#ANONIEM | maandag 29 maart 2021 @ 09:58 |
![]() ![]() Bahrein International Circuit ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() # Hoe kan je een F1 superlicentie krijgen? # Tyre compound choices 2021 | |
potjecreme | maandag 29 maart 2021 @ 09:59 |
Nu weer drie weken wachten. | |
Tarado | maandag 29 maart 2021 @ 10:00 |
hij mag daar inhalen maar niet door buiten de baan te gaan, eigenlijk is dit de enige goeie beslissing die ze gisteren genomen hebben, hoe lullig het ook is | |
#ANONIEM | maandag 29 maart 2021 @ 10:00 |
Er is onnodig verwarring gezaaid, dat kun je de wedstrijdleiding wel aanrekenen. | |
opreis | maandag 29 maart 2021 @ 10:03 |
En dat terwijl er tal van voorbeelden te zijn waarbij een auto daar inhaalde door buiten de baan te gaan, zonder te worden bestraft. | |
Tarado | maandag 29 maart 2021 @ 10:03 |
tal van voorbeelden? | |
Predator40 | maandag 29 maart 2021 @ 10:03 |
Volgens mij snappen er een paar hier nog steeds niet dat als je ook maar 1 cm voor ligt je dan de partij met het voordeel bent en dat de andere partij dan moet afhaken en niet andersom. max lag al voor de bocht al voor, en behield dat.....terwijl Ham hem wijd laat lopen waardoor max wel off track moet zou bestraft moeten worden. best vreemd dat de FIA er al binnen 5 seconden uit was. Prima dat je hem wijd laten lopen.....maar niet als je "achter" ligt. | |
Cherni | maandag 29 maart 2021 @ 10:09 |
Dat vind ik ook, maar ook Hamilton die 30 maal de track limieten overschreed daar had men moeten ingrijpen. Ook dat was zeker gezien een undercut een enorm voordeel. | |
Predator40 | maandag 29 maart 2021 @ 10:11 |
kijk als dat zo was dan was het juist maar de feiten worden verdraaid hij heeft hem daar niet ingehaald! hij was er VOOR de bocht al voorbij ( en met voorbij bedoel ik niet compleet ingehaald maar max lag voor, ook al is het maar 1 cm ) | |
Tarado | maandag 29 maart 2021 @ 10:13 |
we hebben een andere mening over de feiten, maar het blijft nog steeds een mening | |
Cherni | maandag 29 maart 2021 @ 10:14 |
Maar door daar wijd te gaan kon je dus eerder op het gas en zodoende heb je een enorm voordeel. Ik kon wel leven met die beslissing hoe zuur ook. Wat mij wel dwars zit is dat Hamilton niet bestraft is door daar 30x zijn voordeel te pakken. | |
Predator40 | maandag 29 maart 2021 @ 10:18 |
feit is dat max voor lag ( ook al is het met 1mm ) en dan ben je de bovenliggende partij in een bocht. altijd al zo geweest. | |
Tarado | maandag 29 maart 2021 @ 10:19 |
dat is niet zo, in welk regelboek staat dat? | |
Predator40 | maandag 29 maart 2021 @ 10:19 |
hij moest wel wijd he....anders beukte HAM hem in zijn zijkant, ham zat met 1 wiel al op de witte lijn. hoe kan max er dan binnen blijven ? HAM had zijn actie moeten afhaken aangezien max de bovenliggende partij was. | |
Predator40 | maandag 29 maart 2021 @ 10:21 |
waar staat dat het niet zo is ? en hoelang kijk je al F1 ? diegene die VOOR ligt heeft altijd het voordeel. staat gewoon in de regels en max lag voor de bocht al voor,en behield dat. | |
Tarado | maandag 29 maart 2021 @ 10:22 |
nee het is helemaal niet zo zwart wit | |
Cherni | maandag 29 maart 2021 @ 10:22 |
Als die mogelijkheid van het het overschrijden van de track limieten in die bocht er niet was geweest maar een muur had je daar nooit die inhaalactie kunnen maken. Maar aangezien Hamilton daar al 30x gebruik van had gemaakt ontstaan dit soort vreemde beslissingen. | |
Predator40 | maandag 29 maart 2021 @ 10:29 |
ze moeten gewoon weer gebruik gaan maken van grind/zand/muren dan is alles gewoon duidelijk. of sensoren en 3 strikes = 5 sec penalty. | |
#ANONIEM | maandag 29 maart 2021 @ 10:34 |
Sorry, maar dit vind ik een beetje kinderachtige argumentatie. Probeer even bij de inhoud te blijven. Zulke opmerkingen word het niet gezelliger op. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2021 10:34:50 ] | |
Predator40 | maandag 29 maart 2021 @ 10:35 |
ok sorry ![]() | |
Marcoss | maandag 29 maart 2021 @ 10:47 |
In principe hadden ze bij Max gewoon de tactiek van Lewis kunnen kopiëren, dan had Lewis er in de baan voorbij gemoeten, er vanuit gaande dat hij in die 1e ronde op z'n nieuwe banden niet genoeg zou winnen om hem meteen te passeren. Maar Lewis ging 2x wel heel erg vroeg, dan had je nog het risico dat de banden het niet zouden houden en Bottas daarvan zou profiteren die wel op een andere strategie zat. Ik denk dat ze te lang hebben gewacht met de 2e pitstop, Max had sowieso al het voordeel van nieuwere banden richting de slotfase, maar het gat werd daardoor onnodig groot. Al was het nog steeds genoeg natuurlijk, hij zat op het juiste moment aan de staart van Hamilton.. [ Bericht 0% gewijzigd door Marcoss op 29-03-2021 11:33:46 ] | |
Tarado | maandag 29 maart 2021 @ 11:10 |
wat mij vooral opviel is dat Verstappen geen gat kon slaan bij die 1e stint, hopelijk ligt dat aan dat differentieel want zo niet dan is die vermeende voorsprong van Red Bull alweer weg voordat die er uberhaupt was | |
Red_85 | maandag 29 maart 2021 @ 11:32 |
2 dingen: - Hij had er de hele race daar last van vertelde hij. Dus werkte het wel degelijk tegen. - Bahrein is meestal een 'typisch' mercedes circuit. Dat Max eigenlijk sneller was op de baan, maar het in mijn ogen verloor door de strategie, biedt mij zeer veel hoop dat hij mee gaat doen in het titelgevecht. | |
Tijn | maandag 29 maart 2021 @ 11:39 |
Ik vraag me af of Max betere kansen had gehad als-ie de laatste twee stints had omgedraaid. Met een lange middelste stint op de harde band, had-ie op het eind met mediums misschien makkelijker langs Hamilton kunnen komen, die toen op oude, harde banden reed. | |
Marcoss | maandag 29 maart 2021 @ 11:41 |
Dan was afsluiten op de softs ook nog een mogelijkheid geweest als die harde banden lang genoeg mee gingen.. Ik had nu ook het idee dat ze zo lang doorreden zodat hij de race kon eindigen op de softs, maar dat was dus niet het geval.. | |
Red_85 | maandag 29 maart 2021 @ 11:42 |
Grasstrook zodat als je een fout maakt, deze ook direct bestraft wordt. Dat is ook het grootste nadeel van de tilke dromes. Een groot asfalt plakkaat met wat lijntjes. Dat maakt de traditionele circuits zo goed, na een fout is het direct klaar (met je rondje, positie, race). Dat is F1. | |
Zorro | maandag 29 maart 2021 @ 11:43 |
Misschien heb ik het mis, maar volgens mij zegt de raceleiding nooit dat je je plek terug moet geven? Ja in de rijdersbriefing of zo, dat men aangeeft plek teruggeven of anders 5 sec straf. Maar niet tijdens de race een directe order? Dan zou dit helemaal schandalig zijn. Maar zoals gezegd, misschien zit ik ernaast. | |
Evenstar | maandag 29 maart 2021 @ 11:45 |
Ik vind het vooral raar dat ze binnen vier bochten al 100% zeker wisten dat Max fout zat. Het is gewoon onmogelijk om binnen zo'n korte tijd alle camerabeelden te bekijken en de schuld 100% bij Max te leggen. Even totaal buiten het al dan niet terecht zijn, was het gewoon heel vreemd dat ze binnen zo'n korte tijd als op bij RB aanklopten om te zeggen dat Max zijn plek terug moest geven. | |
_UserName_ | maandag 29 maart 2021 @ 11:46 |
Wat mij betreft krijgt Lewis gewoon alsnog 5s straf voor de 29 keer dat hij de baan verliet en minimaal voordeel pakte. Wat betreft de inhaalactie van Max zie ik dat hij er al voorbij was voor bocht 4. Niet in zijn geheel maar liep wel voor. Je zie Max ook een stuurcorrectie maken omdat Lewis ook al tegen de lijn rijdt, Max kon niks anders dan de baan verlaten om een ongeluk te voorkomen. Max had gewoon door moeten rijden, liever met 5s als eerste over de finish dan op deze manier.Is er nog een mogelijkheid dat dit nog een staartje krijgt na het kijken van beelden? | |
daNpy | maandag 29 maart 2021 @ 11:48 |
Toto zegt nein. Volgens Horner was het een directe order van de raceleiding. En gezien het nog in hetzelfde rondje was, kunnen ze de beelden nooit een keer extra bekeken hebben. Racen ![]() | |
_UserName_ | maandag 29 maart 2021 @ 11:48 |
Dat is er dan ook een in de categorie "Wij van WC-Eend". | |
daNpy | maandag 29 maart 2021 @ 11:50 |
Wij van de FIA, bedoel je. Daar is Toto al aardig bij betrokken. | |
Zorro | maandag 29 maart 2021 @ 11:52 |
Dat weet ik, maar ik bedoel dat dit volgens mij de eerste keer is dat dit gebeurt. | |
potjecreme | maandag 29 maart 2021 @ 11:53 |
Was ook de eerste race van het seizoen. | |
Zorro | maandag 29 maart 2021 @ 11:54 |
Moet ik er een tekening bij maken? | |
_UserName_ | maandag 29 maart 2021 @ 11:55 |
Komt op het zelfde neer. | |
Marcoss | maandag 29 maart 2021 @ 12:05 |
In dit geval kun je niet achteraf straffen op basis van een "regel" die er niet is en ook nooit gecommuniceerd is tijdens de race. Pas toen RB aan Max vertelde dat hij het ook moest doen, werd het opeens een probleem blijkbaar.. daar ligt dan de fout in dit geval, zie niet wat Mercedes daarin fout deed. In dit geval waren ze dan blijkbaar slimmer dan RB door het al voor de race bij Hamilton aan te geven, terwijl ze daar bij RB zoveel ronden voor nodig hadden. En wel eens dat hij beter door had kunnen rijden zodat de discussie achteraf gevoerd zou worden inderdaad. Maar ik ga er ook vanuit dat ze er vanuit gingen dat Max er daarna alsnog voorbij zou gaan in die laatste rondes en het niet zoveel zou boeien dat hij die plek terug moest geven. | |
WismutVeilchen83 | maandag 29 maart 2021 @ 12:06 |
Eens. Hoewel dat specifiek in deze bocht dan lastig zou zijn gezien daar de outer track / endurance baan begint. Maar voor het overige heb ik het liefst een muur, een grindbak of een stuk gras. | |
WismutVeilchen83 | maandag 29 maart 2021 @ 12:09 |
Ik ging er ook van uit dat hij hem alsnog zou pakken. Maar ineens lag hij er meer dan een seconde achter gedurende een rondje, waardoor de tijd echt op raakte om iets te doen. 5 seconden wegrijden was hem in mijn optiek nooit gelukt, gezien de moeizame strijd om überhaupt het gat dicht te rijden. ik denk dat Max dat ook in de emotie zei, daar was de tijd gewoon te kort voor. Ik vond dit ook de beste optie: teruggeven en een ronde later alsnog ervoorbij. Alleen dan lukte niet. | |
Starflyer | maandag 29 maart 2021 @ 12:17 |
Nee, is in het verleden wel vaker gebeurd. Al is het wel even geleden. | |
Starflyer | maandag 29 maart 2021 @ 12:18 |
Dat gat was ook maar 0,2s per ronde in de long runs in de VTs. | |
#ANONIEM | maandag 29 maart 2021 @ 12:19 |
Die Hamilton weer ophief door bocht 4 niet op de tracklimits te letten. ![]() | |
Starflyer | maandag 29 maart 2021 @ 12:19 |
Dan zou hij een directe order van de stewards negeren en waarschijnlijk veel meer straf dan die 5s krijgen. Had hem de tweede plaats kunnen kosten. | |
Tarado | maandag 29 maart 2021 @ 12:21 |
ja maar ik had wel iets meer voordeel van het rijden in vrije lucht verwacht | |
Tijn | maandag 29 maart 2021 @ 12:21 |
Ze hadden volgens mij geen nieuw setje softs meer. | |
daNpy | maandag 29 maart 2021 @ 12:21 |
De meest duidelijke zaken worden na de race bekeken en hier wordt in enkele seconden een directe order uitgegeven ![]() Echt, gooi jezelf weg als steward. | |
daNpy | maandag 29 maart 2021 @ 12:22 |
Klopt 3x gebruikt meen ik. | |
Starflyer | maandag 29 maart 2021 @ 12:24 |
Klopt. En is ook niet voor het eerst. Ik meen bij Alonso in 2006/7 dat de stewards zeiden hem iemand voorbij te laten en later kwamen ze op hun beslissing terug. Alleen wel te laat. | |
WismutVeilchen83 | maandag 29 maart 2021 @ 12:24 |
Eerlijk gezegd zag ik in het livebeeld al dat hij er met 4 wielen buiten was. Dat op zichzelf was niet ingewikkeld. Enige wat je moet terugkijken is of Hamilton hem er niet onacceptabel naast duwde. Daarvan was ook geen sprake. Ik vond dit eerlijk gezegd wel in orde. Nu had Max nog alle kans om hem alsnog in te halen. Was het gat na de race 3,1 seconden en had Max 5 seconden straf gehad dan was de wereld te klein. | |
Kickinalfa | maandag 29 maart 2021 @ 12:29 |
Uiteindelijk staat het al dan niet overtreden van de regels door hamilton er in de eerste rondes er ook los van. Max haalt Lewis buitenom in en komt daarbij buiten te baan. Strikt genomen haal je daar een voordeel uit en daarmee klaar. Enige uitzondering zou kunnen als Lewis hem er min of meer vanaf duwde, maar daar leek ook geen sprake van te zijn. Als het andersom was geweest, Max gaat naar de binnenkant en snijdt een stukje van de baan af a la raikkonen in de USA dan moet hij toch ook zijn plek teruggeven? | |
#ANONIEM | maandag 29 maart 2021 @ 12:30 |
Dat zijn dan ook 2 verschillende dingen. Ik vind idd dat Max zn plek terug moest geven. Maar ik vind het ook belachelijk dat Hamilton er 29x voordeel uit kan halen. Imo ligt de fout bij de wedstrijdleiding, die een zwart/wit gebied grijs heeft gemaakt. | |
WismutVeilchen83 | maandag 29 maart 2021 @ 12:31 |
Ik heb daar ook helemaal geen moeite mee. Het was anders geweest als er nog 10 ronden te gaan was. Dan was het opportuun geweest om te denken dat je nog wel 5 seconden kon weglopen. Nu niet en gaf je jezelf de beste kans door die plek terug te geven. | |
Dven | maandag 29 maart 2021 @ 12:31 |
Hele discussie of het inhalen correct of niet was gaat dan ook nergens over. Enige wat houdt snijdt is commentaar op de inconsequentie van de FIA omtrent het beleid rond bocht 4. Dat moet écht anders. | |
Kickinalfa | maandag 29 maart 2021 @ 12:31 |
Ja dat Hamilton er 29x voordeel uit kan halen is zeker krom. | |
WismutVeilchen83 | maandag 29 maart 2021 @ 12:32 |
Mol zei volgens mij letterlijk in de voorbeschouwing dat je na 4 à 5 keer een waarschuwing zou krijgen. Daar ligt de fout inderdaad, dat dat niet gebeurd is. Maargoed, dat gaan ze achteraf natuurlijk niet nog bestraffen. | |
Dven | maandag 29 maart 2021 @ 12:34 |
Jep. Maar dat mag men Hamilton niet verwijten. Geweldige race van hem, ondanks dat het leeuwendeel van de mensen altijd geroepen heeft dat hij het in een 'mindere' wagen niet zou kunnen. Het is overduidelijk dat hij en Verstappen een klasse apart zijn. Toch benieuwd hoe Perez het gaat doen wanneer hij wel gewoon bij de bovenste 4/5 kwalificeert. | |
Tarado | maandag 29 maart 2021 @ 12:35 |
Als Red Bull getwijfeld had aan de juistheid van die beslissing hadden ze Verstappen ook wel door laten rijden. | |
ChevyCaprice | maandag 29 maart 2021 @ 12:36 |
Eigenlijk had Max lekker op de racelijn moeten liften, “ga maar door het stof voorbij” ![]() Of sneller de positie teruggeven, had die meteen drs gehad. Allemaal weer dingen om mee te nemen ![]() | |
Marcoss | maandag 29 maart 2021 @ 12:37 |
Wat het dan inderdaad weer inconsequent maakt, is dat Ocon op dezelfde manier iemand voorbij ging en daar niks aan gedaan werd. Of ze hebben het gewoon niet gezien, dat kan ook ![]() | |
SamCooke | maandag 29 maart 2021 @ 12:51 |
https://streamable.com/412k6r Niet helemaal dezelfde manier. Hij gaat eerst buiten de baan en haalt direct daarna in waar Max al voorbij was. Blijkbaar vindt de FIA het minder erg als een coureur expres buiten de lijnen rijdt om te kunnen inhalen dan dat een coureur vanwege de inhaalactie de baan niet kan houden. | |
Nieuwschierig | maandag 29 maart 2021 @ 12:52 |
Die 4 of 5x is alleen maar een aanname van verslaggevers geweest. Er waren nergens tracklimits. Tenzij het gebruikt werd tijdens een inhaalpoging. Maar dat is altijd overal al zo | |
WismutVeilchen83 | maandag 29 maart 2021 @ 12:58 |
Aah, ik dacht dat dat zo dus besproken was. In dat geval is het juist niet slim van RB / Max om de hele race netjes binnen de lijntjes te kleuren.. | |
opreis | maandag 29 maart 2021 @ 13:09 |
Als mensen maar vaak genoeg roepen dat de mercedes een mindere wagen is dan de RB gaan mensen het vanzelf geloven natuurlijk. | |
Red_85 | maandag 29 maart 2021 @ 13:14 |
Eensch. Als je er in de kwali een tracklimits neerlegt, dan zou dat voor de race ook moeten gelden. Maar beter voegen ze 'dingen' toe op die tilke dromes die over de tracklimits heen gaan een merkbaar nadeel brengen. Zoals de gele broodjes voor de laatste bocht op Spielberg en Yas Marina. | |
SamCooke | maandag 29 maart 2021 @ 13:16 |
Hamilton was de enige coureur die er een andere interpretatie hanteerde van de instructies van de FIA:Bron Ik denk niet dat je kan stellen dat de instructies onduidelijk zijn geweest. Het werd pas een issue toen Hamilton zo slim/onsportief (doorhalen wat niet van toepassing is) was om doelbewust het grijze gebied van de regels op te zoeken. En de stewards hebben gewoon gefaald door Hamilton niet na een ronde of 5 te waarschuwen toen voor hun duidelijk moest zijn dat hij dit expres deed. | |
George_of_the_Jungle | maandag 29 maart 2021 @ 13:19 |
Het mag niet, maar het werd niet gemonitoord. Maar als je het niet monitoord, hoe kun je dan weten dat iemand over de track limits gaat bij het inhalen? Dus je monitoord het wel, maar neemt alleen maatregelen in bepaalde situaties. Het is vreemd om te oordelen dat iemand er wel voordeel uithaalt als hij over de tracklimits gaat bij het inhalen, maar niet als hij niet inhaalt. Vooral omdat men weet dat men er wel degelijk een tijdsvoordeel uithaalt, ook als men niet inhaalt. Ze hebben het gebied zelf grijs gemaakt, maar zullen dat hopelijk wel snel aanpassen. | |
George_of_the_Jungle | maandag 29 maart 2021 @ 13:21 |
Dus elke coureur hield zich aan de voorschriften, op een na, maar waarom namen ze dan geen maatregelen tegen die coureur? | |
SamCooke | maandag 29 maart 2021 @ 13:23 |
Nou, dat is mijn punt. Ze hadden hem gewoon moeten waarschuwen dan was deze hele toestand niet gebeurd. | |
George_of_the_Jungle | maandag 29 maart 2021 @ 13:24 |
Iedereen wordt gelijk behandeld, alleen voor sommigen wordt een uitzondering gemaakt. | |
aesop | maandag 29 maart 2021 @ 13:26 |
Dat is een kwestie van de problemen aan de wagen van Max (differentieel en later de.motor) negeren. Zonder die problemen had Max meteen een beslissend gat geslagen. En als je dan tactisch ook om de oren wordt geslagen (Perez niet op rood naar buiten sturen in q2, geen extra setje wit, geen gebruik maken van het gedoogbeleid in bocht 4) dan verlies je een gewonnen wedstrijd alsnog. Daarnaast deed Hamilton natuurlijk alles goed, ook dat moet gezegd,maar deze wedstrijd heeft Redbull verloren. | |
Nattekat | maandag 29 maart 2021 @ 13:32 |
Motor? | |
J.A.R.V.I.S. | maandag 29 maart 2021 @ 13:51 |
Zo de woede en teleurstelling wat gezakt na gisteren. Uitslag gaat toch niet meer veranderen, en ja ik vind het ook raar dat Lewis continue die track limits mocht overschrijden en Max daarmee gepakt werd, maar aan de andere kant dit is ook F1. De grenzen opzoeken, en dan had Red Bull maar al na de 5e keer dat Lewis dit deed moeten aangeven dat Max het ook mocht. Toch was de race gisteren prachtig, puntje van mijn stoel gezeten. Lewis waar weer niet tegen gesproken mocht worden want meneer voelt eens de druk en ook een lockup, en je zag dat hij er ook van genoten had. Max en Lewis die beide een klasse apart waren, denk dat Lewis dit ook nodig heeft want bij Bottas kan hij op 90% rijden. Volgende race nieuwe ronde nieuwe kansen, en ik verwacht nog heel wat gevechten tussen die twee want die wagens zijn aan elkaar gewaagd. 1x winnen en Lewis 2e en het staat alweer gelijk ![]() Dat we nog eens teleurgesteld zouden zijn met een Nederlander op p2 in de F1 is toch ook wel een beetje mooi. ![]() | |
WismutVeilchen83 | maandag 29 maart 2021 @ 13:53 |
Belangrijkste conclusie is in elk geval: ook met een (iets) betere auto win je nog niet zomaar van Mercedes / Hamilton. Wat eigenlijk wel vaak door de experts zo werd uitgesproken. Geef Max een gelijkwaardige auto en hij wint. Dat is dus niet altijd zo. Daarbij kan het momentum nog best wel eens verschuiven. RB had het ijzer moeten smeden nu het heet is. In een race waarin je eigenlijk de betere bent loop je achterstand op. Ik denk dat de voorsprong die RB nu heeft voornamelijk er is omdat Mercedes meer moeite heeft met de nieuwe regels door de lagere rake waarmee zij rijden. Als ze dat optimaliseren kan het weer omslaan. Wat heeft RBR nog in het vat? Kunnen ze zorgen dat ze in meer dan de helft van de races de betere auto hebben? Of krijgen we dadelijk wanneer Mercedes het voor elkaar heeft weer een dominante periode en sla je je voor het hoofd voor deze toch slordige race. | |
aesop | maandag 29 maart 2021 @ 13:56 |
Marko zei dat Max niet hele vermogen kon gebruiken. | |
Monolith | maandag 29 maart 2021 @ 14:10 |
RB heeft natuurlijk sowieso nog aansluiting van Perez als troef. Je ziet gisteren toch dat de undercut voor Hamilton gunstig uitpakt. Als Perez er dichter op zit, dan heeft Ik weet ook niet of die vermeende problemen bij Verstappen met het differentieel daadwerkelijk performanceverlies heeft opgeleverd. | |
#ANONIEM | maandag 29 maart 2021 @ 14:10 |
Ja, vanwege de diff, kreeg wheelspin op 1 wiel en moest daarom minder gas geven bij uitgaan bocht 1 bijvoorbeeld.(dus niet je hele vermogen). Met de motor was verder niets. | |
WismutVeilchen83 | maandag 29 maart 2021 @ 14:11 |
Eens, maar bedoel vooral dat het voordeel dat er nu lijkt te zijn in het verleden bij Ferrari er wel vaker leek te zijn in het begin. Uiteindelijk pakte Mercedes dat toch weer terug. | |
Tarado | maandag 29 maart 2021 @ 14:12 |
ik las dat hij daarom ook misschien niet de ruimte pakte bij bocht 4, of dat al uitgezocht is geen idee. Inmiddels dus wel ![]() [ Bericht 38% gewijzigd door Tarado op 29-03-2021 14:17:57 ] | |
#ANONIEM | maandag 29 maart 2021 @ 14:25 |
Het is nog gekker, Masi zegt ook na de wedstrijd dat er geen track limits waren maar alleen ingegrepen zou worden als er een permanent voordeel zou zijn, ok dat was van toepassing op Max, prima, maar waarom dan Mercedes een waarschuwing geven over track limits overschrijden als die er niet zijn? Als je dit leest en met name wat Masi zegt dan is het helemaal onnavolgbaar: https://www.motorsport.co(...)er-hamilton/5969405/ [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2021 14:26:15 ] | |
Weltschmerz | maandag 29 maart 2021 @ 14:35 |
Hoe kom je erbij dat de RB de betere auto is? | |
Tarado | maandag 29 maart 2021 @ 14:44 |
Op basis van zaterdag zou je denken van wel, gisteren weer niet, het zit heel dicht bij elkaar | |
Nattekat | maandag 29 maart 2021 @ 14:44 |
Gisteren waren er dus problemen. | |
tja77 | maandag 29 maart 2021 @ 14:46 |
Bijna 0,4 sec. in de Q op Hamilton. Dat is meer dan alleen rijderskwaliteit lijkt me. | |
Tarado | maandag 29 maart 2021 @ 14:47 |
daarom en nog had Verstappen kunnen winnen | |
#ANONIEM | maandag 29 maart 2021 @ 14:48 |
kwalipace =/= racepace. Zat teams die Q3 halen en daarna wegzakken. | |
Tomatenboer | maandag 29 maart 2021 @ 14:48 |
Problemen met het differentieel toch? Daarbij komt nog het 29 keer ruimer pakken van bocht 4 door Hamilton. Maar desalniettemin is het verschil niet groot. | |
Gremen | maandag 29 maart 2021 @ 14:49 |
Heeft iemand nog wat gehoord/lezen over het probleem met het differentieel van Max. Was daar nu echt iets mis of was dat toch gewoon de spanning? Zo ja, heeft RB/Max op 2 manieren pech gehad. - 30 ronden van Hamilton die paar tienden pakt in bocht 4 - Hele wedstrijd probleem met differentieel, wat misschien ook paar tienden per ronde kost. Samen betekend dit misschien wel 0,4 tot 0,5 seconden per ronde die hij onnodig verloor (of niet kon uitlopen) Als dit zo zou zijn, ziet het er toch wel behoorlijk rooskleurig uit voor Max en RB ![]() | |
Weltschmerz | maandag 29 maart 2021 @ 14:56 |
Waarom eigenlijk? Verstappen liet weinig heel van Albon en Ghasly terwijl Hamiton vaak maar 1 of 2 tienden heeft op Bottas, als hij al sneller is. Daarnaast kan er ook nog makkelijk 2 tienden tussen kwalificatie en racepace zitten, zeker als de een een goed rondje heeft en de ander niet. Zonder Perez is het gewoon heel moeilijk peilen. Daar is best wat op af te dingen, maar het punt is dat het andersom wel meteen als feit aangenomen wordt. Hamilton is 4 tienden langzamer, dus is de auto dat. Toto en Hamilton zijn natuurlijk de eerste om te roepen hoe goed de RBR is, althans, wellicht waren Brundle, Coulthard en de rest van de chauvinistische bende nog sneller. | |
Sjemmert | maandag 29 maart 2021 @ 15:01 |
Het lijkt er wel op dat nu de Merc wat minder is Hamilton er een stuk beter mew overweg kan. Als een auto op rails is en makkelijk te rijden is worden de verschillen vanzelf kleiner. | |
tja77 | maandag 29 maart 2021 @ 15:04 |
Verschillen in een moeilijker te rijden auto zijn dan ook groter dan in een auto die op rails ligt. | |
Monolith | maandag 29 maart 2021 @ 15:25 |
Natuurlijk is Mercedes het eerste team om in de underdogpositie te kruipen als hun dominantie ook maar een moment niet volledig duidelijk is, maar het feit dat vorig jaar Hamilton kwalificeerde met 3 tienden voorsprong op Bottas met Verstappen op een tiende daar weer achter geeft wel aan dat de RB een stuk competitiever is nu. Dat is nog wat anders dan dat de RB per definitie beter is. Idealiter kan Perez Verstappen tot een tiende of 3 naderen, al is dat ook niet echt een kwalificatiebeest. Ik denk dat Bottas wat beter is over 1 ronde dan Perez, maar dat Perez de betere zondag heeft van de twee. Je ziet toch dat Bottas zich ook wel weer erg eenvoudig de kaas van het brood laat eten bij de start. | |
daNpy | maandag 29 maart 2021 @ 15:28 |
https://www.instagram.com/p/CM_bwNSheAM/?igshid=d5ln521dfpl6 | |
Starflyer | maandag 29 maart 2021 @ 15:29 |
Het werd wel gemonitord, alleen niet elektronisch zoals bij de Q en VT. Er stonden stewards bij de bocht die de boel in de gaten hielden. Die hebben niet goed gereageerd op het feit dan Hamilton keer op keer buiten de baan kwam. | |
Marcoss | maandag 29 maart 2021 @ 15:40 |
Om er echt iets aan te hebben, had Perez wel rond Bottas moeten rijden gisteren, weet eigenlijk niet of Perez daar de pace voor had, vond hem eigenlijk niet heel bijzonder in de race. Maar goed, ook dat had weer oorzaken uiteraard. | |
Blik | maandag 29 maart 2021 @ 15:41 |
Some are more equal then others | |
Dazalbest | maandag 29 maart 2021 @ 15:56 |
Rare discussie over het wel of niet handhaven van regels. Toch stom dat Lewis pas een waarschuwing krijgt als Max de opdracht van Red Bull krijgt het ook te gaan doen. Slaat nergens op en de reacties van Max 'how is that legal?' Zegt toch meer dan genoeg. Erg dom weer. Dit staat los van de inhaalactie. Als Max kon inhalen door van de baan te gaan, maar heb nog niet duidelijk kunnen zien of hij er eigenlijk al voor lag en Lewis hem eraf drukte. Heel apart ook dat ze zo snel waren met het terug laten geven van de plek. De ophef erover is toch duidelijk genoeg. Hoop verder dat dit qua racen en spanning een mooie voorbode op het seizoen is. Maar als weer dit soort voordeeltjes telkens voor Lewis komen waardoor Max weer geen kans heeft, is het leuke voor vele er snel af verwacht ik. Maar goed 1e wedstrijd van het seizoen, ik hou nog ffkes hoop ![]() | |
Sabata | maandag 29 maart 2021 @ 16:09 |
Ik vraag me af of RBR dit niet slimmer had kunnen oplossen. Niet via de radio reacties van race control uitlokken, maar Max en bordje voor zijn neus houden bij een stop dat ie ook wijd mag gaan... | |
Automatic_Rock | maandag 29 maart 2021 @ 16:24 |
Er is ook genoeg reden tot hoop lijkt mij. De RB lijkt snel genoeg om zich te kunnen meten met Mercedes. Ja, helaas gisteren de eerste slag verloren. Maar 2e worden op 0,7 seconden lijkt mij een prima resultaat. Ik hoop dat op andere circuits we hetzelfde kunnen zien maar dan met Verstappen nipt voor Hamilton ![]() | |
daNpy | maandag 29 maart 2021 @ 16:26 |
Liever gewoon vér voor Hamilton. | |
Marcoss | maandag 29 maart 2021 @ 16:30 |
Dan moet je wel een code afspreken dat Max ook meteen snapt wat er bedoeld wordt, anders heb je ongeveer 1,8 seconden voor de stop alweer voorbij is ![]() Waarschijnlijk wordt in het vervolg ook wel iets afgesproken voor dit soort situaties waarbij het niet letterlijk zo gezegd wordt, maar via codetaal waardoor Max nog steeds weet wat er bedoeld wordt, maar de wedstrijdleiding niet. Al ga ik er vanuit dat dit ervoor zorgt dat ze meer duidelijkheid gaan geven over de regels m.b.t. track-limits, daar blijkt nog genoeg onduidelijkheid. | |
Tarado | maandag 29 maart 2021 @ 16:42 |
Dit | |
Monolith | maandag 29 maart 2021 @ 16:43 |
Mja, valt in mijn ogen vrij weinig te zeggen over zo'n inhaalrace. Je moet echt een race zien waarin ze samen de top 4 vormen. Dan kun je al een stuk beter zien hoe Bottas en Perez zich verhouden. | |
daNpy | maandag 29 maart 2021 @ 16:43 |
Red Bull heeft dit express over de radio gedaan. Ten eerste wijzen ze iedereen erop wat er aan de hand is, namelijk MB die vals speelt zonder consequenties. Ten tweede staan de marshalls voor lul als ze ineens wél in gaan grijpen als Red Bull óók naast de baan gaat rijden. En dat is precies wat er gebeurt is. Ik snap alleen niet dat ze het niet veel hoger opspelen nu. | |
potjecreme | maandag 29 maart 2021 @ 16:48 |
Dazalbest | maandag 29 maart 2021 @ 16:52 |
Dit vraag ik me ook af. Had wel verwacht dat hier nog info over zou komen en uitleg waarom ze dit zo hebben toe gelaten. RB is toch wel een team die het er niet bij laat zitten.... Maar wellicht nemen ze dit mee en wordt dit in het vervolg wel hardhandig aangepakt. ![]() | |
George_of_the_Jungle | maandag 29 maart 2021 @ 16:53 |
Toch wel ironisch eigenlijk, dat degene die zich het luidst uitspreekt voor gelijke behandeling, de enige is die schijnbaar de regels niet respecteert, en daar dan ook nog mee wegkomt. | |
daNpy | maandag 29 maart 2021 @ 16:58 |
Niet een keer, maar erg vaak. "Ze moeten altijd mij hebben ![]() | |
THEFXR | maandag 29 maart 2021 @ 17:01 |
![]() | |
needakill | maandag 29 maart 2021 @ 17:12 |
Ik vond het zonder die vragen een betere column. Nu lijkt het gewoon een vraagbaak. | |
Kleffe_Dop | maandag 29 maart 2021 @ 17:26 |
In de race zoals het zich nu ontvouwde had RB niet heel veel anders kunnen doen denk ik. Het liefst pareer je meteen de undercut van Hamilton, maar tijdens de outlap van Ham werd al duidelijk dat Max het mogelijk niet zou redden. Het antwoord hierop is Perez, Perez, Perez... Als Red Bull serieus kans wil maken op beide titels dit jaar, dan móet Perez aansluiten om de druk op Mercedes te houden. Ontneem ze die gratis undercut mogelijkheid. [ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 29-03-2021 17:38:09 ] | |
Weltschmerz | maandag 29 maart 2021 @ 17:42 |
Meestal wel ja. Maar volgens mij zat Bottas ondanks wat worstelen op vrijdag en zaterdag er uiteindelijk niet zo ver achter. Wellicht heeft Hamilton dan voor zijn doen niet zo'n goede kwalficatie gereden, en wellicht is hij ook in goede doen minder snel. | |
Dazalbest | maandag 29 maart 2021 @ 17:45 |
Lewis doet altijd heel dommig alsof hij de regels niet weet/snapt. | |
potjecreme | maandag 29 maart 2021 @ 17:47 |
Doen ze bijna allemaal. | |
Marcoss | maandag 29 maart 2021 @ 17:51 |
Denk alleen dat dat gisteren niet zoveel had geholpen, je zag bij Bottas vs Perez wel hoe groot het verschil was tussen oude en nieuwe banden. Maar wel eens dat de rol van Perez daarin heel belangrijk wordt inderdaad. | |
ChevyCaprice | maandag 29 maart 2021 @ 17:52 |
Altijd lekker onschuldig op de boordradio die man ![]() | |
Kleffe_Dop | maandag 29 maart 2021 @ 18:12 |
In dit geval zat ik ook niet te denken aan een scenario waarin Perez door zou rijden en als block zou dienen voor Hamilton. Met de drop-off van de huidige banden ben je inderdaad gewoon kansloos, al helemaal op dit circuit. Waar ik op doelde is dat je dan met Perez een coureur hebt die je meteen achter Hamilton aan naar binnen laat komen, en laat Perez daarna maar pushen op die set Hards. Of alleen de dreiging daarvan kan al genoeg zijn om Merc te weerhouden om het risico te nemen. Of Red Bull had zelf het initiatief kunnen pakken door Perez eerder naar binnen te halen met dreiging voor een undercut op Hamilton, waardoor je de hand van Mercedes weer kan forceren. Kortom; het hele strategische spel ontvouwt zich anders met twee ijzers in het vuur ipv altijd maar die ene. | |
daNpy | maandag 29 maart 2021 @ 18:34 |
Dus nog langer wachten zodat Max steeds verder naar achteren komt tov Ham. Of verwachten ze dat Hamilton ineens stil gaat staan ofzo? | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 29 maart 2021 @ 18:40 |
Hij heeft met zijn 'mindere' auto 29 keer 0.2 seconden gepakt. Dus als hij had gedaan wat de rest van het veld ook deed, had hij de race niet gewonnen. | |
beantherio | maandag 29 maart 2021 @ 18:42 |
Het is sowieso de vraag of ie deze race wel de "mindere" auto had. Max had schade aan de vloer, een probleem met het differentieel en om nog steeds niet duidelijke reden een gele band die niet goed werkte. | |
#ANONIEM | maandag 29 maart 2021 @ 18:47 |
Ho-Pin Tung ![]() [ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2021 18:47:31 ] | |
Nattekat | maandag 29 maart 2021 @ 18:51 |
In andere woorden: alles moest precies goed vallen voor Mercedes, en dat gebeurde ook nog. | |
#ANONIEM | maandag 29 maart 2021 @ 18:52 |
Het seizoen is 23 races, als Mercedes dit soort extreme situaties nodig heeft om te kunnen winnen dan wordt het een lastig jaar voor ze. | |
Marcoss | maandag 29 maart 2021 @ 18:56 |
Uiteindelijk bleef Hamilton wel enorm lang doorrijden (en ook hard) in die laatste stint, zeker als je het vergelijkt met het aantal ronden dat hij in de 2e stint reed. Kan me daarom deze tactiek wel voorstellen met het idee dat Hamilton de banden oprookt aan het einde waar Max nog wat over had. Meteen mee kunnen gaan had uiteraard ook gekund als je er vanuit gaat dat Max niet wordt ingehaald op vergelijkbare banden. Dan moet je alleen de outlap coveren. | |
Predator40 | maandag 29 maart 2021 @ 19:02 |
Vervang Rob Kamplul maar met Ho-Pin | |
Predator40 | maandag 29 maart 2021 @ 19:02 |
what else is new...... | |
Starflyer | maandag 29 maart 2021 @ 19:05 |
Twijfelgeval, want Verstappen had er nog steeds langs gemoeten. Al zou hij er dan wel een paar rondjes meer voor hebben. | |
Marcoss | maandag 29 maart 2021 @ 19:06 |
Dat hij de race versneld terug moet kijken, geeft wel aan dat hij niet altijd beschikbaar is ![]() | |
aesop | maandag 29 maart 2021 @ 19:07 |
Eens met Tung. Verder moet ik hieraan denken: | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 29 maart 2021 @ 19:12 |
Dat weten we niet. Ik denk dat Mercedes niet een undercut had geprobeerd, als Max 5 seconden voorsprong had gehad aan het einde van de eerste stint. En als ze het hadden geprobeerd, had RB genoeg tijd om te reageren. Dus dan was Lewis nooit voor Max terecht gekomen. | |
Starflyer | maandag 29 maart 2021 @ 19:26 |
Daarom zeg ik ook twijfelgeval. We weten niet wat er was gebeurd als Hamilton niet dat voordeel had gehad. | |
Predator40 | maandag 29 maart 2021 @ 19:29 |
vooral op 00:40 ![]() ![]() | |
opreis | maandag 29 maart 2021 @ 20:08 |
Die gast is zo veel beter dan een random bn'er of de coronels | |
Sinister-D- | maandag 29 maart 2021 @ 20:14 |
in tegenstelling tot die andere kloefkappers heeft Tung wél nog op fatsoenlijk niveau op die baan gereden. | |
Nattekat | maandag 29 maart 2021 @ 20:27 |
Ik bedenk me nu nog iets; dat er halverwege ingegrepen is, heeft eigenlijk ook heel erg in Hamiltons voordeel gewerkt. Verstappen was er volledig bij gebaat om die banden helemaal top te hebben voor een inhaalactie, maar kon minder sparen doorrdat hij niet meer T4 mocht benutten. Voor Hamilton maakte dat veel minder uit. Echt, ben blij dat RB op papier veruit de betere is op Imola om even wat mondjes te snoeren, want heel die MIA doet echt heel echt zijn best om ook daadwerkelijk over te komen als MIA. | |
#ANONIEM | maandag 29 maart 2021 @ 20:31 |
Pure speculatie. Laten we nu even rustig afwachten. Die Mercedessen zou ik nog niet afschrijven. | |
Nattekat | maandag 29 maart 2021 @ 20:32 |
Mercedes is zeer zwak gebleken in het bochtenwerk, dus op papier zijn ze veel minder sterk in Imola. | |
Blik | maandag 29 maart 2021 @ 20:33 |
Imola was vorig jaar wel echt een mercedes baan toch? | |
#ANONIEM | maandag 29 maart 2021 @ 20:34 |
1 race gereden. Dus er is nog maar heel weinig op papier. Ik hoop dat je gelijk heb, maar met deze stelligheid win je niks. Verstappen zou deze race ook wel even winnen volgens velen hier. Op papier. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2021 20:34:51 ] | |
Nattekat | maandag 29 maart 2021 @ 20:34 |
Nee. Verstappen viel daar uit terwijl ie op Hamilton aan het jagen was. | |
Blik | maandag 29 maart 2021 @ 20:43 |
Kwalificatie wel dik achter beide mercedessen, .4 seconden erachter | |
Nattekat | maandag 29 maart 2021 @ 20:45 |
Dat was vorig jaar natuurlijk bijna een gegeven ongeacht het soorot circuit. | |
Newone82 | maandag 29 maart 2021 @ 20:56 |
Mooie reddit post over Hamilton versus Verstappen race pace. Conclusie, Mercedes was iets trager dan Max. Maar, kan zomaar anders zijn over 3 weken ![]() https://www.reddit.com/r/(...)_app&utm_name=iossmf | |
Predator40 | maandag 29 maart 2021 @ 20:59 |
hoezo zomaar anders ? of ze ff zomaar wat extra pk en downforce vinden bij MB ..... | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 29 maart 2021 @ 21:02 |
Max heeft daar zowel Hamilton als Bottas op de baan ingehaald. Dat was op Bahrain ook zo. En dit jaar 0.4 er voor. [ Bericht 34% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 29-03-2021 21:12:30 ] | |
daNpy | maandag 29 maart 2021 @ 21:16 |
Gelukkig kan de FIA nog ingrijpen. Edit: spuit 11. [ Bericht 36% gewijzigd door daNpy op 29-03-2021 21:22:31 ] | |
ShaoliN | maandag 29 maart 2021 @ 21:21 |
Mazepin trouwens echt een blamage. Als die elke race in de eerste ronde voor een safetycar gaat zorgen, trap hem dan aub rap uit de F1 | |
beantherio | maandag 29 maart 2021 @ 21:23 |
Wel zijn naam goed schrijven he? ![]() ![]() | |
opreis | maandag 29 maart 2021 @ 21:40 |
Alles was vorig jaar een mercedes baan. En laten we niet doen alsof die mercedes slecht is. | |
Sinister-D- | maandag 29 maart 2021 @ 21:45 |
Welnee. Lach me kapot met die gast en alle controverse rondom hem. | |
Luctor.et.Emergo | maandag 29 maart 2021 @ 21:50 |
Dan ga ik voortaan wedden dat er een SC komt in iedere race. ![]() | |
Evenstar | maandag 29 maart 2021 @ 22:00 |
Geen enkel twijfel hoor. 29x 0.2 = 5.8s Verstappen kwam wat, seconden of 6 achter Lewis terecht na zijn laatste pitstop? Verse banden van Max vs. 11 ronden oude banden van Lewis? Door 1-2 rondjes eerder te stoppen was hij er zelfs voor gebleven en gewoon weggereden bij Lewis, dus die 29x 0.2 heeft Lewis gewoon de overwinning gebracht. | |
potjecreme | maandag 29 maart 2021 @ 22:01 |
Kan altijd erger ![]() | |
Starflyer | maandag 29 maart 2021 @ 22:08 |
Alleen duurde de eerste stint geen 29 rondjes, maar de helft. Dus die redenering klopt niet helemaal. Misschien dat hij in de eerste stint 2 seconden extra gewonnen zou hebben. En in de volgende stint ook. Kwam hij imho toch nog wat tekort. Sowieso waren niet alle 29 rondjes voorbij de kerb, een aantal was nog op de kerb, wat in VT en Q de grens in die bocht was. Dus misschien maar 20 rondjes of zo, in totaal 4s verdeeld over twee stints. Ik twijfel nog steeds of hij het wel gehaald zou hebben. | |
Sinister-D- | maandag 29 maart 2021 @ 22:15 |
~8.8s, met nog 16 rondes te gaan. | |
potjecreme | maandag 29 maart 2021 @ 22:18 |
Zitten helaas ook in de Calimerostand. [ Bericht 4% gewijzigd door potjecreme op 29-03-2021 22:24:34 ] | |
spectrumanalyser | maandag 29 maart 2021 @ 22:20 |
Toch leuk dat 'ie al voor z'n eerste race al een eigen fan-site heeft gekregen? https://whendidmazepinspin.com/ | |
ChevyCaprice | dinsdag 30 maart 2021 @ 03:03 |
Hoezo calimero | |
VacaLoca | dinsdag 30 maart 2021 @ 08:43 |
Nogal wiedes dat average lap time vlak bij elkaar ligt als ze binnen sec van elkaar finishen he | |
THEFXR | dinsdag 30 maart 2021 @ 09:03 |
Bottas zat voor Max, totdat ie die mislukte pitstop kreeg | |
#ANONIEM | dinsdag 30 maart 2021 @ 09:14 |
![]() | |
Tinos85 | dinsdag 30 maart 2021 @ 09:23 |
Verkeerde race gekeken? | |
spectrumanalyser | dinsdag 30 maart 2021 @ 09:30 |
Lewis Hamilton kan alleen een Grand Prix winnen als Max Verstappen hem voorbij laat gaan. | |
Tarado | dinsdag 30 maart 2021 @ 09:32 |
het smaakt wel naar meer iig, jammer dat het zo lang duurt tot de volgende | |
THEFXR | dinsdag 30 maart 2021 @ 09:54 |
hij zou voor Max geëindigd hebben met zijn strategie. | |
ESF1Gamer | dinsdag 30 maart 2021 @ 10:15 |
3 weken wachten ☹️ | |
ESF1Gamer | dinsdag 30 maart 2021 @ 10:16 |
Eh nee, wel minder achterstand op de top2. | |
Starflyer | dinsdag 30 maart 2021 @ 11:11 |
Nee, hij zou tijdens Max tweede stop in de buurt van Max gezeten hebben. Die zou dan waarschijnlijk eerder naar binnen zijn gegaan om te voorkomen dat Bottas voor hem op de baan zou komen. | |
opreis | dinsdag 30 maart 2021 @ 13:09 |
Naja, we weten toch al lang dat er 1 coureur is die ongestraft mag afsnijden maar dat dat bij andere gestraft wordt? | |
ESF1Gamer | dinsdag 30 maart 2021 @ 13:37 |
De stewards hebben nog steeds niks geleerd van dat incident | |
daNpy | dinsdag 30 maart 2021 @ 13:40 |
Maricono ![]() | |
WismutVeilchen83 | dinsdag 30 maart 2021 @ 13:40 |
Dus zou hij op 0,3 sec van Hamilton zijn geëindigd? | |
Nattekat | dinsdag 30 maart 2021 @ 13:45 |
Alsof Red Bull plek 2 weg had gegeven ![]() | |
daNpy | dinsdag 30 maart 2021 @ 13:46 |
Plek 1 wel iig ![]() | |
Starflyer | dinsdag 30 maart 2021 @ 13:46 |
Hij eindigde op 37s van Hamilton en verloor er maar 10 tijdens de pitstop. Dus zou hij op 27s achter Hamilton geëindigd zijn zonder mislukte stop. | |
daNpy | dinsdag 30 maart 2021 @ 13:48 |
Hij heeft ook een extra pitstop gedaan van ca 21 sec toch, om met nieuwe banden de FL te zetten? | |
Dven | dinsdag 30 maart 2021 @ 13:50 |
Hamilton en Verstappen verloren in gevecht met elkaar natuurlijk ook veel tijd. | |
Nattekat | dinsdag 30 maart 2021 @ 13:51 |
Mja, ze kregen gelukkig nog een kans van Mercedes door die stop. Als die niet mislukt was, had Verstappen nooit de aanval in kunnen zetten op Hamilton omdat ie anders achter Bottas was gekomen. | |
daNpy | dinsdag 30 maart 2021 @ 13:51 |
Klopt, het heeft ook geen zin om van "als" te gaan spreken, want dan waren er heel andere acties op de baan tot gevolg geweest, met ook weer een totaal andere mogelijke uitkomst ![]() | |
VacaLoca | dinsdag 30 maart 2021 @ 14:30 |
En hoeveel tijd won ie op die banden? Bottas was nooit een bedreiging. Heeft helaas wel een wellicht vitaal WK punt kunnen afsnoepen van Max | |
Tarado | dinsdag 30 maart 2021 @ 14:34 |
ja dat doen ze wel goed bij Mercedes, pakken wat je pakken kunt | |
beantherio | dinsdag 30 maart 2021 @ 14:47 |
Dit is wel weer leuk om te horen. ![]() Alan Jones, WDC 1980 ![]() | |
VacaLoca | dinsdag 30 maart 2021 @ 15:15 |
Track positie opgeven in hedendaags F1 waar je amper kan volgen of inhalen wel dom ja | |
spectrumanalyser | dinsdag 30 maart 2021 @ 15:16 |
Ik denk wel dat Lewis Hamilton elke race kan winnen als Max Verstappen hem er voorbij laat. | |
daNpy | dinsdag 30 maart 2021 @ 15:27 |
Ik denk dat Lewis elke race wel kan winnen als hij bochten afsnijd of ruimer maakt dan de baan is. | |
Tarado | dinsdag 30 maart 2021 @ 15:32 |
Mwa de Race Director tegen je in het harnas jagen de eerste race van het jaar is waarschijnlijk ook niet slim | |
ChevyCaprice | dinsdag 30 maart 2021 @ 16:57 |
Wat die sowieso had moeten doen was gewoon die positie teruggeven terwijl die op de ideale lijn zat Laat Lewis maar zijn banden vies maken. Max had even te veel respect voor de grote Hamilton. | |
Starflyer | dinsdag 30 maart 2021 @ 17:07 |
Klopt inderdaad, dus dat vertekent wat. Maar hij zou nooit voor Verstappen zijn uitgekomen (die zou dan eerder zijn binnen gekomen) en na de stop van Verstappen was Bottas weer een stuk langzamer dan Verstappen. Dus P2 zat er sowieso niet in. | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 30 maart 2021 @ 17:42 |
Ik denk dat Hamilton zelf die plek niet had teruggegeven. | |
beantherio | dinsdag 30 maart 2021 @ 17:43 |
Dan had ie ook straf gekregen. | |
Sjemmert | dinsdag 30 maart 2021 @ 17:45 |
Ziggo Next box binnen en aangesloten. Natuurlijk gelijk even de replay van F1 opgezet en moet zeggen ziet er top uit in 4K ![]() | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 30 maart 2021 @ 17:45 |
Hij heeft bijna 6 seconden ongestraft voordeel gekregen van de raceleiding. | |
Zorro | dinsdag 30 maart 2021 @ 17:49 |
Voorbij laten op het moment dat dat voor DRS gunstig is deed ie ook niet. Max is tegenwoordig veel te aardig. Op deze manier win je niet. Denk je dat Senna, Schumacher, Vettel deze plek terug hadden gegeven? Of als ze het gedaan hadden, op deze meest ongunstige manier? Vettel tegenwoordig misschien, maar niet toen hij WK werd met zijn multi21. | |
ChevyCaprice | dinsdag 30 maart 2021 @ 18:13 |
Eens. Hij had ff zijn tanden moeten laten zien. Denk dat die dit wel meeneemt voor volgende races. | |
ChevyCaprice | dinsdag 30 maart 2021 @ 18:13 |
Hoop dat vader Jos hem even FLINK (verbaal) heeft aangepakt! | |
ESF1Gamer | dinsdag 30 maart 2021 @ 18:34 |
Marcoss | dinsdag 30 maart 2021 @ 20:44 |
Volgens Pirro was 5 seconden de maximale straf geweest voor Max overigens.. al is het de vraag of hij die voorsprong in die paar rondes had kunnen krijgen | |
opreis | dinsdag 30 maart 2021 @ 22:52 |
https://www.formula1.com/(...)DVmuwqB2yI0OnAd.html Van het gat van 0,388 op zaterdag komen er 3 tienden op conto van een fout van Lewis. Kunnen we die mythe dat die Mercedes zoveel minder is weer laten voor wat het is? | |
beantherio | dinsdag 30 maart 2021 @ 23:17 |
Helaas, maar Toto Wolff wil zijn zandzakjes nog niet opgeven: https://www.planetf1.com/news/toto-wolff-red-bull-leading-pack/ | |
Tarado | woensdag 31 maart 2021 @ 08:54 |
ze hadden vast wel wat verzonnen als hij meer dan 5 seconden had gepakt | |
Marcoss | woensdag 31 maart 2021 @ 10:07 |
Zou kunnen, maar dan was dan dus niet volgens de regels geweest ![]() https://sportnieuws.nl/fo(...)estaan-aan-hamilton/ En blijkbaar was het ook een "advies" van de wedstrijdleiding, geen verplichting. Al zal dat in de praktijk op hetzelfde neerkomen.. | |
Tarado | woensdag 31 maart 2021 @ 10:11 |
die regels ja, dat is nou net het probleem ![]() | |
Marcoss | woensdag 31 maart 2021 @ 10:19 |
Is ook waar ![]() | |
Tarado | woensdag 31 maart 2021 @ 10:21 |
Laten we hopen dat Masi het nog een keertje terug betaalt dit jaar, verwacht wel een striktere tracklimit handhaving vanaf nu. | |
Starflyer | woensdag 31 maart 2021 @ 10:57 |
Daar schortte het inderdaad aan. De regels waren duidelijk genoeg. De handhaving ervan niet. | |
4-elements | woensdag 31 maart 2021 @ 11:27 |
Liefst gewoon geen tracklimits, kan daar ook geen discussie over ontstaan. Het moet gewoon ongunstig zijn als je met je wagen buiten de baan komt. Dus leg daar een stukje grindbak aan. Of gras. | |
Tarado | woensdag 31 maart 2021 @ 11:29 |
dat is is niet te doen met de huidige circuits op korte termijn dus striktere handhaving is de enige oplossing | |
Marcoss | woensdag 31 maart 2021 @ 11:33 |
Wat dat betreft is de uitleg van Pirro op dat gebied ook niet heel duidelijk, al is het artikel niet helemaal objectief geschreven waarschijnlijk ![]() https://www.gpblog.com/nl(...)delijk-voordeel.html | |
4-elements | woensdag 31 maart 2021 @ 11:34 |
Op korte termijn niet inderdaad. Maar dit soort gedoe levert zoveel kritiek op. Of gewoon toestaan dat coureurs over de lijntjes rijden, of de circuits aanpassen. | |
Tarado | woensdag 31 maart 2021 @ 11:50 |
gewoon niet toestaan dat Coureurs over de lijntjes rijden, het is het toestaan wat kritiek oplevert. | |
TagForce | woensdag 31 maart 2021 @ 11:53 |
Nou, die 3 tienden is schromelijk overdreven... Hij zat daarvoor al op 0,16 seconden volgens de delta, en erna op 0,31... Dat is bij mij anderhalf tiende... Hij was gewoon overall te langzaam en vooral vlak voor het rempunt is Verstappen nog bezig met accelereren en Hamilton zet zijn ERS al uit. | |
4-elements | woensdag 31 maart 2021 @ 11:56 |
Over dat niet toestaan ben ik het eens. Maar ik wil dus juist dat ze zulke situaties bij voorbaat al voorkomen door het overschrijden van de track limits zoveel mogelijk onmogelijk te maken zonder tijdsverlies. Vroeger (opa, vertel eens) hadden we dit geneuzel nooit. En het is ook vooral op de nieuwe circuits met veel asfalt uitloopstroken. | |
Tarado | woensdag 31 maart 2021 @ 12:02 |
Uiteraard is het beter als het circuit zelf de fouten afstraft maar dan nog kan je bochten hebben waar het niet mogelijk is vanwege de layout van het circuit zoals bijvoorbeeld in Bahrein. | |
Lokale_Notabele | woensdag 31 maart 2021 @ 12:54 |
Als je de track limits niet handhaaft dan krijg je de onderstaande taferelen: (alsof je naar je kleine neefje kijkt die op de Playstation racet, te lachwekkend voor woorden) Als je geen track limits handhaaft dan maak je van ieder circuit eigenlijk een soort brede versie van Monaco waarbij er dus helemaal geen uitloopstroken meer zijn en de muren de grens aangeven. Een 'circuit' als Paul Ricard zou helemaal onbruikbaar worden. De oplossing voor het track limits probleem is al lang en breed bedacht en te zien op bijvoorbeeld Shanghai. Overal waar dat nodig is ligt er bij de exit van bochten een strook met (kunst)gras. Als je dan buiten de baan komt verlies je tijd, dus blijft iedereen netjes op de baan rijden en is er geen gezeik: Geasfalteerde uitloopstroken zijn dus niet perse het probleem, je hebt alleen wel een strook gras nodig tussen het circuit en de uitloopstrook. Fouten worden dan afgestraft zonder dat daar stewards aan te pas hoeven te komen. Iedere kleuter zou dit kunnen bedenken. Echter zijn circuits zoals COTA, Bahrain, Portimão, Paul Ricard etc. op een extreem domme manier aangelegd waardoor de stewards de heren coureurs moeten vragen of ze alsjeblieft netjes binnen de lijntjes willen blijven rijden. Wat natuurlijk niet werkt waardoor er (per bocht!) allerlei arbitraire regeltjes met waarschuwingen en penalty's bedacht moeten worden. Ik snap niet hoe je een megalomaan project zoals bijvoorbeeld COTA uit de grond kunt stampen en vervolgens bij de aanleg volledig voorbij kunt gaan aan het track limits probleem. Dan snap je niks van racen. De oplossing is zo simpel maar om een of andere reden zijn bepaalde circuits maar niet in staat om een paar stroken kunstgras aan te leggen op hun megalomane complexen en zitten we moeilijk te doen met regeltjes. [ Bericht 1% gewijzigd door Lokale_Notabele op 31-03-2021 13:25:35 ] | |
Blik | woensdag 31 maart 2021 @ 14:17 |
Hulde hiervoor, helemaal mee eens. Met Paul Ricard als meest weerzinwekkende voorbeeld... ![]() | |
opreis | woensdag 31 maart 2021 @ 14:40 |
Tja, het is ook meer om aan te geven dat als Max op 0,388 tienden van Lewis staat dat dat niet wil zeggen dat dat ook echt het verschil is tussen de merc en de RB. Wat wel makkelijk geconcludeerd wordt. | |
Dven | woensdag 31 maart 2021 @ 14:46 |
Nouja, nu de rookwolken opgetrokken zijn heeft Mercedes ten opzichte van vorig jaar maar liefst 12 punten meer, Verstappen één punt minder en Red Bull in z'n totaliteit zes minder. Mercedes / Hamilton WM confirmed. | |
Nattekat | woensdag 31 maart 2021 @ 14:50 |
Verstappen had 0 punten. | |
Dven | woensdag 31 maart 2021 @ 14:54 |
Nee, dat was de GP van Sakhir, op de buitenbaan van het circuit van Bahrein en die dit jaar niet gehouden wordt ![]() | |
TagForce | woensdag 31 maart 2021 @ 15:17 |
1e GP van dit jaar vergeleken met eerste GP vorig jaar... Vorig jaar had Max na de GP van Bahrein 342348 punten achterstand, nu maar 7. | |
Dven | woensdag 31 maart 2021 @ 15:30 |
37 om 0, whatever. Hoeft niet heel serieus te zijn allemaal. | |
Nattekat | woensdag 31 maart 2021 @ 15:38 |
![]() | |
WismutVeilchen83 | woensdag 31 maart 2021 @ 16:36 |
Get in there Lewis. Ik vind het ook zorgwekkend dat RBR het ijzer niet heeft gesmeed nu het heet was. Je gaat dadelijk fases in het WK krijgen waarin Mercedes dominant is en waarin je sowieso niet wint. Zie die jaren waarin Ferrari sterk startte en we wachten dat Vettel wel even WK zou worden. Niet dus, uiteindelijk draaiden ze het weer om. | |
Dven | woensdag 31 maart 2021 @ 17:05 |
Denk wel dat Red Bull blij mag zijn met waar het staat. Afgelopen race liet ook wel zien hoe goed het is om twee sterke rijders in je team te hebben. Over het algemeen staat Red Bull wel sterk met tactiek maar nu moesten ze gokken en goed, dat hebben ze nu een keer verkeerd gedaan. Geen man overboord en ik geloof wel in een absoluut titanengevecht tussen Hamilton en Verstappen om rijderstitel enerzijds en Red Bull / Mercedes om constructeurstitel anderzijds. Zeker omdat Bottas. | |
Tarado | woensdag 31 maart 2021 @ 18:33 |
wat is verkeerd, Verstappen ging er voorbij, als hij die plek niet terug had hoeven geven was het perfect geweest, dus lag het niet aan de tactiek | |
Dven | woensdag 31 maart 2021 @ 18:59 |
Kom, ze moesten gokken op een driestopper en er was geen manier waarop ze die plek niet terug hadden moeten geven. Ik verwijt red bull voor de rest helemaal niets. | |
Nattekat | woensdag 31 maart 2021 @ 19:02 |
Plus dat Bottas zijn trage stop die strategie überhaupt mogelijk maakte. | |
ChevyCaprice | woensdag 31 maart 2021 @ 19:12 |
Tarado | woensdag 31 maart 2021 @ 19:16 |
Als Verstappen gewacht had met inhalen tot het lange rechte stuk was er niets aan de hand geweest, dus ik zie niets verkeerds, op de afloop na dan, dat is pech of geluk als je Hamilton bent. Verder geen kritiek dat hij het daar probeerde maar dat het niet lukte is gewoon pech. | |
Dven | woensdag 31 maart 2021 @ 19:20 |
Ja, als. Maar had heel wat gemakkelijker gekund. | |
THEFXR | donderdag 1 april 2021 @ 05:42 |
![]() | |
mikieu | donderdag 1 april 2021 @ 08:40 |
Weet ik niet, Ferrari heeft het steeds van de motor moeten hebben, bij RB lijkt nu het pakket erg goed. En ik verwacht dat ontwikkelen nu juist makkelijker is omdat ze de goede weg zijn ingeslagen. Steeds hebben ze laten zien dat ze daar wel goed in zijn, het enige is dat Merc en RB door deze strijd wel eens achter kunnen komen in 2022. | |
mikieu | donderdag 1 april 2021 @ 08:41 |
Dat leek niet te gaan door de problemen met de dif. | |
Starflyer | donderdag 1 april 2021 @ 11:08 |
Gejat van FB ![]() Zo sta je als klein jochie bij de auto van je idool en dan haal je hem in ![]() | |
Nattekat | donderdag 1 april 2021 @ 11:11 |
Weet je wat zo jammer is aan moderne auto's? Ze kunnen feitelijk maar 1 keer per 2 rondes alles geven. Dus van tevoren moet je al weten waar je toe gaat slaan, en daar plan je naartoe. Als ie had opgegeven, dan had hij nog steeds niks meer kunnen doen in de volgende ronde. | |
Tarado | donderdag 1 april 2021 @ 11:17 |
We zullen het nooit weten maar die slechte tactiek verhalen neem ik ook met een korrel zout, in principe zorgt het team ervoor dat je met een tactiek 1e kan worden, als je het dan niet wordt ligt dat niet aan de tactiek? In dit geval gewoon pech naar mijn mening. | |
Nattekat | donderdag 1 april 2021 @ 11:41 |
Red Bull had al verloren toen die motor moest worden teruggeschroefd. Dat het nog zo spannend is geworden is te danken aan het falen van Mercedes met de pitstop van Bottas. | |
PirE | donderdag 1 april 2021 @ 11:43 |
Norris zijn stream van gisteren met een terugblik op Bahrain was best leuk en interessant. | |
Starflyer | donderdag 1 april 2021 @ 11:49 |
Zelfs met een goede pitstop was er niet veel veranderd. | |
Nattekat | donderdag 1 april 2021 @ 11:52 |
Nou ja, niet aan de uitslag nee, maar wel aan het slot. Als Bottas op verse banden ook rap richting de 23 seconden achterstand was gegaan, kon Red Bull niet meer pitten op het moment dat het hen het beste uit kwam tov Hamilton. Dan moest RB pitten om voor Bottas te blijven. | |
Starflyer | donderdag 1 april 2021 @ 12:14 |
Klopt. En dan was de achterstand op Hamilton kleiner, waardoor hij er eerder bij kon komen. Alleen was het verschil in banden kleiner waardoor het inhalen waarschijnlijk nog moeilijker werd. | |
Nattekat | donderdag 1 april 2021 @ 12:31 |
Nee, Red Bull gaat vrijwillig extra lang doorrijden zodat hun achterstand lekker groot wordt ![]() | |
Starflyer | donderdag 1 april 2021 @ 13:14 |
De afstand tussen Hamilton en Verstappen werd na Hamiltons tweede stop steeds kleiner doordat Hamilton betere banden had. Als Verstappen door Bottas strategie eerder gestopt was, was hij minder ver achter Hamilton terecht gekomen. Zie https://www.racefans.net/(...)rts-times-and-tyres/ bij de race chart. | |
Nattekat | donderdag 1 april 2021 @ 13:20 |
Ja, leuk. Je punt? Ik heb er wel vertrouwen in dat het RB strategie team beter weet hoe ze hun kansen zo groot mogelijk kunnen maken dan jij. En als ze naar binnen werden gedwongen door Bottas, konden ze dus niet hun kansen zo groot mogelijk maken. | |
Starflyer | donderdag 1 april 2021 @ 13:27 |
Mijn punt is dat het dan ook spannend geweest zou zijn, in tegenstelling tot wat jij beweert. Alleen zou het inhalen nog moeilijker geweest zijn, omdat het verschil tussen de banden kleiner was geweest. | |
Tarado | donderdag 1 april 2021 @ 13:31 |
dat noem ik dus dat gelul, ondanks het terugschroeven waren ze in een positie om te winnen, het is geen playstation, er moet nog wel geracet worden | |
Nattekat | donderdag 1 april 2021 @ 13:34 |
Ze waren die eerste plek al kwijt toen Hamilton naar binnen ging, en daarna was Verstappen speelbal van Bottas. | |
Tarado | donderdag 1 april 2021 @ 13:36 |
en toch was Verstappen in een positie om te winnen maar dat telt niet meer mee? | |
Nattekat | donderdag 1 april 2021 @ 14:01 |
Omdat Bottas zijn stop in het honderd liep. | |
Predator40 | donderdag 1 april 2021 @ 14:03 |
sommigen mensen hebben echt race inzicht van een ei......ondanks de DRS moet je dikke overspeed hebben om iemand in te kunnen halen, en dat kan alleen als je alles ronden lang opspaart en de banden op de juiste temp zijn. | |
Starflyer | donderdag 1 april 2021 @ 16:41 |
Dat was hij sowieso wel, ook met een goede stop van Bottas, zoals ik al heb gezegd. | |
Yashaaaaa | donderdag 1 april 2021 @ 21:26 |
Yes! Vind dat altijd zo leuk als hij dat doet. En ook interessant, hij legt het goed uit ![]() https://www.twitch.tv/videos/970247953?t=00h55m25s Voor de liefhebber. Norris vond ook dat Max Lewis al voorbij was op de baan, dus dat hij de positie niet terug had hoeven geven. | |
Predator40 | vrijdag 2 april 2021 @ 18:00 |
Exact wat ik afgelopen zondag al zei, tevens heeft de FIA de beelden niet eens terug gekeken daar waren ze veel te snel voor....toen HAM ging janken over de radio hebben ze gelijk de call gemaakt zonder de beelden terug te kijken en te overleggen. corrupte zooi mooi eigen voorbeeld van Norris ook. hoeveel bewijs hebben we verder nog nodig ? | |
Peterselieman | vrijdag 2 april 2021 @ 18:08 |
Max is sowieso te aardig geweest, want als je de tegenstander er voorbij moet laten dan laat je hem over het vuil inhalen terwijl jij op de racelijn blijft rijden | |
Predator40 | vrijdag 2 april 2021 @ 18:10 |
komt goed.....karma komt vanzelf voor HAM ! word een heeeel zwaar seizoen nu voor hem ![]() | |
Starflyer | vrijdag 2 april 2021 @ 18:15 |
Een mening van Norris is nog geen bewijs. Dat moment van overstuur kwam imho doordat hij meer snelheid meenam door zijn inhaalactie. Zonder die extra snelheid was zijn inhaalactie niet gelukt en zou hij dat moment van overstuur niet gehad hebben. Het één is imho direct aan het andere te koppelen en dus imho een terechte penalty. Dat Hamilton niet meteen gewaarschuwd is door de FIA voor het regelmatig buiten de baan komen in bocht 4 is daarentegen gewoon wel inconsequent. | |
Predator40 | vrijdag 2 april 2021 @ 18:22 |
en dan nog steeds een echte F1 coureur tegenspreken ![]() ![]() Hij geeft zelfs een voorbeeld met een eigen actie in precies dezelfde situatie en waarom dat anders is. ( Norris lag niet voor ) Max lag er voor, voor de bocht al, in de bocht al en na de bocht al. 10000% duidelijk verkeerde beslissing van de FIA en veel te snel beslist ( hoe kan je binnen 5 seconden de beelden terug kijken ? ) | |
Starflyer | vrijdag 2 april 2021 @ 18:27 |
Een mening die ook door andere (ex) F1 coureurs genoemd wordt ![]() | |
Predator40 | vrijdag 2 april 2021 @ 18:58 |
je verward feiten met meningen..... ![]() ![]() ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door Predator40 op 02-04-2021 19:05:22 ] | |
beantherio | vrijdag 2 april 2021 @ 20:07 |
Als het om dit soort dingen gaat schaal ik de mening van een actieve Formule 1 coureur toch wel heel wat hoger in dan ieder ander zijn mening. Zij zijn de enigen die echt weten hoe een moderne Formule 1 auto zich gedraagt en waar de limieten liggen. Niet dat deze discussie nog al te veel zin heeft trouwens. Bahrein is klaar en de uitslag staat vast. Het enige dat ik hoop is dat de wedstrijdleiding niet meer zo draait met de aanpak van track limits. | |
Starflyer | vrijdag 2 april 2021 @ 20:07 |
Ehm, dat ben jij. Feit is dat Verstappen buiten de baan kwam. De rest is een mening. Ook van Norris. | |
Predator40 | vrijdag 2 april 2021 @ 20:15 |
Feit is dat Verstappen hem allang ingehaald had en dat legt Norris haarfijn uit. de rest zijn allemaal meningen. tevens heeft de FIA helemaal niks gereviewed, de call kwam binnen 5 sec. maar het komt goed dit seizoen ![]() | |
ChevyCaprice | vrijdag 2 april 2021 @ 20:18 |
Een coureur is ook maar een mens | |
Predator40 | vrijdag 2 april 2021 @ 20:22 |
de FIA ook ![]() maar Pirro en Masi zijn een stel corrupte droeftoeters. | |
beantherio | vrijdag 2 april 2021 @ 20:23 |
Met deze ultieme waarheid kan dit topic wel zo'n beetje op slot toch? ![]() | |
VacaLoca | vrijdag 2 april 2021 @ 20:46 |
Voor zijn in een bocht waar je uiteindelijk wijd gaat zegt niet zoveel omdat dat ook kan komen doordat je alleen maar zo laat kon remmen doordat je de bocht niet gaat halen. Wat ik essentieel vind is dat Max al voor de bocht voorbij Lewis was, nog voor het gewone rempunt. | |
Predator40 | vrijdag 2 april 2021 @ 20:58 |
en vergeet niet dat Max wel wijd moest in die bocht omdat HAM ook wijd ging en op de curb zat vanwege weinig grip ( of hij liet hem expres wijd uitlopen ....) anders had HAM hem in de zijkant van Max gezet en aangezien Max gewoon voor lag had dat HAM een straf opgeleverd, volgens de regels, maar niet volgens de FIA natuurlijk. | |
daNpy | vrijdag 2 april 2021 @ 21:01 |
Fopstraf voor Hamilton, maar wel WK punten en 0 punten voor Max. Zo rolt de juwelier. | |
Predator40 | vrijdag 2 april 2021 @ 21:03 |
mag hopen dat dat gezeik gewoon een keer over is..... Het geluk van Hamilton en de FIA die gewoon teveel vage beslissingen neemt heel vaak in het voordeel van Mercedes/Ferrari. | |
Marcoss | vrijdag 2 april 2021 @ 23:33 |
Vast al een keer voorbijgekomen hier, maar bij Red Bull (of ieder Jos.. ) gingen ze uit van een 3-stopper bij Hamilton dus | |
#ANONIEM | zaterdag 3 april 2021 @ 01:33 |
Het is eerder een verhaal van de kool en de geit sparen wat men doet. En er is te weinig transparantie. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 4 april 2021 @ 18:55 |
Volgens mij gingen ze bij Red bull helemaal nergens van uit, behalve hun eigen 2-stopper. Omdat Max niet kon wegrijden bij Lewis in de eerste stint (door dif-problemen en het oneigenlijke voordeel van bocht 4 bij Lewis), kon Mercedes een undercut doen. Daarna had RB geen andere opties meer dan hun eigen strategie door te trekken. En laten we wel wezen, Max had hem nog steeds kunnen winnen. | |
#ANONIEM | zondag 4 april 2021 @ 19:10 |
Max maakte een fout. Simpels. En dat gebeurt nu eenmaal wel eens en dat gebeurt bij iedereen, weten we nog hoe Hamilton vorig seizoen een gesloten pits in reed? De RB is erg sterk dit seizoen en het is een enorm lang, 23 races, seizoen, genoeg kansen om deze fout goed te maken voor RB en voor Max | |
3rr0r | zondag 4 april 2021 @ 21:25 |
Duurt mokerlang tot de volgende race he? ![]() | |
shiz | zondag 4 april 2021 @ 21:44 |
Joah... ![]() ![]() ![]() | |
THEFXR | dinsdag 6 april 2021 @ 01:49 |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 6 april 2021 @ 07:21 |
Ja. ![]() | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 6 april 2021 @ 09:37 |
Dan heeft Mercedes genoeg tijd om met updates te komen om weer makkelijk te winnen. | |
WismutVeilchen83 | dinsdag 6 april 2021 @ 09:40 |
Volgens de kenners kan dat niet, want lage rake bij Mercedes. | |
Tarado | dinsdag 6 april 2021 @ 11:05 |
echt benieuwd naar, wat me wel een beetje zorgen baart is de betrouwbaarheid bij Honda, geen van de 4 ingezette powerunits heeft naar behoren gewerkt | |
WismutVeilchen83 | dinsdag 6 april 2021 @ 11:15 |
Die angst heb ik ook inderdaad. Anderzijds zag je Mercedes vorig jaar ook problemen hebben tegen het einde. Als ze nog meer onder druk komen te staan verwacht ik daar ook wat meer problemen. | |
spectrumanalyser | dinsdag 6 april 2021 @ 11:37 |
Verstappen heeft de motor moeten terugschroeven nadat hij de koppositie had ingeleverd. volgens Helmut Marko zijn de problemen gerelateerd aan de software en is het op te lossen met een klein aantal aanpassingen. | |
Tarado | dinsdag 6 april 2021 @ 11:50 |
ja maar die andere 3 hebben uit voorzorg ook al energy store (ES) and Control Electronics (CE) vervangen, daar hebben ze er maar 2 van zonder penalty | |
Jhojho-1987 | dinsdag 6 april 2021 @ 11:52 |
Wil niet zeggen dat deze al niet meer te gebruiken zijn. Beter op tijd checken en eventueel (legale) aanpassingen doen als te laat vervangen en niet meer kunnen gebruiken. | |
spectrumanalyser | dinsdag 6 april 2021 @ 11:52 |
het kan hoor, dat daar firmware in zat die toch niet zo lekker werkt in racecondities. ik heb alleen zorgen over het uitvallen van de elektronica bij Perez bij de opwarmronde. spontaan uitvallen van electronica hebben we al teveel gezien bij red bull | |
Tarado | dinsdag 6 april 2021 @ 11:53 |
begrijp ik maar een goed teken is het toch niet | |
opreis | dinsdag 6 april 2021 @ 12:02 |
Het is ook niet bepaald een kort seizoen dit jaar. Al heb ik ook twijfels dat we alle races gaan rijden. | |
Starflyer | dinsdag 6 april 2021 @ 13:04 |
Canada en Brazilië zijn op dit moment nog een groot vraagteken. Maar Turkije zit al weer in de wachtkamer om in te vallen, mocht dat nodig zijn. | |
WismutVeilchen83 | dinsdag 6 april 2021 @ 13:07 |
Duitsland ook. Denk dat Mugello ook wel weer wil. | |
Jhojho-1987 | dinsdag 6 april 2021 @ 13:40 |
Zandvoort heb ik ook m'n twijfels bij. Ik ben bang dat een race met toeschouwers (zoals Lammers wil) heel erg moeilijk gaat worden, ook in september. | |
shiz | dinsdag 6 april 2021 @ 14:09 |
Nou ja, veel gevaccineerden op dat moment. 48hr van tevoren een officiële negatieve test overhandigen. Op de dag zelf ook nog een keer. Daarbovenop toch gewoon afstand, desinfecteren en mondkapjes op. Misschien moeten ze wat terugschalen qua aantallen, maar verder: why nut? | |
WismutVeilchen83 | dinsdag 6 april 2021 @ 15:59 |
Terugschalen in bezoekers en afstand houden willen ze dus niet. Ze willen alles of niets. Komt ook door de business case die achter de Dutch GP zit. Die wordt volledig gedraaid op een vol huis. | |
spectrumanalyser | dinsdag 6 april 2021 @ 16:12 |
Dit Ierse onderzoek geeft wel goed nieuws. Het blijkt dat 0,1% van de besmettingen naar de buitenlucht is te herleiden.https://www.telegraaf.nl/(...)orona-in-buitenlucht | |
Adames | dinsdag 6 april 2021 @ 16:22 |
Mooi, kunnen de terassen open | |
Nieuwschierig | woensdag 7 april 2021 @ 13:10 |
Nou nee. Dit cijfer was zo omdat in Ierland de terrassen ook gesloten waren. Geen wonder dat er dan ook geen besmettingen ontstaan. (Wat natuurlijk ook meteen het hele doel van de lockdown is, terecht naar nu maar weer blijkt) Het OMT zal trouwens adviseren om de terrassen als een van de laatste uit de lockdown te halen. Eerst de universiteiten, dan de sportscholen, daarna pas de terrassen. | |
#ANONIEM | woensdag 7 april 2021 @ 13:16 |
Terrassen in Ierland? What the fuck? Ik dacht dat dit een F1-topic was. | |
Starflyer | woensdag 7 april 2021 @ 13:17 |
Dus de plekken waar de kans op besmetting groter is gaan eerder open? ![]() Buiten is de kans op besmetting sowieso kleiner, hebben verschillende studies al aangegeven. Het is niet voor niets dat er binnen goed geventileerd moet worden. | |
Tarado | dinsdag 13 april 2021 @ 13:21 |
even dubbel omdat het toch wel belangrijk is om te weten | |
Zorro | woensdag 14 april 2021 @ 10:28 |
Waarom zet je dat niet in het voorbeschouw.... Oh. | |
Nattekat | donderdag 15 april 2021 @ 14:48 |
Lapo |