Wat mij doet vermoeden dat een van beide partijen toch iets te verbergen heeftquote:Op woensdag 31 maart 2021 15:03 schreef praadje het volgende:
[..]
Oh foutje van mij. Ik las je zin verkeerd.
quote:
Ze weten uiteraard dat er toch wel voldoende steun komt dus ze hadden in principe net zo goed steun uit kunnen spreken.quote:Op woensdag 31 maart 2021 15:09 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Wat mij doet vermoeden dat een van beide partijen toch iets te verbergen heeft
Dat had hij wel meteen gedaan. Rutte weet dat dit een gedachtenspinsel van ollongren is, die heeft niks te vrezen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 15:24 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ze weten uiteraard dat er toch wel voldoende steun komt dus ze hadden in principe net zo goed steun uit kunnen spreken.
Ik vermoed dus dat ze straks gaan proberen aan te voeren dat de stukken vertrouwelijk zijn oid.
Maar waarom steunt hij het openbaar maken van die stukken dan nietquote:Op woensdag 31 maart 2021 15:27 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Dat had hij wel meteen gedaan. Rutte weet dat dit een gedachtenspinsel van ollongren is, die heeft niks te vrezen.
Eerder te winnen als hij kan framen dat het uit de d66 hoek komt.
Dat heeft hij niet gedaan. Hij heeft gezegd steun voor het debat, zonder zich uit te laten over de stukken.quote:Op woensdag 31 maart 2021 15:28 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Maar waarom steunt hij het openbaar maken van die stukken dan niet
Dan denk ik, net Pieter Omzigt nog zeer geemotioneerd gezien hebbend, dat die zijn conclusies trekt en inderdaad voor zichzelf begint. Pieter is een loyale hond, maar als je die te vaak trapt, bijt die ook een keer terugquote:Op woensdag 31 maart 2021 15:44 schreef Scrummie het volgende:
Apart dat het CDA die stukken openbaren ook niet steunde. Mocht nou tóch blijken dat dit wél van het CDA afkomstig is kan je die partij feitelijk wel opdoeken volgens mij.
Niet heel onlogisch toch?quote:
Moeten we hier nou echt schijnheilig verontwaardigd over gaan doen? De grote partijen hebben toch allang aangegeven niet met PVV te gaan regeren (terecht).quote:
Het schijnheilige is hier juist niet over vallen, want 'eerst gesprek CDA nodig' wijst erop dat PVV niet helemaal uitgesloten was. Dus als het CDA niet mee wil spelen, PVV toch in beeld was gekomen. Tenminste, zo vat ik 'm op.quote:Op woensdag 31 maart 2021 15:55 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Moeten we hier nou echt schijnheilig verontwaardigd over gaan doen? De grote partijen hebben toch allang aangegeven niet met PVV te gaan regeren (terecht).
Wilders wil gewoon roeptoeteren over dat het ondemocratisch is. Terwijl de achterban van VVD, D66 en CDA daar ook niet op zit te wachten, dus die doen juist recht aan de democratie door geen ideologisch gezien geen totaal ongeloofwaardige coalities aan te gaan.quote:Op woensdag 31 maart 2021 15:55 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Niet heel onlogisch toch?
VVD en D66 willen allebei niet met de PVV, ook al zijn ze de derde partij.
We zullen het zo horen, want Wilders gaat dit niet loslatenquote:Op woensdag 31 maart 2021 15:57 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het schijnheilige is hier juist niet over vallen, want 'eerst gesprek CDA nodig' wijst erop dat PVV niet helemaal uitgesloten was. Dus als het CDA niet mee wil spelen, PVV toch in beeld was gekomen. Tenminste, zo vat ik 'm op.
Maar het blijft binnen de opdracht van de verkenners: Uitzoeken welke regeringen er mogelijk zijn.quote:Op woensdag 31 maart 2021 15:57 schreef Scrummie het volgende:
Het schijnheilige is hier juist niet over vallen, want 'eerst gesprek CDA nodig' wijst erop dat PVV niet helemaal uitgesloten was. Dus als het CDA niet mee wil spelen, PVV toch in beeld was gekomen. Tenminste, zo vat ik 'm op.
PVV'ers hebben meestal wat moeite om een functie elders te bemachtigen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:01 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Maar het blijft binnen de opdracht van de verkenners: Uitzoeken welke regeringen er mogelijk zijn.
Dat de PVV in die context een tweede keus is is dan niet vreemd of buitensporig.
Het zou wat anders zijn als er stond: positie PVV fractie; functie elders?
In een verkiezingscampagne partijen uitsluiten om vervolgens in de achterkamertjes niet uit te sluiten vind ik wel vreemd en buitensporig (en hypocriet, ondemocratisch, walgelijk, etc).quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:01 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Maar het blijft binnen de opdracht van de verkenners: Uitzoeken welke regeringen er mogelijk zijn.
Dat de PVV in die context een tweede keus is is dan niet vreemd of buitensporig.
Het zou wat anders zijn als er stond: positie PVV fractie; functie elders?
Donder gewoon op, het gaat hier over Ollongren, Jorritsma en daaraan gerelateerde dingen. PVV kiezers wegzetten als mongolen doe je maar ergens anders.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:01 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
PVV'ers hebben meestal wat moeite om een functie elders te bemachtigen.
Overigens kan het ook zijn dat ze ook van CDA hun positie over de PVV wilden hebben voordat ze ze afhechten. Om het gesprek met de PVV wat kracht bij te zetten (zowel VVD,D66 en CDA willen niet, dus we gaan voorlopig niet met jullie verder, aju.)quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:02 schreef Scrummie het volgende:
[..]
In een verkiezingscampagne partijen uitsluiten om vervolgens in de achterkamertjes niet uit te sluiten vind ik wel vreemd en buitensporig (en hypocriet, ondemocratisch, walgelijk, etc).
Ik voel zijn pijn, wat een verschrikkelijk nare shitshow is dit. Walgelijk.quote:Op woensdag 31 maart 2021 15:06 schreef Scrummie het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)wil-opheldering.html
Prima teksten van Pieter.
Dan had ze dus 'afhechten punt' neer moeten zetten?quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:02 schreef Scrummie het volgende:
[..]
In een verkiezingscampagne partijen uitsluiten om vervolgens in de achterkamertjes niet uit te sluiten vind ik wel vreemd en buitensporig (en hypocriet, ondemocratisch, walgelijk, etc).
Maakt me geen reet uit.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:08 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Dan had ze dus 'afhechten punt' neer moeten zetten?
Dat maak jij ervan, het is gewoon een feit.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:03 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Donder gewoon op, het gaat hier over Ollongren, Jorritsma en daaraan gerelateerde dingen. PVV kiezers wegzetten als mongolen doe je maar ergens anders.
Dat is bij mh17 niet helemaal gelukt.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:08 schreef Draak31 het volgende:
De onderste steen wordt naar boven gehaald.
Wie steunen dan niet?quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:09 schreef S95Sedan het volgende:
Die gaan flink gefileerd worden
Zo'n beetje steun door iedereen voor zover ik zie?
Leuk voor je, maak er een topic over aan en ga er daar over lullen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:09 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Dat maak jij ervan, het is gewoon een feit.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)m-politieke-verleden
Ja maar er is nu ook een grens bereikt. Vertrouwen is tot nulpunt gedaald.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:09 schreef S95Sedan het volgende:
Die gaan flink gefileerd worden
Zo'n beetje steun door iedereen voor zover ik zie?
Ze waren wel verkenners, dus is het aan de oude of nieuwe verkenners de stukken aan te leveren.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:12 schreef Jemoederniet het volgende:
Wij zijn geen verkenners meer dus we gaan er niet over
Ja, vooral interessant om nu even de lichaamstaal van Jorritsma tegen Ollongren te zienquote:Op woensdag 31 maart 2021 16:12 schreef Jemoederniet het volgende:
Dat zegt ze niet: ze geeft heel logisch aan dat de stukken zijn overgedragen aan de nieuwe verkenners. Dat is niet meer dan logisch.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:12 schreef Jemoederniet het volgende:
Dat wisten ze allang, het is een toneelstukje.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:15 schreef Scrummie het volgende:
Ik gok zo dat we vandaag geen debat gaan krijgen.
Ook dit is alweer een mooie puinzooi.
Alsof ze pas nu net weten dat de exverkenners niet alle stukken hebben, wat een circus.
Dat is inderdaad logisch, dat wisten ze dus al voor vandaag. Waarom het tot dit moment laten komen?quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:15 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Dat zegt ze niet: ze geeft heel logisch aan dat de stukken zijn overgedragen aan de nieuwe verkenners. Dat is niet meer dan logisch.
Omdat er motie werd ingediend om meer stukken. Daar moet de kamer over stemmen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:15 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat is inderdaad logisch, dat wisten ze dus al voor vandaag. Waarom het tot dit moment laten komen?
Ja, not gonna happenquote:Op woensdag 31 maart 2021 16:14 schreef verita het volgende:
Hervatting om 17:00 uur, mits alles boven tafel is
Ik vermoed dat de verkenners er van uit gaan dat de kamerleden het proces kennen, dat hebben ze immers zelf vastgesteld.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:15 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat is inderdaad logisch, dat wisten ze dus al voor vandaag. Waarom het tot dit moment laten komen?
Blijkbaar hecht niemand waarde aan efficiëntie.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:15 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja maar de kamer wist dat het verzoek e aan de verkeerde zijn gericht.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:16 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Omdat er motie werd ingediend om meer stukken. Daar moet de kamer over stemmen.
Er werd geen motie ingediend, maar simpelweg een verzoek.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:16 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Omdat er motie werd ingediend om meer stukken. Daar moet de kamer over stemmen.
Dat is een amendement terug naar school jij.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:21 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Er werd geen motie ingediend, maar simpelweg een verzoek.
Een motie is een officiële wetswijziging.
Is inderdaad alweer wat jaartjes geleden.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:22 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Dat is een amendement terug naar school jij.
Wat houd dan een motie in ?quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:23 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Is inderdaad alweer wat jaartjes geleden.
Die hebben ze wel, er bestaan strenge regels voor archiveren van stukken.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:23 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
En wat nu als de verkenners toch niet meer stukken hebben?
fixedquote:Op woensdag 31 maart 2021 16:23 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
En wat nu als de verkenners toch niet meer stukken hebben willen verstrekken?
Praktisch niks meer dan een verzoek die wat harder is aangezet.quote:
Bonnetjesaffaire all over again.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:23 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
En wat nu als de verkenners toch niet meer stukken hebben?
Weer wat geleerd.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:26 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Praktisch niks meer dan een verzoek die wat harder is aangezet.
Tijdens de regeling van werkzaamheden doe je een verzoek, op de overige punten een motie.
Een groot verschil is dat een verzoek afgehandeld wordt door het Presidium en dus altijd wordt uitgevoerd tenzij iemand een contrasterend verzoek doet.quote:
Het verhaal van jorritsma en ollongre is het meest logisch.quote:
Genotquote:
Het kan weinig uit de hand lopen. Kamerleden kunnen niet weggestuurd worden en een kabinet is er "officieel" niet.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:52 schreef Draak31 het volgende:
Hopelijk loopt dit stevig uit de hand, schijnheilig volk daar allemaal.
Als dit niet goed opgelost word gaat formeren wel erg lastig worden.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:56 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Het kan weinig uit de hand lopen. Kamerleden kunnen niet weggestuurd worden en een kabinet is er "officieel" niet.
Fijn voor de 'democratie' wel.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:56 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Het kan weinig uit de hand lopen. Kamerleden kunnen niet weggestuurd worden en een kabinet is er "officieel" niet.
Rutte aan de interruptiemicrofoongenotquote:Op woensdag 31 maart 2021 16:56 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Met die nieuwe verkenners is toch ook alweer gedoe dacht ik?quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:56 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Als dit niet goed opgelost word gaat formeren wel erg lastig worden.
De vraag is hoeveel van potientiele regeringspartijen zich nu echt druk maken over omtzicht.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:56 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Als dit niet goed opgelost word gaat formeren wel erg lastig worden.
Lijkt mij heel apart om als 'gewoon kamerlid'' het nu zo te doen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:58 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Rutte aan de interruptiemicrofoongenot
Tja het grootste probleem is dat de twee kamer geen afstand meer bewaard en met 150 man aan tafel wilt gaan zitten.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:59 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Met die nieuwe verkenners is toch ook alweer gedoe dacht ik?
Formeren gaat sowieso nog wel een klus worden als ze zo bezig blijven.
Voor mij mogen ze dat verbieden: rutte en alle ministers zijn gewoon nog volwaardig in dienst en daar past een kamerlidmaatschap niet bij.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:58 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Rutte aan de interruptiemicrofoongenot
Hij is al meerdere keren kamerlid geweest.quote:Op woensdag 31 maart 2021 17:03 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Lijkt mij heel apart om als 'gewoon kamerlid'' het nu zo te doen.
Ja maar dat is wel al lang geleden.quote:Op woensdag 31 maart 2021 17:04 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Hij is al meerdere keren kamerlid geweest.
In 2017 nog.quote:Op woensdag 31 maart 2021 17:05 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ja maar dat is wel al lang geleden.
Dit, sowieso lijkt iedereen bij die partijen van links tot rechts nu wel boter op het hoofd te hebben. Je moet als verkenner toch ook juist conclusies durven trekken, wat heeft die hele rol anders voor zinquote:Op woensdag 31 maart 2021 15:55 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Moeten we hier nou echt schijnheilig verontwaardigd over gaan doen? De grote partijen hebben toch allang aangegeven niet met PVV te gaan regeren (terecht).
Die is ook wat zwaar belast toen Van Miltenburg nog kamervoorzitter was.quote:Op woensdag 31 maart 2021 17:07 schreef Snikkelbeer het volgende:
[..]
Nee, de shredder is vastgelopen.
Het probleem is door de kamee gecreeerd, persee de stukken willen ontvangen van personen waarvan je weet dat ze die niet meer hebben. Even een leuk toneelstukje.quote:Op woensdag 31 maart 2021 17:15 schreef DarkwingDuck het volgende:
Schorsing tot 7 uur. En dan kijken of de nieuwe verkenners wel alle stukken bij elkaar hebben kunnen vinden.
Echt te amateuristisch voor woorden dat ze schijnbaar niet alle stukken bij elkaar hebben kunnen krijgen in 45 minuten. Terwijl ze ook al wel een paar dagen geleden na konden gaan dat de opdracht zou komen. Of moeten ze de zwarte stift nog heftig gaan hanteren? Wat een klusterfuck, wat een blamage voor de democratie en wat een schoffering voor de kiezers.
Stabiliteit bespreken is 1 ding een gekozen volksvertegenwoordiger bespreken en suggeren dat hij moet vertrekken is waar het mis gaat.quote:Op woensdag 31 maart 2021 17:23 schreef TheVulture het volgende:
Wat zou nu precies de ramp zijn als de verkenners hun twijfels hebben gehad bij de stabiliteit van de CDA-fractie en dat ze in dat licht bij daadwerkelijke onderhandelingen het advies mee wilden geven om te bespreken wat de toekomstplannen van Omtzigt zouden zijn? Of de kans bestaat dat hij zou vertrekken (functie elders). Als Hoekstra dan had geantwoord dat ie sowieso zou blijven hadden VVD en D66 daarop een keuze moeten maken of het CDA aan boord moest komen
Positie elders is vrij vaag qua formulering, het kan ook betekenen dat je wil inventariseren wat de kans is dat hij vertrekt. Er staat niet letterlijk "moet vertrekken".quote:Op woensdag 31 maart 2021 17:27 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Stabiliteit bespreken is 1 ding een gekozen volksvertegenwoordiger bespreken en suggeren dat hij moet vertrekken is waar het mis gaat.
De onderste steen is kwijtquote:
mooi tochquote:Op woensdag 31 maart 2021 17:17 schreef Draak31 het volgende:
De democratie wordt volledig te kakken gezet, dit is pure broodmoord.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |