quote:Verkenner Kajsa Ollongren heeft bij het verlaten van de Stadhouderskamer vandaag per ongeluk een geheim formatiedocument laten zien in de richting van fotografen. Op het stuk papier staan termen als ‘positie Omtzigt, functie elders’, ‘onderhandelingsstijl Hoekstra’, en ‘meerderheid Eerste Kamer geen must’. Deze uitglijder kan een bom onder de pre-formatie leggen.
ANP-fotograaf Bart Maat maakte een foto waarop de aantekeningen - na inzoomen - leesbaar zijn. Ollongren verliet in allerijl de verkennersstek omdat ze corona blijkt te hebben.
De titel van het stuk is ‘aandachtspunten VVD en D66'. Het zou gaan om Ollongrens eigen aantekeningen.
https://www.ad.nl/politie(...)l-hoekstra~a5add0e1/quote:Ook staat te lezen: 'linkse partijen houden elkaar niet echt vast', voor 'minderheidskabinet weinig echt enthousiasme'. Ook staat er 'CDA / keuze Hoekstra post in kabinet'.
In haar verdediging, ze is langdurig ziek geweest dus ze is waarschijnlijk flink geschrokken van de coronabesmetting. Dan kun je in de haast wat steken laten vallen.quote:
Dus corona tast ook de hersens aan? Dat is nieuw.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:49 schreef Jojoke het volgende:
[..]
In haar verdediging, ze is langdurig ziek geweest dus ze is waarschijnlijk flink geschrokken van de coronabesmetting. Dan kun je in de haast wat steken laten vallen.
Ze heeft toch gewoon opgeschreven wat Rutte heeft gezegd, heeft niets met de persoonlijke mening van Ollongren zelf te maken lijkt mij. Dat Wopke dat niet snapt.quote:
Rutte wil Pietertje buitenspel zetten omdat die zijn werk tenminste goed gedaan heeft.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:56 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ze heeft toch gewoon opgeschreven wat Rutte heeft gezegd, heeft niets met de persoonlijke mening van Ollongren zelf te maken lijkt mij. Dat Wopke dat niet snapt.
Hoekstra is een bestuurder, geen Tweede Kamertijger. Die heeft niets te zoeken in de oppositie. CDA gaat dan ook gewoon meeregeren.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:54 schreef opreis het volgende:
Na z'n tweet van Wopke kan je je niet voorstellen dat ze nog in het kabinet gaan zitten.
Juist en mensen maar op de VVD stemmen en zeggen dat Rutte een goede premier isquote:Op donderdag 25 maart 2021 11:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Rutte wil Pietertje buitenspel zetten omdat die zijn werk tenminste goed gedaan heeft.
Heel eng dit.
Fred Teeven is ook een bestuurder.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoekstra is een bestuurder, geen Tweede Kamertijger. Die heeft niets te zoeken in de oppositie. CDA gaat dan ook gewoon meeregeren.
En terecht, samen met leijten zijn zij de enigen in 10 jaar tijd die het voor burgers opnemen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:44 schreef Richestorags het volgende:
Positie Omtzigt. Die man wordt onderhand de Jezus van de Nederlandse politiek. Verschil is alleen dat er minimaal 10 Judas Iscariotten rondlopen...
Eens. Al had ze beter moeten weten. Doet me denken aan Bos in 2008 ofzo met de Fortis-ellende?quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:56 schreef TheVulture het volgende:
Ollongren lekt? Ik vind het eerder bizar dat er blijkbaar mensen zo ver willen inzoomen op een document dat iemand die halsoverkop ergens moet vertrekken vanwege een besmetting toevallig in de hand houdt
Tsja, ik snap dat wel. Dat krijg je als de transparantie van de overheid tot een nulpunt daalt in onze 'democratie'.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:56 schreef TheVulture het volgende:
Ollongren lekt? Ik vind het eerder bizar dat er blijkbaar mensen zo ver willen inzoomen op een document dat iemand die halsoverkop ergens moet vertrekken vanwege een besmetting toevallig in de hand houdt
Het is maar hoe je er tegenaan kijkt. Voor een bewonderaar van Machiavelli kan Rutte misschien wel als een ware eindbaas gezien worden.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:57 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Juist en mensen maar op de VVD stemmen en zeggen dat Rutte een goede premier is
Ik denk dat we alles wat op de foto zichtbaar is wel kunnen uitvinden.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:02 schreef XDo het volgende:
Kunnen we die tekst niet verder leesbaar maken samen? Of is dit alles al?
Nee want er staat ergens in een zin dat een ambtenaar dit vindt, en dan wordt alles wit gelaktquote:Op donderdag 25 maart 2021 12:02 schreef XDo het volgende:
Je wint er geen populariteitsprijs mee maar het is wel journalistiek. Het is Trump ook overkomen en er zijn vast nog wel wat meer voorbeelden waar niemand over ging mekkeren. In 2012 was het al onderdeel van een verhaallijn in een aflevering van de politieke satire The Thick of It.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:56 schreef TheVulture het volgende:
Slechte fotografen eigenlijk nog als dit de beste foto is.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:03 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Je wint er geen populariteitsprijs mee maar het is wel journalistiek. Het is Trump ook overkomen en er zijn vast nog wel wat meer voorbeelden waar niemand over ging mekkeren. In 2012 was het al onderdeel van een verhaallijn in een aflevering van de politieke satire The Thick of It.
Ja de omstandigheden zijn heel kut omdat het te maken had met een coronatest. Maar je zou als journalist ook geen knip voor de neus waard zijn als je dit in je schoot geworpen kreeg en er niks mee deed.
quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:58 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
En terecht, samen met leijten zijn zij de enigen in 10 jaar tijd die het voor burgers opnemen.
Het is eerder bedroevend dan om te lachen dat er maar 2 van de 150 parlenentariers het opnemen voor hun kiezers.quote:
In de periode ervoor stond hij nog het hardst te brullen dat we toch vooral heel erg streng fraude moesten aanpakken, dus in zekere zin is hij de pyromaan die de brand blust die hij zelf heeft aangestoken.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:58 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
En terecht, samen met leijten zijn zij de enigen in 10 jaar tijd die het voor burgers opnemen.
Ja, wel even in de pas lopen natuurlijk. Burgers moeten niet het idee krijgen dat ze echt worden vertegenwoordigd.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:58 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt fraude moet je ook aanpakken, daar heeft hij volkomen gelijk in.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:12 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
In de periode ervoor stond hij nog het hardst te brullen dat we toch vooral heel erg streng fraude moesten aanpakken, dus in zekere zin is hij de pyromaan die de brand blust die hij zelf heeft aangestoken.
Ach kom op zeg. Er zijn talloze andere parlementariërs geweest die het opnamen voor de burgers. Wellicht op minder spannende dossiers én wat minder in de spotlights, maar hiermee doe je een hoop hardwerkende kamerleden te kort.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:10 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Het is eerder bedroevend dan om te lachen dat er maar 2 van de 150 parlenentariers het opnemen voor hun kiezers.
Journalisten he, bloedhonden zijn er niks bijquote:Op donderdag 25 maart 2021 11:56 schreef TheVulture het volgende:
Het één staat toch niet los van het ander? Hij was voorstander van fraude aanpakken, had hij dan ook deze manier voor ogen en hoe de verschillende instanties hierop zouden reageren? Hey, ik ben voor muggenbestrijding, het wordt wel een plaag onderhand. Goed idee, laat ik wat machinegeweren pakken en dan schieten we ze uit de lucht. Eeuuuuhhhh....quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:12 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
In de periode ervoor stond hij nog het hardst te brullen dat we toch vooral heel erg streng fraude moesten aanpakken, dus in zekere zin is hij de pyromaan die de brand blust die hij zelf heeft aangestoken.
Maar niet op de manier waarop het afgelopen jaren is gebeurd, en toch heeft Omtzigt elke keer weer ingestemd met de wetgeving die daartoe heeft geleidt.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:13 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt fraude moet je ook aanpakken, daar heeft hij volkomen gelijk in.
Een smerige slangenkuil is het.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:16 schreef Caland het volgende:
Dat Omtzigt moet worden kaltgestellt past wel geheel in lijn van de Rutte-doctrine.
Exact de reden waarom ik op hem gestemd heb.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:44 schreef Richestorags het volgende:
Positie Omtzigt. Die man wordt onderhand de Jezus van de Nederlandse politiek. Verschil is alleen dat er minimaal 10 Judas Iscariotten rondlopen...
Aandachtspunten 2e ronde VVD & D66quote:
nosquote:SP-fractievoorzitter Lilian Marijnissen is verbolgen dat er tijdens de formatie gesproken wordt over de positie van Kamerlid Omtzigt. "Als dit waar is, kan dit echt niet. Eerder werd er in de ministerraad al over kritische Kamerleden gesproken. Nu ook in de formatie? De verkenners moeten hier snel uitleg over geven", zegt ze.
Clubje van Nanninga heeft volgens mij 7 zetels in eerste kamer.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:28 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Aandachtspunten 2e ronde VVD & D66
Ter ?
? terugkoppeling ?
Terugkoppeling ? gesprekken 17 partijen op 22-3/23 ?
? terugkoppeling
- Linkse partijen houden elkaar niet echt vast
- Inhoudelijke thema's / Nationaal herstelplan (zie bijgevoegd overzicht)
- Minderheidskabinet weinig echt enthousiasme ?
- Meerderheid EK voor niemand een must
2e partij
?
CDA
- Inhoudelijke reactie van MR en SK op punt verkenners en op punt deelname kabinet bij CDA
- positie Omtzigt, functie elders
- ? CDA fractie
- ? CDA / keuze Hoekstra post in kabinet
- onderhandelingsstijl Hoekstra
- ? 2e gesprek CDA daarna
?
? partij?
? niet aan de beurt
? voorwaarde 2e linkse partij (EK 6 zetels)
? zetels, EK 7 zetels
?
Beter dan dit kan krijg ik er niet uit:quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:02 schreef XDo het volgende:
Nou ja. Omtzigt houdt opzichtig Wopke uit de wind in de hele toeslagenaffaire terwijl die 4 jaar minister was van het ministerie waar de belastingdienst onder viel.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:58 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Natuurlijk zegt Flopke dat dat nog niet met hem is besproken.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:25 schreef DarkwingDuck het volgende:
Wat een blunder van Jonkvrouw Ollongren. Interessant ook dat Hoekstra al gelijk heeft aangegeven dat niets van haar lijstje met hem is besproken. Ben benieuwd hoe dit verder door ettert binnen de formatie.
[ twitter ]
Die vrouw had daar überhaupt niet moeten zijn en op de terugweg laat ze zich ook nog eens lekker vervoeren door een gezellig dikke chauffeur. Waarom deze gek verdedigen?quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:56 schreef TheVulture het volgende:
Volgens mij gaat Fractie Nanninga naar 7 zetels als Nicki Pouw-Verweij naar de Tweede Kamer gaat. Haar zetel gaat dan naar GO.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:34 schreef StephanL het volgende:
[..]
Clubje van Nanninga heeft volgens mij 7 zetels in eerste kamer.
Foutje. D66 heeft er 7. Naninga 8
Dus blijf je dan zitten waar je zit.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:39 schreef pussycatdoll het volgende:
[..]
Volgens mij gaat Fractie Nanninga naar 7 zetels als Nicki Pouw-Verweij naar de Tweede Kamer gaat. Haar zetel gaat dan naar GO.
Uiteraard is dat ter sprake gekomen, Ollongren moet zoiets alleen niet laten uitlekken. Logisch dat Wopke dat dan ontkent.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:40 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Dat Omtzigt een onderwerp is dat tijdens een formatie op tafel komt is meer dan logisch. Komt mede door het gedrag van Wopke zelf. Dus ja het is pijnlijk dit leuk, maar ook beetje hypocriet van het CDA. maar goed, die hebben hypocrisie als een soort van kernwaarde dus niet geheel verrassend
Ollongren had al uit Den Haag getrapt moeten worden nadat bleek dat al haar verhalen en onderzoeken over zogenaamd Russisch nepnieuws zelf nepnieuws waren. Maar toen mevrouw terug kwam van haar "welverdiende" vakantie mocht ze gewoon weer op dezelfde tour verder zonder dat er ook maar één journalist was die kritische vragen durfde te stellen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:40 schreef Viltje het volgende:
Nou, Dit lijkt me wel het einde van Ollongren als informateur. Het waren een paar leuke dagen.
Ollongren: functie elders
Ook had ollogren toch ook een motie van wantrouwen van de eerste kamer. De laatste keer was ergens in 1800 nog wat.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:45 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Ollongren had al uit Den Haag getrapt moeten worden nadat bleek dat al haar verhalen en onderzoeken over zogenaamd Russisch nepnieuws zelf nepnieuws waren. Maar toen mevrouw terug kwam van haar "welverdiende" vakantie mocht ze gewoon weer op dezelfde tour verder zonder dat er ook maar één journalist was die kritische vragen durfde te stellen.
Dat Hoekstra niet goed te vertrouwen is, dag geloof ik wel. Dat hij glashard zou liegen, nee dat zou te ver gaan.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:35 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Natuurlijk zegt Flopke dat dat nog niet met hem is besproken.
Maar de eis dat Omtzigt weg moet kan best bij hem zijn neergelegd, en volgens mij willen ze intern bij het CDA ook van Pieter Omtzigt af.
Dat is hoe integer de politiek werkt.
Ze heeft gelekt, omdat ze zo snel mogelijk naar huis moest vanwege een besmetting. Je post kan dus niet waar zijn.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:50 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Zal wel weer toeval zijn, maar toen Ollongren door de mand viel met het Russisch nieuws was ze opeens ziek, nu is dit gelekt en weer is ze opeens ziek. Neem aan dat alle partijleiders nu in quarantaine moeten, gezien ze de laatste dagen allemaal contact hebben gehad met Ollongren. Indien dat niet gebeurd ga ik er vanuit dat het weer een lulverhaal is uit D66 hoek om Ollongren uit de wind te houden.
Doen ze ook!quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nou, Ollongren en Jorritsma kunnen iets anders gaan doen.
quote:De verkenners benadrukken dat de notities niet met de partijen zelf zijn besproken, het zou gaan om ’inventariserende voorbereidingsnotities’ voor de verkenners en ’voorlopige input’ zijn voor de volgende ronde gesprekken die donderdagochtend met Mark Rutte (VVD) en Sigrid Kaag (D66) gepland stonden. „Deze notities waren geen directe weergave van de reeds gevoerde gesprekken en zijn nog met geen van de onderhandelaars besproken”, laten de verkenners weten.
Positie Ollongren, functie eldersquote:Op donderdag 25 maart 2021 12:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nou, Ollongren en Jorritsma kunnen iets anders gaan doen.
https://www.nu.nl/tweede-(...)t-aantekeningen.htmlquote:Ollongren en Jorritsma laten in een reactie weten dat de notities bedoeld waren "als voorlopige input voor de volgende ronde in de verkenningsfase. Deze notities waren geen directe weergave van de reeds gevoerde gesprekken en zijn nog met geen van de onderhandelaars besproken."
Toch constateren beide verkenners dat ze hierdoor hun werk niet meer "onbevangen en onbevooroordeeld kunnen voortzetten." Ze stoppen hun werkzaamheden per direct. Het is nog niet bekend wie Ollongren en Jorritsma zal opvolgen.
Je kunt gerust zeggen dat ze Nóóit haar dag heeft!quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:57 schreef Jojoke het volgende:
Het is niet echt Ollongren's dag vandaag.
Krijg je ervan als er mensen in de politiek zitten vanwege hun elitaire achtergrond en omdat ze "vrouw" zijn. Dat mens heeft niks te zoeken in de politiek. Dat ze de komende 20 jaar maar aan de lopende band bij de NedCar gaat staan, wordt ze eens geconfronteerd met de werkelijkheid.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:58 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Je kunt gerust zeggen dat ze Nóóit haar dag heeft!
Zou kunnen natuurlijk, maar het beantwoord nog de vraag niet waarom de rest van de partijleiders waarmee Ollongren de laatste dagen een gesprek heeft gehad niet in quarantaine moeten? Heb jij contact gehad met iemand die positief getest is dan moet je toch echt in quarantaine, blijkbaar onze dames en heren politici niet. Dus oftewel Ollongren is niet besmet en is het een lulverhaal, oftewel Covid wordt zwaar overdreven... of? Zeg het maar?quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:53 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ze heeft gelekt, omdat ze zo snel mogelijk naar huis moest vanwege een besmetting. Je post kan dus niet waar zijn.
Het is ook niet nieuw bij het CDA. In 2010 moesten ook versverkozen volksvertegenwoordigers weggepest worden omdat de kiezer geen meerderheid voor het VVD-CDA-PVV kabinet had verkozen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:40 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Dat Omtzigt een onderwerp is dat tijdens een formatie op tafel komt is meer dan logisch. Komt mede door het gedrag van Wopke zelf. Dus ja het is pijnlijk dit leuk, maar ook beetje hypocriet van het CDA. maar goed, die hebben hypocrisie als een soort van kernwaarde dus niet geheel verrassend
Precies, mijn dochtertje zit thuis omdat de leerkracht besmet is...quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:12 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Zou kunnen natuurlijk, maar het beantwoord nog de vraag niet waarom de rest van de partijleiders waarmee Ollongren de laatste dagen een gesprek heeft gehad niet in quarantaine moeten? Heb jij contact gehad met iemand die positief getest is dan moet je toch echt in quarantaine, blijkbaar onze dames en heren politici niet. Dus oftewel Ollongren is niet besmet en is het een lulverhaal, oftewel Covid wordt zwaar overdreven... of? Zeg het maar?
Maar in plaats van eens schoon schip te maken in Den Haag en dat elitaire volk eruit te trappen volgen de schapen toch weer lekker mak. Zelfnadenken blijft vaak moeilijk voor veel mensen, zolang de media er niets over rept blijven de oogklepjes op.
Ik wou net een soort complotgrapje gaan maken in de trant van "de overheid maakt geen fouten, daar moet meer achter zitten", maar ik zie dat het al niet meer nodig is.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:50 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Zal wel weer toeval zijn, maar toen Ollongren door de mand viel met het Russisch nieuws was ze opeens ziek, nu is dit gelekt en weer is ze opeens ziek. Neem aan dat alle partijleiders nu in quarantaine moeten, gezien ze de laatste dagen allemaal contact hebben gehad met Ollongren. Indien dat niet gebeurd ga ik er vanuit dat het weer een lulverhaal is uit D66 hoek om Ollongren uit de wind te houden.
Het is weer een gevalletje regels voor jou, maar niet voor mij van onze regenten. Ben er spuugzat van.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:12 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Zou kunnen natuurlijk, maar het beantwoord nog de vraag niet waarom de rest van de partijleiders waarmee Ollongren de laatste dagen een gesprek heeft gehad niet in quarantaine moeten? Heb jij contact gehad met iemand die positief getest is dan moet je toch echt in quarantaine, blijkbaar onze dames en heren politici niet. Dus oftewel Ollongren is niet besmet en is het een lulverhaal, oftewel Covid wordt zwaar overdreven... of? Zeg het maar?
Maar in plaats van eens schoon schip te maken in Den Haag en dat elitaire volk eruit te trappen volgen de schapen toch weer lekker mak. Zelfnadenken blijft vaak moeilijk voor veel mensen, zolang de media er niets over rept blijven de oogklepjes op.
Precies, en nergens kritische vragen of opmerkingen in de media. Dat wordt doodgezwegen, en het D66 internetleger doet de rest wel, de rest zijn maar complotwappies en racistische trollen. Kijken hoelang het duurt dat de vrouwhaat kaart weer wordt getrokken.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:15 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het is weer een gevalletje regels voor jou, maar niet voor mij van onze regenten. Ben er spuugzat van.
2mln mensen hebben gestemd op tefflon markie.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:12 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Deze teksten lees ik de laatste tijd heel veel, geschreven door mensen die alleen maar zelf zeggen na te denken. Best ironisch.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:12 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Genieten dit.quote:
Ik zag reacties dat mensen op Kaag hebben gestemd vanwege "#stemopvrouw", tel daarbij op het stemmen op het kontje van Wouter Bos, de krullen van Jesse Klaver, het is een schande, een pure schande. Het gaat om de mensen in dit land, en niet om een idols verkiezing. Tijd dat voordat je gaat stemmen op een partij je eerst een vragenlijst moet beantwoorden of je wel degelijk op de hoogte bent van de partijpunten, denk dat heel wat linkse partijtjes zwaar door de mand vallen. Het is een kliek die stemmen vangt ronselt op basis van uiterlijk, geslacht en afkomst en niet op inhoud, je zou er maar op gestemd hebben, zum kotsen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
2mln mensen hebben gestemd op tefflon markie.
Omdat ie met zn fiets naar het werk gaat.
koekoek.
Dat kan je over alle gevestigde partijen zeggen, zelfs ook over FvD en PVV bijvoorbeeld. Allemaal pluche zitters die hun eigen hachje willen redden boven alles.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:02 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Krijg je ervan als er mensen in de politiek zitten vanwege hun elitaire achtergrond en omdat ze "vrouw" zijn. Dat mens heeft niks te zoeken in de politiek. Dat ze de komende 20 jaar maar aan de lopende band bij de NedCar gaat staan, wordt ze eens geconfronteerd met de werkelijkheid.
Sowieso D66, elitaire kutpartij
Aan de andere kant heeft D66 nu CDA buitenspel gezet en kan er geformeerd worden over links, wat D66 zo graag wilt. Hopelijk geeft Rutte ze de vinger en sluit hij D66 uit, maar dat is wensdenken en zal nooit gebeuren.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:20 schreef ootjekatootje het volgende:
Ollongren gooit Jorritsma ff onder de bus...
De vorige keer dat ik zei dat achterlijke mensen niet zouden mogen stemmen was ik elitair en kartel ...quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:20 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Ik zag reacties dat mensen op Kaag hebben gestemd vanwege "#stemopvrouw", tel daarbij op het stemmen op het kontje van Wouter Bos, de krullen van Jesse Klaver, het is een schande, een pure schande. Het gaat om de mensen in dit land, en niet om een idols verkiezing. Tijd dat voordat je gaat stemmen op een partij je eerst een vragenlijst moet beantwoorden of je wel degelijk op de hoogte bent van de partijpunten, denk dat heel wat linkse partijtjes zwaar door de mand vallen. Het is een kliek die stemmen vangt ronselt op basis van uiterlijk, geslacht en afkomst en niet op inhoud, je zou er maar op gestemd hebben, zum kotsen.
Maar dat komt omdat jij mij een achterlijk mens vindtquote:Op donderdag 25 maart 2021 13:22 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
De vorige keer dat ik zei dat achterlijke mensen niet zouden mogen stemmen was ik elitair en kartel ...
Oh! Dat heb ik nog nooit gezegd.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:22 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Maar dat komt omdat jij mij een achterlijk mens vindt
De Persgroep heeft nu ook alweer meteen besloten dat het een blunder van Ollongren is. Niet een schandaal, niet een aanval op de democratie, niet een uitdrukking van de Rutte doctrine, niet het schofferen van de kiezer en de verkiezingsuitslag, nee, een 'klassieke blunder' van je papieren niet goed afdekken.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
2mln mensen hebben gestemd op tefflon markie.
Omdat ie met zn fiets naar het werk gaat.
koekoek.
In 2010 heeft het CDA Omtzigt al op een onverkiesbare plek gezet. Hij is toen zelf campagne gaan voeren (stem op Omtzigt) en haalde alsnog een voorkeurszetel. Na 10 jaar is er weinig veranderd, ze moeten Omtzigt nog steeds niet bij het CDA. Ik vind het dan ook onbegrijpelijk dat hij trouw aan het CDA blijft.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is ook niet nieuw bij het CDA. In 2010 moesten ook versverkozen volksvertegenwoordigers weggepest worden omdat de kiezer geen meerderheid voor het VVD-CDA-PVV kabinet had verkozen.
Alsof partijpunten nog veel uitmaken.. bindende referenda in de stijl van zwitserland, dat is wat we nodig hebben.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:20 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Ik zag reacties dat mensen op Kaag hebben gestemd vanwege "#stemopvrouw", tel daarbij op het stemmen op het kontje van Wouter Bos, de krullen van Jesse Klaver, het is een schande, een pure schande. Het gaat om de mensen in dit land, en niet om een idols verkiezing. Tijd dat voordat je gaat stemmen op een partij je eerst een vragenlijst moet beantwoorden of je wel degelijk op de hoogte bent van de partijpunten, denk dat heel wat linkse partijtjes zwaar door de mand vallen. Het is een kliek die stemmen vangt ronselt op basis van uiterlijk, geslacht en afkomst en niet op inhoud, je zou er maar op gestemd hebben, zum kotsen.
hahaha plaag je maar watquote:Op donderdag 25 maart 2021 13:23 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Oh! Dat heb ik nog nooit gezegd.
Ja en nee, andere discussie natuurlijk. Bindende referenda akkoord, maar met als voorwaarde dat mensen wel degelijk op de hoogte zijn waarover ze stemmen. Anders krijg je onderbuik stemmen, en daar maken alle kampen zich dan schuldig aan. Dus misschien idd een soort van test met een paar vragen voordat er gestemd kan worden zodat je je wel geïnformeerd hebt. Maar laten we eerlijk zijn, links, rechts en het midden, allen moeten ze het ook hebben van mensen die ongeïnformeerd zijn en stemmen naar de waan van de dag. Jammer dat wij in Nederland als inwoners zo politiek verdeeld zijn en ons zo laten uitspelen, we zouden echt eens schoon schip moeten maken in Den Haag.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:25 schreef tfors het volgende:
[..]
Alsof partijpunten nog veel uitmaken.. bindende referenda in de stijl van zwitserland, dat is wat we nodig hebben.
Dat nadenken is dan ook het enige dat klopt.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:19 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Deze teksten lees ik de laatste tijd heel veel, geschreven door mensen die alleen maar zelf zeggen na te denken. Best ironisch.
Klopt, stilstand is achteruitgang, het huidige democratisch bestel is in grote lijnen al heel lang niet veel veranderd.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:27 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Ja en nee, andere discussie natuurlijk. Bindende referenda akkoord, maar met als voorwaarde dat mensen wel degelijk op de hoogte zijn waarover ze stemmen. Anders krijg je onderbuik stemmen, en daar maken alle kampen zich dan schuldig aan. Dus misschien idd een soort van test met een paar vragen voordat er gestemd kan worden zodat je je wel geïnformeerd hebt. Maar laten we eerlijk zijn, links, rechts en het midden, allen moeten ze het ook hebben van mensen die ongeïnformeerd zijn en stemmen naar de waan van de dag. Jammer dat wij in Nederland als inwoners zo politiek verdeeld zijn en ons zo laten uitspelen, we zouden echt eens schoon schip moeten maken in Den Haag.
Echt erg inderdaad, ik kan me geen land in de wereld indenken waar de politieke situatie nog slechter en nog meer incapabel is!quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:00 schreef asco het volgende:
Nou daar komt tie nog een keer:
Wat een land is dit geworden. 🙄
Dit ja, komt D66 natuurlijk goed uit nu want het CDA zal nu een issue gaan worden en die zetten ze zo buitenspel. Dan heeft Rutte niet veel opties dan over links te gaan en dat wilt D66 natuurlijk maar al te graag.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:28 schreef Gia het volgende:
Ik geloof er niks van dat dit 'per ongeluk' is gelekt.
En nu stoppen als verkenners...
Kan ik me voorstellen. D66 wil niet met ja21 of CU. VVD wil niet met meer dan één van de linkse partijen.
Dus, dan maar Rutte in een kwaad daglicht stellen, per ongeluk en dan opstappen.
Walgelijk.
Belgiequote:Op donderdag 25 maart 2021 13:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Echt erg inderdaad, ik kan me geen land in de wereld indenken waar de politieke situatie nog slechter en nog meer incapabel is!
Je hebt gelijk, ze hoort dat ze corona heeft, moet op stel en sprong naar huis en denkt nog eerst eraan om een blaadje verkeerd om te houden. DIT MOET WEL EEN COMPLOT ZIJN OPEN JE OGEN.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:28 schreef Gia het volgende:
Kan ik me voorstellen. D66 wil niet met ja21 of CU. VVD wil niet met meer dan één van de linkse partijen.
Dus, dan maar Rutte in een kwaad daglicht stellen, per ongeluk en dan opstappen.
Walgelijk.
Ik denk niet dat dit bewust gelekt is. Omtzigt op een zijspoor willen zetten zal nergens goed vallen en dit straalt direct negatief uit naar de VVD en D66. Vraag is alleen wie heeft dit op de agenda gezet.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:28 schreef Gia het volgende:
Walgelijk.
Dat de de onderhandelingsstijl van Hoekstra een aandachtspuntje zou zijn kun je beter ook niet laten uitlekken.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:31 schreef Jojoke het volgende:
Het enige wat echt pijnlijk is in het document is "Omtzigt: functie elders". De journalisten gaan niet rusten voordat ze weten waarom die zin daar stond. Kwam de opmerking vanuit de verkenners? Dat lijkt mij sterk, want waarom zouden ze daarover beginnen. Of is de opmerking gemaakt tijdens de gesprekken? Zo ja, wie heeft dan die opmerking gemaakt?
Eens zien of alle partijleiders waarmee Ollongren de laatste 2 dagen heeft gesproken ook naar huis moeten in quarantaine...quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:32 schreef Document1 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ze hoort dat ze corona heeft, moet op stel en sprong naar huis en denkt nog eerst eraan om een blaadje verkeerd om te houden. DIT MOET WEL EEN COMPLOT ZIJN OPEN JE OGEN.
Bij lekken tijdens de formatie worden 3 zetels in mindering gebracht.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:36 schreef Eufonie het volgende:
Voor voor consequenties kan dit hebben voor D66 eigenlijk? Heb daar zelf weinig zicht op.
quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:37 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Bij lekken tijdens de formatie worden 3 zetels in mindering gebracht.
Denk geen, Rutte wil niet met PVV en Forum, dat is de enige andere optie wat hij heeft als hij D66 wilt uitsluiten. Hij zit vast aan D66, wilt daar het CDA bij en dan vermoedelijk een kleine rechtse partij. Het is afwachten wat het CDA nu doet, passen ze voor het kabinet heeft D66 al snel alle rechtse partijen buitenspel gezet en kan er alleen maar geformeerd worden over links.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:36 schreef Eufonie het volgende:
Voor voor consequenties kan dit hebben voor D66 eigenlijk? Heb daar zelf weinig zicht op.
Tenzij je over links wil, natuurlijk.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:37 schreef Citizen.Erased het volgende:
Maar het zorgt voor bijzondere verhoudingen. CDA zal nu minder zin hebben om voor de bus gegooid te worden. VVD zal ook wel even nadenken over hoe ze tegen D66 kijken. Lijkt me vooral voor D66 op de korte termijn niet bijzonder goed in de onderhandelingspositie.
Duidelijk antwoord!quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:38 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Denk geen, Rutte wil niet met PVV en Forum, dat is de enige andere optie wat hij heeft als hij D66 wilt uitsluiten. Hij zit vast aan D66, wilt daar het CDA bij en dan vermoedelijk een kleine rechtse partij. Het is afwachten wat het CDA nu doet, passen ze voor het kabinet heeft D66 al snel alle rechtse partijen buitenspel gezet en kan er alleen maar geformeerd worden over links.
Zou natuurlijk een prachtige middelvinger zijn van Rutte naar D66 als hij D66 nu buitenspel zou zetten, maar dat gaat never nooit niet gebeuren.
Een uitdrukking van de rutte doctrine die door een blunder naar buiten lekt.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:23 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De Persgroep heeft nu ook alweer meteen besloten dat het een blunder van Ollongren is. Niet een schandaal, niet een aanval op de democratie, niet een uitdrukking van de Rutte doctrine, niet het schofferen van de kiezer en de verkiezingsuitslag, nee, een 'klassieke blunder' van je papieren niet goed afdekken.
quote:Karma
Alsof formeren over links dan een eitje wordt. De VVD kan dan ook gewoon zeggen 'onze voorwaarden, of bekijk het maar'.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:38 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Denk geen, Rutte wil niet met PVV en Forum, dat is de enige andere optie wat hij heeft als hij D66 wilt uitsluiten. Hij zit vast aan D66, wilt daar het CDA bij en dan vermoedelijk een kleine rechtse partij. Het is afwachten wat het CDA nu doet, passen ze voor het kabinet heeft D66 al snel alle rechtse partijen buitenspel gezet en kan er alleen maar geformeerd worden over links.
Zou natuurlijk een prachtige middelvinger zijn van Rutte naar D66 als hij D66 nu buitenspel zou zetten, maar dat gaat never nooit niet gebeuren.
Snap je dat echt niet nee?quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:56 schreef TheVulture het volgende:
Ik denk dat het voor D66 geen gevolgen heeft. Ollongren had corona, moest zo snel mogelijk naar huis en heeft in haar haast geblunderd, maar ik denk dat de meeste mensen zich nog wel kunnen voorstellen dat zoiets dan kan gebeuren. Daarnaast is Ollongren jarenlang Rutte's secretaris-generaal geweest, dus Rutte zal haar wel vertrouwen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:36 schreef Eufonie het volgende:
Je mag (tijdelijk) positief generaliseren om ongelijkheid te bestrijden. Het is de enige oplossing om het glazen plafond te doorbreken.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:47 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Correctie, je mag niet negatief generaliseren over een vrouw, positief generaliseren mag natuurlijk wel. Die hele campagne #stempopeenvrouw, die massa hysterie in de media als een vrouw iets goeds doet in het bedrijfsleven of politiek of dat blijven vergelijken van mannen en vrouwen waarbij vrouwen steevast positiever worden weergegeven mag natuurlijk wel. Kan mij ook niet vinden in die opmerking, maar aan de andere kant is dit wel weer een cultuur wat veroorzaakt wordt door continue selectief de vrouwenkaart te trekken zodra dit vrouwen positief wegzet.
Oorzaak = gevolg
Stel het waren staatsgeheimen geweest? Denk je dat de Russen of Chinezen niet gingen inzoomen? Denk je dat ze zich lieten afschrikken dat mensen zoals TheVulture het bizar vinden dat er zo wordt ingezoomd op een document?quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:56 schreef TheVulture het volgende:
Hahahahhaha man man man. Je snapt dat dit bijzonder hypocriet is?quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:49 schreef Charlies het volgende:
[..]
Je mag (tijdelijk) positief generaliseren om ongelijkheid te bestrijden. Het is de enige oplossing om het glazen plafond te doorbreken.
Je snapt dat ik het ook geen ideale oplossing vind, maar het als de enige oplossing zie? Mede door negatieve generalisatie is de positie van de vrouw oneerlijk geworden, dit moet rechtgezet worden.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:50 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Hahahahhaha man man man. Je snapt dat dit bijzonder hypocriet is?
Met een stem aan Omtzigt steun je meteen de partij waar 'ie aan verbonden is. Nee, liever niet (zo dacht ik er voor al die vreemde dingen die nu uitlekken trouwens ook al over).quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:52 schreef Scrummie het volgende:
Met terugwerkende kracht spijt dat ik mijn stem niet aan Omtzigt gegeven heb vorige week.
Mwah, vind ik niet in dit geval. Omtzigt is inmiddels meer een eenmansfractie dan verbonden aan het CDA.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:53 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Met een stem aan Omtzigt steun je meteen de partij waar 'ie aan verbonden is. Nee, liever niet.
Omtzigt is echt een topper. Een volksvertegenwoordiger zoals het hoort.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:53 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Met een stem aan Omtzigt steun je meteen de partij waar 'ie aan verbonden is. Nee, liever niet (zo dacht ik er voor al die vreemde dingen die nu uitlekken trouwens ook al over).
Alleen nauwe contacten (en mensen met klachten) moeten thuis blijven. Waarschijnlijk had ze beide niet.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:52 schreef deedeetee het volgende:
Ik begrijp niet goed waarom ze niet netjes thuis zat te wachten op de uitslag van de corona test ?
quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:54 schreef Charlies het volgende:
[..]
Alleen nauwe contacten (en mensen met klachten) moeten thuis blijven. Waarschijnlijk had ze beide niet.
Je kent de regels duidelijk niet.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:54 schreef Charlies het volgende:
[..]
Alleen nauwe contacten (en mensen met klachten) moeten thuis blijven. Waarschijnlijk had ze beide niet.
Dat vind ik raar.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:54 schreef Charlies het volgende:
[..]
Moet je dat wel weten...quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:55 schreef Zucht. het volgende:
[..]Als je het zelf hebt mag je niet eens naar de brievenbus lopen...
Omdat je bij een coronatest op eigen initiatief, zonder klachten en zonder oproep van de GGD, niet thuis hoeft te blijven.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:52 schreef deedeetee het volgende:
Ik begrijp niet goed waarom ze niet netjes thuis zat te wachten op de uitslag van de corona test ?
De GGD kent verschillende vormen van contact. Je bent alleen een nauw contact als je langer dan 15 minuten geen 1.5 meter afstand hebt gehouden.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat vind ik raar.
Want iedereen is in de buurt geweest van mona keijzer afgelopen vrijdag. Zelfde ruimte, zelfde tafel, zelfde ingang, zelfde alles.
De initiële reactie van jorritsma vertelde vanmorgen ook boekdelen.
Als ik jou was zou ik de regels eens doorlezen of de GGD bellen voor wat uitleg.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:56 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Je kent de regels duidelijk niet.
Vind je dat bizar? Ik moet eerlijk zeggen dat toen ik voor het eerst die foto zag (coronanieuws) ik gelijk dacht he, ze doet haar papieren niet in een tas, dat is apart. Maar ik werd daarna afgeleid door die laarzen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:56 schreef TheVulture het volgende:
Waarom moet er uberhaupt een oplossing zijn? Je kan zoiets niet afdwingen dat komt natuurlijk.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:52 schreef Charlies het volgende:
[..]
Je snapt dat ik het ook geen ideale oplossing vind, maar het als de enige oplossing zie? Mede door negatieve generalisatie is de positie van de vrouw oneerlijk geworden, dit moet rechtgezet worden.
Maar als je 1 fout van de formateur generaliseert naar 8 miljoen vrouwen, zal je dat vast niet begrijpen.
Oh oke. Ga ik doen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:59 schreef Charlies het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik de regels eens doorlezen of de GGD bellen voor wat uitleg.
Omdat het oneerlijk is dat vrouwen een slechtere positie hebben dan mannen, puur omdat ze vrouw zijn. Beschaafde mensen willen geen oneerlijkheid op basis van factoren waar je niets aan kan doen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:59 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Waarom moet er uberhaupt een oplossing zijn? Je kan zoiets niet afdwingen dat komt natuurlijk.
Leuk, maak je topic aan over ongelijkheid voor vrouwen en ga daar je discussie voeren.quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:03 schreef Charlies het volgende:
[..]
Omdat het oneerlijk is dat vrouwen een slechtere positie hebben dan mannen, puur omdat ze vrouw zijn. Beschaafde mensen willen geen oneerlijkheid op basis van factoren waar je niets aan kan doen.
Ja je kan het oplossen door tijd zijn werk te laten doen, maar dat gaat generaties lang duren. Terwijl de oneerlijke verdeling ook niet door de tijd heen is gecreëerd.
En wat is er precies oneerlijk? Maar goed dwing het lekker af krijg je ook mooi bij elke fout de deksel op de neusquote:Op donderdag 25 maart 2021 14:03 schreef Charlies het volgende:
[..]
Omdat het oneerlijk is dat vrouwen een slechtere positie hebben dan mannen, puur omdat ze vrouw zijn. Beschaafde mensen willen geen oneerlijkheid op basis van factoren waar je niets aan kan doen.
Ja je kan het oplossen door de vrije tijd zijn werk te laten doen, maar dat gaat generaties lang duren. Terwijl de oneerlijke verdeling ook niet door de tijd heen is gecreëerd.
Als er seksistische reacties gedaan worden, moet daarop gereageerd worden. Ik was niet degene die hiermee begon?quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:04 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Leuk, maak je topic aan over ongelijkheid voor vrouwen en ga daar je discussie voeren.
Door die constante positieve discriminatie worden wij mannen juist gediscrimineerd!quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:05 schreef LitmanenAFCA het volgende:
er precies oneerlijk? Maar goed dwing het lekker af krijg je ook mooi bij elke fout de deksel op de neus
Dan zet je een TR en wacht je af of een moderator er iets aan wil doen. De discussie is verder offtopic.quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:05 schreef Charlies het volgende:
[..]
Als er seksistische reacties gedaan worden, moet daarop gereageerd worden. Ik was niet degene die hiermee begon?
Lees wat literatuur over het glazen plafond. Vrouwen hebben nog steeds een slechtere positie dan mannen op de arbeidsmarkt. Vooral als het gaat om hoge functies in het bestuur. Dit komt door generaliserende mannen als jij, die de fout van 1 vrouw doortrekt naar alle vrouwen. Met die redenatie kunnen ook mannen geen MP worden.quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:05 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
En wat is er precies oneerlijk? Maar goed dwing het lekker af krijg je ook mooi bij elke fout de deksel op de neus
Vrouwen die doen alsof het hier het midden oosten is
Klopt. Bedank de mannen maar die de positie van de vrouw naar beneden hebben gehaald.quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:06 schreef Zucht. het volgende:
[..]
Door die constante positieve discriminatie worden wij mannen juist gediscrimineerd!
Bedank incompetente vrouwen als Ollongren maar.quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:09 schreef Charlies het volgende:
[..]
Klopt. Bedank de mannen maar die de positie van de vrouw naar beneden hebben gehaald.
Dit dus. En je wil niemand besmetten.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:49 schreef Jojoke het volgende:
[..]
In haar verdediging, ze is langdurig ziek geweest dus ze is waarschijnlijk flink geschrokken van de coronabesmetting. Dan kun je in de haast wat steken laten vallen.
Vandaar dat je gewoon weer in een auto met chauffeur stapt.quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:10 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dit dus. En je wil niemand besmetten.
Ook helemaal mee eens.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:56 schreef TheVulture het volgende:
Er zijn ministens zo veel incompetente mannen. Geslacht heeft verder niet te maken met de fout die een individu maakt. Ze heeft immers niet die fout gemaakt, omdat ze een vrouw is.quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:10 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Bedank incompetente vrouwen als Ollongren maar.
Zoals ik het inschat is het juist ook voor D66 en VVD pijnlijk dat dit naar buiten komt. Dit materiaal komt uit de onderhandelingen tussen beiden partijen. Je zult je in de campagne geprofileerd hebben met 'nieuw leiderschap' en nu komt naar buiten dat je een parlementariër van een andere partij waarmee je onderhandelt op een zijspoor probeert te zetten. Pijnlijk.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:49 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor D66 geen gevolgen heeft. Ollongren had corona, moest zo snel mogelijk naar huis en heeft in haar haast geblunderd, maar ik denk dat de meeste mensen zich nog wel kunnen voorstellen dat zoiets dan kan gebeuren. Daarnaast is Ollongren jarenlang Rutte's secretaris-generaal geweest, dus Rutte zal haar wel vertrouwen.
Dit is wel heel vervelend voor het CDA en de linkse partijen zullen elkaar nu extra lang vasthouden. Dit alles vergroot de kans van een progressief kabinet.
Dit geeft idd een inkijkje in de wens/lijn van D66 en VVD. En die punten gaan niet weg bij een nieuwe verkenner. Grote kans dat CDA nu definitief voor die oppositie positie gaat. En dan wordt de puzzel wel heel lastig voor D66 en VVD.quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:13 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Zoals ik het inschat is het juist ook voor D66 en VVD pijnlijk dat dit naar buiten komt. Dit materiaal komt uit de onderhandelingen tussen beiden partijen. Je zult je in de campagne geprofileerd hebben met 'nieuw leiderschap' en nu komt naar buiten dat je een parlementariër van een andere partij waarmee je onderhandelt op een zijspoor probeert te zetten. Pijnlijk.
Sowieso is bij Omtzigt de situatie dat hoe minder zetels het CDA heeft hoe sterker hij is als nummer 2 (mits ze minstens 2 zetels overhouden natuurlijk)quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:53 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Met een stem aan Omtzigt steun je meteen de partij waar 'ie aan verbonden is. Nee, liever niet (zo dacht ik er voor al die vreemde dingen die nu uitlekken trouwens ook al over).
Nee dit is inderdaad wel even een bom die afgaat in politiek Den Haag. Het stof zal eerst moeten neerdwarrelen maar ongetwijfeld zijn spindoctors weer druk bezig.quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:19 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Dit geeft idd een inkijkje in de wens/lijn van D66 en VVD. En die punten gaan niet weg bij een nieuwe verkenner. Grote kans dat CDA nu definitief voor die oppositie positie gaat. En dan wordt de puzzel wel heel lastig voor D66 en VVD.
Heel toevallig, ja.quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:23 schreef Hexagon het volgende:
Er zullen de komende dagen nog wel meer dingen per ongeluk uitlekken
Vooropgesteld, het is onnoemelijk dom van d'r... maar het gaat me meer om de term 'lekken'... dan breng je in mijn ogen iets doelbewust naar buiten dat geheim moet blijven, daar lijkt me hier ondanks wat complotaanhangers echt geen sprake vanquote:Op donderdag 25 maart 2021 13:49 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Stel het waren staatsgeheimen geweest? Denk je dat de Russen of Chinezen niet gingen inzoomen? Denk je dat ze zich lieten afschrikken dat mensen zoals TheVulture het bizar vinden dat er zo wordt ingezoomd op een document?
Kan natuurlijk ook allemaal pech zijn, dat ze juist met een map vol documenten onder haar arm naar buiten loopt waarin juist het enige documentje wat zichtbaar is gaat over een persoon/partij welke ze het liefste zou uitsluiten om over links te kunnen formeren.quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:49 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Vooropgesteld, het is onnoemelijk dom van d'r... maar het gaat me meer om de term 'lekken'... dan breng je in mijn ogen iets doelbewust naar buiten dat geheim moet blijven, daar lijkt me hier ondanks wat complotaanhangers echt geen sprake van
De vraag is natuurlijk wie het op tafel heeft gebracht, want Ollongren en Jorritsma zullen dit niet zelf bedacht hebben. Gezien de expliciete voorkeur van Rutte voor het CDA lijkt het me logisch dat hij de positie van Omtzigt en een mogelijke afsplitsing van het CDA tijdens een kabinetsperiode voor de formatie wel als risico heeft benoemd.quote:
Dan noem je het een risico maar druk je hem niet een andere functie in. Juist dat vind ik echt (heel erg) kwalijk.quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:53 schreef TheVulture het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk wie het op tafel heeft gebracht, want Ollongren en Jorritsma zullen dit niet zelf bedacht hebben. Gezien de expliciete voorkeur van Rutte voor het CDA lijkt het me logisch dat hij de positie van Omtzigt en een mogelijke afsplitsing van het CDA tijdens een kabinetsperiode voor de formatie wel als risico heeft benoemd.
D66 heeft hier ook niets mee gewonnen uiteindelijk, want het schaadt ook hun eigen onderhandelingspositie. Lijkt me gewoon een hele ongelukkige domme actie van iemand die halsoverkop moet vertrekken omdat ze besmet is...quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:52 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Kan natuurlijk ook allemaal pech zijn, dat ze juist met een map vol documenten onder haar arm naar buiten loopt waarin juist het enige documentje wat zichtbaar is gaat over een persoon/partij welke ze het liefste zou uitsluiten om over links te kunnen formeren.
Als die toevalligheden ze allemaal te goed uitkomt dan ben ik maar een complotwappie.
My two cents... Rutte (en/of wellicht Kaag) heeft het als een risico benoemd, Hoekstra zal aangegeven hebben dat de kans groot is dat Omtzigt niet in de kamer terecht gaat komen gezien zijn huidige gezondheidstoestand.quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:55 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dan noem je het een risico maar druk je hem niet een andere functie in. Juist dat vind ik echt (heel erg) kwalijk.
Komen we toch weer tot een ander punt, wat mij toch het gevoel geeft dat het zaakje stinkt. Waarom moeten jij en ik, en de rest van Nederland in quarantaine als we contact hebben gehad met een besmet persoon maar gaat dat niet op voor onze heren en dames politici? Alle partijleiders hebben de laatste dagen contact gehad met Ollongren, direct of indirect, maar niemand, zelfs niet de media, rept er een woord over? Niemand kan hier ook antwoord op geven en dus sterft het weer een stille dood.quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:55 schreef TheVulture het volgende:
[..]
D66 heeft hier ook niets mee gewonnen uiteindelijk, want het schaadt ook hun eigen onderhandelingspositie. Lijkt me gewoon een hele ongelukkige domme actie van iemand die halsoverkop moet vertrekken omdat ze besmet is...
Nou ja. In de precisie, dit was geen gerubriceerd materiaal, hooguit politiek dynamiet.quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:58 schreef Knip het volgende:
Zou Ollongren als Minister BiZa en derhalve hoofd van de AIVD niet zorgvuldiger om moeten gaan met vertrouwelijke informatie?
Yup, dat zou moeten... maar als je net een slecht bericht hebt gekregen over je gezondheidssituatie (wellicht ook ingegeven door het feit dat ze al eerder ernstige lichamelijke gezondheidsklachten heeft gehad) doe je soms iets doms overhaasts.quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:58 schreef Knip het volgende:
Zou Ollongren als Minister BiZa en derhalve hoofd van de AIVD niet zorgvuldiger om moeten gaan met vertrouwelijke informatie?
Hoekstra zat nog helemaal niet aan tafel.quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:56 schreef TheVulture het volgende:
[..]
My two cents... Rutte (en/of wellicht Kaag) heeft het als een risico benoemd, Hoekstra zal aangegeven hebben dat de kans groot is dat Omtzigt niet in de kamer terecht gaat komen gezien zijn huidige gezondheidstoestand.
1 tegen meer dan 1...moet ik dat echt uitleggen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:11 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Vandaar dat je gewoon weer in een auto met chauffeur stapt.
Hoekstra heeft een verkennend gesprek gehad met de verkenners, net als alle andere fractieleiders.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:00 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Hoekstra zat nog helemaal niet aan tafel.
Het zijn geen staatsgeheimen, het zijn wat observaties over de formatie.quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:58 schreef Knip het volgende:
Ollongren en Jorritsma hebben met alle partijleiders een gesprek gevoerd, dus ook met Hoekstra.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:00 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Hoekstra zat nog helemaal niet aan tafel.
Precies, het doet vooral afbreuk aan het collegiale vertrouwen onder de partijen en hun leden. Nederland valt er niet door om...quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het zijn geen staatsgeheimen, het zijn wat observaties over de formatie.
Vorige week zag ik talloze Nederlanders nog klagen dat de formatie plaatsvindt achter gesloten. Nu biedt Ollongren (onbedoeld) een kijkje in de keuken en is het land ook weer te klein.
D66 doctrine?quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:23 schreef Hexagon het volgende:
Er zullen de komende dagen nog wel meer dingen per ongeluk uitlekken
Omdat je de regels niet kent. Je moet alleen in quarantaine als je een nauw contact bent (1.5 meter langer dan een kwartier lang), klachten hebt of een positieve test. Ollongren heeft een test gedaan, omdat het aangeraden wordt om een test te doen, niet omdat ze in quarantaine moest.quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:57 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Komen we toch weer tot een ander punt, wat mij toch het gevoel geeft dat het zaakje stinkt. Waarom moeten jij en ik, en de rest van Nederland in quarantaine als we contact hebben gehad met een besmet persoon maar gaat dat niet op voor onze heren en dames politici? Alle partijleiders hebben de laatste dagen contact gehad met Ollongren, direct of indirect, maar niemand, zelfs niet de media, rept er een woord over? Niemand kan hier ook antwoord op geven en dus sterft het weer een stille dood.
Denk inderdaad niet dat ons land naar de verdoemenis gaat nu we weten dat de linkse partijen eventueel ook zonder elkaar willen regeren (wat uiteraard wordt weersproken door Ploumen). Iedereen met een beetje politiek inzicht wist zag dat al van mijlenver aankomen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:03 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Precies, het doet vooral afbreuk aan het collegiale vertrouwen onder de partijen en hun leden. Nederland valt er niet door om...
De titel van het stuk is ‘aandachtspunten tweede gesprek VVD en D66', als een functie voor Omtzigt elders een aandachtspunt is voor een tweede gesprek met Rutte, dat vandaag plaats zou vinden......dan is dat punt dus eerder aan de orde geweest en dat is fout en heel kwalijk!quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:53 schreef TheVulture het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk wie het op tafel heeft gebracht, want Ollongren en Jorritsma zullen dit niet zelf bedacht hebben. Gezien de expliciete voorkeur van Rutte voor het CDA lijkt het me logisch dat hij de positie van Omtzigt en een mogelijke afsplitsing van het CDA tijdens een kabinetsperiode voor de formatie wel als risico heeft benoemd.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)an-protocol-a4037231quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:57 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Komen we toch weer tot een ander punt, wat mij toch het gevoel geeft dat het zaakje stinkt. Waarom moeten jij en ik, en de rest van Nederland in quarantaine als we contact hebben gehad met een besmet persoon maar gaat dat niet op voor onze heren en dames politici? Alle partijleiders hebben de laatste dagen contact gehad met Ollongren, direct of indirect, maar niemand, zelfs niet de media, rept er een woord over? Niemand kan hier ook antwoord op geven en dus sterft het weer een stille dood.
Ze is wel minister. Dat is toch iets anders van een bureaumedewerker die even vergeet zijn beeldscherm af te sluiten als hij plotseling heel nodig naar de WC moet of zelfs als hij te horen krijgt dat iemand van zijn directe familie ernstig ziek is. De informatie waar het om gaat is op dit moment ook zeer politiek gevoelig. Juist Omtzigt en de toeslagenaffaire hebben de afgelopen tijd veel stof doen opwaaien.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:00 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Yup, dat zou moeten... maar als je net een slecht bericht hebt gekregen over je gezondheidssituatie (wellicht ook ingegeven door het feit dat ze al eerder ernstige lichamelijke gezondheidsklachten heeft gehad) doe je soms iets doms overhaasts.
Het is wel begrijpelijk dat deze situatie kan leiden tot deze fout, maar niet acceptabel. Zeker op het hoogste niveau zijn dit soort fouten niet mogelijk. Ik controleer ook elke keer als ik van mijn bureau loop, of met vertrouwelijke documenten ergens rond loop. En deze documenten zijn bij lange na niet zo gevoelig als die ollongren in der hand heeft.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:13 schreef Knip het volgende:
[..]
Ze is wel minister. Dat is toch iets anders van een bureaumedewerker die even vergeet zijn beeldscherm af te sluiten als hij plotseling heel nodig naar de WC moet of zelfs als hij te horen krijgt dat iemand van zijn directe familie ernstig ziek is. De informatie waar het om gaat is op dit moment ook zeer politiek gevoelig. Juist Omtzigt en de toeslagenaffaire hebben de afgelopen tijd veel stof doen opwaaien.
Vergissen is menselijk en ik ben zelf ook een stuk minder zorgvuldig, maar ik ben geen minister.
We weten de context niet, er staat functie elders. Dat kan betekenen dat hij al heeft besloten om weg te gaan of dat het de wens is dat hij gaat vertrekken. Ik ben misschien naïef, maar ik kan me niet voorstellen dat Rutte of Kaag als eis op tafel leggen dat één van de 15 fractieleden van een partij moet wieberen als eis voor samenwerking. Als het CDA met 14 man overblijft is er nog steeds voldoende marge voor een 4 partijen kabinet met een acceptabele meerderheid in de Tweede Kamer, de grens ligt niet op 76/75 zetels.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:10 schreef Dark het volgende:
[..]
De titel van het stuk is ‘aandachtspunten tweede gesprek VVD en D66', als een functie voor Omtzigt elders een aandachtspunt is voor een tweede gesprek met Rutte, dat vandaag plaats zou vinden......dan is dat punt dus eerder aan de orde geweest en dat is fout en heel kwalijk!
Maar ik neem aan dat ze daar net iets beter zijn in stiekem lekken. Want dit kan gewoon echt niet!quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Eerder "alle partijen die op een of andere manier iets uit te leggen hebben"-doctrine
Dan zou zijn vrouw niet tweeten dat hij 'zijn kiezers niet in de steek laat!' toch.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:20 schreef TheVulture het volgende:
Dat kan betekenen dat hij al heeft besloten om weg te gaan of dat het de wens is dat hij gaat vertrekken
Tja ik denk niet dat dit stiekem is gezien de gevolgen voor haarzelf. Deze blunder zal Ollongren persoonlijk nog wel even achtervolgen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:24 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar ik neem aan dat ze daar net iets beter zijn in stiekem lekken. Want dit kan gewoon echt niet!
Het lijkt er vooral op alsof de CDA-top hem probeert te lozen. Als ik Omtzigt was had ik me afgesplitst en was als eenmansfractie doorgegaan.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:29 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dan zou zijn vrouw niet tweeten dat hij 'zijn kiezers niet in de steek laat!' toch.
Duidelijk antwoord!quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:49 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor D66 geen gevolgen heeft. Ollongren had corona, moest zo snel mogelijk naar huis en heeft in haar haast geblunderd, maar ik denk dat de meeste mensen zich nog wel kunnen voorstellen dat zoiets dan kan gebeuren. Daarnaast is Ollongren jarenlang Rutte's secretaris-generaal geweest, dus Rutte zal haar wel vertrouwen.
Dit is wel heel vervelend voor het CDA en de linkse partijen zullen elkaar nu extra lang vasthouden. Dit alles vergroot de kans van een progressief kabinet.
Welnee, waarom zou hij. Het CDA kan toch niet van hem af.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:30 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het lijkt er vooral op alsof de CDA-top hem probeert te lozen. Als ik Omzigt was had ik me afgesplitst en was als eenmansfractie doorgegaan.
Ook dat kan gewoon prima voor de buhne getweet worden natuurlijk.. Feit is dat ie al een aantal weken uit de running is, dat hij zelf al aangaf niet wist wat de toekomst zou brengen en dat hij binnen de top van het CDA niet bepaald heel populair is volgens mij. Men heeft er vanuit de prominente leden alles aan gedaan om Hugo de Jonge op het schild te hijsen, en Omtzigt was een lastige luis in de pels.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:29 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dan zou zijn vrouw niet tweeten dat hij 'zijn kiezers niet in de steek laat!' toch.
Dan liegt Wolke dus dwars door zijn tanden heen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:30 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het lijkt er vooral op alsof de CDA-top hem probeert te lozen. Als ik Omzigt was had ik me afgesplitst en was als eenmansfractie doorgegaan.
Als ze me achter mijn rug om een lul vinden en me het liefst zien vertrekken terwijl ze me heel schijnheilig hebben aangehouden omdat ik wat zetels voor ze kon binnenslepen zou ik keihard mijn middelvinger opsteken.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Welnee, waarom zou hij. Het CDA kan toch niet van hem af.
Ik dacht dat ook wel eerst, dat het vanuit het CDA kwam maar dat kan ik niet zo logisch verklaren. Omtzigt zorgt denk ik voor veel te veel zetels om 'm zomaar te lozen, dat zou echt heel veel kwaad bloed zetten bij de achterban (überhaupt al, maar al helemaal qua timing zo net na de verkiezingen waarin hij veel voorkeurstemmen pakt).quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:30 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Inderdaad, als ik Omtzigt was zou ik juist uit alle macht proberen om het CDA naar mijn inzicht te buigen. Daar ligt overigens een enorme winst.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Welnee, waarom zou hij. Het CDA kan toch niet van hem af.
Hem nu lozen doet het minste schade, omdat iedereen dat over 4 jaar al wel weer vergeten is...quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:36 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik dacht dat ook wel eerst, dat het vanuit het CDA kwam maar dat kan ik niet zo logisch verklaren. Omtzigt zorgt denk ik voor veel te veel zetels om 'm zomaar te lozen, dat zou echt heel veel kwaad bloed zetten bij de achterban (überhaupt al, maar al helemaal qua timing zo net na de verkiezingen waarin hij veel voorkeurstemmen pakt).
Dat vind ik een tikkeltje naïef. Ik denk niet dat 250.000 mensen het vergeten dat hun voorkeurstem na een weekje zinloos bleek.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:39 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Hem nu lozen doet het minste schade, omdat iedereen dat over 4 jaar al wel weer vergeten is...
"Onze fijne slimme fractiegenoot Pieter Omtzigt kon helaas de constante stress van de vluchtige Haagse politiek en de daarbij behorende publieke belangstelling niet meer aan en om een burnout te voorkomen heeft hij in goed overleg besloten zijn zetel terug te geven aan de partij".quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:40 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat vind ik een tikkeltje naïef. Ik denk niet dat 250.000 mensen het vergeten dat hun voorkeurstem na een weekje zinloos bleek.
Tenminste, als ik een CDA lid zou zijn en dit zou mij geflikt worden, kan die partij op zoek naar een nieuw lid.
Ik zou lekker blijven zitten en als het op stemmen aankomt mijn eigen ding doen als het erop aankmot ipv de partijlijn of het regeerakkoord te volgen. Want als CDAer kun je dan gebruik maken van alle partij faciliteiten dat wordt als eenmansfractie een stuk moeilijker.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:30 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het lijkt er vooral op alsof de CDA-top hem probeert te lozen. Als ik Omtzigt was had ik me afgesplitst en was als eenmansfractie doorgegaan.
Ze kunnen je natuurlijk wel gewoon uit de fractie gooien.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:50 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ik zou lekker blijven zitten en als het op stemmen aankomt mijn eigen ding doen als het erop aankmot ipv de partijlijn of het regeerakkoord te volgen. Want als CDAer kun je dan gebruik maken van alle partij faciliteiten dat wordt als eenmansfractie een stuk moeilijker.
Op grond waarvan?quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:50 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ze kunnen je natuurlijk wel gewoon uit de fractie gooien.
Idd.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:40 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat vind ik een tikkeltje naïef. Ik denk niet dat 250.000 mensen het vergeten dat hun voorkeurstem na een weekje zinloos bleek.
Tenminste, als ik een CDA lid zou zijn en dit zou mij geflikt worden, kan die partij op zoek naar een nieuw lid.
Emotioneel gezien. Maar zakelijk gezien kan hij beter bij het CDA blijvenquote:Op donderdag 25 maart 2021 15:35 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Als ze me achter mijn rug om een lul vinden en me het liefst zien vertrekken terwijl ze me heel schijnheilig hebben aangehouden omdat ik wat zetels voor ze kon binnenslepen zou ik keihard mijn middelvinger opsteken.
Neh, als CDA'r die net een voorkeurstem op Omtzigt heeft uitgebracht zou ik dat echt niet slikken. Waarom rotten degenen die tegen de plannen van Omtzigt zijn dan niet op? Hij heeft immers bijna de helft van de zetels vergaard.quote:
Over vier jaar is hij dan toch wel weg, waarom zou hij zichzelf dan nu verplichten tot het bijwonen van allerlei fractievergaderingen e.d.?quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Emotioneel gezien. Maar zakelijk gezien kan hij beter bij het CDA blijven
Je bent naief. Het was een eis van Ruttequote:Op donderdag 25 maart 2021 15:20 schreef TheVulture het volgende:
[..]
We weten de context niet, er staat functie elders. Dat kan betekenen dat hij al heeft besloten om weg te gaan of dat het de wens is dat hij gaat vertrekken. Ik ben misschien naïef, maar ik kan me niet voorstellen dat Rutte of Kaag als eis op tafel leggen dat één van de 15 fractieleden van een partij moet wieberen als eis voor samenwerking. Als het CDA met 14 man overblijft is er nog steeds voldoende marge voor een 4 partijen kabinet met een acceptabele meerderheid in de Tweede Kamer, de grens ligt niet op 76/75 zetels.
Mijn gok is dat het gewoon inside-informatie vanuit het CDA zelf is. Dat Hoekstra het in zijn gesprek gemeld heeft, en dat Ollongren en Jorritsma dit vandaag met Kaag en Rutte wilden bespreken.
Nee met zo'n machtsbasis als hij heeft komt hij gewoon weer terug op de lijst en met voorkeursstemmen in de kamer zoals in 2012.quote:Op donderdag 25 maart 2021 16:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Over vier jaar is hij dan toch wel weg, waarom zou hij zichzelf dan nu verplichten tot het bijwonen van allerlei fractievergaderingen e.d.?
Rutte wil zonder Pieter; Wobke en de CDA top die regelen het voor hem.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:30 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het lijkt er vooral op alsof de CDA-top hem probeert te lozen. Als ik Omtzigt was had ik me afgesplitst en was als eenmansfractie doorgegaan.
Ollongren is gewoon een kleurloze technocraat.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:52 schreef BasEnAad het volgende:
Het is voor mij nog altijd een groot raadsel wat Ollongren drijft en waarom of voor wie ze nou eigenlijk in de politiek zit.
Hij vertegenwoordigt een bepaald sentiment en daar is men heel gevoelig voor.quote:Op donderdag 25 maart 2021 16:09 schreef KoosVogels het volgende:
Vind die heldenverering rond Omtzigt trouwens wat overdreven. Met z'n huilbuien en z'n autistische trekjes. Vervelende vent.
Voor mij ook een raadsel. Ik had eigenlijk verwacht dat zij de kar zou gaan trekken bij d66. Haar ziekte is ook met mysterie omgeven. Een kaakoperatie, die zoveel langer herstel kostte dan verwacht? En toen ze terugkwam als minister is ze in mijn beleving erg stil gebleven. Ze probeert wel sympathiek over te komen. Op mij komt ze een stuk sympathieker over dan Kaag, maar ze besluit toch uit de politiek te stappen. Vervolgens staat we wel als lijstduwer op de lijst, met het 'risico' dat ze met voorkeurstemmen toch in de TK zou komen en accepteert ze de klus als verkenner, die ze vervolgens verkloot.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:52 schreef BasEnAad het volgende:
Het is voor mij nog altijd een groot raadsel wat Ollongren drijft en waarom of voor wie ze nou eigenlijk in de politiek zit.
Inderdaad. En nogmaals, bijna de helft van de zetels die het CDA nog over heeft komen op zijn conto, dus je neemt als partij een enorm risico als je Omtzigt een mes in de rug steekt, dan eindig je bij de eerstvolgende verkiezingen gewoon onder de PvdA.quote:Op donderdag 25 maart 2021 16:12 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Hij vertegenwoordigt een bepaald sentiment en daar is men heel gevoelig voor.
Omtzigt zit met een burn out thuis. Ik weet niet of je dan geschikt bent voor je functie. Dan kun je het blijkbaar niet aan.quote:Op donderdag 25 maart 2021 16:21 schreef Montagui het volgende:
Ollongren - ongeschikt
Omtzigt - geschikt
Ik denk dat Omtzigt de afgelopen jaren (echt, wat de fuck) genoeg heeft laten zien om te kunnen zeggen dat hij uitermate geschikt is als volksvertegenwoordiger.quote:Op donderdag 25 maart 2021 16:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Omtzigt zit met een burn out thuis. Ik weet niet of je dan geschikt bent voor je functie. Dan kun je het blijkbaar niet aan.
De beste mensen overkomt dat wel eens. Toont in ieder geval aan dat hij mens is. Lijkt me een positief punt als je een politicus bent die opkomt voor 'de gewone mens' ipv voor het pluche of eigen gewin.quote:Op donderdag 25 maart 2021 16:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Omtzigt zit met een burn out thuis. Ik weet niet of je dan geschikt bent voor je functie. Dan kun je het blijkbaar niet aan.
Echte kerels krijgen geen burn out.quote:Op donderdag 25 maart 2021 16:35 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik denk dat Omtzigt de afgelopen jaren (echt, wat de fuck) genoeg heeft laten zien om te kunnen zeggen dat hij uitermate geschikt is als volksvertegenwoordiger.
Maar je mag 'm niet, dat is wel duidelijk.
Stoer hoor.quote:Op donderdag 25 maart 2021 16:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Echte kerels krijgen geen burn out.
quote:Op donderdag 25 maart 2021 16:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Omtzigt zal Ollongren waarschijnlijk zeer dankbaar zijnquote:Op donderdag 25 maart 2021 16:21 schreef Montagui het volgende:
Ollongren - ongeschikt
Omtzigt - geschikt
Geert snapt het niet helemaal volgens mij.quote:Op donderdag 25 maart 2021 16:31 schreef KoosVogels het volgende:
[ twitter ]
Ook weer van die onzinnige stemmingmakerij. Wilders weet natuurlijk ook wel beter.
Ollongren was informateur en verzamelde de wensen van de partijen. Het is niet alsof zij even op eigen houtje verzint dat Omtzigt moet worden gewipt.
Stukje onderschatting.quote:Op donderdag 25 maart 2021 16:39 schreef KoosVogels het volgende:
Maar zonder gekheid, Omtzigt is een prima Kamerlid. De heldenverering rondom zijn persoon is echter het gevolg van mensen die elkaar nakakelen op sociale media. Waarschijnlijk is Omtzigt ook een van de weinige Kamerleden die deze mensen kennen.
Is jouw invulling. Niet geïnformeerd is niet hetzelfde als dom.quote:Op donderdag 25 maart 2021 16:41 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Stukje onderschatting.
"het zijn maar domme mensen"![]()
Wel erg typisch dit.
Je voelt je aangesproken?quote:Op donderdag 25 maart 2021 16:41 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Stukje onderschatting.
"het zijn maar domme mensen"![]()
Wel erg typisch dit.
Dus zowel het CDA als Rutte willen hem lozen? Of heb je gemist dat het CDA hem met zachte dwang richting uitgang aan het leiden is?quote:Op donderdag 25 maart 2021 16:02 schreef zoost het volgende:
Je bent naief. Het was een eis van Rutte
Denk dat ze Omtzigt liever een positieve geven in het kabinet dan dat hij z'n ding blijft doen in de Tweede Kamer.quote:Op donderdag 25 maart 2021 17:22 schreef CryptoPunk het volgende:
Het CDA, de VVD en D66 zien Omtzigt liever niet in het kabinet, en dat gaat dan ook niet gebeuren.
Volksvertegenwoordigers als Omtzigt zijn alleen maar een last en het kan hun build back better agenda in gevaar brengen.
De rdw heeft nul te maken met de datalek...... lees je eens in voordat je blaat.quote:Op donderdag 25 maart 2021 18:30 schreef Idisrom het volgende:
Ik vind het jammer dat die ene datalek van Ollogren over Omtzigt vandaag het echte nieuws over datalekken laat ondersneeuwen.
.Dat is het bedrijf RDW, dat gegevens over miljoenen Nederlanders onnodig jarenlang heeft laten opslaan met slechte beveiliging
Het zou vooral onprofessioneel zijn als ze het er niet over hadden gehad.quote:Op donderdag 25 maart 2021 18:40 schreef Dark het volgende:
Ik vind het vooral heel bizar, dat je in een verkennende formatie periode die net een week op gang is, het moet hebben over een individueel kamerlid, een gekozen volksvertegenwoordiger......
Hoe dan?
Sorry, ik bedoelde het bedrijf RDCquote:Op donderdag 25 maart 2021 18:38 schreef TjjWester het volgende:
[..]
De rdw heeft nul te maken met de datalek...... lees je eens in voordat je blaat.
Waarom zou ze aantekeningen van anderen moeten printen als ze doorgemaild kunnen worden en ze die aantekeningen dan zelf kan inzien op haar laptop of ipad?quote:Op donderdag 25 maart 2021 19:03 schreef TheVulture het volgende:
Interessante theorie net op Radio 1, waarbij twee voormalige spindocters, waaronder Jack de Vries van het CDA en een vrouw (ik meen met een PvdA-verleden) suggereren dat dit niet de aantekeningen van Ollongren zijn, maar van Jorritsma of een ondersteuner. Waarom zou je immers je eigen aantekeningen moeten printen, want die heb je bij je op je Ipad of laptop
Valt wel wat voor te zeggen. Daarna suggereerden ze dat het noemen van Omtzigt in de aantekeningen specifiek de geur van Rutte heeft. Die wil op voorhand de stabiliteit van een coalitiepartner niet gedwarsboomd zien worden door een ambitieuze nummer 2..
Ja da's ook weer zoquote:Op donderdag 25 maart 2021 19:06 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Waarom zou ze aantekeningen van anderen moeten printen als ze doorgemaild kunnen worden en ze die aantekeningen dan zelf kan inzien op haar laptop of ipad?
Dus jorritsma maakt aantekeningen op haar laptop en Ollongren print ze uit nadat ze ze doorgestuurd kreeg? Zo kunnen we blijven spinnen.
Maar ik reken er wel op dat Rutte erbij betrokken is. Is gewoon een corrupte kliek, en sluit niet uit dat het CDA er zelfs meer van wist. Maar de echte feiten zullen wij helaas nooit kennen.quote:
De vraag blijft wel waar de opmerking over Omtzigt vandaan komt. Als dat echt buiten het CDA ligt, dan zou ik als ik Hoekstra was echt ontzettend kwaad zijn dat andere partijen zitten te speculeren over het wegpromoveren van een bevlogen partijgenoot en kamerlid.quote:
Ditquote:Op donderdag 25 maart 2021 19:33 schreef Breekfast het volgende:
[..]
De vraag blijft wel waar de opmerking over Omtzigt vandaan komt. Als dat echt buiten het CDA ligt, dan zou ik als ik Hoekstra was echt ontzettend kwaad zijn dat andere partijen zitten te speculeren over het wegpromoveren van een bevlogen partijgenoot en kamerlid.
Maar Hoekstra komt niet echt boos over. Wat bij mij de indruk wekt is dat die wens om Omtzigt weg te promoveren ook binnen de CDA top speelt.
Echte kerels zitten ook niet bij D66 dat zijn mannen die hun ballen kwijt zijn Robot is t levende bewijs.quote:Op donderdag 25 maart 2021 16:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 25 maart 2021 16:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Alsof jij ooit een dag hard gewerkt hebt als dodebomenjournalistquote:Op donderdag 25 maart 2021 16:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zie ze happenquote:Op donderdag 25 maart 2021 20:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Alsof jij ooit een dag hard gewerkt hebt als dodebomenjournalist
Hoe lang moet je nog Koos? 30 jaar ?quote:Op donderdag 25 maart 2021 20:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zie ze happen
Hard werken is voor suckers.
Minimaal 35 jaar. Mooi man.quote:Op donderdag 25 maart 2021 20:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoe lang moet je nog Koos? 30 jaar ?
Jij bent al binnen, neem ik aan.quote:
Of je hebt te hard gewerkt omdat je constant wordt tegengewerkt door een corrupt stelletje nietsnutten.quote:Op donderdag 25 maart 2021 16:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Met de nadruk op "betrouwbare". Waarom is het kabinet afgetreden denk je? Omdat het zo betrouwbaar was? Omdat die partijen betrouwbaar zijn? Het is een slangenkuil waar allang een atoombom in had moeten ontploffen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 18:37 schreef TjjWester het volgende:
Laten we nu even eerlijk zijn: dit land heeft een stabiele betrouwbare coalitie nodig om ons door de crisis te loodsen. Met het verslaan van corona is de crisis nog niet opgelost.
Jezelf afhankelijke maken/in een wurggreep laten nemen door een of andere atoombom is dan niet de juiste wijze. Logische keuze.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |