abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198778780
Ruimt de favelas lekker op zullen ze denken.
pi_198778781
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 13:27 schreef Zipportal het volgende:
Overheid moet alle coronamaatregelen binnen 30 dagen opheffen, oordeelt rechtbank

https://www.hln.be/binnen(...)-rechtbank~ab670e61/
WAT?

OMG. Het zal niet, maar als dit stand houd, kan ik in vlaanderen lekker van het leven genieten binnenkort!!!

Het mooiste is natuurlijk dat "ze bedoelen gewoon de dwangsom" niet uitmaakt, want ongetwijfeld kan ook niemand meer gestraft worden voor de regels negeren als ze straks per definitie onrechtmatig zijn!!!

YYYYYYYYYYYYYYEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS!!!!! *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
#WeesGeenWhales
  woensdag 31 maart 2021 @ 13:38:17 #28
14505 OProg
A Life in Music
pi_198778785
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 13:36 schreef raptorix het volgende:

[..]

Omdat ze in veel Zuid-Amerikaanse landen toch niet zo geloven in opvolgers, ze hebben meestal wel andere dingen aan hun kop.
Overigens lijkt het me ook vrij lastig om het echt in te dammen. Het klinkt allemaal leuk, "Ga in lockdown". Maar alleen in Rio zitten er 1,5 miljoen in de favela's. Verwacht je dan dat die met zijn allen in hun hutje thuis gaan werken? En de laag daar boven is ook gewoon niet riant. Die zijn ook bezig met overleven.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Moderator woensdag 31 maart 2021 @ 13:39:20 #29
5428 crew  miss_sly
pi_198778800
quote:
Fieldlab organiseert kroegenexperiment in Utrecht
Vijf cafés in de Utrechtse binnenstad doen van woensdag 14 tot en met zaterdag 17 april mee aan een gecontroleerd experiment, waarbij TNO kijkt hoe gasten en personeel zich door de zaak bewegen.

Cafégasten en personeel moeten zich vooraf aanmelden en een negatieve coronatest laten zien. Dat aanmelden kan vanaf 7 april via deze website.

En voor de lezers uit Utrecht en omgeving: de deelnemende kroegen zijn Hofman, de Beurs, Ubica, VinVin en 't Oude Pierement.
Kroegen open dan?

NOS.nl liveblog.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198778802
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 13:37 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

WAT?

OMG. Het zal niet, maar als dit stand houd, kan ik in vlaanderen lekker van het leven genieten binnenkort!!!

Het mooiste is natuurlijk dat "ze bedoelen gewoon de dwangsom" niet uitmaakt, want ongetwijfeld kan ook niemand meer gestraft worden voor de regels negeren als ze straks per definitie onrechtmatig zijn!!!

YYYYYYYYYYYYYYEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS!!!!! *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
Zoals ik het lees krijgt de overheid dertig dagen de kans om de grondslag van hun coronamaatregelen te repareren. Zal maar niet te hard juichen als ik jou was.
pi_198778810
quote:
2s.gif Op woensdag 31 maart 2021 13:27 schreef Gunner het volgende:

[..]

Nou ja d'r gaat een keer een punt komen dat ik denk ook van 'schijt eraan'
Dat punt heb ik al bereikt. Gisteren gezellig geshopt bij de Albert Heijn met z'n tweeën. Ik zie er niet intimiderend genoeg uit om ook zonder mondkapje binnen te lopen :P
Alpha kenny one
  woensdag 31 maart 2021 @ 13:41:26 #32
14505 OProg
A Life in Music
pi_198778828
quote:

[..]

WAT?

*O*
Het klinkt allemaal leuk, maar ik heb liever dat we in deze fase zorgen dat we in 8 weken weer aanmerkelijk meer kunnen en de ziekenhuizen lucht krijgen omdat we het met vaccins gefixt hebben dan dat het een teringbende is en je via de rechter gaat proberen meer lucht te krijgen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_198778835
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 13:30 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Haha die 5000 euro tikken ze lachend af elke dag.
Maar zoals ik al zeg, ook voor @Red_85 , het echte punt is natuurrlijk dat als iedereen gewoon weer gaat levfen als voor corona, de nachtclubs gewoon weer de deuren openen, de kroegen etc, niemand ze meer tegen kan houden of straffen ervoor, want de regels zijn natuurlijk niet meer rechtsgeldig nu!!

Het echte punt , de echte overwinning, is niet de dwangsom, maar het feit dat je dan natuurlijk ook niet meer mag/kan handhaven! De regels bestaan dan dus niet meer! Je kan iemand niet straffen op grond van onrechtmatige regels!

Sterker nog, als bv. de politie dan toch een kroeg sluit, of een club, of een terras of letterlijk wat-dan-ook, kan de ondernemers waarschijnlijk álle verloren gegaande omzet/kosten/schade direct verhalen op de overheid, los van die dwangsom, omdat dat dan schade is door onrechtmatig overheidsoptreden. Dat staat daar los van.

En daarnaast kan de belgische overheid natuurlijk de rechtstaat niet slopen, het is niet china of noord korea. Dat kán politiek gewoon niet, dat accepteerd niemand. Dat kán niet. Dan bewijzen ze zelf dat ze een bananenrepubliek zijn en gaan internationaal nog harder voor lul dan als ze gewoon zeggen "rechter besloot, we maken van alles een advies".

Ze moeten dit volgen.

Hopen dat het standhoud in hoger beroep, maar voor nu: FEEEEESTT!!!!!!!!!
#WeesGeenWhales
  woensdag 31 maart 2021 @ 13:42:22 #34
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_198778837
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 13:28 schreef Zipportal het volgende:

[ twitter ]
So much for herd immunity, beter niet aan beginnen dus.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_198778840
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 13:39 schreef falling_away het volgende:

[..]

Dat punt heb ik al bereikt. Gisteren gezellig geshopt bij de Albert Heijn met z'n tweeën. Ik zie er niet intimiderend genoeg uit om ook zonder mondkapje binnen te lopen :P
Doe ik al een tijdje hoor met z'n twee, laat haar altijd kratten bier dragen. Iemand moet het doen.
Zonder wrijving geen glans
pi_198778841
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 13:27 schreef Zipportal het volgende:
Overheid moet alle coronamaatregelen binnen 30 dagen opheffen, oordeelt rechtbank

https://www.hln.be/binnen(...)-rechtbank~ab670e61/
Het enige wat ze moeten doen is even een kopietje van de spoedwet vragen aan Rutte. Een rechter gaat ook in België de regering echt niet kunnen overrulen.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_198778844
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 13:39 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Zoals ik het lees krijgt de overheid dertig dagen de kans om de grondslag van hun coronamaatregelen te repareren. Zal maar niet te hard juichen als ik jou was.
Waar staat dat?
#WeesGeenWhales
  woensdag 31 maart 2021 @ 13:43:52 #38
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198778853
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 13:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Kroegen open dan?

NOS.nl liveblog.
Dit zijn de testen waar ze het een half jaar geleden over hadden?

Waarschijnlijk niet, maar ik kon me dit zo herinneren dat in Jinek ofzo KHN het ontkende dat men hier mee bezig was maar KHN er destijds nog nooit van gehoord had.

Ik denk niet dat bovenstaande proef ooit is gestart trouwens.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_198778863
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 13:42 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Waar staat dat?
quote:
Dat bevestigde Audrey Lancker van de Liga van de Rechten van de Mens aan het Belgische persbureau Belga. De aanklagers vechten onder meer het systeem van de ministeriële besluiten aan, waarbij de federale regering zonder inspraak van het parlement volop coronamaatregelen invoert
Dat leid ik hieruit af.
  woensdag 31 maart 2021 @ 13:46:16 #40
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_198778877
quote:

[..]

WAT?

Ze passen de wet wel aan net zoals ze in NL deden met de avondklok dus ben maar niet blij.
pi_198778882
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 13:42 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Maar zoals ik al zeg, ook voor @:red_85 , het echte punt is natuurrlijk dat als iedereen gewoon weer gaat levfen als voor corona, de nachtclubs gewoon weer de deuren openen, de kroegen etc, niemand ze meer tegen kan houden of straffen ervoor, want de regels zijn natuurlijk niet meer rechtsgeldig nu!!

Het echte punt , de echte overwinning, is niet de dwangsom, maar het feit dat je dan natuurlijk ook niet meer mag/kan handhaven! De regels bestaan dan dus niet meer! Je kan iemand niet straffen op grond van onrechtmatige regels!

Sterker nog, als bv. de politie dan toch een kroeg sluit, of een club, of een terras of letterlijk wat-dan-ook, kan de ondernemers waarschijnlijk álle verloren gegaande omzet/kosten/schade direct verhalen op de overheid, los van die dwangsom, omdat dat dan schade is door onrechtmatig overheidsoptreden. Dat staat daar los van.

En daarnaast kan de belgische overheid natuurlijk de rechtstaat niet slopen, het is niet china of noord korea. Dat kán politiek gewoon niet, dat accepteerd niemand. Dat kán niet. Dan bewijzen ze zelf dat ze een bananenrepubliek zijn en gaan internationaal nog harder voor lul dan als ze gewoon zeggen "rechter besloot, we maken van alles een advies".

Ze moeten dit volgen.

Hopen dat het standhoud in hoger beroep, maar voor nu: FEEEEESTT!!!!!!!!!
Je loopt echt veel te hard van stapel.
  woensdag 31 maart 2021 @ 13:46:39 #42
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198778883
quote:
De regering heeft dertig dagen om dat te repareren en kan nog in beroep tegen de uitspraak.
Dus dat wordt als nog geregeld en anders is 5000 euro per dag peanuts.
pi_198778887
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 13:42 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Het enige wat ze moeten doen is even een kopietje van de spoedwet vragen aan Rutte. Een rechter gaat ook in België de regering echt niet kunnen overrulen.
Ja wel. Het bijzondere aan Nederland is dat wij letterlijk bijna het enige land ter wereld zijn waar een rechter niet mag toetsen aan de grondwet.

In bijna elk ander land mag dat wel, ook belgie, en die garandeert grondrechten. Als de rechter vind dat een wet, welke dan ook, daarmee in strijd is, gaat hij in de grofvuilcontainer, en er is exact niets, nul, nakka, zippes, zilch, wat de overheid dan kan doen.

Net zoals in amerika bv. met die first amendment, tientallen staten die proberen al decennia om bv. games als gta 5 ook wettelijk als 18+ aan te merken, maar dat wordt elke keer als ongrondwettelijk aangemerkt door state supreme courts en ook landelijk. Dus is het nog steeds toegestana (dat was het letterlijke voorbeeld van de landsadvocaat) om manhunt 2 te verkopen aan een 5 jarige, want de supreme court vond dat anders de first amendmend rights van de game developer en de 5 jarige in het gedrang kwamen.

Zo werkt dat in de meeste landen. Als dit standhoud is het gewoon Schlüss :D

De overheid kan dan geen wet invoeren, dan gaat die ook gewoon door de shredder.
#WeesGeenWhales
pi_198778895
Ik ga tijdens het senioren uurtje boodschappen doen, ideaal want dat is de winkel zo goed als leeg.
pi_198778904
quote:

[..]

WAT?

Besmettingsgevallen maar met name de ziekenhuisopnames lopen stevig op in België, dus hoop voor je dat je niemand dichtbij hebt staan in de risicogroep.
blablablabla
pi_198778908
quote:
1s.gif Op woensdag 31 maart 2021 13:45 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

[..]

Dat leid ik hieruit af.
? Dat was maar één argument van een procederende partij, er staat niet eens dat de rechter dat noemde. Misschien vind die dat wel prima en vind de maatregelen uberhaupt te ver gaan.

Als de rechter heeft besloten dat omdat we nu kunnen vaccineren de maatregelen een ongrondwetttelijke inbreuk op de vrijheden betekenen, en hoger beroep houd dat in stand, is de overheid gewoon fucked.

Dus het gaat er dan om of de réchter (niet die liga) dat als énige reden zag om tot dit vonnis te komen.
#WeesGeenWhales
  Moderator woensdag 31 maart 2021 @ 13:48:52 #47
5428 crew  miss_sly
pi_198778910
quote:
2s.gif Op woensdag 31 maart 2021 13:43 schreef Gunner het volgende:

[..]

Dit zijn de testen waar ze het een half jaar geleden over hadden?

Waarschijnlijk niet, maar ik kon me dit zo herinneren dat in Jinek ofzo KHN het ontkende dat men hier mee bezig was maar KHN er destijds nog nooit van gehoord had.

Ik denk niet dat bovenstaande proef ooit is gestart trouwens.
Die gaat binnenkort van start, 14-17 april aanstaande.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198778922
Als ik Belg was en iemand in mijn omgeving kwam te overlijden had ik die rechter aangeklaagd :7
-nee-
  woensdag 31 maart 2021 @ 13:50:01 #49
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_198778930
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 13:46 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ja wel. Het bijzondere aan Nederland is dat wij letterlijk bijna het enige land ter wereld zijn waar een rechter niet mag toetsen aan de grondwet.

In bijna elk ander land mag dat wel, ook belgie, en die garandeert grondrechten. Als de rechter vind dat een wet, welke dan ook, daarmee in strijd is, gaat hij in de grofvuilcontainer, en er is exact niets, nul, nakka, zippes, zilch, wat de overheid dan kan doen.

Net zoals in amerika bv. met die first amendment, tientallen staten die proberen al decennia om bv. games als gta 5 ook wettelijk als 18+ aan te merken, maar dat wordt elke keer als ongrondwettelijk aangemerkt door state supreme courts en ook landelijk. Dus is het nog steeds toegestana (dat was het letterlijke voorbeeld van de landsadvocaat) om manhunt 2 te verkopen aan een 5 jarige, want de supreme court vond dat anders de first amendmend rights van de game developer en de 5 jarige in het gedrang kwamen.

Zo werkt dat in de meeste landen. Als dit standhoud is het gewoon Schlüss :D

De overheid kan dan geen wet invoeren, dan gaat die ook gewoon door de shredder.
Tranquillo maatje ze regelen het gewoon hoor.
pi_198778938
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 13:46 schreef Momo het volgende:

[..]

Dus dat wordt als nog geregeld en anders is 5000 euro per dag peanuts.
Nogmaals, het gaat niet om die 5000 euro per dag, het gaat erom dat je niemand kan dwingen/vervolgen zich te houden aan regels die onrechtmatig zijn verklaard. OP papier mogen ze ze voor 5000 euro per dag lekker laten staan, maar geen mens of ondernemer hoeft er nog iets mee te doen dan, en áls ze een kroeg ofzo toch sluiten kan die waarschijnlijk los van de dwangsom alle schade/gederfde omzet verhalen (*per* ondernemer waar ze dag bij doen!) omdat dat dan komt door onrechtmatig overheidsoptreden.

Dat is het echte punt.
#WeesGeenWhales
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')