Jammer. Maar dan nog is het wel zo dat een rechter in belgie bv. ook kan besluiten dat die wet zelf ongrondwettelijk is omdat een onderdeel ervan bv. teveel inbreekt op (een van) de grondrechten in hun grondwet, of niet meer proportioneel is omdat het risico al snel afneemt nu door vaccins, of de termijn waarop die verlengd moet worden gelet daarop te lang is, of letterlijk wat dan ook. En als dat gebeurt zijn ze dus echt fucked, want dan hebben ze in een keer niets meer, zeker daar de huidige methode onrechtmatig is verklaard.quote:Op woensdag 31 maart 2021 13:55 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)ffen.html?redirect=1
Hier staat meer. Het is dus echt de grondslag. Die valt wel te reparen.
En welkom in de preventieparadox, is de piek er niet gekomen door de geweldige maatregelen, of zou de piek er nooit zijn gekomen. De tijd gaat nu in ... tik ... tak... tik .... tak....quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hoe vaak is die gigantische piek nu niet al uitgesteld? Ik heb de ergste cijfers voorbij zien komen en daar zijn we vrijwel nooit bij in de buurt gekomen.
Er is niets goed of af te keuren. De rechter heeft dit besloten, daar móét iedereen zich in een rechtstaat aan houden, het is niet noord-korea. De vraag is dus of ze hoger beroep winnen, en anders hebben ze het er maar mee te doen, leuk of niet. Het is niet een verzoek ofzo, het is een bindende rechterlijke uitspraak.quote:Op woensdag 31 maart 2021 13:56 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ja maar jij maakt heel veel groter dan het daadwerkelijk is. In Belgie lopen de besmettingen en ziekenhuis opnames net zoals in bijna de rest van europa hard op dus het zou ook nog eens tering dom zijn om dit goed te keuren.
Niemand verwacht dat meer, het is ook onlogisch om te denken dat je eerste piek lager zou zijn dan je tweede/derde, dat kan alleen in uitzonderlijke situaties waarbij je bijvoorbeeld een hele zware lockdown hebt met nog relatief laag aantal besmettingen in de eerste golfquote:Op woensdag 31 maart 2021 14:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hoe vaak is die gigantische piek nu niet al uitgesteld? Ik heb de ergste cijfers voorbij zien komen en daar zijn we vrijwel nooit bij in de buurt gekomen.
Natuurlijk verrast het me niet. Ik denk zelfs dat het verder uitgesteld gaat worden dan mei. En die ''pas als het vaccineren in mei op gang komt...'' zin zie ik over een maandje ook al wel veranderen. Ik betwijfel oprecht of we het dan wel op orde hebben. En we blijven het maar accepteren. Echt tenenkrommend.quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Had je anders verwacht dan? De persco van 13 April wordt gewoon een nieuwe verlenging van de maatregelen. Pas als het vaccineren in Mei op gang komt en de cijfers genoeg beginnen te dalen door beter weer (en dat vaccineren) zullen ze aan versoepelingen willen gaan denken. Als de Horeca met Hemelvaart of Pinksteren open kan mag het in de handjes knijpen denk ik.
Volgens mij is het geschetste scernario nog nooit uitgekomen maar zat het wal altijd binnen de marges (want marges van 50% naar boven en naar beneden). Waarbij alles uiteindelijk uitkwam binnen de marges ver onder het geschetste scenario.quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren. Nederland heeft een ander rechtssysteem en er hebben al tig rechters geoordeeld dat de maatregelen mogen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:09 schreef JosMert het volgende:
Hopelijk volgt Nederland snel
https://www.ad.nl/buitenl(...)en-schrapt~a67970ca/
Meestal heb je voor grondwetten een 2/3de meerderheid nodig, of bv. zoals bij ons nieuwe verkiezingen eerst waarna het nog een keer goedgekeurd moet worden. In dat laatste geval is het zelfs technisch onmogelijk, in het eerste blijf je zitten met het feit dat dit zowieso tijdelijk is bedoeld, en de grondwet/rechten zelf aanpassen dus niet kan.quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:04 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik vrees voor je dat dat een illusie is. Ook een grondrecht / wet kan aangepast worden. En anders kom ik binnenkort graag een pilsje drinken bij onze Zuiderburen.![]()
Ik kan het artikel zo niet vinden en weet het ook niet zeker, maar was er niet een voorspelling gedaan voor een bepaalde datum in februari....dat er echt meer dan 100.000 mensen opgenomen zouden worden? Dagelijks zelfs.quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:12 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Volgens mij is het geschetste scernario nog nooit uitgekomen maar zat het wal altijd binnen de marges (want marges van 50% naar boven en naar beneden).
Ik twijfel met je mee hoor.. wat er de afgelopen dagen aan het licht komt stemt me zeer pessimistisch over de te halen doelen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Natuurlijk verrast het me niet. Ik denk zelfs dat het verder uitgesteld gaat worden dan mei. En die ''pas als het vaccineren in mei op gang komt...'' zin zie ik over een maandje ook al wel veranderen. Ik betwijfel oprecht of we het dan wel op orde hebben. En we blijven het maar accepteren. Echt tenenkrommend.
Ok, maar ik zie niet zoveel verschil met Nederland. De rechter in het hoger beroep bepaalde ook dat de eerste uitspraak geschorst zou worden tot de stemming van de 2e kamer. Die 2/3e halen ze echt wel. De regering gaat zich niet laten piepelen door een rechter. Maar anders juich ik het van harte toe hoor.quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:12 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Meestal heb je voor grondwetten een 2/3de meerderheid nodig, of bv. zoals bij ons nieuwe verkiezingen eerst waarna het nog een keer goedgekeurd moet worden. In dat laatste geval is het zelfs technisch onmogelijk, in het eerste blijf je zitten met het feit dat dit zowieso tijdelijk is bedoeld, en de grondwet/rechten zelf aanpassen dus niet kan.
Als er daar ook verkieizngen nodig zijn, dan kunnen ze pas over jaren na verkiezingen de grondwet aanpassen. Dat zou hier dus betekenen dat ze kansloos zijn tot 2025, en dan is dit al laaaaannnnggggg voorbij zowieso.quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:16 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ok, maar ik zie niet zoveel verschil met Nederland. De rechter in het hoger beroep bepaalde ook dat de eerste uitspraak geschorst zou worden tot de stemming van de 2e kamer. Die 2/3e halen ze echt wel. De regering gaat zich niet laten piepelen door een rechter. Maar anders juich ik het van harte toe hoor.
Denk dat je nog eerder huidkanker krijgt bij onverantwoord zonnen dan corona.quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:17 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
25°C buiten en dan parken sluiten...![]()
![]()
![]()
Het ging allemaal geleidelijk genoeg. Elke drie weken een ''hou vol'', en we accepteerden alles massaal. Doen we nog steeds. Niet dat het in veel andere landen beter gaat overigens.quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:16 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Hoe hebben we het zover kunnen laten komen? Ik vraag me dit oprecht af.
stadspark open?quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:18 schreef Questular het volgende:
Net even een stukje gaan wandelen in mijn pauze en het is lekker druk hier in de buurt (Maastricht). Mensen zitten in kleine groepjes langs het water of liggen te zonnen op een grasveld. Wordt prima afstand gehouden tussen de verschillende groepjes. Zo kun je prima buiten zitten en toch voorzichtig genoeg zijn.
Ja ik denk dat je inderdaad geen huidkanker krijgt van Corona.quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:18 schreef Haags het volgende:
[..]
Denk dat je nog eerder huidkanker krijgt bij onverantwoord zonnen dan corona.
Dat ljikt me stug, want dan zou je 10 miljoen mensen met Corona moeten hebbenquote:Op woensdag 31 maart 2021 14:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik kan het artikel zo niet vinden en weet het ook niet zeker, maar was er niet een voorspelling gedaan voor een bepaalde datum in februari....dat er echt meer dan 100.000 mensen opgenomen zouden worden? Dagelijks zelfs.
Niet heel goed opgeslagen, dus wellicht heb ik het fout. Maar als dat klopt valt dat niet echt binnen de marges gok ik.
Ja, ik zal het wel verkeerd gelezen hebben/onthouden hebben. Weet de precieze getallen niet meer zeker. Alleen dat ik het er laatst nog over had hier thuis en dat het vrij duidelijk was dat we daar verreweg niet bij in de buurt zijn gekomen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat ljikt me stug, want dan zou je 10 miljoen mensen met Corona moeten hebben
De voorspelling van RIVM was vorige week vrijdag 1000 man op IC.
170.000 zelfs, maar dat is later afgedaan als een onnauwkeurig uitgelekt model ofzo.quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik kan het artikel zo niet vinden en weet het ook niet zeker, maar was er niet een voorspelling gedaan voor een bepaalde datum in februari....dat er echt meer dan 100.000 mensen opgenomen zouden worden? Dagelijks zelfs.
Niet heel goed opgeslagen, dus wellicht heb ik het fout. Maar als dat klopt valt dat niet echt binnen de marges gok ik.
Die 100.000 was het aantal besmettelijke mensen, dat zou aardig kunnen kloppen, maar besmettingen zijn nu eenmaal niet zo interessant als je voor alle leeftijden gaat tellen, je moet vooral naar de groep 50+ kijken, die komen in de ziekenhuizen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, ik zal het wel verkeerd gelezen hebben/onthouden hebben. Weet de precieze getallen niet meer zeker. Alleen dat ik het er laatst nog over had hier thuis en dat het vrij duidelijk was dat we daar verreweg niet bij in de buurt zijn gekomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |