders en baudet blaffen wat maar uiteindelijk blijft alles zoals het was. RIVM mogen met vage modelletjes blijven rekenen. Schuld wordt zoveel mogelijk op de burger afgeschoven terwijl ze zelf niet beter doen. De tweedekamerverkiezingen hebben aangetoond dat het merendeel van het volk het wel prima vind zo.
Iemand een idee dan wat we wel kunnen doen? Ik ben echt benieuwd.
Nou ja, het signaal is dat de ziekenhuizen weer vol lopen, lijkt mij toch wel een goed en duidelijk signaal, toch?quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als er maar genoeg mensen zijn die schijt hebben aan de maatregelen geef je wel een signaal af. Er ontbreekt nog echt een massale vocale afkeur voor de gang van zaken. Naast wat boze twitteraars en mensen op een forum. Die makkelijk weggezet kunnen worden als wappies.
Daarnaast had het natuurlijk geholpen als er niet een hele grote groep mensen alsnog op de VVD/CDA/D66 zou hebben gestemd. Dat is echter wel gebeurd, dus dan geef je ze enkel het idee dat ze door moeten gaan op de oude voet omdat we er blijkbaar tevreden over zijn.
Uiteindelijk roepen politieke partijen ook dingen waarvan ze denken dat mensen die willen horen. Een partij verliest een hoop potentiële stemmers als ze op maatregelen blijven dreunen terwijl er duidelijk is dat de meerderheid daar niet meer op zou stemmen.
Ja, als alle maatregelen volledig en snel zouden worden losgelaten...quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:23 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Zie link hierboven. Het was 170.000 besmettingen PER DAG.
Wat ik vanochtend ook al zei. Dat de ziekenhuizen vol liggen hoeft niet automatisch te betekenen dat we dan maar dit pakket aan maatregelen moeten treffen. Of dat we dat moeten accepteren. Het is nog altijd een keuze, geen vanzelfsprekendheid.quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou ja, het signaal is dat de ziekenhuizen weer vol lopen, lijkt mij toch wel een goed en duidelijk signaal, toch?
Of bedoel je dat niet?
Open je ogen, kijk over de grenzen en kom tot de conclusie dat de hele wereld in hetzelfde schuitje zit. We hebben een pandemie. Met een behoorlijk besmettelijk virus, wat via de lucht wordt overgedragen, waar tegen nog maar heel weinig immuniteit is, en wat voor een klein percentage mensen tot een zeer ernstig ziektebeeld leidt.quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:30 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ja, maar ja... wat kunnen we er dan tegen doen?
Demonstraties worden verboden, ons parlement stemt vrolijk mee met de grote partijen.
Debatten lijken voor de buhne. Wilders en baudet blaffen wat maar uiteindelijk blijft alles zoals het was. RIVM mogen met vage modelletjes blijven rekenen. Schuld wordt zoveel mogelijk op de burger afgeschoven terwijl ze zelf niet beter doen. De tweedekamerverkiezingen hebben aangetoond dat het merendeel van het volk het wel prima vind zo. Ondertussen worden de verhalen vanuit de GGD elke dag aparter.
Iemand een idee dan wat we wel kunnen doen? Ik ben echt benieuwd.
De maatregelen zijn een keuze, dat de ziekenhuizen vol komen te liggen en de zorg overloopt is een vanzelfsprekendheid. Dat die realiteit na een jaar pandemie nou nog steeds niet is ingedaald is echt stuitend...quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wat ik vanochtend ook al zei. Dat de ziekenhuizen vol liggen hoeft niet automatisch te betekenen dat we dan maar dit pakket aan maatregelen moeten treffen. Of dat we dat moeten accepteren. Het is nog altijd een keuze, geen vanzelfsprekendheid.
Als er maar genoeg mensen zijn die aangeven dat ze liever wat meer vrijheid krijgen (en dan heb ik het niet eens over ''ALLES OPENEN'' - ik heb het over bepaalde maatregelen) dan zal er vanzelf wat meer geroep komen in de tweede kamer. Uiteindelijk kiest het volk. Als wij bereid zijn om wat meer risico te nemen dan straalt dat vanzelf over naar de tweede kamer.
Probleem is denk ik ook dat we als maatschappij hebben laten blijken niet met die verantwoordelijkheid om te kunnen gaan. Hoe veel of weinig maatregelen er ook zijn, 'we' proberen altijd de grens op te zoeken (en daar net overheen te gaan) en dat weet de overheid natuurlijk net zo goed. We zijn als land daarin gewoon echt stront eigenwijs en hebben - na die eerste angstige periode in maart / april 2020 - het WIJ SAMEN eigenlijk direct weer losgelaten.quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wat ik vanochtend ook al zei. Dat de ziekenhuizen vol liggen hoeft niet automatisch te betekenen dat we dan maar dit pakket aan maatregelen moeten treffen. Of dat we dat moeten accepteren. Het is nog altijd een keuze, geen vanzelfsprekendheid.
Als er maar genoeg mensen zijn die aangeven dat ze liever wat meer vrijheid krijgen (en dan heb ik het niet eens over ''ALLES OPENEN'' - ik heb het over bepaalde maatregelen) dan zal er vanzelf wat meer geroep komen in de tweede kamer. Uiteindelijk kiest het volk. Als wij bereid zijn om wat meer risico te nemen dan straalt dat vanzelf over naar de tweede kamer.
Dat de ziekenhuizen vol komen te liggen bij het opheffen van alle maatregelen is een vanzelfsprekendheid ja. Maar ik heb het over selectieve maatregelen. Waarom maak je buiten niet wat meer mogelijk? In plaats van enkel te denken in ''kan niet, mag niet, foei''. Probeer over te stappen naar ''dit kan niet, máár DAT mag wel''. Niet elke versoepeling zorgt automatisch voor doomsday in de ziekenhuizen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:51 schreef JFlip het volgende:
[..]
De maatregelen zijn een keuze, dat de ziekenhuizen vol komen te liggen en de zorg overloopt is een vanzelfsprekendheid. Dat die realiteit na een jaar pandemie nou nog steeds niet is ingedaald is echt stuitend...
Verder is er natuurlijk ook nog een grote groep mensen die bijvorbeeld in de zorg werkt en al een jaar lang geconfronteerd wordt met de gevolgen van de pandemie. Die laten zich ook horen en naar mijn mening mag daar meer naar geluisterd worden dan naar mensen die graag naar een park willen op een dag waarop het 25 graden is.
Zijn we er na een jaar al uit hoe de transmissie in de buitenlucht is? volgens mij wel toch?quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:47 schreef JFlip het volgende:
Je kan hoofdschudden gaan reageren op het afsluiten van parken als het 25 graden is, maar ook dat wordt gedaan om te voorkomen dat mensen bij elkaar komen..
Prima. maar wat De Jonge en de GGD doen is heen en weer vingertje wijzen over wat er fout gaat. Problemen moeten opgelost worden. Maar het begint erop te lijken dat de zoveelste belofte niet waargemaakt kan worden.quote:En ja, in de bestrijding , de coördinatie, de aankoop van persoonlijke beschermingsmiddelen, en de vaccinaties gaan dingen mis net als over heel de wereld. In Duitsland gaan dingen mis, in Oostenrijk gaan dingen mis, en in landen waar de overheid het compleet laat ligen gaat het heel, heel mis.
Ja, precies. en een aantal van deze variabelen zijn toch niet openbaar waardoor we niet dezelfde scenario's kunnen doorrekenen? Dat is niet heel transparant als je draagvlak nodig hebt voor maatregelen. Veel scenario's zijn ook niet uitgekomen omdat niet met belangrijke variabelen rekening is gehouden.quote:Zo vaag zijn de modelletjes van het RIVM niet. Dat jij ze niet begrijpt of de wetenschap erachter niet kan volgen wil niet zeggen dat iets "vaag" is. Er zit wetenschap achter, veel ook, maar epidemiologie is een heel erg lastig vakgebied, omdat je met heel veel variabelen te maken hebt.
Daar ben ik het wel mee eens ja. Maar ze moeten toch ook zien dat mensen nu massaal buiten willen afspreken met het lekkere weer? In plaats van dat toe te juichen gaan ze micro managen. Jagen ze mensen juist weer mee naar binnen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Probleem is denk ik ook dat we als maatschappij hebben laten blijken niet met die verantwoordelijkheid om te kunnen gaan. Hoe veel of weinig maatregelen er ook zijn, 'we' proberen altijd de grens op te zoeken (en daar net overheen te gaan) en dat weet de overheid natuurlijk net zo goed. We zijn als land daarin gewoon echt stront eigenwijs en hebben - na die eerste angstige periode in maart / april 2020 - het WIJ SAMEN eigenlijk direct weer losgelaten.
Sporten in grotere groepjes is al versoepeld (zij het minimaal). Als ze de terrassen zouden openen, staat de volgende branche wel weer op om hun vinger omhoog te houden. Dat is het probleem van deze fase waar we nu in zitten. Er is waarschijnlijk echt wel meer mogelijk, maar het sneeuwbaleffect zorgt er voor dat je als overheid alsnog continu aan het wikken en wegen blijft wat wel/niet kan.quote:Op woensdag 31 maart 2021 15:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens ja. Maar ze moeten toch ook zien dat mensen nu massaal buiten willen afspreken met het lekkere weer? In plaats van dat toe te juichen gaan ze micro managen. Jagen ze mensen juist weer mee naar binnen.
Echt, hoeveel extra draagvlak zou er ontstaan deze laatste paar maanden als ze tenminste buiten weer minder in zouden grijpen. Laat mensen buiten sporten; ook in wat grotere groepjes; zorg voor open terrasjes. Hou het gewoon bij buiten versoepelingen.
Er moet toch meer mogelijk zijn dan dit.
Ik ben er ook helemaal klaar mee hoor, en zou ook best willen demonstreren, maar ik ben ook realistisch: versoepelingen kan nog een paar weken niet (door geprutst van die pipo's).quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als er maar genoeg mensen zijn die schijt hebben aan de maatregelen geef je wel een signaal af. Er ontbreekt nog echt een massale vocale afkeur voor de gang van zaken. Naast wat boze twitteraars en mensen op een forum. Die makkelijk weggezet kunnen worden als wappies.
Maar is het dan beter om niet de dingen te versoepelen die wel versoepelt zouden kunnen worden? Alleen maar omdat er dan andere branches ook gaan smeken?quote:Op woensdag 31 maart 2021 15:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Sporten in grotere groepjes is al versoepeld (zij het minimaal). Als ze de terrassen zouden openen, staat de volgende branche wel weer op om hun vinger omhoog te houden. Dat is het probleem van deze fase waar we nu in zitten. Er is waarschijnlijk echt wel meer mogelijk, maar het sneeuwbaleffect zorgt er voor dat je als overheid alsnog continu aan het wikken en wegen blijft wat wel/niet kan.
Dan zou het echt tijd zijn om met 200.000 man sterk zoals tegen de kernwapens toen naar het binnenhof te trekken ja. Écht demonstreren.quote:Op woensdag 31 maart 2021 15:05 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik ben er ook helemaal klaar mee hoor, en zou ook best willen demonstreren, maar ik ben ook realistisch: versoepelingen kan nog een paar weken niet (door geprutst van die pipo's).
Dus ik hou me nog even in. Maar als er straks een groot deel van de 50/60+ers zijn gevaccineerd en de ziekenhuis weer leegstromen, dan is dat wel het moment om enorm te versoepelen (in de loop van mei / begin juni). Als dat dat niet gebeurt, dan hoop ik wel op een massaal protest / schijt aan de maatregelen.
Maar nu nog nét even niet.
Snap ik ja.quote:Op woensdag 31 maart 2021 15:05 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik ben er ook helemaal klaar mee hoor, en zou ook best willen demonstreren, maar ik ben ook realistisch: versoepelingen kan nog een paar weken niet (door geprutst van die pipo's).
Dus ik hou me nog even in. Maar als er straks een groot deel van de 50/60+ers zijn gevaccineerd en de ziekenhuis weer leegstromen, dan is dat wel het moment om enorm te versoepelen (in de loop van mei / begin juni). Als dat dat niet gebeurt, dan hoop ik wel op een massaal protest / schijt aan de maatregelen.
Maar nu nog nét even niet.
Nederland kennende waarschijnlijk nietquote:Op woensdag 31 maart 2021 15:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik betwijfel me alleen of we dan opeens wel massaal gaan protesteren.
Yup. Ik dus ook. Of dat we op slot gaan als er ook maar geruchten rondgaan over nieuwe mutaties. ''Better safe than sorry''. Dat ze iets te ver doorslaan.quote:Op woensdag 31 maart 2021 15:12 schreef Piles het volgende:
[..]
Nederland kennende waarschijnlijk niet
Daarom ben ik vooral bang dat we straks elke winter vastzitten aan mondkapjes en allerlei andere onzin omdat er een griepgolf is
Haha dat doen wij ook hier. Lekker naar beneden blijven kijken en jezelf opvreten held.quote:Op woensdag 31 maart 2021 13:24 schreef Gunner het volgende:
Begin me steeds meer te storen aan mensen die gezellig met z'n allen naar de supermarkt gaan. Heel schijnheilig twee karren meenemen en doe dan op z'n minst nog wat items in je tweede kar om je nog een beetje geloofwaardig te maken
Ik kom gewoon elke keer wel deze voorbeelden tegen. En ik me maar braaf aan die regel houden.
Zei Marino die al maanden zou stoppen met duiden.quote:
Wat doet dat af aan het bericht zelf?quote:Op woensdag 31 maart 2021 15:15 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zei Marino die al maanden zou stoppen met duiden.
Tsja uhm, heb ik zelf ook een aantal keer gedaan. Ga niet m'n vriendin buiten in de regen laten staan als we onderweg nog even langs de supermarkt gaan.quote:Op woensdag 31 maart 2021 13:24 schreef Gunner het volgende:
Begin me steeds meer te storen aan mensen die gezellig met z'n allen naar de supermarkt gaan. Heel schijnheilig twee karren meenemen en doe dan op z'n minst nog wat items in je tweede kar om je nog een beetje geloofwaardig te maken
Ik kom gewoon elke keer wel deze voorbeelden tegen. En ik me maar braaf aan die regel houden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
4 gemeentes met 0 besmettingen
9 gemeentes met 1 besmettingen
34 gemeentes met 2-4 besmettingen
80 gemeentes met 5-9 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Goh wat zat ik er ver naast.quote:Op woensdag 31 maart 2021 15:12 schreef _serial_ het volgende:
Klaar voor de cijfers.
7k5 is mijn schatting (ook al mogen we niet schatten)
En waarom doen jullie dat?quote:Op woensdag 31 maart 2021 15:14 schreef Draak31 het volgende:
Haha dat doen wij ook hier. Lekker naar beneden blijven kijken en jezelf opvreten held.
Ik laat mijn kind van 10 alleen thuis, zegt ook iets over de zelfstandigheid van die stelletjes als ze niet alleen boodschappen kunnen doen. Oude mannetjes en vrouwtjes die niet kunnen sjouwen buiten beschouwing latende natuurlijk bquote:Op woensdag 31 maart 2021 15:14 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Haha dat doen wij ook hier. Lekker naar beneden blijven kijken en jezelf opvreten held.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |