quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
blijkbaar willen ze voor herd immunity gaan, ik vind dat helemaal niet zo'n slecht plan en als kinderen geen last van corona hebben, krijgen ze dat van zo'n vaccin ook nietquote:Op woensdag 31 maart 2021 13:15 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat zijn inentingen voor ziektes die ook echt ernstig zijn, Corona is geen gevaariljk virus zoals Pokken, Bof, Kinkhoest, etc.
He, kinderen die sowieso niet ziek worden, worden niet ziek na dit vaccin! Ben benieuwd naar het verschil met de controle-groep. Waarschijnlijk ook 100% effectiviteit van de placebo.quote:Op woensdag 31 maart 2021 13:16 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Dat is dan voor zover ik weet zonder grappen de eerste vaccinstudie in de geschiedenis die 100% effectiviteit laat zien.
Die herd community krijg je ook wel zonder vaccinatie, dat doen we al sinds de start van de mensheid, sterker nog ik denk dat vaccineren als alternatief een slechter idee is.quote:Op woensdag 31 maart 2021 13:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
blijkbaar willen ze voor herd immunity gaan, ik vind dat helemaal niet zo'n slecht plan en als kinderen geen last van corona hebben, krijgen ze dat van zo'n vaccin ook niet
denken ze in de VS dan toch anders overquote:Op woensdag 31 maart 2021 13:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die herd community krijg je ook wel zonder vaccinatie, dat doen we al sinds de start van de mensheid, sterker nog ik denk dat vaccineren als alternatief een slechter idee is.
Dan zitten wij ergens met de 55+'ers te kloten denk ik.quote:Op woensdag 31 maart 2021 13:05 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Waarschijnlijk ook prikken voor 12-15 jaar in de VS nog voor de herfst.
De lockdown doet je geen goedquote:Op woensdag 31 maart 2021 13:24 schreef Gunner het volgende:
Begin me steeds meer te storen aan mensen die gezellig met z'n allen naar de supermarkt gaan. Heel schijnheilig twee karren meenemen en doe dan op z'n minst nog wat items in je tweede kar om je nog een beetje geloofwaardig te maken
Ik kom gewoon elke keer wel deze voorbeelden tegen. En ik me maar braaf aan die regel houden.
op zich voor ons ook wel jammer want in de VS kunnen ze die grote voorraad die ze hebben nu ook daarvoor gebruiken ipv naar het arme Europa te sturenquote:Op woensdag 31 maart 2021 13:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan zitten wij ergens met de 55+'ers te kloten denk ik.
Van hun verwacht je het. Dus dat is niet zo hypocriet als een hugo de jonge die zijn bek continu vol heeft van 1,5 meter en maskers, terwijl hij maskerloos in een doehetzelf zaak gaat poseren en met z'n 20'en in een achterafhoekje de campagne aftrapt.quote:Op woensdag 31 maart 2021 13:19 schreef Dimachaerus het volgende:
Alleen samen krijgen we corona onder controle.
[ afbeelding ]
Nou ja d'r gaat een keer een punt komen dat ik denk ook van 'schijt eraan'quote:
https://www.hln.be/binnen(...)-rechtbank~ab670e61/quote:
Dan zou de studie niet werkenquote:Op woensdag 31 maart 2021 13:21 schreef zoost het volgende:
[..]
He, kinderen die sowieso niet ziek worden, worden niet ziek na dit vaccin! Ben benieuwd naar het verschil met de controle-groep. Waarschijnlijk ook 100% effectiviteit van de placebo.
Is dit ook een 1 aprilgrap?quote:Op woensdag 31 maart 2021 13:27 schreef Zipportal het volgende:
Overheid moet alle coronamaatregelen binnen 30 dagen opheffen, oordeelt rechtbank
https://www.hln.be/binnen(...)-rechtbank~ab670e61/
Voor een overheid zijn dat soort bedragen niets. Alsof ze je als persoon dreigen een dwangsom van 2 cent per dag op te leggen, tot een maximum van 80 cent.quote:De dwangsom bedraagt 5.000 euro per dag met een maximum van 200.000 euro.
