Aandachtspunten 2e ronde VVD & D66quote:
nosquote:SP-fractievoorzitter Lilian Marijnissen is verbolgen dat er tijdens de formatie gesproken wordt over de positie van Kamerlid Omtzigt. "Als dit waar is, kan dit echt niet. Eerder werd er in de ministerraad al over kritische Kamerleden gesproken. Nu ook in de formatie? De verkenners moeten hier snel uitleg over geven", zegt ze.
Clubje van Nanninga heeft volgens mij 7 zetels in eerste kamer.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:28 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Aandachtspunten 2e ronde VVD & D66
Ter ?
? terugkoppeling ?
Terugkoppeling ? gesprekken 17 partijen op 22-3/23 ?
? terugkoppeling
- Linkse partijen houden elkaar niet echt vast
- Inhoudelijke thema's / Nationaal herstelplan (zie bijgevoegd overzicht)
- Minderheidskabinet weinig echt enthousiasme ?
- Meerderheid EK voor niemand een must
2e partij
?
CDA
- Inhoudelijke reactie van MR en SK op punt verkenners en op punt deelname kabinet bij CDA
- positie Omtzigt, functie elders
- ? CDA fractie
- ? CDA / keuze Hoekstra post in kabinet
- onderhandelingsstijl Hoekstra
- ? 2e gesprek CDA daarna
?
? partij?
? niet aan de beurt
? voorwaarde 2e linkse partij (EK 6 zetels)
? zetels, EK 7 zetels
?
Beter dan dit kan krijg ik er niet uit:quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:02 schreef XDo het volgende:
Kunnen we die tekst niet verder leesbaar maken samen? Of is dit alles al?
Nou ja. Omtzigt houdt opzichtig Wopke uit de wind in de hele toeslagenaffaire terwijl die 4 jaar minister was van het ministerie waar de belastingdienst onder viel.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:58 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
En terecht, samen met leijten zijn zij de enigen in 10 jaar tijd die het voor burgers opnemen.
Natuurlijk zegt Flopke dat dat nog niet met hem is besproken.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:25 schreef DarkwingDuck het volgende:
Wat een blunder van Jonkvrouw Ollongren. Interessant ook dat Hoekstra al gelijk heeft aangegeven dat niets van haar lijstje met hem is besproken. Ben benieuwd hoe dit verder door ettert binnen de formatie.
[ twitter ]
Die vrouw had daar überhaupt niet moeten zijn en op de terugweg laat ze zich ook nog eens lekker vervoeren door een gezellig dikke chauffeur. Waarom deze gek verdedigen?quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:56 schreef TheVulture het volgende:
Ollongren lekt? Ik vind het eerder bizar dat er blijkbaar mensen zo ver willen inzoomen op een document dat iemand die halsoverkop ergens moet vertrekken vanwege een besmetting toevallig in de hand houdt
Volgens mij gaat Fractie Nanninga naar 7 zetels als Nicki Pouw-Verweij naar de Tweede Kamer gaat. Haar zetel gaat dan naar GO.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:34 schreef StephanL het volgende:
[..]
Clubje van Nanninga heeft volgens mij 7 zetels in eerste kamer.
Foutje. D66 heeft er 7. Naninga 8
Dus blijf je dan zitten waar je zit.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:39 schreef pussycatdoll het volgende:
[..]
Volgens mij gaat Fractie Nanninga naar 7 zetels als Nicki Pouw-Verweij naar de Tweede Kamer gaat. Haar zetel gaat dan naar GO.
Uiteraard is dat ter sprake gekomen, Ollongren moet zoiets alleen niet laten uitlekken. Logisch dat Wopke dat dan ontkent.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:40 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Dat Omtzigt een onderwerp is dat tijdens een formatie op tafel komt is meer dan logisch. Komt mede door het gedrag van Wopke zelf. Dus ja het is pijnlijk dit leuk, maar ook beetje hypocriet van het CDA. maar goed, die hebben hypocrisie als een soort van kernwaarde dus niet geheel verrassend
Ollongren had al uit Den Haag getrapt moeten worden nadat bleek dat al haar verhalen en onderzoeken over zogenaamd Russisch nepnieuws zelf nepnieuws waren. Maar toen mevrouw terug kwam van haar "welverdiende" vakantie mocht ze gewoon weer op dezelfde tour verder zonder dat er ook maar één journalist was die kritische vragen durfde te stellen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:40 schreef Viltje het volgende:
Nou, Dit lijkt me wel het einde van Ollongren als informateur. Het waren een paar leuke dagen.
Ollongren: functie elders
Ook had ollogren toch ook een motie van wantrouwen van de eerste kamer. De laatste keer was ergens in 1800 nog wat.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:45 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Ollongren had al uit Den Haag getrapt moeten worden nadat bleek dat al haar verhalen en onderzoeken over zogenaamd Russisch nepnieuws zelf nepnieuws waren. Maar toen mevrouw terug kwam van haar "welverdiende" vakantie mocht ze gewoon weer op dezelfde tour verder zonder dat er ook maar één journalist was die kritische vragen durfde te stellen.
Dat Hoekstra niet goed te vertrouwen is, dag geloof ik wel. Dat hij glashard zou liegen, nee dat zou te ver gaan.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:35 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Natuurlijk zegt Flopke dat dat nog niet met hem is besproken.
Maar de eis dat Omtzigt weg moet kan best bij hem zijn neergelegd, en volgens mij willen ze intern bij het CDA ook van Pieter Omtzigt af.
Dat is hoe integer de politiek werkt.
Ze heeft gelekt, omdat ze zo snel mogelijk naar huis moest vanwege een besmetting. Je post kan dus niet waar zijn.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:50 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Zal wel weer toeval zijn, maar toen Ollongren door de mand viel met het Russisch nieuws was ze opeens ziek, nu is dit gelekt en weer is ze opeens ziek. Neem aan dat alle partijleiders nu in quarantaine moeten, gezien ze de laatste dagen allemaal contact hebben gehad met Ollongren. Indien dat niet gebeurd ga ik er vanuit dat het weer een lulverhaal is uit D66 hoek om Ollongren uit de wind te houden.
Doen ze ook!quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nou, Ollongren en Jorritsma kunnen iets anders gaan doen.
quote:De verkenners benadrukken dat de notities niet met de partijen zelf zijn besproken, het zou gaan om ’inventariserende voorbereidingsnotities’ voor de verkenners en ’voorlopige input’ zijn voor de volgende ronde gesprekken die donderdagochtend met Mark Rutte (VVD) en Sigrid Kaag (D66) gepland stonden. „Deze notities waren geen directe weergave van de reeds gevoerde gesprekken en zijn nog met geen van de onderhandelaars besproken”, laten de verkenners weten.
Positie Ollongren, functie eldersquote:Op donderdag 25 maart 2021 12:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nou, Ollongren en Jorritsma kunnen iets anders gaan doen.
https://www.nu.nl/tweede-(...)t-aantekeningen.htmlquote:Ollongren en Jorritsma laten in een reactie weten dat de notities bedoeld waren "als voorlopige input voor de volgende ronde in de verkenningsfase. Deze notities waren geen directe weergave van de reeds gevoerde gesprekken en zijn nog met geen van de onderhandelaars besproken."
Toch constateren beide verkenners dat ze hierdoor hun werk niet meer "onbevangen en onbevooroordeeld kunnen voortzetten." Ze stoppen hun werkzaamheden per direct. Het is nog niet bekend wie Ollongren en Jorritsma zal opvolgen.
Je kunt gerust zeggen dat ze Nóóit haar dag heeft!quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:57 schreef Jojoke het volgende:
Het is niet echt Ollongren's dag vandaag.
Krijg je ervan als er mensen in de politiek zitten vanwege hun elitaire achtergrond en omdat ze "vrouw" zijn. Dat mens heeft niks te zoeken in de politiek. Dat ze de komende 20 jaar maar aan de lopende band bij de NedCar gaat staan, wordt ze eens geconfronteerd met de werkelijkheid.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:58 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Je kunt gerust zeggen dat ze Nóóit haar dag heeft!
Zou kunnen natuurlijk, maar het beantwoord nog de vraag niet waarom de rest van de partijleiders waarmee Ollongren de laatste dagen een gesprek heeft gehad niet in quarantaine moeten? Heb jij contact gehad met iemand die positief getest is dan moet je toch echt in quarantaine, blijkbaar onze dames en heren politici niet. Dus oftewel Ollongren is niet besmet en is het een lulverhaal, oftewel Covid wordt zwaar overdreven... of? Zeg het maar?quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:53 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ze heeft gelekt, omdat ze zo snel mogelijk naar huis moest vanwege een besmetting. Je post kan dus niet waar zijn.
Het is ook niet nieuw bij het CDA. In 2010 moesten ook versverkozen volksvertegenwoordigers weggepest worden omdat de kiezer geen meerderheid voor het VVD-CDA-PVV kabinet had verkozen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:40 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Dat Omtzigt een onderwerp is dat tijdens een formatie op tafel komt is meer dan logisch. Komt mede door het gedrag van Wopke zelf. Dus ja het is pijnlijk dit leuk, maar ook beetje hypocriet van het CDA. maar goed, die hebben hypocrisie als een soort van kernwaarde dus niet geheel verrassend
Precies, mijn dochtertje zit thuis omdat de leerkracht besmet is...quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:12 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Zou kunnen natuurlijk, maar het beantwoord nog de vraag niet waarom de rest van de partijleiders waarmee Ollongren de laatste dagen een gesprek heeft gehad niet in quarantaine moeten? Heb jij contact gehad met iemand die positief getest is dan moet je toch echt in quarantaine, blijkbaar onze dames en heren politici niet. Dus oftewel Ollongren is niet besmet en is het een lulverhaal, oftewel Covid wordt zwaar overdreven... of? Zeg het maar?
Maar in plaats van eens schoon schip te maken in Den Haag en dat elitaire volk eruit te trappen volgen de schapen toch weer lekker mak. Zelfnadenken blijft vaak moeilijk voor veel mensen, zolang de media er niets over rept blijven de oogklepjes op.
Ik wou net een soort complotgrapje gaan maken in de trant van "de overheid maakt geen fouten, daar moet meer achter zitten", maar ik zie dat het al niet meer nodig is.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:50 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Zal wel weer toeval zijn, maar toen Ollongren door de mand viel met het Russisch nieuws was ze opeens ziek, nu is dit gelekt en weer is ze opeens ziek. Neem aan dat alle partijleiders nu in quarantaine moeten, gezien ze de laatste dagen allemaal contact hebben gehad met Ollongren. Indien dat niet gebeurd ga ik er vanuit dat het weer een lulverhaal is uit D66 hoek om Ollongren uit de wind te houden.
Het is weer een gevalletje regels voor jou, maar niet voor mij van onze regenten. Ben er spuugzat van.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:12 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Zou kunnen natuurlijk, maar het beantwoord nog de vraag niet waarom de rest van de partijleiders waarmee Ollongren de laatste dagen een gesprek heeft gehad niet in quarantaine moeten? Heb jij contact gehad met iemand die positief getest is dan moet je toch echt in quarantaine, blijkbaar onze dames en heren politici niet. Dus oftewel Ollongren is niet besmet en is het een lulverhaal, oftewel Covid wordt zwaar overdreven... of? Zeg het maar?
Maar in plaats van eens schoon schip te maken in Den Haag en dat elitaire volk eruit te trappen volgen de schapen toch weer lekker mak. Zelfnadenken blijft vaak moeilijk voor veel mensen, zolang de media er niets over rept blijven de oogklepjes op.
Precies, en nergens kritische vragen of opmerkingen in de media. Dat wordt doodgezwegen, en het D66 internetleger doet de rest wel, de rest zijn maar complotwappies en racistische trollen. Kijken hoelang het duurt dat de vrouwhaat kaart weer wordt getrokken.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:15 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het is weer een gevalletje regels voor jou, maar niet voor mij van onze regenten. Ben er spuugzat van.
2mln mensen hebben gestemd op tefflon markie.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:12 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |