abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 maart 2021 @ 13:30:43 #126
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_198683335
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:30 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Echt erg inderdaad, ik kan me geen land in de wereld indenken waar de politieke situatie nog slechter en nog meer incapabel is!
Belgie
pi_198683349
Het enige wat echt pijnlijk is in het document is "Omtzigt: functie elders". De journalisten gaan niet rusten voordat ze weten waarom die zin daar stond. Kwam de opmerking vanuit de verkenners? Dat lijkt mij sterk, want waarom zouden ze daarover beginnen. Of is de opmerking gemaakt tijdens de gesprekken? Zo ja, wie heeft dan die opmerking gemaakt?
pi_198683358
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:28 schreef Gia het volgende:
Ik geloof er niks van dat dit 'per ongeluk' is gelekt.
En nu stoppen als verkenners...
Kan ik me voorstellen. D66 wil niet met ja21 of CU. VVD wil niet met meer dan één van de linkse partijen.

Dus, dan maar Rutte in een kwaad daglicht stellen, per ongeluk en dan opstappen.

Walgelijk.
Je hebt gelijk, ze hoort dat ze corona heeft, moet op stel en sprong naar huis en denkt nog eerst eraan om een blaadje verkeerd om te houden. DIT MOET WEL EEN COMPLOT ZIJN OPEN JE OGEN.
pi_198683373
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:28 schreef Gia het volgende:
Ik geloof er niks van dat dit 'per ongeluk' is gelekt.
En nu stoppen als verkenners...
Kan ik me voorstellen. D66 wil niet met ja21 of CU. VVD wil niet met meer dan één van de linkse partijen.

Dus, dan maar Rutte in een kwaad daglicht stellen, per ongeluk en dan opstappen.

Walgelijk.
Ik denk niet dat dit bewust gelekt is. Omtzigt op een zijspoor willen zetten zal nergens goed vallen en dit straalt direct negatief uit naar de VVD en D66. Vraag is alleen wie heeft dit op de agenda gezet.
  donderdag 25 maart 2021 @ 13:35:17 #130
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198683396
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:31 schreef Jojoke het volgende:
Het enige wat echt pijnlijk is in het document is "Omtzigt: functie elders". De journalisten gaan niet rusten voordat ze weten waarom die zin daar stond. Kwam de opmerking vanuit de verkenners? Dat lijkt mij sterk, want waarom zouden ze daarover beginnen. Of is de opmerking gemaakt tijdens de gesprekken? Zo ja, wie heeft dan die opmerking gemaakt?
Dat de de onderhandelingsstijl van Hoekstra een aandachtspuntje zou zijn kun je beter ook niet laten uitlekken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_198683401
quote:
1s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:32 schreef Document1 het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, ze hoort dat ze corona heeft, moet op stel en sprong naar huis en denkt nog eerst eraan om een blaadje verkeerd om te houden. DIT MOET WEL EEN COMPLOT ZIJN OPEN JE OGEN.
Eens zien of alle partijleiders waarmee Ollongren de laatste 2 dagen heeft gesproken ook naar huis moeten in quarantaine...

Denk eens een klein beetje zelf na aub....
pi_198683409
Voor voor consequenties kan dit hebben voor D66 eigenlijk? Heb daar zelf weinig zicht op.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_198683425
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:36 schreef Eufonie het volgende:
Voor voor consequenties kan dit hebben voor D66 eigenlijk? Heb daar zelf weinig zicht op.
Bij lekken tijdens de formatie worden 3 zetels in mindering gebracht.
pi_198683431
quote:
3s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:37 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Bij lekken tijdens de formatie worden 3 zetels in mindering gebracht.
:D
- Fernando Pessoa
pi_198683439
Maar het zorgt voor bijzondere verhoudingen. CDA zal nu minder zin hebben om voor de bus gegooid te worden. VVD zal ook wel even nadenken over hoe ze tegen D66 kijken. Lijkt me vooral voor D66 op de korte termijn niet bijzonder goed in de onderhandelingspositie.
pi_198683453
quote:
Denk geen, Rutte wil niet met PVV en Forum, dat is de enige andere optie wat hij heeft als hij D66 wilt uitsluiten. Hij zit vast aan D66, wilt daar het CDA bij en dan vermoedelijk een kleine rechtse partij. Het is afwachten wat het CDA nu doet, passen ze voor het kabinet heeft D66 al snel alle rechtse partijen buitenspel gezet en kan er alleen maar geformeerd worden over links.

Zou natuurlijk een prachtige middelvinger zijn van Rutte naar D66 als hij D66 nu buitenspel zou zetten, maar dat gaat never nooit niet gebeuren.
  Moderator donderdag 25 maart 2021 @ 13:39:35 #137
236264 crew  capricia
pi_198683474
quote:
2s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:37 schreef Citizen.Erased het volgende:
Maar het zorgt voor bijzondere verhoudingen. CDA zal nu minder zin hebben om voor de bus gegooid te worden. VVD zal ook wel even nadenken over hoe ze tegen D66 kijken. Lijkt me vooral voor D66 op de korte termijn niet bijzonder goed in de onderhandelingspositie.
Tenzij je over links wil, natuurlijk.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198683489
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:38 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Denk geen, Rutte wil niet met PVV en Forum, dat is de enige andere optie wat hij heeft als hij D66 wilt uitsluiten. Hij zit vast aan D66, wilt daar het CDA bij en dan vermoedelijk een kleine rechtse partij. Het is afwachten wat het CDA nu doet, passen ze voor het kabinet heeft D66 al snel alle rechtse partijen buitenspel gezet en kan er alleen maar geformeerd worden over links.

Zou natuurlijk een prachtige middelvinger zijn van Rutte naar D66 als hij D66 nu buitenspel zou zetten, maar dat gaat never nooit niet gebeuren.
Duidelijk antwoord! ^O^
- Fernando Pessoa
pi_198683492
Wat een geblunder. Hoe krijg je het voor elkaar zeg!
  donderdag 25 maart 2021 @ 13:42:37 #140
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198683528
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De Persgroep heeft nu ook alweer meteen besloten dat het een blunder van Ollongren is. Niet een schandaal, niet een aanval op de democratie, niet een uitdrukking van de Rutte doctrine, niet het schofferen van de kiezer en de verkiezingsuitslag, nee, een 'klassieke blunder' van je papieren niet goed afdekken.
Een uitdrukking van de rutte doctrine die door een blunder naar buiten lekt.

Ja.

Wat het ook is, is een klassiek voorbeeld van 'Karma'.

Als ze gewoon thuis had gebleven, jeweetwel wat gevraagd wordt van anderen nadat ze in contact zijn geweest met een besmet persoon, had ze vanmorgen ook niet op het binnenhof geweest en dan was ook die foto niet van haar geschoten.

Fernando Alonso zegt het volgende:
quote:
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198683593
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:38 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Alsof formeren over links dan een eitje wordt. De VVD kan dan ook gewoon zeggen 'onze voorwaarden, of bekijk het maar'.

Dan heb je D66, SP, PvdA, GL, PvdD op samen 56 zetels. Als het CDA daarbij aan wil haken (geloof maar van niet) kom je op 71. Met CU kom je dan op 76 zetels. 7 partijen samen.

Nee, dat gaat hem natuurlijk nooit worden. Eigenlijk kan alleen maar met VVD, D66 en CDA een geloofwaardig kabinet worden gevormd.
pi_198683607
- edit -

Nvm, vrouwen/mannen discussie nu geen zin in :P
pi_198683613
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 11:56 schreef TheVulture het volgende:
Ollongren lekt? Ik vind het eerder bizar dat er blijkbaar mensen zo ver willen inzoomen op een document dat iemand die halsoverkop ergens moet vertrekken vanwege een besmetting toevallig in de hand houdt :')
Snap je dat echt niet nee?
pi_198683625
quote:
Ik denk dat het voor D66 geen gevolgen heeft. Ollongren had corona, moest zo snel mogelijk naar huis en heeft in haar haast geblunderd, maar ik denk dat de meeste mensen zich nog wel kunnen voorstellen dat zoiets dan kan gebeuren. Daarnaast is Ollongren jarenlang Rutte's secretaris-generaal geweest, dus Rutte zal haar wel vertrouwen.

Dit is wel heel vervelend voor het CDA en de linkse partijen zullen elkaar nu extra lang vasthouden. Dit alles vergroot de kans van een progressief kabinet.
pi_198683630
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:47 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Correctie, je mag niet negatief generaliseren over een vrouw, positief generaliseren mag natuurlijk wel. Die hele campagne #stempopeenvrouw, die massa hysterie in de media als een vrouw iets goeds doet in het bedrijfsleven of politiek of dat blijven vergelijken van mannen en vrouwen waarbij vrouwen steevast positiever worden weergegeven mag natuurlijk wel. Kan mij ook niet vinden in die opmerking, maar aan de andere kant is dit wel weer een cultuur wat veroorzaakt wordt door continue selectief de vrouwenkaart te trekken zodra dit vrouwen positief wegzet.

Oorzaak = gevolg
Je mag (tijdelijk) positief generaliseren om ongelijkheid te bestrijden. Het is de enige oplossing om het glazen plafond te doorbreken.
pi_198683636
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 11:56 schreef TheVulture het volgende:
Ollongren lekt? Ik vind het eerder bizar dat er blijkbaar mensen zo ver willen inzoomen op een document dat iemand die halsoverkop ergens moet vertrekken vanwege een besmetting toevallig in de hand houdt :')
Stel het waren staatsgeheimen geweest? Denk je dat de Russen of Chinezen niet gingen inzoomen? Denk je dat ze zich lieten afschrikken dat mensen zoals TheVulture het bizar vinden dat er zo wordt ingezoomd op een document?
  donderdag 25 maart 2021 @ 13:50:22 #147
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_198683644
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:49 schreef Charlies het volgende:

[..]

Je mag (tijdelijk) positief generaliseren om ongelijkheid te bestrijden. Het is de enige oplossing om het glazen plafond te doorbreken.
Hahahahhaha man man man. Je snapt dat dit bijzonder hypocriet is?
pi_198683663
Met terugwerkende kracht spijt dat ik mijn stem niet aan Omtzigt gegeven heb vorige week.
pi_198683670
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:50 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Hahahahhaha man man man. Je snapt dat dit bijzonder hypocriet is?
Je snapt dat ik het ook geen ideale oplossing vind, maar het als de enige oplossing zie? Mede door negatieve generalisatie is de positie van de vrouw oneerlijk geworden, dit moet rechtgezet worden.

Maar als je 1 fout van de formateur generaliseert naar 8 miljoen vrouwen, zal je dat vast niet begrijpen.
  donderdag 25 maart 2021 @ 13:52:56 #150
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_198683675
Ik begrijp niet goed waarom ze niet netjes thuis zat te wachten op de uitslag van de corona test ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')