Wat let die Brazilianen om Bolsonaro hardhandig af te zetten als Ceausescu?quote:
KROEGEN OPEN!quote:Op woensdag 31 maart 2021 13:27 schreef Zipportal het volgende:
Overheid moet alle coronamaatregelen binnen 30 dagen opheffen, oordeelt rechtbank
Het punt is denk ik vooral dat als een groot deel van de bevolking het geen reet boeit ze ook niks doen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 13:32 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wat let die Brazilianen om Bolsonaro hardhandig af te zetten als Ceausescu?
Wat een fiasco is dat land.
Omdat ze in veel Zuid-Amerikaanse landen toch niet zo geloven in opvolgers, ze hebben meestal wel andere dingen aan hun kop.quote:Op woensdag 31 maart 2021 13:32 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wat let die Brazilianen om Bolsonaro hardhandig af te zetten als Ceausescu?
Wat een fiasco is dat land.
WAT?quote:Op woensdag 31 maart 2021 13:27 schreef Zipportal het volgende:
Overigens lijkt het me ook vrij lastig om het echt in te dammen. Het klinkt allemaal leuk, "Ga in lockdown". Maar alleen in Rio zitten er 1,5 miljoen in de favela's. Verwacht je dan dat die met zijn allen in hun hutje thuis gaan werken? En de laag daar boven is ook gewoon niet riant. Die zijn ook bezig met overleven.quote:Op woensdag 31 maart 2021 13:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
Omdat ze in veel Zuid-Amerikaanse landen toch niet zo geloven in opvolgers, ze hebben meestal wel andere dingen aan hun kop.
Kroegen open dan?quote:Fieldlab organiseert kroegenexperiment in Utrecht
Vijf cafés in de Utrechtse binnenstad doen van woensdag 14 tot en met zaterdag 17 april mee aan een gecontroleerd experiment, waarbij TNO kijkt hoe gasten en personeel zich door de zaak bewegen.
Cafégasten en personeel moeten zich vooraf aanmelden en een negatieve coronatest laten zien. Dat aanmelden kan vanaf 7 april via deze website.
En voor de lezers uit Utrecht en omgeving: de deelnemende kroegen zijn Hofman, de Beurs, Ubica, VinVin en 't Oude Pierement.
Zoals ik het lees krijgt de overheid dertig dagen de kans om de grondslag van hun coronamaatregelen te repareren. Zal maar niet te hard juichen als ik jou was.quote:Op woensdag 31 maart 2021 13:37 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
WAT?
OMG. Het zal niet, maar als dit stand houd, kan ik in vlaanderen lekker van het leven genieten binnenkort!!!
Het mooiste is natuurlijk dat "ze bedoelen gewoon de dwangsom" niet uitmaakt, want ongetwijfeld kan ook niemand meer gestraft worden voor de regels negeren als ze straks per definitie onrechtmatig zijn!!!
YYYYYYYYYYYYYYEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS!!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat punt heb ik al bereikt. Gisteren gezellig geshopt bij de Albert Heijn met z'n tweeën. Ik zie er niet intimiderend genoeg uit om ook zonder mondkapje binnen te lopenquote:Op woensdag 31 maart 2021 13:27 schreef Gunner het volgende:
[..]
Nou ja d'r gaat een keer een punt komen dat ik denk ook van 'schijt eraan'
Het klinkt allemaal leuk, maar ik heb liever dat we in deze fase zorgen dat we in 8 weken weer aanmerkelijk meer kunnen en de ziekenhuizen lucht krijgen omdat we het met vaccins gefixt hebben dan dat het een teringbende is en je via de rechter gaat proberen meer lucht te krijgen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 13:37 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
WAT?
OMG. Het zal niet, maar als dit stand houd, kan ik in vlaanderen lekker van het leven genieten binnenkort!!!
Het mooiste is natuurlijk dat "ze bedoelen gewoon de dwangsom" niet uitmaakt, want ongetwijfeld kan ook niemand meer gestraft worden voor de regels negeren als ze straks per definitie onrechtmatig zijn!!!
Maar zoals ik al zeg, ook voor @Red_85 , het echte punt is natuurrlijk dat als iedereen gewoon weer gaat levfen als voor corona, de nachtclubs gewoon weer de deuren openen, de kroegen etc, niemand ze meer tegen kan houden of straffen ervoor, want de regels zijn natuurlijk niet meer rechtsgeldig nu!!quote:Op woensdag 31 maart 2021 13:30 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Haha die 5000 euro tikken ze lachend af elke dag.
Doe ik al een tijdje hoor met z'n twee, laat haar altijd kratten bier dragen. Iemand moet het doen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 13:39 schreef falling_away het volgende:
[..]
Dat punt heb ik al bereikt. Gisteren gezellig geshopt bij de Albert Heijn met z'n tweeën. Ik zie er niet intimiderend genoeg uit om ook zonder mondkapje binnen te lopen
Het enige wat ze moeten doen is even een kopietje van de spoedwet vragen aan Rutte. Een rechter gaat ook in België de regering echt niet kunnen overrulen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 13:27 schreef Zipportal het volgende:
Waar staat dat?quote:Op woensdag 31 maart 2021 13:39 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Zoals ik het lees krijgt de overheid dertig dagen de kans om de grondslag van hun coronamaatregelen te repareren. Zal maar niet te hard juichen als ik jou was.
Dit zijn de testen waar ze het een half jaar geleden over hadden?quote:
quote:
Dat leid ik hieruit af.quote:Dat bevestigde Audrey Lancker van de Liga van de Rechten van de Mens aan het Belgische persbureau Belga. De aanklagers vechten onder meer het systeem van de ministeriële besluiten aan, waarbij de federale regering zonder inspraak van het parlement volop coronamaatregelen invoert
Ze passen de wet wel aan net zoals ze in NL deden met de avondklok dus ben maar niet blij.quote:Op woensdag 31 maart 2021 13:37 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
WAT?
YYYYYYYYYYYYYYEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS!!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Je loopt echt veel te hard van stapel.quote:Op woensdag 31 maart 2021 13:42 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Maar zoals ik al zeg, ook voor @:red_85 , het echte punt is natuurrlijk dat als iedereen gewoon weer gaat levfen als voor corona, de nachtclubs gewoon weer de deuren openen, de kroegen etc, niemand ze meer tegen kan houden of straffen ervoor, want de regels zijn natuurlijk niet meer rechtsgeldig nu!!
Het echte punt , de echte overwinning, is niet de dwangsom, maar het feit dat je dan natuurlijk ook niet meer mag/kan handhaven! De regels bestaan dan dus niet meer! Je kan iemand niet straffen op grond van onrechtmatige regels!
Sterker nog, als bv. de politie dan toch een kroeg sluit, of een club, of een terras of letterlijk wat-dan-ook, kan de ondernemers waarschijnlijk álle verloren gegaande omzet/kosten/schade direct verhalen op de overheid, los van die dwangsom, omdat dat dan schade is door onrechtmatig overheidsoptreden. Dat staat daar los van.
En daarnaast kan de belgische overheid natuurlijk de rechtstaat niet slopen, het is niet china of noord korea. Dat kán politiek gewoon niet, dat accepteerd niemand. Dat kán niet. Dan bewijzen ze zelf dat ze een bananenrepubliek zijn en gaan internationaal nog harder voor lul dan als ze gewoon zeggen "rechter besloot, we maken van alles een advies".
Ze moeten dit volgen.
Hopen dat het standhoud in hoger beroep, maar voor nu: FEEEEESTT!!!!!!!!!
Dus dat wordt als nog geregeld en anders is 5000 euro per dag peanuts.quote:De regering heeft dertig dagen om dat te repareren en kan nog in beroep tegen de uitspraak.
Ja wel. Het bijzondere aan Nederland is dat wij letterlijk bijna het enige land ter wereld zijn waar een rechter niet mag toetsen aan de grondwet.quote:Op woensdag 31 maart 2021 13:42 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Het enige wat ze moeten doen is even een kopietje van de spoedwet vragen aan Rutte. Een rechter gaat ook in België de regering echt niet kunnen overrulen.
Besmettingsgevallen maar met name de ziekenhuisopnames lopen stevig op in België, dus hoop voor je dat je niemand dichtbij hebt staan in de risicogroep.quote:Op woensdag 31 maart 2021 13:37 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
WAT?
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
? Dat was maar één argument van een procederende partij, er staat niet eens dat de rechter dat noemde. Misschien vind die dat wel prima en vind de maatregelen uberhaupt te ver gaan.quote:
Die gaat binnenkort van start, 14-17 april aanstaande.quote:Op woensdag 31 maart 2021 13:43 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dit zijn de testen waar ze het een half jaar geleden over hadden?
Waarschijnlijk niet, maar ik kon me dit zo herinneren dat in Jinek ofzo KHN het ontkende dat men hier mee bezig was maar KHN er destijds nog nooit van gehoord had.
Ik denk niet dat bovenstaande proef ooit is gestart trouwens.
Tranquillo maatje ze regelen het gewoon hoor.quote:Op woensdag 31 maart 2021 13:46 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ja wel. Het bijzondere aan Nederland is dat wij letterlijk bijna het enige land ter wereld zijn waar een rechter niet mag toetsen aan de grondwet.
In bijna elk ander land mag dat wel, ook belgie, en die garandeert grondrechten. Als de rechter vind dat een wet, welke dan ook, daarmee in strijd is, gaat hij in de grofvuilcontainer, en er is exact niets, nul, nakka, zippes, zilch, wat de overheid dan kan doen.
Net zoals in amerika bv. met die first amendment, tientallen staten die proberen al decennia om bv. games als gta 5 ook wettelijk als 18+ aan te merken, maar dat wordt elke keer als ongrondwettelijk aangemerkt door state supreme courts en ook landelijk. Dus is het nog steeds toegestana (dat was het letterlijke voorbeeld van de landsadvocaat) om manhunt 2 te verkopen aan een 5 jarige, want de supreme court vond dat anders de first amendmend rights van de game developer en de 5 jarige in het gedrang kwamen.
Zo werkt dat in de meeste landen. Als dit standhoud is het gewoon Schlüss![]()
De overheid kan dan geen wet invoeren, dan gaat die ook gewoon door de shredder.
Nogmaals, het gaat niet om die 5000 euro per dag, het gaat erom dat je niemand kan dwingen/vervolgen zich te houden aan regels die onrechtmatig zijn verklaard. OP papier mogen ze ze voor 5000 euro per dag lekker laten staan, maar geen mens of ondernemer hoeft er nog iets mee te doen dan, en áls ze een kroeg ofzo toch sluiten kan die waarschijnlijk los van de dwangsom alle schade/gederfde omzet verhalen (*per* ondernemer waar ze dag bij doen!) omdat dat dan komt door onrechtmatig overheidsoptreden.quote:Op woensdag 31 maart 2021 13:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Dus dat wordt als nog geregeld en anders is 5000 euro per dag peanuts.
Gaan we ook anderen verantwoordelijk houden voor andere infectieziektes als iemand komt te overlijden?quote:Op woensdag 31 maart 2021 13:49 schreef Marsenal het volgende:
Als ik Belg was en iemand in mijn omgeving kwam te overlijden had ik die rechter aangeklaagd
Als die de preventie dwarsbomen, zekerquote:Op woensdag 31 maart 2021 13:51 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Gaan we ook anderen verantwoordelijk houden voor andere infectieziektes als iemand komt te overlijden?
Waarschijnlijk dan ergens in juli na ruim 2 maanden onderzoek.quote:
Zie wat ik hierboven zeg, in bijna elk ander land mag een rechter toetsen aan de grondwet, als de rechter (mede) vond dat de beperkingen ongrondwettelijk zijn zijn ze gewoon fucked. Zeker daar in de meeste landen dan de grondwet aanpassen ookk niet kan, want dat moet vaak zoals hier bv. weer met 2de meerderheid en met verkiezingen er tussen, etc. Plus dat vrijheidsrechten in de grondwet vermoorden om ze nu tijdelijk te kunnen beperken natuurlijk krankzinnig zou zijn en niemand dat gaat doen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 13:46 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ze passen de wet wel aan net zoals ze in NL deden met de avondklok dus ben maar niet blij.
Inderdaad.quote:Op woensdag 31 maart 2021 13:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Als het volgens van Dissel na 1 juni toch al kan zoals voor corona, zoals hij van de week presenteerde in de kamer XDquote:Op woensdag 31 maart 2021 13:53 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Waarschijnlijk dan ergens in juli na ruim 2 maanden onderzoek.
https://www.nu.nl/coronav(...)ffen.html?redirect=1quote:Op woensdag 31 maart 2021 13:48 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
? Dat was maar één argument van een procederende partij, er staat niet eens dat de rechter dat noemde. Misschien vind die dat wel prima en vind de maatregelen uberhaupt te ver gaan.
Als de rechter heeft besloten dat omdat we nu kunnen vaccineren de maatregelen een ongrondwetttelijke inbreuk op de vrijheden betekenen, en hoger beroep houd dat in stand, is de overheid gewoon fucked.
Dus het gaat er dan om of de réchter (niet die liga) dat als énige reden zag om tot dit vonnis te komen.
En wat is dan nu het nut van heel erg blij zijn dat een land het in de laatste fase nog steeds compleet zou kunnen verkloten met veel doden en ernstig zieken tot gevolg?quote:Op woensdag 31 maart 2021 13:54 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Als het volgens van Dissel na 1 juni toch al kan zoals voor corona, zoals hij van de week presenteerde in de kamer XD
Ja maar jij maakt heel veel groter dan het daadwerkelijk is. In Belgie lopen de besmettingen en ziekenhuis opnames net zoals in bijna de rest van europa hard op dus het zou ook nog eens tering dom zijn om dit goed te keuren.quote:Op woensdag 31 maart 2021 13:53 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Zie wat ik hierboven zeg, in bijna elk ander land mag een rechter toetsen aan de grondwet, als de rechter (mede) vond dat de beperkingen ongrondwettelijk zijn zijn ze gewoon fucked. Zeker daar in de meeste landen dan de grondwet aanpassen ookk niet kan, want dat moet vaak zoals hier bv. weer met 2de meerderheid en met verkiezingen er tussen, etc. Plus dat vrijheidsrechten in de grondwet vermoorden om ze nu tijdelijk te kunnen beperken natuurlijk krankzinnig zou zijn en niemand dat gaat doen.
Nederland is echt vrij uniek, bijna het enige land ter wereld, waar in de grondwet bij alles staat "behoudens beperkingen gesteld door de wet" én rechters er niet aan mogen toetsen. In bijna elk land kán de overheid dat niet regelen.
WE zullen zien, maar ik hoop voor de Belgische overheid dat ze hoger beroep winnen.
Maar nógmaals, het gáát niet om die 5000 per dag! Het gaat erom dat niemand verplicht kan worden gesteld of gestraft worden voor het niet aanhouden van regels die onrechtmatig zijn verklaard.quote:
Over 30 dagen is het mei. Lopen de aantallen hard terug. Zeker met het vaccineren erbij.quote:Op woensdag 31 maart 2021 13:28 schreef Red_85 het volgende:
Mjah, die 200.000 euro tikt de overheid makkelijk af, naar hunzelf. 5.000 per dag per Belg had pas zoden aan de dijk gelegd.
We wachten op het hoger beroep van 16.00 uur.![]()
Waren ze met micro-managen maar net zo goed als het gaat om de vaccinatiestrategie. Erg vermoeiend inderdaad.quote:Op woensdag 31 maart 2021 13:57 schreef Anton91 het volgende:
Walgelijk al die gemeentes die overijverig stadsparken en natuurgebieden gaan afsluiten/reguleren om te voorkomen dat mensen elkaar (in de buitenlucht) besmetten.
Ik snap dat je vanuit jouw perspectief hier zo tegenaan kijkt, maar reken jezelf niet rijk. Dit is makkelijk te pareren door de overheid.quote:Op woensdag 31 maart 2021 13:58 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Maar nógmaals, het gáát niet om die 5000 per dag! Het gaat erom dat niemand verplicht kan worden gesteld of gestraft worden voor het niet aanhouden van regels die onrechtmatig zijn verklaard.
Elke kroeg, club, ALLES, als dit gebeurt, kan over 30 dagen de deuren opengooien zoals vóór corona, en niemand mag ze dan stoppen, en als de politiei dat toch doet kan de ondernemer dan waarschijnlijk alle schade verhalen, omdat dat dan is veroorzaakt door onrechtmatig overheidsoptreden.
Daarnaast is dit natuurlijk geweldig zowieso voor het draagvlak slopen en de versoepelings-stemming onder de bevolking.
Maar het gaat dus niet om die 5000 euro. Er is geen land waar je gestraft kan worden voor het negeren van maatregelen die door een rechter zijn gesommeerd afgeschaft te worden, dát is het echte punt hier
Daarnaast is het natuurlijk ook zo dat als mensen (of overheden, partijen in het algemeen) hun reet afvegen met dwangsommen, de volgende rechter daar meestal een hele grote hekel aan heeft en hem gigantisch verhoogt.
Plus dat de Belgische staat zich natuurlijk niet kan veroorloven de wet niet te volgen. Dan geven ze elke complotdenker, viruswappie, etc, gelijk en graven hun eigen graf. Dan zijn ze een bananenrepubliek.
Hoger beroep afwachten dus.
Ik vrees voor je dat dat een illusie is. Ook een grondrecht / wet kan aangepast worden. En anders kom ik binnenkort graag een pilsje drinken bij onze Zuiderburen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 13:46 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ja wel. Het bijzondere aan Nederland is dat wij letterlijk bijna het enige land ter wereld zijn waar een rechter niet mag toetsen aan de grondwet.
In bijna elk ander land mag dat wel, ook belgie, en die garandeert grondrechten. Als de rechter vind dat een wet, welke dan ook, daarmee in strijd is, gaat hij in de grofvuilcontainer, en er is exact niets, nul, nakka, zippes, zilch, wat de overheid dan kan doen.
Net zoals in amerika bv. met die first amendment, tientallen staten die proberen al decennia om bv. games als gta 5 ook wettelijk als 18+ aan te merken, maar dat wordt elke keer als ongrondwettelijk aangemerkt door state supreme courts en ook landelijk. Dus is het nog steeds toegestana (dat was het letterlijke voorbeeld van de landsadvocaat) om manhunt 2 te verkopen aan een 5 jarige, want de supreme court vond dat anders de first amendmend rights van de game developer en de 5 jarige in het gedrang kwamen.
Zo werkt dat in de meeste landen. Als dit standhoud is het gewoon Schlüss![]()
De overheid kan dan geen wet invoeren, dan gaat die ook gewoon door de shredder.
Meer uitstroom op de verpleegafdeling als IC strookt niet echt met het idee dat we in april een gigantische piek krijgen? Dan zou je dag op dag eigenlijk wel een toename verwachten.quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:03 schreef Jor_Dii het volgende:
Het hele overzichtje:
[ twitter ]
Opnamegroei blijft doorzetten helaas.
Instroom valt nog wel wat tegen. ik reken eigenlijk met 17.5x instroom IC om te kijken of het dalende of stijgende gaat zijn. ik verwacht nu een gestage groei naar 735 IC patiënten. (bierviltjes logica)quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:01 schreef raptorix het volgende:
Geweldige cijfers, heel veel uitstroom ook zo te zien.
Als die test pas mid april is kunnen we er eigenlijk al wel vanuit gaan dat de horeca niet open gaat voor mei. Jammer.quote:
En dit ja.quote:Op woensdag 31 maart 2021 13:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Had je anders verwacht dan? De persco van 13 April wordt gewoon een nieuwe verlenging van de maatregelen. Pas als het vaccineren in Mei op gang komt en de cijfers genoeg beginnen te dalen door beter weer (en dat vaccineren) zullen ze aan versoepelingen willen gaan denken. Als de Horeca met Hemelvaart of Pinksteren open kan mag het in de handjes knijpen denk ik.quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als die test pas mid april is kunnen we er eigenlijk al wel vanuit gaan dat de horeca niet open gaat voor mei. Jammer.
[..]
Hoe vaak is die gigantische piek nu niet al uitgesteld? Ik heb de ergste cijfers voorbij zien komen en daar zijn we vrijwel nooit bij in de buurt gekomen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:05 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Meer uitstroom op de verpleegafdeling als IC strookt niet echt met het idee dat we in april een gigantische piek krijgen? Dan zou je dag op dag eigenlijk wel een toename verwachten.
Jammer. Maar dan nog is het wel zo dat een rechter in belgie bv. ook kan besluiten dat die wet zelf ongrondwettelijk is omdat een onderdeel ervan bv. teveel inbreekt op (een van) de grondrechten in hun grondwet, of niet meer proportioneel is omdat het risico al snel afneemt nu door vaccins, of de termijn waarop die verlengd moet worden gelet daarop te lang is, of letterlijk wat dan ook. En als dat gebeurt zijn ze dus echt fucked, want dan hebben ze in een keer niets meer, zeker daar de huidige methode onrechtmatig is verklaard.quote:Op woensdag 31 maart 2021 13:55 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)ffen.html?redirect=1
Hier staat meer. Het is dus echt de grondslag. Die valt wel te reparen.
En welkom in de preventieparadox, is de piek er niet gekomen door de geweldige maatregelen, of zou de piek er nooit zijn gekomen. De tijd gaat nu in ... tik ... tak... tik .... tak....quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hoe vaak is die gigantische piek nu niet al uitgesteld? Ik heb de ergste cijfers voorbij zien komen en daar zijn we vrijwel nooit bij in de buurt gekomen.
Er is niets goed of af te keuren. De rechter heeft dit besloten, daar móét iedereen zich in een rechtstaat aan houden, het is niet noord-korea. De vraag is dus of ze hoger beroep winnen, en anders hebben ze het er maar mee te doen, leuk of niet. Het is niet een verzoek ofzo, het is een bindende rechterlijke uitspraak.quote:Op woensdag 31 maart 2021 13:56 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ja maar jij maakt heel veel groter dan het daadwerkelijk is. In Belgie lopen de besmettingen en ziekenhuis opnames net zoals in bijna de rest van europa hard op dus het zou ook nog eens tering dom zijn om dit goed te keuren.
Niemand verwacht dat meer, het is ook onlogisch om te denken dat je eerste piek lager zou zijn dan je tweede/derde, dat kan alleen in uitzonderlijke situaties waarbij je bijvoorbeeld een hele zware lockdown hebt met nog relatief laag aantal besmettingen in de eerste golfquote:Op woensdag 31 maart 2021 14:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hoe vaak is die gigantische piek nu niet al uitgesteld? Ik heb de ergste cijfers voorbij zien komen en daar zijn we vrijwel nooit bij in de buurt gekomen.
Natuurlijk verrast het me niet. Ik denk zelfs dat het verder uitgesteld gaat worden dan mei. En die ''pas als het vaccineren in mei op gang komt...'' zin zie ik over een maandje ook al wel veranderen. Ik betwijfel oprecht of we het dan wel op orde hebben. En we blijven het maar accepteren. Echt tenenkrommend.quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Had je anders verwacht dan? De persco van 13 April wordt gewoon een nieuwe verlenging van de maatregelen. Pas als het vaccineren in Mei op gang komt en de cijfers genoeg beginnen te dalen door beter weer (en dat vaccineren) zullen ze aan versoepelingen willen gaan denken. Als de Horeca met Hemelvaart of Pinksteren open kan mag het in de handjes knijpen denk ik.
Volgens mij is het geschetste scernario nog nooit uitgekomen maar zat het wal altijd binnen de marges (want marges van 50% naar boven en naar beneden). Waarbij alles uiteindelijk uitkwam binnen de marges ver onder het geschetste scenario.quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren. Nederland heeft een ander rechtssysteem en er hebben al tig rechters geoordeeld dat de maatregelen mogen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:09 schreef JosMert het volgende:
Hopelijk volgt Nederland snel
https://www.ad.nl/buitenl(...)en-schrapt~a67970ca/
Meestal heb je voor grondwetten een 2/3de meerderheid nodig, of bv. zoals bij ons nieuwe verkiezingen eerst waarna het nog een keer goedgekeurd moet worden. In dat laatste geval is het zelfs technisch onmogelijk, in het eerste blijf je zitten met het feit dat dit zowieso tijdelijk is bedoeld, en de grondwet/rechten zelf aanpassen dus niet kan.quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:04 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik vrees voor je dat dat een illusie is. Ook een grondrecht / wet kan aangepast worden. En anders kom ik binnenkort graag een pilsje drinken bij onze Zuiderburen.![]()
Ik kan het artikel zo niet vinden en weet het ook niet zeker, maar was er niet een voorspelling gedaan voor een bepaalde datum in februari....dat er echt meer dan 100.000 mensen opgenomen zouden worden? Dagelijks zelfs.quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:12 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Volgens mij is het geschetste scernario nog nooit uitgekomen maar zat het wal altijd binnen de marges (want marges van 50% naar boven en naar beneden).
Ik twijfel met je mee hoor.. wat er de afgelopen dagen aan het licht komt stemt me zeer pessimistisch over de te halen doelen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Natuurlijk verrast het me niet. Ik denk zelfs dat het verder uitgesteld gaat worden dan mei. En die ''pas als het vaccineren in mei op gang komt...'' zin zie ik over een maandje ook al wel veranderen. Ik betwijfel oprecht of we het dan wel op orde hebben. En we blijven het maar accepteren. Echt tenenkrommend.
Ok, maar ik zie niet zoveel verschil met Nederland. De rechter in het hoger beroep bepaalde ook dat de eerste uitspraak geschorst zou worden tot de stemming van de 2e kamer. Die 2/3e halen ze echt wel. De regering gaat zich niet laten piepelen door een rechter. Maar anders juich ik het van harte toe hoor.quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:12 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Meestal heb je voor grondwetten een 2/3de meerderheid nodig, of bv. zoals bij ons nieuwe verkiezingen eerst waarna het nog een keer goedgekeurd moet worden. In dat laatste geval is het zelfs technisch onmogelijk, in het eerste blijf je zitten met het feit dat dit zowieso tijdelijk is bedoeld, en de grondwet/rechten zelf aanpassen dus niet kan.
Als er daar ook verkieizngen nodig zijn, dan kunnen ze pas over jaren na verkiezingen de grondwet aanpassen. Dat zou hier dus betekenen dat ze kansloos zijn tot 2025, en dan is dit al laaaaannnnggggg voorbij zowieso.quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:16 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ok, maar ik zie niet zoveel verschil met Nederland. De rechter in het hoger beroep bepaalde ook dat de eerste uitspraak geschorst zou worden tot de stemming van de 2e kamer. Die 2/3e halen ze echt wel. De regering gaat zich niet laten piepelen door een rechter. Maar anders juich ik het van harte toe hoor.
Denk dat je nog eerder huidkanker krijgt bij onverantwoord zonnen dan corona.quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:17 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
25°C buiten en dan parken sluiten...![]()
![]()
![]()
Het ging allemaal geleidelijk genoeg. Elke drie weken een ''hou vol'', en we accepteerden alles massaal. Doen we nog steeds. Niet dat het in veel andere landen beter gaat overigens.quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:16 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Hoe hebben we het zover kunnen laten komen? Ik vraag me dit oprecht af.
stadspark open?quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:18 schreef Questular het volgende:
Net even een stukje gaan wandelen in mijn pauze en het is lekker druk hier in de buurt (Maastricht). Mensen zitten in kleine groepjes langs het water of liggen te zonnen op een grasveld. Wordt prima afstand gehouden tussen de verschillende groepjes. Zo kun je prima buiten zitten en toch voorzichtig genoeg zijn.
Ja ik denk dat je inderdaad geen huidkanker krijgt van Corona.quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:18 schreef Haags het volgende:
[..]
Denk dat je nog eerder huidkanker krijgt bij onverantwoord zonnen dan corona.
Dat ljikt me stug, want dan zou je 10 miljoen mensen met Corona moeten hebbenquote:Op woensdag 31 maart 2021 14:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik kan het artikel zo niet vinden en weet het ook niet zeker, maar was er niet een voorspelling gedaan voor een bepaalde datum in februari....dat er echt meer dan 100.000 mensen opgenomen zouden worden? Dagelijks zelfs.
Niet heel goed opgeslagen, dus wellicht heb ik het fout. Maar als dat klopt valt dat niet echt binnen de marges gok ik.
Ja, ik zal het wel verkeerd gelezen hebben/onthouden hebben. Weet de precieze getallen niet meer zeker. Alleen dat ik het er laatst nog over had hier thuis en dat het vrij duidelijk was dat we daar verreweg niet bij in de buurt zijn gekomen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat ljikt me stug, want dan zou je 10 miljoen mensen met Corona moeten hebben
De voorspelling van RIVM was vorige week vrijdag 1000 man op IC.
170.000 zelfs, maar dat is later afgedaan als een onnauwkeurig uitgelekt model ofzo.quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik kan het artikel zo niet vinden en weet het ook niet zeker, maar was er niet een voorspelling gedaan voor een bepaalde datum in februari....dat er echt meer dan 100.000 mensen opgenomen zouden worden? Dagelijks zelfs.
Niet heel goed opgeslagen, dus wellicht heb ik het fout. Maar als dat klopt valt dat niet echt binnen de marges gok ik.
Die 100.000 was het aantal besmettelijke mensen, dat zou aardig kunnen kloppen, maar besmettingen zijn nu eenmaal niet zo interessant als je voor alle leeftijden gaat tellen, je moet vooral naar de groep 50+ kijken, die komen in de ziekenhuizen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, ik zal het wel verkeerd gelezen hebben/onthouden hebben. Weet de precieze getallen niet meer zeker. Alleen dat ik het er laatst nog over had hier thuis en dat het vrij duidelijk was dat we daar verreweg niet bij in de buurt zijn gekomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |