quote:Debat over historische misser: dit staat de hoofdrolspelers te wachten.
Ex-verkenners Ollongren en Jorritsma gaan woensdag in debat met de Tweede Kamer - en hebben dan een ongekende dubbelrol.
De abrupt onderbroken verkenning leidt tot een nooit eerder vertoonde politieke situatie. Naar verwachting volgt woensdag een uniek debat met de opgestapte verkenners, die zich moeten verantwoorden voor omstreden informatie die per ongeluk uitlekte via een foto.
Annemarie Jorritsma (VVD) en Kajsa Ollongren (D66) zullen in de grote vergaderzaal letterlijk tegenover de andere spelers in de verkenning staan.
Vlak voor het debat zijn namelijk ook demissionair premier en VVD-leider Mark Rutte, vijf ministers en drie staatssecretarissen zelf beëdigd als Tweede Kamerlid.
Net als Rutte zijn twee ministers ook partijleider: Sigrid Kaag (D66) en Wopke Hoekstra (CDA). Net als de veertien andere gekozen lijsttrekkers zaten ze afgelopen week allemaal bij de verkenners aan tafel voor een eerste gesprek.
Deze tijdelijke dubbelrol van demissionair ministers is gebruikelijk en duurt tot een nieuw kabinet is gevormd. Deze bewindspersonen stemmen mee als Tweede Kamerlid en tegelijk moeten zij tegenover diezelfde Kamer hun beleid verdedigen. Normaliter behandelen beide Kamers in deze demissionaire periode dan ook geen politiek gevoelige zaken.
Rel over het noemen van Pieter Omtzigt
Door de geklapte verkenning is dat ditmaal volstrekt anders. Oud-verkenners Jorritsma en Ollongren zitten in het kabinetsvak en zullen op verzoek van de Kamer opheldering geven over hun uitgelekte aantekeningen.
Vooral de opmerking achter de naam van CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt - functie elders - leidde tot grote verontwaardiging. Niet duidelijk is wie dit punt heeft ingebracht en waarom. Zowel Rutte, Kaag als Hoekstra ontkent.
Het punt over Omtzigt is pijnlijk, omdat hij momenteel overspannen thuiszit en volgens geruchten spanningen zou hebben met de partijtop van het CDA.
Ook vanuit het kabinet zouden eerder al pogingen zijn gedaan om de kritische Omtzigt "te temperen", meldde NRC-columnist Tom Jan Meeus eerder dit jaar. CDA-ministers Hugo de Jonge en Wopke Hoekstra, die tevens partijleider is, zouden hebben meegedaan aan die gesprekken volgens NRC.
De oude verkenners en hun opvolgers hebben al aangegeven dat het sowieso onjuist was om individuele Kamerleden in een verkenning te betrekken.
De hoofdrolspelers in de mislukte formatieverkenning kruisen komende week hoogstpersoonlijk de degens in de Tweede Kamer. Onder anderen Mark Rutte (VVD), Sigrid Kaag (D66), Wopke Hoekstra (CDA), Lilianne Ploumen (PvdA) en Jesse Klaver (GroenLinks) voeren zelf het woord namens hun partij in het door Geert Wilders (PVV) aangevraagde debat.
Nieuwe verkenners willen eerst het vertrouwen herstellen
Door het echec loopt de vorming van een nieuwe coalitie zeker anderhalve week vertraging op.
De nieuwe verkenners Tamara van Ark (VVD) en Wouter Koolmees (D66) gaan pas ná het debat weer met alle lijsttrekkers om tafel. Ze willen een hele nieuwe start maken, onder meer om het vertrouwen te herstellen.
Woensdag debat.quote:Aanstaande woensdag komen de ex-verkenners naar de Tweede Kamer om daar in een debat tekst en uitleg te geven. Van dat debat hangt af hoe de kabinetsformatie verder gaat.
Omdat Olllengren een enorm warhoofd is en ze loopt altijd zo te showen met stukken, kennelijk heeft ze dat nodig om te laten zien he druk ze isquote:Op dinsdag 30 maart 2021 10:27 schreef daNpy het volgende:
Heeft er al iemand zich afgevraagd waarom ze met zulke losse papieren op straat liep?
Waarom zit het niet in een mapje, klembord en sowieso in een tas oid?
Niemand die zichzelf serieus neemt loopt met losse papieren op straat (wind/regen/kwijt raken). Laat staan met gevoelige informatie erop, een "blunder" van wereldformaat.
Wat dacht je van een simpel voorblad?quote:Op dinsdag 30 maart 2021 10:27 schreef daNpy het volgende:
Heeft er al iemand zich afgevraagd waarom ze met zulke losse papieren op straat liep?
Waarom zit het niet in een mapje, klembord en sowieso in een tas oid?
Niemand die zichzelf serieus neemt loopt met losse papieren op straat (wind/regen/kwijt raken). Laat staan met gevoelige informatie erop, een "blunder" van wereldformaat.
Dan moet ze niet zelf de schuld op zich nemen dat zou niet erg handig zijnquote:Op dinsdag 30 maart 2021 10:29 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wat dacht je van een simpel voorblad?
Dit is echt expres gedaan.
Ze heeft expres iedereen in haar gezicht laten hoesten om COVID te krijgen ja!quote:Op dinsdag 30 maart 2021 10:29 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, maar wel die documenten zo gedragen. Zo dom kan niemand zijn.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 10:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ze heeft expres iedereen in haar gezicht laten hoesten om COVID te krijgen ja!
Precies.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 10:29 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het expres is, gezien het haastige vertrek en loopje. Een goede foto maken is dan erg lastig. Het is vooral erg dom en geeft een kijkje in de walgelijke machtspolitiek die Rutte en Kaag voeren over de rug van wel integere bestuurders.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 10:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik vond het er ook nogal dom uit zien dus heb ook overwogen dat het expres zou zijn. Maar wat zou het motief moeten zijn?
Goed. Kaag wil dus Ollongren niet onder de bus gooien en Lilian denkt dat er woensdag een antwoord komt.quote:
Nee, het vertrouwen wordt hersteld door een leugen die iedereen geloofd omdat kritisch zijn slecht is voor je carriere.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 10:45 schreef Richestorags het volgende:
Het vertrouwen wordt pas hersteld als duidelijk wordt wie Omtzigt weg wil (Rutte, 90 procent zeker) en de verantwoordelijke opstapt. Rutte had sowieso al geloosd moeten worden vanwege de toeslagenaffaire en het feit dat hij mensen maar voor de bus blijft gooien.
Net als ongeveer 78% van de kiezers.quote:
De afgelopen 10 jaar heb ik dat steeds vaker gehoord...quote:Op dinsdag 30 maart 2021 11:05 schreef Dutchguy het volgende:
Bizarre tijden. Kan me niet heugen dat zoiets eerder gebeurd is. Het wordt een explosief debat morgen.
Vrij dom inderdaad om als je geen klachten hebt je nog in te blijven zetten voor de maatschappij met mensen die je de tyfus wensen of je allerlei complotachtige meuk in de schoenen schuift.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 10:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..
Nu is ze wel vrij dom, aangezien ze na een test nog gaat werken.
Omdat ze niet op hem stemden? Volgens die logica wil 97% Omtzigt elders hebbenquote:Op dinsdag 30 maart 2021 11:31 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Net als ongeveer 78% van de kiezers.
Wel grappig. De ene helft vind haar incompetent, de andere helft ziet een complot. Wel knap, als iemand zo incompetent is.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 10:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ja het ziet er dom uit. Maar daarmee lijken jullie te impliceren dat dat niet mogelijk is. Het ziet er dom uit, het is ook heel dom maar Ollongren is dan ook volstrekt incompetent. Dat een incompetent persoon op zo'n positie domme dingen doet lijkt me dan weer in lijn der verwachting.
Dan ligt het misschien ook wel deels aan de mensen zelf. Qua referentiekader en wat ze elke keer weer de kamer instemmen.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 11:33 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
De afgelopen 10 jaar heb ik dat steeds vaker gehoord...
kloptquote:Op dinsdag 30 maart 2021 11:36 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Omdat ze niet op hem stemden? Volgens die logica wil 97% Omtzigt elders hebben
Ik verwacht dat de toeslagenaffaire nog een (heel groot) staartje in de vorm van de parlementaire enquête gaat krijgen. Heb dus geduld.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 10:45 schreef Richestorags het volgende:
Het vertrouwen wordt pas hersteld als duidelijk wordt wie Omtzigt weg wil (Rutte, 90 procent zeker) en de verantwoordelijke opstapt. Rutte had sowieso al geloosd moeten worden vanwege de toeslagenaffaire en het feit dat hij mensen maar voor de bus blijft gooien.
Omtzigt is juist iemand die kan shinen in de Staten-Generaal. Ik zou hem juist niét in een kabinet willen zien.quote:
Hopelijk houdt hij het mentaal en fysiek vol de komende tijd.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 11:35 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Hahaha, wat een geweldig mondkapje.
Minister voor Ambtelijke Hervorming , in de Staten Generaal gaat zo een talent helemaal doodquote:Op dinsdag 30 maart 2021 11:42 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Omtzigt is juist iemand die kan shinen in de Staten-Generaal. Ik zou hem juist niét in een kabinet willen zien.
Als je omtzigt ergens buitenspel zet is het wel op een dergelijk ministerspost.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 11:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Minister voor Ambtelijke Hervorming , in de Staten Generaal gaat zo een talent helemaal dood
Want complotten maken stond in haar taakomschrijving? Het één hoeft hier het ander niet uit te sluiten.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 11:36 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Wel grappig. De ene helft vind haar incompetent, de andere helft ziet een complot. Wel knap, als iemand zo incompetent is.
Niet te hopen dat hij zaken nu gaat rushen, want het is vast geen toeval dat hij juist morgen terug komt.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 11:44 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Hopelijk houdt hij het mentaal en fysiek vol de komende tijd.
Is alleen morgen even aanwezig:quote:Op dinsdag 30 maart 2021 11:47 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Niet te hopen dat hij zaken nu gaat rushen, want het is vast geen toeval dat hij juist morgen terug komt.
Zeker als het echt een burn-out is is het juist essentieel niet te snel weer gas te geven als je voelt dat het weer wat beter gaat.
Maar ik neem aan dat hij een hoop fijne mensen om zich heen heeft die hem goed in de gaten houden
Verstandigquote:Op dinsdag 30 maart 2021 11:48 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Is alleen morgen even aanwezig:
[ twitter ]
Nou ja laat de man maar in de kamer zitten danquote:Op dinsdag 30 maart 2021 11:45 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Als je omtzigt ergens buitenspel zet is het wel op een dergelijk ministerspost.
Dat klopt dan toch ook?quote:Op dinsdag 30 maart 2021 11:36 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Omdat ze niet op hem stemden? Volgens die logica wil 97% Omtzigt elders hebben
Nee, want dat is de keuze niet die je maakt.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 12:05 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat klopt dan toch ook?
97% wil hem in ieder geval niet als premier
Zeker, blijkbaar vinden ondanks alles de kiezers rutte een betere premier dan omtzigt.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 11:38 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Dan ligt het misschien ook wel deels aan de mensen zelf. Qua referentiekader en wat ze elke keer weer de kamer instemmen.
Uiteindelijk hebben meer mensen op Rutte gestemd dan op omtzigt. Dat praat zo'n toeslagenaffaire niet goed, maar dat stukje democratie lijkt wel verdween als je de media en Social media moet geloven.
Welke keuze maken kiezers dan?quote:Op dinsdag 30 maart 2021 12:08 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, want dat is de keuze niet die je maakt.
Dat hangt af van rutte de tegenwerkers.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 11:44 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Hopelijk houdt hij het mentaal en fysiek vol de komende tijd.
Precies, dus de kiezers wouden liever rutte dan omtzigt.quote:
Nee, de kiezers willen Rutte. Er is geen 'dan xxx'.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 12:11 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Precies, dus de kiezers wouden liever rutte dan omtzigt.
Jawel, dat zijn de andere namen op de enorme lijstquote:Op dinsdag 30 maart 2021 12:13 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, de kiezers willen Rutte. Er is geen 'dan xxx'.
Maar die andere namen zijn geen overweging als je stemt op persoon X of Y.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 12:14 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Jawel, dat zijn de andere namen op de enorme lijst
Waarom plaatst ie z'n onderbroek?quote:Op dinsdag 30 maart 2021 11:35 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Hahaha, wat een geweldig mondkapje.
het verslag van het overleg zal ze ongetwijfeld als laatste in de handen gedrukt gekregen hebben voor ze gehaast de deur uit liep en in de auto staptequote:Op dinsdag 30 maart 2021 12:44 schreef ootjekatootje het volgende:
Als ze in alle haast een stapel papier meeneemt zit het bovenste blad tegen haar buik...
Ik hoop het!! Anders kan ik de Kamer nooit meer serieus nemen (en dat meen ik).quote:Op dinsdag 30 maart 2021 11:05 schreef Dutchguy het volgende:
Bizarre tijden. Kan me niet heugen dat zoiets eerder gebeurd is. Het wordt een explosief debat morgen.
Apart, dan heeft ze geen klachten gehad. Anders had ze nog niet uit isolatie gemogen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 08:30 schreef DarkwingDuck het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)over-verkenning-doen
Ollongren test negatief.
Geldt voor een groot deel van de besmette mensen toch? Zo apart is dat niet.quote:Op woensdag 31 maart 2021 08:32 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Apart, dan heeft ze geen klachten gehad. Anders had ze nog niet uit isolatie gemogen.
Absoluut niet voor een groot deel. Een groot deel test positief op de 5e dag, maar ontwikkelt één of twee dagen na de test alsnog klachten (soms slechts licht). Die zijn dus op tijd opgespoord. Er is maar een klein deel dat asymptomatisch blijft.quote:Op woensdag 31 maart 2021 08:35 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Geldt voor een groot deel van de besmette mensen toch? Zo apart is dat niet.
Hoe het precies zit weet ik nu even niet, maar las ergens dat Geert Wilders om 13:50 het debat aanvraagt.quote:Op woensdag 31 maart 2021 09:22 schreef RamboDirk het volgende:
Hoelaat is dat debat? Overal hele nieuwsartikelen over dat er vandaag een debat is, maar geen van allen meld een tijd....
of ik ben scheel
Ze zegt dat het zelf gedicteerd heeft en dat het een slechts vaag idee was, dat ze ergens in de media heeft vernomen , niemand die Rutte de schuld gaat gevenquote:Op woensdag 31 maart 2021 08:30 schreef DarkwingDuck het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)over-verkenning-doen
Ollongren test negatief. Mooi, kan uit zij ter verantwoording worden geroepen. Ik mag hopen dat ze ook daadwerkelijk steekhoudende antwoorden gaat geven want de drie verklaringen gaven die niet. Iig geen wezenlijke antwoorden op vragen die er zijn.
Weten ze nog niet, legden ze net uit op radio 1. Eerst moet de nieuwe Kamer geïnstalleerd worden (rond 14.00) en pas daarna kan het debat aangevraagd worden. Mogelijk vindt het direct aansluitend plaats, maar dan is het in ieder geval niet voor 14.00.quote:Op woensdag 31 maart 2021 09:22 schreef RamboDirk het volgende:
Hoelaat is dat debat? Overal hele nieuwsartikelen over dat er vandaag een debat is, maar geen van allen meld een tijd....
of ik ben scheel
quote:Dader(s) gezocht: wie wilde Omtzigt eruit werken?
Door ONZE PARLEMENTAIRE REDACTIE
Updated 1 uur geleden
Gisteren, 21:51 in BINNENLAND
DEN HAAG - In de politieke thriller rondom de uitgelekte 'notitie van Ollongren' zijn woensdag alle ogen gericht op de hoofdrolspelers.
Aan het Binnenhof wordt vooral gekeken naar VVD-leider Mark Rutte en D66-leider Sigrid Kaag.
Inderdaad, volgens mij duurt het nog wel even allemaal: https://www.tweedekamer.n(...)21&todate=31-03-2021quote:Op woensdag 31 maart 2021 12:59 schreef Scrummie het volgende:
Stream.
Volgens mij eerst een boel officiële onzin voor hét debat pas begint.
Volgens mij is het eerder rond de 100k, en als je dit ziek veel geld vindt, niets staat je in de weg om ook te gaan proberen in de TK te komen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 13:11 schreef Dimachaerus het volgende:
Er zit nu ook een 22-jarige in de tweede kamer toch? Die gaat nu lekker 200k pakken jaarlijks?
neuh ben over paar maandjes multi miljonair is de verwachtingquote:Op woensdag 31 maart 2021 13:15 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Volgens mij is het eerder rond de 100k, en als je dit ziek veel geld vindt, niets staat je in de weg om ook te gaan proberen in de TK te komen.
Eerdmans gespot.quote:Op woensdag 31 maart 2021 12:59 schreef Scrummie het volgende:
Stream.
Volgens mij eerst een boel officiële onzin voor hét debat pas begint.
weer een believerquote:Op woensdag 31 maart 2021 13:15 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
neuh ben over paar maandjes multi miljonair is de verwachting
Die draagt nu een mondkapje met de Surinaamse vlag.quote:Op woensdag 31 maart 2021 13:19 schreef Scrummie het volgende:
Ik kan niet wachten tot Simons een collega voor het eerst voor racist gaat uitmaken. Ik zie zelfs kansen dat dat zo bij de beëdiging al gebeurt.
Ik zag het net ja. Goed beginquote:Op woensdag 31 maart 2021 13:37 schreef superniger het volgende:
[..]
Die draagt nu een mondkapje met de Surinaamse vlag.
D66 komt gewoon in de regering. Heb je ooit een kritisch D66 kamerlid meegemaakt jegens een door D66 gesteunde regering?quote:Op woensdag 31 maart 2021 13:45 schreef Scrummie het volgende:
Oh god ja, Sydney Smeets is er ook bij. Dit gaat mega vervelende debatten worden
Sydney Smeets hoeft niet kritisch te zijn om erg vervelend te doen. Zijn aanwezigheid doet voor mij al voldoendequote:Op woensdag 31 maart 2021 13:49 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
D66 komt gewoon in de regering. Heb je ooit een kritisch D66 kamerlid meegemaakt jegens een door D66 gesteunde regering?
Balkenende II met Lousewies van der Laan vergeten?quote:Op woensdag 31 maart 2021 13:49 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
D66 komt gewoon in de regering. Heb je ooit een kritisch D66 kamerlid meegemaakt jegens een door D66 gesteunde regering?
Ja. Voorbeelden van de afgelopen 4 jaar?quote:Op woensdag 31 maart 2021 13:50 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Balkenende II met Lousewies van der Laan vergeten?
Zometeen om 1415 debat over het gewenste profiel voor die functie en volgende week de verkiezing.quote:Op woensdag 31 maart 2021 13:53 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Even tussendoor, wanneer wordt de Kamervoorzitter gekozen ?
Net was het nog "ooit"quote:Op woensdag 31 maart 2021 13:55 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Ja. Voorbeelden van de afgelopen 4 jaar?
Aaahwquote:
Hele document waar "functie elders" op staat en gespreksverslagen van de verkennersquote:Op woensdag 31 maart 2021 14:52 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Aaahw
Welke extra stukken heeft Wilders gevraagd?
quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:53 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Hele document waar "functie elders" op staat en gespreksverslagen van de verkenners
Ja, maar pas als alle beschikbare stukken hierover zijn gedeeld met de kamer en men de tijd heeft gehad deze te bestuderen. Geen idee dus wanneer.quote:
Huh, net zij ze van wel toch?quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:55 schreef TheVulture het volgende:
Kaag steunt blijkbaar het openbaar maken van alle gespreksverslagen en CDA/VVD niet las ik net ergens op twitter... dat is wel apart
Oke mooi ik heb alle tijd dus ik zit alvast klaar.quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:58 schreef verita het volgende:
[..]
Ja, maar pas als alle beschikbare stukken hierover zijn gedeeld met de kamer en men de tijd heeft gehad deze te bestuderen. Geen idee dus wanneer.
Kaag wel, maar CDA/VVD blijkbaar nietquote:
Oh foutje van mij. Ik las je zin verkeerd.quote:Op woensdag 31 maart 2021 15:00 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Kaag wel, maar CDA/VVD blijkbaar niet
Wat mij doet vermoeden dat een van beide partijen toch iets te verbergen heeftquote:Op woensdag 31 maart 2021 15:03 schreef praadje het volgende:
[..]
Oh foutje van mij. Ik las je zin verkeerd.
quote:
Ze weten uiteraard dat er toch wel voldoende steun komt dus ze hadden in principe net zo goed steun uit kunnen spreken.quote:Op woensdag 31 maart 2021 15:09 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Wat mij doet vermoeden dat een van beide partijen toch iets te verbergen heeft
Dat had hij wel meteen gedaan. Rutte weet dat dit een gedachtenspinsel van ollongren is, die heeft niks te vrezen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 15:24 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ze weten uiteraard dat er toch wel voldoende steun komt dus ze hadden in principe net zo goed steun uit kunnen spreken.
Ik vermoed dus dat ze straks gaan proberen aan te voeren dat de stukken vertrouwelijk zijn oid.
Maar waarom steunt hij het openbaar maken van die stukken dan nietquote:Op woensdag 31 maart 2021 15:27 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Dat had hij wel meteen gedaan. Rutte weet dat dit een gedachtenspinsel van ollongren is, die heeft niks te vrezen.
Eerder te winnen als hij kan framen dat het uit de d66 hoek komt.
Dat heeft hij niet gedaan. Hij heeft gezegd steun voor het debat, zonder zich uit te laten over de stukken.quote:Op woensdag 31 maart 2021 15:28 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Maar waarom steunt hij het openbaar maken van die stukken dan niet
Dan denk ik, net Pieter Omzigt nog zeer geemotioneerd gezien hebbend, dat die zijn conclusies trekt en inderdaad voor zichzelf begint. Pieter is een loyale hond, maar als je die te vaak trapt, bijt die ook een keer terugquote:Op woensdag 31 maart 2021 15:44 schreef Scrummie het volgende:
Apart dat het CDA die stukken openbaren ook niet steunde. Mocht nou tóch blijken dat dit wél van het CDA afkomstig is kan je die partij feitelijk wel opdoeken volgens mij.
Niet heel onlogisch toch?quote:
Moeten we hier nou echt schijnheilig verontwaardigd over gaan doen? De grote partijen hebben toch allang aangegeven niet met PVV te gaan regeren (terecht).quote:
Het schijnheilige is hier juist niet over vallen, want 'eerst gesprek CDA nodig' wijst erop dat PVV niet helemaal uitgesloten was. Dus als het CDA niet mee wil spelen, PVV toch in beeld was gekomen. Tenminste, zo vat ik 'm op.quote:Op woensdag 31 maart 2021 15:55 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Moeten we hier nou echt schijnheilig verontwaardigd over gaan doen? De grote partijen hebben toch allang aangegeven niet met PVV te gaan regeren (terecht).
Wilders wil gewoon roeptoeteren over dat het ondemocratisch is. Terwijl de achterban van VVD, D66 en CDA daar ook niet op zit te wachten, dus die doen juist recht aan de democratie door geen ideologisch gezien geen totaal ongeloofwaardige coalities aan te gaan.quote:Op woensdag 31 maart 2021 15:55 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Niet heel onlogisch toch?
VVD en D66 willen allebei niet met de PVV, ook al zijn ze de derde partij.
We zullen het zo horen, want Wilders gaat dit niet loslatenquote:Op woensdag 31 maart 2021 15:57 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het schijnheilige is hier juist niet over vallen, want 'eerst gesprek CDA nodig' wijst erop dat PVV niet helemaal uitgesloten was. Dus als het CDA niet mee wil spelen, PVV toch in beeld was gekomen. Tenminste, zo vat ik 'm op.
Maar het blijft binnen de opdracht van de verkenners: Uitzoeken welke regeringen er mogelijk zijn.quote:Op woensdag 31 maart 2021 15:57 schreef Scrummie het volgende:
Het schijnheilige is hier juist niet over vallen, want 'eerst gesprek CDA nodig' wijst erop dat PVV niet helemaal uitgesloten was. Dus als het CDA niet mee wil spelen, PVV toch in beeld was gekomen. Tenminste, zo vat ik 'm op.
PVV'ers hebben meestal wat moeite om een functie elders te bemachtigen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:01 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Maar het blijft binnen de opdracht van de verkenners: Uitzoeken welke regeringen er mogelijk zijn.
Dat de PVV in die context een tweede keus is is dan niet vreemd of buitensporig.
Het zou wat anders zijn als er stond: positie PVV fractie; functie elders?
In een verkiezingscampagne partijen uitsluiten om vervolgens in de achterkamertjes niet uit te sluiten vind ik wel vreemd en buitensporig (en hypocriet, ondemocratisch, walgelijk, etc).quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:01 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Maar het blijft binnen de opdracht van de verkenners: Uitzoeken welke regeringen er mogelijk zijn.
Dat de PVV in die context een tweede keus is is dan niet vreemd of buitensporig.
Het zou wat anders zijn als er stond: positie PVV fractie; functie elders?
Donder gewoon op, het gaat hier over Ollongren, Jorritsma en daaraan gerelateerde dingen. PVV kiezers wegzetten als mongolen doe je maar ergens anders.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:01 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
PVV'ers hebben meestal wat moeite om een functie elders te bemachtigen.
Overigens kan het ook zijn dat ze ook van CDA hun positie over de PVV wilden hebben voordat ze ze afhechten. Om het gesprek met de PVV wat kracht bij te zetten (zowel VVD,D66 en CDA willen niet, dus we gaan voorlopig niet met jullie verder, aju.)quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:02 schreef Scrummie het volgende:
[..]
In een verkiezingscampagne partijen uitsluiten om vervolgens in de achterkamertjes niet uit te sluiten vind ik wel vreemd en buitensporig (en hypocriet, ondemocratisch, walgelijk, etc).
Ik voel zijn pijn, wat een verschrikkelijk nare shitshow is dit. Walgelijk.quote:Op woensdag 31 maart 2021 15:06 schreef Scrummie het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)wil-opheldering.html
Prima teksten van Pieter.
Dan had ze dus 'afhechten punt' neer moeten zetten?quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:02 schreef Scrummie het volgende:
[..]
In een verkiezingscampagne partijen uitsluiten om vervolgens in de achterkamertjes niet uit te sluiten vind ik wel vreemd en buitensporig (en hypocriet, ondemocratisch, walgelijk, etc).
Maakt me geen reet uit.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:08 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Dan had ze dus 'afhechten punt' neer moeten zetten?
Dat maak jij ervan, het is gewoon een feit.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:03 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Donder gewoon op, het gaat hier over Ollongren, Jorritsma en daaraan gerelateerde dingen. PVV kiezers wegzetten als mongolen doe je maar ergens anders.
Dat is bij mh17 niet helemaal gelukt.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:08 schreef Draak31 het volgende:
De onderste steen wordt naar boven gehaald.
Wie steunen dan niet?quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:09 schreef S95Sedan het volgende:
Die gaan flink gefileerd worden
Zo'n beetje steun door iedereen voor zover ik zie?
Leuk voor je, maak er een topic over aan en ga er daar over lullen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:09 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Dat maak jij ervan, het is gewoon een feit.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)m-politieke-verleden
Ja maar er is nu ook een grens bereikt. Vertrouwen is tot nulpunt gedaald.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:09 schreef S95Sedan het volgende:
Die gaan flink gefileerd worden
Zo'n beetje steun door iedereen voor zover ik zie?
Ze waren wel verkenners, dus is het aan de oude of nieuwe verkenners de stukken aan te leveren.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:12 schreef Jemoederniet het volgende:
Wij zijn geen verkenners meer dus we gaan er niet over
Ja, vooral interessant om nu even de lichaamstaal van Jorritsma tegen Ollongren te zienquote:Op woensdag 31 maart 2021 16:12 schreef Jemoederniet het volgende:
Dat zegt ze niet: ze geeft heel logisch aan dat de stukken zijn overgedragen aan de nieuwe verkenners. Dat is niet meer dan logisch.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:12 schreef Jemoederniet het volgende:
Dat wisten ze allang, het is een toneelstukje.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:15 schreef Scrummie het volgende:
Ik gok zo dat we vandaag geen debat gaan krijgen.
Ook dit is alweer een mooie puinzooi.
Alsof ze pas nu net weten dat de exverkenners niet alle stukken hebben, wat een circus.
Dat is inderdaad logisch, dat wisten ze dus al voor vandaag. Waarom het tot dit moment laten komen?quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:15 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Dat zegt ze niet: ze geeft heel logisch aan dat de stukken zijn overgedragen aan de nieuwe verkenners. Dat is niet meer dan logisch.
Omdat er motie werd ingediend om meer stukken. Daar moet de kamer over stemmen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:15 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat is inderdaad logisch, dat wisten ze dus al voor vandaag. Waarom het tot dit moment laten komen?
Ja, not gonna happenquote:Op woensdag 31 maart 2021 16:14 schreef verita het volgende:
Hervatting om 17:00 uur, mits alles boven tafel is
Ik vermoed dat de verkenners er van uit gaan dat de kamerleden het proces kennen, dat hebben ze immers zelf vastgesteld.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:15 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat is inderdaad logisch, dat wisten ze dus al voor vandaag. Waarom het tot dit moment laten komen?
Blijkbaar hecht niemand waarde aan efficiëntie.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:15 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja maar de kamer wist dat het verzoek e aan de verkeerde zijn gericht.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:16 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Omdat er motie werd ingediend om meer stukken. Daar moet de kamer over stemmen.
Er werd geen motie ingediend, maar simpelweg een verzoek.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:16 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Omdat er motie werd ingediend om meer stukken. Daar moet de kamer over stemmen.
Dat is een amendement terug naar school jij.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:21 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Er werd geen motie ingediend, maar simpelweg een verzoek.
Een motie is een officiële wetswijziging.
Is inderdaad alweer wat jaartjes geleden.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:22 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Dat is een amendement terug naar school jij.
Wat houd dan een motie in ?quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:23 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Is inderdaad alweer wat jaartjes geleden.
Die hebben ze wel, er bestaan strenge regels voor archiveren van stukken.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:23 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
En wat nu als de verkenners toch niet meer stukken hebben?
fixedquote:Op woensdag 31 maart 2021 16:23 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
En wat nu als de verkenners toch niet meer stukken hebben willen verstrekken?
Praktisch niks meer dan een verzoek die wat harder is aangezet.quote:
Bonnetjesaffaire all over again.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:23 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
En wat nu als de verkenners toch niet meer stukken hebben?
Weer wat geleerd.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:26 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Praktisch niks meer dan een verzoek die wat harder is aangezet.
Tijdens de regeling van werkzaamheden doe je een verzoek, op de overige punten een motie.
Een groot verschil is dat een verzoek afgehandeld wordt door het Presidium en dus altijd wordt uitgevoerd tenzij iemand een contrasterend verzoek doet.quote:
Het verhaal van jorritsma en ollongre is het meest logisch.quote:
Genotquote:
Het kan weinig uit de hand lopen. Kamerleden kunnen niet weggestuurd worden en een kabinet is er "officieel" niet.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:52 schreef Draak31 het volgende:
Hopelijk loopt dit stevig uit de hand, schijnheilig volk daar allemaal.
Als dit niet goed opgelost word gaat formeren wel erg lastig worden.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:56 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Het kan weinig uit de hand lopen. Kamerleden kunnen niet weggestuurd worden en een kabinet is er "officieel" niet.
Fijn voor de 'democratie' wel.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:56 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Het kan weinig uit de hand lopen. Kamerleden kunnen niet weggestuurd worden en een kabinet is er "officieel" niet.
Rutte aan de interruptiemicrofoongenotquote:Op woensdag 31 maart 2021 16:56 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Met die nieuwe verkenners is toch ook alweer gedoe dacht ik?quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:56 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Als dit niet goed opgelost word gaat formeren wel erg lastig worden.
De vraag is hoeveel van potientiele regeringspartijen zich nu echt druk maken over omtzicht.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:56 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Als dit niet goed opgelost word gaat formeren wel erg lastig worden.
Lijkt mij heel apart om als 'gewoon kamerlid'' het nu zo te doen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:58 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Rutte aan de interruptiemicrofoongenot
Tja het grootste probleem is dat de twee kamer geen afstand meer bewaard en met 150 man aan tafel wilt gaan zitten.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:59 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Met die nieuwe verkenners is toch ook alweer gedoe dacht ik?
Formeren gaat sowieso nog wel een klus worden als ze zo bezig blijven.
Voor mij mogen ze dat verbieden: rutte en alle ministers zijn gewoon nog volwaardig in dienst en daar past een kamerlidmaatschap niet bij.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:58 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Rutte aan de interruptiemicrofoongenot
Hij is al meerdere keren kamerlid geweest.quote:Op woensdag 31 maart 2021 17:03 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Lijkt mij heel apart om als 'gewoon kamerlid'' het nu zo te doen.
Ja maar dat is wel al lang geleden.quote:Op woensdag 31 maart 2021 17:04 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Hij is al meerdere keren kamerlid geweest.
In 2017 nog.quote:Op woensdag 31 maart 2021 17:05 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ja maar dat is wel al lang geleden.
Dit, sowieso lijkt iedereen bij die partijen van links tot rechts nu wel boter op het hoofd te hebben. Je moet als verkenner toch ook juist conclusies durven trekken, wat heeft die hele rol anders voor zinquote:Op woensdag 31 maart 2021 15:55 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Moeten we hier nou echt schijnheilig verontwaardigd over gaan doen? De grote partijen hebben toch allang aangegeven niet met PVV te gaan regeren (terecht).
Die is ook wat zwaar belast toen Van Miltenburg nog kamervoorzitter was.quote:Op woensdag 31 maart 2021 17:07 schreef Snikkelbeer het volgende:
[..]
Nee, de shredder is vastgelopen.
Het probleem is door de kamee gecreeerd, persee de stukken willen ontvangen van personen waarvan je weet dat ze die niet meer hebben. Even een leuk toneelstukje.quote:Op woensdag 31 maart 2021 17:15 schreef DarkwingDuck het volgende:
Schorsing tot 7 uur. En dan kijken of de nieuwe verkenners wel alle stukken bij elkaar hebben kunnen vinden.
Echt te amateuristisch voor woorden dat ze schijnbaar niet alle stukken bij elkaar hebben kunnen krijgen in 45 minuten. Terwijl ze ook al wel een paar dagen geleden na konden gaan dat de opdracht zou komen. Of moeten ze de zwarte stift nog heftig gaan hanteren? Wat een klusterfuck, wat een blamage voor de democratie en wat een schoffering voor de kiezers.
Stabiliteit bespreken is 1 ding een gekozen volksvertegenwoordiger bespreken en suggeren dat hij moet vertrekken is waar het mis gaat.quote:Op woensdag 31 maart 2021 17:23 schreef TheVulture het volgende:
Wat zou nu precies de ramp zijn als de verkenners hun twijfels hebben gehad bij de stabiliteit van de CDA-fractie en dat ze in dat licht bij daadwerkelijke onderhandelingen het advies mee wilden geven om te bespreken wat de toekomstplannen van Omtzigt zouden zijn? Of de kans bestaat dat hij zou vertrekken (functie elders). Als Hoekstra dan had geantwoord dat ie sowieso zou blijven hadden VVD en D66 daarop een keuze moeten maken of het CDA aan boord moest komen
Positie elders is vrij vaag qua formulering, het kan ook betekenen dat je wil inventariseren wat de kans is dat hij vertrekt. Er staat niet letterlijk "moet vertrekken".quote:Op woensdag 31 maart 2021 17:27 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Stabiliteit bespreken is 1 ding een gekozen volksvertegenwoordiger bespreken en suggeren dat hij moet vertrekken is waar het mis gaat.
De onderste steen is kwijtquote:
mooi tochquote:Op woensdag 31 maart 2021 17:17 schreef Draak31 het volgende:
De democratie wordt volledig te kakken gezet, dit is pure broodmoord.
In zijn geval laat deze formulering weinig te wensen over.quote:Op woensdag 31 maart 2021 17:29 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Positie elders is vrij vaag qua formulering, het kan ook betekenen dat je wil inventariseren wat de kans is dat hij vertrekt. Er staat niet letterlijk "moet vertrekken".
Dan moeten ze dat toelichten. Maar Jorritsma en Ollongren staan nou ook niet echt te springen om duidelijkheid te scheppen, dat draagt natuurlijk ook niet echt bij aan het vertrouwen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 17:29 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Positie elders is vrij vaag qua formulering, het kan ook betekenen dat je wil inventariseren wat de kans is dat hij vertrekt. Er staat niet letterlijk "moet vertrekken".
zijn positie is in het tweede kamerlid, vrij duidelijk ,quote:Op woensdag 31 maart 2021 17:29 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Denk dat Wilders graag mee helpt zoeken...quote:Op woensdag 31 maart 2021 17:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De onderste steen is kwijt
[..]
mooi toch
Deze documenten kwestie kunnen ze weinig aan doen, ze hebben de documenten overgedragen zoals het regelment en wilders heeft bewust een verkeerd verzoek ingediend om ollongren verder te kunnen beschadigen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 17:31 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Dan moeten ze dat toelichten. Maar Jorritsma en Ollongren staan nou ook niet echt te springen om duidelijkheid te scheppen, dat draagt natuurlijk ook niet echt bij aan het vertrouwen.
Tuurlijk johquote:Op woensdag 31 maart 2021 17:34 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Deze documenten kwestie kunnen ze weinig aan doen, ze hebben de documenten overgedragen zoals het regelment en wilders heeft bewust een verkeerd verzoek ingediend om ollongren verder te kunnen beschadigen.
BNW is de andere kant op conspiracy freak.quote:Op woensdag 31 maart 2021 17:34 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Deze documenten kwestie kunnen ze weinig aan doen, ze hebben de documenten overgedragen zoals het regelment en wilders heeft bewust een verkeerd verzoek ingediend om ollongren verder te kunnen beschadigen.
Wilders weet heel goed dat ollongren en jorritsma niet meer kunnen beschikken over de stukken. Er bestaat een uitgebreid een regelement en diverse wetten over het archiveren en overdragen van overheidsdocumenten.quote:
Zijn positie is duidelijk omdat ie is gekozen ja, maar er waren wel degelijk berichten in de media over interne strubbelingen bij het CDA en het vertrouwen on hem en daarnaast zat hij overwerkt thuis. Ik vind het niet meer dan normaal dat je dan op z'n minst bij het CDA wil gaan informeren wat zijn toekomstperspectief is. Ook omdat zijn vertrek het CDA kan opblazen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 17:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zijn positie is in het tweede kamerlid, vrij duidelijk ,
elders slaat nergens op
Dre Moeder van Jorriit heeft zwaar de pest in
Eensquote:Op woensdag 31 maart 2021 17:31 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Dan moeten ze dat toelichten. Maar Jorritsma en Ollongren staan nou ook niet echt te springen om duidelijkheid te scheppen, dat draagt natuurlijk ook niet echt bij aan het vertrouwen.
Wilders is heel goed op de hoogte van regels rondom het overdragen van documenten. Het kan hem ook niet ontgaan zijn dat er inmiddels twee nieuwe verkenners zijn aangesteld.quote:Op woensdag 31 maart 2021 17:36 schreef Draak31 het volgende:
[..]
BNW is de andere kant op conspiracy freak.
Dit is door Hoekstra net volledig ontkend, wat uniek is op zichquote:Op woensdag 31 maart 2021 17:38 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Zijn positie is duidelijk omdat ie is gekozen ja, maar er waren wel degelijk berichten in de media over interne strubbelingen bij het CDA en het vertrouwen on hem en daarnaast zat hij overwerkt thuis. Ik vind het niet meer dan normaal dat je dan op z'n minst bij het CDA wil gaan informeren wat zijn toekomstperspectief is. Ook omdat zijn vertrek het CDA kan opblazen.
iedereen heeft het eigen gespreksverslag toegezegd, behalve Ruttequote:Op woensdag 31 maart 2021 17:45 schreef TheVulture het volgende:
Alles bij elkaar denk ik dat de verkenners al teveel op de stoel van informateur/formateur zijn gaan zitten... Vroeg of laat moet het om stabiliteit en de poppetjes gaan. Iedereen in politiek Den Haag buiten VVD en D66 doet net alsof er ineens iets uitzonderlijks is gebeurd.
Ontkennen voor de buhne is makkelijk nu, maar Omtzigt heeft zelf tijdens de campagne al aangegeven dat hij zich gepasseerd voelde. Nog los van hoe die initiele lijsttrekkersverkiezing ging waarbij de meeste partijbobo's De Jonge al op het schild hadden gehesen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 17:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dit is door Hoekstra net volledig ontkend, wat uniek is op zich
De verslagen en stukken zijn er wel mits het je aan de juiste personen vraagt.quote:Op woensdag 31 maart 2021 17:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Keer op keer verbaas ik me over de incompetentie.
Geen verslagen, stukken niet compleet wat een aanfluiting. Het is echt tenenkrommend. Niet te filmen wat een amateurisme weer.
Omtzigt wil geen andere functie en Hoekstra ook niet voor Omtzigtquote:Op woensdag 31 maart 2021 17:48 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ontkennen voor de buhne is makkelijk nu, maar Omtzigt heeft zelf tijdens de campagne al aangegeven dat hij zich gepasseerd voelde. Nog los van hoe die initiele lijsttrekkersverkiezing ging waarbij de meeste partijbobo's De Jonge al op het schild hadden gehesen.
Een vraag aan Hoekstra als CDA-onderhandelaar vanuit VVD/D66 of de fractie stabiel is om mee te regeren lijkt me vrij legitiemquote:Op woensdag 31 maart 2021 17:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dit is door Hoekstra net volledig ontkend, wat uniek is op zich
Dan zou dat eerst in een gesprek tussen Omtzigt en Hoekstra blijken, niet in de formatie , die staat daar buiten
Hoekstra die geeft zijn gespreksverslag vrij , Kaag ookquote:Op woensdag 31 maart 2021 17:51 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Een vraag aan Hoekstra als CDA-onderhandelaar vanuit VVD/D66 of de fractie stabiel is om mee te regeren lijkt me vrij legitiem
Nou, ik hoor net dat het dus niet eens duidelijk is of er verslagen zijn.quote:Op woensdag 31 maart 2021 17:50 schreef TjjWester het volgende:
[..]
De verslagen en stukken zijn er wel mits het je aan de juiste personen vraagt.
Nee die verschuilt zich niet achter bureaucratisch geneuzel, ze heeft gedaan wat de kamer haar heeft opgedragen. Dan is het onlogisch om van haar de stukken te willen, nu moeten zij aan de nieuwe verkenners gaan vragen om de stukken.quote:Op woensdag 31 maart 2021 17:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nou, ik hoor net dat het dus niet eens duidelijk is of er verslagen zijn.
En de juiste mensen? De aanstichter van deze ellende, Ollongren, die is daar gewoon hoor. Die weet al dagen dat dit debat er aan komt en verschuilt zich nu achter bureaucratisch geneuzel.
Dat is precies het bureaucratische geneuzel wat wordt bedoeldquote:Op woensdag 31 maart 2021 17:55 schreef TjjWester het volgende:
nu moeten zij aan de nieuwe verkenners gaan vragen om de stukken.
Je bent bang gestemd te hebben op de verkeerde persoon in jouw ogen ?quote:Op woensdag 31 maart 2021 17:22 schreef Marsenal het volgende:
Schandalig vind ik het gaan zo, lijkt wel een bananenrepubliek.
Als straks eindelijk duidelijk is wie er allemaal schuldig is aan dit geklooi zou ik misschien wel opnieuw naar de stembus willen.
Wilders had meteen efficiënt moeten zijn: hij weet dat de oud verkenners als het goed is geen stukken meer hebben, door specifiek aan de oud verkenners te vragen om de stukken heeft hij voor veel vertraging gezorgd.quote:Op woensdag 31 maart 2021 17:56 schreef Japepk het volgende:
[..]
Dat is precies het bureaucratische geneuzel wat wordt bedoeld
va ieder gesprek is een gespreksverslag , ieder heeft het verslagquote:Op woensdag 31 maart 2021 17:55 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Nee die verschuilt zich niet achter bureaucratisch geneuzel, ze heeft gedaan wat de kamer haar heeft opgedragen. Dan is het onlogisch om van haar de stukken te willen, nu moeten zij aan de nieuwe verkenners gaan vragen om de stukken.
Waarom halen ze die niet uit zichzelf op?quote:Op woensdag 31 maart 2021 17:50 schreef TjjWester het volgende:
[..]
De verslagen en stukken zijn er wel mits het je aan de juiste personen vraagt.
De kamer vroeg om alle stukken en dit zijn niet alle stukken. Zo simpel is het.quote:Op woensdag 31 maart 2021 17:55 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Nee die verschuilt zich niet achter bureaucratisch geneuzel, ze heeft gedaan wat de kamer haar heeft opgedragen. Dan is het onlogisch om van haar de stukken te willen, nu moeten zij aan de nieuwe verkenners gaan vragen om de stukken.
Neen bij de wisseling van de wacht is het volgens de regels de bedoeling dat alle papieren en documenten worden overgedragen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 17:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
va ieder gesprek is een gespreksverslag , ieder heeft het verslag
Kan zijn dat ze sommige gespreksverslagen opnieuw gaan maken
Wilders vroeg alle stukken aan de oud verkenners, ze kunnen niet iets leveren wat ze niet hebben. Je moet het gaan halen bij de gene die het nu heeft.quote:Op woensdag 31 maart 2021 17:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
De kamer vroeg om alle stukken en dit zijn niet alle stukken. Zo simpel is het.
Waarom zou je denken dat Omtzigt uit zichzelf andere toekomstplannen zou hebben, gezien het feit dat hij zich net weer verkiesbaar had gesteld voor het kamer lidmaatschap? En als dat al het uitgangspunt was geweest, dan had er wel iets van "toekomstplannen Omtzigt" gestaan.quote:Op woensdag 31 maart 2021 17:23 schreef TheVulture het volgende:
Wat zou nu precies de ramp zijn als de verkenners hun twijfels hebben gehad bij de stabiliteit van de CDA-fractie en dat ze in dat licht bij daadwerkelijke onderhandelingen het advies mee wilden geven om te bespreken wat de toekomstplannen van Omtzigt zouden zijn? Of de kans bestaat dat hij zou vertrekken (functie elders). Als Hoekstra dan had geantwoord dat ie sowieso zou blijven hadden VVD en D66 daarop een keuze moeten maken of het CDA aan boord moest komen
Er werd gevraagd om alle stukken. Als je die niet hebt vraag je ze op bij de mensen die ze wel hebben.quote:Op woensdag 31 maart 2021 18:01 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Wilders vroeg alle stukken aan de oud verkenners, ze kunnen niet iets leveren wat ze niet hebben.
Natuurlijk hebben ze die stukken, al dan niet digitaal.quote:Op woensdag 31 maart 2021 18:01 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Wilders vroeg alle stukken aan de oud verkenners, ze kunnen niet iets leveren wat ze niet hebben.
Degene op wie ikzelf gestemd heb is niet eens in de kamer gekomenquote:Op woensdag 31 maart 2021 17:57 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Je bent bang gestemd te hebben op de verkeerde persoon in jouw ogen ?
Dat ook nog. Er is echt geen mens die gelooft dat ze die stukken niet meer hebben.quote:Op woensdag 31 maart 2021 18:02 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Natuurlijk hebben ze die stukken, al dan niet digitaal.
Ah oke, bij mij hetzelfde maar wel op een partij gestemd die er in zit.quote:Op woensdag 31 maart 2021 18:02 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Degene op wie ik gestemd heb is niet eens in de kamer gekomen
Nee hij heeft bewust het verzoek verkeerd gedaan puur om deze rel op te blazen, hij weet als kamerlid heel goed waar alle mogelijke stukken zijn en hij weet ook heel goed waar hij het verzoek aan moet richten. Dat weigeren is gewoon treiteren. Via via is nooit sneller dan rechtstreeksquote:Op woensdag 31 maart 2021 18:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Er werd gevraagd om alle stukken. Als je die niet hebt vraag je ze op bij de mensen die ze wel hebben.
De fractie leiders hebben ook een afschrift van het gespreksverslag uiteraardquote:Op woensdag 31 maart 2021 18:00 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Neen bij de wisseling van de wacht is het volgens de regels de bedoeling dat alle papieren en documenten worden overgedragen.
Volgens de regels kunnen de oud verkenners niet beschikken over deze documenten.
Tuurlijk .quote:Op woensdag 31 maart 2021 18:02 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Dan hadden ze dat toch ook kunnen navragen bij de verkenners van nu ?quote:Op woensdag 31 maart 2021 18:01 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Wilders vroeg alle stukken aan de oud verkenners, ze kunnen niet iets leveren wat ze niet hebben. Je moet het gaan halen bij de gene die het nu heeft.
Nee volgens de regels hebben ze die overgedragen, het maken van kopietjes of digitale expemplaren is niet toegestaan. We moeten er maar op vertrouwen dat het niet gebeurd is.quote:Op woensdag 31 maart 2021 18:02 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
De stukken zijn niet verdwenen maar in een dossier gestopt en bij Van ark en koolmees gedropt, zoals voorgeschreven.quote:Op woensdag 31 maart 2021 18:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat ook nog. Er is echt geen mens die gelooft dat ze die stukken niet meer hebben.
Alle aapjes en email zijn zeker ook opeens verdwenen.....
De fractie leiders hebben ook een afschrift van het gespreksverslag uiteraardquote:Op woensdag 31 maart 2021 18:04 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Nee volgens de regels hebben ze die overgedragen, het maken van kopietjes of digitale expemplaren is niet toegestaan. We moeten er maar op vertrouwen dat het niet gebeurd is.
Ja maar dat is niet het verzoek wat wilders heeft gedaan. Zover ik heb begrepen bestaan er ook documenten met gedachtenspinsels van de verkenners, los van de gesprekken met partijleiders.quote:Op woensdag 31 maart 2021 18:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De fractie leiders hebben ook een afschrift van het gespreksverslag uiteraard
Iedereen krijgt een gespreksverslag ook Rutte en iemand heeft dat ingetikt, die kan ook gehoord worden
Joh? Jij kan in het hoofd van Wilders kijken?quote:Op woensdag 31 maart 2021 18:03 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Nee hij heeft bewust het verzoek verkeerd gedaan puur om deze rel op te blazen, hij weet als kamerlid heel goed waar alle mogelijke stukken zijn en hij weet ook heel goed waar hij het verzoek aan moet richten. Dat weigeren is gewoon treiteren. Via via is nooit sneller dan rechtstreeks
En waarom zou Ollongren stukken met haar eigen gedachgespinsels niet meer hebben?quote:Op woensdag 31 maart 2021 18:07 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ja maar dat is niet het verzoek wat wilders heeft gedaan. Zover ik heb begrepen bestaan er ook documenten met gedachtenspinsels van de verkenners, los van de gesprekken met partijleiders.
Degeen die het heeft ingetikt die moet getuigenquote:Op woensdag 31 maart 2021 18:09 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
En waarom zou Ollongren stukken met haar eigen gedachgespinsels niet meer hebben?
Ja, of de kamer vraagt die zooi gewoon op bij degenen die officieel over de documenten beschikken als verkenners zijn teruggetreden.quote:Op woensdag 31 maart 2021 18:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Joh? Jij kan in het hoofd van Wilders kijken?
Hij heeft deze vraag neergelegd bij de personen die dit proces geleid hebben. De juiste plaats dus.
De ex verkenners komen verantwoording afleggen en de ex verkenners wordt opgedragen alle stukken aan te leveren. Als de ex verkenners die stukken niet meer hebben (wat natuurlijk geen weldenkend mens gelooft) dan bellen die ex verkenners de huidige verkenners op en vragen om een kopie van die stukken. Zo simpel is het.
Het feit dat men nu ALWEER uren bezig is met alle stukken boven tafel krijgen illustreert hoe door en door verrot en corrupt het huidige bestuur is.
Geldt dan niet de wil van de meerderheid dat iedereen het openbaar krijgt ?quote:Op woensdag 31 maart 2021 18:10 schreef Breekfast het volgende:
Wel bijzonder trouwens dat Hoekstra tegen openbaarmaking heeft gestemd. Wat heeft hij te verbergen?
Zover ik begrepen heb ging het niet specifiek om de gedachtenspinspels van Ollongren maar meer om samenvattend/voorzichtig concluderende gesprek tussen beide verkenners.quote:Op woensdag 31 maart 2021 18:09 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
En waarom zou Ollongren stukken met haar eigen gedachgespinsels niet meer hebben?
Er zijn gewoon twee verkenners die over de documenten beschikken.... Maar de kamer doet het liever via via via lekker snel.quote:Op woensdag 31 maart 2021 18:10 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, of de kamer vraagt die zooi gewoon op bij degenen die officieel over de documenten beschikken als verkenners zijn teruggetreden.
Waar kan ik die regels vinden?quote:Op woensdag 31 maart 2021 18:12 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Zover ik begrepen heb ging het niet specifiek om de gedachtenspinspels van Ollongren maar meer om samenvattend/voorzichtig concluderende gesprek tussen beide verkenners.
Volgens de daarvoor geldende regels zou die in dossier gestopt moeten zijn en is het niet de bedoeling dat oud verkenners daar kopietjes van achter houden.
Mocht dat wel zo zijn dan is opbiechten een zeer slecht idee.
Vergeet de arrogantie niet waarmee ze te laat bij dit debat aanschoof...quote:Op woensdag 31 maart 2021 17:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nou, ik hoor net dat het dus niet eens duidelijk is of er verslagen zijn.
En de juiste mensen? De aanstichter van deze ellende, Ollongren, die is daar gewoon hoor. Die weet al dagen dat dit debat er aan komt en verschuilt zich nu achter bureaucratisch geneuzel.
Die heeft de tweede kamer vastgesteld in haar regelement, daarnaast zijn er ook diverse wetten waar in staat hoe met overheidsdocumenten omgegaan moeten worden.quote:Op woensdag 31 maart 2021 18:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Waar kan ik die regels vinden?
Warhoofd Ollongren is de arrogantie zelvequote:Op woensdag 31 maart 2021 18:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Vergeet de arrogantie niet waarmee ze te laat bij dit debat aanschoof...
Ik ben op zoek naar de specifieke regel waarin staat dat deze stukken in het dossier moeten zitten en dat de ex verkenners hier niks van mogen bewaren.quote:Op woensdag 31 maart 2021 18:15 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Die heeft de tweede kamer vastgesteld in haar regelement, daarnaast zijn er ook diverse wetten waar in staat hoe met overheidsdocumenten omgegaan moeten worden.
Ze had vorige week al een grote boodschappentas bij...quote:Op woensdag 31 maart 2021 18:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Warhoofd Ollongren is de arrogantie zelve
Die heeft schijt aan iedereen , De moeder van Jorrit is niet blij helemaal niet
En nog heeft die trut geen aktentas gekocht , ongelofelijk
Dat heb je verkeerd. Hoewel verkenners inderdaad in geen enkele wet worden genoemd worden ze wel officieel aangesteld door de kamer en ontslag verleent door de kamer. Van beide is een brief te vinden, het is dus geen vrijblijvend baantje. Ze zullen gewoon moeten voldoen aan de regels en wetten.quote:Op woensdag 31 maart 2021 18:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik ben op zoek naar de specifieke regel waarin staat dat deze stukken in het dossier moeten zitten en dat de ex verkenners hier niks van mogen bewaren.
Mind you, verkenner is helemaal geen wettelijke functie. Die komt niet voor in de grondwet. Dus ik ben erg benieuwd op welke wetten en regels jij doelt waarin zou staan hoe verkenners met die stukken om moeten gaan.
Is het restaurant niet gesloten??? ik zag zoiets op twitter voorbij komenquote:Op woensdag 31 maart 2021 18:18 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ze had vorige week al een grote boodschappentas bij...
Ben best benieuwd wat ze daar in had zitten, aangezien ze daar niet hun eigen broodtrommel meenemen.
Afhaalmaaltijdquote:Op woensdag 31 maart 2021 18:21 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Is het restaurant niet gesloten??? ik zag zoiets op twitter voorbij komen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Afhechten is gewoon ambtelijke taal voor afronden. Tijdens de campagne wisten we al dat de partijen niet samen willen met de pvv dus afhechten wil niks anders zeggen dan 1 keer formeel vragen en dan concluderen dat er geen draagvlak is.quote:Op woensdag 31 maart 2021 18:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[ twitter ]
De beerput gaat nog verder open...
Hoezo beerput? Wat is hier gek aan?quote:Op woensdag 31 maart 2021 18:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[ twitter ]
Weet niemand.quote:Op woensdag 31 maart 2021 18:24 schreef Starhopper het volgende:
Is er om 19:00 nog een debat? Of zijn de stukken nog niet gevonden?
Nah, algemeen bekend dat de meeste partijen de PVV uitsluiten. "Afhechten" is dus gewoon die optie definitief terzijde schuiven. Niks vreemds aan.quote:Op woensdag 31 maart 2021 18:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[ twitter ]
Waarom niet? Als de stukken er om 18:00 niet zijn, dan is het debat morgen. Het is nu bijna 18:30 dus dan moet er toch duidelijkheid zijn?quote:
Maar dat vraag ik niet. Ik vraag om waar ik die regel kan vinden. Ik wil het graag zelf nalezen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 18:20 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Dat heb je verkeerd. Hoewel verkenners inderdaad in geen enkele wet worden genoemd worden ze wel officieel aangesteld door de kamer en ontslag verleent door de kamer. Van beide is een brief te vinden, het is dus geen vrijblijvend baantje. Ze zullen gewoon moeten voldoen aan de regels en wetten.
Je krijgt pas om 19:00 uur antwoord, dan is de heropening.quote:Op woensdag 31 maart 2021 18:26 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Waarom niet? Als de stukken er om 18:00 niet zijn, dan is het debat morgen. Het is nu bijna 18:30 dus dan moet er toch duidelijkheid zijn?
quote:Op woensdag 31 maart 2021 18:28 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Je krijgt pas om 19:00 uur antwoord, dan is de heropening.
De commissie heeft net als de verkenners een apart email adres en opslag, na ontbinding worden alle documenten gearchiveerd zoals bedoeld in de archiefwet. Het is niet de bedoeling dat kamerleden en zeker verkenners(gewone burgers) dit soort documenten achter houden allemaal te lezen in de wet en het regelment van de kamer.quote:Op woensdag 31 maart 2021 18:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Maar dat vraag ik niet. Ik vraag om waar ik die regel kan vinden. Ik wil het graag zelf nalezen.
Dus, heb je hier een concreet antwoord op? Het riekt namelijk naar kolder. Bijvoorbeeld een Renske Leijten, die heeft maandenlang in een onderzoekscommissie gezeten over de kinderopvangtoeslagaffaire. Daar hebben ze een lijvig rapport voor geschreven, en toen is de commissie ontbonden. Wat jij dus zegt is dat na het ontbinden van de commissie alle stukken in het dossier moeten zitten (uiteraard) maar dat alle leden van die commissie vervolgens met een stofkam door hun mailbox zijn gegaan, al het app verkeer doorgegaan zijn en dat allemaal vakkundig verwijdert hebben want er mag geen spoor van achter blijven, ze zitten immers niet meer in de commissie.
Nou, dat is echt hele grote onzin en tot je mij de regels waar dat uit zou moeten blijken gewoon met nummer en wetboek noemt zodat ik dat zelf na kan lezen ga ik er van uit dat het ook gewoon onzin is.
Misschien dat er nog iemand iets op twitter meld anders is het 19:00 uur.quote:
Wat ik schrijf: ik wil zelf kunnen nalezen wat jij heel stellig beweert.quote:Op woensdag 31 maart 2021 18:31 schreef TjjWester het volgende:
[..]
De commissie heeft net als de verkenners een apart email adres en opslag, na ontbinding worden alle documenten gearchiveerd zoals bedoeld in de archiefwet. Het is niet de bedoeling dat kamerleden en zeker verkenners(gewone burgers) dit soort documenten achter houden allemaal te lezen in de wet en het regelment van de kamer.
Dus ik heb geen idee wat je verder wilt.
Koolmees en van ark moeten gaan zoeken in tientalle documenten, volgens hun bestaan de documenten wel maar is sorteren een lang proces.quote:Op woensdag 31 maart 2021 18:31 schreef Guanabana het volgende:
Is het niet zo dat er gezegd kan worden 'we hebben alle stukken morgen pas' en dat er dan nog wat dingen stiekem snel door de shredder worden gehaald?
Ik zou het allemaal voor geen cent vertrouwen
Daar hadden ze zich al een week op kunnen voorbereiden....quote:Op woensdag 31 maart 2021 18:35 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Koolmees en van ark moeten gaan zoeken in tientalle documenten, volgens hun bestaan de documenten wel maar is sorteren een lang proces.
Niet iedereen heeft er belang bij om alle ins en outs van de formatie op nationale tv te openbaren.quote:Op woensdag 31 maart 2021 18:40 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Daar hadden ze zich al een week op kunnen voorbereiden....
De vraag die je wist dat ging komen.
Dat is niet zo vreemd. Er wordt een verslag iets geopenbaard waar jij aan deelgenomen zou hebben, maar geen inzage hebt gehad in het verslag. Dat vind ik geen raar verzoek.quote:Op woensdag 31 maart 2021 18:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft er belang bij om alle ins en outs van de formatie op nationale tv te openbaren.
Zelfs JA21 wilde eerst het gespreksverslag lezen voordat het openbaar wordt.
Die shitshow die mensen verwachten komt er niet.quote:Op woensdag 31 maart 2021 18:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft er belang bij om alle ins en outs van de formatie op nationale tv te openbaren.
Zelfs JA21 wilde eerst het gespreksverslag lezen voordat het openbaar wordt.
quote:In de stukken die Jorritsma en Ollongren naar de Kamer hebben gestuurd, wordt gesproken over de "stabiliteit" van de CDA-fractie, en het "afhechten" van de PVV. Ook wordt er geopperd om eerst persoonlijk het CDA te benaderen, en zonder de verkenners een gesprek te organiseren tussen VVD, D66 en het CDA.
Het gaat om aantekeningen in voorbereiding op de tweede gespreksronde met VVD en D66. Ook over de kleinere partijen zijn aantekeningen gemaakt. De PvdA "stelt als voorwaarde 2e linkse partij", GroenLinks "wil graag".
Het is sws ongekend dat de formatie zo openbaar is. Schept een precedent.quote:Op woensdag 31 maart 2021 18:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat is niet zo vreemd. Er wordt een verslag iets geopenbaard waar jij aan deelgenomen zou hebben, maar geen inzage hebt gehad in het verslag. Dat vind ik geen raar verzoek.
Een verkeerde dan wel. Je kunt niet met 150 man aan de formatie deelnemen, met 4/5 fractieleiders plus 2/3 assistenten per partij is al moeilijk genoeg.quote:Op woensdag 31 maart 2021 18:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is sws ongekend dat de formatie zo openbaar is. Schept een precedent.
En bovendien kun je je afvragen of dit het formatie-proces wel goed doet. Men moet ook in vertrouwen met elkaar kunnen spreken.quote:Op woensdag 31 maart 2021 18:53 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Een verkeerde dan wel. Je kunt niet met 150 man aan de formatie deelnemen, met 4/5 fractieleiders plus 2/3 assistenten per partij is al moeilijk genoeg.
En het volk moet het vertrouwen hebben dat daar geen dingen besproken worden die nu besproken zijn (naar het schijnt vooralsnog). Dat vertrouwen is er nu niet. Herstel dat eerst maar.quote:Op woensdag 31 maart 2021 18:55 schreef capricia het volgende:
[..]
En bovendien kun je je afvragen of dit het formatie-proces wel goed doet. Men moet ook in vertrouwen met elkaar kunnen spreken.
Storm in een glas water vooralsnog dus.quote:Op woensdag 31 maart 2021 18:48 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Die shitshow die mensen verwachten komt er niet.
Uit de stukken blijkt dat de verkenners de stabiliteit hebben besproken, no way dat rutte daar iets rechtstreeks over heeft gezegd, hij is gepokt en gemazzeld in het vak.
[..]
Dat kan hoor.quote:Op woensdag 31 maart 2021 18:58 schreef Scrummie het volgende:
[..]
En het volk moet het vertrouwen hebben dat daar geen dingen besproken worden die nu besproken zijn (naar het schijnt vooralsnog). Dat vertrouwen is er nu niet. Herstel dat eerst maar.
Hoe? Dat herstellen is helemaal geen stap in het proces. Pas als de bende gevormd is mag de kamer wel/geen vertrouwen uitspreken. Het volk komt pas weer aan de beurt als er nieuwe verkiezingen zijn.quote:Op woensdag 31 maart 2021 18:58 schreef Scrummie het volgende:
[..]
En het volk moet het vertrouwen hebben dat daar geen dingen besproken worden die nu besproken zijn (naar het schijnt vooralsnog). Dat vertrouwen is er nu niet. Herstel dat eerst maar.
Of ze gaan zo een coup plegen?quote:Op woensdag 31 maart 2021 19:00 schreef Guanabana het volgende:
Wilders en Thierry zitten nu, lijkt door te gaan?
nee de vergadering gaat heropent worden daarna beslissing. Kan best dat hij alleen even Nee hoeft te zeggen en naar huis kan.quote:Op woensdag 31 maart 2021 19:00 schreef Guanabana het volgende:
Wilders en Thierry zitten nu, lijkt door te gaan?
Nee joh die is alleen zenuwachtig over het formatie proces. Die heeft zich echt geen duidelijke uitspraken over Omtzicht laten ontlokken.quote:
Wilders haar witquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |