Gaan we ook anderen verantwoordelijk houden voor andere infectieziektes als iemand komt te overlijden?quote:Op woensdag 31 maart 2021 13:49 schreef Marsenal het volgende:
Als ik Belg was en iemand in mijn omgeving kwam te overlijden had ik die rechter aangeklaagd
Als die de preventie dwarsbomen, zekerquote:Op woensdag 31 maart 2021 13:51 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Gaan we ook anderen verantwoordelijk houden voor andere infectieziektes als iemand komt te overlijden?
Waarschijnlijk dan ergens in juli na ruim 2 maanden onderzoek.quote:
Zie wat ik hierboven zeg, in bijna elk ander land mag een rechter toetsen aan de grondwet, als de rechter (mede) vond dat de beperkingen ongrondwettelijk zijn zijn ze gewoon fucked. Zeker daar in de meeste landen dan de grondwet aanpassen ookk niet kan, want dat moet vaak zoals hier bv. weer met 2de meerderheid en met verkiezingen er tussen, etc. Plus dat vrijheidsrechten in de grondwet vermoorden om ze nu tijdelijk te kunnen beperken natuurlijk krankzinnig zou zijn en niemand dat gaat doen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 13:46 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ze passen de wet wel aan net zoals ze in NL deden met de avondklok dus ben maar niet blij.
Inderdaad.quote:Op woensdag 31 maart 2021 13:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Dus dat wordt als nog geregeld en anders is 5000 euro per dag peanuts.
Als het volgens van Dissel na 1 juni toch al kan zoals voor corona, zoals hij van de week presenteerde in de kamer XDquote:Op woensdag 31 maart 2021 13:53 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Waarschijnlijk dan ergens in juli na ruim 2 maanden onderzoek.
https://www.nu.nl/coronav(...)ffen.html?redirect=1quote:Op woensdag 31 maart 2021 13:48 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
? Dat was maar één argument van een procederende partij, er staat niet eens dat de rechter dat noemde. Misschien vind die dat wel prima en vind de maatregelen uberhaupt te ver gaan.
Als de rechter heeft besloten dat omdat we nu kunnen vaccineren de maatregelen een ongrondwetttelijke inbreuk op de vrijheden betekenen, en hoger beroep houd dat in stand, is de overheid gewoon fucked.
Dus het gaat er dan om of de réchter (niet die liga) dat als énige reden zag om tot dit vonnis te komen.
En wat is dan nu het nut van heel erg blij zijn dat een land het in de laatste fase nog steeds compleet zou kunnen verkloten met veel doden en ernstig zieken tot gevolg?quote:Op woensdag 31 maart 2021 13:54 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Als het volgens van Dissel na 1 juni toch al kan zoals voor corona, zoals hij van de week presenteerde in de kamer XD
Ja maar jij maakt heel veel groter dan het daadwerkelijk is. In Belgie lopen de besmettingen en ziekenhuis opnames net zoals in bijna de rest van europa hard op dus het zou ook nog eens tering dom zijn om dit goed te keuren.quote:Op woensdag 31 maart 2021 13:53 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Zie wat ik hierboven zeg, in bijna elk ander land mag een rechter toetsen aan de grondwet, als de rechter (mede) vond dat de beperkingen ongrondwettelijk zijn zijn ze gewoon fucked. Zeker daar in de meeste landen dan de grondwet aanpassen ookk niet kan, want dat moet vaak zoals hier bv. weer met 2de meerderheid en met verkiezingen er tussen, etc. Plus dat vrijheidsrechten in de grondwet vermoorden om ze nu tijdelijk te kunnen beperken natuurlijk krankzinnig zou zijn en niemand dat gaat doen.
Nederland is echt vrij uniek, bijna het enige land ter wereld, waar in de grondwet bij alles staat "behoudens beperkingen gesteld door de wet" én rechters er niet aan mogen toetsen. In bijna elk land kán de overheid dat niet regelen.
WE zullen zien, maar ik hoop voor de Belgische overheid dat ze hoger beroep winnen.
Maar nógmaals, het gáát niet om die 5000 per dag! Het gaat erom dat niemand verplicht kan worden gesteld of gestraft worden voor het niet aanhouden van regels die onrechtmatig zijn verklaard.quote:
Over 30 dagen is het mei. Lopen de aantallen hard terug. Zeker met het vaccineren erbij.quote:Op woensdag 31 maart 2021 13:28 schreef Red_85 het volgende:
https://www.hln.be/binnen(...)-rechtbank~ab670e61/
Mjah, die 200.000 euro tikt de overheid makkelijk af, naar hunzelf. 5.000 per dag per Belg had pas zoden aan de dijk gelegd.
We wachten op het hoger beroep van 16.00 uur.![]()
Waren ze met micro-managen maar net zo goed als het gaat om de vaccinatiestrategie. Erg vermoeiend inderdaad.quote:Op woensdag 31 maart 2021 13:57 schreef Anton91 het volgende:
Walgelijk al die gemeentes die overijverig stadsparken en natuurgebieden gaan afsluiten/reguleren om te voorkomen dat mensen elkaar (in de buitenlucht) besmetten.
Ik snap dat je vanuit jouw perspectief hier zo tegenaan kijkt, maar reken jezelf niet rijk. Dit is makkelijk te pareren door de overheid.quote:Op woensdag 31 maart 2021 13:58 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Maar nógmaals, het gáát niet om die 5000 per dag! Het gaat erom dat niemand verplicht kan worden gesteld of gestraft worden voor het niet aanhouden van regels die onrechtmatig zijn verklaard.
Elke kroeg, club, ALLES, als dit gebeurt, kan over 30 dagen de deuren opengooien zoals vóór corona, en niemand mag ze dan stoppen, en als de politiei dat toch doet kan de ondernemer dan waarschijnlijk alle schade verhalen, omdat dat dan is veroorzaakt door onrechtmatig overheidsoptreden.
Daarnaast is dit natuurlijk geweldig zowieso voor het draagvlak slopen en de versoepelings-stemming onder de bevolking.
Maar het gaat dus niet om die 5000 euro. Er is geen land waar je gestraft kan worden voor het negeren van maatregelen die door een rechter zijn gesommeerd afgeschaft te worden, dát is het echte punt hier
Daarnaast is het natuurlijk ook zo dat als mensen (of overheden, partijen in het algemeen) hun reet afvegen met dwangsommen, de volgende rechter daar meestal een hele grote hekel aan heeft en hem gigantisch verhoogt.
Plus dat de Belgische staat zich natuurlijk niet kan veroorloven de wet niet te volgen. Dan geven ze elke complotdenker, viruswappie, etc, gelijk en graven hun eigen graf. Dan zijn ze een bananenrepubliek.
Hoger beroep afwachten dus.
Ik vrees voor je dat dat een illusie is. Ook een grondrecht / wet kan aangepast worden. En anders kom ik binnenkort graag een pilsje drinken bij onze Zuiderburen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 13:46 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ja wel. Het bijzondere aan Nederland is dat wij letterlijk bijna het enige land ter wereld zijn waar een rechter niet mag toetsen aan de grondwet.
In bijna elk ander land mag dat wel, ook belgie, en die garandeert grondrechten. Als de rechter vind dat een wet, welke dan ook, daarmee in strijd is, gaat hij in de grofvuilcontainer, en er is exact niets, nul, nakka, zippes, zilch, wat de overheid dan kan doen.
Net zoals in amerika bv. met die first amendment, tientallen staten die proberen al decennia om bv. games als gta 5 ook wettelijk als 18+ aan te merken, maar dat wordt elke keer als ongrondwettelijk aangemerkt door state supreme courts en ook landelijk. Dus is het nog steeds toegestana (dat was het letterlijke voorbeeld van de landsadvocaat) om manhunt 2 te verkopen aan een 5 jarige, want de supreme court vond dat anders de first amendmend rights van de game developer en de 5 jarige in het gedrang kwamen.
Zo werkt dat in de meeste landen. Als dit standhoud is het gewoon Schlüss![]()
De overheid kan dan geen wet invoeren, dan gaat die ook gewoon door de shredder.
Meer uitstroom op de verpleegafdeling als IC strookt niet echt met het idee dat we in april een gigantische piek krijgen? Dan zou je dag op dag eigenlijk wel een toename verwachten.quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:03 schreef Jor_Dii het volgende:
Het hele overzichtje:
[ twitter ]
Opnamegroei blijft doorzetten helaas.
Instroom valt nog wel wat tegen. ik reken eigenlijk met 17.5x instroom IC om te kijken of het dalende of stijgende gaat zijn. ik verwacht nu een gestage groei naar 735 IC patiënten. (bierviltjes logica)quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:01 schreef raptorix het volgende:
Geweldige cijfers, heel veel uitstroom ook zo te zien.
Als die test pas mid april is kunnen we er eigenlijk al wel vanuit gaan dat de horeca niet open gaat voor mei. Jammer.quote:
En dit ja.quote:Op woensdag 31 maart 2021 13:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Dus dat wordt als nog geregeld en anders is 5000 euro per dag peanuts.
Had je anders verwacht dan? De persco van 13 April wordt gewoon een nieuwe verlenging van de maatregelen. Pas als het vaccineren in Mei op gang komt en de cijfers genoeg beginnen te dalen door beter weer (en dat vaccineren) zullen ze aan versoepelingen willen gaan denken. Als de Horeca met Hemelvaart of Pinksteren open kan mag het in de handjes knijpen denk ik.quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als die test pas mid april is kunnen we er eigenlijk al wel vanuit gaan dat de horeca niet open gaat voor mei. Jammer.
[..]
Hoe vaak is die gigantische piek nu niet al uitgesteld? Ik heb de ergste cijfers voorbij zien komen en daar zijn we vrijwel nooit bij in de buurt gekomen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:05 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Meer uitstroom op de verpleegafdeling als IC strookt niet echt met het idee dat we in april een gigantische piek krijgen? Dan zou je dag op dag eigenlijk wel een toename verwachten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |