abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198781978
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 17:29 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Positie elders is vrij vaag qua formulering, het kan ook betekenen dat je wil inventariseren wat de kans is dat hij vertrekt. Er staat niet letterlijk "moet vertrekken".
In zijn geval laat deze formulering weinig te wensen over.
speak only if it improves the silence.
pi_198781994
quote:

[..]

Positie elders is vrij vaag qua formulering, het kan ook betekenen dat je wil inventariseren wat de kans is dat hij vertrekt. Er staat niet letterlijk "moet vertrekken".
Dan moeten ze dat toelichten. Maar Jorritsma en Ollongren staan nou ook niet echt te springen om duidelijkheid te scheppen, dat draagt natuurlijk ook niet echt bij aan het vertrouwen.
  woensdag 31 maart 2021 @ 17:32:33 #203
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198782001
quote:

[..]

zijn positie is in het tweede kamerlid, vrij duidelijk ,
elders slaat nergens op

Dre Moeder van Jorriit heeft zwaar de pest in
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_198782004
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 17:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De onderste steen is kwijt
[..]

mooi toch
Denk dat Wilders graag mee helpt zoeken...
pi_198782019
quote:
2s.gif Op woensdag 31 maart 2021 17:31 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Dan moeten ze dat toelichten. Maar Jorritsma en Ollongren staan nou ook niet echt te springen om duidelijkheid te scheppen, dat draagt natuurlijk ook niet echt bij aan het vertrouwen.
Deze documenten kwestie kunnen ze weinig aan doen, ze hebben de documenten overgedragen zoals het regelment en wilders heeft bewust een verkeerd verzoek ingediend om ollongren verder te kunnen beschadigen.
  woensdag 31 maart 2021 @ 17:35:08 #206
151515 verita
Happy days
pi_198782032
quote:
3s.gif Op woensdag 31 maart 2021 17:34 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Deze documenten kwestie kunnen ze weinig aan doen, ze hebben de documenten overgedragen zoals het regelment en wilders heeft bewust een verkeerd verzoek ingediend om ollongren verder te kunnen beschadigen.
Tuurlijk joh 8)7
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
  woensdag 31 maart 2021 @ 17:36:24 #207
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_198782043
quote:
3s.gif Op woensdag 31 maart 2021 17:34 schreef TjjWester het volgende:

[..]

BNW is de andere kant op conspiracy freak.
pi_198782055
Kaag: 'Laatste keer dat Rutte namens mij sprak'
https://www.telegraaf.nl/(...)tte-namens-mij-sprak

Weer een leermomentje voor 'het nieuwe leiderschap' :')
pi_198782057
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 17:35 schreef verita het volgende:

[..]

Tuurlijk joh 8)7
Wilders weet heel goed dat ollongren en jorritsma niet meer kunnen beschikken over de stukken. Er bestaat een uitgebreid een regelement en diverse wetten over het archiveren en overdragen van overheidsdocumenten.

Hij wist dat de documenten zijn overgedragen aan de nieuwe verkenners zoals een meerderheid van de kamer wilde.
pi_198782063
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 17:32 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

zijn positie is in het tweede kamerlid, vrij duidelijk ,
elders slaat nergens op

Dre Moeder van Jorriit heeft zwaar de pest in
Zijn positie is duidelijk omdat ie is gekozen ja, maar er waren wel degelijk berichten in de media over interne strubbelingen bij het CDA en het vertrouwen on hem en daarnaast zat hij overwerkt thuis. Ik vind het niet meer dan normaal dat je dan op z'n minst bij het CDA wil gaan informeren wat zijn toekomstperspectief is. Ook omdat zijn vertrek het CDA kan opblazen.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_198782072
quote:
2s.gif Op woensdag 31 maart 2021 17:31 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Eens
pi_198782074
quote:
14s.gif Op woensdag 31 maart 2021 17:36 schreef Draak31 het volgende:

[..]

BNW is de andere kant op conspiracy freak.
Wilders is heel goed op de hoogte van regels rondom het overdragen van documenten. Het kan hem ook niet ontgaan zijn dat er inmiddels twee nieuwe verkenners zijn aangesteld.
  woensdag 31 maart 2021 @ 17:43:12 #213
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_198782119
Kratje bier dat ze om 19:00 nog niet de stukken hebben?
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  woensdag 31 maart 2021 @ 17:44:59 #214
323876 michaelmoore
pi_198782140
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 17:38 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Zijn positie is duidelijk omdat ie is gekozen ja, maar er waren wel degelijk berichten in de media over interne strubbelingen bij het CDA en het vertrouwen on hem en daarnaast zat hij overwerkt thuis. Ik vind het niet meer dan normaal dat je dan op z'n minst bij het CDA wil gaan informeren wat zijn toekomstperspectief is. Ook omdat zijn vertrek het CDA kan opblazen.
Dit is door Hoekstra net volledig ontkend, wat uniek is op zich

Dan zou dat eerst in een gesprek tussen Omtzigt en Hoekstra blijken, niet in de formatie , die staat daar buiten
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_198782150
Alles bij elkaar denk ik dat de verkenners al teveel op de stoel van informateur/formateur zijn gaan zitten... Vroeg of laat moet het om stabiliteit en de poppetjes gaan. Iedereen in politiek Den Haag buiten VVD en D66 doet net alsof er ineens iets uitzonderlijks is gebeurd.
  woensdag 31 maart 2021 @ 17:46:52 #216
323876 michaelmoore
pi_198782163
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 17:45 schreef TheVulture het volgende:
Alles bij elkaar denk ik dat de verkenners al teveel op de stoel van informateur/formateur zijn gaan zitten... Vroeg of laat moet het om stabiliteit en de poppetjes gaan. Iedereen in politiek Den Haag buiten VVD en D66 doet net alsof er ineens iets uitzonderlijks is gebeurd.
iedereen heeft het eigen gespreksverslag toegezegd, behalve Rutte
pi_198782175
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 17:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ontkennen voor de buhne is makkelijk nu, maar Omtzigt heeft zelf tijdens de campagne al aangegeven dat hij zich gepasseerd voelde. Nog los van hoe die initiele lijsttrekkersverkiezing ging waarbij de meeste partijbobo's De Jonge al op het schild hadden gehesen.
pi_198782190
Keer op keer verbaas ik me over de incompetentie.

Geen verslagen, stukken niet compleet wat een aanfluiting. Het is echt tenenkrommend. Niet te filmen wat een amateurisme weer.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_198782195
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 17:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Keer op keer verbaas ik me over de incompetentie.

Geen verslagen, stukken niet compleet wat een aanfluiting. Het is echt tenenkrommend. Niet te filmen wat een amateurisme weer.
De verslagen en stukken zijn er wel mits het je aan de juiste personen vraagt.
  woensdag 31 maart 2021 @ 17:50:29 #220
323876 michaelmoore
pi_198782197
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 17:48 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ontkennen voor de buhne is makkelijk nu, maar Omtzigt heeft zelf tijdens de campagne al aangegeven dat hij zich gepasseerd voelde. Nog los van hoe die initiele lijsttrekkersverkiezing ging waarbij de meeste partijbobo's De Jonge al op het schild hadden gehesen.
Omtzigt wil geen andere functie en Hoekstra ook niet voor Omtzigt
pi_198782206
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 17:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dan zou dat eerst in een gesprek tussen Omtzigt en Hoekstra blijken, niet in de formatie , die staat daar buiten
Een vraag aan Hoekstra als CDA-onderhandelaar vanuit VVD/D66 of de fractie stabiel is om mee te regeren lijkt me vrij legitiem
  woensdag 31 maart 2021 @ 17:52:04 #222
323876 michaelmoore
pi_198782214
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 17:51 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Een vraag aan Hoekstra als CDA-onderhandelaar vanuit VVD/D66 of de fractie stabiel is om mee te regeren lijkt me vrij legitiem
Hoekstra die geeft zijn gespreksverslag vrij , Kaag ook
pi_198782226
quote:
3s.gif Op woensdag 31 maart 2021 17:50 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Nou, ik hoor net dat het dus niet eens duidelijk is of er verslagen zijn.

En de juiste mensen? De aanstichter van deze ellende, Ollongren, die is daar gewoon hoor. Die weet al dagen dat dit debat er aan komt en verschuilt zich nu achter bureaucratisch geneuzel.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_198782243
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 17:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

En de juiste mensen? De aanstichter van deze ellende, Ollongren, die is daar gewoon hoor. Die weet al dagen dat dit debat er aan komt en verschuilt zich nu achter bureaucratisch geneuzel.
Nee die verschuilt zich niet achter bureaucratisch geneuzel, ze heeft gedaan wat de kamer haar heeft opgedragen. Dan is het onlogisch om van haar de stukken te willen, nu moeten zij aan de nieuwe verkenners gaan vragen om de stukken.
  woensdag 31 maart 2021 @ 17:56:25 #225
436222 Japepk
Padvinder
pi_198782252
quote:
3s.gif Op woensdag 31 maart 2021 17:55 schreef TjjWester het volgende:
nu moeten zij aan de nieuwe verkenners gaan vragen om de stukken.
Dat is precies het bureaucratische geneuzel wat wordt bedoeld
't Echte en 't ware!
pi_198782260
quote:
14s.gif Op woensdag 31 maart 2021 17:22 schreef Marsenal het volgende:
Schandalig vind ik het gaan zo, lijkt wel een bananenrepubliek.

Als straks eindelijk duidelijk is wie er allemaal schuldig is aan dit geklooi zou ik misschien wel opnieuw naar de stembus willen.
Je bent bang gestemd te hebben op de verkeerde persoon in jouw ogen ?
pi_198782279
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 17:56 schreef Japepk het volgende:

[..]

Dat is precies het bureaucratische geneuzel wat wordt bedoeld
Wilders had meteen efficiënt moeten zijn: hij weet dat de oud verkenners als het goed is geen stukken meer hebben, door specifiek aan de oud verkenners te vragen om de stukken heeft hij voor veel vertraging gezorgd.

Het was prima mogelijk om het verzoek te richten aan de nieuwe verkenners, heeft hij niet gedaan.
  woensdag 31 maart 2021 @ 17:59:04 #228
323876 michaelmoore
pi_198782282
quote:

[..]

Nee die verschuilt zich niet achter bureaucratisch geneuzel, ze heeft gedaan wat de kamer haar heeft opgedragen. Dan is het onlogisch om van haar de stukken te willen, nu moeten zij aan de nieuwe verkenners gaan vragen om de stukken.
va ieder gesprek is een gespreksverslag , ieder heeft het verslag

Kan zijn dat ze sommige gespreksverslagen opnieuw gaan maken
pi_198782284
quote:
3s.gif Op woensdag 31 maart 2021 17:50 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Waarom halen ze die niet uit zichzelf op?
Ze kunnen toch nagaan dat de parlementsleden alles willen inzien ?
pi_198782287
quote:

[..]

De kamer vroeg om alle stukken en dit zijn niet alle stukken. Zo simpel is het.
pi_198782301
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 17:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

va ieder gesprek is een gespreksverslag , ieder heeft het verslag

Kan zijn dat ze sommige gespreksverslagen opnieuw gaan maken
Neen bij de wisseling van de wacht is het volgens de regels de bedoeling dat alle papieren en documenten worden overgedragen.

Volgens de regels kunnen de oud verkenners niet beschikken over deze documenten.
pi_198782308
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 17:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

De kamer vroeg om alle stukken en dit zijn niet alle stukken. Zo simpel is het.
Wilders vroeg alle stukken aan de oud verkenners, ze kunnen niet iets leveren wat ze niet hebben. Je moet het gaan halen bij de gene die het nu heeft.
pi_198782312
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 17:23 schreef TheVulture het volgende:
Wat zou nu precies de ramp zijn als de verkenners hun twijfels hebben gehad bij de stabiliteit van de CDA-fractie en dat ze in dat licht bij daadwerkelijke onderhandelingen het advies mee wilden geven om te bespreken wat de toekomstplannen van Omtzigt zouden zijn? Of de kans bestaat dat hij zou vertrekken (functie elders). Als Hoekstra dan had geantwoord dat ie sowieso zou blijven hadden VVD en D66 daarop een keuze moeten maken of het CDA aan boord moest komen
Waarom zou je denken dat Omtzigt uit zichzelf andere toekomstplannen zou hebben, gezien het feit dat hij zich net weer verkiesbaar had gesteld voor het kamer lidmaatschap? En als dat al het uitgangspunt was geweest, dan had er wel iets van "toekomstplannen Omtzigt" gestaan.

"functie elders" is een idee/suggestie geweest van iemand buiten Omtzigt, met het idee dat men hem wellicht een interessante functie zou kunnen aanbieden om zodoende van een lastig kamerlid af te zijn. Anders kun je het haast niet interpreteren.

En dat men in de formatie de stabiliteit van het CDA wil bespreken, en de rol van Omtzigt daarin, is op zich nog prima. Je moet bij regeren toch straks kunnen rekenen op minstens 76 zetels. Het is de "functie elders" passage die zo kwalijk is.
pi_198782318
quote:
3s.gif Op woensdag 31 maart 2021 18:01 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Wilders vroeg alle stukken aan de oud verkenners, ze kunnen niet iets leveren wat ze niet hebben.
Er werd gevraagd om alle stukken. Als je die niet hebt vraag je ze op bij de mensen die ze wel hebben.
pi_198782321
quote:

[..]

Wilders vroeg alle stukken aan de oud verkenners, ze kunnen niet iets leveren wat ze niet hebben.
Natuurlijk hebben ze die stukken, al dan niet digitaal.
pi_198782329
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 17:57 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]

Je bent bang gestemd te hebben op de verkeerde persoon in jouw ogen ?
Degene op wie ikzelf gestemd heb is niet eens in de kamer gekomen :7

Het gaat natuurlijk over dat we gaan ontdekken wie er zich bediend van achterkamertjespolitiek.
-nee-
pi_198782339
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 18:02 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]

Dat ook nog. Er is echt geen mens die gelooft dat ze die stukken niet meer hebben.

Alle aapjes en email zijn zeker ook opeens verdwenen.....
pi_198782340
quote:
14s.gif Op woensdag 31 maart 2021 18:02 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Degene op wie ik gestemd heb is niet eens in de kamer gekomen :7
Ah oke, bij mij hetzelfde maar wel op een partij gestemd die er in zit.
pi_198782343
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 18:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Er werd gevraagd om alle stukken. Als je die niet hebt vraag je ze op bij de mensen die ze wel hebben.
Nee hij heeft bewust het verzoek verkeerd gedaan puur om deze rel op te blazen, hij weet als kamerlid heel goed waar alle mogelijke stukken zijn en hij weet ook heel goed waar hij het verzoek aan moet richten. Dat weigeren is gewoon treiteren. Via via is nooit sneller dan rechtstreeks
  woensdag 31 maart 2021 @ 18:03:56 #240
323876 michaelmoore
pi_198782348
quote:
3s.gif Op woensdag 31 maart 2021 18:00 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Neen bij de wisseling van de wacht is het volgens de regels de bedoeling dat alle papieren en documenten worden overgedragen.

Volgens de regels kunnen de oud verkenners niet beschikken over deze documenten.
De fractie leiders hebben ook een afschrift van het gespreksverslag uiteraard

quote:

[..]

Tuurlijk .

Of de tikgeit die dat heeft ingetikt
pi_198782350
quote:

[..]

Wilders vroeg alle stukken aan de oud verkenners, ze kunnen niet iets leveren wat ze niet hebben. Je moet het gaan halen bij de gene die het nu heeft.
Dan hadden ze dat toch ook kunnen navragen bij de verkenners van nu ?
pi_198782352
quote:

[..]

Nee volgens de regels hebben ze die overgedragen, het maken van kopietjes of digitale expemplaren is niet toegestaan. We moeten er maar op vertrouwen dat het niet gebeurd is.
pi_198782361
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 18:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat ook nog. Er is echt geen mens die gelooft dat ze die stukken niet meer hebben.

Alle aapjes en email zijn zeker ook opeens verdwenen.....
De stukken zijn niet verdwenen maar in een dossier gestopt en bij Van ark en koolmees gedropt, zoals voorgeschreven.
  woensdag 31 maart 2021 @ 18:06:25 #244
323876 michaelmoore
pi_198782365
quote:
3s.gif Op woensdag 31 maart 2021 18:04 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Nee volgens de regels hebben ze die overgedragen, het maken van kopietjes of digitale expemplaren is niet toegestaan. We moeten er maar op vertrouwen dat het niet gebeurd is.

Iedereen krijgt een gespreksverslag ook Rutte en iemand heeft dat ingetikt, die kan ook gehoord worden
pi_198782382
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 18:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Iedereen krijgt een gespreksverslag ook Rutte en iemand heeft dat ingetikt, die kan ook gehoord worden
Ja maar dat is niet het verzoek wat wilders heeft gedaan. Zover ik heb begrepen bestaan er ook documenten met gedachtenspinsels van de verkenners, los van de gesprekken met partijleiders.
pi_198782387
quote:
3s.gif Op woensdag 31 maart 2021 18:03 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Nee hij heeft bewust het verzoek verkeerd gedaan puur om deze rel op te blazen, hij weet als kamerlid heel goed waar alle mogelijke stukken zijn en hij weet ook heel goed waar hij het verzoek aan moet richten. Dat weigeren is gewoon treiteren. Via via is nooit sneller dan rechtstreeks
Joh? Jij kan in het hoofd van Wilders kijken?

Hij heeft deze vraag neergelegd bij de personen die dit proces geleid hebben. De juiste plaats dus.

De ex verkenners komen verantwoording afleggen en de ex verkenners wordt opgedragen alle stukken aan te leveren. Als de ex verkenners die stukken niet meer hebben (wat natuurlijk geen weldenkend mens gelooft) dan bellen die ex verkenners de huidige verkenners op en vragen om een kopie van die stukken. Zo simpel is het.

Het feit dat men nu ALWEER uren bezig is met alle stukken boven tafel krijgen illustreert hoe door en door verrot en corrupt het huidige bestuur is.
pi_198782409
quote:
3s.gif Op woensdag 31 maart 2021 18:07 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Ja maar dat is niet het verzoek wat wilders heeft gedaan. Zover ik heb begrepen bestaan er ook documenten met gedachtenspinsels van de verkenners, los van de gesprekken met partijleiders.
En waarom zou Ollongren stukken met haar eigen gedachgespinsels niet meer hebben?
  woensdag 31 maart 2021 @ 18:10:03 #248
323876 michaelmoore
pi_198782422
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 18:09 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

En waarom zou Ollongren stukken met haar eigen gedachgespinsels niet meer hebben?
Degeen die het heeft ingetikt die moet getuigen
pi_198782426
Wel bijzonder trouwens dat Hoekstra tegen openbaarmaking heeft gestemd. Wat heeft hij te verbergen?
  woensdag 31 maart 2021 @ 18:10:29 #250
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198782429
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 18:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Joh? Jij kan in het hoofd van Wilders kijken?

Hij heeft deze vraag neergelegd bij de personen die dit proces geleid hebben. De juiste plaats dus.

De ex verkenners komen verantwoording afleggen en de ex verkenners wordt opgedragen alle stukken aan te leveren. Als de ex verkenners die stukken niet meer hebben (wat natuurlijk geen weldenkend mens gelooft) dan bellen die ex verkenners de huidige verkenners op en vragen om een kopie van die stukken. Zo simpel is het.

Het feit dat men nu ALWEER uren bezig is met alle stukken boven tafel krijgen illustreert hoe door en door verrot en corrupt het huidige bestuur is.
Ja, of de kamer vraagt die zooi gewoon op bij degenen die officieel over de documenten beschikken als verkenners zijn teruggetreden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198782443
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 18:10 schreef Breekfast het volgende:
Wel bijzonder trouwens dat Hoekstra tegen openbaarmaking heeft gestemd. Wat heeft hij te verbergen?
Geldt dan niet de wil van de meerderheid dat iedereen het openbaar krijgt ?
pi_198782458
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 18:09 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Zover ik begrepen heb ging het niet specifiek om de gedachtenspinspels van Ollongren maar meer om samenvattend/voorzichtig concluderende gesprek tussen beide verkenners.

Volgens de daarvoor geldende regels zou die in dossier gestopt moeten zijn en is het niet de bedoeling dat oud verkenners daar kopietjes van achter houden.

Mocht dat wel zo zijn dan is opbiechten een zeer slecht idee.
pi_198782483
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 18:10 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja, of de kamer vraagt die zooi gewoon op bij degenen die officieel over de documenten beschikken als verkenners zijn teruggetreden.
Er zijn gewoon twee verkenners die over de documenten beschikken.... Maar de kamer doet het liever via via via lekker snel.
pi_198782484
quote:
3s.gif Op woensdag 31 maart 2021 18:12 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Zover ik begrepen heb ging het niet specifiek om de gedachtenspinspels van Ollongren maar meer om samenvattend/voorzichtig concluderende gesprek tussen beide verkenners.

Volgens de daarvoor geldende regels zou die in dossier gestopt moeten zijn en is het niet de bedoeling dat oud verkenners daar kopietjes van achter houden.

Mocht dat wel zo zijn dan is opbiechten een zeer slecht idee.
Waar kan ik die regels vinden?
pi_198782492
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 17:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Vergeet de arrogantie niet waarmee ze te laat bij dit debat aanschoof...
pi_198782499
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 18:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Waar kan ik die regels vinden?
Die heeft de tweede kamer vastgesteld in haar regelement, daarnaast zijn er ook diverse wetten waar in staat hoe met overheidsdocumenten omgegaan moeten worden.
  woensdag 31 maart 2021 @ 18:17:00 #257
323876 michaelmoore
pi_198782522
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 18:14 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Vergeet de arrogantie niet waarmee ze te laat bij dit debat aanschoof...
Warhoofd Ollongren is de arrogantie zelve

Die heeft schijt aan iedereen , De moeder van Jorrit is niet blij helemaal niet
En nog heeft die trut geen aktentas gekocht , ongelofelijk
pi_198782527
Op Twitter vallen mensen over de vraag van Joost Eerdmans of hij eerst zijn eigen verslag met de verkenners mag inzien. Men denkt meteen dat hij wat meer weet ofzo.

Lijkt me niet meer dan logisch met deze puinhoop, de dames hebben er van alles in kunnen zetten...
pi_198782542
quote:
3s.gif Op woensdag 31 maart 2021 18:15 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Die heeft de tweede kamer vastgesteld in haar regelement, daarnaast zijn er ook diverse wetten waar in staat hoe met overheidsdocumenten omgegaan moeten worden.
Ik ben op zoek naar de specifieke regel waarin staat dat deze stukken in het dossier moeten zitten en dat de ex verkenners hier niks van mogen bewaren.

Mind you, verkenner is helemaal geen wettelijke functie. Die komt niet voor in de grondwet. Dus ik ben erg benieuwd op welke wetten en regels jij doelt waarin zou staan hoe verkenners met die stukken om moeten gaan.
pi_198782553
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 18:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Warhoofd Ollongren is de arrogantie zelve

Die heeft schijt aan iedereen , De moeder van Jorrit is niet blij helemaal niet
En nog heeft die trut geen aktentas gekocht , ongelofelijk
Ze had vorige week al een grote boodschappentas bij...

Ben best benieuwd wat ze daar in had zitten, aangezien ze daar niet hun eigen broodtrommel meenemen.
pi_198782568
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 18:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik ben op zoek naar de specifieke regel waarin staat dat deze stukken in het dossier moeten zitten en dat de ex verkenners hier niks van mogen bewaren.

Mind you, verkenner is helemaal geen wettelijke functie. Die komt niet voor in de grondwet. Dus ik ben erg benieuwd op welke wetten en regels jij doelt waarin zou staan hoe verkenners met die stukken om moeten gaan.
Dat heb je verkeerd. Hoewel verkenners inderdaad in geen enkele wet worden genoemd worden ze wel officieel aangesteld door de kamer en ontslag verleent door de kamer. Van beide is een brief te vinden, het is dus geen vrijblijvend baantje. Ze zullen gewoon moeten voldoen aan de regels en wetten.
pi_198782580
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 18:18 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ze had vorige week al een grote boodschappentas bij...

Ben best benieuwd wat ze daar in had zitten, aangezien ze daar niet hun eigen broodtrommel meenemen.
Is het restaurant niet gesloten??? ik zag zoiets op twitter voorbij komen :D :P :P :D :P :D :D
pi_198782587
twitter

De beerput gaat nog verder open...
pi_198782591
quote:
3s.gif Op woensdag 31 maart 2021 18:21 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Is het restaurant niet gesloten??? ik zag zoiets op twitter voorbij komen :D :P :P :D :P :D :D
Afhaalmaaltijd
pi_198782603
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 18:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[ twitter ]

Afhechten is gewoon ambtelijke taal voor afronden. Tijdens de campagne wisten we al dat de partijen niet samen willen met de pvv dus afhechten wil niks anders zeggen dan 1 keer formeel vragen en dan concluderen dat er geen draagvlak is.
  woensdag 31 maart 2021 @ 18:24:02 #266
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198782606
quote:
[ twitter ]

Hoezo beerput? Wat is hier gek aan?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 31 maart 2021 @ 18:24:49 #267
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198782615
Is er om 19:00 nog een debat? Of zijn de stukken nog niet gevonden?
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_198782620
quote:
84s.gif Op woensdag 31 maart 2021 18:24 schreef Starhopper het volgende:
Is er om 19:00 nog een debat? Of zijn de stukken nog niet gevonden?
Weet niemand.
pi_198782629
quote:
[ twitter ]

Nah, algemeen bekend dat de meeste partijen de PVV uitsluiten. "Afhechten" is dus gewoon die optie definitief terzijde schuiven. Niks vreemds aan.
  woensdag 31 maart 2021 @ 18:26:42 #270
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198782646
quote:
3s.gif Op woensdag 31 maart 2021 18:25 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Weet niemand.
Waarom niet? Als de stukken er om 18:00 niet zijn, dan is het debat morgen. Het is nu bijna 18:30 dus dan moet er toch duidelijkheid zijn?
pi_198782647
quote:
3s.gif Op woensdag 31 maart 2021 18:20 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Dat heb je verkeerd. Hoewel verkenners inderdaad in geen enkele wet worden genoemd worden ze wel officieel aangesteld door de kamer en ontslag verleent door de kamer. Van beide is een brief te vinden, het is dus geen vrijblijvend baantje. Ze zullen gewoon moeten voldoen aan de regels en wetten.
Maar dat vraag ik niet. Ik vraag om waar ik die regel kan vinden. Ik wil het graag zelf nalezen.

Dus, heb je hier een concreet antwoord op? Het riekt namelijk naar kolder. Bijvoorbeeld een Renske Leijten, die heeft maandenlang in een onderzoekscommissie gezeten over de kinderopvangtoeslagaffaire. Daar hebben ze een lijvig rapport voor geschreven, en toen is de commissie ontbonden. Wat jij dus zegt is dat na het ontbinden van de commissie alle stukken in het dossier moeten zitten (uiteraard) maar dat alle leden van die commissie vervolgens met een stofkam door hun mailbox zijn gegaan, al het app verkeer doorgegaan zijn en dat allemaal vakkundig verwijdert hebben want er mag geen spoor van achter blijven, ze zitten immers niet meer in de commissie.

Nou, dat is echt hele grote onzin en tot je mij de regels waar dat uit zou moeten blijken gewoon met nummer en wetboek noemt zodat ik dat zelf na kan lezen ga ik er van uit dat het ook gewoon onzin is.
pi_198782663
quote:
84s.gif Op woensdag 31 maart 2021 18:26 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Waarom niet? Als de stukken er om 18:00 niet zijn, dan is het debat morgen. Het is nu bijna 18:30 dus dan moet er toch duidelijkheid zijn?
Je krijgt pas om 19:00 uur antwoord, dan is de heropening.
pi_198782668
Ze vragen nu alle stukken op van de twee verkenners, maar ze moeten alles opvragen.
1-vd oude in eigen beheer
2-vd oude bij AZ
3-vd nieuwe in eigen beheer
4-vd nieuwe bij AZ
5-het verkennersstafarchief bij AZ.

En per direct het dossier laten vergrendelen.

Anders komt die steen nooit boven...
  woensdag 31 maart 2021 @ 18:29:03 #274
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198782673
quote:
3s.gif Op woensdag 31 maart 2021 18:28 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Je krijgt pas om 19:00 uur antwoord, dan is de heropening.
:'(
  woensdag 31 maart 2021 @ 18:31:13 #275
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_198782695
Is het niet zo dat er gezegd kan worden 'we hebben alle stukken morgen pas' en dat er dan nog wat dingen stiekem snel door de shredder worden gehaald?
Ik zou het allemaal voor geen cent vertrouwen :')
Koel en donker bewaren
pi_198782699
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 18:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Maar dat vraag ik niet. Ik vraag om waar ik die regel kan vinden. Ik wil het graag zelf nalezen.

Dus, heb je hier een concreet antwoord op? Het riekt namelijk naar kolder. Bijvoorbeeld een Renske Leijten, die heeft maandenlang in een onderzoekscommissie gezeten over de kinderopvangtoeslagaffaire. Daar hebben ze een lijvig rapport voor geschreven, en toen is de commissie ontbonden. Wat jij dus zegt is dat na het ontbinden van de commissie alle stukken in het dossier moeten zitten (uiteraard) maar dat alle leden van die commissie vervolgens met een stofkam door hun mailbox zijn gegaan, al het app verkeer doorgegaan zijn en dat allemaal vakkundig verwijdert hebben want er mag geen spoor van achter blijven, ze zitten immers niet meer in de commissie.

Nou, dat is echt hele grote onzin en tot je mij de regels waar dat uit zou moeten blijken gewoon met nummer en wetboek noemt zodat ik dat zelf na kan lezen ga ik er van uit dat het ook gewoon onzin is.
De commissie heeft net als de verkenners een apart email adres en opslag, na ontbinding worden alle documenten gearchiveerd zoals bedoeld in de archiefwet. Het is niet de bedoeling dat kamerleden en zeker verkenners(gewone burgers) dit soort documenten achter houden allemaal te lezen in de wet en het regelment van de kamer.

Dus ik heb geen idee wat je verder wilt.
pi_198782707
quote:
84s.gif Op woensdag 31 maart 2021 18:29 schreef Starhopper het volgende:

[..]

:'(
Misschien dat er nog iemand iets op twitter meld anders is het 19:00 uur.
pi_198782746
quote:
3s.gif Op woensdag 31 maart 2021 18:31 schreef TjjWester het volgende:

[..]

De commissie heeft net als de verkenners een apart email adres en opslag, na ontbinding worden alle documenten gearchiveerd zoals bedoeld in de archiefwet. Het is niet de bedoeling dat kamerleden en zeker verkenners(gewone burgers) dit soort documenten achter houden allemaal te lezen in de wet en het regelment van de kamer.

Dus ik heb geen idee wat je verder wilt.
Wat ik schrijf: ik wil zelf kunnen nalezen wat jij heel stellig beweert.

Ik heb daar nu meermaals om gevraagd maar je blijft er omheen draaien dus ik hou het maar op onzin.
pi_198782747
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 18:31 schreef Guanabana het volgende:
Is het niet zo dat er gezegd kan worden 'we hebben alle stukken morgen pas' en dat er dan nog wat dingen stiekem snel door de shredder worden gehaald?
Ik zou het allemaal voor geen cent vertrouwen :')
Koolmees en van ark moeten gaan zoeken in tientalle documenten, volgens hun bestaan de documenten wel maar is sorteren een lang proces.
pi_198782806
quote:
3s.gif Op woensdag 31 maart 2021 18:35 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Koolmees en van ark moeten gaan zoeken in tientalle documenten, volgens hun bestaan de documenten wel maar is sorteren een lang proces.
Daar hadden ze zich al een week op kunnen voorbereiden....

De vraag die je wist dat ging komen.
  Moderator woensdag 31 maart 2021 @ 18:43:38 #281
236264 crew  capricia
pi_198782845
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 18:40 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Daar hadden ze zich al een week op kunnen voorbereiden....

De vraag die je wist dat ging komen.
Niet iedereen heeft er belang bij om alle ins en outs van de formatie op nationale tv te openbaren.

Zelfs JA21 wilde eerst het gespreksverslag lezen voordat het openbaar wordt. :D
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198782885
quote:
1s.gif Op woensdag 31 maart 2021 18:43 schreef capricia het volgende:

[..]

Niet iedereen heeft er belang bij om alle ins en outs van de formatie op nationale tv te openbaren.

Dat is niet zo vreemd. Er wordt een verslag iets geopenbaard waar jij aan deelgenomen zou hebben, maar geen inzage hebt gehad in het verslag. Dat vind ik geen raar verzoek.
pi_198782909
quote:
1s.gif Op woensdag 31 maart 2021 18:43 schreef capricia het volgende:

[..]

Die shitshow die mensen verwachten komt er niet.

Uit de stukken blijkt dat de verkenners de stabiliteit hebben besproken, no way dat rutte daar iets rechtstreeks over heeft gezegd, hij is gepokt en gemazzeld in het vak.
quote:
In de stukken die Jorritsma en Ollongren naar de Kamer hebben gestuurd, wordt gesproken over de "stabiliteit" van de CDA-fractie, en het "afhechten" van de PVV. Ook wordt er geopperd om eerst persoonlijk het CDA te benaderen, en zonder de verkenners een gesprek te organiseren tussen VVD, D66 en het CDA.

Het gaat om aantekeningen in voorbereiding op de tweede gespreksronde met VVD en D66. Ook over de kleinere partijen zijn aantekeningen gemaakt. De PvdA "stelt als voorwaarde 2e linkse partij", GroenLinks "wil graag".
  Moderator woensdag 31 maart 2021 @ 18:51:49 #284
236264 crew  capricia
pi_198782958
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 18:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat is niet zo vreemd. Er wordt een verslag iets geopenbaard waar jij aan deelgenomen zou hebben, maar geen inzage hebt gehad in het verslag. Dat vind ik geen raar verzoek.
Het is sws ongekend dat de formatie zo openbaar is. Schept een precedent.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198782980
quote:
1s.gif Op woensdag 31 maart 2021 18:51 schreef capricia het volgende:

[..]

Het is sws ongekend dat de formatie zo openbaar is. Schept een precedent.
Een verkeerde dan wel. Je kunt niet met 150 man aan de formatie deelnemen, met 4/5 fractieleiders plus 2/3 assistenten per partij is al moeilijk genoeg.
  Moderator woensdag 31 maart 2021 @ 18:55:04 #286
236264 crew  capricia
pi_198783003
quote:
3s.gif Op woensdag 31 maart 2021 18:53 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Een verkeerde dan wel. Je kunt niet met 150 man aan de formatie deelnemen, met 4/5 fractieleiders plus 2/3 assistenten per partij is al moeilijk genoeg.
En bovendien kun je je afvragen of dit het formatie-proces wel goed doet. Men moet ook in vertrouwen met elkaar kunnen spreken.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198783063
twitter
pi_198783071
quote:
1s.gif Op woensdag 31 maart 2021 18:55 schreef capricia het volgende:

[..]

En bovendien kun je je afvragen of dit het formatie-proces wel goed doet. Men moet ook in vertrouwen met elkaar kunnen spreken.
En het volk moet het vertrouwen hebben dat daar geen dingen besproken worden die nu besproken zijn (naar het schijnt vooralsnog). Dat vertrouwen is er nu niet. Herstel dat eerst maar.
  woensdag 31 maart 2021 @ 18:58:33 #289
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198783073
quote:
3s.gif Op woensdag 31 maart 2021 18:48 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Die shitshow die mensen verwachten komt er niet.

Uit de stukken blijkt dat de verkenners de stabiliteit hebben besproken, no way dat rutte daar iets rechtstreeks over heeft gezegd, hij is gepokt en gemazzeld in het vak.
[..]

Storm in een glas water vooralsnog dus.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_198783079
twitter
  Moderator woensdag 31 maart 2021 @ 18:59:33 #291
236264 crew  capricia
pi_198783090
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 18:58 schreef Scrummie het volgende:

[..]

En het volk moet het vertrouwen hebben dat daar geen dingen besproken worden die nu besproken zijn (naar het schijnt vooralsnog). Dat vertrouwen is er nu niet. Herstel dat eerst maar.
Dat kan hoor. :D Ik vind het prima.
Maar besef wel dat dit een precedent schept.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198783091
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 18:58 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Hoe? Dat herstellen is helemaal geen stap in het proces. Pas als de bende gevormd is mag de kamer wel/geen vertrouwen uitspreken. Het volk komt pas weer aan de beurt als er nieuwe verkiezingen zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2021 19:00:08 ]
  woensdag 31 maart 2021 @ 19:00:22 #293
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_198783100
Wilders en Thierry zitten nu, lijkt door te gaan?
Koel en donker bewaren
  woensdag 31 maart 2021 @ 19:00:59 #294
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198783110
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 19:00 schreef Guanabana het volgende:
Of ze gaan zo een coup plegen?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_198783112
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 19:00 schreef Guanabana het volgende:
nee de vergadering gaat heropent worden daarna beslissing. Kan best dat hij alleen even Nee hoeft te zeggen en naar huis kan.
  woensdag 31 maart 2021 @ 19:02:09 #296
22565 asco
Los in deze tent
pi_198783133
Zet die mic eens aan.
pi_198783141
rutte zag er zenuwachtig uit
pi_198783161
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 19:02 schreef Dimachaerus het volgende:
Nee joh die is alleen zenuwachtig over het formatie proces. Die heeft zich echt geen duidelijke uitspraken over Omtzicht laten ontlokken.
pi_198783163
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 19:02 schreef Dimachaerus het volgende:
Azarkan boos
  woensdag 31 maart 2021 @ 19:04:36 #300
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198783183
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 19:03 schreef Houtenbeen het volgende: